Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-02-2024
Nog steeds geen ambient verlichting instellingen zijn verdwenen, toen de wagen net nieuw was werkte het nog 3 weken later werkt het niet meer, zal de min pool van de accu losmaken kijken of dan de instellingen terug zijn , zo niet maar een bezoek brengen aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
Overstag schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:58:
[...]

Als ik langs mijn auto loop met de keylesshouder in mijn zak gaan de deuren open, maar niet mijn 5e deur. Die moet ik altijd met de sleutelhouder (hold) openen of op de hand eronder.
Als ik hem met de keylesshouder open en ik loop naar bestuurderskant om wat te kunnen pakken gaan de deuren niet automatisch, je kan dan alleen de sleutelhouder gebruiken of je vinger langs de handel halen.
Het keyless openen van mijn 5e deur is uitgezet omdat als ik via de achterkant langs liep de 5e deur constant open ging. Soms handig als je veel boodschappen hebt, maar dan zorg ik nu dat ik de sleutelhouder al in de hand heb.
Inderdaad. Ik heb de keyless entry van de deuren afgezet om diezelfde reden. Ik loop regelmatig met mijn handen vol uit de winkel en dan is die keyless koffer top maar ik was het beu om telkens in een grote boog rond de auto te moeten lopen om niet het risico te hebben dat de deuren eerst openden want anders stond ik voor Jan ... aan de koffer :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:00
Overstag schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:58:
[...]

Als ik langs mijn auto loop met de keylesshouder in mijn zak gaan de deuren open, maar niet mijn 5e deur. Die moet ik altijd met de sleutelhouder (hold) openen of op de hand eronder.
Met de optie "intelligente achterklep" kun je deze automatisch laten openen als je de auto recht van achteren benadert. Zelf nog niet geprobeerd. Deuren en achterklep zijn qua settings inderdaad helemaal gescheiden.

Had zelf liever een schopfunctie gezien.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
Vandaag een software update maar heeft niet geholpen nog steeds geen ambient verlichting in het menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:53
Al heel lang geen storing gehad tot vandaag.
Ik kan niet meer DC laden, best wel vervelend als je nog 130km moet rijden om thuis te komen.
Fastned, Shell recharge en Tango geprobeerd, gaven allemaal 'communicatie fout' aan. Wel gaf de paal exact de juiste SOC van de auto weer.

Naar VanderValk hotels, daar staan ook AC laders, gelukkig werkt dit nog wel.

Ik heb al eens eerder gehad dat DC laden niet werkte en wel AC, bleek defect inwendige laadkabel, laadpoort.
Ook gehad, geen AC laden maar wel DC, bleek defecte ICCU.

Iemand dit ook gehad (geen DC laden maar wel AC) en wat was de oorzaak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Phusebox schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Eco++ heb ik niet.

Maar schakelen werkt wel, alleen snap ik niet wat het moet doen want alles behalve Fast doet niks. Ook al heb ik 5 kWh overschot.
Ik heb het probleem voorgelegd aan myenergi en kreeg het volgende antwoord:

Jan,

Het vernuftige aan laders is dat ze o.a. met het voertuig moeten communiceren alvorens het laden te starten. Zo blijft je voertuig altijd beschermt.
Dit betekent concreet dat er minstens 6A aan stroom beschikbaar moet zijn alvorens een wagen wil starten met laden.
Je moet dus minstens 1,4 kW overschot hebben, dewelke terugvloeit naar het net, om te kunnen starten met 100% zonnestroomladen.

Vermits je een 3-fase lader hebt, bof je op dit ogenblik dat je een zappi hebt gekocht!!! Myenergi is namelijk één van de erg weinige merken op de markt die met een 3-fase lader ook al mono-fasig kan starten met zonnestroomladen. Zoniet, zou je minstens 6A X 230V X 3-fasen = 4,2 kW aan overschot moeten hebben alvorens je kan starten met 100% zonnestroomladen.

Aan de hand van je foto en vooral de serienummer die erop vermeld staat ben ik even gaan kijken in je configuratie van je zappi.
Mijns inziens moet er enkel maar één parameter veranderd worden om je probleem op te lossen.
Ga naar de zappi
Klik op linker knop om het menu in te gaan
Ga naar overige instellingen en selecteer met “+”
Ga naar ECO+ instellingen
Zet 3-fase laden in ECO/ECO+ op OFF zodat hij monofase laad

Je zappi zal vanaf nu vanaf 1,4 kW 100% zonnestroomladen.

Wil je dat hij aan een nog lager vermogen start met zonnestroomladen dan zou je nog kunnen spelen met het groenpercentage. Zet je deze op 50%, dan zal hij reeds bij 700W aan overschot starten met zonnestroomladen. Hij gaat dan wel 700 W extra uit het net moeten halen om aan dat minimale vermogen te komen van 1.4 kW.

Mocht je een ander merk van lader hebben gekocht, dan had je nooit gekund wat je nu gaat doen, dus ken je mensen die ook op de aanschaf staan van een laadstation, dan pas kan je hen echt vertellen wat zonnestroomladen is. 😀

Met vriendelijke groeten,
Cédric

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gepkHVcUosdrNAFYYUcJOXCur7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfDXjfXtPeoSzJOiOmaxQiEx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door JanMe op 02-09-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Ik weet dat ik het ergens hebt gelezen maar kan het niet meer terugvinden, hoe kan ik voor zorgen dat wanneer ik de deur van de ev6 van het slot haal, handmatig of via de ab sleutel, dat de binnen verlichting aangaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 19:06
jefjef schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:52:
Ik weet dat ik het ergens hebt gelezen maar kan het niet meer terugvinden, hoe kan ik voor zorgen dat wanneer ik de deur van de ev6 van het slot haal, handmatig of via de ab sleutel, dat de binnen verlichting aangaat?
Is dat niet het knopje rechts bij de hemelverlichting? Lampje moet aanstaan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
Weet inmiddels iemand wat het probleem is dat de ambient verlichting niet meer werkt en uit het menu is verdwenen. Accu - pool al losgehaald. / update software / reset gedaan niets heeft geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-09 08:17
Bonderb schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:13:
Weet inmiddels iemand wat het probleem is dat de ambient verlichting niet meer werkt en uit het menu is verdwenen. Accu - pool al losgehaald. / update software / reset gedaan niets heeft geholpen ?
Wat zegt de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
Dat ik de navigatie moet updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bonderb schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:43:
Dat ik de navigatie moet updaten ?
En je weet zeker dat het een KIA dealer is!
Vermoedelijk is de aansturing van de ambiant verlichting niet goed meer waardoor deze (automatisch) door de software onzichtbaar wordt gemaakt in het .menu.
Dus de dealer zal dit moeten nakijken en oplossen.
De navigatie versie heeft daar geen enkele invloed op, ambiant verlichting werkte al op de oudste versies.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonderb
Ik zal de update navigatie er opzetten mocht het dan nog niet werken sta ik weer bij de dealer, ps bij Kia.nl stond genoteerd dat het een bekend probleem was , en dat het softwarematig kon worden verholpen, en ja ik ben bij een erkende Kia dealer, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaBart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03 17:49
Chevalric schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:47:
Zijn er meer mensen waarbij de draadloze lader heel erg lastig doet? Hij laadt m'n telefoon (iPhone 14 Pro) soms wel, soms niet en ik moet de telefoon ook heel precies plaatsen. Zodra de telefoon iets verschuift tijdens de rit, stopt het laden.

Voor mijn gevoel was dit in het begin niet zo en aangezien ik bijna voor een onderhoudsbeurt moet gaan, leek het me handig om even te checken of het een defect is of dat het gewoon een onding is :)
Ja wat een klotelader is dat. Ik heb een 14 Pro Max en heb dezelfde issues gehad. Als je hem niet (zonder hoesje!) exact op het midden van het laadpad legt, wordt de telefoon niet opgeladen.
Ik denk zelf dat dit een "Qi standaard" issue is, en dat de 14's beter laden met de MagSafe standaard. Ik heb daarom een klein MagSafe laadpad op de Kia laadplek geplakt, de USB-C kabel daarvan in een USB-C poort gestopt en dit werk perfect. De MagSafe standaard zorgt ervoor dat de telefoon precies midden op de laadspoel ligt, ook met (een MagSafe compatible) hoesje.

(ik heb hiervoor het "Charging Pad SPC+" van SP-Connect gebruikt, dat werkt met alle "MagSafe compatible hoesjes, en uiteraard ook zonder hoesje / case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 17:33
MediaBart schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:56:
[...]

Ja wat een klotelader is dat. Ik heb een 14 Pro Max en heb dezelfde issues gehad. Als je hem niet (zonder hoesje!) exact op het midden van het laadpad legt, wordt de telefoon niet opgeladen.
Ik denk zelf dat dit een "Qi standaard" issue is, en dat de 14's beter laden met de MagSafe standaard. Ik heb daarom een klein MagSafe laadpad op de Kia laadplek geplakt, de USB-C kabel daarvan in een USB-C poort gestopt en dit werk perfect. De MagSafe standaard zorgt ervoor dat de telefoon precies midden op de laadspoel ligt, ook met (een MagSafe compatible) hoesje.

(ik heb hiervoor het "Charging Pad SPC+" van SP-Connect gebruikt, dat werkt met alle "MagSafe compatible hoesjes, en uiteraard ook zonder hoesje / case)
Heb een Samsung S22 ultra (volgens mij net zo groot) en heb nergens last van.
De telefoon pas maar net op het laadpad (is ook groot), maar hij laad prima.

Wilde laatst dat hij niet ging laden aangezien de telefoon heet werd (laden en AA en zon, daar wordt de telefoon warm van) en had hem er schuin op gelegd.
Maar zelfs toen bleef hij laden.

Misschien toch een Apple ding of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Bonderb schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:38:
Ik zal de update navigatie er opzetten mocht het dan nog niet werken sta ik weer bij de dealer, ps bij Kia.nl stond genoteerd dat het een bekend probleem was , en dat het softwarematig kon worden verholpen, en ja ik ben bij een erkende Kia dealer, bedankt voor je reactie.
Ik heb wel het gevoel dat het menu verplaatst is.
Kon hem laatst ook niet vinden.

Kan hem nu vinden door
  1. Setup
  2. Voertuig
  3. Licht
  4. Omgevingslicht
  5. Kleur
Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAx3GUHw5M9AFlwgpAH4DxReq4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPOTithEWyiUOPhuPQsbttJa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhShtfg00qGEAhZY99GqWfxRuCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHmvvxcXqsNgzuouvdMnJBoc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 07:08
Bonderb schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:13:
Mijn dealer heeft het gemeld bij Kia. Zij hebben aangegeven dat het probleem Herkend wordt en dat er gewerkt wordt aan een update oid. Laat je dealer het bij Kia melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
Ok bedankt Flips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Bovenstaande menuoptie is dus verdwenen bij mij. Is ook bevestigd door dealer en foto's van bovenstaand scherm (maar dan zonder optie omgevingslicht) liggen bij Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10
Hier een XS Max en een SE2 en met beide geen problemen, anders dat de telefoons nu enorm warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik stond langs de kant van de weg geparkeerd tegen de stoeprand. Helaas voor sommige niet ver genoeg en hebben mijn zijkant geraakt.
Helaas geen papiertje.
Is wel balen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N-nIce62mPcOxNGdcM7tuSP6yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hGSHQEqUXv22Aztj1HoyMpC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door De Ideale Man op 04-09-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 14:56
grotegok schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:18:
Al heel lang geen storing gehad tot vandaag.
Ik kan niet meer DC laden, best wel vervelend als je nog 130km moet rijden om thuis te komen.
Fastned, Shell recharge en Tango geprobeerd, gaven allemaal 'communicatie fout' aan. Wel gaf de paal exact de juiste SOC van de auto weer.

Naar VanderValk hotels, daar staan ook AC laders, gelukkig werkt dit nog wel.

Ik heb al eens eerder gehad dat DC laden niet werkte en wel AC, bleek defect inwendige laadkabel, laadpoort.
Ook gehad, geen AC laden maar wel DC, bleek defecte ICCU.

Iemand dit ook gehad (geen DC laden maar wel AC) en wat was de oorzaak?
Hier ook gehad, niet kunnen snelladen. Laadpoort is destijds vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
De Ideale Man schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:44:
Ik stond langs de kant van de weg geparkeerd tegen de stoeprand. Helaas voor sommige niet ver genoeg en hebben mijn zijkant geraakt.
Helaas geen papiertje.
Is wel balen

[Afbeelding]
Zo dan, da's wel echt kak zeg. Dekt de verzekering het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Is de schade veroorzaakt aan de weg kant, dus door verkeer? Met wat geluk dekt het waarborgfonds het , als je een getuige hebt dat de schade er voor het parkeren nog niet was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:36
itsjohan schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:05:
Is de schade veroorzaakt aan de weg kant, dus door verkeer? Met wat geluk dekt het waarborgfonds het , als je een getuige hebt dat de schade er voor het parkeren nog niet was.
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
Het is het gras van de middenberm op een weg waar links wordt gereden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:53
Xiqum schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:33:
[...]

Hier ook gehad, niet kunnen snelladen. Laadpoort is destijds vervangen.
Ok, dus dan ben ik wederom toe aan het vervangen van de laadpoort. Hoop dat er een modificatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-09 08:17
Helaas geen papiertje.
Is wel balen

[Afbeelding]
Jeeej balen man! Lijkt wel of er iemand met een fiets/scooter of degelijk vervoermiddel tegen aan is gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:34:
[...]

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
Het is het gras van de middenberm op een weg waar links wordt gereden.
De schade is ergens anders gebeurd. Ik zag de schade later omdat ik aan de andere kant instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 12:24
Helaas geen papiertje.
Is wel balen

[Afbeelding]
Heb deze https://www.amazon.de/-/n...dt_b_product_details&th=1 ingebouwd met hardwire kit. De hardwire kit werd gratis opgestuurd zat een qr-code bij alleen moest ik wel andere zekering aansluiting bestellen aangezien de geleverden aansluiting te groot was. Hij slaat de video automatisch op als er iets gebeurd als die geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
stoutski schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:57:
[...]

Heb deze https://www.amazon.de/-/n...dt_b_product_details&th=1 ingebouwd met hardwire kit. De hardwire kit werd gratis opgestuurd zat een qr-code bij alleen moest ik wel andere zekering aansluiting bestellen aangezien de geleverden aansluiting te groot was. Hij slaat de video automatisch op als er iets gebeurd als die geparkeerd staat.
Ik ben benieuwd of deze de 12V accu dan ook leegtrekt, althans tot een niveau dat de auto niet meer kan starten. Ik heb een Nordvall dashcam (front and rear) die volgens de dealer de accu binnen 48 uur leegtrekt.. De hardwire kit heeft een schakeling die de stroom onderbreekt bij een lage accuspanning (weet ff niet hoeveel), maar dat niveau is blijkbaar te laag voor EV6 om te starten en bijladen van de 12V doet de EV6 blijkbaar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
Ik heb wat covers besteld bij Amazon om de zwarte pianolak te verbergen. Het is niet perfect maar toch beter dan die dekselse vingerafdrukmagneten. Zeker met kleine kinderen achteraan.
Beetje stom ook dat de afdekplaatjes een ander bedrukking hebben dan de rest van het paneel. (Eerste foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRTA2o9nL3rQKWEYFSgVXc5Rlu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e43vzrcBMRZCALYnehA8gKoM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_53p5BWuNFN1Y77ffDI2U7q58c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9QBnXdqXCT2YrJlxDNUmYme.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DWfuaZW7g9uuw62u-ND-W7lieA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1JQZjSNfVcTxy1OCbF9FV1L.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNKLL3oqfuK7A_hpQcGREx_qXGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIlDF3zY2Ma1rOEwJngVZ36U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAOfud-mHCMy2bGJjvsAovnzujQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZJIafDKjWB5W9xI4nmfT4Ux.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonderb
Allen probleem met ambient ( omgevings) verlichting is opgelost, laatste update navigatie, en software er opgezet daarna. De - accupakket voor 10 minuten losgehaald terug gemonteerd en hopla hij doet weer is zichtbaar onder: setup-voertuig-licht- omgevingslicht, allen nog bedankt voor de reactie,s conclusie de mood verlichting module was niet kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonderb
Geen accupakket losgehaald maar de - pool.excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
Ziet er best strak uit. Ik heb de setjes eerder langs zien komen. Hoe voelt het kwalitatief aan, en is het netjes te verwijderen denk je?
BelPhil schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:11:
Ik heb wat covers besteld bij Amazon om de zwarte pianolak te verbergen. Het is niet perfect maar toch beter dan die dekselse vingerafdrukmagneten. Zeker met kleine kinderen achteraan.
Beetje stom ook dat de afdekplaatjes een ander bedrukking hebben dan de rest van het paneel. (Eerste foto)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelPhil
zarex schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:22:
Ziet er best strak uit. Ik heb de setjes eerder langs zien komen. Hoe voelt het kwalitatief aan, en is het netjes te verwijderen denk je?

[...]
Ik had 1 paneel niet helemaal recht geplaatst en deze kon ik toch relatief gemakkelijk lostrekken en opnieuw plaatsen. Het is plastiek maar wel kwalitatief plastiek. Ik heb wel een nieuw middenpaneel gekregen omdat deze was geleverd met een deuk door het transport. De verkoper deed daar gelukkig niet moeilijk over na het sturen van een foto van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:40

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

BelPhil schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:39:
[...]

Ik had 1 paneel niet helemaal recht geplaatst en deze kon ik toch relatief gemakkelijk lostrekken en opnieuw plaatsen. Het is plastiek maar wel kwalitatief plastiek. Ik heb wel een nieuw middenpaneel gekregen omdat deze was geleverd met een deuk door het transport. De verkoper deed daar gelukkig niet moeilijk over na het sturen van een foto van het paneel.
Heb je een link?
Ziet er interessant uit!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 23-09 16:12
Ev Odessey heeft een filmpje gemaakt over de missende ambient verlichting: https://youtu.be/jMk_6lyJ4x0?si=6uZAWK7yWXLIxfI4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Bonderb schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:37:
Geen accupakket losgehaald maar de - pool.excuus.
Pff, wilde net beginnen het accupakket eronderuit te halen ;)
Accupool was voldoende. Bij mij diet de verlichting het ook weer
Bedankt voor de tip. Morgen een lange rit naar Slovenië dus ben wel blij dat het weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Weet iemand of navigatie via AA en het kia systeem naast elkaar kan laten draaien? Ik dacht dat ik dat ooit eens samen werkend had gezien maar nu lukt dat niet meer.
Wil morgen eens gaan testen wat nu het beste werkt voor een lange afstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-09 12:59
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:34:
[...]

Thx!!

Helaas niet meer op voorraad...
https://www.amazon.de/dp/...lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw

Er zijn tientallen aanbieders van...

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Flips schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:46:
Weet iemand of navigatie via AA en het kia systeem naast elkaar kan laten draaien? Ik dacht dat ik dat ooit eens samen werkend had gezien maar nu lukt dat niet meer.
Wil morgen eens gaan testen wat nu het beste werkt voor een lange afstand
Volgens mijn dealer lukt het niet met een Apple. Dus ik heb het ook niet verder onderzocht.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Overstag schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:24:
[...]

Volgens mijn dealer lukt het niet met een Apple. Dus ik heb het ook niet verder onderzocht.
Ik kan in de EV6 de fabrieksnavi en een navi-app in Apple CarPlay gewoon tegelijk laten werken. Moet je op het linkerscherm de pijlennavi selecteren en op het rechterscherm je carplay-navi app.

Er is geen splitsceen mogelijk met 2 kaarten naast elkaar afaik.

Ik doe het nooit, maar het kan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 06-09-2023 09:58 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
DaMenaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:58:
[...]

Ik kan in de EV6 de fabrieksnavi en een navi-app in Apple CarPlay gewoon tegelijk laten werken. Moet je op het linkerscherm de pijlennavi selecteren en op het rechterscherm je carplay-navi app.

Er is geen splitsceen mogelijk met 2 kaarten naast elkaar afaik.

Ik doe het nooit, maar het kan wel.
Ik heb van alles geprobeerd, maar de pijltjes navi krijg ik niet in het linker scherm.
Ik blijf in linkerscherm wel het aantal km’s zien tot het eindpunt.
Wat jij zegt gaat volgens mij alleen op m.b.v. een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 12:24
oa_ar15 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:08:
[...]

Ik ben benieuwd of deze de 12V accu dan ook leegtrekt, althans tot een niveau dat de auto niet meer kan starten. Ik heb een Nordvall dashcam (front and rear) die volgens de dealer de accu binnen 48 uur leegtrekt.. De hardwire kit heeft een schakeling die de stroom onderbreekt bij een lage accuspanning (weet ff niet hoeveel), maar dat niveau is blijkbaar te laag voor EV6 om te starten en bijladen van de 12V doet de EV6 blijkbaar niet.
Heb hem nu 3 maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Overstag schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:36:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd, maar de pijltjes navi krijg ik niet in het linker scherm.
Je kunt toch ook radio rechts en (pijltjes)navi links krijgen?
Kies de goede setting.
Of is dit voorbehouden aan de duurdere types?

En dan ipv radio links AC of AA met bv Flitsmeister of Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Oké, bijzonder. Ik heb de auto sinds mei en toen werkte het wel met een iPhone 14 Pro Max. Misschien is er iets gewijzigd met de laatste firmware-update waarin de dynamische routeplanner met laadstops beschikbaar is gekomen afgelopen zomer dat het niet meer werkt met Apple. :?

DaMenaz in "Het grote KIA EV6 topic"

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 06-09-2023 11:12 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
HansAuutB schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:04:
[...]

Je kunt toch ook radio rechts en (pijltjes)navi links krijgen?
Kies de goede setting.
Of is dit voorbehouden aan de duurdere types?

En dan ipv radio links AC of AA met bv Flitsmeister of Google.
Jij hebt het nu over splitscreen op het infotainmentscherm?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
DaMenaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:10:
[...]

Oké, bijzonder. Ik heb de auto sinds mei en toen werkte het wel met een iPhone 14 Pro Max. Misschien is er iets gewijzigd met de laatste firmware-update waarin de dynamische routeplanner met laadstops beschikbaar is gekomen afgelopen zomer dat het niet meer werkt met Apple. :?

Mijn auto is van dec’22 en ik gebruik een IPhone 12 Pro.
Vanaf het begin, zelfs m.b.v. de dealer lukte het niet.
Enig idee hoe ik het misschien toch voor elkaar kan krijgen? Is wel zo handig i.c.m. Flitsmeister. Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik deed in de fabrieksnavi een bestemming invoeren, navi-scherm selecteren in h, daarna in Google Maps dezelfde bestemming invoeren en gaan. Niks bijzonders. Als het bij jou niet werkt, dan zal het wel gewijzigd zijn. Ik zal het de volgende keer nog eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 06-09-2023 11:22 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:37
MChellinga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb dat dus ook.. een rammel geluid het lijkt ergens rechtsvoor uit het dashboard te komen. Gek genoeg indd alleen ergens tussen de 80/120 kmh. Het lijkt ook te maken te hebben met rijwind uit bepaalde hoek ofso. Heel irritant krakend geluid. Zijn er meer mensen die dat hebben? En iemand ook al oorzaak gevonden/laten verhelpen? Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest lijkt me meer iets dat ik bij eventuele servicebeurt aan ga kaarten. Ondanks dat ik me er nu steeds meer aan ga ergeren.
Ben jij nog achter de oorzaak van deze rammel gekomen? Ik heb hier sinds kort ook last van. Alleen als ik boven de 70 km/h kom lijkt het. Als ik 30 ga door de straat over de klinkers dan is het geluid afwezig. Heel vreemd... Lijkt uit het dashboard te komen.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
sMoKeFiSh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:23:
[...]

Ben jij nog achter de oorzaak van deze rammel gekomen? Ik heb hier sinds kort ook last van. Alleen als ik boven de 70 km/h kom lijkt het. Als ik 30 ga door de straat over de klinkers dan is het geluid afwezig. Heel vreemd... Lijkt uit het dashboard te komen.
Zou het dit kunnen zijn?

Geluiden lokaliseren in een auto is vaak hele lastig. :/

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:37
DaMenaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:29:
[...]

Zou het dit kunnen zijn?

[YouTube: FIXING the Infamous Kia EV6 Rattle! 😀]

Geluiden lokaliseren in een auto is vaak hele lastig. :/
Held! Dit klinkt precies als waar ik last van heb! Ik ga dit morgen meteen even proberen!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
DaMenaz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:13:
[...]

Jij hebt het nu over splitscreen op het infotainmentscherm?
Nee.
Links is wmb achter het stuur en rechts is het infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
sMoKeFiSh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:43:
[...]

Held! Dit klinkt precies als waar ik last van heb! Ik ga dit morgen meteen even proberen!
Ik zou dan persoonlijk wat anders gebruiken dan een bolletje wol. Iets dunners en maar wat wel dempend is. Succes en laat ons maar zien wat je er van gebakken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Joer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:49:
[...]

Ik zou dan persoonlijk wat anders gebruiken dan een bolletje wol. Iets dunners en maar wat wel dempend is. Succes en laat ons maar zien wat je er van gebakken hebt.
Purschuim oOo

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
[...]

https://www.amazon.nl/SAN...orstel/dp/B08J7ZYPZM?th=1
zelfklevende band op de flappen even plakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Mocht je overwegen om er zelfklevend vilt tussen te doen (like I did): dat werkt niet..

Ik ga ook die adhesive brush seal proberen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Overstag schreef o0p woensdag 6 september 2023 @ 11:14:
[...]
Mijn auto is van dec’22 en ik gebruik een IPhone 12 Pro.
Vanaf het begin, zelfs m.b.v. de dealer lukte het niet.
Enig idee hoe ik het misschien toch voor elkaar kan krijgen? Is wel zo handig i.c.m. Flitsmeister. Thx.
Even gecheckt. Bij mij werkt het ook niet meer. Navi-instructie achter het stuur schiet naar kompas als je de route start in Google Maps. Andersom stopt Google Maps zodra je de KIA navi start.

Navi heeft natuurlijk een grote update gehad deze zomer. Grote kans dat het daarom bij mij niet meer werkt.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Ik heb via de app de airco in de auto gescheduled.
Als de auto in de ochtend aan de lading staat slaat keurig de airco aan.
Echter: altijd op 17, 5 graden!
Ik heb hem al 100x ingesteld op 19gr maar hij springt steeds terug naar 17,5.

Iemand enig idee hoe dit kan?

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 22:56
Zou ik wellicht jullie inzicht mogen. Als lease auto via werk ben ik opzoek naar een occasional lease (vanwege beperkt budget) en kwam ik onderstaande Kia Ev6 tegen. Wat echter opvalt is de maandelijkse lease prijs (in verhouding tot waarde auto). Deze is namelijk honderden euro’s per maand lager dan vergelijkbare auto. Bij LP zeggen ze scherp te hebben ingekocht maar lijkt mij niet de reden voor het enorme prijsverschil.

Hebben jullie een idee? (Ik lees bij de specs overigens niets over een warmtepomp maar dat is volgens mij standaard toch?)
https://www.leaseplan.com...onze-autos/82565/kia-ev6/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
henrov schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:14:
Ik heb via de app de airco in de auto gescheduled.
Als de auto in de ochtend aan de lading staat slaat keurig de airco aan.
Echter: altijd op 17, 5 graden!
Ik heb hem al 100x ingesteld op 19gr maar hij springt steeds terug naar 17,5.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb ook last van deze bug.

Ik merkte dat de temp altijd 2gr lager is dan dat je instelt.

17,5gr is volgens mij het laagst wat kan.
Maar probeer bijv. eens 20gr.
Kijken of hij dan 18gr wordt.

Heb dit al gepoogd te melden bij Kia via contact formulier.
Ik heb één keer reactie gehad van 1 zin waarin werd gezegd dat ik de laatste software erop moest zetten (had ik al).
Daarna weer een verzoek ingediend, maar nooit meer wat vernomen.

Wellicht als meerdere gaan klagen dat het helpt.

Heb ook al een poging gedaan om het te fixen door helemaal opnieuw uit te loggen op de auto qua account, maar ook dat hielp niet (ooit bij een eerdere bug wel).
Reboot van de hoofd unit werkte ook al niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
stimpyrulez schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:19:
[...]

Ik heb ook last van deze bug.

Ik merkte dat de temp altijd 2gr lager is dan dat je instelt.
Dat is de gouden tip, nu blijft hij staan op 19

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Gisteren getest.
KIA nav ( pijltjes) op scherm achter het stuur.
Daarna Flitmeister opgestart via Android Auto.
Pijltjesnav achter het stuur veranderd dan meteen in een kompas .
Lijkt dus niet naast elkaar te kunnen werken

• henrov
--HOOLIE-- schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:12:
[...]

Gisteren getest.
KIA nav ( pijltjes) op scherm achter het stuur.
Daarna Flitmeister opgestart via Android Auto.
Pijltjesnav achter het stuur veranderd dan meteen in een kompas .
Lijkt dus niet naast elkaar te kunnen werken
Ik heb dit nooit tegelijkertijd werkend gekregen. In een Renault met AA kan dit wel. Lijkt een beperking in de KIA software te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 08:32
Zojuist van de dealer te horen gekregen dat mijn auto met defecte ICCU en wellicht iets met het accupakket de eerstvolgende in de wachtrij is.
Afgelopen maandag is de laatst wachtende voor mij de brug op gegaan.
Hier hebben ze akkoord vanuit Kia NL voor gekregen voor het vervangen van de onderdelen.
Dus hopelijk mag die van mij met een 1,5-2 weken de brug op.
Na mij staan er ook alweer in de wachtrij, lopende band werk voor de dealers.
Jammer dat de meeste dealers nog maar 1 brug voor EV's hebben en deze gewoon in gebruik is vanaf het moment dat de auto erop gaat tot deze gerepareerd is.
In de tussentijd wachten op onderdelen betekend gewoon hele brug buiten gebruik en wachtrij creëren voor anderen diagnoses te kunnen stellen.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 15:35
Bij de Hyundai IONIQ 5 en 6 worden tegenwoordig de rijhulpsystemen uitgeschakeld als er iets op de trekhaak wordt bevestigd (trailer, fietsendrager). De trailermodus wordt geactiveerd en ook de adaptieve cruise control wordt uitgeschakeld. Is dit ook zo bij de EV6?

ehhhh..HOI

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Valuco schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:23:
Zojuist van de dealer te horen gekregen dat mijn auto met defecte ICCU en wellicht iets met het accupakket de eerstvolgende in de wachtrij is.
Afgelopen maandag is de laatst wachtende voor mij de brug op gegaan.
Hier hebben ze akkoord vanuit Kia NL voor gekregen voor het vervangen van de onderdelen.
Dus hopelijk mag die van mij met een 1,5-2 weken de brug op.
Na mij staan er ook alweer in de wachtrij, lopende band werk voor de dealers.
Jammer dat de meeste dealers nog maar 1 brug voor EV's hebben en deze gewoon in gebruik is vanaf het moment dat de auto erop gaat tot deze gerepareerd is.
In de tussentijd wachten op onderdelen betekend gewoon hele brug buiten gebruik en wachtrij creëren voor anderen diagnoses te kunnen stellen.
Balen!
Je bent overigens lang niet de eerste hier, teller staat denk ik al op ongeveer 15 Tweakers met hetzelfde probleem. Gelukkig worden de doorlooptijden voor vervanging korter. Hopelijk heb je je auto snel terug.

iRacing Profiel

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
henrov schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:30:
[...]

Ik heb dit nooit tegelijkertijd werkend gekregen. In een Renault met AA kan dit wel. Lijkt een beperking in de KIA software te zijn.
Eens, hier dezelfde ervaring. Ik vermoed om de ‘domme gebruiker’ tegen zichzelf te beschermen. Ga maar na: als Google Maps zegt rechtdoor en je pijltjes op je dashboard/HUD zeggen rechtsaf, dan raken wij met zijn allen in de war en maken we ongelukken…

• Overstag
SwEEp3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:16:
[...]

Eens, hier dezelfde ervaring. Ik vermoed om de ‘domme gebruiker’ tegen zichzelf te beschermen. Ga maar na: als Google Maps zegt rechtdoor en je pijltjes op je dashboard/HUD zeggen rechtsaf, dan raken wij met zijn allen in de war en maken we ongelukken…
Dat gebeurt bij de Kia navi ook. De stem zegt linksaf en de pijltjes geven rechtsaf aan.

• De Ideale Man
Handig! Kia houdt jouw seksleven in de gaten.

https://www.bright.nl/nie...undai-nissan-privacy.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Interessant artikel als je in de VS woont. Bijzonder clickbaiterige titel als je in de EU woont. In ieder geval in het artikel van Mozilla over Kia staan alleen verwijzingen naar de USA privacy policy en er staat een alinea over hoe in sommige Amerikaanse staten, Canada en de EU je privacy wel beschermd is.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Tolga07 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:14:
[...]

Is dat niet het knopje rechts bij de hemelverlichting? Lampje moet aanstaan daarvoor.
Ja dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
krizzziz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:15:
Bij de Hyundai IONIQ 5 en 6 worden tegenwoordig de rijhulpsystemen uitgeschakeld als er iets op de trekhaak wordt bevestigd (trailer, fietsendrager). De trailermodus wordt geactiveerd en ook de adaptieve cruise control wordt uitgeschakeld. Is dit ook zo bij de EV6?
Sinds wanneer is dat? Mijn auto had voor de beurt in augustus nog gewoon adaptive cruisecontrol en lane assist met gebruik van aanhangermodus. Na de beurt heb ik niks meer op de trekhaak gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Mijn ervaring is ook dat de adaptive cruisecontrol gewoon blijft werken. Remmen met de flipper gaat echter niet in de trailermodus. Lane assist...geen idee.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 15:35
xxander968 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:38:
[...]

Sinds wanneer is dat? Mijn auto had voor de beurt in augustus nog gewoon adaptive cruisecontrol en lane assist met gebruik van aanhangermodus. Na de beurt heb ik niks meer op de trekhaak gehad.
Excuus, betreft alleen IONIQ 6, wat de situatie vreemder maakt.
Ik ga er vanuit dat het dus op de Ev6 wel werkt.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:02
Nee , bij mijn originele afneembare trekhaak bij aflevering werken de rijhulpsystemen wel maar ik kan niet op de flipper remmmen, dat werk niet als ik bijvoorbeeld de fietsendrager erop heb, Ik heb geen ervaring met een sleurhut.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dit is ook mijn ervaring ja.
Maar dit komt door de trailermodus.

Als je deze uitzet werkt verder alles prima.

Heb afgelopen vakantie ook met een caravan gereden en zet de trailermodus gewoon uit.
Dan werkt de auto gewoon standaard.
Het enige is dan dat de 'verwachte aantal KM' op 1 acculading niet wordt aangepast.
Maar met trailermodus is het ook maar een schatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
stimpyrulez schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:55:
[...]
Trailermodus wordt gebaseerd op de vorige keren dat je met trailermodus gereden hebt. Mits je een vergelijkbare aanhanger erachter hebt én hetzelfde rijgedrag klopt deze goed. Het verschil in mijn vakantie met vorig jaar Frankrijk waar je met aanhanger 130 mag en dit jaar Noorwegen waar de max 80 is werd goed opgepakt qua weergegeven range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Ik krijg over 2 weken mijn ev6, wat zijn de must have accessoires/gadgets?

Ik heb deze topic nog niet zo lang gevolgd maar heb voorbij zien komen:

Dashcam (FitCamX / elk ander merk)
Wireless AA / CarPlay https://www.carlinkit.sto...1h7gv7EAAYASABEgK1CvD_BwE
Console hoog organiser
Console laag organiser
Stalen voetsteun https://www.etsy.com/nl/l...&ref=sr_gallery-1-1&sts=1

Meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcc111
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-09 12:39
[...]

Dit komt mij heel bekend voor.

Geluid bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een losse bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 19:06
[...]

Ik heb het inderdaad ook. Ik vermoed ook dat het de ventilatiekleppen zijn die in de kofferbak zitten. Die maken voor mijn gevoel althans hetzelfde geluid. Alleen heb ik zelf het idee dat het geluid vanuit linksvoor komt

[ Voor 10% gewijzigd door Tolga07 op 09-09-2023 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Polo132 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:08:

Console hoog organiser
Console laag organiser

Meer??
Steeksleutel 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
[quote]Polo132 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:08:

Console hoog organiser
Console laag organiser
De voetsteunen zijn "must have"?
Oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby

Console hoog organiser
Console laag organiser
Oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
stimpyrulez schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:55:
[...]

Dit is ook mijn ervaring ja.
Maar dit komt door de trailermodus.

Als je deze uitzet werkt verder alles prima.

Heb afgelopen vakantie ook met een caravan gereden en zet de trailermodus gewoon uit.
Dan werkt de auto gewoon standaard.
Het enige is dan dat de 'verwachte aantal KM' op 1 acculading niet wordt aangepast.
Bedoel je dat bv de adaptieve cc niet werkt als de trailermodus aan staat en je daadwerkelijk wat aan de haak hebt? Bij mij werkt de adaptieve cc namelijk nog wel met caravan aan de haak en trailer modus op Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Nog niet gelezen hier, helaas deze week wel opgetreden : Head Up Display schakelt zichzelf uit, en als je heel snel kun lezen, kun je nog net zien dat dat gebeurt omdat de boel oververhit is.
Gaat na een minuut of 10 weer aan, om vervolgens natuurlijk weer uit te gaan,
Maar weer melden bij dealer. Moet toch niet optreden, tis niet alsof we hier Zuid Europese temperaturen hebben (en dan moet het ook niet gebeuren).
Ben als sinds juni bezig met 1 (één) moer om de dakantenne vast te zetten, want die ligt als sinds levering los op het dak. En een lichtstrip achterop, die staat bij vlagen vol water. Ook niet helemaal normaal. kan 5 oktober al terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:37:
[...]

Bedoel je dat bv de adaptieve cc niet werkt als de trailermodus aan staat en je daadwerkelijk wat aan de haak hebt? Bij mij werkt de adaptieve cc namelijk nog wel met caravan aan de haak en trailer modus op Auto.
Jep dat was wel mijn ervaring vorig jaar.
Ook dat lane assist En I-pedal niet werkte.

Wellicht dat dit met updates is aangepast?

Maar wordt pas weer volgend jaar voor dat ik de caravan er weer achter hang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timhtje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-07-2024
Hallo! Ik heb sinds oktober 2022 ook een kia ev6 Gt-Line.

Nu zijn mij na 3 kwart jaar rijden een paar dingen opgevallen.

- Lakwerk is niet altijd even steady, zie op plekken krassen en lakdefecten ontstaan waarvan ik zeker weet dat het niet door eigen toedoen komt. (Waskrassen is een mogelijkheid) maar er zitten zelfs defecten aan de rand van de motorkap (raamzijde)
Met een zwarte metallic lak zie je die defecten ook heel snel.

- Zombie modus: ik heb meerdere malen dat ik in de zombie modus terecht kom, na wat spelen met de start knop kom ik er uiteindelijk wel uit maar het is soms wel irritant.

- Navigatie: ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de satelieten mijn plek op de weg niet goed bepalen. Na het herstarten van de auto is dit opgelost. Maar na een tijdje loopt die er dan weer van af. Lijkt me gek als de gps antennes het nu al begeven hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 19:50
Weer even een positief verhaal: twee weekjes vakantie gevierd in Frankrijk en Spanje. Met name in Frankrijk is het laden kinderspel. Vrijwel elk tankstation (of noem het daar maar gerust “horeca-dorpen”) staat een uitgebreide rij met high-volume laders. Voordat je door de rij heen bent om koffie te bestellen komt het bericht op de app al binnen dat over 10 minuten de in mijn geval gewenste 90% is bereikt. In Spanje is het vaker wat zoeken want daar lopen ze nog wat achter. Maar ook daar helpt de Kia navi prima bij het zoeken naar de dichtsbijzijnde DC lader.

Minder enthousiast ben ik over de toegevoegde laadmomenten na de laatste update. Voegt eigenlijk niets toe. Je stopt gewoon als je honger of dorst hebt (of het tegenovergestelde) en hangt de auto dan standaard aan de laadpaal. En dan blijkt ook nog eens dat de oude ingeplande laadsessies gewoon in het schema blijven staan. Geen herberekening dus en je wordt dan ook nog onnodig van de snelweg gestuurd naar een lader in 1 of ander gehucht. Vond ik geen succes dus en kies voortaan voor de optie “Nee” als wordt gevraagd laadstations toe toe voegen. Op zich prima Nav maar Google Maps via AC op de achtergrond is toch wel heel fijn. Vraag aan de Kia nav maar eens te navigeren naar restaurant “ La Salade Verte” in het dorpje Callian. Gaat’ie echt niet vinden en Google vindt uiteraard alles.

Verder gewoon een super fijne reisauto die EV6. En dan vergeet ik even die 2 vernielde, 3000km oude, 20” banden door het missen van een stoepje met scherpe rand. Maar daar geef ik de EV6 niet de schuld van en heeft de LM keurig netjes op afstand opgelost, incl. tijdelijk vervangende auto. Want is natuurlijk toch wel even zweten als je dat ergens in een gehucht in Spanje overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Canby schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:58:

Console hoog organiser
Console laag organiser
Oke...
Is een dashcam dus nodig? Ik dacht dat de wagen sowieso 360° camera's had? Maar die nemen dan niet continue op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Gisteren voor het eerst met een fietsendrager gereden. De dodehoeksensor rechts had het af en toe wel moeilijk. Bleef soms hele stukken waarschuwen terwijl ik op de meest rechter baan zat.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Levertraan schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:45:
[...]

Is een dashcam dus nodig? Ik dacht dat de wagen sowieso 360° camera's had? Maar die nemen dan niet continue op?
De auto neemt niks op. Alleen livebeeld.

Ik heb zelf een Garmin Dashcam Mini2 aangesloten met een Dongar splitter. Werkt ideaal. Loopt als je gaat rijden en stopt vanzelf. Bijna onzichtbaar en voor de prijs prima beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T2H6Vjr.jpg

Kan zomaar van pas komen:

YouTube: Jeep van rechts

[ Voor 40% gewijzigd door DaMenaz op 10-09-2023 13:15 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
stimpyrulez schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
[...]

I-pedal werkt ook nu niet met aanhangermodus ingeschakeld. Max regen level is drie.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Laat ik eens een positief verhaal posten:

Terug van een weekje Zwitserland met de EV6 en blijkbaar houdt deze auto meer van dat land want het was een probleemloze week.

De heenreis verliep vlot, 3 stops enkel Ionity, nergens wachttijd en auto vol voordat we zelf klaar waren om verder te rijden.

In Zwitserland zelf was het een genot om te rijden en waar ik in Nederland nog nooit ook maar 1 reactie heb gehad op de auto, voelde ik me daar constant bekeken. Mensen stopten, draaiden om en een enkeling kwam zelfs iets vragen.

2500 km gereden en geen enkele andere EV6 gezien, niet in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk noch Zwitserland.

We zaten in een dorpje op 1300 meter hoogte en bijna elke dag reden we het dal in en waren we 35 km verder voordat er ook maar een procentje verbruikt was. Door de lage snelheden daar ook voor het eerst 500+ km op de voorspelling gezien qua bereik.

Terugweg in 2 stops en 8u gedaan vanuit Zuid Zwitserland. Erg netjes en ook wederom enkel Ionity en geen wachttijden of problemen. Enige minpuntje dit keer was dat ze een 5 minuten van de snelweg af lagen en er niks verder bij lag dat open was. Dus geen toilet of koffie, niks.

En pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkiHHNPeU0ABAkS5wq3LAm0myZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlbP03ioiYPtLO83w7mwV7Yt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2023 22:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dus nu emigreren? 😂

Mooi plaatje!

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
DaMenaz schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:23:
Dus nu emigreren? 😂

Mooi plaatje!
Eerst faillissement aanvragen na een week Zwitserland... 🙃

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
stimpyrulez schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
[...]

Wellicht dat het inderdaad met de softwareversie te maken heeft. Bij mij doet de adaptieve cc het dus wel, en zelfs auto-steer functioneert met de caravan aan de haak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
DaMenaz schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:46:
[...]

De auto neemt niks op. Alleen livebeeld.

Ik heb zelf een Garmin Dashcam Mini2 aangesloten met een Dongar splitter. Werkt ideaal. Loopt als je gaat rijden en stopt vanzelf. Bijna onzichtbaar en voor de prijs prima beeld.

[Afbeelding]

Kan zomaar van pas komen:

YouTube: Jeep van rechts
Thanks, heb al een dashcam liggen, maar dus best behouden. Die splitter ziet er interessant uit omdat die ook makkelijk terug te draaien is.

Filmpje is een goeie overtuiger; heb ook al dergelijke filmpjes liggen, elke keer vraag ik me toch af wat daarmee te doen...
Pagina: 1 ... 305 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic