Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2024
MarcoEV schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Herkenbaar. Ik rijd een E-Niro, ook issues en gelogd bij Kia Support. Ook de auto uit de Kia Connect app verwijderd. Gevolg: Ik krijg de auto niet meer via QR code of VIN nummer geregistreerd.
Foutmelding is dat het netwerk van auto instabiel is (ik heb een screenshot naar Kia gestuurd ter informatie).
Heb exact hetzelfde gedaan en dezelfde uitkomst met de KIA EV6. Heb KIA connect support gemaild en kreeg dit als antwoord:

“Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat je problemen ervaart met Kia Connect. Wij zijn er van op de hoogte dat er een storing is, ons team werkt hard aan een oplossing. Voor nu is het afwachten tot de storing verholpen is.”

Met andere woorden afwachten… het zou fijn zijn als ze een mailtje sturen als het probleem is opgelost maar dat is misschien te veel gevraagd…

[ Voor 6% gewijzigd door Francos op 27-10-2023 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Poulske schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:06:
Ik ga binnenkort een lange afstand naar Zuid Duitsland rijden en wil daarvoor de ingebouwde navigatie gebruiken zodat deze mij automatisch langs de laadpunten brengt.

Maar neemt Kia daar ook de Tesla Superchargers in mee?
Ik heb ze niet kunnen vinden in de Juni 2023-kaartupdate.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 01:38
Poulske schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:06:
Ik ga binnenkort een lange afstand naar Zuid Duitsland rijden en wil daarvoor de ingebouwde navigatie gebruiken zodat deze mij automatisch langs de laadpunten brengt.

Maar neemt Kia daar ook de Tesla Superchargers in mee?
Vlgs mij niet.
Ze staan iig niet bij de selecteren hpc-laders.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 11:20
Tesla heb ik niet kunnen vinden inderdaad, en het vinkje bij ‘overigen’ aan laten staan in je filter opties bij laadstations tovert ze ook niet tevoorschijn. Ik heb er eentje net bij de grensovergang Duitsland-Oostenrijk opgeslagen zodat ik aankomende winter de auto nog even goed kan opladen voordat ik doorga richting Zell am See/Fusch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Update KIA connect problemen. Heb net de auto en de app weer kunnen koppelen. Lijkt erop dat KIA connect de problemen heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Wat ik trouwens na een tijdje de ev6 in bezet gehad te hebben mis… data! Ik ben een beetje Pietje precies wat dat betreft en wil altijd alles monitoren en precies weten hoe het zit.

Daarbij heb ik een beetje het gevoel dat, en de geschatte actieradius niet klopt (logisch, want inschatting van te voren), en na de rit de gemiddelde kWH/100km / eerder genoemde vs. daadwerkelijk verbruik niet klopt.

Nu wilde ik e.e.a. nakijken maar helaas is de auto statistiek zowel in de auto zelf als in de app zeer zeer beperkt. (Bijv. 0.0 te vinden qua laadsessies?) Ik had zeker in een EV meer data verwacht en terug willen zien! Voelt qua nav en data beetje als een benzine auto met EV motor….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
-

[ Voor 100% gewijzigd door Polo132 op 27-10-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
-

[ Voor 100% gewijzigd door Polo132 op 27-10-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 01:38
Polo132 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:05:
Wat ik trouwens na een tijdje de ev6 in bezet gehad te hebben mis… data! Ik ben een beetje Pietje precies wat dat betreft en wil altijd alles monitoren en precies weten hoe het zit.

Daarbij heb ik een beetje het gevoel dat, en de geschatte actieradius niet klopt (logisch, want inschatting van te voren), en na de rit de gemiddelde kWH/100km / eerder genoemde vs. daadwerkelijk verbruik niet klopt.

Nu wilde ik e.e.a. nakijken maar helaas is de auto statistiek zowel in de auto zelf als in de app zeer zeer beperkt. (Bijv. 0.0 te vinden qua laadsessies?) Ik had zeker in een EV meer data verwacht en terug willen zien! Voelt qua nav en data beetje als een benzine auto met EV motor….
Klopt.
EV6 is wielen aangevuld met software.
Tesla is software aangevuld met wielen.
Je zult het er helaas mee moeten doen.
De EV6 combi bevalt mij prima.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
Polo132 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:05:

Kende je deze al? Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
DaMenaz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Ik heb de Goodyear Vector 4seasons Gen-3 (20") onder de EV6 en ze bevallen mij heel erg goed. Vond ze de eerste paar 100 km wel wat rumoerig, maar dat is inmiddels 'weggereden'. Waar ik op de Michellin zomerbanden op een vochtige weg in een bocht nog wel eens onbedoeld aan het driften sloeg, is dat nu totaal weg, Grippen goed. Ik ga ze nu ook bestellen voor mijn SEAT Leon e-Hybrid PHEV.

Check vooral ook deze test en bepaal voor jezelf wat het meest belangrijk is. Droog, nat, sneeuw. Er zijn verschillen.

[YouTube: Best 10 All Season Tires for 2023/24 - Tested in the Dry, Wet and Snow!]
Wel dat gevoel heb ik ook wel. Op de GT liggen ook Michelins maar echt gripvast vind ik ze niet in de omstandigheden die jij omschrijft. Zeker met het koppel van de GT voel je regelmatig dat de banden de grootste moeite hebben op de weg. Ik zou toch ook wel eens iets anders willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:28
Bogey555 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:28:
[...]
Wel dat gevoel heb ik ook wel. Op de GT liggen ook Michelins maar echt gripvast vind ik ze niet in de omstandigheden die jij omschrijft. Zeker met het koppel van de GT voel je regelmatig dat de banden de grootste moeite hebben op de weg. Ik zou toch ook wel eens iets anders willen proberen.
Weet niet of mijn ervaringen met een lousy 229 pk vergelijkbaar zijn met jouw monster. :o

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
[...]

Voor de GT zul je naar een sportievere band moeten denk ik wil je genoeg grip hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:08
[...]
Welke EV met het vermogen van de GT heeft dit wel dan? Als ik het me goed herinner reed je een knappe ice Audi hiervoor. Hoe dik dat blok ook mag zijn geweest, de vermogensafgifte is niet te vergelijken. Laat staan de grip die banden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
xxander968 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Welke EV met het vermogen van de GT heeft dit wel dan? Als ik het me goed herinner reed je een knappe ice Audi hiervoor. Hoe dik dat blok ook mag zijn geweest, de vermogensafgifte is niet te vergelijken. Laat staan de grip die banden hebben.
Wel ja die bedenkingen heb ik me ook al gemaakt. We hebben de Audi nog steeds en die zit ook tegen de 2 ton. Het gaat voornamelijk over bvb weg accelereren van een rond punt. De GT voelt soms echt belabberd qua grip. En idd enkel als het vochtig ligt. De Audi heeft Dunlop SP sport max GT 265/30 20 en die voelt toch iets zekerder aan. Misschien ligt het ook aan de uitstekende Quattro waardoor de grip misschien beter verdeeld zit. Bij de GT zijn het vooral de banden vooraan die grip verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Voor de GT zul je naar een sportievere band moeten denk ik wil je genoeg grip hebben.
Die Michelins zouden top moeten zijn op sportgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Die Michelins zouden top moeten zijn op sportgebied.
Sorry dacht dat we het nog over CrossClimates hadden. Jij hebt de Pilot Sport dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik krijg van het ene op het andere moment de stekker van m'n fietsendrager niet meer ingestoken. Had 'm er even afgehaald, wilde 'm 5 minuten later er weer op doen, stekker was er met geen mogelijkheid zo in te krijgen dat ik kon draaien.

Kan er natuurlijk gewoon mee langs de garage rijden om ze te laten kijken, maar misschien heeft hier nog iemand een goede tip? Pinnetjes lijken allemaal recht te zijn, dus dat is het niet. Zit ook geen rommel in de aansluiting, voor zover ik kon zien.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:55
Alvast voor de nieuwe eigenaren afgelopen half jaar.

Ja je moet zelf zomertijd handmatig uitschakelen. Dit gaat niet automatisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:04:
Alvast voor de nieuwe eigenaren afgelopen half jaar.

Ja je moet zelf zomertijd handmatig uitschakelen. Dit gaat niet automatisch ;)
Tip kan ook via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik heb de hele app doorgespit, maar kan het niet vinden. Waar zit dat dan, @Phusebox ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:17

TKR

Mijn app staat in het Engels en dan is het: More > User settings > User profile > Vehicle settings > Date/time settings > Daylight saving time []

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Chevalric schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:37:
Ik heb de hele app doorgespit, maar kan het niet vinden. Waar zit dat dan, @Phusebox ?
Kia Connect-> meer-> gebruikersinstellingen-> gebruikersprofiel-> voertuiginstellingen-> datum tijdinstellingen. Vinkje bij zomertijd weghalen.

Dit moet het zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Overstag op 29-10-2023 10:13 ]

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Oké, dat zat diep verstopt. Bedankt, nu hopen dat ik het over een half jaar nog weet 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:19
Toch vreemd dat het bij zo'n moderne en toch ook prijzige auto, voorzien van allerlei snufjes en veiligheid voorzieningen, niet automatisch omgezet wordt. Mijn huidige en goedkopere auto van bijna 5 jaar doet dit wel automatisch.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-09 17:30
Wakkie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:42:
Toch vreemd dat het bij zo'n moderne en toch ook prijzige auto, voorzien van allerlei snufjes en veiligheid voorzieningen, niet automatisch omgezet wordt. Mijn huidige en goedkopere auto van bijna 5 jaar doet dit wel automatisch.
Niet echt, wintertijd is hier europees geregeld, maar kan elders per land gekozen worden.
Omdat 'ze' niet een apart model per land/continent bouwen is dit een eenvoudiger manier voor de fabrikant (van de auto of het entertainmenssysteem).
Misschien wordt je huidige auto alleen in Europa verkocht?

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 29-10-2023 10:49 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Peter-036 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Niet echt, wintertijd is hier europees geregeld, maar kan elders per land gekozen worden.
Omdat 'ze' niet een apart model per land/continent bouwen is dit een eenvoudiger manier voor de fabrikant (van de auto of het entertainmenssysteem).
Misschien wordt je huidige auto alleen in Europa verkocht?
Op zich is de locatie van de auto en dus land bekend. Denk dat je beargumentatie legitiem is maar is wel heel erg bochten afsnijden van Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
Polo132 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

Op zich is de locatie van de auto en dus land bekend. Denk dat je beargumentatie legitiem is maar is wel heel erg bochten afsnijden van Kia.
Totdat het op Europees niveau op een gegeven moment aangepast wordt en er een software update nodig is om het aan te passen. Dan lopen mensen weer te mauwen dat ze het niet handmatig kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Laatst online: 04-08 18:42
Ik ben van mening dat Kia op de verkeerde dingen bezuinigd bij hun basismodellen of speciale uitgaven als de Light Edition.

Bezuinigen op veiligheid moet nooit een optie zijn.

Bijvoorbeeld:
Dodehoek detectie moet gewoon standaard zijn.
Geventileerde stoelen als optie is dan weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59
anboni schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Totdat het op Europees niveau op een gegeven moment aangepast wordt en er een software update nodig is om het aan te passen. Dan lopen mensen weer te mauwen dat ze het niet handmatig kunnen instellen.
Mijn huidige auto (niet EV6) gebruikt blijkbaar de radio om de tijd in te stellen. Ik dacht eerst dat hij de gps tijd zou gebruiken. In het RDS systeem zit een bericht waarmee de tijd gesynchroniseerd kan worden.

Ik denk dat ik zeker al 12 jaar nooit de tijd in mijn auto's heb hoeven aan te passen. Je kunt dus wel zeggen dat dit een misser is voor een auto in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Highlander1962 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:19:
Ik ben van mening dat Kia op de verkeerde dingen bezuinigd bij hun basismodellen of speciale uitgaven als de Light Edition.

Bijvoorbeeld:
Nee hoor, zolang het geen wettelijke verplichting is is het gewoon een optie! d:)b rijden ook nog genoeg oude auto’s rond zonder automatisch noodrem systeem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Highlander1962

dit zijn de eisen die actief zijn vanaf 2022 voor nieuwe autos.
Daarnaast zijn er ook verplichtingen gesteld door de Europese Commissie, die vanaf 2022 voor nieuwe auto’s gaan gelden. De volgende zaken worden dan verplicht voor meer autoveiligheid:

Intelligente snelheid assistent;
Waarschuwingssysteem dat slaperigheid en smartphonegebruik opmerkt;
Aansluiting voor een alcoholslot;
Automatisch noodremsysteem;
Verbeterde gordels;
Rijstrook assistent;
Achteruitrijcamera of sensoren;
Datarecorder voor ongevallen.
is het geen europese eis, dan is het een vrije keuze voor zowel de fabriekant als de koper.

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 29-10-2023 12:41 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Polo132 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Nee hoor, zolang het geen wettelijke verplichting is is het gewoon een optie! d:)b rijden ook nog genoeg oude auto’s rond zonder automatisch noodrem systeem etc.
Ik heb het niet over wettelijke verplichting natuurlijk, maar gewoon over veiligheid.

Dat er auto's van 50 jaar oud niet over de veiligheidsmogelijkheden van nu beschikken is niet echt een ijzersterk argument. Tijden en techniek veranderen.
Stuurbekrachtiging ook maar weer weg doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Highlander1962 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:19:

Bijvoorbeeld:
Hoe werkt het andersom? Vinken mensen ook liever een setje andere velgen aan dan een optioneel (want niet wettelijk verplicht) veiligheidssysteem. Ben juist verbaasd hoeveel er al op de LE zit qua veiligheid.

KIA is geen liefdadigheidsinstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 29-10-2023 13:21 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Sorry dacht dat we het nog over CrossClimates hadden. Jij hebt de Pilot Sport dan neem ik aan?
Ja inderdaad. Vandaar mijn verbazing. Ik had eerlijk gezegd veel meer grip verwacht. Maar van het moment dat het een beetje vochtig is ben je zo weg vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:35
Even voor de zekerheid, mijn auto is in november 2 jaar oud met ongeveer 56k op de teller. Wanneer dan 'verplicht' een servicebeurt voor behoud garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
grotegok schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:24:
Even voor de zekerheid, mijn auto is in november 2 jaar oud met ongeveer 56k op de teller. Wanneer dan 'verplicht' een servicebeurt voor behoud garantie?
Had toch al gemoeten bij 30.000 km??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
30k of 2 jaar
60k volgende beurt als de 30k binnen 2 jaar was.

Maar beter even de garage vragen

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Chevalric schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:33:
Oké, dat zat diep verstopt. Bedankt, nu hopen dat ik het over een half jaar nog weet 😁
Nu wel: want een zoekopdracht ‘wintertijd’ gaat vanaf nu dit geven:)

Kia Connect-> meer-> gebruikersinstellingen-> gebruikersprofiel-> voertuiginstellingen-> datum tijdinstellingen. Vinkje bij zomertijd weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Simon59 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Had toch al gemoeten bij 30.000 km??
Ja die heeft hij gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
Volgens mij dan weer bij 60.000 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Het is 2 jaar of 30.000Km, naargelang wat eerder is, tussen de beurten.
Jouw 30.000 beurt zal rond de 12/13 maanden zijn geweest.
Vanaf die 30.000Km beurt is het weer 2 jaar of 30.000Km.
Je volgende beurt is dus bij 60.000Km.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Niet om het een of ander, maar mijn dealer zet dat gewoon op een kaartje bij de zonneklep. Bij jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dartlink schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:29:
Niet om het een of ander, maar mijn dealer zet dat gewoon op een kaartje bij de zonneklep. Bij jullie niet?
Ik moest bij aflevering idd ook een kaartje die bij de auto hoort achter de zonneklep steken.

Na aflevering nooit meer bij de dealer geweest trouwens.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
DaMenaz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Ik moest bij aflevering idd ook een kaartje die bij de auto hoort achter de zonneklep steken.

Na aflevering nooit meer bij de dealer geweest trouwens.
Meh, dat was dus bij mij "gewoon" gedaan voor mij...

Ik mag binnenkort voor de 90k, ben weer benieuwd hoe snel dat kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik zit nu op 92.000 en heb net de 90k beurt gehad. Iedere 30k een beurt. Auto 27-12 2 jaar oud.

90K:
* 4 nieuwe banden (afgereden tot 2mm)
* 2 nieuwe koplampen (barsten, kosten: 3600 euro. Garantiewerk)
* Onderste sierstrip stuur vervangen
* Aircoservice (opnieuw afgevuld, smeermiddel toegevoegd, ozon reiniging condensor) - eigen verzoek

60K:
* Bovenste sierstrip stuur vervangen
* Nieuwe velg rechtsvoor gekregen (lichte schade)

Iedere 30K:
* Nieuwe ruitenwissers (eigen verzoek)
* Nieuwe interieurfilter (eigen verzoek)
* Nieuwe remvloeistof

30K en 60K beurt:
* balanceren, uitlijnen vanwege hardnekkig trillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bij mij is de remvloeistof bij 30k niet vervangen. Was niet nodig zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 20:12
Phusebox schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:10:
Bij mij is de remvloeistof bij 30k niet vervangen. Was niet nodig zeiden ze.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 18:14
Dartlink schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Meh, dat was dus bij mij "gewoon" gedaan voor mij...

Ik mag binnenkort voor de 90k, ben weer benieuwd hoe snel dat kan.
90k?
Volgens mij heb je hem iets langer dan mij, ik zit nog niet op 35k. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik ga om 11:00 een proefritje maken in een EV6, ben benieuwd. Afgelopen ~2,5 jaar (probleemloos) in een eNiro gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Card Nox schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:00:
Ik ga om 11:00 een proefritje maken in een EV6, ben benieuwd. Afgelopen ~2,5 jaar (probleemloos) in een eNiro gereden.
Veel plezier! Ik heb destijds ook de eNiro proef gereden maar vond het een erg saaie auto vergeleken met de EV6. En het ruimte verschil is echt enorm, was wel een belangrijk punt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

90k?
Volgens mij heb je hem iets langer dan mij, ik zit nog niet op 35k. :o
Begin van het jaar mocht ik dagelijks regio Rotterdam/Den Haag v.v. doen :P Tikt hard aan dan haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 18:26
Beetje lastig te volgen :?
Maar begrijp dat er nieuwe lampen aan de voorkant komen en wellicht in het interieur wat wijzigingen gebaseerd op de EV9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Dartlink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Begin van het jaar mocht ik dagelijks regio Rotterdam/Den Haag v.v. doen :P Tikt hard aan dan haha.
Rotterdam / Den Haag op en neer? Ga je 10x per dag op en neer? :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
The Wizard schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Rotterdam / Den Haag op en neer? Ga je 10x per dag op en neer? :P.
Haha nee, vanuit Twente :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ah, op zo'n fiets/EV6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik zie dat erin de app ook animatie zit om aan te geven dat hij bezig is de batterij voor te verwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xo7FpmRhKXG5_L-0QIWNaTneJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjbYmgzO92W0vHL0sYmN3mIf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:19
Lijkt een behoorlijk grote facelift te worden.
Met de nieuwe koplampen hoop ik dat ze het lichtbeeld van vooral dimlicht ook verbeteren: breder (inclusief bochtverlichting) en een groter bereik naar voren zou ik fijn vinden.
In het donker mis ik het lichtbeeld van mijn eerdere BMW nog altijd. Dat was met LED+laser ook wel enorm goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
Polo132 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:03:
[...]

Veel plezier! Ik heb destijds ook de eNiro proef gereden maar vond het een erg saaie auto vergeleken met de EV6. En het ruimte verschil is echt enorm, was wel een belangrijk punt voor mij.
Ik heb niet meer in de Niro EV gereden, dus kan daar geen vergelijk in maken. Maar de EV6 voelde inderdaad wel als een andere/betere klasse dan mijn eNiro, en dat is het natuurlijk ook.

Auto voelde langzamer dan mijn eNiro, al vind ik dat niet zo spannend aangezien ik een rustige rijder ben en alsnog wat de auto meer dan snel genoeg. De auto reed wel een stuk strakker, nogmaals ik ben een rustige rijder maar als je iets wat aanzet voel je wel dat die meer 'planted' is en minder helt dan de eNiro. Verder inderdaad beduidend meer ruimte achterin (belangrijk nu we 3 kids hebben). Maar ook kleine dingen zoals de regen flippers en het geluid wanneer je de deur dicht doet voelde/klinkte beter.

Besloten om de EV6 Light Edition te PLen in de kleur Yacht Blue met een trekhaak (voor een trekhaakkoffer). Levertijd zou rond de 20 weken moeten zijn dus ergens in maart een keer waarschijnlijk, tot die tijd genieten van mijn eNiro en alvast wat voorpret hebben : O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Franciesco schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:41:
[...]
Met de nieuwe koplampen hoop ik dat ze het lichtbeeld van vooral dimlicht ook verbeteren: breder (inclusief bochtverlichting) en een groter bereik naar voren zou ik fijn vinden.
Denk niet dat ze bestaande wagens gaan faceliften. :(:)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

In het donker mis ik het lichtbeeld van mijn eerdere BMW nog altijd. Dat was met LED+laser ook wel enorm goed.
Ja vanavond in de regen op donkere weggetjes heb ik echt drie keer gekeken of het licht wel aan stond.

Heb wel de plus dus de standaard koplampen maar het is best bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kia gaat ook het pad met betaalde updates of services op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7jEcQJROogtZv5ATYT2ny3FSRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQfCoQZatADGkboXdwukk4QJ.jpg?f=fotoalbum_large

O.a. een verbeterde Remote Parking Assistant wordt genoemd of een Boost optie.

Waarschijnlijk zal de EV6 biet geschikt zijn want die doet alleen infotainment OTA en niet echt software van de auto.

Zal wel vanwege de EV9 met het nieuwe systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Gisteren eerste onderhoud gehad met 27800 op de teler sinds november. Remvloeistof vervangen , ruitenwissers. en pollenfilter etc./en 2 update's : een van de ICCU en de ander zou volgens de bon te maken hebben met de I=-pedel werking.. Alles bij elkaar 440 nog iets. Vind ik niet te gek per jaar.. Mijn vrouw haar Hyundai I10 kost ook ongeveer het zelfde voor een grote beurt. Ik vond het redelijk.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 18:14
[...]

Je kunt ze afstellen voor een beter lichtbeeld, is mij goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
DaMenaz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:53:
[...]

Denk niet dat ze bestaande wagens gaan faceliften. :(:)
Dat is uiteraard ook niet mijn verwachting. Maar neemt niet weg dat ik op een verbetering hoop: voor toekomstige EV6 rijders en wellicht ook voor mezelf als ik tzt de huidige EV6 inruil voor een nieuwe. Daar heb ik nu geen plannen voor, maar wie weet als de verbeteringen groot genoeg zijn dat ik daar wel interesse in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Loei123 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:27:
[...]

Je kunt ze afstellen voor een beter lichtbeeld, is mij goed bevallen.
Dat had ik gelezen inderdaad en lost misschien een deel van mijn “klachten” op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Franciesco schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Dat had ik gelezen inderdaad en lost misschien een deel van mijn “klachten” op.
Ik heb geen enkel probleem met de lichtopbrengst op de weg van het dimlicht! Dit is meer dan voldoende.
Jij hebt ook een GT-line, lijkt me inderdaad toch een afstellingsprobleem.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
Phusebox schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:20:
Kia gaat ook het pad met betaalde updates of services op:

[Afbeelding]

O.a. een verbeterde Remote Parking Assistant wordt genoemd of een Boost optie.

Waarschijnlijk zal de EV6 biet geschikt zijn want die doet alleen infotainment OTA en niet echt software van de auto.

Zal wel vanwege de EV9 met het nieuwe systeem zijn.
Ik zag hem ook vanochtend voorbij komen, even zoeken in de app (bij Gebruikersinstellingen) daar vind je hem.
Deze FAQ valt me op, gezien eerdere posts over updates en upgrades:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDj2to0J0tY1ukV-Yg_VRmBnmZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQU8K6Ab9VV363Z3bGJQD10N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:25
Zojuist de EV6 naar de dealer gebracht voor de lekkage in kofferbak.
Kwamen gelijk software updates op. 1 die ik zag op het scherm was voor de iccu.
Vind het best vreemd dat hier niet openlijk over word gecommuniceerd. De man achter de balie gaf aan een terugroepactie maar ik heb geen bericht gehad of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Inmiddels twee keer tijdens het snelladen een melding op het scherm in de auto "controlleer electrische systemen". Het laden stopt dan, maar na een paar minuten gaat het automatisch weer verder. Wat opvalt is dat ie dan direct naar de maximale snelheid van 175Kw gaat om vervolgens weer in te zakken naar rond de 100. Gisteren zelfs twee keer, maar tweede startte hij niet vanzelf. Stekker eruit, weer erin en nieuwe sessie gestart en netjes verder geladen tot 80%.
Is dit ook een teken van een ICCU dit 't aan het begeven is? Volgende week woensdag voor 90k beurt naar de garage, dus ook maar even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Solarman schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:34:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met de lichtopbrengst op de weg van het dimlicht! Dit is meer dan voldoende.
Jij hebt ook een GT-line, lijkt me inderdaad toch een afstellingsprobleem.
Inderdaad, ik heb ook ene GT-line.
Kan zijn dat het afstelling is, maar het zal waarschijnlijk ook van je referentie en van de plekken waar je rijdt afhangen. Ik woon in het buitengebied waar erg weinig straatverlichting is en het ook erg donker kan zijn. Geen idee of dat ook voor jou geldt en wat je gewend was aan licht?
Op snelwegen en in de stad is het overigens prima. Ook is het grootlicht heel behoorlijk.

Bij de aankomende onderhoudsbeurt kan ik de dealer ook nog eens vragen de boel te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Voor de lakkwaliteit heb ik een klacht ingediend bij Kia. De dealer waar ik de auto in onderhoud heb is niet de dealer waar ik de auto gekocht heb. De onderhoud dealer verwijst me door naar Kia NL en daar heb ik vorige week naartoe gemaild. Nu heb ik na een week een bericht dat ze mijn vraag doorgestuurd hebben naar de betreffende afdeling. Zojuist ontving ik weer een mail van Kia, vol verwachting klopt mijn hart. Met verbazing lees ik dat het een antwoord is op mijn mail van 23 augustus over de wijziging van de Kia charge tarieven icm het ionity pakket. De klacht van de lak is kennelijk nog niet in behandeling. Een reactietijd van 2+ maanden over een prijswijziging die ze in hebben laten gaan per 1 oktober 8)7

(lopende Ionity power contracten worden niet opengebroken. De eindtijd van dat contract blijft gewoon staan tegen het reeds afgesproken tarief)

[ Voor 9% gewijzigd door xxander968 op 31-10-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
De Ideale Man schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:33:
Ik zie dat erin de app ook animatie zit om aan te geven dat hij bezig is de batterij voor te verwarmen.

[Afbeelding]
Dit heb ik al een aantal maanden geleden in de app gezien. Maar wat me vanochtend opviel, dat de resttijd van de laadsessie niet meer weergegeven wordt.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Canby schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Dit heb ik al een aantal maanden geleden in de app gezien. Maar wat me vanochtend opviel, dat de resttijd van de laadsessie niet meer weergegeven wordt.
Bij een refresh komt de resttijd van de laadsessie er wel bij. Ze hadden toch al genoeg performance issues dus ze laten iedereen nu extra calls maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
xxander968 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Bij een refresh komt de resttijd van de laadsessie er wel bij. Ze hadden toch al genoeg performance issues dus ze laten iedereen nu extra calls maken.
Bij mij niet, al een keer of 5 geprobeerd... 8)7
Ik denk dat na de update van vanochtend (in mijn geval) was KIA Connect Store toegevoegd en de resttijd verwijderd. Ik zie hem niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Canby op 31-10-2023 11:41 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:49:
Inmiddels twee keer tijdens het snelladen een melding op het scherm in de auto "controlleer electrische systemen". Het laden stopt dan, maar na een paar minuten gaat het automatisch weer verder. Wat opvalt is dat ie dan direct naar de maximale snelheid van 175Kw gaat om vervolgens weer in te zakken naar rond de 100. Gisteren zelfs twee keer, maar tweede startte hij niet vanzelf. Stekker eruit, weer erin en nieuwe sessie gestart en netjes verder geladen tot 80%.
Is dit ook een teken van een ICCU dit 't aan het begeven is? Volgende week woensdag voor 90k beurt naar de garage, dus ook maar even vragen.
Nee, snelladen maakt geen gebruik van de ICCU, gaat "rechtstreeks" de accu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
happy killer schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:44:
Zojuist de EV6 naar de dealer gebracht voor de lekkage in kofferbak.
Kwamen gelijk software updates op. 1 die ik zag op het scherm was voor de iccu.
Vind het best vreemd dat hier niet openlijk over word gecommuniceerd. De man achter de balie gaf aan een terugroepactie maar ik heb geen bericht gehad of dergelijke.
Ik heb er ook zelf om moeten vragen. Wordt pas gedaan als de auto bijvoorbeeld voor een beurt komt. Dan maar hopen dat dat ding, die ICCU, niet in de tussentijd stuk gaat en dat die update überhaupt gaat werken. Ook bijzonder dat ik de auto een hele dag kwijt ben voor alleen deze update. Ja ze gaan me thuisbrengen en savonds weer ophalen. Even terplekke wachten en een kopje koffie drinken is blijkbaar niet efficiënt......🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

marc4547 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:04:
Gisteren eerste onderhoud gehad met 27800 op de teler sinds november. Remvloeistof vervangen , ruitenwissers. en pollenfilter etc./en 2 update's : een van de ICCU en de ander zou volgens de bon te maken hebben met de I=-pedel werking.. Alles bij elkaar 440 nog iets. Vind ik niet te gek per jaar.. Mijn vrouw haar Hyundai I10 kost ook ongeveer het zelfde voor een grote beurt. Ik vond het redelijk.
Ik heb ze remvloeistof niet laten vervangen bij de 30000km. Aangegeven dat dat niet nodig was. Gaven ze ook toe bij de receptie. nee dat hoeft inderdaad niet bij de EV6. Hadden ze anders gewoon gedaan.

In totaal 254 betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
De afgelopen paar dagen heeft het flink geregend. Ik werk op dit moment veel thuis dus mijn EV6 staat daardoor regelmatig voor meerdere dagen stil.
Gisteren wilde ik uit de parkeerplek wegrijden, stond een auto voor en achter me geparkeerd , maar dat lukte in eerste instantie niet. Iets meer gas geven en met een flinke “knak” geluid kwamen waarschijnlijk de remschijven vrij, maar ik zat wel bijna op de auto die achter mij geparkeerd stond.

Hebben jullie daar ook last van dat bij slecht weer de remschuiven en schoenen blijven plakken?

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:25
Wiliyama schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Ik heb er ook zelf om moeten vragen. Wordt pas gedaan als de auto bijvoorbeeld voor een beurt komt. Dan maar hopen dat dat ding, die ICCU, niet in de tussentijd stuk gaat en dat die update überhaupt gaat werken. Ook bijzonder dat ik de auto een hele dag kwijt ben voor alleen deze update. Ja ze gaan me thuisbrengen en savonds weer ophalen. Even terplekke wachten en een kopje koffie drinken is blijkbaar niet efficiënt......🤔
Toen ik 2 weken geleden belde kreeg vandaag als datum. Zet hem maar neer en we hopen hem zo snel mogelijk klaar te hebben. Werd gelijk aangegeven er waren geen leen auto's evt beschikbaar.

Tijdje geleden wel een paar keer de stop er uit gehad van de zappi na het laden. Gaat alweer een tijdje goed maar hoop niet dat ICCU nu er uit moet zonder dat deze evt op voorraad is.

[ Voor 11% gewijzigd door happy killer op 31-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 07:30

JSchut

.....

Overstag schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:55:
De afgelopen paar dagen heeft het flink geregend. Ik werk op dit moment veel thuis dus mijn EV6 staat daardoor regelmatig voor meerdere dagen stil.
Gisteren wilde ik uit de parkeerplek wegrijden, stond een auto voor en achter me geparkeerd , maar dat lukte in eerste instantie niet. Iets meer gas geven en met een flinke “knak” geluid kwamen waarschijnlijk de remschijven vrij, maar ik zat wel bijna op de auto die achter mij geparkeerd stond.

Hebben jullie daar ook last van dat bij slecht weer de remschuiven en schoenen blijven plakken?
Ik had laatst wel dat ik dat had. Niet zo vast als jij nu omschrijft maar een fijne gevoel en geluid was het ook niet. Daarna niet meer gehad.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:15

anc

Ja dat heb ik in mindere mate nagenoeg elke ochtend. Het stoort mij niet, maar misschien als ik het zo hoor wel ff handig dat ik het ga melden bij de volgende afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 24-09 15:29
Bogey555 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Ja inderdaad. Vandaar mijn verbazing. Ik had eerlijk gezegd veel meer grip verwacht. Maar van het moment dat het een beetje vochtig is ben je zo weg vooraan.
Bogey, idem hier.
Ook ik ervaar dubieuze uitstapjes met de GT en dat zelfs als de snelheid of acceleratie niet bijzonder is.
Hel lijkt ook soms op "happen" wat de voorbanden doen, bij maximale stuuruitslag zou dat nog te verwachten mogen zijn, maar rustig insturen soms ook.
Ik vind het in ieder geval vervelend aanvoelen!
Morgen gaan de winterbanden erop, dus even aankijken of het dan ook is.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik ga van een E-Niro Executive naar een EV6. Hoop hem in maart op te halen.

Zit veel reviews te kijken en te lezen.
Nu hebben ze het over de 2024 editie die ze nu aan het reviewen zijn. Is dit dan ook de versie die ze gaan leveren? Voor zover er überhaupt iets echt veranderd is natuurlijk?

Kan ik er vanuit gaan dat bij aflevering meteen die nieuwste software er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb trouwens mijn lampen laten controleren en die waren binnen de norm afgesteld, niet te laag in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Linnemans schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Bogey, idem hier.
Ook ik ervaar dubieuze uitstapjes met de GT en dat zelfs als de snelheid of acceleratie niet bijzonder is.
Hel lijkt ook soms op "happen" wat de voorbanden doen, bij maximale stuuruitslag zou dat nog te verwachten mogen zijn, maar rustig insturen soms ook.
Ik vind het in ieder geval vervelend aanvoelen!
Morgen gaan de winterbanden erop, dus even aankijken of het dan ook is.
Groetjes
Ja dat "happen" ken ik van de Audi ook. Blijkbaar hebben alle banden dat vanaf een bepaalde breedte. Maar inderdaad de GT maakt soms rare sprongen zelfs bij rustig indraaien. Ik denk dat het een combo is van banden en gewicht vandaar dat onze A5 dat minder heeft. Die is toch ruim 300 kg minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
Highlander1962 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:32:
Ik ga van een E-Niro Executive naar een EV6. Hoop hem in maart op te halen.

Zit veel reviews te kijken en te lezen.
Nu hebben ze het over de 2024 editie die ze nu aan het reviewen zijn. Is dit dan ook de versie die ze gaan leveren? Voor zover er überhaupt iets echt veranderd is natuurlijk?

Kan ik er vanuit gaan dat bij aflevering meteen die nieuwste software er op staat?
Nee, is nog onbekend wanneer my24 beschikbaar komt maar als je al hebt besteld heb je gewoon een my23. En nee, bij mij stond niet de allerlaatste software erop, is denk ik een beetje dealer afhankelijk. Al zal het wel een recente versie zijn maar niet perse de laatste versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Polo132 op 31-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwe deurhendels sinds bijna een jaar.
En eentje is alweer krom aan het trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kxqHxLetNsGm2fuWdWC5y_u05Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCgc3b2HDxNmnfs9xZFseJxk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf1XyNKnn_Nx9eMDcg9ggTn_bBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUtUnUL6gE8NDX0mBwMrfSVI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Ventilatorman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:30:
Mijn vraag zou zijn wat plug’n charge voor zin heeft op random openbare laadpunten?

Bij fastned (waar plug’n charge al een tijdje is voor ev6) kun je alleen met een fastned app laden en dan weet je het tarief van te voren en maak je bewust de fastned keuze met bijbehorende prijs.
Openbare laadpunten verschillen enorm qua tarief. Zo is een punt dichtbij met anwb het goedkoopste (nieuwste anwb laadpas), maar is enkele km’s verder de vattenfal pas weer goedkoper.
Met plug’n charge zit je gelijk aan een bepaalde pas vast met dat tarief, en heb je geen invloed meer op de prijs. Of zie ik dat verkeerd?

Voor de leaserijder zal het een rotzorg zijn, maar particulier probeer je toch per laadsessie het goedkoopst te zijn, en zeker als je niet thuis kunt laden. Dat is ook exact de reden dat ik zo’n 6 verschillende laadpassen heb.
Helemaal met je eens dat zijn precies ook mijn bedenkingen hierbij. Ook ik ben particuliere rijder en kijk ook altijd naar de meest goedkope optie om te laden. Dat kun je wel vergeten volgend mij met dit nieuwe systeem want dan zit je aan kia charge vast met dure tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Met wegrijden wil hij wel eens een kloenk geven ja.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Highlander1962 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:32:
Daar kunnen we van alles over zeggen maar dat is uiteindelijk alleen maar schijnzekerheid. Controleren is het beste. Sowieso nooit ergens vanuit gaan.

Dan heb je ook nog het onderscheid tussen wat je zelf kunt doen met de update-app (infotainment) en wat alleen de dealer kan doen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Dit hebben alle Tesla's ook bij nat weer. Dit komt doordat de remmen weinig gebruikt worden bij EV's. Wat een beetje helpt is voor thuiskomst een keer flink remmen, als er niemand achter je rijdt, zodat de schijven schoon van corrosie zijn voordat je de auto parkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gasoline1234 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Dit hebben alle Tesla's ook bij nat weer. Dit komt doordat de remmen weinig gebruikt worden bij EV's. Wat een beetje helpt is voor thuiskomst een keer flink remmen, als er niemand achter je rijdt, zodat de schijven schoon van corrosie zijn voordat je de auto parkeert.
Niet EV afhankelijk, heb het bij al mijn auto's gehad, erg afhankelijk van het weerstype/hoe lang stil staat, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tip: een paar keer per week op regen 0 rijden. Dit zorgt dat tijdens remacties de blokken/schijven gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er trouwens met een update iets veranderd aan het afsluiten van de auto?

Voorheen kon ik, als bijvoorbeeld alleen de achterdeur nog open was, met de afstandsbediening op sluiten drukken en zodra ik de deur dicht deed ging de auto op slot.

Dat werkt niet meer sinds de auto terug is van de ICCU reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37

Ja ik was 10 dagen met vakantie en inderdaad "kleefde" de remklauwen een beetje maar na 2 keer remmen is het weg hoor. Is een normaal verschijnsel bij iedere auto met schijfremmen rondom. ( kun je niet zeggen bij zo'n id3 of skoda.... Hebben nog gewoon trommelremmetje achter..... _/-\o_ 8)7

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:52:
[...]

Ja ik was 10 dagen met vakantie en inderdaad "kleefde" de remklauwen een beetje maar na 2 keer remmen is het weg hoor. Is een normaal verschijnsel bij iedere auto met schijfremmen rondom. ( kun je niet zeggen bij zo'n id3 of skoda.... Hebben nog gewoon trommelremmetje achter..... _/-\o_ 8)7
Vorige twee auto's hadden ook schijfremmen rondom, maar nooit zo last van gehad. Heeft er wellicht deels mee te maken dat je de remmen normaal amper gebruikt bij een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
king_dude schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:23:
Ik zit nu op 92.000 en heb net de 90k beurt gehad. Iedere 30k een beurt. Auto 27-12 2 jaar oud.

90K:
* 4 nieuwe banden (afgereden tot 2mm)
* 2 nieuwe koplampen (barsten, kosten: 3600 euro. Garantiewerk)
* Onderste sierstrip stuur vervangen
* Aircoservice (opnieuw afgevuld, smeermiddel toegevoegd, ozon reiniging condensor) - eigen verzoek

60K:
* Bovenste sierstrip stuur vervangen
* Nieuwe velg rechtsvoor gekregen (lichte schade)

Iedere 30K:
* Nieuwe ruitenwissers (eigen verzoek)
* Nieuwe interieurfilter (eigen verzoek)
* Nieuwe remvloeistof

30K en 60K beurt:
* balanceren, uitlijnen vanwege hardnekkig trillen.
Heb je een foto van de barsten in je koplampen? Of waar moet ik op letten?
Onderhoud 60k geboekt voor begin december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
grotegok schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:11:
[...]

Heb je een foto van de barsten in je koplampen? Of waar moet ik op letten?
Onderhoud 60k geboekt voor begin december.
Goed opletten of je een barst ziet of niet, zo ja dan zit er een barst in je koplamp!
Pagina: 1 ... 315 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic