TheGuy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:03:
Hallo iedereen,
Met dank aan tweakers zoals ernstoud, heb ik Delta de juiste waardes door kunnen geven en heb nu via de Huawei internet. Op deze Huawei heb ik een set (2stuk) Deco XE75 aangesloten in de hoop dat ik nu een mooie stabiele maar bovenal snelle wifi verbinding zou hebben.
Jammer genoeg kom ik niet aan/ uit boven de 500Mbit. De Deco's zijn aangesloten als router (=standaard instelling), ik heb op de Deco app IPTV/ VLAN aangevinkt met een aangepast profiel (want Delta staat niet in de Deco lijst van ISP's) en het Internet VLAN aangevinkt, met een Internet VLAN ID: 100, Internet VLAN prioriteit 0, geen 802.1Q Tag en de IPTV VLAN aangevinkt.
Ik moet toegeven dat het technisch nogal boven mijn pet uitgaat soms maar is er iemand die mij kan helpen om de snelheid omhoog te krijgen?
Dank voor jullie moeite alvast!
Grt,
TG
Hallo TG,
Geweldig dat het gelukt is.
Ben wel erg benieuwd wat er nu precies in de Huawei ingesteld moet worden?
Vwb de wifi zit ik daar zelf ook al een poosje mee te knooien, met Deco's achter de Nokia nu.
Ik heb me door menig expert laten vertellen dat je echt niet veel verder dan die ca. 500 Mbit ivm het half duplex wifi verhaal.
Heb zelf geupgreaded van de X20 naar X50 set, maar dat maakt niks uit, je kan alleen comfortabeler meer apparaten gelijktijdig laten draaien, omdat ik 1200 naar 2x 1200 ben gegaan metvdezw upgrade, je haalt dus ongeveer 50% van een enkele 1200.
Was van plan om ook de X60 en zelfs eventueel XE75 testen, maar als ik jou verhaal zo lees kan ik me de moeite besparen.....
Wat dat betreft is het knullig van Delta om de M5 set bij te leveren, die is nog langzamer. Heb ze dat aangegeven, met de opmerking erbij dat ze eigenlijk wifi apparatuur moeten leveren die de abo snelheid wel haalt.
Ken overigens maar weinig situaties waar je Wifi zoveel snelheid nodig hebt. Pc's en Server etc. Zitten toch bekabeld en daar haal ik de snelheid makkelijk.
Hoop as. week te kunnen testen met de Huawei in bridge en dan de X50 set in routing mode er achter.
Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!