ik oordeel dat 1 (één) uitroepteken genoeg is.Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
[...]
5 Regels tekst: 5 oordelen!!!!!! Zelfs oordelen over de lezer hoe die dingen interpreteren!!!!
Ik vind dat triest.
Tip: een keer in de spiegel kijken en hiermee stoppen.
Weet je zeker dat je een MY23 hebt? Wat is de 10e teken in je VIN?Litewave schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:57:
Kunnen we dezelfde update van de my22 gebruiken voor een my23 of help ik dan de boel om zeep?
Poi's zijn inderdaad hemelsbreed in mijn ervaring. Maar dat is niet anders dan elke andere navigatie app die ik in gebruik heb.
[ Voor 19% gewijzigd door Dartlink op 07-12-2022 19:42 ]
Hoi, had je het filter misschien nog niet goed gezet ? ik ervoer hetzelfde, bleek dat filter op "Shell" en "Fastned" nog uit stond (of aan stond, iets met interpretatie verschil ...). Daarna Fastned weer gevonden op de route van R'dam naar Groningen ;-)MChellinga schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:23:
Oke, Fastned is er weer.. echter werkt het nog niet zoals zou moeten. Als ik navigeer naar Amsterdam weet ik dat er langs o.a. de A8 een Fastned station zit. Echter geeft hij deze niet als optie aan (langs de route) sterker nog.. hij vindt hem helemaal niet.
En over die afstanden: ja dat zie ik ook: dichtsbijzijnde Fastned is 4,5 km, en als ik dan zeg: rijden maar: is het opeens 9,2 km. da's het verschil tussen net halen en nooit aankomen
Zal eens op googlemaps nameten of we hier een hemelsbreed gevalletje hebben (maar wat heb je daaraan, heet ding kan toch niet vliegen ...)
edit: aanname van @MChellinga klopt: de fopafstand is hemelsbreed
[ Voor 3% gewijzigd door JeJeBe op 07-12-2022 19:48 ]
Tel even tot tien de volgende keer. Wat een niveau zeg.Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
[...]
5 Regels tekst: 5 oordelen!!!!!! Zelfs oordelen over de lezer hoe die dingen interpreteren!!!!
Ik vind dat triest.
Tip: een keer in de spiegel kijken en hiermee stoppen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Voor de EV6 rijders die zich nog druk maken over het verbruik, hier het verbruik van de BMW i7 xDrive 60.
Volgens WLTP is de range 600 km @ 18,4 kWh.
Nu blijkt dat de i7 een ietwat minder riant bereik van 310km uit het battery pack van slechts 101,7kWh weet te persen.
Verbruik van 36,7kWh/100km
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4mEFrNmiZVFlXytnXhPjNWZy.jpg?f=user_large)
Bron: @autobild
Coureur: onbekend
Volgens WLTP is de range 600 km @ 18,4 kWh.
Nu blijkt dat de i7 een ietwat minder riant bereik van 310km uit het battery pack van slechts 101,7kWh weet te persen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4mEFrNmiZVFlXytnXhPjNWZy.jpg?f=user_large)
Bron: @autobild
Coureur: onbekend
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Normaal gesproken wel. Soms misschien niet.JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:33:
[...]
ik oordeel dat 1 (één) uitroepteken genoeg is.
😉
Bedankt voor de tip!FirePuma142 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:39:
[...]
Tel even tot tien de volgende keer. Wat een niveau zeg.
Fijne avond nog en prettige feestdagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 07-12-2022 19:57 ]
Nou, "krijgen" klinkt wel heel aantrekkelijk maar zo ligt het niet helemaal natuurlijk. Het is een arbeidsvoorwaarde die in de vorm van een auto komt ipv in salaris. Er wordt dus gewoon voor gewerkt, het is geen Sinterklaas actie. Daarnaast mag men er elke maand ook een deel van dat salaris voor inleveren in de vorm van bijtelling. Dus ja, zij hebben geluk dat ze de (des)investering in een nieuwe auto (ken je iets wat nog sneller afschrijft dan een auto ?) niet hoeven op te hoesten, maar het is niet dat het gratis is hè. Dus ook zij zullen waar voor hun geld willen, ook als is dat geld dan op een andere manier, ook door hen, uitgegeven.Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:57:
[...]
Daarbij kunnen verwachtingen en teleurstellingen bij mensen die van hun eigen centen een auto van 50-60K hebben gekocht na soms lang wikken en wegen op een ander niveau liggen dan bij het gros van de mensen die deze auto van de zaak krijgen en over enkele jaren weer een nieuwe mogen uitzoeken.
Nog een reden om blij te zijn met de EV6, soweiso heel gevaarlijk een bmw. Slaat zomaar op hol en dat heb ik over de EV6 nog niet gehoord, maar misschien hoort dat ook bij de zogenaamde premium ervaring van BMWPrimaBB schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:50:
Voor de EV6 rijders die zich nog druk maken over het verbruik, hier het verbruik van de BMW i7 xDrive 60.
Volgens WLTP is de range 600 km @ 18,4 kWh.![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Freezhost op 07-12-2022 20:48 ]
Dit komt waarschijnlijk omdat je gestart hebt zonder je rem in te trappen.grotegok schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:46:
Wie kan mij even helpen?
Ik krijg de auto niet meer in D.
P staat vast en zegt dat ie al in de versnelling staat.
Als je zoekt op Zombie mode dan kan je genoeg vinden.
Hier een filmpje hoe je het op kan lossen:
YouTube: kia ev 6! (fixing deactivation of zombie mode
Meestal werkt het al om even op P te drukken uitknop even in drukken en daarna weer starten.
Ik zie Fastned nu wel weer echter lijken ze niet allemaal toegevoegd. Ik zie er nu bijvoorbeeld 2 hier in de buurt niet. Enfin.. dit is al een stuk beter dan dat het was. Maar goed.. helaas nog niet goed genoeg.JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:38:
[...]
Hoi, had je het filter misschien nog niet goed gezet ? ik ervoer hetzelfde, bleek dat filter op "Shell" en "Fastned" nog uit stond (of aan stond, iets met interpretatie verschil ...). Daarna Fastned weer gevonden op de route van R'dam naar Groningen ;-)
En over die afstanden: ja dat zie ik ook: dichtsbijzijnde Fastned is 4,5 km, en als ik dan zeg: rijden maar: is het opeens 9,2 km. da's het verschil tussen net halen en nooit aankomen![]()
Zal eens op googlemaps nameten of we hier een hemelsbreed gevalletje hebben (maar wat heb je daaraan, heet ding kan toch niet vliegen ...)
edit: aanname van @MChellinga klopt: de fopafstand is hemelsbreed
Ja ik begrijp hoe het werkt. Het is absoluut niet gratis. Uiteraard kost het je geld zoals je beschrijft. Het blijft wel goedkoper dan een zelfde auto prive aanschaffen. Mijn punt was dat ik me kan voorstellen dat je 'eisen'-'verwachtingen' soms anders kunnen zijn tussen een leaseauto of priveauto.JeJeBe schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:00:
[...]
Nou, "krijgen" klinkt wel heel aantrekkelijk maar zo ligt het niet helemaal natuurlijk. Het is een arbeidsvoorwaarde die in de vorm van een auto komt ipv in salaris. Er wordt dus gewoon voor gewerkt, het is geen Sinterklaas actie. Daarnaast mag men er elke maand ook een deel van dat salaris voor inleveren in de vorm van bijtelling. Dus ja, zij hebben geluk dat ze de (des)investering in een nieuwe auto (ken je iets wat nog sneller afschrijft dan een auto ?) niet hoeven op te hoesten, maar het is niet dat het gratis is hè. Dus ook zij zullen waar voor hun geld willen, ook als is dat geld dan op een andere manier, ook door hen, uitgegeven.
Als ik de pre-conditioning update wil, ben ik dan verplicht om de head unit te updaten? Ik rij nu rond met een versie uit juni, zonder problemen..
Wees gerust. Alleen een steeksleutel bestaat altijd uit maat 10 én 11. Dus een van de 2 past. Maar het is volgens mij maat 10.grotegok schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:01:
[...]
Dank!
Optie 1 was de oplossing
Ik ga toch ook maar steeksleutel 11 in de auto leggen. Of was het 10?
Het zijn wel publieke fastneds? Ik ben er dus afgelopen weekend achtergekomen dat bij een bedrijven terein vlakbij ook een Fastned staat. Maar deze is specifiek voor het bedrijf waar het naast is geplaatst. Deze stond dus ook niet op überhaupt een kaart.MChellinga schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:02:
[...]
Ik zie Fastned nu wel weer echter lijken ze niet allemaal toegevoegd. Ik zie er nu bijvoorbeeld 2 hier in de buurt niet. Enfin.. dit is al een stuk beter dan dat het was. Maar goed.. helaas nog niet goed genoeg.
Yupking_dude schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Als ik de pre-conditioning update wil, ben ik dan verplicht om de head unit te updaten? Ik rij nu rond met een versie uit juni, zonder problemen..
Nouja daarnaast, ik kijk naar mezelf als lease rijder, stelt een lease rijder juist bij functies als voorverwarmen of rijcomfort hogere eisen dan een privé rijder gok ik zo.Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:13:
[...]
Ja ik begrijp hoe het werkt. Het is absoluut niet gratis. Uiteraard kost het je geld zoals je beschrijft. Het blijft wel goedkoper dan een zelfde auto prive aanschaffen. Mijn punt was dat ik me kan voorstellen dat je 'eisen'-'verwachtingen' soms anders kunnen zijn tussen een leaseauto of priveauto.
De auto is voor mij echt gereedschap, met 60k km per jaar wil ik ook gewoon dat de auto goed en logisch werkt. Maar ik behandel de auto wel als mijn eigen, gewoon goed mee omgaan.
Yes heb hem afgelopen maandag opgehaald, 10 karakter is een P.Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:36:
[...]
Weet je zeker dat je een MY23 hebt? Wat is de 10e teken in je VIN?
Poi's zijn inderdaad hemelsbreed in mijn ervaring. Maar dat is niet anders dan elke andere navigatie app die ik in gebruik heb.
Eindelijk een goede vraag! Hier de mijne.Chevalric schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:59:
Oke, hier iets ter discussie:
Ik krijg over 2 weken mijn GT-Line. Welke instellingen hebben jullie aangepast om de auto meer naar jullie smaak te maken?
Ik heb wel een air (minder mogelijkheden), maar deze kunnen dus altijd.
App wel gekoppeld aan auto, maar niet gesynct.
Voordeel: profielen verdwijnen niet meer, en je kunt nog steeds je auto aansturen
1thema voor alle eco/normal/sport setting.
Voordeel: niemand ziet de switch, en het straalt altijd rust uit.
Spiegels klappen niet uit bij naderen auto.
Voordeel: je denkt niet iedere keer dat de auto open gaat..
Snelweg: regen 0, sportstand, en daarna cruise control aan op 3-4 blokjes (of 1 bij file).
Voordeel: geen sterk remmende auto bij uitzetten cruise, én een goed reagerende auto op voorgangers wanneer cruise aan staat.
Remmen: sportief instellen (instellingen menu).
Voordeel: altijd ‘tactile’ respons op pedaal
Deuren op slot bij zetten D, en open bij zetten P.
Voordeel: dicht wanneer nodig, open wanneer gewenst.
Navigatie: alle extra kaart weergaven uitgezet (poi enz).
Voordeel: minder laggy response.
Afsluiten auto: verlichting blijft niet aan (follow me home uitgezet
Heb er nog wel meer, maar dan moet ik de auto zitten.
Zou ik ook doen.Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:34:
[...]
Nouja daarnaast, ik kijk naar mezelf als lease rijder, stelt een lease rijder juist bij functies als voorverwarmen of rijcomfort hogere eisen dan een privé rijder gok ik zo.
De auto is voor mij echt gereedschap, met 60k km per jaar wil ik ook gewoon dat de auto goed en logisch werkt. Maar ik behandel de auto wel als mijn eigen, gewoon goed mee omgaan.
Maar het verbruik, de kleur, zachte lak etc. als voorbeeld zou qua acceptatie anders kunnen zijn.
Daarom schrijf ik 'soms'.
Niet voor iedereen en niet voor elk probleem.
Verbruik is tegenwoordig ook gewoon een ding. Meerdere collega's zijn al aangesproken over hun "buitensporig" brandstof verbruik en het sterke verzoek om dit te normaliserenWiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:39:
[...]
Zou ik ook doen.
Maar het verbruik, de kleur, zachte lak etc. als voorbeeld zou qua acceptatie anders kunnen zijn.
Daarom schrijf ik 'soms'.
Niet voor iedereen en niet voor elk probleem.
Zachte lak is ook een ding, want eigen risico bij inleveren etc. Heb dit dus ook direct bij de leasmij gemeld.
Mwah...ik rij prive bijna 40K per jaar en mijn lichaam vindt die zaken die jij benoemd ook heel belangrijk.Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:34:
[...]
Nouja daarnaast, ik kijk naar mezelf als lease rijder, stelt een lease rijder juist bij functies als voorverwarmen of rijcomfort hogere eisen dan een privé rijder gok ik zo.
Eens, maar volgens mij zit de gemiddelde Nederlander op 10-11k per jaar. Daar ging ik even vanuit.Wiliyama schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:47:
[...]
Mwah...ik rij prive bijna 40K per jaar en mijn lichaam vindt die zaken die jij benoemd ook heel belangrijk.
Ik probeer meer duidelijk te maken dat eisen en kritisch zijn gewoon geld voor zowel privé als zakelijk. En dat leaserijders niet per se een "trap bak" hebben.
Jarenlang eindverantwoordelijk geweest voor oa wagenparkbeheer.Dartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:53:
[...]
Eens, maar volgens mij zit de gemiddelde Nederlander op 10-11k per jaar. Daar ging ik even vanuit.
Ik probeer meer duidelijk te maken dat eisen en kritisch zijn gewoon geld voor zowel privé als zakelijk. En dat leaserijders niet per se een "trap bak" hebben.
De leasebak-aso's pikte je er zo uit.
Hoog verbruik van brandstof en olie (toen nog geen ev's).
Hoge kosten van brandstof en olie want geen oog voor goedkopere tankstations.
Hogere onderhoudskosten en vaker bandenwissels.
Veel gemelde kleine schades.
Nog meer niet gemelde kleine schades (die bleken bij inleveren auto; "goh, was me nooit opgevallen".).
Vaker boetes.
Bij aanname personeel zag ik het al: daar hebben we er weer 1.
Uiteindelijk leasemaatschappijen verantwoordelijk gemaakt voor de opvoeding van (en doorbelasting aan) de rijders, omdat ik weigerde nog langer de bovenmatige kosten te betalen.
Dat werd me door rijders en leasemijen niet in dank afgenomen.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Bij private lease zijn er ook genoeg mensen die denken "ach het is toch niet mijn auto". (En dan klagen als ze achteraf schades moeten betalen omdat ze niet gelezen hebben waarvoor ze tekenden).HansAuutB schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:21:
[...]
Jarenlang eindverantwoordelijk geweest voor oa wagenparkbeheer.
De leasebak-aso's pikte je er zo uit.
Hoog verbruik van brandstof en olie (toen nog geen ev's).
Hoge kosten van brandstof en olie want geen oog voor goedkopere tankstations.
Hogere onderhoudskosten en vaker bandenwissels.
Veel gemelde kleine schades.
Nog meer niet gemelde kleine schades (die bleken bij inleveren auto; "goh, was me nooit opgevallen".).
Vaker boetes.
Bij aanname personeel zag ik het al: daar hebben we er weer 1.
Uiteindelijk leasemaatschappijen verantwoordelijk gemaakt voor de opvoeding van (en doorbelasting aan) de rijders, omdat ik weigerde nog langer de bovenmatige kosten te betalen.
Dat werd me door rijders en leasemijen niet in dank afgenomen.
Toen ik mijn BMW inleverde kreeg ik complimenten dat ie er nog als nieuw uitzag, van buiten en van binnen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Idem hier. Ik ben trots op deze auto, en behandel ‘m als mijn bezit. De eeuwige strijd naar perfectie (krassen/schoon houden/aanpassingen) met al zijn ups em downs 👍. Mede daarom zit ik nog steeds op dit draadje. Jullie gezeur aanhoren (knipoog), soms er iets van zeggen, maar ook info delen - én vooral om plezier te hebben van de EV6.Phusebox schreef op donderdag 8 december 2022 @ 05:20:
[...]
Bij private lease zijn er ook genoeg mensen die denken "ach het is toch niet mijn auto". (En dan klagen als ze achteraf schades moeten betalen omdat ze niet gelezen hebben waarvoor ze tekenden).
Toen ik mijn BMW inleverde kreeg ik complimenten dat ie er nog als nieuw uitzag, van buiten en van binnen.
Hier ook lease ( Full Operational als ZZP-er), maar behandel de auto als "eigen" bezit.Phusebox schreef op donderdag 8 december 2022 @ 05:20:
[...]
Bij private lease zijn er ook genoeg mensen die denken "ach het is toch niet mijn auto". (En dan klagen als ze achteraf schades moeten betalen omdat ze niet gelezen hebben waarvoor ze tekenden).
Regelmatig wassen en schoonmaken, voorzichtig met stoepranden etc.
Ik laad ook nooit met snelladers ( niet nodig ook).
Vind het niet meer dan normaal.
Alleen jammer dat mijn buren mij of mijn auto niet mogen want er is rondom op getekend met iets scherps..
Auto wordt dus maandag a.s. compleet opnieuw gespoten m.u.v de achterklep...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Hier ook lease, maar ook ik behandel de auto als mijn eigen.
Helaas twee plekken op de passagiers deur door andere mensen die niet kijken hoe ze hun eigen deur open zwaaien (mini deukje plus blanke lak eraf).
Nu ga ik niet om elk wissewasje de auto laten herstellen maar bij de volgende schade laat ik denk ik toch wel een afspraak maken voor herstel.
Helaas twee plekken op de passagiers deur door andere mensen die niet kijken hoe ze hun eigen deur open zwaaien (mini deukje plus blanke lak eraf).
Nu ga ik niet om elk wissewasje de auto laten herstellen maar bij de volgende schade laat ik denk ik toch wel een afspraak maken voor herstel.
Ja langs de snelweg bij de A8, die is gewoon publiek jaDartlink schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:31:
[...]
Het zijn wel publieke fastneds? Ik ben er dus afgelopen weekend achtergekomen dat bij een bedrijven terein vlakbij ook een Fastned staat. Maar deze is specifiek voor het bedrijf waar het naast is geplaatst. Deze stond dus ook niet op überhaupt een kaart.
Ik ga de update nogmaals proberen want als ik hem aanzet krijg ik wel de melding dat deze niet is goed gegaan. Terwijl ik in de app het pushbericht kreeg dat deze succesvol was.
Voor de zekerheid, wat zijn je filters? Heb je wel DC en HPC aangevinkt? De locatie heeft max ene 175kW en als je alleen HPC aanvinkt laat hij alleen alles zien boven de 200kW.MChellinga schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:54:
[...]
Ja langs de snelweg bij de A8, die is gewoon publiek ja.. Iemand anders die dit laadstation herkent ziet worden in de navigatie? Als ik er langs rijd zie ik ook geen laad icoontje staan bij die desbetreffende plek.
Ik ga de update nogmaals proberen want als ik hem aanzet krijg ik wel de melding dat deze niet is goed gegaan. Terwijl ik in de app het pushbericht kreeg dat deze succesvol was.
hmm.. valid point. Moment! Ik ga eens checken wat die dan doet.Dartlink schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:56:
[...]
Voor de zekerheid, wat zijn je filters? Heb je wel DC en HPC aangevinkt? De locatie heeft max ene 175kW en als je alleen HPC aanvinkt laat hij alleen alles zien boven de 200kW.
@Dartlink Legend! Ik zie iig nu een Fastned station die ik voorheen niet zag.. TOP dankjewel!
Graag gedaan!MChellinga schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:36:
@Dartlink Legend! Ik zie iig nu een Fastned station die ik voorheen niet zag.. TOP dankjewel!
Update over de deurgrepen: geen idee van de levertijd, als ze binnen zijn moeten ze ook nog gespoten worden. Behouden van het gespoten deel van mijn huidige deurgrepen kon niet. Dus voor nieuwe deurgrepen ben ik mijn auto straks 3 dagen kwijt (vervangen, coaten en uitharden).
Gek genoeg staar er daar dus wel een 350kw lader. Echter als ik google naar die plek dan geeft hij dat niet aan. Maar goed.. dat vergeeft ik de aut
Die worden waarschijnlijk dagelijks rond 6u wakker gemaakt door het VESS beep-beep.--HOOLIE-- schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:54:
[...]
Alleen jammer dat mijn buren mij of mijn auto niet mogen want er is rondom op getekend met iets scherps..
Auto wordt dus maandag a.s. compleet opnieuw gespoten m.u.v de achterklep...
Vandaag de sneeuwkettingen binnengekregen, 9mm ketting voor 235/55/19 banden. Kettingen geschikt voor achterwielaandrijving en zwaardere voertuigen.MacFan schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:36:
In februari hoop ik met mijn in januari te leveren EV6 op wintersport te gaan.
Ik heb me even ingelezen in diverse sneeuwkettingen topics in verschillende landen en met inachtneming van de manual waarin staat dat er een Class S sneeuwketting op moet (max. 12mm dikke ketting) geschikt voor een SUV of zwaardere personenwagen kwam ik in duitsland de volgende ketting tegen;
Pewag servo 9 RS9 18813
Tevens werd er gemeld dat, dit de ketting is die de Volkswagen groep gebruikt voor de ID4 en de Enyag.
Even googlen in Nederland bij Volkswagen levert het volgende op:
Sneeuwkettingen Servo 9
Maar bij Skoda in de aanbieding!:
ŠKODA sneeuwketting 19 inch
Ik heb vandaag alvast een setje besteld, wellicht kunnen anderen er hun voordeel mee doen?
Zag dat de levertijd echter ineens is opgelopen naar meer dan 2 weken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CdywtGUJIUMqJpkiN90GoXpD.jpg?f=user_large)
EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24
Hmm hier beginnen mijn deurgrepen ook wat krom te trekken. Ook in de coating gezet. Zit dan straks in hetzelfde schuitjePhusebox schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:41:
Update over de deurgrepen: geen idee van de levertijd, als ze binnen zijn moeten ze ook nog gespoten worden. Behouden van het gespoten deel van mijn huidige deurgrepen kon niet. Dus voor nieuwe deurgrepen ben ik mijn auto straks 3 dagen kwijt (vervangen, coaten en uitharden).
Vanmorgen heb ik wel een stuk of 10 keer een EV6 gespot, nog nooit eerder ben ik er zoveel tegen gekomen. Blijft een gave auto om te zien rijden.
Is dat Fastned De Wateringen? Ook in de Fastned app zou daar enkel een 175 staanMChellinga schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:57:
[...]
Gek genoeg staar er daar dus wel een 350kw lader. Echter als ik google naar die plek dan geeft hij dat niet aan. Maar goed.. dat vergeeft ik de aut
Het registreren van een laadpaal is mensenwerk. Hier in de buurt staat sinds ca 3 weken een laadpaal van Vattenfall. Op de dag dat ik hem zag heb ik geprobeerd of hij actief was en tot mijn verbazing startte de laadsessie. Pas op 30 november, een dag 0f 10 later, is de eerste sessie gelogd. De eerdere sessies staan niet op mijn factuur. Tot op de dag van vandaag staat die laadpaal nog niet in de app van vandebron maar nu wel in Kiacharge. Vandebron rekent 27 cent en Kia Charge 39. De laadpaal van Allego ernaast kost 60 cent bij vandebron en 52 met Kia Charge. Het bepalen van de combi laadpas met laadpaal voor de laagste prijs neemt de markt van Sudoku zo langzamerhand over.
Ik heb al eens gekeken om daar een webservice voor te maken. Met de huidige prijzen kan dat inmiddels wel de moeite waard zijn.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Ik dacht gisteravond om even mijn schedule in te stellen voor voorverwarmen in de ochtend. Ik had wat gehoord over winterse neerslag, dus dan zou dat een mooie zijn om wat tijd te besparen in de ochtend.
Ik had de volgende instellingen met vertrektijd 7:40u:
(edit: auto hing ook netjes aan de lader, zodat bovenstaande werkt).
Toen ik om 7:38u naast mijn auto stond, zag het er als volgt uit:
Alle ramen compleet beslagen en behoorlijk nat van condens aan de binnenzijde. Op deze manier heb ik er natuurlijk niet zoveel aan.
Heb ik mijn settings niet goed? Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
Daarnaast loop ik regelmatig te kl**ien met het scheduled opladen. Om mijn energie-statistieken in HomeAssistant niet teveel om zeep te helpen wil ik dat de auto pas om 00:10u gaat laden, zodat de hele laadsessie op 1 dag staat. Dat stel ik dan in als volgt:
Ik zie alleen met regelmaat dat bovenstaande uitgevinkt is, met een start- en eindtijd van 00:00u. Waarom dat ding regelmatig de door mij ingestelde settings "vergeet" is mij nog een raadsel.
Heeft iemand hier nog een goed idee?
![]() |
(edit: auto hing ook netjes aan de lader, zodat bovenstaande werkt).
Toen ik om 7:38u naast mijn auto stond, zag het er als volgt uit:
![]() | ![]() |
Alle ramen compleet beslagen en behoorlijk nat van condens aan de binnenzijde. Op deze manier heb ik er natuurlijk niet zoveel aan.
Heb ik mijn settings niet goed? Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
Daarnaast loop ik regelmatig te kl**ien met het scheduled opladen. Om mijn energie-statistieken in HomeAssistant niet teveel om zeep te helpen wil ik dat de auto pas om 00:10u gaat laden, zodat de hele laadsessie op 1 dag staat. Dat stel ik dan in als volgt:
![]() |
Ik zie alleen met regelmaat dat bovenstaande uitgevinkt is, met een start- en eindtijd van 00:00u. Waarom dat ding regelmatig de door mij ingestelde settings "vergeet" is mij nog een raadsel.
Heeft iemand hier nog een goed idee?
Kunnen ze de nieuwe deurhendels niet eerst spuiten, coaten en laten uitharden voordat je de EV6 inlevert voor montage?alwinus schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:26:
[...]
Hmm hier beginnen mijn deurgrepen ook wat krom te trekken. Ook in de coating gezet. Zit dan straks in hetzelfde schuitje
Nee, doen ze niet. Bij mij althans niet.PrimaBB schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:01:
[...]
Kunnen ze de nieuwe deurhendels niet eerst spuiten, coaten en laten uitharden voordat je de EV6 inlevert voor montage?
Voor wat betreft het geplande voorverwarmen begreep ik dat hij wel aan de lader moet hangen en dat het anders niet werkt.DaLass schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:57:
Ik dacht gisteravond om even mijn schedule in te stellen voor voorverwarmen in de ochtend. Ik had wat gehoord over winterse neerslag, dus dan zou dat een mooie zijn om wat tijd te besparen in de ochtend.
EV6 77kWh Plus RWD MY:22
Dat had ik er even bij moeten vermelden, maar dat hing hij ook.sQuare schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:19:
[...]
Voor wat betreft het geplande voorverwarmen begreep ik dat hij wel de lader moet hangen en dat het anders niet werkt.
De condens op mijn ramen aan de binnenzijde is ook het resultaat van het voorverwarmen, want zonder die functie heb ik daar nooit last van.
Voor de zekerheid: je hebt de laatste updates van de verwarming en airco?DaLass schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:20:
[...]
Dat had ik er even bij moeten vermelden, maar dat hing hij ook.
De condens op mijn ramen aan de binnenzijde is ook het resultaat van het voorverwarmen, want zonder die functie heb ik daar nooit last van.
Dit probleem had ik vorig jaar ook voor de updates geïnstalleerd waren namelijk.
Tja, definieer "laatste". De auto is van oktober vorig jaar, heb hem sinds maart en toen waren de updates nog niet gedaan ondanks op voorhand aangeven dat dit in orde moest zijn bij uitleveren.Dartlink schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:22:
[...]
Voor de zekerheid: je hebt de laatste updates van de verwarming en airco?
Dit probleem had ik vorig jaar ook voor de updates geïnstalleerd waren namelijk.
Dit is uiteindelijk een paar weken later gedaan, dus zeg begin april. Volgens mij zijn er daarna geen updates meer geweest die betrekking hebben op verwarming en airco toch?
Volgens mij nog eenmaal een airco update.DaLass schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:24:
[...]
Tja, definieer "laatste". De auto is van oktober vorig jaar, heb hem sinds maart en toen waren de updates nog niet gedaan ondanks op voorhand aangeven dat dit in orde moest zijn bij uitleveren.
Dit is uiteindelijk een paar weken later gedaan, dus zeg begin april. Volgens mij zijn er daarna geen updates meer geweest die betrekking hebben op verwarming en airco toch?
Nou ja, ik ben er zelf nog niet achteraan gegaan. Heb wel al wat andere vragen bij de dealer uit staan. Kan deze er ook nog wel bij of ze dat dan wel willen doenPrimaBB schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:01:
[...]
Kunnen ze de nieuwe deurhendels niet eerst spuiten, coaten en laten uitharden voordat je de EV6 inlevert voor montage?
Ok, hij moet over 2 weken naar de garage voor de winterbanden, ik zal ze wel ff laten checken of die er dan ook op staat. Want het dichtslaan van de ramen is wel airco gerelateerd.Dartlink schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:31:
[...]
Volgens mij nog eenmaal een airco update.
Vandaag nieuwe ruitenwissers - check.
Morgenochtend batterij update, want volgende week écht koud - check
Winterbanden - check (afgelopen woensdag)
Winterbanden van Pirelli: Scorpion Winter 2.
Vooralsnog prima qua geluid. Zijn behoorlijk stil!
Ben wel benieuwd: ik ga mijn head unit updaten van 03.2022 naar de recentste versie (moet nu wel). Hoop dat alles net zo blijft werken als bij huidige versie.
Morgen gaan ze alleen de batterij update doen. Rest wordt niet gedaan, want: alles werkt zonder problemen.
Fingers crossed.
Ben wel benieuwd: ik ga mijn head unit updaten van 03.2022 naar de recentste versie (moet nu wel). Hoop dat alles net zo blijft werken als bij huidige versie.
Morgen gaan ze alleen de batterij update doen. Rest wordt niet gedaan, want: alles werkt zonder problemen.
Fingers crossed.
Dus als ik het goed lees kan je de auto niet voorverwarmen zonder dat ie aan de lader ligt? Dat is dan wel een grote tegenvaller. Ik zou graag als ik ochtend dienst heb, om 5 uur al in de auto dat de auto lekker warm is. Of is er een andere manier om te zorgen dat de auto al warm is zonder dat ie aan de lader hangt?
Welke batterij update? Bedoel je pre-heating?king_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:37:
Vandaag nieuwe ruitenwissers - check.
Fingers crossed.
Dat lukt bij mij prima. Maar wel remote bediening. Planning heb ik nog nooit geprobeerd.Joer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:58:
Dus als ik het goed lees kan je de auto niet voorverwarmen zonder dat ie aan de lader ligt? Dat is dan wel een grote tegenvaller. Ik zou graag als ik ochtend dienst heb, om 5 uur al in de auto dat de auto lekker warm is. Of is er een andere manier om te zorgen dat de auto al warm is zonder dat ie aan de lader hangt?
Maar als je circa 20 minuten voor vertrek remote de airco start, gebruikt de ev6 klimaatinstellingen van de remote-tab.
Zou 15 minuten doen want na 15 min stopt ie en dan koelt het snel weer af met deze temperaturen.HansAuutB schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:05:
[...]
Dat lukt bij mij prima. Maar wel remote bediening. Planning heb ik nog nooit geprobeerd.
Maar als je circa 20 minuten voor vertrek remote de airco start, gebruikt de ev6 klimaatinstellingen van de remote-tab.
Pro-tip: aanzetten via app, en daarna via de keyfob grote toets (sluiten) + 5 sec toets hold met pijltje.HansAuutB schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:05:
[...]
Dat lukt bij mij prima. Maar wel remote bediening. Planning heb ik nog nooit geprobeerd.
Dan stopt het verwarmen niet na 15 min
ja is Fastned de Wateringen.Dartlink schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:34:
[...]
Is dat Fastned De Wateringen? Ook in de Fastned app zou daar enkel een 175 staan
Dank. Super.king_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:58:
[...]
Pro-tip: aanzetten via app, en daarna via de keyfob grote toets (sluiten) + 5 sec toets hold met pijltje.
Maar welke hold en welk pijltje? (er zijn 2 holds en 2 pijltjes).
En dat samen 5 seconden met de grote toets?
Dan moet Fastned het even bijwerken, dus dit is Kia niet aan te rekenen natuurlijk
Mede EV-6 rijders,
Ik vanmiddag dood leuk mijn auto weg brengen voor een update, waarvan mij vorige week aan de telefoon werd verteld dat hier ook de pre heating update bij zat.
Komen ze na een uur terug met een heel verhaal over en update voor het geluid en de versterker. Krijg een nieuwe versterker blijkbaar.. Dus ik vraag en de update voor de pre heating wel gelukt?
Meneer dat is geen terugroepactie of update vanuit Kia, maar een betaalde update a 99 euro.
Hebben jullie dit ook ervoor betaald?
Ik vanmiddag dood leuk mijn auto weg brengen voor een update, waarvan mij vorige week aan de telefoon werd verteld dat hier ook de pre heating update bij zat.
Komen ze na een uur terug met een heel verhaal over en update voor het geluid en de versterker. Krijg een nieuwe versterker blijkbaar.. Dus ik vraag en de update voor de pre heating wel gelukt?
Meneer dat is geen terugroepactie of update vanuit Kia, maar een betaalde update a 99 euro.
Even de zoekfunctie gebruiken... Is enorm veel over geschreven al.PieterSn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:18:
Mede EV-6 rijders,
Recto: de ene dealer doet het als service voor klanten, de ander vraagt er tussen de 90 en 130 euro voor.
Ja sorry iets te voorbarig geweest.
Lees het terug en dat met name Zeeuw & Zeeuw het vraagt (waar mijn auto nu staat).
Ik ga eind volgende week naar Duitsland en ik wil het daarvoor graag hebben. Volgende week hadden ze geen tijd. Dus ik zeg knal het er nu maar op en dan zie ik wel of de lease die 99 euro vergoed, anders betaal ik het desnoods zelf.
Echt een belachelijk slechte service en dan zie je dat je toch niet met een premium merk te maken hebt.
Lees het terug en dat met name Zeeuw & Zeeuw het vraagt (waar mijn auto nu staat).
Ik ga eind volgende week naar Duitsland en ik wil het daarvoor graag hebben. Volgende week hadden ze geen tijd. Dus ik zeg knal het er nu maar op en dan zie ik wel of de lease die 99 euro vergoed, anders betaal ik het desnoods zelf.
Echt een belachelijk slechte service en dan zie je dat je toch niet met een premium merk te maken hebt.
En anders via de werkgever wellicht?PieterSn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:26:
Ik vrees dat er dan nog maar weinig premium merken overblijvenPieterSn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:26:
Bij een merk dat zichzelf afficheert als premium betaal je updates net zo goed, hetzij direct, hetzij indirect. Ik heb van Mercedes, BMW, Volvo en Land Rover nooit freebies gekregen.PieterSn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:26:
Zeeuw & Zeeuw wil het ten minste nog installeren, zei het tegen € 99, bij Stern/Hedin kan men buiten een servicebeurt hiervoor helaas niet terecht !PieterSn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:26:
Dat zal dan aan de dealer liggen denk ik.FirePuma142 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:49:
[...]
Bij een merk dat zichzelf afficheert als premium betaal je updates net zo goed, hetzij direct, hetzij indirect. Ik heb van Mercedes, BMW, Volvo en Land Rover nooit freebies gekregen.
Dan kies je toch een ander bedrijf waar je je auto voortaan voor service brengt4x4wielen schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:56:
[...]
Zeeuw & Zeeuw wil het ten minste nog installeren, zei het tegen € 99, bij Stern/Hedin kan men buiten een servicebeurt hiervoor helaas niet terecht !
Vanochtend de meest recente update geïnstalleerd, maar ik heb alleen nog een zwart/wit thema, of thema's die bij de rijmodus behoren. Wat is dat paarse thema nu precies? Hoort die exclusief bij Eco mode? Of waar moet ik die vinden?
Paars? FotoFirePuma142 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:23:
Vanochtend de meest recente update geïnstalleerd, maar ik heb alleen nog een zwart/wit thema, of thema's die bij de rijmodus behoren. Wat is dat paarse thema nu precies? Hoort die exclusief bij Eco mode? Of waar moet ik die vinden?
Dus in de app airco aanklikken, en dan iets met de sleutel doen? Sorry dat ik dat laatste stukje niet begrijp?king_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:58:
[...]
Pro-tip: aanzetten via app, en daarna via de keyfob grote toets (sluiten) + 5 sec toets hold met pijltje.
Hier te zien.
Volgens mij voor de eNiro?
Beetje hit and miss nog de verwarming. Vanavond weer ijskoud gehad in de auto. Zelfde instellingen als afgelopen dagen.
Ik heb een my23 en wel de pre heat update alleen ik zie een soort ouderwetse gloeispiraal ipv een sneeuwvlokje.... Iemand anders ook opgevallen?
Ik heb het 6 keer gelezen en snap het nog niet. Kun je het nog een keertje uitleggen in Jip en Janneke taal?Joer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:53:
[...]
Dus in de app airco aanklikken, en dan iets met de sleutel doen? Sorry dat ik dat laatste stukje niet begrijp?
Heb je een DC ingesteld? Dan na zo'n 30 seconden verandert het symbooltje en staat ie aan. Ik heb de mijne geïnstalleerd gekregen vorige week a €35, dat viel mee.Litewave schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:48:
Ik heb een my23 en wel de pre heat update alleen ik zie een soort ouderwetse gloeispiraal ipv een sneeuwvlokje.... Iemand anders ook opgevallen?
E-GMP platform krijgt een performance en range boost (MY24 waarschijnlijk denk ik?)
https://electrek.co/2022/...ive-performance-upgrades/
https://electrek.co/2022/...ive-performance-upgrades/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k7QVVfznZRevHX4yyv0NC3EY.jpg?f=user_large)
1: bovenste knop
2: direct daarna de knop ‘hold’ met 270 graden pijl 5 seconden indrukken.
Resultaat: klimaatbeheersing gaat aan op de laatste stand. En blijft aan. Geniaal!
Met name in zomer erg prettig, en daarnaast blijft ie aan als deur open gaat.
In de winter doe ik:
* app voorverwarmen. 27 graden, en alle vinkjes aan.
* bovenstaande routine met afstandbediening
Ik heb nooit, maar dan ook nooit een koude auto (behalve in de zomer 😂😂)
Misschien domme vraag maar hoe krijg je de verwarming weer uitking_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:17:
[Afbeelding]
Resultaat: klimaatbeheersing gaat aan op de laatste stand. En blijft aan. Geniaal!
In de winter doe ik:
Door de auto uit te zetten...Litewave schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:26:
[...]
Misschien domme vraag maar hoe krijg je de verwarming weer uit
Moet dat fysiek in de auto of kan dat ook met de afstandsbediening?
Auto zet je toch aan met die "hold" knop?king_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:34:
[...]
Niet helemaal, want auto staat al uit (deuren dicht). Beste is de app gebruiken
Bij mij nog niet gelukt in de zomer om te koelen dus kan het zelf niet verifiëren.
Klimaat gaat aan dat klopt. Weet niet of de rest aan gaat. Boeit mij ook niet eerlijk gezegd.Phusebox schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:38:
[...]
Auto zet je toch aan met die "hold" knop?
Bij mij nog niet gelukt in de zomer om te koelen dus kan het zelf niet verifiëren.
Is ook voor Gen5W en ik kon de 7 december update voor de EV6 downloaden.
Dacht dat de Niro ook de Gen5W heeft.FirePuma142 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:43:
[...]
Is ook voor Gen5W en ik kon de 7 december update voor de EV6 downloaden.
Ja voor de volledigheid ondanks jouw heldere uitleg;king_dude schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:17:
[Afbeelding]
In de winter doe ik:
Het werkt dus max.10mtr van de auto. Als jij verder gaat parkeren..? In het praktijk (uit mijn ervaring) is het meestal veel meer, dan 10mtr.Ouwkes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:20:
[...]
Ja voor de volledigheid ondanks jouw heldere uitleg;
[Afbeelding]
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
:strip_exif()/f/image/jgpt7Eco01T7tCkAdhzpA1jY.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij uitleggen waarom de auto om half 9 begint met laden terwijl hij voor 60% vol zit? Ik had verwacht dat hij pas om 23:00 uur zou beginnen..... Als ik daltarief alleen doe dan laad hij bij andere publieke palen overdag ook niet meer behalve als ik het schema overbrug door de knop in te houden bij de laadpoort of is er een soort optie om die daltarieven schema alleen voor je thuis / werk adres te doen die ik over het hoofd heb gezien?
[ Voor 4% gewijzigd door Litewave op 08-12-2022 21:19 ]
Of genoegen nemen met 15 minuten.Joer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:53:
[...]
Dus in de app airco aanklikken, en dan iets met de sleutel doen? Sorry dat ik dat laatste stukje niet begrijp?
Ik ben volledig met je eens dat scheduled laden gekoppeld zou moeten worden aan GPS locatie.Litewave schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:14:
[Afbeelding]
Kan iemand mij uitleggen waarom de auto om half 9 begint met laden terwijl hij voor 60% vol zit? Ik had verwacht dat hij pas om 23:00 uur zou beginnen..... Als ik daltarief alleen doe dan laad hij bij andere publieke palen overdag ook niet meer behalve als ik het schema overbrug door de knop in te houden bij de laadpoort of is er een soort optie om die daltarieven schema alleen voor je thuis / werk adres te doen die ik over het hoofd heb gezien?
Dus op de plek waar je de schedule instelt, daar de schedule activeren. Of op z’n minst de mogelijkheid dit aan de huidige locatie te koppelen.
Zoiets.
Dus thuis alleen tijdens daltarief bijladen en op kantoor, of ergens anders aan een paal direct starten met laden.
Echt superonhandig dat ik nu op kantoor de kabel aansluit m’n pas langs de paal haal en dan snel via de app ‘starten met laden’ moet aanklikken om de schedule te overriden. Dat moet snel genoeg, anders annuleert de paal de laadsessie.
Edit: Misschien dat dat vinkje ‘alleen daluren’ bij scheduled laden bedoeld is om de schedule tijdelijk te overriden ofzo, maar dat lijkt me allemaal erg bewerkelijk. Plus vergeet je weer dat vinkje aan te zetten als de auto weer thuis staat.
Dan is laden starten via de app zelf nog het eenvoudigst.
[ Voor 14% gewijzigd door PrimaBB op 08-12-2022 21:45 ]
Dat sneeuwvlokje komt pas als preheat actief wordt. Afhankelijk van temperatuur en afstand tot de snellader. En bij minimaal nog 24% batterij.Litewave schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:48:
Tuurlijk, gewoon als je door de badkamer holt vast op "climate" drukken in de app, stap je 10 minuten later in een warme auto. zonder laadsnoer. Dat werkt sowieso, doe het elke ochtend zo. Stuur warm, auto warm :-)Joer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:58:
Yes. En komende week zonder krabben instappen, jas achterin en direct wegrijden.JeJeBe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:45:
[...]
Tuurlijk, gewoon als je door de badkamer holt vast op "climate" drukken in de app, stap je 10 minuten later in een warme auto. zonder laadsnoer. Dat werkt sowieso, doe het elke ochtend zo. Stuur warm, auto warm :-)
Disclaimer: Zelf nog niet getest of ramen volledig ontdooid zullen zijn met matige vorst.
[ Voor 9% gewijzigd door PrimaBB op 08-12-2022 21:49 ]
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/yXWltWEKaWfc4zg9DMqYPR0E.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iB6RYBnVnpD307AQxtqAvXZp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mC247ALhwHiswZLOGRV3Exg5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GUH9N9oenKktOyfyNFBuVBgs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EpbA3wJI1znnlIIbgscv2hVj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JlthpIXIN8PJCx6yqloHYjWE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SRCOobmIgVDxJz802a7pkSjZ.jpg?f=fotoalbum_large)