• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:34
Tolga07 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:56:
[...]

Ik heb er mijn ruitenwisservloeistof in zitten, die sensor gaat al piepen als die nog maar voor de helft vol zit...
Het lijkt alsof hij half vol is. Onderkant loopt taps en daar waar je tegen aan kijkt lijkt het alsof er nog voor de helft iets in zit.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:34
Simon59 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:23:
[...]

Volgens mij kan je dat gewoon instellen.
Ik heb het echter uitgezet omdat de auto ook steeds open gaat als hij/zij gewassen wordt.
Ik laat de sleutel binnen, gaat anders de hele tijd open en dicht inderdaad.

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-11 18:55
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:41:
[...]

Haha ja de frunk... Dat is zoiets waarvan je bij aankoop denkt "handig". Maar na ruim een half jaar is die 2x open geweest. 1x om de granny lader en alle andere accessoires in te dumpen, en 1x om er een sleutel in te gooien om de 12V accu in geval van nood los te koppelen...

The junk frunk.
Onbekend maakt onbemind. Je hebt nog nooit een frunk gehad, dus weet je deze niet te gebruiken.
Zit niet in het patroon.

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:38
JanKoen schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:10:
[...]

Onbekend maakt onbemind. Je hebt nog nooit een frunk gehad, dus weet je deze niet te gebruiken.
Zit niet in het patroon.
Vertel eens. Wat doe je er allemaal mee?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
[...]

Zit niet in het patroon.
Het is meer dat ik denk dat Kia nooit eerder een frunk gemaakt heeft en dus niet wist hoe ze er een maakten die gebruiksvriendelijk was. Zit niet in het patroon :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:04
Anunnaki schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:27:
[...]

Het lijkt alsof hij half vol is. Onderkant loopt taps en daar waar je tegen aan kijkt lijkt het alsof er nog voor de helft iets in zit.
Mwa, niet alleen dat. Hij gaat nog lang mee zonder bij te vullen en bijvullen komt er maar zo’n 2.5 liter bij

• Phusebox
Tolga07 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 06:51:
[...]

Mwa, niet alleen dat. Hij gaat nog lang mee zonder bij te vullen en bijvullen komt er maar zo’n 2.5 liter bij
2,5 liter? Als de melding komt?

Heb ook 1x moeten bijvullen, of ja melding kwam in beeld. Toen ging er niet meer dan 0,5 tot 1 liter in.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:04
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 06:54:
[...]

2,5 liter? Als de melding komt?

Heb ook 1x moeten bijvullen, of ja melding kwam in beeld. Toen ging er niet meer dan 0,5 tot 1 liter in.
Dat is in ieder geval het maximum, als ik ‘m meteen bijvul als de melding kom zit ik denk ik ook wel rond die getallen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind de frunk ideaal. Geen tas met hesjes, ehbo, spanbanden, etc meer in de kofferbak. En de laadkabel ligt er ook altijd in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-11 15:40
MacFan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:21:
[...]

Vandaag ook de cartvbox binnen gekregen (4 dgn), even getest in m'n oude auto en werkt inderdaad vlekkeloos.

Schrok eerst wel even, kale verpakking, geen handleiding, geen manual op internet, maar na aansluiten direct wireless Carplay, settings apparaat op de carplay weergave, netflix aangemeld en super scherp beeld en werkelijk fantastisch geluid. Bioscoop in de auto nu!

En het allermooiste nog, het apparaat heeft ongeveer de halve grootte van een bankpas en kan dus mooi weggewerkt worden in de EV6, als die ooit nog arriveert.
Weet iemand hoe je "vrij "geeft in het scherm dat je een clipje op kunt zetten tijdens het rijden. Op een usb stick geeft het voor mede passagiers prima beeld maar zodra je een paar kilometer snelheid hebt gaat het beeld op zwart. In mijn vorige MG ( ik durf het woord bijna niet uit te spreken) 8)7 Wat een ellende met dat ding, maar daar had iemand uitgevonden hoe je in het engineer menu kwam en kon je "vrijgeven"dat het beeld niet op zwart gaat tijdens het rijden. Ik weet wel hoe je in het engineer menu komt van de EV6 maar ik weet niet welke instelling dat is om het vrij te geven. Weet iemand dat toevallig?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 18:01
FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:29:
Ik vind de frunk ideaal. Geen tas met hesjes, ehbo, spanbanden, etc meer in de kofferbak. En de laadkabel ligt er ook altijd in.
Precies ook bij mij. :)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07
Hier ook + de trekhaak. Geen gerammel en geschuif in de kofferbak _/-\o_

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:44
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 05:03:
[...]

Het is meer dat ik denk dat Kia nooit eerder een frunk gemaakt heeft en dus niet wist hoe ze er een maakten die gebruiksvriendelijk was. Zit niet in het patroon :+
Ik en vele anderen zien enkel een patroon van dezelfde persoon die alleen maar klaagt en negatieve opinies deelt :+.

Ik en blijkbaar anderen in dit topic gebruiken veelvuldig de frunk en vinden het een handige toevoeging, maar blijkbaar weet phusebox hoe Kia hem nog gebruiksvriendelijker kan maken, zou mooi zijn als hij dat ook deelde om een positieve draai te geven aan zijn opinie :+.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

Peetman

Tjah....

Laadkabel ligt bij ons ook in de frunk, samen met V2L adapter, granny-charger. Als ik meerdere keren per week de laadkabel nodig zou hebben, dan zou het aantal handelingen mij ook niet erg kunnen bekoren.
Voorklep (hoe heet zo'n ding als er geen motor onder zit?) met de sleutel of knopje in de buurt van de voorklep kunnen unlocken was dan wel makkelijk geweest.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 19:53
Wiliyama schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:17:
[...]

Laatste tijd weinig problemen met verwarming en beslagen ruiten. Alles meestal op auto 1-2 en 20 graden. Gisteren wel weer. Toen ontdekte ik dat het kwam doordat ik telefoneerde. Achteraf bedacht ik me dat het die keer dat het heel erg was we met 2 personen in de auto zaten en continu kletsten. Meestel rij ik alleen en praat niet tegen mezelf. :) Na korte 'praat' test bleek meteen weer het glas te beslaan. Verder zojuist gemerkt dat ik met mijn hoofd bijna tegen het dak zit en daardoor dicht bij het glas. 1x door mond uitademen en het raam beslaat. Afstand naar raam is kort. Zak ik met mijn hoofd omlaag dan lukt het niet om het raam te laten beslaan. Kan het zijn dat mensen die dicht bij bovenkant raam zitten daar meer last van hebben dan korte mensen die lager zitten? Natuurlijk mag dat niet. Misschien is praten en dicht bij het raam zitten de oorzaak van die willekeur.
Ik ben 1.68. Als het plotseling flink begint te regenen beslaat mijn raam in de eerste minuten. Anders niet. Ik roep dan een keer 'Ventilatie naar boven' en enkele minuten later roep ik 'Klimaatregeling aan' en ik heb er geen last meer van.
  • Airco altijd op auto (meestal standje 2)
  • Airco nooit op 'driver only' (ben ik te lui voor, moet ik weer een knop in drukken).
  • Rijstand erg wisselend tussen ECO-NORMAAL-SPORT
  • Airco eco modus uit
Waar ik wel last van heb: het rubber van mijn achterdeur aan bestuurderskant laat los :|

• henrov
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 05:03:
[...]

SSSSSssssstttttttt......

• Phusebox
KeiFront schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:33:
[...]

Ik en vele anderen zien enkel een patroon van dezelfde persoon die alleen maar klaagt en negatieve opinies deelt :+.

Ik en blijkbaar anderen in dit topic gebruiken veelvuldig de frunk en vinden het een handige toevoeging, maar blijkbaar weet phusebox hoe Kia hem nog gebruiksvriendelijker kan maken, zou mooi zijn als hij dat ook deelde om een positieve draai te geven aan zijn opinie :+.
Is al benoemd door anderen, een manier om in minder handelingen open te doen. Nu moet je:
1. Auto ontgrendelen
2. Bestuurdersportier open doen
3. Motorkap ontgrendelen met hendel onder dashboard
4. Teruglopen naar de voorkant van de auto
5. Motorkap openen met hendel die je op de tast moet zoeken of moet bukken om te zien waar die zit

Verbetering:
1. Door 3x snel achter elkaar op kofferbak openen te klikken ontgrendeld de motorkap
2. Steek je hand onder de motorkap en doe hem open

En nee dat is niet mogelijk met de huidige hardware die er in zit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2022 09:08 ]

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:21
Hier ook wel eens.

Als de frunk als kofferruimte gebruikt dient te worden, moet je hem ook op die wijze kunnen openen, dat is nu niet het geval.

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:38
Belerend en offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 12-12-2022 07:54 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:08:
[...]

Is al benoemd door anderen, een manier om in minder handelingen open te doen. Nu moet je:
1. Auto ontgrendelen
2. Bestuurdersportier open doen
3. Motorkap ontgrendelen met hendel onder dashboard
4. Teruglopen naar de voorkant van de auto
5. Motorkap openen met hendel die je op de tast moet zoeken of moet bukken om te zien waar die zit
Met enige routine gaat dit enorm snel. Ik rij overigens altijd alvorens ik besluit te laden, ik denk de meeste bestuurders wel. Dan ben je stap 1 en 2 al kwijt en is er eigenlijk nauwelijks verschil met het openen van de achterklep. Voordeel van de laadkabel in de frunk is dat 'ie er prima in past zonder dat bundelen of anderszins vastzetten noodzakelijk is. Dat is dan weer een stap die ik over kan slaan. Het is wel een beetje spijkers op laag water.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 19:44
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Standeman op 12-12-2022 07:54 ]

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 09:29

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:07:
[...]

Met enige routine gaat dit enorm snel. Ik rij overigens altijd alvorens ik besluit te laden, ik denk de meeste bestuurders wel. Dan ben je stap 1 en 2 al kwijt en is er eigenlijk nauwelijks verschil met het openen van de achterklep. Voordeel van de laadkabel in de frunk is dat 'ie er prima in past zonder dat bundelen of anderszins vastzetten noodzakelijk is. Dat is dan weer een stap die ik over kan slaan. Het is wel een beetje spijkers op laag water.
"onder de laadvloer" in de achterbak ligt de kabel ook meer dan prima...schuift nergens heen...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

--HOOLIE-- schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:15:
[...]

"onder de laadvloer" in de achterbak ligt de kabel ook meer dan prima...schuift nergens heen...
Daar stop ik de kinderen altijd.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 06:53
Zoals voorspeld is er inderdaad (alweer) een nieuwe update voor de headunit. Wsl komt deze tzt OTA binnen bij iedereen die de november update heeft geinstalleerd. Afgaande op de update notice stelt het inhoudelijk allemaal weer weinig voor. Geen melding van de grotere issues zoals een betere laadplanning:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999

• henrov
marcel3 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:20:
Zoals voorspeld is er inderdaad (alweer) een nieuwe update voor de headunit. Wsl komt deze tzt OTA binnen bij iedereen die de november update heeft geinstalleerd. Afgaande op de update notice stelt het inhoudelijk allemaal weer weinig voor. Geen melding van de grotere issues zoals een betere laadplanning:

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999
Voor een dergelijke kleine update ben ik dan gratis OTA update 1 van 2 al 'kwijt'?
Dat is jammer...
Ik ga kijken of ik de OTA voor kan zijn door dit met USB te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door henrov op 07-12-2022 10:32 ]

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 06:53
henrov schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:22:
[...]

Voor een dergelijke kleine update ben ik dan gratis OTA update 1 van 2 al 'kwijt'?
Dat is jammer...
Ik ben er bang voor. Als je echt wil uitgaan van het slechtste, dan komt er hierna nog 1 update die bestaat uit wat extra natuurgeluiden en pas daarna komt een update die iedereen echt wil hebben })

• henrov
marcel3 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:32:
[...]

Ik ben er bang voor. Als je echt wil uitgaan van het slechtste, dan komt er hierna nog 1 update die bestaat uit wat extra natuurgeluiden en pas daarna komt een update die iedereen echt wil hebben })
:( :+

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik snap niet dat ze hiervoor een update uitgeven, wat nieuwe geluiden en je kan je thuis en werk adres via spraak instellen. Wauw! 8) En zogenaamd een nieuwe thema wat alleen nog maar op de Ioniq 5 beschikbaar is 8)7

Of hebben ze misschien stiekem ook bugs gefikst met deze update zonder dat in de changelog op te nemen..? Wie weet maar ik ga hem vooralsnog niet installeren

• henrov
Freezhost schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:46:
Ik snap niet dat ze hiervoor een update uitgeven, wat nieuwe geluiden en je kan je thuis en werk adres via spraak instellen. Wauw! 8) En zogenaamd een nieuwe thema wat alleen nog maar op de Ioniq 5 beschikbaar is 8)7

Of hebben ze misschien stiekem ook bugs gefikst met deze update zonder dat in de changelog op te nemen..? Wie weet maar ik ga hem vooralsnog niet installeren
Ik laat wel weten hoe hij bevalt

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:16
Mooi dat ze op de Kia website spreken van de Ioniq 5 :P

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

Zit niet in het patroon.
Duh, dus jij vindt het handig om onder het dashboard te moeten duiken als je al buiten staat, dan die vergrendeling te moeten opzoeken om de klep, zonder handgreep, op te moeten tillen, je ding te doen en dan de klep weer dicht te moeten laten vallen, precies hard genoeg dat 'tie niet krom trekt maar wel in het slot valt. kom op zeg ...

• henrov
Je kunt van alles vinden van de frunk en hoe hij zou moeten zijn.
Maar hij zit er met de grootte en de bereikbaarheid die er nu is.

Ik heb gekeken hoe ik het ding het handigst kan gebruiken en er liggen vooral dingen in die ik wel mee wil hebben maar niet wil zien liggen.
Als we op vakantie gaan, gaan er breekbare spullen zoals mijn laptop in. Die heb ik toch niet nodig onderweg.

Ik kan me wel erg druk maken en wensen dat het ding opengaat als de auto detecteert dat ik denk dat ik hem wil bereiken maar het is wat het is.

Als de frunk zo belangrijk voor je is raad ik je aan om er de volgende keer goed naar te kijken in plaats van aan te nemen hoe het ding wel zal werken en te klagen als de werkelijkheid afwijkt van je verwachtingen.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:47
Heb af en toe het idee dat sommigen met het mes op de keel gedwongen zijn die EV6 te moeten kopen.

Catch my drift?

• Phusebox
Ik heb niet gezegd dat ik het een enorm issue vond die frunk, ik wist het toen ik hem kocht dat ik hem nooit zou gebruiken.

Maar waarom zou je niet mogen aangeven dat je iets meer een afterthought vind dan echt een feature? Denk ook dat Kia dat wel weet en daarom nergens echt de frunk gebruikt in hun marketing,

Ik verwacht wel dat ze op den duur dat gaan aanpassen, misschien bij de EV9 dat ze met iets anders komen.

• DaMenaz
En dan weer klagen dat tijdens het rijden op de snelweg de voorklep ineens tegen de voorruit aanknalde.

Catch my drift?

• Phusebox
- nevermind, hier ga ik niet meer op in -

[ Voor 86% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2022 11:33 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 18:46

Tja... echt weer allemaal features waar niemand om heeft gevraagd volgens mij.
Zag laatst al dat in USA dezelfde release was geweest en dat viel mij toen al best tegen.

adres instellen via spraak.... Dat doe je 1 keer en dan heb je het ingesteld.
Kan mij niet voorstellen dat iemand hierop zat te wachten...

Hopelijk ook bugs gefixed dan.
Bijv. de fastned poi's

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:28:
Ik heb niet gezegd dat ik het een enorm issue vond die frunk, ik wist het toen ik hem kocht dat ik hem nooit zou gebruiken.
Het is een beetje de toon die de muziek maakt. Je uit het echt wel stevig, en de nuance volgt dan later.
Maar waarom zou je niet mogen aangeven dat je iets meer een afterthought vind dan echt een feature? Denk ook dat Kia dat wel weet en daarom nergens echt de frunk gebruikt in hun marketing,
Ik zou niet weten waarom een frunk überhaupt marketingwaardig zou zijn.

• Phusebox
FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:35:
[...]

Het is een beetje de toon die de muziek maakt. Je uit het echt wel stevig, en de nuance volgt dan later.

[...]
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:41:
[...]

Haha ja de frunk... Dat is zoiets waarvan je bij aankoop denkt "handig". Maar na ruim een half jaar is die 2x open geweest. 1x om de granny lader en alle andere accessoires in te dumpen, en 1x om er een sleutel in te gooien om de 12V accu in geval van nood los te koppelen...

The junk frunk.
Wauw wat een toon. Ik geef enkel mijn ervaring dat ik hem niet gebruik.
De rest is in the eye of the beholder.

• Loei123
Poeh zou dat moddergooien een keer op kunnen houden?

@Phusebox deelt zijn eigen ervaring en mening, prima, hoef je het niet mee eens te zijn toch?
Als je zijn berichten vervelend vind scroll je verder en lees je het bericht wat er op volgt...

Begint een beetje op Autoblog te lijken hier.

• DaMenaz
Loei123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:
@Phusebox deelt zijn eigen ervaring en mening, prima, hoef je het niet mee eens te zijn toch?
Als je zijn berichten vervelend vind scroll je verder en lees je het bericht wat er op volgt...
Ik noemde geen namen. Hij reageerde. Ik heb ook geen problemen met hem (integendeel).

Maar ik verbaas me af en toe hoe de kleinste zaken aan die auto leiden tot lange discussies.

Catch my drift?

• Loei123
DaMenaz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ik noemde geen namen. Hij reageerde. Ik heb ook geen problemen met hem (integendeel).

Maar ik verbaas me af en toe hoe de kleinste zaken aan die auto leiden tot lange discussies.
Dit topic is toch bedoelt voor discussie? Klein of groot, als het over de EV6 gaat hoort het hier thuis.

• Phusebox
Let's just agree to disagree. De een vindt het fijn, de ander jammer dat het niet anders geïmplementeerd is. Prima.

Volgende onderwerp...

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
Oke, hier iets ter discussie:
Ik krijg over 2 weken mijn GT-Line. Welke instellingen hebben jullie aangepast om de auto meer naar jullie smaak te maken?

Xbox Live: Chevalric

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Hopen op terugkeer van de Fastned laders zal tevergeefs zijn vrees ik ?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Chevalric schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:59:
Ik krijg over 2 weken mijn GT-Line. Welke instellingen hebben jullie aangepast om de auto meer naar jullie smaak te maken?
Ga er mee rijden en kies je eigen voorkeuren. Dat loopt hier zó verschrikkelijk uiteen, daar kun je nu al bijna 1000 pages mee vullen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DaMenaz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:23:
Heb af en toe het idee dat sommigen met het mes op de keel gedwongen zijn die EV6 te moeten kopen.
Haha, ik zie vooral mensen die zich in het kruis getrapt voelen omdat er iets onhandigs over "hun" heilige koe wordt gemeld. Die voelen zich persoonlijk geraakt omdat zij ook immers zo'n "misser" in hun aankoop hebben , en ja, dat schuurt in de grijze cellen :P

• Phusebox
Chevalric schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:59:
De stoel, de spiegels, de radiozender. That's about it.

:+

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:47:
Let's just agree to disagree. De een vindt het fijn, de ander jammer dat het niet anders geïmplementeerd is. Prima.

Volgende onderwerp...
OK: geluidsinstallatie. Stapte van de week uit mijn EV6 over in een Sorento AWD toeters en bellen. Met Bose audiosysteem. Het verschil was bizar. Vol, rijk geluid, ruimtelijk, warm, kortom, fan-tas-tisch. Wat een schril contrast. De bestuurder (de garagist zoals onder zuiderburen dat noemen) gaf toe dat het idd niet vergelijkbaar was tussen de 2 auto's. Bij de volgende auto dus geluidsdrager mee naar de showroom :9

• Phusebox
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:14:
[...]

OK: geluidsinstallatie. Stapte van de week uit mijn EV6 over in een Sorento AWD toeters en bellen. Met Bose audiosysteem. Het verschil was bizar. Vol, rijk geluid, ruimtelijk, warm, kortom, fan-tas-tisch. Wat een schril contrast. De bestuurder (de garagist zoals onder zuiderburen dat noemen) gaf toe dat het idd niet vergelijkbaar was tussen de 2 auto's. Bij de volgende auto dus geluidsdrager mee naar de showroom :9
Over dat onderwerp mag ik geen uitspraken meer doen geloof ik.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Die Sorento, da's dan niet de PHEV-versie? Toevallig had ik hierover geinformeerd deze week bij een KIA-garage maar die maken ze blijkbaar niet meer als PHEV :/

• Loei123
[...]

Het geluid in de EV6 is toch zeker wel vol en warm te noemen, ik begin zelf langzamerhand wel iets meer te missen in het laag.

Voor zo goed als het systeem volgens Meridian en Kia moet zijn mis ik toch wel een meertraps equalizer.

[ Voor 7% gewijzigd door Loei123 op 07-12-2022 12:33 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

RangedNeedles schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:20:
[...]

Die Sorento, da's dan niet de PHEV-versie? Toevallig had ik hierover geinformeerd deze week bij een KIA-garage maar die maken ze blijkbaar niet meer als PHEV :/
Zo te zien was het een idd hybride, kenteken deze herfst. volgens de KIA website zowel met en zonder stekker.

• Dartlink
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:00:
[...]

Hopen op terugkeer van de Fastned laders zal tevergeefs zijn vrees ik ?
Hopelijk kan ik dit over een uurtje vertellen :) Ben as we speak aan het updaten.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:38:
[...]

Zo te zien was het een idd hybride, kenteken deze herfst. volgens de KIA website zowel met en zonder stekker.
Ja ja, maar dat is het 'm nu net. De website zegt van wel, maar als je dan daadwerkelijk gaat beginnen configureren zie je die PHEV motor nergens meer :P Had het ook nog eens gecheckt op de Nederlandse website (want was eigenlijk alleen vertrouwd met die van BE), maar zo te zien net hetzelfde. Jammer wel!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Loei123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:32:
[...]

Het geluid in de EV6 is toch zeker wel vol en warm te noemen, ik begin zelf langzamerhand wel iets meer te missen in het laag.

Voor zo goed als het systeem volgens Meridian en Kia moet zijn mis ik toch wel een meertraps equalizer.
De jouwe misschien wel (bofkont) de mijne duidelijke niet - anders zou het verschil ook niet zo verschrikkelijk opvallen immers.
Kreeg deze week wel te horen dat er nog een update gedaan moet worden. Dat hoorde ik van mijn nieuwe garage, nadat ik besloten had niet meer bij de oorspronkelijke te gaan. Die weten gewoon niet hoe met klanten om te gaan. De nieuwe hing echter gelijk aan de telefoon na het inboeken van een afspraak op de website. Even kennismaken, gegevens uitwisselen en vertellen dat ik nog 2 update tegoed heb. WTF ! hoe kan de 1e dealer dat gemist hebben (waaronder dus de P stand fix, die al 2 keer gedaan zou zijn). Reden te meer daar voorgoed afscheid van te nemen. Alle vertrouwen in de nieuwe dealer., die gewoon een kundig, vriendelijke dame heeft zitten die je telefonisch gelijk van alle informatie voorziet. Komt het misschien toch weer goed met mijn vertrouwen in dealers.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

RangedNeedles schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:44:
[...]

Ja ja, maar dat is het 'm nu net. De website zegt van wel, maar als je dan daadwerkelijk gaat beginnen configureren zie je die PHEV motor nergens meer :P Had het ook nog eens gecheckt op de Nederlandse website (want was eigenlijk alleen vertrouwd met die van BE), maar zo te zien net hetzelfde. Jammer wel!
Bij Zeeuw en Geeuw in R'dam rijdt nog een demo. doe een bod ;-)

• Dartlink
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:45:
[...]

De jouwe misschien wel (bofkont) de mijne duidelijke niet - anders zou het verschil ook niet zo verschrikkelijk opvallen immers.
Kreeg deze week wel te horen dat er nog een update gedaan moet worden. Dat hoorde ik van mijn nieuwe garage, nadat ik besloten had niet meer bij de oorspronkelijke te gaan. Die weten gewoon niet hoe met klanten om te gaan. De nieuwe hing echter gelijk aan de telefoon na het inboeken van een afspraak op de website. Even kennismaken, gegevens uitwisselen en vertellen dat ik nog 2 update tegoed heb. WTF ! hoe kan de 1e dealer dat gemist hebben (waaronder dus de P stand fix, die al 2 keer gedaan zou zijn). Reden te meer daar voorgoed afscheid van te nemen. Alle vertrouwen in de nieuwe dealer., die gewoon een kundig, vriendelijke dame heeft zitten die je telefonisch gelijk van alle informatie voorziet. Komt het misschien toch weer goed met mijn vertrouwen in dealers.
Nice! Goed om te horen dat er nog goede dealers zijn.

Ik wacht nog steeds op een terugbelverzoek van mijn orginele dealer :+ Mijn huidige dealer is nu ook lekker proactief geworden :)

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-10 15:18
[...]

Het geluid in MY23 is toch wel heel goed en vol te noemen, kan lekker luid knallen zonder vervorming.
Veel beter geluid dan in mijn MB CLA van voorheen...

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:46:
[...]

Nice! Goed om te horen dat er nog goede dealers zijn.

Ik wacht nog steeds op een terugbelverzoek van mijn originele dealer :+ Mijn huidige dealer is nu ook lekker proactief geworden :)
Sprak iemand van een fleetmanagement club en die waren over de nieuwe tent ook zeker positief. Kijk, dat geeft de burger moed.

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-11 15:40
[...]

Welke uodate moet de meridian hebben , is dat zichtbaar in een nummer of software versie? Ik vind de audio voorin erg goed, maar achter wat minder en vraag mij af of ik een update mis? Weet iemand een nummer van de audio update?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Dartlink
Update gedaan

Menu's lijken sneller, en de parkeerhulp is weer van Deens naar Nederlands gegaan :) Met dat ik weer binnen ben heb ik niet op Fastned gelet, doe ik zo even als ik weer weg moet :)

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:38:
[...]

Wauw wat een toon. Ik geef enkel mijn ervaring dat ik hem niet gebruik.
De rest is in the eye of the beholder.
Je moet niet gek opkijken wanneer je nagenoeg uitsluitend negatieve sentimenten op een negatieve, soms aanmatigende manier uit, elk sentiment negatief wordt opgevat. Je zadelt de lezer met een bepaald verwachtingspatroon op.

Ontopic dan maar:

Niet door een hoosbui weer eens wat kilometers gemaakt. Prima verlichting op automatische stand, prima ruitenwissers, stoelverwarming, stuurverwarming prima. Autoclimate uit, anders bevries je na een kwartier nog. Komende vrijdag wordt e.a. nagekeken, als daar geen oplossing uit komt ga ik er een klacht over indienen.

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Mensen, er is hier ook al 's over gesproken. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik doe mijn AI Box van de hand.

Ik ben en blijf qua uitstraling toch Apple prefereren. Dan maar geen Netflix tijdens het laden ;-)

https://link.marktplaats.nl/m1918987629

Verwijderd

Loei123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:32:
[...]

Grappig, het geluid van mijn EV6 (plus) is echt om te janken zo slecht.
Ik vraag me elke keer af waar die mono-transistorradio zich bevindt :+

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:50:
[...]

Sprak iemand van een fleetmanagement club en die waren over de nieuwe tent ook zeker positief. Kijk, dat geeft de burger moed.
En wie is die nieuwe tent, en wie was de oude tent?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Joer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:52:
[...]

En wie is die nieuwe tent, en wie was de oude tent?
De Beer vs Zeeuw en Geeuw

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:09:
[...]

Welke uodate moet de meridian hebben , is dat zichtbaar in een nummer of software versie? Ik vind de audio voorin erg goed, maar achter wat minder en vraag mij af of ik een update mis? Weet iemand een nummer van de audio update?
moet je ff door het forum ploegen, er is een youtube van een Brit die met een paar handelingen alle versie informatie van het audiosysteem eruit tovert.
het is deze : YouTube: Kia EV6 - Secret quick way of finding your Software Version - update...
YouTube: Kia EV6 - How to find out all of your hidden ECU Software Versions &...

[ Voor 33% gewijzigd door JeJeBe op 07-12-2022 15:08 ]

• Dartlink
Fastned en Shell zijn er weer na de update. Inclusief nieuw filter schermpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEEcvSJJCdA9DNF8ex6FiZmg6dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7mx5JmNxZ6PrHyoG6sVVvtD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYkpQhw-IlI37rpjHiNNUDksSWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Uc8V8SRJGqEdVVlKxsZul1X.jpg?f=fotoalbum_large

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:04:
Fastned en Shell zijn er weer na de update. Inclusief nieuw filter schermpje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoopvol !

• Dartlink
Zeker! Nu bandenwissel, wil daarna de voorverwarmen ook nog wel even testen :)

Het wordt beter, maar geduld, tis een autobedrijf dat nu ineens rijdende computers gaat maken. In plaats van een softwarebedrijf die er wielen onder zet :+

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
@Dartlink

Kijk dat is mooi, die changelog zegt dus niet alles. Het duurt even maar het wordt steeds beter

Nu gebruik ik snelladen niet of nauwelijks en dat automatisch parkeren ook niet maar ik ben al blij met het feit dat ze dingen verbeteren/herstellen

• Dartlink
Freezhost schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:05:
@Dartlink

Kijk dat is mooi, die changelog zegt dus niet alles. Het duurt even maar het wordt steeds beter

Nu gebruik ik snelladen niet of nauwelijks en dat automatisch parkeren ook niet maar ik ben al blij met het feit dat ze dingen verbeteren/herstellen
Precies! :) Ben er ook blij mee!

Snelladen gebruik ik wel dermate veel, ik zou eigenlijk nog een functie willen om handmatig aan te zetten. (Ik vind persoonlijk de Kia Navigatie niet fijn) maar op dit moment red ik mij er prima mee. Automatisch parkeren gebruik ik nauwelijks, gaat veel te langzaam. Het met de afstandbediening uit rijden wel vrij veel, parkeerplaatsen bij ons op kantoor zijn vrij krap.

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBP3tqjQKnpD5uWLgiSOhCb0iME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UUtgKsPps0r7hqNWHrbhRK0I.png?f=fotoalbum_large
Dit zeggen de release notes van de update van 7-12-2022 op het scherm van de auto.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

markvw schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:31:
[Afbeelding]
Dit zeggen de release notes van de update van 7-12-2022 op het scherm van de auto.
Allemaal flauwekul waar niemand op zit te wachten, maar gelukkig hebben we al ontdekt welke bugfixes er gedaan zijn, en daar zijn we blij mee.

• Phusebox
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:33:
[...]

Allemaal flauwekul waar niemand op zit te wachten, maar gelukkig hebben we al ontdekt welke bugfixes er gedaan zijn, en daar zijn we blij mee.
Eindelijk nieuwe natuurgeluiden. Kan niet wachten om die uit te proberen.

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:36:
[...]

Eindelijk nieuwe natuurgeluiden. Kan niet wachten om die uit te proberen.
Heb je de kantoorgeluiden als eens geprobeerd? :D Hele mooie natuur!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:54:
[...]

Heb je de kantoorgeluiden als eens geprobeerd? :D Hele mooie natuur!
Kantoortuin he.

• Dartlink
Touché :+

Heb je al een datum voor je handgrepen?

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:57:
[...]

Touché :+

Heb je al een datum voor je handgrepen?
Nope. Hebben niks meer laten weten. Had meerdere vragen nog openstaan. Zouden me vorige week vrijdag terugbellen...

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:58:
[...]

Nope. Hebben niks meer laten weten. Had meerdere vragen nog openstaan. Zouden me vorige week vrijdag terugbellen...
Passief agressief opbellen? :) Ik neem aan dat je de naam hebt van je contactpersoon.

"Goh ik zou vorige week teruggebeld worden door je, maar ik heb nog niets gehoord dus ik denk, ik ben zelf máár.." klemtoon op maar natuurlijk :+

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:01:
[...]

Passief agressief opbellen? :) Ik neem aan dat je de naam hebt van je contactpersoon.

"Goh ik zou vorige week teruggebeld worden door je, maar ik heb nog niets gehoord dus ik denk, ik ben zelf máár.." klemtoon op maar natuurlijk :+
Nope geen contactpersoon. Ik zie het wel. Even geen energie voor.

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:29
USB stick zegt.. (geen media bestanden gevonden) over de update stick. Nog maar een x proberen te downloaden dan.

• Dartlink
MChellinga schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:23:
USB stick zegt.. (geen media bestanden gevonden) over de update stick. Nog maar een x proberen te downloaden dan.
Even laten zitten, duurde even bij mij. Daarna via instellingen kun je updaten.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

MChellinga schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:23:
Dat is wel het laatste, meest tijdrovende wat je kunt doen. eerst even nadenken wat er mis kan zijn.
- je hoeft ook geen mediabestanden te vinden, er staan geen MP3, FLAC oid op
- is de stick exFat geformateerd
- via update menu starten
- is de inhoud gelijk aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRpyZT91Rb1M2d4u-1NuV_oNDPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGd8d8U08RgMjbVEnw6ZqJvK.png?f=user_large

• MChellinga
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:36:
[...]

Dat is wel het laatste, meest tijdrovende wat je kunt doen. eerst even nadenken wat er mis kan zijn.
- je hoeft ook geen mediabestanden te vinden, er staan geen MP3, FLAC oid op
- is de stick exFat geformateerd
- via update menu starten
- is de inhoud gelijk aan:
[Afbeelding]
Wat Dartlink zei.. even geduld en en toen deed hij het.. Fingers crossed for "The Return of Fastned"

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Kunnen we dezelfde update van de my22 gebruiken voor een my23 of help ik dan de boel om zeep?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Litewave schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:57:
Kunnen we dezelfde update van de my22 gebruiken voor een my23 of help ik dan de boel om zeep?
Tja, strikt genomen wordt de update alleen voor de MY22 aangegeven idd. Of dat slordigheid is, of bewust ? ik gok het eerste. Gewoon proberen, de headunit checkt sowieso eerst of de update geschikt is.

• MChellinga
Oke, Fastned is er weer.. echter werkt het nog niet zoals zou moeten. Als ik navigeer naar Amsterdam weet ik dat er langs o.a. de A8 een Fastned station zit. Echter geeft hij deze niet als optie aan (langs de route) sterker nog.. hij vindt hem helemaal niet.

• MChellinga
Wat mij ook opvalt (eigenlijk vaker) als je zoekt op laadstation nabij locatie. Dan zegt ie bijvoorbeeld er is er 1tje op 12km. Als ik dan die bestemming toevoeg dan is dat laadstation niet op 12km maar op 32km. Alsof die mn locatie niet goed doorgeeft ofso. Of die 12km is hemelsbreed..

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:07:
[...]

En als je terug komt bij jouw auto die aan de laadpaal staat en je wil vertrekken, sla je stap 1 en 2 dan ook over....?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:34:
[...]

En als je terug komt bij jouw auto die aan de laadpaal staat en je wil vertrekken, sla je stap 1 en 2 dan ook over....?
Logischerwijs niet, maar ik vind het niet meer moeite dan de kabel netjes opgeborgen in de achterbak plaatsen. Is wellicht ook afhankelijk van je laadfrequentie.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:22
Wie kan mij even helpen?

Ik krijg de auto niet meer in D.
P staat vast en zegt dat ie al in de versnelling staat.

• Phusebox
grotegok schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:46:
Wie kan mij even helpen?

Ik krijg de auto niet meer in D.
P staat vast en zegt dat ie al in de versnelling staat.
Uitzetten, afsluiten, weglopen buiten range en opnieuw proberen is 1 optie.

12V loskoppelen is een tweede.

• Wiliyama
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:47:

Volgende onderwerp...
Daarbij kunnen verwachtingen en teleurstellingen bij mensen die van hun eigen centen een auto van 50-60K hebben gekocht na soms lang wikken en wegen op een ander niveau liggen dan bij het gros van de mensen die deze auto van de zaak 'krijgen' en over enkele jaren weer een nieuwe mogen uitzoeken.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:22
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:54:
[...]

Uitzetten, afsluiten, weglopen buiten range en opnieuw proberen is 1 optie.

12V loskoppelen is een tweede.
Dank!
Optie 1 was de oplossing
Ik ga toch ook maar steeksleutel 11 in de auto leggen. Of was het 10?

• Wiliyama
Loei123 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:47:
[...]

Dit topic is toch bedoelt voor discussie? Klein of groot, als het over de EV6 gaat hoort het hier thuis.
Inderdaad zoals je schrijft. Discussie over techniek. En als het over persoonlijke kritiek gaat probeer dat dan eventueel voor je te houden. Hiermee stoor je zelf ook andere mensen. Ik heb @phusebox nog nooit persoonlijk negatief horen reageren op mensen die hem bekritiseren. Knap!!! Sommige kunnen daar nog iets van leren. Misschien beter iets overslaan of reageren op de kritiek over de techniek/ ontwerp of verbeterpunten.

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:10:
[...]

Tja, strikt genomen wordt de update alleen voor de MY22 aangegeven idd. Of dat slordigheid is, of bewust ? ik gok het eerste. Gewoon proberen, de headunit checkt sowieso eerst of de update geschikt is.
Wat me opvalt is dat ik cv_1e heb als software versie en niet de cv_e zoals de my22 heeft. Heb ik dan zelf al het antwoord gevonden :o

• Wiliyama
FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:38:
[...]

Je moet niet gek opkijken wanneer je nagenoeg uitsluitend negatieve sentimenten op een negatieve, soms aanmatigende manier uit, elk sentiment negatief wordt opgevat. Je zadelt de lezer met een bepaald verwachtingspatroon op.
5 Regels tekst: 5 oordelen! Zelfs oordelen over de lezers hoe die dingen interpreteren!
Ik vind dat triest.
Tip: een keer in de spiegel kijken en hiermee stoppen.

• henrov
Litewave schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:57:
Dan krijg je een blauw scherm. Of een kernel panic. En je voorruit zal beslaan.
Pagina: 1 ... 231 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic