• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Auto in een aluminium doosje stoppen zodat er geen radiosignalen in of uit komen :D.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:06
Inan1234 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:47:
[...]

Vandaag ook 12v accu waarschuwing. De auto deed het gewoon verder en hij was aan de laadpaal gisterenavond.

Heb het gevoel dat het met de temperatuur buiten te maken heeft. Heb de dealer gebeld. Die zij dat sommige 12v accu's problematisch waren.

Ik heb voor de zekerheid de headunit ook gereset, want de stoelverwarming en stuurverwarming ging bij het opstarten aan.

De waarschuwing is inmiddels weg.
Stoel en stuur verwarming kan ook gewoon een instelling zijn die je aan hebt staan ;)

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Nog een optie om de hoogglans zwart delen in het interieur te veranderen.
In dit geval pre-cut folie om ze te wrappen.
Zo te zien in een hoopje kleuren (ook mat zwart)

https://www.rvinyl.com/Kia-EV6-2022-2022-Dash-Kits

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02:32
Inan1234 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:47:
[...]

..., want de stoelverwarming en stuurverwarming ging bij het opstarten aan.
Had ik vandaag ook.
Stond spontaan aan bij starten.
Zou dit met buitentemp en ergens een instelling te maken hebben?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• HansAuutB
Travelgirl15 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:26:
Vraagje. Ik wil mijn man verrassen op onze trouwdag. Hierdoor moet iets ophalen met de EV6. Ik wil niet dat hij in de app ziet dat ik naar plaats X ga. Nu kan ik hem in de offline modus zetten maar daar krijgt hij ook bericht van. Dus weet dat ik ergens mee bezig ben. Hoe kan ik ongezien naar plaats X?
Je man die jou via de app volgt; dat zal toch niet?
Dat moet je toch (ongevraagd) niet willen doen?
Ook als echtgenote heb je recht op privacy.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:29:
[...]

Best bijzonder, maar misschien hebben ze in de eerste lichting betere speakers gestopt ofzo.
Hier is 50 net aan voldoende volume om op de snelweg beetje goed hoorbaar te zijn. Stadsverkeer rond de 40.
Oei, 40 is voor mijn doen zeer zeer hard.
Bas staat hier op +7 en dan hoor ik tonen van 20/30 hz redelijk... Maar had zeker meer gemogen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21
HansAuutB schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:52:
[...]

Had ik vandaag ook.
Je kan ergens iets van comfort instellen dat stoel- en stuurverwarming gekoppeld zijn aan climate control.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• HansAuutB
Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:56:
[...]

Kan toch niet zien waar je bent geweest? Tenzij je man continu in de app je locatie aan het opvragen is.

Je ziet wel gereden afstand, maar niet de locaties waar de auto geweest is.
Je kan toch zien waar de auto is?

• Phusebox
HansAuutB schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:59:
[...]

Je kan toch zien waar de auto is?
Daarom zei ik ook waar je bent geweest. Dus enkel een probleem als je echtgenoot continue je locatie zit te refreshen.

• HansAuutB
Dartlink schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:33:
[...]

Stoel en stuur verwarming kan ook gewoon een instelling zijn die je aan hebt staan ;)
Waar dan?

Ik verdwaal in alle instellingen.

• Phusebox
HansAuutB schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:09:
[...]

Waar dan?

Ik verdwaal in alle instellingen.
Gewoon bij klimaatinstellingen.

• Inan1234
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
HansAuutB schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:52:
[...]

Had ik vandaag ook.
Ik had de stoel- en stuurverwarming ooit in de zomer op automatisch gezet. Daarna vergeten.

[Auto. controls that use climate
control settings (if equipped)
The temperature of the driver’s seat
warmer, air ventilated seat and heated
steering wheel is automatically con-
trolled depending on the inside and out-
side temperature of the vehicle when
the vehicle is running.
Operation
僅 Select Settings → Vehicle → Seat →
Heating/Ventilation → Auto. Con-
trols That Use Climate Control Set-
tings → Steering wheel warmer/
Seat warmer/ventilation on the info-
tainment screen.
僅 The heated steering wheel and seat
warmer/ventilation defaults to the
OFF position whenever the vehicle is
restarted. However, if the "Auto. con-
trols that use climate control settings"
is ON, the heated steering wheel and
seat warmer/ventilation will turn on
and off depending on the inside and
outside temperature]

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:24
Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:02:
[...]

Daarom zei ik ook waar je bent geweest. Dus enkel een probleem als je echtgenoot continue je locatie zit te refreshen.
Dat zegt ze ook. Dat hij kan zien waar ze heen gaat. Dus volgt via de app

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
dosh schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:55:
Net op de terugweg voor de grap even een foto gemaakt van de beslagen ruiten. Twee verschillende momenten met een paar minuten verschil, maar dit kan heel goed de hele rit aan houden. Auto-climate op stand 2.

Voor de herkenbaarheid van beslagen ruiten bewust even een streepje getrokken met mijn vinger om het verschil te laten zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat betreft het beslaan van de ruiten ben ik benieuwd hoe degenen die dit hebben de klimaatregeling hebben staan?
Ik neem even aan dat de "AUTO" instelling op 1, 2 of 3 staat!
Nu heb ik het vermoeden dat de "AUTO" klimaatregeling de airconditioning geregeld uitzet om energie te besparen waardoor er te veel vocht in de auto komt en de ramen beslaan.
Om dit eventueel tegen te gaan kun je, wanneer de "AUTO" regeling is ingeschakeld, de airconditioning handmatig aanzetten/aanhouden met de betreffende toets.
De "AUTO" klimaatregeling blijft dan gewoon werken en de airconditioning kan dan ook z'n werk doen.....vocht uit de lucht halen/houden. Hierdoor zou je geen beslagen ramen meer moeten krijgen tijdens een rit.

(Bij ICE's wordt bij auto klimaatregeling de airco eigenlijk nooit uitgeschakeld, althans zo is het bij mijn huidige auto en die daarvoor en die daarvoor.......)

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04-2025
Heb het boekje ff zitten doorsnuffel na aanleiding van m’n vraag over de Snow modus. Eigenlijk verandert en nagenoeg niks alleen het alleen het regeneratief remniveau dit kan dan niet hoger dan lvl 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8sDkBrNzEAaf6WGZv2XOU4ITD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSaqsQfss6LhkAZgox2G3EdZ.png?f=fotoalbum_large

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 11:18
En juist het regeneratief rem niveau is zo belangrijk. De ongeoefende rijders laten nog wel eens het gaspedaal los in een bocht. En dan ga je… Ik heb al grip verloren met bladeren op de weg bij het los laten in de maximale vertraging.

• Bogey555
  • Laatst online: 09-12-2025
annita schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:31:
[...]

Ik heb te horen gekregen vandaag dat die van mijn deze 18-11 aankomt in de haven van Rotterdam
Net gezien dat de boot in Rotterdam is toegekomen... nu zal het niet lang meer duren ;)

• Joer
mark2000 schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:48:
En juist het regeneratief rem niveau is zo belangrijk. De ongeoefende rijders laten nog wel eens het gaspedaal los in een bocht. En dan ga je… Ik heb al grip verloren met bladeren op de weg bij het los laten in de maximale vertraging.
Juist en daarom Max lvl 1 ivm het te snel en hard afremmen

• Steinwaytune
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Na ruim 2 weken rijden in de EV6 (Plus Advanced) heb ik last van een nog onverklaarde knop.
Wat synchroniseert de SYNC-knop waarmee?

• Phusebox
Steinwaytune schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:57:
Na ruim 2 weken rijden in de EV6 (Plus Advanced) heb ik last van een nog onverklaarde knop.
Linker- en rechterzone van je climate control.

• Steinwaytune
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Ah, is het zo eenvoudig?
Dank je, Phusebox!

• Joer
Ff een andere vraag. Laden bij Ionity in Duitsland kost €0,74 via hun zelf. Kijk ik via Shell Recharge dan is ie €.064. Das toch raar dat ie bij Shell goedkoper is dan bij Ionity zelf?

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:38
Joer schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:15:
Ff een andere vraag. Laden bij Ionity in Duitsland kost €0,74 via hun zelf. Kijk ik via Shell Recharge dan is ie €.064. Das toch raar dat ie bij Shell goedkoper is dan bij Ionity zelf?
Via Shell Recharge betaal ik gewoon €0,81 bij bv Ionity Dortmund.
En trouwens daar €0,79 via Ionity app.

Kijk je niet per ongeluk naar E.On ‘slow chargers’?

[ Voor 12% gewijzigd door PrimaBB op 20-11-2022 18:33 ]

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Joer
PrimaBB schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:26:
[...]

Via Shell Recharge betaal ik gewoon €0,81 bij bv Ionity Dortmund.
En trouwens daar €0,79 via Ionity app.

Kijk je niet per ongeluk naar E.On ‘slow chargers’?
Sorry stom van mij zat helemaal verkeerd te kijken. Was bij Shell zelf. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Y-6h4gzhyP7tb8qZqdbZBYAewU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QKqjXfjpY8gn9KlMHRKAiRHB.png?f=fotoalbum_large

Afbeelding verwijderd omdat account informatie zichtbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 20-11-2022 20:31 ]

• Dartlink
Joer schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:38:
[...]

Sorry stom van mij zat helemaal verkeerd te kijken. Was bij Shell zelf. [Afbeelding]
Haal even heel snel dat laatste screenshot weg. Voor iemand jouw laadpas toevoegt in zijn eigen app.

[ Voor 16% gewijzigd door Dartlink op 20-11-2022 21:01 ]

• PrimaBB
Joer schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:38:
[...]

Sorry stom van mij zat helemaal verkeerd te kijken. Was bij Shell zelf.
Volkomen begrijpelijk.
Het is ook niet te doen om al die verschillende prijzen in de gaten te houden.

Op zich snap ik dat al die aanbieders verschillende tarieven hanteren. Dat is immers bij benzinepompen ook zo.
Waar de onduidelijkheid begint is dat al die laadpassen en apps als tussenaanbieders een compleet, in mijn optiek, schimmige handel met eigen kWh opslagen en starttarieven hebben opgezet.

Wordt tijd dat hier enige transparantie wordt geïntroduceerd.
Zou bv heel eenvoudig kunnen door af te spreken wat standaard/max opslag is indien een aanbieder het laden bij een concurrent wordt gefaciliteerd.

Gaat natuurlijk niet gebeuren, want marktwerking, maar zou boel wel kunnen vereenvoudigen.

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Joer
Dartlink schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:47:
[...]

Haal even heel snel dat laatste screenshot weg. Voor iemand jouw laadpaal toevoegt in zijn eigen app.
Agh had ik niet eens in de gaten. Bedankt voor het melden ik zie dat iemand hem al weg gehaald hebt. Bedankt voor het verwijderen

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Joer schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:40:
[...]

Agh had ik niet eens in de gaten. Bedankt voor het melden ik zie dat iemand hem al weg gehaald hebt. Bedankt voor het verwijderen
Ik had je bericht gerapporteerd, dat is vrijwel altijd de kortste klap. De moderators zitten er bovenop! Zonde als iemand je laadpas koppelt en op jouw kosten aan het laden is.

• Joer
Litewave schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:44:
[...]

Ik had je bericht gerapporteerd, dat is vrijwel altijd de kortste klap. De moderators zitten er bovenop! Zonde als iemand je laadpas koppelt en op jouw kosten aan het laden is.
Bedankt voor het melden. Dan is groot

• Joer
Dank

• jvgemert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Volgens mij is dat e knop die er voor zorgt dat de temperatuur in stelling voor bestuurder en bijrijder gelijk aan elkaar zijn. De temperatuur van de bestuurder wordt dan leidend.

• jvgemert
Ik rij een paar maanden in de 77 kWh versie 2wd en had op 100% altijd een bereik (volgens de auto zelf) van 470 km en 400+ km was gemakkelijk te halen. Nu voor het eerst met echt koud weer gereden en vol geladen en dan blijft er maar rond de 315 km (ook volgens de auto zelf) over. Hebben anderen een vergelijkbaars terugval in het bereik met de huidige temperaturen?

• jvgemert
Wiliyama schreef op maandag 7 november 2022 @ 01:34:
[...]

Volgens mij verdwijnt de melding vrij snel na een volgende straat. Of route annuleren en dan opnieuw instellen 'rij naar voorgaande bestemming '
Inderdaad maar moet je wel doen in de navigatie van Kia zelf en die gebruik ik meestal niet. Gelukkig weet ik het nu snel op te lossen als het weer gebeurd.

• PrimaBB
jvgemert schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:51:
Ik rij een paar maanden in de 77 kWh versie 2wd en had op 100% altijd een bereik (volgens de auto zelf) van 470 km en 400+ km was gemakkelijk te halen. Nu voor het eerst met echt koud weer gereden en vol geladen en dan blijft er maar rond de 315 km (ook volgens de auto zelf) over. Hebben anderen een vergelijkbaars terugval in het bereik met de huidige temperaturen?
Wen d’r maar aan.

Het is volkomen normaal dat het 20-25% range scheelt met range in meer zomerse omstandigheden.

Wat men trouwens vaak ineens lijkt te vergeten is dat ditzelfde ‘euvel’, minder range, ook bij ICE optreedt bij winterse, of natte omstandigheden.

Extra nadeel bij EV is wel dat de accu wat slechter tegen koude kan. Chemie vertraagt wat, waardoor energieomzetting negatief beïnvloed wordt.
Daarnaast moet EV ook warmte ‘maken’. Een ICE heeft dit (maar dus ook in de zomer) ‘gratis’ erbij.

• asennamm
In deze video een vergelijk tussen de my22 en my23 Ioniq5.
Interessant is wat hij op 11:04 weet te melden.

Namelijk dat in 2023 fe navigatie aangepast wordt, waardoor volledige routeplanning met snelladers mogelijk is.

Is natuurlijk de vraag wanneer in 2023, maar we kunnen ervan uit gaan dat dit dan ook naar de EV6 zal komen. Weer een issue opgelost.

Ik ben alleen bang dat dit wel weer als een upgrade zal worden gezien.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
asennamm schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:08:

Ik denk haast van niet.
Het zal een software aanpassing zijn en (mijn verwachting) is nu alle data al beschikbaar in de navigatie software.
Het is niet zo als bij 'pre conditioning' dat andere componenten ineens anders moeten gaan werken (waarvoor de update/upgrade zou zijn).
mochten ze het wel als upgrade gaan aanbieden dan maken ze het zich wel moeilijk bij Kia.
Dan hebben ze 2 stukken software te onderhouden i.p.v. 1.
Moet je kijken wat dat kost.

• Joer
Ik ga er zeker vanuit dat volgend jaar de navigatie zo is aangepast dat hij net als Tesla de laadstop standaard erin zet aan de hand van actuele SOC. Zeker nu ook ja de upgrade van pre heating. Stap voor stap word het systeem beter.

• Phusebox
asennamm schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:08:
Is natuurlijk de vraag wanneer in 2023, maar we kunnen ervan uit gaan dat dit dan ook naar de EV6 zal komen. Weer een issue opgelost.

Ik vraag me af hoeveel ze nog gaan brengen naar onze "oude" auto's als de preconditioning nog binnen het eerste jaar al gezien wordt als een gunst, die ook nog eens betaald moet worden (uitzonderingen daargelaten).

De vraag is ook of hier niet nu betere hardware in zit voor het infotainment systeem.

• stimpyrulez
Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:52:
[...]

Ik vraag me af hoeveel ze nog gaan brengen naar onze "oude" auto's als de preconditioning nog binnen het eerste jaar al gezien wordt als een gunst, die ook nog eens betaald moet worden (uitzonderingen daargelaten).

De vraag is ook of hier niet nu betere hardware in zit voor het infotainment systeem.
tja... je kan ook spreken dat de uitzonderingen zijn dat je moet betalen (lees meer dat mensen dat niet hoeven, mits ze het bij een beurt of zo laten doen).

Tevens, betere hardware?
Ik zie in de 'vernieuwde' ioniq hetzelfde systeem zitten.
Zelfs in de ioniq 6 lijkt hetzelfde systeem te zitten (en volgens mij ook in andere Kia modellen nu, bijv. nieuwe niro).

Dus denk dat het nog wel even duurt voordat Kia dit systeem gaat uitfaseren.
Ze geven aan 7 jaar updates, dus die moeten ze wel voldoen.
Of je echt nieuwe features krijgt, tja... dat zou leuk zijn.
Maar ja, het is nu eenmaal geen Tesla.

• Joer
Ik kan ff niet meer terug vinden in de instellingen. Met cruisecontrol aan komt het icoon stuurwiel in het scherm zodat ie mee stuurt tussen de lijnen. Is niet de lane assist. Ik heb hem al uitgehad maar ineens komt ie weer terug en kan het niet meer terug vinden hoe deze uit te schakelen

• Dartlink
Joer schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:05:
Ik kan ff niet meer terug vinden in de instellingen. Met cruisecontrol aan komt het icoon stuurwiel in het scherm zodat ie mee stuurt tussen de lijnen. Is niet de lane assist. Ik heb hem al uitgehad maar ineens komt ie weer terug en kan het niet meer terug vinden hoe deze uit te schakelen
Gewoon het stuur knopje op je stuur nogmaals indrukken? Dan gaat LFA uit.

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-01 13:16
Joer schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:05:
Stuurwiel knopje 1 keer indrukken voor aan/uit dat de auto je helpt binnen de baan te blijven (meesturen) en de knop lang ingedrukt houden om de lane keep warning aan/uit te zetten (dus alleen een akoestisch geluid dat je tegen de lijn aan zit)

• DaLass
  • Laatst online: 27-12-2025
Joer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:40:
Sneeuwkettingen besteld voor van de week. Zoals eerder verteld naar Italië dinsdagnacht en verwachte sneeuw hoeveelheid zo rond de 70cm voor de Alpen en Dolomieten.

Vraagje zit er ergens nog een aparte modus voor rijden in sneeuw? Zag wel als je op eco of normale modus rijd iets met sneeuw zag voorbijkomen in het beeld. Ik heb gewoon een RDW. [Afbeelding]
Heb je ze er ook al onder gepast? Gaat dat goed qua ruimte? Ik was namelijk in de veronderstelling dat "normale" kettingen niet konden en je perse loopvlak kettingen nodig hebt.

Mijn advertenties op V&A

• stimpyrulez
DaLass schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:21:
[...]

Heb je ze er ook al onder gepast? Gaat dat goed qua ruimte? Ik was namelijk in de veronderstelling dat "normale" kettingen niet konden en je perse loopvlak kettingen nodig hebt.
Staat mij ook bij.
Of sneeuwsokken (mits die toegestaan zijn waar je naar toe gaat).

En wellicht dat ze er wel onder passen (gewone sneeuwkettingen), maar denk niet dat het dan makkelijk gaat, aangezien je dan denk ik weinig ruimte hebt in de wielkasten.

• PrimaBB
stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:59:
[...]

tja... je kan ook spreken dat de uitzonderingen zijn dat je moet betalen (lees meer dat mensen dat niet hoeven, mits ze het bij een beurt of zo laten doen).

Tevens, betere hardware?
Ik zie in de 'vernieuwde' ioniq hetzelfde systeem zitten.
Zelfs in de ioniq 6 lijkt hetzelfde systeem te zitten (en volgens mij ook in andere Kia modellen nu, bijv. nieuwe niro).

Dus denk dat het nog wel even duurt voordat Kia dit systeem gaat uitfaseren.
Ze geven aan 7 jaar updates, dus die moeten ze wel voldoen.
Of je echt nieuwe features krijgt, tja... dat zou leuk zijn.
Maar ja, het is nu eenmaal geen Tesla.
Bij Tesla vernieuwt de hardware nog sneller :)

Toen ik m'n Model S reed kon ik wel, tegen een 'schappelijke' meerprijs, een hardware upgrade laten uitvoeren om mee te kunnen met nieuwste firmware. Briljante zet. Ook commercieel gezien.

Wel vraag ik me af, gebaseerd op m'n huidige ervaringen met de EV6, of Kia in staat is zaken compatible te houden...
Hiervoor is Kia waarschijnlijk te veel afhankelijk van op de weg houden van oude modellen, en dus infotainment/hardware, en is development vermoedelijk te veel gefragmenteerd door de organisatie heen.
Wat snelle innovatie, uniformiteit en toekomstige compatibiliteit niet ten goede komt.

Die gegarandeerde 7 jaar support moet zeker mogelijk zijn bij Kia, daar maak ik me dan ook geen zorgen over.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:45
Afgelopen vrijdag nieuwe deurgrepen op de auto gehad, had ook aangegeven graag de laatste updates te ontvangen maar weet niet of dit is gebeurt.

De voorverwarmingsupdate is ieder geval niet geïnstalleerd.

• asennamm
Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:52:
[...]

Deze laadplanning update/upgrade komt zeker naar alle EV6'en. Daar kan Hyundai/Kia niet omheen, gezien de concurrentie. En om de publiciteit/klanterervaringen rond de EV6 positief te houden.

Gezien het feit dat de update/upgrade naar volledige ladeplanning met laadstops ook de soc en huidige verbruik in de gaten houdt vraag ik me af of dit een update/upgrade is die we zelf met de usb stick kunnen doen.
En als het de garage tijd kost en Kia vergoedt dit niet. Dan zou het wel eens geld kunnen gaan kosten.

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
asennamm schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:24:
[...]

Deze laadplanning update/upgrade komt zeker naar alle EV6'en. Daar kan Hyundai/Kia niet omheen, gezien de concurrentie. En om de publiciteit/klanterervaringen rond de EV6 positief te houden.

vraag ik me af of

Dan zou
Hoe zeker is zeker bij jou? Heb je bevestiging van KIA of doe je een aanname die je als een zekerheid presenteert?

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
dosh schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:55:
Net op de terugweg voor de grap even een foto gemaakt van de beslagen ruiten. Twee verschillende momenten met een paar minuten verschil, maar dit kan heel goed de hele rit aan houden. Auto-climate op stand 2.

Voor de herkenbaarheid van beslagen ruiten bewust even een streepje getrokken met mijn vinger om het verschil te laten zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat heb ik ook. Onverklaarbaar van loeiheet en benauwd naar koud en erg vaak de voorruit en zijramen en achterruit opeens beslagen. Dan moet ik midden op de snelweg weer vooruit blower op volle kracht aanzetten. Gaat zo en aantal keer achter elkaar. Niet ok.

Kan de inverter stuk zijn wellicht? Ik rij op autoklimaat 1 of 2, met 1 en 2 personen in de auto. Volgende week vrijdag een garage afspraak, ik heb dit ook op de lijst laten zetten.

@stimpyrulez is het bij jou al opgelost?

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Vraagje voor de gene met een goed werkende verwarming :

Hoe lang duurt het bij jullie voordat het echt lekker warm is in de auto?

Mijn inverter viel niet onder de defecte serie dus is nooit vervangen.
Ik merk nu dat het soms langer dan een uur duurt voordat er uberhaupt warmte uitkomt, als het er al uitkomt.
Veel beslagen ramen en de "voorruit blower" doet dan wel zijn werk, maar erg traag.
Ik heb alle trucjes al geprobeerd met AC aan/uit , temp naar 27gr en weer terug , maar niks helpt.

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:54:

Ik merk nu dat het soms langer dan een uur duurt voordat er uberhaupt warmte uitkomt, als het er al uitkomt.
Veel beslagen ramen en de "voorruit blower" doet dan wel zijn werk, maar erg traag.
Ik heb alle trucjes al geprobeerd met AC aan/uit , temp naar 27gr en weer terug , maar niks helpt.
Minder dan vijf minuten. Wel eerste batch aan EV6's dus software update en nieuwe inverter.

• alexzel

Binnen een paar minuten. Meestal doe ik remote climate aan voor ik ga vertrekken. Maar als ik dat vergeten ben is het echt binnen no time prima qua temperatuur in de auto.

• Joer
[...]

Nee heb ze nog niet binnen. Ik was er vanuit gegaan dan normale kettingen zouden passen. Heb nu 12mm genomen.

• Joer
Dartlink schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:13:
[...]

Gewoon het stuur knopje op je stuur nogmaals indrukken? Dan gaat LFA uit.
O echt die wist ik straks ff proberen. Bedankt

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:01:
[...]

Minder dan vijf minuten. Wel eerste batch aan EV6's dus software update en nieuwe inverter.
Dan gok ik dat die van mij kapot is..
Gaat erbij op mijn dealer lijstje... ;(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-12-2025

Binnen een paar minuten/snel.. Zo snel dat ik nog nooit heb gedacht dat het niet goed werkte.. Wat ik wel soms vaag vind is dat de auto na het bereiken van de juiste temperatuur van Heat naar AC gaat en ik dan koude lucht voel, hij balanceert dan blijkbaar de temperatuur en dat voelt soms wat fris bij vlagen. Het ontwasemen van de ruiten gaat snel en effectief.

Mijn auto is van begin december vorig jaar en de inverter is niet vervangen (nooit om gevraagd aangezien het naar mijn idee prima werkt).

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

• Dartlink
Yilar schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:09:
[...]

Binnen een paar minuten/snel.. Zo snel dat ik nog nooit heb gedacht dat het niet goed werkte.. Wat ik wel soms vaag vind is dat de auto na het bereiken van de juiste temperatuur van Heat naar AC gaat en ik dan koude lucht voel, hij balanceert dan blijkbaar de temperatuur en dat voelt soms wat fris bij vlagen. Het ontwasemen van de ruiten gaat snel en effectief.

Mijn auto is van begin december vorig jaar en de inverter is niet vervangen (nooit om gevraagd aangezien het naar mijn idee prima werkt).
Dat wisselen heb ik trouwens gister ook gewoon gemerkt in een MB diesel bus. Hierin schommelde het ook enorm, dus niet alleen EV gerelateerd :)

• Phusebox
alexzel schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:04:
[...]

Binnen een paar minuten. Meestal doe ik remote climate aan voor ik ga vertrekken. Maar als ik dat vergeten ben is het echt binnen no time prima qua temperatuur in de auto.
Het gekke is, remote climate krijgt het wel warm in de auto maar zodra ik ga rijden koelt het binnen no time af.
Na voorverwarmen had ik met een ritje van 15 km dan ook een verbruik van 67 kWh/100km :+

• alexzel
Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:21:
[...]

Het gekke is, remote climate krijgt het wel warm in de auto maar zodra ik ga rijden koelt het binnen no time af.
Na voorverwarmen had ik met een ritje van 15 km dan ook een verbruik van 67 kWh/100km :+
Ik vermoed dat je auto stuk is, is maar een vermoeden hoor..... :P

• Phusebox
alexzel schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:23:
[...]

Ik vermoed dat je auto stuk is, is maar een vermoeden hoor..... :P
Waar zet je de temperatuur op dan als het binnen no time warm is? 27 graden.

• alexzel
Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:24:
[...]

21 graden

• xxander968
  • Laatst online: 01:46
[...]

Als je verwarming stuk is maakt het geen verschil waar de thermostaat op ingesteld is. Het is niet zo dat de verwarming bij een hogere thermostaatstand meer vermogen gebruikt om te verwarmen.

• asennamm
henrov schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:37:
[...]

Hoe zeker is zeker bij jou? Heb je bevestiging van KIA of doe je een aanname die je als een zekerheid presenteert?
Okay, touché.

Ik zeg zeker omdat dit op diverse plekken voor de Ioniq5 wordt aangekondigd. Ik meen dat ik ook al een officiële aankondiging van Hyundai hiervoor heb gezien.

En als het naar de Ioniq5 komt zal het ook naar de EV6 komen.
En zodoende heb ik er alle vertrouwen in dat de update/upgrade er in 2023 ook voor de EV6 komt.

Maar zeker...het enige in het leven waarvan ik zeker ben is dat we allemaal een keer dood zullen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door asennamm op 21-11-2022 12:49 ]

• HansAuutB

Hooguit een paar minuten.
Zelfs bij stilstaande auto; dus auto wel aan, maar niet rijdend.

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10-2025
Morgen mag m'n EV6 naar de dealer voor de preconditioning update. Ik zag dat er ook een navigatiesysteem update gedaan wordt. Weet iemand wat er veranderd is in die update?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29
Als je van juli '22 naar oktober 22 gaat: alleen de navigatie software (dus de app zelf), verder niets voor zover ik zie. geen nieuwe kaarten dus.

• stimpyrulez
euhh niet...

Vanochtend weer een issue met de camera dat die beslagen was.
Wederom een paar error's/meldingen in het scherm.
Moest nog +/- 10km doorrijden voordat ik kon stoppen.
De camera was nog wel een beetje beslagen, maar naar een herstart van de auto werkte alles wel weer gewoon.
Maar blijf het vreemd vinden.
Heb nu 2 pingi's in de auto (600gr totaal) en zou dan toch zweren dat het vocht wel uit de auto zou moeten zijn.
Ga het in iedergeval wel weer melden.
[...]

Dit had ik laatst ook.
Was lekker warm in de auto en toen ik wegreed kwam er ineens een pleur koude lucht in de auto.

Gok dat het komt omdat hij van voorruitverwarming dan naar 'normale' stand gaat en dat dan de warme lucht bij de benen wordt geblazen en dat daardoor de koude lucht die daar zit in beweging komt.

Vandaag had ik de verwarming 2x achter elkaar aangezet (aangezien het koud was in Twente en sneeuw/ijs op de auto lag), maar toen had ik hier eigenlijk geen last van.

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:33
[...]

Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar het lijkt bij jou wel of er in het verwarmingshuis een klep niet goed komt te staan. Dat zou ook verklaren waarom je wel een gigantisch verbruik ziet voor de klimaatregeling. Die PTC heater blijft maar knallen, maar de warmte komt niet op de goede plek.

Dat is in de basis geen lastig probleem om te diagnosticeren voor een garage. De oplossing kan afhankelijk van het precieze probleem wel lastig zijn.

• PrimaBB
Iedereen met binnenklimaat issues moet eens in de gaten houden wat de standen zijn van de verschillende climate functies op het moment wanneer de problemen optreden. Indien nodig handmatig ingrijpen/

Mijn ervaring is dat te veel prutsen/wisselen achterelkaar niet goed werkt voor een stabiel binnenklimaat.

Er is autoclimate, 3 standen.
Voordeel van autoclimate is dat deze de standen van AC/'heat' zelf reguleert. Of zou moeten reguleren...

Er is een voorruitblazer.

Er is achteruitverwarming.

Er is een temperatuur, aantal graden. Instellen naar wens.

Er is interne lucht circulatie. -> gaat/staat (tenminste bij mij) soms spontaan aan bij wegrijden. En ik vertrek echt niet vanuit een tunnel.

Er is AC, airco. Spreekt voor zich.

Er is heat. Voor als er bijverwarmd moet worden.

Dan nog driver only. Daar blijf ik vanaf bij koude temps buiten.

Verder dan nog indien aanwezig de stoelverwarming/stuurverwarming. Deze naar wens aanzetten/gebruiken.

Voor mij zelf werkt 's ochtends 10 min voor vertrek de remote climate op 22 graden + voorruitblazer + achteruit het best.
Voordat ik wegrijd is het bloedje heet in de auto en zet ik vooruitblazer/achterruit vw uit en temp op 19 graden. Alles op auto climate standje 2. Heat is dan mogelijk nog aan, maar gaat na tijdje vanzelf uit.

Uiteindelijk is de beleving van een prettig klimaat natuurlijk zeer persoonlijk en moet je zelf de persoonlijke voorkeurinstellingen uitvinden.

Persoonlijk vind ik dat de instellingen in de EV6 veel te complex zijn. Er is te veel mogelijk. Daarnaast is er wel degelijk wat te klagen over dat de auto te slecht binnenklimaat stabiel houdt.

Maar dat het te koud zou zijn in de auto daar kan ik me niet in vinden. Met alle climate instelmogelijkheden van de EV6 zou dat niet nodig hoeven zijn.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:37:

.......

Maar dat het te koud zou zijn in de auto daar kan ik me niet in vinden. Met alle climate instelmogelijkheden van de EV6 zou dat niet nodig hoeven zijn.
Behalve als het niet goed werkt / defect is...

• stimpyrulez

Voor mij zelf werkt 's ochtends 10 min voor vertrek de remote climate op 22 graden + voorruitblazer + achteruit het best.
Voordat ik wegrijd is het bloedje heet in de auto en zet ik vooruitblazer/achterruit vw uit en temp op 19 graden. Alles op auto climate standje 2. Heat is dan mogelijk nog aan, maar gaat na tijdje vanzelf uit.
[...]
Uiteindelijk is de beleving van een prettig klimaat natuurlijk zeer persoonlijk en moet je zelf de persoonlijke voorkeurinstellingen uitvinden.

Persoonlijk vind ik dat de instellingen in de EV6 veel te complex zijn. Er is te veel mogelijk. Daarnaast is er wel degelijk wat te klagen over dat de auto te slecht binnenklimaat stabiel houdt.

Nou ja, ik vind dat het in de auto stand gewoon goed zou moeten werken.
Maar kan mij wel vinden in het issue dat er soms ineens een koude stroom plaats vind.
En volgens mij ligt dat aan het feit dat de climate control het niet echt lekker reguleert.
Het is warm of koud.
En als de climate control op 22gr staat en hij verwarmt dus net iets warmer, dan komt er gelijk een koude stroom i.p.v. 'minder warme lucht' (zeg maar warme lucht met iets koude lucht er bij).
Het lijkt erop dat de auto dan ineens de 'airco' aan gooit.

Nadeel is wel denk ik dat dit software matig is en dat de dealer daar niet zo maar iets aan kan gaan afstellen.

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
[...]

Ik heb laatst met normale kettingen gepast. Was geen probleem. Ik hoorde alle verhalen dat het niet zou passen. Onzin dus.

Edit: 20 inch trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben. op 21-11-2022 14:17 ]

• Phusebox
@PrimaBB Het probleem is ook dat volgens mij de kennis bij dealers onvoldoende is om dit soort issues te troubleshooten. Maar ik ben benieuwd wat ze over een week gaan zeggen. Denk dat ze wel een volle dag nodig hebben met mijn waslijst.

• EricEB
  • Laatst online: 30-12-2025

Het is heel snel lekker warm in de auto, binnen paar minuten, ook bij stilstand auto aanzetten.
Heb de auto nu een jaar, als een van eerste werd mijn converter gewisseld (HEAT deed niets), dit icm software update noot geen problemen meer gehad.

Ben het eens met eerdere schrijver...blijf zoveel mogelijk van de instellingen af !
Met grote temp wisselingen en met regen blijft auto soms beslagen ramen geven, op een of andere manier is hier mi nog verbeterslag te maken door Kia. Ondanks goede instellingen krijgt hij het niet automatisch snel schoon/droog.

• PrimaBB
--HOOLIE-- schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:44:
[...]

Behalve als het niet goed werkt / defect is...
Tuurlijk als iets stuk is, werking tekort schiet, of je begrijpt niet hoe er mee om te gaan dan ga je terug naar de dealer.

Ik vind zelf de tekortkomingen van de klimaatregeling niet voldoende om tijd te maken voor een bezoek aan de dealer.

[ Voor 16% gewijzigd door PrimaBB op 21-11-2022 14:40 ]

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PrimaBB schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:39:
[...]

Tuurlijk als iets stuk is, werking tekort schiet, of je begrijpt niet hoe er mee om te gaan dan ga je terug naar de dealer.

Ik vind zelf de tekortkomingen van de klimaatregeling niet voldoende om tijd te maken voor een bezoek aan de dealer.
Ik wel ( samen met nog meer punten) want zelfs na 2 uur is het nog steeds koude lucht...rijdend of stilstaan maakt geen verschil.
En dan heb ik alleen HEAT aan op 23-27 gr en gericht op voorraam en middenconsole.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:20
Iedereen met binnenklimaat issues moet eens in de gaten houden wat de standen zijn van de verschillende climate functies op het moment wanneer de problemen optreden. Indien nodig handmatig ingrijpen/

Mijn ervaring is dat te veel prutsen/wisselen achterelkaar niet goed werkt voor een stabiel binnenklimaat.

Er is autoclimate, 3 standen.
Voordeel van autoclimate is dat deze de standen van AC/'heat' zelf reguleert. Of zou moeten reguleren...

Er is een voorruitblazer.

Er is achteruitverwarming.

Er is een temperatuur, aantal graden. Instellen naar wens.

Er is interne lucht circulatie. -> gaat/staat (tenminste bij mij) soms spontaan aan bij wegrijden. En ik vertrek echt niet vanuit een tunnel.

Er is AC, airco. Spreekt voor zich.

Er is heat. Voor als er bijverwarmd moet worden.

Dan nog driver only. Daar blijf ik vanaf bij koude temps buiten.

Verder dan nog indien aanwezig de stoelverwarming/stuurverwarming. Deze naar wens aanzetten/gebruiken.

Inderdaad niet te veel knutselen zelf, bij mij stond die op auto climate 1 (24 graden, heat aan) en het was standje sahara. Wat ik dus had gedaan was driver only uit, AC aan en heat uit op 24 graden. Blijkbaar heb ik het systeem in de war gebracht want hierna was het onmogelijk om de auto een beetje warm te krijgen in een rit van een uur.

In dat ene uur van alles geprobeerd en ook de tijd gegeven om op temperatuur te komen: wat ik zag onder energieverbruik is dat het klimaatsysteem wel 2 kw verbruikte maar dat was meer om een ijskoud sfeer te genereren ipv het op mijn ingestelde temperatuur instellen (had het op dat moment op 27 graden gezet maar dat was het verre van).

Bij aankomst auto uitgezet en aangezet en klimaat werkte weer zoals het hoorde.

Wel is bij mij remote voorverwarmen regelmatig onbetrouwbaar: Heb hem op 24/27 graden ingesteld, achterruitverwarming, stoelverwarming en stuurverwarming aan, de laatste 3 dingen wordt wel betrouwbaar geactiveerd maar het ingestelde temperatuur is nog altijd een hit or miss, wat jammer is aangezien het verwarmen van het interieur nog aardig wat energie kost :(

[ Voor 5% gewijzigd door Tolga07 op 21-11-2022 15:22 ]

• PrimaBB
--HOOLIE-- schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:48:
[...]

Ik wel ( samen met nog meer punten) want zelfs na 2 uur is het nog steeds koude lucht...rijdend of stilstaan maakt geen verschil.
En dan heb ik alleen HEAT aan op 23-27 gr en gericht op voorraam en middenconsole.
Ok.

Heb je dan alleen heat aan, dus zonder auto climate en zonder AC?

Overigens gaat heat vanzelf uit indien auto climate aan + de auto voldoende in staat is (vindt ie zelf) zonder extra bijverwarming (heat dus) te verwarmen. Dit om te veel energieverlies, en dus range verlies, te voorkomen.

Nog even wat over die heat knop trouwens:

button heat = verwarmen. Met of zonder warmtepomp aan. Dat regelt de auto voor je.
Warmtepomp = energiezuinig/handige manier van warmte opwekken.
Cost effect = kost energie hoe dan ook, minder range.

Max range behouden = heat button uit. Kou leiden.

Alternatief kan je met stoelverwarming en stuurverwarming (heat off) en evt drive only het op een redelijk zuinige manier warm krijgen. Zuiniger dan heat on.

Edit: Ergo, waarom is die heat knop bedacht. Onbegrijpelijk. Als de temp omhooggeschroefd wordt wil je toch dat het warm wordt in de auto. Als de temp omlaaggeschroefd wordt wil je dat het koeler wordt.
Al dan niet met die warmtepomp die toch niet beinvloedbaar is volgens mij.
I don't care. Make it happen.

[ Voor 12% gewijzigd door PrimaBB op 21-11-2022 15:43 ]

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
asennamm schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:49:
[...]

En zodoende heb ik er alle vertrouwen in dat de update/upgrade er in 2023 ook voor de EV6 komt.
Ik vertrouw met je mee
asennamm schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:49:
[...]

Maar zeker...het enige in het leven waarvan ik zeker ben is dat we allemaal een keer dood zullen gaan.
Da's nou jammer, ben ik weer een illusie armer O-)

• JanKoen
  • Laatst online: 30-12-2025
bitwizz schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:58:
Morgen mag m'n EV6 naar de dealer voor de preconditioning update. Ik zag dat er ook een navigatiesysteem update gedaan wordt. Weet iemand wat er veranderd is in die update?
De software koppeling vanuit het navigatie systeem voor de pre conditionering van de accu.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat mij met de kou opvalt (maar met de hitte geen issue was) is dat mijn EV6 nauwelijks lucht verplaatst door de roosters heen en bijzonder langzaam op temperatuur komt. Staat op Auto 3, temperatuur op 21. Toch maar eens de dealer bellen zometeen.

Dat ging rap, ze gaan er met de winterbandenwissel over 2 weken meteen naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 21-11-2022 16:16 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Joer
[...]

Ik de handleiding staat op climate zetten en dan 22gr. Is het meest efficiënt qua verbruik en temp regeling

• Joer
Heb ff opgemeten de afstand van de band en wielkast. Ruim voldoende. Is z’n 6/7cm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP3Y4FRkaHMJJXqcQnZzrsN6Rc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArZoMJICO8YppDwEhPgz6Npt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xkAHKO-B54Zt2GgzGTYnrs9zDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rodxxHJFp8a3K4jbD7sOgFvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSBXBoIadvfTL2sYZXVA0k_3oTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e63zEt7jPkQlcQtvoK16MJe3.jpg?f=fotoalbum_large

• Joer
Betreft 19”

• Phusebox
Ach ja momenteel rijd ik het meeste in onze Fiesta. Lekker warm binnen 2 minuten rijden en audio is vergelijkbaar.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-12-2025

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Tolga07 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
[...]

Inderdaad niet te veel knutselen zelf, bij mij stond die op auto climate 1 (24 graden, heat aan) en het was standje sahara. Wat ik dus had gedaan was driver only uit, AC aan en heat uit op 24 graden. Blijkbaar heb ik het systeem in de war gebracht want hierna was het onmogelijk om de auto een beetje warm te krijgen in een rit van een uur.

In dat ene uur van alles geprobeerd en ook de tijd gegeven om op temperatuur te komen: wat ik zag onder energieverbruik is dat het klimaatsysteem wel 2 kw verbruikte maar dat was meer om een ijskoud sfeer te genereren ipv het op mijn ingestelde temperatuur instellen (had het op dat moment op 27 graden gezet maar dat was het verre van).

Bij aankomst auto uitgezet en aangezet en klimaat werkte weer zoals het hoorde.

Wel is bij mij remote voorverwarmen regelmatig onbetrouwbaar: Heb hem op 24/27 graden ingesteld, achterruitverwarming, stoelverwarming en stuurverwarming aan, de laatste 3 dingen wordt wel betrouwbaar geactiveerd maar het ingestelde temperatuur is nog altijd een hit or miss, wat jammer is aangezien het verwarmen van het interieur nog aardig wat energie kost :(
Hé , dat herken ik. Zat van het weekend bij stilstand even te vogelen met de clima, eens proberen hoeveel hitte dat ding nu eigenlijk kan maken. wel, op 27C komt er best warmte uit, maar ga ja dan op een paar andere knoppen zitten drukken dan is het zó stuk ! Geen warme lucht meer, moest auto uitzetten om de boel weer goed te krijgen. die clima regeling is echt toe aan een grondige revisie als je het mij vraagt.

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Phusebox schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:24:
Ach ja momenteel rijd ik het meeste in onze Fiesta. Lekker warm binnen 2 minuten rijden en audio is vergelijkbaar.
Pfff... Zwaar leven moet jij hebben vind ik.
Ik begin bijna te denken dat je betaald krijgt om maar negatief te zijn (is een aanname)

• Phusebox
Ruud010 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:38:
[...]

Pfff... Zwaar leven moet jij hebben vind ik.
Ik begin bijna te denken dat je betaald krijgt om maar negatief te zijn (is een aanname)
Hoezo, ben juist positief. De Fiesta is gewoon een fijne auto om in te rijden. Niks mis mee. (Nou ja niet letterlijk niks 😉)

Eind volgende week kan ik jullie meer vertellen of er iets opgelost kan/gaat worden van mijn problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2022 16:46 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

itsjohan schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:00:
Als je van juli '22 naar oktober 22 gaat: alleen de navigatie software (dus de app zelf), verder niets voor zover ik zie. geen nieuwe kaarten dus.
En nog steeds geen Fastned DC laders.
Heb ticket aangemaakt waar ze zijn gebleven. Antwoord: Helaas kan Kia Nederland geen toezeggingen doen of dan wel wanneer de FastNed DC laders weer in het systeem toegevoegd zijn. De fabrikant heeft de situatie op dit moment nog in onderzoek.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:10:
[...]

euhh niet...

Vanochtend weer een issue met de camera dat die beslagen was.
Wederom een paar error's/meldingen in het scherm.
Moest nog +/- 10km doorrijden voordat ik kon stoppen.
De camera was nog wel een beetje beslagen, maar naar een herstart van de auto werkte alles wel weer gewoon.
Maar blijf het vreemd vinden.
Heb nu 2 pingi's in de auto (600gr totaal) en zou dan toch zweren dat het vocht wel uit de auto zou moeten zijn.
Ga het in iedergeval wel weer melden.

[...]

Dit had ik laatst ook.
Was lekker warm in de auto en toen ik wegreed kwam er ineens een pleur koude lucht in de auto.

Gok dat het komt omdat hij van voorruitverwarming dan naar 'normale' stand gaat en dat dan de warme lucht bij de benen wordt geblazen en dat daardoor de koude lucht die daar zit in beweging komt.

Vandaag had ik de verwarming 2x achter elkaar aangezet (aangezien het koud was in Twente en sneeuw/ijs op de auto lag), maar toen had ik hier eigenlijk geen last van.
Die Pingi's werken leuk in de kelder, maar in een auto waar het klimaat in een paar minuten van Sahara naar Siberisch en dan weer naar regenwoud gaat, zijn die dingen véél te traag.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PDF "search", 2 hits ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UX-VQc4mvhgfd1gIOcV-v19uz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aF57hul1rvFCVtVzomHcZ8XV.png?f=user_large

• stimpyrulez
Net op de terug weg wederom een koude lucht stroom (was bijna thuis).

Staat de airco aan.
Buiten is het 5gr en heb de auto op 21gr staan.
Dan hoeft de airco toch niet aan te springen als het te warm wordt in de auto?
Dan wil je toch koude lucht mengen met warme lucht zodat het 'iets' koudere lucht de auto in komt i.p.v een zeer koude luchtstroom.

Zal wel aan mij liggen, maar het voelt niet echt fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqddgDICpxIOrxHAzHl0pYX_b7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eT5lCKZOA6Oj6bwnuTEVXopr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door stimpyrulez op 21-11-2022 17:28 ]

• Phusebox
stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:24:

Staat de airco aan.
Dan wil je toch koude lucht mengen met warme lucht zodat het 'iets' koudere lucht de auto in komt i.p.v een zeer koude luchtstroom.

Afbeelding verwijderd ivm privacy
Ik zie het al. Het ligt aan Tay Tay :+ die staat hier ook vaak op.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2022 17:27 ]

• Dartlink
stimpyrulez schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:24:

Staat de airco aan.

Airco != koude lucht per se. Het is de lucht droger maken juist...

Maar wel mee eens, dat mengen gaat soms niet lekker.

• stimpyrulez
Dartlink schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:28:
[...]

Eens, eerder reed ik altijd met airco aan bij de vorige auto's, juist om die reden.
Maar toen beleeft de auto ook gewoon verwarmen.

Nu weet ik niet of het door de warmtepomp komt, maar het is of warme lucht of koude.
Iets daar tussen lijkt naar mijn inziens te kunnen in de EV6.

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik heb geen enkel probleem met verwarming.
Auto climate op 2, temp op 21,5 en binnen enkele minuten warme auto.
Beslaan van de ramen heb ik enkel als het vochtig weer is en ik nader een tunnel waardoor de luchtstroom van buiten af wordt afgesloten.
Ik heb geen warmtepomp, wel 2de geleverde EV6 in België dus een eerste badge auto en inverter die vervangen is.

• Anunnaki
henrov schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:37:
[...]

Toen ik aangaf dat pre-conditioning er zeker aan kwam door bevestiging van de dealer en Kia trokken heel wat tweakers dit alsnog in twijfel.

:|

• Anunnaki

Binnen de minuut. Hoeveel seconden exact weet ik niet. Maar binnen klimaat was in no time al lekker warm.

• PrimaBB
Dartlink schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:28:
[...]

Maar wel mee eens, dat mengen gaat soms niet lekker.
En ik zie dat heat is off. Dus geen verwarming….

Nu moet ik zeggen dat op standje autoclimate de EV6 bij rond 20 graden inderdaad nogal snel de heat eraf haalt met deze buiten temp. En dan kan het ff wat koel aanvoelen met die luchtroosters. Behoorlijk merkbaar verschil inderdaad.

Ook in de zomer viel me al op dat de EV6 kampioen is koude lucht blazen. Toen soms ook al te veel te frisse lucht.

Maar ik denk als je de temp iets hoger had laten staan, rond 22 graden, de heat weer on was gegaan. En weer lekker warme lucht.
Deze dagen heb ook al paar keer met stoelverwarming gereden. Dan is de wat koelere lucht beter te hebben.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:36
--HOOLIE-- schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:09:
[...]

Dan gok ik dat die van mij kapot is..
Gaat erbij op mijn dealer lijstje... ;(
Doe ons een plezier en neem Phusebox mee, die heeft garagevrees. :*)
Pagina: 1 ... 223 ... 456 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic