• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:37
Canby schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:59:
[...]

Plus Advanced heeft ook standaard 20" velgen, ongeacht of RWD of AWD is. Dus alleen frunk is kleiner en zwarte isolatie laag onder motorkap bij AWD. Verder geen visuele verschillen. Buiten helemaal niet.
Geen verschil te zien als je met een AWD naast een RWD staat.

Totdat je gaat rijden. :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10 10:15
Solarman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat @JeJeBe Chauffage bedoelt. ;)
Dit is een vlaams woord wat tevens gebruiikt wordt voor verwarmingsysteem in voertuigen.
Ja natuurlijk, dat weet ik. Was een grap. Ik had er een smiley achter moeten zetten. Reactie inmiddels maar aangepast. Ik verwonderde mij vooral dat iemand een opmerking maakte over het gebruikte woord. Zo zijn er nog wel heel veel vlaamse woorden die mensen uit het 'noorden' niet zo vaak horen...

[ Voor 21% gewijzigd door Wiliyama op 14-12-2022 23:35 ]

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:52
DigitalHombre schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:37:
Kan je een RWD en een AWD onderscheiden zonder onder de auto te kruipen? Enige cosmetische verschillen?
Bij het wisselen van de velgen viel me op dat de RWD geen aandrijfassen heeft voor (ergens wel logisch waarschijnlijk). Om dat te zien moet je echter wel bijna onder de auto kruipen. Misschien als je maximaal instuurt? :)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Net gecheckt qua pre-conditioneren.

In 45 min 60km gereden á 22kW/100 km.
Dat is 14kW aan stroom + 3kW voorverwarmen. Beetje reserve her en der geeft 20kW en 60km / 45 min aan rijtijd nodig om de accu klaar ‘te stomen’ voor snelladen onder deze vriescondities.

Voor een 56kW air betekent dat dat je niet onder de 45% accu moet zitten om te starten met conditioneren.

Van 80 tot 25 = 55% range speelruimte van max. gebruiksklaar tot oplaadpunt. Dit is 28kW = 125 km range.. waarvan je na 75 km rijden al op 45% accu zit..

Dit is dus één uur rijden met onze 56kW accu en in mijn geval vaak precies woon-werk verkeer.
Immers:je komt precies aan op je werk als je accu verwarmd is..

Conclusie: pre conditioneren moet je écht uitmikken onder deze condities, én vereist daardoor aanpassing in gedrag om maximaal efficient gebruik te maken van warmte in accu.

Het omslagpunt zal wss ergens in de 10 graden buitentemp zitten om ‘even snel’ te kunnen pre conditioneren. Je loopt nu tegen de max. Opwarmcapaciteit aan die 4kW kan genereren.

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-11 15:40
Freezhost schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:45:
Hoewel ik hem al enige tijd in huis heb net pas even gekeken waar ik mijn dashcam het beste kan monteren. Het betreft een Viofo A119 mini, als ik hem rechts naast de ingebouwde camera plak mis ik de linkerkant van de auto.

Ik overweeg hem onder de achteruitkijkspiegel te plakken maar dan hangt hij meer in het zicht. Waar hangt de dashcam bij jullie?

Aanvuling: de lens kan alleen verticaal versteld worden dus ik kan hem niet iets naar links draaien
Bij mij zit hij rechts naast de unit van de onboard camera etc, naast die zwarte unit.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:59:
[...]

Ach ik ben al blij dat ik iets van warmte krijg maar onder de 22 doet het vrij weinig. Vanmorgen ook weer een appje van mijn vrouw dat ze ijskoude voeten had toen ze op haar werk aan kwam. Auto 20 minuten voorverwarmd met alles aan wat aan kan... half uur gereden over de snelweg en weer koud.
Ik zat in hetzelfde schuitje, tot afgelopen vrijdag. Na de update is het, ook volgens mijn vrouw, dramatisch verbeterd. Veel sneller op temperatuur, veel meer airflow op lichaam en voeten in automatische stand. Nu is het met autoclimate op 2 en temperatuur op 22 echt te warm. Heb je die update (campagnenummer staat in de topicstart) al uit laten voeren?

Mijn vrouw is het soort koukleum dat bij temperaturen onder de 15 graden het liefst snowboots en skipakken van de vliering trekt, dus dat ze het aangenaam vindt qua temperatuur is al een mijlpaal an sich.

Ik zag vanochtend tijdens het voorverwarmen overigens dat het batterij-icoontje op de KIA-app geanimeerd was. Dat betekent dat er gepreconditioned wordt. Maar ik heb die update niet voor zover ik weet. Is dat bij voorverwarmen altijd zo, of heb ik gratis een update gekregen?

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 15-12-2022 07:37 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Stap zojuist in de auto. Netjes voorverwarmd. Lekker. Auto starten, voet op de rem. Wil ie niet in drive :(

Ik wacht nu op de hulpdiensten. Auto 6 dagen oud :(

Iemand een tip ? :(

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
everlast666 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:43:
Stap zojuist in de auto. Netjes voorverwarmd. Lekker. Auto starten, voet op de rem. Wil ie niet in drive :(

Volgens mij helpt het om de 12v accu te ontkoppelen?

Als de hulpdiensten onderweg zijn zou ik er zelf niet aan zitten eigenlijk.

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-12-2023

Klinkt hopelijk als het bekende issue:
Als de auto nog niet uit staat kan je dit zonder voet op de rem met de startknop doen. Daarna weer met voet op de rem starten, paar seconden wachten en dan in drive zetten.

• everlast666
Dit was t inderdaad. Super bedankt.

Ik lees nu ik op kantoor ben dat er inderdaad een manier is waar je dit mee veroorzaakt. ff paar print screentjes opslaan op m'n telefoon.

tnx nogmaals allen !

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 09:57
everlast666 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:24:

Ik lees nu ik op kantoor ben dat er inderdaad een manier is waar je dit mee veroorzaakt. ff paar print screentjes opslaan op m'n telefoon.
Altijd handig, kun je het probleem reproduceren 8)7

:+

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 17:19
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat de deurgreep niet open gaat. Even een minuutje een zakje warm water tegenaan gehouden en toen ging deze wel open.

Hoe je die open krijgt als je niet zulke voorzieningen hebt is me een raadsel..

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:41
Hier -8 vanochtend en alles ging gewoon open gelukkig. Dus het valt me alleszins nog mee.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bogey555
  • Laatst online: 31-10 08:59
Ik denk dat het veel afhangt van op welke plaats de wagen geparkeerd staat. Ik bedoel daarmee dingen zoals windrichting, bescherming door obstakels, vochtigheid, enz.

Soms is mijn auto volledig dichtgevroren en soms bij dezelfde temperaturen helemaal niet.

• Phusebox
Bogey555 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:00:
Ik denk dat het veel afhangt van op welke plaats de wagen geparkeerd staat. Ik bedoel daarmee dingen zoals windrichting, bescherming door obstakels, vochtigheid, enz.

Soms is mijn auto volledig dichtgevroren en soms bij dezelfde temperaturen helemaal niet.
Ja speelt allemaal mee, maar de rest van de auto zat evengoed vol ijs, de zijkanten van de deuren, de achterkant, de ramen.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44
1Mark schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:54:
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat de deurgreep niet open gaat. Even een minuutje een zakje warm water tegenaan gehouden en toen ging deze wel open.

Hoe je die open krijgt als je niet zulke voorzieningen hebt is me een raadsel..
Bij mij gaan ze allemaal open maar één gaat nu niet meer helemaal dicht. Hopelijk zit er nog iets ijs tussen en is hij niet naar de eerste keer vorst defect.

Maar eerlijk gezegd heb ik dan liever normale deurgrepen want ik heb echt geen zin om met een zakje warm water die dingen iedere ochtend te gaan ontdooien... niet goed over nagedacht door Kia

[ Voor 15% gewijzigd door Freezhost op 15-12-2022 11:16 ]

• Phusebox
Freezhost schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:15:
[...]

Bij mij gaan ze allemaal open maar één gaat nu niet meer helemaal dicht. Hopelijk zit er nog iets ijs tussen en is hij niet naar de eerste keer vorst defect.

Maar eerlijk gezegd heb ik dan liever normale deurgrepen want ik heb echt geen zin om met een zakje warm water die dingen iedere ochtend te gaan ontdooien... niet goed over nagedacht door Kia
That being said, ik heb ook wel eens normale deurklinken gehad die vastegevroren zaten. Ok, daar kan je dan heel hard aan trekken, maar of dat nu bevorderlijk is.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 22:34
Ik had het vanochtend voor de verandering eens heerlijk warm in de auto.
Had geen jas aan en heb later de stoel verwarming ook maar uitgeschakeld.
Tevens geen last gehad van 'koude stromen' of beslagen voorruit/camera

Of wel, ik had de onderstaande instellingen toegepast (i.p.v. auto stand)
  • temp 20,5
  • A/C aan
  • Heat aan
  • en de stroming naar benen/binnen/voorruit
  • ventilator op stand 4 (minder was ook prima)
  • SYNC aan
  • Bewust driver only uit geschakeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uPYVI_QEUUMQ9CPAsuAHssn2BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jD6D8P36Rq1oUOpind2aOmBi.jpg?f=fotoalbum_large

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik heb de auto gisteren opgehaald en nog maar weinig kans gehad alles te ontdekken en bestuderen. Had eerst voor Engels gekozen, maar dan werkt de stembesturing ook in het Engels en dat werkt toch allemaal niet super, dus weer terug naar Nederlands gezet.

Daarnaast wil ik eigenlijk dat ze (de nasale navi stem, niet de beste helaas) überhaupt geen straatnamen opnoemt, maar dat is niet uit te zetten volgens mij?

• smalltowncynic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 19:55
Freezhost schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb dit al een paar keer gehad. Na ontdooien sluiten ze gewoon weer normaal. Het wil ook wel helpen om de greep een paar keer open en dicht te duwen als de auto van slot is en om het ijs er een beetje vantussen te vegen. Dan doet hij het meestal wel goed.

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:29
Kan ik iemand nog blij maken met een indigogo Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter tegen een zacht prijsje?

• Bogey555
  • Laatst online: 31-10 08:59
Ik heb de indruk dat er wel bij meer merken niet goed over nagedacht wordt. Onze Audi A5 cabrio heeft ideale klinken om te openen bij vriesweer maar de ramen schuiven in de kap. Dus bij het openen van de deuren moet eerst het raam ong 1 cm zakken. Laat nou net die ramen altijd vastgevroren zijn. De deur gaat dus gewoon niet open. :+

Zonder een fles warm water kom ik bij deze temperaturen niet in de auto.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:00
EricEB schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:11:
Laden (zonder pre-conditioning) bij snelladers, mn Fastned, is teleurstellend, mag blij zijn als je 100kw haalt, zelfs na uren rijden denk je dat alles warm is gaat het niet snel...
Dit lees ik vaker maar je moet het wel heel bont maken om de batterij tijdens het rijden warm te laten worden. Met 90 en een aanhanger door de kou gaat je dat niet lukken, misschien dat het met je voet op de vloer en een zware aanhanger nog wat zou kunnen worden.

Ter vergelijking, je kunt met 240 kW laden dus het zou gek zijn wanneer je met 40 kW in combinatie met ijskoude rijwind veel temperatuur kan genereren.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:01
Jiriki schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:03:
[...]

Dit lees ik vaker maar je moet het wel heel bont maken om de batterij tijdens het rijden warm te laten worden. Met 90 en een aanhanger door de kou gaat je dat niet lukken, misschien dat het met je voet op de vloer en een zware aanhanger nog wat zou kunnen worden.

Ter vergelijking, je kunt met 240 kW laden dus het zou gek zijn wanneer je met 40 kW in combinatie met ijskoude rijwind veel temperatuur kan genereren.
Been there done that. Sort of. Begin van het jaar als test.

Accu volgeladen dmv snellden. Daarna vol gas over de autobahn. Zelfde temperaturen als nu. Accu koelt gewoon af :+

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Simon59 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:19:
Zijn er nog mensen, die in Nederland blijven, in de winter met hun zomerbanden door rijden ?
Uiteraard bij flinke sneeuwval de auto dan wel laten staan en bijvoorbeeld thuis werken.
Ja ik, maar ik hoef en ook niet meer naar mijn werk en blijf bij slecht weer gewoon thuis. :)

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-11 12:42
Heeft iemand na de aanschaf van de auto GEEN carrosserie behandeling (glascoaten, PPF folie etc.) uitgevoerd?
Wat zijn jullie ervaringen? Zichtbare gebruikssporen duidelijk aanwezig?
Normaal gesproken ga ik met mijn huidige auto 2 keer per week door de wasstraat heen, na 4 jaar is nog steeds als een nieuwe. Zelfs dealer bij het controle voor inruilen gaf positieve commentaar over.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

• Freezhost
dejager58 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:42:
[...]

Ja ik, maar ik hoef en ook niet meer naar mijn werk en blijf bij slecht weer gewoon thuis. :)
Ik ook, bij slecht weer blijf ik gewoon thuis... werk voornamelijk vanuit huis dus het zou heel toevallig zijn als ik naar een klant moet en het ook nog slecht weer is.

• Loei123
  • Nu online
Canby schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:22:
Heeft iemand na de aanschaf van de auto GEEN carrosserie behandeling (glascoaten, PPF folie etc.) uitgevoerd?
Wat zijn jullie ervaringen? Zichtbare gebruikssporen duidelijk aanwezig?
Normaal gesproken ga ik met mijn huidige auto 2 keer per week door de wasstraat heen, na 4 jaar is nog steeds als een nieuwe. Zelfs dealer bij het controle voor inruilen gaf positieve commentaar over.
Ik heb wel de nodige swirls vind ik zelf, ondanks zorgvuldig wassen.

Verder haalt de dealer hem nog wel eens door de wasstraat na bepaalde werkzaamheden en heb ik me er zelf nu ook twee keer schuldig aan gemaakt.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:35:
[...]
Ik zag vanochtend tijdens het voorverwarmen overigens dat het batterij-icoontje op de KIA-app geanimeerd was. Dat betekent dat er gepreconditioned wordt. Maar ik heb die update niet voor zover ik weet. Is dat bij voorverwarmen altijd zo, of heb ik gratis een update gekregen?
Ook zonder de upgrade is er een "Winterprogramma" aanwezig om betere prestaties uit de accu te toveren bij koude. Wellicht triggert dat het icoontje ook ? Je ging vanmorgen vast niet op pad naar een DC lader, dus dat kan de reden niet geweest zijn ;-)
1) Wat heb je in het EV menu in de auto staan ? Wintermodus of Conditionering ?
2) Deed je een handmatige of een scheduled voorverwarm actie ?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JeJeBe schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:43:
[...]

Ook zonder de upgrade is er een "Winterprogramma" aanwezig om betere prestaties uit de accu te toveren bij koude. Wellicht triggert dat het icoontje ook ? Je ging vanmorgen vast niet op pad naar een DC lader, dus dat kan de reden niet geweest zijn ;-)
1) Wat heb je in het EV menu in de auto staan ? Wintermodus of Conditionering ?
2) Deed je een handmatige of een scheduled voorverwarm actie ?
Mijn werklocatie is niet een DC-lader langs de snelweg inderdaad :+

1. Ga ik zo bekijken.
2. Handmatig.

• everlast666
henrov schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:42:
[...]

Altijd handig, kun je het probleem reproduceren 8)7

:+
Idd. Heb altijd geleerd, als je niet weet wat je fout doet kan je t ook niet voorkomen.

Dus idd reproduceren en daarna niet weer doen ;)

• PrimaBB
Loei123 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb wel de nodige swirls vind ik zelf, ondanks zorgvuldig wassen.

Verder haalt de dealer hem nog wel eens door de wasstraat na bepaalde werkzaamheden en heb ik me er zelf nu ook twee keer schuldig aan gemaakt.
Ik heb ‘n zwarte en vind de lak nog zachter en kwetsbaarder dan die van m’n Tesla toen.

Was zelf altijd met de hand met 2 emmer systeem.
Is met de Kia wel een werkje met al die randjes overal, maar kan altijd goed van het eindresultaat genieten.
Uiteindelijk kost het bij mij nauwelijks meer tijd dan heen en weer rijden + wassen in de wasstraat.

Helaas heeft de dealer een keer de EV6 door de eigen wasstraat gehaald en nu zit ik met behoorlijke swirls op het plastic van de 20” Kia wielen.
Tip: haal op z’n minst de wielkapjes van de wielen voordat je een wasstraat in rijdt met van die wielborstels.

• Phusebox
PrimaBB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:27:
[...]

Ik heb ‘n zwarte en vind de lak nog zachter en kwetsbaarder dan die van m’n Tesla toen.

Was zelf altijd met de hand met 2 emmer systeem.
Is met de Kia wel een werkje met al die randjes overal, maar kan altijd goed van het eindresultaat genieten.
Uiteindelijk kost het bij mij nauwelijks meer tijd dan heen en weer rijden + wassen in de wasstraat.

Helaas heeft de dealer een keer de EV6 door de eigen wasstraat gehaald en nu zit ik met behoorlijke swirls op het plastic van de 20” Kia wielen.
Tip: haal op z’n minst de wielkapjes van de wielen voordat je een wasstraat in rijdt met van die wielborstels.
Ik plak altijd een post-it in de auto met "niet wassen aub" en zeg het bij maken van de afspraak en inleveren van de auto...

Maar hier ook altijd met de hand. Kan me alleen niet vinden in de vele randjes? Deze auto heeft juist eens weinig tierelantijnen.

• PrimaBB
Phusebox schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:30:
[...]

Ik plak altijd een post-it in de auto met "niet wassen aub" en zeg het bij maken van de afspraak en inleveren van de auto...

Maar hier ook altijd met de hand. Kan me alleen niet vinden in de vele randjes? Deze auto heeft juist eens weinig tierelantijnen.
Normaal gesproken zeg ik ze dat inderdaad.

De enige keer dat ik terug ging naar de dealer was voor die preconditioning update.
Ik dacht die gaan nooit de auto wassen voor dit. Helaas, toch gedaan.

Die tip vd post-it is een goeie. Ga ik doen volgende keer.

Die randen aan de achterkant, spoiler, achterlicht, zijn wat bewerkelijk met wassen en waxen.
Maar verder valt het reuze mee.

• Loei123
  • Nu online
[...]

Hier ook eens met weinig tierelantijnen.

Ik vind het een hele plezierige auto om te wassen door de grote gladde oppervlakken.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:47:
[...]

Mijn werklocatie is niet een DC-lader langs de snelweg inderdaad :+

1. Ga ik zo bekijken.
2. Handmatig.
@JeJeBe In het EV-menu staat conditionering. Ik zie inderdaad dat ik dan onverwacht en gratis de upgrade heb ontvangen.

• king_dude
  • Niet online
Hier ook 2 emmer methode, maar tegenwoordig laat ik m wassen met de hand.
Dealer destijds gevraagd om niets aan auto te doen en geen wasstraat staat met koeienletters in systeem.

Geen krassen tot nu toe (coating), wel 104 deuken gehad.

• king_dude
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:47:
[...]

@JeJeBe In het EV-menu staat conditionering. Ik zie inderdaad dat ik dan onverwacht en gratis de upgrade heb ontvangen.
Er wordt alleen ge-preconditioneerd als er een vlokje (MY22) of spiraaltje (MY23) zichtbaar is in batterij icoon van display auto.

De update bestaat uit 2 onderdelen: head unit update (kun je zelf uitvoeren), en een systeem update (door dealer). Het kan voorkomen dat je wel de juiste tekst hebt in de opties, maar dealer niet zijn deel gedaan heeft.

Om dit uit te sluiten moet je vlokje of spiraaltje zichtbaar krijgen..

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 18:28
PrimaBB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:39:
[...]

Normaal gesproken zeg ik ze dat inderdaad.

De enige keer dat ik terug ging naar de dealer was voor die preconditioning update.
Ik dacht die gaan nooit de auto wassen voor dit. Helaas, toch gedaan.

Die tip vd post-it is een goeie. Ga ik doen volgende keer.

Die randen aan de achterkant, spoiler, achterlicht, zijn wat bewerkelijk met wassen en waxen.
Maar verder valt het reuze mee.
Bij ieder garagebezoek zeg ik ook niet wassen en hangt bij mij deze om de binnenspiegel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIUFAv_Kp75bmvkK69J1lprfc_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sr9uExPbgBK4KZTVG16JuslK.jpg?f=user_large

Hij is niet duur.
https://www.monello.nl/pr...eide%20kanten%20hetzelfde.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

king_dude schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:03:
[...]

Er wordt alleen ge-preconditioneerd als er een vlokje (MY22) of spiraaltje (MY23) zichtbaar is in batterij icoon van display auto.

De update bestaat uit 2 onderdelen: head unit update (kun je zelf uitvoeren), en een systeem update (door dealer). Het kan voorkomen dat je wel de juiste tekst hebt in de opties, maar dealer niet zijn deel gedaan heeft.

Om dit uit te sluiten moet je vlokje of spiraaltje zichtbaar krijgen..
Ik zal het morgen eens uitproberen. De app geeft bij mij wel een geanimeerd icoontje bij het starten van klimaat op afstand.

Dat je een optie kunt zien die je niet kunt gebruiken en er een niet meer kunt zien en inlevert vind ik wel heel erg dom. Is dat echt zo?

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 15-12-2022 21:58 ]

• MCWD
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 07:37
Edit verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door MCWD op 15-12-2022 22:02 . Reden: Opgelost ]

• HansAuutB
  • Laatst online: 13:14
Loei123 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:46:
[...]

Hier ook eens met weinig tierelantijnen.

Ik vind het een hele plezierige auto om te wassen door de grote gladde oppervlakken.
Tjonge. Hoe kunnen we er toch verschillend in staan.
Zelfs de wasstraat is me al teveel moeite; 3-4 x per jaar vind ik meer dan genoeg.
Maar moet wel zeggen dat de EV6 makkelijk vuil wordt; foutje in het ontwerp?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• HansAuutB
HansAuutB schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:17:
#dtv
Waarschuwingslampje airbag passagier in hemel tussen de leeslampjes.
Vlgs handleiding (p 4-34) zou dat lampje bij rijden na 4 seconden moeten doven.
Bij mij blijft lampje altijd branden.
Hoe zit dat bij jullie?
Iemand die dit even na wil kijken? Zou fijn zijn.

• king_dude
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:54:
[...]

Ik zal het morgen eens uitproberen. De app geeft bij mij wel een geanimeerd icoontje bij het starten van klimaat op afstand.

Dat je een optie kunt zien die je niet kunt gebruiken en er een niet meer kunt zien en inlevert vind ik wel heel erg dom. Is dat echt zo?
Binnen dit draadje zijn een aantal leden die dit meegemaakt hebben.
Wat overigens hierin raar is, is dat in mijn situatie mijn head unit NIET ge-update is, maar ik WEL de andere tekst heb.
Ik rij nl nog rond met versie april 2022 - omdat ik weiger te updaten als alles prima werkt.

Overigens stopt preconditioneren altijd wanneer 19% accu bereikt is (kwam ik gisteren achter).

[ Voor 7% gewijzigd door king_dude op 16-12-2022 01:43 ]

• Phusebox
Denk dat ik toch voor deze ga, voor de zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FscuuWK8UbVWkiZRXJqf41wui0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR7D6dFbezsga1K3xvJaz9Em.jpg?f=fotoalbum_large

Die zijn er ook in 19" 8.0 ET50.

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
Na drie dagen op rij kou vraag ik me af of ik nu de enige ben waar de voorruit niet ontdooit met remote aanzetten? Of zijn er anderen die tzelfde probleem ervaren?

Ik moet echt de auto aanzetten … dus de kou in … om vooruit te laten ontdooien.

• king_dude
  • Niet online
Steven-J schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:29:
Na drie dagen op rij kou vraag ik me af of ik nu de enige ben waar de voorruit niet ontdooit met remote aanzetten? Of zijn er anderen die tzelfde probleem ervaren?

Heb je laatste updates van garage en head unit?

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:53

Heb je hem aan de laadpaal hangen?

• Dartlink
Ik zit af en toe nog in die feestboek groep te kijken, en ik vind het eigenlijk bizar dat er gewoon EV6's worden uitgeleverd zonder dat de nieuwste updates erop staan...

Verschil kun je nu vrij mooi zien in de kaart weergave, op de nieuwste update is geen horizon meer te zien. Daar is het hele scherm de kaart. En zie nog regelmatig foto's voorbij komen waarbij de kaart een horizon heeft.

• Dartlink
marcel3 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:42:
[...]

Zou niks uit mogen maken. Ik ontdooi met of zonder paal gewoon met de app.

• marcel3
Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:47:
[...]

Zou niks uit mogen maken. Ik ontdooi met of zonder paal gewoon met de app.
Helaas maakt het bij mij wel uit. Aan de laadpaal blaast hij alleen koude lucht.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:40

In de app heb je deze opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je-3r06TeolBBrKPM9FsHhgbQcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ6DfRXt3FUcvWu1agH0K1vz.jpg?f=fotoalbum_large

Daar kun je verschillende defrost mogelijkheden kiezen, heb je die wel aangezet?
marcel3 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:49:
[...]

Helaas maakt het bij mij wel uit. Aan de laadpaal blaast hij alleen koude lucht.
Ik had hem gisteren niet aan de laadpaal hangen maar dan komt er wel gewoon warme lucht uit en na ~10 minuten was de helft van m'n voorruit al ijsvrij... dus wel apart dan?

[ Voor 18% gewijzigd door sn0x0r op 16-12-2022 08:55 ]

• Phusebox
--

[ Voor 100% gewijzigd door Phusebox op 16-12-2022 09:43 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 10:11

Valkyre

Kitesurf FTW!

10 januari kan ik mijn lease ev6 ophalen. Maar nu hebben wij al een kia Niro ev. Die aan de app gekoppeld zit op basis van het account van mijn vrouw. (Dit account gebruiken we op beide telefoons)

Sinds kort zag ik dat je meerdere auto’s kunt toevoegen, maar ook het delen van een auto. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Gewoon beide auto’s toevoegen op hetzelfde account.
Of 2 accounts en dan de auto delen.

iRacing Profiel

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024

Nee, geen problemen, binnen 15 minuten alles ontdooit en auto binnen op temperatuur.

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Valkyre schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:26:
10 januari kan ik mijn lease ev6 ophalen. Maar nu hebben wij al een kia Niro ev. Die aan de app gekoppeld zit op basis van het account van mijn vrouw. (Dit account gebruiken we op beide telefoons)

Sinds kort zag ik dat je meerdere auto’s kunt toevoegen, maar ook het delen van een auto. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ja, mijn vrouw en ik delen een account.

Verwijderd

Via de app lekker voorverwarmen doet het hier goed genoeg.

Er was hier recent een discussie over beslagen ramen: ik heb er deze week eens opgelet, maar ik heb het idee dat dit samen hangt met de automatische interne circulatie voor tunnels.
Want vooral daar heb ik het issue!

Verwijderd

Valkyre schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:26:

Wij hebben de auto gedeeld en elk een eigen account, zodoende heb je ook beide je eigen 2 pre-sets voor de stoel. Nadeel: het wisselen van account duurt erg lang, dus je zit te wachten tot je weg kunt rijden. (aangezien binnen deze leasetermijn ook de eerste van de kinderen aan een rijbewijs toe is leek auto delen met eigen pre-sets me wel de beste optie)

Verwijderd

[...]

Welke dealers wassen de auto bij een beurt? Want dan ga ik daar heen!
Laat hun dat maar doen, ik heb daar zo'n hekel aan O-)
Anders moet ik zelf de hogedruk er weer overheen knallen!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:42:
[...]

Welke dealers wassen de auto bij een beurt? Want dan ga ik daar heen!
Laat hun dat maar doen, ik heb daar zo'n hekel aan O-)
Anders moet ik zelf de hogedruk er weer overheen knallen!
Elke?
Heb ik nog bij elk merk en elke beurt gehad.

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:42:
[...]

Elke?
Heb ik nog bij elk merk en elke beurt gehad.
Ik heb helaas maar wat vaak de auto net zo vies retour gekregen als dat ik hem inleverde bij onze lokale VW dealer. De Tesla is in zijn 3 jaar nooit voor een beurt geweest, dus daar geen ervaring.

Tweakers die van auto's poetsen zijn overigens ook welkom, ik heb de koffie al klaar staan O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2022 09:44 . Reden: Uitnodiging ]

• Steven-J
marcel3 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:42:
[...]

Nee hangt niet aan de laadpaal

• Steven-J
king_dude schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:33:
[...]

Heb je laatste updates van garage en head unit?
Laatste garage updates nog niet. Naar mijn weten handrem update en batterijvoorverwarmen. Head unit afgelopen week weer bijgewerkt

• Steven-J
sn0x0r schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:54:
[...]

In de app heb je deze opties:

Daar kun je verschillende defrost mogelijkheden kiezen, heb je die wel aangezet?
Ja die staan alledrie aangevinkt. Nog mee getest om deels aan te zetten deels uit in verschillende combinaties maar zonder succes

• annita
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-12-2022

Dat hebben wij nu al 6 keer gehad. 1x hulp dienst, 1x zelf accu los gehaald en andere keren ging die na een tijdje weer in de D

• Dartlink
Steven-J schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:47:
[...]

Laatste garage updates nog niet. Naar mijn weten handrem update en batterijvoorverwarmen. Head unit afgelopen week weer bijgewerkt
Probeer er even achter te komen of je de heating en airco updates wel hebt gehad. Er zijn dealers die enkel die updates installeren als je klachten hebt.

Verwijderd

annita schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:50:
[...]

Dat hebben wij nu al 6 keer gehad. 1x hulp dienst, 1x zelf accu los gehaald en andere keren ging die na een tijdje weer in de D
Ik heb sinds een maand De Niro EV en heb dit probleem inmiddels ook al 3x gehad. Het beste wat je hierin kan doen is de auto uit zetten en 5 min wachten voordat je hem weer aan zet. Daarna gaat de auto gewoon in D of R.

• marcel3
Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:
[...]

Probeer er even achter te komen of je de heating en airco updates wel hebt gehad. Er zijn dealers die enkel die updates installeren als je klachten hebt.
Er zijn idd veel updates geweest voor (remote) climate. De dealer kon bij mij obv kenteken nagaan of er nog updates openstonden.

Als alles werkt zoals het moet dan ontdooit de EV6 echt supersnel. Hier de afgelopen week bij -10 al na enkele minuten de voorruit vrij. Mijn indruk is dat defrost aan/uit ook nauwelijks uitmaakt. Als het werkt zie je vrij snel dat er wat gebeurt.

Verwijderd

Voor de EV6 rijders die aan Home Assistant doen... via HACS kun je een plugin toevoegen om je auto uit te lezen in HA! Helaas is de pull elk half uur, dus je ritten er mee volgen is wat lastig, maar voor een hoop andere zaken is elk half uur natuurlijk prima!

In HACS -> Kia Uvo / Hyundai Bluelink zoeken ;)
(momenteel bijna dagelijkse updates omdat de nieuwe API in gebruik genomen is)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2022 09:57 ]

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Vanochtend door de ijzel voor het eerst dichtgevroren deurhendels gehad. Even drukken en kloppen en voilà, hij klapte netjes open zodat ik in de heerlijk voorverwarmde bolide kon instappen!

Qua rijmodus even een vraagje.... Ik ben vanochtend van 'Sport' toch maar even naar Eco modus geswitchd zodat ik minder pk's naar de wielen stuur ivm spekgladde wegen in de woonwijk, maar bedacht me toen dat dit dan ook de AWD de-activeert terwijl dat met ijzel juist wel handig is, toch? Uiteindelijk gekozen voor SNOW modus, maar heb eigenlijk geen idee. Wat denken jullie dat het beste is i.c.m. met de AWD-versie?

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:56:
Voor de EV6 rijders die aan Home Assistant doen... via HACS kun je een plugin toevoegen om je auto uit te lezen in HA! Helaas is de pull elk half uur, dus je ritten er mee volgen is wat lastig, maar voor een hoop andere zaken is elk half uur natuurlijk prima!

In HACS -> Kia Uvo / Hyundai Bluelink zoeken ;)
(momenteel bijna dagelijkse updates omdat de nieuwe API in gebruik genomen is)
De update interval kan je in de cli/yaml aanpassen ;)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 18:02

alwinus

Tweaked

Heb vooralsnog geen probleem met deurhendels die niet open willen. Ze gaan alleen tijdens het rijden niet (goed) dicht. Precies wat je nodig hebt. Nog meer luchtweerstand :+

• HansAuutB

Ik kreeg gisteren wel de melding dat de remote opdracht de auto niet bereikt had.
Maar dat merkte ik pas toen ik in de bevroren auto moest stappen.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 20:06

Driemaal heb ik handmatig de verwarming via de app gestart met deze kou. De eerste maal was het perfect en snel verwarmd inclusief voorruit. Toen hing hij niet aan een lader. Tweede keer hing hij aan een openbare laadpaal en was de voorruit bevroren terwijl de verwarming wel aan was geweest, de zijruiten waren wel ontdooid. Op het dashboard was ook te zien dat hij voeding kreeg van de laadpaal terwijl de laadsessie al enkele uren voltooid was. De derde keer was hij niet aan een lader en was de voorruit weer niet verwarmd. Het is een soort lotto.

Verwijderd

Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:04:
[...]

De update interval kan je in de cli/yaml aanpassen ;)
Inmiddels wel ja, zat net de github pagina eens door te lezen. ;)
5 minuten is voor nu prima. al zou een "smart interval" handig zijn.

Als de motor aan staat elke 30s en anders elke 5m ofzo. O-)

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:17
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:11:
[...]

Let hiermee wel op. Volgens mij mag je maar x calls per dag doen en krijg je daarna een lockout waardoor je de Kia Connect app ook niet meer kunt gebruiken.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Phusebox
Zilversmid schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:01:
Vanochtend door de ijzel voor het eerst dichtgevroren deurhendels gehad. Even drukken en kloppen en voilà, hij klapte netjes open zodat ik in de heerlijk voorverwarmde bolide kon instappen!

Qua rijmodus even een vraagje.... Ik ben vanochtend van 'Sport' toch maar even naar Eco modus geswitchd zodat ik minder pk's naar de wielen stuur ivm spekgladde wegen in de woonwijk, maar bedacht me toen dat dit dan ook de AWD de-activeert terwijl dat met ijzel juist wel handig is, toch? Uiteindelijk gekozen voor SNOW modus, maar heb eigenlijk geen idee. Wat denken jullie dat het beste is i.c.m. met de AWD-versie?
Aanvullende vraag, wat is beter, meer regeneratie of minder met sneeuw en gladheid?

Verwijderd

sMoKeFiSh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:17:
[...]

Let hiermee wel op. Volgens mij mag je maar x calls per dag doen en krijg je daarna een lockout waardoor je de Kia Connect app ook niet meer kunt gebruiken.
Sommige API's doen hier wat moeilijk over ja...
Ben tesla hun API gewend, icm TeslaFi/TeslaMate, die trekt dat ding non-stop leeg ;)
Prima inzicht in je data daardoor.

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Ik kwam dit tegen op Facebook en is iemand uit Zweden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwMGwTMGSpJYBAOKQczhYbPjhHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiI1Hz9a9mmDLAy37uQIVBEL.jpg?f=fotoalbum_large

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:11:
[...]

Vorig jaar ook al hoor :+ :P

Maar het is inderdaad handig, ik heb ook een paar knopjes gemaakt die een service aanroepen om zelf de climate aan te zetten bijvoorbeeld.

Verwijderd

Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:28:
[...]

Vorig jaar ook al hoor :+ :P

Maar het is inderdaad handig, ik heb ook een paar knopjes gemaakt die een service aanroepen om zelf de climate aan te zetten bijvoorbeeld.
Oeps :X Heb die optie dus nooit eerder gespot...
En climate? Misschien nog eens wat verder uitpluizen!
Wel meldingen bij lage bandenspanning, ruitenwisservloeistof en smart-key batterij problemen als automation aangemaakt.

• Phusebox
Iemand die de voorwaarden wel helemaal heeft gelezen en wat opvallende dingen er uit licht:

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:32:
[...]

Oeps :X Heb die optie dus nooit eerder gespot...
En climate? Misschien nog eens wat verder uitpluizen!
Wel meldingen bij lage bandenspanning, ruitenwisservloeistof en smart-key batterij problemen als automation aangemaakt.
Als voorbeeld :)

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
type: custom:button-card
color_type: card
color: rgb(0,0,0)
icon: mdi:radiator
tap_action:
  action: call-service
  service: kia_uvo.start_climate
  data:
    Climate: true
    Temperature: 22.0
    Heating: true

Als je je integration opent, configure, daar kan je van 30 minuten korter (of langer) zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dartlink op 16-12-2022 10:36 ]

• Joer
Phusebox schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:33:
Iemand die de voorwaarden wel helemaal heeft gelezen en wat opvallende dingen er uit licht:

[YouTube: New Kia Connect features coming soon to Kia EV6]
Toch wel fijn hè dat je op nee hebt gedrukt zonder alles te lezen. 🤣🤣

• marcel3
xxander968 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:10:
[...]

Driemaal heb ik handmatig de verwarming via de app gestart met deze kou. De eerste maal was het perfect en snel verwarmd inclusief voorruit. Toen hing hij niet aan een lader. Tweede keer hing hij aan een openbare laadpaal en was de voorruit bevroren terwijl de verwarming wel aan was geweest, de zijruiten waren wel ontdooid. Op het dashboard was ook te zien dat hij voeding kreeg van de laadpaal terwijl de laadsessie al enkele uren voltooid was. De derde keer was hij niet aan een lader en was de voorruit weer niet verwarmd. Het is een soort lotto.
Precies dit heb ik ook - inclusief bevestiging in de auto en op de laadpaal dat er een beetje stroom wordt
afgenomen. Alleen jouw laatste zin, dat heb ik nog niet meegemaakt. Tot nu toe is het hier consistent:

niet aan de laadpaal = warme lucht
wel aan de laadpaal = koude lucht blazen.

Al een paar keer contact over gehad met de dealer, maar die weten het ook zo snel niet (what else is new ;)).

Maar.. ik heb inmiddels wel een work-around die redelijk werkt. Je begint meestal met voorverwarmen als de accu al op het gewenste percentage zit. Door eerst dat percentage te verhogen en het laden handmatig te starten (hij trekt dan dus de volle 11 kW) en daarna de remote climate te starten werkt het wel. Het is nog steeds omslachtig, maar ik doe het er voorlopig maar mee. In ieder geval slaat het voorverwarmen zo geen deuk in het verbruik.

Verwijderd

Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:
[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
tap_action:
  data:

Als je je integration opent, configure, daar kan je van 30 minuten korter (of langer) zetten.
Had hem gevonden ja, als service.... |:(
Meteen een ikea tradfri aan/uit knop gepakt die dit nu gaat regelen.
Bonus voor de kinderen: de achter stoelen kunnen nu ook mee verwarmd worden _/-\o_ (al blijft het ruzie wie in het midden moet zitten, aangezien die geen verwarming heeft :? )

• Joer
Zal we lekker zijn als je ook de stoelverwarming aan kan zetten bij voor verwarmen

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:52:
[...]

Had hem gevonden ja, als service.... |:(
Meteen een ikea tradfri aan/uit knop gepakt die dit nu gaat regelen.
Bonus voor de kinderen: de achter stoelen kunnen nu ook mee verwarmd worden _/-\o_ (al blijft het ruzie wie in het midden moet zitten, aangezien die geen verwarming heeft :? )
Praktijk ervaring is wel dat dit iets langer duurt dan via de normale Kia app, maargoed dit kan je wel vrij goed automatiseren :D Gewoon even testen en kijken wat werkt.

Verwijderd

Joer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:53:
Zal we lekker zijn als je ook de stoelverwarming aan kan zetten bij voor verwarmen
Dat kan dus nu, per stoel, zowel voor als achter _/-\o_

• Joer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:02:
[...]

Ik zie die keuze nog niet terug in Kia Connect app als ik de auto wil voor verwarmen

• marcel3
Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:
[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
tap_action:
  data:

Toch weer nuttig dit forum :) . Ik ga ook eens prutsen hiermee. Hiermee lukt het misschien om die work around voor koude lucht bij voorverwarmen aan de laadpaal te automatiseren en te koppelen aan een knop in de gang.

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-10 11:11
sn0x0r schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:16:
Ik heb de auto gisteren opgehaald en nog maar weinig kans gehad alles te ontdekken en bestuderen. Had eerst voor Engels gekozen, maar dan werkt de stembesturing ook in het Engels en dat werkt toch allemaal niet super, dus weer terug naar Nederlands gezet.

Daarnaast wil ik eigenlijk dat ze (de nasale navi stem, niet de beste helaas) überhaupt geen straatnamen opnoemt, maar dat is niet uit te zetten volgens mij?
Dan ben ik niet de enige die de Nederlandse (vrouwen-)stem ronduit irritant vind, enfin toch wat deze in de navigatie betreft. Is er geen mogelijkheid om een andere stem te kiezen? Zelfs in de goedkoopste losse navigatietoestelletjes kan je kiezen uit een dozijn Nederlandse of Vlaamse stemmen. Het lijkt me ook dat zowat alle wagens dezelfde onnatuurlijke navi-vrouwenstem hebben.

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:02:
[...]

Waar staat dat, net in HACS geupdate maar zie de optie niet :D

• Dartlink
marcel3 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:05:
[...]

Toch weer nuttig dit forum :) . Ik ga ook eens prutsen hiermee. Hiermee lukt het misschien om die work around voor koude lucht bij voorverwarmen aan de laadpaal te automatiseren en te koppelen aan een knop in de gang.
En even de dealer vragen voor die updates? :)

• Joer
Dartlink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:
[...]

In het filmpje had ie het over in de loop van december. Dus ben benieuwd.

Verwijderd

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZDcqC_45oODAuwNzVqP1pG8cdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BJRt7SINZw4QYvlypu9ev6HS.png?f=fotoalbum_large

Gewoon bij de start_climate service? :)
Hier tenminste wel...
De achterstoelen hebben overigens dezelfde opties, wat gek is want die hebben maar 2 standen qua verwarming (en uit maakt stand 3 zo u wilt)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2022 11:22 . Reden: achter stoelen ]

• marcel3
[...]

En even de dealer vragen voor die updates? :)
Gedaan, maar die van mij was al helemaal bij :/

• Dartlink
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:21:
[...]

[Afbeelding]

Gewoon bij de start_climate service? :)
Hier tenminste wel...
De achterstoelen hebben overigens dezelfde opties, wat gek is want die hebben maar 2 standen qua verwarming (en uit maakt stand 3 zo u wilt)
Nice! Die had ik gemist. Ook even mee spelen :)

• Freezhost
HansAuutB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:09:
[...]

Ik kreeg gisteren wel de melding dat de remote opdracht de auto niet bereikt had.
Maar dat merkte ik pas toen ik in de bevroren auto moest stappen.
Heb ik ook wel eens, moet je een lock sturen daarna werkt het weer

• Dartlink
marcel3 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:24:
[...]

Gedaan, maar die van mij was al helemaal bij :/
Meh, dan zou ik als ik jou was gewoon een afspraak laten maken, want hij moet gewoon warm worden, wel of niet aan een laadpaal maakt niets uit.
Pagina: 1 ... 237 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic