Ik zou het graag proberen, de USB stick ligt klaar. Beetje jammer dat de EV6 net weg is voor een week schadeherstelDartlink schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:00:
Ik zie iets over draadloos carplay? Zou het...

Ik zou het graag proberen, de USB stick ligt klaar. Beetje jammer dat de EV6 net weg is voor een week schadeherstelDartlink schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:00:
Helaas, alleen voor de ccNC infotainment systemen. Dus voor de EV9Dartlink schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:00:
Ik zie dat niet heel specifiek benoemd zijn, ik lees het vooral als voorbeeld screenshots van ccNC. Maar dan kan mijn hopeloze positiviteit zijnGHorsie schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:54:
[...]
Helaas, alleen voor de ccNC infotainment systemen. Dus voor de EV9
Bovensteende screenshot staat geen ccNC bij, en zie er ook uit als EV6 software (Gen5W).GHorsie schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:54:
[...]
Helaas, alleen voor de ccNC infotainment systemen. Dus voor de EV9
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Deze wil ik graag installeren. Ben het wachten op een OTA zat
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ja. Wel de navigatie updater tool van Kia gebruiken om de USB stick te vullen. Daarnaast geven ze aan dat er minimaal 32GB stick gebruikt moet worden. Ik gebruik zelf een 128GB stick.JSchut schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:27:
[...]
Zit nu nog op Software uit 2022. IS het zo simpel als downloaden op een USB. Stick er in en gaan?
Ja, je moet eerst de Kia Navigation Updater installeren, dan juiste auto kiezen, downloaden en op usb stick zetten. USB stick moet groter dan 32 GB zijn.JSchut schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:27:
[...]
Zit nu nog op Software uit 2022. IS het zo simpel als downloaden op een USB. Stick er in en gaan?
Boven elke afbeelding staat wel duidelijk ccNC vermeldt.Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:26:
[...]
Bovensteende screenshot staat geen ccNC bij, en zie er ook uit als EV6 software (Gen5W).
[Afbeelding]
Boven de eerste niet. Dat zeg ik net.Loei123 schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:34:
[...]
Boven elke afbeelding staat wel duidelijk ccNC vermeldt.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2023 09:36 ]
Ah zo.Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:35:
[...]
Boven de eerste niet. Dat zeg ik net.
En bij eligible devices staat o.a. ook onze software.
Dit type update komt volgens mij niet via een OTA. Regelmatig via de updater controleren of er een grote update beschikbaar is.JSchut schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:27:
[...]
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Dat zou wel een hele mooie upgrade zijn als dat inderdaad lukt!Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:35:
[...]
Boven de eerste niet. Dat zeg ik net.
En bij eligible devices staat o.a. ook onze software.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ok dan heeft de update verder weinig zin voor mij.markvw schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:49:
Update voltooid.
Helaas... geen wireless carplay of wireless Android auto.
Mee eens... of je moet op natuurgeluiden zitten te wachten. Maar dan nog.... ik wil toch altijd de laatste versie. Al was het maar om niet een OTA credit te verspelen.Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:50:
[...]
Ok dan heeft de update verder weinig zin voor mij.
[ Voor 18% gewijzigd door markvw op 06-11-2023 10:55 ]
Ik heb dat OTA al tig keer uitgezet inderdaad maar Kia zet het telkens weer aan.markvw schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:54:
[...]
Mee eens... of je moet op natuurgeluiden zitten te wachten. Maar dan nog.... ik wil toch altijd de laatste versie. Al was het maar om niet een OTA credit te verspelen.
Merk je nog verschil in het geluidssysteem?markvw schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:54:
[...]
Mee eens... of je moet op natuurgeluiden zitten te wachten. Maar dan nog.... ik wil toch altijd de laatste versie. Al was het maar om niet een OTA credit te verspelen.
Heb je dit ook gedaan?markvw schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:49:
Update voltooid.
Helaas... geen wireless carplay of wireless Android auto.
Ja, telefoon helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ook naar de carplay instellingen op de telefoon gegaan. Die meld dat ik een knop op het stuur moet vasthouden (voicecommand toets), maar ook dat doet het niet.0208AD schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:22:
[...]
Heb je dit ook gedaan?
Klanten die al eerder Apple CarPlay of Android Auto hebben gebruikt via een USB-kabel moeten de apparaatinformatie van de smartphone en in het voertuig eerst verwijderen en dan opnieuw registreren.
Sorry... verder niets getest.Loei123 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:18:
[...]
Merk je nog verschil in het geluidssysteem?
Dus hij gaat bij jou automatisch updaten?Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:16:
[...]
Ik heb dat OTA al tig keer uitgezet inderdaad maar Kia zet het telkens weer aan.
Catch my drift?
Catch my drift?
Vorige keer heeft ie gewoon geüpdatet en kreeg ik een melding toen de update klaar was. Niet vooraf.DaMenaz schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:44:
Ben vooral benieuwd naar update voor het Meridian-systeem (dus niet de natuurgeluiden). Zou fijn zijn als 20 nu hard zat is en niet pas ergens bij 65.
[...]
Dus hij gaat bij jou automatisch updaten?
Of krijg je alleen een melding dat er een OTA update is, want dat lijkt me vrij normaal (en dan staat het OTA dus in principe uit).
Ik dus ook, als het goed is loopt de update nu.DaMenaz schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:44:
Ben vooral benieuwd naar update voor het Meridian-systeem (dus niet de natuurgeluiden). Zou fijn zijn als 20 nu hard zat is en niet pas ergens bij 65.
[...]
Dus hij gaat bij jou automatisch updaten?
Of krijg je alleen een melding dat er een OTA update is, want dat lijkt me vrij normaal (en dan staat het OTA dus in principe uit).
Hij geeft dat ook aan tijdens het updaten. Heb hem voor de zekerheid maar op ready laten staan. Nu kan je dan helaas niet de deuren afsluiten. Waar wij wonen niet zoon probleem met eigen oprit maar dit is natuurlijk locatie specifiek of je weg wilt lopen.Polo132 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:25:
De waarschuwing op de kia software update site geeft aan dat de motor moet draaien om de batterij opgeladen te houden. Maar je kan de auto toch gewoon uitzetten en de update laten draaien nadat de auto is uitgeschakeld? Of loop je dan dus toch risico dat hij je 12V leeg trekt?
Apart, bij de vorige update die ik uitvoerde gaf hij de optie om 1. Nu te starten, of 2. Na uitschakelen auto. Heb toen dat laatste gedaan en de auto uitgezet. Wil dit nu weer doen maar als het risico is dat hij de 12V leeg trekt dan liever niet.happy killer schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:51:
[...]
Hij geeft dat ook aan tijdens het updaten. Heb hem voor de zekerheid maar op ready laten staan. Nu kan je dan helaas niet de deuren afsluiten. Waar wij wonen niet zoon probleem met eigen oprit maar dit is natuurlijk locatie specifiek of je weg wilt lopen.
Ik heb optie 2 gebruikt. Update starten na uitschakelen van de auto. Ik kreeg na een tijdje een push-melding van de app dat de update gereed was.Polo132 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:00:
[...]
Apart, bij de vorige update die ik uitvoerde gaf hij de optie om 1. Nu te starten, of 2. Na uitschakelen auto. Heb toen dat laatste gedaan en de auto uitgezet. Wil dit nu weer doen maar als het risico is dat hij de 12V leeg trekt dan liever niet.
[ Voor 6% gewijzigd door markvw op 06-11-2023 13:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Joer op 06-11-2023 13:45 ]
Nee hoor. Tijdens kopieëren vraag hij of hij de usb stick mag formatteren. Daarna is hij leeg en zet hij het nieuwe bestand erop.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:43:
Moet je iedere keer het programma van kia navigator verwijderen en erop zetten. De vorige keer had ik hem niet verwijderd en de laatste versie toen gedownload en dat ging niet goed had toen twee keer de oudere versie op de stick staan
Dan heb ik niet goed gedaan vorige keer. Had eerst geformatteerd maar blijkbaar stond de oude er ook nog op.GoEV6 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:46:
[...]
Nee hoor. Tijdens kopieëren vraag hij of hij de usb stick mag formatteren. Daarna is hij leeg en zet hij het nieuwe bestand erop.
Als het flashen van een bestand op een USB-stick de hele accu plat trekt, dan is het tijd voor een nieuwe accu.Polo132 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:00:
[...]
Apart, bij de vorige update die ik uitvoerde gaf hij de optie om 1. Nu te starten, of 2. Na uitschakelen auto. Heb toen dat laatste gedaan en de auto uitgezet. Wil dit nu weer doen maar als het risico is dat hij de 12V leeg trekt dan liever niet.
Catch my drift?
Dat hoeft beslist niet.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:43:
Moet je iedere keer het programma van Kia Navigation Updater verwijderen en opnieuw downloaden. De vorige keer had ik hem niet verwijderd en de laatste versie toen gedownload en dat ging niet goed had toen twee keer de oudere versie op de stick staan
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Dat is geheel aan jezelf natuurlijk, Je kan het eventueel gewoon zo laten tot je de EV6 hebt.Highlander1962 schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:09:
Met een beetje mazzel krijg ik mijn EV6 in februari.
Heeft zo'n update voor mijn Niro EV Executive wel zin of gewoon laten gaan.
Heb zoiets ook nog nooit gedaan, want ben niet zo'n technische computer wizard.
Heb wel die Updater geïnstalleerd. Is het dan zo simpel om het bestand te downloaden, op een stick zetten, stick in een usb poort van de auto en dan aanwijzingen op het scherm volgen ofzo?
Maakt het dan nog wat uit welke usb poort in de auto?
Helaas niet voor zover ik het goed lees, alleen voor de ccNC unit en die vind je momenteel alleen nog in de EV9.Dartlink schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:00:
[ Voor 5% gewijzigd door glas86 op 06-11-2023 14:52 ]
Dank voor je reactie en je uitleg. Ik laat de update maar voorbij gaan dan. Heb hem toch nog maar een paar maandjes.Solarman schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:39:
[...]
Dat is geheel aan jezelf natuurlijk, Je kan het eventueel gewoon zo laten tot je de EV6 hebt.
Bij de EV6 is dit best simpel ja, weet niet bij de Niro EV.
De Niro EV heeft volgens mij ook USB-A en USB-C aansluitingen.
Je moet dan de USB stick in de USB-A doen (De grootste opening van de USB poorten). De USB-C zijn alleen voor voeding.
Spreek dat vooraf duidelijk af met de dealer, de kans is groot dat je auto nog met "oude" mediasoftware is uitgerust, bevestig hem dit per mail dan is er achteraf geen discussie.Highlander1962 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:15:
[...]
........................................................
Ik ga er wel vanuit dat de EV6 de nieuwste update heeft bij aflevering. In ieder geval dring ik daar op aan vóór aflevering.
Is alleen voor ccNC navigatie, en die zit momenteel alleen op de EV9. De EV6 heeft Gen5W navigatie.GoEV6 schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:03:
Helaas na update hier geen wireless Apple carpla. Heb telefoon verwijderd en toegevoegd. Zie wil het icoontje maar die in niet klikbaar. Volgens mij doe ik niks verkeerd....
En dat is andere hardware?Solarman schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:28:
[...]
Is alleen voor ccNC navigatie, en die zit momenteel alleen op de EV9. De EV6 heeft Gen5W navigatie.
Ik denk het wel, ik gok dat de ccNC werkt op basis van NVIDIA DRIVE. De Hyundai Group zou hier officieel eerder al op overstappen, maar sinds de aankondiging denk ik dat er e.e.a. verschoven is. De eerste aankondiging was namelijk dat alle modellen die vanaf 2022 op de markt komen (Bron1, Bron2) voorzien zouden zijn van NVIDIA Drive, maar dat lijkt niet gehaald te zijn, het is wat random zal ik maar zeggen. Ik meen dat de Genesis tegenhanger van de EV6/Ioniq 5 wel op dit systeem is gestoeld, maar pin mij hier niet op vast.
[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 06-11-2023 16:19 ]
Catch my drift?
Viel mij ook al op dat dit verder helemaal niet in de update notes stond beschreven. Maar dat geldt ook zo voor de gewijzigde volume regeling.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:24:
Laats zag ik het filmpje van deze update hier op tweakers. Daar sprak die man dat hij bij gebruik van de navigatie en automatisch laadstops dat hij de batterij percentage liet zien. Alleen dat ik bij mij niet het geval
[ Voor 33% gewijzigd door Polo132 op 06-11-2023 19:56 ]
Bij mij mij wel, maar het een equalizer noemen is wel optimistisch...DaMenaz schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:22:
Checkvraag: staan de equalizersettings na de update nog hetzelfde?
Catch my drift?
Zit er in Europa dus waarschijnlijk niet in deze update.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:24:
Laats zag ik het filmpje van deze update hier op tweakers. Daar sprak die man dat hij bij gebruik van de navigatie en automatisch laadstops dat hij de batterij percentage liet zien. Alleen dat ik bij mij niet het geval
Niet mijn woord. 🫠Loei123 schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:03:
[...]
Bij mij mij wel, maar het een equalizer noemen is wel optimistisch...
Catch my drift?
Aaah balen, ik keek wel uit naar die functie!petertenboer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:08:
[...]
Zit er in Europa dus waarschijnlijk niet in in deze update.
Wellicht de volgende?
https://youtu.be/FaWvtwIxNYQ?si=i0MWIZn2dyWvD_vh
Bij mij wel. Volume is i.p.v 37 is nu naar 8 gezakt. Maar, als ik me niet vergis, het klinkt een stuk dieper, qua lage tonen.DaMenaz schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:22:
Checkvraag: staan de equalizersettings na de update nog hetzelfde?
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Catch my drift?
Ik heb het ook niet gezien(%), jammer genoeg.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:14:
Was ff het filmpje aan het terug kijken. Maar bij deze update hebben wij nog niet de batterij percentage, zie foto van een stukje uit het filmpje van de man die het wel heeft.
[Afbeelding]
Hier nogmaals de link:
YouTube: Kia EV6 Infotainment System UPDATE | More EV Features and BETTER Aud...
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Redelijk teleurstellend dat ze dit twee jaar na het uitbrengen van de auto nog niet uitgebracht hebben. Mijn verwachting dat Kia het EGMP platform snel zou ontwikkelen zakt redelijk door het ijs. Dit was de reden om deze update te willen. Wat is er nu feitelijk geupdate? De kaartdata en daar moeten we dan weer een half jaar mee verder? Mijn tomtom uit 2012 deed dat al stukken beter.Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:14:
Was ff het filmpje aan het terug kijken. Maar bij deze update hebben wij nog niet de batterij percentage, zie foto van een stukje uit het filmpje van de man die het wel heeft.
[Afbeelding]
Hier nogmaals de link:
YouTube: Kia EV6 Infotainment System UPDATE | More EV Features and BETTER Aud...
Heel slecht van je dealer dat er geen zekering tussen zit rechtstreeks op je akku!!!Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:32:
[...]
Bij aanschaf laten monteren voor aflevering maar zit geen zekering tussen.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Zou die zekering niet gewoon in het kastje zitten?marc4547 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:28:
[...]
Heel slecht van je dealer dat er geen zekering tussen zit rechtstreeks op je akku!!!
Niets is zo persoonlijk als een audiobeleving zie ik. Mijn settings: low-3, mid 0, high 0. Ik heb niet het Meridian systeem. Mijn ervaring is dat het geluid prima is. Voldoende detail, voldoende hoorbaar low-end, en een prima stereobeeld. Ik heb overigens een goed gehoor (laat ik jaarlijks meten), en gebruik vanaf mijn 16e op maat gemaakte optoplasten als ik op stap ga
Dan zou het kastje direct op de accu moeten zitten: de zekering moet zo vroeg mogelijk in de stroomkring zitten om ook de 1e centimeters te beveiligen.Phusebox schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:29:
[...]
Zou die zekering niet gewoon in het kastje zitten?
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Alle andere onderdelen op de 12V zitten toch ook niet "direct op de accu". Daar gaat ook een stroomkabel naar een zekering en dan naar het onderdeel?Peter-036 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:18:
[...]
Dan zou het kastje direct op de accu moeten zitten: de zekering moet zo vroeg mogelijk in de stroomkring zitten om ook de 1e centimeters te beveiligen.
Je marterkastje zit neem ik aan in het 'technische gedeelte' van je frunk?Phusebox schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:27:
[...]
Alle andere onderdelen op de 12V zitten toch ook niet "direct op de accu". Daar gaat ook een stroomkabel naar een zekering en dan naar het onderdeel?
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Hier ook op het moment!--HOOLIE-- schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:56:
Vandaag voor het eerst in 2 jaar een netwerk fout in de app.
Gisteren de update gedaan... Toeval??
Ook de (dikke) draad naar de zekeringkast is beveiligd. En de zware gebruikers zijn onder de motorkap/dicht bij de 12V accu afgezekerd.Phusebox schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:27:
[...]
Alle andere onderdelen op de 12V zitten toch ook niet "direct op de accu". Daar gaat ook een stroomkabel naar een zekering en dan naar het onderdeel?
king_dude schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:16:
[...]
Niets is zo persoonlijk als een audiobeleving zie ik. Mijn settings: low-3, mid 0, high 0. Ik heb niet het Meridian systeem. Mijn ervaring is dat het geluid prima is. Voldoende detail, voldoende hoorbaar low-end, en een prima stereobeeld. Ik heb overigens een goed gehoor (laat ik jaarlijks meten), en gebruik vanaf mijn 16e op maat gemaakte optoplasten als ik op stap ga
Catch my drift?
[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 08-11-2023 09:11 . Reden: typ-O ]
Catch my drift?
En ik benoem dat geluid (en de equalizer instellingen) een persoonlijk iets is. Ik bevestig dit door mijn setting mee te geven.DaMenaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:55:
[...]
![]()
Ik liet alleen zien dat de term "Equalizer" in het menu staat.
[ Voor 9% gewijzigd door king_dude op 07-11-2023 11:04 ]
Je haakt in op een correctie op mij dat ik equalizer een optimistische term vind, terwijl het letterlijk in de auto zo genoemd wordt.king_dude schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:02:
[...]
En ik benoem dat geluid (en de equalizer instellingen) een persoonlijk iets is. Ik bevestig dit door mijn setting mee te geven.
Net als dat jij het na je update beter vindt klinken.
() Maak je niet druk joh
Bij mij is het automatisch plannen van laadstops na de update compleet verdwenen…ben ik de enige die dit heeft?Joer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:14:
[Afbeelding]
Hier nogmaals de link:
Bij mij werkt het wel. Zonder %.Glawen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:46:
[...]
Bij mij is het automatisch plannen van laadstops na de update compleet verdwenen…ben ik de enige die dit heeft?
Catch my drift?
Werkt bij mij nog prima, ligt de bestemming wel buiten range?Glawen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:46:
[...]
Bij mij is het automatisch plannen van laadstops na de update compleet verdwenen…ben ik de enige die dit heeft?
Ja zeker, van midden-Zweden naar NederlandPolo132 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:55:
[...]
Werkt bij mij nog prima, ligt de bestemming wel buiten range?
Xbox Live: Chevalric
Ligt ie ergens waar het heel koud is?Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:39:
Nu voor de tweede keer in korte tijd krijgt mijn vriendin de melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Na de eerste paar keer heb ik de batterij vervangen, maar we zijn nu een maand verder en nu krijgt ze alweer die melding. Herkent iemand dit? Anders maar even langs de dealer ermee.
Nee, gewoon in huis, dus rond de 20-21 graden.
Hoelang heb je de sleutel al?Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:48:
[...]
Nee, gewoon in huis, dus rond de 20-21 graden.
Moet toch minimaal wel 2 jaar mee kunnen gaan.Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:39:
Nu voor de tweede keer in korte tijd krijgt mijn vriendin de melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Na de eerste paar keer heb ik de batterij vervangen, maar we zijn nu een maand verder en nu krijgt ze alweer die melding. Herkent iemand dit? Anders maar even langs de dealer ermee.
De laatste keer batterijen uit dezelfde 'oude' verpakking? Als zo'n knoopcel een jaar of twee ligt, is 'ie al ver 'op'.Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:39:
Gelijk met de auto gekregen, bijna een jaar geleden.
Ja, zou je denken. Maar de originele batterij heeft het dus iets meer dan een half jaar volgehouden. De nieuwe batterij zit er net 2 maanden of zo in. Zal nog wel een A-merk batterij proberen.Solarman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:45:
[...]
Moet toch minimaal wel 2 jaar mee kunnen gaan.
Neem aan dat je A-merk batterijen hebt gebruikt, Varta, Panasonic of duracell.
Zorg daarbij dat je de knoopbatterij niet met blote vingers vastpakt, deze batterijen zijn uitermate gevoelig voor vet/vocht van je vingers waardoor er een lekstroom kan gaan lopen.
Dus nieuwe batterij van A-merk, en niet met blote vingers plaatsen. Is de batterij weer snel leeg dan naar de dealer, dan lijkt me dat er een probleem met de sletel zelf is.
[ Voor 6% gewijzigd door Chevalric op 07-11-2023 19:06 ]
Niet toevallig los in een handtas waar er continu een knop wordt ingedrukt?Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:
Mijn eigen sleutel heeft nergens last van. Moet wel zeggen dat m'n vriendin de auto vaker gebruikt, dus zal ook de sleutel vaker gebruiken.
Een stuk beter, het lage bereik is veel beter op elkaar afgestemd en voller/meer aanwezig. Een beste verbetering.Solarman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:54:
Meridian audio klinkt inderdaad beter na update.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ben inmiddels achter het verschil in geluidsbeleving tussen DAB en Spotify na de update. DAB had ik altijd op Authentic staan en Media op Custom. Omdat het geluid nu flink verbeterd is, klinkt Authetic ineens beter. 👌 Mijn Custom settings waren een verbetering in de oude situatie, maar vragen nu om nieuw maatwerk.DaMenaz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:00:
Paar bevindingen na de update t.a.v. de Meridian:
- Als bij het luisteren naar DAB een melding komt via Carplay (Flitsmeister) dan spelen de achterspeakers zacht verder. Eerder hoorde je alleen heel zacht wat gefluister, maar nu blijf je achterin echt beter hoorbaar de radio houden.
- Geluidskwaliteit bij DAB is hoorbaar beter
- Bij Spotify (Carplay) mis ik juist de bass nu. Misschien nog een kwestie van tunen.
- Ik zag ook een menu waar je voor Carplay of AA de afzonderlijke volumes kunt instellen. Zat er waarschijnlijk al in, maar nog niet eerder gezien.
Catch my drift?
Geef je vriendin dan tijdelijk jouw sleutel en gebruik jij haar sleutel (met nogmaals eerst een nieuwe batterij).Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:
..........................................
Ja, zou je denken. Maar de originele batterij heeft het dus iets meer dan een half jaar volgehouden. De nieuwe batterij zit er net 2 maanden of zo in. Zal nog wel een A-merk batterij proberen.
Mijn eigen sleutel heeft nergens last van. Moet wel zeggen dat m'n vriendin de auto vaker gebruikt, dus zal ook de sleutel vaker gebruiken.
Zag toevallig net een filmpje van EVODESSY die speculeert dat de % details van laadstops serverside geregeld zijn en wellicht toch nog beschikbaar komen voor ons in deze update. Mocht ie gelijk hebben en gezien dat de Kia app er ook even uitlag vanochtend kan het zijn dat je ze misschien tijdelijk niet meer kreeg door server problemen.. Ben benieuwd of het zich weer vanzelf op lost bij jou, dan mocht hij wel eens gelijk kunnen hebben!
Dat is wel erg snel.Chevalric schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:
[...]
Gelijk met de auto gekregen, bijna een jaar geleden.
[...]
Ja, zou je denken. Maar de originele batterij heeft het dus iets meer dan een half jaar volgehouden. De nieuwe batterij zit er net 2 maanden of zo in. Zal nog wel een A-merk batterij proberen.
Hier na 10 maanden ook allebei vervangen.De Ideale Man schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:18:
[...]
Dat is wel erg snel.
Ik en mijn vrouw gebruiken maar 1 sleutel. Ik heb de auto 19 maanden.
Of de dealer heeft het gedaan bij de 30K beurt
Bij mij zijn beide nog voorzien van de originele batterijen. Inmiddels zijn die al weer twee jaar oud.Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:40:
[...]
Hier na 10 maanden ook allebei vervangen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Bij mij hetzelfde..23 maanden oudBlaTieBla schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:10:
[...]
Bij mij zijn beide nog voorzien van de originele batterijen. Inmiddels zijn die al weer twee jaar oud.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Merk bij eentje ook alweer dat ie slechter werkt, zit er nu 8 maanden in.BlaTieBla schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:10:
[...]
Bij mij zijn beide nog voorzien van de originele batterijen. Inmiddels zijn die al weer twee jaar oud.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2023 08:22 ]
Ja ja, nou weten we het wel dat bij jouw auto niets deugt.Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:22:
[...]
Merk bij eentje ook alweer dat ie slechter werkt, zit er nu 8 maanden in.
Ik sta verbaasd dat je in je EV6je nog durft te rijden.Phusebox schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:22:
[...]
Merk bij eentje ook alweer dat ie slechter werkt, zit er nu 8 maanden in.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
[ Voor 46% gewijzigd door glas86 op 08-11-2023 11:30 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq