Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
KingOfNorway schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Voor de Plus RWD (51k catalogus waarde) kom ik op 264 netto per maand. Dat is inclusief hogere loonheffing. Dat is dus grofweg 30% van de cataloguswaarde over vijf jaar. Daar zit dan wel alles bij in. Ik denk dat dat een behoorlijk goede deal is.
Lijkt mij ook. Helaas heb ik zo'n mogelijkheid niet.

Ik ben over 5 jaar tijd met verbruik, verzekering, onderhoud en afschrijving ca. 670 euro per maand kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2021 17:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:42
Vanmiddag effe wezen kijken bij de dealer naar mijn auto.
Volgende week vrijdag kan ik hem ophalen!.

Ben benieuwd hoe deze gaat rijden >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/383HiRKECrga1snpU8T8WegGres=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTtuZbFdFblwmtbiItXJLXmk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBAdXeEkem7ik-6pZ8eb9cFMfhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfVBYGoq7v8nQUfOAJmDRSe7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wailOKoiLx11178a3Aarm7TO4yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pDoKeLfWAfEWV6MSr9SMiPv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgS4LGQ01aDexKQKW4J_gwArtqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7GVMCq8VJuYLssMabehkcWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m9sn9NkYp7Ki7Kl_xpEp16h1HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNe9xPEAlbLewcglfMTXLi1E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-ysMzpv51tZzbT4vP2ATekSgFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pti1I9ayczZwCVaaVpztyIs5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCjosadajy7utL6a9P-LfwaZcAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3sC3DChURI7xAuIGoD8mzzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPtYEPAfCxlxtn10-quqmAWuUtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tk1quGHAkv9ZOXD0jOSmFcYj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Eerste rijbevindingen zijn echt goed. Het is echt ontspannen rijden.

Ik heb geen meridian soundsysteem en dat mis ik precies niet , geluid is zo ook goed en geen VESS geluiden in de auto , enkel buiten tot 30km/U

Gordellampje op de achterbank brand bij mij ook.

Ik krijg hem voorlopig niet via de AB gestart, nog vooruit laten rijden of achteruit

Voor de rest lijkt alles te werken wel vind ik de knop om naar het volgende muzieknummer te springen onlogisch op het stuur. Je moet naar beneden klikken voor volgend nummer, en naar boven voor vorig....

Super tevreden en veel bekijks onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:24
Vooruit en achteruit laten rijden is toch pas vanaf GT-Line? (Nederlandse versie, geen idee wat de Belgische equivalent is). Maar aangezien je geen Meridian hebt heb je dan ook geen GT-Line neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Dartlink schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:06:
Vooruit en achteruit laten rijden is toch pas vanaf GT-Line? (Nederlandse versie, geen idee wat de Belgische equivalent is). Maar aangezien je geen Meridian hebt heb je dan ook geen GT-Line neem ik aan?
Dit moet de Belgische variant zijn. Want in de Nederlandse versies heb je Meridian vanaf de Plus. Ik vermoed dat je in België meer je eigen opties kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
In dat geval:

- Afstandsbediening op "deuren sluiten" drukken
- Hold knop (start knop) circa 2-3 seconden indrukken; je hoort een klik
- Vooruit of achteruit vasthouden en binnen een aantal seconden gaat de auto rollen. Achteruit duurt wel langer dan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:42
@stimpyrulez gefeliciteerd, mooi wagen man! Nu aftellen..

Heb nu wel een beetje spijt dat ik niet voor de AWD ben gegaan, mij was ook verteld dat die dit jaar niet zouden worden geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36
Ook ik ga een EV6 rijden, zakelijke lease. Een zwarte 58kWh met warmtepomp. LeasePlan geeft aan dat deze in week 47 komt. Dat lijkt me niet realistisch gezien de berichten hier... Heb de dealer (Content Eindhoven) gevraagd om een bevestiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
Mijne is inderdaad een Belgische, GT line zonder open dak, hud en meridian.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
En inderdaad 1 AWD registratie.

De lijsten zijn weer bijgewerkt t/m vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7r2OUqe2eA6PeB2akvDzINk70hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2P1fRLsXD00Ol9yBNrpOFnLx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWhzk8Vxy3AeKDSvMUYgGf4THYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NENSyrt7cBUBBAeoy4g6x1dV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mede kameraden, ik was even benieuwd: worden jullie auto’s met een volle accu uitgeleverd? Bij mij is de kans groot dat ik na ontvangst meteen 150 km moet afleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:14:
Mede kameraden, ik was even benieuwd: worden jullie auto’s met een volle accu uitgeleverd? Bij mij is de kans groot dat ik na ontvangst meteen 150 km moet afleggen :)
Zal wel net als bij een normale nieuwe auto gaan, max half vol. Maar dat is ook genoeg voor jou dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Collega had bij tesla veel gezeur vanwege minimale uitleg en idd (nog niet eens halfvolle) accu. Is jullie ervaring dat je door de dealer voldoende uitleg krijgt om een 1e keer te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Mijn e-Niro werd gewoon met 100% accu afgeleverd. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet anders.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
stimpyrulez schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:15:
Yes, net een videoboodschap gehad van de dealer!

Mijn runaway red AWD GT line is binnen _/-\o_ *O*
Joehoe de eerste awd, gefeliciteerd, wanneer is die rijklaar?
Mijne maar 2 en een beetje week later besteld. Spannend of die straks 1 november op d boot staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anunnaki schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:26:
En inderdaad 1 AWD registratie.

De lijsten zijn weer bijgewerkt t/m vandaag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij staat nog niet op kenteken volgens mij. Pas ergens volgende week.
Maar er zijn er dus meer 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Joehoe de eerste awd, gefeliciteerd, wanneer is die rijklaar?
Mijne maar 2 en een beetje week later besteld. Spannend of die straks 1 november op d boot staat...
Volgende week vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Bij Kia Breda koop je hem met volle accu (onderdeel van rijklaar maken kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

Zal wel net als bij een normale nieuwe auto gaan, max half vol. Maar dat is ook genoeg voor jou dan.
Eerste keer dat ik dit hoor. Normaliter valt volle tank (accu) onder de rijklaarkosten, die zijn duur zat dat er wel een acculading vanaf mag ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Mijn EV6 werd bij Wensink Lelystad met 100% accu afgeleverd. Met een poging tot uitleg van auto (als Tweaker weet je vaak toch net iets meer details).

Bij mijn offerte van Van Mossel Hengelo stond een volle accu inderdaad als losse stelpost opgenomen. Paar tientjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
10 minuten aan de snellader en je haalt dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:32:
[...]

Eerste keer dat ik dit hoor. Normaliter valt volle tank (accu) onder de rijklaarkosten, die zijn duur zat dat er wel een acculading vanaf mag ;)
Ik heb nog nooit een nieuwe auto opgehaald die volgetankt was. Vorige keer (BMW) zat er zelfs maar 25% ongeveer in...

Een volle accu is natuurlijk wat goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Mijne heb ik opgehaald met 80% , daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:47:
[...]

Ik heb nog nooit een nieuwe auto opgehaald die volgetankt was. Vorige keer (BMW) zat er zelfs maar 25% ongeveer in...

Een volle accu is natuurlijk wat goedkoper.
Vreemd, zelfs bij de BMW dealer die ik ken is het standaard onderdeel van rijklaar maken (volle tank/lading). Ook bij Dacia en Nissian is het standaard volle tank bij aflevering

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:01:
[...]

Vreemd, zelfs bij de BMW dealer die ik ken is het standaard onderdeel van rijklaar maken (volle tank/lading). Ook bij Dacia en Nissian is het standaard volle tank bij aflevering
Exact de dealer waar ik dus nooit meer heen ga. Zoals gezegd afgeleverd met een kwart tank benzine en vol kalkdruppels.

Maar blijkbaar varieert het dus, want niet iedereen kreeg een volle accu zo te lezen. Als je echt ver moet rijden meteen zou ik het gewoon aangeven. Dan zullen ze hem vast wel opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:11
Voor opslag/transport zal de accu waarschijnlijk ergens tot de 60% o.i.d. geladen zijn aangezien dat het beste voor de accu is.

Gaat om een tientje om dan tot 100% te laden (minder voor de dealer, snellader iets meer). Dat lijkt me niet eens waard het over te hebben voor een nieuwe auto.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
stimpyrulez schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man!
Ben benieuwd of je (behalve de prestaties) verschil merkt met de RWD die je proef gereden hebt: wegligging ivm de 20 inch wielen en bandengeluid. Hopelijk kun je daar tzt wat over zeggen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Update.

Auto is deze week aangekomen bij de dealer. Rotterdam (Thruxton) > Etten-Leur
Vanmiddag bellen ze om een ophaaldatum in te plannen :)

Toch heel veel sneller dan week 49!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
PieterSn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:50:
Update.

Heel netjes. Veel plezier met de bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Anunnaki schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Heel netjes. Veel plezier met de bak!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik nog een beetje jammer vindt bij de EV6 is je hoofdscherm, dat is een heel groot scherm maar er is heel weinig info te zien. In het midden staat die auto, ook al heb je geen SCC of HDA aan staan. Daar valt nog echt heel veel te winnen. Je kunt ook maar weinig aanpassen of kiezen, zeer beperkte mogelijkheden wat dat betreft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PieterSn
Jan negatief haha, man man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

stimpyrulez schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe ziet de split screen met Carplay er eigenlijk uit op dit scherm? Tijdens de proefrit heb ik hem alleen fullscreen gezien, en dat zag er best mooi uit op het grote scherm.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:57:
Jan negatief haha, man man man..
Nou ja goed voor zoveel geld ben ik gewoon picky... Interieur en dashboard is voor mij veel belangrijker dan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:26
Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Nou ja goed voor zoveel geld ben ik gewoon picky... Interieur en dashboard is voor mij veel belangrijker dan de buitenkant.
Begrijpelijk.
De vraag is of de dingen die je noemt wel bij andere merken kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PieterSn
PieterSn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:51:
[...]

Dat is nu al een paar keer gezegd hier;) Dan moet je op zoek naar een andere auto… Laten we de leuke en goede vibe iig op dit Ev6 forum erin houden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Hoe ziet de split screen met Carplay er eigenlijk uit op dit scherm? Tijdens de proefrit heb ik hem alleen fullscreen gezien, en dat zag er best mooi uit op het grote scherm.
Ik heb alleen nog getest met android auto.
En deze kan volgens mij niet full screen (naar mijn wetens).

carplay heb ik wel gezien (zowel full screen als split).
Maar ja, wellicht dat iemand in het forum daar een foto van kan delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:53:
Wat ik nog een beetje jammer vindt bij de EV6 is je hoofdscherm, dat is een heel groot scherm maar er is heel weinig info te zien. In het midden staat die auto, ook al heb je geen SCC of HDA aan staan. Daar valt nog echt heel veel te winnen. Je kunt ook maar weinig aanpassen of kiezen, zeer beperkte mogelijkheden wat dat betreft.
Kan, maar dit is een keuze van de fabrikant.
Die maakt deze keuzes en helaas is dat wat je krijgt.
Dit is bij elke auto zo (maar ook met andere producten), ik wil soms ook wel dat er wat beter was aan een laptop, maar ja, dit is de variant die de je koopt.
Wellicht dat er wat wordt verbeterd met een OTA.
[...]

Logisch dat je picky bent voor veel geld.
Maar bij elke auto ga je dingen vinden die je liever anders zou zien.
Dus je moet kijken naar het totaalpakket en accepteer je de dingen die je minder vind.
Kan je deze niet accepteren, dan is het je auto niet.

Had liever ook verlichting gehad die in de bocht mee stuurt (had mijn vorige auto ook), maar dat zit hier niet op.
Jammer ja, maar geen dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Dit is bij elke auto zo (maar ook met andere producten), ik wil soms ook wel dat er wat beter was aan een laptop, maar ja, dit is de variant die de je koopt.
Kan me ook niet voorstellen dat ze daar geen verbeteringen aan gaan doen, ook de snelheid van het OS. Al komt dat misschien doordat ze langzamere chips gebruikt hebben wegens tekorten. Maar je moet inderdaad uitgaan van het feit dat het blijft zoals het is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPoers83
stimpyrulez schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

[...]

Logisch dat je picky bent voor veel geld.
Maar bij elke auto ga je dingen vinden die je liever anders zou zien.
Dus je moet kijken naar het totaalpakket en accepteer je de dingen die je minder vind.
Kan je deze niet accepteren, dan is het je auto niet.

Had liever ook verlichting gehad die in de bocht mee stuurt (had mijn vorige auto ook), maar dat zit hier niet op.
Jammer ja, maar geen dealbreaker voor mij.
Als we lijstjes gaan maken wat we anders willen of nu hebben maar inleveren dan kan je beter geen andere auto kopen.

- Ja ik zal mijn panoramadak wat ook open kan missen.
- De ruime kofferbak
- ca 400km rijbereik volbepakt en sleurhut.
- de zonneschermen in de achterportieren
- het feit het een redelijk unieke auto in nederland is.
- de vollederen bekleding (zonder witte accenten)

Maar denk dat ik er juist meer voor terug krijg.
-een dikke snelle wagen
-heerlijk volledig elektrisch geen gehanes meer met die stinkende benzineslurven in de koude wind maar dat pistool inknijpen.
- niet elke rit weer een stekker zoeken om zoveel mogelijk toch elektrisch te rijden.
-iets hogere zit, ja ik wordt ook een dagje ouder.
-super gaaf uiterlijk.
-nieuw speelgoed om mee te spelen :)
-een dikke lach elke keer als de voordeur opengaat en er staat een nieuwe auto.

Kortom er is ooit door iemand gezegd, elk voordeel heeft zijn nadeel. Zolang de voordelen maar beter zijn dan de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
JPoers83 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:44:
[...]
-iets hogere zit, ja ik wordt ook een dagje ouder.
Zo herkenbaar :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
[...]

-een dikke lach elke keer als de voordeur opengaat en er staat een nieuwe auto.
Daar is dus onderzoek naar gedaan en het blijkt dat het geluksgevoel dat bij een nieuwe auto hoort gemiddeld gezien na een paar maanden weer is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Daar is dus onderzoek naar gedaan en het blijkt dat het geluksgevoel dat bij een nieuwe auto hoort gemiddeld gezien na een paar maanden weer is verdwenen.
Je quote mij met de tekst van iemand anders :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
[...]

Om dan maar even mijn vader te quoten:

"Het begeren is meer dan het hebben"

De spanning en het wachten op een nieuwe auto is super leuk, maar als je hem eenmaal een paar weken/maanden hebt neem je het voor lief als hij voor de deur staat. Tuurlijk wel met een lach op je gezicht in de auto stappen (hopelijk), maar de spanning is er dan wel vanaf :9

[ Voor 27% gewijzigd door BDelamontagne op 29-10-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:54
[...]

ik denk al iets eerder en dan nog niet gaan nadenken over je 'eerste kras' of na grote reparatie: 'je rijdt in een schadebak!"

Hahaha, ik kan niet wachten (hij staat al bij de dealer, Runwayred, 1 van de 16 die op kenteken staan....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet lullig bedoeld, maar jouw EV6 avontuur is best een roller coaster. Eerst ben je over the moon dat je tóch een EV6 kunt kopen met een kleurtje naar keuze gebruik makende van de subsidie en sindsdien regent het een lijst met zaken die niet op het basis model zitten maar er volgens jou wel op zouden moeten zitten gezien het prijskaartje, om uiteindelijk toch een EV6 Plus te overwegen… (die buiten de subsidie valt).

Het is niet fair om een EV qua prijs af te zetten tegen een brandstof auto. EVs zijn (momenteel nog) altijd duurder dan de tegenhanger die nog op dinosap rijdt. Dit heeft mede te maken met dat een EV (veel) minder onderhoud nodig heeft dan een brandstof auto, wat de fabrikant alvast incalculeert bij de oorspronkelijke aanschafprijs om hiervoor te compenseren. Daarnaast is de gehele EV techniek nog vrij nieuw en wil men dus ook z.s.m. de development kosten eruit halen, zoals je eigenlijk bij alle ‘eerste generatie’ producten ziet (OLED, VR, you name it). Ook kunnen ze de EVs natuurlijk niet té aantrekkelijk prijzen, want dan komen ze niet meer van hun brandstof auto’s af (die ze graag nog kwijt komen zolang het kan).

Kritisch zijn mag zeker, maar zet eerst voor jezelf op een rijtje wat nu voor jou belangrijk is. Heb je echt aluminium treedplanken nodig? Is het ontbreken van automatische achterramen echt een deal breaker? Kia is niet de enige die dit doet. Kijk bijvoorbeeld naar Audi, die hebben ook een basis model, S-line en een S uitvoering, elk met hun bijbehorende tierlantijntjes. Als al die features ook op het basis model zouden zitten, wat is dan de toegevoegde waarde van een S-line of S uitvoering? Er zal altijd een dikker aangeklede auto zijn, maar daar is het prijskaartje dan ook naar.

En ja, ik ben met je eens, het ontbreken van beeldmateriaal van de basis versie is slordig van Kia, maar ook daar zijn ze helaas niet de enige in. Bij Cupra was er lange tijd ook geen beeldmateriaal voorhanden van de basis versie van de Born (met afwijkende middenconsole). De trend is momenteel om auto’s zo snel mogelijk de weg op te krijgen en de rest is bijzaak. Ze gaan momenteel nog als warme broodjes en zo lang dat het geval is, verwacht ik niet dat hier iets in gaat veranderen (helaas).
Dat ze geen instapper aanbieden als demo auto snap ik enigszins nog wel. Het is lastiger aan een potentiële klant uit te leggen hoe een functie uitziet die niet op het demo model zit dan te zeggen ‘dat zit niet op de basis versie’ (en ja ook hier is Kia niet de enige in).

Just my 2 cents, no hard feelings. Een grote aankoop doen kan stressvol zijn, daarom is het belangrijk om af en toe een stapje terug te doen en de feiten op een rijtje te zetten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Om dan maar even mijn vader te quoten:

"Het begeren is meer dan het hebben"

De spanning en het wachten op een nieuwe auto is super leuk, maar als je hem eenmaal een paar weken/maanden hebt neem je het voor lief als hij voor de deur staat. Tuurlijk wel met een lach op je gezicht in de auto stappen (hopelijk), maar de spanning is er dan wel vanaf :9
"Het bezit van de zaeck, is het einde van het vermaeck" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfust
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:53:
Wat mij opviel bij proefrit was dat die auto op het scherm meer weg heeft van de Ioniq dan de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rudolfust schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Wat mij opviel bij proefrit was dat die auto op het scherm meer weg heeft van de Ioniq dan de EV6.
Wat mij ook niet helemaal duidelijk is, is welke versie toont nu de auto's om je heen? Alleen de GT Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Ik hoop dat ik dezelfde ervaring als jou mag delen straks.
Staat ook nog voor levering in week 49 bij mij....maar vooralsnog geen bericht... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is, is welke versie toont nu de auto's om je heen? Alleen de GT Line?
Met de plus zie ik wel de auto voor me (sowieso met HDA aan) en rode markering als er iets in de dode hoek zit (links en rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
[...]

Dat is dan een paar maanden meer dan niks. Fus nog altijd positief toch?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Als ik hem heb duren die paar maanden wel heel lang hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Ok, ook maar even een testritje gemaakt in een witte GT-line in Rotterdam. We weten inmiddels wel hoe hij eruit ziet dus geen foto's ;)

Wat mij opviel:
  • imposante auto van buiten
  • kofferbak valt zeer tegen qua diepte
  • achterbank is juist weer heel ruim. Achter mezelf echt zeeën van ruimte voor de knieën (ik ben ook maar 1.75) maar wel beetje gefrommel met de tenen onder de voorstoel. Geen dealbreaker, want ik zou de auto niet nemen om volwassen mensen te vervoeren.
  • ik snap de opmerking van de meneer van 195 in dit draadje, want met mijn 1.75 pas ik uiteraard makkelijk achter het stuur maar voel me "groot". Moest de stoel best wat omlaag zetten.
  • touch bediening reageert naar mijn idee wat traag
  • rijdt erg fijn. Hoewel niet de snellere AWD zeker snel genoeg voor Nederland. Stuk sneller dan mijn 318i in ieder geval. Lekker invoegen of inhalen op de snelweg.
  • Meridian geluid was voldoende, maar niet spectaculair. Heb veel kunnen rommelen met de instellingen omdat we 15 minuten stilstonden voor een open Brienenoord (zal je altijd zien tijdens een testrit)
  • 360 camera zeer handig op een auto als deze.
  • HUD vrij irritant en IMHO niet nodig. Ik ben ook niet gewend te rijden met assistentie-systemen. Ik doe alles nog steeds liever zelf. Met een achteruitkijk camera zit ik alsnog gedraaid zelf alles in te schatten. Maar dat zal gewenning zijn. Ik zou het niet missen iig. Maar zoals gezegd, die 360 camera is wel fijn.
  • dacht eerst wat een onzin, dat per ongeluk aanzetten van de stoelverwarming. Dat merk je toch. Maar het is bij ons ook gebeurt.
  • fijn stuur. Voelt prettig aan.
  • bij rotondes voelt het sturen wat licht aan. Met de BMW iets meer gevoel.
Ik wil niet te negatief overkomen, hoewel de puntjes die ik beschrijf wellicht wel wat negatief overkomen. Hij rijdt namelijk echt wel heel fijn en ik vind hem echt heel mooi. Punt is alleen dat ik hem volgend jaar pas zou kunnen leasen en mijn regeling niet zo relaxed is en ik dus sowieso een deel bij moet betalen. Ik zou volgend jaar duurder uit zijn dan dat ik nu met mijn BMW ben. De vraag die ik mezelf dus moet stellen is: "is het het waard". Mede gezien het feit dat ik veel minder rij omdat ik veel thuis werk. Dan gaan de negatieve puntjes toch wat zwaarder wegen. En ik vind de achterbak serieus tegenvallen. Ik heb twee jonge kinderen en moet zeulen met kinderwagens. Dat gaat simpelweg gewoon niet passen. Geen mogelijkheid tot dakkoffer, dus hoe ga ik dan met vakantie met de auto?

Ik snap dat het voor iedereen een heel persoonlijke keuze is en dit zijn de punten waar ik over na moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
_YmmiT_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:42:
HUD vrij irritant en IMHO niet nodig. Ik ben ook niet gewend te rijden met assistentie-systemen. Ik doe alles nog steeds liever zelf. Met een achteruitkijk camera zit ik alsnog gedraaid zelf alles in te schatten. Maar dat zal gewenning zijn. Ik zou het niet missen iig. Maar zoals gezegd, die 360 camera is wel fijn.
Ben juist gewend geraakt aan al die assistentie-systemen (adaptieve cruise en lane assist) en wil niet meer zonder.
Maar kijk ook nog altijd in de spiegels als ik achteruit rij, aangezien dit een keer bijna mis ging toen ik alleen naar de achteruitrijcamera/360 camera keek.

In mijn vorige auto had ik ook een HUD. En op de 1 of andere manier viel het mij nooit echt op, tot dat ik er naar wilde kijken.
m.a.w. het werkte juist goed dat het niet voor mijn gevoel telkens in beeld was, maar wanneer nodig wel zichtbaar.
En ik vind de achterbak serieus tegenvallen. Ik heb twee jonge kinderen en moet zeulen met kinderwagens. Dat gaat simpelweg gewoon niet passen. Geen mogelijkheid tot dakkoffer, dus hoe ga ik dan met vakantie met de auto?
Eens, als ik kleine kinderen had met een kinderwagen met bak/buggies, dan is het volgens mij echt wel een krappe auto.
Dan kan je beter voor een model Y gaan, maar dat gaat je dan nog meer kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door stimpyrulez op 29-10-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Peetman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Met de plus zie ik wel de auto voor me (sowieso met HDA aan) en rode markering als er iets in de dode hoek zit (links en rechts)
Hmm bummer, was ik al bang voor. Dat vond ik namelijk wel toegevoegde waarde hebben dat je ziet of er iemand achter je zit of naast je. Zeker omdat dit het hele scherm beslaat. Zonder is het dan toch wat ik zei beetje zonde van dat scherm waar nauwelijks wat mee gedaan wordt.

Sorry als ik negatief ben, maar dit soort safety features zou voor mij een stap vooruit zijn en dus een reden om over te stappen naar de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:33
puntjes toch wat zwaarder wegen. En ik vind de achterbak serieus tegenvallen. Ik heb twee jonge kinderen en moet zeulen met kinderwagens. Dat gaat simpelweg gewoon niet passen. Geen mogelijkheid tot dakkoffer, dus hoe ga ik dan met vakantie met de auto?

Ik snap dat het voor iedereen een heel persoonlijke keuze is en dit zijn de punten waar ik over na moet denken.
hoezo geen mogelijkheid voor een dakkoffer? heb jezelf die mogelijkheid niet (opslag enz) of de auto? bij de Ioniq 5 werd dit namelijk ook beweerd, maar daar zijn gewoon 3rd party dragers voor te verkrijgen (en het lijkt zelfs zo dat Hyundai die nu ook aanbied). ik heb voor de EV6 niet gezocht, maar ik gok dat het een beetje dezelfde mogelijkheden zijn.

Ik deel overigens je mening dat de bagageruimte in zowel de ioniq5 als in de EV6 wel wat tegenvallen (uiteraard afhankelijk van de referentiekader; in mijn geval een C4 grand picasso). Maar anderszijds is het ook de manier waarmee je ermee omgaat; ik heb in het verleden bijv de wielen van de kinderwagen af moeten halen om hem te laten passen en in een andere auto hoefde dat bijv niet...dat was wel makkelijker, maar in beide gevallen ging het wel.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Peetman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:27:
Volgens mij doet de GT-Line niet meer dan dat, althans is me niet opgevallen tijdens de proefrit :)
stimpyrulez schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:50:
Eens, als ik kleine kinderen had met een kinderwagen met bak/buggies, dan is het volgens mij echt wel een krappe auto.
Wij hebben nog geen kinderen, maar die staan wel op de planning. Zodoende willen we hier dus rekening mee houden bij de aanschaf van onze volgende auto. Ik vind het echter lastig in te schatten hoeveel ruimte er nodig is voor 'kinderen'. We gaan niet op vakantie met de auto maar een dagje strand moet kunnen zonder allerlei toeren uit te halen. Mij leek de EV6 wel oke qua ruimte, natuurlijk niet het niveau Enyaq, maar zeker voldoende voor een 'doorsnee' gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freekers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Volgens mij doet de GT-Line niet meer dan dat, althans is me niet opgevallen tijdens de proefrit :)

[...]

Wij hebben nog geen kinderen, maar die staan wel op de planning. Zodoende willen we hier dus rekening mee houden bij de aanschaf van onze volgende auto. Ik vind het echter lastig in te schatten hoeveel ruimte er nodig is voor 'kinderen'. We gaan niet op vakantie met de auto maar een dagje strand moet kunnen zonder allerlei toeren uit te halen. Mij leek de EV6 wel oke qua ruimte, natuurlijk niet het niveau Enyaq, maar zeker voldoende voor een 'doorsnee' gezin.
Bij de GT-Line zie je andere auto's als witte blokken links- en rechts naast je of schuin achter je. Maximaal 6 tegelijk geloof ik (direct naast je en schuin voor/achter naast je).

Blijkbaar is dit dus HDA2, de Plus of lager heeft HDA (1). Dus enkel de auto voor je met automatisch afstandhouden en blinspot waarschuwing.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
[...]

[...]

er zijn ook gezinnen met een ford fiesta, die krijgen het ook mee naar het strand :P dus het is maar net wat je mee wil nemen. en heel eerlijk; die kofferbak gaat uiteindelijk toch vol, hoe groot hij ook is, want ja het is toch ook wel handig om dat ene ding ook mee te nemen; je weet maar nooit :+

als vergelijk een ford focus station heeft 490liter bagageruimte.....en hoeveel gezinnen zie je hier wel niet mee rond rijden?

[ Voor 6% gewijzigd door Tiggy80 op 29-10-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
[...]

Kun je niet een keer een weekendje oppassen op kinderen van familie/vrienden/(collega's of buren)? Weet je gelijk wat je mee moet nemen en ben je gelijk van je kinderwens afgeholpen(grapje) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_

dagje strand is echt 100% geen probleem. Dan neem je ook niet nog eens twee volle koffers mee (als het goed is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Tiggy80 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

hoezo geen mogelijkheid voor een dakkoffer? heb jezelf die mogelijkheid niet (opslag enz) of de auto? bij de Ioniq 5 werd dit namelijk ook beweerd, maar daar zijn gewoon 3rd party dragers voor te verkrijgen (en het lijkt zelfs zo dat Hyundai die nu ook aanbied). ik heb voor de EV6 niet gezocht, maar ik gok dat het een beetje dezelfde mogelijkheden zijn.
Ik meen dat ergens op dit forum gelezen te hebben en zag ook niet direct rails of aansluitmogelijkheden toen ik net het dak bekeek. Maar ik kan me uiteraard vergissen. Zou wel echt een must zijn voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
_YmmiT_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Ik meen dat ergens op dit forum gelezen te hebben en zag ook niet direct rails of aansluitmogelijkheden toen ik net het dak bekeek. Maar ik kan me uiteraard vergissen. Zou wel echt een must zijn voor ons.
voor de ioniq 5 zijn het deze bijv https://www.dakdragerwink...niq-5-vanaf-2021-flushbar

deze zijn voor een vlak dak, net als wat de ev6 heeft. het voetje zal ongetwijfeld ook voor de EV6 specifiek komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
En ik vind de achterbak serieus tegenvallen. Ik heb twee jonge kinderen en moet zeulen met kinderwagens. Dat gaat simpelweg gewoon niet passen. Geen mogelijkheid tot dakkoffer, dus hoe ga ik dan met vakantie met de auto?
Ik weet niet wat voor BMW je hebt, maar heb zelf nog een 320D F31 en daar pas 1 kinderwagen in.
Dan is het ook wel redelijk vol.

Volgens mijn informatie heeft de EV6 35 liter meer kofferbak dan je huidige auto, dus hoe kan dit tegenvallen?

Verder heb ik al een vakantie Zuid-Frankrijk en Spanje gepland dus ik ga het avonturen met de EV6!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Ik heb ondertussen meerdere auto's gehad met mijn 2 dochters.
Bijv. kinderwagen met bak/ligbed (wij hadden buggabo)

VW Passat station:
paste aan 1 kan recht in de koffer bak (zeg maar de in de lengte van de auto).
Mijn hond kon dan makkelijk er naast en met weekendjes weg de tassen er naast en de hond voor in

BMW 5 touring:
Wilde een 3 serie halen, maar dan was de koffer bak vol met alleen de buggabo met bak.
Dus voor een 5 sersie gegaan, maar in de lengte paste de bak al niet meer.

EV6:
Ik heb de kinderen nu ouder, maar denk dat de kofferbak snel vol zat alleen met de 'buggabo met bak' (kan dit niet meer testen ;) ).
weekendje weg wordt al flink proppen denk ik in de koffer.
Voordeel is wel dat je wel weer wat meer kwijt kan op de achterbank, aangezien het daar ook ruimer is.

Dus ja, EV6 kan wel hoor.
Maar er zijn zeker ruimere auto's/ev's.
Of ze in dezelfde prijsklasse zitten en zo, dat weet ik dan zo weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
Loei123 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Ik weet niet wat voor BMW je hebt, maar heb zelf nog een 320D F31 en daar pas 1 kinderwagen in.
Dan is het ook wel redelijk vol.

Volgens mijn informatie heeft de EV6 35 liter meer kofferbak dan je huidige auto, dus hoe kan dit tegenvallen?

Verder heb ik al een vakantie Zuid-Frankrijk en Spanje gepland dus ik ga het avonturen met de EV6!
Ik heb nu een 318i F30. Daar pas inderdaad 1 kinderwagen in en met skiluik open ook nog een buggy. Maar de diepte van de bak is hetzelfde als bij de EV6. De EV6 is alleen makkelijker pakken doordat de klep helemaal open kan. Maar doordat de laadruimte zo hoog ligt denk ik dat er uiteindelijk weinig verschil zit in ruimte.

Als je overigens maar 1 kind hebt zou het geen probleem moeten zijn. Dan klap je gewoon een deel van de achterbank plat en heb je ineens echt heel veel ruimte extra in de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
_YmmiT_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb nu een 318i F30. Daar pas inderdaad 1 kinderwagen in en met skiluik open ook nog een buggy. Maar de diepte van de bak is hetzelfde als bij de EV6. De EV6 is alleen makkelijker pakken doordat de klep helemaal open kan. Maar doordat de laadruimte zo hoog ligt denk ik dat er uiteindelijk weinig verschil zit in ruimte.

Als je overigens maar 1 kind hebt zou het geen probleem moeten zijn. Dan klap je gewoon een deel van de achterbank plat en heb je ineens echt heel veel ruimte extra in de EV6.
Die buggy kan natuurlijk makkelijk op de vlakke bodem tussen de voorstoelen en achterbank, maar uiteraard moet iedereen het voor zichzelf afwegen.

Tegen de tijd dat wij weggaan zit de jongste in een buggy, en dat duurt daarna waarschijnlijk dan ook nog maximaal 1 jaar. Heb ik nog 3 jaar om me niet druk te maken om ruimte. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Een andere reden dat ze weinig info delen over de basis versie is dat ze eerst de duurdere versies willen verkopen, want daar zit meer marge op. Dat zie je bij meer automerken.
Freekers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar jouw EV6 avontuur is best een roller coaster. Eerst ben je over the moon dat je tóch een EV6 kunt kopen met een kleurtje naar keuze gebruik makende van de subsidie en sindsdien regent het een lijst met zaken die niet op het basis model zitten maar er volgens jou wel op zouden moeten zitten gezien het prijskaartje, om uiteindelijk toch een EV6 Plus te overwegen… (die buiten de subsidie valt).

Het is niet fair om een EV qua prijs af te zetten tegen een brandstof auto. EVs zijn (momenteel nog) altijd duurder dan de tegenhanger die nog op dinosap rijdt. Dit heeft mede te maken met dat een EV (veel) minder onderhoud nodig heeft dan een brandstof auto, wat de fabrikant alvast incalculeert bij de oorspronkelijke aanschafprijs om hiervoor te compenseren. Daarnaast is de gehele EV techniek nog vrij nieuw en wil men dus ook z.s.m. de development kosten eruit halen, zoals je eigenlijk bij alle ‘eerste generatie’ producten ziet (OLED, VR, you name it). Ook kunnen ze de EVs natuurlijk niet té aantrekkelijk prijzen, want dan komen ze niet meer van hun brandstof auto’s af (die ze graag nog kwijt komen zolang het kan).

Kritisch zijn mag zeker, maar zet eerst voor jezelf op een rijtje wat nu voor jou belangrijk is. Heb je echt aluminium treedplanken nodig? Is het ontbreken van automatische achterramen echt een deal breaker? Kia is niet de enige die dit doet. Kijk bijvoorbeeld naar Audi, die hebben ook een basis model, S-line en een S uitvoering, elk met hun bijbehorende tierlantijntjes. Als al die features ook op het basis model zouden zitten, wat is dan de toegevoegde waarde van een S-line of S uitvoering? Er zal altijd een dikker aangeklede auto zijn, maar daar is het prijskaartje dan ook naar.

En ja, ik ben met je eens, het ontbreken van beeldmateriaal van de basis versie is slordig van Kia, maar ook daar zijn ze helaas niet de enige in. Bij Cupra was er lange tijd ook geen beeldmateriaal voorhanden van de basis versie van de Born (met afwijkende middenconsole). De trend is momenteel om auto’s zo snel mogelijk de weg op te krijgen en de rest is bijzaak. Ze gaan momenteel nog als warme broodjes en zo lang dat het geval is, verwacht ik niet dat hier iets in gaat veranderen (helaas).
Dat ze geen instapper aanbieden als demo auto snap ik enigszins nog wel. Het is lastiger aan een potentiële klant uit te leggen hoe een functie uitziet die niet op het demo model zit dan te zeggen ‘dat zit niet op de basis versie’ (en ja ook hier is Kia niet de enige in).

Just my 2 cents, no hard feelings. Een grote aankoop doen kan stressvol zijn, daarom is het belangrijk om af en toe een stapje terug te doen en de feiten op een rijtje te zetten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Als je te weinig ruimte hebt in de kofferbak:

https://webshop.kia.nl/ac...350002600001&modelid=162/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad_YITOi3jKax_NtTjd8rRAYhU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyLoK1O5PO6Y8j7ZerX2o0eG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
[...]

[...]

Met een baby neem je veel spullen mee, babytas en vooral de kinderwagen. Nu kun je daar vaak de wielen vanaf halen en kan je bijvoorbeeld de bak los halen van het onderstel. Dat maakt het makkelijker om alles mee te krijgen. Wij hadden toen de kinderen klein waren een Scenic, de kleine uitvoering. Daar paste alles goed in. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de hoogte van de kofferbak snel afneemt. Dat maakt het dan weer lastiger om grote dingen mee te nemen.

Wat betreft vakanties, wij bleven toen de kinderen nog klein waren altijd in de buurt. Lange autoritten met kinderen zijn altijd lastig. Dan reed ik vaak nog een extra keer heen en weer om de laatste spullen op te halen. Dat is toch maar één keer per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Freekers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Er is een groot voordeel tov dinosap auto’s qua verbruik maar kijk ook eens naar de vaste (heel lage) prijs voor onderhoudsbeurten, ook daar werd ik blij van!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PieterSn
PieterSn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:50:
Update.

Volgende week zaterdag 6 november ophalen :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Amiet01 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Zal proberen om straks weer even een foto te maken met split screen aan! :) Merk wel dat ik nu de icoontjes moet gaan herschikken op het startscherm van Carplay. Anders kom ik niet bij de iconen helemaal rechts die ik toch bijna niet gebruik :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

anc

Geen mogelijkheid tot dakkoffer, dus hoe ga ik dan met vakantie met de auto?
Is nog steeds een lopende discussie vanuit KIA of er wel of geen dakdragers komen.
Inmiddels zie ik bij Thule zelf dat er nu een verwachtte voorraad zal zijn van de verschillende varianten vanaf 7 december.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
Dartlink schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Zal proberen om straks weer even een foto te maken met split screen aan! :) Merk wel dat ik nu de icoontjes moet gaan herschikken op het startscherm van Carplay. Anders kom ik niet bij de iconen helemaal rechts die ik toch bijna niet gebruik :D
@Amiet01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOLB-Vo0hcNvZJMZQxopUdXDJ1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiMrxCttENtcoQNSrBvpc3mI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OZ0TSsiP8MyF2gfrZoldshl0HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eWIxkGJYVtfhk1yVGzjyyPv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Denk dat ik het antwoord al weet maar werkt Waze ook met de Hud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Lion-Art schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:00:
Denk dat ik het antwoord al weet maar werkt Waze ook met de Hud.
Nope. Enkel met Kia eigen navigatie (welke soms vrij onlogische routes kiest).

HUD gebruik ik zelf wel. Vooral handig om snel je snelheid te zien en of je hulp systemen werken, zonder je ogen van de weg af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Dartlink schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Nope. Enkel met Kia eigen navigatie (welke soms vrij onlogische routes kiest).

Dat maak ik wel vaker mee met navigatie maar Waze is wel me favoriete.
Werkt je met een kabel of heb je zo'n draadloze AA apparaatje

HUD gebruik ik zelf wel. Vooral handig om snel je snelheid te zien en of je hulp systemen werken, zonder je ogen van de weg af te houden.
Ja heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

anc

Ja die HUD levert inderdaad het gemak dat je zonder je ogen van de weg af te houden de snelheid goed in de gaten kan houden. Ik heb het nu in m'n Espace maar moest onlangs in een andere auto zonder HUD rijden en gek genoeg heb ik het totaal niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

De Interstellar Grey in volle glorie ;) vind het wel een mooie kleur al is het wel wat saai.

[ Voor 209% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2021 17:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:34:
[YouTube: 2022 Kia EV6 (229hp) - Visual Review!]

De Interstellar Grey in volle glorie ;) vind het wel een mooie kleur al is het wel wat saai.
Kerel wat is het nou, mooi of saai? 7(8)7
Ik begin nu wel te begrijpen dat je zo'n dilemma hebt een auto uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Ja die dus. Vrij lelijk maar wel de hele boel bijbesteld. Anders worden vakanties een crime. Schijnt mee te vallen qua extra verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Kerel wat is het nou, mooi of saai? 7(8)7
Ik begin nu wel te begrijpen dat je zo'n dilemma hebt een auto uit te zoeken.
Kan allebei zijn hè. Mooi is niet altijd spannend. Resale value zal ook beter zijn bij een grijze auto ipv rood of blauw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Kan allebei zijn hè. Mooi is niet altijd spannend. Resale value zal ook beter zijn bij een grijze auto ipv rood of blauw.
Koop je een auto voor jezelf of voor een ander? Ik hou me bij aanschaf nooit bezig met wat een ander ervan vind. Ik moet erin rijden namelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgsprutser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07-2023
Zo vandaag mijn EV6 geleverd gekregen. Netjes thuis voor de deur. Uitleg bij de auto was dat wat je maximaal kunt verwachten maar lang niet voldoende. Er zitten zo ontzettend veel opties op. Ook met het delen van de auto en gebruiks profielen. Enorm leuk om alles te doorgronden.

Nog bedankt voor de foto’s om android auto splitscreen aan te zetten. Dit had ik anders niet gevonden.

Ik heb nog wel 1 vraag: weet iemand hoe je de buiten spiegels zo kan instellen dat deze niet naar beneden gaan bij het achteruit rijden? Ik kan het niet vinden in de menu’s.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
Knopje voor de spiegel verstelling in het midden zetten

[ Voor 6% gewijzigd door KLB99 op 29-10-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Waze is ook mijn favoriet :)

Ik gebruik zelf een kabeltje. Weggewerkt onder de vloermatten en console. Dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Hier ook Waze tot nu toe. Maar ik begin ook steeds meer Apple Maps te gebruiken, vooral door de laatste iOS update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT900
Ondertussen al de volle 2 dagen aan het cruisen met de EV6. 😅
Mensen kijken geregeld om met een verbaasd gezicht.
Ik heb normaal een heel sportieve rechter voet , maar bij de EV6 heb ik hier geen behoefte aan. Hij is stil van binnen , ik kom precies tot rust van binnen.

Wel 1 klein puntje van ergernis. De laadpoort is niet verlicht. Ik parkeer hem onder een carport voor de garage ( garage moet nog gevloerd worden en ik twijfel of ik hem binnen krijg😅). De carport heeft geen verlichting, het is ook een donker gat ,en dan is het echt moeilijk om de laadkabel er in te mikken.
Bij mijn optima was de laadpoort wel verlicht.

Voor de rest genieten niet voor niks deze prijs ontvangen:

https://autonieuws.be/nie...-duitse-premiumwagen-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JT900 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:25:
Ondertussen al de volle 2 dagen aan het cruisen met de EV6. 😅
Mensen kijken geregeld om met een verbaasd gezicht.
Ik heb normaal een heel sportieve rechter voet , maar bij de EV6 heb ik hier geen behoefte aan. Hij is stil van binnen , ik kom precies tot rust van binnen.

Wel 1 klein puntje van ergernis. De laadpoort is niet verlicht. Ik parkeer hem onder een carport voor de garage ( garage moet nog gevloerd worden en ik twijfel of ik hem binnen krijg😅). De carport heeft geen verlichting, het is ook een donker gat ,en dan is het echt moeilijk om de laadkabel er in te mikken.
Bij mijn optima was de laadpoort wel verlicht.

Voor de rest genieten niet voor niks deze prijs ontvangen:

https://autonieuws.be/nie...-duitse-premiumwagen-2022
Ik zag ergens in een video dat er een lampje zit onder de spoiler die de flank verlicht als je de auto ontgrendeld. Waarschijnlijk alleen bij de GT Line?

Maar zou dat niet voldoende licht moeten geven voor de laadpoort?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrdamasajaga
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 20:27
Bolide ook hier netjes thuis afgeleverd afgelopen donderdag. Vandaag naar huis om hem te gaan bewonderen. Later maar eens langs de dealer voor wat tips and trics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb9JD3yuum5Q0EuII2Mp2GtoXLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJuk9EdAE5EthZP3SFIgkNTb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YOWL9gDlOzVTD2WonhevnMaIs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLxtBgOJ8hw7R7vm7fU54nNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

Ik zag ergens in een video dat er een lampje zit onder de spoiler die de flank verlicht als je de auto ontgrendeld. Waarschijnlijk alleen bij de GT Line?

Maar zou dat niet voldoende licht moeten geven voor de laadpoort?
Dat licht gaat enkel naar voren naar de deurhendels.

Maarja ik herken het wel, niet veel aan te doen denk ik zo. Zaklampje er maar bij doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Het lampje zit er inderdaad maar licht enkel zoals eerder gezegd de flank op.
De status lampjes naast de laadpoort leveren helaas ook te weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Hardop denkend, wellicht een klein lampje of led stripje aan de binnenkant op batterij ofzo? Met nabijheids sensor?

#brainfart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:45:
Bolide ook hier netjes thuis afgeleverd afgelopen donderdag. Vandaag naar huis om hem te gaan bewonderen. Later maar eens langs de dealer voor wat tips and trics.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker smerig al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 16:27
mrdamasajaga schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:45:
Jouw kenteken staat bij het RDW geregistreerd als een Audi Q4 E-Tron. Misschien even achteraan gaan.

Edit: typo in zoekopdracht, mijn fout

[ Voor 8% gewijzigd door mrbubble456 op 30-10-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
mrbubble456 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Jouw kenteken staat bij het RDW geregistreerd als een Audi Q4 E-Tron. Misschien even achteraan gaan.
Als ik dat kenteken invoer krijg ik Kia EV6 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jov13
  • Laatst online: 01-02-2022
Zit er trouwens een uitgebreide nederlandse handleiding bij of is het beter om een paar uurtjes te spelen met het menu ivm de hoeveelheid opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassinactual
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-08 20:01
Ik ga vanmiddag een proefrit maken, de deep forest green vindt ik persoonlijk echt prachtig.
Overweeg om voor private lease te gaan, zijn er meer hier die voor private lease (willen) gaan?
Pagina: 1 ... 23 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic