Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Had ook niets van Kia vernomen t.a.v. de terugroepacties.
Zojuist contact gehad en blijkt dat ze klanten gefaseerd informeren.
Waarschijnlijk om overbelasting van de dealers te voorkomen.
Mijn lokale dealer heeft pas in oktober tijd. Nu andere dealer die “al” begin september plek heeft.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Goeienavond,

Ben al vele jaren niet meer actief geweest op GoT maar waarschijnlijk zal ik jullie hier de komende tijd wel eens nodig hebben dus ik dacht ik meld me vast even 😁
Heb namelijk vandaag een GT besteld.... EN IK BEN HELEMAAL HYPED!! 🤪
Levering gaat in november plaatsvinden 😁

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Phusebox schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Smaken verschillen. Mijn vrouw is gewoon muziekliefhebber en baalt nog elke keer van de audio in deze auto. Ik ook trouwens. Kan mezelf geen audiofiel noemen maar heb wel een bepaalde voorkeur qua geluid.

Geluid in de auto zit een beetje tussen een Sonos One en hifi installatie in, en meer richting het eerste voor mij. Hangt er ook vanaf welke muziek je luisterd. Heb gemerkt dat pop en dance redelijk ok klinkt maar alles van rock of metal klinkt echt zwaar crap, zelfs de nummers die echt supergoed afgemixt zijn.

Vrienden die in de auto hebben gezeten hadden ook als opmerking dat het geluid in mijn vorige auto echt veel beter was. Zonder dat ik er naar heb gevraagd of iets over heb gezegd.
Wauw, ben zelf erg tevreden over de audio en heb in huis wel een redelijke installatie staan

Luister elektronische muziek en tijdens de vakantie echt vanalles, niets valt tegen qua geluid.
Zoals gezegd heb ik thuis een redelijke geluidset staan maar dit is wel mijn eerste auto met geupgrade geluidssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Mijn vorige auto had bijna beter geluid dan een 3000 euro hifi installatie, misschien komt het daar door. :)

Was altijd genieten, dat mis ik toch wel het meeste. Hoe goed had het kunnen zijn in deze redelijk stille auto...
Ik had hiervoor een Burmeister-installatie in de auto, maar ik vind deze er echt niet voor onder doen. Heeft wat meer volume nodig, dat wel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Bornin schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:13:
Goeienavond,

Ben al vele jaren niet meer actief geweest op GoT maar waarschijnlijk zal ik jullie hier de komende tijd wel eens nodig hebben dus ik dacht ik meld me vast even 😁
Gaaf, een GT! Er is een apart topic voor Kia EV6 leveringen. Daar kun je meer vinden. Niet om de pret te drukken hoor, maar november…?? Meh 🫤 denk het niet… tenzij je november 2023 bedoelt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
FirePuma142 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Ik had hiervoor een Burmeister-installatie in de auto, maar ik vind deze er echt niet voor onder doen. Heeft wat meer volume nodig, dat wel.
Tja smaken verschillen dan denk ik. Ik denk als ik twee sonos one speakers in stereo zou plaatsen dat ik beter geluid had. En ik ben geen fan van Sonos.

Thuis een Yamaha Aventage versterker met Cambridge Audio speakers, geen echt premium hifi shit maar gewoon medium.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:45
Bornin schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:13:
Goeienavond,

Gefeliciteerd! 2023?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornin
Nee hoor dit jaar.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:28
Phusebox schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:58:
[...]

Tja smaken verschillen dan denk ik. Ik denk als ik twee sonos one speakers in stereo zou plaatsen dat ik beter geluid had. En ik ben geen fan van Sonos.

Thuis een Yamaha Aventage versterker met Cambridge Audio speakers, geen echt premium hifi shit maar gewoon medium.
Sonos is beter dan wat je in de EV6 hebt zitten? Denk dat dit niet een kwestie van smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:51:
[...]

Sonos is beter dan wat je in de EV6 hebt zitten? Denk dat dit niet een kwestie van smaak is.
Goed ook hier kan het mischien zijn dat er kwaliteitsverschillen in zitten ofzo, maar ja een dure Bluetooth speaker klinkt voor mij vrij gelijkwaardig, zeker als je een stereo paar hebt.

Na 5000 km inspelen mis ik nog steeds de bas en alles in midden en hoog klinkt erg troebel, weinig separatie van instrumenten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:48
Ik heb m'n EV6 nog niet.
Maar hoe speel ik straks Meridian het beste in?
Ik wil wel graag proberen door het inspelen het beste uit het systeem te halen.
Ben benieuwd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:26:
Ik heb m'n EV6 nog niet.
Maar hoe speel ik straks Meridian het beste in?
Ik wil wel graag proberen door het inspelen het beste uit het systeem te halen.
Ben benieuwd.
Gewoon gebruiken. Ik heb geen verschil gemerkt van de 1e km tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De klachten over het audiosysteem, gelden die alleen voor Meridian of ook voor de basisuitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mini-me schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:38:
De klachten over het audiosysteem, gelden die alleen voor Meridian of ook voor de basisuitvoering?
Ik ben blijkbaar de enige, of een van de weinige, met klachten dus zal wel aan mijn exemplaar liggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Ik ben blijkbaar de enige, of een van de weinige, met klachten dus zal wel aan mijn exemplaar liggen .
Nee, op internet kom je erg veel klachten over het Meridian systeem tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
[...]

Zeker niet, zoals hierboven ook vermeld lees ik er veel problemen over, met name toen de EV6 net uit was. Ik heb er in maart mee proefgereden en vond het geluid toen ook zeer matig, met name in de lage tonen, het leek wel alsof de subwoofer niet meedoet, zelfs als je in de equalizer de bass max omhoog plust. Mijn vrouw vond overigens hetzelfde en die is nog veel minder kritisch dan ik over de kwaliteit van geluid.

Sindsdien is er een update voor uitgekomen dus geen idee wat daar de invloed van is. Daarnaast zijn er meen ik drie kampen, namelijk: (1) het geluid is prima, (2) het geluid is prima na inspelen van de boxen, (3) het geluid is gewoon niet zo goed (tot zelfs slecht). Ik heb alle drie gezien in relatie tot zeer uiteenlopende muziekstijlen dus het is ook niet gezegd dat het systeem bepaalde genres prefereert :+ .

Referentiekader zal vast ook meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Zeker niet, zoals hierboven ook vermeld lees ik er veel problemen over, met name toen de EV6 net uit was. Ik heb er in maart mee proefgereden en vond het geluid toen ook zeer matig, met name in de lage tonen, het leek wel alsof de subwoofer niet meedoet, zelfs als je in de equalizer de bass max omhoog plust. Mijn vrouw vond overigens hetzelfde en die is nog veel minder kritisch dan ik over de kwaliteit van geluid.

Sindsdien is er een update voor uitgekomen dus geen idee wat daar de invloed van is. Daarnaast zijn er meen ik drie kampen, namelijk: (1) het geluid is prima, (2) het geluid is prima na inspelen van de boxen, (3) het geluid is gewoon niet zo goed (tot zelfs slecht). Ik heb alle drie gezien in relatie tot zeer uiteenlopende muziekstijlen dus het is ook niet gezegd dat het systeem bepaalde genres prefereert :+ .

Ja muziek en geluid blijft toch subjectief. Qua auto vergelijk ik het met een Fiesta, onze tweede auto, uit 2016 en een 1 serie met Harman Kardon pakket, de voorganger van de EV6.

De BMW had het beste geluid dat ik ooit in een auto ervaren heb. Als ik dat op een schaal van 10 dan een cijfer zou geven, waarbij ik de BMW dus 10 geef l, want ik heb nooit beter gehoord, dan scoort de Fiesta een 4 en de EV6 een magere 5.

Het is vooral super wisselvallig vind ik. Soms is de bas ok, en andere keren is er totaal geen bas. Ik denk dat de akoestiek van de auto ook meespeelt, want soms trilt de spiegel wel en voel je aan je benen de bas maar ervaren als bas geluid doe ik het dan niet.

Ik heb bij de dealer eens in een andere auto gezeten met een verkoper en gezegd dat ik het geluid slecht vond. Eerst kwam hij met praatjes van heb je dit al geprobeerd en dat, waarbij hij door de instellingen ging. Toen bleek dat ik dat al had gedaan vroeg hij wat ik hiervoor heb gehad en daarna zei hij "ja eigenlijk hoor ik dit niet te zeggen, maar ik vind het geluid ook echt niet goed als ik er mee rijdt en ik snap dat het tegenvalt als je van een BMW met HK komt... Je zult er mee moeten leren leven ben ik bang."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
sn0x0r schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Ik blijf het toch inderdaad raar vinden dat er zoveel verschil in zit qua beleving van het audio systeem. Daarom gaf ik aan bij Phusebox dat het denk ik niet een geval van smaak is maar iets niet goed in het systeem. Subwoofer die niet mee doet of te weinig, en geldt ook voor de tweeters misschien.

Ik heb EQ overal op nul staan en heb het gevoel dat als ik de sub base ga verhogen dat ik de speakers op blaas. zoveel bas komt nu er nu al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Heb je Meridian Horizon op aangepast staan en Meridian Inteli-q uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Ik blijf het toch inderdaad raar vinden dat er zoveel verschil in zit qua beleving van het audio systeem. Daarom gaf ik aan bij Phusebox dat het denk ik niet een geval van smaak is maar iets niet goed in het systeem. Subwoofer die niet mee doet of te weinig, en geldt ook voor de tweeters misschien.

Ik heb EQ overal op nul staan en heb het gevoel dat als ik de sub base ga verhogen dat ik de speakers op blaas. zoveel bas komt nu er nu al uit.
Ok what? Ik heb al alles geprobeerd, je hoort geen verschil of bas nu op 0 of 10 staat.

En sub base is helemaal geen instelling? Maar weet niet of je gewoon bas bedoelt.

Misschien hadden ze een tekort aan speakers en hebben ze gewoon goedkope shit erin gestopt en gedacht niemand merkt her verschil.

Zou wel eens bij iemand willen luisteren die het geluid zelf wel echt goed vind, als ik 1 op 1 kan vergelijken weet ik ook of het aan mijn installatie ligt. De dealer is helaas een uur rijden en vorige keer hadden ze enkel de showroom GT line staan die nul updates had, en naar mijn idee nog steeds beter klonk.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 23-07-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Heb je Meridian Horizon op aangepast staan en Meridian Inteli-q uit?
Ik heb echt alle instellingen al geprobeerd. Diverse video's gekeken en posts gelezen en een voor een getest maar meestal wordt het er alleen maar slechter op.

Nu staat inderdaad Horizon op aangepast en dan alles op 0 momenteel en intelli q uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Ok what? Ik heb al alles geprobeerd, je hoort geen verschil of bas nu op 0 of 10 staat.

En sub base is helemaal geen instelling? Maar weet niet of je gewoon bas bedoelt.
Ja bedoel gewoon bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
[...]

Misschien hadden ze een tekort aan speakers en hebben ze gewoon goedkope shit erin gestopt en gedacht niemand merkt her verschil.

Zou wel eens bij iemand willen luisteren die het geluid zelf wel echt goed vind, als ik 1 op 1 kan vergelijken weet ik ook of het aan mijn installatie ligt. De dealer is helaas een uur rijden en vorige keer hadden ze enkel de showroom GT line staan die nul updates had, en naar mijn idee nog steeds beter klonk.
Ik merk ook wel verschil. Heb zelf een lease peugeot 508 met focal er in zitten. Privee hebben we de KIA EV6. De KIA is de fijnere auto maar het geluid in de peu is echt tig keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Ik heb echt alle instellingen al geprobeerd. Diverse video's gekeken en posts gelezen en een voor een getest maar meestal wordt het er alleen maar slechter op.

Nu staat inderdaad Horizon op aangepast en dan alles op 0 momenteel en intelli q uit.
Jij hebt Android toch? Probeer eens de muziek af te spelen met jetAudio HD Music Player. Probeer eens het hoog en mid weg filteren en andersom en dan per speaker luisteren of ze iets doen.

Probeer daarna eens het geluid te tunen naar wens.

[ Voor 9% gewijzigd door Anunnaki op 23-07-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Het gebruik van verschillende kwaliteit onderdelen heb ik ook al eens aan gedacht. Onderdelen van verschillende leveranciers? Of misschien toch nog een verschil in kwaliteit in plus en gt-line?

In het verleden vaak genoeg een panel lottery meegemaakt met computer schermen of zelfs een MacBook pro in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mini-me schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:38:
Misschien mijn vraag nog eens herformuleren ;-)

Zijn er EV6 rijders met slechte ervaring met het basis audiosysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Dat is super zo snel een GT geleverd te krijgen. Dacht dat deze uitvoering een heeelllleeeeeeee lange levertijd hadden. Ben ik wel benieuwd van hoe en wat zoals lease of koop bij wie en komt uit Nederland of import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Alles over levering van de auto kan je hier kwijt
Joer in "Het KIA EV6 leveringen topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Ik hoop voor jou dat het geen loze beloften zijn. Ik heb de mijne vorig jaar in okt besteld en zal hem ten vroegste tegen Nov dit jaar hebben. Van iedereen die ik nu nog hoor die een GT besteld is het 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
Mini-me schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Hier geen klachten over het basissysteem. Wel een beetje weinig bas en midden standaard, maar dat is met de equalizer prima op te lossen. Ik ben geen audiofiel en luister vooral Spotify waarvan de kwaliteit ook al erg wisselt tussen tracks. Durf wel te zeggen dat het zeker niet blikkerig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49
FirePuma142 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Geheel mee eens.
Vond de burmeister ook niet geweldig, maar gewoon dikke prima.
Moet zeggen dat ik die van meridian eerst ook minder vond.
Maar nu wel weer dikke prima.
Je went er aan naar mijn mening (geloof niet echt in het inspelen van een installatie / luidsprekers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:06
Joer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Dat is super zo snel een GT geleverd te krijgen. Dacht dat deze uitvoering een heeelllleeeeeeee lange levertijd hadden. Ben ik wel benieuwd van hoe en wat zoals lease of koop bij wie en komt uit Nederland of import
Misschien paar bestellingen vrijgekomen gezien de recente prijsverhoging. Er was er volgens mij sowieso al 1 iemand hier op het forum die zijn bestelling had geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Geheel mee eens.
Vond de burmeister ook niet geweldig, maar gewoon dikke prima.
Moet zeggen dat ik die van meridian eerst ook minder vond.
Maar nu wel weer dikke prima.
Je went er aan naar mijn mening (geloof niet echt in het inspelen van een installatie / luidsprekers).
Duurt zeker een jaar of 4 dan voor je gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Tolga07 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Misschien paar bestellingen vrijgekomen gezien de recente prijsverhoging. Er was er volgens mij sowieso al 1 iemand hier op het forum die zijn bestelling had geannuleerd.
Ja klopt had een prijsverhoging van €4000,- gekregen en heeft hem geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Tolga07 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Ja maar die had ook 2023 als levertermijn. Ik dacht dat alle GT's die dit jaar nog zouden geleverd worden besteld waren voor die contractwijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Benieuwd wie de eerste is die het aandurft de deurpanelen te verwijderen om de boel te isoleren met bitumenmatten voor een beter audiogeluid.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
DaMenaz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:30:
Benieuwd wie de eerste is die het aandurft de deurpanelen te verwijderen om de boel te isoleren met bitumenmatten voor een beter audiogeluid.
Ik had een tijd geleden een link geplaats van iemand die de deurpanelen verwijderd en liet zien hoe het moet. Alleen hij deed er toen Led verlichting in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:30:
Zou liever alle speakers vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Van mij mag je. Ik zie de foto’s wel verschijnen. ;)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Waarom zou je het niet doen?
Vind maar eens speakers die passen. Dan moet je nog een nieuwe subwoofer en versterker. Heb ik helaas te weinig verstand van en niet handig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E vd Broek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik vroeg me af of je in de EV6 ook behalve FM en DAB ook nog middengolf ontvangst hebt?
Zou iemand dat voor mij kunnen checken?

Harvester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Als je AM bedoeld dat kan de EV6 ook ontvangen. Volgens mij heb ik het per ongeluk een keer aangezet.
E vd Broek schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:17:
Ik vroeg me af of je in de EV6 ook behalve FM en DAB ook nog middengolf ontvangst hebt?
Zou iemand dat voor mij kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E vd Broek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07-2022
Ja, ik bedoelde inderdaad AM
Bedankt!

Harvester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 19:51
@EricEB heb jij een oplossing gevonden om aanhangermodus terug te laten komen? Ik ben hem nu ook kwijt in het menu. De screenshots op dit forum zien er anders uit dan mijn menu. De aanhanger is dezelfde als waarmee ik eerder automatisch aanhangermodus kreeg. De dealer vroeg me na het weekend terug te komen, maar dan zit ik al in Frankrijk. De laatste software voor de terugroep actie is er laatst opgezet. Resetknop op het dashboard lost het ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Kleine bump ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
E vd Broek schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:51:
Ja, ik bedoelde inderdaad AM
Bedankt!
Staat gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 15:49
xxander968 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:01:
@EricEB heb jij een oplossing gevonden om aanhangermodus terug te laten komen? Ik ben hem nu ook kwijt in het menu. De screenshots op dit forum zien er anders uit dan mijn menu. De aanhanger is dezelfde als waarmee ik eerder automatisch aanhangermodus kreeg. De dealer vroeg me na het weekend terug te komen, maar dan zit ik al in Frankrijk. De laatste software voor de terugroep actie is er laatst opgezet. Resetknop op het dashboard lost het ook niet op.
Heb gelezen dat je effe de 12v accu kort afkoppelen.
Alleen durft niet iedereen dat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb geen problemen met het basis soundsysteem, werkt perfect.
Ik kan het naar mijn wens instellen en dat is voor mij het belangrijkste. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre mijn gehoor zich verhoudt tot de audiokenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:58:
[...]

Vind maar eens speakers die passen. Dan moet je nog een nieuwe subwoofer en versterker. Heb ik helaas te weinig verstand van en niet handig genoeg.
Ik vind het apart dat je bas mist overigens, ik heb de bas op +1 staan, en dan heb ik een hele rijke, diepe bas. Op meer dan dreunt het af en toe te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Burner-
  • Laatst online: 17-09 20:06
Zit er wellicht verschil tussen iPhone (CarPlay) en AA? Codecs?
Ik ben ook erg tevreden met de audio. Ik merk wel verschil tussen DAB en Spotify op CarPlay bijvoorbeeld. Vol geluid en goed afgestemd waar ik dat bij DAB niet echt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Ik vind het apart dat je bas mist overigens, ik heb de bas op +1 staan, en dan heb ik een hele rijke, diepe bas. Op meer dan dreunt het af en toe te veel.
Heb hem op +8 staan en enige dat het doet is dat de speaker in de deur wat rammelt maar bas horen of voelen doe je niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:11:
[...]

Heb hem op +8 staan en enige dat het doet is dat de speaker in de deur wat rammelt maar bas horen of voelen doe je niet echt.
Weet je wel zeker dat je subwoofer het doet? Bij +8 trilt hier de hele auto uit elkaar denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Weet je wel zeker dat je subwoofer het doet? Bij +8 trilt hier de hele auto uit elkaar denk ik zo.
Subwoofer doet ook niks voor mijn gevoel. Alle bas komt uit de deur speaker. Hoe kan ik het checken, zou je de bas achterin beter moeten horen als je in de kofferbak gaat luisteren?

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 23-07-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
-Burner- schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:02:
Zit er wellicht verschil tussen iPhone (CarPlay) en AA? Codecs?
Ik ben ook erg tevreden met de audio. Ik merk wel verschil tussen DAB en Spotify op CarPlay bijvoorbeeld. Vol geluid en goed afgestemd waar ik dat bij DAB niet echt heb.
DAB is gewoon radio en alle radiostation compressen heel de levendigheid uit het audio signaal.

Mag je never nooit vergelijken met Spotify, Apple Music, CD etc. Dus dat verschil dat je merkt klopt exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik ervaar hier exact hetzelfde met de lage tonen. Soms zelfs het gevoel dat ik de bas op -1 of zelfs -2 moet instellen.

Ook lees ik weleens dat men hem op 60 zet qua volume. 50 is bij mij echt max, en in een heel enkel geval bij een heel goed nummer gaat hij naar de 53. Meer durf ik niet, ik blaas alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:26:
Ik ervaar hier exact hetzelfde met de lage tonen. Soms zelfs het gevoel dat ik de bas op -1 of zelfs -2 moet instellen.

Ook lees ik weleens dat men hem op 60 zet qua volume. 50 is bij mij echt max, en in een heel enkel geval bij een heel goed nummer gaat hij naar de 53. Meer durf ik niet, ik blaas alles op.
Really? Hier minimaal 40 en op de snelweg minimaal 50 anders is het veel te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Subwoofer doet ook niks voor mijn gevoel. Alle bas komt uit de deur speaker. Hoe kan ik het checken, zou je de bas achterin beter moeten horen als je in de kofferbak gaat luisteren?
Toen ik bij de dealer was voor de P stand update stond er iemand naast me bij de balie die een hele nieuwe Subwoofer kreeg onder garantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornin
Joer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Ja weet je. ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Moest een nieuwe lease hebben en m'n werkgever kwam ineens met deze op de proppen. Geen idee hoe ze hier aan kwamen ineens.
Wilde eigenlijk een GT line maar soi 😋

I'll keep you updated 👍🏻

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Toen ik bij de dealer was voor de P stand update stond er iemand naast me bij de balie die een hele nieuwe Subwoofer kreeg onder garantie...
Maar goed moet eerst met iemand vergelijken voor ik weet of het defect is of dat het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Maar goed moet eerst met iemand vergelijken voor ik weet of het defect is of dat het aan mij ligt.
Jij komt uit Limburg toch? Dat is wel een flink eind bij mij uit de buurt. Misschien is er iemand met wie je kunt vergelijken uit de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
[...]

Je kan toch naar je dealer zodra die er een heeft staan. Dan kan je beide met elkaar vergelijken. Willen ze vast wel aan mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
[...]

Ben net in de auto gaan zitten en heb een liedje met bass (Spotify heeft toch playlist voor soundchecks) afgespeeld met het volume op 40 en de bass op +10. Knie tegen de deur en dan hoor je de bass heel goed te voelen.

En met de bass op +0 en volume op 60 is het een vreselijk geluid. Alles begint mee te resoneren

[ Voor 10% gewijzigd door JerJon op 23-07-2022 21:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor wie nog volgt.. ik ben deze zomer naar Frankrijk met de EV6. Auvergne / Haute Vienne / Dordogne.

Laden is niet zoals in Nederland op elke hoek van de straat beschikbaar (understatement), maar met het netwerk van IONITY is het reizen heel goed te doen. Ik heb twee keer even moeten wachten (bij IONITY), twee weken terug 5 min bij Orleans en vandaag ergens tussen 5 en 10 min bij Cressensac.

Ik had een Franse laadpas aangevraagd, die is totaal overbodig gebleken. Overal waar laadpalen zijn kan ik gewoon laden met de Nederlandse laadpas (ik gebruik die van KIA). Ook in een parkeergarage in Limoges waar onverwacht gewoon laadpalen waren.

Verder qua koffers een tip: de Eastpak Tranverz reiskoffer, 78 liter, past op zijn zij _precies_ in de kofferbak van de EV6. Zijn mooi, kwalitatief goed en je krijgt er zo makkelijk 3 naast elkaar in (ik heb er 2 en de ruimte er tussenin opgevuld met andere zaken).

Dan de tolbadge…ik krijg hem niet aan de praat. Wellicht ligt het aan mijn badge (al is hij minder dan 1 jaar oud), maar daarmee heb ik vooralsnog geen succes dus. Ik heb hem gelijk rechts van de plastic kap tegen het raam geplakt (bovenin).

Nog een nabrander: wat me opvalt is dat de EV6 veel zuiniger rijdt op N en D wegen in de bergen dan ik verwacht had. Eigenlijk is het verbruik niet of nauwelijks hoger (al helpt de lagere snelheid ongetwijfeld mee). Bergaf doet de recuperatie het echt goed (ik rijd daar in de praktijk volledig op de wings - achter het stuur - om af te remmen voor bochten of snelheid te verhogen na de bocht). Feitelijk: huidig gebruik na laden zit rond de 14,5kwh/100km (omgeving Sarlat).

[ Voor 16% gewijzigd door ruud76 op 27-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 09:10
[...]

Ja, ik ben er niet over te spreken. Met name het hoog is erg schel. Heb de equaliser op -4 staan voor high en dan is het soort van acceptabel maar mis toch wel wat midden in het geluid. Ondanks dat die op +2 is ingesteld. Bij muziek is het nog ok maar bij podcasts erger ik me regelmatig aan de schelle stem geluiden uit de tweeters. Zelfs mijn vrouw merkte het op en die is normaal niet echt kieskeurig qua technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:09:
[...]

Je kan toch naar je dealer zodra die er een heeft staan. Dan kan je beide met elkaar vergelijken. Willen ze vast wel aan mee werken.
Ik ga binnenkort al met @Wiliyama iets afspreken. De dealer is voor mij een uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:31:
[...]

Ben net in de auto gaan zitten en heb een liedje met bass (Spotify heeft toch playlist voor soundchecks) afgespeeld met het volume op 40 en de bass op +10. Knie tegen de deur en dan hoor je de bass heel goed te voelen.

En met de bass op +0 en volume op 60 is het een vreselijk geluid. Alles begint mee te resoneren
Ja ik voel de bas wel als ik mijn been tegen de deur heb maar dan is het meer plastic fantastic gevoel. Ik ervaar dan geen echt bas gevoel zoals het hoort. Thuis zet ik mijn voet ook niet op de subwoofer als ik muziek luister.

Met mijn hand op de subwoofer achterin voel ik wel dat ie wat doet dus kapot is ie niet. Misschien heeft de rubber kia mat achterin nog invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:17:
[...]

Ja ik voel de bas wel als ik mijn been tegen de deur heb maar dan is het meer plastic fantastic gevoel. Ik ervaar dan geen echt bas gevoel zoals het hoort. Thuis zet ik mijn voet ook niet op de subwoofer als ik muziek luister.

Met mijn hand op de subwoofer achterin voel ik wel dat ie wat doet dus kapot is ie niet. Misschien heeft de rubber kia mat achterin nog invloed?
Wellicht dat een spectrum analyzer app wat meer duidelijkheid kan verschaffen. Helemaal als je een en het zelfde liedje in 2 verschillende auto's gaat afspelen.

Ik heb de auto vol rubber matten (alle sets die er zijn) en vind het tot nu toe een mooi geluid, maar dat komt ook omdat de auto veel stiller is dan mijn vorige 308 Peugeot diesel. De akoestiek is zoveel anders dat ook de beleving voor mij anders is en ik ervaar dit als een prettige verandering.

Maar met je voeten op een speaker is ook voor mij geen dagelijkse bezigheid. Ik was in de veronderstelling dat jij van menig was dat je speakers kapot zouden zijn omdat je aangaf geen bas te horen. Nu begrijp ik dat die er dus wel is maar niet zoals je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JerJon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Wellicht dat een spectrum analyzer app wat meer duidelijkheid kan verschaffen. Helemaal als je een en het zelfde liedje in 2 verschillende auto's gaat afspelen.

Ik heb de auto vol rubber matten (alle sets die er zijn) en vind het tot nu toe een mooi geluid, maar dat komt ook omdat de auto veel stiller is dan mijn vorige 308 Peugeot diesel. De akoestiek is zoveel anders dat ook de beleving voor mij anders is en ik ervaar dit als een prettige verandering.

Maar met je voeten op een speaker is ook voor mij geen dagelijkse bezigheid. Ik was in de veronderstelling dat jij van menig was dat je speakers kapot zouden zijn omdat je aangaf geen bas te horen. Nu begrijp ik dat die er dus wel is maar niet zoals je zou willen.
Bedankt voor de tip. Zal eens een app zoeken.

Ik ben benieuwd als ik andere banden eronder heb hoe het gaat zijn, want op de snelweg vind ik de stilte een beetje tegenvallen.

Maar bebouwde kom en 80km wegen zijn heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb om te testen toch een Vgate icar pro gekocht, maar moet je die elke keer opnieuw insteken om te gebruiken? Zag dat ie bij mij uit blijft als ik e auto uit heb gehad en daarna weer start.

Volgens mij waren er meer mensen hier met die dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:56:
Heb om te testen toch een Vgate icar pro gekocht, maar moet je die elke keer opnieuw insteken om te gebruiken? Zag dat ie bij mij uit blijft als ik e auto uit heb gehad en daarna weer start.

Volgens mij waren er meer mensen hier met die dongle.
Ja die heb ik ook. Hij schakelt inderdaad na een aantal minuten uit. Ik heb de verlengkabel met schakelaar er tussen geplaatst. Moet een en ander wel nog netjes monteren zodat de schakelaar bedient kan worden, de dongel zichtbaar is en de klep weer dicht kan..nu hangt alles nog even los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
stimpyrulez schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Heb gelezen dat je effe de 12v accu kort afkoppelen.
Alleen durft niet iedereen dat aan.
Een verkoper gaf ook aan dat dit kon helpen maar dat zij dit niet mogen omdat een verkoper niet gekwalificeerd is. “Alles wordt dan gereset” aldus de verkoper en daar wilde ik net voor de vakantie niet aan. I-pedal rijdt ook met de vouwwagen prima, dus jammer dat het bereik nu niet klopt maar het is nu even niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
Wie wil weten hoe het alarm van de auto klinkt; ramen open doen, deur op slot en daarna via het open raam de deur opendoen met de deurhendel aan de binnenkant. Sleutel niet bij de auto uiteraard maar wel dichtbij genoeg om het alarm weer te stoppen. Ik heb geen alarm besteld maar het zit dus wel op de plus.

[ Voor 10% gewijzigd door xxander968 op 24-07-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:26:
Wie wil weten hoe het alarm van de auto klinkt; ramen open doen, deur op slot en daarna via het open raam de deur opendoen met de deurhendel aan de binnenkant. Sleutel niet bij de auto uiteraard maar wel dichtbij genoeg om het alarm weer te stoppen. Ik heb geen alarm besteld maar het zit dus wel op de plus.
Of gewoon in de auto gaan zitten, afsluiten met de sleutel en dan uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Ja die heb ik ook. Hij schakelt inderdaad na een aantal minuten uit. Ik heb de verlengkabel met schakelaar er tussen geplaatst. Moet een en ander wel nog netjes monteren zodat de schakelaar bedient kan worden, de dongel zichtbaar is en de klep weer dicht kan..nu hangt alles nog even los.
Maar bij opnieuw starten gaat ie dus ook niet meer aan? Dat is bij mij in ieder geval. Dan moet je wel met een kabel ertussen werken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik weet het, het is al tig keren voorbij gekomen maar het is al zo lang geleden, dus toch maar ff de vraag.

Vroege aanschaf van de EV6 geeft je een jaar lang gratis Kia Charge. En ervan uitgaande dat je aan de voorwaarde voldoet.

Als je het pakket “Easy” kiest krijg je dan automatisch het “Advanced” pakket? Of hebben jullie toch meteen bij de aanvraag gekozen voor het “ Advanced” pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Laatst online: 06-09 16:38
Anunnaki schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:12:
Ik weet het, het is al tig keren voorbij gekomen maar het is al zo lang geleden, dus toch maar ff de vraag.

Vroege aanschaf van de EV6 geeft je een jaar lang gratis Kia Charge. En ervan uitgaande dat je aan de voorwaarde voldoet.

Als je het pakket “Easy” kiest krijg je dan automatisch het “Advanced” pakket? Of hebben jullie toch meteen bij de aanvraag gekozen voor het “ Advanced” pakket?
Alleen als je een prereservering gedaan had in 2021 krijg je het advanced gratis. IK had de mijn in dec 2021 besteld maar krijg dat dus niet gratis. Kost je elke maand 10 euro. Heb het toen maar gelijk omgezet naar easy. Wel het ionity powerpack voordeel maar nu kost me elke laadbeurt wel een aantal eurocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
frank3523 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Alleen als je een prereservering gedaan had in 2021 krijg je het advanced gratis. IK had de mijn in dec 2021 besteld maar krijg dat dus niet gratis. Kost je elke maand 10 euro. Heb het toen maar gelijk omgezet naar easy. Wel het ionity powerpack voordeel maar nu kost me elke laadbeurt wel een aantal eurocent.
I know.
Vandaar ik het ook erbij vermelde, ervan uitgaand dat je aan de voorwaarde voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:09:
[...]

Of gewoon in de auto gaan zitten, afsluiten met de sleutel en dan uitstappen.
Inderdaad, ook de GT-line heeft alarm aan boord
Eerste keer ging bij mij het alarm af toen ik met de fysieke sleutel van binnenuit de achterklep opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Maar bij opnieuw starten gaat ie dus ook niet meer aan? Dat is bij mij in ieder geval. Dan moet je wel met een kabel ertussen werken ofzo.
Ja, de schakelaar uit/aan of inderdaad elke keer de dongel eruit en erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Staat meerdere keren duidelijk uitgelegd in dit draadje. Zoeken op vgate. Inclusief foto’s van kabel en opties hoe deze te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Wiliyama schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Inderdaad, ook de GT-line heeft alarm aan boord
Eerste keer ging bij mij het alarm af toen ik met de fysieke sleutel van binnenuit de achterklep opende.
Wat bedoel jij precies "met de fysieke sleutel achterklep van binnenuit..."? Hoe kan dat?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Kunnen we niet de vaak herhaalde items toevoegen aan de startpost met locatie van antwoord + steekwoord voor zoekopdracht?

Kom soms items tegen die al benoemd zijn.

Als we dit kunnen doen, dan zorgt dit dat de focus ligt op nieuwe zaken en tips ipv herhaling en oude koeien.

Dat zorgt er ook voor dat voor oudgedienden het leesplezier hoog blijft, en het voorkomt dat dit topic onnodig lang wordt.

Voorbeelden:
Coating waarom, waar op te letten
Charge actie
Vgate + kabel
Abrp instellen + voor/nadelen
Range (waarom geeft display x aan/ hoe wordt gemeten)
Geruchten

We kunnen het bijvoorbeeld zo doen dat per item 1 of 2 leden een stukje schrijven iom moderator.

Wet vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Ok dan ga ik toch maar een andere bestellen. Had wel gezocht op vgate maar blijkbaar dit toch niet gelezen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:06
Phusebox schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Ok dan ga ik toch maar een andere bestellen. Had wel gezocht op vgate maar blijkbaar dit toch niet gelezen dan.
OBDLink CX. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
xxander968 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:26:
Ja, de Plus heeft een alarm.
Toet toet!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Wiliyama schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Nu weet ik weer waarvoor in (nog) niet voor een dongle met ABRP ben gegaan. Lange ritjes plan ik het liefst van te voren, en dat gaat niet als de auto uit staat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
Hey everyone. Been a while and I see over 180 pages of posts since I last viewed!!!!

This was posted in the FB group https://www.facebook.com/...ermalink/757196798938295/

I am wondering if anyone knows someone who works for Meridian or even remembers who posted about the Sonos engineer who did an upgrade in the USA (I think)? Maybe if we can find someone who understands the amplifier the power of the crowd can find a solution for this issue 👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Phusebox schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Bij mij staat hij op +2 en de bas is erg vet. Is die subwoofer van jou wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Darksprout schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:30:
Hey everyone. Been a while and I see over 180 pages of posts since I last viewed!!!!

This was posted in the FB group https://www.facebook.com/...ermalink/757196798938295/

I am wondering if anyone knows someone who works for Meridian or even remembers who posted about the Sonos engineer who did an upgrade in the USA (I think)? Maybe if we can find someone who understands the amplifier the power of the crowd can find a solution for this issue 👍👍👍
You mean this?

EV6 speaker upgrade recommendations

@Loei123 had dacht ik dit klikkend geluid ook?? Dacht na een wasbeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anunnaki op 24-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Canby schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Wat bedoel jij precies "met de fysieke sleutel achterklep van binnenuit..."? Hoe kan dat?
De metalen sleutel. Zie hier:
YouTube: Kia EV6 How to exit via the Tailgate/trunk in Utility/Camping Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
markvw schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Bij mij staat hij op +2 en de bas is erg vet. Is die subwoofer van jou wel aangesloten?
Ja ik voel in de kofferbak wel licht iets. Maar nee, nauwelijks bas dus. Toch maar vergelijken en terug naar de garage er mee.

Edit: heb eens een paar subwoofer test nummers gespeeld en daar is het wel ok-ish behalve bij rock nummers met bas.

Maar om de bas echt vet te noemen, nee. Maar zal ook aan mijn referentiekader liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 24-07-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
I don’t think so as can’t find the reference to a sonos engineer. I think it’s likely it’s on the EV6forum somewhere but I couldn’t find it!
It was quite some time ago, and I think a woman posted it referencing her husband working for sonos and doing some work on the speakers throughout the EV6. Wish I’d bookmarked it as that the sort of person we all need right now the for spreading amp issues.

Have you had the SCU recall update yet? I got my letter from Kia NL yesterday but the recall has been out for about 5 weeks I think.
Anunnaki schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:45:
[...]

You mean this?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:45:
[...]

You mean this?

Wat voor klikkend geluid hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Heb bij het proefrijden ook het meridian geluidssyteem uitgeprobeerd, maar ik vond het soms heel kunstmatig... soms klonk het ok, soms ook echt ondermaats, zeker voor het aantal speakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:12:
Heb bij het proefrijden ook het meridian geluidssyteem uitgeprobeerd, maar ik vond het soms heel kunstmatig... soms klonk het ok, soms ook echt ondermaats, zeker voor het aantal speakers!
Dat is tijdens een proefrit niet te beoordelen natuurlijk.

Ik ben er echt zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Loei123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Dat is tijdens een proefrit niet te beoordelen natuurlijk.

Ik ben er echt zeer tevreden over.
Dat kan jij vinden maar het zou niet mogen opvallen bij een proefrit lijkt me... ik heb verschillende soorten muziek afgespeeld en met de settings gespeeld. ik had er meer verwachtingen van eerlijk gezegd. (14 speakers!) Je geluidsinstallatie went ook wel na een tijd natuurlijk maar ik had de indruk dat het niet beter was dan een 8 speaker systeem met sub, sorry hoor 😉
Het is daarom zeker niet slecht, maar ik heb al veel betere systemen gehoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Dat kan jij vinden maar het zou niet mogen opvallen bij een proefrit lijkt me... ik heb verschillende soorten muziek afgespeeld en met de settings gespeeld. ik had er meer verwachtingen van eerlijk gezegd. (14 speakers!) Je geluidsinstallatie went ook wel na een tijd natuurlijk maar ik had de indruk dat het niet beter was dan een 8 speaker systeem met sub, sorry hoor 😉
Het is daarom zeker niet slecht, maar ik heb al veel betere systemen gehoord...
Je verwachting baseren op de hoeveelheid speakers is natuurlijk een beetje raar. Het gaat meer om de kwaliteit van die speakers, en naar mijn mening is die zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Loei123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:40:
[...]

Je verwachting baseren op de hoeveelheid speakers is natuurlijk een beetje raar. Het gaat meer om de kwaliteit van die speakers, en naar mijn mening is die zeer goed.
Nu denk ik toch dat je van een 14 speaker systeem meer kan verwachten als dat van een 8 speaker systeem maar kom..jij je mening, ik die van mij 😉 kwaliteit is natuurlijk ook altijd belangrijk, maar het kwam bij mij soms ondermaats over, sorry ik ben niet de enige als je naar reviews zoekt... het is voor de meesten goed, maar zeker niet uitmuntend ofzo. Als het maar goed is voor jou natuurlijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Nu denk ik toch dat je van een 14 speaker systeem meer kan verwachten als dat van een 8 speaker systeem maar kom..jij je mening, ik die van mij 😉 kwaliteit is natuurlijk ook altijd belangrijk, maar het kwam bij mij soms ondermaats over, sorry ik ben niet de enige als je naar reviews zoekt... het is voor de meesten goed, maar zeker niet uitmuntend ofzo. Als het maar goed is voor jou natuurlijk 👍
Klopt helemaal wat je zegt.

Ik heb een review gezien waarin iemand beweerd onder de 80hz niks te horen.

Ik ben dan meer benieuwd naar de status van die persoon zijn gehoor...

Of wellicht zijn er meerdere exemplaren met problemen zoals ook @Phusebox ervaart.
Pagina: 1 ... 179 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic