xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Volgens mij kan je genoeg tegenargumenten geven waarom dat allemaal niet zo zou kunnen zijn. Moet je ff alle opmerkingen die iedereen op al jou vragen heeft gegeven goed samenvatten. Als ik deze opmerking van je al weer lees sta jij al weer 2-0 achter voor dat je over de drempel van de dealer bent gestaptPhusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:34:
[...]
Nee hoor, ben realistisch. Ik weet nu al wat de uitkomst gaat zijn. "We kunnen niks vinden dat buiten de norm valt. Iedereen rijdt anders, dus het is moeilijk vergelijken met anderen. Audio klinkt toch prima, ik hoor niks geks. Etc etc etc."
Dus het is meer "waste of time" vrees.
Al die tegenargumenten zijn 'hear say' en doen ze helemaal niks mee.alexzel schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:36:
[...]
Volgens mij kan je genoeg tegenargumenten geven waarom dat allemaal niet zo zou kunnen zijn. Moet je ff alle opmerkingen die iedereen op al jou vragen heeft gegeven goed samenvatten. Als ik deze opmerking van je al weer lees sta jij al weer 2-0 achter voor de over de drempel van de dealer bent.
Audio is subjectief. Bereik kan ook aan tegenwind, regen, eenhoornstof, en andere zaken liggen.
Verwarming is misschien het enige waar ze wat aan kunnen testen.
Top, nou succes volgens mij sta je nu al 3-0 achter hahaha. Wees eens een keer positief om ergens in te stappen anders is het leven zo treurig. Andere mindset geeft je meer plezier in je leven.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:38:
[...]
Al die tegenargumenten zijn 'hear say' en doen ze helemaal niks mee.
Audio is subjectief. Bereik kan ook aan tegenwind, regen, eenhoornstof, en andere zaken liggen.
Tja ik weet gewoon hoe het werkt overal. Als je geen zwart op wit dwingend bewijs hebt doen ze niks voor je.alexzel schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:40:
[...]
Top, nou succes volgens mij sta je nu al 3-0 achter hahaha. Wees eens een keer positief om ergens in te stappen anders is het leven zo treurig. Andere mindset geeft je meer plezier in je leven.
En ach zo kan het alleen maar meevallen als er wel iets uitkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2022 19:45 ]
Je zou toch eventueel met de waardes die je hebt ook kunnen aantonen dat het range niet is wat je had verwacht? Je hebt al paar keer aangegeven dat je best wel lage waardes hebt op dat vlak en alsnog een teleurstellende range hebt.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:38:
[...]
Al die tegenargumenten zijn 'hear say' en doen ze helemaal niks mee.
Je kan toch je 15 km rit met 67 kW verbruik laten zien? Dat zijn geen normale waardes en volgens mij redelijk zwart op wit bewijs. om als voorbeeld te noemen.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:41:
[...]
Tja ik weet gewoon hoe het werkt overal. Als je geen zwart op wit dwingend bewijs hebt doen ze niks voor je.
En ach zo kan het alleen maar meevallen als er wel iets uitkomt.
12% verbruik climate control. Op 35,48 kWh overall verbruik, met 18,57 kWh/100km, is dat ongeveer 4,25 kWh.
En een recuperation van bijna 7kWh. Ik neem aan dat deze al in totaal verbruik verwerkt is.
En zou dit dan inclusief ‘s ochtends 10 min voorverwarmen zijn? Auto was niet ingeplugd.
@Phusebox Zou er goed aan doen paar van dit soort screenshots mee te nemen volgende week.
[ Voor 25% gewijzigd door PrimaBB op 21-11-2022 20:18 ]
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Netjes, mijn verbruik vandaag is iets hoger met mijn AWD.PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:13:
Ik moet zeggen dat het verbruik (EV6 AWD) me nog best meevalt bij 2 ritten vandaag (2 graden ‘s ochtends, 7 graden ‘s middags buiten temp) met kacheltje lekker aan (veelal 22 graden en auto climate standje 2) en ook stoelverwarming op terugweg vanmiddag (stoel bestuurder).
12% verbruik climate control. Op 35,48 kWh overall verbruik, met 18,57 kWh/100km, is dat ongeveer 4,25 kWh.
En een recuperation van bijna 7kWh. Ik neem aan dat deze al in totaal verbruik verwerkt is.
En zou dit dan inclusief ‘s ochtends 10 min voorverwarmen zijn? Auto was niet ingeplugd.
@Phusebox Zou er goed aan doen paar van dit soort screenshots mee te nemen volgende week.
[Afbeelding]
Heb ook aardig door (kunnen) rijden.
Cruise stond vaak op 115/120.
[ Voor 14% gewijzigd door stimpyrulez op 21-11-2022 20:23 ]
Bij mij telt ie het voorverwarmen mee in ieder geval. Als ik net wegrij na kwartier voorverwarmen op 22 graden geeft de auto meestal rond de 250-270 kWh/100 km aan.PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:13:
Ik moet zeggen dat het verbruik (EV6 AWD) me nog best meevalt bij 2 ritten vandaag (2 graden ‘s ochtends, 7 graden ‘s middags buiten temp) met kacheltje lekker aan (veelal 22 graden en auto climate standje 2) en ook stoelverwarming op terugweg vanmiddag (stoel bestuurder).
[Afbeelding]
De cijfers in de app zijn een beetje te positief volgens mij, kijk laatste tijd alleen nog naar waardes in de auto want die stroken meer met de realitieit.
Regeneratie is bij mij meestal maar 10% van verbruik. Snap niet hoe jullie dat zo hoog krijgen.
In mijn geval eigenlijk alleen maar Ipedal rijden.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:22:
[...]
Regeneratie is bij mij meestal maar 10% van verbruik. Snap niet hoe jullie dat zo hoog krijgen.
Tevens kan een AWD dan volgens mij ook meer opwekken (wel eens gezien in een video) aangezien je 2 motoren hebt.
Ik heb ‘m altijd op one pedal drive (max regen) en had vandaag wel redelijk wat file. Zowel heen als terugweg.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:22:
[...]
Bij mij telt ie het voorverwarmen mee in ieder geval. Als ik net wegrij na kwartier voorverwarmen op 22 graden geeft de auto meestal rond de 250-270 kWh/100 km aan.
De cijfers in de app zijn een beetje te positief volgens mij, kijk laatste tijd alleen nog naar waardes in de auto want die stroken meer met de realitieit.
Veel file is fantastisch voor de regen….
Ok. Ja misschien is 2 motoren inderdaad efficiënter qua regeneratie. Maar de hoeveelheid energie sie beschikbaar is blijft in principe hetzelfde.stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:25:
[...]
In mijn geval eigenlijk alleen maar Ipedal rijden.
Tevens kan een AWD dan volgens mij ook meer opwekken (wel eens gezien in een video) aangezien je 2 motoren hebt.
Die regen van de EV6 is inderdaad geweldig. Ik rem nog minder dan toen in m’n Tesla.stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:25:
[...]
In mijn geval eigenlijk alleen maar Ipedal rijden.
Wel probeer ik minimaal 1x per week flink te remmen op een afrit oid. Dit om alle corrosie te verwijderen. Moet er niet aan denken dat ik met een echte noodstop ineens te ver doorschiet
En verbruik van de AWD is dan weer wat hoger dan RWD.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:26:
[...]
Ok. Ja misschien is 2 motoren inderdaad efficiënter qua regeneratie. Maar de hoeveelheid energie sie beschikbaar is blijft in principe hetzelfde.
Je kunt het verder ook niet vergelijken. Jij rijdt veel snelweg. Als je dan ook niet te veel files tegenkomt, zal regen altijd relatief laag zijn. Tenzij je als een dolle rijdt, maar daar was dacht ik ook geen sprake van.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:26:
[...]
Ok. Ja misschien is 2 motoren inderdaad efficiënter qua regeneratie. Maar de hoeveelheid energie sie beschikbaar is blijft in principe hetzelfde.
Volgens mij was het deze.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:26:
[...]
Als je IPedal rijdt dan rijd de auto blijkbaar altijd in AWD (hoorde ik net in de video).
Dus de regen is dan ook het hoogst (maar verbruik eigenlijk ook weer).
Interessant jouw verbruik afgelopen maand te zien in vergelijking met die van mij.stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:22:
[...]
Netjes, mijn verbruik vandaag is iets hoger met mijn AWD.
Heb ook aardig door (kunnen) rijden.
Cruise stond vaak op 115/120.
Zou jouw gemiddelde verbruik afgelopen maand wat hoger zijn dan die van mij vanwege de wat kortere ritten?
Korte ritten kunnen behoorlijk het verbruik opkrikken namelijk. Beetje afhankelijk ook van type route (snelheid, stoppen/rijden).
Dat is ook wel logisch. Regen gaat gepaard met omzettingsverliezen. Het is efficiënter om uit te rollen waar mogelijk. Daarom is ipedal wsl ook iets onzuiniger dan bv lvl 1 regen.stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:32:
[...]
Volgens mij was het deze.
Als je IPedal rijdt dan rijd de auto blijkbaar altijd in AWD (hoorde ik net in de video).
[YouTube: Kia EV6 Regenerative Braking Levels Explained and Tested - How Many KW of Regen at Each Level?]
Ik heb de verschillende regen standen geprobeerd, maar mij bevalt die max regen toch het beste.marcel3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:37:
[...]
Dat is ook wel logisch. Regen gaat gepaard met omzettingsverliezen. Het is efficiënter om uit te rollen waar mogelijk. Daarom is ipedal wsl ook iets onzuiniger dan bv lvl 1 regen.
Het rijdt gewoon veel relaxter als ik bijna niet zelf hoef te remmen.
Daarnaast vind ik de HDA in echt filerijden te onhandig functioneren, waardoor ipedal drive en zelfrijden voor mij in die situatie beter bevalt.
Het mooie van de EV6 vind ik dan ook dat je dit volledig naar smaak kan finetunen. Mijn voorkeur is juist lvl1 regen met bijremmen wanneer nodig, wat uiteraard ook eerst dmv regen gebeurt. Verder gebruik ik in de file juist wel HDA en dat is dan ook meteen het enige moment waarop ik in eco rijd om het nog wat geleidelijker te laten gaan.PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:42:
[...]
Ik heb de verschillende regen standen geprobeerd, maar mij bevalt die max regen toch het beste.
Het rijdt gewoon veel relaxter als ik bijna niet zelf hoef te remmen.
Daarnaast vind ik de HDA in echt filerijden te onhandig functioneren, waardoor ipedal drive en zelfrijden voor mij in die situatie beter bevalt.
Maar het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Je zal maar een Tesla hebben en het moeten doen met de filosofie van mr Musk dat een computer dit soort dingen altijd beter weet dan jij zelf
Ik zal in komende dagen bij mij eens kijken wat verbruik aangeeft vlak na voorverwarmen.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:22:
[...]
Bij mij telt ie het voorverwarmen mee in ieder geval. Als ik net wegrij na kwartier voorverwarmen op 22 graden geeft de auto meestal rond de 250-270 kWh/100 km aan.
En ik had inderdaad al de hoop dat dat voorverwarmen inclusief is. Anders zou mijn climate verbruik wel wat hoog zijn.
Omdat je zelf al eerder aangegeven hebt dat je stand 1 regenereren ingesteld hebt en vaak ook 'coast', Dus dan klopt dat je regeneratie laag is.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:22:
[...]
Ga uit je slachtofferrol en sta op, rij vervolgens naar de garage en bespreek gewoon je ervaring. Er is meerdere keren hulp aangeboden, zelfs een mede-tweaker met een ingang bij een KIA dealer maar daar ga je niet op in.
Op korte ritten, als het niet koud is, haalde ik normaal juist de beste waardes. Alles onder de 15km was prima qua verbruik en alles boven de 100km.PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:36:
[...]
Interessant jouw verbruik afgelopen maand te zien in vergelijking met die van mij.
Zou jouw gemiddelde verbruik afgelopen maand wat hoger zijn dan die van mij vanwege de wat kortere ritten?
Korte ritten kunnen behoorlijk het verbruik opkrikken namelijk. Beetje afhankelijk ook van type route (snelheid, stoppen/rijden).
Heb inmiddels alles al geprobeerd, inclusief Auto, wat ik vreselijk rijden vindt.grotegok schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:02:
[...]
Omdat je zelf al eerder aangegeven hebt dat je stand 1 regenereren ingesteld hebt en vaak ook 'coast', Dus dan klopt dat je regeneratie laag is.
Ga uit je slachtofferrol en sta op, rij vervolgens naar de garage en bespreek gewoon je ervaring. Er is meerdere keren hulp aangeboden, zelfs een mede-tweaker met een ingang bij een KIA dealer maar daar ga je niet op in.
Normaal reed ik dus snelweg level 1 en daarbuiten iPedal.
Maar hoger dan 15% regen incidenteel heb ik nooit gezien. En dan zie ik hier mensen met bijna 30% gemiddeld...
En voor de rest. De afspraak staat bij de verkopende dealer. Die hebben het meeste te bewijzen, andere dealers wijzen ook op het feit dat ik daar niet gekocht heb.
Ben ook al bij een medetweaker langs geweest om de audio te vergelijken. 200km rijden naar een andere dealer is een last resort.
Rijgedrag kan enorm helpen.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:03:
[...]
Op korte ritten, als het niet koud is, haalde ik normaal juist de beste waardes. Alles onder de 15km was prima qua verbruik en alles boven de 100km.
Een rustige rijstijl bij korte ritten met lage gemiddelde snelheid kan laag verbruik opleveren.
Bij wat koudere buiten temps drukt de klimaatbeheersing relatief hoog op verbruik bij korte ritten. Afhankelijk ook natuurlijk van instellingen.
En hoe langer een rit, hoe meer verbruik ‘uitgesmeerd’ wordt. Wat ook weer kan leiden tot een wat lager gemiddeld verbruik.
Dus jouw bevindingen, zo zonder de verbruikcijfers te kennen, klinken best logisch.
Best netjes, ik denk ik kijk ook even in de app en zie een best flink hoge regeneratie:PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:13:
[Afbeelding]
eerste badge, zitten er dan andere logo's op ?JT900 schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:35:
Ik heb geen enkel probleem met verwarming.
Auto climate op 2, temp op 21,5 en binnen enkele minuten warme auto.
Beslaan van de ramen heb ik enkel als het vochtig weer is en ik nader een tunnel waardoor de luchtstroom van buiten af wordt afgesloten.
Ik heb geen warmtepomp, wel 2de geleverde EV6 in België dus een eerste badge auto en inverter die vervangen is.
Hij bedoelt batch.JeJeBe schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:21:
[...]
eerste badge, zitten er dan andere logo's op ?
Tja, hij concludeert ook maar wat aan de hand van wat icoontjesstimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:32:
[...]
Volgens mij was het deze.
[YouTube: Kia EV6 Regenerative Braking Levels Explained and Tested - How Many KW of Regen at Each Level?]
En wel/niet aandrijven op de vooras zegt dan weer niets over remmen/regeneren op de vooras.
Idiote is dat de manual helemaal niets zinnigs zegt over het AWD gebruik. Je kunt er niks aan instellen, aanpassen of regelen. Je zou verwachten dan "sneeuwmode" bijv low torque en AWD levert, maar dat ga je nergens terugvinden.
Vraag me wel af wat dat balkje in het middenonder van het dashboard is. Bij ons is dat je torque of power meter, maar wat het bij hem doet en aangeeft ? Lijkt niet te matchen met zijn rijgedrag qua torque of power. (over rijgedrag ... met een camera in zijn hand en de rechter flipper bedienen met de linkerhand door het stuur heen
[ Voor 9% gewijzigd door JeJeBe op 21-11-2022 22:03 ]
RWD GT-Line: 33% recuperatie, vooral i-Pedal.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:26:
[...]
Misschien zit het probleem bij mij wel in regeneratie ofzo. Dat ik gewoon een halfgare motor heb.SwEEp3R schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:12:
[...]
RWD GT-Line: 33% recuperatie, vooral i-Pedal.
[Afbeelding]
Snap echt niet hoe ik ooit 30% moet halen.
Ik rij altijd in auto regen en haal 36,47%, Plus RWD.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:13:
[...]
Misschien zit het probleem bij mij wel in regeneratie ofzo. Dat ik gewoon een halfgare motor heb.
Snap echt niet hoe ik ooit 30% moet halen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hiervoor kun je het beste Regen op level 0 zetten en een paar keer gewoon remmen, dan ben je de corrosie kwijt. Conform het 🖐️ boekje :-)PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:28:
[...]
Die regen van de EV6 is inderdaad geweldig. Ik rem nog minder dan toen in m’n Tesla.
Wel probeer ik minimaal 1x per week flink te remmen op een afrit oid. Dit om alle corrosie te verwijderen. Moet er niet aan denken dat ik met een echte noodstop ineens te ver doorschiet
Een hoog regeneratie percentage geeft namelijk eerder een indicatie van een niet zo zuinige rijstijl dan van een zuinige rijstijl. Een zo constant mogelijke snelheid is immers zuiniger dan vertragen en weer optrekken naar de vorige snelheid.
Natuurlijk: in de stad is dat minder mogelijk dan op buiten- en snelwegen. Maar de EV6 regenereert met bijna alle mogelijke instellingen ook via het rempedaal. Dus je moet best gek doen om niet te regenereren en dus via de schijven te remmen.
Bem benieuwd naar het resultaat!Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:30:.
Meteen maar dit weekend dat gat eens dichtmaken onder de voorstoelen. Daar zit echt een enorm gat en als daar wat invalt heb je een probleem om het weer eruit te krijgen, want volgens mij gaat het best ver door (tot onder de achterbank las ik ergens).
Gewoon ducttape.
Dus eigenlijk rij ik juist zuinig maar zijn mijn verbruikscijfers slechter dan die van de mensen die meer regenereren.Franciesco schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:22:
De focus op een hoog regeneratie percentage snap ik niet.
Een hoog regeneratie percentage geeft namelijk eerder een indicatie van een niet zo zuinige rijstijl dan van een zuinige rijstijl. Een zo constant mogelijke snelheid is immers zuiniger dan vertragen en weer optrekken naar de vorige snelheid.
Natuurlijk: in de stad is dat minder mogelijk dan op buiten- en snelwegen. Maar de EV6 regenereert met bijna alle mogelijke instellingen ook via het rempedaal. Dus je moet best gek doen om niet te regenereren en dus via de schijven te remmen.
Zit nu gemiddeld op 11% regen.
Foutje moest inderdaad batch zijnJeJeBe schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:21:
[...]
eerste badge, zitten er dan andere logo's op ?
Mooi, verkoop de EV6 en koop er een Fiesta bij. Word je een stuk gelukkiger van (en als je dan meteen lid wordt van het Ford Fiesta forum worden de mensen die moeite hebben met je gemopper ook meteen stuk gelukkiger)Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:39:
[...]
Hoezo, ben juist positief. De Fiesta is gewoon een fijne auto om in te rijden. Niks mis mee. (Nou ja niet letterlijk niks 😉)
@Dartlink een hele oude naar voren gehaald. De LM geeft mij geen keuze andere dan deze band.Dartlink schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:06:
[...]
Het is de Bridgestone Blizzak LM005 235/55R19 105V geworden![]()
https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/381838
Jij hebt m al even (gehad). Hoe bevalt ie in vergelijk met zomerband? Specifiek regen en stilte
@king_dude Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met deze band, ik ga er over een week namelijk oom winterbanden opleggen. Ik dacht zelf aan de Michelin Alpin 5 aangezien deze maar 68 db scoort op geluid en op grip en verbruik niet minder dan de rest.king_dude schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:20:
[...]
@Dartlink een hele oude naar voren gehaald. De LM geeft mij geen keuze andere dan deze band.
Jij hebt m al even (gehad). Hoe bevalt ie in vergelijk met zomerband? Specifiek regen en stilte
Dat kun je gezien de veelvoud aan combinaties van regeneratieinstellingen en rijstijlen niet zomaar concluderen denk ik.Franciesco schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:22:
De focus op een hoog regeneratie percentage snap ik niet.
@Phusebox Laat de auto gewoon eens een maand of wat op automatisch staan, qua climate, regeneratie en dat soort zaken. Wellicht ben je de auto aan het overmanagen en haal je daardoor tegenovergesteld van gewenste resultaten. Dus vooral: ga rijden en niet elektronica micromanagen.
Ik vond hem prima, iets meer geluid maar dat is inherent aan een winterband in mijn mening.king_dude schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:20:
[...]
@Dartlink een hele oude naar voren gehaald. De LM geeft mij geen keuze andere dan deze band.
Verbruik is volgens mij ongeveer 1kWh/100km omhoog gegaan.
Grip is erg goed vond ik zelf. Bij mij gaan ze 7 december weer eronder
Het verbruik is van zo veel factoren afhankelijk, dat onderling vergelijken quasi onmogelijk is.Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:26:
[...]
Dus eigenlijk rij ik juist zuinig maar zijn mijn verbruikscijfers slechter dan die van de mensen die meer regenereren.![]()
Zit nu gemiddeld op 11% regen.
Maar het is hier al vaker gezegd: EV6-en met verwarmingsproblemen hadden ook vaak een hoger verbruik dat daalde nadat het gefixed was. Dus dat kan bij jou ook het geval zijn.
Overigens zijn mijn regeneratie/recuperatie percentages bij voornamelijk snelweg ook meestal niet zo hoog (rond de 10-15%), maar toch heb ik een keurig verbruik met mijn AWD. Idem als mijn vrouw rijdt, die een vergelijkbare rijstijl heeft.
Veelal voor een afstand van ca 133km met voornamelijk snelweg (ca 80%) een recuperatie van rond de 2kWh bij een energie verbruik van zo'n 19kWh (volgens de app). Dat is dus 10,5% recuperatie. Het gemiddelde verbruik ligt dan op ca 15,8kWh/100km (volgens de auto).
Je ziet: ook bij een laag recuperatie percentage zijn nette verbruikswaardes haalbaar.
Zeer goede ervaringen met de Alpin.Chel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:32:
[...]
@king_dude Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met deze band, ik ga er over een week namelijk oom winterbanden opleggen. Ik dacht zelf aan de Michelin Alpin 5 aangezien deze maar 68 db scoort op geluid en op grip en verbruik niet minder dan de rest.
Deze had ik ook graag onder m'n EV6 gewild, maar lukte toen niet.
Had graag Nokians willen uitproberen, maar lukte me ook niet. Iemand Nokains toevallig? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Als alternatief gekozen voor de Contental WinterContact.
Was wat bezorgd over geluid (71dB), maar moet zeggen dat het me niet tegenvalt.
Wel af ent toe wat 'gezang' bij bepaalde stukken asfalt.
Hoop dat je geniet van de EV6 en ben benieuwd of jou dashcam wél werkt..?marc4547 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:26:
[...]
Ik krijg morgen de auto met de cam voor en achter dus ik hoop dat hij het doet?
Ik geniet van de auto en rij regelmatig snel weg bij stoplichten.
Auto komt ook weinig buiten de bebouwde kom.
Ok ja dat is nog erger dan bij mij zo te zien. Bereik van 250 km?Loei123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:04:
@Phusebox hier mijn cijfers.
[Afbeelding]
Superkort ritje.Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:19:
[...]
Ok ja dat is nog erger dan bij mij zo te zien. Bereik van 250 km?
Relatief hoge verhouding climate verbruik vs rijden lijkt me logisch.
en rijdt graag snel weg bij stoplichten...
Edit: Wel opvallend dat gemiddeld verbruik van afgelopen maand, toch een kleine 1K km, consistent hoog is.
Verklaarbaar zoals @Loei123 aangeeft, veel ritjes binnen bebouwde kom met een lekker actieve rijstijl
[ Voor 25% gewijzigd door PrimaBB op 22-11-2022 12:29 ]
Voornamelijk schoolritjes met maximaal 9 mogelijke stoplichten enkele reis, dus 36 per dag.
Moet er wel bij zeggen dat het verbruik eerder op 19kwh/100km stond, sinds de koude dagen is dit dus zo hoog opgelopen..
Dat is wel erg hoog zeg.... Sportmodus plankgas?Loei123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
Ter vergelijk, hier die van mij...
Wel altijd in ecomode ipedal, rem eigenlijk nooit via rempedaal. 50/50 bebouwde kom / snelweg.
Hij heeft ook een dag bij de dealer gestaan ivm de deurgreep wissel. Wellicht hebben ze hem die periode aan gehad tijdens stil staan?pica schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:00:
[...]
Dat is wel erg hoog zeg.... Sportmodus plankgas?
Wel altijd in ipedal, rem eigenlijk nooit via rempedaal. 50/50 bebouwde kom / snelweg.
[Afbeelding]
Edit: Met 61% batterij geeft de app een bereik van 258km aan, volgens mij redelijk normaal met deze temperaturen, helemaal als je erbij bedenkt dat ik enkel korte stukken rij.
[ Voor 12% gewijzigd door Loei123 op 22-11-2022 14:06 ]
Dat doet die van mij nu met 93%....Loei123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:03:
[...]
Hij heeft ook een dag bij de dealer gestaan ivm de deurgreep wissel. Wellicht hebben ze hem die periode aan gehad tijdens stil staan?
Edit: Met 61% batterij geeft de app een bereik van 258km aan, volgens mij redelijk normaal met deze temperaturen, helemaal als je erbij bedenkt dat ik enkel korte stukken rij.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
:strip_exif()/f/image/SBVujcBMc1dxLOQEs6n4mnjq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o0i50SlfO4QLZOMAtOfdVW70.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcLY1QrOKSnpzZOeTbeL5uTp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WAYGZYdc3ApSJ9k6URQZeFkY.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ze het hebben doorgegeven aan KIA NL...
Vorig jaar al..
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
dat is best hoog. ter vergelijk. schatting verdeling 60/40 bebouwde kom/snelwegLoei123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
alles ipedal of acc en in eco mode. wel soms lekker hard optrekken voor de kids
EV6 77kWh Plus RWD MY:22
Ik zit normaal ook rond 19kwh/100km.sQuare schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:50:
[...]
dat is best hoog. ter vergelijk. schatting verdeling 60/40 bebouwde kom/snelweg
alles ipedal of acc en in eco mode. wel soms lekker hard optrekken voor de kids
[Afbeelding]
Mijn vermoeden is dat de dealer hem aan heeft gehad tijdens de werkzaamheden.
Heb jij net zulke lage regeneratie als Phusebox dat heeft?--HOOLIE-- schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:49:
[...]
Dat ze het hebben doorgegeven aan KIA NL...
Vorig jaar al..
https://www.citroen.nl/electric-for-all/actieradius.html
https://www.audi.nl/nl/we...gt/audi-rs-e-tron-gt.html
Redelijk vergelijkbaar ja.FirePuma142 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:53:
[...]
Heb jij net zulke lage regeneratie als Phusebox dat heeft?
Gebrek aan ruimte zit er volgens mij vooral in dat de kettingen aan de binnenkant iets kunnen raken wanneer het wiel naar links of rechts stuurt. Vandaar dat loopvlakkettingen alleen op het loopvlak zitten. Geen idee of dat bij de EV6 het geval is, maar was voor mij de reden om bij een andere auto wel voor loopvlakketting te gaan omdat de banden toen de maximale breedte hadden.Joer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:32:
Sneeuwkettingen zijn binnen en voor degene die dachten dat ze niet zouden passen en dat je loopvlak kettingen moest hebben die een godsvermogen kosten zo drie keer duurder als normale kettingen heb ik er ff 1tje omgelegd. Alleen niet mee gereden zodat ie beter om de band komt te liggen. Betreft wel 12mm ketting voor suv en niet die van 16mm. Zoals jullie kunnen zien is er zat ruimte
Dan lijkt me dat verdachte numero uno. Regeneratie laten controleren.
In ons geval sturen de achterwielen niet mee, RWD. Bij voor wielen zou ik het kunnen begrijpen. En zoals je op de foto’s ziet ruimte genoeg aan de binnenkantjouwheld schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:22:
[...]
Gebrek aan ruimte zit er volgens mij vooral in dat de kettingen aan de binnenkant iets kunnen raken wanneer het wiel naar links of rechts stuurt. Vandaar dat loopvlakkettingen alleen op het loopvlak zitten. Geen idee of dat bij de EV6 het geval is, maar was voor mij de reden om bij een andere auto wel voor loopvlakketting te gaan omdat de banden toen de maximale breedte hadden.
Ik had de instapverlichting ook op de e-Niro. Logo is gewoon metalen schijfje in open te schroeven lampje. Verwijderen of omdraaien van schijfje is dus makkelijk te doen. En voor mij duurt het nog 20 jaar voordat ik bij instappen vergeet dat ik een Kia heb. Ik koos dus voor verwijderen omdat je dan meer licht hebt.JeJeBe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:49:
[...]
@PrimaBB Ah, nice iemand met instapverlichting, ff vragen: Ik heb een GTLine met instapverlichting die het logootje projecteert. Nou ja, dat was het idee. Recht prima, helder wit LED licht en logo leesbaar als je uitstapt. Bij jou ook ?
Links: geel licht en logo binnenstebuitenachtertevorenondersteboven. Gemeld en nieuw besteld. na maanden wachten afspraak: na een paar uur, oeps, verkeerde logo set. Nieuwe afspraak ! weer maanden later (zo kom je van juli tot eind november). Nu maar fingers crossed dat ze wel het goede setje hebben.
Ben me er niet van bewust dat het in- of uitschakelbaar is.
De binnenverlichting gaat toch vanzelf aan bij openen portier? Dat dat is dat handige, niet verlichte knopje met het overbodige ledje rechts in de plafoniere. Dat touch grapje is alleen "nodig" als kaartleeslampje of voor dames die in hun handtasje moeten graven.
Zo dom dat JUIST het knopje om in het donker het licht aan te doen NIET verlicht is. Dat zijn de details waar het stuk loopt.
deze week dus fixen die verlichting en de preconditioning update halen bij Z&Z. zal checklist maken, dank voor de tip!
Ik heb het al eens eerder gezegd maar een goede vergelijking kun je maken door twee chauffeurs in twee auto's dezelfde route te laten rijden, liefst niet te ver achter elkaar. Dan op het eindpunt chauffeurs wisselen en terug rijden.xxander968 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:04:
Het vergelijken van de actieradius tussen twee auto's zonder verdere context is in mijn ogen redelijk nutteloos. Wat de één rustig rijden noemt is voor de ander al circuitstand. Citroen en Audi hebben dit mooi op hun site staan. WLTP wordt benoemd maar je kunt zelf aan de parameters draaien om de range te zien wijzigen. De verschillen liegen er niet om:
https://www.citroen.nl/electric-for-all/actieradius.html
https://www.audi.nl/nl/we...gt/audi-rs-e-tron-gt.html
Zo zie je exact het verschil tussen de chauffeurs en de autos. Als de ene batterij ineens veel leger is dan de andere, heb je een duidelijke referentie voor de dealer. Succes aan een dealer om dat dan recht te praten...
Ik blijf dit een bijzondere redenering vinden want erg afhankelijk van de soort rit die je rijdt.FirePuma142 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:26:
[...]
Dan lijkt me dat verdachte numero uno. Regeneratie laten controleren.
Hoe veel regeneratie heb jij tijdens een snelwegrit van b.v. rond de 100km? En wat is je gemiddelde verbruik hierbij?
Je kunt simpelweg op het scherm zien, bij de 'energiestromen', wat er gebeurt indien je afremt. Wordt er geregenereerd of niet.
Ik hoop dat dat met bovenstaande wordt bedoeld
Joer welke merk en type heb je gekocht?Joer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:32:
Sneeuwkettingen zijn binnen en voor degene die dachten dat ze niet zouden passen en dat je loopvlak kettingen moest hebben die een godsvermogen kosten zo drie keer duurder als normale kettingen heb ik er ff 1tje omgelegd. Alleen niet mee gereden zodat ie beter om de band komt te liggen. Betreft wel 12mm ketting voor suv en niet die van 16mm. Zoals jullie kunnen zien is er zat ruimte [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe bevallen jou trouwen de winterbanden van Michelin qua comfort?Joer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:32:
Sneeuwkettingen zijn binnen en voor degene die dachten dat ze niet zouden passen en dat je loopvlak kettingen moest hebben die een godsvermogen kosten zo drie keer duurder als normale kettingen heb ik er ff 1tje omgelegd. Alleen niet mee gereden zodat ie beter om de band komt te liggen. Betreft wel 12mm ketting voor suv en niet die van 16mm. Zoals jullie kunnen zien is er zat ruimte [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Altijd i-pedal of cruise control. Snelweg (105/110) en stad.pica schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:00:
[...]
Dat is wel erg hoog zeg.... Sportmodus plankgas?
Wel altijd in ecomode ipedal, rem eigenlijk nooit via rempedaal. 50/50 bebouwde kom / snelweg.
[Afbeelding]
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Superrrrr had deze bij m’n vorige auto ook ben dan ook zeer tevredenChel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:49:
[...]
Hoe bevallen jou trouwen de winterbanden van Michelin qua comfort?
Er zijn twee gebruikers met vergelijkbare klachten en vergelijkbare symptomen. Dan is het verstandig om te kijken of er correlatie is tussen die twee.Franciesco schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:29:
[...]
Ik blijf dit een bijzondere redenering vinden want erg afhankelijk van de soort rit die je rijdt.
Hoe veel regeneratie heb jij tijdens een snelwegrit van b.v. rond de 100km? En wat is je gemiddelde verbruik hierbij?
Dit is LED en strak ingebouwd onder het portier-opbergvak. om erbij te komen moet waarschijnlijk de hele boel los. Lijkt me leuke klus voor de dealer.Ihkvdb schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:36:
[...]
Ik had de instapverlichting ook op de e-Niro. Logo is gewoon metalen schijfje in open te schroeven lampje. Verwijderen of omdraaien van schijfje is dus makkelijk te doen. En voor mij duurt het nog 20 jaar voordat ik bij instappen vergeet dat ik een Kia heb. Ik koos dus voor verwijderen omdat je dan meer licht hebt.
Behalve een rood lampje…niets.
M’n Android toestel kon wel BT connecten, en AndroidAuto op de telefoon herkent de BT aansluiting als wireless AA. Dat lijkt ok.
De Kia geeft niet thuis.
Dan nog even een software update uitgevoerd via de telefoon. Supertraag, maar gelukt.
Maar helaas reageert de EV6 nog steeds niet.
Die Ottocast is toch plug-and-play lijkt mij?
Ik heb gelezen dat een aantal EV6 rijders deze succesvol hebben kunnen aansluiten.
Vergeet ik iets?
Edit: Opgelost
[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 22-11-2022 21:34 ]
Heb GT Line RW met warmtepomp. Verwarming deed niets en is vervangen. Nu beter maar verre van bruikbaar. Garage al meerdere keren naar laten kijken.
Wel een vraag dus over de verwarming..
Is er iemand die antwoord heeft?
Op auto stand geven de midden ventilatieroosters vrijwel nooit warmte. Alleen op stand handmatig en ingesteld op hogere temperatuur.
Ook valt het me op dat voet verwarming heel weinig warmte geeft, in de winter echt zwaar onvoldoende. (Stomme ontwerp fout van Kia is dat lucht alleen van links naar midden blaast terwil je linkervoet op voetplaat staat waar de lucht langs nooit komt. Moet ik weer een winter met een dekentje rijden?
Ben ik de enige die dit zo ervaart?
Die loopvlakkettingen zijn inderdaad schreeuwend duur zeg. Iemand enig idee wat een redelijke marge is van hoeveel ruimte je tussen het wiel en de wielkast moet hebben om veilig van normale kettingen gebruik te kunnen maken?
Mocht iemand al kettingen hebben voor zijn EV6 op 20" sloffen hoor ik graag hoe die bevallen.
Jeej alweer een Tweaker
Ik denk dat je met 12 tot 16 mm ketting goed zit. Je hebt ook geen 4 kettingen nodig maar gewoon 2. Met awd/4wd gaat 1 ketting om de voorband en 1tje op de achterband.Emtrix schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:35:
Wij hebben hier toevallig zojuist ook een wintersport vakantie geboekt voor januari. Waardoor ik hier nu (voor het eerst) ook sneeuwkettingen moet gaan uitzoeken voor een AWD met 20 inch wielen.
Die loopvlakkettingen zijn inderdaad schreeuwend duur zeg. Iemand enig idee wat een redelijke marge is van hoeveel ruimte je tussen het wiel en de wielkast moet hebben om veilig van normale kettingen gebruik te kunnen maken?
Mocht iemand al kettingen hebben voor zijn EV6 op 20" sloffen hoor ik graag hoe die bevallen.
Zoals je wellicht al hebt kunnen lezen ben je niet de enige. Maar het gekke is dus dat er ook genoeg mensen zijn die blijkbaar deze problemen niet hebben.Ihkvdb schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:02:
Al ruim een jaar super blij met de EV6 met bijna 35K op de teller.
Heb GT Line RW met warmtepomp. Verwarming deed niets en is vervangen. Nu beter maar verre van bruikbaar. Garage al meerdere keren naar laten kijken.
Op auto stand geven de midden ventilatieroosters vrijwel nooit warmte. Alleen op stand handmatig en ingesteld op hogere temperatuur.
Ook valt het me op dat voet verwarming heel weinig warmte geeft, in de winter echt zwaar onvoldoende. (Stomme ontwerp fout van Kia is dat lucht alleen van links naar midden blaast terwil je linkervoet op voetplaat staat waar de lucht langs nooit komt. Moet ik weer een winter met een dekentje rijden?
Het feit dat jij al meerdere keren teug bent geweest en er niks is veranderd stemt me weinig hoopvol.
Ooohh...kijk uit met deze tip over de plaats van kettingen.Joer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 02:28:
[...]
Ik denk dat je met 12 tot 16 mm ketting goed zit. Je hebt ook geen 4 kettingen nodig maar gewoon 2. Met awd/4wd gaat 1 ketting om de voorband en 1tje op de achterband.
Er zijn fabrikanten van 4x4 die zelf aangeven op welk wielen de sneeuwkettingen moeten, en welk type je dient te gebruiken.
(Volgens mij is het bij de Tesla X op de achterwielen en bij de BMW X drive ook)
In de handleiding staat voor de EV6 AWD dat ze op de achterwielen moeten worden gemonteerd.
Lees dus voor de zekerheid je bijgeleverde handleiding goed door.
/f/image/gStLCYETCby00iRRCRPT1sDk.png?f=fotoalbum_large)
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Geen idee.Phusebox schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:47:
Lijkt me vanwege het feit dat de AWD versie altijd de achterwielen gebruikt qua aandrijving en niet altijd alle vier. Of zie ik dat verkeerd?
Dat laat ik aan de autofabrikanten over gezien de veiligheid die ermee gemoeid is.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Dat sowiesoSolarman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:54:
[...]
Geen idee.
Dat laat ik aan de autofabrikanten over gezien de veiligheid die ermee gemoeid is.
Net weer een uur in de auto gezeten bij ca 10 graden buitentemperatuur, dus wat minder koud dan de afgelopen dagen, maar nog steeds weer voor de kachel. Klimaatregeling is bij uitstek iets heel persoonlijks, dus of je veel hebt aan ervaringen van anderen...Ihkvdb schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:02:
Al ruim een jaar super blij met de EV6 met bijna 35K op de teller.
Anyway, ik houd er zelf juist niet van als je een straal warme of koude lucht in je gezicht of op je voeten krijgt. Wat dat betreft doet de EV6 het wat mij betreft prima. Ik rijd altijd op Autoclimate stand 1, verder geen dingen zoals 'driver only', dat scheelt ook nauwelijks in het verbruik.
Het enige waar ik me aan stoor is dat na een tijdje de AC aan gaat en dat voel je ook meteen. Het wordt dan gevoelsmatig een stuk frisser in de auto en dat corrigeer ik dan weer door de temp een graad hoger te zetten. Dat zijn van die dingen waarvan ik denk: hoe kan je dat missen bij het testen van een auto? Juist ook omdat dat zo makkelijk softwarematig is op te lossen. Maar goed, het blijven 1e wereld problemen natuurlijk.
De auto corrigeert slip op de wielen. Doordat de sneeuwkettingen niet op beide wielen zitten gaat een wiel meer slippen dan de ander. Bij Volvo weet ik dat je een auto met AWD compleet aan gort kan rijden door het gebruik van een afwijkende bandenmaat op dezelfde as. De wielomtrek verandert waardoor er constant correcties plaatsvinden. Daar is het systeem niet voor gemaakt en is een dure grap om te repareren. Voor en achter is apart aangedreven, dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat Kia zegt dat de achterwielen voldoende is bij de EV6. En ja, het korte stukje met kettingen zal veel minder erg zijn dan een afwijkende bandenmaat monteren, maar het kan nog maar een keer benadrukt worden wat de consequentie kan zijn.Joer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 02:28:
[...]
Ik denk dat je met 12 tot 16 mm ketting goed zit. Je hebt ook geen 4 kettingen nodig maar gewoon 2. Met awd/4wd gaat 1 ketting om de voorband en 1tje op de achterband.
Gisteren was ik nog effe bij de dealer en een monteur reed effe met mij mee.marcel3 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:40:
[...]
Het enige waar ik me aan stoor is dat na een tijdje de AC aan gaat en dat voel je ook meteen. Het wordt dan gevoelsmatig een stuk frisser in de auto en dat corrigeer ik dan weer door de temp een graad hoger te zetten. Dat zijn van die dingen waarvan ik denk: hoe kan je dat missen bij het testen van een auto? Juist ook omdat dat zo makkelijk softwarematig is op te lossen. Maar goed, het blijven 1e wereld problemen natuurlijk.
Ook bij hem aangegeven dat dit wel bijzonder was.
Volgens mij herkende hij de klacht ook wel, maar gaf aan dat het een software gerelateerd iets is waar een dealer zo niet even wat aan kan doen (wat ik wel snap).
Heb ook aangegeven dat het lijkt dat als het iets te warm wordt de airco volop wordt aangeslingert i,p,v, gewoon warme lucht uit de kachel te mengen met koude lucht van buiten zodat het de lucht 'minder warm' is i.p.v. koud.
Zoals gezegd leek het alsof hij het er mee eens was, maar ja, ze kunnen er niks aan doen.
Volgens mij is het enige wat wij kunnen doen dit melden bij de dealer zodat ze het bij Kia kunnen aangeven.
Zelfde geldt volgens mij voor beslagen ruiten/camera's.
Is een identiek verhaal bij Audi. De Quattro versies mogen als ik me niet vergis maar max 5% of 10% verschil hebben in diepte van de bandengroeven tss voor en achter. Bovendien moet voor en achter exact dezelfde banden gemonteerd worden. Volgens de dealer was dit ook omdat er constant correcties plaatsvinden. Als die te groot zijn rijd je binnen de kortste keren je Quattro systeem stuk. Waarschijnlijk zullen correcties tss links en rechts nog meer impact hebben en moeten daarom de kettingen op dezelfde as liggen.xxander968 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:55:
[...]
De auto corrigeert slip op de wielen. Doordat de sneeuwkettingen niet op beide wielen zitten gaat een wiel meer slippen dan de ander. Bij Volvo weet ik dat je een auto met AWD compleet aan gort kan rijden door het gebruik van een afwijkende bandenmaat op dezelfde as. De wielomtrek verandert waardoor er constant correcties plaatsvinden. Daar is het systeem niet voor gemaakt en is een dure grap om te repareren. Voor en achter is apart aangedreven, dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat Kia zegt dat de achterwielen voldoende is bij de EV6. En ja, het korte stukje met kettingen zal veel minder erg zijn dan een afwijkende bandenmaat monteren, maar het kan nog maar een keer benadrukt worden wat de consequentie kan zijn.
En zoals Phusebox eerder zei. De AWD zal altijd de achterwielen aansturen en bij hogere vermogen vraag de voorwielen ook. Ergens logisch dat dan de kettingen op de achterwielen moeten.
Ben hier ook al een jaar mee bezig krijg als tip om de luchtrooster in het middelste gedeelte maar dicht te doen om zo de koude lucht niet bij je handen te voelen. Maar zal het morgen nog eens aan kaarten als die voor onderhoud bij de garage staat.stimpyrulez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:12:
[...]
Gisteren was ik nog effe bij de dealer en een monteur reed effe met mij mee.
Volgens mij herkende hij de klacht ook wel, maar gaf aan dat het een software gerelateerd iets is waar een dealer zo niet even wat aan kan doen (wat ik wel snap).
Heb ook aangegeven dat het lijkt dat als het iets te warm wordt de airco volop wordt aangeslingert i,p,v, gewoon warme lucht uit de kachel te mengen met koude lucht van buiten zodat het de lucht 'minder warm' is i.p.v. koud.
Zoals gezegd leek het alsof hij het er mee eens was, maar ja, ze kunnen er niks aan doen.
Volgens mij is het enige wat wij kunnen doen dit melden bij de dealer zodat ze het bij Kia kunnen aangeven.
Ik vermoed dat het veelvuldige gebruik van de AC ook te maken heeft met de werking van de warmtepomp. Als die aan staat kan de AC energetisch tegen zo goed als geen meerverbruik meedraaien. Kwestie van wat klepjes aan of uit schakelen en er loopt koudemiddel door de verdamper. Maar goed, dat zijn mijn 'two cents'. Laat onverlet dat de temperatuurregeling te wensen overlaat.stimpyrulez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:12:
[...]
Gisteren was ik nog effe bij de dealer en een monteur reed effe met mij mee.
Onderdeel Oude versie Nieuwe versie
softwareversie (infotainment) CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 CV_E.EUR.S5W_L.001.220721
firmwareversie CV_E.EUR.02.220127.MICOM CV_E.EUR.12.220623.MICOM
navigatie-app-versie STD5W.EUR.KMC.220126.99a9bb7 STD5W.EUR.KIA.220622.290763f
kaartversie EUR.14.47.48.631.501.5 EUR.15.41.54.013.633.6
Of klopt dit, ik heb met mijn in november afgeeleverde auto alles volgens de "oude versie"
Dus ga mijn dealer verzoeken dit te regelen, moest er ook niet een update komen voor de audio ?
Sorry Hoewel ik het netjes recht onder elkaar heb gezet ziet het er rommelig uit bij opslaan?
[ Voor 5% gewijzigd door marc4547 op 23-11-2022 09:09 ]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Bovenstaande versies staan allemaal in de eerste post van dit forum (onder kopje Huidige software releases + changelog).marc4547 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:08:
Heeft iemand een overzicht van de laatste updates ? Mijn auto moet terug voor inbouw van een assecoire en dan wiul ik ook de zaken upo to date hebben. Is dit het laatste?
Onderdeel Oude versie Nieuwe versie
softwareversie (infotainment) CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 CV_E.EUR.S5W_L.001.220721
firmwareversie CV_E.EUR.02.220127.MICOM CV_E.EUR.12.220623.MICOM
navigatie-app-versie STD5W.EUR.KMC.220126.99a9bb7 STD5W.EUR.KIA.220622.290763f
kaartversie EUR.14.47.48.631.501.5 EUR.15.41.54.013.633.6
Of klopt dit, ik heb met mijn in november afgeeleverde auto alles volgens de "oude versie"
Dus ga mijn dealer verzoeken dit te regelen, moest er ook niet een update komen voor de audio ?
Sorry Hoewel ik het netjes recht onder elkaar heb gezet ziet het er rommelig uit bij opslaan?
Volgens mij kan je het daar zelf checken (bijna, zie onderstaande update).
Maar... vaak doet de dealer niet de software update qua navigatie.
Deze moet je vaak zelf doen (via usb).
De rest van de updates (meer technische/component updates) die doet de dealer dan als het goed is wel.
Ze kunnen opbasis van jou vin nummer zien wat er open staat en welke ze dan kunnen uitvoeren.
Update:
@Theflying
Zou je de eerste post kunnen updaten naar de laatste software versies?
[ Voor 5% gewijzigd door stimpyrulez op 23-11-2022 09:17 ]
Bij mijn zijn de versies 1,5 week geleden door de dealer bijgewerkt naar de onderstaande:
| Onderdeel | Oude versie | Nieuwe versie |
| softwareversie (infotainment) | CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 | CV_E.EUR.S5W_L.001.220721 |
| firmwareversie | CV_E.EUR.02.220127.MICOM | CV_E.EUR.12.220623.MICOM |
| navigatie-app-versie | STD5W.EUR.KMC.220126.99a9bb7 | STD5W.EUR.KIA.220622.290763f |
| kaartversie | EUR.14.47.48.631.501.5 | EUR.15.41.54.013.633.6 |
| MKBD Software | (geen versie getoond) | 03.43 |
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/ehBchcDm8z8Yd8LT2q2TRJqo.jpg?f=fotoalbum_large)