Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Joluv schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:49:
Het is een zwarte geworden maar groen staat de EV6 goed.

[Afbeelding]
Ik vind het groen mooi afhankelijk van de omstandigheden. Ene moment erg gaaf, volle zon of studio belichting. Andere moment weer totaal niet, bewolking/grijze dag.

Zelfde heb ik een beetje met de Interstellar Grey, dat grijs lijkt opeens ontzettend platgeslagen als er geen fel licht of zon op schijnt.

Maar goed ben dus nog altijd op zoek naar een steel grey in het echt. Zwart, wit, rood, Interstellar grey heb ik nu gezien. Mijn vrouw wil alleen grijs overwegen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:41:
[...]

Nou, als, dan wordt het toch de Plus, maar dat is ook gewoon HDA 1.
Ik zou cash aftikken niet doen als ik jou was. Je bent ultrakritisch (een beetje te, maar dat is de aard van het beestje heb ik door de jaren heen geleerd), dat is geen combinatie die je minimaal 6 jaar in dezelfde auto houdt. En dan gaat het je dik geld kosten. Lekker leasen.

Vandaag nog met mijn vrouw een proefrit gemaakt, kogel is door de kerk, morgen bestellen. Wordt een RWD Plus in het groen. Nog even getwijfeld voor de GT Line voor de 360 camera waar mijn vrouw dan van is, maar ik vind dat interieur heel veel minder mooi (welke knuppel heeft dat wit verzonnen) en de HUD nog steeds niks. Voor alleen de camera is het wel heel veel geld.

[ Voor 28% gewijzigd door FirePuma142 op 08-11-2021 22:01 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:57:
[...]

Ik zou cash aftikken niet doen als ik jou was. Je bent ultrakritisch (een beetje te, maar dat is de aard van het beestje heb ik door de jaren heen geleerd), dat is geen combinatie die je minimaal 6 jaar in dezelfde auto houdt. En dan gaat het je dik geld kosten. Lekker leasen.
Mwah ik ben kritisch voor ik iets koop zodat ik zeker weet dat ik het juiste koop.

Ik had nu ook best nog wel een jaar of twee in deze lease BMW willen doen maar verlengen werd duurder per maand dan mijn huidige tarief. Dus dat was een no-go. Met wat ik bespaar op een benzine kan ik voor hetzelfde geld de EV6 rijden.

En ja dan moet ik wat inleveren aan de ene kant (luxere afwerking en veel betere audio) maar krijg ik wel het genot van elektrisch rijden ervoor terug (rust, acceleratie en bijna nooit meer bij een tankstation hoeven staan).

Ik wilde wel graag proefrijden met de Plus voor ik de knoop doorhak, maar de enige dealer in de buurt die er een heeft staan laat je maar 30 minuten rijden en dan ook nog met de verkoper naast je in de auto... Weet niet in welk tijdperk die leeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2021 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
JPoers83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:50:
[...]

Wij hebben ook een 40kw Zoe, en met 250km winterbereik ook geen last van range anxiety.
Daarnaast de optima (50k) ook redelijk blind gekocht, de eerste kia in die ik ooit heb gehad, en doet alles boven verwachting en voelt zeer comfortabel, de gadgets die erop zitten werken ook naar verwachting.

Conclusie, Kia beheerst het om een dure auto zeer goed in elkaar te zetten. Dat zal bij de EV6 niet anders zijn. Andere fabrikanten zijn er slechter in (VAG bijvoorbeeld).

Mijn advies kopen wat binnen je budget valt, lang wachten voor het geleverd wordt, en dan genieten van je aankoop.
Ik heb niet het gevoel dat phusebox ooit zal kunnen genieten van de aankoop. Ik raad het hem dan ook af om de sprong te wagen.

Bij twijfel niet doen 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:43:
[...]

Ik in ieder geval wel.

Maar het is wel een volledig nieuw platform en alle nieuwe hard- en software zal aan het begin last hebben van kinderziektes.

Ik zelf probeer gewoon een realistisch beeld te krijgen van wat je kan verwachten, in plaats van 54k aftikken en maar hopen dat je een auto krijgt die doet wat ze beloven.
Ik was één van de eerste e-Niro gebruikers en nu weer van de EV6. Kinderziektes geef ik niks om omdat ik al ervaren heb dat Kia euvel nog liever verhelpt dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik vind het jammer dat ik de EV6 nog niet remote kan laten verwarmen anders dan alleen een warm stuur...
Mijn e-niro was altijd lekker warm en dat ga ik missen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
refused81 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:12:
[...]

Ik heb niet het gevoel dat phusebox ooit zal kunnen genieten van de aankoop. Ik raad het hem dan ook af om de sprong te wagen.

Bij twijfel niet doen 👍
Dan was er weinig over in mijn leven. Ik heb het nog met producten van 50 euro. Diverse keren in en uit het winkelmandje. Of bestellen en dan een half uur later weer annuleren. En ja, ik weet dat ik een probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:18:
Ik vind het jammer dat ik de EV6 nog niet remote kan laten verwarmen anders dan alleen een warm stuur...
Mijn e-niro was altijd lekker warm en dat ga ik missen.....
Zou officieel toch moeten kunnen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
mrdamasajaga schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:53:
Ondertussen zijn er meerdere ervaringsdeskundigen. Hierbij twee vragen voor jullie:

- hebben jullie tijdens het zelf sturen op de snelweg dat de auto erg zoekt? Ik moet flink tegenkracht geven om het stuur stil te houden. Hij blijft maar van links naar rechts gaan. (Ik bedoel niet het trillen dat er eerst kan zijn door de nieuwigheid en lang stilstaan van de schuimbanden).
Nee geen last van, werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:21:
[...]

Zou officieel toch moeten kunnen of niet?
Wat heb ik nou een je nutteloze reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:20:
[...]

Dan was er weinig over in mijn leven. Ik heb het nog met producten van 50 euro. Diverse keren in en uit het winkelmandje. Of bestellen en dan een half uur later weer annuleren. En ja, ik weet dat ik een probleem heb.
Dan heb je vast genoeg ervaring. Ooit iets met twijfel besteld en er toch razend enthousiast over geweest? Vast niet.
Met 50 euro prima, met 50k niet prima

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:48:
[...]

Toch gek want als je de auto ziet zou je het niet denken, in tegenstelling tot de Tesla en Ioniq.

En dat snel laden is wel leuk, maar heb je thuis niks aan en onderweg moet je nog maar een lader vinden die überhaupt in de buurt komt van die snelheden.
True, in mijn geval ga ik 1x per jaar naar Zweden met de auto, en dan is dat snelladen wel welkom. Wat betreft thuis/werk laden gaat elke auto voldoen, zolang je 3x de range van je woon/werk afstand hebt. In mijn geval 50km enkel, dus 100km retour, ik kan zomer of winter 3x naar werk zonder te laden. Goed genoeg.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:22:
[...]

Wat heb ik nou een je nutteloze reactie?
Het is een vraag. Zou het officieel wel moeten werken, of is het gewoon een feature die nog niet beloofd is maar er waarschijnlijk wel komt.

Heb al veel problemen gelezen met betrekking tot voorverwarmen, dus vroeg me af of het officieel wel al zou moeten kunnen of niet.

Zoiets moet toch met testen naar voren zijn gekomen als het bij niemand werkt maar wel een aangeboden feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
refused81 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:22:
[...]

Dan heb je vast genoeg ervaring. Ooit iets met twijfel besteld en er toch razend enthousiast over geweest? Vast niet.
Met 50 euro prima, met 50k niet prima
De BMW private lease, was ook nog altijd een twijfel ten tijde van bestellen. En daar ben ik over het algemeen wel tevreden over geweest en stap ik nog met plezier in elke dag (als de radio maar aan staat en ik het nerveuze getik van de deuren niet hoef te horen :+). Was al met al ook een "aankoop" van bijna 30k.

Verder zijn er nog wel wat kleinere dingen hoor wat ik enthousiast over ben. Dat ik iets zonder twijfel heb gekocht? Dat kan ik dan weer op 1 hand tellen denk ik in de afgelopen 10 jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2021 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
Warm worden werkt bij mij wel via de app. Maar het duurt natuurlijk even... Zondagochtend stapte ik in een lekker verwarmde auto van circa 21 graden. Was ie wel een goede 20 minuten mee bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:28:
[...]

De BMW private lease, was ook nog altijd een twijfel ten tijde van bestellen. En daar ben ik over het algemeen wel tevreden over geweest en stap ik nog met plezier in elke dag (als de radio maar aan staat en ik het nerveuze getik van de deuren niet hoef te horen :+). Was al met al ook een "aankoop" van bijna 30k.

Verder zijn er nog wel wat kleinere dingen hoor wat ik enthousiast over ben. Dat ik iets zonder twijfel heb gekocht? Dat kan ik dan weer op 1 hand tellen denk ik in de afgelopen 10 jaar.
Relax, realiseer je dat er geen goede en slechte keuzes bestaan. Elke keuze heeft goede en slechte kanten. 50-50. Geniet van wat je hebt en vergeet wat je niet hebt. Daar schiet je toch niks mee op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robin2cv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05-2022
De kogel is door de Kerk. Het word de Tesla M3.
De Kia is inderdaad een fijne auto. Zit goed in elkaar en leunt meer aan bij een ICE uiterlijk en bediening.
Ziet er nog eens goed uit ook.
Wat heeft hij voor ons tegen is het hoge verbruik en beperkte kennis van de dealers met EV's. Ze hebben inderdaad al even andere EV modellen maar ik lees op een aantal forums nogal wat problemen met de EV6. Misschien binnen 6-12maand opgelost door updates en dergelijke.
Ik moest als Peugeot verkoper de 308 ook aanprijzen. We gaven zelfs extra korting als je iets van de VW groep inleverde. Maar het was een nieuw model en man wat een problemen hebben we daar mee gehad.

De doorontwikkeling van de M3 geeft dan meer vertrouwen.

Tesla geworden omwille van het totaal pakket met het laadnetwerk,kennis /ervaring van Tesla.
Het lage verbruik en de range.
Daarjuist een M3 gaan ophalen en die breng ik morgenvroeg terug.

Prijswijs gezien was een EV6 (WLPT 528KM) earth+loungepack+warmtepomp+trekhaak en kleur juist geen 52 000 euro nette. We hadden een dikke 6% korting gekregen.
De M3 RWD (WLPT 491KM) model komt eigenlijk op dezelfde prijs. De LR is duurder maar grotere range

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robin2cv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor de nuttige informatie.
En wie weet koop in mij binnen een paar jaar generatie 2 van de Ev6 ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
robin2cv schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:29:
Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor de nuttige informatie.
En wie weet koop in mij binnen een paar jaar generatie 2 van de Ev6 ;-)
Misschien koop je dan wel mijn eerste generatie EV6 en ik dan de tweede generatie EV6 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
robin2cv schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:26:
Tesla geworden omwille van het totaal pakket met het laadnetwerk,kennis /ervaring van Tesla.
Het lage verbruik en de range.
Daarjuist een M3 gaan ophalen en die breng ik morgenvroeg terug.
Ik zou ook de Model 3 kiezen als ie niet zo'n klein achterklepje had. Dat was voor mij het grootste struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:00:
[...]

Ik zou ook de Model 3 kiezen als ie niet zo'n klein achterklepje had. Dat was voor mij het grootste struikelblok.
De kofferbak was inderdaad een hele grote no-go voor mij, precies om die reden. Zowel vanuit zakelijk perspectief en privé perspectief niet handig :( anders stond een 3 misschien ook wel op de shortlist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Toch gek want als je de auto ziet zou je het niet denken, in tegenstelling tot de Tesla en Ioniq.

En dat snel laden is wel leuk, maar heb je thuis niks aan en onderweg moet je nog maar een lader vinden die überhaupt in de buurt komt van die snelheden.
Ben sinds een week ook over op een EV, namelijk PS2 . Eerste maanden geen laadpaal dus afhankelijk van langs de straat laden of op kantoor, waar ik maar soms ben.

Ik heb, voordat ik besloot om hem te leasen , alle laadpaal apps gedownload en alle palen hier in de buurt gaan monitoren op bezetting. Dat gaf mij een aardig beeld hoeveel palen er binnen zeg maar 5 minuten lopen aanwezig zijn en wat de bezettingsgraad is.

Daarna ben ik wat YT filmpjes gaan kijken en vooral naar Björn. En hij maakt altijd het ABC grapje - always be charging- maar dat werkt wel.

Heb nu 400km gereden en niet 1x anxieties gehad mbt range of kunnen laden . Bereidt je gewoon voor, weet waar en wanneer je zou kunnen laden en that’s it.

Pas ook je snelheid erop aan. Kan je met de actuele lading je ( laad) bestemming halen door 130 km te rijden , doe dat dan. Lukt dat alleen door 100 te rijden, die dat dan… en dat is eigenlijk hetzelfde wat je met er ice zou doen .

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 09-11-2021 08:30 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
backupdevice schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:27:
[...]

Heb nu 400km gereden en niet 1x anxieties gehad mbt range of kunnen laden . Bereidt je gewoon voor, weet waar en wanneer je zou kunnen laden en that’s it.
Hier is in een straal van 2-3 km maar 1 laadpaal en die is eigenlijk altijd bezet, dus moet wel een eigen laadpunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:30:
[...]

Hier is een straal van 2 km maar 1 laadpaal en die is eigenlijk altijd bezet, dus moet wel een eigen laadpunt hebben.
Dus als jij je daar nu op voorbereid, weet je met hoeveel charge je thuis moet komen . Met of zonder laadpaal. Dat is enige wat je zou moeten veranderen. Weten hoeveel charge je nodig hebt om bij het volgende laadpunt te komen.

Speel met ABRP , dan krijg je een beeld

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 09-11-2021 08:33 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Adjo schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:48:
Hi allemaal,

vorige week de Plus gekocht in Interstellar Grey. Volgende week dinsdag aflevering. Best snel dus. Het is mijn eerste EV, dus ben erg benieuwd...

Wat betreft korting; bij mijn dealer hetzelfde verhaal; geen marge, geen korting. Uiteindelijk heeft hij 1.700 meer inruil gegeven en later op mijn allseasonbanden (conti vlok) nog eens 200,- extra inruil. Dus al met al heeft ie echt zijn best gedaan. Daarover ben ik tevreden. Ik vroeg ook naar zijn eerlijke advies over de lakbescherming. Hij zei dat ze naar een eigen leverancier gingen, omdat ze over die Waxoil niet tevreden waren. En hij zei dat als je regelmatig naar de wasstraat gaat, je het er zo weer af wast. Dus ik heb het niet gedaan...

Mijn vraag gaat over de Kia Charge pas en het Ionity powerpakket:
kregen jullie beide abo's gratis, of alleen de Ionity Power? Op de site staat het volgende:

"IONITY Power

13 EUR / maand
0,29 EUR / kWh*

Gedurende de looptijd van 12 maanden laadt u aan een gunstig tarief op aan alle IONITY-laadpalen. Het pakket eindigt na 12 maanden en wordt niet automatisch verlengd.

*Het laadtarief in andere landen kan afwijken en wordt bepaald aan de hand van de geldende prijs op het moment van de oplaadbeurt die u kunt aflezen in de app."

Betekent dit dat ook de snelladers langs de snelweg 0.29 per kWh zijn? Als ik het zo lees wel, maar de dealer zij dat het een 'vanaf-prijs' was.

Een andere vraag: ik heb nog geen thuislader, kan ik de grannylader gewoon gebruiken? Ik lees (op oudere sites) dat dit alleen voor noodgevallen is en kan leiden tot brandgevaar.
Even een schopje aan mijn bijdrage; zijn er al rijders die antwoord kunnen geven op mijn vraag hierboven? Kun je met Ionity power voor 0,29 laden op een 350W snellader langs de snelweg? Ik vraag het omdat er een staat op zo'n 7 km van mijn huis en ik in dat geval niet meteen naar een laadpaal hoef te kijken... Voor 0,70 wordt het een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 18:27
@Adjo Staat je antwoord misschien hier tussen: Freezhost in "Het grote KIA EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Adjo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:56:
[...]

Even een schopje aan mijn bijdrage; zijn er al rijders die antwoord kunnen geven op mijn vraag hierboven? Kun je met Ionity power voor 0,29 laden op een 350W snellader langs de snelweg? Ik vraag het omdat er een staat op zo'n 7 km van mijn huis en ik in dat geval niet meteen naar een laadpaal hoef te kijken... Voor 0,70 wordt het een ander verhaal...
Volgens mij staat het hier vrij duidelijk uitgelegd: https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs

Het gratis abonnement krijg je de volgende tarieven:
Sessietarief
0,49 EUR
AC-laden
individuele prijzen 3
DC-laden
individuele prijzen 2,3
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

Voor een tientje in de maand krijg je de volgende tarieven:
Sessietarief
0,00 EUR
AC-laden
0,25 EUR / kWh
DC-laden
0,58 EUR / kWh
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

Neem je een los pakket bovenop het abonnement hierboven dan krijg je bij IONITY palen het volgende tarief:
IONITY Power

13 EUR / maand
0,29 EUR / kWh*

Gedurende de looptijd van 12 maanden laadt u aan een gunstig tarief op aan alle IONITY-laadpalen.

Of in PDF vorm: https://kiacharge.com/o/d.../tariffs/pdf?locale=nl_NL

[ Voor 4% gewijzigd door Dartlink op 09-11-2021 09:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Hier is in een straal van 2-3 km maar 1 laadpaal en die is eigenlijk altijd bezet, dus moet wel een eigen laadpunt hebben.
Is er bij de gemeente geen proces om meer laadpalen te laten plaatsen? Hier geldt een afstands- en bezettingscriterium, als je aan die criteria voldoet kun je een laadpaal aanvragen die vrij rap geplaatst wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Je kunt bij elke view op het infotainmentscherm op het driehoekje rechts drukken, dan komt er een vak met de huidige lading, de afstand tot de dichtstbijzijnde laadpaal met een richtingspijl en een knop met "Laadpunten zoeken" oid tevoorschijn. Dat lijkt mij op onbekend terrein heel makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
FirePuma142 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:16:
[...]
Is er bij de gemeente geen proces om meer laadpalen te laten plaatsen? Hier geldt een afstands- en bezettingscriterium, als je aan die criteria voldoet kun je een laadpaal aanvragen die vrij rap geplaatst wordt.
Dit heb ik jaren geleden inderdaad gedaan bij mijn gemeente.
Aanvraag werd goedgekeurd en met een paar weken stond er een nieuwe (dubbele) laadpaal

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Mijn gemeente doet er rustig 9-12 maand over |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 15:49
Dartlink schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:07:
[...]

Volgens mij staat het hier vrij duidelijk uitgelegd: https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs

Sessietarief
0,49 EUR
AC-laden
individuele prijzen 3
DC-laden
individuele prijzen 2,3
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

Sessietarief
0,00 EUR
AC-laden
0,25 EUR / kWh
DC-laden
0,58 EUR / kWh
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

Neem je een los pakket bovenop het abonnement hierboven dan krijg je bij IONITY palen het volgende tarief:
IONITY Power

13 EUR / maand
0,29 EUR / kWh*

Gedurende de looptijd van 12 maanden laadt u aan een gunstig tarief op aan alle IONITY-laadpalen.

Moet zeggen dat ik het ook nog niet heel duidelijk vind hoor.
Onderstaand staat op de site
Bij Easy:
Klanten met een nieuwe Kia EV6:
1 jaar geen abonnementskosten voor het IONITY Power-pakket 4

Bij Advanced:
Klanten met een nieuwe Kia EV6:
1 jaar geen abonnementskosten voor het IONITY Power-pakket 4

Klanten met een pre-reservering voor de nieuwe Kia EV6:
1 jaar geen abonnementskosten voor het IONITY Power-pakket en het Kia Charge Advanced-pakket 5
Maar je betaald dus 1 jaar lang geen abonnementskosten...
Of wel, je kan dan toch beter voor de 'advanced' gaan aangezien die dan toch ook gratis is (en na een jaar automatisch beëindigd)?
Of lees ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Dartlink schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:07:
[...]

Sessietarief
0,49 EUR
AC-laden
individuele prijzen 3
DC-laden
individuele prijzen 2,3
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

Sessietarief
0,00 EUR
AC-laden
0,25 EUR / kWh
DC-laden
0,58 EUR / kWh
HPC-IONITY
0,79 EUR / kWh

IONITY Power

13 EUR / maand
0,29 EUR / kWh*

Klopt, uit deze pagina haalde ik ook mijn quote. Dat betekent dat je dus voor 0,29 kunt laden aan de Ionity snellader langs de snelweg, met een gratis easy abo en Ionity Power. Zijn er EV6 rijders die dit al getest hebben toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zoals als ik het lees heb je het eerste jaar alles voordelig en na het eerste jaar zal je moeten kiezen uit de verschillende opties

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Er liggen plannen, voor uiterlijk eind 2023 komen er 2 laadpalen bij in het hele dorp (ca. 8000 inwoners). Nu is er dus 1.

Een laadpaal aanvragen kan alleen als je geen eigen oprit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Phusebox schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:33:
[...]

Aan 2 meningen heb je inderdaad weinig. Maar als er zes 118i's van de tien binnen 2 jaar ploffen koop ik geen 118i ;)

Continue een zigzaggende auto lijkt me wel vrij irritant.
1 tip: met OCD moet je geen early adopter worden. Ik kan het weten ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:28
[...]

Lijkt me altijd gewoon handig een eigen laadpaal. Wil je dit liever niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Iusedto schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:19:
[...]

Dit heb ik jaren geleden inderdaad gedaan bij mijn gemeente.
Aanvraag werd goedgekeurd en met een paar weken stond er een nieuwe (dubbele) laadpaal
Hengelo idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Anunnaki schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:03:
[...]

Lijkt me altijd gewoon handig en eigen laadpaal. Wil je dit liever niet?
Eigen laadpaal is zeker ideaal, maar ook een kostenpost van zo'n 1500,-. Dat duurt een paar jaar voordat je die terugverdient. Dus als ik een paar maanden via snelladen kan redden, de prijzen zakken wel met de tijd (steeds meer mensen nemen een paal) en de laadpalen worden steeds beter (meer 'slim' voor minder geld)...

Aan de andere kant: hoe eerder je een laadpaal neerzet, hoe eerder je hem hebt terugverdiend ;)

Er komt volgende week een nieuwe EVHub, met loadbalancing, DC beveiliging en app. Lijkt mij een interessante optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Morning,

Ik heb de EV6 nu 4 vier dagen in gebruik/bezit.
Aantal vragen die bij mij nu spelen, waar wellicht hier al ervaring mee is:

- Automatisch vergrendelen bij weglopen is aangezet, maar werkt niet?
- Begrijp ik het goed op het moment dat je de cruisecontrol indrukt je automatisch op ACC overschakelt?
En dat dus ''normale'' niet beschikbaar is?
- Hoe kan ik van Apple Carplay terug naar het kia menu? Via de ''fysieke'' Setup knop?
- Je hebt twee geheugenopties voor de stoelen en daarnaast de bestuurdersprofielen, zijn er dan per bestuurdersprofiel twee standen mogelijk?

Voor de rest echt een fantastische auto, niet normaal wat een comfort en zelfs met RWD genoeg koppel.

PS ik heb het boekje uitgebreid doorgenomen, maar naar mijn inziens staan alle instellingen sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn er hier mensen die ook wel een langere proefrit hebben gemaakt? Hier is het allemaal 45 min maximaal. Ik wilde nog wel wat dingen uitproberen/ervaren, maar dat zit er niet in denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
PieterSn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:23:
Morning,

Ik heb de EV6 nu 4 vier dagen in gebruik/bezit.
Aantal vragen die bij mij nu spelen, waar wellicht hier al ervaring mee is:

- Automatisch vergrendelen bij weglopen is aangezet, maar werkt niet?
- Begrijp ik het goed op het moment dat je de cruisecontrol indrukt je automatisch op ACC overschakelt?
En dat dus ''normale'' niet beschikbaar is?
- Hoe kan ik van Apple Carplay terug naar het kia menu? Via de ''fysieke'' Setup knop?
- Je hebt twee geheugenopties voor de stoelen en daarnaast de bestuurdersprofielen, zijn er dan per bestuurdersprofiel twee standen mogelijk?

Voor de rest echt een fantastische auto, niet normaal wat een comfort en zelfs met RWD genoeg koppel.

PS ik heb het boekje uitgebreid doorgenomen, maar naar mijn inziens staan alle instellingen sowieso goed.
- Bij mij werkt automatisch vergrendelen bij weglopen ook niet, software bugje welicht
- ACC (Smart Cruise Control in Kia marketing termen) is de standaard inderdaad. Kon je dacht ik uitschakelen door langere tijd de ACC knop in t edrukken
- Er is een App beschikbaar in je homescreen via Carplay. Heeft elke auto met Carplay om terug te keren naar het Kia scherm.
- Geen idee, mooie use case om te testen door je :) In mijn situatie heb ik dit niet nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Dartlink schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:
[...]

- Bij mij werkt automatisch vergrendelen bij weglopen ook niet, software bugje welicht
- ACC (Smart Cruise Control in Kia marketing termen) is de standaard inderdaad. Kon je dacht ik uitschakelen door langere tijd de ACC knop in t edrukken
- Er is een App beschikbaar in je homescreen via Carplay. Heeft elke auto met Carplay om terug te keren naar het Kia scherm.
- Geen idee, mooie use case om te testen door je :) In mijn situatie heb ik dit niet nodig :+
Dank! Automatisch vergrendelen werkt soms wel, maar dan sta ik echt pal naast de auto als ik er juist in wil haha. Komt goed, even testen en misschien een update inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik wist niet dat het automatisch vergrendelen er op hoort te zitten, ik dacht dat alleen het ontgrendelen automatisch ging?

Edit: hij vergrendeld wel als de auto automatisch is ontgrendeld en je niet binnen zoveel seconden de deuren opent.

[ Voor 32% gewijzigd door Freezhost op 09-11-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Adjo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:
[...]

Eigen laadpaal is zeker ideaal, maar ook een kostenpost van zo'n 1500,-. Dat duurt een paar jaar voordat je die terugverdient. Dus als ik een paar maanden via snelladen kan redden, de prijzen zakken wel met de tijd (steeds meer mensen nemen een paal) en de laadpalen worden steeds beter (meer 'slim' voor minder geld)...

Aan de andere kant: hoe eerder je een laadpaal neerzet, hoe eerder je hem hebt terugverdiend ;)
Klopt, hoe eerder hoe beter, en ik ben van plan elektrisch te blijven rijden dus die paal staat er forever. Dan haal ik de jaren wel dat ik hem terug hebt verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Freezhost schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:44:
Ik wist niet dat het automatisch vergrendelen er op hoort te zitten, ik dacht dat alleen het ontgrendelen automatisch ging?

Edit: hij vergrendeld wel als de auto automatisch is ontgrendeld en je niet binnen zoveel seconden de deuren opent.
Dan is dat laatste bij mij wel al een paar keer gebeurd.

''Automatisch vergrendelen werkt soms wel, maar dan sta ik echt pal naast de auto als ik er juist in wil haha.''

Maar automatisch vergrendelen zou er wel op moeten zitten!

[ Voor 17% gewijzigd door PieterSn op 09-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKXNlwUIR0VOE75Yb8HONpK4sYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/061g8aPC7Fz6eZAG9EeYNEyg.jpg?f=fotoalbum_large

Zal denk op deze manier moeten. Zal het zo is uitproberen!

Edit: het ''knopje'' ingedrukt en dan sluiten ze dus allemaal, maar dan kan je het net zo goed op de sleutel zelf doen. Het werkt dus inderdaad niet automatisch.

[ Voor 18% gewijzigd door PieterSn op 09-11-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@PieterSn Ik lees dat niet direct terug in de handleiding,
Locking/unlocking with the smart key (Electric type) (if equipped)

The outside door handle will slide out and the doors will unlock when the driver approaches the vehicle possessing the smart key. (Approach unlock system)

Operation
Select Settings → Vehicle → Door → Approach unlock in the infotainment system screen.

The outside door handle will pop out and the door will unlock when the driver approaches the vehicle possessing the smart key.
Edit: dus bij aankomen automatisch ontgrendelen maar bij weglopen niet, je moet dan de deurgreep aanraken. De instelling heet dus ook niet voor niets "ontgrendelen bij benaderen"

[ Voor 14% gewijzigd door Freezhost op 09-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
"Voordeel" is dan, dat je je sleutels in de tas/jaszak kan laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Dartlink schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:35:
Eens!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Iusedto
Dartlink schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:35:
Ik heb dit op mijn huidige auto en het is toch wel erg handig inderdaad.

Alles nu geregeld met de dealer en de leasemaatschappij en donderdag haal ik mijn EV6 op
Ben er bijna nerveus van :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Mijn collega's met een Renault hebben dat pasje ook gewoon in hun portemonnee zitten en gebruiken hem eigenlijk nooit. Omdat dat keyless zo goed werkt.

Ik gebruik hem nog wel voor afsluiten, omdat ik toch mijn huissleutel op dat moment moet pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
henrov schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:45:
Even een vraagje: we hebben een forse en heel actieve marter populatie hier in de buurt. Is de EV6 goed afgesloten of is bv de ruimte onder de motorkap toegankelijk voor de beestjes?
Mag ik hier nog even naar vragen? Dan weet ik of ik moet nadenken over maatregelen. De Opel Karl van mijn vrouw willen ze niets van weten dus ik heb daar al enkele jaren niet over nagedacht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:42
Vandaag de bevestiging ontvangen dat mijn EV6 GT-Line RDW in het Red Metallic in week 51 de uitlevering zou moeten hebben via de dealer. Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

henrov schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:23:
[...]

Mag ik hier nog even naar vragen? Dan weet ik of ik moet nadenken over maatregelen. De Opel Karl van mijn vrouw willen ze niets van weten dus ik heb daar al enkele jaren niet over nagedacht.
Geen ervaring met een EV6, wel met marters. Ik zou zo'n systeem laten inbouwen die werkt op je 12V accu met op diverse plekken in de "motor"ruimte elektrodes die een stroomstootje afgeven.

Ik had ooit een Toyota Auris (de 1e) die zowat kaal werd gevreten door marters.

Tegenwoordig zijn ze er zelfs nog mooier, gecombineerd met ultrasoon: https://www.automat.nl/ar...araat-plus-ultrasoon.html

Duur: ja. Net zo duur als 1 reparatie n.a.v. doorgeknaagde kabels? Nee, veel goedkoper.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:24:
Zijn er hier mensen die ook wel een langere proefrit hebben gemaakt? Hier is het allemaal 45 min maximaal. Ik wilde nog wel wat dingen uitproberen/ervaren, maar dat zit er niet in denk ik.
Zelf 3x geweest bij de dealer in Waddinxveen. Elke keer de auto meer dan een uur mee gehad. Verkoper was erg relaxed. Mocht je daar gaan en de naam van de verkoper willen, stuur maar een DM.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:15:
[...]

Zelf 3x geweest bij de dealer in Waddinxveen. Elke keer de auto meer dan een uur mee gehad. Verkoper was erg relaxed. Mocht je daar gaan en de naam van de verkoper willen, stuur maar een DM.
Thanks, helaas te ver weg. Ik werd gisteren echt behandeld of ik als puber daar kwam om een testritje te maken. Ik moest nog maar eens terugkomen, terwijl de auto er stond en er verder niks gepland was, maar goed dat kan ik nog begrijpen. Maar het ergste was dat de verkoper mee moest als ik een proefrit wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:43:
[...]

Thanks, helaas te ver weg. Ik werd gisteren echt behandeld of ik als puber daar kwam om een testritje te maken. Ik moest nog maar eens terugkomen, terwijl de auto er stond en er verder niks gepland was, maar goed dat kan ik nog begrijpen. Maar het ergste was dat de verkoper mee moest als ik een proefrit wilde...
Meerijden?! bizar, nog nooit meegemaakt, behalve bij particuliere verkoop.
Ik had ook een heel relaxte verkoper. Alle tijd om te rijden, ook de tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:51:
[...]

Meerijden?! bizar, nog nooit meegemaakt, behalve bij particuliere verkoop.
Ik had ook een heel relaxte verkoper. Alle tijd om te rijden, ook de tweede keer.
Ik zie er waarschijnlijk onbetrouwbaar uit :+

Bij BMW kon ik de auto gewoon een dag of weekend lenen voor een proefrit. Tesla idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Dat de verkoper mee wil met een proefrit vind ik ook wel heel erg raar en heb ik nog niet mee gemaakt. Ook niet bij andere merken zoals VW, Opel, BMW, Tesla, Seat en Volvo.
Toch maar andere dealer zoeken?

Ik had zelf geen goede klik bij de Kia dealer hier in de buurt en ben uiteindelijk ergens anders heen gegaan in het noorden van het land. Dit is 1 uur ipv 20 minuten rijden voor mij, maar aangezien ik daar wel prettig geholpen ben vond ik het die extra reistijd waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
Krijg net bericht van de dealer, de auto staat in de haven, maar ze hebben moeite hem naar de dealer te transporteren. Dus de oplevering staat nu tien dagen later gepland op de 25e van deze maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:43:
[...]

Wat mij betreft een klacht bij het hoofdkantoor waard. Al was het maar in deze coronatijden dat ik geen zin heb in een vreemde naast mij in de auto. Bizar!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Iusedto
Meerijden tijdens een proefrit ?
Wel een heel raar verhaal hoor. Nog nooit van gehoord.

Als het nou een verkoopster was , met voorouders uit Zweden en hele grote ...ogen dan had ik misschien ja gezegd maar nu zeker niet :+

Maar ja, ik moet bekennen dat ik de auto besteld heb zonder proefrit.
Ik heb een proefrit van vijf jaar :P

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PieterSn
PieterSn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:23:

.
Net even zitten spelen, voor elk bestuurdersprofiel kun je dus inderdaad twee standen maken en opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Iusedto schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:27:

Ik heb een proefrit van vijf jaar :P
😂 Voor mij precies hetzelfde. Wilde hem perse dit jaar op kenteken hebben dus besteld voordat hij in de showroom stond. En om nou naar een dealer te gaan voor een proefrit en dan te vertellen dat ik hem al ergens anders besteld had...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
@Iusedto zal toch gek opkijken als zijn verkoper wil meerijden tijdens zijn 5 jarige proefrit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
KingOfNorway schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:30:
[...]

😂 Voor mij precies hetzelfde. Wilde hem perse dit jaar op kenteken hebben dus besteld voordat hij in de showroom stond. En om nou naar een dealer te gaan voor een proefrit en dan te vertellen dat ik hem al ergens anders besteld had...
Geen probleem hoor. Ik zit in hetzelfde schuitje. Auto eerste keer 2 uur mee gehad. Toen fronste de verkoper wel iets 😁.
De 2e keer iets meer dan een half uur. Uurtje was toegestaan. Ik heb nog nooit een verkoper mee gehad bij een proefrit. Zelfs niet als 20-jarig machootje.
Ik vraag me zelfs af of dat mag in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Dartlink schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:02:

Betreffende de isolatie bij de "motorkap": mijn verkoper vond het ook lelijk en een goed punt. Ging hij navragen bij KIA NL. Wordt vervolgd. Hij verwacht dat er een terugroepactie voor komt of punt voor tijdens onderhoud.
Hier hetzelfde, dealer wist dit niet. Eventueel in toekomstig onderhoud.
Net zoals het punt van Wireless Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Vraagje: Heeft iemand de trekhaak al gemonteerd gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Veridis_quo nee, nog steeds niet binnen zover ik weet. Donderdag ben ik even bij de dealer voor software updates en dan zal ik even informeren naar de status

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Veridis_quo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:13:
Vraagje: Heeft iemand de trekhaak al gemonteerd gekregen?
Ik kreeg de melding dat de status nog onbekend is (vorige week). Hopelijk begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Freezhost schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:14:
@Veridis_quo nee, nog steeds niet binnen zover ik weet. Donderdag ben ik even bij de dealer voor software updates en dan zal ik even informeren naar de status
Thx!

Dan moet ik mijn zwager met de kerst maar even heel lief aankijken of hij wat bagage achterin de Q7 wil proppen :) :)

Ik zal Kia NL eens een por geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Freezhost schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:14:
Hoe kan je zien of de auto een update nodig heeft of überhaupt beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
PieterSn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:29:
[...]

Hoe kan je zien of de auto een update nodig heeft of überhaupt beschikbaar is?
Navigatie updates gaan OTA (Over The Air)
Systeem updates alleen via garage.
Dit is mijn systeem versie sinds de levering.
Heeft iemand al een nieuwere versie?

Model
CVAE.55BLC.AEU
Softwareversie
CV E.EUR.55W_L.001.001.210719
Firmwareversie
CV E.EUR.04.210719.MICOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:55
Misschien een hele stomme vraag, maar ik ben er met mijn huidige auto eigenlijk nooit tegenaan gelopen vanwege de grootte van die auto.

Ik zie op de RDW site staan dat de EV6 een 'wettelijk toegestane maximum aslast' heeft van resp. 1.280kg en 1.390 kg. Nu moet ik nog wel eens op een locatie zijn waar ik via een oud bruggetje moet. Hierbij staat verbodsbord met een asdruk pijltje + 1,2t, zoals onderstaande (maar dan dus met 1,2t):

Afbeeldingslocatie: https://images.trafficsupply.nl/imgfill/800/800/i-118796-c73/verkeersbord-rvv-c20-gesloten-voor-te-zware-aslast.png

Betekent dit nou dat ik een andere ingang moet zoeken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Ihkvdb schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:47:
[...]

Navigatie updates gaan OTA (Over The Air)
Systeem updates alleen via garage.
Dit is mijn systeem versie sinds de levering.
Heeft iemand al een nieuwere versie?

Model
CVAE.55BLC.AEU
Softwareversie
CV E.EUR.55W_L.001.001.210719
Firmwareversie
CV E.EUR.04.210719.MICOM
Heb je dit vanuit je EV6 overgenomen of valt dit in de Kia app ergens terug te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dosh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:54:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik ben er met mijn huidige auto eigenlijk nooit tegenaan gelopen vanwege de grootte van die auto.

Ik zie op de RDW site staan dat de EV6 een 'wettelijk toegestane maximum aslast' heeft van resp. 1.280kg en 1.390 kg. Nu moet ik nog wel eens op een locatie zijn waar ik via een oud bruggetje moet. Hierbij staat verbodsbord met een asdruk pijltje + 1,2t, zoals onderstaande (maar dan dus met 1,2t):

[Afbeelding]

Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 13:18

[Afbeelding]

formeel wel ja, je geeft al aan dat het een oud bruggetje is..... ik zou het niet gokken. er worden uiteraard altijd wel veiligheidfactoren gebruikt, maar naar verloop van tijd wordt die veiligheidfactor ook wel minder door achterstallig onderhoud :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:55
Tiggy80 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:58:
[...]

formeel wel ja, je geeft al aan dat het een oud bruggetje is..... ik zou het niet gokken. er worden uiteraard altijd wel veiligheidfactoren gebruikt, maar naar verloop van tijd wordt die veiligheidfactor ook wel minder door achterstallig onderhoud :+
Dank! Ik zal eens even contact opnemen hoe ik daar dan nog kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
dosh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
[...]

[...]

Opel Karl huren? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[Afbeelding]

Niet perse, meten is weten.

Het bord verbied actuele aslast, niet de maximale aslast.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
dosh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
[...]

[...]

Maar max. aslast != gewicht van de auto.
Je hebt (in principe) 2 assen (vooras, achteras).. even heel banaal is het dus het gewicht van de auto delen door 2
Net even op Autoweek gekeken naar de zwaarste Kia EV6 dan kom ik uit op een leeggewicht van 2075 en een max toelaatbaar vermogen van 2580.
bron: https://www.autoweek.nl/a...wh-awd-performance/#specs

Deel je dat door 2 dan kom je inderdaad als je de auto helemaal vol hebt geladen over het limiet heen van 1.2 ton per as.
Anders kom je op +/- 1 ton uit.
Maar zelfs dat zou een risico zijn dit ik niet zou willen lopen. :X :D

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
PieterSn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:06:
[...]

Net zoals het punt van Wireless Apple Carplay.
Helaas werkt carplay/android car alleen draadloos met max 8 inch schermen. EV6 is 12.1 inch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

marcovit schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:22:
[...]

Helaas werkt carplay/android car alleen draadloos met max 8 inch schermen. EV6 is 12.1 inch :(
Ik heb met beiden gereden, maar ik ben uiteindelijk weer teruggeschakeld naar de ingebouwde varianten. Ik vind het beide geen volwassen producten eerlijk gezegd. Waar ik maar mee wil zeggen dat het voor mij geen issue is.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 09-11-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 14:29
[...]

carlinkit wireless carplay adapter on Kia EV6 working

https://www.youtube.com/watch?v=sLzN6YOwYcE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
luck schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:39:
[...]

carlinkit wireless carplay adapter on Kia EV6 working

https://www.youtube.com/watch?v=sLzN6YOwYcE
Oké natively werkt het niet maar je kan er een adapter voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm, serieuze problemen met de accu en/of software? Benieuwd wat andere reviewers ontdekken met range tests in koud weer.

Zag dat er van de Ioniq 5 al een "facelift" komt met de 77 kWh accu. Dat is wel snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:50:
Hmm, serieuze problemen met de accu en/of software? Benieuwd wat andere reviewers ontdekken met range tests in koud weer.

[YouTube: Does the Kia EV6 have a battery problem?]

Zag dat er van de Ioniq 5 al een "facelift" komt met de 77 kWh accu. Dat is wel snel...
Tsja, zoals eerder gezegd, dit is een splinternieuw model op een splinternieuw platform, verwacht een paar kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:52:
[...]

Tsja, zoals eerder gezegd, dit is een splinternieuw model op een splinternieuw platform, verwacht een paar kinderziektes.
Het is te hopen dat het software related is.

Anderzijds zou je denken dat ze dit soort zaken wel onder de knie zouden hebben (verwarmen van de batterij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:42
[...] Helaas werkt carplay/android car alleen draadloos met max 8 inch schermen. EV6 is 12.1 inch :(
*knip - draadloos over het hoofd gezien *

[ Voor 35% gewijzigd door WaMeLiNoS op 09-11-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
PieterSn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:56:
[...]

Heb je dit vanuit je EV6 overgenomen of valt dit in de Kia app ergens terug te zien?
Komt uit systeem van de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
KingOfNorway schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:54:
Krijg net bericht van de dealer, de auto staat in de haven, maar ze hebben moeite hem naar de dealer te transporteren. Dus de oplevering staat nu tien dagen later gepland op de 25e van deze maand.
Wat zei je? "Geen probleem, ik haal hem nu wel even op, welke haven moet ik zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Anunnaki schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:16:
[...]

Wat zei je? "Geen probleem, ik haal hem nu wel even op, welke haven moet ik zijn?"
Ja dat opperde een collega ook. Maarja, hij is natuurlijk nog niet rijklaar, wat dat ook moge betekenen sinds de auto rijdend van de boot afkomt. Collega wist mij te vertellen dat ze dan nog in transport modules staan, want onder andere betekent dat ze gelimiteerd zijn in snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:50:

[YouTube: Does the Kia EV6 have a battery problem?]

Heb die video ook gezien. Wat ik vreemd vond is dat in de livestream ook ergens te zien is dat bij dezelfde Ionity locatie er ook een BMW iX staat die aan het laden was met slechts 8kW bij een SoC van 52%. Dus of het probleem echt auto gerelateerd is?
Kan zijn hoor! En als dat zo is, dan zullen we daar binnenkort vast meer over zien en horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Reacher

oldschool

Zomaar claims over je product roepen zonder dat dit ergens op gebaseerd is, is niet toegestaan.

Alle situaties afvangen bij de lancering is natuurlijk het streven, maar niet de realiteit.

Gelukkig hoef je je hier geen zorgen over te maken als je de auto niet gaat rijden. De mensen die dat wel gaan doen kunnen rust vinden in het feit dat Kia deze problemen moet oplossen en naar alle waarschijnlijkheid ook wil oplossen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Dartlink schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:34:
Warm worden werkt bij mij wel via de app. Maar het duurt natuurlijk even... Zondagochtend stapte ik in een lekker verwarmde auto van circa 21 graden. Was ie wel een goede 20 minuten mee bezig.
Vanochtend nog een keer getest, koud...
Denk dat er iets mis is met de verwarming want er komt nauwelijks lucht uit de roosters terwijl hij op max blazen staat. Ook niet manuele instelling.

Blaast hij bij jullie wel flink uit de roosters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:38:
Zomaar claims over je product roepen zonder dat dit ergens op gebaseerd is, is niet toegestaan.

Alle situaties afvangen bij de lancering is natuurlijk het streven, maar niet de realiteit.

Gelukkig hoef je je hier geen zorgen over te maken als je de auto niet gaat rijden. De mensen die dat wel gaan doen kunnen rust vinden in het feit dat Kia deze problemen moet oplossen en naar alle waarschijnlijkheid ook wil oplossen.
Heb je het over mij?
Ik maak die claims niet, ik post alleen de bevindingen van een respectabele YouTube-er en stel daarbij de vraag of er mogelijk problemen zijn met de hard- en/of software. Dat laatste is uiteraard op te lossen.

In het Ioniq 5 topic werd geopperd dat dit by design is en dat de accu pas opgeladen wordt zodra het laadproces start. Dus hoe kouder het buiten, en dus de accu, is hoe langer het waarschijnlijk duurt voor je op hoge snelheid kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:43:
[...]

Heb je het over mij?
Ik maak die claims niet, ik post alleen de bevindingen van een respectabele YouTube-er en stel daarbij de vraag of er mogelijk problemen zijn met de hard- en/of software. Dat laatste is uiteraard op te lossen.

In het Ioniq 5 topic werd geopperd dat dit by design is en dat de accu pas opgeladen wordt zodra het laadproces start. Dus hoe kouder het buiten, en dus de accu, is hoe langer het waarschijnlijk duurt voor je op hoge snelheid kan laden.
@Reacher refereert natuurlijk aan Kia, niet aan jou...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:43:
[...]

Heb je het over mij?

Winter mode aanzetten. Vorige week bij 4 graden van 12 tot 80% geladen in 20 minuten bij Fastned
Pagina: 1 ... 33 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic