Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Polo132 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:22:
[...]

Goed opletten of je een barst ziet of niet, zo ja dan zit er een barst in je koplamp!
_/-\o_

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
king_dude schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:23:

* Onderste sierstrip stuur vervangen
Was dit ook garantie?

Mijn strip is ook al helemaal versleten (wordt zwart).
Persoonlijk vind ik dat niet kunnen na 2 jaar al.
Al een paar keer geklaagd bij de dealer, maar die wilde er niks mee...

Dus vandaar de vraag, als het garantie is dan ga ik nog weer eens effe praten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Die sierstrip is zo'n beetje het enige aan mijn auto dat nog niet kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22:08
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:44:
Die sierstrip is zo'n beetje het enige aan mijn auto dat nog niet kapot is gegaan.
Vergeet je vloermatten niet. Daar heb je zelfs een ongebruikte reserve voor klaarliggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Vorige week m’n ruitenwissers laten vervangen, heb er een jaar mee gedaan. Heb een private lease dus voor het eerst in m’n leven hoefde ik het zelf niet te doen, relax dacht ik, maar helaas bleek anders.
Na een afspraak gemaakt te hebben, bleek gewoon te kunnen bij een lokale garage, in m’n geval bij de Honda dealer. Kon ik vandaag de auto terug brengen omdat ze schade hadden gemaakt aan de motorkap en de wisserarm, hoe moe moeilijk kan het zijn pppfffff. Schade is niet groot maar toch. Dus vanmorgen de auto weggebracht en hij vertelde mij, omdat hij de kleurcode van de lak moest na vragen bij een Kia dealer dat m’n auto met spoed de iccu update moest krijgen. Oké ik had er hier al over gelezen maar geen oproep gehad van de Kia dealer. Dus de Honda dealer brengt de auto naar de Kia dealer voor de update en daarna gaan ze m’n lak repareren. Hoe doet een Kia dealer z’n “belangrijke” update dan naar de klant communiceren?? Blijkbaar moet je tegenwoordig overal zelf achter aan gaan ppffff. Van de week is de auto weer klaar, ben benieuwd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnQG3wRhx6-Dgz307L25AMMuHX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r17XntM429Rhx94bBCV3Xfgh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q01sRn4mRkZNXymH6Gdy34_EES4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj7CfLltlRgkJ8UHQrXL1pIq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XvoOnozEKFkhQ5ic40ns4zhPLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgqhDd986vRiHL3lwO85zTx4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:28
Vanochtend voor de eerste keer gehad dat de aardlekautomaat er na het laden was uitgeklapt (14K kilometer)

Tevens de eerste keer dat ik de geplande klimaatregeling had gekoppeld aan het vertrekschema (normaal start ik deze altijd vanuit de app). Dus óf het is supertoevallig, óf er is een verband. Misschien ging de auto weer stroom vragen via de kabel terwijl de wallbox de sessie al had beëindigd.

Zal het een keer reproduceren. Kijken wat er gebeurt.

En dat in een nacht vol onweer.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Joer schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:43:
Vorige week m’n ruitenwissers laten vervangen, heb er een jaar mee gedaan. Heb een private lease dus voor het eerst in m’n leven hoefde ik het zelf niet te doen, relax dacht ik, maar helaas bleek anders.
Na een afspraak gemaakt te hebben, bleek gewoon te kunnen bij een lokale garage, in m’n geval bij de Honda dealer. Kon ik vandaag de auto terug brengen omdat ze schade hadden gemaakt aan de motorkap en de wisserarm, hoe moe moeilijk kan het zijn pppfffff. Schade is niet groot maar toch. Dus vanmorgen de auto weggebracht en hij vertelde mij, omdat hij de kleurcode van de lak moest na vragen bij een Kia dealer dat m’n auto met spoed de iccu update moest krijgen. Oké ik had er hier al over gelezen maar geen oproep gehad van de Kia dealer. Dus de Honda dealer brengt de auto naar de Kia dealer voor de update en daarna gaan ze m’n lak repareren. Hoe doet een Kia dealer z’n “belangrijke” update dan naar de klant communiceren?? Blijkbaar moet je tegenwoordig overal zelf achter aan gaan ppffff. Van de week is de auto weer klaar, ben benieuwd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pff. Iemand die de service-stand van de wissers niet snapt…

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 19:25
Na een afspraak gemaakt te hebben, bleek gewoon te kunnen bij een lokale garage, in m’n geval bij de Honda dealer. Kon ik vandaag de auto terug brengen omdat ze schade hadden gemaakt aan de motorkap en de wisserarm, hoe moe moeilijk kan het zijn pppfffff. Schade is niet groot maar toch. Dus vanmorgen de auto weggebracht en hij vertelde mij, omdat hij de kleurcode van de lak moest na vragen bij een Kia dealer dat m’n auto met spoed de iccu update moest krijgen. Oké ik had er hier al over gelezen maar geen oproep gehad van de Kia dealer. Dus de Honda dealer brengt de auto naar de Kia dealer voor de update en daarna gaan ze m’n lak repareren. Hoe doet een Kia dealer z’n “belangrijke” update dan naar de klant communiceren?? Blijkbaar moet je tegenwoordig overal zelf achter aan gaan ppffff. Van de week is de auto weer klaar, ben benieuwd.
Gister ook de ICCU update gehad omdat hij toevallig bij de dealer was wegens de lekkage in de kofferbak. Mij werd verteld dat het geen spoed was maar omdat hij er toch was hebben ze het maar gedaan. Normaal pakken ze hem denk ik mee met een onderhouds beurt. Het is ook volgens mij geen officiële terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:11
Polo132 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:22:
[...]

Goed opletten of je een barst ziet of niet, zo ja dan zit er een barst in je koplamp!
Ik denk dat King_dude hier een goed antwoord op kan geven, dacht aan inwendige barst op een bepaalde positie.
Uitwendig begrijp ik natuurlijk dat het goed zichtbaar is. Ik kom niet uit een ei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:44:
Je bent echt een uniek persoon. Ik ben trots op je dat je dit heel hebt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
grotegok schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:11:
[...]

Heb je een foto van de barsten in je koplampen? Of waar moet ik op letten?
Onderhoud 60k geboekt voor begin december.
Volgens mij betreft het dit fenomeen met de koplampen.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
grotegok schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:11:
[...]

Heb je een foto van de barsten in je koplampen? Of waar moet ik op letten?
Onderhoud 60k geboekt voor begin december.
Helaas geen foto’s meer van. De barsten zijn zichtbaar in de onderste 5 mm van de koplamprand.

Onderste deel sierstrip garantie? Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:36:
[...]

Volgens mij betreft het dit fenomeen met de koplampen.
Klopt. Heb het al gezien erg vroeg (bij 30k), maar verkoper heeft dit nooit destijds gemeld. Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 26-09 17:58
Ik ervaar ook een matige belichting met mijn GT-Line, al langere tijd eigenlijk, maar het valt nu met name op i.v.m. vroeg donker & veel regen. De belijning kan ik soms nagenoeg niet eens zien op het wegdek.

Net even gecheckt bij mijn koplampen met oog op de opmerkingen hierboven over de barsten en ik lijk ze ook te hebben.

Gelukkig moet ik over 2 weken voor de 60k beurt dus dan kan dat ook op het lijstje.

@king_dude Merk jij ook daadwerkelijk verschil in de belichting nu het is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Vandaag de auto (Advance Plus MY22 - September 2022) voor mijn 30k beurt weggebracht. Dealer melde inderdaad dat er een ICCU update gedaan zou worden en verder de reguliere dingen, airco en andere vloeistoffen. Specifiek naar de preconditioning gevraagd want die was bij de 15k controle in het verleden niet uitgevoerd. Zou eerst een wacht klant zijn maar toch blij dat ik een fiets geleend heb en weer lekker thuis zit te werken.

Qua remmen had ik 2 weken geleden een vastzittende remschijf, bij de dealer gaven ze aan recentelijk nog een klant gehad te hebben met hetzelfde. Blijkbaar kunnen je schuiven warm genoeg zijn dat het blok eraan "vastsmelt". Ik had een roffel omdat er een restje op de schijf was achtergebleven, ze hebben het plekje voorzichtig bijgeschuurd en had daarna nergens meer last van. Moest in het begin wel heel erg wennen aan de "kloenk" zoals iemand het hier eerder noemde.

Eerste EV9 trouwens ook gespot bij de dealer, het zijn bijna busjes, weet niet of ik ze echt mooi vind

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
magicstar schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:29:
Eerste EV9 trouwens ook gespot bij de dealer, het zijn bijna busjes, weet niet of ik ze echt mooi vind
Ik kwam er vanochtend eentje tegen in het wild. Een blauwe. Met dealerstickers. Niet mijn auto qua model. Misschien ook een kwestie van wennen. De EV6 vond ik in het begin ook niks.

---

Wat bij mij echt een ergernis begint te worden is meer een ontwerpdingetje en betreft de achtergordels. Steeds als er iemand achterin heeft gezeten dan schuift de gordel naast de zitting en trillen de gespen tegen het plastic van de deur. Superirritant, ook omdat je er niet bij kan vanaf de bestuurdersstoel. Eens kijken of het uitmaakt wanneer ik de rugleuning in een iets andere hoek zet.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:58:
[...]

Wat bij mij echt een ergernis begint te worden is meer een ontwerpdingetje en betreft de achtergordels. Steeds als er iemand achterin heeft gezeten dan schuift de gordel naast de zitting en trillen de gespen tegen het plastic van de deur. Superirritant, ook omdat je er niet bij kan vanaf de bestuurdersstoel. Eens kijken of het uitmaakt wanneer ik de rugleuning in een iets andere hoek zet.
Jep +1. Sowieso allergisch voor alle rammeltjes ook van de middenconsole of iets wat daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
[...]

Dat is in mijn huidige E-Niro ook. Bij mijn nieuwe EV6 blijft dat dus. :? :*) :*)
Echt mega irritant dat getik. Meestal stop ik dan even om de gordel weer goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
marc4547 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:04:
Gisteren eerste onderhoud gehad met 27800 op de teler sinds november. Remvloeistof vervangen , ruitenwissers. en pollenfilter etc./en 2 update's : een van de ICCU en de ander zou volgens de bon te maken hebben met de I=-pedel werking.. Alles bij elkaar 440 nog iets. Vind ik niet te gek per jaar.. Mijn vrouw haar Hyundai I10 kost ook ongeveer het zelfde voor een grote beurt. Ik vond het redelijk.
Jij kan (als lease-rijder?) 440 per jaar niet veel vinden, ik vind het als privérijder alvast pokkeduur en zeker 50% teveel voor wat het waard is. Bij de e-nero was een gelijkaardig onderhoud een stuk minder dan 200 euro. De garages willen duidelijk het minder onderhoud aan EV's compenseren door dit onderhoud onverantwoord duurder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

DigitalHombre schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:52:
[...]

Jij kan (als lease-rijder?) 440 per jaar niet veel vinden, ik vind het als privérijder alvast pokkeduur en zeker 50% teveel voor wat het waard is. Bij de e-nero was een gelijkaardig onderhoud een stuk minder dan 200 euro. De garages willen duidelijk het minder onderhoud aan EV's compenseren door dit onderhoud onverantwoord duurder te maken.
Nee hoor ik was 254 euro kwijt. Het enige is dat je zelf erin moet verdiepen wanneer sommige zaken wel of niet nodig zijn. Dealers lopen maar graag vooruit op de zaken wat betreft vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:42
Die van mij is aan de 30k beurt toe. Ik ga eens proberen of we het vervangen van de remvloeistof achterwege kunnen laten, dat is vrij onzinnig na ruim een jaar. Verder vind ik het nog steeds snel verdiend, maar ik heb er ook wel begrip voor dat een dealerorganisatie nou eenmaal geld kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Dit weekend ga ik alles wat kan loskoppelen dat 12V spanning kan gebruiken en dan ben ik benieuwd of de accu niet meer leegloopt. Ben wel bang dat ik dan binnenkort een marter in de auto heb zitten en ik nog verder van huis ben.

Maar vandaag overdag, op 5 uur tijd weer 2% eraf. Dus het ligt niet aan temperatuursverschillen, dat is wel duidelijk.

Als het nog steeds gebeurt nadat het marterkastje en de subwoofer (die uit gaat, maar toch) zijn losgekoppeld dan mogen ze eens bij Kia gaan uitleggen hoe ze dit nog normaal vinden. Want dat was wat ik altijd te horen kreeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:32
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:27:
[...]

Jep +1. Sowieso allergisch voor alle rammeltjes ook van de middenconsole of iets wat daar in zit.
Helemaal eens!

Ik heb de gordel van de andere 2 om de hoofdsteun heen gedraaid, dan zit die gesp er niet meer tegenaan. Die van de stoel achter mij zit in een autostoeltje waar de kleine man in zit, die zit tegen het zachte gedeelte van het autostoeltje en maakt derhalve geen geluid. Super chill op deze manier, maar op enig moment zal dat niet meer nodig zijn en moet ik iets anders bedenken zonder dat de gordel om de hoofdsteunen heen moet, want dat kunnen de kiddo's straks niet zelf terug doen denk ik. Bijzondere design flaw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
[...]

Ik heb ooit dit tabel gezien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0QXS6C8nXiXcAxu_tVrECsZqcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pzwdRJHNSpoC5kbSAijWYIRB.png?f=fotoalbum_large

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:16
Heren/Dames, is de prijs van de 30000 beurt geen "all-in" prijs?

Ik vind het apart dat mensen extra bijbetalen voor remvloeistof en interieurfilter, want dit staat ook in het regulier onderhoud schema (V-vervangen of C-controleren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
aprofet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:05:
Heren/Dames, is de prijs van de 30000 beurt geen "all-in" prijs?

Ik vind het apart dat mensen extra bijbetalen voor remvloeistof en interieurfilter, want dit staat ook in het regulier onderhoud schema (V-vervangen of C-controleren)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qkXyydSUEgdwU2oNYgTCnNBADQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZcUqPZEOzbOUY8ceGwntVAd.png?f=fotoalbum_large

254 euro is de basisprijs. Andere werkzaamheden zijn optioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
[...]

Ik ben geen leaserijder maar heb de auto aangeschaft, en als men aangeeft dat de remolie vernieuwd moet worden voor 54 euro , ga ik niet zeggen dat het niet moet..... maar misschien zijn de meningen daarover verdeeld ook de ruitenwissers waren slecht volgens hem. Ik heb ook geen boom in de tuin waar ik het afpluk en moet er ook hard voor werken net als jullie. Maar als de dealer mij zegt dat het nodig is? Maar jullie vinden het zoveel als je een auto rijd van +50K . Zoals ik al zei heeft mijn vrouw zo'n kleine 3 cylinder Hyundai I10 waar misschien 3 liter olie in gaat een olie filter pollenfilter etc. en zoals men het noemt "klein materiaal" en die kost ook 400 zoveel voor een beurt? Laten we ervan uitgaan dat arbeidsloon gewoon hoog is in Nederland

[ Voor 6% gewijzigd door marc4547 op 02-11-2023 14:50 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22:08
Grappig, mijn auto is eind dit jaar 2 jaar oud. Heeft augustus de 30.000 beurt gehad en dat koste precies 254 euro. Ik dacht dat de filters daar automatisch in meegenomen zouden zijn. Mijn volgende onderhoud komt in dit tempo over 1,5 jaar als de auto 3 jaar oud is. Kennelijk hebben die filters nog zoveel rek dat ze ook 3 jaar meekunnen.

Bij het remmen met het rempedaal merk ik nu licht trillen. Omdat ik vrijwel altijd ipedal rij heb ik geen idee of dit al langer zo is. Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 19:25
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:13:
[...]

[Afbeelding]

Ik begin me dan toch steeds meer af te vragen wat ze dan doen voor 254 euro.
Rondje rond de auto lopen en de laptop aansluiten voor evt een update en storing checken?

Heeft iemand hier een overzicht van wat ze doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Kohbb-zrsn_VatL478MQnELxps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKn2aygMFSGdxUNGv2hi55QR.jpg?f=fotoalbum_large

Zeeland op en neer vandaag, 417 km gereden. Vanaf 100% met voorverwarming in de ochtend. In de straat op 0 km gesprongen. Volgens de BMS nog 5% over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5xkW6qBmN5BjLQsxAJcH7SfQnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sco6pYWpNVtO9jExYDRtGDte.jpg?f=fotoalbum_large

Vermogen was ongeveer nog 40 kW, voldoende om rustig op te trekken binnen de bebouwde kom. Vol gas door de woonwijk zonder een overtreding te begaan :P.

Batterij warmde wel meer op op het eind, voltage was natuurlijk al behoorlijk gedaald dus neemt de stroomsterkte toe om hetzelfde vermogen te leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door The Wizard op 02-11-2023 15:25 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:23:
[Afbeelding]

Zeeland op en neer vandaag, 417 km gereden. Vanaf 100% met voorverwarming in de ochtend. In de straat op 0 km gesprongen. Volgens de BMS nog 5% over.
[Afbeelding]

Vermogen was ongeveer nog 40 kW, voldoende om rustig op te trekken binnen de bebouwde kom. Vol gas door de woonwijk zonder een overtreding te begaan :P.

Batterij warmde wel meer op op het eind, voltage was natuurlijk al behoorlijk gedaald dus neemt de stroomsterkte toe om hetzelfde vermogen te leveren.
Knap. Zeker met dit weer. Uiteraard ook wind mee gehad natuurlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:33:
[...]

Knap. Zeker met dit weer. Uiteraard ook wind mee gehad natuurlijk maar toch.
Wind mee valt altijd wel vies tegen, meeste was een soort van zijwind. Je verliest altijd veel meer met tegenwind dan je wint met wind mee, helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
The Wizard schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:58:
[...]

Wind mee valt altijd wel vies tegen, meeste was een soort van zijwind. Je verliest altijd veel meer met tegenwind dan je wint met wind mee, helaas...
Wind mee de achterklep open doen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
@DaMenaz, achterdeuren open (ramen wel dicht) levert nog eens 50km op, just saying 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
DaMenaz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:02:
[...]

Wind mee de achterklep open doen.
Dan moet je wel langzamer rijden dan de windsnelheid 🤔🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
dosh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:13:
Ik ervaar ook een matige belichting met mijn GT-Line, al langere tijd eigenlijk, maar het valt nu met name op i.v.m. vroeg donker & veel regen. De belijning kan ik soms nagenoeg niet eens zien op het wegdek.

Net even gecheckt bij mijn koplampen met oog op de opmerkingen hierboven over de barsten en ik lijk ze ook te hebben.

Gelukkig moet ik over 2 weken voor de 60k beurt dus dan kan dat ook op het lijstje.

@king_dude Merk jij ook daadwerkelijk verschil in de belichting nu het is opgelost?
Barsten zijn weg, maar maakt 0,0 verschil met output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:27:
[...]

+1. Ik noem mijzelf een auto-autist ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Na een afspraak gemaakt te hebben, bleek gewoon te kunnen bij een lokale garage, in m’n geval bij de Honda dealer. Kon ik vandaag de auto terug brengen omdat ze schade hadden gemaakt aan de motorkap en de wisserarm, hoe moe moeilijk kan het zijn pppfffff. Schade is niet groot maar toch. Dus vanmorgen de auto weggebracht en hij vertelde mij, omdat hij de kleurcode van de lak moest na vragen bij een Kia dealer dat m’n auto met spoed de iccu update moest krijgen. Oké ik had er hier al over gelezen maar geen oproep gehad van de Kia dealer. Dus de Honda dealer brengt de auto naar de Kia dealer voor de update en daarna gaan ze m’n lak repareren. Hoe doet een Kia dealer z’n “belangrijke” update dan naar de klant communiceren?? Blijkbaar moet je tegenwoordig overal zelf achter aan gaan ppffff. Van de week is de auto weer klaar, ben benieuwd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt.. de enige die aan mijn auto mag zitten is mijn eigen dealer. Ik heb ervoor gezorgd dat we elkaar op een prettige manier kennen - en dat bevalt heel goed 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
magicstar schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:29:

In gezeten en al stukje gereden. Hier een perspectief foto met mijn EV6 erachter. Wat een brutus is het!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r_KsGBuwTAQt_iE_vZ1HLVNPC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFequlMITs1phC5M021jr9Ml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:58:
[...]

In gezeten en al stukje gereden. Hier een perspectief foto met mijn EV6 erachter. Wat een brutus is het!

[Afbeelding]
EV6 ziet er echt al outdated uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:59:
[...]

Snel inruilen op die zeecontainer.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:59:
[...]

Vandaar die facelift waarschijnlijk. Kia zal de EV6 wel dezelfde designtaal willen geven als de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
Phusebox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:13:
[...]

[Afbeelding]

Screenshot van de garage of officiële Kia website? Het is niet omdat ik een webpagina met de kostprijzen heb dat daarom de servicekost vanuit Kia NL wordt opgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:34:
[...]

Screenshot van de garage of officiële Kia website? Het is niet omdat ik een webpagina met de kostprijzen heb dat daarom de servicekost vanuit Kia NL wordt opgelegd.
Kia website. Daar kun je een afspraak inplannen voor onderhoud en dan krijg je ook die prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Toch nog foto’s gevonden van de barstenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PW12p0HoKghUBIJJ-mfAiPnzOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qK2YKOKheV7mUqMjtPhB2jk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5zX-1Rewv81sfmBk36n24KVcbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3Xq2WTmsQ60dgH8AceozzPq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTmBogBmUj-6Wl0oqAkPowCY39I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM9HsdUSqVsMKIiaTXLmnG1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
Goedemorgen,

het valt mij op dat de stuurverwarming na precies een half uur zichzelf uit zet. In het boekje kan ik hier niks over vinden waarom ie dat doet (of dat ie dat uberhaupt doet)

Ik zou graalf zelf bepalen wanneer ie uit moet. Ik heb het nog nergens in de instelling kunnen vinden, weet iemand of dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
marc4547 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:04:
... en 2 update's : een van de ICCU en de ander zou volgens de bon te maken hebben met de I=-pedel werking.
Die i-pedal update, is dat die die het gedrag van de remlichten bij i-pedal rijden drastisch verbetert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mustang schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:26:
Goedemorgen,

het valt mij op dat de stuurverwarming na precies een half uur zichzelf uit zet. In het boekje kan ik hier niks over vinden waarom ie dat doet (of dat ie dat uberhaupt doet)

Ik zou graalf zelf bepalen wanneer ie uit moet. Ik heb het nog nergens in de instelling kunnen vinden, weet iemand of dit aan te passen is?
Dat is niet aan te passen.
30 min. staat in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57P-vnk5f5Tv6RtqXrhIIsh0isA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/72pwYXBPNUrAaeM3Fqj09Msb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Mustang, same in eNiro. Maar stuur wordt zo warm dat ik voorheen al oncomfortabel vind nog aan te raken. Zou mooi zijn geweest als dat in te stellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
In BE is men volop bezig met de uitrol van het capaciteitstarief/digitale meter. Volgende maand ben ik aan de beurt :/ Meer piekverbruik kost je dus aanzienlijk meer. Normaal laad ik thuis aan 11kW, nu vraag ik me af wat de laadstroomverliezen zijn bij de EV6 en bij verschillende laadstromen, pakweg 4 - 6 - 8 - 11 kW. Bij bepaalde andere automerken zijn die verschillen aanzienlijk. Heeft iemand een schema tegengekomen, dan wel zelf uitgevogeld wat voor de EV6 de getallen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:45
Card Nox schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:17:
@Mustang, same in eNiro. Maar stuur wordt zo warm dat ik voorheen al oncomfortabel vind nog aan te raken. Zou mooi zijn geweest als dat in te stellen valt.
Even uitdoen dan toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
Solarman schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:10:
[...]

Dat is niet aan te passen.
30 min. staat in de handleiding.
[Afbeelding]
Thanks, geen idee welke handleiding ik heb maar volgens mij staat er niks op die pagina over het stuur. Ik zal straks eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Net ff gechecked en ik heb ze ook..

Wat is hier de procedure voor? Zijn er marges, net zoals de deurgrepen?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Yes, dat doe ik ook, maar dan wordt het weer koud en zet je hem weer aan, etc etc.

Zelfde als een verwarming die zet je op 20c en de rest doet de auto, daar is het ook niet handig als die binair zou zijn: fullblast of uit.

Het is uiteraard een luxe probleem en zit er niet zo mee, die seconden om op die knop te drukken lukt me nog wel, maar als ik wat kon wensen mbt stuurverwarming zou het dat zijn. Zelfde als stoelverwarming, daar heb je ook meerdere standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
[...]

Ik kwam er vanochtend eentje tegen in het wild. Een blauwe. Met dealerstickers. Niet mijn auto qua model. Misschien ook een kwestie van wennen. De EV6 vond ik in het begin ook niks.

---

Inderdaad hier ook zo iemand die zich ergert aan dat gekletter. Ik heb een tijd rond gereden met de achtergordels gewoon ingeklikt dan heb je daar geen last van. Maar ik weet niet of dat zo een goed idee is voor de gordelspanners. Hetgeen ik hier wel al eens tegengekomen ben als ik me niet vergis is een hoes om de gordelclip. Zo van die dingen die ze vroeger gebruikten om minder wrijving aan de schouders te hebben. Dat is misschien een oplossing, maar het blijft behelpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Bogey555 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:17:
[...]

Inderdaad hier ook zo iemand die zich ergert aan dat gekletter. Ik heb een tijd rond gereden met de achtergordels gewoon ingeklikt dan heb je daar geen last van. Maar ik weet niet of dat zo een goed idee is voor de gordelspanners. Hetgeen ik hier wel al eens tegengekomen ben als ik me niet vergis is een hoes om de gordelclip. Zo van die dingen die ze vroeger gebruikten om minder wrijving aan de schouders te hebben. Dat is misschien een oplossing, maar het blijft behelpen. :/
Ben ik de enige die hier geen last van heeft? Zie dit punt vaak zat voorbij komen en ik heb zelf vaak zat mensen achter in maar nooit daarna last van rumoerige gordels? :? Wellicht ook iets wat veranderd is in MY23? Of inderdaad de rugleuning verstelling, ik heb hem zo ver mogelijk naar achteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ben ik de enige die hier geen last van heeft? Zie dit punt vaak zat voorbij komen en ik heb zelf vaak zat mensen achter in maar nooit daarna last van rumoerige gordels? :? Wellicht ook iets wat veranderd is in MY23? Of inderdaad de rugleuning verstelling, ik heb hem zo ver mogelijk naar achteren.
De rolhoes van je bagageruimte heeft twee standen. Ik heb hem, bekeken vanuit de kofferbak, op de eerste stand in de bagageruimte gezet. Daarna heb ik de achterbank leuningen er tegenaan gezet, de passagiers vinden het zelfs beter zitten, dan meer rechteroog te moeten zitten. Nu heb ik geen last meer van het getik van de gordels.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Overstag schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:39:
[...]

De rolhoes van je bagageruimte heeft twee standen. Ik heb hem, bekeken vanuit de kofferbak, op de eerste stand in de bagageruimte gezet. Daarna heb ik de achterbank leuningen er tegenaan gezet, de passagiers vinden het zelfs beter zitten, dan meer rechteroog te moeten zitten. Nu heb ik geen last meer van het getik van de gordels.
Same here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Bogey555 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:17:
[...]

Hier precies hetzelfde.
Om nog maar te zwijgen over hoe erg je de gordels moet helpen om weer op te rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBgZC5FlJitvkcJgYdNi0n_JRhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJRg2pXhndPPTrG6CSB8p9sq.jpg?f=fotoalbum_large

En zo stopt de auto weer eens opeens met opladen en staat je charging target op 10%. Wat niet eens kan. Controle in de auto: alle instellingen zijn gereset naar 50% qua opladen. Hopelijk alleen dat en niet nog meer dat gereset is.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:09:
[...]

Net ff gechecked en ik heb ze ook..

Wat is hier de procedure voor? Zijn er marges, net zoals de deurgrepen?
Langsrijden, ze foto’s laten maken. Deze wordt naar Kia verstuurd voor garantieclaim. Wanneer akkoord worden de units besteld.

Zorg dus dat je ruim voor je beurt dit doet ivm bestellen. En zorg ook dat de huidige koplampen nist via schadeboer eerder vervangen zijn. Kia controleert serienummers en wijst claim af als koplampnummers niet matchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
Phusebox schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]

En zo stopt de auto weer eens opeens met opladen en staat je charging target op 10%. Wat niet eens kan. Controle in de auto: alle instellingen zijn gereset naar 50% qua opladen. Hopelijk alleen dat en niet nog meer dat gereset is.
Had ik enkele weken geleden ook voor. Geen idee waarom maar ik merkte het omdat de auto niet meer volgeladen werd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb een MY22 en heb er geen last van (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:18

TKR

Hebben jullie ook problemen met de server. Ik heb geen live route informatie en de app maakt ook geen verbinding het de auto. Al sinds vanmiddag (na een beurt, dus als het geen algemene storing is, lijkt daar iets niet goed te zijn gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
TKR schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:09:
Hebben jullie ook problemen met de server. Ik heb geen live route informatie en de app maakt ook geen verbinding het de auto. Al sinds vanmiddag (na een beurt, dus als het geen algemene storing is, lijkt daar iets niet goed te zijn gegaan).
Nee hele dag en net nog probleemloos. Wellicht is het bestuurdersaccount op de auto op Gast gezet? Anders even de hier te vinden reset proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Polo132 op 03-11-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Ik heb even op ervaringen gezocht met de Kia routeplanner maar weinig gevonden, dus hier de vraag:

Ik ga morgen naar Duitsland. Zouden jullie dit met een app doen zoals ABRP of lekker met de Kia nav met laatste update die zelf laadstops toevoegt? Klopt het nou dat deze laatste in de actuele versie nog niet toont tot hoeveel % je moet laden bij de stop en met hoeveel % je vervolgens aankomt? (Dat wordt pas verwacht in de november update?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:42
Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:01:
Ik heb even op ervaringen gezocht met de Kia routeplanner maar weinig gevonden, dus hier de vraag:

Ik ga morgen naar Duitsland. Zouden jullie dit met een app doen zoals ABRP of lekker met de Kia nav met laatste update die zelf laadstops toevoegt? Klopt het nou dat deze laatste in de actuele versie nog niet toont tot hoeveel % je moet laden bij de stop en met hoeveel % je vervolgens aankomt? (Dat wordt pas verwacht in de november update?)
ABRP met OBD + Waze gaat mijn voorkeur naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Tolga07 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:07:
[...]

ABRP met OBD + Waze gaat mijn voorkeur naar uit.
Hoe moet ik het voor me zien dat je en ABRP en Waze tegelijk gebruikt? En waarom niet gewoon de Kia nav?

[ Voor 6% gewijzigd door Polo132 op 03-11-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:42
Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:08:
[...]

Hoe moet ik het voor me zien dat je en ABRP en Waze tegelijk gebruikt? En waarom niet gewoon de Kia nav?
Routebegeleiding van KIA vind ik ruk,. ABRP voor de initiële route met laadstops en met Waze (of een navigatie-app naar keus) navigeren d.m.v. etappes blijft voor mij het beste werken, met ABRP heb je veel meer mogelijkheden betreft aankomst met een bepaald percentage bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Tolga07 op 03-11-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:18

TKR

Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:11:
[...]

Nee hele dag en net nog probleemloos. Wellicht is het bestuurdersaccount op de auto op Gast gezet? Anders even de hier te vinden reset proberen.
Dank u, een reset werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
king_dude schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:56:
[...]

Langsrijden, ze foto’s laten maken. Deze wordt naar Kia verstuurd voor garantieclaim. Wanneer akkoord worden de units besteld.

Zorg dus dat je ruim voor je beurt dit doet ivm bestellen. En zorg ook dat de huidige koplampen nist via schadeboer eerder vervangen zijn. Kia controleert serienummers en wijst claim af als koplampnummers niet matchen
Die scheurtjes komen die bij én de led koplampen voor én bij de matrix koplampen of bij een van die twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:07:
[...]

Die scheurtjes komen die bij én de led koplampen voor én bij de matrix koplampen of bij een van die twee?
Geen idee, ik heb de 1e basisversie. Geen matrix led dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:07:
[...]

Bij het YT filmpje van EVOdessey zijn het de matrix led-lampen.
En bij @king_dude de led-lampen.
Lijkt dan zo te zien bij beide voor te komen. Gewoon controleren zou ik zeggen.
Zelf nog geen last tot heden, ik heb matrix led (MY23).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Polo132 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:08:
[...]

Als je wilt voorverwarmen moet je de kia navi gebruiken. Ik gebruik normaal gesproken altijd Android Auto met Google Maps, alleen als ik wil voorverwarmen gebruik ik de Kia navi. Daarnaast in de telefoonhouder Google Maps, Kia navi heeft soms nog wel eens vreemde routewijzigingen maar is wel goed bruikbaar. Gewoon gebruiken, het is echt meer dan voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Over de kosten voor een onderhoudsbeurt in België: in september betaalde ik voor de 30k-beurt €140,90 excl BTW, hiervan ging, volgens de factuur, €62 naar de werkuren, €44,4 naar de luchtfilter en €34,5 voor 'diagnose electronica'. Ik betaalde €170,49 incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

Tot hoever je moet laden bepaal je zelf door aan te geven tot welk max % je DC wil laden. De auto houdt daar rekening mee. De auto bepaald zelf tot welke % je gaat laden. Helaas kun je niet ingeven tot welk % je door wilt rijden.

Abrp navigatie vind ik prettiger met een dongle. Veel meer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BelgNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:24:
Over de kosten voor een onderhoudsbeurt in België: in september betaalde ik voor de 30k-beurt €140,90 excl BTW, hiervan ging, volgens de factuur, €62 naar de werkuren, €44,4 naar de luchtfilter en €34,5 voor 'diagnose electronica'. Ik betaalde €170,49 incl BTW.
Hmm eens kijken of ik mijn onderhoud ook in België mag laten doen. Dat klinkt als een faire prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:39
Vandaag een proefrit gemaakt in een EV6. Een inruiler want de demo auto was weg en een proefrit in een GT kon wel, maar zou zo ver van de waarheid afliggen dat we dat maar niet gedaan hebben.
Long Range 4 wd GT- line.
Ik kan er goed aan wennen zeg maar, vrouw ook tevreden. Kofferbak is groot genoeg (kom van een Ceed sportswagon).
De 360 camera is heel erg gaaf, maar zit niet op de Edition Advanced die we op het oog hebben. Jammer maar helaas.
Geen fysieke knoppen voor temperatuur en hij schakelt steeds terug naar de climate control weergave (dus iet naar de audio/navigatie knoppen). Is wellicht instelbaar maar viel me op.

Gisteren ook wezen kijken bij een Ioniq 5, maar een EV6 is toch echt wel veel meer auto. Vond de Ioniq 5 een beetje plastic en de afdekhoes versus de achterbank wat vreemd. Van buiten wel een mooie auto.

De betreffende dealer/verkoper scoorde geen punten. Ja, ik heb donderdag gebeld voor een proefrit. Kon zaterdag “want we moeten daar natuurlijk wel de tijd voor hebben en dat lukt vrijdag niet”.

Resultaat:
- kopje koffie
- Naam noteren
- begrijpen dat het zakelijke lease is en nog niet 100% zeker is of de EV6 ook in de opties zit) (leaseportaal tegen belofte in nog niet online)
- Auto met 69km range meegeven
- bij terugkomt kaartje afgeven en doei!
De verkoper met wie ik de afspraak maakte was niet de persoon die we daadwerkelijk spraken, dat was de verkoopleider.
En toen ik vroeg of een een “Edition advanced” had staan, gaf ie aan dat die niet bestond. Ik zou zeggen kijk ff in de prijslijst….

Had ik anders verwacht zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door macfocus op 04-11-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Geen fysieke knoppen voor temperatuur en hij schakelt steeds terug naar de climate control weergave (dus iet naar de audio/navigatie knoppen). Is wellicht instelbaar maar viel me op.
Yep, is instelbaar.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wilde het marterkastje loshalen maar ik durf die schroef niet los te draaien van de accu. De schroef gaat niet echt omhoog maar de klem om de pool gaat wel helemaal los. Dus weet niet eens hoe ik dat er dan af krijg.

Weet ook niet of ik voorzorgsmaatregelen moet nemen voor ik zoiets los draai.

Dan maar de kabel doorknippen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:19:
Wilde het marterkastje loshalen maar ik durf die schroef niet los te draaien van de accu. De schroef gaat niet echt omhoog maar de klem om de pool gaat wel helemaal los. Dus weet niet eens hoe ik dat er dan af krijg.

Zou dit euvel je issues kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:09:
[...]

Zou dit euvel je issues kunnen verklaren?
Je bedoelt? Dat ik niet weet hoe ik en of ik die schroef zomaar los kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Foto? Dan kunnen we meedenken met je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo132

Kia nav deed het perfect hoor, kan het iedereen aanbevelen! Keurige logische route met laadstops inclusief preconditionering. Geen gedoe met appjes en parameters maar gewoon bestemming invoeren en gaan. Met laden helaas maar 1x 175kwh gehaald, andere paal bleef vast zitten op 75 (150kwh lader en geen anderen aan het laden) en 2x 145.

Op terugweg gaf ie nog aan dat ik de bestemming niet zou halen en een laadstation moest zoeken, ook al was de verwachte range veel meer dan resterende km’s, genegeerd en aangekomen met 11%. Maar wel logisch dat ie dit aangeeft ivm veiligheidsmarge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

Ffe eerlijk. Rij door de week naar een willekeurige garage en laat ze dat daar in 1 minuut doen joh. Het berichtje hier tikken en de reacties daarop lezen kost meer tijd. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Als ervaringsdeskundige kan ik melden dat je nu geen -20km reserve meer hebt als je 0% soc hebt. Er is een update geweest die vanaf 4km restkilometers resoluut de auto gaat afkappen.

Waar ik voorheen 20x goed wegkwam, heb ik nu 3x mijn neus gestoten.

10 restkilometers is nu mijn grens..

Oja: degradatie van mijn soc is 0,7% na 90.000 km’s en 3/4 van deze km’s snelladen. Het is écht die bms update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
king_dude schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:05:
Als ervaringsdeskundige kan ik melden dat je nu geen -20km reserve meer hebt als je 0% soc hebt. Er is een update geweest die vanaf 4km restkilometers resoluut de auto gaat afkappen.

Waar ik voorheen 20x goed wegkwam, heb ik nu 3x mijn neus gestoten.

10 restkilometers is nu mijn grens..

Oja: degradatie van mijn soc is 0,7% na 90.000 km’s en 3/4 van deze km’s snelladen. Het is écht die bms update
Uit interesse, hoe heb je dit opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-09 19:13

Niet nodig lijkt me.

Zo’n kastje zit neem ik aan uiteindelijk gewoon aan de 2 polen vd accu?
En dan neem ik aan gekoppeld met zo’n ringkabelschoen (rond/dicht of open).
Waarschijnlijk aan dat boutje met dat moertje erop.

Dan is het een kwestie van met de juiste steeksleutel de min ontkoppelen, netjes moertje weer vastdraaien, en dan dezelfde actie op de plus.

Voorzichtig werken en nooit plus en min tegelijk vasthouden/aanraken. Zit volgens mij ook plastic kap over de pluspool. Lekker dichtlaten bij werken aan min.
Zo hoeft accu niet volledig losgemaakt worden van de auto.

Als polen ontkoppeld zijn kastje demonteren uit frunk.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
king_dude schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:05:

Wut…ik zit op 5% na een jaar en drie maanden, 30dkm en in totaal 15x snelladen. Laden meestal tot 80 tot 90% zelden onder de 10-20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dartlink schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:08:
[...]

Uit interesse, hoe heb je dit opgelost? :)
1x stilstaan bij de lucht a2 hedel, 20 meter voor ik hun terrein op reed. Carscanner gaf nog 3% echte soc. Contact aangelaten, in vrij en geduwd door 2 automobilisten die te hulp schoten

1x stilstaan op het terrein van de lucht a2 (deze keer andere kant van snelweg), 50 meter voor de lader. Laatste stukje door passagiers geduwd

3e keer (gisteren), Woonwijk ingedoken en bij 5kw lader 3 kwartier moeten wachten voordat ik voldoende range had (15 km) om 5 km naar snellader te rijden.

Kenmerk van dit alles is: bij een range van 6 km is het in een periode van 2 km snel over met de snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door king_dude op 06-11-2023 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:15

anc

Phusebox schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]

Dit had ik thuis ook, maar vlak daarvoor was mijn laadpaal gestopt(door powerboost) omdat de rest van het huis teveel vroeg. Na al het koken, was er weer genoeg beschikbaar en ging het laden gewoon weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok

Elk apparaat wat je rechtstreeks aan een accu aansluit moet apart gezekerd worden.
Neem aan dat dit ook bij je marterkastje professioneel is uitgevoerd. Dan zekering even verwijderen en hij is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:24:
[...]

Dit had ik thuis ook, maar vlak daarvoor was mijn laadpaal gestopt(door powerboost) omdat de rest van het huis teveel vroeg. Na al het koken, was er weer genoeg beschikbaar en ging het laden gewoon weer verder.
Ook dat de auto opeens op 50% stond ingesteld en in de app zelfs 10% aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:28:
[...]

Elk apparaat wat je rechtstreeks aan een accu aansluit moet apart gezekerd worden.
Neem aan dat dit ook bij je marterkastje professioneel is uitgevoerd. Dan zekering even verwijderen en hij is uit.
Bij aanschaf laten monteren voor aflevering maar zit geen zekering tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:11:
[...]

Je bedoelt? Dat ik niet weet hoe ik en of ik die schroef zomaar los kan draaien?
Ik bedoelde dat je accu niet helemaal lekker aangesloten zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mustang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ik zie iets over draadloos carplay? Zou het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Dartlink, lijkt er op. Best wat leuke veranderingen, zo eens checken voor mijn eNiro, hopelijk dezelfde update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Het eerste wat er staat, "Aanbiedingen in de buurt", doet m'n tenen al weer krommen... Er zijn vast mensen die dat gewéldig vinden, maar dat is toch complete onzin?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:15

anc

Phusebox schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:32:
[...]

Ook dat de auto opeens op 50% stond ingesteld en in de app zelfs 10% aangaf?
Afwijkende percentages vielen mij ook op, o.a. ook de target van 10%. Ik heb het volkomen genegeerd en de volgende dag was hij vol. (100%)
Pagina: 1 ... 316 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic