8.
HAM verliest het dus voornamelijk in de tweede sector, maar in het algemeen remt VER net iets later, stuurt scherper in kan dus eerder weer op het gas.Edd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:33:
@Barturion Ik zou de reactie van @asing nog eens lezen. Want wat je vraagt, staat er precies in.
Lap Comparison tussen VER en HAM
[YouTube: 2021 Bahrain Grand Prix - Verstappen vs Hamilton Qualifying Battle]
Klikken, want FOM..
Wat me ook opvalt aan die video is dat het schermpje op het stuur van de Mercedes gewoon afleesbaar is, maar die van de RB nauwelijks. Zal daar nog een filter overheen zitten ofzo? Je ziet alleen af en toe de toerenbegrenzer/schakelindicator lampjes aanschieten.
Misschien zo een privacy filter misschien inderdaad, waarmee alleen onder bepaalde hoek te zien is?gwystyl schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:35:
[...]
HAM verliest het dus voornamelijk in de tweede sector, maar in het algemeen remt VER net iets later, stuurt scherper in kan dus eerder weer op het gas.
Wat me ook opvalt aan die video is dat het schermpje op het stuur van de Mercedes gewoon afleesbaar is, maar die van de RB nauwelijks. Zal daar nog een filter overheen zitten ofzo? Je ziet alleen af en toe de toerenbegrenzer/schakelindicator lampjes aanschieten.
Race begint om 17.00 toch?
Inmiddels is dat 8 uur en 11 minuten, maar over 8 uur zijn we nog niet onderweg.
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 28-03-2021 08:50 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Haas heeft dan ook letterlijk niets veranderd aan hun auto, terwijl andere teams dat wel gedaan hebben.Hippocampus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:37:
[...]
Goeiendagschotel wat heeft Haas het weer goed voor elkaar. Gelukkig hebben ze nog wat ervaring achter het stuur om feedback te geven en alles uit die auto te persen. Oh wacht.
Nou waren mijn verwachtingen niet hoog toen ze in 2016 instapte maar het lukte ze toch om beter te worden.
Tot 2019 dan, want vanaf daar ging het weer gestaag bergafwaarts. Ik snap de ontwikkel stop wel met betrekking tot volgende reglementsveranderingen maar het is altijd jammer om teams zo af te zien glijden.![]()
(Williams doet ook nog steeds zeer hier trouwens)
Haas gaat op eigen kracht geen punt scoren in 2021. Hopelijk staan ze er in "22 weer.BBTM schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Haas heeft dan ook letterlijk niets veranderd aan hun auto, terwijl andere teams dat wel gedaan hebben.
Inderdaad, risky keuze gezien het een groot gedeelte gesponsorde team is. Mag aannemen dat dat in helder overleg is gegaan..BBTM schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:57:
[...]
Haas heeft dan ook letterlijk niets veranderd aan hun auto, terwijl andere teams dat wel gedaan hebben.
“ Haas says it has abandoned development of its 2021 Formula 1 car in a move that it says carries some "risk" of dropping it down the order.”
https://www.motorsport.co...2021-car-steiner/5530487/
Dat de Ferrari motoren/aangedreven teams bovenaan staan is geen verassing, behalve Haas maar die geven aan dat 2021 al een verloren jaar gaat worden.Hippocampus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:37:
[...]
Goeiendagschotel wat heeft Haas het weer goed voor elkaar. Gelukkig hebben ze nog wat ervaring achter het stuur om feedback te geven en alles uit die auto te persen. Oh wacht.
Nou waren mijn verwachtingen niet hoog toen ze in 2016 instapte maar het lukte ze toch om beter te worden.
Tot 2019 dan, want vanaf daar ging het weer gestaag bergafwaarts. Ik snap de ontwikkel stop wel met betrekking tot volgende reglementsveranderingen maar het is altijd jammer om teams zo af te zien glijden.![]()
(Williams doet ook nog steeds zeer hier trouwens)
Nu de reglementen zijn gewijzigd ben ik dus benieuwd of de verschillen tussen 2020 en 2021 in de lijn der verwachtingen liggen en welke teams er procentueel meer achteruit zijn gegaan.
Eigenlijk is >2 sec bizar veel voor een team als Mercedes. Ik had een stuk minder verwacht. Ook de 3 tiende in 2021 is best verrassend maar als ik HAM zo rustig ziet praten zie ik nog wel een leuk seizoen tegemoet. Die zal ongetwijfeld meer informatie hebben dan wij bij elkaar. Gelukkig hebben ze zich al redelijk herpakt na de wintertesten. Eigenlijk zit ik helemaal niet te wachten op een RBR suprematie dit jaar. Gewoon twee a drie teams die kunnen strijden zou gewoon fijn zijn

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 28-03-2021 09:09 ]
1. VER
2. HAM
3. BOT
Of wat denken jullie?
2. HAM
3. BOT
Of wat denken jullie?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat lijkt me meest waarschijnlijke, maar vrees wel voor een technical issue bij RB, hopen dat het allemaal goed gaat lopen vandaag. Eventueel wordt het dan:
1. HAM
2. VER
3. BOT
maar in principe zou RB het eens voor elkaar moeten hebben.
PER, HAM, NOR.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja dat heeft Red Bull al een aantal seizoenen volgens mij. In ieder geval vorig jaar ook al.miekol schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Misschien zo een privacy filter misschien inderdaad, waarmee alleen onder bepaalde hoek te zien is?
Right! my bad.Gynnad schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Race begint om 17.00 toch?
Inmiddels is dat 8 uur en 11 minuten, maar over 8 uur zijn we nog niet onderweg.
BOT zit volgens mij echt niet lekker in die auto. Ik hoop op:Snowdog schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:19:
[...]
Dat lijkt me meest waarschijnlijke, maar vrees wel voor een technical issue bij RB, hopen dat het allemaal goed gaat lopen vandaag. Eventueel wordt het dan:
1. HAM
2. VER
3. BOT
1. VER
2. GAS
3. HAM
Ben ik eens. Bottas reed niet echt goed, maar wel in een auto die de 2e qualitijd kan rijden. Als ik de race pace kijk wat Hamilton reed zou je zeggen dat bottas daar achter zou moeten zitten.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De pole heb ik alvast goed in F1Pool.net

Dan oogt de Red Bull toch zenuwachtiger of niet? HAM zijn stuur oogt veel rustiger.Edd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:33:
Lap Comparison tussen VER en HAM
[YouTube: 2021 Bahrain Grand Prix - Verstappen vs Hamilton Qualifying Battle]
Klikken, want FOM..
Mijn boefje is liev!
Hoppa, Race Day!
Ik heb er zó onwijs veel zin in. 
Ik hoop op de volgende uitslag:
1) VER
2) HAM
3) LEC
Echter, ik verwacht dat MAZ op een bepaald moment z'n wagen van de baan af rijdt en we met een SC opgescheept zitten - in het voordeel van MERC uiteraard (as per usual, want RBR reageert doorgaans niet scherp op dit soort situaties). Daarnaast zit BOT niet lekker in zijn auto, dus dat zal geen spektakel worden. LEC zal de verrassing van de dag worden, Ferrari back on track!
Anyhow, in het geval van de bovenstaande voorspelling is de volgende uitslag realistischer:
1) HAM
2) VER
3) LEC
Disclaimer: Bovenstaande voorspellingen zijn enkel hypothetisch en kunnen niet onderbouwd worden. Het hechten van waarde aan dergelijke voorspellingen, inclusief eventuele teleurstellingen, zijn voor ieders verantwoordelijkheid; mij treft geen blaam.
1) VER
2) HAM
3) LEC
Echter, ik verwacht dat MAZ op een bepaald moment z'n wagen van de baan af rijdt en we met een SC opgescheept zitten - in het voordeel van MERC uiteraard (as per usual, want RBR reageert doorgaans niet scherp op dit soort situaties). Daarnaast zit BOT niet lekker in zijn auto, dus dat zal geen spektakel worden. LEC zal de verrassing van de dag worden, Ferrari back on track!
Anyhow, in het geval van de bovenstaande voorspelling is de volgende uitslag realistischer:
1) HAM
2) VER
3) LEC
Disclaimer: Bovenstaande voorspellingen zijn enkel hypothetisch en kunnen niet onderbouwd worden. Het hechten van waarde aan dergelijke voorspellingen, inclusief eventuele teleurstellingen, zijn voor ieders verantwoordelijkheid; mij treft geen blaam.
Kan me vergissen maar volgens mij heeft Max toch ook al wel eens een race gewonnen doordat ze wel scherp reageerden en heeft Hamilton toch ook regelmatig een race verkloot zien worden door een te late reactie van Mercedes.Yonix schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:13:
Hoppa, Race Day!Ik heb er zó onwijs veel zin in.
1) VER
2) HAM
3) LEC
1) HAM
2) VER
3) LEC
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Vooral ook omdat het bijna net zoveel is als Haas die dus helemaal niks veranderd hebben.vhal schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Eigenlijk is >2 sec bizar veel voor een team als Mercedes. Ik had een stuk minder verwacht.
Zijn de tokens naar een cupholder gegaan of zo
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Statisch gezien heeft MERC de afgelopen races meer voordeel gehad van een SC, dan elk ander team. Die uitspraak durf ik wel te doen.Lekker Ventje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:16:
[...]
Kan me vergissen maar volgens mij heeft Max toch ook al wel eens een race gewonnen doordat ze wel scherp reageerden en heeft Hamilton toch ook regelmatig een race verkloot zien worden door een te late reactie van Mercedes.
Misschien dat @f1bythenumbers hier iets in aan kan vullen?
Goeiemorgen
Hier alvast een klassiekertje om fijn mee wakker te worden en opwarmen voor vanmiddag!
Mooi stukje geschiedenis.. en die geluiden

Hier alvast een klassiekertje om fijn mee wakker te worden en opwarmen voor vanmiddag!
Mooi stukje geschiedenis.. en die geluiden

What were the rest of today's F1 grid up to when Kimi and Fernando made their debuts? 🤔
— Formula 1 (@F1) 28 maart 2021
Nine of them hadn't even started school yet... 👀🧒#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/cOKmUebg1U
Wat andere stats voor Bahrein (en F1
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het is natuurlijk tweedelig. In je eerste reactie gaf je aan dat Red Bull niet lekker reageert op SCs. Maar dat doen ze juist vaak genoeg wel. Zoals bv China 2018 waar ze meteen reageren met een double stack pitstop. Hamilton, die tussen Verstappen en Ricciardo in rijdt en dus ook voldoende tijd moest hebben om te reageren op SC pit echter niet terwijl die, net als de rest van het veld, oudere banden heeft en daardoor een makkelijke prooi is. En hetzelfde voor Brazilië 2019. Ook daar reageert Red Bull meteen op een SC en is er "paniek" bij Hamilton omdat hij niet pit. Als in de slotronden vervolgens weer een SC komt dan durft het team geen beslissing te maken en besluit Hamilton zelf te pitten terwijl die dat eigenlijk nooit meer goed kon maken.Yonix schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:19:
[...]
Statisch gezien heeft MERC de afgelopen races meer voordeel gehad van een SC, dan elk ander team. Die uitspraak durf ik wel te doen.
Misschien dat @f1bythenumbers hier iets in aan kan vullen?
Echter is er ook een andere kant. En dat is überhaupt geluk hebben met het vallen van de SC, en dat heeft Mercedes wel vaker. Of beter gezegd, Hamilton wil nog wel eens langer dan de rest doorrijden op zijn banden, en zo nu en dan wil nog wel eens een SC komen als de meeste al gepit hebben. Waardoor Hamilton dus een gratis pitstop heeft ten opzichte van zijn concurrenten. Maar dat heeft uiteraard niks te maken met reageren op een SC, maar is puur geluk met het feit dat de SC komt als ze nog moeten pitten.
In dat opzicht lijkt Mercedes juist strategisch ook zwak te zijn. Zowel het reageren op SCs, maar ook gewoon. Zie bv ook Australië 2017 (IIRC). Vettel rijdt aan de leiding en moet nog pitten, Hamilton rijdt tweede en heeft al gepit. Het team vertelt hem de hele tijd dat hij niet harder hoeft te gaan omdat ze toch in Vettels pit window rijden en ze ook veilig zitten als er een SC komt. Vervolgens komt er een VSC, Vettel pit, en rijdt met twee vingers in de neus weer voor Hamilton de baan op. Waarbij Toto naderhand aangaf dat het om een software fout ging. Maar dat is toch gewoon een fout van jewelste, als je zo berekend rijdt en vervolgens de mist in gaat.
Voor mij blijft het raar. James Allison zegt dat het vanzelf duidelijk wordt waar Mercedes de tokens aan gespendeerd heeft. Maar dat men nog niet wilde laten zien waaraan, om het moeilijker te maken het nog snel te kopiëren.Shinji schreef op zondag 28 maart 2021 @ 07:35:
[...]
Ik weet het niet zeker maar als je ze besteed hebt, zit het dan niet per definitie al op de auto? Wat is zeg maar het moment dat tokens gebruikt worden, is dat wanneer je je nieuwe onderdeel begint te ontwerpen, deze klaar is en indient bij de FIA maar nog niet op de auto hoeft te zetten (waarom zou je dat niet doen?) of op het moment dat je het daadwerkelijk gebruikt.
Het tweede of laatste lijkt mijn het meest logisch, maar het tweede kan ik mij niet voorstellen dat je het dan niet zou gebruiken dus dan zit het er al op, maar is voor ons niet bekend waar aan. Dat is volgens mij ook hoe de meesten hier de uitspraken interpreteren.
Maar wat kopiëren dan? Er is (nog) niets te zien op de zigzag vloer na.
Hierboven zeg jij ook dat het er waarschijnlijk al op zit maar niet bekend waaraan. Als het makkelijk te kopiëren is zou je het mijns inziens toch goed moeten kunnen zien?
Ik ben waarschijnlijk gewoon achterdochtig. Ook door de woorden van Toto dat er nog iets aan zit te komen wat DAS zou doen verbleken.
Anyway niemand weet het nog dus we zien wel.
Voorlopig eerst race day!
Hopen op een goede start van Max. Dat Perez flink wat naar voren komt om in ieder geval in de buurt van een Mercedes te komen. En dat Leclerc een goede start heeft op rood. Om zo wellicht bij de start al de Mercedessen te splitsen.
@Barturion zolang het bij MER rustig oogt, geloof ik niet dat RBR echt een gat van bijna 4 tienden heeft geslagen. Aan de andere kant is het ook niet des “Duits” om ze er eerst aan te laten ruiken en na paar races ineens alles te doen verbleken. Of hun “uitvinding” is nog niet gereed. Als de wagen zo blijft, gaat BOT het zwaar krijgen. HAM die krijgt dat wel werkend, of het genoeg is...?
Zou een mooi moment zijn als de dominantie eindelijk klaar is omdat oa RBR het nu eens op orde heeft. McLaren wellicht ook. Ferrari moet ik nog zien in de race.
Wat me wel opvalt, maar wellicht wordt het er dikker bovenop gelegd, Wolff die dingen roept. Normaliter was het altijd Marko en die lijkt stil(ler) nu het goed oogt allemaal
Zou een mooi moment zijn als de dominantie eindelijk klaar is omdat oa RBR het nu eens op orde heeft. McLaren wellicht ook. Ferrari moet ik nog zien in de race.
Wat me wel opvalt, maar wellicht wordt het er dikker bovenop gelegd, Wolff die dingen roept. Normaliter was het altijd Marko en die lijkt stil(ler) nu het goed oogt allemaal
Mijn boefje is liev!
Ook ik geloof niet echt in een gat van 0.4 seconde. Maar goed we gaan het zien. Max is in ieder geval tevreden met de auto. Dat is belangrijk.JB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:58:
@Barturion zolang het bij MER rustig oogt, geloof ik niet dat RBR echt een gat van bijna 4 tienden heeft geslagen. Aan de andere kant is het ook niet des “Duits” om ze er eerst aan te laten ruiken en na paar races ineens alles te doen verbleken. Of hun “uitvinding” is nog niet gereed. Als de wagen zo blijft, gaat BOT het zwaar krijgen. HAM die krijgt dat wel werkend, of het genoeg is...?
Ik hoop ook dat het over is met de dominantie van Mercedes. Zou prachtig zijn als er vooraan structureel meerdere teams gaan meestrijden. Wat dat betreft een goed begin dit seizoen!
Ik las op motorsport.com (kan niet zo snel het linkje te voor schijn krijgen op mobiel) dat Aston Martin beweert dat low-rake auto’s ongeveer 1s per ronde inleveren op de high-rake rivalen.
Dat vind ik nog al een groot verschil
Ja tuurlijk. Als het niet werkt, gaan we klagen. Mercedes is nu ook zielig want ze hebben deze regels tegen hun verzonnen, terwijl het vorig jaar nog was “de high rake heeft nadeel met minder vloer”. De banden zullen na deze race ook wel slecht zijn bij de teams waar het niet loopt...BBTM schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:04:
Ik las op motorsport.com (kan niet zo snel het linkje te voor schijn krijgen op mobiel) dat Aston Martin beweert dat low-rake auto’s ongeveer 1s per ronde inleveren op de high-rake rivalen.
Mijn boefje is liev!
Klopt ook wel, is nou eenmaal onderdeel van het spelletje dat ze spelen.JB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:06:
[...]
Ja tuurlijk. Als het niet werkt, gaan we klagen. Mercedes is nu ook zielig want ze hebben deze regels tegen hun verzonnen, terwijl het vorig jaar nog was “de high rake heeft nadeel met minder vloer”. De banden zullen na deze race ook wel slecht zijn bij de teams waar het niet loopt...
We gaan het wel zien of het echt waar is..
Hopelijk heeft Max een goede start, dat liep vorig jaar niet altijd even lekker....
Max start toch op geel en Ham op rood
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wel benieuwd op basis waarvan je vreest voor een technical issue?! Daar is toch geen enkele aanleiding voor.Snowdog schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:19:
[...]
maar vrees wel voor een technical issue bij RB, hopen dat het allemaal goed gaat lopen vandaag. Eventueel wordt het dan:
Beiden starten op mediums.Help!!!! schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:10:
Hopelijk heeft Max een goede start, dat liep vorig jaar niet altijd even lekker....
Duurt te lang

Ondanks dat ik hoop dat Max gewoon lekker weg komt en naar de finish cruist (wat ie zelf ook gewoon graag wil), zou een episch gevecht a la Hamilton-Rosberg ook wel heeeel cool zijn. Met Max natuurlijk als winnaar.
https://www.formula1.com/...tle_lights_up_Sakhir.html
[ Voor 56% gewijzigd door DutchOwnage op 28-03-2021 11:20 ]
Help!!!! schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:10:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YyzezLFUNeWrofCRlkAiYVGM.png?f=user_large)
Bottas krijgt dus snel de softs in zijn nek, hopelijk kan LEC BOT aanvallen en daarna HAM onder druk zetten.
Zijn er nog straffen uitgedeeld voor het doorrijden onder gele vlag in Q1 eigenlijk?
Bij de FIA: https://www.fia.com/docum...one-world-championship-14Kenny_026 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Waar haal je die vandaan? Is er een site met officiele rapporten?
Leclerc die op z’n softe bandjes een kamikaze actie doet in bocht 1 en beide Mercedes auto’s uit de race knalt
Mens mag dromen
Maar alle gekheid; hopelijk kan Bottas niet bij blijven want anders kunnen die een undercut doen waarbij RBR moet reageren. Als Valteri op een seconde of 5 gereden kan worden al dat tactisch gezien voordeel geven voor Max. Volgende race Perez wat dichterbij kwalificeren en dat bij voorbaat oplossen.
Mens mag dromen
Maar alle gekheid; hopelijk kan Bottas niet bij blijven want anders kunnen die een undercut doen waarbij RBR moet reageren. Als Valteri op een seconde of 5 gereden kan worden al dat tactisch gezien voordeel geven voor Max. Volgende race Perez wat dichterbij kwalificeren en dat bij voorbaat oplossen.
^
Ik hoop daar zeker niet op. Het mooiste vind ik als de Merc's gewoon op klasse verslagen worden.
Ik hoop daar zeker niet op. Het mooiste vind ik als de Merc's gewoon op klasse verslagen worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Pssst... misschien omdat ik nog een oude AppleTV heb die geen tvOS 14 heeft en die alleen nog maar gebruik wordt om F1 te kijken? Aannames....noo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:50:
[...]
Pssst (want off-topic hier): waarom Airplay vanaf je iPhone als je ook direkt op je AppleTV kan kijken? noo in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"
Leclerc op rood is een sereuze bedreiging voor de mercs die op mediums starten. Hoop dat leclerc dsn wel zijn hoofd erbij houd en max er (weer) niet af tikt
Super ronde.Barturion schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:49:
Zo ik ben geland. Tv gemute. F1 app aan. On board bij Max. Geen sectoren meekrijgen. Echt vloeiend rondje. Doodse stilte op de boordradio tot hij over de finish kwam. That's pole Max!.
What.a.rush!!
Ik was zo voorzienig om toen dat laatste rondje ging komen de hoofdstream te pauseren en on board met Verstappen mee te kijken zodat ik nog met min of meer neutrale ogen kon kijken en geen mening opgedrongen zou krijgen van het commentaar. Dat bleek achteraf een goede beslissing want de regie gaf er nauwelijks aandacht aan.
Mijn oordeel was overigens dat het een uitstekende ronde was maar niet perfect. Er zat meer in. Ik denk dat Verstappen heeft besloten wat minder van de curbstones te gaan om z'n vloer te sparen, al kreeg ik niet het gevoel dat hij dat afgebroken stukje erg miste
Was het niet Verstappen zelf die zich ooit hardop afvroeg welke onderdelen er nog meer op de auto zat die ze ook wel weg hadden kunnen laten?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
*knip*Kenny_026 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:34:
[...]
Kun je niet beter gewoon een abb op ziggo sport nemen? Die is volgens mij niets duurder toch?
Die discussie is offtopic hier en bovendien is deze suggestie illegaal.
[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2021 13:11 ]
Dat viel me ook op want ik was het gewend om op het stuur mee te kijken. De delta-tijden die je daar ziet zijn die meest directe feedback die je kan krijgen. Maar bij RB was ik deze keer al blij als ik de versnelling kon lezen.gwystyl schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:35:
Ik ben de regels in gedoken. Die staan hier : https://www.fia.com/sites..._iss_5_-_2020-06-19_1.pdfShinji schreef op zondag 28 maart 2021 @ 07:35:
[...]
Ik weet het niet zeker maar als je ze besteed hebt, zit het dan niet per definitie al op de auto? Wat is zeg maar het moment dat tokens gebruikt worden, is dat wanneer je je nieuwe onderdeel begint te ontwerpen, deze klaar is en indient bij de FIA maar nog niet op de auto hoeft te zetten (waarom zou je dat niet doen?) of op het moment dat je het daadwerkelijk gebruikt.
Het tweede of laatste lijkt mijn het meest logisch, maar het tweede kan ik mij niet voorstellen dat je het dan niet zou gebruiken dus dan zit het er al op, maar is voor ons niet bekend waar aan. Dat is volgens mij ook hoe de meesten hier de uitspraken interpreteren.
Het is zo dat je een token aan een component mag besteden. Als dat component dan niet bevalt voor het moment van homologatie, dan mag het de prullenbak in en mag je opnieuw beginnen. Je krijgt dan je token terug om opnieuw uit te geven. Zit je in het seizoen en bevalt het niet, dan mag je binnen 5 evenementen terug naar de oude spec. Dan raak je wel je tokens kwijt.
Mocht een team componenten van een ander team hebben gekocht die een token hebben ingezet voor dat onderdeel, dan is dat gratis als de 2019 spec ook la gebruikt is. Is dat niet het geval dan kost dat ook tokens.
Mocht het team wat onderdelen verkoopt een onderdeel van de auto af halen omdat het niet bevalt, dan moet ook het kopende team dat doen. Dus als Mercedes roept : wij doen de achterwielophanging weg en gaan terug naar 2019 spec, dan moet bijvoorbeeld ook Alfa Romeo terug.
Wat er allemaal tokens kost staat in apendix 4.
Zoals te zien is, het meeste is "in board" en niet te zien. Het is ook een structureel deel van de auto dus ze spenderen hun tokens, het spul gaat op de auto en vervolgens gaat de auto door homologatie heen. Voor homologatie mag je terug naar de tekentafel. Na homologatie mag dat niet en moet je de vorige spec monteren.
Met andere woorden : voor iedereen ligt nu vast wat niet meer gewijzigd mag worden. Terug naar 2019 spec lijkt me uitgesloten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het was fantastisch. Eerste jaar dat ik de f1 app heb en wow wat was het tof om de laatste run in Q3 te volgen via de onboard van Max. Het ging zo smooth. Inderdaad niet perfect maar soms leek het wel een outlap zo relaxed.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:53:
[...]
Super ronde.
Ik was zo voorzienig om toen dat laatste rondje ging komen de hoofdstream te pauseren en on board met Verstappen mee te kijken zodat ik nog met min of meer neutrale ogen kon kijken en geen mening opgedrongen zou krijgen van het commentaar. Dat bleek achteraf een goede beslissing want de regie gaf er nauwelijks aandacht aan.
Mijn oordeel was overigens dat het een uitstekende ronde was maar niet perfect. Er zat meer in. Ik denk dat Verstappen heeft besloten wat minder van de curbstones te gaan om z'n vloer te sparen, al kreeg ik niet het gevoel dat hij dat afgebroken stukje erg miste
Was het niet Verstappen zelf die zich ooit hardop afvroeg welke onderdelen er nog meer op de auto zat die ze ook wel weg hadden kunnen laten?
Heerlijke afwisseling dus dit weekend met Ziggo en de app. Sport is voor mij emotie dus kijk persoonlijk ook graag Ziggo. Irriteer me niet aan foutjes daar en ga mee in het enthousiasme. Nu voor mij de perfecte mix met de app ernaast.
De spanning voor de race stijgt alweer. Nog "even" 5 uur overbruggen
Verwijderd
Max heeft nog niet gewonnen, maar de Mercedes tranen zijn fijn :
https://www.f1technical.n...&t=29748&p=960967#p960967
Lekker hypocriet ook, de meeste wijzigingen tot nu toe waren altijd in het voordeel van Mercedes. Vorig jaar met de front-wing was een cadeautje voor Mercedes.
https://www.f1technical.n...&t=29748&p=960967#p960967
Lekker hypocriet ook, de meeste wijzigingen tot nu toe waren altijd in het voordeel van Mercedes. Vorig jaar met de front-wing was een cadeautje voor Mercedes.
Voor wie het even vergeten was. De race start echt op het hele uur. Dus niet meer om 10 over. Het zal je gebeuren dat je mist hoe BOT HAM in T2 er uit tikt.
Van p19 en p20 kun je gelukkig niet verder omlaagPaulBloem schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:00:
[...]
Inderdaad, risky keuze gezien het een groot gedeelte gesponsorde team is. Mag aannemen dat dat in helder overleg is gegaan..
“ Haas says it has abandoned development of its 2021 Formula 1 car in a move that it says carries some "risk" of dropping it down the order.”
https://www.motorsport.co...2021-car-steiner/5530487/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als je echt maximaal wil profiteren kun je de race een paar keer kijken, iedere keer vanuit het perspectief van een andere coureur en met ander commentaar. Naast het commentaar van Ziggo, Sky is ook het 'pitlane' kanaal erg interessant. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel veel ervaring mee, maar ik krijg de indruk dat het daar wat meer op de echte fans gericht is en minder op het algemene publiek.Barturion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:05:
Het was fantastisch. Eerste jaar dat ik de f1 app heb en wow wat was het tof om de laatste run in Q3 te volgen via de onboard van Max. Het ging zo smooth. Inderdaad niet perfect maar soms leek het wel een outlap zo relaxed.
Heerlijke afwisseling dus dit weekend met Ziggo en de app. Sport is voor mij emotie dus kijk persoonlijk ook graag Ziggo. Irriteer me niet aan foutjes daar en ga mee in het enthousiasme. Nu voor mij de perfecte mix met de app ernaast.
Sommige goede races kijk ik nog een keer terug en dan heb ik vaak een (vaag) plan als "de start meekijken met X, dan Y volgen tot ... gebeurt en dan Z volgen tot het einde van de race". Over het algemeen ben ik namelijk vrij ontevreden met de F1-regie. Zowel de beslissing welke auto's en gevechten ze in beeld brengen (vooral de voorhoede, ook als het daar helemaal niet spanned is) als hoe ze dat doen (met veel korte shots vanuit gekke cameraposities).
Sinds F1TV heb ik geen excuus meer om tegen de TV te schreeuwen moet ik gewoon zelf beslissen wat ik wil zien. Zodra ik de loterij win koop ik 20 TV's zodat ik ze gewoon allemaal tegelijk na bekijken
Ik ben er ook nog wat mee aan het spelen. Pitlane kanaal vind ik ook erg prettig. Dank je voor de tips. Straks tijdens de race eens kijken hoe en wat.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Als je echt maximaal wil profiteren kun je de race een paar keer kijken, iedere keer vanuit het perspectief van een andere coureur en met ander commentaar. Naast het commentaar van Ziggo, Sky is ook het 'pitlane' kanaal erg interessant. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel veel ervaring mee, maar ik krijg de indruk dat het daar wat meer op de echte fans gericht is en minder op het algemene publiek.
Sommige goede races kijk ik nog een keer terug en dan heb ik vaak een (vaag) plan als "de start meekijken met X, dan Y volgen tot ... gebeurt en dan Z volgen tot het einde van de race". Over het algemeen ben ik namelijk vrij ontevreden met de F1-regie. Zowel de beslissing welke auto's en gevechten ze in beeld brengen (vooral de voorhoede, ook als het daar helemaal niet spanned is) als hoe ze dat doen (met veel korte shots vanuit gekke cameraposities).
Sinds F1TV heb ik geen excuus meer om tegen de TV te schreeuwen moet ik gewoon zelf beslissen wat ik wil zien. Zodra ik de loterij win koop ik 20 TV's zodat ik ze gewoon allemaal tegelijk na bekijken
Leuk dat bandenschema. Ik ben benieuwd of Pirelli het dit jaar beter uitgerekend heeft dan vorig jaar..... nu staan er ook weer alleen tweestoppers in, terwijl dat vorig jaar meestal ook aangegeven werd en bijna iedereen de meeste races éénstoppers deed. We gaan het meemaken vanmiddag.
Ah voor AirPlay ondersteuning. Die miste ik ook in de browser, bedankt voor het delen van de workaround!Joost1981_2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:48:
[...]
Nee dat is het niet. De F1TV app heeft geen airplay ondersteuning. Vanuit de browser kan dit wel, althans vorig jaar. Guess what... Die prutsers hebben er dus nu voor gezorgd dat je niet meer vanaf de browser kan kijken. Via de user agent wordt Webkit iOS gedetecteerd en dan krijg je een mooie melding: 'gebruik de app'
Mijn zelfde AirPlay probleem was opgelost door de onofficiële F1TVpro app voor Apple TV. Werkt beter als de iOS app.
Over 10 minuutjes begint de F2 Feature Race, ook op F1TVBarturion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Het was fantastisch. Eerste jaar dat ik de f1 app heb en wow wat was het tof om de laatste run in Q3 te volgen via de onboard van Max. Het ging zo smooth. Inderdaad niet perfect maar soms leek het wel een outlap zo relaxed.
De spanning voor de race stijgt alweer. Nog "even" 5 uur overbruggen
Met dat bandenoverzicht vraag ik mij af wat ze bij PER dachten door hem met mediums z'n tweede Q2 run te laten doen. Starten op harde banden?
[ Voor 20% gewijzigd door dreester op 28-03-2021 12:46 ]
Daar hebben we dit topic voor Algemeen race topic Deel 2noo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:40:
[...]
Over 10 minuutjes begint de F2 Feature Race, ook op F1TV
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tsja, wat is gebruikt? Beide sets zullen zijn wat die in Q2 gebruikt heeft. Dat is dus één hotlap en een out- & inlap. Niet heel spannend dus, voor een setje mediums. Daarnaast starten Verstappen, Hamilton, Bottas en Gasly met een set banden in dezelfde staat. Dat zal dus wel allemaal meevallen. Of Perez gebruikt ze andersom. Starten op hard en dan naar medium. Al verwacht ik dat niet omdat die achter hem ook wel op medium zullen starten en voor hem heeft hij al voorsprong omdat die op softs starten.dreester schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:43:
Met dat bandenoverzicht vraag ik mij af wat ze bij PER dachten door hem met mediums z'n tweede Q2 run te laten doen. Zouden ze hem met gebruikte mediums laten starten?
YakuzA schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:20:
[...]
Van p19 en p20 kun je gelukkig niet verder omlaag

⛔ Trackers of betalen ⛔
Alleen maar 2-stoppers? Ligt het aan mij of heeft iemand het verkeerde plantje gerookt? We zien toch bijna alleen maar 1-stoppers?
Ik vind dat plaatje sowieso niet heel informatief omdat je er geen informatie wordt gegeven over het verwachte verschil in resultaat tussen die verschillende opties. Zit er een paar seconde verschil tussen (zodat het allemaal goede opties zijn) of hebben we het over tientallen secondes (zodat je moet gaan nadenken over een 1-stopper of misschien wel een 3-stopper). Ik snap dat het allemaal natte vinger werk is, maar hier hebben we niet veel aan.
Ik vind dat plaatje sowieso niet heel informatief omdat je er geen informatie wordt gegeven over het verwachte verschil in resultaat tussen die verschillende opties. Zit er een paar seconde verschil tussen (zodat het allemaal goede opties zijn) of hebben we het over tientallen secondes (zodat je moet gaan nadenken over een 1-stopper of misschien wel een 3-stopper). Ik snap dat het allemaal natte vinger werk is, maar hier hebben we niet veel aan.
De bron ben ik kwijt, maar las dat BOT een andere set-up heeft dan HAM en dat het vooral voordelig is in de race.
Hij heeft zijn quali dus opgeofferd voor de race.
Dat kan leuk worden....Ferrari die op rood bij de start in de nek gaan hijgen, maar BOT die dan (waarschijnlijk) een betere race set-up heeft en daar betere rondjes mee rijdt.
Dat kan leuk worden....Ferrari die op rood bij de start in de nek gaan hijgen, maar BOT die dan (waarschijnlijk) een betere race set-up heeft en daar betere rondjes mee rijdt.
Waiting on the world to change
Hee de race kan leuk worden, zolang we maar geen GRO herhaling krijgenpinda powerrr schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:02:
De bron ben ik kwijt, maar las dat BOT een andere set-up heeft dan HAM en dat het vooral voordelig is in de race.
Meestal als dit gebeurt is Max de Sjaak.Holk schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:36:
Leclerc die op z’n softe bandjes een kamikaze actie doet in bocht 1 en beide Mercedes auto’s uit de race knalt
Mens mag dromen
Dus om daar op voort te zetten.
1. Ham
2. Bot
3. Norris
Max uitgeschakeld.
Maar ik hoop
1. Max
2. Hamilton
3. Tsunoda
Ik heb het ook ergens gehoord, ik dacht bij Teds Notebook van gisteravond.pinda powerrr schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:02:
Yep, dat was in Ted's Notebookchevsticks schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:04:
[...]
Ik heb het ook ergens gehoord, ik dacht bij Teds Notebook van gisteravond.
Tnx! Max kan dus nog een keer naar een nieuwe set medium banden waar mercedes dit niet kan. Perez hard + soft + soft om maximaal te pushen(?). iig zo lang mogelijk op hard en hopen op een safetycar.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:35
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Een paar reacties zijn verplaatst naar [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? en een enkele reactie is verwijderd. De discussie over waar en hoe te kijken naar F1 graag daar houden
Of Perez op soft om hem zo snel mogelijk door het veld (proberen) te krijgen? Dat heeft mijn voorkeur om te zien of Perez een betere inhaler is dan degene die hij vervangen heeft. Als Perez op hard start dan zal ie voor Verstappen niet veel kunnen betekenen ben ik bang. Dat wordt sowieso al lastig maar wie weet wat er direct na de start allemaal gebeurd.Bloodclot schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:09:
[...]
Tnx! Max kan dus nog een keer naar een nieuwe set medium banden waar mercedes dit niet kan. Perez hard + soft + soft om maximaal te pushen(?). iig zo lang mogelijk op hard en hopen op een safetycar.
Testing, one, two ...
Zou Perez een één-stopper Hard-Soft kunnen overwegen of is twee stops echt het minimum?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe werkt dat met dat wedden dan? (nul ervaring hoor)metallicattim schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:36:
Unibet heeft de kansen bijgeschaafdHAM nog steeds favoriet voor de titel, maar lang niet meer zo zeker en VER steeds meer kans!
Links is gister, rechts is vandaag!
[Afbeelding]
Sluit je je weddenschap af op de odds die je gister had? Of wordt dat pas bekeken bij t (evt.) uitbetalen?
Gewoon benieuwd
Op het moment van betalen c.q. vastleggen van jouw weddenschap worden de odds ook vastgelegd. Kan dus best zijn dat iemand die gister gewed heeft een ander/hoger bedrag uitbetaald krijgt dan diegene die dat vandaag doet, maar die van vandaag heeft ook al meer info natuurlijk.poor Leno schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:45:
[...]
Hoe werkt dat met dat wedden dan? (nul ervaring hoor)
Sluit je je weddenschap af op de odds die je gister had? Of wordt dat pas bekeken bij t (evt.) uitbetalen?
Gewoon benieuwd
Ik heb zojuist geprobeerd of mijn crypto VISA geaccepteerd werd, maar helaas, dus dan maar geen wedje doen
Tja, vermoed van niet, is toch wel een iets andere cultuur. Denk niet dat de Japanners met zo'n schande zouden kunnen leven. Dit in tegenstelling tot de Italianen die het juist prachtig vinden als er gesjoemeld wordt...Ankona schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:47:
[...]
Vrees wel een beetje voor een sjoemel Honda. Zo'n sprong vooruit, dat kennen we van Ferrari.
Ja joh, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.. die plegen gelijk massa sudokuservies schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Tja, vermoed van niet, is toch wel een iets andere cultuur. Denk niet dat de Japanners met zo'n schande zouden kunnen leven.

[ Voor 14% gewijzigd door poor Leno op 28-03-2021 14:30 ]
Ik gok dat je Seppuko bedoelt want ik snap anders niet wat zo'n puzzel voor straf is...poor Leno schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Ja joh, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.. die plegen gelijk massa sudoku
[Afbeelding]
Wat ik me afvraag is:
Zou Honda iets hebben van: "Wat maakt het uit of we 1 of 2 motoren teveel gebruiken, we komen dan toch wel terug door het veld naar voren, dus laten we de motoren maar iets verder openschroeven..."
[ Voor 19% gewijzigd door servies op 28-03-2021 14:12 ]
Het enige waar ik me op dit moment zorgen om maak is een: mate... No power
Verder heb ik er reuze veel zin in.

Verder heb ik er reuze veel zin in.
Ik vind de verwachte tweestoppers zo gek nog niet. Het gaat hard waaien, waar de aero op redelijk wat delen van het circuit flink last van gaat krijgen, dus minder grip en meer slijtage. En natuurlijk waait er een hoop zand in de rondte waardoor de baan ook gladder zal zijn.
Nou voor mij wel hoor! The horror...servies schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Ik gok dat je Seppuko bedoelt want ik snap anders niet wat zo'n puzzel voor straf is...
Ontopic: Zin in de race!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Plus het is de techniek voor 2022 die naar 2021 is gehaald vanwege de stop van Honda.servies schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Tja, vermoed van niet, is toch wel een iets andere cultuur. Denk niet dat de Japanners met zo'n schande zouden kunnen leven. Dit in tegenstelling tot de Italianen die het juist prachtig vinden als er gesjoemeld wordt...
Today we do the driving in circles thing! 👊 pic.twitter.com/4Jmcu0pvav
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 28 maart 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik wil niks Jinxen, maar weten we het ´Kvyat effect´?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja. De bandenslijtage is hier enorm. Mercedes heeft 2 nieuwe wits. Dat is een gevaar. Die gaan dus pushen. Max heeft 1 wit en 1 geel.hoevenpe schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:42:
Zou Perez een één-stopper Hard-Soft kunnen overwegen of is twee stops echt het minimum?
een treffende spreuk
Dus beter op een harde band starten en met een minder volle tank de race op zachtere compounds uitrijden?pro_6or schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:35:
[...]
Ja. De bandenslijtage is hier enorm. Mercedes heeft 2 nieuwe wits. Dat is een gevaar. Die gaan dus pushen. Max heeft 1 wit en 1 geel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bedoel je dat elke keer nadat Kvyat uit een team wordt geknikkerd, dat VER de race daarop wint?basvn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:33:
Ik wil niks Jinxen, maar weten we het ´Kvyat effect´?
(Alleen racet ie nou niet meer, dus betekent dat dan dat VER elke race gaat winnen?
Leuk die odds, maar een poepstart of Mazepin die een SC veroorzaakt is niet in te calculerenmetallicattim schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:36:
Unibet heeft de kansen bijgeschaafdHAM nog steeds favoriet voor de titel, maar lang niet meer zo zeker en VER steeds meer kans!
Links is gister, rechts is vandaag!
[Afbeelding]
Die Vettel, gele vlag genegeerd en P18>P20...
Nu nog crashen met Mazepin en hij heeft alles gedaan
A 5-place grid penalty and 3 penalty points for Vettel for a yellow flag offence in Q1, so he goes from 18th to 20th on the grid
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 28 maart 2021
Nu nog crashen met Mazepin en hij heeft alles gedaan
[ Voor 64% gewijzigd door gambieter op 28-03-2021 14:46 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bensimpel
Positieve meneer
Hoop dat max het kan waarmaken.
Perfect weekend
1st fp1 - check
1st fp2 - check
1st fp3 - check
1st qualification - check
1st GP -
Fastest lap -
Driver of the day -
Bonus: Fastest pit stop
Perfect weekend
1st fp1 - check
1st fp2 - check
1st fp3 - check
1st qualification - check
1st GP -
Fastest lap -
Driver of the day -
Bonus: Fastest pit stop
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.