Ik kreeg er een Nederlandstalige handleiding bij. Ik ben er ook nog nie helemaal door. 😅Jov13 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:42:
Zit er trouwens een uitgebreide nederlandse handleiding bij of is het beter om een paar uurtjes te spelen met het menu ivm de hoeveelheid opties?
Ik heb het zelf berekend en de enige optie is via Kia, de rest is veel duurder. Kopen is op termijn, vanaf 5 jaar goedkoper zeker bij de Plus uitvoering of hoger.assassinactual schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:43:
Ik ga vanmiddag een proefrit maken, de deep forest green vindt ik persoonlijk echt prachtig.
Overweeg om voor private lease te gaan, zijn er meer hier die voor private lease (willen) gaan?
Ligt ook aan je kilometers, ik heb met 20.000 gerekend.
Ben benieuwd wat de dealer bij jou zegt, tegen mij zeiden ze dat private lease op de EV6 niet mogelijk was voorlopig. Ik dacht eerst dat ze bedoelden op korte termijn maar nee, ook niet nu bestellen en over een half jaar leveren ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 30-10-2021 10:50 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gefeliciteerd. Ik zag vorige week een zwarte en een rode staan toen ik een dealer passeerde. Toch even gekeerd om te gluren. Ik blijf me verbazen over die wielkasten/motorkap. In het echt vond ik die bolling aan beide zijden fors, had ik niet verwacht op basis van de filmpjes en foto's. En ook weer, op jouw foto zie je dat nauwelijks terug terwijl in het echt het (mij) direct opvalt. Of ik ben de enige, dat kan natuurlijk ook.mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:45:
Bolide ook hier netjes thuis afgeleverd afgelopen donderdag. Vandaag naar huis om hem te gaan bewonderen. Later maar eens langs de dealer voor wat tips and trics.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie bak. Vandaag staat een proefrit gepland. Hopelijk ook een witte (heb vooraf niet geïnformeerd), dat zou denk ik de keuze worden als we er voor gaan. Als groen nou mogelijk was geweest, was het een no-brainer geweest. Want zo te zien kun je alweer gaan poetsen
Ja, ik zat er ook al naar te kijken, maar als ik dan deze (58 kWh) vergelijk met de Niro, dan is dat toch wel een hoop extra geld voor alleen het mooiere design. De Niro komt iets verder en is ook rijk uitgerust met allerlei opties..assassinactual schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:43:
Ik ga vanmiddag een proefrit maken, de deep forest green vindt ik persoonlijk echt prachtig.
Overweeg om voor private lease te gaan, zijn er meer hier die voor private lease (willen) gaan?
Vind overigens ook de deep forest kleur echt prachtig
[ Voor 4% gewijzigd door hallom op 30-10-2021 11:28 ]
Dat private lease niet een optie zou zijn via Kia zou ik erg teleurstellend vinden, maar ga het vanmiddag horen. Met de huidige brandstofprijs wordt het een stuk aantrekkelijker om over te stappen van je ICE occasion naar een EV maar even 50k ophoesten is wel erg gortig.Phusebox schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:49:
[...]
Ben benieuwd wat de dealer bij jou zegt, tegen mij zeiden ze dat private lease op de EV6 niet mogelijk was voorlopig. Ik dacht eerst dat ze bedoelden op korte termijn maar nee, ook niet nu bestellen en over een half jaar leveren ofzo.
Ik zie overigens dat de ANWB onder private lease ook de Kia EV6 aanbied, heb daar een offerte aangevraagd
De EV6 gaat niet echt goedkoper zijn dan rijden in een occasion of zelfs nieuwe (kleinere) ICE.assassinactual schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
Dat private lease niet een optie zou zijn via Kia zou ik erg teleurstellend vinden, maar ga het vanmiddag horen. Met de huidige brandstofprijs wordt het een stuk aantrekkelijker om over te stappen van je ICE occasion naar een EV maar even 50k ophoesten is wel erg gortig.
Ik zie overigens dat de ANWB onder private lease ook de Kia EV6 aanbied, heb daar een offerte aangevraagd
Bij mij zou zelfs kopen met een gedeelte financiering na 7 jaar 15.000 euro goedkoper zijn dan private lease. (Plus uitvoering op basis van de leaseprijs op Kia site en er vanuit gaande dat ik na 5 jaar weer iets anders lease voor hetzelfde maandbedrag).
Over 7 jaar kom ik voor mij uit op ca. 650 euro aan kosten incl afschrijving en verbruik. Inflatie gerekend aan 3% per jaar en ca. 60% afschrijving over 7 jaar.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 30-10-2021 11:57 ]
Zitten er standaard zomerbanden op de EV6 of is het ook mogelijk om voor AllSeason banden te kiezen?
Ja die kleur heeft ook wel wat. Benieuwd hoe dat in daglicht uitziet.S3mk0 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
Aanstaande dinsdag wordt dezelfde uitvoering geleverd echter moest ik hem vooraf gewoon even zien😬😂 en daarnaast heb ik nergens foto’s kunnen vinden op het internet in gravity blue dus bij deze allen een paar foto’s!
Kortom hij ziet er heeeeel gelikt uit 😎😎
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg mooi, deze kleur heb ik ook besteld.S3mk0 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
Aanstaande dinsdag wordt dezelfde uitvoering geleverd echter moest ik hem vooraf gewoon even zien😬😂 en daarnaast heb ik nergens foto’s kunnen vinden op het internet in gravity blue dus bij deze allen een paar foto’s!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
58Kwh.
Kan niet wachten om mijn foto's te posten.
op alle zitten zomerbanden.aprofet schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:47:
Zitten er standaard zomerbanden op de EV6 of is het ook mogelijk om voor AllSeason banden te kiezen?
Onderaan deze pagina kan je zien welke banden gebruikt worden.
Zijn allemaal zomerbanden.
https://www.kia.com/nl/mo...prijzen-en-specificaties/
Heb nu volgens mij alle kleuren wel gezien op foto of video behalve Steel Gray...
Die EV6 is echt groot:
https://www.autoblog.nl/n...-echt-veel-groter-1048694
https://www.autoblog.nl/n...-echt-veel-groter-1048694
[ Voor 3% gewijzigd door diGierre op 30-10-2021 14:31 ]
Ja mijn vrouw vond het grappig om gelijk een smerige foto te sturen. Hij vangt goed vliegjes zoals je ziet (150km rit).
Alsnog blij met wit, ik vind de lijnen mooier uitkomen dan de donkere kleuren.
Net nog even bij mijn dealer geweest.
Heb ze gevraagd om alle logo’s eraf te halen (mooier), en de auto wordt niet gewassen.
Er is voor de EV6 een extra checklist, en er wordt gecheckt of er nog updates zijn.
Ook nog even gevraagd hoe het zit met afleveren. Ik krijg volle batterijen en een fatsoenlijke uitleg.
Al met al netjes!
Heb ze gevraagd om alle logo’s eraf te halen (mooier), en de auto wordt niet gewassen.
Er is voor de EV6 een extra checklist, en er wordt gecheckt of er nog updates zijn.
Ook nog even gevraagd hoe het zit met afleveren. Ik krijg volle batterijen en een fatsoenlijke uitleg.
Al met al netjes!
Ja klopt de lijnen komen er goed uit en mooi contrast met het zwart.mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:31:
[...]
Ja mijn vrouw vond het grappig om gelijk een smerige foto te sturen. Hij vangt goed vliegjes zoals je ziet (150km rit).
Geniet maar van al dat bekijksJT900 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:25:
Voor de rest genieten niet voor niks deze prijs ontvangen:
https://autonieuws.be/nie...-duitse-premiumwagen-2022
En inderdaad de EV6 verslaat toch even o.a. de VW ID.4, Audi Q4 E-tron, Mercedes-Benz C-Klasse, Hyundai Ioniq 5 en de Skoda Enyaq iV.
:strip_exif()/f/image/H7wutz7xzNyM2UWd1IZfCSW5.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, vanmiddag even proefgereden in een GT-line en een uurtje zitten kletsen met een verkoper.
Ik zie wat vragen voorbij komen dus wat ik weet kan ik natuurlijk delen;
-standaard geleverd op zomerbanden, winter- of all season is optioneel.
-private lease is mogelijk bij Kia Nederland via ALD automotive.
-Gravity blue ziet er erg mooi uit in het echt!
-Levertijd momenteel februari/maart afhankelijk van de uitvoering en kleur.
-De auto is vrij lang, veel ruimte voor bestuurder én passagiers. De achterbak is redelijk groot, maar verwacht geen station afmetingen.
-Verschil tussen GT-Line en Plus is erg klein, opvallende verschillen zijn koplampen en dakraam.
Ik wacht de offerte even af komende week maar ben wel enthousiast geworden!
-De auto is vrij lang, veel ruimte voor bestuurder én passagiers. De achterbak is redelijk groot, maar verwacht geen station afmetingen.
-Verschil tussen GT-Line en Plus is erg klein, opvallende verschillen zijn koplampen en dakraam.
Waar heb je die Gravity Blue gezien?assassinactual schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:54:
Nou, vanmiddag even proefgereden in een GT-line en een uurtje zitten kletsen met een verkoper.
En met optionele winterbanden bedoel je die extra set op velgen of geleverd op winterbanden?
Offerte is gewoon list price denk ik? En is dat dan een private lease of koop offerte?
Vandaag met de regen veel last gehad met het beslaan van de ramen binnen. Ik heb 5 minuten op de parkeerplaats gestaan om de voorruit te ontwazemen. Uiteindelijk maar opgegeven. Ik heb de knop front gebruikt, ik heb de tempratuur op 27 gezet. Niets hielp. Er kwam ook geen warme lucht uit de roosters. Herkennen meer EV6 rijders dit?
Dat zou wel mooi klote zijn als dit structureel is...sgsprutser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:58:
Vandaag met de regen veel last gehad met het beslaan van de ramen binnen. Ik heb 5 minuten op de parkeerplaats gestaan om de voorruit te ontwazemen. Uiteindelijk maar opgegeven. Ik heb de knop front gebruikt, ik heb de tempratuur op 27 gezet. Niets hielp. Er kwam ook geen warme lucht uit de roosters. Herkennen meer EV6 rijders dit?
Had gehoopt daarvan af te zijn...🤷
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Klein is een relatief begrip. En bedoel je alleen de visuele exterieur verschillen? Zo ja, dan zijn er mijn inziens meer opvallende verschillen:assassinactual schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:54:
- Plus heeft hoogglans zwarte wielkast randen, GT-line is dit mee gespoten in de carrosseriekleur
- Plus heeft chromen strips aan de voor- en zijkant, bij de GT-line is dat hoogglans zwart
- Onderkant voorbumper en achterbumper zijn anders gevormd met verticale vormen bij de Plus en horizontale vormen en lamellen bij de GT-line
- GT-line heeft ander achteruitrijlicht
- Plus heeft de 19 inch velgen met antraciet, GT-line met zwart
In het interieur zijn denk ik de grootste visuele verschillen tussen de Plus en GT-line: bekleding stoelen, bekleding deurpanelen, hemelbekleding, schuif-/kanteldak en vorm van het stuurwiel.
Ligt het mij of lijkt het dat het front collision warning systeem heel laat in werking treedt?
Of heb ik de ballen niet om zo dicht op een obstakel te naderen aan een bepaalde snelheid 🤔
Lijkt er een beetje als je de ACC opzet dat alle toeters en bellen werken , ander verkeer kan je netjes zien op de display, maar eens zonder ACC valt een groot deel uit heb ik de indruk
Of heb ik de ballen niet om zo dicht op een obstakel te naderen aan een bepaalde snelheid 🤔
Lijkt er een beetje als je de ACC opzet dat alle toeters en bellen werken , ander verkeer kan je netjes zien op de display, maar eens zonder ACC valt een groot deel uit heb ik de indruk
Hmm Ben wel benieuwd inderdaad want dat zou toch een kwalijke zaak zijn.sgsprutser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:58:
Kun je de waarschuwing niet instellen op vroeg/gemiddeld/laat?JT900 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:39:
Ligt het mij of lijkt het dat het front collision warning systeem heel laat in werking treedt?
Vanochtend en vanavond in heftige regen geen last van gehad, maar ik heb dan ook na een aantal dagen in bezit direct alle ruiten vetvrij gemaakt. Dat plastic dampt nog na en slaat dan als een vetlaagje op je ruiten. Wat op zijn beurt weer heel snel beslagen ruiten maakt.sgsprutser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:58:
Daarnaast, hele domme open deur misschien, maar airco wel aangezet en niet enkel de heating?
Op het moment dat de knop front word aan getikt op het instrument paneel gaat automatisch de airco aan. Ik zie wel dat de binnen kant van de voorruit heel slecht is schoon gemaakt. Morgen ochtend zal ik die eens poetsen. Wellicht helpt het.Dartlink schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:59:
[...]
Vanochtend en vanavond in heftige regen geen last van gehad, maar ik heb dan ook na een aantal dagen in bezit direct alle ruiten vetvrij gemaakt. Dat plastic dampt nog na en slaat dan als een vetlaagje op je ruiten. Wat op zijn beurt weer heel snel beslagen ruiten maakt.
Daarnaast, hele domme open deur misschien, maar airco wel aangezet en niet enkel de heating?
Zelfde issue vandaag met beslaan gehad. Ook weinig warmte van de warmtepomp. Morgen ruit ff goed schoonmaken. Rare is dat ik de eerste rit er mee ook door de stromende regen reed en toen nergens last van had.
Als je een warmtepomp hebt, heb je ook echt alleen een warmtepomp? Niet dat ie alsnog kan bijverwarmen?Peetman schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:36:
Zelfde issue vandaag met beslaan gehad. Ook weinig warmte van de warmtepomp. Morgen ruit ff goed schoonmaken. Rare is dat ik de eerste rit er mee ook door de stromende regen reed en toen nergens last van had.
Hmm zou toch wel zuur zijn in ons klimaat waar je een paar maanden per jaar dit weer hebt.
Heel erg mooi! Ik moet nog wachten tot 22 februari tot mijn Plus AWD Gravity blue wordt geleverd, omdat het contract van mijn huidige auto dan pas afloopt. Nu weet ik dat ik de juiste kleur heb gekozenS3mk0 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik rij zelf een esoul, de warmtepomp heeft bij mij een 20-30 sec nodig om warm te worden. Volgens mij heeft de warmtepomp ook een interval dat hij niet te vaak aan/uit schakelt in korte tijd dat zou het wellicht nog langer kunnen laten duren.sgsprutser schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:43:
[...]
Op het moment dat de knop front word aan getikt op het instrument paneel gaat automatisch de airco aan. Ik zie wel dat de binnen kant van de voorruit heel slecht is schoon gemaakt. Morgen ochtend zal ik die eens poetsen. Wellicht helpt het.
Belangrijkste is schone ramen 😅
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Helemaal mee eens. Heb daarom ook voor wit gekozen. Lijnen zie je imo beter, floating roof bijvoorbeeld of de lijn aan de zijkant die van voor naar de achterlichten loopt. Rood was geen optie en mat grijs helaas ook niet. Maar gelukkig verschillen de smaken.mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:31:
[...]
Alleen misschien iets vaker wassen dan bij een donkere kleur.
Rood geen optie want niet snel leverbaar of smaak?Anunnaki schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:10:
[...]
Helemaal mee eens. Heb daarom ook voor wit gekozen. Lijnen zie je imo beter, floating roof bijvoorbeeld of de lijn aan de zijkant die van voor naar de achterlichten loopt. Rood was geen optie en mat grijs helaas ook niet. Maar gelukkig verschillen de smaken.
Alleen misschien iets vaker wassen dan bij een donkere kleur.
Nu ik de Steel Grey heb gezien is dat mijn favoriet. Aangezien mat echt een no-go is qua onderhoud en schades.
Please can someone share the URL for checking on how many EV6 are getting registered in NL?
Really hope it’s more than 1 from tomorrow onwards!!
Dankjewel
Dankjewel
Meer smaak, voor mij te wisselend van kleur. Ene keer meer oranje, andere keer meer roze/paarse gloed, en soms wel weer mooi rood. Denk dat donkerder rood mooier was geweest als je het mij vraagt.Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Rood geen optie want niet snel leverbaar of smaak?
Nu ik de Steel Grey heb gezien is dat mijn favoriet. Aangezien mat echt een no-go is qua onderhoud en schades.
GT-Line heeft ook maar een beperkte keuze in kleur.
Ik heb inmiddels ook een verwachte leverdatum! 26 november (week 47). Betreft een GT-Line RWD Runway Red, besteld in week 37.
Nu kan het aftellen echt beginnen
Nu kan het aftellen echt beginnen

Inderdaad, ik had graag Steel Grey als optie op een GT-line gezien, als alternatief voor Moonscape Matte dat men overal ten stelligste afraad. De kleurkeuze is nu beperkt tot zwart, wit, rood en blauw. Zwart dan maar, en toch in grijs laten wrappen?Anunnaki schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:51:
[...]GT-Line heeft ook maar een beperkte keuze in kleur.
Vind het ook wel slecht dat ze de auto overal in dat mat zilver tonen maar vervolgens mensen afraden deze te kopen.someone4 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Inderdaad, ik had graag Steel Grey als optie op een GT-line gezien, als alternatief voor Moonscape Matte dat men overal ten stelligste afraad. De kleurkeuze is nu beperkt tot zwart, wit, rood en blauw. Zwart dan maar, en toch in grijs laten wrappen?
Een disclaimer is wat anders dan afraden natuurlijk. Anders heb je straks de helft van je klanten met een kapotte lak staan, vragend waarom de dealer ze hier niks over heeft verteld.Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:14:
[...]
Vind het ook wel slecht dat ze de auto overal in dat mat zilver tonen maar vervolgens mensen afraden deze te kopen.
Kleur waar in de auto het beste tot zijn recht komt misbruik je voor de verkoop. Ze geven je geen kleur advies...Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:14:
[...]
Vind het ook wel slecht dat ze de auto overal in dat mat zilver tonen maar vervolgens mensen afraden deze te kopen.
Ok…
Euhm ik heb een beetje zitten spelen met de EV6. Echter heb ik nu een probleem. De auto wil niet meer naar de D of R. Alleen P en N. Ik begrijp eigenijk niet zo goed wat er aan de hand is. Stroom zat. De auto gaat wel “aan” maar meer dan dat doet ie niet. Ik heb zitten spelen met het naar voren en naar achter rijden van de auto met de afstandsbediening maar dat wilde ook niet lukken. Ik heb het boekje er bij gepakt maar kom er ook niet verder mee. Wel blijft het symbool van de batterij in beeld en het symbool van de auto met sleutel in beeld.
Heeft iemand nog leuke goede ideeën? Anders ga ik straks kia maar bellen.
Euhm ik heb een beetje zitten spelen met de EV6. Echter heb ik nu een probleem. De auto wil niet meer naar de D of R. Alleen P en N. Ik begrijp eigenijk niet zo goed wat er aan de hand is. Stroom zat. De auto gaat wel “aan” maar meer dan dat doet ie niet. Ik heb zitten spelen met het naar voren en naar achter rijden van de auto met de afstandsbediening maar dat wilde ook niet lukken. Ik heb het boekje er bij gepakt maar kom er ook niet verder mee. Wel blijft het symbool van de batterij in beeld en het symbool van de auto met sleutel in beeld.
Dit heb ik ook gehad tijdens mijn proefrit bij bestuurderswissel! Uiteindelijk uitgestapt. Auto gelocked, weer ingestapt, auto aan en hij deed het weer.sgsprutser schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:08:
Ok…
Geen idee wat er was gebeurd. Maar bovenstaande aan/uit trucje lukte
Ik heb de auto afgesloten gehad. En weer opnieuw gestart. Andere sleutel erbij gepakt maar helaas. Nog geen verbetering. Alles lijkt te werken als je instapt. Scherm geeft alles weer. Alles lijkt klaar om te gaan maar hij wil niet in de D. Bijzonder….
Rem ingetrapt?sgsprutser schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:21:
Ik heb de auto afgesloten gehad. En weer opnieuw gestart. Andere sleutel erbij gepakt maar helaas. Nog geen verbetering. Alles lijkt te werken als je instapt. Scherm geeft alles weer. Alles lijkt klaar om te gaan maar hij wil niet in de D. Bijzonder….
Omgekeerde IBM reclame? Of je haalt de stekker eruit?
Zie ook Ioniq 5 topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2040910. Bij deze auto komt hetzelfde fenomeen voor. Een mogelijke oplossing lijkt te zijn tijdelijk de 12 volt accu te ontkoppelen en weer te koppelen. Een recent uitgebrachte systeemsoftware update bij de Ioniq 5 zou mogelijk een verbetering zijn.sgsprutser schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:08:
Ok…
[ Voor 4% gewijzigd door Amersfoort op 31-10-2021 13:52 ]
Staat er wel "Ready" linksonder in het display? Bij mij was het probleem dat ik vergat om de rem in te drukken voordat ik op de startknop drukte, dan gaat de auto inderdaad niet in Drive.
In mijn E-Niro werkt de airco in de Eco drivemode niet op volle kracht. Je zou dus ook nog kunnen proberen om de drivemode op standard in te stellen bij regenachtig weer. Of via de instelling je airco in Eco aan te passen.Dartlink schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:59:
[...]
Mee eens!Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:14:
[...]
Lijkt wel of ze bang zijn om een mat Moonscape kleur te verkopen?
Ik heb dus wel gekozen voor de Moon Scape Matt color voor mijn GT die ik besteld heb, verreweg de mooiste kleur naar mijn mening!
Eerder een matte kleur gehad op een auto en ja je moet deze niet door de wastunnel gooien maar met de hand wassen en verder met zorg behandelen.
Ook heb ik toen gelijk een glasscoating eroverheen laten zetten om de lak nog beter te beschermen.
Na vier jaar zag de lak er nog uit als nieuw!
Dus nu ook weer voor deze iets lichtere matte kleur grijs gegaan.
Kan niet wachten tot ik de GT in ontvangst mag nemen maar moet nog even geduld hebben tot Q4 2022
Ok, ik heb het op de volgende manier opgelost:
Ik heb de 220v stekker even in de auto gedrukt. Half uurtje / uurtje geladen. Daarna was alles weer good to go. Ik heb veel korte ritjes gemaakt de afgelopen tijd. Waarschijnlijk is dan toch de accu leeg geraakt door het spelen in de auto.
Nou ja, tipje voor de volgende EV 6 beginners. In het begin ga je veel instellen en rijd je niet veel.
Ik heb de 220v stekker even in de auto gedrukt. Half uurtje / uurtje geladen. Daarna was alles weer good to go. Ik heb veel korte ritjes gemaakt de afgelopen tijd. Waarschijnlijk is dan toch de accu leeg geraakt door het spelen in de auto.
Nou ja, tipje voor de volgende EV 6 beginners. In het begin ga je veel instellen en rijd je niet veel.
Dus kort samengevat: mocht je gaan spelen/instellen voor langere tijd, aansluiten aan de laadpaal?sgsprutser schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:31:
Ok, ik heb het op de volgende manier opgelost:
Of de auto aanzetten, of utility mode aanzetten, dat kan ook.Anunnaki schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Dus kort samengevat: mocht je gaan spelen/instellen voor langere tijd, aansluiten aan de laadpaal?
Wat @Peetman zegt: bij spelen met de auto, de auto helemaal aan zetten. Dus rem intrappen en op start knop drukken, dan loopt de 12V accu niet leeg. Heb ik laatst ergens gelezen.
Ga ik effe onthouden voor volgende weekFranciesco schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:16:
Wat @Peetman zegt: bij spelen met de auto, de auto helemaal aan zetten. Dus rem intrappen en op start knop drukken, dan loopt de 12V accu niet leeg. Heb ik laatst ergens gelezen.
Man, kan niet wachten
Jij kan misschien niet wachten @stimpyrulez , maar ik, en vast vele met mij, zijn jaloers dat jij hem volgende week al krijgt.
Snap ik.Franciesco schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:57:
Jij kan misschien niet wachten @stimpyrulez , maar ik, en vast vele met mij, zijn jaloers dat jij hem volgende week al krijgt.
Had hem ook niet (meer) zo vroeg verwacht.
Eerder dus rond 6 dec. maar had voor mijzelf al bedacht dat het waarschijnlijk eind december werd.
Of eind december op kenteken en begin januari geleverd.
Maar ben dus zeer positief verrast.
(maar ja, initieel was de planning begin september, dus je kan het ook zien als rijkelijk laat 😉).
Haha, inderdaad! Hartstikke leuk hoor dat je hem nu bijna krijgt. Nog even voorpret en dan hopelijk veel rijpret!
https://iserv.nl/files/elektrisch/Darksprout schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:22:
Please can someone share the URL for checking on how many EV6 are getting registered in NL?
Dankjewel
not just ev6 but all ev are here.
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Morgen om 11 uur mijn EV6 GT line, Aurora black pearl ophalen, maar bel ze eerst even vroeg of ze mijn ramen aan de binnen knat vetvrij willen maken 😄
Wauw dat groen ziet er in de zon ook echt gaaf uit... Lijkt wel totaal anders als dat donker, viezig groen wat ik eerder heb gezien?
Ik kan nog niet kiezen
Mijn vrouw wil eigenlijk geen rood, blauw of groen. Beiden vinden we wit wel mooi maar kijken op tegen hoe smerig de auto dan steeds gaat zijn.
Interstellar Grey lijkt de veilige keuze, maar op de e-Niro vind ik dat echt een lelijke kleur. De foto's van de EV6 zien er dan weer wel ok uit.
Steel Grey lijkt me ook wel wat, maar ziet er misschien al snel gedateerd uit.
:strip_exif()/f/image/w6IoIJR12JGNNtsLnhTVSzMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FWBn7R3WQj9loEVkSfzu93uG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wel gaaf toch, gewrapt in goudgeel:
Ik kan nog niet kiezen

Interstellar Grey lijkt de veilige keuze, maar op de e-Niro vind ik dat echt een lelijke kleur. De foto's van de EV6 zien er dan weer wel ok uit.
:strip_exif()/f/image/w6IoIJR12JGNNtsLnhTVSzMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FWBn7R3WQj9loEVkSfzu93uG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRQcqS38ohl3fIGRLkEswjsj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 31-10-2021 17:48 ]
Schitterende video van een plus uitvoering in het grijs : YouTube: 2022 Kia EV6 (229hp) - Visual Review!
Jep, en ook nog in Nederland. P.s. deze heb ik volgens mij 2 dagen geleden gepostLoei123 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:39:
Schitterende video van een plus uitvoering in het grijs : YouTube: 2022 Kia EV6 (229hp) - Visual Review!
Whoops!Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:42:
[...]
Jep, en ook nog in Nederland. P.s. deze heb ik volgens mij 2 dagen geleden gepost
Denk dat de meeste al wel de driving sound hebben gehoord maar hierbij toch een filmpje.
Ik denk dat ik die driving sounds uitschakel, maar wel tof om een duidelijke 0-160 te zien!Anunnaki schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:27:
Denk dat de meeste al wel de driving sound hebben gehoord maar hierbij toch een filmpje.
[YouTube: KIA EV6 RWD 0-160kmh acceleration and driving sound]
Waar komt die hardnekkige opvatting over wit toch vandaan? Ik kan als hobbydetailer/voormalig eigenaar van een zwarte auto melden dat een witte auto, hoe onlogisch het ook klinkt, minder snel vuil overkomt dan b.v. een zwarte auto.Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:55:
Ik kan nog niet kiezenMijn vrouw wil eigenlijk geen rood, blauw of groen. Beiden vinden we wit wel mooi maar kijken op tegen hoe smerig de auto dan steeds gaat zijn.
Makkelijkste kleur om te hebben is grijs, dat dan weer wel. Vuil valt nauwelijks op en swirls ook niet. Maarja, rij je wel weer in een grijze auto ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja zwart wil ik ook echt nooit meer. Heb ik een keer gehad en mooi als ie net gepoetst is maar de dag erna zie je alweer vanalles.Arfman schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
Waar komt die hardnekkige opvatting over wit toch vandaan? Ik kan als hobbydetailer/voormalig eigenaar van een zwarte auto melden dat een witte auto, hoe onlogisch het ook klinkt, minder snel vuil overkomt dan b.v. een zwarte auto.
Makkelijkste kleur om te hebben is grijs, dat dan weer wel. Vuil valt nauwelijks op en swirls ook niet. Maarja, rij je wel weer in een grijze auto ...
Nu heb ik donkergrijs en zelfs dat vind ik al snel vuil uitzien.
Ach ja, ik moet mezelf toch ergens mee pijnigen. Ik vind de kleuren bij Kia het eigenlijk allemaal net niet waardoor kiezen moeilijk is (voor mij).
Steel Grey vind ik persoonlijk wat te licht van kleur, voor zover ik kan beoordelen op de paar foto's die ik kan vinden.
Interstellar Grey komt wat plat op me over, weinig metallic en bijna een solid op de Niro's die ik bij de dealer heb gezien. Kruipt ook erg dicht tegen zwart aan.
Gravity Blue en Deep Forest Green zijn denk ik kleuren die je in het echt moet zien. Ene moment vind ik ze mooi, andere moment erg flets en te donker.
Rood en blauw zijn me denk ik te flashy.
Blijft wit over, maar op een of andere manier durf ik dat toch niet aan. Associeer het ook altijd met goedkoop, uit de tijd dat wit meestal de "gratis kleur" was.
Heb al een overzicht voor mezelf gemaakt met "echte foto's" (dus geen pers foto's) om tot een keuze te komen maar ben er nog lang niet uit.
Ben er wel uit dat het de EV6 wordt of niks voorlopig. Dan komt er tijdelijk een goedkope 2e hands ICE tot er meer EV modellen te koop zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 31-10-2021 22:10 ]
Nou de auto trekt inderdaad veel bekijks. Aanspraak vooral door 65+ers die al Kia rijden, maar dat kan aan m'n woonplaats en wijk liggen, hah.
Over het algemeen erg blij met bestellen zonder proefrit. Al leek het pre-productie model een snellere UI te hebben. En had ik gehoopt dat er wat meer plastic vervangen zou zijn voor wat anders. De stoelen zitten wel beter in het echt, of het is me gewoon gelukt ze beter af te stellen.
Trouwens ook de Nespresso gekregen, daar gaat m'n stiefvader blij mee zijn.
Ik wilde graag een AWD, maar voor de range en bijtelling zekerheid toch RWD gedaan. Het is vlot zat voor mij.
De rearview video stream in de HUD bij richting aangeven vind ik fancy, maar minder nuttig in de praktijk dan verwacht, het kost net wat meer concentratie dan spiegelen en omkijken. Wellicht even wennen en de dode hoek nog wat beter onderzoeken voor meer waardering.
Grepen die automatisch naar buiten komen ook erg praktisch, en mooier vergeleken met de Tesla die ik proef heb gereden. Ze mogen van mij alleen wel wat langer open blijven als ik in de buurt ben (met de laadkabel bezig bijvoorbeeld).
Ik was bang dat de AR HUD onprettig was na wat reacties hier. Maar ik ben er snel aan gewend en vind het een plus. Enige lastige is de weerspiegeling van het 'projectievak'? in de voorruit.
Ook niet op de snelweg stuurt de auto redelijk automatisch tussen de lijnen, soms wat nerveus veel corrigeren en de typische Nederlandse vluchtheuvels in 't midden mist ie ook vaak.
Het Meridian Soundsystem is voor mij oké, maar snap de opmerkingen wel, het is niet heel immersive (zal er ook nog verder mee spelen).
Helaas heb ik ook al een heel lijstje met zaken waar ik wat mee wil. En ik ben bang dat ik nog heel wat meer bugs ga vinden.
Ik wou dat ik de UI in het Engels kon zetten maar wel Nederlandse voice commando's kon gebruiken.. straatnamen en POIs blijven lastig.
En als we toch bezig zijn, waarom lijkt de digitale 3D weergave meer op een Ioniq 5 dan een EV6? (Niet de 360 graden versie, maar gewoon op verschillende plekken in het infotainment systeem).
Wat is het toch makkelijk om imperfectie te spotten. Toch ga ik nog lekker genieten en verder onderzoeken.
Over het algemeen erg blij met bestellen zonder proefrit. Al leek het pre-productie model een snellere UI te hebben. En had ik gehoopt dat er wat meer plastic vervangen zou zijn voor wat anders. De stoelen zitten wel beter in het echt, of het is me gewoon gelukt ze beter af te stellen.
Trouwens ook de Nespresso gekregen, daar gaat m'n stiefvader blij mee zijn.
Ik wilde graag een AWD, maar voor de range en bijtelling zekerheid toch RWD gedaan. Het is vlot zat voor mij.
De rearview video stream in de HUD bij richting aangeven vind ik fancy, maar minder nuttig in de praktijk dan verwacht, het kost net wat meer concentratie dan spiegelen en omkijken. Wellicht even wennen en de dode hoek nog wat beter onderzoeken voor meer waardering.
Grepen die automatisch naar buiten komen ook erg praktisch, en mooier vergeleken met de Tesla die ik proef heb gereden. Ze mogen van mij alleen wel wat langer open blijven als ik in de buurt ben (met de laadkabel bezig bijvoorbeeld).
Ik was bang dat de AR HUD onprettig was na wat reacties hier. Maar ik ben er snel aan gewend en vind het een plus. Enige lastige is de weerspiegeling van het 'projectievak'? in de voorruit.
Ook niet op de snelweg stuurt de auto redelijk automatisch tussen de lijnen, soms wat nerveus veel corrigeren en de typische Nederlandse vluchtheuvels in 't midden mist ie ook vaak.
Het Meridian Soundsystem is voor mij oké, maar snap de opmerkingen wel, het is niet heel immersive (zal er ook nog verder mee spelen).
Helaas heb ik ook al een heel lijstje met zaken waar ik wat mee wil. En ik ben bang dat ik nog heel wat meer bugs ga vinden.
- Ook geen schuim aan binnenkant motorkap.
- Rode lampje midden achterbank blijft ook aan.
- Routes via Kia Connect app naar auto sturen werkt niet.
- Agenda wel in Kia Connect app, maar niet in de auto leesbaar.
- Api toegang, maar daar is helaas een Koreaans telefoonnummer voor nodig. Mijn NL account pakken ze niet in het dev portaal
Ik wou dat ik de UI in het Engels kon zetten maar wel Nederlandse voice commando's kon gebruiken.. straatnamen en POIs blijven lastig.
En als we toch bezig zijn, waarom lijkt de digitale 3D weergave meer op een Ioniq 5 dan een EV6? (Niet de 360 graden versie, maar gewoon op verschillende plekken in het infotainment systeem).
Wat is het toch makkelijk om imperfectie te spotten. Toch ga ik nog lekker genieten en verder onderzoeken.
@mrdamasajaga ik heb zo het vermoeden dat ze vanwege chiptekorten gewoon tragere chips hebben gebruikt waardoor de UI wat laggy is.
Maar goed dat is niet meer dan een vermoeden.
Maar goed dat is niet meer dan een vermoeden.
Goeie! Hoeveel meter kabel had je nodig? Kan ik er alvast 1 bestellenDartlink schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:00:
[...]
Waze is ook mijn favoriet
Ik gebruik zelf een kabeltje. Weggewerkt onder de vloermatten en console. Dus geen last van.
Welk model?king_dude schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:33:
Bij mij zit er ook ‘beweging’ in! Andere weergave. Dealer heeft week nu ook bevestigd (gebeld).
[Afbeelding]
Ik heb een 1,80 meter kabeltje gebruiktanc schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Goeie! Hoeveel meter kabel had je nodig? Kan ik er alvast 1 bestellen
En dit heb je puur gedaan voor Android auto? of (ook) voor het laden?Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:07:
[...]
Ik heb een 1,80 meter kabeltje gebruiktRouting heb ik dan eerst onder de vloermat en dan via de passagierskant omhoog de console. Wil er nog even een kabelhouder maken zodat hij ook op die plek blijft.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ik vind die donkergroene kleur erg mooi. Wel erg frustrerend dat die kleur alleen gekozen kan worden bij de goedkopere modellen. In Duitsland is dat niet zo. Zou me van koop weerhouden.Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:55:
Wauw dat groen ziet er in de zon ook echt gaaf uit... Lijkt wel totaal anders als dat donker, viezig groen wat ik eerder heb gezien?
Ik kan nog niet kiezenMijn vrouw wil eigenlijk geen rood, blauw of groen. Beiden vinden we wit wel mooi maar kijken op tegen hoe smerig de auto dan steeds gaat zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vond ik ook zonde.. Wilde graag de groene, maar ook een GT-line...Grotbewoner schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:14:
[...]
Ik vind die donkergroene kleur erg mooi. Wel erg frustrerend dat die kleur alleen gekozen kan worden bij de goedkopere modellen. In Duitsland is dat niet zo. Zou me van koop weerhouden.
Dilemma!
volgens deze link (kia.de site) kan je dezelfde kleuren kiezen als in NLGrotbewoner schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:14:
[...]
Ik vind die donkergroene kleur erg mooi. Wel erg frustrerend dat die kleur alleen gekozen kan worden bij de goedkopere modellen. In Duitsland is dat niet zo. Zou me van koop weerhouden.
AA/Carplay hoofzakelijk inderdaad--HOOLIE-- schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:09:
[...]
En dit heb je puur gedaan voor Android auto? of (ook) voor het laden?
En deels voor laden, dan kan mijn prive telefoon aan Carplay en mijn werk telefoon in de draadloze oplader, of vica versa.
Ik vind het de ene keer mooi, de andere keer echt de kleur van de binnenkant van een luierGrotbewoner schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:14:
[...]
Het is echt heel moeilijk daar een goed beeld van te vormen.
Ben ook bang dat ik groen snel moe zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 09:26 ]
Ik zit nu in een dilemma om toch voor de Moonscape Matte kleur te gaan, of toch eerder Aurora black en dan de auto te laten wrappen in grijze (al dan niet matte) wrap, behalve het dak dan (dat geeft nog een leuk effect met enkel zwart dak).Pilot41Day schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Mee eens!
Lijkt wel of ze bang zijn om een mat Moonscape kleur te verkopen?
Ik heb dus wel gekozen voor de Moon Scape Matt color voor mijn GT die ik besteld heb, verreweg de mooiste kleur naar mijn mening!
Eerder een matte kleur gehad op een auto en ja je moet deze niet door de wastunnel gooien maar met de hand wassen en verder met zorg behandelen.
Ook heb ik toen gelijk een glasscoating eroverheen laten zetten om de lak nog beter te beschermen.
Na vier jaar zag de lak er nog uit als nieuw!
Dus nu ook weer voor deze iets lichtere matte kleur grijs gegaan.
Kan niet wachten tot ik de GT in ontvangst mag nemen maar moet nog even geduld hebben tot Q4 2022
Die glasscoating is voor mij onbekend, aan welke kost zou ik me mogen verwachten, en kan dat er terug afgehaald worden? Zijn daar ook verdere nadelen aan verbonden? Voor mij wordt dit een leasing wagen die na 4 of 5 jaar terug in originele staat moet ingeleverd worden, dus dat maakt het er misschien niet makkelijker op (alhoewel ik denk dat een leasing maatschappij net blij moet worden van gewrapte wagens).
En zelfs in Korea heb je dezelfde kleurkeuzes als hier in Nederland. Dus alleen de bekende 5 kleuropties bij een GT-line.stimpyrulez schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:21:
[...]
volgens deze link (kia.de site) kan je dezelfde kleuren kiezen als in NL
Is het mogelijk dat de beperkte kleuren voor de gt-line komt doordat de wielkappen worden meegespoten, en dat een ander materiaal is waar de verf minder hecht?
Als ik het goed heb is dat dan (een van) de eerste?
Dat denk ik niet.canonball schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:44:
Is het mogelijk dat de beperkte kleuren voor de gt-line komt doordat de wielkappen worden meegespoten, en dat een ander materiaal is waar de verf minder hecht?
Het lijkt mij puur een logistieke keuze van Kia: er is nauwelijks variatie mogelijk in uitvoeringen waardoor het gemakkelijker is om grote aantallen te produceren. Lijkt wat mij betreft op het Tesla produktie model.
Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:09:
Ach ja, ik moet mezelf toch ergens mee pijnigen. Ik vind de kleuren bij Kia het eigenlijk allemaal net niet waardoor kiezen moeilijk is (voor mij).
Even een stapje terug. Hoe verhoudt zich het bovenstaande met dit?Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:09:
Blijft wit over, maar op een of andere manier durf ik dat toch niet aan. Associeer het ook altijd met goedkoop, uit de tijd dat wit meestal de "gratis kleur" was.
en dit:Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:04:
Nou ja goed voor zoveel geld ben ik gewoon picky... Interieur en dashboard is voor mij veel belangrijker dan de buitenkant.
Maak een lijstje wat voor jou belangrijk is zodat je focus houdt op hetgeen je waarde aan hecht.Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:22:
Snap dat wit populair is voor mensen die geen geld voor een kleur willen betalen, maar vrijwillig kiezen voor wit en er ook nog voor betalen?
Is geen wrap, is een standaard kleur in Korea.Phusebox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Blijft een mooie kleur, dat Gravity Blue. Op mijn Niro getwijfel tussen Deep Ceruluan Blue en Gravity Blue. Uiteindelijk toch voor Deep Ceruluan Blue gegaan omdat die wat lichter oogt in normaal daglicht, maar beide zijn mooie kleuren.S3mk0 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
Mooi! Welke kleur wit is dit? Glacier?mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:45:
Bolide ook hier netjes thuis afgeleverd afgelopen donderdag. Vandaag naar huis om hem te gaan bewonderen. Later maar eens langs de dealer voor wat tips and trics.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Tja, bang voor buyer's remorse denk ik en gewoon algehele besluiteloosheid. Dat wat voor mij belangrijk is staat al vast, nu is het alleen nog een kleur kiezen... maar heb het hele weekend al alle filmpjes en foto's die er op internet staan gezien en er nog niet uit.Freekers schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:50:
Even een stapje terug. Hoe verhoudt zich het bovenstaande met dit?
Maak een lijstje wat voor jou belangrijk is zodat je focus houdt op hetgeen je waarde aan hecht.
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 09:56 ]
Gister voor het eerst een EV6 Plus in het wild gezien. Hij stond bij mij om de hoek geparkeerd, toch maar even een rondje omheen gelopen, haha. Hopelijk schieten ze een beetje op met de 58kWhs, wil niet meer wachten!
Hier hetzelfde in zwart besteld en dan wrappen en het dak zwart laten. Dan de wrap in matte glascoating en het dak in de glans glas coating. Heb de auto die we nu rijden ook in de glascoating gezet drie jaar geleden. Het is veel gemakkelijker schoon maken.someone4 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:
[...]
Ik zit nu in een dilemma om toch voor de Moonscape Matte kleur te gaan, of toch eerder Aurora black en dan de auto te laten wrappen in grijze (al dan niet matte) wrap, behalve het dak dan (dat geeft nog een leuk effect met enkel zwart dak).
Die glasscoating is voor mij onbekend, aan welke kost zou ik me mogen verwachten, en kan dat er terug afgehaald worden? Zijn daar ook verdere nadelen aan verbonden? Voor mij wordt dit een leasing wagen die na 4 of 5 jaar terug in originele staat moet ingeleverd worden, dus dat maakt het er misschien niet makkelijker op (alhoewel ik denk dat een leasing maatschappij net blij moet worden van gewrapte wagens).
https://www.kia.com/de/an...gurator/#/zusammenfassungstimpyrulez schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:21:
[...]
volgens deze link (kia.de site) kan je dezelfde kleuren kiezen als in NL
Bij deze konfigurator is het hele package-systeem losgelaten. Je kan bij bijna alles per optie het aanvinken inclusief groene kleur. Maar ik zie dat je hem dan niet meteen kan bestellen dus het zal wel fout zijn. Raar in ieder geval.
[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 01-11-2021 10:19 ]
Yes, ben ik ook van plan. Ff opzoek naar een zwart kabeltje van die lengte.Dartlink schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:07:
[...]
Ik heb een 1,80 meter kabeltje gebruiktRouting heb ik dan eerst onder de vloermat en dan via de passagierskant omhoog de console. Wil er nog even een kabelhouder maken zodat hij ook op die plek blijft.
Top man, goed nieuws. Wanneer heb je ongeveer je bestelling gedaan?king_dude schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:33:
Bij mij zit er ook ‘beweging’ in! Andere weergave. Dealer heeft week nu ook bevestigd (gebeld).
[Afbeelding]
23-07 😊😊Anunnaki schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:11:
[...]
Top man, goed nieuws. Wanneer heb je ongeveer je bestelling gedaan?
Ben je op je werk ook zo? Of heb je geen werk?Phusebox schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:56:
[...]
Tja, bang voor buyer's remorse denk ik en gewoon algehele besluiteloosheid. Dat wat voor mij belangrijk is staat al vast, nu is het alleen nog een kleur kiezen... maar heb het hele weekend al alle filmpjes en foto's die er op internet staan gezien en er nog niet uit.
Dat varieert, maar ja ik heb op alle vlakken moeite met keuzes maken, altijd bang de verkeerde keuze te nemen. Maar privé heb ik er toch wel het meeste last van. Je moet eens proberen een bordspel met mij te spelen, ik hou het liefst van extreem complexe spellen maar ja, dan moet ik dus ook elke mogelijkheid een aantal stappen vooruit analyseren voor ik een beslissing neem.PieterSn schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:18:
[...]
Ben je op je werk ook zo? Of heb je geen werk?
Logischerwijs wil dus niemand meer met mij een bordspel spelen. Of naar een resaurant gaan, etc etc.
Soms is de makkelijkste oplossing voor mij geen keuze maken. Dus iets gewoon niet kopen of doen omdat ik niet kan kiezen en de stress van het kiezen mij te veel wordt.
Maar back on topic... Enige manier voor mij om er uit te komen is wachten tot er meer kleuren verschijnen bij de dealers. Van een 20x30 cm staaltje kan ik in ieder geval niet kiezen en ook niet dezelfde kleur op een ander model

[ Voor 62% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2021 10:34 ]
Ik ben dit weekend toch maar even naar de dealer gereden, en tot m'n opluchting pas ik in de auto. Als ik gewoon recht zit, raakt m'n hoofd net niet het dak (GT-Line incl. schuifdak).refused81 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:33:
[...]
Dat is altijd verstandig om te doen.
Zoals andere ook al melden, ik ben 192 en paste prima. Maar zulke dingen ligt meestal aan lichaamverhoudingen. Lang boven lijf lange benen etc.
Denk als je in de gemiddelde auto altijd wel past, de Kia niet anders is
Het viel me ook op dat de voorkant van de zitting erg hoog ingesteld kan worden, zodat de voorkant van de stoel m'n bovenbenen goede ondersteuning geven. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt in een auto, zelfs bij m'n huidige auto (Audi A4) 'zweven' m'n bovenbenen boven de zitting. Zoals gezegd, ik ben 1.96m.
Nu kan ik met een gerust hart toeleven naar week 48
17/6 hier en ik hoor niets
Dealer (van Mossel, Hengelo) zegt het niet te weten en de tussenpersoon die het voor mij geregeld heeft roept alleen maar: hij komt voor 1-1-22 op kenteken. Ik vermoed dat dit gedaan wordt om mij te verrassen. Dat hoop ik tenminste want ik kan niet wachten! (besluit om de KIA te nemen is gevallen op 5-5, definitieve bestelling bij dealer op 17-6)
[ Voor 4% gewijzigd door henrov op 01-11-2021 12:12 ]
Ik heb juist een witte gekozen, zodat ie in het donker net iets meer opvaltAnunnaki schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:10:
[...]
Yes, ben ik ook van plan. Ff opzoek naar een zwart kabeltje van die lengte.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic