woerdensliesje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:43:
Ik heb de afgelopen maanden enkele auto's getest door ze kort te leasen. Dit om een auto goed te kunnen proberen voordat ik hem koop. Ik had mijn oog al een tijdje op de EV6, bij de testrit ging het geweldig. ik heb hem twee weken geleden binnen gekregen maar loop eigenlijk tegen best wat grotere en kleinere problemen aan. Zouden jullie me kunnen helpen bepalen of dit normaal is voor de auto of een probleem? Ik ga namelijk binnenkort naar de dealer met de auto voor het start probleem:
- De auto vertikt het soms om te starten. Hij wil alleen maar in N en P en geeft dan af en toe een melding dat de auto al in de versnelling staat. Het accu lampje staat dan aan + het handrem lichtje maar geen oranje sleutel zoals sommige hier genoemd hebben. Na een aantal keer uit en weer aandoen van de hele auto gaat hij het soms opeens weer doen maar ik heb de logica niet ontdekt. Is dit een gebruiksprobleem waarbij de auto een heel erg exacte volgorde van handelen vereist of is er meer aan de hand? opgelost met workaround
-
De auto maakt een flink geluid als een opstijgend vliegtuig naarmate snelheid toeneemt. Dit is na de eerste dagen opgelost en nog niet teruggekeerd. opgelost
-
De auto laadt ongelooflijk langzaam op het gewone stopcontact. Ik heb 2 andere auto's gereden met vergelijkbare accu grootte en die waren in zo'n 22 uur opgeladen. De EV6 duurde 35 uur om van zo'n 35% naar 70% te gaan. Dat lijkt me heel extreem en veel langer dan specs? opgelost
- Navigatie geluid switcht van wat wel in het stuur lijkt te zijn naar de gewone speakers. Ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer hij wat doet maar ik moet hierdoor het volume van de navigatie constant aanpassen. Die in het stuur staat namelijk erg zacht en dimt de radio niet, die in de gewone speakers staat vrij hard en dimt de voor of linker speaker. Kan dit op de een of andere manier ingesteld of aangepast worden? Ik vond die in het stuur wel cool als ik daar op kan vertrouwen dat het zo blijft.
- Ik heb mijn thuis locatie ingesteld als thuis. Ik kom er echter niet achter wat ik nu tegen spraakherkenning kan zeggen om daadwerkelijk de navigatie op thuis in te stellen. Iemand een tip?
De meeste problemen zijn opgelost of heb ik inmiddels een alternatief voor. Ik ben nog steeds superblij met de auto en denk dat het, voor wat er momenteel beschikbaar is, de beste keuze voor mij is. Ik denk dat ik binnenkort tot aankoop over wil gaan.
Nog 1 probleem wat erbij is gekomen, als ik gebeld wordt terwijl ik via Apple Carplay verbonden ben breekt al het geluid. Ik kan het telefoontje niet horen, maar ook daarna, en na ontkoppelen van Carplay werkt het geluid van navigatie of radio niet meer. Alleen uit de auto gaan en op slot doen lost dit op. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog wel wat vragen, vooral voor de keuze tussen GT plus en GT-line.
1. Het licht bij rijden in het donker vind ik erg matig, helpen de matrix LED lampen van de GT-line hierbij? Of zijn die juist slechter? Ik heb af en toe wat klachten langs zien komen?
2. Is de HDA2 van de GT-line in te stellen als regulier HDA mocht ik er niet tevreden mee zijn? Ik ben super blij met de huidige manier van werken met de HDA, zo intuitief, in tegenstelling tot de tesla 3(onze andere auto) die veel meer een eigen willetje heeft en waarbij ik het volledig uit heb gezet.
3. Ik gebruik momenteel Apple Carplay voor mijn navigatie, zowel om de 2 problemen uit de vorige post te omzeilen en omdat Google maps me minder vaak richting afgesloten wegen navigeert en accurater is met verkeersdrukte. Het viel me op dat de navigatie signalen dan niet achter het stuur zichtbaar zijn, betekent dit dat de head-up display dan ook nutteloos is? Of werkt dat wel? Nog andere voordelen aan head up display? Of een combinatie van de 2 systemen misschien?
4. De GT-line heeft een autonome noodremassistentie. Iemand hier ervaringen mee? Ik ben een beetje huiverig omdat de GT-plus regelmatig in de noodrem schiet als ik achteruit mijn oprit afrijd en er op de weg een flink stuk verderop nog verkeer rijd. Nou ben ik op dat moment nog niet op de weg maar als hij dat soort beslissingen op de openbare weg gaat maken voel ik me toch onveilig.
Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp