Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
Problemtulip schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:24:
[...]

is de accutemperatuur dan zo belangrijk? ik vind de verschillen wel erg extreem
Allebei circa 30-40 minuten rijden voor ik er was. Dus allebei in theorie even warm. Ga er dus ook vanuit dat het een incident was.

Ook geen idee hoe die techniek van high speed charging precies werkt, een collega beweerde dat ze een soort buffer batterij gebruiken en dat die misschien leeg/defect was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:47
Problemtulip schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:20:
Wat is jullie laadervaring bij de FASTNED stations 300KW?

ik ben daar nu 2x geweest, eerste keer 130KW laden en vandaag begon hij met 46KW! en na 20min pas op 75KW.

Ik had verwacht dat hij toch wel minimaal zou starten met 200+ KW?
betreft een plus versie.
de 800v ioniq5/ev6 hebben problemen met laden bij de alpitronic hypercharger laders (de grote laders met 2x ccs aansluiting erop)

deze hebben modules van 75kw erin, dus 4x 75kw. wanneer je met een koude accu aankomt en alleen 46kw laad, denk de lader dat je alleen <75kw gaat laden. zelfde met je poging met 130kw. het is blijkbaar lastig om 150kw+ te bereiken op de alpitronic hyperchargers. wanneer je eenmaal op 75kw/150kw zit, lading stoppen en opnieuw proberen om de 2/3e module die in de snellader zit te activeren om zo wat sneller te laden.

wil je echt gebruik maken van je 230kw laadsnelheid moet je het beste langs ionity. op fastned zul je vaak vast zijn op 150kw en in uiterste gevallen 75kw tot deze bug is opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Coasterfreak op 05-11-2021 18:35 ]

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ah! Verklaart een hoop! Die Fastned waar ik aan stond was inderdaad dan een Alpitronic.

Heeft Allego dan ook Alpitronic? Of vergelijkbare "bug"?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.allego.eu/-/media/project/allegofrontoffice/allegoeu/hpc/hpc-deventer-1-new.jpg?v=1&u=20210526T135702Z
Foto van hun website, ik stond wel bij de rechterpaal, aan de rechterkant waar ze dus adverteren met 320kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:47
dat zijn de efacec zuilen, weet niet of die ook moeite hebben met ioniq5/ev6. allego heeft ook van die alpitronics liggen op sommige plekken..

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBJZyXBWM0d_5w44F_5OF7OMIOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QwpGwqbGaYyyzpx3UnhXOG0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1lKsPvVP6W6QD3kTPp-taeJpSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hyfrj4GlEn4dOrxV4Lb3ByBD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Whoop whoop a 2nd AWD is registered!!

I spoke to Van Mossel the other day and mine is scheduled for mid January delivery. I always hope sooner as I expect this is just yet another made up date from Kia 🤦‍♂️😔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Darksprout schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:07:
[...]
Whoop whoop a 2nd AWD is registered!!
yes @stimpyrulez picked him up today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Dit is een groene Plus AWD als ik me niet vergis krijgt @stimpyrulez een rode GT-Line AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
jkwl schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:22:
[...]

Dit is een groene Plus AWD als ik me niet vergis krijgt @stimpyrulez een rode GT-Line AWD
Klopt, je hebt gelijk. Dit is een groene. Dan moet die van hem nog

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Yes, Hij staat op de oprit.

Een leuke oplevering gehad bij Kia Hengelo.
Leuk met zo'n doek over de auto en dan een kenteken met de familie naam erop.

Daarna had de verkoper (Fulco) verder het 1 en ander uitgelegd, maar hij gad al aan zeker nog niet alles te weten (en dat snap ik ook wel).
Gelukkig had hij wel door dat ik er blijkbaar zelf wel uitkom (of jullie kan raadplegen ;) ).

Het werd mij daar ook wel duidelijk dat ze zelf ook behoorlijk verrast waren dat mijn auto er zo snel was. Zeker omdat het een AWD was en ze nu al meer berichten krijgen dat ze andere klanten moeten gaan bellen dat het hem dit jaar niet meer wordt (dus wellicht wel de enige in NL).

Na alle uitleg richting huis gereden en daarna nog effe een lekker stukje rond getoerd.
De auto is heerlijk snel (was al een motor gewend), maar je wordt echt in de stoel gedrukt!

Verder een beetje wennen aan de auto en aan de piepjes (die zijn er wel veel).
Maar moet zeggen dat je er wel aan went (en ben nog aan het uitzoeken of je het 1 of ander nog kan uitzetten).
Ook een beetje met de instellingen zitten spelen en moet zeggen dat het er nog al veel zijn.
Wilde effe splitscreen instellen bij android auto, maar kwam er niet uit (ga nog effe terug zoeken in dit forum).

Ook de connect app geïnstalleerd en gekoppeld.
Moet zeggen dat ik wel vaak 'foutmeldingen' kreeg dat er geen verbinding was als ik een commando zend.
Maar soms werkt hij ook wel weer.
Zelfde issue met spraakbediening, ook hier een melding over de connectie.
Ik kijk het nog wel effe aan en anders maar even langs de dealer.

Maar al met al dik tevreden over de auto.
Ik zal nog wel in de fase zitten dat hij net nieuw is en ik nog niet echt wat slechte dingen kan benoemen.
Maandag heb ik een rit naar kantoor voor de boeg, dus dan kan ik mooi wat eerste snelweg km maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
Amazing 🤩

Really very pleased that someone has one finally. Wish it was me, as I’m sure many do, but our time will come!

Would love to know why just this one arrived, why Kia can’t explain this to anyone, and whether there really is just no order for when they arrive 🤷🏼‍♂️
stimpyrulez schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:32:
[...]

Daarna had de verkoper (Fulco) verder het 1 en ander uitgelegd, maar hij gad al aan zeker nog niet alles te weten (en dat snap ik ook wel).
Gelukkig had hij wel door dat ik er blijkbaar zelf wel uitkom (of jullie kan raadplegen ;) ).

Het werd mij daar ook wel duidelijk dat ze zelf ook behoorlijk verrast waren dat mijn auto er zo snel was. Zeker omdat het een AWD was en ze nu al meer berichten krijgen dat ze andere klanten moeten gaan bellen dat het hem dit jaar niet meer wordt (dus wellicht wel de enige in NL).

Na alle uitleg richting huis gereden en daarna nog effe een lekker stukje rond getoerd.
De auto is heerlijk snel (was al een motor gewend), maar je wordt echt in de stoel gedrukt!

Maar moet zeggen dat je er wel aan went (en ben nog aan het uitzoeken of je het 1 of ander nog kan uitzetten).
Ook een beetje met de instellingen zitten spelen en moet zeggen dat het er nog al veel zijn.
Wilde effe splitscreen instellen bij android auto, maar kwam er niet uit (ga nog effe terug zoeken in dit forum).

Moet zeggen dat ik wel vaak 'foutmeldingen' kreeg dat er geen verbinding was als ik een commando zend.

Ik zal nog wel in de fase zitten dat hij net nieuw is en ik nog niet echt wat slechte dingen kan benoemen.
Maandag heb ik een rit naar kantoor voor de boeg, dus dan kan ik mooi wat eerste snelweg km maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jkwl schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:22:
[...]

Jep, ik heb een rode GT Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
@stimpyrulez

U vraagt wij draaien!

Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"

Super vet! Ik spreek Fulco volgende week als de mijne voor onderhoud naar Hengelo mag. Ben benieuwd hoe hij de auto vindt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Dartlink schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:23:
[...]

Fastned Palmpol vorige week vrijdag 40%-80% geladen. Gemiddeld 180kW.

Gisteren bij Allego Deventer geweest en kwam niet boven de 120kW uit bij 8%-50%
Het snelladen gaat pas op volle snelheid als accu op temperatuur is. Als je in eco stand maar lader rijdt dan zal het langzamer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
[...]

Mooi man!
Hoe ervaar jij het Meridian systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dartlink schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:58:
@stimpyrulez

U vraagt wij draaien!

Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"

Super vet! Ik spreek Fulco volgende week als de mijne voor onderhoud naar Hengelo mag. Ben benieuwd hoe hij de auto vindt nu :)
Yes had hem gevonden.
Ingeval van android auto (en wellicht ook carplay), voordat je de wijziging kan doen moet mag de telefoon niet verbonden zijn met kabel.

Maar het is gelukt, waarvoor dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 19:17
[...]

Gefeliciteerd, maar zonder foto’s is het niet gebeurd ;)

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:08:
[...]

Mooi man!
Hoe ervaar jij het Meridian systeem?
effe er mee lopen spelen en tweaken.
In het begin viel het mij tegen (zelfs mijn vrouw vond het een vreemd geluid).
Daarna effe met de EQ gespeeld en klinkt naar mijn inziens al stukken beter.

Zal binnenkort wel effe foto plaatsen van mijn instellingen.
Weet niet of anderen het er mee eens zijn, maar ik vind het beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ERN5T schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:09:
[...]

Heb alleen slechte foto van de showroom.
Daarna heb ik meer gereden en dacht effe niet aan foto's ;)

Zal binnenkort wel effe plaatsen.

Weet iemand of er een welkom home/lease functie opzit qua verlichting?
Doel dan op het feit dat de lampen aangaan bij openen.
Ik kon alleen kiezen voor langer de lampen aanzetten bij sluiten, maar bij openen zie ik dit niet gebeuren...

Toch wel... duurt effe |:(

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 05-11-2021 21:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stimpyrulez
ERN5T schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:09:
[...]

Voor de ongelovigen onder ons... :P
Net effe met de 'nightshot' gemaakt op de oprit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPGYKEsYthwKy1Yc5uxsqVeGrn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tqieLwqp8DAhgQcDtinHUge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3sOyLcdlfeGDS32cOY2E3bV6s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrQKTmwcFkLnloeIYRDZ1CHK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Lichtelijk jaloers. Beetje maar. Minimaal. Bijna niet.
<snik>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik ben niet jaloers ....
Ik ben niet jaloers ....
Ik ben niet jaloers ....
Ik ben niet jaloers ....

Nog 5 dagen :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin2cv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo,

Ik woon in Belgie en we zijn van plan een eerste EV aan te kopen.
We rijden nu een CX5 benzine van 2017.

Testgereden met: EV6-Model 3-Ioniq5-Polestar 2-I pace- Model X( was voor de gein want over budget)

Blijven over: de EV6 RWD earth 77.4kwh en de Model 3 RWD of LR.

Vandaag de EV6 voor de 2de maal test gereden. Mijn 3 dames zijn hiervoor ik neig naar de Model3.
De model 3 voor mij vooral voor de range/verbruik en gebruiksvriendelijk kwa navigatie en direct kunnen plannen wanneer je moet laden en waar.

Ik denk dat de Ev6 "handiger" is kwa koffer en de overstap vanuit een ICE is makkelijker kwa dash en dergelijke.
Ik ken de EV database maar ben opzoek naar wat verbruikscijfers van jullie ?

Ik vond op Youtube een test vanuit korea en een duitse. Die laatste reed aan zeer hoge snelheden.
Ik wacht even op testen van Björn nylland.
Maar wat zeggen de ervaringen hier op het forum ?

Mijn vader woont in het Zuiden van Frankrijk. Als ik die route op ABRP invoer dan heeft de EV6 1 stop meer nodig dan de Model 3 LR maar is maar een 14minuten lager onderweg.
Dit is verwaarloosbaar op 1000km.
Ik vraag mij alleen af zijn er genoeg palen die "snel" zijn. Openstelling van superchargers voor ander Ev is natuurlijk een plus.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
robin2cv schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:07:

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.
Thanks
Just do it !

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
robin2cv schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:07:

Blijven over: de EV6 RWD earth 77.4kwh en de Model 3 RWD of LR.

Vandaag de EV6 voor de 2de maal test gereden. Mijn 3 dames zijn hiervoor ik neig naar de Model3.
De model 3 voor mij vooral voor de range/verbruik en gebruiksvriendelijk kwa navigatie en direct kunnen plannen wanneer je moet laden en waar.
Zelfde keuze hier alleen dan de EV6 Plus (mid level dus) en de Model 3 SR+. De LR is een heel stuk duurder dan de EV6.

Morgen eerste proefrit met de Model 3 maar mijn vrouw ziet die auto ook niet zitten.

Ik vind hem ook niet mooi, lelijk zelfs, maar de software lijkt echt enorm veel beter. Als Kia nu eens gewoon zou zeggen dat er fatsoenlijke routeplanning komt op de EV6 dan zou dat al helpen. Want dat is naar mijn idee het grootste gemis. Android Auto of Apple Carplay is leuk en aardig maar dat kun je dan weer niet op je hoofd0scherm zien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ihkvdb
Phusebox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:32:
[...]

Zelfde keuze hier alleen dan de EV6 Plus (mid level dus) en de Model 3 SR+. De LR is een heel stuk duurder dan de EV6.

Morgen eerste proefrit met de Model 3 maar mijn vrouw ziet die auto ook niet zitten.

Ik vind hem ook niet mooi, lelijk zelfs, maar de software lijkt echt enorm veel beter. Als Kia nu eens gewoon zou zeggen dat er fatsoenlijke routeplanning komt op de EV6 dan zou dat al helpen. Want dat is naar mijn idee het grootste gemis. Android Auto of Apple Carplay is leuk en aardig maar dat kun je dan weer niet op je hoofd0scherm zien.
Ik ben erg tevreden over de navigatie en dat had ik niet gedacht. Geeft melding van flitsers en houd rekening met verkeersdrukte. Geen automatische laadpunt toevoeging aan route (kan Apple ook niet) maar je kan wel makkelijk zoeken en filteren op bv laadsnelheid. Omleidingen of route herberekenen is ook makkelijk. De uitspraak van navigatie is beter dan die van Apple CarPlay. En je kan met Kia Connect makkelijk thuis adressen opzoeken en vooraf naar je navigatie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:26:
[...]

Ik ben erg tevreden over de navigatie en dat had ik niet gedacht. Geeft melding van flitsers en houd rekening met verkeersdrukte. Geen automatische laadpunt toevoeging aan route (kan Apple ook niet) maar je kan wel makkelijk zoeken en filteren op bv laadsnelheid. Omleidingen of route herberekenen is ook makkelijk. De uitspraak van navigatie is beter dan die van Apple CarPlay. En je kan met Kia Connect makkelijk thuis adressen opzoeken en vooraf naar je navigatie sturen.
Kun je ook meerdere punten aan een route toevoegen? Dan zou je bijvoorbeeld zelf een route via laadstations kunnen plannen voor een vakantie bijvoorbeeld. Dan wil je echt niet onderweg gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat Interstellar Grey ziet er toch ook snel vuil uit :+

En nog een paar kleuren op een rijtje. Alleen begin van de video is m.i. interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin2cv
Lelijk vind ik de model3 niet. De Ev6 evenmin.
Model 3 nieuw is duurder in België maar wel jong 2dehands te krijgen.
En in Frankrijk nieuw aan de Ev6 prijs.
De Sr+ is in Frankrijk "maar" 43800. Dat is zonder de eco bonus. Dan is die 37800 geloof ik.
Aangezien mijn pa in Frankrijk woont zijn er wel een aantal opties. Nieuw of 2dehands.

Maar door de andere koets schilt het verbruik wel wat van de 2 modellen.
De Sr+ van 2022 heeft zelfs 494 km Range. Is zeker niet slecht. De LR zit op meer dan 600.
Uiteraard theorie maar dat is de 528 van de Ev6 ook. Vandaar dat ik wat Realtime cijfers zoek.
Ev6 is wellicht minder door ontwikkeld in vergelijking met de Tesla.
V2L is mooi feature maar echt geen idee voor wat ik het zou gebruiken?
V2H misschien wel al ben ik wel benieuwd naar de invloed op de accu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robin2cv schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:35:
De Sr+ is in Frankrijk "maar" 43800. Dat is zonder de eco bonus. Dan is die 37800 geloof ik.
Aangezien mijn pa in Frankrijk woont zijn er wel een aantal opties. Nieuw of 2dehands.
Tja dat zijn leukere prijzen. De EV6 mid trim en M3 SR+ zijn beide rond de 53.000 hier. Ook geen subsidie op.

Wat is het toch een fijn land hè Nederland. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 00:39

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Phusebox schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:37:
[...]

Tja dat zijn leukere prijzen. De EV6 mid trim en M3 SR+ zijn beide rond de 53.000 hier. Ook geen subsidie op.

Wat is het toch een fijn land hè Nederland. :/
12% bijtelling
€4.000 aankoop subsidie voor particulieren (oké, pot is leeg tot 1-1)
Milieu investeringsaftrek
Vamil
Geen wegenbelasting
€0 bpm / CO2 belasting

Volgens mij heb je een paar puntjes over het hoofd gezien.

Het kan gekker/leuker maar 'geen subsidie' is wel heel kort door de bocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
de meester01 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:42:
[...]

12% bijtelling
Vamil
Geen wegenbelasting
€0 bpm / CO2 belasting

Precies. De staat draagt duizenden euro's bij, direct en indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
What deduction is possible by owing an EV in the Netherlands? I need an accountant for this year so all tips welcome 😉
[...]

12% bijtelling
Vamil
Geen wegenbelasting
€0 bpm / CO2 belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Darksprout schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:09:
What deduction is possible by owing an EV in the Netherlands? I need an accountant for this year so all tips welcome 😉

[...]
They are actually mentioned in the post you quoted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

12% bijtelling
Vamil
Geen wegenbelasting
€0 bpm / CO2 belasting

Vamil is er alleen voor waterstofauto's tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Darksprout schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:09:

[...]
Dat ligt er aan of je een ondernemer bent of particulier. Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk met een accountant of belastingadviseur gaan praten als je ondernemer bent want sommige fiscale zaken kun je achteraf niet meer regelen. Zo moet je bijvoorbeeld de MIA - Milieu investeringsaftrek - uiterlijk binnen 3 maanden na het tekenen van het koopcontract aanvragen/een digitale melding doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

12% bijtelling
Vamil
Geen wegenbelasting
€0 bpm / CO2 belasting

Behalve als je particulier koopt. Dan is Nederland zoals altijd zo ongeveer het duurste van Europa.

En hier is de grens 45k, zijn de auto's duurder dus minder keuze met subsidie.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2021 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
DarkFire1985 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:15:
[...]

Vamil is er alleen voor waterstofauto's tegenwoordig.
Ik heb in juni/juli de aanbetaling voor mijn EV6 (8.6k) nog wel mogen opgeven voor de MIA\VIAMIL.
Het is wel zo dat daarmee ongeveer net de draadloze oplader betaald is.
:+

[ Voor 1% gewijzigd door henrov op 06-11-2021 06:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Weet iemand wat in Kia connect app het 'lampje symbool' links naast het 'Accu symbooltje' betekent?
Staat 'Normaal' bij.
E-niro heeft dit niet.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
Ihkvdb schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:26:
[...]

Er is een optie als de acculading onder de 10% komt de navigatie automatisch een tussenstop maakt bij een laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KLB99 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:35:
[...]

Er is een optie als de acculading onder de 10% komt de navigatie automatisch een tussenstop maakt bij een laadpunt.
Als je dat nou kom verhogen naar 20% was het al beter. 10% is cutting it close als er in de buurt niks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Moet ook niet alleen vertrouwen op je navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:48:
[...]

Als je dat nou kom verhogen naar 20% was het al beter. 10% is cutting it close als er in de buurt niks is.
10% is toch iets van 50km? Lijkt mij ruim voldoende om een paal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:00:
[...]

10% is toch iets van 50km? Lijkt mij ruim voldoende om een paal te vinden.
Een werkende... En 10% is ook 30km op de snelweg in de winter.

Snap dat je niet op de navigatie volledig moet vertrouwen, maar ik zou het fijn vinden bij het plannen van een route of rijden van een route dat ie zegt van "hey je hebt nog 400km voor de boeg en nog maar 100 km bereik. Binnen nu en 50 km heb ik deze opties voor je."

Lijkt mij dat dit haalbaar moet zijn voor een groot concern als de Hyundai groep.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2021 09:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

Reacher

oldschool

Tot dat er een software update komt die dit oplost kun je iig gebruik maken van:
https://apps.apple.com/nl...plaadstations/id438176982

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
henrov schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 06:30:
[...]

Ik heb in juni/juli de aanbetaling voor mijn EV6 (8.6k) nog wel mogen opgeven voor de MIA\VIAMIL.
Dat is de MIA.
Omdat ik als ondernemer express een auto uit 2019/2020 uitzocht met MINDER dan 6000 km kreeg ik ook de MIA, iets van 4500-5000 aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:10:
[...]

Snap dat je niet op de navigatie volledig moet vertrouwen, maar ik zou het fijn vinden bij het plannen van een route of rijden van een route dat ie zegt van "hey je hebt nog 400km voor de boeg en nog maar 100 km bereik. Binnen nu en 50 km heb ik deze opties voor je."

Lijkt mij dat dit haalbaar moet zijn voor een groot concern als de Hyundai groep.
Vorige week met deze optie aan een aantal dagen door Duitsland gereden met zo weinig mogelijk snelweg. Nul keer laadstress gehad. Werkt in de praktijk veel beter dan je denkt. Waarschuwing voor rood licht camera's werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Hier nog een kia forum ev wel.meer op de UK markt maar leuke en interessante wetenswaardigheden https://www.kiaevforums.com/forums/#kia-ev-forum.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

henrov schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 06:30:
[...]

Volgend jaar wordt de mia 2 x zo hoog.... Fuque >:)

Maar de netto bijtelling knalt omhoog :|

Net wat je zegt maar met een kwartier pielen op de rvo website verdien je toch €1350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgNL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
robin2cv schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:35:

Maar door de andere koets schilt het verbruik wel wat van de 2 modellen.
De Sr+ van 2022 heeft zelfs 494 km Range. Is zeker niet slecht. De LR zit op meer dan 600.
Uiteraard theorie maar dat is de 528 van de Ev6 ook. Vandaar dat ik wat Realtime cijfers zoek.
Ev6 is wellicht minder door ontwikkeld in vergelijking met de Tesla.
V2L is mooi feature maar echt geen idee voor wat ik het zou gebruiken?
V2H misschien wel al ben ik wel benieuwd naar de invloed op de accu dan.
Ik ben ook een Belg en donderdag testgereden met de EV6. Ik zei ook tegen de verkoper dat ik de EV6 vooral verkies (tov Enyaq, ID4, Ioniq 5, Model 3, ...) wegens de V2L-functie. De Ioniq 5 heeft dit ook, maar is dan als snel €6000 duurder. De verkoper wist te zeggen dat er iemand de EV6 besteld heeft als thuisbatterij. Deze persoon had al een andere auto en zou nauwelijks met de EV6 rijden. Als je een thuisbatterij van 77kWh zou aanschaffen, zou deze een stuk duurder zijn dan de EV6 en ondertussen heb je er ook nog een auto bij was de redenering.
Voor alle duidelijkheid: ik zou de EV6 ook gebruiken als auto ;), maar weet er iemand wat de prijs zou zijn voor een bidirectionele laadpaal? Deze zou je nodig hebben om de EV6 ook te gebruiken als thuisbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 06:23:
[...]

Behalve als je particulier koopt. Dan is Nederland zoals altijd zo ongeveer het duurste van Europa.

En hier is de grens 45k, zijn de auto's duurder dus minder keuze met subsidie.
Ja dan kun je beter in DL wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Zoals gewoonlijk blaas je hele basale zaken op tot problematiek van Bijbelse proporties. Een beetje minder mag ook wel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtBz91UBzqPOxrIkc3VFzPQGDiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsSo3kG4cLm1ps4fJqRrIZX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBY9-e19cI6E_8qmsBpJdGgGlWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2w0ThHrAw1HN4igJWa3g4Ajv.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn auto opgehaald!
Wat een top bak, niet normaal!

Eerste (miss domme) vragen die de dealer ook niet kon beantwoorden:

- Kun je de klep voor het laden ook vanaf je sleutel openen?
- de verloopstekker (V2L) zat er bij mij niet bij, bij de Plus moet deze wel geleverd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
PieterSn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:10:

Zojuist mijn auto opgehaald!
Wat een top bak, niet normaal!

Eerste (miss domme) vragen die de dealer ook niet kon beantwoorden:

- Kun je de klep voor het laden ook vanaf je sleutel openen?
- de verloopstekker (V2L) zat er bij mij niet bij, bij de Plus moet deze wel geleverd worden?
1: Nee
2: ja hoort erbij, zit er bij mij bij, kijk even in die grote vierkante tas waar ook je granny in zit.

Hier een rode, erg gaaf en rijdt tov de e-niro nog veel beter. Geluid van de radio is slecht. Ik kan nog geen fatsoenlijke instelling verzinnen. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
grotegok schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:14:
[...]

1: Nee
2: ja hoort erbij, zit er bij mij bij, kijk even in die grote vierkante tas waar ook je granny in zit.

Hier een rode, erg gaaf en rijdt tov de e-niro nog veel beter. Geluid van de radio is slecht. Ik kan nog geen fatsoenlijke instelling verzinnen. Wie wel?
1. Dus je moet ten alle tijden je portierdeur openen en daar de klep openen?
2. Oke ga ik nog is goed kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
[...]

Een werkende... En 10% is ook 30km op de snelweg in de winter
Ik bewaar je opmerking en kom er in de winter op terug. Mijn gevoel zegt dat ie zeker niet onder de 400 gaat zakken. Ik heb nog een e-niro en die haalt dit ook makkelijk (nog)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
PieterSn schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:16:
[...]

1. Dus je moet ten alle tijden je portierdeur openen en daar de klep openen?
2. Oke ga ik nog is goed kijken!
1: nee, je kan lichtjes op de klep drukken en hij gaat magisch open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Net een proefrit gehad met een GT-line RWD.
Wat een bak!

Op de foto's lijkt hij veel kleiner.
Kia Stern vertelde dat de GT-line AWD pas in maart weer beschikbaar komen.

Denk dat ik hem toch maar ga nemen, volgende week weer even een proefritje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Via Kia connect kan je de laadpoort ook openen zonder je portieren te openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Net ook de eerste witte GT Line gespot in Eindhoven... Blijft toch een mooie auto. Dat wit staat ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin2cv
BelgNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:58:
[...]

Ik ben ook een Belg en donderdag testgereden met de EV6. Ik zei ook tegen de verkoper dat ik de EV6 vooral verkies (tov Enyaq, ID4, Ioniq 5, Model 3, ...) wegens de V2L-functie. De Ioniq 5 heeft dit ook, maar is dan als snel €6000 duurder. De verkoper wist te zeggen dat er iemand de EV6 besteld heeft als thuisbatterij. Deze persoon had al een andere auto en zou nauwelijks met de EV6 rijden. Als je een thuisbatterij van 77kWh zou aanschaffen, zou deze een stuk duurder zijn dan de EV6 en ondertussen heb je er ook nog een auto bij was de redenering.
Voor alle duidelijkheid: ik zou de EV6 ook gebruiken als auto ;), maar weet er iemand wat de prijs zou zijn voor een bidirectionele laadpaal? Deze zou je nodig hebben om de EV6 ook te gebruiken als thuisbatterij.
Ik geloof dat er nu nog maar 1 paal is die het kan. Die kost een duid.
https://esl-emobility.com...r-chademo-7-4kw-500v.html

Er zullen er nog wel op de markt komen wellicht.
Hoe de Accu hier op termijn mee om gaat ?

Komende maandag de Model 3 ophalen en dinsdag pas terug brengen. Daarna de knoop hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

robin2cv schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:46:
[...]

Komende maandag de Model 3 ophalen en dinsdag pas terug brengen. Daarna de knoop hakken.
Die is ook nog eens ChaDeMo, geen CCS.
Overigens is V2L iets anders dan V2G. Als je wilt terugleveren aan het net, heb je dat laatste nodig.

Ik vraag me ook af wat dit doet met de garantietermijn van het accupakket. Kilometerstanden kun je controleren, maar hoe verwerk je het terugleveren aan het net in een garantieovereenkomst?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ihkvdb
ERN5T schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:49:
[...]

Dat ben ik ook van plan, kan je inderdaad wat foto’s plaatsen, hoe het is ingebouwd?
Er zijn twee aansluitingen op de voorste dashcam. Één voeding en één voor beeld van achter camera. De voorste dashcam zit plat tegen de behuizing achter de spiegel. De unit neemt zo vrijwel geen zicht weg. Display is nu niet zo zichtbaar maar dat hoeft ook niet omdat de app beeld geeft en makkelijker te bedienen is. De voorste dashcam is los te klikken voor als beeld nodig is voor instellingen of zo. Daarna weer makkelijk terug te plaatsen. Twee foto’s toegevoegd, van montage tijdens gebruik en losgeklikt voor incidentele aanpassingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2pOH0ykrzSv53yxzRfbjX8sjbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRGpBTwlmTpZ3Sll7QhbT0Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-D8YllFsKnPgrA5nCk5XRXaaFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaP9p8fP5eQxPMHHh0KXzT6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zxayWcweghEY--IjhtjVkXJQz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp6FThOiTFJfzpAPJvgnRMCB.jpg?f=fotoalbum_large
De achterste dashcam zit bovenaan de achterklep en neemt ook zo min mogelijk zicht weg. Er is heel veel in te stellen, we hebben de standaard settings gehouden, zijn voor ons goed.
Door de hoge resolutie zijn opnames groot, maar via WiFi op telefoon te downloaden. We hebben een 16gb SD kaartje maar gaan we upgraden naar 64 of 128 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59

anc

Ihkvdb schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:37:
[...]

Er zijn twee aansluitingen op de voorste dashcam. Één voeding en één voor beeld van achter camera. De voorste dashcam zit plat tegen de behuizing achter de spiegel. De unit neemt zo vrijwel geen zicht weg. Display is nu niet zo zichtbaar maar dat hoeft ook niet omdat de app beeld geeft en makkelijker te bedienen is. De voorste dashcam is los te klikken voor als beeld nodig is voor instellingen of zo. Daarna weer makkelijk terug te plaatsen. Twee foto’s toegevoegd, van montage tijdens gebruik en losgeklikt voor incidentele aanpassingen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De achterste dashcam zit bovenaan de achterklep en neemt ook zo min mogelijk zicht weg. Er is heel veel in te stellen, we hebben de standaard settings gehouden, zijn voor ons goed.
Door de hoge resolutie zijn opnames groot, maar via WiFi op telefoon te downloaden. We hebben een 16gb SD kaartje maar gaan we upgraden naar 64 of 128 Gb.
Dat ziet er goed uit! :)
Zit hij dan nog ergens in een sigarettenstekker ingestoken?
Ik heb in mijn huidige auto ook zo'n soort systeem zelf ingebouwd alleen twijfel nu om hem over te zetten omdat ik even niet weet waar ik nu zo'n aansluiting beschikbaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
80km enkele reis gereden voor een Steel Grey te zien in het echt. Kom je daar is de auto er helemaal niet... Ja die is vandaag afgeleverd. Misverstand helaas..maar uiteindelijk netjes opgelost door de dealer. Ze hebben speciaal een laten komen van een ander filiaal voor ons.

Maar wel de Interstellar Grey gezien. Viel niet tegen maar het is wel jammer dat het zwevend dak en de design elementen dan een beetje wegvallen.

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 15-11-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:57:
80km enkele reis gereden voor een Steel Grey te zien in het echt. Kom je daar is de auto er helemaal niet... Ja die is vandaag afgeleverd. Mooi mensen, ik had gevraagd om vandaag te komen kijken.
Lekker dan, mocht je anders een proefrit rijden in een auto die eigenlijk al verkocht was. Wat zullen ze zeggen als je hem had beschadigd? We hebben de auto nog even voor een proefrit weggegeven. :?

[ Voor 16% gewijzigd door marcovit op 06-11-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
marcovit schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:14:
[...]

Lekker dan, mocht je anders een proefrit rijden in een auto die eigenlijk al verkocht was. Wat zullen ze zeggen als je hem had beschadigd? We hebben de auto nog even voor een proefrit weggegeven. :?
Ik denk als ze dat hadden gedaan, en de auto aan mij was afgeleverd ik wel vraagtekens zou hebben bij de kilometerstand :+

@Phusebox meh das wel erg zuur! Wat bedoel je precies met zwevend dak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
Dartlink schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:19:
[...]

@Phusebox meh das wel erg zuur! Wat bedoel je precies met zwevend dak?
Zwevend dak design:
Afbeeldingslocatie: https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2021/03/kia-ev6-premiera-3.jpg

Je ziet het minder als de auto erg donker is van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ah check, ja ik heb een zwarte dus valt mij niet op dan :P

Vandaag even alle ruiten weer van binnen en buiten schoongemaakt en vetvrij gemaakt. Wat een vettigheid komt er vanaf! Ben benieuwd hoe het nu met beslaan gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:14:
[...]

Nee nee ik ging alleen voor de kleur te bekijken.

Er stond eentje in de showroom die verkocht was maar het kunststof van de led balk achter zat aan de bovenkant al vol krassen :x

Verder ook proefrit gemaakt in de Model 3 vandaag... Het enige dat me doet twijfelen is die enorme voorsprong qua software die ze hebben. Verder is de EV6 voor ons echt een mooiere auto van buiten en van binnen voelt het "gezelliger" aan, stom woord maar de Tesla is zo klinisch. Stoelen van de Tesla waren wel fijner... Bij de EV6 mis ik zelf wat meer steun aan de zijkant.

Het wordt nog even plussen en minnen en vervolgens het financiële plaatje bekijken of we er nu wel of niet voor gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
anc schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:52:
[...]

Dat ziet er goed uit! :)
Zit hij dan nog ergens in een sigarettenstekker ingestoken?
Ik heb in mijn huidige auto ook zo'n soort systeem zelf ingebouwd alleen twijfel nu om hem over te zetten omdat ik even niet weet waar ik nu zo'n aansluiting beschikbaar heb.
Hij is aangesloten met vaste stroom zodat je geen kabels ziet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Ihkvdb schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:38:
[...]

Hij is aangesloten met vaste stroom zodat je geen kabels ziet lopen
Heb je de kabels zelf weg gewerkt? Zo ja, was het een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:37:
[...]

Er zijn twee aansluitingen op de voorste dashcam. Één voeding en één voor beeld van achter camera. De voorste dashcam zit plat tegen de behuizing achter de spiegel. De unit neemt zo vrijwel geen zicht weg. Display is nu niet zo zichtbaar maar dat hoeft ook niet omdat de app beeld geeft en makkelijker te bedienen is. De voorste dashcam is los te klikken voor als beeld nodig is voor instellingen of zo. Daarna weer makkelijk terug te plaatsen. Twee foto’s toegevoegd, van montage tijdens gebruik en losgeklikt voor incidentele aanpassingen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelf ingebouwd trouwens? Heb ik even gemist, of laten doen? Wat was je kwijt? Ziet er netjes uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
robin2cv schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:46:
[...]

Er zijn meer laadpalen die auto accu bidirectional (V2G) laten werken. Maar allemaal behoorlijk prijzig.

https://fluctis.energy/diensten/V2G
https://www.venematech.shop/v2g-dc-laadsysteem-10kw.html
Enzovoorts

Bij 10kwh thuisladen verlies je bij terugleveren 14% rendement. Komt doordat je 2x stroom omzet, eerst van 220v naar auto en dan van auto naar 220v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
marcovit schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:41:
[...]

Heb je de kabels zelf weg gewerkt? Zo ja, was het een beetje te doen?
Ik raad absoluut aan om de garage het te laten doen. Bij mijn e-Niro liep de bedrading vlak langs airbags en als je dat verkeerd doet krijg je bij impact niet alleen airbag maar ook striemende draad tegen je aan. Of de airbag blaast zich dan onvolledig op.
De kabel naar achteren is ook best lastig. Garage heeft perfect werk geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
marcovit schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:22:
[...]

Zwevend dak design:
[Afbeelding]

Je ziet het minder als de auto erg donker is van kleur.
Inderdaad, keuze bij mij was daarom voor wit te gaan. Vind de lijnen dan meer naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Maar als ik nu heel simpel redeneer over de V2L of V2G of V2H.
De EV6 zet via de laadpoort en het adapterstuk gelijkstroom om naar wisselstroom anders zou je via de adapter geen koffiezet of tv kunnen laten werken.
Als ik nu een kabel voorzie met aan de uiteinde telkens een stekker , ik steek 1 stekker in de adapter van de EV6 de andere stekker in een stopcontact, dan zet de EV6 toch wisselstroom op het thuisnet 🤔.
Als ik dan voor de zekerheid de hoofdschakelaar van het net afzet zodat er geen stroom van het net door kan naar de kabel tussen huis en EV6 moet het toch lukken 🤔.
Of ga ik nu heel kort door de bocht, opgelet gaat wel over enkel fasig aangesloten woning en geen 3 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
JT900 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:23:
De EV6 zet via de laadpoort en het adapterstuk gelijkstroom om naar wisselstroom anders zou je via de adapter geen koffiezet of tv kunnen laten werken.
Als ik nu een kabel voorzie met aan de uiteinde telkens een stekker , ik steek 1 stekker in de adapter van de EV6 de andere stekker in een stopcontact, dan zet de EV6 toch wisselstroom op het thuisnet 🤔.
Als ik dan voor de zekerheid de hoofdschakelaar van het net afzet zodat er geen stroom van het net door kan naar de kabel tussen huis en EV6 moet het toch lukken 🤔.
Of ga ik nu heel kort door de bocht, opgelet gaat wel over enkel fasig aangesloten woning en geen 3 fase
Als ik dit zo lees zou het in theorie kunnen. Je zit wel met een maximum aan vermogen dat je via een stopcontact mag terugleveren. Heeft er ook mee te maken welke andere apparaten op de groep zijn aangesloten. Ik zou me hier goed in verdiepen, voordat de verzekering gaat steigeren omdat je zaken verkeerd hebt aangesloten. Daarnaast, is de V2L beperkt in hoeveel vermogen die terug kan leveren. Dus het kan zijn dat daar ook nog een addertje onder het gras zit.

https://www.zonnepanelen-info.nl/zonnepanelen-met-stekker/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
1 de kabel met aan twee kanten een stekker is levensgevaarlijk.
2 voor de zekerheid de hoofdschakelaar afzetten, is niet genoeg, die MOET worden afgezet anders gaat het niet goed.
Verder moet het kunnen.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Misschien al bekend, maar Nextmove heeft zoiets als eens uitgeprobeerd met de IONIQ 5:

Zelf ga ik daar niet aan beginnen. Mocht de stroom eens uitvallen en ik heb perse wat stroom nodig, dan rol ik wel een haspel uit vanuit de auto naar het betreffende apparaat in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
ERN5T schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:30:
1 de kabel met aan twee kanten een stekker is levensgevaarlijk.
2 voor de zekerheid de hoofdschakelaar afzetten, is niet genoeg, die MOET worden afgezet anders gaat het niet goed.
Verder moet het kunnen.
Kan je me even uitleggen waarom het gevaarlijk is om aan elk einde een stekker te hebben op 1 kabel.
Ik geloof je , maar ik weet graag ook waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Die kabel heb je natuurlijk ergens liggen, steek je de kabel op een ander moment in een spanningvoerende wandcontactdoos en je pakt de stekker aan de andere kant beet, dan ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Ik doe het anders en wel veilig:
Via de V2L zet ik de 230v om naar 48V DC welke ik vervolgens met een aangepaste zonnepaneelomvormer teruglever aan mijn bestaande grid.
Niet heel erg rendabel maar wel erg leuk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
Op de door u beschreven manier komt de stroom ongezekerd op de groep en klapt bij een probleem niet de zekering eruit maar begeeft waarschijnlijk de techniek van de EV6 het. Dan heeft u geen stroom en geen auto meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Ik kan nergens de utility modus vinden zoals de e-niro heeft.
Dat je het 'contact' op aan kan laten en urenlang je radio, verwarming kan gebruiken.
Was erg handig laatst bij een drive-in bioscoop.

Iemand een idee of de EV6 dit ook heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
Ihkvdb schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:43:
[...]

Op de door u beschreven manier komt de stroom ongezekerd op de groep en klapt bij een probleem niet de zekering eruit maar begeeft waarschijnlijk de techniek van de EV6 het. Dan heeft u geen stroom en geen auto meer..
Dit zou ook gelden voor alles wat direct aan de V2L wordt gehangen en is daarom niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
ERN5T schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:47:
[...]

Dit zou ook gelden voor alles wat direct aan de V2L wordt gehangen en is daarom niet van toepassing.
Ok dat klopt.
Maar wat gebeurt er als de kabel direct aan een groep in huis hangt en er meer dan 3500watt verbruikt wordt. Zou de V2L box dan een automatische zekering hebben? Ik ga het in ieder geval niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
ERN5T schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:43:
Die kabel heb je natuurlijk ergens liggen, steek je de kabel op een ander moment in een spanningvoerende wandcontactdoos en je pakt de stekker aan de andere kant beet, dan ….
Klopt ik ben mee !

Dat van ongezekerd op het thuisnet zetten zou je kunnen oplossen door het stopcontact apart af te zekeren in zekeringskast. Een opbouwstopcontact onder de zekeringskast en van het opbouwstopcontact direct naar de zekering. Of zie ik het mis 🤔.

Of de kabel vast op een zekering , geen V2H nodig dan de zekering uit.

Ik ben gewoon nieuwsgierig of het zou kunnen , alleen de kostprijs als het fout loopt houdt me tegen om het eens te proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
grotegok schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:46:
Dat je het 'contact' op aan kan laten en urenlang je radio, verwarming kan gebruiken.

Volgens de handleiding:
EV Settings —> Utility mode —> Activate Utility Mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
grotegok schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:46:

Zoek even op kampeermodus in het Nederlands :) geen idee hoe het in het Engels heet bij de EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe is nu de ervaring met stembediening? Vandaag dus in de Model 3 gereden en dat werkte heel fijn. In de EV6 heb ik helaas nog geen enkele keer een werkend systeem gehad, nu drie keer kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Tijdens de twee proefritten die ik gemaakt heb, heb ik de spraakherkenning enigszins getest. Tijdens de eerste rit waren de online services niet gekoppeld, dus werkte het niet. Bij de tweede rit (zelfde auto) was het blijkbaar wel gekoppeld, want alle spraakcommando’s die ik ingaf werden correct herkent. Ik heb daarbij vooral de invoer van navigatiebestemmingen geprobeerd. Over het algemeen gebruik ik het namelijk vooral daarvoor.

Eigenaren van een EV6 zullen vast ook nog wel even reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
Phusebox schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:17:
Hoe is nu de ervaring met stembediening? Vandaag dus in de Model 3 gereden en dat werkte heel fijn. In de EV6 heb ik helaas nog geen enkele keer een werkend systeem gehad, nu drie keer kunnen testen.
In mijn e-Niro werkte het zelden. In de EV6 gaat het bij mij perfect. Ook vind ik de stem veel beter klinken. De EV6 is beduidend stiller dan de e-Niro dus ik denk dat daar een (groot) deel van het verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:23:
[...]

In mijn e-Niro werkte het zelden. In de EV6 gaat het bij mij perfect. Ook vind ik de stem veel beter klinken. De EV6 is beduidend stiller dan de e-Niro dus ik denk dat daar een (groot) deel van het verschil zit.
Ok, heb nog geen stem gehoord in alle proefritten. Kreeg altijd errors bij de stembediening.

Er staat op YouTube ook nog geen goede infortainment system review...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Nu online
Wel grappig trouwens dat je een EV6 of een Model 3 overweegd @Phusebox. Ik rijd namelijk zakelijk een Model 3 LR AWD (2021 model) en heb prive een EV6 in bestelling staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin2cv
Franciesco schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:33:
Wel grappig trouwens dat je een EV6 of een Model 3 overweegd @Phusebox. Ik rijd namelijk zakelijk een Model 3 LR AWD (2021 model) en heb prive een EV6 in bestelling staan. :)
En waarom de Ev6 prive gekozen ?
Ik ben aan het rondkijken tussen dezelfde 2 opties ;-)

Nog niemand die zijn verbruikscijfers of real life range kan geven voor RWD,19inch en 77.4kwh accu ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

Reacher

oldschool

Wij hebben ook nog een model3. Ik vind het een slechte auto. Geen seconde gedacht om bij een tesla te gaan kijken.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:45:
Wij hebben ook nog een model3. Ik vind het een slechte auto. Geen seconde gedacht om bij een tesla te gaan kijken.
Wat vind je slecht? In vergelijking met de EV6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Ik heb de mijne ook binnen (uitgebreidere review volgt na meer km) erg blij mee tot dus ver. Ik loop wel tegen paar dingen aan, deels al eerder genoemd:

- Lampje gordel middenachter blijft soms branden
- Gepland verwarmen doet niets (niet geprobeerd met laadkabel eraan)
- Via Kia connect app de verwarming aanzetten laat de auto wel ventileren maar voor zover ik kan voelen alleen met koude lucht. Stuurwiel wordt wel verwarmd.
- Navigatie berekening is tergend langzaam.
- auto gaat niet op slot na gebruik bij weglopen met sleutel (geen idee of dit zo hoort maar had het wel verwacht).
- als ik langs de auto loop met sleutel en hij opent en sluit (zodra sleutel buiten bereik) dan doet de automatische achterklep het niet meer. Sta je daar met je spullen in de hand. Andersom werkt ook niet (eerst koffer open en daarna deuren openen door nabijheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een 100-0% test op lagere snelheid door dezelfde Duitser die laatst 1000km deed op hoge snelheden.

Pagina: 1 ... 30 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic