d0s schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:45:
Meld me hier ook even. Vanuit KIA kon ik mijn eNiro DPL (die overigens prima bevalt) op de helft van het Private Lease contract 'inruilen' voor een EV6.
Het is de Light Edition 58kwh geworden in Yacht Blue. Verwachte levering Februari. Als ik naar de opties kijk is het een Air maar dan zonder elektrische stoelen en elektrische achterklep. Verder vrijwel dezelfde opties als de Niro met dus een iets minder grote batterij/range.
Enige dat ik wel ga missen is het schuifraampje. Verder hoop ik dat het standaard geluid wat beter is dan in de Niro en dat ik af ben van de cuppende banden en bijbehorende herrie 😀 en ik hoop dat de kinderziektes wel uit de MY24 EV6 zijn inmiddels.
Ik heb de plus varianten en de light varianten bekeken en Ambient Lightning is wel erg mooi moet ik zeggen. Dat valt achteraf nog wel in te bouwen zag ik dus ga me daar nog eens in verdiepen. Iemand nog tips voor een goed setje?
Pluspunt: lopende subsidie kan ik overzetten.
Leuk om te zien dat er nog iemand een Light Edition "om mocht ruilen". Ik kom van een ENiro Executive. Het lijkt wel of we de enige zijn met een Light Edition.

Ik heb voor de Gravity Blue gekozen.
Voor mij heeft deze uitvoering meer dan voldoende. Waar ik alleen maar niet uitkom is of hij nu wel of geen dodehoek detectie heeft.
Geen elektrische stoelen en kofferklep is niet erg. Dat zijn voor mij compleet overbodig luxe dingetjes.
Ik ben niet zo van de overdreven luxe dingetjes. Noodzaak cq veiligheid is voor mij meer belangrijk.
Mijn zonnedak heb ik de afgelopen drie jaar misschien drie keer open gehad en dat was eigenlijk alleen om aan een passagier te laten zien dat het erin zat.
De reden voor mij om toch de Edition te nemen zijn vooral de parkeersensoren voor en achter.
Dat ambient light is wel mooi, maar dat heb ik in mijn Niro niet eens in de gaten. Ik rij ook zelden in het donker. Ben wel benieuwd of en hoe dit nog in te bouwen is.
Ik heb hem 10 oktober besteld en mij werd verteld dat de levertijd 18 tot 22 weken was/is en dus medio februari zou moeten komen. De leasemaatschappij gaf overigens week 22 2024 aan.
Ik vertrouw dan meer op het oordeel van de dealer.