Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 20:12
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Michelin CrossClimate 2 rijdt ik zelf in de winter op, op de bestaande velgen. Stiller en zuiniger dan de Kumho die er standaard op lag.
Nou ik heb blijkbaar helemaal cheapass zomerbanden. https://banden.autoweek.n...u1/235-55-r19-105v-44102/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50
Misschien een hele domme vraag. Zijn dit prijzen per 4 banden?
R20141016 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:58:
Ik ben aan het kijken naar all season banden.
Nu heeft mijn bandenboer het volgende lijstje gemaakt.

De maten zijn:
235-55-19
Soort: 4 Seizoenen

MerkTypeExtra'sSnelheidDraagvermogenRolweerstandWaterafvoerGeluidPrijs
MichelinCrossClimate 2XL, M&S, 3PMSF, VOL (Volvo OE)H105AB71db€ 850,95
PirelliScorpion All Season SF2XL, M&S, 3PMSF, Si (Antilek), Elect (EV Approved)W105BA71db€ 857,50
ContinentalAllSeasonContactXL, M&S, 3PMSF, EVc (EV Approved)W105BB71db€ 811,40
VredesteinQuatrac Pro EVXL, M&S, 3PMSF, EV ApprovedV105BB70db€ 788,75

Alle prijzen zijn inclusief:
  • Montage
  • Balanceren
  • Ventielen
  • Verwijderingsbijdrage
  • Garantie
  • BTW
Ik wil mijn huidige velgen blijven gebruiken.
Ik zou niet weten voor welke banden ik zou moeten gaan.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
ThatGuy2303 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:24:
Misschien een hele domme vraag. Zijn dit prijzen per 4 banden?

[...]
Ja prijzen voor 4 banden.
Niet per band ;)
En ook niet per 2 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:10:
[...]

Nu voelde ik toch de drang om te kijken.

Gisteravond 22.45u: 72%
Vanochtend 5.55u: 70%

Temperatuurverschil buiten maar 4 graden.
En de 12V accu was al zo goed als vol gisteravond.
Nogmaals, hier kun je volgens mij geen conclusies uit trekken zolang je uitgaat van een dag. Het zijn afronding. 71,6 wordt bijvoorbeeld 72, 71,4 wordt bijvoorbeeld 70%. Je auto staat buiten. Temperatuur zakt meestal 's-nachts.
Als je auto meerdere dagen niet gebruikt wordt en elke dag 2% minder accu capaciteit heeft dan zou er een reden zijn om je zorgen te maken. Tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat je die meting hebt gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 25-10-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:41:
[...]

Bij mij was de 12V accu na 2 dagen stilstand leeg en kon ik ook niet meer naar updates kijken. Dat die van jou na 2 weken nog niet leeg is geeft aan dat er ergens iets mis gaat in mijn 12V systeem.
Heb je je marter apparaatje al eens afgeschakeld?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:19
Voor de geïnteresseerden heb ik weer een verslagje gemaakt van mijn recente vakantie met de EV6 en caravan.

https://gathering.tweaker...message/76953666#76953666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Wiliyama schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Nogmaals, hier kun je volgens mij geen conclusies uit trekken zolang je uitgaat van een dag. Het zijn afronding. 71,6 wordt bijvoorbeeld 72, 71,4 wordt bijvoorbeeld 70%. Je auto staat buiten. Temperatuur zakt meestal 's-nachts.
Als je auto meerdere dagen niet gebruikt wordt en elke dag 2% minder accu capaciteit heeft dan zou er een reden zijn om je zorgen te maken. Tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat je die meting hebt gedaan.
Ik heb de optie niet om de auto meerdere dagen niet te gebruiken.

En het is ook wel eens 4 procent geweest. Dan is het geen afronding.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb de optie niet om de auto meerdere dagen niet te gebruiken.

En het is ook wel eens 4 procent geweest. Dan is het geen afronding.
Dat klopt.
Heb je misschien een osb scanner continu ingestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
henrov schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Heb je je marter apparaatje al eens afgeschakeld?
Die zou toch eventueel de 12V accu leegtrekken en niet de hoofdaccu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Wiliyama schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Die zou toch eventueel de 12V accu leegtrekken en niet de hoofdaccu.
Dat is waar. Maar op dit punt zou ik alles willen controleren dat stroom verbruikt, hoe onwaarschijnlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
Nu heeft mijn bandenboer het volgende lijstje gemaakt.

De maten zijn:
235-55-19
Soort: 4 Seizoenen

MerkTypeExtra'sSnelheidDraagvermogenRolweerstandWaterafvoerGeluidPrijs
MichelinCrossClimate 2XL, M&S, 3PMSF, VOL (Volvo OE)H105AB71db€ 850,95
PirelliScorpion All Season SF2XL, M&S, 3PMSF, Si (Antilek), Elect (EV Approved)W105BA71db€ 857,50
ContinentalAllSeasonContactXL, M&S, 3PMSF, EVc (EV Approved)W105BB71db€ 811,40
VredesteinQuatrac Pro EVXL, M&S, 3PMSF, EV ApprovedV105BB70db€ 788,75

Alle prijzen zijn voor 4 banden en inclusief:
  • Montage
  • Balanceren
  • Ventielen
  • Verwijderingsbijdrage
  • Garantie
  • BTW
Wat denken jullie?
Michelin, zonder twijfel

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
henrov schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Dat is waar. Maar op dit punt zou ik alles willen controleren dat stroom verbruikt, hoe onwaarschijnlijk ook.
Ja, dat is belangrijk.
Verder hoorde ik van de dealer dat als een osb scanner ogenschijnlijk uitgeschakeld is, deze diep op de achtergrond nog steeds communiceert met de auto. Ik kan me voorstellen als dat waar is, dat er stroom verbruikt wordt zonder dat we dat in de gaten hebben. Maar ja... Dealers zeggen soms wel meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Gupje360 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Loopt deze fluit ook op en sluit af als een soort van release geluid dat hij alle lucht los laat? Dit is iets wat ik ook sinds kort ervaar.

Alleen mijn iccu is niet vervangen.

Heb het opgenomen en ik hoor het echt regelmatig, vooral tijden het luisteren van een Podcast. Het is niet goed hoorbaar op een opname, maar in auto maakt het me soms helemaal gek.

Luister naar Spraak 001.m4a van user6982272 op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/sLn5z
Weet je zeker dat je dit in de auto hebt opgenomen? Lijkt alsof je in de trein zit naar Haarlem. :+
Nee, mijn geluid klinkt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Peetman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Het is niet echt een fluitend geluid, meer een zachte brom. Zal het koelvloeistofpeil eens checken.
Overigens doet de verwarming het wel, dus vraag me af of de pomp dan echt kapot is. Onze ICCU is niet vervangen, dus dat is dan niet de oorzaak in ieder geval.
Zachte brom is idd gewoon de warmtepomp/aircopomp, is de compressor. Heel normaal. Bij de EV6 is die behoorlijk stil, in onze Megane Electric klinkt het alsof je gaat opstijgen, dus die van de EV6 is heerlijk stil ;).

Wel kan je de trillingen van de compressor heel licht voelen in het stuur.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gupje360 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Loopt deze fluit ook op en sluit af als een soort van release geluid dat hij alle lucht los laat? Dit is iets wat ik ook sinds kort ervaar.

Alleen mijn iccu is niet vervangen.

Heb het opgenomen en ik hoor het echt regelmatig, vooral tijden het luisteren van een Podcast. Het is niet goed hoorbaar op een opname, maar in auto maakt het me soms helemaal gek.

Luister naar Spraak 001.m4a van user6982272 op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/sLn5z
Klinkt eerder als het geluid van de dynamo wat je bij een ICE vaak hoorde als je geen ferriet kernen had geplaatst op de voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

Peetman

Tjah....

The Wizard schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Zachte brom is idd gewoon de warmtepomp/aircopomp, is de compressor. Heel normaal. Bij de EV6 is die behoorlijk stil, in onze Megane Electric klinkt het alsof je gaat opstijgen, dus die van de EV6 is heerlijk stil ;).

Wel kan je de trillingen van de compressor heel licht voelen in het stuur.
Maar hoor je die brom dan ook pas boven de 30 km/h en stopt die weer onder de 20 km/h?
De compressor hoor je inderdaad ook, maar met name buiten de auto als die aan staat.

Dit geluid was eerder ook niet hoorbaar. Viel me vorig jaar in de winter voor het eerst op, toen genegeerd, maar het viel nu weer enorm op met de lagere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Peetman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Maar hoor je die brom dan ook pas boven de 30 km/h en stopt die weer onder de 20 km/h?
De compressor hoor je inderdaad ook, maar met name buiten de auto als die aan staat.

Dit geluid was eerder ook niet hoorbaar. Viel me vorig jaar in de winter voor het eerst op, toen genegeerd, maar het viel nu weer enorm op met de lagere temperaturen.
Nee, niet snelheidsafhankelijk, maar boven de 30 ga je normaal gesproken ook weinig meer horen van wat er voorin gebeurd. De warmtepomp functie maakt idd meer "lawaai", eens kijken waar het nou precies vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:37
Heeft er iemand al een iPhone magsafe montageding/houder/lader gemonteerd? hoe en welke plek . mag ik eens zien? #nieuswgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:04
Mustang schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Dat geluid klinkt herkenbaar, het is bij mij zo irritant dat ik de verwarming zoveel mogelijk uit laat. Toch ook maar eens een afspraak maken bij de dealer dan ben ik bang
Dit probleem heb ik ook sinds het begin al. Diverse keren bij de dealer geweest, maar tot op heden nog geen oplossing. Kia heeft het probleem wel erkend en heeft des tijds een compressor pomp vervangen onder garantie. Dit gaan ze in december (eerst mogelijke afspraak) opnieuw beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Zijn er mensen met een hond die een EV6 hebben? Zo ja, hoe goed past de hond in de kofferbak? Wij hebben een hond van ongeveer 20 kilo en hoewel ze meestal op de achterbank zit, is het wel een must dat ze in de kofferbak past wanneer er mensen op de achterbank zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
BrightSun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:50:
Zijn er mensen met een hond die een EV6 hebben? Zo ja, hoe goed past de hond in de kofferbak? Wij hebben een hond van ongeveer 20 kilo en hoewel ze meestal op de achterbank zit, is het wel een must dat ze in de kofferbak past wanneer er mensen op de achterbank zitten.
Heb zelf een een amerikaanse Bulldog van 45kg en gaat prima in de kofferbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

...

Wat denken jullie?
Ik rij zelf op de Continentals uit jouw tabel, en ben er best tevreden over. Mochten ze aan vervanging toezijn dan zou ik denk ik voor de Michelins kiezen.
Wij hebben een 14 kg Labradoodle, en die zit altijd achterin (ook met passagiers). Met z'n leeftijd wordt t wel wat lastiger om goed op het hondenkussen te springen op de achterbank, en daarmee is in de achterbak springen eigenlijk niet meer mogelijk.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Onze stabij vindt het heerlijk achterin. FF zoeken in het forum.

Edit: even voor je gezocht.
henrov schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 07:48:
[...]

Ik heb deze achterin liggen.
Daar liggen mijn stabij (27kg) en de boomer (4kg) op. Als ze de auto in en uit moeten gooi ik de flap over de bumper.
De stabij kan niet zitten, ik heb geen kooi gevonden die in de koffer past.
Toch zijn ze allebei blij als ze de auto in mogen.
De stabij heeft een paar keer geprobeerd over de achterbank te komen om bij het vrouwtje te zijn.
<ik ben niet jaloers hoor /s>
Na 1x noodgedwongen in de mensencabine te hebben gereisd heeft hij nu een voorkeur voor de kofferbak :+

Wel even opletten bij deze deken: als je de bank plat doet, dan wel beide delen tegelijk of de deken eerst los maken. Dit is namelijk deken twee 8)

[ Voor 50% gewijzigd door henrov op 25-10-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@BrightSun In dit topic heb ik het wel eens eerder geplaatst, maar ik heb onderstaand bench die in het kofferbak van de EV6 past. Die maat is prima voor mijn hond van ca 15kg, maar nu ik er een tweede hond bij heb (van ongeveer dezelfde maat) is hij wel krap. Ik denk er over om een zelfde bench, maar dan breder te bestellen.
Overigens heb ik de hond(en) liever niet los in de kofferbak:
  • kofferbak wordt veel minder vuil
  • veiliger als je b.v. een pauze neemt op een parkeerplaats naast de snelweg: bij kofferklep open kunnen de honden er dan immers nog niet direct uit springen
  • kofferbak bruikbaar voor overige spullen en de honden kunnen niet bij spullen die in de kofferbak liggen
Het is een bench van Schmidt.
Afmetingen: 83cm diep, 50cm breed en 58cm hoog. Zowel de voor- als achterkant zijn iets schuin waardoor je hem strak tegen de (instelbare hoek van de) rugleuning kunt plaatsen.

https://www.hundeboxen.de/index.cfm?rubrik=115

Zie ook onderstaande bericht toen ik deze bench in de showroom gepast heb
https://gathering.tweaker...message/68942122#68942122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb heel bewust niet gekozen voor all-seasons, maar een zomerband met de beste regeneigenschappen (bridgestone turanza t06).

Wel heb ik een set pirelli winterbanden, voor als het klimaat lang onder de 7 graden blijft. In de praktijk naar mening de beste config met minste verlies qua performance gedurende het jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:54
Ik heb de Goodyear Vector 4seasons Gen-3 (20") onder de EV6 en ze bevallen mij heel erg goed. Vond ze de eerste paar 100 km wel wat rumoerig, maar dat is inmiddels 'weggereden'. Waar ik op de Michellin zomerbanden op een vochtige weg in een bocht nog wel eens onbedoeld aan het driften sloeg, is dat nu totaal weg, Grippen goed. Ik ga ze nu ook bestellen voor mijn SEAT Leon e-Hybrid PHEV.

Check vooral ook deze test en bepaal voor jezelf wat het meest belangrijk is. Droog, nat, sneeuw. Er zijn verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 25-10-2023 16:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
R20141016 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Weet je zeker dat je dit in de auto hebt opgenomen? Lijkt alsof je in de trein zit naar Haarlem. :+
Nee, mijn geluid klinkt niet zo.
Vanaf 2 tot 4 sec is het geluid te horen, ik schrok zelf ook van het geluid op de opname hahaha. Zo klinkt het net een trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Franciesco schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:34:
@BrightSun In dit topic heb ik het wel eens eerder geplaatst, maar ik heb onderstaand bench die in het kofferbak van de EV6 past. Die maat is prima voor mijn hond van ca 15kg, maar nu ik er een tweede hond bij heb (van ongeveer dezelfde maat) is hij wel krap. Ik denk er over om een zelfde bench, maar dan breder te bestellen.
Overigens heb ik de hond(en) liever niet los in de kofferbak:
  • kofferbak wordt veel minder vuil
  • veiliger als je b.v. een pauze neemt op een parkeerplaats naast de snelweg: bij kofferklep open kunnen de honden er dan immers nog niet direct uit springen
  • kofferbak bruikbaar voor overige spullen en de honden kunnen niet bij spullen die in de kofferbak liggen
[...]
Op alle punten eens over liever bench dan kleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 09:02
murky123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:31:
Heeft er iemand al een iPhone magsafe montageding/houder/lader gemonteerd? hoe en welke plek . mag ik eens zien? #nieuswgierig
Heb er eerder een via de Apple Store besteld. De Mophie Magnetische ventilatieroosterhouder met MagSafe. Deze past niet in het rooster van de EV6. Dus die ging retour.
Ik heb nu een Brodit ProClip voor Ev6 en daarop een Brodit MagSafe houder incl snoer en laad op via USB-C. Als je bedraad CarPlay gebruikt heb je nog een tweede kabeltje nodig ivm iPhone naar linker USB-poort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
Ventilatorman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Heb er eerder een via de Apple Store besteld. De Mophie Magnetische ventilatieroosterhouder met MagSafe. Deze past niet in het rooster van de EV6. Dus die ging retour.
Ik heb nu een Brodit ProClip voor Ev6 en daarop een Brodit MagSafe houder incl snoer en laad op via USB-C. Als je bedraad CarPlay gebruikt heb je nog een tweede kabeltje nodig ivm iPhone naar linker USB-poort.
bedoel je nu dat als je bedraad carplay wilt gebruiken en opladen, dat je 2 kabels nodig hebt ? 8)7
in mijn huidige ceed sw heb ik gewoon 1 kabel nodig voor carplay en laden tegelijk.

ik vind de magsafe alleen handig dat de telefoon dan blijft "plakken" ipv dat je de telefoon ergens in moet klikken. laden doe ik nooit met magsafe, alleen via de kabel

[ Voor 11% gewijzigd door murky123 op 25-10-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:14
murky123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:39:
[...]

bedoel je nu dat als je bedraad carplay wilt gebruiken en opladen, dat je 2 kabels nodig hebt ? 8)7
in mijn huidige ceed sw heb ik gewoon 1 kabel nodig voor carplay en laden tegelijk.

ik vind de magsafe alleen handig dat de telefoon dan blijft "plakken" ipv dat je de telefoon ergens in moet klikken. laden doe ik nooit met magsafe, alleen via de kabel
Als ik het goed begrijp is die Magsafe een "draadloze" lader die voeding krijgt van de USB-C poort.
Dan moet je nog een kabel hebben naar de linker USB poort voor Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]
Nee, die heb je natuurlijk niet nodig. De kabel voor Carplay laadt ook de telefoon op. Bij deze oplossing laadt de telefoon ook op als je geen Carplay gebruikt.

Vraag is welke oplaadmanier de telefoon pakt als je hem zowel met een kabel als met magsafe 'aansluit'. Ik gok de eerste, omdat Carplay dan actief is.

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:10:
[...]

Nu voelde ik toch de drang om te kijken.

Gisteravond 22.45u: 72%
Vanochtend 5.55u: 70%

Temperatuurverschil buiten maar 4 graden.
En de 12V accu was al zo goed als vol gisteravond.
Ik ben een maand op vakantie geweest (naar China, dus zonder auto _/-\o_ ) Bij vertrek stond de accu op 78% en na terugkomst op 77%. Ook de 12V accu was ok (90%).

Net tot 80% opgeladen. 406km range.

edit: 22:00: tot 90% opgrladen. 466km range.

[ Voor 4% gewijzigd door JanAllElectric op 25-10-2023 21:59 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
JanAllElectric schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Ik ben een maand op vakantie geweest (naar China, dus zonder auto _/-\o_ ) Bij vertrek stond de accu op 78% en na terugkomst op 77%. Ook de 12V accu was ok (90%).

Net tot 80% opgeladen. 406km range.
Ik ben ook net terug vanuit UK. Auto heeft iets langer dan 5 dagen stilgestaan. Een paar keer status via KIA app gecheckt (puur nieuwschierigheid). Voor vertrek was 75% bij 16°C. Vanmiddag is ook 75% bij 11°C. Kleine accu weet ik niet, maar geen meldingen dat hij leeg is. Auto startte goed.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
TGEN schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Wat wel verschilt is dat de firmware-update-kant voor het batterij-voorverwarmen bij navigeren naar HPC-POI's niet standaard aanwezig is op oudere modellen van de EV6, waar Kia NL cq. dealers geld voor willen hebben om die update te installeren (mijns inziens onterecht, maar da's een ander verhaal).
Ik kom heel weinig bij HPC-laders dus ik vond betalen voor de update/upgrade (130 euro) onzin.
Maar laatst met een vooruitziende blik een fastned locatie geselecteerd als bestemming. Tot mijn verbazing een melding over de conditionering van de accu en het sneeuwvlokje. Blijkbaar heeft de dealer bij de beurt de update/upgrade per ongeluk doorgevoerd. Staat niet op de werkbon en niet op de factuur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
oa_ar15 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Ik kom heel weinig bij HPC-laders dus ik vond betalen voor de update/upgrade (130 euro) onzin.
Maar laatst met een vooruitziende blik een fastned locatie geselecteerd als bestemming. Tot mijn verbazing een melding over de conditionering van de accu en het sneeuwvlokje. Blijkbaar heeft de dealer bij de beurt de update/upgrade per ongeluk doorgevoerd. Staat niet op de werkbon en niet op de factuur.....
Het is toch normaal dat de dealer de firmware update even gratis meepakt als je er toch al voor service bent? Alleen als je enkel voor de update komt brengen ze dat in rekening toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Polo132 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Het is toch normaal dat de dealer de firmware update even gratis meepakt als je er toch al voor service bent? Alleen als je enkel voor de update komt brengen ze dat in rekening toch? :?
Ik heb de mailwisseling nog wel ergens, maar ik kon op mijn kop gaan staan, de precon-update was niet gratis, ook niet in combinatie met een beurt. Maar als KIA daar inmiddels van is teruggekomen doen ze in elk geval iets met klachten (behalve die ook beatnwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Hier zijn genoeg woorden over gesproken in het verleden (zoek op precon). Kia ziet het als een upgrade, niet als een update. Idem als functionaliteit die via software unlocked wordt. Hier is het alleen een eenmalige bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Oja, barsten in mijn koplampen worden onder garantie vervangen. Morgen 2 nieuwe koplampen, sierstrip onderste deel stuur (bovenste deel al vervangen). Stabilisatorstangen invetten (uiterste wieluitslag kraken ze). Verder geen bijzondere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Polo132 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Ik heb deze maand alleen de update van de verwarming laten uitvoeren. Koste niets.
Ik heb het getest en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Franciesco schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:07:
Voor de geïnteresseerden heb ik weer een verslagje gemaakt van mijn recente vakantie met de EV6 en caravan.

https://gathering.tweaker...message/76953666#76953666
Mooie cijfers. Hoeveel kg was je beladen caravan?
Ik haalde met 1500kg Knaus afgelopen zomer >30 kWh/100km.
Overigens, waarom laad je niet Plug&Charge bij Fastned? Handig.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp4c3r
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Sinds vorige week een EV6 laten importeren uit Spanje waar je toch 5-8k minder betaald voor het zelfde voertuig en de garanatie kan je voor 75 euro via een nederlandse dealer laten overzetten. RDW en kenteken is maar 250 euro dus was me de tijd en energie waard.

Nu ben ik benieuwd of er een verzameling is van handige tips en tricks (toevoegingen) want even 314 pagina's lezen is wel wat werk.

Heb zelf de Infotainment bijgewerkt zonder problemen.
Nu lees ik een aantal zaken over de WLTP (die 500km +) zou moeten zijn met een 77kw accu, maar ik kwam niet verder dan 452km zonder airco en voornamelijk rijden op cruisecontrol.

Wat zijn normale waarden en is er iets te doen aan de electronische begrenzing bij 192 km p/u?

JV2Square

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:26
Sp4c3r schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 02:17:
Sinds vorige week een EV6 laten importeren uit Spanje waar je toch 5-8k minder betaald voor het zelfde voertuig en de garanatie kan je voor 75 euro via een nederlandse dealer laten overzetten. RDW en kenteken is maar 250 euro dus was me de tijd en energie waard.

Nu ben ik benieuwd of er een verzameling is van handige tips en tricks (toevoegingen) want even 314 pagina's lezen is wel wat werk.

Nu lees ik een aantal zaken over de WLTP (die 500km +) zou moeten zijn met een 77kw accu, maar ik kwam niet verder dan 452km zonder airco en voornamelijk rijden op cruisecontrol.

Wat zijn normale waarden en is er iets te doen aan de electronische begrenzing bij 192 km p/u?
Grappig dat je in je post aangeeft dat je moeite hebt met de 452 kilometer range en daarna een verzoek hebt om harder dan 192 km/h te willen rijden. Heb zomaar het vermoeden dat je met je range niet boven de 452 gaat uitkomen O-)

Ik zou zeggen; doe net als ik en ga het forum gewoon eens lekker doorspitten voor tips en tricks. Ik heb geen idee wat voor jou belangrijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
HansAuutB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:54:
[...]

Mooie cijfers. Hoeveel kg was je beladen caravan?
Ik haalde met 1500kg Knaus afgelopen zomer >30 kWh/100km.
Overigens, waarom laad je niet Plug&Charge bij Fastned? Handig.
Totaal gewicht van de beladen caravan was rond de 1150kg schat ik. De Eriba Touring is een stuk gestroomlijnder dan de gemiddelde caravan. Dat zal meer schelen dan het gewicht die vooral van invloed op het verbruik is bij optrekken en het rijden van hellingen.

Plug&charge bij FastNed kan, maar omdat ik maar zelden "buiten de deur" laad niet zo interessant voor mij. Sowieso had Freshmile i.c.m. Ionity een betere prijs dan FastNed + een betere dekking voor de route die ik gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016

Waarom zou je harder dan 192 km/h willen?
In NL is de max snelheid overdag 100 en avonds 130 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
..................................................................................................................

Nu ben ik nog geen ICE tegengekomen waarbij het verbruik overeenkomt met de WLPT, dit is bij elektrische aandriijvingen niet anders natuurlijk.
452 Km is niet slecht en dan ligt het er nog aan hoeveel verbruikt accupercentage hieraan gekoppeld is.
En niet te vergeten je rijgedrag en veel rijksweg, stad of combinatie van gereden.

Er zal best een manier zijn om de begrenzing op te rekken, al is dit bij chiptuners nog in ontwikkeling dus zijn ze heel voorzichtig..
Ik vermoed ook dat de aandrijfconstructie niet geschikt is om veel harder te gaan, en dan met name de motor en vetragingskast.
Bij de GT is dit aangepast, verzwaarde onderdelen, om de motor max. rond de 21.000 omw/min te kunnen laten maken. (daarom kan deze tot 260 Km/h).
Bij de andere uitvoeringen is dit max.rond de 15.000 omw/min.

In ieder geval veel plezier gewenst in je nieuwe auto (y).

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, de lagers zijn tot een bepaald toerental ontwikkeld en aangezien de motor direct de wielen aandrijft stijgt de toerental met de snelheid. Daarom zijn op veel EV's begrenzers gezet. Puur kostenbesparing.

En 452 km is heel netjes, 500 km is haalbaar, maar dan achter vrachtwagens rijden, geen airco, geen harde wind, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:48
R20141016 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Waarom zou je harder dan 192 km/h willen?
In NL is de max snelheid overdag 100 en avonds 130 km/h.
Dit is natuurlijk een standaard non-argument in mijn mening. In Duitsland mag en kan ik prima harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wat is de beste HPC lader in Duitsland na Ionity. Zelf vind ik Ionity erg fijn maar wil een 2e lader toevoegen aan het filter voor als ik ook vakantie ga deze winter. Zodat ie misschien beter uitkomt met de routeplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:29:
Wat is de beste HPC lader in Duitsland na Ionity. Zelf vind ik Ionity erg fijn maar wil een 2e lader toevoegen aan het filter voor als ik ook vakantie ga deze winter. Zodat ie misschien beter uitkomt met de routeplanner.
Vorig jaar naar Kroatie heb ik veelvuldig gebruikt gemaakt van Aral laders en soms een verdwaalde Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
Ik heb sinds een week of wat dat mijn Kia Connect app heel veel problemen geeft. Het begon ongeveer een week terug met elke ochtend om 06:03 een melding in het berichtencentrum dat mijn auto niet meer rapporteert en de netwerkverbinding mogelijk verloren is. Een laadschema instellen, de klimaatregeling op afstand starten werkten niet meer. Ik kreeg echter nog wel notificaties als het laden was gestart of gestopt en zo nu en dan werd ook de batterij status bijgewerkt. On demand refreshen lukt dan weer niet. Alles wat ik vanuit de app probeerde te doen resulteerde in de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKhiened4lQJHZBLZ-qn6myxKUE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YStygPwleR7m3eBthzfkTu0d.png?f=fotoalbum_large

Daarop heb ik o.a. de headunit gereset, de 12V accu losgesleuteld, Kia Connect in de auto ge-herconfigureerd, maar dit mocht allemaal niet baten. Daarop heb ik de dealer gebeld die aanraadde om een backup te maken, Kia Connect in zijn geheel te resetten en daarna de app opnieuw te koppelen. Het resetten is gelukt, maar nu krijg ik de auto helemaal niet meer gekoppeld aan de app. Zowel het scannen van de QR code of het invoeren van het VIN werkt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK12bPvCOOqToqzRPPrLbJCW_Hg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ATHIX4i12G7qSPHVIpelchR0.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXXv2PZVBol39CUBhxts0NvJqkE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5NRe329iNbtsLmQmqZBYUb0Z.png?f=fotoalbum_large

Daar komt nu bij dat ik al mijn instellingen, voorkeuren, bestemmingen, etc. allemaal kwijt ben. Zelfs iets simpels als mijn stoel- of spiegelinstellingen zijn weg! Ik vind het persoonlijk echt volslagen idioot dat hier een clouddienst voor nodig is. Er loopt nu een ticket bij Kia maar na een paar dagen heb ik nog steeds geen reactie. De dealer wil de auto wel uitlezen maar heeft voorlopig geen tijd. Iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Jeej alweer een Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dartlink schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Vorig jaar naar Kroatie heb ik veelvuldig gebruikt gemaakt van Aral laders en soms een verdwaalde Shell.
Oké en deze laden ook zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Oké en deze laden ook zo snel?
Je kan toch gewoon filteren op HPC ipv specifieke providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Polo132 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Je kan toch gewoon filteren op HPC ipv specifieke providers?
Ja dat klopt maar dan begint het vanaf 150kwh volgens mij. Ben op zoek naar providers die net zo snel zijn als Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

Ja dat klopt maar dan begint het vanaf 150kwh volgens mij. Ben op zoek naar providers die net zo snel zijn als Ionity
Volgens mij zijn er meer dan genoeg websites die je laten filteren op dat soort zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
[...]

Aral Pulse en EnBW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Loei123 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Volgens mij zijn er meer dan genoeg websites die je laten filteren op dat soort zaken...
Waarom naar website gaan. Is toch leuker om het hier te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:54:
[...]

Waarom naar website gaan. Is toch leuker om het hier te bespreken.
Omdat het plannen van routes en vinden van snelladers hier al behoorlijk besproken is.

Een kleine zoekopdracht had de vraag stellen niet nodig gemaakt en nu je je antwoord hebt vraag ik me af weat er verder te bespreken valt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En met welke Laadpas gebruiken nullen voor bv Aral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Loei123 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Omdat het plannen van routes en vinden van snelladers hier al behoorlijk besproken is.

Een kleine zoekopdracht had de vraag stellen niet nodig gemaakt en nu je je antwoord hebt vraag ik me af weat er verder te bespreken valt? :)
Stel je je ook zo op als het weer eens gaat over acceradius, leegloop van de accu, storingen op de Kia Connect app, voorverwarmen de de accu als je wilt gaan snelladen ect ect ect. Alles wat de laatste maanden besproken is wat al in veelvoud uitgekauwd en herhaalt. Dus deze vraag zou dan in jou ogen niet gesteld mogen worden maar gewoon ff Googles en de zoekfuncties gebruiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Stel je je ook zo op als het weer eens gaat over acceradius, leegloop van de accu, storingen op de Kia Connect app, voorverwarmen de de accu als je wilt gaan snelladen ect ect ect. Alles wat de laatste maanden besproken is wat al in veelvoud uitgekauwd en herhaalt. Dus deze vraag zou dan in jou ogen niet gesteld mogen worden maar gewoon ff Googles en de zoekfuncties gebruiken?
Dat zijn allemaal EV6 specifieke onderwerpen.

Laadpalen en laadpassen niet en daar zijn weer specifieke topics voor te vinden, als je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Met freshmile card of druppel 'Jede Menge' mogelijkheden wat betreft HPC laders. En de goedkoopste. In Nederland zelfs bij veel Shell stations ongeveer 26ct/kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Het heeft niets met de laders te maken. Bijna alle hpc laders zijn 'fijn'. Het gaat om de exploitant van de tankpas. Die bepaald de prijs in combinatie met de beheerder van de laadpalen. Voorbeeld: met de Schell pas betaal je 65c. bij Schell stations. Met de freshmile pas bij diezelfde Schell paal 26c./kW (21+7)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Joer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Nou… eigenlijk wel. Natuurlijk een tip meegevend onder welk steekwoord wanneer we deze feedback geven.
De zoekfunctie zit er niet voor niets, en te slotte wil je het patroon van herhalen info voorkomen.

Overigens denk ik dat een ander belangrijk item is om dit te voorkomen: de startpost bijwerken met dat wat iedere keer terug komt. Je geeft prima voorbeelden die toegevoegd kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

150 is extreem snel. Hooguit 3 minuten verschil tijdens het laden t.o.v. een snellere. In die tijd lukt het nog niet om de benen te strekken, en naar het toilet te gaan. Ionity laad echt niet het hele traject op maximale power van 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Zoek de laadcurve van de EV6 op, zorg dat lokaal aan de criteria voldaan is (%soc start, temp soc, max capaciteit snellader, en dat je liefst enige bent die gaat laden). Daarna kun je eigen verwachting juist managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
[...]

Mocht je ook de prijs in Duitsland mee willen laten wegen, dan is dit de meest handige en uitgebreide app voor het vergelijken daarvan: https://apps.apple.com/nl/app/ladefuchs/id1522882164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0208AD
  • Laatst online: 14:49
quote]murky123 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:31:
[/quote]

Ik gebruik deze (icm iphone 13 pro max). Op de middenconsole geplakt op het zilvergrijs gedeelte. Werkt perfect!

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 29% gewijzigd door 0208AD op 26-10-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD_a9sP2xmZdXylzf91TnT-_kIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bGrPhIZKa0quXVA3bXEe9qQa.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand waar je deze kan kopen, helaas niet bij de bouwmarkten. En bij deze webshop komt er 8€ verzendkosten bij. De mijne helaas kapot getrokken bij de eerste poging om de mat te verwijderen… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:49

TKR

Polo132 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:09:
[Afbeelding]

Weet iemand waar je deze kan kopen, helaas niet bij de bouwmarkten. En bij deze webshop komt er 8€ verzendkosten bij. De mijne helaas kapot getrokken bij de eerste poging om de mat te verwijderen… :+
+1

Ook bij de eerste poging kapot, eentje dan. Een compleet nieuwe mattenset vond ik tot nutte toch wat al te gortig. Wel een heel zwak punt, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
[Afbeelding]

Bij mij ook al 1 mat kapot. Heb echt geen idee hoe je ze los maakt.
Heb geen nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 09:02
[...]

In mijn geval noodzaak omdat er twee personen in de auto rijden met een iPhone Mini en Pro Max. Beide magsafe compatible. Maar er is geen fatsoenlijke Brodit houder dit het verschil in telefoonmaat kan overbruggen. Daarom ook draadloze dongle erbij ivm carplay data.
Als je maar een maat telefoon hebt kun je gewoon een Brodit cradle met actief laden nemen. Die is ook gewoon compatible met carplay data. Had ik hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Emtrix schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:03:
Ik heb sinds een week of wat dat mijn Kia Connect app heel veel problemen geeft. Het begon ongeveer een week terug met elke ochtend om 06:03 een melding in het berichtencentrum dat mijn auto niet meer rapporteert en de netwerkverbinding mogelijk verloren is. Een laadschema instellen, de klimaatregeling op afstand starten werkten niet meer. Ik kreeg echter nog wel notificaties als het laden was gestart of gestopt en zo nu en dan werd ook de batterij status bijgewerkt. On demand refreshen lukt dan weer niet. Alles wat ik vanuit de app probeerde te doen resulteerde in de volgende melding:

[Afbeelding]

Daarop heb ik o.a. de headunit gereset, de 12V accu losgesleuteld, Kia Connect in de auto ge-herconfigureerd, maar dit mocht allemaal niet baten. Daarop heb ik de dealer gebeld die aanraadde om een backup te maken, Kia Connect in zijn geheel te resetten en daarna de app opnieuw te koppelen. Het resetten is gelukt, maar nu krijg ik de auto helemaal niet meer gekoppeld aan de app. Zowel het scannen van de QR code of het invoeren van het VIN werkt niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Daar komt nu bij dat ik al mijn instellingen, voorkeuren, bestemmingen, etc. allemaal kwijt ben. Zelfs iets simpels als mijn stoel- of spiegelinstellingen zijn weg! Ik vind het persoonlijk echt volslagen idioot dat hier een clouddienst voor nodig is. Er loopt nu een ticket bij Kia maar na een paar dagen heb ik nog steeds geen reactie. De dealer wil de auto wel uitlezen maar heeft voorlopig geen tijd. Iemand nog suggesties wat ik kan proberen?
Ah, ik ben dus niet de enige met dit probleem :|

Exact hetzelfde hier, 20-10 “Your vehicle may have lost connection”, en kort daarna werkte alle remote functies niet meer. Na wat berichten hier gelezen te hebben ging ik gisteren vol goede moed met een paperclip de auto in, maar niet oplosbaar dmv head unit reset of Kia connect reconfigure.

Zelfde error in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJpqRsoJsgtTZZVhOAUKCd1thO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcG1N5bjU5yIw0uQ5ciWyzei.jpg?f=fotoalbum_large

Zag op tegen een factory reset om precies dezelfde reden, dus vanochtend ticket aangemaakt bij Kia Connect support, waar het doorgezet is naar het technisch support team. Afwachten maar nu. Is iets goed mis gegaan daar lijkt het. Zeker als jij hem ook niet meer gekoppeld krijgt.

Voor mij eerste software issue sinds aanschaf december ‘22 en 23K op de teller inmiddels, dat weer wel :P maar irritant dat het niet “gewoon” op te lossen is met een reset.

[ Voor 9% gewijzigd door the_tWiStEr op 26-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[Afbeelding]

Veel keuze bij AliExpress voor een paar euro onder ' vloermat clips'. Misschien vind je daar iets wat voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ventilatorman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

In mijn geval noodzaak omdat er twee personen in de auto rijden met een iPhone Mini en Pro Max. Beide magsafe compatible. Maar er is geen fatsoenlijke Brodit houder dit het verschil in telefoonmaat kan overbruggen. Daarom ook draadloze dongle erbij ivm carplay data.
Als je maar een maat telefoon hebt kun je gewoon een Brodit cradle met actief laden nemen. Die is ook gewoon compatible met carplay data. Had ik hiervoor.
ik zoek dus een oplossing voor mijn iPhone mini, liefst gewoon bedraad carplay in een houder die het ook oplaad, met 1 kabel. ik zie het niet zo zitten om een lange kabel vanuit de usb poort die carplay geeft , naar de middencosole waar dan de iphone word neegelegd.
maar ik wil de iphone dan ook weer niet te hoog op het dashbord in mijn face ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

[Afbeelding]

TKR schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

+1

Ook bij de eerste poging kapot, eentje dan. Een compleet nieuwe mattenset vond ik tot nutte toch wat al te gortig. Wel een heel zwak punt, eerlijk gezegd.
De Ideale Man schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Heb geen nieuwe gekocht.
Wiliyama schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Veel keuze bij AliExpress voor een paar euro onder ' vloermat clips'. Misschien vind je daar iets wat voldoet.
Ik heb er ook al een kapotgetrokken bij een poging de matten te verwijderen. Ik voel een group buy aankomen... ;)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb nog een set nieuwe matten liggen. Foutje, iedereen zei dat er standaard geen velours matten in de Plus zaten, dus die maar meteen erbij besteld. Blijken de velours matten gewoon niet echt luxe te zijn, dus had ik 2x dezelfde set matten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:41:
Ik heb nog een set nieuwe matten liggen. Foutje, iedereen zei dat er standaard geen velours matten in de Plus zaten, dus die maar meteen erbij besteld. Blijken de velours matten gewoon niet echt luxe te zijn, dus had ik 2x dezelfde set matten.
In mijn GT-Line zitten er ook al wel aardig slijtplekken in de matten van de bestuurderskant.
Niet dat ze al kapot of versleten zijn, maar je ziet al wel wat, na 35k kms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

In mijn GT-Line zitten er ook al wel aardig slijtplekken in de matten van de bestuurderskant.
Niet dat ze al kapot of versleten zijn, maar je ziet al wel wat, na 35k kms.
Ik heb hetzelfde probleem...alleen ik net 50K op de teller.
Volgend onderhoud maar nieuwe matten erin laten knallen

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Reacher

oldschool

Wacht.. jullie doen je schoenen niet uit als je je EV6 instapt ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Reacher schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:11:
Wacht.. jullie doen je schoenen niet uit als je je EV6 instapt ?
Nee, dan blijft er vuil in mijn sokken hangen en worden de pedalen vies. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Nee, dan blijft er vuil in mijn sokken hangen en worden de pedalen vies. :+
Pantoffels! :+

Maar wel vreemd, de mijne zien er na 80k wel goed uit nog (vind ikzelf dan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik ga elke rit op een andere plek zitten voor gelijkmatige slijtage. HDA doet de rest

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:28
Emtrix schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb ook Connect problemen sinds een kleine week. Wel communicatie van auto naar app, maar niet andersom.
Vandaag de dealer gebeld en zij werden inmiddels plat gebeld. Het blijkt een server-probleem wereldwijd (vlgs info die de dealer had gekregen van KIA NL).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Ik heb gelijk originele rubberen matten erin gezet. Gaan een autoleven mee. Ideaal bij nat weer, bagger en sneeuw.
Slijten eigenljk niet, en.............ik kan nu mijn schoenen gewoon aanhouden. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:57:
Ik heb gelijk originele rubberen matten erin gezet. Gaan een autoleven mee. Ideaal bij nat weer, bagger en sneeuw.
Slijten eigenljk niet, en.............ik kan nu mijn schoenen gewoon aanhouden. _O-
Met als nadeel dat het er natuurlijk totaal niet uit ziet. :P

Wat dat betreft hebben ze plank ook misgeslagen door de grote voetsteun links aan de bestuurderskant niet in dezelfde stijl als de pedal te doen op de GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REMNET
  • Laatst online: 16:21
[...]

Heb geen nieuwe gekocht.
hier het zelfde echter uit de auto gehaald en met 2K lijm aan elkaar geplakt en met een klem 24 uur laten zitten/drogen. let er wel op dat het midden gat schoon blijft want dit moet weer vast gezet worden in de auto. sindsdien geen enkel probleem meer kan het nu gewoon lostrekken van de onder bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Met als nadeel dat het er natuurlijk totaal niet uit ziet. :P
.......................................................................................
Ach, smaak valt niet over te twisten...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:44
Heb in mijn huidige auto ook rubberen matten. De oorspronkelijke matten opgeborgen en gaan bij inruil mee. Zijn nog nieuw. Voordeel van rubberen matten is dat ze makkelijk schoon te maken en praktisch niet slijten. En of het er uitziet of niet boeit mij niet, heb wel altijd een "schone" vloer. Ik laat ze ook in mijn nog te leveren EV6 GT-line aanbrengen.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
Rubberen automatrten. _/-\o_
Heerlijk ja, geen gezeur en makkelijk schoonhouden. Voor en achterbank voorzien van originele rubberen matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Reacher

oldschool

Dat lijkt mij ook wel wat. Kun je die rubberenmatten ergens bestellen? of krijg je dan van die generieke dingen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
@Emtrix schreef er al over en ook @HansAuutB
HansAuutB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook Connect problemen sinds een kleine week. Wel communicatie van auto naar app, maar niet andersom.
Vandaag de dealer gebeld en zij werden inmiddels plat gebeld. Het blijkt een server-probleem wereldwijd (vlgs info die de dealer had gekregen van KIA NL).
Herkenbaar, de klimaatregeling start ongeveer een week niet meer via de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye5HuOEOUi25Hqf_XBgJ9nO_MZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84CefdUKi3DAs5PSe8Apnz4b.jpg?f=fotoalbum_large

Vanalles geprobeerd van reset navigatie in de auto tot wissen van de cache op mijn telefoon. Vanochtend een call aangemaakt bij KIA. Positief: ik krijg vanmiddag al een antwoord. Negatief: helaas is het een storing die ze nog niet kunnen verhelpen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KKHSL_EsbI6erq09zZNPXkrY4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn7R7YyRjVJlyIJYyfE2M8VA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:44
Reacher schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:34:
Dat lijkt mij ook wel wat. Kun je die rubberenmatten ergens bestellen? of krijg je dan van die generieke dingen.
Kijk hier eens
https://www.automatten.nl/rubbermatten/

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
REMNET schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

hier het zelfde echter uit de auto gehaald en met 2K lijm aan elkaar geplakt en met een klem 24 uur laten zitten/drogen. let er wel op dat het midden gat schoon blijft want dit moet weer vast gezet worden in de auto. sindsdien geen enkel probleem meer kan het nu gewoon lostrekken van de onder bekleding.
Heb dit ook maar gedaan. Kreeg de ogen, plastic op plastic, niet vast gelijmd aan elkaar, dus heb het bovenste oog maar vastgelijmd aan de mat. Zit nu dus niet vast geklikt maar het oogt weer een stuk beter dan dat gat in de mat :+. (Was de mat rechts achter dus als je de achter deur opende werd je gelijk gegroet door dat gat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Solarman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:57:
Heb ik ook. Ideaal zonder schoenen en zweetvoeten. Het sap trekt niet in de mat. Af en toe leeg kiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Heb geen nieuwe gekocht.
De ring van onder ondersteunen en in het midden omlaag drukken met iets ronds tijdens het lostrekken. Daarna het gat iets groter vijlen is eventueel een oplossing. Of insmeren met siliconenvet.

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 27-10-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 11:20
MarcdJ schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:46:
@Emtrix schreef er al over en ook @HansAuutB

[...]

Herkenbaar, de klimaatregeling start ongeveer een week niet meer via de app.

[Afbeelding]

Vanalles geprobeerd van reset navigatie in de auto tot wissen van de cache op mijn telefoon. Vanochtend een call aangemaakt bij KIA. Positief: ik krijg vanmiddag al een antwoord. Negatief: helaas is het een storing die ze nog niet kunnen verhelpen..

[Afbeelding]
Herkenbaar. Ik rijd een E-Niro, ook issues en gelogd bij Kia Support. Ook de auto uit de Kia Connect app verwijderd. Gevolg: Ik krijg de auto niet meer via QR code of VIN nummer geregistreerd.
Foutmelding is dat het netwerk van auto instabiel is (ik heb een screenshot naar Kia gestuurd ter informatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
Ik ga binnenkort een lange afstand naar Zuid Duitsland rijden en wil daarvoor de ingebouwde navigatie gebruiken zodat deze mij automatisch langs de laadpunten brengt.

Maar neemt Kia daar ook de Tesla Superchargers in mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Reacher schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:34:
Neem de originele, heb eerst imitatie gehad wat een bagger.
De originele zijn klasse.
Voor GT-line
Voor overige
Bestaan uit 2 voormatten en 2 aansluitende achtermatten.

Pagina: 1 ... 314 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic