Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
glas86 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:03:
Nog meer mensen waarbij de Kia Connect App niet meer werkt sinds gisteren? Is het verstandig als dit probleem blijft aanhouden om het infotainment systeem te resetten? Hoe doe je dat dan. Is dat een kwestie van de auto aanzetten en met een paperclip het systeem resetten? Raak je dan instellingen kwijt?
Het is enkel een cold boot, je raakt niks kwijt. Zie het als je pc opnieuw opstarten ipv steeds in standby te houden.

Maar hier werkt de app gewoon.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:43
Hier ook geen problemen met de app, vanmorgen nog gebruikt om voor te verwarmen.

Heb wel nog niet de update van deze week geïnstalleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Poulske op 08-11-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Poulske schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:21:
Hier ook geen problemen met de app, vanmorgen nog gebruikt om voor te verwarmen.

Heb wel nog niet de update van deze week geïnstalleerd.
Doe je dat voorverwarmen terwijl de auto aan de laadpaal staat??

Ik probeerde het vanmorgen weer eens, maar na 2 jaar gebeurd er nog steeds helemaal niks!!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ik probeerde het vanmorgen weer eens, maar na 2 jaar gebeurd er nog steeds helemaal niks!!!
Nee, heb geen eigen laadpaal. Doe het 1,5 jaar zonder laadpaal. Nooit problemen mee gehad, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Poulske schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:31:
[...]

Nee, heb geen eigen laadpaal. Doe het 1,5 jaar zonder laadpaal. Nooit problemen mee gehad, werkt altijd.
Mag ik misschien jouw settings uit de app weten?
Dan ga ik weer eens stoeien

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:42:
[...]

Welke setting ben je precies naar op zoek? Ik kan niet zoveel instellen. Als ik de auto wil voorverwarmen klik op in het onderdeel Remote gewoon op Start Climate Control.

En bij het onderdeel Defrost en Warmer heb ik alles aangevinkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAeWd_tSbIiULxzz_zeVMrkZPF4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DdeOXfTywOBNGvcZBV81nc5S.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8nCJnhUbL-8jNQ5OQu9UqyXWz4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iQTZPOPXkAM5DHCiC8MsTL44.png?f=fotoalbum_tile

Bij Scheduled Charging heb ik trouwens alles uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/073YOB4EkDC0crUSDLJCszHJJis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QM9WH8LFvjdHRWXLTCc5LqNy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Poulske schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:58:
[...]

Welke setting ben je precies naar op zoek? Ik kan niet zoveel instellen. Als ik de auto wil voorverwarmen klik op in het onderdeel Remote gewoon op Start Climate Control.

En bij het onderdeel Defrost en Warmer heb ik alles aangevinkt.
[Afbeelding][Afbeelding]

Ok...mijn settings zijn identiek..

Ik sta letterlijk naast mijn auto ( zonder de sleutel ) zet alles aan in de app....en er gebeurd NIKS..
Krijg een bevestiging dat alles gestart wordt in de app en thats it

Bij Scheduled Charging heb ik trouwens alles uit. [Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik zou het niet weten, heb ik nooit iets voor hoeven in te stellen, werkte zo out of the box. Ben je er al mee langs de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:42:
[...]

Ik doe het voorverwarmen ook via de "start climat control" knop zoals @Poulske .
Ook mijn settings zijn exact hetzelfde.
Zowel aan de laadpaal als niet werkt dit altijd uitstekend. Koelen in de zomer en verwarmen in de winter.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Poulske schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:06:
[...]

Ik zou het niet weten, heb ik nooit iets voor hoeven in te stellen, werkte zo out of the box. Ben je er al mee langs de dealer geweest?
Al een keer of 3

"Er zal wel een storing in de app zijn geweest meneer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ook hier werkt "Start climate control". Ik gebruik t verder eigenlijk nooit terwijl hij aan een laadpaal staat, omdat ik over het algemeen overdag laad (thuis op de oprit dan wel op locatie of langs de snelweg).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:10:
[...]

Al een keer of 3

Dat is wel vervelend, werken andere remote functies wel? Zoals het ontgrendelen van de deuren of openen van het laadklepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 11:52
Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:39:
Nu voor de tweede keer in korte tijd krijgt mijn vriendin de melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Na de eerste paar keer heb ik de batterij vervangen, maar we zijn nu een maand verder en nu krijgt ze alweer die melding. Herkent iemand dit? Anders maar even langs de dealer ermee.
Ik heb dat met mijn vorige Kia EV6 gehad, 3 keer batterij vervangen in korte tijd waarvan 1 keer door de dealer, Dealer heeft nieuwe sleutel besteld en daarna was probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Poulske schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:18:
[...]

Dat is wel vervelend, werken andere remote functies wel? Zoals het ontgrendelen van de deuren of openen van het laadklepje?
Ja.dat werkt prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:10:
[...]

Al een keer of 3

Hier heeft het vorige winter wel een paar keer gewerkt, in de zomer weer de hele zomer niet en nu heb ik het nog niet nodig gehad.

Dus wisselend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:54
bb1969 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:19:
[...]

Ik heb dat met mijn vorige Kia EV6 gehad, 3 keer batterij vervangen in korte tijd waarvan 1 keer door de dealer, Dealer heeft nieuwe sleutel besteld en daarna was probleem verholpen.
Vorige EV6?
Dus je hebt al een 2e?
Waarschijnlijk 1 van de weinigen dan.
Veel km's gemaakt?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Goed nieuws heb ik net gehoord bij een review van Elektrobays et de KIAEV9. Die zijn erg goed met Kia hoka en daarin is aangegeven dat in december er een nieuwe update komt voor alle KIA’s en Hyundai waarbij aplle carplay en android draadloos kunnen. Dus niet alleen de EV9 maar allemaal ook Hyundai. Doe er je voordeel mee. Ik denk het deel het even in de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Robert1962 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:02:
Goed nieuws heb ik net gehoord bij een review van Elektrobays et de KIAEV9. Die zijn erg goed met Kia hoka en daarin is aangegeven dat in december er een nieuwe update komt voor alle KIA’s en Hyundai waarbij aplle carplay en android draadloos kunnen. Dus niet alleen de EV9 maar allemaal ook Hyundai. Doe er je voordeel mee. Ik denk het deel het even in de community.
Hyundai is een ander topic ;)

En we horen al anderhalf jaar geruchten.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:30:
[...]

Hyundai is een ander topic ;)

En we horen al anderhalf jaar geruchten.
Dit is geen gerucht maar is bevestigd door KIA, komt dus uit 1e hand direkt van KIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Robert1962 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:39:
[...]

Dit is geen gerucht maar is bevestigd door KIA, komt dus uit 1e hand direkt van KIA
Heb je bewijs?
Al dit soort stellingen zijn tot nu toe onbetrouwbaar gebleken, ook al zou het van KIA of Hyundai afkomstig zijn.

Niettemin hoop ik (tegen beter weten in?) dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 17:19
Robert1962 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:39:
[...]

Bedoel je dit filmpje? YouTube: KIA EV9 Erster Härtetest! Reale Reichweite Ladezeit Verbrauch Ladepl...
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten en voor Hyundai en Genesis denk de presentator het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
jouwheld schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:48:
[...]

Bedoel je dit filmpje? YouTube: KIA EV9 Erster Härtetest! Reale Reichweite Ladezeit Verbrauch Ladepl...
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten en voor Hyundai en Genesis denk de presentator het.
Ja die bedoelde ik; hij heeft het tot nu toe bij alles wat ie heeft gezegd gelijk gehad, dus ik kijk er niet gek van op als dit nog komt. Ook de percentages bij de routeplanning. Misschien doen ze het bewust niet in 1 update zodat mensen snel door hun 2 gratis ota updates heen zijn. Zou mij niet verbazen gezien de commercie die erachter zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Hyundai zelf heeft het wel over binnenkort wireless phone mirroring.
Dus wat @Robert1962 aangeeft zou nu best wel eens kunnen kloppen, maar time wil tell.
Wel geven ze aan dat het niet voor alle modellen zal gelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Solarman op 08-11-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- overbodig -

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bb1969
HansAuutB schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:26:
[...]

Vorige EV6?
Dus je hebt al een 2e?
Waarschijnlijk 1 van de weinigen dan.
Veel km's gemaakt?
Van baan verwisselt, de eerste was een lease van het bedrijf waar ik voor werkte, met de nieuwe baan geen leaseauto meer, maar de Kia beviel prima, dus heb er zelf een gekocht wat de tweede werd, moest er dan wel weer een jaar op wachten, dat was wat minder maar sinds maart rij ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
Canby schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:17:
[...]

Bij mij wel. Volume is i.p.v 37 is nu naar 8 gezakt. Maar, als ik me niet vergis, het klinkt een stuk dieper, qua lage tonen.
Volume is idd standard wel gezakt, maar nu gaat ie ook niet meer naar 70, maar stopt het met 45, merk eigenlijk geen verschil

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:17
bb1969 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:59:
[...]

Volume is idd standard wel gezakt, maar nu gaat ie ook niet meer naar 70, maar stopt het met 45, merk eigenlijk geen verschil
Sinds ik de auto hiermee was, klinkt het steeds beter! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVAXxr_zU-7O9GhkoqMNIIfX7Xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sinWmR7CmXxASWx7r8eQSSaf.png?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:15:
[...]

Sinds ik de auto hiermee was, klinkt het steeds beter! *O*

[Afbeelding]
Vandaag een ritje van 5 uur gehad, alle soorten muziek uitgetest, van klassiek tot happy hardcore. Moet zeggen, het is nu (eindelijk) zoals het hoort, mooi evenwichtig geluid. Wil je wel boem boem, dan zou ik zeker de sub vervangen, maar het lijkt erop dat deze nu veel meer meespeelt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Solarman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:12:
Hyundai zelf heeft het wel over binnenkort wireless phone mirroring.
Dus wat @Robert1962 aangeeft zou nu best wel eens kunnen kloppen, maar time wil tell.
Wel geven ze aan dat het niet voor alle modellen zal gelden.
Precies. Enig officieel statement is dat het voor het nieuwe platform geschikt gaat zijn zoals ik eerder aangegeven heb. Vandaar ook specifiek deze tekst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhE8fvWbzq-zr-NTqEDQSxd9S6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wv1qZZH9eR3NJ6bGxMtW70I.jpg?f=fotoalbum_large

De hardware zit niet in onze auto om draadloos te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:14:
[...]

Een stuk beter, het lage bereik is veel beter op elkaar afgestemd en voller/meer aanwezig. Een beste verbetering.
Heeft iemand de update op een niet-meridian systeem getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25
Nou ik ben weer een blij man!

Ik heb na precies een maand mijn auto ook weer terug met een nieuwe ICCU.
Heeft wel lang geduurd, maar het rijdt weer heerlijk (en stukken beter dan de MG4).

Dus wel netjes geregeld uiteindelijk, maar vind het wel slecht dat ze geen levertijd kunnen aangeven van een ICCU.
Snap wel dat er wellicht een tekort is, maar dan moet je toch kunnen aangeven hoelang het gaat duren.
En kan mij niet voorstellen dat dan 'ineens' een artikel binnenkomt bij zo'n groot bedrijf.

Gelijk de nieuwe update erop gedaan en ik vind ook dat het geluid wel beter is geworden van de meridian.
De rest nog niet echt gecheckt wat er gewijzigd is.

[ Voor 30% gewijzigd door stimpyrulez op 08-11-2023 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:22:
[...]

Om snel voor te verwarmen gebruik ik de widget van Kia. Hoef ik alleen op de 1 knop te drukken op het scherm en hij gaat verwarmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 07:13
Vandaag een bijzondere ervaring waar onze Phuse alleen maar van kan dromen. Gisteren geladen op het werk tot 90%. Vervolgens naar huis gereden. Is klein stukje en daarom in de garage gezet met 86%. Vanmorgen stap ik weer in en de SOC staat plotseling op 89%. Gratis 3% extra dus.

Totaal onbelangrijk natuurlijk maar hoe dit nu weer kan is me een raadsel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phusebox
Jugonoot04 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:13:
Vandaag een bijzondere ervaring waar onze Phuse alleen maar van kan dromen. Gisteren geladen op het werk tot 90%. Vervolgens naar huis gereden. Is klein stukje en daarom in de garage gezet met 86%. Vanmorgen stap ik weer in en de SOC staat plotseling op 89%. Gratis 3% extra dus.

Totaal onbelangrijk natuurlijk maar hoe dit nu weer kan is me een raadsel.
Heeft ie draadloos bij mij weggetankt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:15:
[...]

Heeft ie draadloos bij mij weggetankt zeker.
>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Blikseminslag

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

Meld me hier ook even. Vanuit KIA kon ik mijn eNiro DPL (die overigens prima bevalt) op de helft van het Private Lease contract 'inruilen' voor een EV6.

Het is de Light Edition 58kwh geworden in Yacht Blue. Verwachte levering Februari. Als ik naar de opties kijk is het een Air maar dan zonder elektrische stoelen en elektrische achterklep. Verder vrijwel dezelfde opties als de Niro met dus een iets minder grote batterij/range.

Enige dat ik wel ga missen is het schuifraampje. Verder hoop ik dat het standaard geluid wat beter is dan in de Niro en dat ik af ben van de cuppende banden en bijbehorende herrie 😀 en ik hoop dat de kinderziektes wel uit de MY24 EV6 zijn inmiddels.

Ik heb de plus varianten en de light varianten bekeken en Ambient Lightning is wel erg mooi moet ik zeggen. Dat valt achteraf nog wel in te bouwen zag ik dus ga me daar nog eens in verdiepen. Iemand nog tips voor een goed setje?

Pluspunt: lopende subsidie kan ik overzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door d0s op 08-11-2023 21:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Heb gisteren de update gedaan en vandaag gelet op verschillen. Nu valt me op dat ik in de navigatie ineens route alternatieven zie, inclusief prachtig vertaalde teksten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaLAppowiLU-KKfJ_QmS60YYW2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRMT2yILIyDtPg4G8lkptif5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs9Y3a5iHEjaNAV4FweWpbVro8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEEUEM9ePbWRmUOeRZKAboFv.jpg?f=fotoalbum_large

Ook valt me op dat de gebouwen in soort van 3d zijn. was dat al?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy4OSQuzjbn21AqgNPPqGvv2C-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoKDJOsd5ZlcsTvZJhkWRqmN.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al toch wel verbeteringen wat mij betreft. al mogen ze nog iets met die vertaling doen. Of mogelijk maken dat de spraak interactie in NL terwijl de infotainment interface engels, dat zou nog beter zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
ohja voor de duidelijkheid: alle foto's zijn gemaakt of voor het stoplicht of stilstaand in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Mooie vertaling inderdaad :+ Die 3d Gebouwen dat was al. Wat blijft het toch een lelijke jaren 80 interface. Daarom alleen gebruik ik die navigatie van KIA niet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
alwinus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:24:
Mooie vertaling inderdaad :+ Die 3d Gebouwen dat was al. Wat blijft het toch een lelijke jaren 80 interface. Daarom alleen gebruik ik die navigatie van KIA niet ;)
Het had inderdaad mooier gekund. Maar het is wel zeer duidelijk. Ik heb alle begeleiding uitgezet (behalve de ping voor roodlicht/snelheidscamera's). Met een enkele blik weet je dan hoe je moet rijden. Dat lukt mij met google maps echt niet.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
d0s schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:45:
Meld me hier ook even. Vanuit KIA kon ik mijn eNiro DPL (die overigens prima bevalt) op de helft van het Private Lease contract 'inruilen' voor een EV6.

Het is de Light Edition 58kwh geworden in Yacht Blue. Verwachte levering Februari. Als ik naar de opties kijk is het een Air maar dan zonder elektrische stoelen en elektrische achterklep. Verder vrijwel dezelfde opties als de Niro met dus een iets minder grote batterij/range.

Enige dat ik wel ga missen is het schuifraampje. Verder hoop ik dat het standaard geluid wat beter is dan in de Niro en dat ik af ben van de cuppende banden en bijbehorende herrie 😀 en ik hoop dat de kinderziektes wel uit de MY24 EV6 zijn inmiddels.

Ik heb de plus varianten en de light varianten bekeken en Ambient Lightning is wel erg mooi moet ik zeggen. Dat valt achteraf nog wel in te bouwen zag ik dus ga me daar nog eens in verdiepen. Iemand nog tips voor een goed setje?

Pluspunt: lopende subsidie kan ik overzetten.
Leuk om te zien dat er nog iemand een Light Edition "om mocht ruilen". Ik kom van een ENiro Executive. Het lijkt wel of we de enige zijn met een Light Edition. :*) :*) Ik heb voor de Gravity Blue gekozen.

Voor mij heeft deze uitvoering meer dan voldoende. Waar ik alleen maar niet uitkom is of hij nu wel of geen dodehoek detectie heeft.

Geen elektrische stoelen en kofferklep is niet erg. Dat zijn voor mij compleet overbodig luxe dingetjes.
Ik ben niet zo van de overdreven luxe dingetjes. Noodzaak cq veiligheid is voor mij meer belangrijk.

Mijn zonnedak heb ik de afgelopen drie jaar misschien drie keer open gehad en dat was eigenlijk alleen om aan een passagier te laten zien dat het erin zat.
De reden voor mij om toch de Edition te nemen zijn vooral de parkeersensoren voor en achter.

Dat ambient light is wel mooi, maar dat heb ik in mijn Niro niet eens in de gaten. Ik rij ook zelden in het donker. Ben wel benieuwd of en hoe dit nog in te bouwen is.

Ik heb hem 10 oktober besteld en mij werd verteld dat de levertijd 18 tot 22 weken was/is en dus medio februari zou moeten komen. De leasemaatschappij gaf overigens week 22 2024 aan.
Ik vertrouw dan meer op het oordeel van de dealer. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Laatst online: 26-09 08:37
Highlander1962 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:37:
[...]

Het lijkt wel of we de enige zijn met een Light Edition. :*) :*) Ik heb voor de Gravity Blue gekozen.
Ik heb met een week of 4 mijn snow white pearl light edition. incl dakdragers en wegneembare trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:48
Enige dat ik wel ga missen is het schuifraampje.
Ik neem aan dat de ramen gewoon open kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
[...]

Voor mij heeft deze uitvoering meer dan voldoende. Waar ik alleen maar niet uitkom is of hij nu wel of geen dodehoek detectie heeft.
Heeft ie niet evenals wat andere veiligheidsopties , staat allemaal vrij duidelijk in de prijslijst brochure opgesomd: https://www.kia.com/api/b...rlands-EV6-prijslijst.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:16

d0s

sssst

[...]

Leuk om te zien dat er nog iemand een Light Edition "om mocht ruilen". Ik kom van een ENiro Executive. Het lijkt wel of we de enige zijn met een Light Edition. :*) :*) Ik heb voor de Gravity Blue gekozen.

Geen elektrische stoelen en kofferklep is niet erg. Dat zijn voor mij compleet overbodig luxe dingetjes.
Ik ben niet zo van de overdreven luxe dingetjes. Noodzaak cq veiligheid is voor mij meer belangrijk.

Mijn zonnedak heb ik de afgelopen drie jaar misschien drie keer open gehad en dat was eigenlijk alleen om aan een passagier te laten zien dat het erin zat.
De reden voor mij om toch de Edition te nemen zijn vooral de parkeersensoren voor en achter.

Dat ambient light is wel mooi, maar dat heb ik in mijn Niro niet eens in de gaten. Ik rij ook zelden in het donker. Ben wel benieuwd of en hoe dit nog in te bouwen is.

Ik heb hem 10 oktober besteld en mij werd verteld dat de levertijd 18 tot 22 weken was/is en dus medio februari zou moeten komen. De leasemaatschappij gaf overigens week 22 2024 aan.
Ook een mooie kleur! die zie je volgens mij ook niet zo vaak.

Hij heeft geen dodehoekdetectie helaas. In de prijslijst staat dit als eerste optie op de Edition Advanced (Dodehoekassistentie BCA). De parkeersensoren zijn inderdaad een plus, maar voor mij ook minstens zo belangrijk de stoel/stuur verwarming :)

Ik wacht nog op de mail van de leasemaatschappij met de verwachte leverweek, benieuwd of daar ook dezelfde planning uitkomt.
Loei123 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ik neem aan dat de ramen gewoon open kunnen.
Dakraampje natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 09-11-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Oh, schuifdak bedoelde je. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:57
Weet iemand of het toevallig mogelijk is om de automatische flush deurgrepen later in te bouwen is? Ben het ondertussen wel gewend dat ik ze zelf naar buiten moet drukken op onze air maar met volle handen is het soms makkelijker als je hem gewoon kan grijpen.
Vooral andere mensen die nooit met de auto zijn mee geweest vragen zich vaak af hoe hij open moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
er worden de eerste renders van EV6 facelift bekend gemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0EGHharuv_Mh9QGEv9qYQ-PRh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EAVjdF1hZbofudVAy4rI2ac.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:22:

[Afbeelding]
Ik geloof er niks van. Wat een lelijk gedrocht is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het is de Light Edition 58kwh geworden in Yacht Blue.
Wanneer heb je deze besteld?
Ik wil even weten of ik bij mijn dealer moet gaan schelden. Wij hebben 14 oktober een Light besteld, met wat extra opties, omdat de Light Edition landelijk zou zijn "uitverkocht". Dus ik betaal straks 15 euro meer voor een minder luxe uitvoering. Als jij 'm nu alsnog hebt kunnen bestellen, dan moet ik even bij ze gaan buurten denk ik...

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bra-Jo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:34:
[...]

Ik wil even weten of ik bij mijn dealer moet gaan schelden. Wij hebben 14 oktober een Light besteld, met wat extra opties, omdat de Light Edition landelijk zou zijn "uitverkocht". Dus ik betaal straks 15 euro meer voor een minder luxe uitvoering. Als jij 'm nu alsnog hebt kunnen bestellen, dan moet ik even bij ze gaan buurten denk ik...
Kunnen jullie dit bespreken bij de kia leveringen topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Bra-Jo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:34:
[...]

Ondanks dat de vraag niet aan mij is reageer ik toch even op je.
Ik heb mijn Light Edition op 10 oktober besteld en volgens de dealer was ik zowat de laatste die hem kon bestellen.
Werd wel "gedwongen" hem dan in Gravity Blue te nemen, omdat de rest er niet meer zou zijn.

Misschien geeft je dit een indicatie.

Maar inderdaad beter in het leveringen topic verder gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Highlander1962 op 09-11-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

De Ideale Man schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:38:
[...]

Kunnen jullie dit bespreken bij de kia leveringen topic?
Wist niet dat die bestaat. :) Tnx voor de tip.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Laatst online: 26-09 08:37
er zijn maar 300 stuks light edition voor de nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-09 14:54
[...]

Ik heb ook een ev6 light besteld. Voor ons zijn de specificaties ook genoeg voor wat wij als gezin er mee doen.

Kunnen jullie ergens volgen hoe het met de bestelling staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Hi tweakers,
Zoals @De Ideale Man al aangaf er is een speciaal "Het kia EV6 levering topic" voor de levering van de EV6.
Daar wordt alles besproken tot aan de aflevering waarna je hier verder kunt.
Dus graag items over de bestelling tot aan de levering in dat topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:23:
[...]

Ik geloof er niks van. Wat een lelijk gedrocht is dit.
Eens, maar in deze video lijkt het nog wel enigzins overeen te komen:
YouTube: 기아 신형 EV6 페이스리프트 위장막 포착!...회사차 이걸로 바꿔?

Ik zou het bijzonder vinden als ze de EV6 zo zouden verminken, lijkt me eerder een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 07:13
Loei123 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:07:
[...]

Eens, maar in deze video lijkt het nog wel enigzins overeen te komen:
YouTube: 기아 신형 EV6 페이스리프트 위장막 포착!...회사차 이걸로 바꿔?

Ik zou het bijzonder vinden als ze de EV6 zo zouden verminken, lijkt me eerder een ander model.
Best knap dat je deze video hebt weten te vinden. Ga maar eens zoeken op Google met deze titel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Jugonoot04 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:58:
[...]

Best knap dat je deze video hebt weten te vinden. Ga maar eens zoeken op Google met deze titel :')
Als jij op "Mocar EV6" zoekt, krijg je identieke links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Jugonoot04 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:58:
[...]

Ik denk dat als je de titel copy/paste in Google, je de video wel vindt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
[...]

Dat is erg toevallig want de mijne is 7 oktober besteld en mij werd ook door de leasemaatschappij vertelt dat hij in wk22 geleverd wordt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
De nieuwe update voor CarPlay wordt binnenkort uitgebracht in Europa, het is nog niet duidelijk of en wanneer de Verenigde Staten en Canada volgen. Auto’s van Hyundai en Kia krijgen de nieuwe versie van CarPlay als eerste. Heb je een auto van een van deze merken? Dan is de kans groot dat je binnenkort CarPlay draadloos kunt gebruiken. Lees hier welke modellen van Hyundai en Kia de nieuwe update van CarPlay krijgen.
De kia my22 staat erbij.

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/

[ Voor 6% gewijzigd door De Ideale Man op 09-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:04:
De nieuwe update voor CarPlay wordt binnenkort uitgebracht in Europa, het is nog niet duidelijk of en wanneer de Verenigde Staten en Canada volgen. Auto’s van Hyundai en Kia krijgen de nieuwe versie van CarPlay als eerste. Heb je een auto van een van deze merken? Dan is de kans groot dat je binnenkort CarPlay draadloos kunt gebruiken. Lees hier welke modellen van Hyundai en Kia de nieuwe update van CarPlay krijgen.https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/
Eerst zien, dan geloven. Het is al zo vaak geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
De nieuwe update voor CarPlay wordt binnenkort uitgebracht in Europa, het is nog niet duidelijk of en wanneer de Verenigde Staten en Canada volgen. Auto’s van Hyundai en Kia krijgen de nieuwe versie van CarPlay als eerste. Heb je een auto van een van deze merken? Dan is de kans groot dat je binnenkort CarPlay draadloos kunt gebruiken. Lees hier welke modellen van Hyundai en Kia de nieuwe update van CarPlay krijgen.
De kia my22 staat erbij.

Super raar en slecht artikel. De lijst met Kia modellen verwijst ook letterlijk naar de lijst van supported van de nieuwste infotainment update (letterlijk dezelfde link), waarvan al bekend is dat die geen CarPlay ondersteunt voor gen5.

Dit is gewoon een slecht stukje ‘journalistiek’

[ Voor 4% gewijzigd door Polo132 op 09-11-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
-

[ Voor 100% gewijzigd door Polo132 op 09-11-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
De kia my22 staat erbij.

Dus ik had wel gelijk met mijn opmerking dat hiervoor een update komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:47
Canby schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:22:

[Afbeelding]
Mooi! Verwacht dat deze versie minstens zo goed is als het huidige topmodel. Supergaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Robert1962 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:46:
[...]

Euhh ja.. wel dat er een update komt (maar denk het niet dat die er is voor wireless CP of AA).
De link die ze gebruiken bij het artikel naar de voertuigen is gewoon van de software update van afgelopen week.
Dus helemaal niet specifiek voor wireless CP/AA.

Zoals eerder gemeld, wat je nu ziet is specifiek voor de nieuwe head units (ccNC).
Dus ja, reken er maar niet op dat er een update komt voor de EV6 (hoe graag ik het zelf ook wel zou willen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
itsjohan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:20:
Heb gisteren de update gedaan en vandaag gelet op verschillen. Nu valt me op dat ik in de navigatie ineens route alternatieven zie, inclusief prachtig vertaalde teksten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook valt me op dat de gebouwen in soort van 3d zijn. was dat al?

[Afbeelding]

Al met al toch wel verbeteringen wat mij betreft. al mogen ze nog iets met die vertaling doen. Of mogelijk maken dat de spraak interactie in NL terwijl de infotainment interface engels, dat zou nog beter zijn :-)
Ik heb die tekst nog nooit erbij gezien... Is dat een optie? Ik gebruik de navi niet zo vaak, alleen als ik wil snelladen om de accu voor te verwarmen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
ik ook niet eerder tot de upgrade van twee dagen geleden (dus de infotainment versie die net uit is, 2 nov 2023 geloof ik), dus ik vermoed dat het een nieuwe feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Is inderdaad nieuw sinds laatste update, staat ook in de updates notes en staat standaard ingeschakeld, is uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Robert1962 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:46:
[...]

Vlgs het artikel is het een update aan Apple zijde, niet aan KIA kant.
Carplay mogelijk dus wel, maar AA blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
HansAuutB schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:13:
[...]

Vlgs het artikel is het een update aan Apple zijde, niet aan KIA kant.
Carplay mogelijk dus wel, maar AA blijkbaar niet.
Nee het is echt een kul artikel. Als het een update aan Apple zijde is, waarom dan alleen auto’s van Hyundai en Kia (en niet voor alle auto’s) en vervolgens linken naar de infotainment modellen? Bij de schrijver van dit artikel heerst dezelfde verwarring als die hier aanwezig was; namelijk dat de update notes aangaven dat wireless cc / aa supported zou zijn. Echter was al snel duidelijk dat dit alleen voor ccnc het geval was, iets wat wij al doorhebben maar het artikel nog niet.

Als dit een update aan Apple kant was had je er al meer nieuws over gehoord en was het niet zo automerk specifiek en gelinkt aan de modellen van de recentste infotainment update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Nogmaals: de hardware zit niet in onze ev6. Vergeet draadloos Carplay. Hoop doet leven, maar dit onderwerp is echt morsdood te verklaren voor de huidige ev6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
king_dude schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 02:10:
Nogmaals: de hardware zit niet in onze ev6. Vergeet draadloos Carplay. Hoop doet leven, maar dit onderwerp is echt morsdood te verklaren voor de huidige ev6
Nou.. zoals eerder gemeld wel hoor

Effe verder gezocht en kwam deze post tegen met linkje naar Ioniq 5 forum
lackaday schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:07:
[...]

De IONIQ 5 schijnt dat wel te hebben, dus ging ik er van uit dat dat voor de EV6 ook geldt.

Zie deze post uit IONIQ 5-topic:

[...]

[ Voor 49% gewijzigd door stimpyrulez op 10-11-2023 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Stop aub met posten van deze slechte, en steeds dezelfde, nieuwsberichten die elkaar maar steeds kopiëren, alleen omdat de release notes van Kia gewoon slecht en onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
Dat is letterlijk hetzelfde bericht wat ook al door die andere site gemeld is wat dus op niks gebaseerd is anders dan de release notes die erg onduidelijk zijn. Ik denk dat ze ook gewoon dat bericht overgenomen hebben om wat te kunnen melden, zonder zelf enig onderzoek te doen. Dat is het nadeel van dat soort sites

Wellicht komt er nog een update maar de officiële berichten hebben het telkens over ‘nieuwere modellen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Volgens mij is al vaker benoemd dat de hardware niet aanwezig is voor draadloze Carplay/AA.

Dat gaat geen enkele software update toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De Koreaanse updat site is toch vrij duidelijk in zijn uitleg. (lees de laatste alinea ※).
Draadloos AA en Carplay alleen op de modellen uitgerust met ccNC infotainmentsystemen.
En de EV6 heeft deze niet.
De verwarring ontstaat door de lijst met voertuigen waarvoor een update beschikbaar is. De update betreft altijd een update PER voertuig, elk voertuig heeft dus zijn eigen update. Dit wordt duidelijk wanneer je de software wil downloaden via de Navigator Updater, daar moet je nl. altijd je specifieke voertuig kiezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU5YK_2FfAOQXqpku-eJBMQZDSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vjRd52PEgyWJKD8EH0feVHd6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Solarman op 10-11-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:14:
De Koreaanse updat site is toch vrij duidelijk in zijn uitleg. (lees de laatste alinea ※).
Draadloos AA en Carplay alleen op de modellen uitgerust met ccNC infotainmentsystemen.
En de EV6 heeft deze niet.
De verwarring ontstaat door de lijst met voertuigen waarvoor een update beschikbaar is. De update betreft altijd een update PER voertuig, elk voertuig heeft dus zijn eigen update. Dit wordt duidelijk wanneer je de software wil downloaden via de Navigator Updater, daar moet je nl. altijd je specifieke voertuig kiezen.[Afbeelding]
In de Europese release notes is die tekst boven het bovenste screenshot weggevallen. Dat gooit meer olie op het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 19:49

Reacher

oldschool

Kennelijk ben ik een simpele ziel. Maar wat is nu het probleem? Als je wireless aa wil, waarom koop je dan niet zo’n kastje?

Als het allemaal zo enorm belangrijk was had je dat ding al. Wat een gezeur zeg voor een iets wat je al niet had tijdens de aankoop van een auto.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Reacher schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:42:
Kennelijk ben ik een simpele ziel. Maar wat is nu het probleem? Als je wireless aa wil, waarom koop je dan niet zo’n kastje?

Als het allemaal zo enorm belangrijk was had je dat ding al. Wat een gezeur zeg voor een iets wat je al niet had tijdens de aankoop van een auto.
Ik heb 3 van die kastjes. Het probleem bij mij (en sommige anderen) is dat de USB connectie niet stabiel is. Gisteren nogmaals geprobeerd (na de nieuwe update). Na 15 minuten was wireless AA al weer verbroken.

Overigens heb ik dit helaas ook met bekabelde AA .

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JanAllElectric schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:57:
[...]

Ik heb 3 van die kastjes. Het probleem bij mij (en sommige anderen) is dat de USB connectie niet stabiel is. Gisteren nogmaals geprobeerd (na de nieuwe update). Na 15 minuten was wireless AA al weer verbroken.

Dat ligt inderdaad aan de USB bekabeling in de auto zelf.
Bij mij is daar wat in aangepast en werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Solarman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:16:
[...]

Dat ligt inderdaad aan de USB bekabeling in de auto zelf.
Bij mij is daar wat in aangepast en werkt nu goed.
Goed om te horen. Wat hebben ze eraan gedaan? Was dat garantie of heb je daar voor moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Phusebox schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:35:
[...]

In de Europese release notes is die tekst boven het bovenste screenshot weggevallen. Dat gooit meer olie op het vuur.
Alleen op een mobiel device, op laptop staat ie er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
[...]

Ik gebruik de Ottocast Picasou 2 pro en dit werkt perfect kaste netjes weggewerkt en nooit meer naar om hoeven kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JanAllElectric schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:23:
[...]

Goed om te horen. Wat hebben ze eraan gedaan? Was dat garantie of heb je daar voor moeten betalen?
Ik begreep dat er stekkertjes gewisseld waren achter de console, en ik vermoed dat er vanuit KIA zelfs bekend was wat er precies gebeuren moest, maar het preciese moet ik je schuldig blijven.
Is onder garantie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
Wie heeft de oplossing voor de niet werkende bleutooth verbinding met Flitsmeister,
Flitmeister gebruikt A2DP protocol volgens de gegevens gebruikt de EV6 dit ook toch hoor ik geen meldingen
terwijl de iphone wel verbonden is via bleutooth. Bij het bebruik van spotify werkten de meldingen ineens wel dan komt het door spotify heen spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Adagi12 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:34:
Wie heeft de oplossing voor de niet werkende bleutooth verbinding met Flitsmeister,
Flitmeister gebruikt A2DP protocol volgens de gegevens gebruikt de EV6 dit ook toch hoor ik geen meldingen
terwijl de iphone wel verbonden is via bleutooth. Bij het bebruik van spotify werkten de meldingen ineens wel dan komt het door spotify heen spotify.
Je kan in de settings van Flitsmeister forceren dat het geluid via je autospeakers moet gaan.
Misschien lost dat nog iets op voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Polo132 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:25:
[...]

Alleen op een mobiel device, op laptop staat ie er gewoon.
Nee hoor, staat er niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-11-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Goedemorgen,

Ik ben meer dan tevreden over de EV6, er is echter één puntje dat mij nog altijd zeer stoort.
Het verbinden van 2 telefoons om bluetooth te kunnen bellen.

Ik verbind mijn privé (Apple) telefoon met een kabel voor Apple Carplay (Google Maps en FM). Mijn werktelefoon (Android) ligt dan draadloos ernaast. Als ik dan gebeld wordt op mijn werktelefoon moet ik de kabel uit mijn privé telefoon halen, switchen van bluetooth kanaal om via de carkit op te nemen met mijn werktelefoon.

In een Opel Astra die ik hiervoor tijdelijk als huurauto had, switchte het systeem automatisch naar mijn inkomende oproep van mijn werktelefoon. Zelfs als ik bekabelde Apple Carplay verbinding had met mijn privé telefoon.

Weet iemand of dit er voor de EV6 ook aan zit te komen?

Groetjes,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55
Hey EV6 fanaten,
Ik ben een nieuwe lease aan het kiezen, de EV6 is mogelijk een optie.
Mijn budget is niet oneindig, dus de keuze gaat tussen een Earth (België) met 325pk AWD of een GT-Line met 229pk. Geeft het extra vermogen of het AWD veel extra meerwaarde aan de auto?
Het is uiteraard leuk de eerste weken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je elke dag van 0-100 knalt in 5s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:55
Invictus66 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:37:
maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je elke dag van 0-100 knalt in 5s.
Nou... :+

Maar zonder gekheid, kijk of je alle extras nodig hebt die de GT-line je biedt tov de Earth en maak daarop je keuze. 7s is ook prima natuurlijk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Boel-Shit op 10-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Geeft het extra vermogen of het AWD veel extra meerwaarde aan de auto?
Het is uiteraard leuk de eerste weken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je elke dag van 0-100 knalt in 5s.
Nou... het blijft leuk hoor (ook elke dag wel ;) ).

Maar ja, volgens mij kan je beter zelf bepalen wat je belangrijker vind.
Extra opties of extra vermogen (lees ook wel minder bereik).

Ik heb een AWD GT line mede voor de caravan (zou dit niet perse nodig hebben).

Als ik moest kiezen zou ik voor meer comfort gaan (lees opties) i.p.v. extra vermogen (ook al is het leuk).

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 10-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Alles went. Of het nu 200, 300, 400 of 500 pk is. Met de 229 pk (en instant koppel) kom je nooit tekort, dus dat voldoet. En als bonus heb je een frunk waar je nog iets meer mee kunt dan alleen je tandenborstel meenemen.

En je kunt driften. :+

[ Voor 32% gewijzigd door DaMenaz op 10-11-2023 11:34 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Let op!
Bericht voor iedereen die gebruik maakt van o.a. de Shell snelladers via freshmile voor 21ct/kW en niet op de hoogte is dat bij de meeste laders de prijs van de ene op de andere dag verhoogd is van 21 naar 85ct/kW zonder waarschuwing. De laders die nog 21cent berekenen volgen waarschijnlijk nog. Altans dat maak ik op uit de reactie van freshmile op mijn boze mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 26-09 22:08
Hey EV6 fanaten,
Ik ben een nieuwe lease aan het kiezen, de EV6 is mogelijk een optie.
Mijn budget is niet oneindig, dus de keuze gaat tussen een Earth (België) met 325pk AWD of een GT-Line met 229pk. Geeft het extra vermogen of het AWD veel extra meerwaarde aan de auto?
Zelf rij ik met 229pk en dat is ruim voldoende. Volgepakt en met een vouwwagen van 600kg erachter gaat dat nog steeds meer dan vlot van de plek, ook in de bergen. Met passagiers merk ik zelfs dat je die geen plezier doet als je steeds vlot van de plek gaat. Het enige wat ik anders zou doen is een grijze te kiezen, daar zie je minder krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

Bij mij valt hij AA ook uit bekabeld en draadloos. Ik krijg dan een balk bovenin met telefoon reageert niet.
Als ik dan de stekker even uit de usb haal en er weer in doe, werkt hij weer.

Ligt dit nu aan mijn telefoon of de usb poort?
Pagina: 1 ... 318 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic