Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Overstag schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:35:
[...]

In de Nederlandse taal is het linker tabblad een soort icoontje van een klok en het rechter tabblad een soort icoon van een scheef hangende vlieger/driehoek
Het tabblad klok geeft berichten van de auto en de schuine vlieger is leeg en staat alleen geen berichten.
Bedoel je dit, het klokje staat ook op startpagina rechts boven.
Rechter inderdaad. Telkens als ik die open blijft de app hangen op verbinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Tolga07 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:14:
[...]

Doet het anderen keren wel bij mij. Nu ligt bij mij Kia Connect eruit lijkt het
Sinds gister tegen de avond kreeg na enige tijd geen reactie van voertuig of als het nog langer duurt serverfout

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Phusebox schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:38:
[...]

Rechter inderdaad. Telkens als ik die open blijft de app hangen op verbinden.
Hij opent bij mij wel, maar kan nergens iets vinden om hem te “verbinden”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:13
Nl-jeff schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:33:
Vraagje voor de mensen die hun precondition update uit hebben laten voeren:
Voorheen bij snelladen was er tussen 80% en 90% nog een mooie laadcurve van ~60--20kw.
Vandaag merkte ik op bij het snelladen met precondition vooraf dat de laadsnelheid stipt bij 82% in een seconden of 20 af flakt naar strak 5kw!
Hebben anderen dit ook opgemerkt?
(Was voor de zekerheid nog een keer gaan snelladen vlak bij huis (70-->82%) en het issue was reproduceerbaar)
Enkele keren gehad, ook online gezocht en kon twee dingen zijn. Of pakket was te warm of het was om "lithium plating" te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Kan iemand mij uitleggen waarom het niet gebruikelijk is dat je in je EV app niet de snelheid van het laden kan zien in KW/h ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:46
everlast666 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:41:
Kan iemand mij uitleggen waarom het niet gebruikelijk is dat je in je EV app niet de snelheid van het laden kan zien in KW/h ?
uitleggen...
Tja... het zit er niet in ;)
Is dat uitleg genoeg >:)

Maar vind het ook wel jammer dat zo iets er niet in zit.

Vaak kan je het wel in de app zien van de laadpaal (bijv. fastned).
Maar bij andere kan je het niet zien helaas

[ Voor 13% gewijzigd door stimpyrulez op 20-02-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
stimpyrulez schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:34:
[...]

uitleggen...
Tja... het zit er niet in ;)
Is dat uitleg genoeg >:)

Maar vind het ook wel jammer dat zo iets er niet in zit.

Vaak kan je het wel in de app zien van de laadpaal (bijv. fastned).
Maar bij andere kan je het niet zien helaas
;-) voldoende uitleg

Vind t gewoon bijzonder. Dat is nu juist iets waar ik benieuwd naar ben. Als ik in de auto zit gaat na een paar minuten de cockpit op zwart en in de app is het niet te zien.

de curve van de laatste laadbeurt zou nog mooier zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:27
Denk dat het vooral te maken heeft dat er geen real time verbinding is tussen de app en de auto. De app verbind met de server bij Kia, die om de zoveel tijd, of bij oproep vanuit de app, de status bij de auto opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 19:35
everlast666 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:06:
[...]

;-) voldoende uitleg

Vind t gewoon bijzonder. Dat is nu juist iets waar ik benieuwd naar ben. Als ik in de auto zit gaat na een paar minuten de cockpit op zwart en in de app is het niet te zien.

de curve van de laatste laadbeurt zou nog mooier zijn :-)
Nu is dit nog een van de laatste ergernissen na een jaar EV6...waarom gaat het scherm op zwart na x aantal tijd ?
OF auto 'aan' laten maar dan zie je laadsnelheid niet
OF auto 'uit' en dan scherm zwart...enige oplossing nu? af en toe deur even los/open en weer dicht...gaat scherm aan O-)

Aanvulling:
Ook bij mij vandaag geen remote mogelijkheid via de app op telefoon; na iedere actie duurt het lang om te verbinden, uiteindelijk melding: 'Geen reactie van het voertuig'.

[ Voor 12% gewijzigd door EricEB op 20-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Autootje is klaar voor de vakantie. Voor eerst m’n dakkoffer erop gezet. Klep kan helaas niet helemaal open maar super dat je handmatig de klep kan afstellen op de hoogte die ik wil. Het mooiste zou zijn als de koffer verder naar achter word gezet maar dan heb ik helemaal een kleine ruimte voor in de kofferbak te komen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvxfVbkV99js6bg0wFHsbusrcE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWLvBUSQ8CdSZTdUw5zyyKUt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Joer op 20-02-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
EricEB schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:15:
[...]

...........................

Aanvulling:
Ook bij mij vandaag geen remote mogelijkheid via de app op telefoon; na iedere actie duurt het lang om te verbinden, uiteindelijk melding: 'Geen reactie van het voertuig'.
Hier hetzelfde.
Gisteren ook al, vanochtende een paperclip reset gedaan naast de linkse temperatuurknop waarna het weer een aantal uren goed ging, nu weer geen verbinding.
Probleem lijkt te zijn ontstaan na de navigatieperikelen die men ervaarde enkele dagen geleden.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:55:
Autootje is klaar voor de vakantie. Voor eerst m’n dakkoffer erop gezet. Klep kan helaas niet helemaal open maar super dat je handmatig de klep kan afstellen op de hoogte die ik wil. Het mooiste zou zijn als de koffer verder naar achter word gezet maar dan heb ik helemaal een kleine ruimte voor in de kofferbak te komen [Afbeelding]
Fijne vakantie en veilige kilometers........ B-) :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Fijne vakantie en veilige kilometers........ B-) :)F
Donderdag nacht pas. Maar Tnx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 21-09 15:28
Joer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:55:
Autootje is klaar voor de vakantie. Voor eerst m’n dakkoffer erop gezet. Klep kan helaas niet helemaal open maar super dat je handmatig de klep kan afstellen op de hoogte die ik wil. Het mooiste zou zijn als de koffer verder naar achter word gezet maar dan heb ik helemaal een kleine ruimte voor in de kofferbak te komen [Afbeelding]
De dakkoffer in de stroomlijn van de voorruit mee laten lopen oogt leuk. Maar water komt dan vanaf de voorruit van onderen. Daar is het niet voor gemaakt. Mocht je de dakkoffer droog willen houden kun je hem soweiso beter zo laten zitten. Waarschijnlijk zegt het boekje ook dat de voorkant voor de daklijn moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
xxander968 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:26:
[...]

De dakkoffer in de stroomlijn van de voorruit mee laten lopen oogt leuk. Maar water komt dan vanaf de voorruit van onderen. Daar is het niet voor gemaakt. Mocht je de dakkoffer droog willen houden kun je hem soweiso beter zo laten zitten. Waarschijnlijk zegt het boekje ook dat de voorkant voor de daklijn moet zitten.
Heb niet ik het boekje gekeken. Je bedoelt het water wat van de voorruit komt dat die omhoog gaat en door de rand van klep heen naar binnen in de box? Heb ik eerlijk gezegd nog niet gehad bij m’n vorige auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
@Joer inderdaad. Met mijn vorige auto paste de koffer volledig op het dak terwijl de voorkant dan precies in lijn was met de voorruit. Voor de stroomlijn leek me dat een goed idee. Dat is de enige keer dat er water in de dakkoffer is gekomen. Op de snelweg met 130 km/u en regen kwam de waterdruk dan van onderen in de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:26
Mad_Master schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de keuze die je zult maken. Ik heb mijn auto nog niet ontvangen maar na al de issues die ik online lees is dit ook een van de eerste dingen die ik ook heel graag wil upgraden. Ik dacht als eerste om alleen de woofer in de kofferbak te vervangen (vaker in kiaevforum voorbij zien komen) maar bij jou ook de keuze om de speaker achter te vervangen. Je zou denken dat de deur speakers allemaal hetzelfde zijn toch? Dus waarom de keuze om alleen achter voor aftermarket te gaan en niet voor?
Ik denk niet dat de speakers in de voordeurr hetzelfde zijn als in de achterdeur, die van voor klinken aanmerkelijk beter en meer bas.... De Sub is zeker niet goed, ik had in mijn vorige auto een kleine sub onder de bijrijdersstoel liggen ..... De sub achter zit veel te ver weg gestopt.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
marc4547 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:24:
[...]

Ik denk niet dat de speakers in de voordeurr hetzelfde zijn als in de achterdeur, die van voor klinken aanmerkelijk beter en meer bas.... De Sub is zeker niet goed, ik had in mijn vorige auto een kleine sub onder de bijrijdersstoel liggen ..... De sub achter zit veel te ver weg gestopt.
De sub positie hoeft niet perse dicht bij de luisteraar zijn. Lage frequenties verspreiden zich makkelijk door de ruimte heen, hoge frequenties moeten wel gericht zijn. Dus het ligt niet aan zijn positie...

[ Voor 3% gewijzigd door Canby op 21-02-2023 09:17 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Canby schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:11:
[...]

De sub positie hoeft niet perse dicht bij de luisteraar zijn. Lage frequenties verspreiden zich makkelijk door de ruimte heen, hoge frequenties moeten wel gericht zijn. Dus het ligt niet aan zijn positie...
Volkomen terechte opmerking. Ik heb het idee dat die sub gewoon niets doet. Die frequenties tot 100Hz zouden goed voelbaar moeten zijn. In het verleden meermaals een sub in de koffer gehad en ik heb er nog geen enkele gezien die de naam sub waardig is die zo slecht is. Dus vervangen of wegnemen lijkt de enige optie. In dat laatste geval heb je tenminste een plaats voor alle kabels en dergelijke op te bergen zonder de "RWD" frunk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Er zijn nog geen kant en klare after-market sub woofers toch die je snel en makkelijk kunt aansluiten? Zonder dat je zelf moet gaan knutselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Phusebox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:38:
Er zijn nog geen kant en klare after-market sub woofers toch die je snel en makkelijk kunt aansluiten? Zonder dat je zelf moet gaan knutselen.
Ik heb er nog geen gevonden (ook niet voor mijn non-Meridian EV6, helaas). Alleen van die algemene zeg-maar-dag-tegen-je-kofferbak-ruimte-en-succes-met-kabels-trekken-en-vergeet-tijdens-het-rijden-niet-je-pet-scheef-op-te-zetten-en-over-de-middenconsole-te-leunen-modellen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Wel ik heb er ook nog geen tegen gekomen dus vandaar mijn eerdere vraag of iemand anders misschien al iets had zien passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Joer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:35:
[...]

Heb niet ik het boekje gekeken.
RTFM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TGEN schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb er nog geen gevonden (ook niet voor mijn non-Meridian EV6, helaas). Alleen van die algemene zeg-maar-dag-tegen-je-kofferbak-ruimte-en-succes-met-kabels-trekken-en-vergeet-tijdens-het-rijden-niet-je-pet-scheef-op-te-zetten-en-over-de-middenconsole-te-leunen-modellen.
Alles behalve de sub woofer
https://www.crutchfield.c...Stereos-and-Speakers.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
Bogey555 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:36:
[...]

Volkomen terechte opmerking. Ik heb het idee dat die sub gewoon niets doet. Die frequenties tot 100Hz zouden goed voelbaar moeten zijn. In het verleden meermaals een sub in de koffer gehad en ik heb er nog geen enkele gezien die de naam sub waardig is die zo slecht is. Dus vervangen of wegnemen lijkt de enige optie. In dat laatste geval heb je tenminste een plaats voor alle kabels en dergelijke op te bergen zonder de "RWD" frunk :+
De subwoofer is helaas 5 inch, daar ga je niet voldoende lucht mee verplaatsen voor goede lage tonen.

Ik vind het geluid goed, maar met bepaalde muziek mis ik echt het goede laag.
Toch jammer van zo'n "premium" audio systeem/merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
TGEN schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Misschien leuk om hier eens doorheen te scrollen:
https://www.kiaevforums.c...ade-recommendations.1555/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Dankje voor de link. Interessante info. Ik las het volgende: "I have a letter from Merdian that confirms that the front and rear doors have the same hardware and should have similar bass response. Took this to my service department and they decided to compare it to new Ev6s that eventually came in. They both suffered from the same underpower issues, one was really bad. Service department couldn't care less. Decided to take matters into my own hands."

Dus misschien worden die achter speakers gewoon door de software gedimt om de versterkers te beschermen want die hadden al een probleem.

Edit: Nu wordt me wel een en ander duidelijk :o Op de vraag of de achterste speakers op hetzelfde niveau als de voor speakers zouden kunnen gebracht worden volgt dit:

All it would take is 2 more channels of amplification. Connect the new amplifiers between the existing amplifier and the rear speakers.
You would probably be dissatisfied however.
That's because all the rear channels (mains, surrounds, and the sub) are muted. (Not Off, but down by 20 to 30 dB). You would still need a way to make the rear channels "track" the front channel levels. Otherwise you would have to be constantly adjusting the rear channels output levels to track the front.

None of the TSB's Kia has issued relative to the subwoofer have corrected this problem. I'm holding out for the KIA fix as I don't think I should have to add an amplifier to make my rear speakers audible. Going the powered subwoofer route makes a tremendous improvement, but it doesn't solve the rear sides and surrounds being muted. Meridian has gone on record that the rear channels should have the same output levels as the fronts, but I have yet to hear the rear speakers work properly in any EV6 I've tested. Meridian didn't manufacture the KIA sound system, they designed it. But your head unit was designed by KIA. Kia makes it interface with all the sensors, radars, cameras, audio sources, radio, phone, Bluetooth and internet signals to keep the car on the road and the driver entertained. There's a tremendous amount of processing going on in that head unit. But somewhere deep inside there's a bad line of code, and so far, the engineers haven't found it. When they do, you'll be able to sell your powered subwoofer on eBay.

[ Voor 49% gewijzigd door Bogey555 op 21-02-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:34:
[...]
But somewhere deep inside there's a bad line of code, and so far, the engineers haven't found it. When they do, you'll be able to sell your powered subwoofer on eBay.[/i]
Laten we hopen dat het echt te fixen is, maar als ze daar al anderhalf jaar over doen, denk ik niet dat het nog gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Laten we hopen dat het echt te fixen is, maar als ze daar al anderhalf jaar over doen, denk ik niet dat het nog gaat gebeuren.
Wel volgens wat ik lees krijgen ze klachten van eigenaars over de hele wereld dus fingers crossed dat de druk ooit zo hoog wordt dat ze het oplossen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Bogey555 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Wel volgens wat ik lees krijgen ze klachten van eigenaars over de hele wereld dus fingers crossed dat de druk ooit zo hoog wordt dat ze het oplossen ;)
Gewoon allemaal als probleem melden bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
[...]

Als Kia er niet uit komt dan het neerleggen bij Meredian, dan gaat het wel lukken maar waarschijnlijk te veel voor Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
[...]

Ik snap dat stuk niet. Op andere plekken zeggen ze namelijk ook dat de sub eigenlijk heel klein is om sub 100hz goed te weergeven. Dus een software fix kan wel het lage volume fixen, maar niet het feit dat de sub klein is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mad_Master schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:11:
[...]

Ik snap dat stuk niet. Op andere plekken zeggen ze namelijk ook dat de sub eigenlijk heel klein is om sub 100hz goed te weergeven. Dus een software fix kan wel het lage volume fixen, maar niet het feit dat de sub klein is toch?
Het gaat niet alleen over de sub woofer maar ook de achter speakers. Die zouden hetzelfde moeten zijn als de speakers voor. Als die dan hetzelfde kunnen klinken dan is het geluid al een stuk voller in de auto en ook meer bas, aangezien die grote deurspeakers al het werk nu al doen. De sub hoor ik totaal niet, alle bas komt uit de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik zou wel eens een meridian willen horen en a b willen vergelijken met de mijne (basis). Bij mij gaan de speakers prima laag, en is het audio systeem prima in balans qua klank en detail. Ik kan niet zeggen dat ik iets mis doordat de speakers achter niet zo hard gaan. Ik merk dat er zorg besteed is aan het totale klankbeeld,

Een 5” sub gaat idd (ook met lange slag) niet veel doen in het sub. Zeker niet als volume kast minimaal is.

Mooi voer voor tijdens een meet in het voorjaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:03

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Inmiddels wel duidelijk voor mij dat al die prijzen gebaseerd zijn op erg oppervlakkige journalistiek en onderzoek.

Een beetje onderzoek naar hoeveel problemen er met een model zijn mag ook wel. Zeker als de auto al wat langer op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Tis maar net hoe je er een draai aangeeft, maar ... auto van het jaar is toch echt een Mercedes bij de VZR. Leuk dat Kia daar wil verkeren, maar daar zijn ze nog lang niet.
In het A/B-segment is de Peugeot e-208 tot winnaar uitgeroepen. De Kia EV6 heeft gewonnen in het C/D-segment. De Mercedes EQE heeft gewonnen in het E/F-segment en is benoemd tot overall winnaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:03
Tot zover de feestcommissie. 😂

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 21-09 21:36
Sinds 2 weken storing op SCC en auto hold. Ook de elektronische parkeerrem doet het niet. Bij 2e check in garage is storing bij de rechter remklauw geconstateerd. Deze wordt onder garantie vervangen. Levertijd is nog spannend, dat kan een week zijn maar waarschijnlijk een aantal maanden…….tot die tijd geen SCC en Auto Hold. auto is jaar oud en 55k gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
@taa_nl wat voor storing zit er aan de remklauw? Juist dat onderdeel is het laatste waar je een compromis mee wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
taa_nl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:12:
Sinds 2 weken storing op SCC en auto hold. Ook de elektronische parkeerrem doet het niet. Bij 2e check in garage is storing bij de rechter remklauw geconstateerd. Deze wordt onder garantie vervangen. Levertijd is nog spannend, dat kan een week zijn maar waarschijnlijk een aantal maanden…….tot die tijd geen SCC en Auto Hold. auto is jaar oud en 55k gereden
En dat is dus wat ik zo absurd vinden. Wel auto's blijven produceren maar geen onderdelen hebben voor reparatie.

En als ze er al zijn moeten ze met de boot uit Zuid Korea komen. Hier hoor je ook geen enkele journalist over, en dan te bedenken dat dit momenteel bij meer merken speelt.

Wel in allerlei consumentenprogramma's en op internet op de achterste poten staan als je telefoon geen update meer krijgt, of je 3 euro per maand meer moet betalen voor een streaming dienst. Maar een auto van tientallen duizenden euro's die in sommige gevallen maanden stil staat omdat er geen onderdelen zijn is niks blijkbaar.

In het geval dat een auto maanden ergens staat zou ik toch wel juridische stappen nemen. Je mag dan op zijn minst gratis een vergelijkbare vervangende auto verwachten plus een compensatie ter waarde van de afschrijving in die periode. Als dit soort doorlooptijden de norm worden moet er maar eens een Europese wet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Nou ik had in het verleden in mijn MG ( ja sorry , daarin zat ik met een bivakmuts op) een Kenwood SW 11 onder mijn voorstoel en omdat de vorige auto geen tulp uitgang had moest er een kleine high-low converter tussen van 12 euro. Maar ik denk dat dit low signaal al aangeboden wordt aan de sub achter en ook een 12 volt aansluiting. Ik ga dit serieus overwegen.....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:21
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 05:22:
[...]

En dat is dus wat ik zo absurd vinden. Wel auto's blijven produceren maar geen onderdelen hebben voor reparatie.

En als ze er al zijn moeten ze met de boot uit Zuid Korea komen. Hier hoor je ook geen enkele journalist over, en dan te bedenken dat dit momenteel bij meer merken speelt.

Wel in allerlei consumentenprogramma's en op internet op de achterste poten staan als je telefoon geen update meer krijgt, of je 3 euro per maand meer moet betalen voor een streaming dienst. Maar een auto van tientallen duizenden euro's die in sommige gevallen maanden stil staat omdat er geen onderdelen zijn is niks blijkbaar.

In het geval dat een auto maanden ergens staat zou ik toch wel juridische stappen nemen. Je mag dan op zijn minst gratis een vergelijkbare vervangende auto verwachten plus een compensatie ter waarde van de afschrijving in die periode. Als dit soort doorlooptijden de norm worden moet er maar eens een Europese wet komen.
Spoedleveringen worden per vliegtuig geleverd. Dit weet ik aangezien ik dit met Kia heb meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
marc4547 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:57:
[...]

Nou ik had in het verleden in mijn MG ( ja sorry , daarin zat ik met een bivakmuts op) een Kenwood SW 11 onder mijn voorstoel en omdat de vorige auto geen tulp uitgang had moest er een kleine high-low converter tussen van 12 euro. Maar ik denk dat dit low signaal al aangeboden wordt aan de sub achter en ook een 12 volt aansluiting. Ik ga dit serieus overwegen.....
Als je dit forum even doorleest dan staat daar een handleiding in pdf hoe je de sub kan vervangen door een andere die ook een interne versterker heeft. Als je een connector van Amazon besteld om van de 12V plug af te tappen moet je zelfs geen kabels knippen.

edit: de info staat op pag 18... dan hoef je niet alles te lezen ;)

Blijkbaar geeft het vervangen van die sub een enorme boost aan de sound.

De standaard sub wordt volgens iemand op dat forum met -20db gedempt dus met die sub met versterker kan je die -20db wegwerken door het volume daar te verhogen zodat de subtonen de muziek kunnen ondersteunen.

Al bij al zou dat nog redelijk betaalbaar moeten zijn en vermits je geen dingen beschadigt kan je de stock sub altijd terugzetten voor de garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bogey555 op 22-02-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Als je dit forum even doorleest dan staat daar een handleiding in pdf hoe je de sub kan vervangen door een andere die ook een interne versterker heeft. Als je een connector van Amazon besteld om van de 12V plug af te tappen moet je zelfs geen kabels knippen.

De standaard sub wordt volgens iemand op dat forum met -20db gedempt dus met die sub met versterker kan je die -20db wegwerken door het volume daar te verhogen zodat de subtonen de muziek kunnen ondersteunen.

Al bij al zou dat nog redelijk betaalbaar moeten zijn en vermits je geen dingen beschadigt kan je de stock sub altijd terugzetten voor de garantie.
Ik zag dat ze een sub gebruikte van 400 dollar. Nog maar de vraag of je die hier ook kan krijgen, maar het is wel een mooie alles in 1 oplossing. Prijs is niet goedkoop, maar ook niet extreem duur vind ik zelf.

https://www.amazon.com/KI...-Subwoofer/dp/B09LXGZRBD/

Vraag me alleen af hoe dat klinkt als het onder twee planken ligt en een rubber mat. Liefst wil je die onder de stoel, maar dan moet je weer kabels gaan verleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:24:
[...]

Ik zag dat ze een sub gebruikte van 400 dollar. Nog maar de vraag of je die hier ook kan krijgen, maar het is wel een mooie alles in 1 oplossing. Prijs is niet goedkoop, maar ook niet extreem duur vind ik zelf.

Vraag me alleen af hoe dat klinkt als het onder twee planken ligt en een rubber mat. Liefst wil je die onder de stoel, maar dan moet je weer kabels gaan verleggen.
Wel eigenlijk maakt dat totaal niet uit. Ik heb in het verleden altijd een sub gehad in de koffer en die lage frequenties voel je perfect in de hele auto. Het zijn eigenlijk alleen maar de echt lage tonen die je wil hebben. Volgens mij max 80Hz. En een 10 inch sub kan al wat verzetten. Het toffe is dat je niks van breekwerk moet doen.

Het enige waar je enorm moet op letten is vibraties. Subtonen zijn geweldig als ondersteuning van de muziek maar alles moet goed vastzitten want anders wordt je gek.

Ik denk dat die sub ook makkelijk hier te krijgen moet zijn. Maar als ik het zou doen wil ik zeker dit ook
bestellen "Repair Kit Wiring - Hyundai (18790-03730-AS)". Dat is de connector die op de KIA connector past zodat je geen kabels moet doorknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Wel eigenlijk maakt dat totaal niet uit. Ik heb in het verleden altijd een sub gehad in de koffer en die lage frequenties voel je perfect in de hele auto. Het zijn eigenlijk alleen maar de echt lage tonen die je wil hebben. Volgens mij max 80Hz. En een 10 inch sub kan al wat verzetten. Het toffe is dat je niks van breekwerk moet doen.

Het enige waar je enorm moet op letten is vibraties. Subtonen zijn geweldig als ondersteuning van de muziek maar alles moet goed vastzitten want anders wordt je gek.

Ik denk dat die sub ook makkelijk hier te krijgen moet zijn. Maar als ik het zou doen wil ik zeker dit ook
bestellen "Repair Kit Wiring - Hyundai (18790-03730-AS)". Dat is de connector die op de KIA connector past zodat je geen kabels moet doorknippen.
Ik ga eens bij een bedrijf in de buurt langs wat zij kunnen doen. Maar moet eerst die versterker vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Ik ga eens bij een bedrijf in de buurt langs wat zij kunnen doen. Maar moet eerst die versterker vervangen zijn.
Ik zou zeker eerst die versterker laten vervangen en zorgen dat je niet meer voor grote dingen naar de garage moet.

In Amerika kunnen ze niets doen qua garantie als je de audio installatie vervangt maar in Nederland en Belgie ben ik daar nog zo zeker niet van.

Ik kan me best voorstellen als je versterker kapot gaat nadat je een nieuwe sub hebt geplaatst dat ze dat als argument inroepen om die niet onder garantie te vervangen omdat je zogezegd teveel power hebt getrokken. Of de batterij die stuk gaat... ah ja mijnheer je hebt afgetakt van de 12V plug en zo de batterij teveel belast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Ik zou zeker eerst die versterker laten vervangen en zorgen dat je niet meer voor grote dingen naar de garage moet.

In Amerika kunnen ze niets doen qua garantie als je de audio installatie vervangt maar in Nederland en Belgie ben ik daar nog zo zeker niet van.

Ik kan me best voorstellen als je versterker kapot gaat nadat je een nieuwe sub hebt geplaatst dat ze dat als argument inroepen om die niet onder garantie te vervangen omdat je zogezegd teveel power hebt getrokken. Of de batterij die stuk gaat... ah ja mijnheer je hebt afgetakt van de 12V plug en zo de batterij teveel belast. :+
Dus over 2 jaar als alle grote problemen zijn opgelost bedoel je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:19:
[...]

Dus over 2 jaar als alle grote problemen zijn opgelost bedoel je :+
Lol ja daar heb je wel een punt. Maar als je het simpel houdt is de stock sub terug plaatsen een eitje.

En je hoeft geen Kicker te gebruiken als je denkt dat die moeilijk leverbaar is. Deze is bvb ook 10 inch en komt uit Nederland.

https://www.groundzeroaudio.nl/gzub-1000xactii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-09 19:35
"Geen reactie van het voertuig. "

De remote functies vanuit de app liggen (al)weer plat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:27:

Hier hetzelfde........
Ik heb al problemen sinds vorige week de online navigatie niet beschikbaar was, al deverse keren syst/nav een paperclip reset gegeven waarna het een aantal uren goed gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Solarman op 22-02-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:31
EricEB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:27:

Hier ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog steeds plat. Begint langzaam wel een beetje irritant te worden.

En dan willen ze daar een betaalde dienst van maken (in sommige landen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:55:
Nog steeds plat. Begint langzaam wel een beetje irritant te worden.

En dan willen ze daar een betaalde dienst van maken (in sommige landen)?
Vreemd weer, hier doet alles het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Simon59 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:05:
[...]

Hier werkt hij ook niet, omgeving Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Hier werkt hij ook niet, omgeving Utrecht.
Idem, slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Simon59 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:05:
[...]

Hier werkt het gewoon (Utrecht en Nieuwegein). Software versie 221129

[ Voor 6% gewijzigd door JanAllElectric op 23-02-2023 08:29 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb denk ik geluk gehad. In al die km’s 1x gehad (4 maanden geleden).

• Phusebox
Inmiddels wel de langste storing tot nu toe volgens mij want hij werkt nog steeds niet.

Lijkt wel, met het oog ook op die navigatie storing, dat ze ddos aanvallen voor de kiezen krijgen ofzo.

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 05:41:
Inmiddels wel de langste storing tot nu toe volgens mij want hij werkt nog steeds niet.

Lijkt wel, met het oog ook op die navigatie storing, dat ze ddos aanvallen voor de kiezen krijgen ofzo.
Bij mij heeft het altijd perfect gewerkt totdat ik dit weekend de laatste update erop heb gezet.
Aangezien er rijders melden dat het bij hun wel werkt, zou het niet aan de totale netwerk keten kunnen liggen maar meer aan de auto.

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:21:
[...]

Bij mij heeft het altijd perfect gewerkt totdat ik dit weekend de laatste update erop heb gezet.
Aangezien er rijders melden dat het bij hun wel werkt, zou het niet aan de totale netwerk keten kunnen liggen maar meer aan de auto.
Ik heb de laatste update nog steeds niet gedaan. Dus dat is het niet in ieder geval.

Maar het is wel erg toevallig, Kia kondigt 6 dagen geleden aan dat ze de auto's gaan updaten vanwege die TikTok hack filmpjes, en sindsdien is de ellende begonnen naar mijn idee. Vast een of ander kind dat dacht laat ik eens lollig zijn en gaan DoS-en.

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:32:
[...]

Ik heb de laatste update nog steeds niet gedaan. Dus dat is het niet in ieder geval.

Maar het is wel erg toevallig, Kia kondigt 6 dagen geleden aan dat ze de auto's gaan updaten vanwege die TikTok hack filmpjes, en sindsdien is de ellende begonnen naar mijn idee. Vast een of ander kind dat dacht laat ik eens lollig zijn en gaan DoS-en.
Gelukkig, dus dan lijkt het er ook op dat het niet door de laatste USB update wordt veroorzaakt.
Zojuist na 6 keer proberen doet hij het ineens. Hopen dat het zo blijft....

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:34:
[...]

Gelukkig, dus dan lijkt het er ook op dat het niet door de laatste USB update wordt veroorzaakt.
Zojuist na 6 keer proberen doet hij het ineens. Hopen dat het zo blijft....
Typisch voorbeeld van een overbelaste server. Soms heb je geluk en kom je er door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Bogey555 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Bedankt voor deze tip!!!! Ga ik aandachtig lezen, vooral het niet hoeven knippen in de originele bedrading _/-\o_

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:41:
[...]

Typisch voorbeeld van een overbelaste server. Soms heb je geluk en kom je er door.
Dat zou kunnen, is een aanname. Ik ga erin mee als alle andere NL gebruikers dit ook zo ervaren maar dat is lijkt het niet het geval.
We gaan het zien.

• grotegok
marc4547 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:56:
[...]

Bedankt voor deze tip!!!! Ga ik aandachtig lezen, vooral het niet hoeven knippen in de originele bedrading _/-\o_
Ik heb een 12V voeding aangesloten op de WCD onder de achterbank zodat ik de 12V accu niet belast voor de subwoofer versterker.
1 (groot) nadeel, onder de 20% batterij lading stopt de 230V....

Zie mijn post:
grotegok in "Het grote KIA EV6 topic"

[ Voor 8% gewijzigd door grotegok op 23-02-2023 07:14 ]

• marc4547
Phusebox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:24:
[...]

Die Kenwood SW11 kost maar 109 of 119 euro. en heeft interne versterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
marc4547 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:12:
[...]

Iets zegt me dat er voor dat prijsverschil wel wat meer verschillen zijn dan alleen de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
marc4547 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:12:
[...]

Als ik jou was kocht ik die sub niet. De luidspreker in de sub is 6.2 inch :+ Dat heeft geen enkele zin. Bij de kicker heb je de 8 inch en de 10 inch versie en mensen die de 8 gebruikten klagen al dat het niet genoeg is.

Ga minstens voor een 10 inch want anders ga je spijt hebben. Ik heb in 1 van mijn vorige posts een model gegeven dat in Nederland verkocht wordt en dat 10 inch is. Nadeel van die kicker is dat die moeilijker te krijgen is en als je die besteld let dan zeker ook op de shipping cost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:41:
[...]

Bizar, als ik dit veroorzaak bij een klant heb ik een groot probleem maar bij Kia kan het gewoon. En als het dan een DDOS is stuur dan even een email dat er problemen zijn.

Ik kijk al naar wat andere merken momenteel te bieden hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Bizar, als ik dit veroorzaak bij een klant heb ik een groot probleem maar bij Kia kan het gewoon. En als het dan een DDOS is stuur dan even een email dat er problemen zijn.

Ik kijk al naar wat andere merken momenteel te bieden hebben...
Het is mijn aanname dat het een DDoS is, het lijkt er naar mijn idee op, maar zeker weten natuurlijk pas wat als er iets gepubliceerd wordt daarover van een officiële bron.

Vervelend is het wel in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henrov
Freezhost schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Bizar, als ik dit veroorzaak bij een klant heb ik een groot probleem maar bij Kia kan het gewoon.
Ik denk dat die opmerking uit ergernis komt. Want wie zegt dat dit gewoon kan bij Kia? En wie zegt dat de verantwoordelijke (als die er is) geen groot probleem heeft?

Even wat geduld en zien hoe lang dit duurt en wat er aan communicatie komt.
Ook hier doet de app het niet maar gelukkig was het voor mijn vrouw niet onoverkomelijk dat de auto een keer niet voorverwarmd was. Volgens mijn vrouw zijn er ergere dingen op de wereld. Gelukkig maar.

• Freezhost
@henrov ergenis niet echt. Ben meer verbaasd ik lig er zeker niet wakker van en kan best zonder die app maar ik snap niet dat er geen communicatie is. Daarnaast staat Kia ook niet open voor feedback van de gebruikers.

Net kreeg ik een notificatie van SolarEdge dat er vanwege een update vertaalfouten in de app zijn onstaan. Hier wordt aan gewerkt en excuus voor het ongemak.

Waarom stuurt Kia geen bericht? Het is zo simpel om daarmee de grootste ergenis weg te nemen.

Edit: bij mij werkt de app weer

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 23-02-2023 10:51 ]

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:34
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:32:
[...]

Dat gaat om auto`s in de USA. Ik ken de infra van Kia natuurlijk niet en wellicht loopt alles via hetzelfde serverpark maar mag hopen van niet. Dan zijn ze namelijk wel erg kwetsbaar voor aanvallen en andere zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:12
henrov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat die opmerking uit ergernis komt. Want wie zegt dat dit gewoon kan bij Kia? En wie zegt dat de verantwoordelijke (als die er is) geen groot probleem heeft?

Even wat geduld en zien hoe lang dit duurt en wat er aan communicatie komt.
Ook hier doet de app het niet maar gelukkig was het voor mijn vrouw niet onoverkomelijk dat de auto een keer niet voorverwarmd was. Volgens mijn vrouw zijn er ergere dingen op de wereld. Gelukkig maar.
Verstandige vrouw heb je.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Daarom ben ik er mee getrouwd, zij brengt het gezond verstand in. :+

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:34
Ik durf mijn NIro EV al niet eens meer voor te verwarmen via de app. Veel te bang dat de zombie modus zich weer openbaart. Is daar bij de EV6 rijders al wat meer bekend over?

[ Voor 8% gewijzigd door glas86 op 23-02-2023 11:48 ]

• Solarman
  • Niet online
henrov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Daarom ben ik er mee getrouwd, zij brengt het gezond verstand in. :+
_/-\o_ _O-

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
glas86 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Ik durf mijn NIro EV al niet eens meer voor te verwarmen via de app. Veel te bang dat de zombie modus zich weer openbaart. Is daar bij de EV6 rijders al wat meer bekend over?
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken??

• henrov
De Ideale Man schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken??
Dat vroeg ik me ook af. Hier heeft niemand een link gelegd tussen voorverwarmen via app en zombie-modus. Misschien is die er wel bij de NIRO?
Maar het klinkt een beetje uit de lucht gegrepen.

• Joer
Omdat ik vanacht op vakantie ga dacht ik doe ff via de telefoon de bestemming sturen naar de auto. Helaas kan krijg ik de melding, kan geen pio versturen. Is dit ook 1 van de problemen die jullie hier eerder benoemde van de week

• Phusebox
Eindelijk weer eens goede waardes. Helaas volgende week weer koud weer.

Benieuwd of ik deze zomer dan toch eens wat meer bereik ga halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHLMgS30G9DjE39g6XdQJmDvo9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpZ0JyvcMzz8TnDldo6d3Q7i.jpg?f=fotoalbum_large

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

glas86 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Leg ons even uit wat het verband is ?

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
Nou, weer eens een dikke zombie mode gehad hier vanavond :S . Dat was al weer maanden geleden. De auto wilde eerst ook niet 'uit' gaan overigens. Dat is na lange tijd gelukkig wel gelukt. Vervolgens nog een aantal maal hetzelfde circus. Ook toen uitzetten wél lukte leverde op slot zetten, afstand nemen en even wachten niets op. Usb stick verwijderen deed ook niks. Net als de andere tips hiero eigenlijk..

Er lijkt inderdaad een verschil in zombiemodes, tussen wat je zelf op kunt oproepen (en snel overgaat) en de zombiemode die je 'overkomt' (waar je lang mee bezig bent). |:(
En voor zover het er mee te maken heeft - of niet - de airco starten via de app gaf ook al wat hick-ups die eerst niet / later wel lukten vanochtend en vanmiddag. Maar dat kan ook die andere storing zijn van hierboven. Vlak voor de zombie verschijnselen was het airco starten via de app nl wel gelukt.

Stond op het punt om de pechhulp te bellen toen hij het plotseling wél deed. In 1x 'ready' terwijl normaal gesproken bij mijn EV6 eerst alles 'aan' gaat, maar nog niet klaar is om te rijden. Dan moet ik altijd nog (minstens) een keer extra de startknop indrukken voordat 'ready' verschijnt. Ook met mijn voet op de rem.

Toch ruim 25 minuten bezig mee geweest.
Ik lees over een 'anti-zombie update' die sommigen gehad hebben. Welke is dat? Ik heb de 221223 software.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Freezhost schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:49:
@henrov ergenis niet echt. Ben meer verbaasd ik lig er zeker niet wakker van en kan best zonder die app maar ik snap niet dat er geen communicatie is. Daarnaast staat Kia ook niet open voor feedback van de gebruikers.

Net kreeg ik een notificatie van SolarEdge dat er vanwege een update vertaalfouten in de app zijn onstaan. Hier wordt aan gewerkt en excuus voor het ongemak.

Waarom stuurt Kia geen bericht? Het is zo simpel om daarmee de grootste ergenis weg te nemen.

Edit: bij mij werkt de app weer
Tja, lastige keuze.
Publiceren mag dan correct lijken, het is ook je zwakte erkennen want ze geven dan toe gevoelig te zijn voor hackers, of hun zaakjes slecht op orde te hebben, of de daders te bevestigen dat hun aanval een succes is. En ga zo nog maar even door.
Proactief je gebruikers op de hoogte brengen vraagt een zekere volwassenheid en een goede relatie met je klanten. Denk niet dat KIA daar al aan toe is. Kijk maar naar de "changelogs" van de headunit bijvoorbeeld. Ze melden alleen trots de volkomen idiote geluidjes die ze toevoegen en nutteloze functie als huis adres instellen via spraak (alsof ik elke week verhuis). Wat ze werkelijk gefixed hebben, dat lees je niet. Wij weten dat nu uit schade en schande, maar er zelf mee komen, dat durven ze niet. Want dan geef je toe dat er een bug in zat.
misschien zijn ze kandidaat voor allestoringen.nl als dit zo door gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

MarcdJ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:56:
Ik lees over een 'anti-zombie update' die sommigen gehad hebben. Welke is dat? Ik heb de 221223 software.
De softwareversie op de headunit heeft geen enkele relatie met de update voor/tegen de zombieperikelen.

[ Voor 65% gewijzigd door JeJeBe op 23-02-2023 20:09 ]

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
Joer schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:35:
Omdat ik vanacht op vakantie ga dacht ik doe ff via de telefoon de bestemming sturen naar de auto. Helaas kan krijg ik de melding, kan geen pio versturen. Is dit ook 1 van de problemen die jullie hier eerder benoemde van de week
Al dagen lang problemen met de app hier..

• De Ideale Man
MarcdJ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:56:
Nou, weer eens een dikke zombie mode gehad hier vanavond :S . Dat was al weer maanden geleden. De auto wilde eerst ook niet 'uit' gaan overigens. Dat is na lange tijd gelukkig wel gelukt. Vervolgens nog een aantal maal hetzelfde circus. Ook toen uitzetten wél lukte leverde op slot zetten, afstand nemen en even wachten niets op. Usb stick verwijderen deed ook niks. Net als de andere tips hiero eigenlijk..

Er lijkt inderdaad een verschil in zombiemodes, tussen wat je zelf op kunt oproepen (en snel overgaat) en de zombiemode die je 'overkomt' (waar je lang mee bezig bent). |:(
En voor zover het er mee te maken heeft - of niet - de airco starten via de app gaf ook al wat hick-ups die eerst niet / later wel lukten vanochtend en vanmiddag. Maar dat kan ook die andere storing zijn van hierboven. Vlak voor de zombie verschijnselen was het airco starten via de app nl wel gelukt.

Stond op het punt om de pechhulp te bellen toen hij het plotseling wél deed. In 1x 'ready' terwijl normaal gesproken bij mijn EV6 eerst alles 'aan' gaat, maar nog niet klaar is om te rijden. Dan moet ik altijd nog (minstens) een keer extra de startknop indrukken voordat 'ready' verschijnt. Ook met mijn voet op de rem.

Toch ruim 25 minuten bezig mee geweest.
Ready verschijnt redelijk snel links in de onderhoek van het dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
henrov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Dat vroeg ik me ook af. Hier heeft niemand een link gelegd tussen voorverwarmen via app en zombie-modus. Misschien is die er wel bij de NIRO?
Ja, bij de nieuwe Niro EV treedt de zombie modus op wanneer je de auto met de app of via een schema voorverwarmt, en vervolgens de auto wilt starten als het programma nog niet is afgerond. Als het programma wel netjes is afgerond of als je de voorverwarming met de app afbreekt voordat je de auto start, is er niets aan de hand.

Ik heb met mijn EV6 nog geen zombie
modus gehad, gelukkig (klop af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
henrov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:53:
[...]

Iets zegt me dat er voor dat prijsverschil wel wat meer verschillen zijn dan alleen de prijs.
Natuurlijk zul je daar gelijk in hebben maar ik vond er ruim voldoende bas uit komen in mijn MG.in het verleden. Ik hoef ook niet de ramen eruit te blazen, en hou er al helemaal niet van dat iedereen moet meegenieten van mijn muziek. Het is puur om de kwaliteit van het geluid voor mijzelf wat op te peppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
henrov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Zodra het maar even koud is doe ik voorverwarmen via de app, als ik mijn tanden poets ofzo in de ochtend , en is de auto heerlijk warm als ik instap. Nog nooit last gehad van "zombie" modus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn EV6 bevalt prima alleen als ik mijn aanhanger trek gaat hij elke keer dat ik een of het gas loslaat piepen dat ik de achterlichten van de aanhanger moet controleren… Deze doen het uiteraard, dus hij snapt het niet helemaal… De aanhanger heeft LED achterlichten, dat zal er wel iets mee te maken hebben.
Kan ik deze aanhanger lichten controle uitzetten in de software ergens? :) ik kan het helaas niet vinden…

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Gisteren is mij opgevallen dat een contact bellen via voicecommand niet meer werkt. De auto zegt doodleuk dat de functie niet wordt ondersteund 😅.
100% zeker dat het wel heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
JT900 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:38:
Gisteren is mij opgevallen dat een contact bellen via voicecommand niet meer werkt. De auto zegt doodleuk dat de functie niet wordt ondersteund 😅.
100% zeker dat het wel heeft gewerkt
Idem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:59

anc

Welke update hebben jullie erop staan?

Ik heb de update van 21-7 erop staan en sinds ik die heb, kan hij soms mijn contacten van mijn telefoon niet meer downloaden. Pas na volledig ontkoppelen in auto en telefoon en daarna opnieuw koppelen werkt het weer.
Drama.

[ Voor 39% gewijzigd door anc op 24-02-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
anc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Welke update hebben jullie erop staan?

Ik heb de update van 21-7 erop staan en sinds ik die heb, kan hij soms mijn contacten van mijn telefoon niet meer downloaden. Pas na volledig ontkoppelen in auto en telefoon en daarna opnieuw koppelen werkt het weer.
Drama.
Ja ik heb ook de update van juli en ervaar dit probleem ook met de contacten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 20:31
Atlas schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:02:
Mijn EV6 bevalt prima alleen als ik mijn aanhanger trek gaat hij elke keer dat ik een of het gas loslaat piepen dat ik de achterlichten van de aanhanger moet controleren… Deze doen het uiteraard, dus hij snapt het niet helemaal… De aanhanger heeft LED achterlichten, dat zal er wel iets mee te maken hebben.
Kan ik deze aanhanger lichten controle uitzetten in de software ergens? :) ik kan het helaas niet vinden…
Aanhanger modus activeren lost je probleem op. RTFM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:59

anc

De Ideale Man schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Ja ik heb ook de update van juli en ervaar dit probleem ook met de contacten.
Ik heb het advies gekregen om de december update dan maar te installeren. Dus die heb ik nu klaar staan op USB stick en ga ik in de komende dagen ergens erop zetten.
Hopelijk lost dat het op..... EN..... komen er geen nieuwe issues bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 05:41:
[...]

Met lage(re) snelheden en als er voldoende laadpalen zijn gaat het wel.

Drie uur rijden zal dan niet met een gemiddelde van 100+ zijn geweest denk ik.

Ik haalde ongeveer 200-240km tussen laadstops, met snelheden tussen de 100 en 140 km/u. (Heb ook de 77 kWh versie overigens 😉)
Ow ik reed meestal wel 130+, afhankelijk van de ruimte op de linkerbaan. Heb niet het gevoel gehad dat ik het rustig aan moest doen. Maar snelheid maakt idd enorm uit, luchtweerstand is kwadratisch, dus 130 km/h kost ongeveer 2x zoveel energie per km als 100 km/h (1.3x1.3≈2).
Pagina: 1 ... 263 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic