Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik was 2 weken terug bij Van Mossel op een nieuwe E-Niro op te halen. De EV6 trok zeker mijn aandacht, ze hadden een flinke lading staan, volgens de verkoper ging het ook als een malle. Mooie auto geworden hoor. Had hem gezien op filmpjes of pre-productie modellen, maar deze mag er zeker wezen.

Ik ga hem in de gaten houden (met name de 77kWh variant). Kijken hoelang mijn vrouw nog blijft werken hoe ze werkt, lijkt me een leuke auto om te hebben :).

Aan iedereen hier die besteld heeft of al (bijna) heeft ontvangen, veel plezier! Ik ga dit topic met plezier volgen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
stimpyrulez schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:04:
[...]

Hoe snel is de communicatie tussen de telefoon en auto.
Of wel, als je op de telefoon op een knop drukt, hoe lang duurt het dan ongeveer dat de auto reageerd?

Heb wel eens gelezen dat dit bij merken zeer traag is (was bij mijn mercedes zo).
Dan deed je hem open met de app en kon je een paar minuten wachten.
Bij mijn EV6 hangt er het wat van af , soms gaat het snel, maar soms duurt het ook even.
Ik gebruik de app voorlopig alleen om te laten voorverwarmen.

Moest je de EV6 nu eens kunnen connecteren met het thuisnetwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:59
stimpyrulez schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:04:
[...]

Hoe snel is de communicatie tussen de telefoon en auto.
Of wel, als je op de telefoon op een knop drukt, hoe lang duurt het dan ongeveer dat de auto reageerd?

Heb wel eens gelezen dat dit bij merken zeer traag is (was bij mijn mercedes zo).
Dan deed je hem open met de app en kon je een paar minuten wachten.
Erg wisselend inderdaad, maar volgens mij altijd wel binnen een minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Peetman

Tjah....

Gemiddeld duurt het iets van 10 seconden voor reactie. Op zich prima voor de use case, hoewel het wel wat ouderwets aanvoelt.

We zijn al een paar keer vergeten om ‘m op slot te doen, dan is die app wel handig door de pushmessage. Wel m’n vrouw laten schrikken door ‘m bij het station niet op slot te doen omdat ik er naast stond te wachten op iemand >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Peetman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:18:
Gemiddeld duurt het iets van 10 seconden voor reactie. Op zich prima voor de use case, hoewel het wel wat ouderwets aanvoelt.

We zijn al een paar keer vergeten om ‘m op slot te doen, dan is die app wel handig door de pushmessage. Wel m’n vrouw laten schrikken door ‘m bij het station niet op slot te doen omdat ik er naast stond te wachten op iemand >:)
Haha ja die push melding is wel ideaal, zondag uit eten geweest en toen tijdens het echter een melding dat de auto niet op slot stond. Uhhh shit, dan is die app wel ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Dartlink schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:31:
[...]

Haha ja die push melding is wel ideaal, zondag uit eten geweest en toen tijdens het echter een melding dat de auto niet op slot stond. Uhhh shit, dan is die app wel ideaal!
Meteen al zo onvoorzichtig met je EV6?! :o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:35:
[...]

Meteen al zo onvoorzichtig met je EV6?! :o :9
Sssst, Ik gok dat ie open is gegaan omdat ik nog even er langsheen liep nadat ik hem aan een laadpaal had gehangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Er staan op het moment 3 van deze mooie jongens bij Van Mossel in Hengelo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxKEbFIuRlyEDXNV_0HGCK5rU3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vrs1FuhWUCdfTDpgiy1VeR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_G5lWoPsw5SFYan1sO9qDzJDu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKXSdYvf02TmHojxO95SyC6O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
henrov schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:45:
Er staan op het moment 3 van deze mooie jongens bij Van Mossel in Hengelo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei!
Ik zit zelf te wachten op een zwarte GT-Line van Van Mossel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:46:
[...]

Oei!
Ik zit zelf te wachten op een zwarte GT-Line van Van Mossel...
Fingers crossed!

Je had hem toch al wel eens in het echt gezien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:48:
[...]

Fingers crossed!

Je had hem toch al wel eens in het echt gezien toch?
Nope, één keer in de verte in het donker van me weg zien rijden maar dat is dan ook de enige keer geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:49:
[...]

Nope, één keer in de verte in het donker van me weg zien rijden maar dat is dan ook de enige keer geweest. :+
Ja dat was ik he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

O-B-One schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:30:
Nee mij stoort het ontbreken van de ambiance verlichting ook niet en zelfs het matte zwart bij de deurgrepen en op de middentunnel stoort mij niet. Was oorspronkelijk van plan voor een 58kW te gaan met warmtepomp, yacht blue lak en dan achteraf een (cognac)lederen bekleding. Uiteindelijk toch voor 77kW Plus in het rood gegaan ;)
Helaas heb ik de luxe niet om voor de 77kW versie te gaan. Ik heb nog meer foto's gevonden van de basis uitvoering:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KcRLEjn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XQr4sVD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ejqBWGc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PQQTA9G.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QzJ9kkQ.jpg

Bron: https://www.herrmann-lang...abzgl-bafa-332886660.html

Het enige, wat ik zo kan zien, wat verschilt met de Nederlandse instapper is de parkeersensoren. De basis uitvoering in Nederland heeft ook parkeersensoren voor, maar op dit model zitten die niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 02-11-2021 10:58 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:27:
[...]

Helaas heb ik de luxe niet om voor de 77kW versie te gaan. Ik heb nog meer foto's gevonden van de basis uitvoering:

Het enige, wat ik zo kan zien, wat verschilt met de Nederlandse instapper is de parkeersensoren. De basis uitvoering in Nederland heeft ook parkeersensoren voor, maar op dit model zitten die niet.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit dashboard mooier dan dat van de Plus en de GT Line.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:34:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit dashboard mooier dan dat van de Plus en de GT Line.
Het doet me denken aan een heren pantalon :) De andere dashboarden zijn wat speelser

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mij past ook alleen de 58kWH in het budget en vind dit geen ramp, ziet er nog steeds prachtig uit. En wilde ook zelfs voor die kleur groen gaan, dus ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hebben ze in Nederland ook zo'n skiluik? Niet opgevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Imu2ga1tLjI9qUMYAaE02IS1fUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UPDcv7CSQarFkEmECQr1DFiz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Yes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Handig voor jullie :D

:'( Sorry blijf mezelf pijnigen, heb wat meldingen lopen als er content verschijnt her en der en als me iets opvalt zal ik het delen. Hopelijk hebben jullie er wel wat aan met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17

anc

Dartlink schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:36:
[...]

Sssst, Ik gok dat ie open is gegaan omdat ik nog even er langsheen liep nadat ik hem aan een laadpaal had gehangen :+
Dat vond ik zo vervelend met mijn huidige Espace. Stap ik uit de auto en dan moet ik eromheen via de voorkant van de auto echter de voordeur is bij rechterachterkant van de auto. Effect = auto op slot > auto weer open en vervolgens heeft ie er geen zin meer in en gaat de auto niet meer op slot.
Dat was voor mij de redenen om dat automatische open en dicht systeem uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:29:
[...]

Dat vond ik zo vervelend met mijn huidige Espace. Stap ik uit de auto en dan moet ik eromheen via de voorkant van de auto echter de voordeur is bij rechterachterkant van de auto. Effect = auto op slot > auto weer open en vervolgens heeft ie er geen zin meer in en gaat de auto niet meer op slot.
Dat was voor mij de redenen om dat automatische open en dicht systeem uit te zetten.
Of je sluit de auto pas af als je echt klaar bent in de buurt van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Phusebox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:
[...]

Of je sluit de auto pas af als je echt klaar bent in de buurt van de auto?
Nope auto ging altijd op slot als ik uitstapte en dan naar de voorkant van de auto liep. Spiegeltjes klapte ook netjes naar binnen. Vervolgens loop ik door naar mijn voordeur weer langs de rechterachterkant en plop auto ging weer open inc. spiegels. Daarna hoe ver ik er ook vandaan loop hij gaat niet meer op slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Peetman

Tjah....

De EV6 gaat wel weer automatisch op slot als je geen deur opendoet, dus wat dat betreft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:32:
[...]

Nope auto ging altijd op slot als ik uitstapte en dan naar de voorkant van de auto liep. Spiegeltjes klapte ook netjes naar binnen. Vervolgens loop ik door naar mijn voordeur weer langs de rechterachterkant en plop auto ging weer open inc. spiegels. Daarna hoe ver ik er ook vandaan loop hij gaat niet meer op slot.
Ah handig... Sorry geen ervaring met dat soort systemen. Mijn auto gaat niet automatisch open en ook niet automatisch op slot. Alhoewel, als ik hem open doe en niet binnen een minuut of twee een deur open doe gaat ie weer op slot volgens mij.

Which reminds me, doet de EV6 ook automatisch sluiten als je wegrijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Dat weglopen en deuren automatisch sluiten heb ik nog niet gemerkt jammer genoeg. Een vriend met een Renault Talisman heeft dat wel en lijkt me ook ideaal.

@Phusebox yes instelbaar, meende dat de opties waren: uit - bij inschakelen versnelling - bij wegrijden. Ikzelf heb hem op wegrijden gezet omdat ik hem wel eens in de versnelling zet als de passagier nog niet is ingesteld.

Unlocken vrij dezelfde opties. Uit - P-Knop indrukken - Bij auto uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:48
Over weglopen en automatisch vergrendelen: "mijn" Tesla Model 3 doet dat ook. Handig, maar toch kijk ik na weglopen achterom om te zien of hij wel echt op slot gegaan is...
Als ik via de deurgreep de auto op slot kan zetten vind ik dat zelf eigenlijk prettiger want dan weet ik tenminste zeker dat hij op slot staat zonder achterom te hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

[Afbeelding]

Leuk maar wat doet die Ioniq 5 op het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
alwinus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:11:
[...]

Wanhopige poging van de Ioniq om nog wat aandacht te krijgen nu de EV6 uit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

alwinus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:11:
[...]

Scherp gezien. Verkeerde branches gemerged zeker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Franciesco schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:44:
Over weglopen en automatisch vergrendelen: "mijn" Tesla Model 3 doet dat ook. Handig, maar toch kijk ik na weglopen achterom om te zien of hij wel echt op slot gegaan is...
Als ik via de deurgreep de auto op slot kan zetten vind ik dat zelf eigenlijk prettiger want dan weet ik tenminste zeker dat hij op slot staat zonder achterom te hoeven kijken.
Dat kan ook, er zit een soort putje in de hendel waar als je er op drukt, de auto ook op slot gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Precies @Dartlink , zo zie ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23
Dartlink schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:48:
[...]

Dat kan ook, er zit een soort putje in de hendel waar als je er op drukt, de auto ook op slot gaat :)
Maar wel met wat vertraging vind ik, dat ging bij de e-Niro directer voor mijn gevoel maar mogelijk dat het komt door dat het touch knopjes zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Maar ik ben lui, dus idealiter heb ik gewoon dat ie op slot gaat als ik 5 meter van de auto verwijderd ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Weet iemand hier of er een soort van portal oid is waarin je de status, verwachte levertijd etc van je bestelling kan zien? Of bestaat zoiets voor Kia niet aangezien er niet echt persoonlijke configuraties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Juist. Die wielkuipranden in kunststof. Zo lelijk! Die gaan als eerste aangepast worden op mijn basis. Die moeten écht in kleur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik krijg net door van de dealer dat er inmiddels al wat software updates zijn en mijn auto moet daarvoor volgende week even naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:05:
[...]

Juist. Die wielkuipranden in kunststof. Zo lelijk! Die gaan als eerste aangepast worden op mijn basis. Die moeten écht in kleur mee.
Vraag me af of dat zo makkelijk te doen is. Kan wel eens een duur grapje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Weet iemand of er al weer een boot onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
Misschien al eerder gevraagd en beantwoord maar weet iemand wat de lengte van de laadkabel is welke wordt meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Freezhost schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:20:
Ik krijg net door van de dealer dat er inmiddels al wat software updates zijn en mijn auto moet daarvoor volgende week even naar de dealer.
Dat is een domper. Had gehoopt dat dit over the air kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
henrov schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:40:
Weet iemand of er al weer een boot onderweg is?
28 oktober is er 1 vertrokken en onderweg naar Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:49:
[...]

28 oktober is er 1 vertrokken en onderweg naar Rotterdam
Kun je die boot volgen? Ik vermoed dat mijn auto daar ook op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
marcokootstra schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:44:
Misschien al eerder gevraagd en beantwoord maar weet iemand wat de lengte van de laadkabel is welke wordt meegeleverd?
Circa 5 meter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:53:
[...]

Kun je die boot volgen? Ik vermoed dat mijn auto daar ook op staat.
https://www.vesselfinder.com/?imo=9383429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Thnx. Ik vermoed/hoop dat die van mij er ook op staat. Maar hoe weet je zo dat deze boot EV6's naar Nederland brengt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald en nu de eerste 400km erop gezet. Lang leve het leven van een consultant ;)

Eerste indruk is zeer positief. Auto is niet het mooiste afgewerkt qua materialen, maar qua functies zit er super veel op. Veel leuke nutteloze dingen die ik nog niet heb aangeraakt maar wel erg leuk waren op de brochure. Daarentegen is de 360 view erg fijn, de muziek is wel oké (zeker niet goed helaas), stoelen zitten erg lekker en het automatisch de stoel naar achter zetten bij uitstappen blijft me een premium gevoel geven. In het donker komt de ambiance verlichting wel echt tot zijn recht en is het toch een leukere toevoeging dan ik vooraf had ingeschat.

De HDA2 werkt uitstekend en bracht me zonder al te veel inspanning naar de plaats van bestemming in de spits. Grootste nadeel wat ik ondervond is dat hij in de file niet werkt.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dommerick schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:13:
De HDA2 werkt uitstekend en bracht me zonder al te veel inspanning naar de plaats van bestemming in de spits. Grootste nadeel wat ik ondervond is dat hij in de file niet werkt.
Wat werkte er niet in de file?

Ik neem toch aan dat de auto gewoon het verkeer volgt, zelfs met HDA (dus niet 2), en je dus file kunt rijden zonder zelf te moeten remmen of stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Freezhost schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:20:
Interessant! Weet je ook wat voor fixes etc er in die software updates zitten? Wellicht is er ergens een release note te vinden of op te vragen bij de dealer?

Overigens beweerde mijn dealer dat hij laatst gezien had dat binnen zijn (Nederlandse) vestiging een EV6 via OTA updates had binnen gekregen. Dus het zou moeten kunnen. Al is het vaak nog wel zo dat niet alles via OTA kan (Tesla daargelaten). En misschien was het alleen een kaartupdate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Die boot lijkt onderweg naar Jeddah, of gaat hij vanuit daar door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Dit komt van de Kia update website :

“ Display Audio Gen2V with wireless CarPlay”

Weet iemand of de EV6 Gen2V is of Gen1?

https://update.kia.com/US/EN/updateNoticeView/554

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:44:
[...]

Dat is een domper. Had gehoopt dat dit over the air kon.
Nee op dit moment niet, dat is alleen mogelijk bij het navigatie systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:53:
Dit komt van de Kia update website :

“ Display Audio Gen2V with wireless CarPlay”

Weet iemand of de EV6 Gen2V is of Gen1?

https://update.kia.com/US/EN/updateNoticeView/554
Volgens mij alleen de K5 en Sorento hebben die Gen2V.

Toch maar wachten op een facelift met Nvidia Drive... 8)7 (niet geheel vrijwillig)

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
en deze ook...
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Nederlands initiatief en waarschijnlijk wat eenvoudiger met shipping en import....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
diGierre schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:20:
en deze ook...
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Nederlands initiatief en waarschijnlijk wat eenvoudiger met shipping en import....
Klopt. Maar die connect maar met 1 phone en met die andere kan je wisselen tussen twee telefoons. Aangezien mijn vrouw ook een android heeft is dat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Wat ik gehoord heb is dat Wireless Carplay en Android auto via een update beschikbaar wordt, alleen heb ik geen idee wanneer. Het zou fijn zijn als Kia een roadmap deelt zodat we weten wat we kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:55:
[...]

Volgens mij alleen de K5 en Sorento hebben die Gen2V.

Toch maar wachten op een facelift met Nvidia Drive... 8)7 (niet geheel vrijwillig)
Wellicht is deze update volledig irrelevant voor de EV6 omdat deze op een compleet ander systeem draait. Eerst even afwachten, kan me niet voorstellen dat ze de EV6 met oudere hardware de deur uit doen dan een plofauto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
henrov schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:11:
[...]

Thnx. Ik vermoed/hoop dat die van mij er ook op staat. Maar hoe weet je zo dat deze boot EV6's naar Nederland brengt?
Ik zoek bij Eukor zijn bestemming op, en dat is Rooterdam. Hij komt uit Pyeongtaek waar Kia hun auto’s laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:36:
[...]

Die boot lijkt onderweg naar Jeddah, of gaat hij vanuit daar door?
Hij gaat door. Eindbestemming is Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Wellicht is deze update volledig irrelevant voor de EV6 omdat deze op een compleet ander systeem draait. Eerst even afwachten, kan me niet voorstellen dat ze de EV6 met oudere hardware de deur uit doen dan een plofauto
Volgens mij heeft de nieuwe Cee'd en Procee'd hetzelfde systeem, alleen zitten de schermen dan niet aan elkaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:29:
[...]

Hij gaat door. Eindbestemming is Rotterdam
Ah oke, dat betekent dan pas in december rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:30:
[...]

Ah oke, dat betekent dan pas in december rijden.
Er komen ook nog zo een 9 boten aan in België vanuit Pyeongtaek. Kan zijn dat hij via België Nederland in komt. Denk dat die van jou daar vandaan komt, aankomst half november en eind november ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Het zou mij niet verbazen. Ik heb het idee dat ze wel bezuinigd hebben op de SOC van deze auto's aangezien het systeem vrij traag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:35:
Het zou mij niet verbazen. Ik heb het idee dat ze wel bezuinigd hebben op de SOC van deze auto's aangezien het systeem vrij traag is.
Ja en nee :)
SOCs in automotive moeten tegen heel wat meer bestand zijn dan de SOC in je smartphone. Schokken, extreme temperatuur wisselingen enz. Dat brengt een prijskaartje met zich mee waardoor een average SOC opeens heel duur wordt als ie geschikt is voor automotive.
Daarnaast is een auto vaker al een paar jaar in ontwikkeling alvorens deze op de markt komt en heb je qua processing power dan al meteen een achterstand te pakken met de realiteit die op dat moment geldt.
En goede software schrijven blijft lastig voor traditionele automakers waardoor er vast nog wel wat meer uit te persen is, maar niet tot z'n volle recht benut wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Anunnaki schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:32:
[...]

Er komen ook nog zo een 9 boten aan in België vanuit Pyeongtaek. Kan zijn dat hij via België Nederland in komt. Denk dat die van jou daar vandaan komt, aankomst half november en eind november ophalen.
9 boten??? Heb je daar ook zo'n leuk linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is niet de basisuitvoering? Deze is 77kwh, de basisversie is toch 58kwh? Of is het in Duitsland weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Poulske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:44:
[...]

Dit is niet de basisuitvoering? Deze is 77kwh, de basisversie is toch 58kwh? Of is het in Duitsland weer anders?
Hoe zie jij dat dit de 77Kwh is?
Vanwege de 200km+ range bij een lading van 57% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
henrov schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:50:
[...]

Hoe zie jij dat dit de 77Kwh is?
Vanwege de 200km+ range bij een lading van 57% ?
Het staat in de titel van de advertentie waar hij de foto's vandaag heeft gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Poulske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:44:
[...]

Het accupack is inderdaad niet 58kWh, maar het ging me meer om het interieur en de wielkasten. Dat komt overeen met het basis model in Nederland. In Duitsland kun je ook een 77kWh als 'basis versie' kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Freekers op 02-11-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:55:
[...]

Het accupack is inderdaad niet 58kWh, maar het ging me meer om het interieur en de wielkasten. Dat komt overeen met het basis model.
Aah duidelijk, dank je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Poulske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:54:
[...]

Het staat in de titel van de advertentie waar hij de foto's vandaag heeft gehaald.
Oh, die zag ik niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchblackadder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09-2022
heb de mijne inmiddels binnen (gt line, grote accu, rwd), heel blij mee maar range blijft bij ev’s een dingetje als het niet zonnig en warm is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2jJDjMGv25dkkXWjlZm0IIQPZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3DXIKFWIswkeA0D6s3nWX5d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPKcvqT2Ha2be6hVFfEYjCY9uv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQwZWXqpcfj9b8ZyCITkOOxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntpne8kZqoNHnZwMQ_5NdskhcMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ImeceraknCbvxrlu3iWTIFt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchblackadder op 02-11-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

400 KM is toch over het algemeen helemaal geen slechte score ?

Dat is een retourtje Utrecht - Groningen.

of een enkele rit van Maastricht naar Groningen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 13:47
Dutchblackadder schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:30:
heb de mijne inmiddels binnen (gt line, grote accu, rwd), heel blij mee maar range blijft bij ev’s een dingetje als het niet zonnig en warm is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
rij je elke dag 300km+?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchblackadder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09-2022
als je een huisje in zuid-limburg hebt maak je flinke ritten vanuit den haag. hij redt het makkelijk op volle accu maar hij verbruikt ook behoorlijk (cruising speed 130km na 19.00). Rijdt verder echt goed, veel auto voor het geld.

400km range (in nov) met volle accu vs wltp 510km.

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchblackadder op 02-11-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dutchblackadder schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:30:
Had je toch wel kunnen weten...

https://ev-database.org/car/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTd6s3GMCaUetXb4MQw5z-JJYWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHQIwCNOnkFZFI1zqdfrb8Kx.jpg?f=fotoalbum_large

400 km is helemaal zo beroerd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dutchblackadder schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:49:
als je een huisje in zuid-limburg hebt maak je flinke ritten vanuit den haag. hij redt het makkelijk op volle accu maar hij verbruikt ook behoorlijk (cruising speed 130km na 19.00). Rijdt verder echt goed, veel auto voor het geld.

400km range (in nov) met volle accu vs wltp 510km.
WLTP moet je nooit naar kijken. Volgens mij zeggen ze 80% van WLTP is realistisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een keer de 'basic uitvoering' maar dan op video:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Top gevonden, dankjewel hiervoor. Zo te zien zat je diep in de krochten van het internet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Dit is top! Eindelijk wat goede kwaliteit beeldmateriaal van het interieur!

Ziet er keurig uit wat mij betreft. Ben benieuwd hoe de middenconsole zonder pianolak in het echt uitvalt, dat is toch iets lastig te beoordelen in zo’n filmpje. Gelukkig heb ik een allergie voor pianolak, dus daar ben ik sws al blij mee.

Ziet er naar uit dat je het rubber van de afwezige draadloze lader kunt loshalen. Eens kijken of we daaronder een draadloze lader kunnen aansluiten. Moet vast lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BDelamontagne schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:16:
Ziet er naar uit dat je het rubber van de afwezige draadloze lader kunt loshalen. Eens kijken of we daaronder een draadloze lader kunnen aansluiten. Moet vast lukken!
Ik dacht exact hetzelfde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ziet er keurig uit wat mij betreft. Ben benieuwd hoe de middenconsole zonder pianolak in het echt uitvalt, dat is toch iets lastig te beoordelen in zo’n filmpje. Gelukkig heb ik een allergie voor pianolak, dus daar ben ik sws al blij mee.

Aangezien je het als optie kan kopen zal er ook wel plek zijn. Misschien iemand met een 3d printer die handig is. Je mist wellicht wel de koeling dan of je moet die ook al inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:26
[...]

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van pianolak. De matte afwerking van middenconsole en rondom deurgrepen in de basis versies geeft mij een meer premium gevoel dan in vergelijking met de alomtegenwoordige pianolak in de GT-line (dat oogt altijd cheap imho en staat in no-time vol met vingerafdrukken).

Verder is me nog iets opgevallen bij een GT-line testrit: de binnenkant van de A-stijlen zijn uitgevoerd in harde plastic. Daar verwacht ik toch ook eerder een zacht materiaal (zoals bv gebruikt bij de dakhemel).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
Goed om te zien dat iedereen zijn eigen versie het mooist vind 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
someone4 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:14:
[...]

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van pianolak. De matte afwerking van middenconsole en rondom deurgrepen in de basis versies geeft mij een meer premium gevoel dan in vergelijking met de alomtegenwoordige pianolak in de GT-line (dat oogt altijd cheap imho en staat in no-time vol met vingerafdrukken).

Verder is me nog iets opgevallen bij een GT-line testrit: de binnenkant van de A-stijlen zijn uitgevoerd in harde plastic. Daar verwacht ik toch ook eerder een zacht materiaal (zoals bv gebruikt bij de dakhemel).
Er is best op heel wat plekke bezuinigd, zoals inderdaad de A-stijlen, maar ook de kofferbak waar de wielkasten/zijkanten niet bekleed zijn met stof waardoor je daar al snel krassen gaat krijgen, plus meer lawaai van losslingerende dingen in de kofferbak.

Daar over gesproken, heeft de EV6 geen bevestigingshaken of ophanghaakjes in de kofferbak? Dat zijn echt van die simpele dingen die een auto veel fijner maken in de praktijk. Ik gebruik de ophanghaakjes minimaal 1x per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik weet niet wat ze hier aan het doen zijn, extra isolatie aanbrengen ofzo, maar je ziet wel hoe de wielkasten in elkaar zitten. Interessant wellicht voor mensen die de plastic omranding willen spuiten/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:35:
[...]

Aangezien je het als optie kan kopen zal er ook wel plek zijn. Misschien iemand met een 3d printer die handig is. Je mist wellicht wel de koeling dan of je moet die ook al inbouwen.
Ik had in mijn ID.3 het binnenwerk van een IKEA qi lader met tape aan de achterkant van het stuk plastic waar normaal de qi lader zou zitten vastgeplakt. Dat werkte prima! De koeling heb je niet echt nodig, tenzij je een high power qi lader inbouwt.

Als mijn EV6 voor de deur staat ga ik eens op onderzoek uit. Mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de €160,- bij de dealer overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:02:
[...]

Ik had in mijn ID.3 het binnenwerk van een IKEA qi lader met tape aan de achterkant van het stuk plastic waar normaal de qi lader zou zitten vastgeplakt. Dat werkte prima! De koeling heb je niet echt nodig, tenzij je een high power qi lader inbouwt.

Als mijn EV6 voor de deur staat ga ik eens op onderzoek uit. Mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de €160,- bij de dealer overwegen.
Die 160 euro is waarschijnlijk ook nog zonder inbouwen, dus dan zit je al snel aan 200-240 euro :X

Maar eh, je hebt je ID.3 zo snel alweer weg gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:05:
[...]

Die 160 euro is waarschijnlijk ook nog zonder inbouwen, dus dan zit je al snel aan 200-240 euro :X

Maar eh, je hebt je ID.3 zo snel alweer weg gedaan?
Half jaar in gereden en toen van werkgever gewisseld. Kon de ID.3 (1st Plus) wel meenemen maar zou 2x duurder uitvallen bij de nieuwe werkgever en ook niet als voorkeursauto aangemerkt worden met alle gevolgen van dien. Kan nu de EV6 rijden voor hetzelfde bedrag voor een veel completere auto :*)

En die ID.3 met 8% bijtelling hadden ze zo weer weggezet bij een nieuwe collega, haha!

[ Voor 7% gewijzigd door BDelamontagne op 03-11-2021 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:46
Phusebox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:05:
[...]

240 euro...

je hebt de auto 5 jaar... is 48 euro per jaar.
Je 2x per week in de auto... 104x per jaar is 0,46 cent per keer dat je wil opladen.

Vind het dan wel meevallen eigenlijk (gemak mag wat kosten).
Tuurlijk kan je zelf klussen en wellicht voor minder, maar via Kia heb je het wel netjes weg gewerkt en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
stimpyrulez schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:08:
[...]

240 euro...

Je 2x per week in de auto... 104x per jaar is 0,46 cent per keer dat je wil opladen.

Tuurlijk kan je zelf klussen en wellicht voor minder, maar via Kia heb je het wel netjes weg gewerkt en garantie.
Dat is waar, zo valt het wel mee. Bij mij gaat het om lease (4 jaar) en ik heb het liefst wel dat ik het geheel er ook weer uit kan halen bij inleveren. Als het teveel werk wordt kies ik ook liever voor de dealer, maar niet geschoten is altijd mis.

Zolang er geen draadloze CarPlay is is het geen must overigens... Dan heb ik wellicht liever een systeem waarbij de laadkabel zo stevig vast zit dat ik mijn telefoon er gemakkelijk in klik.

[ Voor 7% gewijzigd door BDelamontagne op 03-11-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:08:
[...]

240 euro...

Voor mij maakt het niet uit, ik ga toch nooit in een EV6 rijden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:18:
[...]

Voor mij maakt het niet uit, ik ga toch nooit in een EV6 rijden ;w
Niet te lang wachten met je keuze he, over een jaar of 2 is de facelift er al! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:23:
[...]

Niet te lang wachten met je keuze he, over een jaar of 2 is de facelift er al! :P
Die heeft dan tenminste het Nvidia Drive systeem.

Maar goed de keuze is denk ik wel gemaakt, ik ga op zoek naar een tweedehands ICE van een jaar of 4-6 oud. Ondertussen kijk ik jaloers mee naar jullie avonturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 05:57:
[...]

Er is best op heel wat plekke bezuinigd, zoals inderdaad de A-stijlen, maar ook de kofferbak waar de wielkasten/zijkanten niet bekleed zijn met stof waardoor je daar al snel krassen gaat krijgen, plus meer lawaai van losslingerende dingen in de kofferbak.

Daar over gesproken, heeft de EV6 geen bevestigingshaken of ophanghaakjes in de kofferbak? Dat zijn echt van die simpele dingen die een auto veel fijner maken in de praktijk. Ik gebruik de ophanghaakjes minimaal 1x per week.
Bevestiging haken sowieso! Ophanghaakjes gebruik ik niet, maar kan er in de pauze wel even naar kijken voor jou (en anderen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:31:
[...]

Bevestiging haken sowieso! Ophanghaakjes gebruik ik niet, maar kan er in de pauze wel even naar kijken voor jou (en anderen :) )
Ik had al gezien dat ze er niet in zitten, thanks anway. Bij diverse reviews werd dat wel als minpuntje aangehaald voor dagelijks gebruik. Ik gebruik die altijd als ik iets in de kofferbak heb van boodschappen, rugzak, etc. Dan slingert niet alles rond of vliegt heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Zit net voor de gein een Kia Proceed GT 1.6 samen te stellen. Goedkoper in de lease dan de EV-6 GT-line. Vind ik ook een mooie auto. Misschien niet te vergelijken maar met de fiscale regels van 2022 slaat de twijfel steeds meer toe. Ze hebben de EV-6 bij mijn leasemaatschappij ineens ook 20 euro per maand duurder gemaakt 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Grappig, ik heb die haken aan de zijkant nooit gebruikt. Laat altijd los omdat ze net niet groot genoeg zijn... ondingen :-)
Ik ben wel gewend aan die ringen die in de hoeken van de vloer zitten zodat je daar van die spinners/spanbanden aan kan vastmaken. Op die manier hield ik altijd mijn bagage in de kofferbak klem tegen 1 zijkant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:39:
Grappig, ik heb die haken aan de zijkant nooit gebruikt. Laat altijd los omdat ze net niet groot genoeg zijn... ondingen :-)
Ik ben wel gewend aan die ringen die in de hoeken van de vloer zitten zodat je daar van die spinners/spanbanden aan kan vastmaken. Op die manier hield ik altijd mijn bagage in de kofferbak klem tegen 1 zijkant aan.
Ik hang er met gemak dingen tot 10kg aan en blijft altijd hangen, bij mijn auto sluit de klep over de bovenkant van die haak volgens mij waardoor het niet los kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02
De ev6 plus demo in Tilburg heeft 4 bagagebevestigingsogen aan de zijkant van de kofferruimte.
Pagina: 1 ... 26 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic