Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
everlast666 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:49:
[Afbeelding]

Iemand ervaring met dit ding ? Ben benieuwd of de knippers voldoende oranje blijven ?!
Als dat foto's van een amerikaanse EV6 zijn heb ik mijn twijfels, die hebben de richtingaanwijzers in de rode achterlichten zitten. Dan zou de wrap niet doorzichtig (genoeg) zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 03-12-2022 15:30 ]

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 18:28
Solarman schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:15:
[...]

Als dat foto's van een amerikaanse EV6 zijn heb ik mijn twijfels, die hebben de richtingaanwijzers in de rode achterlichten zitten. Dan zou de wrap niet doorzichtig (genoeg) zijn.
Zijn er mensen hier die wat met die chroom lijst gedaan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2024
[Afbeelding]

Iemand ervaring met dit ding ? Ben benieuwd of de knippers voldoende oranje blijven ?!
Heel mooi, heb jij een link waar je dat kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 28-01 23:44
[Afbeelding]

Is er niet mooier op geworden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 18:28
Heems78 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:51:
[...]

Heel mooi, heb jij een link waar je dat kan bestellen?
https://www.ebay.com/itm/175363221707

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-05 16:17
Nee dat ziet er niet uit. /3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 06-05 18:47
EricEB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:57:
[...]

De regen instellingen zijn (bij mij ..!) heel goed merk- en voelbaar.
Heel verwarrend na al die topics over regenwissers. :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
Hier ervaring met laden bij Fastned? Ik heb de auto een aantal keer aan een 300 kWh paal gehad maar laden gaat dan rond de 50 kWh. Ik maak gebruik van Autocharge. Accu was rond de 40% en buitentemperatuur rond de 4 graden. Ik heb niet de laatste update om de accu voor te verwarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door GoEV6 op 03-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
GoEV6 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:16:
Hier ervaring met laden bij Fastned? Ik heb de auto een aantal keer aan een 300 kWh paal gehad maar laden gaat dan rond de 50 kWh. Ik maak gebruik van Autocharge. Accu was rond de 40% en buitentemperatuur rond de 4 graden. Ik heb niet de laatste update om de accu voor te verwarmen.
Die ervaring heb ik inderdaad ook al een paar maal gehad. Bij lange na geen maximale/optimale laadsnelheid. 50-60 kWh gaat wat later wel vaak naar 75 kWh. Andere keren komt er wel netjes ruim 150 kWh uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
Wat is nu precies je vraag? Want volgens mij zeg je allemaal geen gekke dingen namelijk. Je laadt niet sneller dan 50kwh omdat je batterij te koud is en 40% is niet laag genoeg om überhaupt 230 kWh te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
MChellinga schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:34:
[...]

Wat is nu precies je vraag? Want volgens mij zeg je allemaal geen gekke dingen namelijk. Je laadt niet sneller dan 50kwh omdat je batterij te koud is en 40% is niet laag genoeg om überhaupt 230 kWh te halen.
Mijn vraag staat toch aan het begin met een ? erachter? Ben benieuwd of dit gebruikelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
GoEV6 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:38:
[...]

Mijn vraag staat toch aan het begin met een ? erachter? Ben benieuwd of dit gebruikelijk is.
Ja, want je accu is te koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
Dartlink schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:38:
[...]

Ja, want je accu is te koud.
Duidelijk. Dus pas na de update en na het navigeren via de Kia navigatie gaat laden (een stuk) sneller?

Volgens Fastned zou je met de EV6 met een optimale accutemperatuur en ee. accu van tussen de. 52% en 78% nog minimaal 150 kWh moeten kunnen halen.

[ Voor 29% gewijzigd door GoEV6 op 03-12-2022 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
GoEV6 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:40:
[...]

Duidelijk. Dus pas na de update en na het navigeren via de Kia navigatie gaat laden (een stuk) sneller?

Volgens Fastned zou je met de EV6 met een optimale accutemperatuur en ee. accu van tussen de. 52% en 78% nog minimaal 150 kWh moeten kunnen halen.
Ja

En

"optimale accutemperatuur" is hier het sleutelwoord ;) en uit ervaring kan ik zeggen dat dat prima kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Bij is sinds net ook de radio aan de beurt, voor geen geluid meer. Alleen achter. Auto net een maandje oud. Word ff dealer bellen maandag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
everlast666 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:33:
[...]

Het antwoord op veel vragen op dit forum is inmiddels vaak ook gewoon op dit forum te vinden……..
Zoekfunctie gebruiken en in dit geval zoeken op dechromen en wrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Joer schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:12:
Bij is sinds net ook de radio aan de beurt, voor geen geluid meer. Alleen achter. Auto net een maandje oud. Word ff dealer bellen maandag
Oei, ik had gedacht dat ze dit probleem inmiddels wel verholpen hadden bij nieuw te produceren auto's.

Pin reset al geprobeerd?

Hoop dat de levertijd beter is inmiddels van de versterkers.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Heeft iemand een oplossing om bij opening van de laadklep de aansluiting verlicht te hebben?
Bijvoorbeeld d.m.v. een hele kleine opplakbare ledverlichting met bewegingssensor die dan aangaat?

Ik sta regelmatig met de kabel te hannesen, en te zoeken met m'n vinger om de klep te sluiten in het donker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 13:34
Ruud010 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:18:
Heeft iemand een oplossing om bij opening van de laadklep de aansluiting verlicht te hebben?
Bijvoorbeeld d.m.v. een hele kleine opplakbare ledverlichting met bewegingssensor die dan aangaat?

Ik sta regelmatig met de kabel te hannesen, en te zoeken met m'n vinger om de klep te sluiten in het donker.
De laadstreepjes geven al enorm veel licht. Met je andere hand dat licht reflecteren, dan wordt je en niet meer verblind en je hebt licht bij je contactpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zondag 4 december 2022 @ 06:03:
[...]

Oei, ik had gedacht dat ze dit probleem inmiddels wel verholpen hadden bij nieuw te produceren auto's.

Pin reset al geprobeerd?

Hoop dat de levertijd beter is inmiddels van de versterkers.
Had ik ook verwacht, maar helaas. Toen ik later weer terug naar huis reed deed alles het weer. Maar ga zo ie zo de dealer bellen morgen met de melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53

De oplossing geef je al :) Nu nog een passend ledlampje bv met knoopcelbatterij vinden of nog beter magnetisch en usb oplaadbaar……..Ik zoek mee want is idd heel irritant op een donkere plek.

[ Voor 4% gewijzigd door Waterman53 op 04-12-2022 12:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink

Ga je toevallig daarna rijden? Je hoeft hem dan in principe niet te sluiten. Bij het in D of R zetten gaat ie ook automatisch dicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Waterman53 schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:11:
[...]

De oplossing geef je al :) Nu nog een passend ledlampje bv met knoopcelbatterij vinden of nog beter magnetisch en usb oplaadbaar……..Ik zoek mee want is idd heel irritant op een donkere plek.
Deze passen aan de binnenkant van de klep maar niet leverbaar momenteel zie ik:
https://amzn.eu/d/57PD3NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 02:16
Ik wil eventueel winterwielen zonder bandendruk censors monteren. Heeft iemand ervaring daarmee? Zal de auto steeds foutmeldingen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:04
Wiliyama schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:38:
Ik wil eventueel winterwielen zonder bandendruk censors monteren. Heeft iemand ervaring daarmee? Zal de auto steeds foutmeldingen geven?
Geen ervaring mee, maar banden mogen niet meer zonder TPMS voor nieuwe auto’s sinds 2014.

En dus idd continu foutmeldingen.

Waarom zou je nog zonder willen? Is wel voor je eigen veiligheid. En die van anderen.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Hoe weet je dat zo zeker als je er geen ervaring mee hebt? Is het een aanname?
Krijg je een boete? Na aantal jaren werken ze niet meer als de batterijen leeg zijn. Moet je dan bij wielen die op dat moment in gebruik zijn de banden verwijderen en nieuwe sensoren plaatsen....?
Misschien weet iemand wel het antwoord op mijn vraag zonder iets aan te nemen. Dat zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Phusebox schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:33:
[...]

Deze passen aan de binnenkant van de klep maar niet leverbaar momenteel zie ik:
https://amzn.eu/d/57PD3NF
Zoiets maar dan ook met bewegingssensor. Ook om onder middenconsole te plakken zodat opbergruimte daaronder ook goed verlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
Dartlink schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:56:
[...]

Ga je toevallig daarna rijden? Je hoeft hem dan in principe niet te sluiten. Bij het in D of R zetten gaat ie ook automatisch dicht :)
Nee toch? Ik krijg een melding dat de laadklep dan nog openstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 19:56
Vandaag sneeuwkettingen gepast, lijkt allemaal zonder problemen te passen. Moet ze als ik ze daadwerkelijk nodig heb misschien even wat meer gebalanceerd eronder leggen, maar eerste indruk is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hdM9h3yWMJSqbKZFmMNqDUpOrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wQIyugu6lcyXbZ3qD5GC8wT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnkIDwkwiGINiImBUxElLFF_fXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsW6XMeeC1jFwVCrtThFsQKL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQEyDkPo1PhZ4tF5jhSyenMzN1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUggFt7Sejc9P9JSEmEkyy98.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qw5qJYeim0kDJC3APGNUUVIVINI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl66RepluDeE6sv6apBB5UGv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9xgOjHbSKhRCYB3XmR8ewaChBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoxuhRH3LO0IpRgANyC3ubSa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W_GudzSzT4Y2I_FYc5XgZUNcks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbGuDwHa0YHzrlcQQRl318Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid, ik heb 20 inch banden en heb deze set gekocht

Jeej alweer een Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:38:
Nog niet bij de EV6, maar mijn huidge auto blijft een oranje bandenlampje branden op het dashboard.
Er zal altijd een melding in beeld blijven, door in ieder geval een lampmelding in je dashboard.
Het is nl. wel verboden voor fabrikanten om de melding uit te (kunnen) zetten.
Het wordt alleen getest bij de APK (afkeurpunt), een boete krijg je niet.
En JA, je moet als de batterijen op zijn nieuwe TPMS sensoren plaatsen, maar ze gaan toch minimaal 100.000km of 5 jaar mee.

Wel opgemerkt dat ik niet weet hoe verzekeringsmaatschappijen zullen reageren wanneer er een ongeval zou plaatsvinden waarbij een band tot een mogelijke oorzaak kan behoren. TPMS is nl. wel verplicht voor de typegoedkeuring van de auto en daar voldoe je niet aan op dat moment, maar wat de verzekeraars wel eisen.

Maar waarom zonder, uitgezonderd het prijstechnische deel.

Edit:
Het maakt niet uit wat voor soort band je op de velg hebt, TPMS is altijd verplicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 04-12-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Tolga07 schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:01:
[...]

Nee toch? Ik krijg een melding dat de laadklep dan nog openstaat.
Mijn EV6 wel ;) probeer het eens zou ik zeggen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Net zoals een Kia monteur zei dat ie vaker uitstapte om te kijken of ie de kabel uit de auto had gehaald voor het wegrijden. Volgens mij kun je helemaal niet wegrijden als de kabel er nog in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:25
Phusebox schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:03:
Net zoals een Kia monteur zei dat ie vaker uitstapte om te kijken of ie de kabel uit de auto had gehaald voor het wegrijden. Volgens mij kun je helemaal niet wegrijden als de kabel er nog in zit?
Correct, volgens mij kun je niet eens rijden met de laadklep open.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:03:
Zolang er een kabel gelockt is kan ik niet wegrijden inderdaad. Als er geen kabel gelockt is, maar de klep wel open, en ik hem in een versnelling zet, dan gaat ie zelf dicht. Ondanks de waarschuwing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:08:
[...]

Correct, volgens mij kun je niet eens rijden met de laadklep open.
Klopt. Want hij sluit zelf automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:10:
[...]

Klopt. Want hij sluit zelf automatisch.
Oh? Ik heb wel eens een waarschuwing gehad toen ik weg wou rijden met een open laadklep.
Toen moest ik weer uitstappen om hem weer dicht te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama

Lampje van de action voor 1.99 met sensor met dubbelzijdige techn. tape vastplakken op de gewenste plek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKvWf2ifjux6Uh3rUzwNsgMl0q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jb2BnfcGI8ogQWJr81NmNlWm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123

Wanneer je je hand voor de LEDs houdt weerkaatst er genoeg licht om de knoppen duidelijk te kunnen zien, niet nodig om aan het plakken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 21:10
Loei123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:26:
[...]

Wanneer je je hand voor de LEDs houdt weerkaatst er genoeg licht om de knoppen duidelijk te kunnen zien, niet nodig om aan het plakken te gaan.
Lampje van je telefoon kan je ook nog gebruiken 🤔🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:21:
[...]

Oh? Ik heb wel eens een waarschuwing gehad toen ik weg wou rijden met een open laadklep.
Nu ben ik getriggered. Ben heel benieuwd of hier dan inderdaad verschillen in zijn.

Ik ben vrij lui dat ik de kabel eruit haal, in de kofferbak leg, en instap. En via de versnelling gaat ie dan dicht.

Werkte op 't binnen knopje drukken ook niet bij jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Loei123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:21:
[...]

Ik krijg alleen een waarschuwing als de kabel er nog in zit. Zonder kabel gaat de klep gewoon dicht bij wegrijden. Helemaal toegerust op luie en incidenteel verstrooide mensen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Dartlink schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:38:
[...]

Nu ben ik getriggered. Ben heel benieuwd of hier dan inderdaad verschillen in zijn.

Ik ben vrij lui dat ik de kabel eruit haal, in de kofferbak leg, en instap. En via de versnelling gaat ie dan dicht.

Werkte op 't binnen knopje drukken ook niet bij jou?
Ik deel dezelfde ervaring met Loei, kabel eruit, vergeten om laadklep dicht te doen, ik zet hem in z'n versnelling en ik word begroet met een waarschuwing "Laadklep open", via knopje in interieur dichtgedaan en ik kon verder. Ik heb wel de 58 kWh versie, maar dat zou 0 verschil moeten uitmaken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Tolga07 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:24:
[...]

Ik deel dezelfde ervaring met Loei, kabel eruit, vergeten om laadklep dicht te doen, ik zet hem in z'n versnelling en ik word begroet met een waarschuwing "Laadklep open", via knopje in interieur dichtgedaan en ik kon verder. Ik heb wel de 58 kWh versie, maar dat zou 0 verschil moeten uitmaken neem ik aan?
Bijzonder. Hier ook de 58 kwh versie, dus dat zou niet uit moeten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Tolga07 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:24:
[...]

En Loei heeft exact dezelfde versie als ik. Dus 0,0. Wat gebeurt er als je de melding negeert en gewoon in de D zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat zijn de ervaringen met ontlading / batterijverlies met langdurig stilstaan? Hoeveel % verliest de EV6 gebruiker per 24 uur niet gebruiken?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Dartlink schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:39:
[...]

En Loei heeft exact dezelfde versie als ik. Dus 0,0. Wat gebeurt er als je de melding negeert en gewoon in de D zet?
Vreemd nog nooit een melding gehad. Gewoon in D zetten en hij gaat vanzelf dicht of het knopje naast het stuur drukken.
Of met spraak, dan gaat ook dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
everlast666 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:33:
[...]

Ik. Even zoeken in dit topic onder ‘wrap’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
bombadil schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:03:
Wat zijn de ervaringen met ontlading / batterijverlies met langdurig stilstaan? Hoeveel % verliest de EV6 gebruiker per 24 uur niet gebruiken?
Bij mij 0%, YMMV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
De Ideale Man schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:08:
[...]

Vreemd nog nooit een melding gehad. Gewoon in D zetten en hij gaat vanzelf dicht of het knopje naast het stuur drukken.
Of met spraak, dan gaat ook dicht.
Ik krijg de melding wel, maar verdwijnt als je hem in een versnelling zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Dartlink schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:29:
[...]

Ik krijg de melding wel, maar verdwijnt als je hem in een versnelling zet :)
Hmm, nu twijfel ik of ik de melding zie als ik de deur dichtklap of hem in z’n versnelling probeer te zetten. Morgen maar eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Wiliyama schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:22:
[...]

Lampje van de action voor 1.99 met sensor met dubbelzijdige techn. tape vastplakken op de gewenste plek.[Afbeelding]
Sorry ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat het over de achterklep ging. Dus negeer mijn bovenstaande reactie.

Inderdaad gaat bij mijn GT line de klep dicht bij wegrijden, bij de op de knop binnen in de auto te drukken, door tegen de laadklep zelf te drukken, via de app of door de knop bij de laadklep te bedienen maar die is in het donker inderdaad moeilijk te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Solarman schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:07:
[...]

Nog niet bij de EV6, maar mijn huidge auto blijft een oranje bandenlampje branden op het dashboard.
Er zal altijd een melding in beeld blijven, door in ieder geval een lampmelding in je dashboard.
Het is nl. wel verboden voor fabrikanten om de melding uit te (kunnen) zetten.
Het wordt alleen getest bij de APK (afkeurpunt), een boete krijg je niet.
En JA, je moet als de batterijen op zijn nieuwe TPMS sensoren plaatsen, maar ze gaan toch minimaal 100.000km of 5 jaar mee.

Wel opgemerkt dat ik niet weet hoe verzekeringsmaatschappijen zullen reageren wanneer er een ongeval zou plaatsvinden waarbij een band tot een mogelijke oorzaak kan behoren. TPMS is nl. wel verplicht voor de typegoedkeuring van de auto en daar voldoe je niet aan op dat moment, maar wat de verzekeraars wel eisen.

Maar waarom zonder, uitgezonderd het prijstechnische deel.

Edit:
Het maakt niet uit wat voor soort band je op de velg hebt, TPMS is altijd verplicht.
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb in mijn huidige nieuwe zomervelgen geen officiële KIA TPMS sensoren zitten die geprogrammeerd zouden zijn voor de EV6. Ondanks dat KIA ook geprobeerd heeft om ze aan te melden is het niet gelukt. Dus continu melding op het display. Nu ga ik wintervelgen kopen, om niet weer dat risico te lopen wilde ik er geen meer monteren. €250 voor originele vond ik te duur. Maar ga ze nu dan toch maar aanschaffen. Vandaar mijn eerste reden om het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 11:24
Hier ervaring met laden bij Fastned?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 11:24
...

[ Voor 98% gewijzigd door henrov op 04-12-2022 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:27:
[...]

Ik heb in mijn huidige nieuwe zomervelgen geen officiële KIA TPMS sensoren zitten die geprogrammeerd zouden zijn voor de EV6. Ondanks dat KIA ook geprobeerd heeft om ze aan te melden is het niet gelukt. Dus continu melding op het display. Nu ga ik wintervelgen kopen, om niet weer dat risico te lopen wilde ik er geen meer monteren. €250 voor originele vond ik te duur. Maar ga ze nu dan toch maar aanschaffen. Vandaar mijn eerste reden om het niet te doen.
Helemaal mee eens, ze zijn schrikbarend duur. (Wel de juiste beslissing (y) ).
Neem anders eens contact op met deze groep, die zeggen ook aftermarket TPMS sensoren te leveren voor elk voertuig. (toevallig in de tekst van Kia tot een Ferrari)
Ze programmeren ze, indien nodig, ook vooraf zodat ze geschikt zijn voor je auto.
Nu weet ik niet of ze de sensoren ook zomaar zonder velgen leveren, maar niet geschoten is altijd € 250,-.... ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 08:51
Wiliyama schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:27:
[...]

In mijn wintervelgen hebben ze TPMS sensoren van CUB geplaatst.
Deze konden ze voor elke auto programmeren en hier hadden ze nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb hier 100 euro voor betaald (inclusief programmeren).
Indien interesse stuur me even een pb dan geef ik je de naam en het telefoonnummer door van degenen die ik daar gesproken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-03 23:02
Vandaag mijn EV6 opgehaald (air) en kom niet helemaal uit de keyless entry. Wanneer ik met de sleutel op zak naar de auto toe loop klappen de spiegels uit en gaat de verlichting aan. Echter de auto is vergrendeld. Maakt niet uit hoe ik de deurgreep beet pak / aandruk de auto ontgrendeld niet en ik moet de sleutel gebruiken om de auto te ontgrendelen. Zijn er andere gebruikers met een Air model die dit kunnen verklaren of kunnen uitleggen hoe het wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Litewave schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:48:
Vandaag mijn EV6 opgehaald (air) en kom niet helemaal uit de keyless entry. Wanneer ik met de sleutel op zak naar de auto toe loop klappen de spiegels uit en gaat de verlichting aan. Echter de auto is vergrendeld. Maakt niet uit hoe ik de deurgreep beet pak / aandruk de auto ontgrendeld niet en ik moet de sleutel gebruiken om de auto te ontgrendelen. Zijn er andere gebruikers met een Air model die dit kunnen verklaren of kunnen uitleggen hoe het wel werkt?
Is een instelling, even zoeken in je instellingen menu :)

Zelf de EV6 niet in de buurt dus kan even niet helpen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
Dartlink schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:49:
[...]

Is een instelling, even zoeken in je instellingen menu :)

Zelf de EV6 niet in de buurt dus kan even niet helpen zoeken.
Ik heb deur instellingen bekeken maar kon niks vinden. Wat zou de instelling moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Litewave schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:58:
[...]

Ik heb deur instellingen bekeken maar kon niks vinden. Wat zou de instelling moeten zijn?
Ik gok iets met comfort. Zo snel ik kan kijken laat ik weten (of iemand moet me voor zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
Dartlink schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:01:
[...]

Ik gok iets met comfort. Zo snel ik kan kijken laat ik weten (of iemand moet me voor zijn :) )
Die heb ik niet, alleen een optie ontgrendelen bij P stand, contact uit of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Litewave schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:03:
[...]

Die heb ik niet, alleen een optie ontgrendelen bij P stand, contact uit of uitgeschakeld.
Setup → Vehicle → Door → Activate Approach Unlock

Maar werkt dit op de Air wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Mogelijk is het openen bij nadering gedeactiveerd. Dat doe je bv als je de auto door de wasstraat haalt. In de handleiding onder 5-6 staat hoe je dit weer activeert. Vergrendeltoets op de handgreep en smart key samen 4 tellen inhouden en het zou weer moeten werken. Ik hoop voor je dat dit het probleem is.dan is er ieg niets mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Dit is helaas een (domme) producteigenschap van de Air. Om de auto te ontgrendelen dien je ook nog stevig op de portiergreep te drukken ter hoogte van de inkeping. Op deze manier heb je dus vrijwel niks aan keyless entry. In de praktijk gebruik ik gewoon 'ouderwets' de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
marcel3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:22:
[...]

Dit is helaas een (domme) producteigenschap van de Air. Om de auto te ontgrendelen dien je ook nog stevig op de portiergreep te drukken ter hoogte van de inkeping. Op deze manier heb je dus vrijwel niks aan keyless entry. In de praktijk gebruik ik gewoon 'ouderwets' de afstandsbediening.
Dank voor de tip, door inderdaad hard te drukken gaat de auto open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 20:23
In februari hoop ik met mijn in januari te leveren EV6 op wintersport te gaan.

Ik heb me even ingelezen in diverse sneeuwkettingen topics in verschillende landen en met inachtneming van de manual waarin staat dat er een Class S sneeuwketting op moet (max. 12mm dikke ketting) geschikt voor een SUV of zwaardere personenwagen kwam ik in duitsland de volgende ketting tegen;

Pewag servo 9 RS9 18813

Tevens werd er gemeld dat, dit de ketting is die de Volkswagen groep gebruikt voor de ID4 en de Enyag.

Even googlen in Nederland bij Volkswagen levert het volgende op:

Sneeuwkettingen Servo 9

Maar bij Skoda in de aanbieding!:

Å KODA sneeuwketting 19 inch

Ik heb vandaag alvast een setje besteld, wellicht kunnen anderen er hun voordeel mee doen?

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Voor iedereen die met wisselend succes ‘auto climate’ (niet meer) gebruikt tegen beslagen ramen:

* gebruik niet de ECO drive mode, maar alleen NORMAAL of sport. Deze zorgt voor een mindere werking van de airco, en kan net het duwtje zijn wat als resultaat beslagen ramen geeft. Zeker omdat de logica tussen aan/uit/wissel van standen nogal rudimentair werkt.

Als je ECO wel wilt gebruiken, doe dat pas wanneer de binnenruimte écht goed warm en droog is. Ik heb gemerkt dat dit goed werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 06-12-2022 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:38:
Voor iedereen die met wisselend succes ‘auto climate’ (niet meer) gebruikt tegen beslagen ramen:

* gebruik niet de ECO drive mode. Deze zorgt voor een mindere werking van de airco, en kan net het duwtje zijn wat als resultaat beslagen ramen geeft. Zeker omdat de logica tussen aan/uit/wissel van standen nogal rudimentair werkt.

Als je ECO wel wilt gebruiken, doe dat pas wanneer de binnenruimte écht goed warm en droog is. Ik heb gemerkt dat dit goed werkt!
Kan het zijn dat dat je de eco mode van de climate control aan hebt staan in de instellingen? Zo ja, dan werkt deze, voor zover ik begrepen heb, dus enkel in de eco stand als je ook eco drive mode hebt.

Dus eco drive mode gebruiken zou wellicht wel mogelijk zijn, als je de eco climate control maar uit hebt staan?

Kia; makkelijker kunnen we het niet maken :+

Ik moet zeggen dat ik het nu in de auto wel redelijk warm krijg, moet wel de auto modus uitzetten, en handmatig op voeten en lichaam richten. Maar na een half uur begint het toch weer af te koelen, dus nu nog een manier om het warm te houden...

Het verbruik is momenteel rond de 20 kWh/100 km gemiddeld, waarbij de climate control ca. 20% van het verbruik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:45:
[...]

Kan het zijn dat dat je de eco mode van de climate control aan hebt staan in de instellingen? Zo ja, dan werkt deze, voor zover ik begrepen heb, dus enkel in de eco stand als je ook eco drive mode hebt.

Dus eco drive mode gebruiken zou wellicht wel mogelijk zijn, als je de eco climate control maar uit hebt staan?

Kia; makkelijker kunnen we het niet maken :+

Ik moet zeggen dat ik het nu in de auto wel redelijk warm krijg, moet wel de auto modus uitzetten, en handmatig op voeten en lichaam richten. Maar na een half uur begint het toch weer af te koelen, dus nu nog een manier om het warm te houden...

Het verbruik is momenteel rond de 20 kWh/100 km gemiddeld, waarbij de climate control ca. 20% van het verbruik is.
Dat verbruik haalde ik een maand of 2 geleden, zit nu wel op de 24kwh/100km.

Fijn dat je ook de niet-auto modus van de climate control hebt ontdekt. :+
Echter wordt in mijn ervaring de auto niet koud na 30 minuten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

* gebruik niet de ECO drive mode. Deze zorgt voor een mindere werking van de airco, en kan net het duwtje zijn wat als resultaat beslagen ramen geeft. Zeker omdat de logica tussen aan/uit/wissel van standen nogal rudimentair werkt.

Aanvullend: instellingen -> rijmodus -> ‘airconditioning ECO modus’ uitzetten (als aanvulling op mijn verhaal en uitleg van Phuse)

Dit, icm met mijn tip zou goede resultaten moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
* per abuis *

[ Voor 96% gewijzigd door king_dude op 06-12-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Zo juist de dealer aan de lijn gehad ontremd het wegvallen van de speakers. Is natuurlijk een bekend probleem maar ze moeten eerst de stappenplan van Kia volgen, eerst kijken naar update, en als die recent is dan een nieuwe versterker bestellen. Zal wel gelijk de laatste worden omdat de auto net een maand oud is. Maar we gaan het mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Hoera ! Onze EV6-en zijn niet de enige ev's met kachelproblemen...

Collega kreeg afgelopen vrijdag zijn BMW i4...hele weekend niet warm te krijgen, maandag mocht hij bij dealer auto achterlaten. Bleek dat er meer i4 met zelfde probleem bekend waren, sommige wachten op nwe onderdelen. Zelfde tactiek, eerst software updaten , daarna technisch uitzoeken...)Andere collega met i4 werd aflevering uitgesteld, zelfde kachel issue....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

* gebruik niet de ECO drive mode, maar alleen NORMAAL of sport. Deze zorgt voor een mindere werking van de airco, en kan net het duwtje zijn wat als resultaat beslagen ramen geeft. Zeker omdat de logica tussen aan/uit/wissel van standen nogal rudimentair werkt.

Heb hem altijd in normale modus, omdat hij daar standaard in staat.
Maar merk op langere ritten dat ik soms evengoed nog even de blower op 'front' moet zetten omdat het na een uurtje gewoon weer beslaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:20:
[...]

Heb hem altijd in normale modus, omdat hij daar standaard in staat.
Maar merk op langere ritten dat ik soms evengoed nog even de blower op 'front' moet zetten omdat het na een uurtje gewoon weer beslaat....
Laatste tijd weinig problemen met verwarming en beslagen ruiten. Alles meestal op auto 1-2 en 20 graden. Gisteren wel weer. Toen ontdekte ik dat het kwam doordat ik telefoneerde. Achteraf bedacht ik me dat het die keer dat het heel erg was we met 2 personen in de auto zaten en continu kletsten. Meestel rij ik alleen en praat niet tegen mezelf. :) Na korte 'praat' test bleek meteen weer het glas te beslaan. Verder zojuist gemerkt dat ik met mijn hoofd bijna tegen het dak zit en daardoor dicht bij het glas. 1x door mond uitademen en het raam beslaat. Afstand naar raam is kort. Zak ik met mijn hoofd omlaag dan lukt het niet om het raam te laten beslaan. Kan het zijn dat mensen die dicht bij bovenkant raam zitten daar meer last van hebben dan korte mensen die lager zitten? Natuurlijk mag dat niet. Misschien is praten en dicht bij het raam zitten de oorzaak van die willekeur.

[ Voor 22% gewijzigd door Wiliyama op 06-12-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Wiliyama schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:17:
[...]

Laatste tijd weinig problemen met verwarming en beslagen ruiten. Alles meestal op auto 1-2 en 20 graden. Gisteren wel weer. Toen ontdekte ik dat het kwam doordat ik telefoneerde. Achteraf bedacht ik me dat het die keer dat het heel erg was we met 2 personen in de auto zaten en continu kletsten. Meestel rij ik alleen en praat niet tegen mezelf. :) Na korte 'praat' test bleek meteen weer het glas te beslaan. Natuurlijk mag dat niet. Maar kunnen jullie ook die relatie leggen?
Zit wel vaak te bellen ja, dus dat zou het zomaar kunnen zijn.
Heb het ook niet altijd, maar wel regelmatig (nog nooit gehad in een andere auto!)
En hier altijd auto-2 op 21.5 graad.

Aan de andere kant, hele weekend korte ritten, met 3 personen in de auto waar er continu een zat te praten.
En de optie voorverwarmen zat er niet bij, want Sint kon moeilijk met een telefoon gaan zitten tijdens een huisbezoek :) Dus mogelijk dat daar de korte ritten de redding waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04
Dat probleem ken ik uit mijn Mercedes, wanneer je gaat bellen of het systeem denkt dat je er tegen praat gaat de ventilatie op de laagste stand.

De enige oplossing die ik daar heb gevonden is de climate control van auto afhalen en weer terug uit auto zetten, dat is intussen een automatisme geworden wanneer ik iemand bel of gebeld wordt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Simon59 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:25:
Is het op dit forum ook mogelijk om bepaalde personen en of discussies er uit te filteren??
Ik doe het met Custom CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
div[data-owner-id="ID VAN USER"] {
opacity: 0.1;
}
div[data-owner-id="ID VAN USER"]:hover {
opacity: 1;
}

Dus als je mij zou willen blokkeren zou je id 8072 moeten gebruiken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pica schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:43:
[...]

Ik doe het met Custom CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
div[data-owner-id="ID VAN USER"] {
opacity: 0.1;
}
div[data-owner-id="ID VAN USER"]:hover {
opacity: 1;
}

Dus als je mij zou willen blokkeren zou je id 8072 moeten gebruiken.
Of je doet "display: none" of "visibility: hidden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
marcel3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:22:
[...]

Hoezo? Het is toch keyless entry, je gebruikt geen key. Dit is altijd bij de meeste auto’s het geval. Even de handgreep aanraken/vastpakken en hij unlockt.

Je wilt eigenlijk het Approach Unlock system wat de GT-Line heeft ook in de de Air hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:01:
[...]

Je wilt eigenlijk het Approach Unlock system wat de GT-Line en Plus heeft ook in de de Air hebben?
Fixed it for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Anunnaki schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:01:
[...]

Hoezo? Het is toch keyless entry, je gebruikt geen key. Dit is altijd bij de meeste auto’s het geval. Even de handgreep aanraken/vastpakken en hij unlockt.

Je wilt eigenlijk het Approach Unlock system wat de GT-Line heeft ook in de de Air hebben?
Ik zou graag zien dat tegelijk met het uitklappen van de spiegels bij naderen ook de deuren gewoon van het slot gaan idd. Het is vrij onzinnig dat je daarvoor bij de Air ook nog een keer op de deurgreep moet drukken.
En als we dan toch bezig zijn zou ik ook graag de keuze hebben om de deuren automatisch bij weglopen ook weer te laten vergrendelen. De hardware is hiervoor aanwezig en de software kan ook niet heel ingewikkeld zijn.
Maar goed, het is klein bier natuurlijk, weet ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:21:
[...]

Ik zou graag zien dat tegelijk met het uitklappen van de spiegels bij naderen ook de deuren gewoon van het slot gaan idd. Het is vrij onzinnig dat je daarvoor bij de Air ook nog een keer op de deurgreep moet drukken.
En als we dan toch bezig zijn zou ik ook graag de keuze hebben om de deuren automatisch bij weglopen ook weer te laten vergrendelen. De hardware is hiervoor aanwezig en de software kan ook niet heel ingewikkeld zijn.
Er kan wel meer softwarematig wat er niet op zit. Dat zijn de keuzes die Kia gemaakt heeft en waarmee ze onderscheid willen maken tussen de uitvoeringen.

Het is jammer dat we geen opties hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 21:10
[...]

Volgens mij kan je dat gewoon instellen.
Ik heb het echter uitgezet omdat de auto ook steeds open gaat als hij/zij gewassen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Simon59 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:23:
[...]

Ik heb het echter uitgezet omdat de auto ook steeds open gaat als hij/zij gewassen wordt.
Nope. Verder heeft de Air geen probleem in de wasstraat want hij heeft geen auto pop out handles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05 18:37
[...]

Je kunt instellen dat de auto opent bij naderen - en als je niet instapt weer zelf sluit, dat is elke week het geval als ik de bakken buiten zet en met bak en al langs de auto manoeuvreer.

Instellen dat de auto na uitstappen spontaan op slot gaat als je wegloopt is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:22:
[...]

Er kan wel meer softwarematig wat er niet op zit. Dat zijn de keuzes die Kia gemaakt heeft en waarmee ze onderscheid willen maken tussen de uitvoeringen.

Het is jammer dat we geen opties hebben hier.
Da's toch ook een kostending .. als die hendels niet kunnen uitklappen omdat de aandrijving daarvoor ontbreekt, is dat allicht goedkoper. Of ga je me vertellen dat in z'n basiuitvoering die aandrijfmotor er wel inzit, maar ongebruikt blijft ? nee toch zeker ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

Ja de deur gaat ook niet automatisch voor mij open. Nu moet nog aan de hendel trekken om de deur te open, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:28:
[...]

Ja de deur gaat ook niet automatisch voor mij open. Nu moet nog aan de hendel trekken om de deur te open, erg vervelend.
Wat ik wel fijn/tof zo vinden als de frunk ook met de sleutel geopend kan worden net zoals bij Tesla, maar heel erg is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Ik idem. Elke keer bij langslopen in garage, bij de supermarkt, bij het wassen etc. Zeer vervelend. Blij dat het uitgeschakeld kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zover als ik uit de handleiding kan opmaken is er echt een verschil in de
Air en overige uitvoeringen wat betreft automatisch van slot afgaan. (handleiding 5-11 en 5-12).

De air doet alles hetzelfde behalve:
*Gaat niet automatisch van slot af, je moet dit altijd via de sensor of sleutel doen.
*Flush grepen moeten handmatig open gedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:20:
[...]

Da's toch ook een kostending .. als die hendels niet kunnen uitklappen omdat de aandrijving daarvoor ontbreekt, is dat allicht goedkoper. Of ga je me vertellen dat in z'n basiuitvoering die aandrijfmotor er wel inzit, maar ongebruikt blijft ? nee toch zeker ?
Nee dat bedoel ik niet. Maar er zijn zat merken die het wel doen. Hardware aanwezig maar softwarematig beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
De Ideale Man schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:29:
[...]

Wat ik wel fijn/tof zo vinden als de frunk ook met de sleutel geopend kan worden net zoals bij Tesla, maar heel erg is het niet.
Dan zou je idd wel meer nut hebben van dat hok voor bijv de laadkabel. Nu is dat gekkenwerk. Maar ja, de kosten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:30:
[...]

Dan zou je idd wel meer nut hebben van dat hok voor bijv de laadkabel. Nu is dat gekkenwerk. Maar ja, de kosten ...
Haha ja de frunk... Dat is zoiets waarvan je bij aankoop denkt "handig". Maar na ruim een half jaar is die 2x open geweest. 1x om de granny lader en alle andere accessoires in te dumpen, en 1x om er een sleutel in te gooien om de 12V accu in geval van nood los te koppelen...

The junk frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:41:
[...]

Haha ja de frunk... Dat is zoiets waarvan je bij aankoop denkt "handig". Maar na ruim een half jaar is die 2x open geweest. 1x om de granny lader en alle andere accessoires in te dumpen, en 1x om er een sleutel in te gooien om de 12V accu in geval van nood los te koppelen...

The junk frunk.
Jup eensch, wat ik eerder in andere auto's had liggen, liggen nu in de frunk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
[...]

The junk frunk.
Ik heb er mijn ruitenwisservloeistof in zitten, die sensor gaat al piepen als die nog maar voor de helft vol zit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
Solarman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:38:
Zover als ik uit de handleiding kan opmaken is er echt een verschil in de
Air en overige uitvoeringen wat betreft automatisch van slot afgaan. (handleiding 5-11 en 5-12).

De air doet alles hetzelfde behalve:
*Gaat niet automatisch van slot af, je moet dit altijd via de sensor of sleutel doen.
*Flush grepen moeten handmatig open gedrukt worden.
Precies dit. Tweede punt is uiteraard geen probleem, daar hebben we ook niet voor betaald. Eerste punt is ronduit irritant. Vooral omdat het geen sensor is maar een lompe fysieke knop onder de greep. Ipv één vloeiende handeling wordt het nu:
  • Drukken op de greep.
  • Wachten, want het werkt laggy.
  • Constateren dat je niet hard genoeg gedrukt hebt.
  • Nog een keer drukken.
  • Wachten - ja nu klikt hij wel
  • Deur openen
Dan is dus ouderwets ontgrendelen mbv de fob terwijl je aan komt lopen stukken sneller. Hoop dat de steen des aanstoots hiermee ook duidelijk is voor de verwende Plus en GT line rijders hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
[...]

The junk frunk.
Nou perfect toch. Er liggen idd de spullen in die je net die ene keer per jaar nodig hebt als net de hele kofferbak vol ligt. Zonder frunk had je het daaronder kunnen gaan zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacFan
  • Laatst online: 20:23
MChellinga schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:14:
[...]

Hahaha.. wat een vragen!

Zover:

Ja het start snel op.. en mits je je hotspot aan hebt op je telefoon maakt deze automatisch verbinding. De resolutie is spatzuiver en volledig. Ja je kunt ook offline series downloaden dan wel even een microsd in het apparaat steken.

Dit is indd dat ding via isnta! Ja je kunt ook andere apps streamen maar dat heb ik buiten mn IPTV app nog niet geprobeerd.

cartvbox.nl heb ik besteld was met 2 dagen binnen.
Vandaag ook de cartvbox binnen gekregen (4 dgn), even getest in m'n oude auto en werkt inderdaad vlekkeloos.

Schrok eerst wel even, kale verpakking, geen handleiding, geen manual op internet, maar na aansluiten direct wireless Carplay, settings apparaat op de carplay weergave, netflix aangemeld en super scherp beeld en werkelijk fantastisch geluid. Bioscoop in de auto nu!

En het allermooiste nog, het apparaat heeft ongeveer de halve grootte van een bankpas en kan dus mooi weggewerkt worden in de EV6, als die ooit nog arriveert.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
[...]

Dat zeg ik. Je wilt opties die horen bij de duurdere versie.
Pagina: 1 ... 230 ... 432 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic