Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Phusebox schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:41:
KIA app ligt er ook alweer een paar uur uit?
Klopt maar doet het nu weer bij mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
VD84 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:43:
[...]

Helaas... Ik heb dit uitgezet conform het boekje, echter blijft het irritant gepiep aanwezig als ik 101 km/u rij waar ik om 05:00 's ochtends 130 mag. Ik zie op mijn dashboardscherm (linkerdeel) weliswaar geen snelheidsbord icoontjes meer, maar het irritant gepiep blijft. Overigens zie ik nog wel een snelheidsbord icoontje helemaal rechts mijn scherm aan de rechterhelft.

Ik zet de muziek maar uit tot de trajectcontrole klaar is, want dat piepje tussen de muziek door is alleen maar vervelend.

Dit lijkt me toch iets wat niet klopt en te fixen is?!
Ik heb dit ook gehad en vond het vervelend. Momenteel ben ik in het buitenland dus kan het niet helemaal goed uitleggen want ik kan niet bij de auto. Ik heb het gepiep uitgeschakeld in het navigatie scherm. Daar kan je kiezen om je geluid (stem) te dempen maar je kan ook meldingen dempen. Als je meldingen dempt piept hij niet meer. Je krijgt wel netje in je HUD of in het navigatie scherm te zien als je te hard rijd want dan kleurt de snelheid oranje/rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Mad_Master schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:59:
[...]

Ik wilde net vragen, welke headunit heeft de EV6? Gen1 of Gen2V?
Geen van beide, google ze maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-09 17:29
Ik heb vandaag de CMS C20 19inch velgen besteld voor de winterset.
Lijkt ook nog beetje op de standaard 20inch velg die ik nu rijd.

Voor de winter ga ik dus iets kleiner rijden. Ook om eens te ervaren hoe het verschil gaat zijn.

Nu heb ik me nog niet verdiept in de winterbanden.
Behalve natuurlijk een goede veilige band ben ik op zoek naar een band die niet al te veel herrie maakt.
Range vind ik minder relevant.

Zijn er al EV6 rijders met ervaringen/tips?

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
smalltowncynic schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:43:
Weet iemand hier of het mogelijk is om in de navigatie te filteren op DC laden? Je hebt een knopje met "oplaadpunt zoeken" en deze zoekt langs de route, maar doordat we in Nederland zoveel oplaadpunten hebben, is de lijst al vol met AC-oplaadpunten dat de DC-oplaadpunten 10 km verderop niet zichtbaar zijn (en als wel moet je 10 minuten je ogen van de weg houden om een oplaadpunt te zoeken in de lijst)? Ik zou het handig vinden als er een functie is waarmee je kan filteren op DC oplaadpunten langs de route.

Daarnaast had ik gisteren een opvallend probleem met de rechter dodehoekdetectie. Deze "zag" 7/10 vrachtwagens niet. Op de heenreis werkte alles nog goed en op de terugweg zag hij dus de meeste vrachtwagens gewoon niet. Soms wel, soms ook half (dat als je halverwege bent met inhalen de dodehoekdetectie ineens uitging) en personenauto's zag hij gek genoeg wel. Kan het zijn dat er iets vies is waardoor hij het niet goed kan "zien" of zo? Herkent iemand dit probleem?
Ik herken het gedrag, of ik het ook een probleem vind weet ik nog niet (wellicht heb ik het inmiddels geaccepteerd).

Ik heb zelf het vermoeden dat het mogelijk te maken heeft met de snelheid waarmee je een andervoertuig inhaalt. Als die snel genoeg is geeft hij geen waarschuwing en met een klein snelheids verschil wel (een object bevind zich dan daadwerkelijk voor meer dan x seconden in de dode hoek) maar dit is nog steeds een vermoeden want ook daarvan heb ik het idee dat mijn theorie niet altijd klopt.

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Freezhost schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:50:
@Franciesco

Edit: ze hebben wat mij betreft op de hele software bezuinigd en ik vermoed dat ze geen uren meer wilde verbranden omdat ze binnenkort met het op Nvidea gebaseerde systeem komen.
Is het al bekend wanneer gaan ze naar Nvidia overstappen?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Canby schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
[...]

Hoogst waarschijnlijk met het volgende facelift, misschien MY24? :?
Wat we wel weten is dat de Genesis GV60 het eerste Hyundai Groep auto zal zijn met de Nvidia infotainment en die komt 2023 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VD84
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05-2024
Makkievld 2.0 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:16:
[...]

Ik heb dit ook gehad en vond het vervelend. Momenteel ben ik in het buitenland dus kan het niet helemaal goed uitleggen want ik kan niet bij de auto. Ik heb het gepiep uitgeschakeld in het navigatie scherm. Daar kan je kiezen om je geluid (stem) te dempen maar je kan ook meldingen dempen. Als je meldingen dempt piept hij niet meer. Je krijgt wel netje in je HUD of in het navigatie scherm te zien als je te hard rijd want dan kleurt de snelheid oranje/rood
O dat is nog het proberen waard, thanks! Ik had idd ook het vermoeden dat het iets met de navigatie is, aangezien het rechts in beeld komt bij een stukje kaart wat ik zie.

Ik sprak de Kia dealer in Den Haag gister hierover, die kennen het probleem en "er wordt aan gewerkt...".

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 18:27
Mad_Master schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:36:
[...]

Hoogst waarschijnlijk met het volgende facelift, misschien MY24? :?
Wat we wel weten is dat de Genesis GV60 het eerste Hyundai Groep auto zal zijn met de Nvidia infotainment en die komt 2023 uit.
Klopt voorlopig komt dat nog niet naar de EV6, wat mij betreft is dat een gemiste kans. Het was veel slimmer geweest om die nieuwe software direct op de EV6 te introduceren.

Die GV60 staat overigens wel bij mij op het lijstje, hele mooie auto :+ _/-\o_

Mijn EV6 is net voor een kleine beurt geweest, kosten 95 euro exclusief BTW. Dat is toch een stuk minder dan de 249 euro die ik voorbij zie komen...

[ Voor 11% gewijzigd door Freezhost op 28-09-2022 10:00 ]

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
JerJon schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:00:
[...]

Ik herken het gedrag, of ik het ook een probleem vind weet ik nog niet (wellicht heb ik het inmiddels geaccepteerd).

Ik heb zelf het vermoeden dat het mogelijk te maken heeft met de snelheid waarmee je een andervoertuig inhaalt. Als die snel genoeg is geeft hij geen waarschuwing en met een klein snelheids verschil wel (een object bevind zich dan daadwerkelijk voor meer dan x seconden in de dode hoek) maar dit is nog steeds een vermoeden want ook daarvan heb ik het idee dat mijn theorie niet altijd klopt.
Ook voor @smalltowncynic .
Op mijn huidige auto zit ook z.n systeem, wat werkt met radarblokken achter de voor- en achterbumpers.
Dit systeem werkt eigenlijk al 4 jaar 100% feilloos ongeacht de inhaalsnelheid.
Het lijkt er dus op dat misschien 1 of meerdere radarblokken te laag zijn afgesteld, of iets dergelijks, waardoor ze een iets hogerstaande vrachtauto niet meer detecteren (vooral de trailer denk ik).
Goed is het zeker niet, het systeem hoort gewoon altijd te detecteren.
Lijkt me misschien verstandig dat jullie dit opnemen met je dealer.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 14:47
Canby schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
[...]

Ik vind het sowieso raar dat het bij de EV6 is overgeslagen, want als je destijds de press release las en dat letterlijk nam dan had het ook op de EV6 moeten zitten.

https://nvidianews.nvidia...ai-kia-and-genesis-models

Maar volgens mij is er in 2022 nog geen één auto van Kia uitgekomen met Nvidia Drive.

https://inf.news/en/auto/...abd1c323ac50b3106208.html

De Genesis GV60 heeft het inderdaad wel, maar deze auto is in Europa nog niet een optie. Geen enkele Genesis volgens mij zelfs?

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 28-09-2022 10:20 ]

• Freezhost
Klopt, Genesis is nog niet verkrijgbaar en die press release suggereert inderdaad dat het er bij de EV6 al wel op zou zitten.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Zelf heb ik de GV60 nog niet in het echt gezien, maar lijkt het me ook best een mooie auto. Wel heb ik wat twijfels over de grijze interieurlijsten, maar misschien is dit in het echt wel mooi.

Jammer aan de GV60 t.o.v. de EV6 is de kleinere kofferbak (432 liter) en ook het iets lagere rijbereik (470km voor de 318pk AWD). Vermoedelijk vanwege de slechtere aerodynamica (Cw is 0,29) waar de EV6 met een Cw van 0,28 al geen uitblinker is. Opvallend is dan weer wel dat de AWD versie met 490pk een nauwelijks kleiner WLTP bereik van 466km heeft.

Overigens is de GV60 al wel in Europa bestelbaar: in Duitsland, Zwitserland en ik meen ook in het Verenigd Koninkrijk.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 14:47
Franciesco schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:28:
Zelf heb ik de GV60 nog niet in het echt gezien, maar lijkt het me ook best een mooie auto. Wel heb ik wat twijfels over de grijze interieurlijsten, maar misschien is dit in het echt wel mooi.

Jammer aan de GV60 t.o.v. de EV6 is de kleinere kofferbak (432 liter) en ook het iets lagere rijbereik (470km voor de 318pk AWD). Vermoedelijk vanwege de slechtere aerodynamica (Cw is 0,29) waar de EV6 met een Cw van 0,28 al geen uitblinker is. Opvallend is dan weer wel dat de AWD versie met 490pk een nauwelijks kleiner WLTP bereik van 466km heeft.

Overigens is de GV60 al wel in Europa bestelbaar: in Duitsland, Zwitserland en ik meen ook in het Verenigd Koninkrijk.
Ah, zover had ik nog niet gekeken, maar goed, gezien de vermoedelijke hogere prijs van de GV60 versus de EV6 vind ik het ook al totaal geen interessante auto, overigens geldt dat inmiddels ook voor de EV6, want met de huidige prijzen vind ik het ook allemaal te duur worden. Toen ik de EV6 bestelde was de fiscale waarde nog ~57.260 (voor de GT-Line RWD) en ik heb gelukkig recht op prijsafspraak. Inmiddels is dat al € 60.465,00 voor dezelfde auto. Als die wel voor mijn rekening kwam scheelt mij dat 60 euro per maand (netto 30), oftewel € 2.880,- (netto zo'n 1440 dus) over de looptijd van de auto! Alleen maar omdat de auto slecht leverbaar is, maar je feitelijk dezelfde auto koopt als alle andere die al rondrijden. Ik blijf het schandalig vinden, maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door sn0x0r op 28-09-2022 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Ja, zo werkt dat met inflatie: je krijgt hetzelfde, maar voor een hogere prijs... Om het positief te bekijken kun je ook van geluk spreken dat je nog net op tijd besteld had. :)

Een kWh stroom was vorig jaar hetzelfde "ding" als vandaag, maar kost nu 3-4x zoveel etc.. Dat is imo pas erg en daar valt €3k extra en €30 netto per maand voor een auto bij in het niet.

We leven in bijzondere tijden.

• Freezhost
Ja we leven zeker in bijzondere tijden, ik betaalde in het begin van mijn EV story maar 20 cent per kWh... nu gaat dat richting de 44 cent en dat is dan ook nog dal, piek is al ruim 70 cent. En de vraag is waar houdt het op...

Bizar inderdaad dat de EV6 zoveel duurder is geworden ja, je kan er nu bijna meer voor krijgen dan dat je zelf hebt betaald. Ben benieuwd hoe het allemaal afloopt, een EV rijdt geweldig maar als deze trend doorzet is dat straks niet meer interessant.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

Freezhost schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:42:
Ja we leven zeker in bijzondere tijden, ik betaalde in het begin van mijn EV story maar 20 cent per kWh... nu gaat dat richting de 44 cent en dat is dan ook nog dal, piek is al ruim 70 cent. En de vraag is waar houdt het op...

Bizar inderdaad dat de EV6 zoveel duurder is geworden ja, je kan er nu bijna meer voor krijgen dan dat je zelf hebt betaald. Ben benieuwd hoe het allemaal afloopt, een EV rijdt geweldig maar als deze trend doorzet is dat straks niet meer interessant.
Zou toch wat zijn dat we over een paar jaar maar terug gaan naar een benzine auto?! Maar ik heb wel hetzelfde, verschrikkelijke ontwikkelingen voor de verduurzaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Gelukkig behoor ik nog tot degene die voor langere tijd een energiecontract hebben.
Nog meer dan 4 jaar voor 10,5 ct/kWh, dus wij kunnen nog even voorruit (mits de auto binnen de 4 jaar geleverd wordt natuurlijk _O- _O- ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Man dat is echt geluk hebben, die van mij is recent afgelopen dus ik ben pineut. Heb wel zonnepanelen maar met twee elektrische auto's kom je al snel dak te kort... 10,5 is echt heel weinig.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Freezhost schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:03:
Man dat is echt geluk hebben, die van mij is recent afgelopen dus ik ben pineut. Heb wel zonnepanelen maar met twee elektrische auto's kom je al snel dak te kort... 10,5 is echt heel weinig.
Is het dan niet goedkoper om aan een publieke laadpaal te laden? Die hebben andere tarieven.

• TomVeeCee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10-2022
Hey iedereen,

Terug van weggeweest. Het was een beetje een teleurstellende zomer. De EV6 heeft van 6 juli tot 26 augustus in de garage gestaan. Hij wou niet meer AC laden. ECU vervangen maar dat heeft langer geduurd als voorzien. Hij reed weer prima.

Net toen ik terugkwam van een werkbezoek aan Amsterdam, ben ik bij een afrit de vangrail in gegaan, en helaas wel wat schade aan. Nu het betreft een leasewagen, dus de verzekering komt hierin tussen. Met mezelf gaat alles ook prima, flink verschoten, maar voor de rest geen issues.

Ondertussen staat hij nu al 4 weken bij de koetswerkhersteller, die aan het wachten zijn op onderdelen. Dit is echt schrijnend.

Hier had ik me echt niet aan verwacht. De onderdelen waar ze nog op wachten zijn een koplamp en een velg.

De rest is gemaakt (motorkap, bumper en vleugel rechts vooraan), maar ik kan hem dus niet gaan halen. Best balen.

Wat is jullie ervaring met de doorlooptijd van levering van onderdelen? Heeft Kia geen Europees distributiecentrum?

Als dit een issue is gelieerd aan Aziatische wagens, dan zal het de laatste worden vrees ik.

TEleurgestelde groeten

Tom

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

mrdamasajaga schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:18:
Nou de auto trekt inderdaad veel bekijks. Aanspraak vooral door 65+ers die al Kia rijden, maar dat kan aan m'n woonplaats en wijk liggen, hah.

Over het algemeen erg blij met bestellen zonder proefrit. Al leek het pre-productie model een snellere UI te hebben. En had ik gehoopt dat er wat meer plastic vervangen zou zijn voor wat anders. De stoelen zitten wel beter in het echt, of het is me gewoon gelukt ze beter af te stellen.

Trouwens ook de Nespresso gekregen, daar gaat m'n stiefvader blij mee zijn.

Ik wilde graag een AWD, maar voor de range en bijtelling zekerheid toch RWD gedaan. Het is vlot zat voor mij.

De rearview video stream in de HUD bij richting aangeven vind ik fancy, maar minder nuttig in de praktijk dan verwacht, het kost net wat meer concentratie dan spiegelen en omkijken. Wellicht even wennen en de dode hoek nog wat beter onderzoeken voor meer waardering.

Grepen die automatisch naar buiten komen ook erg praktisch, en mooier vergeleken met de Tesla die ik proef heb gereden. Ze mogen van mij alleen wel wat langer open blijven als ik in de buurt ben (met de laadkabel bezig bijvoorbeeld).

Ik was bang dat de AR HUD onprettig was na wat reacties hier. Maar ik ben er snel aan gewend en vind het een plus. Enige lastige is de weerspiegeling van het 'projectievak'? in de voorruit.

Ook niet op de snelweg stuurt de auto redelijk automatisch tussen de lijnen, soms wat nerveus veel corrigeren en de typische Nederlandse vluchtheuvels in 't midden mist ie ook vaak.

Het Meridian Soundsystem is voor mij oké, maar snap de opmerkingen wel, het is niet heel immersive (zal er ook nog verder mee spelen).

Helaas heb ik ook al een heel lijstje met zaken waar ik wat mee wil. En ik ben bang dat ik nog heel wat meer bugs ga vinden.
  • Ook geen schuim aan binnenkant motorkap.
  • Rode lampje midden achterbank blijft ook aan.
  • Routes via Kia Connect app naar auto sturen werkt niet.
  • Agenda wel in Kia Connect app, maar niet in de auto leesbaar.
  • Api toegang, maar daar is helaas een Koreaans telefoonnummer voor nodig. Mijn NL account pakken ze niet in het dev portaal
Verder (bekend), maar jammer: (nog) geen wireless Android Auto en HUD ondersteuning voor andere navigatie apps.

Ik wou dat ik de UI in het Engels kon zetten maar wel Nederlandse voice commando's kon gebruiken.. straatnamen en POIs blijven lastig.

En als we toch bezig zijn, waarom lijkt de digitale 3D weergave meer op een Ioniq 5 dan een EV6? (Niet de 360 graden versie, maar gewoon op verschillende plekken in het infotainment systeem).

Wat is het toch makkelijk om imperfectie te spotten. Toch ga ik nog lekker genieten en verder onderzoeken.
Hi, ik ben wel benieuwd of dit allemaal voor jou al gefixt is?

Heb nl hetzelfde probleem met het synchroniseren van mijn agenda naar de auto. Heb zelfs 4x bij software update support wat handleiding en instructies gekregen. Maar dat werkte helaas ook niet.

- ik dacht de de EV6 ook de laadpalen prijzen kon laten zien, Hoorde dat dit bij de Niro wel het geval is.

• Ook geen schuim aan binnenkant motorkap..
hoort dit er wel in dan ?

Hier heeft mijn dealer ook geen oplossing voor en kende dit probleem niet eens. Leuke er van is dat ik een Kia Niro als leen auto had gekregen en hetzelfde probleem in de Niro zit :).

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Poulske schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:23:
[...]

Is het dan niet goedkoper om aan een publieke laadpaal te laden? Die hebben andere tarieven.
Ja per 1 oktober zijn er een paar palen goedkoper dan thuis... even afwachten of dat zo blijft. Overigens zijn er ook palen die 1,5x duurder zijn dan thuis dus je moet echt heel goed opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:45
Sam Shaydee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:47:
Google maar eens op afbeeldingen "EV6 Frunk". Alleen maar stalen kleppen, ongeacht AWD of RWD.

Zou ook niet weten waarom dat er zou moeten zitten. Bij ICE's is het voor het geluid. Maar aangezien er geen diesel ligt te ronken is het niet echt nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVzuLHzZgSCepmPmYLd32sJ_nyg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9I9L6I2SrpdbFQstn5JHUSpc.jpg?f=user_large

Catch my drift?

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

cruysen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb een moonscape matte lak. De verkoper dacht hier ook even een wax beschermlaagje op te zetten. Alleen het poetsbedrijf had al gezegd dat dit niet zomaar mogelijk is.
Nu dus aan het kijken of z'n ceramische laag te doen. Alleen hiervoor wisselen de prijzen tussen de €600 en de €1200.

En elk merk zijn eigen verkoop praatje. 8)7
Edit:

- Ik had dit verhaal gekregen van een bedrijf:
Variant 1 is een één laags syteem op basis van SiO2, deze coating heeft een garantie van 1 jaar.
De kosten voor variant 1 zijn €595,- inclusief BTW.
Variant 2 is een twee laags syteem op basis van (base coat) Polysilazaan en top coat op basis van SiO2. Deze coating heeft een garantie van minimaal 2 jaar.
De kosten voor variant 2 zijn €895 inclusief BTW.

En deze wil mijn dealer nu regel: (tegen een meerprijs)
- ceramic guard Ceramic Guard: een uniek product op basis van het SiCarbon+ molecuul.Bij SiO2 verdwijnt tijdens het proces van uitharden 30% van de laagdikte, terwijl SiCarbon+ een maximaal verlies heeft van maar 5%.
Deze is van Cartec volgens mij. (Nederlands product)
Hier spraken ze over garanties tot levenslang. (Zolang je elke jaar laat behandelen natuurlijk :F )

Heeft hier iemand meer ervaring met dit merk?
Oja, en ze hebben je auto 3 dagen nodig voor dit.
Had deze Cartec direct bijgenomen, om dit voor het afleveren door de Kia dealer te laten doen.
Verkoper vertelde mij dat dit minimaal 2 dagen moest drogen. Het rijklaar maken etc.. duurde dan ook langer.
Mijn ervaring met Cartec: Na paar weken had ik het gevoel dat er helemaal geen Cartec laag was aangebracht en had ook geen aftercare Cartec er bij pakket ontvangen. Bij mijn 2de afspraak had ik dit aangegeven en ze zouden dit (nog een keer) gaan doen.
Het rare is dat dit 2 a 3 dagen zou moeten drogen. Ik was mijn auto maar voor 1 1/2 dag kwijt hmmm. :F
Heb dit weer aangekaart, omdat ik zag dat alle regendruppels op mijn auto bleef liggen en zelfs tijdens rijden. Hierdoor kreeg ik alleen maar vlekken op mijn auto en de auto werd nog sneller smerig dan al mijn andere zwarte auto's die ik allemaal heb gehad.
Als ze echt de Cartec laag op mijn auto hebben aangebracht, dan vind ik dit een waardeloos product.
Mijn vertrouwen in Cartec is dan ook helemaal weg en heb nu met de aftersale geregeld om ipv Cartec laag nu maar in-uitstap verlichting voor mijn achter portieren te laten plaatsen. (voor heb ik al :) ). Hij gaf wel aan dat ze dit nooit eerder hebben gedaan :S

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

DaMenaz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:57:
[...]

Google maar eens op afbeeldingen "EV6 Frunk". Alleen maar stalen kleppen, ongeacht AWD of RWD.

Zou ook niet weten waarom dat er zou moeten zitten. Bij ICE's is het voor het geluid. Maar aangezien er geen diesel ligt te ronken is het niet echt nodig.

[Afbeelding]
Dacht precies hetzelfde, Dank je wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:45
Sam Shaydee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:02:
[...]

Dacht precies hetzelfde, Dank je wel _/-\o_
Scheelt weer een paar ons en 100 meter range. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:48
Telefoontje van de dealer.
Evi is binnen. Vandaag precies 9 maanden na de bestelling.
Ik mag haar 05-10-22 komen ophalen.
Daarna zal ze met een warm gevoel in ons gezin worden opgenomen.

Edit: sorry, foute forum. Maar laat berichtje toch lekker staan.

[ Voor 15% gewijzigd door HansAuutB op 28-09-2022 16:02 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
DaMenaz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Er zijn ook met isolatie laag. Ik zag op YT (niet zeker of het markt afhankelijk is) dat AWD dit wel had, RWD niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G36NKZ0ZaNQ281P6efnEn9CQUlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0G5cPF0gL6bde3nui0nT3xP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Canby op 28-09-2022 16:21 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
Sam Shaydee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:47:
[...]

Hi, ik ben wel benieuwd of dit allemaal voor jou al gefixt is?

Heb nl hetzelfde probleem met het synchroniseren van mijn agenda naar de auto. Heb zelfs 4x bij software update support wat handleiding en instructies gekregen. Maar dat werkte helaas ook niet.

- ik dacht de de EV6 ook de laadpalen prijzen kon laten zien, Hoorde dat dit bij de Niro wel het geval is.

Hier heeft mijn dealer ook geen oplossing voor en kende dit probleem niet eens. Leuke er van is dat ik een Kia Niro als leen auto had gekregen en hetzelfde probleem in de Niro zit :).
- Nope, zoals toevallig vorige pagina is gezegd, de EV6 kan niet ruiken welke laadpas je gebruikt :+

- Geen schuim bij RWD, enkel AWD (@stimpyrulez kan dit sowieso bevestigen)

- Enkel rood lampje middelste zitplek achterbank klopt, is controle of de sensoren nog werken. It's not a bug, it's feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Mijn AWD heeft ook een isolatielaag aan de binnenkant van de motorkap.
Volgens mij is dat altijd zo geweest (in Nederland): RWD heeft geen isolatielaag, AWD wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Franciesco schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:25:
Volgens mij is dat altijd zo geweest (in Nederland): RWD heeft geen isolatielaag, AWD wel.
Kijk, daardoor heeft de RWD dus een groter bereik 😂

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Canby schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:17:
[...]

Er zijn ook met isolatie laag. Ik zag op YT (niet zeker of het markt afhankelijk is) dat AWD dit wel had, RWD niet.

[Afbeelding]
Ik heb een RWD met schuim

• grotegok
Franciesco schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:25:
Ik heb een RWD met isolatielaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Dan heb jij een hele speciale uitvoering @grotegok! :)
Stiekum ook een kleine frunk met een motor er onder? :+

• grotegok
Franciesco schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:35:
Dan heb jij een hele speciale uitvoering @grotegok! :)
Stiekum ook een kleine frunk met een motor er onder? :+
Nee helaas, een grote frunk, dus geen AWD...

• Franciesco
Ah, ok. Nou dan snap ik de verwarring wel als je geen isolatielaag hebt. Maar zoals @SwEEp3R al opmerkte, dan heb je wel extra range ;)

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
Heren vraagje. Mijn ev6 plus besteld in februari heeft, had ik altijd begrepen, doordat ie deze maand besteld was, prijsgarantie. Nu had ik altijd het idee dat dit ook gold voor de fiscale waarde.

Ik begrijp nu van de leasemaatschappij dat de fiscale waarde van de auto gegeven wordt aan de auto op t moment van op kenteken zetten.

Is mijn conclusie dan juist dat door alle enorme prijsverhogingen van de auto tijdens het wachten en de reeele kans dat de auto pas in 2023 wordt geleverd mijn netto bijtelling bijna 80 euro hoger uitkomt dan ik mezelf had voorgerekend afgelopen februari ?

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

everlast666 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:55:
Heren vraagje. Mijn ev6 plus besteld in februari heeft, had ik altijd begrepen, doordat ie deze maand besteld was, prijsgarantie. Nu had ik altijd het idee dat dit ook gold voor de fiscale waarde.

Ik begrijp nu van de leasemaatschappij dat de fiscale waarde van de auto gegeven wordt aan de auto op t moment van op kenteken zetten.

Is mijn conclusie dan juist dat door alle enorme prijsverhogingen van de auto tijdens het wachten en de reeele kans dat de auto pas in 2023 wordt geleverd mijn netto bijtelling bijna 80 euro hoger uitkomt dan ik mezelf had voorgerekend afgelopen februari ?
idd, dat gaat helaas meer kosten. de belastingdienst kijkt in de dan geldende catalogus. er is al heel wat over gemeld hier incl allerlei hoopvolle misconcepties. even terugbladeren dus. Aan prijsgaranties heeft de belastingdienst geen enkele boodschap. Kan het niet mooier maken helaas, maar zo zit het.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
JeJeBe schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:56:
[...]

idd, dat gaat helaas meer kosten. de belastingdienst kijkt in de dan geldende catalogus. er is al heel wat over gemeld hier incl allerlei hoopvolle misconcepties. even terugbladeren dus. Aan prijsgaranties heeft de belastingdienst geen enkele boodschap. Kan het niet mooier maken helaas, maar zo zit het.
Mijn Plus Advanced is 2 weken geleden geleverd (en dus op kenteken gezet), en op de RDW kentekencheck is gewoon een fiscale waarde van 53k te zien (in plaats van de 58k die hij nu kost).

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ruben. schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:22:
[...]

Mijn Plus Advanced is 2 weken geleden geleverd (en dus op kenteken gezet), en op de RDW kentekencheck is gewoon een fiscale waarde van 53k te zien (in plaats van de 58k die hij nu kost).
De fiscale waarde zal zeker op een vast moment in het jaar worden bepaald, bijvoorbeeld op 1 januari of bij eerste prijsintroductie?

• Solarman
  • Niet online
[...]

Wanneer heb jij je auto besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
Solarman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:40:
[...]

Wanneer heb jij je auto besteld?
April. Maar de auto was door Leaseplan al eerder besteld. Wanneer weet ik niet precies, maar in ieder geval voordat die variabele prijs ging gelden.

• Solarman
  • Niet online
@JeJeBe heeft gelijk, normaal wordt de fiscale waarde vastgesteld bij op kenteken zetten van de auto. Ook ik heb hierover gepost.
Maar......................na meer van deze berichten krijg ik het vermoeden dat de belastingdienst een coulance toepast.
Ik denk dat ze daarbij momenteel voor de fiscale waarde de prijslijst van de besteldatum aanhouden.
Is gissen van mijn kant maar begint gezien de berichten hier wel op te lijken.

Maar in het verleden behaalde resulaten bieden geen garantie voor de toekomst. :)F

[ Voor 12% gewijzigd door Solarman op 29-09-2022 07:57 ]

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 17:37
Solarman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:56:
@JeJeBe heeft gelijk, normaal wordt de fiscale waarde vastgesteld bij op kenteken zetten van de auto. Ook ik heb hierover gepost.
Maar......................na meer van deze berichten krijg ik het vermoeden dat de belastingdienst een coulance toepast.
Ik denk dat ze daarbij momenteel voor de fiscale waarde de prijslijst van de besteldatum aanhouden.
Is gissen van mijn kant maar begint gezien de berichten hier wel op te lijken.
De belastingdienst doet helemaal niks. Het is de importeur die de cataloguswaarde registreert bij de RDW bij de kentekenregistratie. De importeur kan daar ieder willekeurig bedrag invullen, al weet ik niet of ze gebonden zijn aan bepaalde regels. Ik weet dit omdat dit gedoe ook al speelde bij de voorwaarden voor de SEPP. Kia Nederland wilde aanvankelijk nergens van weten en bleef de actuele prijzen registreren bij RDW. Daar zijn toen best veel mensen pissig om geworden omdat dat ze in 1 klap 3350 euro kon kosten. Daarna zijn ze in ieder geval voor de Air toch de catalogusprijs die op de koopovereenkomst stond gaan registreren.

• Solarman
  • Niet online
marcel3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:02:
[...]

De belastingdienst doet helemaal niks. Het is de importeur die de cataloguswaarde registreert bij de RDW bij de kentekenregistratie. De importeur kan daar ieder willekeurig bedrag invullen, al weet ik niet of ze gebonden zijn aan bepaalde regels. Ik weet dit omdat dit gedoe ook al speelde bij de voorwaarden voor de SEPP. Kia Nederland wilde aanvankelijk nergens van weten en bleef de actuele prijzen registreren bij RDW. Daar zijn toen best veel mensen pissig om geworden omdat dat ze in 1 klap 3350 euro kon kosten. Daarna zijn ze in ieder geval voor de Air toch de catalogusprijs die op de koopovereenkomst stond gaan registreren.
Bij de SEPP was/is het een coulanceregeling van de RVO en niet van de belastingdienst of KIA.
Zie hier wat de RVO aangeeft:
"Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?
Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat."

KIA kan doorgeven wat ze willen, maar zijn gebonden aan de wetgeving die aangeeft dat de fiscale waarde bepaald wordt door de prijs die geldt bij 1e maal op kenteken zetten.
De belastingdienst heeft als enige te allen tijde het recht om de fiscale waarde te wijzigen indien ze dit nodig achten, maar ze kunnen dus ook coulance toepassen (wat ze dan vermoedelijk afspreken met de importeurs).

[ Voor 3% gewijzigd door Solarman op 29-09-2022 13:46 ]

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ruben. schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:45:
[...]

April. Maar de auto was door Leaseplan al eerder besteld. Wanneer weet ik niet precies, maar in ieder geval voordat die variabele prijs ging gelden.
Ik heb hier een discussiepunt over met LeasePlan, omdat het reserveren van productiesloten te kenmerken valt als ‘pre-reservering’.

Juist deze pre-reservering (en het aantonen hiervan) is nodig om gebruik te maken van de kia advanced actie..

Mijn situatie is dat Kia dit niet erkent als pre-reservering, en dus kosten in rekening brengt omdat ik niet mee mag doen in de actie.

Daar ben ik het niet mee eens. Auto besteld in augustus, geleverd eind december.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
SwEEp3R schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:31:
[...]

Kijk, daardoor heeft de RWD dus een groter bereik 😂
Ja, en zeker als je met open klep rijd heeft dat schuim een veel grotere luchtweerstand....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb hier een discussiepunt over met LeasePlan, omdat het reserveren van productiesloten te kenmerken valt als ‘pre-reservering’.

Juist deze pre-reservering (en het aantonen hiervan) is nodig om gebruik te maken van de kia advanced actie..

Mijn situatie is dat Kia dit niet erkent als pre-reservering, en dus kosten in rekening brengt omdat ik niet mee mag doen in de actie.

Daar ben ik het niet mee eens. Auto besteld in augustus, geleverd eind december.
Ik denk dat in dit geval Leaseplan gelijk heeft, al had ik het graag anders gezien voor je.
Vanaf 1 aprl 2021 was de EV6 als pre-reservering te boeken tot 3 mei 2021, vanaf 3 mei waren de orderboeken geopend en wordt het gezien als een "normale" bestelling. (uitgezonderd de GT).
Gezien je de auto pas in augustus 2021 besteld hebt is het een reguliere bestelling en dus geen pre-reservering.
Mooier kan ik het niet maken helaas.

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Dartlink schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:34:
[...]

- Nope, zoals toevallig vorige pagina is gezegd, de EV6 kan niet ruiken welke laadpas je gebruikt :+

dank je wel, zie hier wel verschillende verhalen.

- Enkel rood lampje middelste zitplek achterbank klopt, is controle of de sensoren nog werken. It's not a bug, it's feature.
ik kan deze even niet snel vinden, zou je dit nog kunnen sturen. Heb dit even gemist.
Weet je toevallig of dit bij de Niro dan ook niet meer aanwezig is.?

Dank je wel, zie hier wel verschillende verhalen.

hmm.. meeste gevallen betekent rood, stoppen of niet goed. Dat ze nu hier zeggen dat dit een nieuwe feature is _O- . Persoonlijk denk ik dat dit alleen aan zou moeten gaan als er iemand op zit , zonder gordel om. Maar goed we gaan het wel zien. thnx

• 4x4wielen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 10:43
[...]

Idem, De fiscale waarde voor mijn EV6 AWD gt-line op 2-01-22 besteld en op 16-09-22 geleverd is gelijk de fiscale waarde van januari 2022 (< 60.k €).

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

4x4wielen schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:25:
[...]

Idem, De fiscale waarde voor mijn EV6 AWD gt-line op 2-01-22 besteld en op 16-09-22 geleverd is gelijk de fiscale waarde van januari 2022 (< 60.k €).
We hebben hier op het forum al eerder gezien dat de fiscale waarde is vastgesteld op een tussenliggende catalogusprijs. Dus niet zo laag als tijdens bestellen, maar ook niet zo hoog als tijdens kentekenregistratie.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Mini-me schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:18:
[...]

De fiscale waarde zal zeker op een vast moment in het jaar worden bepaald, bijvoorbeeld op 1 januari of bij eerste prijsintroductie?
Neen, de wet zegt "Catalogusprijs op moment van 1e registratie".
Er blijkt zo blijkt uit meldingen hier, wel een afwijking in te zijn, zie eerdere reacties hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:16:
[...]

Bij de SEPP was/is het een coulanceregeling van de RVO en niet van de belastingdienst of KIA.
Zie hier wat de RVO aangeeft:
"Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?
Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat."

KIA kan doorgeven wat ze willen, maar zijn gebonden aan de wetgeving die aangeeft dat de fiscale waarde bepaald wordt door de prijs die geldt bij 1e maal op kenteken zetten.
De belastingdienst heeft als enige ten alle tijden het recht om de fiscale waarde te wijzigen indien ze dit nodig achten, maar ze kunnen dus ook coulance toepassen (wat ze dan vermoedelijk afspreken met de importeurs).
maare, SEPP == Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren.
Hoe kan dat dan slaan op zakelijke auto's waarover bijtelling betaald moet worden ? dat ontgaat mij even.

Even taaltrollen, de uitdrukking is "te allen tijde" ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Sam Shaydee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:22:
[...]

ik kan deze even niet snel vinden, zou je dit nog kunnen sturen. Heb dit even gemist.
Weet je toevallig of dit bij de Niro dan ook niet meer aanwezig is.?

Dank je wel, zie hier wel verschillende verhalen.

hmm.. meeste gevallen betekent rood, stoppen of niet goed. Dat ze nu hier zeggen dat dit een nieuwe feature is _O- . Persoonlijk denk ik dat dit alleen aan zou moeten gaan als er iemand op zit , zonder gordel om. Maar goed we gaan het wel zien. thnx
  • Je kunt in je filter toch aangeven welke laadpalen je wil vinden in de nav, Dan filter je toch op bijv Ionity. is wel niet de pas, maar doel is wel bereikt dan toch ?
  • Middelste seat blijft langer rood ivm ontbreken druksensor op die plek. Gaat uit na enkele seconden en gaat aan bij losnemen gordel middelste plaats.

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

JeJeBe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:20:
[...]
  • Je kunt in je filter toch aangeven welke laadpalen je wil vinden in de nav, Dan filter je toch op bijv Ionity. is wel niet de pas, maar doel is wel bereikt dan toch ?
  • Middelste seat blijft langer rood ivm ontbreken druksensor op die plek. Gaat uit na enkele seconden en gaat aan bij losnemen gordel middelste plaats.
Als ik deze Filter gebruik , zie ik dan de Laadpaal prijzen zoals bij de Kia Niro's?

Middelste seat gaat soms naar paar seconde uit en soms blijft ie aan.

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Sam Shaydee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:54:
[...]

Middelste seat gaat soms naar paar seconde uit en soms blijft ie aan.
da's dan weer niet normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:14:
[...]

maare, SEPP == Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren.
Hoe kan dat dan slaan op zakelijke auto's waarover bijtelling betaald moet worden ? dat ontgaat mij even.

Even taaltrollen, de uitdrukking is "te allen tijde" ;-)
Helemaal niets, maar daar ging de reactie van @marcel3 ook niet over.
Die haalde de SEPP aan als voorbeeld waarbij de fiscale waarde wel degelijk van toepassing is.

En.......het is inderdaad te allen tijde :Y (Heb het direct aangepast) ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grotegok
grotegok schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:33:
[...]

Ik heb een RWD met isolatielaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bmi4w8Y79mQS2rMqQ1ir05p36Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dMvggh6XrHCwVAfteYWFQ5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat in dit geval Leaseplan gelijk heeft, al had ik het graag anders gezien voor je.
Vanaf 1 aprl 2021 was de EV6 als pre-reservering te boeken tot 3 mei 2021, vanaf 3 mei waren de orderboeken geopend en wordt het gezien als een "normale" bestelling. (uitgezonderd de GT).
Gezien je de auto pas in augustus 2021 besteld hebt is het een reguliere bestelling en dus geen pre-reservering.
Mooier kan ik het niet maken helaas.
Eens, echter heeft LP van te voren deals gesloten met Kia NL, en productiesloten ingekocht. De mijne was daar één van. Kans is dus aanzienlijk dat deze in je genoemde termijn gereserveerd zijn.

• Wiliyama
Zojuist gevaarlijke situatie meegemaakt.
Voorruit was beslagen. Climate control en verwarming werkte niet. Ook niet na 60km. Auto slingert naar alle kanten op de snelweg. Tevens flits en knippert de matrix verlichting en verblindt tegenliggers en voorgangers. Mijn vermoeden werd bevestigd. Er zat ook condens aan de binnenkant van het glas op de plek waar de camera zit in de voorruit. Hier mag toch nooit en te nimmer condens komen volgens mij.
Ik had gehoopt dat bij mijn auto, die in juni geleverd is, geen problemen meer zouden zijn met de verwarming. Dus wel....morgen zal ik een serieuze klacht gaan neerleggen bij de dealer.
Wie heeft er ook last van condens achter het glas op de plek van de voorruit camera?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI5cYtY0CtG3YOKJYmchb7632z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10nsIEbstxFw6eiSyL3qeu8o.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaxsPaTAJKd3qCt7DQoapNU5xRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xonN7BaFSyXyDbh8mH15OAV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door Wiliyama op 29-09-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Wiliyama schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:35:
Zojuist gevaarlijke situatie meegemaakt.
Voorruit was beslagen. Climate control en verwarming werkte niet. Ook niet na 60km. Auto slingert naar alle kanten op de snelweg. Tevens flits en knippert de matrix verlichting en verblindt tegenliggers en voorgangers. Mijn vermoeden werd bevestigd. Er zat ook condens aan de binnenkant van het glas op de plek waar de camera zit in de voorruit. Hier mag toch nooit en te nimmer condens komen volgens mij.
Ik had gehoopt dat bij mijn auto, die in juni geleverd is, geen problemen meer zouden zijn met de verwarming. Dus wel....morgen zal ik een serieuze klacht gaan neerleggen bij de dealer.
Wie heeft er ook last van condens achter het glas op de plek van de voorruit camera?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen last van gehad. Sterker nog het verbaast me hoe goed de ruiten onbeslagen blijven ook als ik bij vochtig weer alleen de stoelverwarming aan heb. Maar goed, als het beslaat wil je wel een werkende climate control en daar gaat het bij jou blijkbaar nu mis.

BTW beslagen camera's heb ik bij andere auto's ook wel gehad, die gaven dat dan altijd wel ook netjes aan inclusief de functies die tijdelijk niet beschikbaar waren. Dat de EV6 dan blijkbaar in een rijdende flipperkast verandert is niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
@Wiliyama Beslagen camera's heb ik nog niet op gelet. Wel beslagen ruiten die nauwelijk weer vrij te krijgen zijn.

Verwarming werkt ook niet echt lekker. Maar goed dat er stoelverwarming in zit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:03:
[...]

Eens, echter heeft LP van te voren deals gesloten met Kia NL, en productiesloten ingekocht. De mijne was daar één van. Kans is dus aanzienlijk dat deze in je genoemde termijn gereserveerd zijn.
Wat je kan proberen is de besteldatum op te vragen bij je KIA dealer.
In de bestelgegevens van jouw auto staat ook de oorspronkelijke besteldatum. (Die is anders dan de datum dat jij hem besteld hebt).
Als die datum voor 3 mei 2021 is denk ik dat dat je leidraad is om in discussie te blijven met LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 19:51
@Wiliyama Kia zou de beslagen ruit moeten herkennen en de intelligentie uitzetten met een melding naar de bestuurder. Maar buiten dat denk ik dat het schoonmaken van dat stuk ruit de ellende al weg zal nemen. Mijn ruiten besloegen ook als een malle. Nu ik er een doek overheen gehaald heb is het issue weg. Het deel waar jij het over hebt is denk ik te bereiken door de kap weg te halen? Geen fijne plek maar wel te doen denk ik. Mijn grootste probleem is dat vooral de voorruit lastig te bereiken is en 'streeploos schoon' zo nog uitdagender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Wiliyama die beslagen camera heb ik ook èèn keer gehad. Kreeg toen wel de melding camera geblokkeerd en LKA/LFA werden toen uitgeschakeld. Het was dag dus geen matrix verlichting. Bij mij was het weg na een kwartier de verwarming en airco aan, gewoon aan de stekker.

Hoe staan je klimaat instellingen? Automatisch ontwassemen aan? En als je Front activeert wordt de ruit dan wel schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Ik krijg vanmorgen de remote climate niet aan de gang. Geen verbinding via de app. Meer mensen daar last van toevallig? Belooft nog wat voor als het echt koud wordt :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcho5puIogmE9rgwTVp1fLxgacg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdEVEccD2fIrx8ziEf5xZYFm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
hier ook; geen netwerk verbinding. Dat wordt de kampeer-modus als je hem toch wil voorverwarmen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
itsjohan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:14:
hier ook; geen netwerk verbinding. Dat wordt de kampeer-modus als je hem toch wil voorverwarmen :-)
Die kampeermodus vind ik maar vaag, auto blijf gewoon op contact staan, display aan etc. Leuk idee maar slecht geïmplementeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
marcel3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:03:
Ik krijg vanmorgen de remote climate niet aan de gang. Geen verbinding via de app. Meer mensen daar last van toevallig? Belooft nog wat voor als het echt koud wordt :/

[Afbeelding]
Ik heb z'n scherm nog maar een paar keer gezien en zo goed als alle keren was het probleem er niet meer bij een 2e poging.

Er zijn hier 3 partijen, je mobiel, de server en je auto. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat je auto op een blinde vlek staat en minder goed ontvangst heeft.

Weet iemand via welke provider het sim kaartje van de auto gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
ik vind het vooral wat onhandig dat je de auto niet gewoon op slot kan doen met de kampeermodus aan, verder werkt het wat mij betreft eigenlijk wel prima. Ik heb het (jawel; met het kamperen :-) wel veel gebruikt om bv apparaten in de auto op te laden.
Als je de kampeermodus aan zet, eventueel het display gedimd (links) en uit (rechts) dan zie ik effectief niet zo veel verschil met een auto die je remote laat voorverwarmen. Je kunt de auto nog steeds op slot doen door het raam open te doen, dan van buitenaf het 'slot' knopje in de portier in te drukken en daarna het raam-sluit knopje in de portier. Beetje onhandig dus, maar het werkt wel.

Neemt niet weg dat de remote functionaliteit het natuurlijk gewoon altijd zou moeten doen.... Het is 2022, dingen als high-availability en een gecontroleerd releaseproces zijn niet echt nieuw...dit is niet voor het eerst dat de Kia servers niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 20-09 00:17
Ik heb ook geen netwerk verbinding met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
JerJon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb z'n scherm nog maar een paar keer gezien en zo goed als alle keren was het probleem er niet meer bij een 2e poging.

Er zijn hier 3 partijen, je mobiel, de server en je auto. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat je auto op een blinde vlek staat en minder goed ontvangst heeft.

Kun jij dan op dit moment de Kia Connect app succesvol starten? ik krijg hier ook alleen maar netwerk fouten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerzvers
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-05 10:05
JerJon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:38:
[...]

Dat gaat op het Vodafone netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYO-0Q1EfiWvwXKd9l2DpaT6HSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HtS6pRjaYF1sKNllO2Xsama.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
itsjohan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:41:
[...]

Kun jij dan op dit moment de Kia Connect app succesvol starten? ik krijg hier ook alleen maar netwerk fouten...
:'( idd nou heb ik het ook.

Ik gebruik de app blijkbaar te weinig, dat ik dit nu voor het eerst ervaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wiliyama schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:35:
Auto slingert naar alle kanten op de snelweg.
Ik neem aan dat je HDA ingeschakeld had? Sturen doet 'ie anders niet vanzelf.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 19-09 20:57
Vanmorgen rond 8 uur werkte het allemaal nog gewoon maar nu idd op netwerk melding.

Overigens had ik vanmorgen wel iets bijzonders. Waar ik tot nu toe het geluid redelijk vond had ik vanmorgen ineens, wauw wat een super mooi vol geluid met detail. Ben er natuurlijk blij mee maar heb verder niks aan de instellingen veranderd. Ook gewoon hetzelfde bedraad via Iphone/Spotify. Nou hopen dat het zo blijft. Misschien dat de speakers nu “ingespeeld” zijn ofzo.😀

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
sQuare schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:13:
Vanmorgen rond 8 uur werkte het allemaal nog gewoon maar nu idd op netwerk melding.

Overigens had ik vanmorgen wel iets bijzonders. Waar ik tot nu toe het geluid redelijk vond had ik vanmorgen ineens, wauw wat een super mooi vol geluid met detail. Ben er natuurlijk blij mee maar heb verder niks aan de instellingen veranderd. Ook gewoon hetzelfde bedraad via Iphone/Spotify. Nou hopen dat het zo blijft. Misschien dat de speakers nu “ingespeeld” zijn ofzo.😀
Je oren uit laten spuiten? ;)

Wat ik steeds vergeet is dat als ik via Bluetooth afspeel dat je eerst het volume op je telefoon helemaal hoog moet zetten. Anders klinkt het ook voor geen meter. Waarom kunnen die volume controls nou niet gewoon via de headunit zoals bij de eerste de beste koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Freezhost schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:15:
@Wiliyama die beslagen camera heb ik ook èèn keer gehad. Kreeg toen wel de melding camera geblokkeerd en LKA/LFA werden toen uitgeschakeld. Het was dag dus geen matrix verlichting. Bij mij was het weg na een kwartier de verwarming en airco aan, gewoon aan de stekker.

Hoe staan je klimaat instellingen? Automatisch ontwassemen aan? En als je Front activeert wordt de ruit dan wel schoon?
Op de foto zie je de instellingen. Alles geactiveerd en ook alle instellingen geprobeerd.
Zie ook airco gebruik na 60 km 0 kW. Maar dat het verwarmen niet werkt dat kan. Daar hebben/hadden meer mensen last van. Dat zal ik melden. Maar dat aan de binnenkant het glas
kan beslaan in de ruimte waar de de camera zich bevind moet toch niet kunnen. En dat ik die kap moet gaan verwijderen om dat op lossen lijkt me raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:55:
@Wiliyama Beslagen camera's heb ik nog niet op gelet. Wel beslagen ruiten die nauwelijk weer vrij te krijgen zijn.
Het glas aan de binnenkant van de 'gesloten' ruimte waarin zich de camera bevindt is beslagen. Zie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
FirePuma142 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:12:
[...]

Ik neem aan dat je HDA ingeschakeld had? Sturen doet 'ie anders niet vanzelf.
Ja alles ingeschakeld. Maar als de camera door een laag condens aan de binnenkant van een gesloten ruimte moet kijken dan gaat hij gek doen. En door verlichting van tegenliggers en voorgangers gaat hij foute info krijgen. Zeker als de matrix verlichting elke seconde als een gek gaat flipperen. En om in afgesloten ruimte ruimte condens te verwijderen is niet gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Wiliyama schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:56:
[...]

Ja alles ingeschakeld. Maar als de camera door een laag condens aan de binnenkant van een gesloten ruimte moet kijken dan gaat hij gek doen. En door verlichting van tegenliggers en voorgangers gaat hij foute info krijgen. Zeker als de matrix verlichting elke seconde als een gek gaat flipperen. En om in afgesloten ruimte ruimte condens te verwijderen is niet gemakkelijk.
Zoals ik al aangaf, die condens is bij verdwenen na een keer goed verwarmen met de airco aan. Daarna geen last van gehad, ik ben het wel met je eens dat het niet mogelijk zou moeten zijn dat daar condens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Freezhost schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:58:
[...]

Zoals ik al aangaf, die condens is bij verdwenen na een keer goed verwarmen met de airco aan. Daarna geen last van gehad, ik ben het wel met je eens dat het niet mogelijk zou moeten zijn dat daar condens zit.
Ja maar die verwarming deed het niet meer.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de 'gesloten' ruimte waar de camera zich bevindt toch niet helemaal gesloten is en condens vrij wordt als de airco/verwarming wel zou werken. Maar dan zal er na een tijdje dus een vetlaag op de lens komen te zitten, net zoals op alle glas, en je dan alsnog een plastic kap moet gaan verwijderen om de zaak te reinigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wiliyama op 30-09-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:30

PB-powell

Mr. Laziness

Nou zojuist een afspraak moeten inplannen om problemen met (ik gok) de versterker op te lossen.
Sinds deze week bij het starten van de auto vallen alle grote boxen qua geluid weg en heb ik alleen geluid uit de kleine speakers uit de stijlen. De muziek gaat even volledig aan om dan na 2-3 seconden weg te vallen en niet meer terug te komen. Zowel in de ochtend in de kou als in de middag wanneer de heater bijvoorbeeld niet aan gaat.
Gelukkig was er op 11 november (!) al plek ;w

Zijn er hier meer die deze klachten herkennen? Andere verhalen op het internet geven een vergelijkbaar iets aan dat de versterker inderdaad vervangen moest worden. Ik heb ruim 22k km op de teller staan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
PB-powell schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
Nou zojuist een afspraak moeten inplannen om problemen met (ik gok) de versterker op te lossen.
Sinds deze week bij het starten van de auto vallen alle grote boxen qua geluid weg en heb ik alleen geluid uit de kleine speakers uit de stijlen. De muziek gaat even volledig aan om dan na 2-3 seconden weg te vallen en niet meer terug te komen. Zowel in de ochtend in de kou als in de middag wanneer de heater bijvoorbeeld niet aan gaat.

Zijn er hier meer die deze klachten herkennen? Andere verhalen op het internet geven een vergelijkbaar iets aan dat de versterker inderdaad vervangen moest worden. Ik heb ruim 22k km op de teller staan.
Daar zijn inderdaad meer problemen mee.
Zoek in dit forum maar eens op "versterker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:40
PB-powell schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:

Levertijd versterker is ongeveer 1.5 tot 2 maanden, mijn ervaring. FYI
ps die van mij ging stuk na +-7000km

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren een post op FB gezien met veel info over de defecte versterker. Er zou een VIN lijst in omloop zijn maar er wordt ook geschreven dat auto's met een productiedatum tussen en 15-2-2022 getroffen kunnen worden. 3x raden wanneer die van mij geproduceerd is... 14-2-2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reFeY8Qfj-4Q7P9DRr1KIVEJ1A0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kqnpbgNcTK8jwt8qZTnRH0r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28f2f3lZTg0oh1X2YXPf87Mx3ZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldp5pcM17l0AA9iCsnC1NoAB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afClJ_rhudX3f8J1CMkEfAD34Ss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTXruK12sRKvcNZoPYzAoG2N.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e762Z0ajUFFJ6Hh8AfWym0qYGVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF1AQSNvzkLmaYcUUYXB4nwx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxMsJckw75vqonupaNOVt0x-D10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n30AMsCis19BgQSCnKYNgnW7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq0JKgsbFYabmxbOss8JfxvhsCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jOPrLYuqiHDBxzvqPD6KTCu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9aJzCQ0eSlzVfz2q5yuWOumM24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcRPFLAe8wFyf6jrhjVVe9XY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnJZADNBgAiG5kWk9X8Au3OH4JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POSRIlzAWhrB0YCOrnL4l3Js.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
Gisteren een post op FB gezien met veel info over de defecte versterker. Er zou een VIN lijst in omloop zijn maar er wordt ook geschreven dat auto's met een productiedatum tussen en 15-2-2022 getroffen kunnen worden. 3x raden wanneer die van mij geproduceerd is... 14-2-2022.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Daar zou die van mij zeker in vallen, die van mij kwam 28-12-2021 het land in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

radeondutch schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:42:
[...]

Levertijd versterker is ongeveer 1.5 tot 2 maanden, mijn ervaring. FYI
ps die van mij ging stuk na +-7000km
Pff dan heb ik pas in het nieuwe jaar weer fatsoenlijk geluid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Vanmorgen (6.30) nog de app gebruikt om de auto te verwarmen op 24 graden en stuurverwarming. Het was lekker warm in de auto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Wel fijn dat je nu laadstops op de kaart in de app naar de auto kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:42:
Wel fijn dat je nu laadstops op de kaart in de app naar de auto kunt sturen.

[YouTube: What’s new in Kia Connect 2.1.6]
Nutteloze feature IMHO. Het is niet alsof je nu wel routes met laadstops fatsoenlijk kunt plannen.

Meestal zoek je toch naar een laadpunt als je in de auto zit en niet las je thuis of op je bestemming bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:40:
Vanmorgen (6.30) nog de app gebruikt om de auto te verwarmen op 24 graden en stuurverwarming. Het was lekker warm in de auto..
Vanochtend vroeg ja, maar nu ook? Want hier werkt ie ook niet sinds vanochtend (tot 8.15u ongeveer heb ik nog updates ontvangen).

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:19
Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:43:
[...]

Nutteloze feature IMHO. Het is niet alsof je nu wel routes met laadstops fatsoenlijk kunt plannen.

Meestal zoek je toch naar een laadpunt als je in de auto zit en niet las je thuis of op je bestemming bent.
net even geprobeerd op de telefoon, maar langzame meuk en onhandig. Ik heb sinds maart de auto en nog nooit de ingebouwde navigatie gebruikt, maar ik ben misschien ook wel een UI snob...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:

[...]
Lol, dus de jouwe is écht een maandagmodel? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:44:
[...]

Vanochtend vroeg ja, maar nu ook? Want hier werkt ie ook niet sinds vanochtend (tot 8.15u ongeveer heb ik nog updates ontvangen).
Net geprobeerd. Kreeg de melding dat hij is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:21:
[...]

Net geprobeerd. Kreeg de melding dat hij is gestart.
Nu wel weer inderdaad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:43:
[...]

Wat ik graag zou willen, is dat je ook vanuit Google maps een bestemming naar de auto kan sturen. Maar dit kan volgens mij niet of heb ik wat gemist?
De reden hiervan is dat je in Google maps bijvoorbeeld heel gemakkelijk Ionity laadplekken kunt vinden. Ionity Kirchheim als voorbeeld vind ik met die 2 woorden niet in de Kia app en ook niet in de auto, maar wel in Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:07:
[...]

Wat ik graag zou willen, is dat je ook vanuit Google maps een bestemming naar de auto kan sturen. Maar dit kan volgens mij niet of heb ik wat gemist?
De reden hiervan is dat je in Google maps bijvoorbeeld heel gemakkelijk Ionity laadplekken kunt vinden. Ionity Kirchheim als voorbeeld vind ik met die 2 woorden niet in de Kia app en ook niet in de auto, maar wel in Google maps.
Gewoon Google Maps gebruiken. De navigatie in de auto is naar mijn idee niet meer dan een vinkje om te kunnen zeggen dat het er op zit.

Pagina: 1 ... 201 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic