Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:48:
[...]
Toch gek want als je de auto ziet zou je het niet denken, in tegenstelling tot de Tesla en Ioniq.
En dat snel laden is wel leuk, maar heb je thuis niks aan en onderweg moet je nog maar een lader vinden die überhaupt in de buurt komt van die snelheden.
Ben sinds een week ook over op een EV, namelijk PS2 . Eerste maanden geen laadpaal dus afhankelijk van langs de straat laden of op kantoor, waar ik maar soms ben.
Ik heb, voordat ik besloot om hem te leasen , alle laadpaal apps gedownload en alle palen hier in de buurt gaan monitoren op bezetting. Dat gaf mij een aardig beeld hoeveel palen er binnen zeg maar 5 minuten lopen aanwezig zijn en wat de bezettingsgraad is.
Daarna ben ik wat YT filmpjes gaan kijken en vooral naar Björn. En hij maakt altijd het ABC grapje - always be charging- maar dat werkt wel.
Heb nu 400km gereden en niet 1x anxieties gehad mbt range of kunnen laden . Bereidt je gewoon voor, weet waar en wanneer je zou kunnen laden en that’s it.
Pas ook je snelheid erop aan. Kan je met de actuele lading je ( laad) bestemming halen door 130 km te rijden , doe dat dan. Lukt dat alleen door 100 te rijden, die dat dan… en dat is eigenlijk hetzelfde wat je met er ice zou doen .
[
Voor 9% gewijzigd door
backupdevice op 09-11-2021 08:30
]