• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 14:53
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:30:

Meteen maar dit weekend dat gat eens dichtmaken onder de voorstoelen. Daar zit echt een enorm gat en als daar wat invalt heb je een probleem om het weer eruit te krijgen, want volgens mij gaat het best ver door (tot onder de achterbank las ik ergens).
Nog nooit van gehoord dat daar een gat zit.... (kijk er ook nooit).
Maar ik neem aan dat zo'n gat nut heeft... Ventilatie/verwarming of zo...?

Van mij mag je het dichtmaken hoor, maar zou toch eens navragen of het ergens voor dient.
Straks heb je ergens last van doordat je het zelf veroorzaakt hebt.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
stimpyrulez schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:42:
[...]

Nog nooit van gehoord dat daar een gat zit.... (kijk er ook nooit).
Maar ik neem aan dat zo'n gat nut heeft... Ventilatie/verwarming of zo...?

Van mij mag je het dichtmaken hoor, maar zou toch eens navragen of het ergens voor dient.
Straks heb je ergens last van doordat je het zelf veroorzaakt hebt.
Komen wat kabels doorheen die naar de stoel gaan. Lijkt gewoon groot genoeg gemaakt zodat iemand zijn hand erdoorheen kan steken, wat makkelijk gaat zelfs met grote handen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
Ik lees inmiddels een goede 800 pagina's mee en heb 3 maanden geleden mijn EV6 (AWD, GT-Line) mogen ophalen. Opzich een fijne auto, maar herken wel enkele eerder beschreven ergernissen van o.a. de klimaatregeling.

Een ander dingetje waar ik tegenaanloop en nog niet heb kunnen oplossen is dat het versturen van een bestemming via de Kia Connect App bij mij vrijwel nooit werkt. Ik verstuur mijn bestemming, start even later de auto en er is niks te vinden, ook niet bij recente bestemmingen. Pas als ik de bestemming nog een keer verstuur (als ik dus al in de auto zit) krijg ik een melding met de vraag "wilt u hier naartoe navigeren".
Nu zat ik vanmorgen bij mijn vrouw in de auto, zij reed op haar profiel. En nu blijkt dat een groot deel van mijn eerdere bestemmingen bij haar in de lijst staan. :? Terwijl onze profielen in zowel de app als in de auto aan ons eigen emailadres hangen. Iemand dit eerder gehad?

Jeej alweer een Tweaker

• xxander968
  • Laatst online: 10-11 17:58
Emtrix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:46:
Een ander dingetje waar ik tegenaanloop en nog niet heb kunnen oplossen is dat het versturen van een bestemming via de Kia Connect App bij mij vrijwel nooit werkt. Ik verstuur mijn bestemming, start even later de auto en er is niks te vinden, ook niet bij recente bestemmingen. Pas als ik de bestemming nog een keer verstuur (als ik dus al in de auto zit) krijg ik een melding met de vraag "wilt u hier naartoe navigeren".
Nu zat ik vanmorgen bij mijn vrouw in de auto, zij reed op haar profiel. En nu blijkt dat een groot deel van mijn eerdere bestemmingen bij haar in de lijst staan. :? Terwijl onze profielen in zowel de app als in de auto aan ons eigen emailadres hangen. Iemand dit eerder gehad?
Helaas heb ik dit ook regelmatig gehad. Mijn vrouw rijdt inmiddels op mijn profiel, wisselen van profiel doen we maar niet meer. Dat dit na een jaar nog niet werkt 8)7

• stimpyrulez
Ik lees inmiddels een goede 800 pagina's mee en heb 3 maanden geleden mijn EV6 (AWD, GT-Line) mogen ophalen. Opzich een fijne auto, maar herken wel enkele eerder beschreven ergernissen van o.a. de klimaatregeling.

Wellicht ligt het aan dat waarschijnlijk jouw vrouw als laatste de auto heeft gebruikt als jij een adres verstuurd.
Of wel, het laatst gebruikte profiel krijgt dan het adres binnen i.p.v. het profiel die het verstuurd heeft.

Ik heb dat ook wel eens gehad en wat ik mij kan herinneren moest ik dan vaak eerst naar mijn eigen profiel switchen

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-10 11:11
En nu blijkt dat een groot deel van mijn eerdere bestemmingen bij haar in de lijst staan. :?
Oeps. Als dat maar niet leidt tot echtelijke twisten :+

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 18:28
Hieronder een oplossing voor al het pianolak zwart in het interieur.
En als alternatief voor de "carbon" overzetdelen.

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=rNL2y2XmvD81

• Phusebox
stimpyrulez schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:53:
[...]

Wellicht ligt het aan dat waarschijnlijk jouw vrouw als laatste de auto heeft gebruikt als jij een adres verstuurd.
Of wel, het laatst gebruikte profiel krijgt dan het adres binnen i.p.v. het profiel die het verstuurd heeft.

Ik heb dat ook wel eens gehad en wat ik mij kan herinneren moest ik dan vaak eerst naar mijn eigen profiel switchen
Maar de app is toch ook ingelogd met een profiel dat gekoppeld is aan de auto. Hoe moeilijk kan het zijn...

Ach wat verwacht ik nu, zelfs profiel switchen werkt niet eens zoals het hoort. Software hebben ze weinig kaas van gegeten daar in Zuid-Korea.

• Phusebox
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:57:

Waarom niet gewoon mat zwart ofzo he. Altijd van die, in mijn ogen, lelijke prints.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 14:40

anc

Oh man meerdere profielen gebruiken heb ik echt spijt van gekregen... Dit zijn de issues waar wij tegenaan lopen sinds gebruik van meerdere profielen
* Telefoon koppelen was voor een week of 2 profiel gebonden en daarna niet meer
* Als we wisselen van profielen dan staat ineens de tijd verkeerd
* Elke wissel lijkt steeds langer te duren

Naast dat dit punt op de lijst staat om bij de garage te laten fixen had ik gisteren ook iets raars.
Ik rij een tunnel in en zoals altijd wordt dan voor het comfort de luchtbehandeling op binnen circulatie gezet. Prima EN is echt nodig bij Leidschendam.
Ik stond alleen wel in de file dus het duurde nogal lang en ineens begonnen alle ruiten te beslaan. Dus ik zet die binnen circulatie uit (slecht idee achteraf want dan komen de brandstof dampen binnen), maar het probleem loste niet op. Dus voorruit "verwarming" aangezet.... Ja mooi, alsof iemand de vriezer aan gezet had. Uiteindelijk tunnel uit en direct auto climate aan en de problemen loste zichzelf op + het werd weer warm.

Verder vinden wij het echt een super auto :-)

• asennamm
Op het Duitse Ev6 forum lees ik dat verschillende EV6 rijders een snellader op naam zoeken en als bestemming invoeren, waarbij het pre-conditioneren van de accu werkt.

Ich habe bislang 2x über die Suchfunktion eine Ionity bzw. EnBW-Ladestation nach dem Namen gesucht und dann als Ziel festgelegt. Hat funktioniert.

… genauso habe ich es auch gemacht und das klappt gut 👍

Vreemd dat dit in Nederland dan weer niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door asennamm op 18-11-2022 09:26 ]

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:
Op het Duitse Ev6 forum lees ik dat verschillende EV6 rijders een snellader op naam zoeken en als bestemming invoeren, waarbij het pre-conditioneren van de accu werkt.

Ich habe bislang 2x über die Suchfunktion eine Ionity bzw. EnBW-Ladestation nach dem Namen gesucht und dann als Ziel festgelegt. Hat funktioniert.

Is het daadwerkelijk door iemand hier getest zoals die Duitsers het doen?

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:19

Het doorgestuurde adres komt vlgs mij binnen op het laatst actieve profiel in de auto, ongeacht van welk account in de app afkomstig.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
stimpyrulez schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is het volgens mij niet. Ik gebruik de auto veel vaker dan mijn vrouw dus meestal staat de auto nog op mijn profiel als je in stapt. Ook dan komen bestemmingen niet aan, of in ieder geval niet in mijn profiel. Ik ga nog wel eens proberen de hele unit te resetten en eventueel het profiel van mijn vrouw te verwijderen om te kijken of het daarna wel gaat werken.

Ga er ook wel melding van maken bij de dealer. Dit is echt irritant zo. Sowieso niet heel erg blij met mijn dealer, vragen ook €100 voor de preconditioning update. Leasemaatschappij, dealer en ikzelf wijzen allemaal naar elkaar als het gaat om de vraag wie dat moet betalen. :/

Jeej alweer een Tweaker

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:

Staan beide laadstations er ook in als POI?
Dan zullen ze vermoedelijk, ondanks dat je ze gewoon opzoekt als adres, herkend worden als POI.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• stimpyrulez
Emtrix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:18:
[...]

Dat is het volgens mij niet. Ik gebruik de auto veel vaker dan mijn vrouw dus meestal staat de auto nog op mijn profiel als je in stapt. Ook dan komen bestemmingen niet aan, of in ieder geval niet in mijn profiel. Ik ga nog wel eens proberen de hele unit te resetten en eventueel het profiel van mijn vrouw te verwijderen om te kijken of het daarna wel gaat werken.

Ga er ook wel melding van maken bij de dealer. Dit is echt irritant zo. Sowieso niet heel erg blij met mijn dealer, vragen ook €100 voor de preconditioning update. Leasemaatschappij, dealer en ikzelf wijzen allemaal naar elkaar als het gaat om de vraag wie dat moet betalen. :/
resetten kan helpen.
Of eens jouw profiel loskoppelen en daarna opnieuw koppelen.
Heb ik laatst ook gedaan na een tip hier aangezien mijn voorverwarmen niet lekker werkte.
Mijn gevoel is wel dat het daarna beter ging.

Die kosten is balen ja (wel irritant dat Kia Nederland hier geen strakke lijn in aangeeft, iedereen hetzelfde).
En als je wacht op de eerste beurt?
Moet ja dan ook betalen?

• Joer
Zo nu bij de bandenboer voor m’n winterbandjes

• stimpyrulez
Joer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:44:
Zo nu bij de bandenboer voor m’n winterbandjes
welke worden het?

Ik krijg er dinsdag 'Michelin CrossClimate 2 XL SUV M+S 255/45 R20' onder.

Waarschijnlijk dan nog een keer switchen naar de oude banden en dan is de intentie om door te rijden op de allseasons.
Switch nog een keer omdat de huidige banden nog maar net 20K hebben gereden.
Beetje zonde om die nu al af te schrijven.

• asennamm
Solarman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:28:
[...]

Staan beide laadstations er ook in als POI?
Dan zullen ze vermoedelijk, ondanks dat je ze gewoon opzoekt als adres, herkend worden als POI.
Dat is een erg logische verklaring. Thanks.

• Joer
stimpyrulez schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:55:
[...]

welke worden het?

Waarschijnlijk dan nog een keer switchen naar de oude banden en dan is de intentie om door te rijden op de allseasons.
Had de winterbanden test bekeken en wilde eerst de continentaal maar deze waren er nog in m’n maat. Dus het zijn de Michelin Alpin 5 geworden. Deze had ik ook op m’n vorige wagen de vw passat. En ze waren mij super goed bevallen en beste uit de test in 2020.

• Joer
Mijn maat is trouwens 235/55-19

• asennamm
stimpyrulez schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:55:
[...]

welke worden het?

Ik weet niet hoe blij je gaat worden van een auto van 2.000 kilo op allseason banden met temperaturen boven de 30 graden. Tot 30 graden schijnt het nog redelijk te gaan.

• Joer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHH5w1QLH3vMaDFMxk9mU13Fk4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPzObRxPAHfIYN4mKB03SNZV.jpg?f=fotoalbum_large

• Joer
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:05:
[...]

Ik weet niet hoe blij je gaat worden van een auto van 2.000 kilo op allseason banden met temperaturen boven de 30 graden. Tot 30 graden schijnt het nog redelijk te gaan.
En wat gebeurt en daarna boven de 30gr??

• Joer
Zo bandjes zitten er weer op. Ze werkte erg netjes en de velgen werden ook gelijk schoongemaakt en met klap op de vuurpijl stond er wat lekker in m’n auto

• Joer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZzvlPjtgoNamt85KRKGhjRp87Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIT22GavzqahZkClnDZYStel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOPoX0UJnaCq1WMTZU7nNKvwSsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnMiCwHx97pSrnCYi6R98dcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KotenXjXVK6fe1-BFxIjb8hxt84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO3qaXIgV3hmlr8SqjrRhymo.jpg?f=fotoalbum_large

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:55
Joer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:17:
[...]

Dat je remweg weer een metertje langer wordt + slechtere grip.

Blijft een compromisband.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Joer
PrimaBB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:33:
[...]

Aha zo bedoel je. Logisch

• Ghaanz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-11 16:17
Vandaag gebeld met de dealer in Rotterdam, waar we onze Kia EV6 nog geen maand geleden hebben opgehaald. Op zich zeker tevreden over de auto, maar vantevoren hadden we gebeld om na te vragen of ze wel meteen alle updates erop zouden zetten en toen vernomen dat ze dat gingen doen...

Nu staat de terugroepactie van de RDW nog steeds open en blijkt de batterij(pre-)conditioning-update ook niet geïnstalleerd. Verkoper aan de telefoon geeft aan dat dit echt een bijzondere update is met extra functionaliteit en dat alle dealers zelf mogen betalen wat ze er voor vragen. Vanuit hun hoofdkantoor is besloten dat dit 99 euro kost en het maakt niet uit of de auto daar staat voor iets anders, voor de update moet sowieso 99 euro worden betaald. Dat vinden wij wel erg jammer als de auto zo nieuw is en dat ze die er dan niet direct op zetten...

Verder zegt hij dat ze ook niet (op afstand) kunnen controleren welke updates ze nou wel en niet hebben geïnstalleerd en of de update voor de RDW-terugroepactie er dus wel op zou moeten staan, dus moeten we daar voor langs komen.

Winterbanden moeten over een paar weken ook komen, maar wij weten niet welke dat zullen worden. Die worden via Profile besteld voor de leasemaatschappij.

• Joer
Ghaanz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:57:
Vandaag gebeld met de dealer in Rotterdam, waar we onze Kia EV6 nog geen maand geleden hebben opgehaald. Op zich zeker tevreden over de auto, maar vantevoren hadden we gebeld om na te vragen of ze wel meteen alle updates erop zouden zetten en toen vernomen dat ze dat gingen doen...

Nu staat de terugroepactie van de RDW nog steeds open en blijkt de batterij(pre-)conditioning-update ook niet geïnstalleerd. Verkoper aan de telefoon geeft aan dat dit echt een bijzondere update is met extra functionaliteit en dat alle dealers zelf mogen betalen wat ze er voor vragen. Vanuit hun hoofdkantoor is besloten dat dit 99 euro kost en het maakt niet uit of de auto daar staat voor iets anders, voor de update moet sowieso 99 euro worden betaald. Dat vinden wij wel erg jammer als de auto zo nieuw is en dat ze die er dan niet direct op zetten...

Verder zegt hij dat ze ook niet (op afstand) kunnen controleren welke updates ze nou wel en niet hebben geïnstalleerd en of de update voor de RDW-terugroepactie er dus wel op zou moeten staan, dus moeten we daar voor langs komen.

Winterbanden moeten over een paar weken ook komen, maar wij weten niet welke dat zullen worden. Die worden via Profile besteld voor de leasemaatschappij.
Dan heb je de auto gehaald bij Zeeuw en Zeeuw gehaald. Ik ook een maandje terug opgehaald op 26okt maar bij mij zat de pre heating er al wel op terwijl hun zeiden dat daar apart voor betaald moet worden. Check ff in je menu of er winter modus staat of iets anders. Over een terugroep actie heb ik niks gelezen. Zal een kijken via kenteken check.

Je moet profiel ff bellen met de vraag welke banden ie erop krijgt of dat je vrije keuze hebt. Ik had namelijk via leaseplan vrije winterbanden keuze.

• Joer
Dit moet er staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mh71N2mmkx3cOxfQtCe9Oabt4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4UJAFeGdFWv9yXcLX3byBAy.jpg?f=fotoalbum_large

• Joer
Is heel aannemelijk dat dat vanuit de fabriek er al gezet is.

• EricEB
  • Laatst online: 03-11 13:29
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:05:
[...]

Precies...

Heb het nagekeken, bij 27K km werden bij mij de achterbanden (Conti AllSeason) vervangen.

Deze week bij 47K km alle 4....! Dus de 2e set achterbanden (Bridgestone) slechts 20K km.
Er liggen nu wederom Bridgestone onder...maar gelukkig nu 'koude' periode..
Heb de auto nu exact een jaar, dus bij plm 25-30 K km verder zal wel weer een wissel komen?

[ Voor 7% gewijzigd door EricEB op 18-11-2022 14:20 ]

• Ghaanz
Joer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:10:
[...]

Dan heb je de auto gehaald bij Zeeuw en Zeeuw gehaald. Ik ook een maandje terug opgehaald op 26okt maar bij mij zat de pre heating er al wel op terwijl hun zeiden dat daar apart voor betaald moet worden. Check ff in je menu of er winter modus staat of iets anders. Over een terugroep actie heb ik niks gelezen. Zal een kijken via kenteken check.

Je moet profiel ff bellen met de vraag welke banden ie erop krijgt of dat je vrije keuze hebt. Ik had namelijk via leaseplan vrije winterbanden keuze.
Z&Z klopt idd. Ik heb al gecontroleerd in het systeem en daar staat bij mij Wintermodus. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om naar een snellader te navigeren, maar nogal logisch dat dat ook niet het gewenste affect had.

Over verschillende winterbanden lees ik hier ook verschillende verhalen, dus ik had nog niet echt duidelijk een voorkeur voor een bepaald type gezien en verwacht toch wel dat zij goede bestellen, maar ja... assumptions... misschien niet zo handig. Misschien wel goed om idd bij de leasemaatschappij na te vragen en dan kunnen we het meteen even over die batterijpreconditionerings-update hebben, al lees ik hier ook al dat de leasemaatschappij er ook niet happig op lijkt om die te betalen.

• Joer
EricEB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:18:
[...]

Precies...

Heb het nagekeken, bij 27K km werden bij mij de achterbanden (Conti AllSeason) vervangen.

Deze week bij 47K km alle 4....! Dus de 2e set achterbanden (Bridgestone) slechts 20K km.
Heb de auto nu exact een jaar, dus bij plm 25-30 K km verder zal wel weer een wissel komen?
Das ook snel dat je je achter banden moest vervangen

• Joer
Ghaanz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:19:
[...]

Z&Z klopt idd. Ik heb al gecontroleerd in het systeem en daar staat bij mij Wintermodus. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om naar een snellader te navigeren, maar nogal logisch dat dat ook niet het gewenste affect had.

Over verschillende winterbanden lees ik hier ook verschillende verhalen, dus ik had nog niet echt duidelijk een voorkeur voor een bepaald type gezien en verwacht toch wel dat zij goede bestellen, maar ja... assumptions... misschien niet zo handig. Misschien wel goed om idd bij de leasemaatschappij na te vragen en dan kunnen we het meteen even over die batterijpreconditionerings-update hebben, al lees ik hier ook al dat de leasemaatschappij er ook niet happig op lijkt om die te betalen.
Als je een vrijekeuze hebt voor winterbanden lees dan ff de anwb winterbanden test en maak daar je keuze uit. Er zijn dit jaar 4 merken met dezelfde aantal sterren.

Vind het dan vreemd dat het bij mij wel erop zit en bij jou niet terwijl we dezelfde periode de auto hebben opgehaald

Waar heb je een terugroep actie voor?

• asennamm
Joer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:17:
[...]

Een aantal quotes van het internet. En nee, ik geloof niet alles wat ik lees. Maar testen (die ik nu niet op ga zoeken) laten eenzelfde beeld zien.

Er bestaat ook een combinatie van zomer- en winterbanden. Dit zijn all seasonbanden. Deze banden bezitten zowel zomerse als winterse eigenschappen. Wel zijn ze gevoeliger voor uitzonderlijke lage en hoge temperaturen. Zo nemen de prestaties van all seasonbanden af bij temperaturen van 25 tot 30 graden in de zomer. En van -10 tot -15 graden in de winter. Al maken we dat laatste de afgelopen jaren weinig tot niet mee in Nederland.

Bij hoge temperaturen zijn all season banden minder veilig. Zo wordt bij een noodstop vanaf 100 km per uur de remweg 1,5 keer zo lang vergeleken met een zomerband. Ook reageert een all season band minder goed op stuurbewegingen.

[ Voor 9% gewijzigd door asennamm op 18-11-2022 15:42 ]

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 15:34
Deze had ik afgelopen winter er ook onder. Prima bandjes 👍🏼

Woensdag heb ik een afspraak en gaan de winterbanden er ook weer onder.

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Bij mij ligt Kia Connect eruit. Netwerkfout.
Meer mensen last van?

• jjcapelle
  • Laatst online: 19-07-2024
Full screen Android Auto, weet niet of iemand dat al gepost had :-) , is met de beta versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE7D6UqeOmOn3ubZrCBfDRenzMY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zbpp3yEGGpSAaRXMyCwSxY35.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRTQlX2Mzo60oXBvMXhDVi-JrtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8VR9jufY5qWlQ0R1s2OlArNo.jpg?f=user_large

• Ghaanz
Joer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:31:
[...]

Als je een vrijekeuze hebt voor winterbanden lees dan ff de anwb winterbanden test en maak daar je keuze uit. Er zijn dit jaar 4 merken met dezelfde aantal sterren.

Vind het dan vreemd dat het bij mij wel erop zit en bij jou niet terwijl we dezelfde periode de auto hebben opgehaald

Waar heb je een terugroep actie voor?
Die winterbandentest zal ik gaan lezen.

Dat de update er nog niet vanuit de fabriek op zat, kan komen doordat onze auto al wel iets langer in NL was, maar nog niet mocht worden uitgeleverd, omdat het oude contract nog niet was afgelopen. Iets wat waarschijnlijk niet vaak voorkomt, omdat de levertijd van deze wagens best lang is. Via de leasemaatschappij hadden wij een 'sneller rijden' optie gevonden, die waarschijnlijk al eerder was besteld.

De terugroepactie zag ik op de website van de RDW via kentekencheck en heb ik hier op het forum ook langs zien komen, zie plaatje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2FgtQuoNRN-CC2aIyQ0kJ2SR-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ig3Q5HUqi73GKn5QvYKEWymj.png?f=fotoalbum_large

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 15:24
jjcapelle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:03:
Full screen Android Auto, weet niet of iemand dat al gepost had :-) , is met de beta versie
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, alleen is het beta programma helaas vol, en alleen apk installeren op je telefoon werkt niet....

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 19:53
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:13:
[...]

Ziet er netjes uit, alleen is het beta programma helaas vol, en alleen apk installeren op je telefoon werkt niet....
Is inderdaad een serverside change

• xxander968
[...]
Dus de 2e set achterbanden (Bridgestone) slechts 20K km.
Bijzonder, ik had een schroef in de wang van mijn achterband met 16.000 km. Volgens de bandenboer hoefde er maar 1 band vervangen te worden omdat de slijtage nog maar zo laag was. Ik was al bang twee banden af te schrijven maar dat viel dus alleszins mee.

• stimpyrulez
PrimaBB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:33:
[...]

Ach ja... Het leven bestaat ook uit compromissen.

Had eerder altijd winterbanden en zomerbanden.
Ben de opslag zat en het wisselen (vind ik lastig en veel ruimte nu met die grote en brede sloffen) .

Dus ja, dan maar voor gemakkelijk (wat ook weer nadelen heeft :P)

• xxander968
Niet grappig die app. Als je net voor je weggaat afvraagt of de auto nog geladen moet worden dit weekend:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S0slCwdsQ1X7bz9V1t4ve_L5Yw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ij9hoWkIPAwvPURfkNHMglXW.png?f=fotoalbum_large

Na verversen staat er gewoon 45%. Waarom niet gewoon een error geven als je geen data hebt…

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 21:35
Ruud010 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:55:
Bij mij ligt Kia Connect eruit. Netwerkfout.
Meer mensen last van?
Ja,sinds vanmiddag en nu ook nog. :(

• PrimaBB
edutch schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:00:
[...]

Hier niet. Vehicle check 17:06u.

• Joer
Hier werkt ook nog prima

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

edutch schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:00:
[...]

10 minuten geleden lag ik er nog uit, nu doet 'ie het weer.
Climate control geactiveerd, rustig tasje inpakken, tijd voor weekend!!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-11 12:42
[...]

Precies...

veel caravan trekken? en RWD?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-11 15:22
Vandaag even gekeken naar het verbruik op een retourtje van ca. 195km enkele rit. Vooraf geladen tot 100%. Auto staat nu met 17 km restant en nog 4% batterij.

Vanochtend was het ca. 8 graden. Terugweg kouder rond de 5 graden, beide keren beetje regen maar het viel mee. Nagenoeg het hele stuk snelweg, grootste gedeelte rond de 100-110 gereden. Terugweg wel een gedeelte rustig aan gedaan en een stukje 97 op de CC. Heenweg rijstand normal, terugweg rijstand eco. Auto climate 1, 22 graden.

In principe vind ik het een prima verbruik en voor veel use cases voldoende range. Helaas als het iets kouder is ontkom ik er niet aan op op bestemming of onderweg nog te laden, maar mooi dat het nu nog retour kan. Maar 480+ range zoals ik wel eens zie op dit forum zit er echt niet in.

Misschien dat iemand er iets aan heeft :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Etl-yEXY4vooEXdkWh7hHPoR2eg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B6IH1Sf2Gb0xpHOLdzQ7nAEN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbTG_FlFHu1lflhC9A_NMYNMmug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pOeytPjTJI7NfKaAdgxyjZ8K.png?f=fotoalbum_large

• asennamm
asennamm schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:57:

En ze hebben ook deze:
https://m.de.aliexpress.c...Sjd&gatewayAdapt=Pc2Msite

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
[...]

Ik heb het gisteren nog opgezocht, van 100 naar 19% op 270 km (en dat was 99,5% snelweg, waarvan een deel 100 (ca. 30% schat ik) en de rest 120.
Jouw. Auto. Is. Stuk.

Ga. Naar. Een. Dealer. En. Laat. Hem. Repareren.

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Ghaanz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:19:
[...]

Oei oei, ik heb woensdag ook weer een afspraak bij Z&Z. Instapverlichting fixen (wacht al sinds juli), de handrem fix (zou er op zijn gezet in aug, maar volgens RDW dus niet), Preconditionupdate en parkeersensoren achter die bij elke druppel water in de stress schieten. Fingers crossed dat het goed gaat aflopen allemaal. Wat ik hier lees sterkt mijn vertrouwen niet helaas.Ik hoop het tegendeel te kunnen melden donderdag O-)

Wat winterbanden betreft, over de jaren gemerkt dat dat per LM verschilt. Sommige hebben een "budget" per merk, dus Profile mag zoveel procent merk X en zoveel procent Y er om leggen. Mijn huidige LM heeft een dealtje met Vredenstein, die gaan lekker lang mee .. kosten hé ... zijn niet al te slecht volgens verschillende tests, dus we doen het ermee.

• PrimaBB
JeJeBe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:44:
[...]

Oei oei, ik heb woensdag ook weer een afspraak bij Z&Z. Instapverlichting fixen (wacht al sinds juli), de handrem fix (zou er op zijn gezet in aug, maar volgens RDW dus niet), Preconditionupdate en parkeersensoren achter die bij elke druppel water in de stress schieten. Fingers crossed dat het goed gaat aflopen allemaal. Wat ik hier lees sterkt mijn vertrouwen niet helaas.Ik hoop het tegendeel te kunnen melden donderdag O-)
Dat wachten op een fix duurt dan wel heel erg lang. Of is er nog ergens een tekort aan onderdelen ofzo.

Grappig trouwens wel. Mijn instapverlichting is ‘uit’ sinds m’n bezoek bij de dealer vanwege de accu preconditioning update.

Elke keer, als het donker is, en ik een portier opendoe denk ik weer sh*t ik zie niks 8) ….en loop ik weer wat te prutsen met die touch verlichting.

….en dan vergeet ik vervolgens, bij daglicht, compleet weer dat die verlichting uit staat om dat een keer te fixen.

Ik heb nog niet een handleiding erop nageslagen, maar kan je de instapverlichting ergens ‘aan’ zetten. Of is die bij mij nu ook stuk :?

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:51
jjcapelle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Grappig al die "klachten" over de KIA native navigatie. Als je dat een beetje gewend bent is dat toch veel beter en stabieler dan deze "AA fullscreen". Net zo weinig kleur, maar veel meer informatie (en al tijden full screen). Het enige wat je mist is Spotify (nu een usb-stick met high quality Flacs en na de "versterker update" enorm meer bas. Niet dat je die apart hoort, maar die je wel voelt _/-\o_ ) en Whatsapp messages (best leuk).

Ik heb nu 3 AA adapters (Carsifi, AA wireless en nog eentje) werkeloos liggen 8)7

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• PrimaBB
JanAllElectric schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:43:
[...]

Grappig al die "klachten" over de KIA native navigatie. Als je dat een beetje gewend bent is dat toch veel beter en stabieler dan deze "AA fullscreen". Net zo weinig kleur, maar veel meer informatie (en al tijden full screen). Het enige wat je mist is Spotify (nu een usb-stick met high quality Flacs en na de "versterker update" enorm meer bas. Niet dat je die apart hoort, maar die je wel voelt _/-\o_ ) en Whatsapp messages (best leuk).

Ik heb nu 3 AA adapters (Carsifi, AA wireless en nog eentje) werkeloos liggen 8)7
Ik heb afgelopen week eens met AA en satellite view gereden, maar dat ziet er behoorlijk strak en vloeiend uit.
Best veel kleur ook wel.

Je kan AA toch wat meer op eigen voorkeur inregelen?

Jammer wel dat route aanwijzingen op het linkerscherm niet geïntegreerd zijn.
En ik verwacht niet dat functies als voorverwarmen accu zullen werken met AA en google maps.

Edit: Mijn probleem met de navigatie van de EV6 zelf is niet zo zeer het navigeren, dat is prima verder, maar adres zoeken in de auto is drama.
Vaak kan je bedrijfsadressen slecht vinden. Maar ook direct op adres zoeken werkt niet jofel. Kan soms geen match vinden.
Ook apart, maar via de Kia app werkt adres zoeken weer een stuk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door PrimaBB op 18-11-2022 22:53 ]

• Phusebox
[...]

Bas die je voelt. Haha. In een EV6?

Maar smaken verschillen, ik vind de navigatie van KIA echt super onoverzichtelijk en slecht, verkeerde routes etc.

• Anunnaki
[...]

Kan toch gewoon Kia navigatie gebruiken en Android Auto samen met Spotify aan doen?

Doe ik ook, maar dan met Apple CarPlay

• Anunnaki
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:50:
[...]

Maar smaken verschillen, ik vind de navigatie van KIA echt super onoverzichtelijk en slecht, verkeerde routes etc.
Hou nou eens op met het posten van jouw (kapotte) EV6. Je doet net of alle EV6-en net als die van jouw zijn. We weten nu wel welke problemen je hebt of probeer je sommige te waarschuwen dat ze niet voor de EV6 moeten gaan?

Merendeels hebben prima bereik en ook uitstekend geluid. Bij mij trillen de ramen eruit….. Enkele die dit niet hebben, neem actie en fix het dan. Niet te fixen, verkopen die handel en door.

Er zijn twee manieren om met problemen om te gaan
  1. Je verandert ze
  2. Of je verandert de manier hoe je ermee omgaat

• Phusebox
Anunnaki schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:13:
[...]

Hou nou eens op met het posten van jouw (kapotte) EV6. Je doet net of alle EV6-en net als die van jouw zijn. We weten nu wel welke problemen je hebt of probeer je sommige te waarschuwen dat ze niet voor de EV6 moeten gaan?

Merendeels hebben prima bereik en ook uitstekend geluid. Bij mij trillen de ramen eruit….. Enkele die dit niet hebben, neem actie en fix het dan. Niet te fixen, verkopen die handel en door.

1. Je verandert ze
Ik heb nu bij iemand anders naar het geluid geluisterd en daar zat nauwelijks verschil in. Dus nee, er valt niks te fixen... is gewoon een verschil in perceptie.

En dat ik de navigatie crappu vindt heeft niks met kapot te maken, is gewoon naar mijn idee (als ui designer) een ontzettend slechte interface. En dan laat ik de onlogische routes nog even buiten beschouwing.

Maar agree to disagree, de een vindt de audio fantastisch, de ander helemaal niks (en daar zijn er ook genoeg van te vinden die deze mening delen).

• Anunnaki
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:28:
[...]

Ik heb nu bij iemand anders naar het geluid geluisterd en daar zat nauwelijks verschil in. Dus nee, er valt niks te fixen... is gewoon een verschil in perceptie.

En dat ik de navigatie crappu vindt heeft niks met kapot te maken, is gewoon naar mijn idee (als ui designer) een ontzettend slechte interface. En dan laat ik de onlogische routes nog even buiten beschouwing.

Maar agree to disagree, een een vindt de audio fantastisch, de ander helemaal niks (en daar zijn er ook genoeg van te vinden die deze mening delen).
Geloof ik best. Alleen je blijft hangen in je eigen negatieve cirkel en valt daarbij in herhaling.

Muziek uit en gebruik Google maps. Dan hoef je ook niet meer negatief te reageren op iemand die wel tevreden is.

• Anunnaki
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:28:
[...]

Ook hier geldt weer:
  1. Je verandert ze

• Joer
Anunnaki schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:07:
[...]

Ook hier geldt weer:
  1. Je verandert ze
Van de week zat een collega in de auto en het 1e wat hij zei wat een goed geluid, moest zelf bij het begin eraan wennen maar vind hem ook wel lekker klinken. Bij mij staat ie op serround en iets meer naar achter het geluid.

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

Reacher

oldschool

Geluid is prima. Je moet wel surround aan hebben staan.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:36
Reacher schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:57:
Klopt, dat is wel heel wat beter.
De bass ook op +8 zetten. Dan voel je hem zeker!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:57:
Dat is zeer persoonlijk. Surround klinkt voor mijn gevoel slechter, al die kunstmatige trucjes maken voor mij het geluid slechter in plaats van beter.

Enige dat helpt is een equalizer op mijn telefoon die meer detail heeft als de drie niveaus in de auto.

• sn0x0r
  • Laatst online: 21:52
Het zal sowieso allemaal erg wisselvallig zijn. Mijn ouders vinden het geluid in de Nissan Qashqai prima, ik vind het blikkerig en veel te weinig bass hebben. De Mercedes waar ik uit kwam was in dat opzicht veel beter. Ik had even wat aangezet gedurende de proefrit met een EV6 een half jaar geleden en geluid vond ik prima met vooral een afwezigheid in laag. Sinds verschillende updates schijnt dat beter te zijn geworden, maar heb het zelf nog niet kunnen ervaren. Dus ben benieuwd over een paar weken als ik de mijne eindelijk mag ophalen. :)

[Edit]
Ik vond trouwens wel dat je de volumeknop ver omhoog moest zetten voordat het echt een beetje krachtig werd, de incrementele stapjes zijn erg klein had ik het idee.

Wat ook meespeelt is de muzieksoort die je luistert in hoe je een systeem ervaart. Ik luister vrij lompe harde techno en wil dus vooral bass, en vocals zijn er bijna niet, dus dat maakt dat ik andere eisen zal hebben dan mensen met andere genres. :)

[ Voor 28% gewijzigd door sn0x0r op 19-11-2022 09:01 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraagje voor de EV6-eigenaren. Ik ben omdat ik een nieuwe leaseauto moet uitzoeken gisteren een rondje gaan rijden in de EV6 (wel een AWD GT-Line, terwijl ik voor een 77kWh RWD Plus zou gaan) en op zich beviel dat prima. Enige - flinke - minpunt: de rugleuning van de stoel vond ik vrij laag. Ik voelde echt een rand tussen mijn schouderbladen en dat zat niet prettig. Ik ben niet bijzonder groot (1.87) dus bij andere auto's van dit formaat heb ik dit nog nooit ervaren.
Ik rij nu een Volvo V60 en daarbij zijn stoel en hoofdsteun één geheel, dus misschien dat het me daarom extra opviel? De dealer zei dat ie deze 'klacht' nog nooit had gehoord. Hoe zijn jullie ervaringen met het zitcomfort?

ps klagen over de audio kan ik me echt niks bij voorstellen. Ik vond het meer dan prima klinken. Als je dit slecht vind is er iets mis met je auto of leg je de lat wel heel hoog. Het blijft een auto, geen concertzaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 19-11-2022 09:12 ]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:13

PB-powell

Mr. Laziness

PB-powell schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:49:
Soms kan het wel snel gaan, 11 november is de versterker door de dealer besteld. Zojuist werd ik gebeld dat deze er is en kon zelfs vanmiddag al terecht *O* kan zelf niet maar morgen was ook prima
Gister de auto gebracht op afgesproken tijd, ze gingen direct aan de slag en met het aangegeven uurtje waren ze weer klaar. Ze hebben nogmaals de bandenspanning gecontroleerd en alles is weer zoals het moet.
Vooralsnog geen problemen met de goede service van Van Mossel in Apeldoorn van mijn kant :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

Reacher

oldschool

@Daniel
Ik rij de plus en ik heb geen klachten met de stoel. Als referentie hebben wij ook nog een Tesla M3 staan, die vinden we prima voor de korte ritten, maar als we wat verder weg gaan, 1+ uur rijden, pakken we de EV6 omdat die fijner zit. De rugleuning staat bij mij wel redelijk recht. Ik lig niet in de auto zoals sommige dat wel doen.

Ik ben iets korter, 1.82. Afgelopen week nog een rondje NL gedaan in 1 dag en had nergens last van. Het enige wat ik anders had willen zien is de positie van de bekerhouders, dit is wat vervelend als je hete koffie hebt.

De stoel is zover ik weet gelijk tussen de plus en GT-line met het verschil in de bekleding.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Phusebox
@Daniel lichaamsbouw heeft natuurlijk nog invloed, maar ik ben 1m90 en geen last van schoudergedeelte. Ik mis met name steun onderin de rug en aan de zijkanten. De stoelen zijn vrij vlak en de lendesteun is niet in hoogte verstelbaar, alleen in diepte.

Ik vind het prima voor korte ritten. Lange ritten krijg ik wat meer last van mijn rug maar ja ik moet toch elke 2 uur stoppen om te laden dus dan kan ik wat strekken en wandelen :+

Ik heb overigens een vrij rechte zithouding, waarbij ik de stoel wat naar achter kantel ipv de rugleuning.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2022 10:21 ]

• PrimaBB
Daniel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:08:
Vraagje voor de EV6-eigenaren. Ik ben omdat ik een nieuwe leaseauto moet uitzoeken gisteren een rondje gaan rijden in de EV6 (wel een AWD GT-Line, terwijl ik voor een 77kWh RWD Plus zou gaan) en op zich beviel dat prima. Enige - flinke - minpunt: de rugleuning van de stoel vond ik vrij laag. Ik voelde echt een rand tussen mijn schouderbladen en dat zat niet prettig. Ik ben niet bijzonder groot (1.87) dus bij andere auto's van dit formaat heb ik dit nog nooit ervaren.
Ik rij nu een Volvo V60 en daarbij zijn stoel en hoofdsteun één geheel, dus misschien dat het me daarom extra opviel? De dealer zei dat ie deze 'klacht' nog nooit had gehoord. Hoe zijn jullie ervaringen met het zitcomfort?

ps klagen over de audio kan ik me echt niks bij voorstellen. Ik vond het meer dan prima klinken. Als je dit slecht vind is er iets mis met je auto of leg je de lat wel heel hoog. Het blijft een auto, geen concertzaal.
Ik ben het met je eens dat de stoelen voor en eigenlijk ook bank achter niet heel comfortabel zitten. Ben zelf 1.85m lang.
De hoofdsteun vind ik wat afstelling betreft ook wat te beperkt en een te te actieve houding forceren.

Overigens had ik de eerste weken de hoofdsteun te ver naar voren staan, terwijl ik dacht dat dat al de achterste/laagste stand was. Dat zat pas echt beroerd. Inmiddels uitgevonden dat dit heel eenvoudig met 2 handen achter je hoofd grijpen wat beter af te stellen is.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Daniel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:08:

Ik zou dan wel eens willen zien hoe jij in de auto zit, heb dezelfde lengte, maar geen moeite met de stoelen. Ze zijn anders dan anders (geen kuip- of sportmodel), maar tot nu toe weinig last van mijn rug. Jammer wel dat de lendesteun niet in hoogte verstelbaar is en de massagestand ontbreekt (maar ja, als die steun niet op en neer kan, valt er ook weinig te masseren). Verwarmen werkt goed en snel, koelen ook.
Achterbank is een voor de iets langere mens drama, je bovenbenen zweven al boven de zitting, je knieën veel te hoog opgetrokken omdat de diepte ontbreekt. Gaan mensen me uitleggen dat dat door het accupakket komt. Ja duh .. maak die zitting dan wat dikker oid. verzin iets. Maar goed ik zit meestal voorin ;-)

Wat geluid betreft: de auto wordt geadverteerd met een premium sound system. Daarbij hoort dus premium geluid. Dat had mijn Passat en 508 ook , en die maakten het wél waar. Ik heb er voor betaald en kreeg het ook. Hier duidelijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door JeJeBe op 19-11-2022 10:57 ]

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

PrimaBB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:40:
[...]

Dat wachten op een fix duurt dan wel heel erg lang. Of is er nog ergens een tekort aan onderdelen ofzo.

Grappig trouwens wel. Mijn instapverlichting is ‘uit’ sinds m’n bezoek bij de dealer vanwege de accu preconditioning update.

Elke keer, als het donker is, en ik een portier opendoe denk ik weer sh*t ik zie niks 8) ….en loop ik weer wat te prutsen met die touch verlichting.

….en dan vergeet ik vervolgens, bij daglicht, compleet weer dat die verlichting uit staat om dat een keer te fixen.

Ik heb nog niet een handleiding erop nageslagen, maar kan je de instapverlichting ergens ‘aan’ zetten. Of is die bij mij nu ook stuk :?
@PrimaBB Ah, nice iemand met instapverlichting, ff vragen: Ik heb een GTLine met instapverlichting die het logootje projecteert. Nou ja, dat was het idee. Recht prima, helder wit LED licht en logo leesbaar als je uitstapt. Bij jou ook ?
Links: geel licht en logo binnenstebuitenachtertevorenondersteboven. Gemeld en nieuw besteld. na maanden wachten afspraak: na een paar uur, oeps, verkeerde logo set. Nieuwe afspraak ! weer maanden later (zo kom je van juli tot eind november). Nu maar fingers crossed dat ze wel het goede setje hebben.
Ben me er niet van bewust dat het in- of uitschakelbaar is.

De binnenverlichting gaat toch vanzelf aan bij openen portier? Dat dat is dat handige, niet verlichte knopje met het overbodige ledje rechts in de plafoniere. Dat touch grapje is alleen "nodig" als kaartleeslampje of voor dames die in hun handtasje moeten graven.
Zo dom dat JUIST het knopje om in het donker het licht aan te doen NIET verlicht is. Dat zijn de details waar het stuk loopt.

deze week dus fixen die verlichting en de preconditioning update halen bij Z&Z. zal checklist maken, dank voor de tip!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
JeJeBe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:35:
[...]
Ik zou dan wel eens willen zien hoe jij in de auto zit, heb dezelfde lengte, maar geen moeite met de stoelen. Ze zijn anders dan anders (geen kuip- of sportmodel), maar tot nu toe weinig last van mijn rug. Jammer wel dat de lendesteun niet in hoogte verstelbaar is en de massagestand ontbreekt (maar ja, als die steun niet op en neer kan, valt er ook weinig te masseren). Verwarmen werkt goed en snel, koelen ook.
Achterbank is een voor de iets langere mens drama, je bovenbenen zweven al boven de zitting, je knieën veel te hoog opgetrokken omdat de diepte ontbreekt. Gaan mensen me uitleggen dat dat door het accupakket komt. Ja duh .. maak die zitting dan wat dikker oid. verzin iets. Maar goed ik zit meestal voorin ;-)
Met nieuwe auto's is het altijd een beetje klooien wat een fijne zitpositie is, dus hoe ik gisteren zat is denk ik niet hoe mensen die langer in de auto rijden zullen zitten. Ik zit over het algemeen wel laag maar niet al te ver naar achteren of achterover.

Dikkere achterbank is minder hoofdruimte. Nu neem ik zelden of nooit volwassenen mee achterin, maar het feit dat je je voeten nauwelijks onder de voorstoel kwijt kan is wel een nadeel. Na de rit met de EV6 ben ik nog even bij de ID.4 (gaap) en BMW (i)X1 gaan kijken en daar kan het wel, en dat doet flink wat voor het zitcomfort achterin.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:05:
[...]

Met nieuwe auto's is het altijd een beetje klooien wat een fijne zitpositie is, dus hoe ik gisteren zat is denk ik niet hoe mensen die langer in de auto rijden zullen zitten. Ik zit over het algemeen wel laag maar niet al te ver naar achteren of achterover.

[..]
1m99 met redelijk lange rug. In iedere (auto)stoel met ronding in de leuning heb ik het probleem dat dat ergens halverwege mijn rug valt en mijn schouderbladen worden altijd naar voren geduwd, waardoor ik voorover gebogen in de auto zit. (Dezelfde ervaring als in het vliegtuig - maar daar heb ik zelfs geen hoofdsteun omdat die hoogte is afgestemd op "dwergen" van gemiddelde lengte :+ ). Leuning achterover maakt het niet beter omdat je dan je bovenrug gewoon meer belast. Wel handig voor hoofdruimte.

Kortom: deal with it. Geen fabrikant die rekening houdt met ons bovengemiddeld lang volkje.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11 13:29
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:50:
[...]

wat is je top 3 aan zaken die in jouw ogen WEL goed zijn aan jouw auto?
(ik denk dat je reactie uit blijft maar ik blijf positief)

[ Voor 7% gewijzigd door grotegok op 19-11-2022 12:05 ]

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:04:
[...]

wat is je top 3 aan zaken die in jouw ogen WEL goed zijn aan jouw auto?
(ik denk dat je reactie uit blijft maar ik blijf positief)
Het rijden zelf, de ruimte voorin en de laadsnelheid.

• DaMenaz
  • Laatst online: 01:19
[...]

1. Je verandert ze
Steeds als ik me verdrietig voel om weer een uitgestelde levering, dan lees ik een paar postings van Phusebox terug en dan gaat het wel weer. :+

Catch my drift?

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:59
[...]
Bij mij trillen de ramen eruit….. Enkele die dit niet hebben, neem actie en fix het dan.
Nu ben ik echt wel tevreden over het geluid, maar in dubstep mis ik eigenlijk toch wel het sublaag een beetje (20 tot 50hz gok ik).

Komen die tonen er in jouw auto wel krachtig uit?

• Joer
Sneeuwkettingen besteld voor van de week. Zoals eerder verteld naar Italië dinsdagnacht en verwachte sneeuw hoeveelheid zo rond de 70cm voor de Alpen en Dolomieten.

Vraagje zit er ergens nog een aparte modus voor rijden in sneeuw? Zag wel als je op eco of normale modus rijd iets met sneeuw zag voorbijkomen in het beeld. Ik heb gewoon een RDW. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub77xMiRHT9lz3wzIYQaExSAENI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJGlFORVhL4Fnip2LQbNp52J.jpg?f=fotoalbum_large

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01 16:15
Ik ben nog in afwachting van levering van mijn EV6, maar was tijdens de proefritten ook al niet erg blij met het audio geluid. Vandaar al wat speurwerk gedaan op het internet.

Zie onderstaande link voor wat ideeën

https://www.kiaevforums.c...ommendations.1555/page-15

• stimpyrulez
Joer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:40:
Sneeuwkettingen besteld voor van de week. Zoals eerder verteld naar Italië dinsdagnacht en verwachte sneeuw hoeveelheid zo rond de 70cm voor de Alpen en Dolomieten.

Vraagje zit er ergens nog een aparte modus voor rijden in sneeuw? Zag wel als je op eco of normale modus rijd iets met sneeuw zag voorbijkomen in het beeld. Ik heb gewoon een RDW. [Afbeelding]
Yes, er is een aparte sneeuw mode.
Moet je de 'rij mode' knop een paar seconden ingedrukt houden.
Weet alleen niet of dat beter rijdt dan zonder, maar mocht je het nodig hebben gehad dan ben ik wel benieuwd of het werkte.

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:40:

Vraagje zit er ergens nog een aparte modus voor rijden in sneeuw? Zag wel als je op eco of normale modus rijd iets met sneeuw zag voorbijkomen in het beeld. Ik heb gewoon een RDW. [Afbeelding]
Drive Mode knop ingedrukt houden.

• Joer
Oké knop ingedrukt houden die wist ik niet. Zal eens proberen vanavond kijken wat ie zegt. Ik gok minder Torque.

• Anunnaki
Loei123 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:55:
[...]

Nu ben ik echt wel tevreden over het geluid, maar in dubstep mis ik eigenlijk toch wel het sublaag een beetje (20 tot 50hz gok ik).

Komen die tonen er in jouw auto wel krachtig uit?
Yup die komen zeer goed eruit. Met de bas gewoon op 0. Eigenlijk alles staat op 0 en volume max tussen de 50-52. En dan staat hij hard zeer hard.

20hz die voel je zeker wel. RnB, rap, dubstep, all about the bass music

[ Voor 4% gewijzigd door Anunnaki op 19-11-2022 16:13 ]

• PrimaBB
Zojuist bij toeval zag ik in de app dat de 12v battery op oranje stond.
De app gaf geen push notification, maar dan moet 12v icon misschien op red alert staan.

Toch maar even m’n auto aangezet om de accu te laden. SoC van de 12v was 58%
Vrij hoog nog vind ik trouwens.

Laden vd 12v accu gaat met 1% per enkele minuten.
Auto is niet aangelijnd.

Edit: Auto aan (met sleutel erin) helpt inderdaad. Nu na 30min is 12v accu code oranje weer uit.

Wellicht dat m’n dashcam toch te veel voor het batterijtje is met nu ook nog temperaturen richting 0 graden.
Zal de cam wat eerder in hibernate modus laten gaan. Staat nu op 72uur.

[ Voor 28% gewijzigd door PrimaBB op 19-11-2022 16:33 ]

• Phusebox
Anunnaki schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:11:
[...]

Yup die komen zeer goed eruit. Met de bas gewoon op 0. Eigenlijk alles staat op 0 en volume max tussen de 50-52. En dan staat hij hard zeer hard.

20hz die voel je zeker wel. RnB, rap, dubstep, all about the bass music
Best bijzonder, maar misschien hebben ze in de eerste lichting betere speakers gestopt ofzo.
Hier is 50 net aan voldoende volume om op de snelweg beetje goed hoorbaar te zijn. Stadsverkeer rond de 40.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:48
Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:29:
[...]

Best bijzonder, maar misschien hebben ze in de eerste lichting betere speakers gestopt ofzo.
Hier is 50 net aan voldoende volume om op de snelweg beetje goed hoorbaar te zijn. Stadsverkeer rond de 40.
Hier hetzelfde, alles onder de 40 is gewoon zacht, ook met volume op telefoon zelf op 80-90%

• JanKoen
  • Laatst online: 06-11 18:55
Tolga07 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:57:
[...]

Hier hetzelfde, alles onder de 40 is gewoon zacht, ook met volume op telefoon zelf op 80-90%
Die van mij is tussen de 20-30 al hard zat. Zo hard, dat een onderling gesprek niet goed mogelijk is.

• dosh
  • Laatst online: 11-11 15:22
Gebruikt iemand hier toevallig een kledinghanger die achter aan de stoel bevestigd kan worden? De reguliere hangers op internet gaan waarschijnlijk niet passen vanwege de bijzonder stoelvorm.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
dosh schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:10:
Gebruikt iemand hier toevallig een kledinghanger die achter aan de stoel bevestigd kan worden? De reguliere hangers op internet gaan waarschijnlijk niet passen vanwege de bijzonder stoelvorm.
Ik gebruik deze stoel als klerenhanger. Je hebt er geen nodig.

• Inan1234
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04-2024
PrimaBB schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:27:
Zojuist bij toeval zag ik in de app dat de 12v battery op oranje stond.
De app gaf geen push notification, maar dan moet 12v icon misschien op red alert staan.

Toch maar even m’n auto aangezet om de accu te laden. SoC van de 12v was 58%
Vrij hoog nog vind ik trouwens.

Laden vd 12v accu gaat met 1% per enkele minuten.
Auto is niet aangelijnd.

Edit: Auto aan (met sleutel erin) helpt inderdaad. Nu na 30min is 12v accu code oranje weer uit.

Wellicht dat m’n dashcam toch te veel voor het batterijtje is met nu ook nog temperaturen richting 0 graden.
Zal de cam wat eerder in hibernate modus laten gaan. Staat nu op 72uur.
Vandaag ook 12v accu waarschuwing. De auto deed het gewoon verder en hij was aan de laadpaal gisterenavond.

Heb het gevoel dat het met de temperatuur buiten te maken heeft. Heb de dealer gebeld. Die zij dat sommige 12v accu's problematisch waren.

Ik heb voor de zekerheid de headunit ook gereset, want de stoelverwarming en stuurverwarming ging bij het opstarten aan.

De waarschuwing is inmiddels weg.

• PrimaBB
Inan1234 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:47:
[...]

Vandaag ook 12v accu waarschuwing. De auto deed het gewoon verder en hij was aan de laadpaal gisterenavond.

Heb het gevoel dat het met de temperatuur buiten te maken heeft. Heb de dealer gebeld. Die zij dat sommige 12v accu's problematisch waren.

Ik heb voor de zekerheid de headunit ook gereset, want de stoelverwarming en stuurverwarming ging bij het opstarten aan.

De waarschuwing is inmiddels weg.
Ik heb het zekere voor onzekere genomen en dus de 12v bijgeladen door auto aan te zetten.
Kampeermodus zou ook moeten werken.

Het is mij onduidelijk of de EV6 op eigen houtje besluit om tijdens parkeren ook af en toe bij te laden.

Toch maar een jump starter aanschaffen misschien…

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Vraagje. Ik wil mijn man verrassen op onze trouwdag. Hierdoor moet iets ophalen met de EV6. Ik wil niet dat hij in de app ziet dat ik naar plaats X ga. Nu kan ik hem in de offline modus zetten maar daar krijgt hij ook bericht van. Dus weet dat ik ergens mee bezig ben. Hoe kan ik ongezien naar plaats X?

• jjcapelle
  • Laatst online: 19-07-2024
[...]

Ik was niet aan het klagen, wilde alleen delen dat dit nu ook mogelijk is. Volgens mij is spotify in combinatie met de KIA navigatie ook mogelijk, zal eens kijken of dit lukt

• Phusebox
Travelgirl15 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:26:
Vraagje. Ik wil mijn man verrassen op onze trouwdag. Hierdoor moet iets ophalen met de EV6. Ik wil niet dat hij in de app ziet dat ik naar plaats X ga. Nu kan ik hem in de offline modus zetten maar daar krijgt hij ook bericht van. Dus weet dat ik ergens mee bezig ben. Hoe kan ik ongezien naar plaats X?
Kan toch niet zien waar je bent geweest? Tenzij je man continu in de app je locatie aan het opvragen is.

Je ziet wel gereden afstand, maar niet de locaties waar de auto geweest is.

• Anunnaki
Travelgirl15 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:26:
Per ongeluk zijn telefoon ook meenemen, anders gaat het je niet lukken. Tenzij hij zijn tel ook via computer kan volgen. Dan is de enige oplossing ander vervoer regelen.
Pagina: 1 ... 222 ... 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic