• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Vraagje hoe krijg ik een filmpje geüpload?

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Joer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:56:
Oké dan zat ik fout met waar de kettingen te plaatsten. Z’n 12jr terug had ik me laten vertellen bij een 4wd 1tje voor en 1tje achter. Maar wat jullie al zeggen beter ff de handleiding lezen.
Misschien zat je toen wel goed, want er is een verschil tussen een '4WD' en een 'AWD'.

4WD= Permanent 4 wiel aangedreven
AWD = Soms 2 wiel, soms 4 wiel aangedreven (Kia EV6 uitvoering)

Dus had je 12 geleden een 4WD dan was het prima. :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 21:33
Joer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:58:
YouTube, Vimeo (of een andere dienst) en dan hier posten met [ video ] tags. Of gebruik maken van de video knop naast afbeelding toevoegen (enkel in desktop view zichtbaar).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42
Franciesco schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:57:
@marc4547
Bij mijn zijn de versies 1,5 week geleden door de dealer bijgewerkt naar de onderstaande:

OnderdeelOude versieNieuwe versie
softwareversie (infotainment)CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211CV_E.EUR.S5W_L.001.220721
firmwareversie CV_E.EUR.02.220127.MICOMCV_E.EUR.12.220623.MICOM
navigatie-app-versieSTD5W.EUR.KMC.220126.99a9bb7STD5W.EUR.KIA.220622.290763f
kaartversieEUR.14.47.48.631.501.5EUR.15.41.54.013.633.6
MKBD Software(geen versie getoond)03.43
En als je de (momenteel) laatste update download en installeert dan gaat alleen de infotainment software versie nog naar CV_E.EUR-S5W_L.001.001.221004. De navigatie app, kaarten en MKBD etc blijven dan ongewijzigd.

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ben onderweg naar Bozen in Italië en maak gebruik van de nav van de auto zelf. Is m’n eerste keer zover rijden en laadstations onderweg selecteren. M’n vrouw heeft ff een filmpje gemaakt.
Een hele goede rit en fijne dagen......... d:)b
Laat achteraf effe weten hoe het gegaan is, incl.eventueel sneeuwrijden.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 10:00
effe uploaden naar bijv. youtube.

Dan kan je met het onderstaande icoontje de video erin hangen (werkt op de mobiel niet altijd, dan moet je de telefoon even landscape hoduen)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoGFFmPWpsnebwSgShAnQz0c6SQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hpV3WGjQdk44UiH0JgaxWxzV.jpg?f=user_large

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-11 13:29
Ben onderweg naar Bozen in Italië en maak gebruik van de nav van de auto zelf. Is m’n eerste keer zover rijden en laadstations onderweg selecteren. M’n vrouw heeft ff een filmpje gemaakt.
Leuke rit !

Ik weet niet hoe je route is...ik ben met de EV6 met caravan via de Brennerpas gereden.

Je kan halverwege de pas bij de Outlet Center Brennero uitstekend snelladen. Onderin de parkeerarage staan meerdere Ionity laders....en met alle plekken bezet toch 230kw laden _/-\o_
oh ja..als je goed kijkt staat de caravan buiten de ingang....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcLZT56kFkaBd1Ihy1AaR8cXfc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqSmTzbteiVlc8MSwHjl3yhj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door EricEB op 23-11-2022 10:55 ]

• MacFan
  • Laatst online: 30-09 15:42
Joer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 02:28:
[...]

Ik denk dat je met 12 tot 16 mm ketting goed zit. Je hebt ook geen 4 kettingen nodig maar gewoon 2. Met awd/4wd gaat 1 ketting om de voorband en 1tje op de achterband.
16mm is te groot! SAE KLASSE S geeft aan dat het max. 12mm mag zijn.

Onderstaande van een kettingen site:

Welke sneeuwkettingen zijn geschikt voor de Kia EV6
Op de Kia EV6 zijn er verschillende winterbandenmaten configuraties beschikbaar. Gegeven het ledig gewicht van het voertuig van 1785 tot 2075 kilogram adviseren wij op dit type voertuig sneeuwkettingen voor SUVs. Er is beperkt ruimte beschikbaar (12mm) aan de achterkant van het wiel voor sneeuwkettingen op de Kia EV6. Het monteren van traditionele sneeuwkettingen die 16mm aan binnenspeling nodig hebben wordt dus afgeraden. Dit kan schade veroorzaken aan remmen, de wielophanging, de carrosserie en de wielen.

Op welke wielen moeten de sneeuwkettingen worden gemonteerd op de Kia EV6
In het instructieboekje van de EV6 valt te lezen dat sneeuwkettingen op de achterwielen moeten worden geplaatst. Dit geldt voor zowel de achterwiel aangedreven EV6 als voor de vierwiel aangedreven variant.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Hallo allemaal,
gisteren bij de garage geweest voor regulier onderhoud. Al een tijd storen de beelden van de camera's in het dashboard bij richting aangeven, soms is er zelfs helemaal geen beeld en doet de blind-spot detectie het ook niet. Volgens de garage was dit nog nergens voorgekomen en hebben ze een zogenaamde 'hot-line' bij Kia NL aangemaakt. Iemand dit ook al eens meegemaakt en hoe is het opgelost?

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
MacFan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:59:
[...]

16mm is te groot! SAE KLASSE S geeft aan dat het max. 12mm mag zijn.

Onderstaande van een kettingen site:

Welke sneeuwkettingen zijn geschikt voor de Kia EV6
Op de Kia EV6 zijn er verschillende winterbandenmaten configuraties beschikbaar. Gegeven het ledig gewicht van het voertuig van 1785 tot 2075 kilogram adviseren wij op dit type voertuig sneeuwkettingen voor SUVs. Er is beperkt ruimte beschikbaar (12mm) aan de achterkant van het wiel voor sneeuwkettingen op de Kia EV6. Het monteren van traditionele sneeuwkettingen die 16mm aan binnenspeling nodig hebben wordt dus afgeraden. Dit kan schade veroorzaken aan remmen, de wielophanging, de carrosserie en de wielen.

Op welke wielen moeten de sneeuwkettingen worden gemonteerd op de Kia EV6
In het instructieboekje van de EV6 valt te lezen dat sneeuwkettingen op de achterwielen moeten worden geplaatst. Dit geldt voor zowel de achterwiel aangedreven EV6 als voor de vierwiel aangedreven variant.
Thanks dit is nuttige informatie, hier kan ik wat mee! _/-\o_

Jeej alweer een Tweaker

• Joer
Reis verloopt goed en oplaadstation selecteren ook dat wilde ik laten zien in het filmpje. Helaas kan ik hem nu niet via YouTube doen. Heb nog wel een aanpassing gedaan in het filter menu na aanleiding van m’n laatste laat stop. Heb DC uitgezet en en alleen HPC geslecteerd. Kijken of dat beter werkt.

• stimpyrulez
PrimaBB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:29:
Vandaag m’n nieuwe Ottocast geprobeerd aan te sluiten op de EV6.
Behalve een rood lampje…niets.

M’n Android toestel kon wel BT connecten, en AndroidAuto op de telefoon herkent de BT aansluiting als wireless AA. Dat lijkt ok.

De Kia geeft niet thuis.

Dan nog even een software update uitgevoerd via de telefoon. Supertraag, maar gelukt.
Maar helaas reageert de EV6 nog steeds niet.

Die Ottocast is toch plug-and-play lijkt mij?

Ik heb gelezen dat een aantal EV6 rijders deze succesvol hebben kunnen aansluiten.

Vergeet ik iets?

Edit: Opgelost :) . Carplay stond uit.
weet niet welke variant je hebt van de ottocast?
Maar als je de U2-X hebt dan kan je hier de beta software downloaden die wel goed werkt.
De laatste variant draait wel stabiel bij mij

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:58
Franciesco schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:57:
@marc4547
Bij mijn zijn de versies 1,5 week geleden door de dealer bijgewerkt naar de onderstaande:

OnderdeelOude versieNieuwe versie
softwareversie (infotainment)CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211CV_E.EUR.S5W_L.001.220721
firmwareversie CV_E.EUR.02.220127.MICOMCV_E.EUR.12.220623.MICOM
navigatie-app-versieSTD5W.EUR.KMC.220126.99a9bb7STD5W.EUR.KIA.220622.290763f
kaartversieEUR.14.47.48.631.501.5EUR.15.41.54.013.633.6
MKBD Software(geen versie getoond)03.43
bedankt , ga ik tegen mijn dealer zeggen volgende week!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• HansAuutB
  • Laatst online: 10-11 21:22
stimpyrulez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:57:
[...]

Maar als je de U2-X hebt dan kan je hier de beta software downloaden die wel goed werkt.
Heeft de Ottocast U2-X (Pro) ook een usb-ingang?
Of zit dat slechts in de nieuwe Play2Video?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• stimpyrulez
HansAuutB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:20:
[...]

Heeft de Ottocast U2-X (Pro) ook een usb-ingang?
Of zit dat slechts in de nieuwe Play2Video?
Heeft ook een USB ingang (heb de non pro).
Volgens mij om stroom door te geven en om updates mee uit te voeren.

Wat nu precies het verschil is met de U2-X en pro.... dat weet ik niet.
Met de beta software krijg je volgens mij dezelfde software als de pro

• PrimaBB
stimpyrulez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:57:
[...]

Bedankt voor de tip.

Ik heb de U2-X Pro in combinatie met een Android telefoon.

Maar ik kwam na m'n post erachter dat bij de Kia sowieso CarPlay aangevinkt moet zijn, omdat de Ottocast via CarPlay connectie maakt met de EV6.

Dus vannochtend met wireless Android Auto gereden.

Edit: verschil met pro is de 'smart button' aan de voorkant volgens mij. Hoewel deze not so smart is als je wilt wisselen tussen devices op hetzelfde platform (Android/iOS).

[ Voor 11% gewijzigd door PrimaBB op 23-11-2022 14:47 ]

• HansAuutB
stimpyrulez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:34:
[...]

Heeft ook een USB ingang (heb de non pro).
Volgens mij om stroom door te geven en om updates mee uit te voeren.
Kun je deze usb-poort ook gebruiken om een usb-stick met muziek af te spelen?

• Joer
Ff aan het infuus Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc7EjstK3t_u4uHqZI_BhUzlGyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZauCtyl0GV0eVUT46fVAjtv.jpg?f=fotoalbum_large

• HansAuutB
Gezocht in dit topic op carlinkit maar vond niks.
#dtv
Heeft iemand ervaring met Carlinkit voor Apple/Android?

• PrimaBB
HansAuutB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:35:
[...]

Zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan je via Android Auto een player als VLC gebruiken voor dat doel.
Alleen dan dus niet via een additionele USB stick, maar gewoon muziek vanaf je telefoon.

Voor Apple zal iets soortgelijks moeten werken denk ik.

Die external USB op die Ottocast kan helaas niet gebruikt worden voor een AUX USB input oid.

Daarnaast heeft het volgens mij weinig toegevoegde waarde om op de audio van de EV6 high quality audio, FLAC ofzo, te gebruiken en kan je dus gewoon je playlists van Spotify (of een andere) gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door PrimaBB op 23-11-2022 16:31 ]

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
HansAuutB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:04:
Gezocht in dit topic op carlinkit maar vond niks.
#dtv
Heeft iemand ervaring met Carlinkit voor Apple/Android?
Mijn advies is niet kopen, omdat vaak na een tijdje om onverklaarbare redenen de verbinding verbroken wordt

De Carlinkit CarPlay AI Box schijnt wel goed te werken (maar is een stuk duurder)
, heb hier zelf echter geen ervaring mee, maar op youtube zijn er wel filmpjes te vinden

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-11 18:12
SwEEp3R schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:38:
[...]

Geen enkel probleem met deze kabel!
Inmiddels de kabel binnen, ingeplugd en weggewerkt. Alleen er zit een LEDje op de kabel die volgens mij blijft branden nadat je de auto volledig hebt uitgeschakeld. Nu ben ik geen expert hierin, maar kan zo’n klein LEDje ervoor zorgen dat je accu leegloopt?

Vreemd dat ‘ie overigens blijft branden, zou verwachten dat de USB poorten uitgeschakeld worden, maar misschien heb ik niet lang genoeg gewacht.

• Phusebox
dosh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:09:
[...]

Inmiddels de kabel binnen, ingeplugd en weggewerkt. Alleen er zit een LEDje op de kabel die volgens mij blijft branden nadat je de auto volledig hebt uitgeschakeld. Nu ben ik geen expert hierin, maar kan zo’n klein LEDje ervoor zorgen dat je accu leegloopt?

Vreemd dat ‘ie overigens blijft branden, zou verwachten dat de USB poorten uitgeschakeld worden, maar misschien heb ik niet lang genoeg gewacht.
Gaat volgens mij inderdaad na x tijd uit. Meestal kwartier ofzo.

• dosh
Phusebox schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:11:
[...]

Gaat volgens mij inderdaad na x tijd uit. Meestal kwartier ofzo.
Aah thanks. Dat wist ik niet, ik zal het morgen even testen! Had er nu helaas geen tijd voor.

• PrimaBB
[...]

Ik zit hier ook mee, maar dan dat m’n Ottocast ‘actief’ blijft.

Zo’n kabel alleen (niet aangesloten) al dan niet met ledje doet weinig kwaad voor je 12V accu.
Verwaarloosbaar verbruik.

Maar een device kan mogelijk meer impact hebben.

Ik heb het zelf nog niet uitgezocht, maar weet je al zeker dat er permanent stroom op blijft staan?
Dus niet bv dat na afsluiten vd auto na enkele minuten de stroom eraf gaat?

Edit, case closed zie ik net :)

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
[...]

Wanneer je deze kabel in de usb a steekt wijst de stekker dan naar rechts of naar links ?

Wil m eigenlijk naar links hebben zodat ik m langs de zijkant naar beneden kan geleiden 🤔

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
stoutski schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:25:
[...]

Ben hier ook al een jaar mee bezig krijg als tip om de luchtrooster in het middelste gedeelte maar dicht te doen om zo de koude lucht niet bij je handen te voelen. Maar zal het morgen nog eens aan kaarten als die voor onderhoud bij de garage staat.
Inderdaad de middelste roosters dicht en naar boven gericht omdat ze niet helemaal dicht gaan. Tevens nooit 'driver only' gebruiken in combinatie met verwarming. Lijkt me ook niet logisch omdat er al problemen zijn met gelijkmatige verwarming.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:20
Vandaag nog wat "ontdekt" over de remlichten.

Ergens in het forum stond dat het verschil tussen stilstaan "on hold" ((zonder i-pedal) en "stop" met i-pedal is dat in het laatste geval de remlichten (inderdaad) niet aanstaan als je stilstaat.
Ik heb gemerkt dat als je stilstaat met i-pedal en dan 1 maal het rempedaal licht aanraakt je toch op on hold komt met remlichten aan. Als je wegrijdt is i-pedal nog steeds aktief.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor die personen welke last hebben van loskoppelende profielen de volgende tip mogelijk nuttig.

Ben er achter gekomen dat je zonder profiel toch de auto kunt aansturen.
Wat je niet hebt is valet modus activeren op afstand (boeiend, omdat locatie zichtbaar blijft).
Wat je ook niet hebt is dat je remote instellingen aan kunt passen (boeiend, omdat dit ook in de auto kan).

Wat je wel kunt is alles wat je nodig hebt: remote verwarmin aan/deuren/laadklep open en dicht. App maakt ook keurig verbinding.
Superfijn, én van een probleem af!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLfb8MN8eOegXM_0MKpiB9kmDXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjc6v3ePkmCCHEF9GqcIf32P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMFy8gaQyAFOG3-_-4BecYqNhc4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O2bekxMCGN72GJEWXU2Omgb5.png?f=fotoalbum_tile

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 15:34
Maakt iemand gebruik van de over-the-air verbinding tussen de EV6 en ABRP? Is dit rechtstreeks of met tussen komst van Tronity?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJBp-64HlBsW5xYXCcJwLg8S8PQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wAfRtS9DUrgqs9zX6BwdqXFV.png?f=fotoalbum_large

• HansAuutB
JanAllElectric schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:16:
Vandaag nog wat "ontdekt" over de remlichten.

Ergens in het forum stond dat het verschil tussen stilstaan "on hold" ((zonder i-pedal) en "stop" met i-pedal is dat in het laatste geval de remlichten (inderdaad) niet aanstaan als je stilstaat.
Ik heb gemerkt dat als je stilstaat met i-pedal en dan 1 maal het rempedaal licht aanraakt je toch op on hold komt met remlichten aan. Als je wegrijdt is i-pedal nog steeds aktief.
I-pedal wordt toch nooit in-actief door remmen?
En remmen is remmen dus bij on-hold de lichten aan (wat ik dan overigens niet begrijp, want waarom zou je stilstaand de remlichten aan hebben?).

• Inan1234
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik krijg sinds een week een waarschuwing in de app over de 12v batterij.
Bij de dealer geweest, die het heeft doorgemeten en de batterij schijnt nog niet aan vervanging toe te zijn.

Wel irritant. Je vertrouwen in de auto wordt minder. Heeft iemand anders soortgelijke ervaring?

In de auto soms de melding dat er stroomverlies aan een externe bron is bij het opstarten. Er is niets aangesloten, behalve een losse usb kabel voor de telefoon voor AA.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:49

• marc4547
Ik krijg hem maar niet in de I-pedel stand, kan iemand een tip geven hoe je hem daarin krijgt, ik hem hem vandaag 2 weken maar hem nog nooit in I-pedel gereden. Vind het in de beschrijving niet duidelijk staan. ik rem wel met de linker flipper op 1 of op 2 maar hoe krijg ik hem nou in I-pedel?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• stimpyrulez
marc4547 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:27:
Ik krijg hem maar niet in de I-pedel stand, kan iemand een tip geven hoe je hem daarin krijgt, ik hem hem vandaag 2 weken maar hem nog nooit in I-pedel gereden. Vind het in de beschrijving niet duidelijk staan. ik rem wel met de linker flipper op 1 of op 2 maar hoe krijg ik hem nou in I-pedel?
de accu moet niet 100% zijn en dan eerst iets rijden en dan de linker flipper gebruiken.
Als je in stand 3 staat is het 1 tikje en dan kom je in I-pedal.

Of wel linker kant net zo vaak klikken tot je I-pedal ziet

[ Voor 5% gewijzigd door stimpyrulez op 24-11-2022 07:31 ]

• Phusebox
marc4547 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:27:
Staat er "AUTO" linksonder in beeld of een LVL?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugdaUJ19vfRfHHrJPZPpuXsvTeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VKtHiioRHnCvyMpqfWBRuy8u.png?f=user_large

Indien AUTO, dan eerst de rechterflipper vasthouden tot er een level komt te staan.
Indien level, dan linker flipper herhaaldelijk indrukken dan gaat ie van level 1 naar 2, naar 3 tot aan iPedal.

Bij 100% accu is iPedal (meestal) niet mogelijk.

• marc4547
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:31:
[...]

Staat er "AUTO" linksonder in beeld of een LVL?

[Afbeelding]

Indien AUTO, dan eerst de rechterflipper vasthouden tot er een level komt te staan.
Indien level, dan linker flipper herhaaldelijk indrukken dan gaat ie van level 1 naar 2, naar 3 tot aan AUTO.

Bij 100% accu is iPedal (meestal) niet mogelijk.
Bedankt Phuse , Er staat dus niet letterlijk i-pedel in beeld , ik kan hem wel naar auto krijgen, en dat is de I-pedel stand, ik dacht dat het ook in beeld zou staan?

• Phusebox
marc4547 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:33:
[...]

Bedankt Phuswe , Er staat dus niet letterlijk i-pedel in beeld , ik kan hem wel naar auto krijgen, en dat is de I-pedel stand, ik dacht dat het ook in beeld zou staan?
Nee AUTO is niet iPedal, dat is wat ik net zeg. Als je AUTO ziet staan moet je dus de rechterflipper vasthouden tot hij uit de AUTO stand gaat. Daarna kun je met de linker en rechterflipper het level aanpassen (links is meer regeneren, rechts minder).

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2022 07:35 ]

• marc4547
Hoe kun je trouwens controleren of een Ceramische coating echt uitgevoerd is., Ik heb er voor betaald en hij glom behoorlijk in de showroom, maar dat doen ze allemaal, maar ik begin toch mijn twijfels te krijgen of het er echt wel op zit.... Als mijn raam een klein beetje beslaat blaast jhij hem zo schoon, dat is niet het punt maar het raam is zo slecht schoongemaakt dat zie je heel duidelijk, maar ik moet volgende week terug voor het instaleren van een bestelde en afgerekende accessoire die er dus bij aflevering niet opzat en dan zal ik ook eens vragen of hij echt een ceramische coating heeft?

• Phusebox
marc4547 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:39:
Hoe kun je trouwens controleren of een Ceramische coating echt uitgevoerd is., Ik heb er voor betaald en hij glom behoorlijk in de showroom, maar dat doen ze allemaal, maar ik begin toch mijn twijfels te krijgen of het er echt wel op zit.... Als mijn raam een klein beetje beslaat blaast jhij hem zo schoon, dat is niet het punt maar het raam is zo slecht schoongemaakt dat zie je heel duidelijk, maar ik moet volgende week terug voor het instaleren van een bestelde en afgerekende accessoire die er dus bij aflevering niet opzat en dan zal ik ook eens vragen of hij echt een ceramische coating heeft?
Keramische coating testen, tja lastig. Heeft de dealer dit aangebracht? Of gaat het om die "coating" die ze standaard overal verkopen van 200-300 euro? Dat is namelijk geen keramische coating.

En een keramische coating gaat normaal niet over je raam, daar is ander spul voor.

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:41:
[...]

Keramische coating testen, tja lastig. Heeft de dealer dit aangebracht? Of gaat het om die "coating" die ze standaard overal verkopen van 200-300 euro? Dat is namelijk geen keramische coating.

En een keramische coating gaat normaal niet over je raam, daar is ander spul voor.
Ik had de coating van de dealer.
Als het goed is heb je daar een certificaat van gekregen dat ze het er op gesmeerd hebben.

Of het echt goed spul is... tja... das de vraag....

• Joer
De rit gister naar Italië is super goed gegaan. De auto rijd echt top en wat een rust geeft het rijden in een elektrische auto wauw. De zit van de stoelen is me erg goed bevallen op z’n lang stuk, vergeleken met m’n vorige auto be passat uit 2013. Daar kreeg ik al stijve heupen ja 200km maar in de ev6 nergens last van. Het gebruik van de navigatie was ook super en zeer duidelijk totaal heeft het geen enkel foutje gemaakt en berekende snel een andere route als dat nodig was. Het laden via Kia navigatie zelf was ook top zeker in combinatie met het voorverwarmen. Zo rond de 30% batterij over selecteerde ik een POI en ding netjes voorverwarmen tot dat de bat 19% was toen stopte ie ermee. Het gemiddelde verbruik was ook prima. Eigenlijk de gehele weg 120kmpu gereden. En de cruise controle wat een verademing is dat zeg, je word er bijna lui van. Heb dan ook geen klagen over de auto, zijn en kleine pintjes die beter kunnen, tuurlijk. Maar dat zal best een keer met een update komen en dan bedoel ik ala tesla zelf op de route de laadstations selecteren om te laten aan de hand van actuele soc. Maar voor nu was het prima te doen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNPhW0Lo4mb1ImE0wJZW-V4w4wQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxBCulObKBqPToHjcRDFv92Q.jpg?f=fotoalbum_large

• dosh
PrimaBB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ik zit hier ook mee, maar dan dat m’n Ottocast ‘actief’ blijft.

Zo’n kabel alleen (niet aangesloten) al dan niet met ledje doet weinig kwaad voor je 12V accu.
Verwaarloosbaar verbruik.

Maar een device kan mogelijk meer impact hebben.

Ik heb het zelf nog niet uitgezocht, maar weet je al zeker dat er permanent stroom op blijft staan?
Dus niet bv dat na afsluiten vd auto na enkele minuten de stroom eraf gaat?

Edit, case closed zie ik net :)
Ik heb de auto net geparkeerd en loop straks nog even langs om de proef op de som te nemen.
everlast666 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:49:
[...]

Wanneer je deze kabel in de usb a steekt wijst de stekker dan naar rechts of naar links ?

Wil m eigenlijk naar links hebben zodat ik m langs de zijkant naar beneden kan geleiden 🤔
Naar rechts (dus richting het midden en niet richting de pedalen).

• stimpyrulez
dosh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb de auto net geparkeerd en loop straks nog even langs om de proef op de som te nemen.
Hij gaat vanzelf uit na een tijdje.
Nadeel is wel dat telkens als je de app gebruikt/ auto opent, dat de ottocast opstart.

Bij mij staat de auto op de oprit en dan is je telefoon ineens weer verbonden met de auto.
Of als ik langs de auto loop en hij ontgrendeld (wat ik prettig vind), dan start hij dus ook op.

Maar verder wel tevreden over het kastje

• Phusebox
dosh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:49:
[...]

[...]

Naar rechts (dus richting het midden en niet richting de pedalen).
Zodra je met de sleutel in de buurt komt gaat de USB power ook aan.

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:02:
[...]

Hij gaat vanzelf uit na een tijdje.
Nadeel is wel dat telkens als je de app gebruikt/ auto opent, dat de ottocast opstart.

Bij mij staat de auto op de oprit en dan is je telefoon ineens weer verbonden met de auto.
Of als ik langs de auto loop en hij ontgrendeld (wat ik prettig vind), dan start hij dus ook op.

Maar verder wel tevreden over het kastje
Ja klopt dat ook, daarom heb ik de AAWireless ingesteld dat ie niet steeds meteen aanspringt maar met een vertraging. Dat is wel een fijne functie.

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
was dit met de 77Kwh accu ?

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-10 20:03
Volgende week krijgt mijn EV6 de update met de pre heating.
Werkt dit echt alleen via de Kia navigatie zelf? Of kun je dit ook handmatig ergens aanzetten als je bijv via ABRP een route in maps hebt geladen?

• Phusebox
PieterSn schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:11:
Werkt dit echt alleen via de Kia navigatie zelf? Of kun je dit ook handmatig ergens aanzetten als je bijv via ABRP een route in maps hebt geladen?
Alleen met Kia navigatie.

• timoarendse
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-02-2023
Dinsdag de pre heat update op m'n Kia gezet en sindsdien werkt de pingel bij de trajectcontrole nog strikter dan deze al deed; op 100 stukken moet ik nu precies 100 rijden, anders blijft dat ding gaan. Alles in het menu al geprobeerd aan te passen, zowel de afwijking (5-10 km maakte geen verschil) als het type waarschuwing...

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Vind het altijd wel fijn op zulke stukken 104-108 te rijden... Dank!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:43
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:31:
[...]
Indien level, dan linker flipper herhaaldelijk indrukken dan gaat ie van level 1 naar 2, naar 3 tot aan AUTO.
Je bedoeld waarschijnlijk "van level 1 naar 2, naar 3 tot aan I-PEDAL"?
Misschien ff corrigeren zodat het er goed staat.

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:25:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk "van level 1 naar 2, naar 3 tot aan I-PEDAL"?
Misschien ff corrigeren zodat het er goed staat.
Oeps... goedemorgen 8)7

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:03:
[...]

Ja klopt dat ook, daarom heb ik de AAWireless ingesteld dat ie niet steeds meteen aanspringt maar met een vertraging. Dat is wel een fijne functie.
Ik heb ook nog een carsifi.
Deze heeft ook wel een mooie functie.

Deze kijkt of de bluetooth van de auto aan is (Kia), zo ja dan start op.
Zo nee, dan gaat de carsifi geen connectie maken met de telefoon.

Wel een slimme oplossing, maar volgens mij werkt het nog niet helemaal stabiel.

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
timoarendse schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:18:
Dinsdag de pre heat update op m'n Kia gezet en sindsdien werkt de pingel bij de trajectcontrole nog strikter dan deze al deed; op 100 stukken moet ik nu precies 100 rijden, anders blijft dat ding gaan. Alles in het menu al geprobeerd aan te passen, zowel de afwijking (5-10 km maakte geen verschil) als het type waarschuwing...

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Vind het altijd wel fijn op zulke stukken 104-108 te rijden... Dank!
Bij mij hetzelfde. Alles al geprobeerd maar krijg de pingel niet gedempt.
Hoe werkt die 5-10 km afwijking? Kun je dat ergens instellen?

• PrimaBB
timoarendse schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:18:

Staat bij jou de Intelligent Speed Limit Assist warning aan?

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_17_1.html

Je kan daar ook een speed offset configureren volgens mij.

Of misschien staat de Manual Speed Limit Assist aan?

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_16_1.html

• dosh
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:02:
[...]

Zodra je met de sleutel in de buurt komt gaat de USB power ook aan.
Net even gekeken door het raam (zonder sleutel uiteraard), maar het lampje brandt nog. Toch nu zo’n 45 min geleden. De auto hangt aan de laadpaal, maar lijkt me stug dat dat er invloed op heeft.

Ik check het straks nog eens of het LEDje dan wel uit gaat. Zoals eerder werd aangegeven zal het niet zo’n impact hebben op de accu, maar ik ben toch wel benieuwd.

• timoarendse
PrimaBB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:46:
[...]

Staat bij jou de Intelligent Speed Limit Assist warning aan?

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_17_1.html

Je kan daar ook een speed offset configureren volgens mij.

Of misschien staat de Manual Speed Limit Assist aan?

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_16_1.html
Die eerste ga ik even checken (Intelligent Speed Limit Assist Warning), misschien dat ik daar iets mee kan! Het ligt niet aan de Manual Speed Limit Assist, die gebruik ik amper..

• timoarendse
Ruud010 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:44:
[...]

Dat kan in het Menu, ga je naar "Driving Convenience" en dan naar "Speed Warning". Maar zowel voor, als na de update, werkte dit niet lekker bij mij. Voor de update had de auto standaard een 5km afwijking (kon je nog 104 rijden voor 'ie ging piepen), ook als ik 10km instelde. Nu maakt het niets meer uit, moet ik precies de snelheid rijden welke aangegeven wordt, of ik nou 0, 5 of 10km afwijking instel...

• dosh
dosh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:46:
[...]

Net even gekeken door het raam (zonder sleutel uiteraard), maar het lampje brandt nog. Toch nu zo’n 45 min geleden. De auto hangt aan de laadpaal, maar lijkt me stug dat dat er invloed op heeft.

Ik check het straks nog eens of het LEDje dan wel uit gaat. Zoals eerder werd aangegeven zal het niet zo’n impact hebben op de accu, maar ik ben toch wel benieuwd.
Na bijna 2 uur brandt het lampje nog, maar zoals gezegd hangt de auto aan de paal.

Begin nu te denken: hebben de mensen met een 12V melding niet toevallig een Ottocast of anderszins wireless AA/CP apparaat ingeplugd die continu stroom vraagt?

Laatste check die ik vanavond nog kan doen is om te kijken of de USB-A poort nog steeds power geeft op het moment dat de auto niet aan de paal hangt.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
dosh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:37:
[...]

Na bijna 2 uur brandt het lampje nog, maar zoals gezegd hangt de auto aan de paal.

Begin nu te denken: hebben de mensen met een 12V melding niet toevallig een Ottocast of anderszins wireless AA/CP apparaat ingeplugd die continu stroom vraagt?

Laatste check die ik vanavond nog kan doen is om te kijken of de USB-A poort nog steeds power geeft op het moment dat de auto niet aan de paal hangt.
Ik niet, en vermoed ook echt niet dat zoiets de 12V kan leeg laten lopen. Laatst per ongeluk de gehele nacht de DRL aan laten staan. En volgende dag starten en gaan.

• Joer
Ja klopt.

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Ruud010 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:44:
[...]

Dit komt niet door de ISLA functie. Je moet hiervoor meldingen vanuit de Kia navigatie uitzetten. Dan ben je hier van af. Het zijn nl meldingen op basis van de navigatiekaart.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 08:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Afgelopen week moest mijn EV6 (LR) naar de dealer voor een kleine onderhoudsbeurt. De dag er voor werd het laden op onverklaarbare reden afgebroken en verscheen er een melding in het display dat ik met de dealer contact op moest nemen. Laden werkte ook niet meer vanaf dat moment.
Bij het afleveren voor de beurt meteen maar doorgegeven. Bleek dat de koelvloeistofpomp het begeven had. Dan wordt de accu te warm en stopt de boel (gelukkig maar :) ).
Die kleine beurt werd dus twee dagen auto kwijt (want de pomp moest besteld worden).

Andere techniek (EV ipv ICE) andere problemen :D

[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 24-11-2022 16:55 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• timoarendse
SwEEp3R schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:47:
[...]

Dit komt niet door de ISLA functie. Je moet hiervoor meldingen vanuit de Kia navigatie uitzetten. Dan ben je hier van af. Het zijn nl meldingen op basis van de navigatiekaart.
Weet je toevallig hoe ik dat doe? Wordt er echt gek van…

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

HansAuutB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:35:
[...]

Is te betwijfelen - dan zou er een USB hub in moeten zitten. de EV6 head unit snapt USB hubs niet helaas. Een kleine hub met muziekstickie en andriodauto/Carplay kabeltje is een nogo.

[ Voor 31% gewijzigd door JeJeBe op 24-11-2022 18:20 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:00:
[...]

bedankt , ga ik tegen mijn dealer zeggen volgende week!
En dan zegt 'tie dat je dat makkelijk zelf kunt doen. Dealer doet alleen de zaken die je NIET zelf kunt - het BMS onder andere.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PieterSn schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:11:
Laat ze dan in hemelsnaam controleren of het EV menu ook daadwerkelijk de nieuwe optie "battery conditionering" bevat en niet alleen afgaan op de melden van de update-tablet !
Kon dus gisteren 2 keer heen en weer naar de dealer. De pannenkoek die de update erop zet, kijkt niet verder dan zijn neus lang is, ziet ergens OK op zijn tablet staan en laat de auto weer bij mij voor de deur zetten. Ik stap in, EV menu, en ja hoor : wintermodus. Kon ik NOG een keer naar de garage. en hebben ze het hele circus weer gedaan. En toen dus WEL even in het EV menu gekeken. Onvoorstelbaar dat er zo slordig wordt gewerkt, of met des-intresse , of allebei. Als je werk zo eenvoudig controleerbaar is, doe dat dan ook!
Werkt alleen via de KIA nav. Als de update er goed op staat, het niet al te warm buiten is en de accu niet te vol of te leeg is, krijg je vrij snel na het plannen van een route naar POI (zeg 15 Km verderop) met DC lader, een melding in het linker scherm, sneeuwvlokje in de accu en zie je in de verbruiksmonitor iet svan 4-5 Kw verbruik voor het opwarmen verschijnen.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

HansAuutB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:48:
[...]

I-pedal wordt toch nooit in-actief door remmen?
En remmen is remmen dus bij on-hold de lichten aan (wat ik dan overigens niet begrijp, want waarom zou je stilstaand de remlichten aan hebben?).
omdat onder de motorkap een kabouter nog steeds zijn voet op het rempedaal houdt, anders rij je weg :9
Gedrag is bij andere auto's eender - en irritant voor de achterligger, die zit voor een verkeerslicht (als het een stoplicht is) zich blind te staren in die rooie pitten.
In mijn vorige auto trok ik dan de handrem wel eens aan, die lost toch vanzelf als je wegrijdt. Gingen de remlichten uit, zag je achterligger niet meer zo rood in je spiegle :9
Gezien de stomme plek van de handrem in de EV6 ga ik daar niet meer aan beginnen (en weet niet eens of de EV6 op die manier de remlichten ook dooft).

• HansAuutB
JeJeBe schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:35:
[...]
krijg je vrij snel ... een melding in het linker scherm, sneeuwvlokje in de accu en zie je in de verbruiksmonitor iet svan 4-5 Kw verbruik voor het opwarmen verschijnen.
Ik krijg alleen het sneeuwvlokje. Geen aparte melding. Of is dit ook wat je bedoelt?

• HansAuutB
JeJeBe schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:47:
[...]

omdat onder de motorkap een kabouter nog steeds zijn voet op het rempedaal houdt, anders rij je weg .
Je zou toch verwachten dat auto hold bij stilstand er automatisch een soort handremfunctie in werking treedt.
Of is dat te simpel gedacht?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HansAuutB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:38:
[...]

Je zou toch verwachten dat auto hold bij stilstand er automatisch een soort handremfunctie in werking treedt.
Dat gebeurt ook, maar voordat auto hold daadwerkelijk inschakelt moet je wel echt stilstaan en op de rem hebben getrapt.

• Phusebox
HansAuutB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:38:
[...]

Overduidelijk hoorbaar die handrem die er op gaat. Maar als je tot stilstand komt met de flipper of iPedal doet auto hold het niet.

• SwEEp3R
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:12:
[...]

Overduidelijk hoorbaar die handrem die er op gaat. Maar als je tot stilstand komt met de flipper of iPedal doet auto hold het niet.
Niet helemaal.
- Die handrem gaat er pas (automatisch) op als je de auto UIT zet met Autohold ingeschakeld.
- Wanneer je met Autohold voor het stoplicht remmend met het rempedaal tot stilstand komt (al dan niet met ook iPedal ingeschakeld, maar dat is bij zelf remmen niet relevant), houdt Autohold de rem er op, niet de handrem, en blijven de remlichten branden.
- Kom je met ALLEEN iPedal tot stilstand, zonder rempedaal, doet Autohold idd niets en branden de remlichten ook niet.

• Phusebox
SwEEp3R schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:54:
[...]

Niet helemaal.
- Die handrem gaat er pas (automatisch) op als je de auto UIT zet met Autohold ingeschakeld.
- Wanneer je met Autohold voor het stoplicht remmend met het rempedaal tot stilstand komt (al dan niet met ook iPedal ingeschakeld, maar dat is bij zelf remmen niet relevant), houdt Autohold de rem er op, niet de handrem, en blijven de remlichten branden.
- Kom je met ALLEEN iPedal tot stilstand, zonder rempedaal, doet Autohold idd niets en branden de remlichten ook niet.
Je hebt gelijk. Weer vergeten dat de handrem idd alleen bij parkeren is.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Nu er weer kans is op vorst de komende dagen kan ik de auto voorverwarmen, maar de deurhendels niet.
Hoe zorg je er nu voor dat deze niet vast vriezen en bij automatisch open niet kapot gaan? En weer netjes sluiten?

Waarmee smeren jullie de deuren in zodat ze bij vorst normaal open gaan WD40?

[ Voor 16% gewijzigd door De Ideale Man op 24-11-2022 23:00 ]

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
dosh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:37:
[...]

Heb er nu al ruim een half jaar continu een wirelessAA inhangen, heeft nooit enig probleem gegeven, geen merkbaar effect op de accu. De 77 kWh is genoeg om ons huis 10 dagen nonstop van energie te voorzien. Weet niet hoe het opladen van de 12V zit maar dacht dat die werd bijgeladen vanuit de 77 kWh indien nodig, dus zou me daar niet al teveel zorgen over maken.

• SwEEp3R
Phusebox schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:23:
[...]

Je hebt gelijk. Weer vergeten dat de handrem idd alleen bij parkeren is.
Nog een aanvulling na testen in het donker gisteren: bij iPedal branden de remlichten wanneer je afremt door het gaspedaal helemaal los te laten (wisten we al). Echter, wanneer de snelheid ónder de 5km/u komt, gaan ze weer uit. Vandaar dat ze, als je mét iPedal en zónder Autohold met je voet afremt tot stilstand komt, uitgaan wanneer je je voet van de rem haalt.

Waar je al niet druk mee kunt zijn 😆

• marc4547
Ik heb deze draadloze dongel voor wireless apple carplay bestel voor 52 eutjes maar werkt uitstekend in de EV6, erg klein 4 x 6 cm en met een beetje zelfkleven klitteband onder de usb poort geplakt, start snel op, is vandaag maar 46 eutjes ivm Black Friday. Een aanrader!

https://nl.aliexpress.com...5d312384SZHrjq&pdp_ext_f=%7

huaben autoparts Store
Draadloze Carplay Dongle Bedrade Apple Carplay Om Draadloze Carplay Voor Mazda Audi Suzuki Volvo Toyota Ford Jeep Benz Auto
black
€ 52,15x1

Gratis retourneren
15-dag levering 15-dag levering

• Bogey555
  • Laatst online: 10-11 10:10
BlaTieBla schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:54:
Afgelopen week moest mijn EV6 (LR) naar de dealer voor een kleine onderhoudsbeurt. De dag er voor werd het laden op onverklaarbare reden afgebroken en verscheen er een melding in het display dat ik met de dealer contact op moest nemen. Laden werkte ook niet meer vanaf dat moment.
Bij het afleveren voor de beurt meteen maar doorgegeven. Bleek dat de koelvloeistofpomp het begeven had. Dan wordt de accu te warm en stopt de boel (gelukkig maar :) ).
Die kleine beurt werd dus twee dagen auto kwijt (want de pomp moest besteld worden).

Andere techniek (EV ipv ICE) andere problemen :D
Als je niet meer kan laden kan dat wel eens voor problemen zorgen als je maar enkele weken later bij de dealer kan :o

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
MBronkhorst schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 02:39:
[...]

. Weet niet hoe het opladen van de 12V zit maar dacht dat die werd bijgeladen vanuit de 77 kWh indien nodig, dus zou me daar niet al teveel zorgen over maken.
12v bijladen is alleen tijdens het rijden/campeermodus, en alleen wanneer de grote accu boven x% is. Goed om te weten!

Ik heb mijn 12v leeg gekregen door:
* 140 km te rijden, en bij aankomst mijn 58kWh accu op 4 % te laten eindigen.
* 6 uur lang knipperlichten aan te laten.

Er zit in mijn scenario een gedeelte waarbij laatste stuk rijden de 12v niet bijgeladen was.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:20

Reacher

oldschool

Na de update heeft de auto 2 keer werkende remote functies gehad (verwarmen). En inmiddels werkt dat ook niet meer. De verwarming zelf is nog steeds 'iffy' at best. Het is bijna niet uit te leggen dat het na de update heel even werkt en daarna niet meer.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Reacher schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:56:
Na de update heeft de auto 2 keer werkende remote functies gehad (verwarmen). En inmiddels werkt dat ook niet meer. De verwarming zelf is nog steeds 'iffy' at best. Het is bijna niet uit te leggen dat het na de update heel even werkt en daarna niet meer.
Ad-hoc (via de remote) verwarmen lijkt stabiel te werken nu. Ook wel wat verbaasd over de snelheid waarmee dat gebeurt. de stand-kachel in mijn V40 deed daad veel langer over.

Moet alleen de scheduled versie nog proberen.

• SwEEp3R
timoarendse schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:16:
[...]

Weet je toevallig hoe ik dat doe? Wordt er echt gek van…
Ik kan het niet meer vinden… misschien toch ISLA 🤔 Zet die anders eens helemaal uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yI5dtQxy-WAycoQfGe_FIEKhuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0txr8fhi3pFkmIBsxcd4CPqk.jpg?f=fotoalbum_large

• PrimaBB
De Ideale Man schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:58:
Nu er weer kans is op vorst de komende dagen kan ik de auto voorverwarmen, maar de deurhendels niet.
Hoe zorg je er nu voor dat deze niet vast vriezen en bij automatisch open niet kapot gaan? En weer netjes sluiten?

Waarmee smeren jullie de deuren in zodat ze bij vorst normaal open gaan WD40?
Dat is een goede. Nog niet over nagedacht verder.

Ik denk dat ik naast de ijskrabber een heatgun in de auto leg. Kan ik iig op een 8) manier met de vehicle to load adapter de deurhendels ontdoen van ijs :*)

• xxander968
  • Laatst online: 10-11 17:58
PrimaBB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:43:
[...]

Dat is een goede. Nog niet over nagedacht verder.

Ik denk dat ik naast de ijskrabber een heatgun in de auto leg. Kan ik iig op een 8) manier met de vehicle to load adapter de deurhendels ontdoen van ijs :*)
In de auto? Vergeet dan je lifehammer niet om bij de heatgun te komen :P Mijn deurhendels moeten nog vervangen worden. Hopelijk is dat ijsscenario voor die tijd doorlopen.

[ Voor 10% gewijzigd door xxander968 op 25-11-2022 08:58 ]

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
xxander968 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:57:
[...]

In de auto? Vergeet dan je lifehammer niet om bij de heatgun te komen :P
Raampje open laten? 😂

• PrimaBB
xxander968 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:57:
[...]

In de auto? Vergeet dan je lifehammer niet om bij de heatgun te komen :P Mijn deurhendels moeten nog vervangen worden. Hopelijk is dat ijsscenario voor die tijd doorlopen.
Ik zag zojuist een filmpje van een Ioniq 5 eigenaar die wat testjes had gedaan met bevroren deurhendels.
Zag er wel zorgelijk uit...

https://www.youtube.com/w...E8&ab_channel=TheIoniqGuy

Wel jammer als dit door Kia over het hoofd gezien is en dus deurhendels niet ontdooid worden mbv preheat.

PS: Wbt de föhn in de auto. Zou de achterklep niet eenvoudiger opengaan als doorhendels bevroren zijn? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PrimaBB op 25-11-2022 09:09 ]

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00
Bij normale winterse omstandigheden verwacht ik geen problemen met die deurhendels. Maar inderdaad als er water tussen zit wat bevriest heb je pech, dat lijkt Kia inderdaad over het hoofd gezien te hebben. Mogelijk is dat de reden dat veel fabrikanten kiezen voor deurhendels die omhoog bewegen?

• Bogey555
  • Laatst online: 10-11 10:10
Misschien was het originele design van de KIA enkel voor tropische landen :+

Het is ook achteraf dat ze de pre-heating upgrade moesten uitrollen. ;) :*)

• SwEEp3R
Zojuist de winterbandjes (Vredestijn Wintrac Pro XL) laten plaatsen. TPMS sensoren zijn gekloond. Geen enkele melding van de auto; netjes meteen de nieuwe drukmetingen te zien. Dus als je daar wel problemen mee hebt: terug naar de bandenboer 🛞 👨🏻‍🌾 en zeggen dat ze hun werk goed moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOZI1dtA1rOxt_QgeuKUF2UFHBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBCuz73IDDMHHGaJQvKNQUCu.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:09:
Bij normale winterse omstandigheden verwacht ik geen problemen met die deurhendels. Maar inderdaad als er water tussen zit wat bevriest heb je pech, dat lijkt Kia inderdaad over het hoofd gezien te hebben. Mogelijk is dat de reden dat veel fabrikanten kiezen voor deurhendels die omhoog bewegen?
Of standaard de auto voorverwarmen bij -5 of lager?

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
SwEEp3R schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:02:
[...]

Ik kan het niet meer vinden… misschien toch ISLA 🤔 Zet die anders eens helemaal uit?

[Afbeelding]
Geprobeerd om dat helemaal uit te zetten maar helaas...
Ik ga later vandaag nog maar eens in de navigatie zoeken,

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00
Phusebox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:27:
[...]

Ja dat is wat ik zelf doe, was eerst van plan om dat er bij te zetten maar ik was bang dat het negatieve reacties m.b.t. (remote)verwarming zou oproepen :+

• DaMenaz
  • Laatst online: 10-11 19:25
Phusebox schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:27:
[...]

Dat heeft die Ioniq5-eigenaar van dat filmpje ook geprobeerd. Na 15 minuten nog steeds geen enkel effect.

Catch my drift?

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-11 20:42
En slotontdooier moet toch ook kunnen. Zit Glycol in

• HansAuutB
Ruud010 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:48:
[...]

Geprobeerd om dat helemaal uit te zetten maar helaas...
Ik ga later vandaag nog maar eens in de navigatie zoeken,
Mijn vraag is andersom.
Ik krijg geen enkel signaal dat ik de voorgeschreven snelheid overschrijd.
Wel gezocht maar niks kunnen vinden.
Waar gaat het mis en hoe te herstellen?

• Dartlink
HansAuutB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:24:
[...]

Mijn vraag is andersom.
Ik krijg geen enkel signaal dat ik de voorgeschreven snelheid overschrijdt.
Wel gezocht maar niks kunnen vinden.
Waar gaat het mis en hoe te herstellen?
Ik krijg geen signaal, anders dan het snelheidsbordje de cijfers dan rood gaat weergeven in plaats van zwart.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Dartlink schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:26:
[...]

Ik krijg geen signaal, anders dan het snelheidsbordje de cijfers dan rood gaat weergeven in plaats van zwart.
Bij mij zijn ze altijd rood _O-

• Dartlink
Bij mij ook over t algemeen :+

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:43
Pagina: 1 ... 225 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic