Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
henrov schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:50:
[...]

17/6 hier en ik hoor niets :|
Dealer (van Mossel, Hengelo) zegt het niet te weten en de tussenpersoon die het voor mij geregeld heeft roept alleen maar: hij komt voor 1-1-22 op kenteken. Ik vermoed dat dit gedaan wordt om mij te verrassen. Dat hoop ik tenminste want ik kan niet wachten! (besluit om de KIA te nemen is gevallen op 5/5)
Ik wacht ook op van Mossel.
laatste update van hun was eind november en dan week 50 auto gereed/rijden.
Collega heeft me vorige week nog bijgepraat en vertelt dat de auto de tweede week van november aankomt en de auto dan eind november/begin december gereed is.

Gaat om een 77.4 RWD GT-Line in het zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Gravity Blue

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:59
lawnmower schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:37:
[...]

Ik ben dit weekend toch maar even naar de dealer gereden, en tot m'n opluchting pas ik in de auto. Als ik gewoon recht zit, raakt m'n hoofd net niet het dak (GT-Line incl. schuifdak).

Het viel me ook op dat de voorkant van de zitting erg hoog ingesteld kan worden, zodat de voorkant van de stoel m'n bovenbenen goede ondersteuning geven. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt in een auto, zelfs bij m'n huidige auto (Audi A4) 'zweven' m'n bovenbenen boven de zitting. Zoals gezegd, ik ben 1.96m.

Nu kan ik met een gerust hart toeleven naar week 48 :)
Kan je sowieso niet je stoel beter dan iets naar 'achter kiepen'?
wellicht dat je dan juist wat minder hoog komt te zitten.

Maar ja, mijn pa is ook ruim 1,9m en die kon vroeger in een renault 5 rijden.
Lag wel onderuit in de stoel, maar het lukt blijkbaar wel.
En snap ook dat dit niet ideaal is, maar wellicht wel een oplossing dat je niet met je hoofd tegen het dak zit.

Zelf heb ik er geen last van met mijn 1,8m (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Thanks voor de foto's! Ziet er wel goed uit zo als je nog wat extra info aan de zijkant zou willen zien.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:59
Amiet01 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:08:
[...]

Thanks voor de foto's! Ziet er wel goed uit zo als je nog wat extra info aan de zijkant zou willen zien.
Yes, ikzelf gebruik het niet omdat ik de informatie niet heel nuttig vind, of juist dubbelop met informatie die ik al in mijn cluster heb. Maar de optie is er!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

stimpyrulez schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
[...]

Kan je sowieso niet je stoel beter dan iets naar 'achter kiepen'?
Ja dat is sowieso altijd een optie. Aangezien ik met mijn voorkeurshouding al in de auto pastte, heb ik die optie niet eens echt bekeken.

Het probleem daarvan is wel vaak, dat het stuur niet ver genoeg uitgetrokken kan worden om die optie comfortabel te maken. Je moet je armen dan weer overdreven ver uitstrekken om bij het stuur te kunnen, vooral op lange ritten kan dit vervelend worden. Hoe dan ook, ik ben inmiddels wel gewend dat de meeste dingen niet op mijn lengte ingericht zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
Video waarbij de EV6 bij een buitentemperatuur van 9 graden opgeladen wordt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 10:43
Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb juist een witte gekozen, zodat ie in het donker net iets meer opvalt :+
Hahaha ja dat is ook wel een goeie ja. Maar kies denk ik toch voor niet opvallen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Steel Grey Metallic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 13:17

anc

Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:21:
[...]

Dat varieert, maar ja ik heb op alle vlakken moeite met keuzes maken, altijd bang de verkeerde keuze te nemen. Maar privé heb ik er toch wel het meeste last van. Je moet eens proberen een bordspel met mij te spelen, ik hou het liefst van extreem complexe spellen maar ja, dan moet ik dus ook elke mogelijkheid een aantal stappen vooruit analyseren voor ik een beslissing neem.

Logischerwijs wil dus niemand meer met mij een bordspel spelen. Of naar een resaurant gaan, etc etc.

Soms is de makkelijkste oplossing voor mij geen keuze maken. Dus iets gewoon niet kopen of doen omdat ik niet kan kiezen en de stress van het kiezen mij te veel wordt.

Maar back on topic... Enige manier voor mij om er uit te komen is wachten tot er meer kleuren verschijnen bij de dealers. Van een 20x30 cm staaltje kan ik in ieder geval niet kiezen en ook niet dezelfde kleur op een ander model :X |:(
Ik zou je adviseren om er met iemand over te praten want je maakt het je zo lastig in het leven. Het is eigenlijk nooit goed, welke kleur of welke uitvoering of zelfs welke auto je straks kiest. Er blijft altijd wel iets dat het net niet is.

Zelfs die sokken die je gekocht had (en 10 keer overwogen had + youtube filmpjes bekeken) en geen naad moet hebben blijken toch kleine stiksels te hebben met een minuscuul knoopje waar je af en toe met je teen tegenaan komt.

Ik check niet wie er iets schrijft maar jouw wijze van onzekerheid spat er vanaf. Dan lees ik een zin en denk ik gelijk "Oh dat is Phusebox" en ik vind het oprecht vervelend voor je dat je hiermee worstelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vergis je niet dat Phusebox Inhoudelijk bijdraagt aan dit draadje, door kennis te delen of vragen te beantwoorden,
En dat is een compliment voor hem, en waardevol voor ons. Hij is ook enthousiast met delen van informatie, en het stoort hem volgens mij niet dat wij er af toe een opmerking over maken.

@Phusebox zeg het aub als het je stoort. Ik waardeer je input, en is het korreltje zout voor beide kanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

king_dude schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:37:
Vergis je niet dat Phusebox Inhoudelijk bijdraagt aan dit draadje, door kennis te delen of vragen te beantwoorden,
En dat is een compliment voor hem, en waardevol voor ons. Hij is ook enthousiast met delen van informatie, en het stoort hem volgens mij niet dat wij er af toe een opmerking over maken.

@Phusebox zeg het aub als het je stoort. Ik waardeer je input, en is het korreltje zout voor beide kanten :)
Oh nee ik bedoel het ook zeker niet verkeerd. Hijs extreem kritisch dat waardevolle informatie creëert!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
king_dude schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:37:

De inhoudelijke zaken waardeer ik ook, maar in dit medium kan Phusebox, vind ik persoonlijk, niet op heel veel begrip rekenen met z'n besluiteloosheid. Het gaat hier echt alleen om de auto. Desalniettemin vind ik het behoorlijk sneu voor Phusebox zo te lopen twijfelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
@anc @king_dude Geen probleem van mijn kant uit whatsoever. Ik weet dat ik een "probleem" heb. Anderzijds heb ik niet heel vaak spijt gehad van aankopen die ik zo grondig onderzocht heb. Verder deel ik graag info, voor mij de min- en pluspunten. Hoop dat niemand zich daarmee beledigd voelt of iets dergelijks.

Steel Grey vind ik bijvoorbeeld een hele mooie kleur, maar nadeel van die kleur (of wit) is dat, op de Plus of basis uitvoering, de wielkasten heel groot lijken, beetje uit proportie. Vandaar dat mijn eerste ingeving Interstellar Grey was, maar die kleur heeft helaas een groene tint.

Mierenneuken tot kunst verheven, ik weet het. Vrienden zeggen wel eens, gekscherend maar toch ook serieus, "als Phusebox het al een goede [insert product] vindt, dan moet het wel echt goed zijn".

Het is zelfs zo erg dat ik misschien nog wel switch naar een andere auto als ik niet een kleur kan kiezen waar ik me 100% prettig bij voel. Ik wil er minimaal 7 jaar in rijden en het is mijn eigen geld. Wordt de grootste aankoop ooit na een huis.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:06:
@anc @king_dude Geen probleem van mijn kant uit whatsoever. Ik weet dat ik een "probleem" heb. Anderzijds heb ik niet heel vaak spijt gehad van aankopen die ik zo grondig onderzocht heb. Verder deel ik graag info, voor mij de min- en pluspunten. Hoop dat niemand zich daarmee beledigd voelt of iets dergelijks.

Steel Grey vind ik bijvoorbeeld een hele mooie kleur, maar nadeel van die kleur (of wit) is dat, op de Plus of basis uitvoering, de wielkasten heel groot lijken, beetje uit proportie. Vandaar dat mijn eerste ingeving Interstellar Grey was, maar die kleur heeft helaas een groene tint.

Mierenneuken tot kunst verheven, ik weet het. Vrienden zeggen wel eens, gekscherend maar toch ook serieus, "als Phusebox het al een goede [insert product] vindt, dan moet het wel echt goed zijn".

Het is zelfs zo erg dat ik misschien nog wel switch naar een andere auto als ik niet een kleur kan kiezen waar ik me 100% prettig bij voel. Ik wil er minimaal 7 jaar in rijden en het is mijn eigen geld. Wordt de grootste aankoop ooit na een huis.
Herken me heel erg in deze situatie. Uren kunnen twijfelen over een kleur, de beste aankoop willen hebben (het is nooit goed genoeg), enorm energie spenderen aan dingen uitzoeken. Moeilijk om een keuze te maken etc.

Ik heb zelf geen advies aangezien ik met het zelfde struggle. Wat mij heeft geholpen is om mijn vriendin te vragen naar bijv haar voorkeur voor kleur. Daardoor bleef er weinig over en was het een makkelijke 'keuze'.

Je komt vanzelf op het punt dat je 100% achter je keuze staat (maar dat duurt bij ons soort mensen gewoon wat langer). :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
refused81 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:17:
[...]
Ik heb zelf geen advies aangezien ik met het zelfde struggle. Wat mij heeft geholpen is om mijn vriendin te vragen naar bijv haar voorkeur voor kleur. Daardoor bleef er weinig over en was het een makkelijke 'keuze'.
Ja dat is ook een van mijn go-to oplossingen, maar in dit geval heeft ze geen voorkeur, ze vindt de kleuren (ook) allemaal net niet (maar ze wil absoluut geen blauw of rood).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

refused81 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:17:
[...]

Herken me heel erg in deze situatie. Uren kunnen twijfelen over een kleur, de beste aankoop willen hebben (het is nooit goed genoeg), enorm energie spenderen aan dingen uitzoeken. Moeilijk om een keuze te maken etc.

Je komt vanzelf op het punt dat je 100% achter je keuze staat (maar dat duurt bij ons soort mensen gewoon wat langer). :D
Ik ben ook een twijfelkont, maar niet langer gedraald: De AWD steel gray metallic is naar verluid gearriveerd bij de dealer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Als ik je goed begrepen heb @Phusebox , dan heb je geen haast. In dat geval zou ik rustig afwachten tot er meer kleuren bij de dealers staan. En vind je het allemaal "net niet", dan gewoon verder kijken naar andere modellen. Of een wrap nemen die wel in je straatje past. Ook daar zullen vast wel voorbeelden, al dan niet in real-life, van voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
T42 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:31:
[...]

Ik ben ook een twijfelkont, maar niet langer gedraald: De AWD steel gray metallic is naar verluid gearriveerd bij de dealer!
Nice, is dit dan de plus versie (neem aan van wel)?
Mooie kleur al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een auto laten schieten om een kleurtje?

Voor 2K laat je hem wrappen in welke kleur je maar wil. Of je laat de wielkasten bijspuiten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:35:
Als ik je goed begrepen heb @Phusebox , dan heb je geen haast. In dat geval zou ik rustig afwachten tot er meer kleuren bij de dealers staan. En vind je het allemaal "net niet", dan gewoon verder kijken naar andere modellen. Of een wrap nemen die wel in je straatje past. Ook daar zullen vast wel voorbeelden, al dan niet in real-life, van voorbij komen.
Ik ben alleen bang dat de levertijd vanaf nu omhoog schiet en de prijzen vanaf januari wellicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ja, daar heb je denk ik wel een terecht punt... Zelf verwacht ik namelijk ook dat allerlei dingen (waaronder auto's) flink duurder gaan worden. Hopelijk heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Ik was behoorlijk 'late to the EV6 party'. Wilde dit jaar rijden dus een aantal lease maatschappijen rondgebeld of ze reserveringen hadden staan voor specifieke modellen / kleuren. Witte GT-Line is het dus geworden, ben blij dat ik geen keus heb hoeven maken qua kleur en noodgedwongen wit heb moeten nemen. Dan leg je je toch al sneller neer bij zo'n beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik heb vijf jaar lang een blauwe auto gehad en wilde nu een andere kleur.
Zwarte EV6 was dit jaar nog te leveren, ........ dus werd het zwart.

Soms is het zo simpel :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat me verder trouwens nog is opgevallen: overal hebben ze drukknoppen voor de helderheid van de schermen, behalve in Nederland in de Plus of lager zit er een ouderwets draaiknopje... Vreemde gewaarwording dat daar dan op bezuinigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:42:
Wat met trouwens nog is opgevallen: overal hebben ze drukknoppen voor de helderheid van de schermen, behalve in Nederland in de Plus of lager zit er een ouderwets draaiknopje... Vreemde gewaarwording dat daar dan op bezuinigd wordt.
Vraag me ook af of ik dit boeiend vind ;)
Had een mercedes(met catalogus waarde van bijna een ton) met draaiknopje voor helderheid verlichting in de auto en dat werkte prima.
Volgens mij werkt dat beter dan knopjes, aangezien die in voorgeprogrammeerde stapjes gaan en de draaiknop lekker analoog is.
Maar ja, als ik straks knopjes heb dan red ik me er ook wel mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Hebben jullie ook ervaring met "arrogante" sales medewerkers?

Ook ik heb "last" van het keuze dilemma en had graag even bij een dealer langs willen gaan om de EV6 modellen in het echt te zien plus een paar vragen te kunnen stellen.

Afgelopen zaterdag bij de dealer in Leeuwarden langs geweest en toen was daar niemand die mij te woord kon of wilde staan. Ik was ook op de bonnefooi langs gekomen dus was meer verrast door de drukte bij de dealer. Dus vandaag maar even gebeld om een afspraak te maken voor komende zaterdag. Na een poos in de wacht te hebben gestaan was de eerste vraag nadat ik aangaf dat het om een leaseauto ging of ik de dealer mocht kiezen. Toen ik aangaf dat ik daar geen keuze in heb was hij heel helder en direct dat ze bij vestiging Leeuwarden geen tijd willen vrij maken voor iemand die toch zijn auto niet door hen laat leveren. Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden.

Zijn ze dan ook niet geïnteresseerd in onderhoud, of zijn deze elektrische auto's zo magisch dat je daar meer dan 4 jaar mee kunt rijden zonder ook ooit maar weer een dealer te bezoeken?

Maar wellicht dat een van jullie een van mijn vragen kan beantwoorden.

In het accessoires lijstje staan 2 afneembare trekhaken. Een voor alleen de EV en EV Plus en de andere voor alle varianten. Ze hebben een prijs verschil van 100,-.(die voor alle versies is het duurst). Ik wil zelf de EV Plus bestellen maar wil daar wel een trekhaak bij maar vraag mij dan af wat die duurder dan heeft wat die andere niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:01:
In het accessoires lijstje staan 2 afneembare trekhaken. Een voor alleen de EV en EV Plus en de andere voor alle varianten. Ze hebben een prijs verschil van 100,-.(die voor alle versies is het duurst). Ik wil zelf de EV Plus bestellen maar wil daar wel een trekhaak bij maar vraag mij dan af wat die duurder dan heeft wat die andere niet heeft.
In de prijslijst staat alleen een 7-polige (999 euro) en 13-polige (1029 euro)? Waar heb jij die gezien?

https://webshop.kia.nl/ac...0/CV281ADE01&modelid=162/
Dit is hetzelfde type voor alle modellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:04:
[...]

In de prijslijst staat alleen een 7-polige (999 euro) en 13-polige (1029 euro)? Waar heb jij die gezien?

https://webshop.kia.nl/ac...0/CV281ADE01&modelid=162/
Dit is hetzelfde type voor alle modellen.
Die heb ik hier gevonden
https://dedigitaleshowroom.nedlinx.nl/EV6/

Hier staat ook in dat de draadloze oplader als optie in de EV Plus gekozen kan worden (159,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
someone4 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:
[...]

Ik zit nu in een dilemma om toch voor de Moonscape Matte kleur te gaan, of toch eerder Aurora black en dan de auto te laten wrappen in grijze (al dan niet matte) wrap, behalve het dak dan (dat geeft nog een leuk effect met enkel zwart dak).

Die glasscoating is voor mij onbekend, aan welke kost zou ik me mogen verwachten, en kan dat er terug afgehaald worden? Zijn daar ook verdere nadelen aan verbonden? Voor mij wordt dit een leasing wagen die na 4 of 5 jaar terug in originele staat moet ingeleverd worden, dus dat maakt het er misschien niet makkelijker op (alhoewel ik denk dat een leasing maatschappij net blij moet worden van gewrapte wagens).
Als antwoord op je gestelde vragen de volgende reacties;
1. Kosten +/- € 1600,- naar gelang het gebruikte product en gekozen bedrijf.
Ik heb zeer goede ervaringen met Modesta en Jurgh cardetailing.
2. Een glasscoating is niet eenvoudig te verwijderen maar dat hoeft ook niet (alleen door gespecialiseerd bedrijf) maar geeft juist een meerwaarde ter bescherming van de lak. Een leasemaatschappij zal dit in de meeste gevallen geen probleem vinden (of anders van te voren even vragen)
3. Wrappen in een andere kleur dan de originele kleur zal wellicht wel een probleem kunnen vormen als het gaat om een leasewagen!
Je zal dan bij het beëindigen van het leasecontract zelf de wrap moeten laten verwijderen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06
Zover ik kan vinden is deze vraag nog niet gesteld.
Kun je met die 360' camera's ook opnames maken tijdens het rijden en sentry mode zoals bij de tesla ?

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-04-2024

Als je die kleuren mooi vindt en het probleem de zwarte ringen, dan zou je die ook in de carrosserie kleur kunnen laten spuiten. Lijkt me nou niet een hele grote kleur. Of ze kunnen eraf dat zou het mooiste zijn anders is het voor de spuiter een kwestie van afplakken en spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Quorton schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:22:
Zover ik kan vinden is deze vraag nog niet gesteld.
Kun je met die 360' camera's ook opnames maken tijdens het rijden en century mode zoals bij de tesla ?
In Korea kan je een optie kopen om met extra kastje in dashboard de opnames vast te leggen. Verwacht niet dat het hier beschikbaar komt. Dashcam voor en achter is “second best”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In deze video zeggen ze dat je ook iPedal kunt aanzetten, maar dat is mij tijdens een proefrit niet gelukt? Enkel handmatige levels en Auto levels, maar geen iPedal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgIGUt0MV52nuwn4WAC6pzLrhLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KwwpWE6YdBsmApmO0ZqcCP8F.png?f=user_large

YouTube: The fully electric Kia EV6 Specs | MiniAuto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redez
  • Laatst online: 12-02-2024
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:20:
In deze video zeggen ze dat je ook iPedal kunt aanzetten, maar dat is mij tijdens een proefrit niet gelukt? Enkel handmatige levels en Auto levels, maar geen iPedal?

[Afbeelding]

YouTube: The fully electric Kia EV6 Specs | MiniAuto
iPedal kun je toch (o.a.) gewoon aanzetten middels de flippers achter het stuur?
Je hebt dan level 1 t.e.m. 3 en ten slotte iPedal (komt tot gehele stop) als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Redez schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:22:
[...]

iPedal kun je toch (o.a.) gewoon aanzetten middels de flippers achter het stuur?
Je hebt dan level 1 t.e.m. 3 en ten slotte iPedal (komt tot gehele stop) als ik mij niet vergis.
Ik kreeg het niet voor elkaar, enkel 1 t/m 3 (manual) en een aantal auto levels (4 geloof ik). Maar misschien heb ik iets fout gedaan. Auto was helaas nooit full stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Redez schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:22:
[...]

Je kunt een van de 2 flippers lang ingedrukt houden om te switchen naar i-Pedal, anders switch je inderdaad tussen levels 1, 2 en 3. Als je bijna tot stilstand bent en je houdt een van de flippers ingedrukt kom je tot stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:26:
[...]

Je kunt een van de 2 flippers lang ingedrukt houden om te switchen naar i-Pedal, anders switch je inderdaad tussen levels 1, 2 en 3. Als je bijna tot stilstand bent en je houdt een van de flippers ingedrukt kom je tot stilstand.
Bij mij wisselde de auto dan alleen tussen AUTO regen en MANUAL regen (flipper vasthouden).

Die flipper vasthouden om te stoppen is dus iets wat ik niet zou willen, anders is het geen i-Pedal. Maar er zijn vast eigenaren hier die het weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 15:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 21:36
En nu gauw bij Tesla gaan proberen te laden:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging.

FP heeft het ook al opgepakt : ) nieuws: Tesla maakt tien Nederlandse Supercharger-locaties beschikbaar voor n...

[ Voor 61% gewijzigd door The__Virus op 01-11-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:28:
[...]

Bij mij wisselde de auto dan alleen tussen AUTO regen en MANUAL regen (flipper vasthouden).

Die flipper vasthouden om te stoppen is dus iets wat ik niet zou willen, anders is het geen i-Pedal. Maar er zijn vast eigenaren hier die het weten ;)
Dit is de instructie vanuit de EV6 handleiding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aED3CMa3Hmgo2KPAoMPAKizTkCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ltkBgK9xDOgjfL3H6rEPsqj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redez
BDelamontagne schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
[...]

Dit is de instructie vanuit de EV6 handleiding

[Afbeelding]
Precies dit, ik kan me vergissen, maar tijdens mijn proefrit was het gewoon een kwestie van ná level 3 nog een keer de flipper gebruiken en toen had ik iPedal.
Dus de flipper inhouden o.i.d. lijkt mij n.v.t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Laatst online: 10-08 12:41
Redez schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:33:
[...]

Precies dit, ik kan me vergissen, maar tijdens mijn proefrit was het gewoon een kwestie van ná level 3 nog een keer de flipper gebruiken en toen had ik iPedal.
Klopt, zo werkte het bij mij ook.

Tijdens de proefrit ook geprobeerd wat er gebeurt bij het lang ingedrukt houden, maar dat deed dus niets voor zover ik kon achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
Ik vond iPedal instellen bij de EV6 nog een van de makkelijkere dingen om te doen.
Als je kijkt bij sommige andere EV's, soms zit deze functionaliteit ergens verstopt in 3 lagen menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
JerJon schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:11:
[...]

Die heb ik hier gevonden
https://dedigitaleshowroom.nedlinx.nl/EV6/

Hier staat ook in dat de draadloze oplader als optie in de EV Plus gekozen kan worden (159,-).
Die brochure kende ik nog niet. Naar de upgrade van een draadloze lader voor de Plus was ik al een tijdje op zoek. Mooi dat Kia dit zelf aanbied, maar wel erg prijzig vergelijken met een standaard draadloos oplaadmatje. Zolang Carplay niet draadloos werkt heeft het voor mij sowieso geen zin en ga ik wel voor een USB kabeltje wegwerken.

Ik wil nog wel investeren in wat rubber matten voor bestuurder, bijrijder en kofferbak. Maar die zijn via aftermarket wellicht ook wat schappelijker te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Redez schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:33:
[...]

Zo heb ik het ook ervaren tijdens mijn 2 proefritten.
Eén van de mensen die reeds een EV6 in bezit hebben kunnen dit vast bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Laatst online: 12-07 13:19
Wat betreft evt leveringsproblemen door chips tekort, dit stond er in business insider…
Kia verwacht geen grote impact van de chiptekorten. Het merk produceert een groot gedeelte van de chips zelf, waardoor het de tekortendans ontspringt. Het merk verwacht eerder last te krijgen van de toenemende grondstofprijzen, maar in hoeverre de klant dat gaat merken is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
Mooie ontwikkeling, voorlopig alleen in NL voor NL-ers. Maar dit verandert vast, ik heb vooral interesse in buitenlandse SC voor vakantieritten.

De prijs schommelt rond de €0,60/kwh en is daarmee niet super, maar wel goedkoper dan Ionity bijvoorbeeld. Met een abonnement van €12,99 per maand kun je laden voor circa €0,25/KWH (maximaal 5x per dag). Dat kan dus al snel uit (12.99/(0.60-0.25) = 38kwh per maand laden.

Ik heb nog niet uitgevogeld of het mogelijk is om per maand te annuleren, dan is het zeker voor vakantie erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Franciesco schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:41:
[...]

Zo heb ik het ook ervaren tijdens mijn 2 proefritten.
Eén van de mensen die reeds een EV6 in bezit hebben kunnen dit vast bevestigen.
De default is inderdaad maximaal level 3 regeneratie (volgens het boekje) en ik dacht minimaal level 1, maar dit laatste weet ik niet 100% zeker

Level 0-3 is ook geen full stop, dat doet enkel i-pedal. I-pedal activeer je door de linker flipper een aantal keer in te drukken zodat het level omhoog gaat.

Mits je in level 0-3, en je wil tijdelijk i-pedal activeren hou je de linker flipper vast zodat deze zolang je de flipper vast houdt in i-pedal blijft. Om bijvoorbeeld net iets sneller af te remmen met regeneratie. Bij loslaten gaat hij terug naar je normale regeneratie level, bijvoorbeeld level 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Dartlink op 01-11-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:20:
[...]

De default is inderdaad maximaal level 3 regeneratie (volgens het boekje) en ik dacht minimaal level 1, maar dit laatste weet ik niet 100% zeker

Level 0-3 is ook geen full stop, dat doet enkel i-pedal. I-pedal activeer je door de linker flipper een aantal keer in te drukken zodat het level omhoog gaat.

Mits je in level 0-3, en je wil tijdelijk i-pedal activeren hou je de linker flipper vast zodat deze zolang je de flipper vast houdt in i-pedal blijft. Om bijvoorbeeld net iets sneller af te remmen met regeneratie. Bij loslaten gaat hij terug naar je normale regeneratie level, bijvoorbeeld level 2.
Ok duidelijk, maar dan heb je ook nog de auto stand, door de rechterflipper vast te houden. Die zou ik het liefst zien samen met i-pedal maar dat bestaat niet... uiteraard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Altijd mooi extra oplaadpunten (zeker als dit in heel Europa gaat gelden). Maar het eerste jaar bij Ionity is het nog goedkoper aangezien je een abonnement krijgt bij de aanschaf van de Kia EV6 (in 2021 in ieder geval) en dan voor 29 cent per kWh betaald in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@alwinus Volgens mij is alleen het Charge Advanced gratis voor 1 jaar. Niet het abonnement Power (€13/maand). En deze laatste is nodig voor het gereduceerde Ionity tarief.

Edit: ik geloof dat ik het toch mis heb. Zie onderstaande post:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69000478

[ Voor 29% gewijzigd door Franciesco op 01-11-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:38:
[...]

Ok duidelijk, maar dan heb je ook nog de auto stand, door de rechterflipper vast te houden. Die zou ik het liefst zien samen met i-pedal maar dat bestaat niet... uiteraard :D
Help me even, wat is auto stand? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:01:
[...]

Help me even, wat is auto stand? :p
Dan past de auto de regen aan op basis van de radar, als er objecten dichterbij komen krijg je meer regen, simpel gezegd. (rechter flipper vasthouden om te activeren)

Alleen stoppen deed ie bij mij niet, of ja zo dichtbij durfde ik niet te komen met de proefrit 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2024
Tweede week van oktober Kia EV6 AWD gt-line besteld. Geschatte levertijd ongeveer 10 maanden (aug. 22). Een kwestie van een lange adem maar dubbel en dwars waard. Vraag me af of er mensen zijn die vergelijkbare levertijden ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
Francos schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:03:
Tweede week van oktober Kia EV6 AWD gt-line besteld. Geschatte levertijd ongeveer 10 maanden (aug. 22). Een kwestie van een lange adem maar dubbel en dwars waard. Vraag me af of er mensen zijn met vergelijkbare levertijden.
Ik moet hem nog bestellen, maar dan is de kans groot dat ik nog 1x met mijn diesel naar zuid frankrijk kan. Aan ieder nadeel zit een voordeel :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJS0JzGf-9eAMlp3Po8L3HzBZAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7QakhuFDt9eGI2w5exDsgTO.jpg?f=fotoalbum_large

Belgische schoonvader de zijne vorige dinsdag in ontvangst mogen nemen. Volgens de garage op dat moment de eerste Belgische?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tweede week van oktober Kia EV6 AWD gt-line besteld. Geschatte levertijd ongeveer 10 maanden (aug. 22). Een kwestie van een lange adem maar dubbel en dwars waard. Vraag me af of er mensen zijn die vergelijkbare levertijden ervaren.
Mijn hemel. Ik vraag me af of ze momenteel gewoon wat random getallen roepen die ver in de toekomst liggen omdat ze het zelf (nog) niet weten... dit zijn echt bizarre levertijden.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anc

anc

Zojuist gebeld door de garage. 15 november kan ik mijn 77kwh RWD Runway Red ophalen! Zin in! Ik had hem besteld op 6 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok, 10 maanden. Dus maar in mijn overeenkomst laten opnemen dat ik kan annuleren als het niet binnen 6 maanden geleverd wordt. Want dat zou mij echt te gek worden. Dan kun je beter wachten op nieuwere modellen en normalisering van de levertijden ergens in 2023 hopelijk.

Bizar. Ik zou dus nooit zo lang gaan wachten op zoiets duurs. Wie weet wat er in 10 maanden allemaal anders is...

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
10 maanden... :X
In Nederland of Belgie besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
dj_vibri schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:13:
[Afbeelding]

Belgische schoonvader de zijne vorige dinsdag in ontvangst mogen nemen. Volgens de garage op dat moment de eerste Belgische?
Mooie kleur! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
Freekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:13:
[...]

Mijn hemel. Ik vraag me af of ze momenteel gewoon wat random getallen roepen die ver in de toekomst liggen omdat ze het zelf (nog) niet weten... dit zijn echt bizarre levertijden.
In 2003 ook 10 maanden moeten wachten op de eerste generatie Kia Sorento. Er worden momenteel ongeveer 6000 EV6 auto’s per maand geproduceerd. De vraag is echter groter dan het aanbod…

Ps in NL besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-09 21:55
We hebben het vaker gehad over het buitengeluid bij achteruitrijden, maar ik maak mij soms een beetje zorgen over de zichtbaarheid van het achteruitrijlicht onderaan bij de GT-line. Vooral overdag in normale situaties waarin het gewenst is dat anderen zien dat je achteruit rijdt, maar ook als je bv. een auto achter je hebt en je moet achteruit (bv. een krappe weg met tegenliggers). Zo’n laag lichtje gaat de automobilist achter je toch nooit zien?

Eerste keer dat ik het zag was ik ook best verbaasd dat het blijkbaar is toegestaan om dat licht zo laag te hebben. Maar misschien is het in werkelijkheid wel goed zichtbaar, dat weet ik niet.

Wat is jullie idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Update (30-10-2021):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebo-VlM3Nm2aaI7Zfxb1XrQjHe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UT2I8hblQjVyLXVUUAJfyu8I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4JfvXby7Ia5-zWHU9jVzQa3ckE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O1WzpfugJOaXBZLHThcpa082.png?f=fotoalbum_large

Ben nu aan het kijken hoe ik de EV6 zie die al wel in NL zijn maar nog niet op naam staan. Iemand een idee hoe ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:27
Anunnaki schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:06:
Update (30-10-2021):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben nu aan het kijken hoe ik de EV6 zie die al wel in NL zijn maar nog niet op naam staan. Iemand een idee hoe ik die kan vinden?
Datum eerste toelating gebruiken in plaats van datum tenaamstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
mrbubble456 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:17:
[...]

Datum eerste toelating gebruiken in plaats van datum tenaamstelling
Vind tot nu toe alleen data bij RDW van alle auto's die al op naam staan. Dus eerste toelating zijn ook al van de auto's die op naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
Het automatisch ontgrendelen bij naderen voertuig werkt prima. Is het iemand gelukt om het voertuig automatisch te laten vergrendelen bij weglopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Dat bericht met een levertijd van 10 maanden is toch wel een domper die nog een extra effect heeft. Had het namelijk hier net ook even laten vallen tijdens het eten en de reactie was "oh nou dan hoeven we niet verder meer te kijken, dan kopen we wel een tweedehands benzine auto voor de komende paar jaar". En nu is mijn vrouw dus omgeslagen en heeft ze zich bedacht dat een oudere auto ook prima voldoet en we dan ook niet met levertijden en onzekerheden zitten.

Gelukkig ben ik niet de enige in huis die niet kan kiezen :D

* Phusebox lacht als een boer met kiespijn overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
dj_vibri schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:13:
[Afbeelding]

Tegen mij zei de garage ook dat ik de eerste Belgische particuliere EV6 in ontvangst mocht nemen 😅.
Uw schoonvader was wel 2 dagen eerder dus was ik misschien de 2de 😂. Ik heb ook GT line in yacht blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Update (30-10-2021):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wellicht dat die ene AWD de mijne is... >:)

Ik heb vandaag het kenteken gekregen zodat ik hem kan verzekeren.
(of er zijn er vandaag nog weer wat geregistreerd)

Wellicht handig voor je queries (weet niet of je dat kan aangeven):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
J
Voertuigcategorie: Personenauto (M1)
Carrosserietype: Multipurpose vehicle (MPV) (AF)
Inrichting: MPV
D.1
Merk: KIA
D.2
Type: CV
D.2
Variant: F5E44
D.2
Uitvoering: E11B11
R
Kleur: Rood
D.3
Handelsbenaming: EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:35:
Dat bericht met een levertijd van 10 maanden is toch wel een domper die nog een extra effect heeft. Had het namelijk hier net ook even laten vallen tijdens het eten en de reactie was "oh nou dan hoeven we niet verder meer te kijken, dan kopen we wel een tweedehands benzine auto voor de komende paar jaar". En nu is mijn vrouw dus omgeslagen en heeft ze zich bedacht dat een oudere auto ook prima voldoet en we dan ook niet met levertijden en onzekerheden zitten.

Gelukkig ben ik niet de enige in huis die niet kan kiezen :D

* Phusebox lacht als een boer met kiespijn overigens.
Haha dat is wel 't ene uiterste ;) Stiekem hoop ik dat de leverdatum van 10 maanden enkel voor de AWD variant is en dat de 58kWh variant klaar voor verzending staan in Korea ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Still just 1 AWD though 😬😬😬
Update (30-10-2021):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:15:
[...]

Haha dat is wel 't ene uiterste ;) Stiekem hoop ik dat de leverdatum van 10 maanden enkel voor de AWD variant is en dat de 58kWh variant klaar voor verzending staan in Korea ;)
Voor de mensen die al langer geleden besteld hebben zal het wel geen issue zijn verwacht ik. In Duitsland heb ik de eerste 58 kWh versies al gezien.

Ik denk dat ik me maar even afmeld hier want mezelf pijnigen met alle vreugde van mensen die er al een in bestelling hebben gaat me ook wat ver. Ik gun het iedereen overigens van harte.

Had ik maar niet zo lang moeten twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
Ik heb afgelopen weekend een AWD GT Line besteld volgens de dealer lag de verwachtte aankomst datum op dat moment midden januari (dit was zichtbaar vanuit Kia s eigen bestel systeem) , ik ben dus nogal verbaasd over de levertijd van 10 maanden 🤔.

Heb je niet toevallig de GT besteld in plaats van de GT Line gezien die pas Q4 2022 geleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@DopeMasta : bij mij iets soortgelijks (verwachting Q1 2022), maar heb er geen bevestiging ofzo van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb de mijne 18 mei besteld. Blauwe awd gt line. Verwachte leverdatum.....onbekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:27
EV6 als Black Edition

Velgen en Kia logo in het zwart uitgevoerd, geen idee of er nog andere wijzigingen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door mrbubble456 op 01-11-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
DopeMasta schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:37:
Ik heb afgelopen weekend een AWD GT Line besteld volgens de dealer lag de verwachtte aankomst datum op dat moment midden januari (dit was zichtbaar vanuit Kia s eigen bestel systeem) , ik ben dus nogal verbaasd over de levertijd van 10 maanden 🤔.

Heb je niet toevallig de GT besteld in plaats van de GT Line gezien die pas Q4 2022 geleverd zal worden.
Dan zou ik de GT hebben besteld voor een GT-line prijs :*) … januari of augustus is nogal een verschil. Zal de Kia dealer nog wel eens contacten over een tijdje. Wellicht dat augustus is genoemd om teleurstellingen te voorkomen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

JT900 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:36:
[...]

Tegen mij zei de garage ook dat ik de eerste Belgische particuliere EV6 in ontvangst mocht nemen 😅.
Uw schoonvader was wel 2 dagen eerder dus was ik misschien de 2de 😂. Ik heb ook GT line in yacht blue
Hij is er in ieder geval heel blij mee, maar meer input kan ik niet geven of ik moet het aan hem vragen 😉 in ieder geval, veel plezier ermee!

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Ik krijg as zaterdag mijn blauwe GT-line geleverd van de dealer. :D

Waar ik benieuwd naar ben of bij de EV6 ook een digiatle key card te krijgen is, waarmee je met de NFC chip van je telefoon de auto kan ontgrendelen en starten.
https://www.pocket-lint.c...le-sleutel-app-smartphone

Of wordt deze functie geheel overgenomen door de UVO connect app, inclusief starten van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
PsychoMania schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
Ik krijg as zaterdag mijn blauwe GT-line geleverd van de dealer. :D

Waar ik benieuwd naar ben of bij de EV6 ook een digiatle key card te krijgen is, waarmee je met de NFC chip van je telefoon de auto kan ontgrendelen en starten.
https://www.pocket-lint.c...le-sleutel-app-smartphone

Of wordt deze functie geheel overgenomen door de UVO connect app, inclusief starten van de auto?
Voor zover ik weet krijgt alleen KR de NFC lezer. Werkt overigens enkel met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
Voor zover ik weet krijgt alleen KR de NFC lezer. Werkt overigens enkel met Android.
Wat is een KR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Digital Key komt niet naar Europa helaas.
KR is Korea (denk ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Freezhost op 01-11-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Jeetje, ze beginnen zo te lezen wel binnen te stromen nu, hopelijk komt mijn bestelde wat eerder (eind dec. verwacht).

Vandaag voor het eerst een ev6 in het "wild" gespot, een zwarte in Assendelft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 19-09 15:50
Heb eind juli een blauwe GT-Line AWD 77KWH besteld
Nog steeds niets bekend over levering
Vraag is

Is een laadpaal nodig of kan je gewoon aan de stekker 3kw laden
Dit zou voor mij eigenlijk al voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
volverwachting schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:57:
Heb eind juli een blauwe GT-Line AWD 77KWH besteld
Nog steeds niets bekend over levering
Vraag is

Is een laadpaal nodig of kan je gewoon aan de stekker 3kw laden
Dit zou voor mij eigenlijk al voldoende zijn
Kan zeker maar dan heb je en volle dag nodig om hem op te laden. En dan moet je al een volledig vrije groep hebben om ook continu met 3.6KW op te laden. Beter is om een 3-dase laadinstallatie aan je huis te laten maken van 11KW (als mogelijk) of toch die publieke laadpaal in de buurt. Alleen op een stopcontact lijkt me praktisch niet heel haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:19
diGierre schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:04:
[...]

Kan zeker maar dan heb je en volle dag nodig om hem op te laden. En dan met je al een volledig vrije groep hebben om ook continu met 3.6KW op te laden. Beter is om een 3-dase laadinstallatie aan je huid te laten maken (als mogelijk) of toch die publieke laadpaal in de buurt. Alleen op een stopcontact lijkt me praktisch niet heel haalbaar
Dat ligt toch maar net aan je gebruik. Als je hem elke dag maar een kwart leeg rijdt dan laad je dat makkelijk bij in een nacht.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik heb inderdaad een zo goed als vrije groep
Als het verder geen kwaad kan voor de accu (3.6 kw laden) vind ik hem goed
's avonds 17.00 uur laden, volgende ochtend 07.00 heeft ie 45kw bij geladen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 20:08
De opmerking van @Phusebox over 58kW EV6 gezien te hebben in Duitsland gaf mij het idee eens op Mobile.de te gaan gluren en jawel; Een echte “kale” EV6 58kW met matzwarte bumpers en wielkuipranden, geen ambiance verlichting en de standaard stof/kunstleer bekleding! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBP5w22kSPesQPKQ2esSzFVd-NA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5TZdJVhfF9pDX7tM2OaCCUdg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uED7n_XH2xhOjnwD0P7a-FdCoZQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P5HhNs3TNaXVh6XBCGquLpzw.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
volverwachting schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:14:
Ik heb inderdaad een zo goed als vrije groep
Als het verder geen kwaad kan voor de accu (3.6 kw laden) vind ik hem goed
's avonds 17.00 uur laden, volgende ochtend 07.00 heeft ie 45kw bij geladen?
3.6 kw/uur voor langere tijd via een normaal stopcontact laten lopen kan/zal oververhitting veroorzaken waardoor het stopcontact/leidingen kunnen smelten. Normale stopcontacten zijn gemaakt voor max. 10 Ampere. Dus max. 10x230=2.3kw/uur lijkt me realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
Freezhost schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:39:
[...]

KR is Korea (denk ik)
Precies :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Heb vandaag trouwens een proefrit gemaakt met de GT-line RWD. En de plus bekeken in de showroom.

Paar punten:
  • Rijd erg fijn en vond de modes echt verschillen met eco bijna trager dan een ICE en sport lekker rap - snel genoeg voor mij
  • Had het idee dat ik iets hoger zat dan in mijn passat
  • Vind stoelen wel fijn. Niet zo fijn als ik bijv had in mijn Citroen BX en Xantia maar beter dan in mijn Passat
  • Vond de binnenruimte voorin nog best compact overkomen, ik had niet meteen iets van 'wow wat ruim'. Vond het een beetje vreemd want heb in een id3 gereden en dat was het eerste wat me opviel. Denk dat het meer optisch is door het meer naar de bestuurder gerichte design
  • Vond zelf de plus niet echt veel onderdoen voor de GT-line qua interieur
  • De niet meegespoten wielkasten op de plus vond ik eigenlijk ook nog niet eens tegenvallen maar vind dat nog steeds wel mooier op de GT-Line
  • Beestje wisselend gevoel over de HUD. Ik vond 'm niet zo scherp maar dat komt zeer waarschijnlijk doordat mijn ogen minder zijn tegenwoordig. Ik vond m ook niet storend, eerlijk gezegd viel hij me vaak niet eens op, was ik op scherm naar de route aanwijzingen aan het kijken en dacht "ach dat kan ook op de HUD natuurlijk'
  • Kofferruimte houdt niet over maar is ook wel ok. Ben een Passat Variant gewend
  • Had even een route naar Zuid-Frankrijk gepland maar er worden dus niet automatisch laadpalen ingepland. Hij gaf wel netjes aan dat ik het niet ging halen en vroeg of ik laadpalen wilde zoeken maar dat leek dan gewoon laadpalen in de buurt te zijn en niet om toe te voegen aan de route. Dan nog zou dat best wel wat werk zijn. Misschien is dit een instelling ergens? Iemand die hier iets meer over weet? ik zou graag dat ie laadpalen in kan plannen, liefst de snelle 350KW kiest en dat ook up-to-date houdt en eventueel voorkeuren kan aangeven. Anders moet je echt wel ABRP op Android Auto / carplay gaan gebruiken. Maar misschien mis ik iets. Zou dit wel jammer vinden. NB had niet genoeg tijd om dit helemaal ter plekke uit te zoeken wat er wel/niet kon
Heb ook maar even naar de USB aansluiting gekeken en kan inderdaad bevestigen dat alleen de USB-A gebruikt kan worden voor connectie met het mediasysteem (android auto/apple carplay of een USB memory stick). De USB-C lijken alleen voor laden en ondersteunen ieg QC3.0, ik kon traploos van 5 tot 12V gaan met zo'n 2A op 12V dus 24W. Ben ff niet hoger gegaan (wilde niks kapot maken). Neem aan dat ie dan ook wel PD ondersteund voor Apple maar dat niet kunnen testen.

Overigens was de eerste vraag "Wanneer rmoet ie geleverd worden...." Volgens de verkoper liep het storm....

In mijn geval loopt mijn lease contract in Juli pas af maar er lijkt nog geen proces te zijn om eerder te bestellen dan de gebruikelijk 4 maanden.Had dat wel gehoopt. Dus schrok ook wel even van die 8 maanden die in een eerder post werden genoemd. Dat zou belabberd uitkomen want we wilden graag in Juli op vakantie met de nieuwe vouwwagen en mijn huidige auto heeft geen trekhaak. Enfin afwachten dus en fingers crossed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
diGierre schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:42:
• Had even een route naar Zuid-Frankrijk gepland maar er worden dus niet automatisch laadpalen ingepland. Hij gaf wel netjes aan dat ik het niet ging halen en vroeg of ik laadpalen wilde zoeken maar dat leek dan gewoon laadpalen in de buurt te zijn en niet om toe te voegen aan de route. Dan nog zou dat best wel wat werk zijn. Misschien is dit een instelling ergens? Iemand die hier iets meer over weet? ik zou graag dat ie laadpalen in kan plannen, liefst de snelle 350KW kiest en dat ook up-to-date houdt en eventueel voorkeuren kan aangeven. Anders moet je echt wel ABRP op Android Auto / carplay gaan gebruiken. Maar misschien mis ik iets. Zou dit wel jammer vinden. NB had niet genoeg tijd om dit helemaal ter plekke uit te zoeken wat er wel/niet kon
[/list]
Helaas kan de EV6 nog geen lange route plannen inclusief automatische laadstops. Wellicht gaat dit nog komen via een software-update, maar hier is nog niets over bekend. Aangezien er, naast Tesla, inmiddels diverse andere merken zijn dit al wel kunnen (BMW, Mercedes, Audi), mag ik hopen dat dit bij Kia en Hyundai ook op redelijk korte termijn gaat komen. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
Freezhost schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:39:
[...]

KR is Korea (denk ik)
En starten van de auto met de UVO app?
Of heb je toch altijd de sleutel van de auto zelf nodig?

Ik wil die verdomde sleutels uit mijn broekzak hebben... :P

[ Voor 18% gewijzigd door PsychoMania op 01-11-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

O-B-One schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:19:
De opmerking van @Phusebox over 58kW EV6 gezien te hebben in Duitsland gaf mij het idee eens op Mobile.de te gaan gluren en jawel; Een echte “kale” EV6 58kW met matzwarte bumpers en wielkuipranden, geen ambiance verlichting en de standaard stof/kunstleer bekleding! *O*

[Afbeelding][Afbeelding]
Well spotted! Ik heb net ook nog even zitten kijken en dit is inderdaad de enige basis uitvoering op zowel mobile.de als autoscout24.de. Jammer genoeg zijn de foto's niet super high res. Hier nog 3 plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ScbITJE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XPMPBZD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D92y1sM.png

Advertentie: https://www.bellemann-spe...-andere-elektro-89934724/

Het ontbreken van de ambient lighting in het dashboard stoort me niet moet ik zeggen. Valt niet zo op met die stoflook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
PsychoMania schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:13:
[...]

En starten van de auto met de UVO app?
Of heb je toch altijd de sleutel van de auto zelf nodig?

Ik wil die verdomde sleutels uit mijn broekzak hebben... :P
Je kan met de app (zonder sleutel) de deuren vergrendelen/ontgrendelen maar de auto niet starten:

Deurcontrole
Je hoeft nooit meer terug te lopen naar de auto om te controleren of je eraan gedacht hebt om de auto op slot te doen. Met de Kia Connect-app kan je jouw auto vanaf elke locatie op afstand vergrendelen en ontgrendelen zonder dat je een sleutel nodig hebt. Ja kan ook de status van het raam en de vergrendeling / ontgrendeling van de kofferbak controleren, zodat je met een enkele tik gemoedsrust krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartlink
Dit zijn de opties in de app (tot nu toe)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1X7wjGsIJuz8E4lVadMPvNFgLE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xs1JNREoEokzJAZjW6E5tvnL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 20:08
Freekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:13:
[...]

Well spotted! Ik heb net ook nog even zitten kijken en dit is inderdaad de enige basis uitvoering op zowel mobile.de als autoscout24.de. Jammer genoeg zijn de foto's niet super high res. Hier nog 3 plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Advertentie: https://www.bellemann-spe...-andere-elektro-89934724/

Het ontbreken van de ambient lighting in het dashboard stoort me niet moet ik zeggen. Valt niet zo op met die stoflook
Nee mij stoort het ontbreken van de ambiance verlichting ook niet en zelfs het matte zwart bij de deurgrepen en op de middentunnel stoort mij niet. Was oorspronkelijk van plan voor een 58kW te gaan met warmtepomp, yacht blue lak en dan achteraf een (cognac)lederen bekleding. Uiteindelijk toch voor 77kW Plus in het rood gegaan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BDelamontagne
Zijn er hier meer mensen die “stoflook” lezen als knoflook i.p.v. stofloek, of zijn jullie wel normaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:22:
Dit zijn de opties in de app (tot nu toe)

[Afbeelding]
Hoe snel is de communicatie tussen de telefoon en auto.
Of wel, als je op de telefoon op een knop drukt, hoe lang duurt het dan ongeveer dat de auto reageerd?

Heb wel eens gelezen dat dit bij merken zeer traag is (was bij mijn mercedes zo).
Dan deed je hem open met de app en kon je een paar minuten wachten.
Pagina: 1 ... 25 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic