• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:24
4x4wielen schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:06:
Vraag over het installeren van de accu pre-conditionering software bij een EV6;
Mijn dealer, vermeld bewust geen naam, weigert feitelijk zonder een servicebeurt of een reparatie anderszins deze software gratis als “service” of eventueel met betaling onder de voorwaarde op een creditering bij een latere servicebeurt of überhaupt vÓÓr deze winter te installeren. Eer er een reguliere servicebeurt plaatsvindt of een reparatie moet plaatsvinden zou ik zomaar bij mijn dealer twee winters op de pre-conditionering moeten wachten.

Welke ervaringen hebben de “tweakers” van het grote KIA EV6 topic met het vÓÓr deze winter zonder of tegen betaling installeren van de pre-conditionering software.
Update gratis bij de 30.000 km beurt.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
Mijn dealer, vermeld bewust geen naam, weigert feitelijk zonder een servicebeurt of een reparatie anderszins deze software gratis als “service” of eventueel met betaling onder de voorwaarde op een creditering bij een latere servicebeurt of überhaupt vÓÓr deze winter te installeren. Eer er een reguliere servicebeurt plaatsvindt of een reparatie moet plaatsvinden zou ik zomaar bij mijn dealer twee winters op de pre-conditionering moeten wachten.

Welke ervaringen hebben de “tweakers” van het grote KIA EV6 topic met het vÓÓr deze winter zonder of tegen betaling installeren van de pre-conditionering software.
Van mossel Hengelo (ov) doet het volgens mij zonder betaling (die van mij stond er bij vervangen handvatten).
wellicht dat alle van mossel dealers het doen, maar dat weet ik niet zeker.

En denk tevens dat als iedereen ze gaat bellen (dus niet de vaste klanten zeg maar) dat ze misschien ook wel moeilijk gaan doen (aangezien ze dan heel veel werk krijgen voor nop).

persoonlijk vind ik dat Kia Nederland hierin een standpunt moet in nemen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:21
Het verschilt helaas per dealer enorm, van 100+ euro tot gratis (onder voorwaarden).

Uiteindelijk heeft mijn dealer hem gratis uitgevoerd gisteren toen de auto er was wegens allerlei aandachtspunten/problemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:09
HansAuutB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:49:
[...]

Dat uit/aan zetten met de sleutel heb ik gedaan. Geen effect.
Garage had het ook inderdaad over mogelijk sensoren in de stoel.
Jaren terug had ik bij mijn Sportage en Cee’d ook dit probleem. Lag aan de stekkers onder de stoel toen der tijd.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:58
stimpyrulez schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:05:
[...]

Van mossel Hengelo (ov) doet het volgens mij zonder betaling (die van mij stond er bij vervangen handvatten).
wellicht dat alle van mossel dealers het doen, maar dat weet ik niet zeker.

En denk tevens dat als iedereen ze gaat bellen (dus niet de vaste klanten zeg maar) dat ze misschien ook wel moeilijk gaan doen (aangezien ze dan heel veel werk krijgen voor nop).

persoonlijk vind ik dat Kia Nederland hierin een standpunt moet in nemen.
Mijn auto is er geweest specifiek voor deze update. Niet hoeven te betalen. Maar ik denk dat dat inderdaad alleen geld voor auto's/mensen die ze kennen.

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
Phusebox schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:11:
[...]

Nee is met inschakelen D of R maar met de voet op de rem. Dus niet als je gaat rijden dat de handrem er af gaat of iets plakt.

In stilstand en direct als je hem uit neutraal haalt een harde kloenk en schok door de auto.
@Phusebox , dit probleem is al eerder op het forum beschreven, medio dec/jan en in de zomer.

ik copy/paste mijzelf in juni:
Ik ben er ook door gewaarschuwd door monteur...de rode P in de draaiknop blokkeert electromotor, hier moet je met enig beleid mee om gaan. Pas indrukken bij stilstand. Bij iets schuin staan, bijv voorwielen in watergoot oid wil de auto soms beetje heen en weer rollen...vind de rode P niet leuk, flinke bonken verneem je dan.

Dit is later, als het correct is, door de SW update voor de P verholpen.
Waar de auto vooral bonkte bij inzetten P of D bij net niet stilstaan of op een kleine helling is het nu stil.
Kortom, ik heb er nadien nooit geen last meer van gehad.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:30
EricEB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:17:
[...]

@Phusebox , dit probleem is al eerder op het forum beschreven, medio dec/jan en in de zomer.

ik copy/paste mijzelf in juni:
Ik ben er ook door gewaarschuwd door monteur...de rode P in de draaiknop blokkeert electromotor, hier moet je met enig beleid mee om gaan. Pas indrukken bij stilstand. Bij iets schuin staan, bijv voorwielen in watergoot oid wil de auto soms beetje heen en weer rollen...vind de rode P niet leuk, flinke bonken verneem je dan.

Dit is later, als het correct is, door de SW update voor de P verholpen.
Waar de auto vooral bonkte bij inzetten P of D bij net niet stilstaan of op een kleine helling is het nu stil.
Kortom, ik heb er nadien nooit geen last meer van gehad.
Ook als je met i-pedal of autohold rijdt en nadat je stilstaat P indrukt of uitzet heb je er ook nooit last van.

Panasonic TCAP 12Kw J-versie+ Atlantic v3 200L + 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE + 5280Wp + Heishamon, Home Assistant/Node-Red/Grafana/InfluxDB + KIA EV6 77kW RWD

• Phusebox
@EricEB @JanAllElectric
Ik rij al van voor de terugroepactie met Auto Hold aan.

Verder zojuist bericht van de garage na mijn filmpje dat ze toch nieuwe klinken gaan bestellen en plaatsen.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:33:
[...]

Probleem is dat als Kia het niet goedkeurd, ze geen onderdelen krijgen en geen uren vergoed vanuit Kia.
Het echte probleem is dat (ondanks alle aangeboden hulp) als je niets doet, Kia het niet kan goedkeuren, en dus het niet gemaakt kan worden. Je negeert gewoonweg alle posts waar hulp wordt aangeboden.

Ergens recent is eens genoemd dat je met een andere EV moet vergelijken om een 0 meting te hebben. Nou, kom dan in feb naar de meet toe. Mijn EV6 (en die van @grotegok en @DaMenaz staan tot je beschikking. We helpen je dan verder.

• xxander968
  • Laatst online: 03-02 15:14

Bij mijn laatste garage bezoek dacht ik dat de preconditioning update uitgevoerd zou worden. De handgrepen voor de deur waren er echter nog niet en dus werd er alleen een lekke band vervangen en naar aanhangermodus gekeken. Pas bij het volgende bezoek als de handgrepen er zijn wordt ook de preconditioning upgrade uitgevoerd 'want dan valt het onder garantie'. De uitleg is in lijn met wat jij te horen hebt gekregen.

Waarschijnlijk ben ik pas na 7 januari aan de beurt want dan verloopt mijn Ionity korting en vervalt mijn hoofdreden om te snelladen.

• EricEB
Huh !? Ineens voetbal op splitscherm ?

• jeriod
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Vandaag op autoweg gaf trajectcontrole op navigatie max 90k/u, waar ik 120 mocht.
Ergens tussen Jabbeke en Nieuwpoort.
Dit gaf om de paar seconden een irritant "pong" geluid omdat ik volgens de nav, die al dateert van 2021 te snel reed. Updaten is het logische antwoord, maar vooral hoe kan dit geluid uitgeschakeld worden?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:29

DaMenaz

NoKIA 2022

king_dude schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:42:
[...]
Mijn EV6 (en die van @grotegok en @DaMenaz staan tot je beschikking
Als dat zou kunnen. :+

Zou betekenen dat ik hem dan heb.

Besteld: KIA EV6 - 77,4kwh - RWD - Plus Advanced - Yacht Blue - Welvaartskogel

• king_dude
  • Nu online
DaMenaz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:11:
[...]

Als dat zou kunnen. :+

Zou betekenen dat ik hem dan heb.
Ahhh heb ik een +1 verkeerd gezien, sorry

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:42:
[...]

Het echte probleem is dat (ondanks alle aangeboden hulp) als je niets doet, Kia het niet kan goedkeuren, en dus het niet gemaakt kan worden. Je negeert gewoonweg alle posts waar hulp wordt aangeboden.

Ergens recent is eens genoemd dat je met een andere EV moet vergelijken om een 0 meting te hebben. Nou, kom dan in feb naar de meet toe. Mijn EV6 (en die van @grotegok en @DaMenaz staan tot je beschikking. We helpen je dan verder.
De klinken zijn inmiddels geregeld :) zie post boven die van jezelf.

Ook wel weer een klein nadeel : ze moeten opnieuw in de keramische coating gezet worden. Dus ben de auto weer paar dagen kwijt voor reparatie en coating.

Plus de kosten van het coaten... ook niemand last van kleurverschil na het vervangen?

[Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2022 17:18]

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:10
Gatverdamme, boycotten die voorstelling

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:12
Ligt Kia Connect er bij jullie ook uit?

• Phusebox
Tolga07 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:49:
Jep.

• Joer
Tolga07 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:49:
Nee

• Phusebox
Als ze de klinken vervangen, kunnen ze dan het "plaatwerk" behouden denken jullie? Gaat me anders weer veel tijd en geld kosten om opnieuw te coaten... zal snel 150 euro zijn vrees ik.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:27
PrimaBB schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:08:
[...]

Goed te horen dat een deel van de missie geslaagd is. Een halfvol glas zeg maar.

Wat betreft de kloenk. Ik ben hiervoor ook naar dealer gegaan omdat ik dat dat dit niet normaal was en ze de terugroepactie niet uitgevoerd hadden. Bleek wel gewoon uitgevoerd te zijn.

Heb het idee trouwens dat bij mij die kloenk + shake juist bij stilzetten/parkeren vd auto is.
Autohold en parkeerrem lost het een beetje op.
Klopt, is volgens mij het vergrendelen / ontgrendelen van de P modus in de "bak". Kwestie van de parkeerrem gebruiken (waarom zou dat ding zo heten :9 ), dan treedt het niet op. Ken het ook van andere auto's - de P stand is nogal een botte vergrendeling, als je die lost, en je staat op een helling, en de parkeerrem houdt de auto niet op z'n plek, dan staat alle kracht op de pal in de versnellingsbak. en ja, dat hoor je als je het ding er opeens uittrekt, dat geeft een schok.

• Phusebox
Ook opvallend dat na de update gisteren mijn range nu opeens 470+ km is.

Zou het toch ergens iets gedaan hebben, of is mijn gebruik gewoon gereset.

• JeJeBe

Waarom zo stiekum doen over je dealer?
Maar goed, ik "kreeg" 'm uit "coulance" voor al het geblunder de afgelopen maanden. Viel wel samen met een reparatie. En zou dan sowieso volgens het KIA-NL advies gratis meegenomen moeten worden.
Helaas moest ik alsnog een tweede keer die dag naar de garage omdat ze het niet goed gedaan hadden.

[Voor 5% gewijzigd door JeJeBe op 01-12-2022 19:11]

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:52:

Kijk over een week nog maar eens. Ook met lage temp op komst.

Lijkt mij dat ze de BMS hebben reset.

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-02 10:01

Had ik ook na de update. Inmiddels allang niet meer, haha!

• PrimaBB
  • Nu online
JeJeBe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:56:
[...]

Waarom zo stiekum doen over je dealer?
Maar goed, ik "kreeg" 'm uit "coulance" voor al het geblunder de afgelopen maanden. Viel wel samen met een reparatie. En zou dan sowieso volgens het KIA-NL advies gratis meegenomen moeten worden.
Helaas moest ik alsnog een tweede keer die dag naar de garage omdat ze het niet goed gedaan hadden.
Ben zelf ook niet zo’n fan van naming en shaming.

Maar ben wel van mening dat dit gewoon gratis uitgevoerd moet worden door de dealer zolang dit niet via OTA kan.

Als Kia een auto op de markt brengt die het voordeel heeft belangrijke functionaliteit toe te kunnen voegen of zichtbaar behoorlijk te verbeteren dmv software updates, dan weet je gewoon dat het gaat gebeuren dat iedereen dit wil hebben zodra dit bekend wordt.

Dan moet je niet moeilijk doen en updates gewoon als gratis service dealer-breed aanbieden in plaats van aan de dealer over te laten of hier kosten aan verbonden zijn.

Overigens verwacht ik niet van Kia dat dit soort (best belangrijke) updates met regelmaat voorbij gaan komen. Reden des te meer dat dit best gratis kan.

De updates van het entertainment/navigatie systeem zijn gescheiden van deze systeem updates en hiervan blijven updates nodig. Dat een dealer hier moeilijk over doet is iets meer te begrijpen, omdat rijders dit ook zelf kunnen doen via USB of OTA nu.

• Wiliyama
  • Laatst online: 00:15
JeJeBe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:46:
[...]

Klopt, is volgens mij het vergrendelen / ontgrendelen van de P modus in de "bak". Kwestie van de parkeerrem gebruiken (waarom zou dat ding zo heten :9 ), dan treedt het niet op. Ken het ook van andere auto's - de P stand is nogal een botte vergrendeling, als je die lost, en je staat op een helling, en de parkeerrem houdt de auto niet op z'n plek, dan staat alle kracht op de pal in de versnellingsbak. en ja, dat hoor je als je het ding er opeens uittrekt, dat geeft een schok.
Juist om die reden gebruik ik altijd de parkeerrem als de weg niet geheel vlak is. Dit al eens eerder gemeld. Ik wil een mechanische belasting van een of andere pal vermijden. Nooit geen kloek, kloek ... geluiden op die manier. Geen idee of dat ook voor andere geldt.

• Wiliyama
PrimaBB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:38:
[...]

Als Kia een auto op de markt brengt die het voordeel heeft belangrijke functionaliteit toe te kunnen voegen of zichtbaar behoorlijk te verbeteren dmv software updates, dan weet je gewoon dat het gaat gebeuren dat iedereen dit wil hebben zodra dit bekend wordt.

En niet te vergeten hoeveel reclame ze maken over het feit dat de EV6 zo snel kan laden. Ofschoon in de praktijk dat maar zelden gehaald kan worden. En als het dan via een update wel iets sneller kan dan moet je er voor gaan betalen.......

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:00
Deze wel. Check vanaf 10 min

YouTube: VLOG IONIQ 5 - #025 Ai Box (2022) | Bisa SIM Card, Split Screen & Du...

[Voor 4% gewijzigd door everlast666 op 01-12-2022 20:05]

• JeJeBe
PrimaBB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:38:
[...]

Dan moet je niet moeilijk doen en updates gewoon als gratis service dealer-breed aanbieden in plaats van aan de dealer over te laten of hier kosten aan verbonden zijn.

Overigens verwacht ik niet van Kia dat dit soort (best belangrijke) updates met regelmaat voorbij gaan komen. Reden des te meer dat dit best gratis kan.
Naar mijn idee is de auto gewoon te vroeg uitgebracht en dit is een component die er vanaf dag 1 in had horen te zitten, denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn. Inderdaad niet handig dit aan de dealer over te laten, geeft allemaal onnodige frustratie. Maar ja, als KIA NL de kosten niet wil dragen, kunnen ze de dealer niet op kosten jagen, dat is ook een beetje te gek.
Dat OTA updates verder zullen reiken dan de navi, kan ik me nog niet voorstellen, daar is nogal wat voor nodig om het robuust en volkomen failsave te maken, vermoed dat vooralsnog alleen Tesla dat goed beheerst.
Andere upgrades (want zo wordt het genoemd tenslotte) verwacht ik ook niet, althans niet van het kaliber waarmee functionaliteit wordt toegevoegd. Bugfixes en zeker fixes die impact hebben op de veiligheid hebben zal KIA wel blijven doen vermoed ik.

[Voor 10% gewijzigd door JeJeBe op 01-12-2022 20:22]

• PrimaBB
  • Nu online
JeJeBe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:06:
[...]

Naar mijn idee is de auto gewoon te vroeg uitgebracht en dit is een component die er vanaf dag 1 in had horen te zitten, denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn. Inderdaad niet handig dit aan de dealer over te laten, geeft allemaal onnodige frustratie. Maar ja, als KIA NL de kosten niet wil dragen, kunnen ze de dealer niet op kosten jagen, dat is ook een beetje te gek.
Dat OTA updates verder zullen reiken dan de navi, kan ik me nog niet voorstellen, daar is nogal wat voor nodig om het robuust en volkomen failsave te maken, vermoed dat vooralsnog alleen Tesla dat goed beheerst.
Andere upgrades (want zo wordt het genoemd tenslotte) verwacht ik ook niet, althans niet van het kaliber waarmee functionaliteit wordt toegevoegd. Bugfixes en zeker fixes die impact hebben op de veiligheid hebben zal KIA wel blijven doen vermoed ik.
Inderdaad betreft het een upgrade, vindt Kia, en daarvan zal in de kleine lettertjes vh contract met Kia NL wel iets staan als dat dit geen tekortkoming van de fabrikant betreft. En dus voor ‘eigen’ rekening.

Dat dan aan het einde vd keten een rare discussie ontstaat tussen een lokale dealer en zijn klant over kosten van de update dat staat dan letterlijk zo ver verwijderd van management in Korea dat dit hooguit een keer op een borrel ter gelegenheid van een overzees bezoekje ter sprake komt. Als dit al gebeurt.

• JeJeBe
PrimaBB schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:36:
[...]

Inderdaad betreft het een upgrade, vindt Kia, en daarvan zal in de kleine lettertjes vh contract met Kia NL wel iets staan als dat dit geen tekortkoming van de fabrikant betreft. En dus voor ‘eigen’ rekening.

Dat dan aan het einde vd keten een rare discussie ontstaat tussen een lokale dealer en zijn klant over kosten van de update dat staat dan letterlijk zo ver verwijderd van management in Korea dat dit hooguit een keer op een borrel ter gelegenheid van een overzees bezoekje ter sprake komt. Als dit al gebeurt.
Denk dat ze niet zo'n boodschap hebben aan een stel over-assertieve kaaskoppen, dat zijn er toch maar een paar :P

• king_dude
  • Nu online
Wiliyama schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:44:
[...]

Juist om die reden gebruik ik altijd de parkeerrem als de weg niet geheel vlak is. Dit al eens eerder gemeld. Ik wil een mechanische belasting van een of andere pal vermijden. Nooit geen kloek, kloek ... geluiden op die manier. Geen idee of dat ook voor andere geldt.
Idem hier. Stoppen, rem drukken, p indrukken. Rem iets los tot je voelt dat ie vrij beweegt, dan parkeerrem. 0 issues.

• king_dude
  • Nu online
JeJeBe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:06:
[...]

Naar mijn idee is de auto gewoon te vroeg uitgebracht en dit is een component die er vanaf dag 1 in had horen te zitten, denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
Eens, en bij andere merken niet anders. Kijk maar eens in de draadjes van vw id3 en id4 destijds, maar ook andere fabrikanten. Denk dat wij er nog (relatief)goed vanaf komen.

• Joer
Bij mij springt de parkeer rem er automatisch op als ik de P indruk

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik druk nooit op P, ik zet gewoon de auto uit.

• FirePuma142
  • Niet online

Nu dus de uitgelezen kans om de auto zelf de regeneratie testen verzorgen en niet te pielen met lift and coast, ipedal en allerlei niveaus. Maar je problemen meetbaar met zo weinig mogelijk variabelen.

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:07:
[...]

Nu dus de uitgelezen kans om de auto zelf de regeneratie testen verzorgen en niet te pielen met lift and coast, ipedal en allerlei niveaus. Maar je problemen meetbaar met zo weinig mogelijk variabelen.
Je bedoelt de auto stand? Vinden wij allebei verschrikkelijk rijden, doet nooit wat we verwachten.

De ACC vind ik helaas ook nog altijd wispelturig. Kan nog de nodige finetuning gebruiken. Maar wellicht is die van de GT Line met meer sensoren beter.

Na een ritje van 15min is de range overigens alweer bijna naar 400 gezakt ;)

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2022 22:34]

• Wiliyama
FirePuma142 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:05:
Ik druk nooit op P, ik zet gewoon de auto uit.
Ik ook. En als de auto niet horizontaal staat gebruik ik de handrem en kast vervolgens de rempedaal los.

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-01 23:55
Joer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:40:
Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat mensen gaan zitten tobben met een app voor de navigatie terwijl die van Kia gewoon echt heel erg goed is. Alleen ff een klein beetje geduld hebben om het systeem te leren kennen. Ben juist erg blij met het systeem en eindelijk af van navigatie apps. Neem de moeite is mijn tip want is echt de moeite waard.
Sluit me hier helemaal bij aan. Gebruik altijd de spraakfunctie en dat werkt perfect. Soms ook via de KIA app en dat gaat ook uitstekend. Ben nog niet verdwaald in mijn EV6 :)

• FirePuma142
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:33:
[...]

Je bedoelt de auto stand? Vinden wij allebei verschrikkelijk rijden, doet nooit wat we verwachten.

De ACC vind ik helaas ook nog altijd wispelturig. Kan nog de nodige finetuning gebruiken. Maar wellicht is die van de GT Line met meer sensoren beter.

Ik vind het allemaal prima. Het is net alsof je geen oplossing of duidelijkheid wenst te hebben. Ik snap er werkelijk geen jota van. Je hebt een groot probleem met het bereik, maar wenst geen enkele moeite te doen om dat probleem op te lossen als het ook maar enige moeite kost of enige impact op comfort heeft.

• Phusebox
FirePuma142 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 06:55:
[...]

Ik vind het allemaal prima. Het is net alsof je geen oplossing of duidelijkheid wenst te hebben. Ik snap er werkelijk geen jota van. Je hebt een groot probleem met het bereik, maar wenst geen enkele moeite te doen om dat probleem op te lossen als het ook maar enige moeite kost of enige impact op comfort heeft.
Ik heb de auto stand geprobeerd, ik heb alles wat normaal kan geprobeerd. Heeft allemaal nauwelijks impact, lastig vergelijken ook aangezien de omstandigheden ook telkens wisselen.

Voor de duidelijkheid, heb dus een week met de auto stand gereden, een week met regen altijd op 1, een week met regen 1 op snelweg en iPedal daarbuiten. Geen verschillen gemerkt.

[Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2022 07:18]

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:47
Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:12:
[...]

Ik heb de auto stand geprobeerd, ik heb alles wat normaal kan geprobeerd. Heeft allemaal nauwelijks impact, lastig vergelijken ook aangezien de omstandigheden ook telkens wisselen.

Voor de duidelijkheid, heb dus een week met de auto stand gereden, een week met regen altijd op 1, een week met regen 1 op snelweg en iPedal daarbuiten. Geen verschillen gemerkt.
Itt wat veel mensen hier nog wel eens denken maakt de regen setting idd weinig uit. Behalve stand 0 dan. Stand 1 is wsl het zuinigst, maar het zal elkaar niet veel ontlopen.

Wat je nog wel zou kunnen doen is bij de dealer erop aandringen dat je een dag of een paar dagen met een demo mag rijden om het verbruik te vergelijken, desnoods tegen een vergoeding als blijkt dat jij het bij het verkeerde eind had. Ik had daar persoonlijk allang ook het 'dreigement' van juridische stappen bij gebruikt. Je moet dan wel bereid zijn om die ook echt te nemen. En dat hoeft niet eens meteen veel voor te stellen. Een brief van een advocatenkantoor is vaak al een prima breekijzer.

12,2 kWp Oost/West, Mitsubishi MSZ-FH35VE A+++ L/L WP

• Phusebox
marcel3 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:31:
[...]

Itt wat veel mensen hier nog wel eens denken maakt de regen setting idd weinig uit. Behalve stand 0 dan. Stand 1 is wsl het zuinigst, maar het zal elkaar niet veel ontlopen.

Wat je nog wel zou kunnen doen is bij de dealer erop aandringen dat je een dag of een paar dagen met een demo mag rijden om het verbruik te vergelijken, desnoods tegen een vergoeding als blijkt dat jij het bij het verkeerde eind had. Ik had daar persoonlijk allang ook het 'dreigement' van juridische stappen bij gebruikt. Je moet dan wel bereid zijn om die ook echt te nemen. En dat hoeft niet eens meteen veel voor te stellen. Een brief van een advocatenkantoor is vaak al een prima breekijzer.
Enerzijds denk ik, het valt wel mee (er zijn blijkbaar nog mensen met meer problemen qua bereik), maar soms kloppen de cijfers die ik haal totaal niet met wat de auto aangeeft. Ik kan er zelf ook geen pijl op trekken.

Ik wil het nog wel half jaar aan kijken tot het weer zomer is. Als het dan nog steeds beneden gemiddeld is, met een zeer zuinige rijstijl naar mijn idee, dan ga ik er meer werk van maken.

Nu eerst maar eens zien wie het opnieuw coaten van de nieuwe klinken gaat vergoeden aangezien het een fabrieksfout is. Ben ook wel bang voor kleurverschil, maar daar heb ik hier niemand over gehoord?

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:36
Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:35:
[...]

Enerzijds denk ik, het valt wel mee (er zijn blijkbaar nog mensen met meer problemen qua bereik), maar soms kloppen de cijfers die ik haal totaal niet met wat de auto aangeeft. Ik kan er zelf ook geen pijl op trekken.

Ik wil het nog wel half jaar aan kijken tot het weer zomer is. Als het dan nog steeds beneden gemiddeld is, met een zeer zuinige rijstijl naar mijn idee, dan ga ik er meer werk van maken.

Nu eerst maar eens zien wie het opnieuw coaten van de nieuwe klinken gaat vergoeden aangezien het een fabrieksfout is. Ben ook wel bang voor kleurverschil, maar daar heb ik hier niemand over gehoord?
1: Heb je het bereik probleem op je lijst van aandachtspunten aan je dealer naar eigen keuze gegeven?
Wat was hun reactie? Ze kunnen je battery testen.
2: Je slaat een beetje door om 6.4cm2 te willen coaten.
3: Geen enkel kleurverschil te zien bij mij. Ziet er prachtig uit en werkt perfect.

Zet je negatieve bril af en wees blij dat je klinken gefixed worden Als je zo door gaat moet je naar Italië rijden voor een dealer want niemand neemt je meer serieus. Als zielig doen je doel is ben je goed op weg.
Ben overigens erg benieuwd wat je beroep is.

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:39
Is het op dit forum ook mogelijk om bepaalde personen en of discussies er uit te filteren??

• Phusebox
grotegok schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:42:
[...]
2: Je slaat een beetje door om 6.4cm2 te willen coaten.
Juist dat wat je het vaakste vast hebt en dus het snelste krassen op komen. En tja heb niet voor niks ruim 1500 euro betaald voor coating om dat die klinken maar achterwege te laten.

Neem de kosten dan maar voor lief, maar zonde geld is het wel. Zeker omdat het probleem bij mijn klinken gewoon op te lossen is met smeermiddel, zie de TSB die ik gepost had. Maar omdat die TSB niet in Nederland is uitgevaardigd is de enige oplossing klinken vervangen. Dat is ook zonde van materiaal en kosten naar mijn idee, maar goed.

[Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2022 08:54]

• sQuare
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:28
Simon59 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:25:
Is het op dit forum ook mogelijk om bepaalde personen en of discussies er uit te filteren??
Volgens mij kan dat niet.

Ik probeer sommige discussies/personen maar te zien als “entertainment” want sommige zaken lijken wel een grammofoonplaat die in de groef blijft hangen.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:58
Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:35:
[...]

Ik wil het nog wel half jaar aan kijken tot het weer zomer is.
Mooi, dat betekent ook dat we een half jaar geen gemopper horen over range? Ik begrijp dat de situatie zoals jij die beleefd heel vervelend voor je is maar je aanhoudende negativiteit is vermoeiend voor de mensen om je heen, ook al zie ik dat je die probeert te besprenkelen met positiviteit.

Een heel wijs iemand vertelde me eens: "Voordat je je mond open doet, bedenk welke boodschap je over gaat brengen en vraag je af wat de impact er van is op de mensen om je heen".
Ook zei ieders moeder: "Als het niets nieuws toevoegt aan de discussie, hou je mond dan dicht."
Allemaal reageren we regelmatig wat sneller of inhoudslozer of negatiever dan we zouden willen maar toch.....

Even off-topic, sorry daarvoor. Ook mij ontbreekt het wel eens aan zelfbeheersing. }:O

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja, gewoon het topic skippen :Y)

• Phusebox
Het is ook vaak dat men mij probeert te helpen en ik daar op reageer met wat ik al geprobeerd heb. Zal ik niet meer doen. Ik zal er zelf ook niet meer over beginnen tenzij er wat nieuws is.

Voor nu ben ik in ieder geval geholpen met de updates, komen er nieuwe klinken aan en gaan we dus zien wat de updates de komende tijd voor effect hebben. Zal de dealer vragen of het gespoten deel van de klinken niet behouden kan blijven.

Range kan ik pas echt weer testen in het voorjaar. In de winter hoef ik toch niet ver te rijden.

[Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2022 09:47]

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 22:00
Komende week mag mijn EV6 naar de dealer voor een aantal zaken. Na lange discussies heeft de LM nu geregeld dat de preconditioning update gratis wordt geïnstalleerd. *O*
In mijn ogen is die update meer een bugfix (voor het snelladen in de winter wat de belofte niet waarmaakt) dan dat het een upgrade is. Geen idee of de dealer of de LM het nu betaalt, maar mij kost het in ieder geval niks.

Als ie daar toch staat mogen ze meteen een paar dingen dingen meenemen,
- Mijn deurklinken aan vooral de achterkant trekken langzaam krom. Weet niet of ze nu al vervangen moeten worden, maar het gaat er een keer aan komen.
- Klachten over de klimaat controle, laatst op de dijkweggetje in de regen plotseling alle ruiten beslagen (met autoclimate aan op standje 2). Levensgevaarlijk en niet de eerste keer helaas.
- De P stand update. Volgens de dealer is die update gedaan, nu 3-4 maanden later staat die actie volgens de RDW nog steeds open.
- Sindskort als de auto automatisch de recirculatie aanzet (bij tunnels e.d.) komt er plots een stinkende lucht naarbinnen. Ik kan het niet helemaal plaatsen, het ruikt enorm muffig / haast rottende geur. Zodra de recirculatie uitgaat is het zo weer weg.

Hoop dat ze er iets mee kunnen..

Jeej alweer een Tweaker

• xxander968
Vorige week kwam ik bij big bazar een dunlop ruitenwisser tegen. Omdat deze een prijs had van 2,50 heb ik deze durfinvestering gedaan en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het heeft een steel waardoor je makkelijker bij de hoeken en randen komt, een platte driehoekige wisser welke ook langs de spiegel en voor de daschcam komt. Sinds ik dat ding éénmaal gebruikt heb zijn mijn ramen niet meer beslagen. Niet met een paar natgerende voetballers, niet met 4 volwassenen tegelijk en ook niet toen ik per ongeluk op interne circulatie tikte. Het is een zeer fragiel ding maar het resultaat mag er zijn.

Voor het gebruik was de bovenkant van de voorruit met enige regelmaat beslagen.

[Deze post is niet gesponsord/]

-edit- Dit is het product wat ik bedoel:

https://www.voordeeldrogi...1Bwg2XEAQYASABEgLTCvD_BwE

[Voor 13% gewijzigd door xxander968 op 02-12-2022 14:15]

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 20:06
Schop een Modje.

[Voor 31% gewijzigd door KeiFront op 02-12-2022 10:59]

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:23
xxander968 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:34:
Vorige week kwam ik bij big bazar een dunlop ruitenwisser tegen. Omdat deze een prijs had van 2,50 heb ik deze durfinvestering gedaan en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het heeft een steel waardoor je makkelijker bij de hoeken en randen komt, een platte driehoekige wisser welke ook langs de spiegel en voor de daschcam komt. Sinds ik dat ding éénmaal gebruikt heb zijn mijn ramen niet meer beslagen. Niet met een paar natgerende voetballers, niet met 4 volwassenen tegelijk en ook niet toen ik per ongeluk op interne circulatie tikte. Het is een zeer fragiel ding maar het resultaat mag er zijn.

Voor het gebruik was de bovenkant van de voorruit met enige regelmaat beslagen.

[Deze post is niet gesponsord/]
Ruitenwisser?
Foto?
Foto verpakking?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:42:
Het is ook vaak dat men mij probeert te helpen en ik daar op reageer met wat ik al geprobeerd heb. Zal ik niet meer doen. Ik zal er zelf ook niet meer over beginnen tenzij er wat nieuws is.

Voor nu ben ik in ieder geval geholpen met de updates, komen er nieuwe klinken aan en gaan we dus zien wat de updates de komende tijd voor effect hebben. Zal de dealer vragen of het gespoten deel van de klinken niet behouden kan blijven.

Range kan ik pas echt weer testen in het voorjaar. In de winter hoef ik toch niet ver te rijden.
Ik hoop wel dat je je niet hebt laten ontmoedigen.
Wanneer jij het zaak vindt om te iets te melden of te reageren schroom niet, al doe je dit honderd keer hetzelfde.
We ervaren problemen allemaal op een andere manier.
We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn dat is aan een ieder zelf, maar ik hoop oprecht wel dat je je gewoon blijft uiten op het forum zoals jij dat wilt.

• asennamm
HansAuutB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:00:
[...]

Ruitenwisser?
Foto?
Foto verpakking?
Zal zoiets zijn:
https://www.voordeeldrogi...mJFjE8HlJeGcaAp81EALw_wcB

Wanneer je deze trekker in je auto laat liggen blijft het vocht dat hij opneemt natuurlijk in de auto aanwezig.

[Voor 12% gewijzigd door asennamm op 02-12-2022 11:14]

• everlast666
sQuare schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:10:
[...]

Volgens mij kan dat niet.

Ik probeer sommige discussies/personen maar te zien als “entertainment” want sommige zaken lijken wel een grammofoonplaat die in de groef blijft hangen.
Precies dat, ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik volgende week een auto ophaal waarvan ik blij moet zijn dat ie niet uit elkaar dondert als ik de parkeerplaats van de dealer af rijd...... 8)7

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
everlast666 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:32:
[...]

Precies dat, ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik volgende week een auto ophaal waarvan ik blij moet zijn dat ie niet uit elkaar dondert als ik de parkeerplaats van de dealer af rijd...... 8)7
Waar lees je dat dan precies? :?

• EricEB
[...]

Onvoorstelbaar...jou hebt echt een andere EV6 gekregen.

De regen instellingen zijn (bij mij ..!) heel goed merk- en voelbaar. Bij 0 eeuwige doorrollen, bij iPedal bijna noodstop. Zie ook:

• PrimaBB
  • Nu online
[...]

:) Dat valt ontzettend mee hoor. De bouwkwaliteit vind ik juist een van de sterke punten bij Kia.

'Solid as a rock' ligt de EV6 op de weg. Bochtenwerk super.

Nog een paar (lange) nachtjes slapen....

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:53
Precies, hier ook supertevreden over de auto, rij er nu al bijna een jaar met heel veel plezier in, aanrader!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
[...]

Is het daarmee niet heel makkelijk aan te tonen dat jouw auto niet deugt?
Ik bedoel, als regen 1 en i-pedal geen merkbaar verschil geven is je auto gewoon kapot.

• asennamm
EricEB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:57:
[...]

Onvoorstelbaar...jou hebt echt een andere EV6 gekregen.

De regen instellingen zijn (bij mij ..!) heel goed merk- en voelbaar. Bij 0 eeuwige doorrollen, bij iPedal bijna noodstop. Zie ook:[YouTube: Kia EV6 Regenerative Braking Levels Explained and Tested - How Many KW of Regen at Each Level?]
Mag ik vragen waar jij de "fijnafstemming" van de autoregeneratie op hebt staan? Tenminste als je die gebruikt.

• Wiliyama
Phusebox schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:33:
[...]

Dat klinkt zo logisch bij dit weer en zulke korte afstanden. Er is relatief veel energie nodig voor de verwarming en airco.

• Wiliyama
JeJeBe schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:51:
[...]

Denk dat ze niet zo'n boodschap hebben aan een stel over-assertieve kaaskoppen, dat zijn er toch maar een paar :P
Zelfs aan mensen uit het zuiden van Nederland hebben ze geen boodschap...😉

• Wiliyama

Precies dat is de hoofdoorzaak denk ik. Veel korte ritten en energie nodig om de auto op te warmen. Dat lukt echt niet binnen 15 km. Misschien wel de lucht in het interieur maar nooit alle massa.

• Wiliyama
Zal de dealer vragen of het gespoten deel van de klinken niet behouden kan blijven.
Ik kan je de gegevens geven van een bedrijf in België die met Top ceramic coating werkt en wel reëele prijzen hanteert zeer serieus werk levert en certificaten. 35km bij jou vandaan. Ik schat dat het niet meer dan €50 kost.

• EricEB
asennamm schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:12:
[...]

Mag ik vragen waar jij de "fijnafstemming" van de autoregeneratie op hebt staan? Tenminste als je die gebruikt.
Drive Mode: Normal
Reg: stand 3 en met AUTO aan.

• xxander968
HansAuutB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:00:
[...]

Ruitenwisser?
Foto?
Foto verpakking?
Sorry voor de onduidelijkhied, ik heb de post aangevuld met deze url: https://www.voordeeldrogi...1Bwg2XEAQYASABEgLTCvD_BwE

Deze heb ik gebruikt om de ramen nog eens na te vegen na een aantal weken terug schoongemaakt te hebben. De wisser ligt niet in de auto, was alleen om resterende vettigheid van het raam te halen.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:36
EricEB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:47:
[...]

Hier dito, fijne stand!

voor de rest, om te delen:
- Autoclimate op 2 en 22 graden, sync aan
- Ruitenwisser op auto
- Auto ontwaseming UIT
- Als ik uitstap, 'contact uit', handrem erop

[Voor 3% gewijzigd door grotegok op 02-12-2022 14:59]

• asennamm
[...]

In het menu kun je ook nog instellen hoe de auto in de autostrand van de regeneratie reageert. Deze instelling bedoelde ik. Je kunt kiezen uit laag, gemiddeld en hoog oid.

Zie ook video hieronder vanaf 3:00

Ik weer niet of iemand hier al mee heeft zitten spelen?

De tijd die je hebt wanneer je al een jaar op je auto zit te wachten.. ;) . ;) :+

[Voor 6% gewijzigd door asennamm op 02-12-2022 15:41]

• Phusebox
asennamm schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:38:
[...]

In het menu kun je ook nog instellen hoe de auto in de autostrand van de regeneratie reageert. Deze instelling bedoelde ik. Je kunt kiezen uit laag, gemiddeld en hoog oid.

Zie ook video hieronder vanaf 3:00

[YouTube: Hyundai Ioniq 5 - How To Use Auto Regen or Intro To Auto Regen PLUS The Hidden Levels!]

Ik weer niet of iemand hier al mee heeft zitten spelen?

De tijd die je hebt wanneer je al een jaar op je auto zit te wachten.. ;) . ;) :+
Nooit zo over nagedacht, dat deze setting je base level en andere levels van AUTO regen beïnvloed. Die van mij staat op gemiddeld.

Weer wat geleerd 👍

• asennamm
Phusebox schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:44:
[...]

Nooit zo over nagedacht, dat deze setting je base level en andere levels van AUTO regen beïnvloed. Die van mij staat op gemiddeld.

Weer wat geleerd 👍
Wat verder in de video ter sprake komt is dat autoregeneratie maar tot 10km per uur werkt. Onder deze snelheid moet je dus zelf remmen.

Dat lijkt me ook wel handig om te weten.
En verklaart misschien ook het remgedrag in de autoregeneratie stand.

• everlast666
Loei123 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:57:
[...]

Waar lees je dat dan precies? :?
Uiteraard staat dat nergens en was er enige vorm van cynisme bij.

Maar iemand hier vind het wel erg lastig om iets positiefs over de auto te benoemen 😇

Maar dat kan ook mijn eigen perceptie zijn natuurlijk 👌🏼

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:13
Vandaag toch maar even bij de dealer naar binnen gestapt met een aantal klachten en om de update / preconditioning te gaan regelen want terugbellen is lastig.

De update werd mij in de eerste instantie mede gedeeld was een accessoire en zou voor betaald moeten worden, waarbij ik enigszins gepikeerd was en mede deelde dat dit bij een 3 maanden oude auto gewoon hoort worden uitgevoerd te worden want service. affain na een interventie van de Sales manager wordt dit alsnog gratis uitgevoerd. (dealer: Stern Alkmaar), wel kudo's aan de salesdude, die had natuurlijk ook kunnen denken deal is done.

het beslaan van de ruiten wordt opgelost dmv het vervangen van de sensor deze was na een test defect, ik hoop dat hiermee het probleem bij regen opgelost gaat zijn want echt veilig is dat niet.

De ruitenwissers zijn kostenloos vervangen, en mij werd een ruiten coating geadviseerd. (rain-x?)

Het issue met de achteruitrijcamera moet verder onderzocht worden door de TD want lastig te diagnostiseren.
To Be continued :)

Edit: Ik snap dat Auto's (net als andere producten) stuk kunnen gaan en dat het dingen zijn die in beweging zijn, echter vind ik wel dat Kia de service verre van Premium is voor zover mijn beleving.
Bij mijn vorige wagen (MB A-Klasse) was ook wel wat mis echter dat is altijd perfect op gepakt door de dealer (met zelfs gratis leenauto bij garantiewerk). Dat gevoel heb ik hier gewoon niet, dat kan aan de dealer liggen, echter heb ik een onderbuikgevoel dat dit van het merk qua mentaliteit gewoon niet zo daar is als dat het bij bv MB is. /rant.

[Voor 21% gewijzigd door Nl-jeff op 02-12-2022 16:57]

Kia EV6 77kwh adv plus.

• king_dude
  • Nu online
Solarman schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:12:
[...]

Ik hoop wel dat je je niet hebt laten ontmoedigen.
Wanneer jij het zaak vindt om te iets te melden of te reageren schroom niet, al doe je dit honderd keer hetzelfde.
We ervaren problemen allemaal op een andere manier.
We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn dat is aan een ieder zelf, maar ik hoop oprecht wel dat je je gewoon blijft uiten op het forum zoals jij dat wilt.
Eens, maar zoals eerder aangegeven is het niet een vrijbrief om maar oeverloos pagina’s vol te posten met problemen die je toch niet oplost. Of alleen maar blijven negatief uitvergroten/oordelen. Dat laatste gaat ook voor enkelen anderen op.

Waar het om gaat is zinvolle posts, en waar de poster een verantwoordelijkheid heeft om eerst na te denken hoe de boodschap overkomt.

• asennamm
Om nog wat meer inzicht of verwarring.. te geven ten aanzien van wat de autoregeneratiestand doet.

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02 13:12
Vandaag mijn bestelde dakkoffer en dakdragers opgehaald. Past perfect, ook op een GT-Line, alleen dakraam beter maar niet gebruiken 😁. Verbruik heenweg (wind mee): 20.5kWh. Terugweg (met dakkoffer dus, en wind tegen): 22.0kWh. Snelheid op snelweg beide ritten op 115km/u gelimiteerd, 2/3 snelweg, 1/3 provinciaal. Temperatuur: 4 graden 🥶. Nou ja, etc etc. Oh ja: achterklep max hoogte ingesteld op ****** (edit: NIVEAU 3)

Linkjes:
https://www.dakdragerwink...lack-kia-ev-6-vanaf-2021/

https://www.dakdragerwink...metallic-dakkoffer-613501

Foto’s:

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:23
[...]

Het is toch regen 1/2/3/max of auto?
Jij hebt een combi?
Hoe/waar stel je dat in?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• xxander968
HansAuutB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:55:
[...]

Het is toch regen 1/2/3/max of auto?
Jij hebt een combi?
Hoe/waar stel je dat in?
Twee posts voor je vraag staat een filmpje ‘how to use auto regen’ ;)

• Joer
SwEEp3R schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:40:
Vandaag mijn bestelde dakkoffer en dakdragers opgehaald. Past perfect, ook op een GT-Line, alleen dakraam beter maar niet gebruiken 😁. Verbruik heenweg (wind mee): 20.5kWh. Terugweg (met dakkoffer dus, en wind tegen): 22.0kWh. Snelheid op snelweg beide ritten op 115km/u gelimiteerd, 2/3 snelweg, 1/3 provinciaal. Temperatuur: 4 graden 🥶. Nou ja, etc etc. Oh ja: achterklep max hoogte ingesteld op ****** (edit: NIVEAU 3)

Linkjes:

Foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit, mooie box

• JeJeBe
[...]

Nee joh, dat ding zit hardstikke goed in elkaar en rijdt als een malle,dolle pret !
Wat je hier leest moet je een beetje filteren en eruit pikken wat jou mogelijk raakt: je weet nu een beetje waar de zwakke plekken zitten. Ervaar je dat ook dan ga je terug, ook jij hebt recht op een goede koop.
Je weet nu wel dat veel dealers je in de maling nemen als je vraagt of alle updates gedaan zijn - kun je mooi even meenemen vóórdat je parkeerplaats afrijdt :9

• JeJeBe
Emtrix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:00:
Komende week mag mijn EV6 naar de dealer voor een aantal zaken. Na lange discussies heeft de LM nu geregeld dat de preconditioning update gratis wordt geïnstalleerd. *O*
In mijn ogen is die update meer een bugfix (voor het snelladen in de winter wat de belofte niet waarmaakt) dan dat het een upgrade is. Geen idee of de dealer of de LM het nu betaalt, maar mij kost het in ieder geval niks.

Als ie daar toch staat mogen ze meteen een paar dingen dingen meenemen,
- Mijn deurklinken aan vooral de achterkant trekken langzaam krom. Weet niet of ze nu al vervangen moeten worden, maar het gaat er een keer aan komen.
- Klachten over de klimaat controle, laatst op de dijkweggetje in de regen plotseling alle ruiten beslagen (met autoclimate aan op standje 2). Levensgevaarlijk en niet de eerste keer helaas.
- De P stand update. Volgens de dealer is die update gedaan, nu 3-4 maanden later staat die actie volgens de RDW nog steeds open.
- Sindskort als de auto automatisch de recirculatie aanzet (bij tunnels e.d.) komt er plots een stinkende lucht naarbinnen. Ik kan het niet helemaal plaatsen, het ruikt enorm muffig / haast rottende geur. Zodra de recirculatie uitgaat is het zo weer weg.

Hoop dat ze er iets mee kunnen..
- oei, is dat een nieuw verschijnsel, heb het nog niet gemeld hier, maar ervaar dat ook: mijn achterdeurklinken trekken ook krom, gaan beetje op een banaan lijken - steken nu dus in gesloten toestand ook uit. We gaan het ff monitoren!
- Die klimaat issues zijn door en door bekend hier, gaan ze niks aan oplossen, anders dan advies niet meer op "auto" te climatiseren (mooi woord). ff paar pages terug bladeren en nalezen.
- Die update staat bij mij ook nog steeds open (begin sept), laatste keer weer het verhaal dat 'tie echt gedaan is, maar dat het RDW achter loopt. We moeten het maar geloven.

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Binnenkort mag ik mijn auto ophalen (bij van Morsel), hoe kan ik controleren dat hij de batterij heating update heeft gehad?

• JeJeBe
asennamm schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:30:
Om nog wat meer inzicht of verwarring.. te geven ten aanzien van wat de autoregeneratiestand doet.

[YouTube: Hyundai Ioniq 5 - Auto Regen PART 2 (What Does It Do? When To Use It?)]
pfff, moet je daar academisch geschoold voor zijn of wat ?
wouter.N schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:11:
Binnenkort mag ik mijn auto ophalen (bij van Morsel), hoe kan ik controleren dat hij de batterij heating update heeft gehad?
Nou wouter, dan moet je hier maar eens wat beter rondkijken, posts genoeg met foto's hoe het er uit hoort te zien. bijvoorbeeld ...

[Voor 13% gewijzigd door JeJeBe op 02-12-2022 20:19]

• Joer
JeJeBe schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:05:
[...]

- oei, is dat een nieuw verschijnsel, heb het nog niet gemeld hier, maar ervaar dat ook: mijn achterdeurklinken trekken ook krom, gaan beetje op een banaan lijken - steken nu dus in gesloten toestand ook uit. We gaan het ff monitoren!
- Die klimaat issues zijn door en door bekend hier, gaan ze niks aan oplossen, anders dan advies niet meer op "auto" te climatiseren (mooi woord). ff paar pages terug bladeren en nalezen.
- Die update staat bij mij ook nog steeds open (begin sept), laatste keer weer het verhaal dat 'tie echt gedaan is, maar dat het RDW achter loopt. We moeten het maar geloven.
Heb je misschien een foto de komende dagen hoe krom de deur grepen zijn gaan staan. Misschien dat meer mensen een foto hebben van de grepen dit om met elkaar te vergelijken hoe erg het is en kan worden. Ook voor m’n eigen beeldvorming

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:39
Joer schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:02:
[...]

Heb je misschien een foto de komende dagen hoe krom de deur grepen zijn gaan staan. Misschien dat meer mensen een foto hebben van de grepen dit om met elkaar te vergelijken hoe erg het is en kan worden. Ook voor m’n eigen beeldvorming
Dan kunnen de personen waarvan de klinken al zijn vervangen aangeven of hun handgrepen ook zo krom waren of dat ze nog niet krom genoeg zijn voordat ze worden vervangen.

• SwEEp3R
[...]

Geen zorgen, ook hier een super tevreden gebruiker, hoewel pas 2,8K op de teller na 2 maandjes bezit.

Rijdt fantastisch, superstil, verwarming op AUTO werkt prima, geen beslagen ramen, verbruik lijkt prima, maar ik rijd pas sinds oktober, dus al redelijk koud. Geen krakende deurhendels, geen bonkende automaat, goed geluid uit de speakers, etc etc

Lichtsensor werkt ook gewoon goed: vandaag rond 14.00 was het zwaar bewolkt en redelijk donker. Mijn lampen waren toen al een tijd automatisch aan. Ik passeerde een andere EV6 (met een aanhanger met tig kerstbomen 🎄, iemand van hier? 😂), daar waren alleen DRL aan (achterbalk uit).

Regeneratie standen leer je vanzelf te gebruiken in de praktijk. Voorkeur is voor iedereen weer anders, ook afhankelijk van de rijomstandigheden. Soms wil ik push, andere keer weer pull (regen level 1 en rempedaal induwen voor regenereren (push), respectievelijk iPedal en gaspedaal loslaten (pull) voor regenereren.

Verder heb ik wel de meeste rijhulp systemen uit staan. Hoop gepiep en gepingel leidt alleen maar af. Alleen dode hoek staat aan, maar alleen op waarschuwen (jammer dat geluid niet uit kan, alleen HUD en spiegels waarschuwing is voldoende). Geen getrek aan mijn stuur, dankjewel. HDA2+ uit, LKW uit, LKA uit, camera spiegels (bij gebruik richtingaanwijzers) UIT, SCC gebruik ik alleen op eenbaanswegen.

Maar ook hiervoor geldt: iedereen weer eigen voorkeur, lekker zelf ervaren!

• MBronkhorst
Joer schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:02:
[...]

Heb geen foto maar die van mij staken een paar millimeter uit binnen enkele maanden (december auto ontvangen, in februari portiergrepen gemeld). Keurig onder garantie vervangen. Dealer gaf wel aan dat ze moesten uitzoeken of de gekleurde delen overgezet konden worden of dat ze gespoten moesten worden. Welke het uiteindelijk is geworden weet ik niet (meer), maar er is in ieder geval geen kleurverschil te zien.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
[...]

Maak je geen zorgen. Ik rij er vanaf maart mee. Een mooie zomervakantie mee naar Italie gemaakt.
En ik denk nog steeds dat deze auto de beste is op de markt in deze klasse.

Je rijdt praktisch in een nieuwe model S met een lagere aanschafprijs.

• MBronkhorst
1Mark schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:07:
[...]

Maak je geen zorgen. Ik rij er vanaf maart mee. Een mooie zomervakantie mee naar Italie gemaakt.
En ik denk nog steeds dat deze auto de beste is op de markt in deze klasse.

Je rijdt praktisch in een nieuwe model S met een lagere aanschafprijs.
En met stoelverwarming+koeling, handige knopjes ipv alles met 1 touchscreen, stuk sneller laden (perfect voor vakanties!), handige flippers voor instellen regeneratie, verwarmde achterbank, stopcontact achterin en legio andere voordelen tov de model S.

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 07:41
[...]

Nee, gebeurd pas als je thuis bent. De Stoppenkast syndroom heb je :+

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 07:41
Duimpje omlaag optie zou al een goede eerste stap zijn.

• PrimaBB
  • Nu online
MBronkhorst schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:20:
[...]

En met stoelverwarming+koeling, handige knopjes ipv alles met 1 touchscreen, stuk sneller laden (perfect voor vakanties!), handige flippers voor instellen regeneratie, verwarmde achterbank, stopcontact achterin en legio andere voordelen tov de model S.
Mwah, ik zou beetje voorzichtig doen met vergelijken met een model S.
Als je al Tesla erbij haalt, vergelijk ‘m dan met een Model Y.

Maar dat vergelijken is eigenlijk helemaal niet nodig.
De EV6 is een fraaie + behoorlijk complete EV met heel veel voor het geld.

Zelf heb ik 5 jaar Model S gereden en dat is gewoon een andere ervaring. Hoewel zelf nooit problemen gehad, niet altijd alleen maar positief hoor.

Grootst merkbare verschil ontstaat dat Tesla een totaal concept, merk, is dat volledig om de EV heen is opgebouwd. Dit biedt enorme voordelen in vernieuwing, time-to-market en klantbeleving.

Iteratief auto’s ontwikkelen en op de markt zetten. Dat is compleet een andere benadering.
En de klanten slikken dit allemaal. Een tekortkoming wordt onmiddellijk opgepakt, aangepast en meestal pushed ‘over the air’.

Dit komt ook allemaal met een prijs.

Maar nogmaals vergelijken, waarom. Dat heeft de EV6 niet nodig.

• JeJeBe
PrimaBB schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:00:
[...]

Mwah, ik zou beetje voorzichtig doen met vergelijken met een model S.
Als je al Tesla erbij haalt, vergelijk ‘m dan met een Model Y.

Maar dat vergelijken is eigenlijk helemaal niet nodig.
De EV6 is een fraaie + behoorlijk complete EV met heel veel voor het geld.

Zelf heb ik 5 jaar Model S gereden en dat is gewoon een andere ervaring. Hoewel zelf nooit problemen gehad, niet altijd alleen maar positief hoor.

Grootst merkbare verschil ontstaat dat Tesla een totaal concept, merk, is dat volledig om de EV heen is opgebouwd. Dit biedt enorme voordelen in vernieuwing, time-to-market en klantbeleving.

Iteratief auto’s ontwikkelen en op de markt zetten. Dat is compleet een andere benadering.
En de klanten slikken dit allemaal. Een tekortkoming wordt onmiddellijk opgepakt, aangepast en meestal pushed ‘over the air’.

Dit komt ook allemaal met een prijs.

Maar nogmaals vergelijken, waarom. Dat heeft de EV6 niet nodig.
Helemaal mee eens, vergelijk met een S gaat mank, is ook een heel ander segment met dito prijsklasse.
Kia probeert dit voor het eerst en dat merk je nu eenmaal. Als je altijd in het A/B/C segment opereert, is een poging het D segment te bedienen best wel een dingetje, Andere markt, andere consumenten, anders verwachtingen, andere kwaliteitsnormen.

• everlast666
SwEEp3R schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:40:

Linkjes:

Foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie dat je je Chrome lijsten gewrapped hebt. Zit hier zelf ook aan te denken icm met Kia logo voor en achter type aanduiding en chromelijst achterop met de knippers (doorlatend)

Wat mag zoiets kosten ?

Wat heb jij allemaal laten doen en wat was je kwijt ?

• SwEEp3R
everlast666 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:17:
[...]

Zie dat je je Chrome lijsten gewrapped hebt. Zit hier zelf ook aan te denken icm met Kia logo voor en achter type aanduiding en chromelijst achterop met de knippers (doorlatend)

Wat mag zoiets kosten ?

Wat heb jij allemaal laten doen en wat was je kwijt ?
Kost niets, behalve GT-Line 😁. Heb niets gewrapped dus 😉

• everlast666

Iemand ervaring met dit ding ? Ben benieuwd of de knippers voldoende oranje blijven ?!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:00
Het lijkt wel zo'n zoekplaatje waarop je de verschillen moet zoeken. Misschien op mobiel lastig te zien of ik moet eerst koffie gaan drinken. Waar zoek ik naar? :-)

Edit: Never mind 8)7

[Voor 7% gewijzigd door itsjohan op 03-12-2022 14:28]

Pagina: 1 ... 229 ... 256 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee