Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kliklakloe
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-08 11:54
Je linksys router krijgt een ip adres uit het subnet van de dhcp server van je delta router in plaats van een publiek op adres van de wan kant. Vandaar ook het dubbele NAT. Dus je moet zorgen dat de dhcp subnetten van de twee routers niet hetzelfde zijn. Of anders je linksys router een statisch ip adres geven.

@nero355 Die delta modem kan niet in bridge modus zoals dat bij de ziggo modem wel kan. Dat was ook de discussie waar het over ging.

[ Voor 18% gewijzigd door kliklakloe op 05-07-2023 14:54 ]

Middelharnis Solaredge 4900Wp Oost-west PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
kliklakloe schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:51:
@nero355 Die delta modem kan niet in bridge modus zoals dat bij de ziggo modem wel kan. Dat was ook de discussie waar het over ging.
Dat meen je niet! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kliklakloe
Ok, het zal wel aan mij liggen maar ik snap de grap niet zo. Je post is nogal verwarrend voor iemand die vragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
Zojuist een huawei HN8010Ts besteld op die poolse website. voor 135 euro blijkbaar. shipping kosten geen idee ik heb op de optie 0,00 geklikt en dan zouden ze het nog gaan berekenen. Ik heb een bestelbevestiging, Alleen geen idee waar ik geld naartoe moet overmaken. wordt nergens aan gegeven. creditcard was geen optie alleen money transfer.

Dus ik hoop dat later nog te horen te krijgen, het is niet echt duidelijk in ieder geval. Kan iemand delen hoe dat gegaan is die bestelling? en hoe lang duurde de levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvanninhuijs
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-08 13:31
Ik heb zojuist ook een bestelling gedaan. Alles staat op de invoice die je krijgt kwa betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
mvanninhuijs schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:51:
Ik heb zojuist ook een bestelling gedaan. Alles staat op de invoice die je krijgt kwa betaling
Bij mij staan er geen betalingsgegevens in de bevestigingsmail.

Welke verzend optie heb jij gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvanninhuijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ns7ZU2hM8Ca298cWCBGUoHWNtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUfgCTg1etMF4W74OO3j95s1.jpg?f=fotoalbum_large

@kliklakloe zie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
Aha bedankt. ik heb op individual pricing geklikt, dan zal ik later wel te horen krijgen wat het moet kosten. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Bedankt!

Zojuist ingelogd op de Nokia en LAN op 192.168.0.x gezet. Daarna Ziggo modem los en de Linksys in LAN poort 4 van de Nokia geprikt en alles bleef gewoon naar behoren werken.

Ik ga einde maand naar Polen voor werk. Misschien laat ik daar wel zo'n Huawei bezorgen door een Poolse collega. Dan kan ik die Linksys is gaan vervangen voor wat beters (eigen setup met Ubiquiti) in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raymonvdm schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:40:
Terwijl ik aan het wachten ben op Huawei ook al een Fritz SFP XGS-PON converter in mijn handen gedrukt gekregen, maar heeft iemand die al eens geprobeerd in een SFP cage van bijvoorbeeld een Mikrotik?

https://fritzshop.nl/glasvezel/1198-fritzsfp-xgspon.html

Ik weet niet of de PON intelligentie ook in de software van de Fritzbox zit, of dat de SFP dit helemaal zelf kan regelen. Vanavond thuis proberen natuurlijk :-)
Nope. Is een “domme” SFP, waarbij de intelligentie (?) in de Fritzbox zelf zit.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Scidd0w schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:34:
Dan kan ik die Linksys is gaan vervangen voor wat beters (eigen setup met Ubiquiti) in de toekomst.
Alles is relatief hé! ;)

HINT : Ga dan wel voor een DIY Router of een MikroTik i.p.v. de hedendaagse UniFi Routers rommel! :X
ernstoud schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:57:
Nope. Is een “domme” SFP, waarbij de intelligentie (?) in de Fritzbox zelf zit.
Zoals al zo vaak is uitgelegd... :O

Jammer dat men niet de Search gebruikt en de TS de TS niet heeft bijgewerkt ondertussen! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

[grapje]Iemand die compleet los wil gaan op Genexis ONT's om ze werkend te maken voor Delta :+

Hier liggen er een aantal:
https://www.troostwijkauc...m/03-47664-35383-9366643/[/grapje]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:08:
HINT : Ga dan wel voor een DIY Router of een MikroTik i.p.v. de hedendaagse UniFi Routers rommel! :X
[...]
Heb je nog een tip voor een of meerdere modellen van MikroTik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:08:
[...]

Alles is relatief hé! ;)

[...]
Ik zie je hint heel vaak voorbijkomen, en ik lees nu al een tijdje mee in het Zelfbouw project: Firewall / Router / AP topic. Maar dat is ook niet de holy grail. Je moet aardig wat diepgaande kennis hebben voor bepaalde problem solving en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd. Unifi kan voor veel mensen denk ik een goede stap zijn om als 'prosumer' aan de slag te gaan zonder meteen alles custom te gaan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 06-07-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Senaxx schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Ik zie je hint heel vaak voorbijkomen, en ik lees nu al een tijdje mee in het RobertMe in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP" topic. Maar dat is ook niet de holy grail. Je moet aardig wat diepgaande kennis hebben voor bepaalde problem solving en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd. Unifi kan voor veel mensen denk ik een goede stap zijn om als 'prosumer' aan de slag te gaan zonder meteen alles custom te gaan doen.
naast unifi hebben ze ook nog hun edgerouter serie.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvanninhuijs
mrc4nl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Ik ben sinds kort overgestapt naar Opnsense (had nog wat hardware liggen) en heb daarvoor altijd een edgerouter lite gehad. Voor de edgerouter heb ik kort een usg gebruikt van unifi die had wat weinig mogelijkheden wat betreft vlans en firewalls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:32
Het is bijna een repost maar alle UDM's zijn overal de deur weer uit. Voor de 1gbps+ abbo's gebruik ik naar volle tevredenheid de Vigor 3910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
MR_VIPER schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:46:
[grapje]Iemand die compleet los wil gaan op Genexis ONT's om ze werkend te maken voor Delta :+

Hier liggen er een aantal:
https://www.troostwijkauc...m/03-47664-35383-9366643/[/grapje]
Ik zou dan toch gaan voor een Nokia of Huawei en geen Genexis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
ik ga een aantal Nokia XS010Q's bestellen. iemand die er eventueel ook 1 wil voor 135 ish euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:47:
ik ga een aantal Nokia XS010Q's bestellen. iemand die er eventueel ook 1 wil voor 135 ish euro?
Net te laat, heb een huawei bestelt voor 182 euro :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@Brentjuh2000 Count me in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
iedereen die er 1 wil. stuur mij even een PB . dan zet ik je op mijn lijst. dan weet ik hoeveel ik er moet bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanninhuijs
Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:54:
iedereen die er 1 wil. stuur mij even een PB . dan zet ik je op mijn lijst. dan weet ik hoeveel ik er moet bestellen!
Net een dag te laat kreeg net uit polen het verzendlabel 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:47:
Als het goed is krijg ik er volgende week al eentje, maar mag ik vragen hoe je er aan komt?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
ndonkersloot schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Als het goed is krijg ik er volgende week al eentje, maar mag ik vragen hoe je er aan komt?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
ndonkersloot schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:28:
[...]

een van mijn collega's gaat naar de US voor een aantal dagen.
en daar zijn ze beter te krijgen.
en neemt er een aantal mee voor mij.

en ik dacht laat ik is aan de mede tweakers denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
justdaboo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:29:
Het is bijna een repost maar alle UDM's zijn overal de deur weer uit. Voor de 1gbps+ abbo's gebruik ik naar volle tevredenheid de Vigor 3910.
Mooi dingetje, maar wel aan de prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:03:
[...]

Nice, goed geregeld :) (y) !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
Scidd0w schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:56:
Heb je nog een tip voor een of meerdere modellen van MikroTik?
Gewoon de RB5009 en de rest negeren! :Y)
Senaxx schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:58:
Ik zie je hint heel vaak voorbijkomen, en ik lees nu al een tijdje mee in het Zelfbouw project: Firewall / Router / AP topic. Maar dat is ook niet de holy grail. Je moet aardig wat diepgaande kennis hebben voor bepaalde problem solving en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.
Ik weet niet wat je hebt gelezen, maar pfSense/OPNsense/OpenWRT installeren en dan een beetje rondclicken in de webGUI kan in principe iedereen! :)
Unifi kan voor veel mensen denk ik een goede stap zijn om als 'prosumer' aan de slag te gaan zonder meteen alles custom te gaan doen.
Het probleem is alleen dat de meesten die het tegenwoordig kopen geen Prosumer zijn en de verkeerde verwachtingen hebben... ;)
mrc4nl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:01:
Dat spul is zo goed als EOL en kan je gerust doorstrepen! ;)
Senaxx schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:14:
Mooi dingetje, maar wel aan de prijs!
Nog steeds beter besteed geld dan een UDM Pro/SE wat mij betreft! :)

* nero355 heeft jarenlang DrayTek modellen gebruikt voor ADSL2+/VDSL en was diep teleurgesteld in de UniFi USG 3P daarna... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brentjuh2000 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:03:
[...]

Voor de goede orde; dan zit er een US power adapter bij. Je kunt dan de adapter van het door Delta geleverde Nokia onding gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
ernstoud schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Voor de goede orde; dan zit er een US power adapter bij. Je kunt dan de adapter van de door Delta geleverde adapter gebruiken.
correct :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb zelf de ccr1009-7g-1c-1s+pc, blijft fijn spul Mikrotik.

[ Voor 10% gewijzigd door ndonkersloot op 06-07-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appletower
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-09 16:31
Vandaag mijn Nokia xs-010x-q uit Canada mogen ontvangen. Voordat ik hem morgen bij DELTA laat registreren, zojuist even aangezet, laptop erop aangesloten en een reset uitgevoerd. Nu kom ik wel op de weginterface, maar na het inloggen met het default user en password vraagt hij op het volgende scherm om een "New ONT ID (PLOAM psw)". Wat moet ik hier invullen om verder te geraken op de interface?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Appletower Volgens mij niets, gewoon op de ‘More info’ knop klikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHGn-rvVQrx4iucdF6n0qatA8MQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/syfMJmXmp7DU0EkxPK2mKaRz.png?f=user_large

[ Voor 78% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Hallo iedereen,

Door alle berichten/ advies lijkt het erop alsof ik denk ik het verkeerde PON ID aan Delta heb doorgegeven.
Wat ik heb doorgegeven is 12345678 in plaats van het ook genoemde HWTC12345678

Sorry voor de domme vraag: welk van de twee is nu goed?

Dank voor jullie hulp nogmaals!

Grt,

TG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheGuy schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:53:
Hallo iedereen,

Door alle berichten/ advies lijkt het erop alsof ik denk ik het verkeerde PON ID aan Delta heb doorgegeven.
Wat ik heb doorgegeven is 12345678 in plaats van het ook genoemde HWTC12345678

Sorry voor de domme vraag: welk van de twee is nu goed?

Dank voor jullie hulp nogmaals!

Grt,

TG
HWTC en de laatste 8 cijfers van het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Duizend keer dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi Ernst, helemaal super dat je helpt. Ik heb nu ook de ONT ID op mijn lijstje staan om morgen door te geven aan Delta. En dan natuurlijk hopen dat het activeren niet al te lang gaat duren. Dank! Grt, TG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymonvdm
Zojuist DPD aan de deur met mijn Poolse Huawei, toch nog best snel met twee dagen uit polen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-07 16:25
raymonvdm schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:26:
Zojuist DPD aan de deur met mijn Poolse Huawei, toch nog best snel met twee dagen uit polen binnen.
Goedemorgen,

Ik heb de Huawei ook aangeschaft ivm het niet in bridge kunnen van het Nokia modem (XGS-PON)
Kun je vertellen welke instellingen ik allemaal moet doen om het werkend te krijgen (alleen internet, Vlan 100 als het goed is)?
En heb je ook de optische kabel uit het Nokia modem gebruikt?

Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hallo iedereen,

Met dank aan tweakers zoals ernstoud, heb ik Delta de juiste waardes door kunnen geven en heb nu via de Huawei internet. Op deze Huawei heb ik een set (2stuk) Deco XE75 aangesloten in de hoop dat ik nu een mooie stabiele maar bovenal snelle wifi verbinding zou hebben.
Jammer genoeg kom ik niet aan/ uit boven de 500Mbit. De Deco's zijn aangesloten als router (=standaard instelling), ik heb op de Deco app IPTV/ VLAN aangevinkt met een aangepast profiel (want Delta staat niet in de Deco lijst van ISP's) en het Internet VLAN aangevinkt, met een Internet VLAN ID: 100, Internet VLAN prioriteit 0, geen 802.1Q Tag en de IPTV VLAN aangevinkt.

Ik moet toegeven dat het technisch nogal boven mijn pet uitgaat soms maar is er iemand die mij kan helpen om de snelheid omhoog te krijgen?

Dank voor jullie moeite alvast!

Grt,

TG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:03:
Hallo iedereen,

Met dank aan tweakers zoals ernstoud, heb ik Delta de juiste waardes door kunnen geven en heb nu via de Huawei internet. Op deze Huawei heb ik een set (2stuk) Deco XE75 aangesloten in de hoop dat ik nu een mooie stabiele maar bovenal snelle wifi verbinding zou hebben.
Jammer genoeg kom ik niet aan/ uit boven de 500Mbit. De Deco's zijn aangesloten als router (=standaard instelling), ik heb op de Deco app IPTV/ VLAN aangevinkt met een aangepast profiel (want Delta staat niet in de Deco lijst van ISP's) en het Internet VLAN aangevinkt, met een Internet VLAN ID: 100, Internet VLAN prioriteit 0, geen 802.1Q Tag en de IPTV VLAN aangevinkt.

Ik moet toegeven dat het technisch nogal boven mijn pet uitgaat soms maar is er iemand die mij kan helpen om de snelheid omhoog te krijgen?

Grt,

TG
Bedoel je die snelheid via WiFi? Of heb je die bedraad gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
de snelheid via wifi. Mijn laptop heeft geen utp aansluiting dus bedraad testen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:03:
Hallo iedereen,

Grt,

TG
Hallo TG,

Geweldig dat het gelukt is.
Ben wel erg benieuwd wat er nu precies in de Huawei ingesteld moet worden?

Vwb de wifi zit ik daar zelf ook al een poosje mee te knooien, met Deco's achter de Nokia nu.
Ik heb me door menig expert laten vertellen dat je echt niet veel verder dan die ca. 500 Mbit ivm het half duplex wifi verhaal.
Heb zelf geupgreaded van de X20 naar X50 set, maar dat maakt niks uit, je kan alleen comfortabeler meer apparaten gelijktijdig laten draaien, omdat ik 1200 naar 2x 1200 ben gegaan metvdezw upgrade, je haalt dus ongeveer 50% van een enkele 1200.
Was van plan om ook de X60 en zelfs eventueel XE75 testen, maar als ik jou verhaal zo lees kan ik me de moeite besparen.....
Wat dat betreft is het knullig van Delta om de M5 set bij te leveren, die is nog langzamer. Heb ze dat aangegeven, met de opmerking erbij dat ze eigenlijk wifi apparatuur moeten leveren die de abo snelheid wel haalt.
Ken overigens maar weinig situaties waar je Wifi zoveel snelheid nodig hebt. Pc's en Server etc. Zitten toch bekabeld en daar haal ik de snelheid makkelijk.

Hoop as. week te kunnen testen met de Huawei in bridge en dan de X50 set in routing mode er achter.

Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:19:
de snelheid via wifi. Mijn laptop heeft geen utp aansluiting dus bedraad testen is lastig.
Tja. Dan is er niet veel te verbeteren denk ik. Zoals bekend; de claims over de theoretische snelheid van WiFi zijn nonsens als je naar de realiteit kijkt. Je zou voor WiFi 6 wel een wat hogere snelheid verwachten maar WiFi kwaliteit is van zoveel externe factoren afhankelijk zoals het kanaal, storingen, je laptop, drivers, bezetting op het kanaal, zonnepanelen (omvormers!), LED lampen etc. etc.

Koop voor je laptop dit en meet dan eens bedraad:

https://www.bol.com/nl/nl/l/ethernet-adapters/7106/

Ik heb hier een WiFi 5 Unifi access point. Theoretisch dus 1200Mbps. Op 5 meter afstand met een binnenmuur ertussen blijft er 250 Mbps. over. Je ziet het verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 07-07-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi ernstoud, dank voor je bericht. Ik denk niet dat er iets aan de Huawei moet worden veranderd (of als ik het fout heb hoor ik dat graag) maar dat er iets met de Deco instellingen anders moet. Ook deze ochtend iemand van tp-link. Deco helpdesk gesproken en die vertelde me dat ik misschien zelfs wel de pech heb dat de snelheid niet hoger zal zijn vanwege "het berekenen van de VLAN waarde" o.i.d. Abracadabra voor mij dus. Hopelijk heeft iemand voor mij/ ons de gouden tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Nog even wat extra info over mijn 'oude' situatie: toen ik nog de Nokia modem/ router had waarvan ik de wifi had uitgeschakeld, liep er vanaf de Nokia een nieuwe utp6a kabel naar een unmanaged tp-link switch met 2.5 Gbit op elke poort. Op een van deze poorten had ik een Fritzbox 6000 access point/ repeater. In betere tijden/ op goede momenten haalde ik met deze Fritz een wifi sterkte van 900 mbit als ik naast de Fritz stond, met mijn samsung s22 in de hand die ook wifi6 aankan. Dan is het toch raar dat de deco's het niet aankunnen?
De Huawei zou met een uitgangpoort van 10Gbit, toch voldoende signaal moeten leveren voor de Deco's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:26:
Hoi ernstoud, dank voor je bericht. Ik denk niet dat er iets aan de Huawei moet worden veranderd (of als ik het fout heb hoor ik dat graag) maar dat er iets met de Deco instellingen anders moet. Ook deze ochtend iemand van tp-link. Deco helpdesk gesproken en die vertelde me dat ik misschien zelfs wel de pech heb dat de snelheid niet hoger zal zijn vanwege "het berekenen van de VLAN waarde" o.i.d. Abracadabra voor mij dus. Hopelijk heeft iemand voor mij/ ons de gouden tip
Aan de Huawei is niets in te stellen. Logisch want de functionaliteit voor de eindgebruiker is eigenlijk niets anders dan media conversie van glas naar ethernet.

Berekenen van de VLAN waarde… zucht. Daar haalt iemand VPN en VLAN door elkaar. Een VPN is een versleutelde verbinding en dat kost wel performance maar daar hebben we het nu niet over.

Met een WiFi verbinding kun je wel wat instellen, protocol en frequentieband (802.11n/ac/ax, 2.4 en 5 GHz). Sons ook max. zendvermogen en uiteraard het kanaal. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkst. In NL hebben we maar weinig kanalen (36-48) waarbij hoog vermogen mogelijk is. Hogere kanalen zoals 54 zijn DFS, dat wil zeggen lager vermogen en het kanaal moet vrij blijven als er radar gedetecteerd wordt. Dus zie je vaak iedereen in je omgeving op kanaal 36 waarbij iedereen elkaar stoort.

Kortom; kijk eens of kanaal veranderen helpt. En zet in ieder geval de XE75 op dat wat je notebook ook aan kan (802.11ac of ax).

Wat voor notebook heb je in gebruik? Beetje modern? WiFi 5 of 6? Drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:34:
Nog even wat extra info over mijn 'oude' situatie: toen ik nog de Nokia modem/ router had waarvan ik de wifi had uitgeschakeld, liep er vanaf de Nokia een nieuwe utp6a kabel naar een unmanaged tp-link switch met 2.5 Gbit op elke poort. Op een van deze poorten had ik een Fritzbox 6000 access point/ repeater. In betere tijden/ op goede momenten haalde ik met deze Fritz een wifi sterkte van 900 mbit als ik naast de Fritz stond, met mijn samsung s22 in de hand die ook wifi6 aankan. Dan is het toch raar dat de deco's het niet aankunnen?
De Huawei zou met een uitgangpoort van 10Gbit, toch voldoende signaal moeten leveren voor de Deco's?
Had je 1 enkel wifi punt, dus geen Mesh waarschijnlijk?
Met alleen en enkel het Nokia modem op wifi benader je de 1 gbps ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:34:
Daar blijkt maar weer uit dat het voodoo is… totaal onverklaarbaar. Wellicht stond de Fritzbox dus anders ingesteld zoals ik al noemde. Naast mijn Unifi access point staat een Apple 802.11ac Time Capsule. Vrijwel dezelfde instellingen. Haalt niet de snelheid van de Unifi. Waarom niet? Geen idee.

Denk wel dat er wellicht bij je verbetering mogelijk is als je in de XE75 nog wat kunt tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
Hoi, Allereerst mijn laptop: ja, dat is een wifi5 maar ik heb net de test gedaan met de laptop van mijn vrouw (wifi6) en ook daarmee wil het niet echt vlotten met de snelheid. Zoals aangehaald, mijn mobiel is ook wifi6.

Voor wat betreft de Fritz6000, daarvan was er enkel 1 aangesloten op de switch en toch was hij (in het begin) vrij snel beneden (waar hij stond in de woonkamer) en boven (werk/ logeerkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuy
de nvidia shield pro 4k had ik bedraad aangesloten op de switch en daarmee haalde ik die Gbit wel totdat de kwaliteit van Delta's signaal steeds vaker slecht en instabiel te noemen was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:49:
[...]

Gewoon de RB5009 en de rest negeren! :Y)

[...]
Alleen krijg ik de RB5009 nog steeds niet werkend bij Delta via de SFP+ poort. Dan krijg ik nog steeds geen ip, met een losse media converter wel. Als je daar mee kan leven is de 5009 een heel mooi ding.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brentjuh2000
tot vandaag 23.59 neem ik nog verzoeken aan. daarna laat ik ze bestellen!

er is veel vraag naar ruim 15 personen hebben zich gemeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:46
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:45:
Een bridge vinkje in de huidige Nokia zou ik ook goed vinden maar dat duurt zo lang...
Heel tof dat je het regelt. Ben benieuwd of er ook zoveel in de tas gaan passen.

Edit: ik lees net dat de ONT ook significant minder stroom gebruikt dan de All-in-one. Niet verkeerd!

[ Voor 13% gewijzigd door hans_lenze op 07-07-2023 17:14 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:36:
Met een WiFi verbinding kun je wel wat instellen, protocol en frequentieband (802.11n/ac/ax, 2.4 en 5 GHz). Sons ook max. zendvermogen en uiteraard het kanaal. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkst.

In NL hebben we maar weinig kanalen (36-48) waarbij hoog vermogen mogelijk is.
Hogere kanalen zoals 54 zijn DFS, dat wil zeggen lager vermogen en het kanaal moet vrij blijven als er radar gedetecteerd wordt.
Dus zie je vaak iedereen in je omgeving op kanaal 36 waarbij iedereen elkaar stoort.
Dat valt allemaal wel mee hoor! :)

Daarnaast heb je het dan over 5 GHz en dat is lang geen 2.4 GHz die zelfs op de laagste waarde eigenlijk te ver komt door allerlei obstakels heen! :| :/
ernstoud schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:40:
Naast mijn Unifi access point staat een Apple 802.11ac Time Capsule. Vrijwel dezelfde instellingen. Haalt niet de snelheid van de Unifi. Waarom niet? Geen idee.
Klinkt als een bug die je zou kunnen submitten bij beide partijen! :)
TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:58:
de nvidia shield pro 4k had ik bedraad aangesloten op de switch en daarmee haalde ik die Gbit wel totdat de kwaliteit van Delta's signaal steeds vaker slecht en instabiel te noemen was.
Opzich kan de Nvidia Shield TV Console 2015/2015 Pro/2017/2019 "Tube"/2019 Pro soms ook rare gebreken vertonen door het hele Google Android TV gezeik van de laatste jaren dus probeer eens gewoon iets super cheaps en simpels als dit : Intel NUC Kit DN2820FYKH
Of een soortgelijk model van een andere fabrikant! ;)

Ik heb in https://tweakers.net/aanbod/ zulke kastjes van bijvoorbeeld Gigabyte weg zien gaan voor € 50 en zo'n ding in huis hebben om af en toe wat ermee te rommelen is nooit verkeerd! d:)b
3dmaster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:02:
Alleen krijg ik de RB5009 nog steeds niet werkend bij Delta via de SFP+ poort. Dan krijg ik nog steeds geen ip, met een losse media converter wel. Als je daar mee kan leven is de 5009 een heel mooi ding.
Dan heb je het over AON Glasvezel neem ik aan :?

En heb je dat nog getest met de laatste firmware waarin een hoop SFP/SFP+ problemen zijn gefixt ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:45:
[...]

tot vandaag 23.59 neem ik nog verzoeken aan. daarna laat ik ze bestellen!

Waar gaat het precies om als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Johan H schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Waar gaat het precies om als ik vragen mag?
Nokia XS-010Q voor 135 ish euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:18:
[...]

Klinkt als een bug die je zou kunnen submitten bij beide partijen! :)
Apple ziet me aankomen… De laatste Time Capsule dateert van 2013 _/-\o_ .

Goed ding overigens. Draait NetBSD, SSH toegang. Prima router, 2Gb. NAS voor backups en 802.11ac hoog vermogen omdat je US kanalen kunt instellen :+ .

Maar goed de Unifi Aircube AC doet het nog beter. POE, kost weinig, draait OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kliklakloe
raymonvdm schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:26:
Ah dat is snel, ik heb vandaag t&t code ontvangen. Mijn verbinding van delta gaat pas 4 augustus in dus dan moet hij wel ruim op tijd er zijn.

Kan iemand mij soms vertellen of het de bedoeling is dat ik eerst de nokia modem van delta zelf aansluit op de dag dat mijn abbo ingaat? of kan ik meteen met de huawei ONT aan de slag en laten registreren bij delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:34:
Apple ziet me aankomen… De laatste Time Capsule dateert van 2013 _/-\o_ .
Ow ja... die zijn EOL inderdaad... O-)
Goed ding overigens. Draait NetBSD, SSH toegang. Prima router, 2Gb. NAS voor backups
*O* NetBSD *O*

"It will even run on your toaster!" :+
en 802.11ac hoog vermogen omdat je US kanalen kunt instellen :+ .
En dan over DFS kanalen zeuren! LOL! :P
Maar goed de Unifi Aircube AC doet het nog beter. POE, kost weinig, draait OpenWRT.
Dat is geen UniFi produkt : https://store.ui.com/us/en/products/acb-ac ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kliklakloe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:55:
[...]

Ah dat is snel, ik heb vandaag t&t code ontvangen. Mijn verbinding van delta gaat pas 4 augustus in dus dan moet hij wel ruim op tijd er zijn.

Kan iemand mij soms vertellen of het de bedoeling is dat ik eerst de nokia modem van delta zelf aansluit op de dag dat mijn abbo ingaat? of kan ik meteen met de huawei ONT aan de slag en laten registreren bij delta?
Deze vraag is vele keren beantwoord. Om te weten of je verbinding goed werkt zou ik eerst het Delta modem gebruiken. En dan de Huawei ONT registreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
ernstoud schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Deze vraag is vele keren beantwoord. Om te weten of je verbinding goed werkt zou ik eerst het Delta modem gebruiken. En dan de Huawei ONT registreren.
Niet om te weten maar om te activeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:36:
Echte mannen zeuren niet :F , maar kopen een AP die aan de eisen voldoet :+ .
Nog echtere mannen gebruiken gewoon DFS Channels en stellen hun apparatuur zo in dat ze niet 20+ dBi alle kanten op hoeven te stralen! >:) :P :+
Ok. Ubiquiti dan. Slak, zout. Zoiets ;w.
Ik had vroeger een leraar die altijd zei : "Noem het beestje bij zijn naampje!" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:39:
[...]
Ik had vroeger een leraar die altijd zei : "Noem het beestje bij zijn naampje!" ;)
Ik had er ook een, mijnheer Blauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Nokia XS-010Q voor 135 ish euro
Die lijkt verdacht veel op de Huawei?
Plug and play of ook instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Johan H schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Als je zoekt op tweakers zie je dat dit de meest gewilde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Als je zoekt op tweakers zie je dat dit de meest gewilde is
Ok, kom hier ook maar net inrollen, omdat ik op zoek ben naar instellingen voor de Huawei.
(Heeft er iemand printscreens of misschien wel een configuratie file?)

En de Nokia zou dus ook werken met Delta XGS-PON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Johan H schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Ok, kom hier ook maar net inrollen, omdat ik op zoek ben naar instellingen voor de Huawei.
(Heeft er iemand printscreens of misschien wel een configuratie file?)

En de Nokia zou dus ook werken met Delta XGS-PON?
helaas geen config file.

de Nokia wordt bij diverse non-delta providers geleverd. en bij Delta zakelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
nero355 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:18:
[...]

[...]

Dan heb je het over AON Glasvezel neem ik aan :?

En heb je dat nog getest met de laatste firmware waarin een hoop SFP/SFP+ problemen zijn gefixt ?!
AON inderdaad
Yes, laatste firmware 7.10.1 staat er op. Maar helaas zit de fix voor dit probleem er nog niet bij :/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justdaboo
Johan H schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKvepi4LafLF8vCw3uQ7GNQfviM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waKwKDLa4I6byFRvvSVUgtiq.jpg?f=fotoalbum_large

De Nokia is een stukje groter… ik vind het fijn als ik opties heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
justdaboo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]

De Nokia is een stukje groter… ik vind het fijn als ik opties heb :)
👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Enn..... gesloten. 18 mensen hebben zich aangemeld voor een Nokia XS-010-Q

Ik heb het doorgegeven aan mijn collega en die gaat ze inkopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
Brentjuh2000 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Enn..... gesloten. 18 mensen hebben zich aangemeld voor een Nokia XS-010-Q

Ik heb het doorgegeven aan mijn collega en die gaat ze inkopen!
Klinkt alsof er binnenkort een aantal Huawei's vrij komen :). En wat extra support werk in de komende sprint voor @R3D :)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:30:
[...]
En wat extra support werk in de komende sprint voor @R3D :)
Ik denk dat SCRUM te modern is voor Delta. Geen zelf aanmelden van ONT op de portal, geen keuze zelf CGNAT disablen… weinig tot geen communicatie met de klant over voortgang… basisprincipe bij SCRUM.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

kleine kanttekening, voor degene die denken dat ik op de helpdesk of back-office zit… dus niet.
Ik zit op de afdeling die het Core netwerk designed/implementeert/beheerd.
Wat ik op dit forum doe gebeurt in mijn vrije tijd, dus voordat we pb’s gaan
sturen voor zaken van de helpdesk …
Ik kan (en wil ) niet in de systemen van de front-office,
wil je cgnat uit , bel eerst de helpdesk.
Wil je je device laten registreren, bel de helpdesk.
Als er iets in de reguliere tools vastloopt/crashes/niet doet wat het hoort te doen mag je me best een berichtje sturen en ik kan een kijkje nemen als ik er tijd voor heb.
Ik help graag , maar ik ben niet het alternatief voor de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk9999_33
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-08 17:06
Ik heb mijn Huawei HN8010Ts ook ontvangen en aangesloten. Met dank aan alle goede adviezen!

Ik heb een DMP (niet de SE) en gebruik nu poort 10 als WAN poort met een SFP module. Dat werkt prima, en ik zie dat de verbinding de 2000 Mbps aantikt. Heel mooi. Nu wil ik de poort 11 gebruiken met een SFP module om ook een werkplek bedraad lekker snel aan te sluiten (met een nieuw getrokken cat7 kabel). Nu krijg ik die poort 11 niet aan de gang helaas. De SFP modules heb ik even omgewisseld om te checken, paar andere kabels geprobeerd... maar helaas. Ook verschillende snelheden geprobeerd (naast automatisch), maar er gebeurd niets. Enig idee?

Op mijn DMP kan ik volgens mij één VLAN instellen. Is er een mogelijkheid om ook mijn voip telefoon te koppelen aan een DMP?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84o9nUWffSIx2oonr3BF084JZRw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZIBQyXUfyGIKM0ikjvH2zLKl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door hk9999_33 op 08-07-2023 13:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
R3D schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:15:
kleine kanttekening, voor degene die denken dat ik op de helpdesk of back-office zit… dus niet.
Als er iets in de reguliere tools vastloopt/crashes/niet doet wat het hoort te doen mag je me best een berichtje sturen en ik kan een kijkje nemen als ik er tijd voor heb.
En ik denk dat de community hier je heel dankbaar is. Het is bijzonder fijn een aanspreekpunt te hebben op het moment dat je vastloopt in de standaard processen zoals bij een helpdesk.

Tip: spreek goed af met je werkgever wat je wel en niet hier mag zeggen/doen. Te vaak raakt een community een waardevol contact kwijt omdat er strubbelingen ontstaan daarover. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• justdaboo
R3D schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:15:
Goed gesproken! En nogmaals fantastisch om bij complexe(re) vragen een extra technisch oog te hebben!

Iets heel anders… het valt me trouwens wel op dat er mensen heel slecht zijn om de search te gebruiken of om zich even in te lezen vanaf de eerste post…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
Goedemiddag,

Is er iemand die mij kan en wil helpen hoe de Huawei te configureren?
Ik wil dinsdag graag een poging wagen het aan de gang te krijgen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justdaboo
Johan H schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:54:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Staat duidelijk en uitgebreid in dit topic…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
justdaboo schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Staat duidelijk en uitgebreid in dit topic…
Oh ok, ik ben ergens bij blz 90 binnen gevallen.
Klein hintje waar ergens misschien ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Johan H schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:54:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Je hoeft niets te configureren op de Huawei. Aan de helpdesk HWTC12345678 doorgeven waarbij 12345678 de laatste 8 cijfers van het serienummer zijn. Kan zijn dat helpdesk ook om MAC address vraagt, dat staat achterop de sticker.

Op router VLAN100 koppelen (taggen) aan de WAN poort van de router.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
ernstoud schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:23:
[...]

Je hoeft niets te configureren op de Huawei. Aan de helpdesk HWTC12345678 doorgeven waarbij 12345678 de laatste 8 cijfers van het serienummer zijn. Kan zijn dat helpdesk ook om MAC address vraagt, dat staat achterop de sticker.

Klaar.
Ok, bedankt!
Ik had begrepen dat ik een Vlan 100 moest configureren in de Huawei, maar als dat niet hoeft scheelt dat alweer!
Ik ga laten weten of het gelukt is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Johan H schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Ok, bedankt!
Ik had begrepen dat ik een Vlan 100 moest configureren in de Huawei, maar als dat niet hoeft scheelt dat alweer!
Ik ga laten weten of het gelukt is of niet.
Voor het gemak kun je de Huawei beschouwen als een mediaconverter. Glas naar ethernet. Niets aan in te stellen. Er is wel een GUI maar daar kun je weinig mee, en is bovendien min of meer onbenaderbaar na registratie. Als je zoekt in deze thread dan vind je daar wel info over.

(En ja, het is geen “pure” mediaconverter; het device doet veel meer, zoals identificatie, authenticatie, encryptie, biedt een interface voor remote beheer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
ernstoud schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:44:
[...]

Voor het gemak kun je de Huawei beschouwen als een mediaconverter. Glas naar ethernet. Niets aan in te stellen. Er is wel een GUI maar daar kun je weinig mee, en is bovendien min of meer onbenaderbaar na registratie. Als je zoekt in deze thread dan vind je daar wel info over.

(En ja, het is geen “pure” mediaconverter; het device doet veel meer, zoals identificatie, authenticatie, encryptie, biedt een interface voor remote beheer etc.)
Ok,, bedankt.
De Ziggo box in bridge kwam je inderdaad ook niet meer in.

Moet straks dus alleen uitvogelen hoe de Vlan in de Deco (X50) in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
Thnks mn!!!💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
hk9999_33 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:42:
Ik heb mijn Huawei HN8010Ts ook ontvangen en aangesloten. Met dank aan alle goede adviezen!

Ik heb een DMP (niet de SE) en gebruik nu poort 10 als WAN poort met een SFP module. Dat werkt prima, en ik zie dat de verbinding de 2000 Mbps aantikt. Heel mooi. Nu wil ik de poort 11 gebruiken met een SFP module om ook een werkplek bedraad lekker snel aan te sluiten (met een nieuw getrokken cat7 kabel). Nu krijg ik die poort 11 niet aan de gang helaas. De SFP modules heb ik even omgewisseld om te checken, paar andere kabels geprobeerd... maar helaas. Ook verschillende snelheden geprobeerd (naast automatisch), maar er gebeurd niets. Enig idee?

Op mijn DMP kan ik volgens mij één VLAN instellen. Is er een mogelijkheid om ook mijn voip telefoon te koppelen aan een DMP?

[Afbeelding]
Ik denk dat je jouw vragen beter hier kunt stellen: [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
hk9999_33 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:42:

[Afbeelding]
Bijna goed! :)

Hij moet gewoon wat config meuk jatten van de IPTV gebruikers : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Want Multiple WAN VLAN Interfaces gaat gewoon nog steeds niet via die kreupele webGUI van de UniFi Controller helaas! :| Na al die jaren... :F
Johan H schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:18:
De Ziggo box in bridge kwam je inderdaad ook niet meer in.
Volgens mij kon ik dat wel doen bij een vriend toen die nog Ziggo had, maar goed... niet relevant voor in dit topic verder :)
justdaboo schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:53:
Iets heel anders… het valt me trouwens wel op dat er mensen heel slecht zijn om de search te gebruiken of om zich even in te lezen vanaf de eerste post…
Al reports van ingestuurd, maar blijkbaar hebben ze het te druk of zo...?!

Echt jammer om te zien dat er niemand de Search bovenaan het topic gebruikt, want er hebben zoveel mensen vreselijk veel moeite in het uitleggen van alles gestoken het afgelopen jaar grofweg!

Dat de TS verdwenen lijkt te zijn helpt trouwens ook niet mee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
[...]

Klaar.
Goedemiddag,

Ik heb even geïnformeerd bij Delta en ze vragen ook het PON id. Waar haal ik die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
ernstoud schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Dat is die HWTC12345678.
Ok,
Kn ook even duren zeiden ze, gelukkig kan ik de Ziggo nog even gebruiken😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvc6Er38Qrgmy3TFX3I6Wr7M2Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cACkiZqAUX9ArSlwZCgdWUIV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Even een kleine update wat betreft het gebruik van de HN8010Ts, sinds vanochtend staat het LOS led rood te knipperen en PON led is uit.
Categorie 5 van deze manual : “ The ONT is not connected to fibers or does not receive optical signals.”

Geen internet. Aan en uitzetten heeft geen effect. Helpdesk gaat ermee aan de slag. Standaard antwoord: 1 tot 5 werkdagen doorlooptijd.
Iemand ervaring mee? Mijn postcode geeft geen storingsmelding. Ik hoop niet dat het zo’n gevalletje ‘meneer heeft eigen modem dus eigenlijk verantwoordelijkheid’ gaat worden.

Update: morgen komt VolkerWessels monteur om alles na te meten.

[ Voor 29% gewijzigd door jinglewood op 10-07-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan H
Was vandaag op tijd thuis, dus zojuistv de Huawei aangeprikt en aangemeld.
Spannend...... we houden u op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan H
[...]

Klaar.
Ben alleen nog benieuwd, heb de Vlan in de Deco (X50) net ingesteld, maar zie geen optie om een poort te 'raggen' is dat hier niet van toepassing misschien?

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.