[F1 2021] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste
Acties:
  • 140.151 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo, naar een paar mooie trainingen nu voor het echt.... Mooi dat Max voor aan staat!
Ik ben blij dat we weer los kunnen met de F1, zo'n winterperiode is leuk, maar keek wel heel erg uit naar dit weekend ;)

Voor de rest, Go MAX!!!! Van mij mag hij dit seizoen alles winnen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Perez had ook wel enorm veel pech. Wat was het, 0,035s toch? De marge was iets van 0,3s op Verstappen en dat is wat RBR als acceptabel beschouwde met Gasly en Albon. We hebben Q3 natuurlijk niet gezien, maar als dat de marge is, tja dan ging Perez echt voor P2. Het is meer dan die tweede plaats echt vervloekt lijkt te zijn bij RBR.

Oh en kijk eens wat Reddit naar bovenhaalt. :+

Dan nog Vettel. Tja die had blijkbaar gele vlaggen voor Mazepin in bocht 1 en voor Sainz in bocht 8. De man is echt vervloekt. :-(

Big oof. :P
[Twitter: https://twitter.com/takiinoue/status/1375832025236656139]

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-03-2021 18:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Phusebox schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:09:
Iedereen die zich nu al rijk rekent... Dit wordt een lang seizoen waar elk punt gaat tellen. Helaas weten we hoe betrouwbaar de Mercedes en Hamilton is.

Hoop dat Max het hele jaar er bij kan zitten maar dan moet je dus niet regelmatig uitvallen.
Wat je je moet realiseren is dat ontwikkeling niet zo makkelijk meer is. Als eerste zijn er 2 tokens, die al op zijn. Dan is er een budget cap van 145 miljoen, wat een bezuinigingsronde van 300 miljoen betekende. Daarnaast is CFD en windtunneltijd beperkt. Dus al vind je je probleem en de oplossing, je hebt misschien de middelen niet om ze erop te zetten.

En uiteraard heeft RBR nu ook meer data en blijft zeker niet stil zitten. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Wanneer heeft ie dat gezegd? Ik begin het vermoeden te krijgen dat ze iets nieuws hebben gedaan wat nu al op de auto zit, maar wat tot nu toe compleet verkeerd heeft uitgepakt.
Ze hebben sinds de tests wel een hoop rechtgetrokken, maar het zou zomaar kunnen dat ze net als RBR er nu naast zitten en hun berekeningen niet kloppen met de resultaten in werkelijkheid.. en nu met een fundamenteel probleem zitten wat ze niet opgelost gaan krijgen.
Hij heeft blijkbaar iets gezegd tegen Canal Plus https://www.gpfans.com/en...novation-on-mercedes-w12/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
asing schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Wat je je moet realiseren is dat ontwikkeling niet zo makkelijk meer is. Als eerste zijn er 2 tokens, die al op zijn. Dan is er een budget cap van 145 miljoen, wat een bezuinigingsronde van 300 miljoen betekende. Daarnaast is CFD en windtunneltijd beperkt. Dus al vind je je probleem en de oplossing, je hebt misschien de middelen niet om ze erop te zetten.

En uiteraard heeft RBR nu ook meer data en blijft zeker niet stil zitten. :)
Heeft Mercedes haar tokens al gespendeerd? Niet meegekregen waaraan maar toch.

Buiten dat is er nog genoeg wat ze kunnen doen maar ook de betrouwbaarheid die in hun voordeel is geweest de voorgaande jaren. Laten we hopen dat RBR en Honda het nu ook beter voor elkaar hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat gebeurde er eigenlijk met Tsunoda? In Q1 reed hij een 1:30.6 maar in Q2 een 1:31.2 had gehoopt hem bij Gasly in de buurt te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25
ArcticWolf schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:48:
Wat gebeurde er eigenlijk met Tsunoda? In Q1 reed hij een 1:30.6 maar in Q2 een 1:31.2 had gehoopt hem bij Gasly in de buurt te zien.
Gele ipv rode band

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Tsja.. het seizoen is ook onwijs lang. RB kan wel de 1e 5 races "domineren" maar als Merc daarna met iets speciaals komt en vervolgens bijna alles wint -O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

Phusebox schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:09:
Iedereen die zich nu al rijk rekent... Dit wordt een lang seizoen waar elk punt gaat tellen. Helaas weten we hoe betrouwbaar de Mercedes en Hamilton is.

Hoop dat Max het hele jaar er bij kan zitten maar dan moet je dus niet regelmatig uitvallen.
Als het een lang seizoen waar ieder puntje telt, reken ik mij rijk! Ipv na drie/vier races al duidelijk wordt wat voor seizoen het wordt.

Als Max in de laatste race mee kan strijden om het kampioenschap en het helaas toch net niet wordt, heb ik een fantastische seizoen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat zou wel verklaren waarom Hamilton zo rustig is en het zo geweldig vindt dat er weer concurrentie is. Ik snap hem wel, maar vind dat hij net iets te enthousiast is om het hele jaar nummer 2 te zijn...daar kan best wat achter zitten.
Vuvuzela schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Tsja.. het seizoen is ook onwijs lang. RB kan wel de 1e 5 races "domineren" maar als Merc daarna met iets speciaals komt en vervolgens bijna alles wint -O-
Precies. Ik weet niet wat er allemaal tijdens het seizoen mag, maar als dingen mogen dan kan je zelf begin Augustus nog het tij voor het kampioenschap compleet keren als je vanaf dan domineert na tot dan toe altijd tweede te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:55:
[...]

RBR zit ook niet stil :X en een gap van 4 tienden is best massive te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Perez zijn doel voor morgen is gewoon punten binnen hengelen, mogelijk nog gewoon podiumkans voor hem anders is P4 ook prima.

Gasly kan het de mercs eens lastig gaan maken. Ferrari heeft geen racepace.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het ziet er goed uit, maar een slechte start voor Hamilton hebben we vaker gezien.
Perez heeft flink pech gehad met hoe goed de rode banden het deden. Stiekem ben ik wel blij dat hij niet naast Verstappen start in de eerste race zodat er geen risico is dat ze er samen in bocht 1 uitvliegen en de kans groter is dat we tenminste 1 RedBull een race lang kunnen bewonderen en beoordelen.
Wat mij betreft is de missie voor Perez om deze race uit te rijden en dan komen de punten vanzelf wel.

[ Voor 11% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-03-2021 19:06 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Phusebox schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:47:
[...]

Heeft Mercedes haar tokens al gespendeerd? Niet meegekregen waaraan maar toch.

Buiten dat is er nog genoeg wat ze kunnen doen maar ook de betrouwbaarheid die in hun voordeel is geweest de voorgaande jaren. Laten we hopen dat RBR en Honda het nu ook beter voor elkaar hebben.
https://www.motorsportmag...s-2021-development-tokens
Mercedes – The team opted not to divulge where it spent tokens at the launch of the W12, with technical director James Allison admitting that it was purely to prevent teams from having more time to copy any new designs the team will run in 2021. “We have spent our tokens, but we won’t reveal how we used them just yet. That’ll become clear in good time.”
Er is dus een deel wat vast ligt en niet gewijzigd mag worden, een deel wat tokens kost om te wijzigen en een deel wat vrij is om te wijzigen. Aangezien de tokens op zijn, is alleen het vrije deel nog over en daar moeten ze het mee doen. Lukt dat niet, dan blijft er een gat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54

Edd

-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wel uitgegeven maar we weten dus niet waar aan. Toto Wolf suggereerde dat er nog iets groots aan zat te komen. Het zou dus kunnen dat de verandering nog niet is uitgevoerd en later komt. Misschien is het wel de reden dat Mercedes problemen lijkt te hebben, de auto is gebouwd met die verandering in gedachte maar dat onderdeel is nog niet klaar. Daardoor werkt de rest niet zoals het zou moeten. Door het tokensysteem zitten ze min of meer vast aan die update. De tokens geef je immers uit om een onderdeel te mogen ontwikkelen, of die ontwikkeling nu succesvol is of niet. Halverwege de ontwikkeling toch maar een andere kant opgaan omdat je idee niet blijkt te werken is zo een stuk moeilijker geworden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Wel uitgegeven maar we weten dus niet waar aan. Toto Wolf suggereerde dat er nog iets groots aan zat te komen. Het zou dus kunnen dat de verandering nog niet is uitgevoerd en later komt. Misschien is het wel de reden dat Mercedes problemen lijkt te hebben, de auto is gebouwd met die verandering in gedachte maar dat onderdeel is nog niet klaar. Daardoor werkt de rest niet zoals het zou moeten. Door het tokensysteem zitten ze min of meer vast aan die update. De tokens geef je immers uit om een onderdeel te mogen ontwikkelen, of die ontwikkeling nu succesvol is of niet. Halverwege de ontwikkeling toch maar een andere kant opgaan omdat je idee niet blijkt te werken is zo een stuk moeilijker geworden.
Ik denk dat je spoken ziet, ik denk niet dat er iets komt. Dit is wat het is en de slimmigheden zijn alleen nog niet gevonden. Ze waren niet voor niets zo snel om de hele onderkant af te dekken toen Lewis hem in het grind zette. Er zal iets onder de vloer zitten. :P

Iedereen denkt maar dat 7 wereldtitels je onverslaanbaar maakt maar Williams heeft er 9 en Ferrari heeft er 16. Aan ieder tijdperk komt een einde en iedereen is te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:24:
[...]

Is het niet een beetje pech? Iedereen op de baan werd ineens heel veel sneller. De run op geel was prima namelijk. Maar de anderen pakte ineens de rode band. Lijkt me meer een collectief falen van het team ipv alleen perez. Max ging een minuht later op rood naar buiten. Waarom perez dan op geel sturen? Taktiachbwas het volgens mij beter geweest om perez op rood te laten starten na het verprutsen van zn eerste q2 run.
Daarom zei ik ook, Q er even buiten gelaten want dat was pech maar Perez is het hele weekend al een stuk trager ten opzichte van Verstappen terwijl een Sainz, Ricciardo, Tsunoda en Alonso dichter op hun teamgenoot zitten of zelfs sneller zijn.

Gasly vond ik vandaag ik ieder geval weer in positieve zin opvallen en ik hoop dat Ie Tsunoda dit seizoen in ieder geval nog de baas kan blijven dan zie ik hem volgend jaar wel vertrekken naar een Renault. Alonso gaat daar niet nog 5 jaar vol zitten maken, Ocon is gewoon niet goed genoeg en Gasly zou het naar mijn mening verdienen ook dat stapje weer omhoog te maken naar een fabrieksteam al is het de vraag hoeveel je daar dan weer me op schiet als die Alpha Tauri als een malle gaat.

Voor Perez is het te hopen dat ie nog een paar tienden gaat vinden dit seizoen anders kan ie volgend jaar ook afgeserveerd richting het afvoerputje van de F1, de FE vertrekken 😉

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kenny_026 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:38:
Als je de persoon bent die een einde maakt van het tijdperk van Mercedes en Hamilton ben je ook gewoon een baas.
Haha, de eerste race is nog niet eens geweest. En Hamilton begint een seizoen nooit goed. Maar 2x in zijn carrière de openingsrace gewonnen. Laten we over 5 races eens kijken wat de stand van zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Moet dan wel een heel moeilijk onderdeel zijn als je na een half jaar ontwikkelen dit nog niet af hebt. Ze waren toch al supervroeg met de ontwikkeling van de W12 begonnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
ArcticWolf schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:00:
[...]

RBR zit ook niet stil :X en een gap van 4 tienden is best massive te noemen.
Ik had wel verwacht dat Max er een paar honderdste af zou schaven, maar geen 0.388, holy cow.. die dreun hebben ze wel gevoeld bij Mercedes, ook al doen ze ogenschijnlijk erg rustig alsof hun neus bloedt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Erazzzer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Haha, de eerste race is nog niet eens geweest. En Hamilton begint een seizoen nooit goed. Maar 2x in zijn carrière de openingsrace gewonnen. Laten we over 5 races eens kijken wat de stand van zaken is.
Alleen Mercedes begon altijd sterk dat de tweede rijder dan wel pole pakt. Dat is dit jaar niet het geval. Maar ben je eens, laten we nog even wachten om te zien hoe dit seizoen zich ontvouwt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
Mazepin maakt zichzelf niet populair zo. Crofty en Szafnauer noemden hem live al Mazespin en Jolyon Palmer was ook niet blij op de BBC Radio:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

g0tanks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:52:
Mazepin maakt zichzelf niet populair zo. Crofty en Szafnauer noemden hem live al Mazespin en Jolyon Palmer was ook niet blij op de BBC Radio:

[Streamable]
Wellicht heeft Grosjean ‘m ingewerkt? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Dat probeer ik dus te achterhalen, maar dat gaat beter als de onboard werkt. :P
Er is wel een Vettel onboard maar die bestaat uit anderhalf uur het Aston Martin Cognizant logo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Erazzzer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Daarom zeg ik ook als... 😉

Nee mercedes zal heus snel zijn op sommige banen maar de euforie mag er best zijn dat we niet een te verwachten 1-2 van mercedes in qualificatie hebben. Ook de racepace van max is beter dus laten we morgen maar gewoon op het beste hopen.

Voorlopig lijkt de Honda de grootste sprong gemaakt te hebben. Is naast de windtunnel verbeteringen en de nieuwe teststraat een derde punt wat ze veel gaat brengen dit jaar.

We kunnen ook alle euforie plat slaan met “het seizoen is nog vroeg” maar een mooiere start van 2021 hadden we ons niet kunnen wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 27-03-2021 20:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
g0tanks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:52:

[Streamable]
Haha ik zit te smullen, zo heerlijk om een bad guy te hebben om tegen te juichen. En wat nice dat ie het ook gelijk al zo ontzettend verprutst, dat z'n mede-coureurs van em balen, dat zelfs commentatoren in de sport in het eerste weekend al delen in het sentiment dat die Mazepin een eikel is.
Ik kan niet wachten om hem dit seizoen goed op z'n bek te zien gaan, en eerlijk, ik hoop dat de gemoederen hoog oplopen, geef me drama *O* .
Ook zo gaaf dat z'n teamgenoot er precies ééntje is die we het allemaal wél gunnen om het goed te doen. Ik hoop dat 'ie em er helemaal afrijdt. >:)

Ik dacht van te voren dat dit misschien wel mijn favoriete storyline zou worden in het komend seizoen van ons favoriete soap maar pfff, een titelstrijd tussen Max en Hamilton? Veeg me op *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Ik zie DtS ook al los gaan op Mazepin in de loop van het seizoen...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Wie was het nou ook alweer die als hij/zij/het niet keek ineens iemand anders won? :+
Dat was volgens mij @Jasphur of @nachtnet
En gelukkig was ik einde Q2 weer thuis :+

[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 27-03-2021 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Beetje triest om Mazepin zo aan te pakken op dat voorbij rijden. Afgelopen seizoen deed iedereen dat daaraan en bij Mazepin is het ineens weer een ‘gentlemen agreement’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Harry Nak schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:20:
Beetje triest om Mazepin zo aan te pakken op dat voorbij rijden. Afgelopen seizoen deed iedereen dat daaraan en bij Mazepin is het ineens weer een ‘gentlemen agreement’.
Helemaal eens.

Verstappen deed het ook in q2. Dus ja, helemaal eens hoort erbij toch. Ze drukken zich in de pitstraat er ook gewoon tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max werd ook een keer gepiepeld toch?
Toen was het ineens onzin die gentlemen agreement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Geen paddock pass vanavond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Als zijn spin niet had plaatsgevonden dan had ook je er niemand meer over gehoord of er was ieder geval minder nadruk op gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik ben ook onder de indruk. Zie hem wel een race winnen, als AT niet inzakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik durf morgen bij de start niet te kijken, ben zo bang dat er iets misgaat bij de eerste of 2e bocht.. het gaat allemaal veel te goed :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
RenaldoN schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Helemaal eens.

Verstappen deed het ook in q2. Dus ja, helemaal eens hoort erbij toch. Ze drukken zich in de pitstraat er ook gewoon tussen.
De gentlemens agreement is dat je het niet voor de laatste bocht doet. En Verstappen heb ik dat niet zien doen. Die reed na uitrijden pits naar voren waarbij die achter de Mercs en Gasly kwam, en heeft daar zeker een halve ronde gereden.

Die hele gentlemens agreement is een beetje gebaseerd op dat je voor de laatste bocht de auto / banden "in de juiste conditie" hebt en je het gat naar je voorligger hebt. Als dan ineens iemand nog langszij komt moet je "extra lang" wachten voordat je aan je ronde kunt beginnen en begin je al "fout". Als iemand aan het begin van de outlap wordt ingehaald, zoals Verstappen deed, is er nog 3/4e ronde om een gat van ~5s te laten vallen, wat uiteraard geen issue is. Als iemand dat in net voor de laatste bocht doet moet je daadwerkelijk de rem intrappen om dat gat weer op te bouwen. Immers willen ze ook op snelheid al de laatste bocht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:22:
Waarom hoop ik nu dat Max zijn auto, stiekem best wel wat vloerschade heeft? }) :P
Maar als dat geen gevaar oplevert mag het niet gerepareerd worden he? Wil je nog steeds dat er schade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
TrekDr0p schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Dat was volgens mij @Jasphur of @nachtnet
En gelukkig was ik einde Q2 weer thuis :+
Gewoon alles gevolgd hoor hehe. En morgen kijk ik ook gewoon alles :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Maar als dat geen gevaar oplevert mag het niet gerepareerd worden he? Wil je nog steeds dat er schade is?
Ik hoop dit ook, als die met een kapotte vloer 0.388 sec sneller is, dan is hij met een 100% werkende vloer misschien wel 1.000 sneller. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Vettel op t matje voor negeren gele vlaggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC2cbX_1sTbg9MG0THnnRvynnRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bVCzQKLdAehajjfxsJk4obVY.png?f=user_large

En de voorlopige startopstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iqDeZZHNpks21NFBWANvKS6zUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lk7PpEVvs7Xt61kdGAUftXbk.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door noo op 27-03-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
G_Dragon schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:45:
Ik durf morgen bij de start niet te kijken, ben zo bang dat er iets misgaat bij de eerste of 2e bocht.. het gaat allemaal veel te goed :p
Dat heb ik dus ook, ergens denk ik dat merc de laatste zandzak onder het gaspedaal is vergeten weg te halen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Je mist mijn punt. ;)
Er is iets afgebroken, maar ik weet niet wat. Ik weet niet of het terug gelijmd is met een nieuw onderdeel of hoeveel impact het heeft. Maar als ik zie dat er pole gepakt kan worden met 0,388s, tja dan mag de schade van mij aanzienlijk zijn. Want dan heeft die auto overduidelijk heel wat marge. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Je mist mijn punt. ;)
Er is iets afgebroken, maar ik weet niet wat. Ik weet niet of het terug gelijmd is met een nieuw onderdeel of hoeveel impact het heeft. Maar als ik zie dat er pole gepakt kan worden met 0,388s, tja dan mag de schade van mij aanzienlijk zijn. Want dan heeft die auto overduidelijk heel wat marge. :+
Kan ook wel zijn dat Max het absolute MAXimale uit zijn auto gehaald heeft in het laatste rondje. Maar het gat is wel echt groot.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Nou, Het is gelukt, ze doen écht mee.

Max reed dat 2e rondje op rood in Q2 om te oefenen voor Q3. Mercedes deed dat ook steeds vorig jaar.

Ik denk dat ze in de AT voor een hogere power mode kiezen, om te kijken of dat kan en hoe lang dat goed gaat.

Perez op geel was denk ik omdat het hier wel moet met die tire deg. Nu mag hij op nieuw wit starten vanaf p11. Ook nog niet zo gek.

Hopelijk gaat morgen alles goed!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Exocet schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Max werd ook een keer gepiepeld toch?
Toen was het ineens onzin die gentlemen agreement
Zit er niet een nuance in of je dat in de laatste bocht voor start finish doet en halverwege het circuit? Mazepin pakte echt het laatste rechte stuk voor de laatste bocht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Een heel fijn resultaat en de sportieve reactie van Hamilton vond ik echt heel fijn om te zien.

Zo blij dat Red Bull er eindelijk eens vanaf het begin van het seizoen bij zit. Een seizoen dat niet begint met achter de feiten aan lopen. Top!

Honda heeft ook gewoon een goede motor afgeleverd als je kijkt naar Alpha Tauri.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martin0 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Kan ook wel zijn dat Max het absolute MAXimale uit zijn auto gehaald heeft in het laatste rondje. Maar het gat is wel echt groot.
Ik had dus de onboard zoals altijd aan. Tja, Max zat toch regelmatig te mopperen dat hij maar geen goede ronde reed. Die laatste, die was goed.

Ik denk gewoon dat dit het verschil wel is op deze baan. Moet je nagaan dat dit traditioneel gezien, echt geen RBR baan is. Dit is al jaren Ferrari terrein en in mindere mate ook Mercedes, omdat Mercedes normaal gesproken overal goed is. Let dus ook op Ferrari want deze baan kan wel eens verteken hoe goed die nu echt zijn.

Qua vermogen zit het wel goed met de Honda, maar het verschil kwam echt uit S2 met alle bochten. De RB16B ligt gewoon zoveel stabieler dan vorig jaar toen die ook heel snel was, maar niet zo stabiel. Er lijkt nu toch wel een duidelijk voordeel in neerwaartse druk te zijn en als je dan ook goed zit qua vermogen, dan krijg je dit. Ik heb ook even heel snel proberen te kijken naar vleugels en het lijkt erop dat RBR weer eens een relatief kleine had. Tweede is dat de RB16B weer de RB15 stijl voorvleugel heeft met flink oplopende vleugel naar de endplates, waar de RB16 meer een tussenmaat had die je Mercedes ook nog ziet rijden. Ik denk dat de RB16B ook heel scherp zal kunnen insturen en dat die nu wel stabiel blijft, is denk ik ook erg goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:09:
[...]

Ik had dus de onboard zoals altijd aan. Tja, Max zat toch regelmatig te mopperen dat hij maar geen goede ronde reed. Die laatste, die was goed.

Ik denk gewoon dat dit het verschil wel is op deze baan. Moet je nagaan dat dit traditioneel gezien, echt geen RBR baan is. Dit is al jaren Ferrari terrein en in mindere mate ook Mercedes, omdat Mercedes normaal gesproken overal goed is. Let dus ook op Ferrari want deze baan kan wel eens verteken hoe goed die nu echt zijn.

Qua vermogen zit het wel goed met de Honda, maar het verschil kwam echt uit S2 met alle bochten. De RB16B ligt gewoon zoveel stabieler dan vorig jaar toen die ook heel snel was, maar niet zo stabiel. Er lijkt nu toch wel een duidelijk voordeel in neerwaartse druk te zijn en als je dan ook goed zit qua vermogen, dan krijg je dit. Ik heb ook even heel snel proberen te kijken naar vleugels en het lijkt erop dat RBR weer eens een relatief kleine had. Tweede is dat de RB16B weer de RB15 stijl voorvleugel heeft met flink oplopende vleugel naar de endplates, waar de RB16 meer een tussenmaat had die je Mercedes ook nog ziet rijden. Ik denk dat de RB16B ook heel scherp zal kunnen insturen en dat die nu wel stabiel blijft, is denk ik ook erg goed nieuws.
S1 is toch wel echt een power sector en daar zaten ze een paar duizendste van elkaar en Max had paars in alle sectoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mercedes had een probleem met clipping, dat gaat nog interessant worden als ze dat niet op gaan lossen in combinatie met de banen met lange rechte stukken. Het lijkt wel alsof ze alle euvels van RBR overgenomen hebben.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
HEHE!!!!!!!! EINDELIJK!!!!!

Nooit gedacht dit nog eens te zeggen, maar eindelijk een goede start voor RBR en Max. Wat een vreselijke opluchting om niets steeds de excuses aan te horen van dat team. Ze hebben eindelijk eens geleverd. WAUW!

Max ook nog niet eerder zo onbevangen positief gezien. Hamilton was echt supersportief bij jack, very likable.
Bottas is nu echt gone, die gaan ze halverwege wisselen met Russel als dit zo blijft.
Mazepin: eindelijk een bad guy
Alonso: held! zo terug komen.
Ocon: ja, ik vind hem sympatiek geworden. Hopelijk gaat ie lekker battlen met Alonso
Ricci: deed het lekker!! beter als Norris
Ferrari: back aan de top van het midfield. Sainz indrukwekkend, leclerc net wat beter. Ook erg sportief bij jack. leuk
AT: WUT!!!! djeezz wat gaan die goed zeg!!! Als ze dit volhouden......
Perez: professioneel bij jack, goed om te zien. Weet dat ie aan de bak moet.

Ik ben er bang voor, maar de voortekenen wijzen op een fantastisch seizoen! ben helegaar eksaitut man!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
Horner: Max raakte de kerb behoorlijk hard, dat heeft ie wel even gevoelt maar dat heeft hem ook een paar tienden aan schade opgelevert. oOo

[YouTube: F1 2021 Bahrain GP - Post-Qualifying - Christian Horner]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:15
Is er een stuk van de diffuser af of waar vloog er een stuk van af? Van Max zijn auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Formula one schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:22:
Is er een stuk van de diffuser af of waar vloog er een stuk van af? Van Max zijn auto
De vloer heeft schijnbaar een flinke klap gekregen, daarna vloog er wat carbon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee.... diffuser zit achterop, dit sprong links voor van de vloer...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:13
R2D2 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Daarom zei ik ook, Q er even buiten gelaten want dat was pech maar Perez is het hele weekend al een stuk trager ten opzichte van Verstappen terwijl een Sainz, Ricciardo, Tsunoda en Alonso dichter op hun teamgenoot zitten of zelfs sneller zijn.

Gasly vond ik vandaag ik ieder geval weer in positieve zin opvallen en ik hoop dat Ie Tsunoda dit seizoen in ieder geval nog de baas kan blijven dan zie ik hem volgend jaar wel vertrekken naar een Renault. Alonso gaat daar niet nog 5 jaar vol zitten maken, Ocon is gewoon niet goed genoeg en Gasly zou het naar mijn mening verdienen ook dat stapje weer omhoog te maken naar een fabrieksteam al is het de vraag hoeveel je daar dan weer me op schiet als die Alpha Tauri als een malle gaat.

Voor Perez is het te hopen dat ie nog een paar tienden gaat vinden dit seizoen anders kan ie volgend jaar ook afgeserveerd richting het afvoerputje van de F1, de FE vertrekken 😉
Waarom zou Gasly niet naar het 2e red bull stoeltje gepromoveerd kunnen worden als hij dit jaar weer een goed seizoen draait? Weer meer ervaring, beter met de druk kunnen omgaan, ik zie het wel gebeuren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hopelijk leidt die vloerschade niet tot extra bandenslijtage morgen

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Waarom zou Gasly niet naar het 2e red bull stoeltje gepromoveerd kunnen worden als hij dit jaar weer een goed seizoen draait? Weer meer ervaring, beter met de druk kunnen omgaan, ik zie het wel gebeuren.
Nee, Gasly zit echt goed op zijn plek daar, terug naar RB zolang Max er nog zit kost hem zijn zelfvertrouwen en carrière. Overigens dit is de eerste race, nu al over stoeltjes wisselen beginnen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Volgens mij is de relatie tussen Gasly en Horner/Marko redelijk verpest. Dat zou al reden genoeg kunnen zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

De vraag is dan wel of hij dat zelf nog wil. In zijn verhaal is hij niet positief over met hoe er met hem is omgegaan in zijn RB tijd. Hij zou in de steek zijn gelaten bij het vragen naar bepaalde zaken om uit te proberen om te zien of dat hem beter laat rijden met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Horner zegt 'lost a few bits under the front of the car' (@1:00)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Whoa wat een prestatie. En wat een uitgangspositie voor de rest van het seizoen. Opgetogen, hoopvol, maar ook onwennig. Voelt vreemd na zoveel jaar dominantie van Mercedes. Durf nog niet te hard te juichen. Heeft Mercedes de auto nog niet ‘aan’? Aan de andere kant: Red Bull kan snel ontwikkelen. Ik moet ‘t nog een paar races aanzien, maar we hebben een gevecht!!! Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zag in de replay een strook carbon van ongeveer 30x5 cm door de lucht gaan, dat zal ie zeker wel gemerkt hebben. Max ook direct over de radio “please check the floor, I went a bit hard over the kerb” of iets in die richting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
De vloer schade maakt de proformance van Max en RBR alleen maar nog indrukwekkender aangezien het blijkbaar nog harder had gekunnen.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:00:
Ik denk dat ze in de AT voor een hogere power mode kiezen
Volgens mij mag dit niet meer? Was dit onderdeel van de party-mode ban. Nieuwe motoren moeten voor alle auto's dezelfde engine mode gebruiken (in de quali en race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
pro_6or schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:00:
Ik denk dat ze in de AT voor een hogere power mode kiezen, om te kijken of dat kan en hoe lang dat goed gaat.
Is het niet zo dat het inmiddels verplicht is om ieder team met dezelfde power mode rond te laten rijden? Zoiets staat me bij van de periode dat de modus verboden werden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Volgens mij mag dit niet meer? Was dit onderdeel van de party-mode ban. Nieuwe motoren moeten voor alle auto's dezelfde engine mode gebruiken (in de quali en race).
Half goed. Alle teams moeten dezelfde powermodes krijgen als het hoofd team. Verder moeten ze een mode kiezen en daar q en r mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max was bij Karun en zijn skypad om de polelap door te nemen.

Is die al ergens te vinden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000

Bloodclot

Jawier!

Kunnen ze de vloer nog fixen of mogen ze de vloer vervangen ivm parc ferme(exact zelfde vloer plus afstelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DarkFire1985 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Is het niet zo dat het inmiddels verplicht is om ieder team met dezelfde power mode rond te laten rijden? Zoiets staat me bij van de periode dat de modus verboden werden.
What’s the change that's being made?
Previously the qualifying and overtake modes would have a time limit per event imposed upon them by the engine manufacturer, so as to keep the power unit within its usage limit. The new Technical Directive will require the power unit to be run in the same single mode during qualifying and race.
Staat niet dat het voor alle (dezelfde) motoren voor alle teams, maar meer per team voor beide wagens?

Bron: https://www.formula1.com/...I3cSGqWS6mONcBHUFncL.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Ik twijfel daar ook over. Voor alle 4? Of per team? En dan nog zijn er vast wel wat handvatten om te kiezen hoe of wat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Half goed. Alle teams moeten dezelfde powermodes krijgen als het hoofd team. Verder moeten ze een mode kiezen en daar q en r mee doen.
Dat is dus het antwoord. Je moet dezelfde mogelijkheden hebben. Maar je mag dan zelf kiezen (per team). Bedankt Asing.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Allang geplaatst waarschijnlijk maar hier nogmaals:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

albino71 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:58:

https://streamable.com/m69gjq

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd

Edd

albino71 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:58:

Reddit natuurlijk..

https://streamable.com/m69gjq

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Oh ja, nog een ding, heb het topic terug zitten lezen, maar wie is die maze knip pin?

Fockin’ knippin’ 😁

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
g0tanks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is de relatie tussen Gasly en Horner/Marko redelijk verpest. Dat zou al reden genoeg kunnen zijn.
En Marco does not given second chances

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

pro_6or schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:03:
Oh ja, nog een ding, heb het topic terug zitten lezen, maar wie is die maze knip pin?

Fockin’ knippin’ 😁
You are walking on lava mate :P ;)
Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Lag het tijdsverschil van de kwalificatie in de lijn der verwachting tov 2020 nu de vloer e.d. is aangepast? Voor sommige teams loopt dit verschil wel op tot ruim 2sec tov 2020.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
HOPPA!!!!!
Eindelijk de quali kunnen kijken na een lange dag werken. Het is dus toch waar wat er gezegd werd over de Honda motor, power genoeg! Max is zoals altijd weer snel, zeer snel..

Ik heb zin in morgen!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Totdat blijkt dat de Honda motor niet werkt op koudere circuits :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:04:
[...]

You are walking on lava mate :P ;)

[...]
Maze runner en dan Gally? Inb4 seizoen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bloodclot schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:59:
Kunnen ze de vloer nog fixen of mogen ze de vloer vervangen ivm parc ferme(exact zelfde vloer plus afstelling)?
Volgens mij mag de vloer, net als bijvoorbeeld wielophanging en vleugels, gewoon vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Mektheb schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:04:
[...]

En Marco does not given second chances
Hoe komt Perez dan in de Red Bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47
Het kan aan mij liggen (ben niet iemand die direct gezichten/mensen kan "lezen"), maar is Lewis Hamilton meer enthousiast dan vorig jaar, toen hij volgens mij wat meer met BLM (mijn idee) bezig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Edd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:57:

Een mooi verschil tussen de Q-tijden van 2020 en 2021
[Afbeelding]
Goeiendagschotel wat heeft Haas het weer goed voor elkaar. Gelukkig hebben ze nog wat ervaring achter het stuur om feedback te geven en alles uit die auto te persen. Oh wacht.
Nou waren mijn verwachtingen niet hoog toen ze in 2016 instapte maar het lukte ze toch om beter te worden.
Tot 2019 dan, want vanaf daar ging het weer gestaag bergafwaarts. Ik snap de ontwikkel stop wel met betrekking tot volgende reglementsveranderingen maar het is altijd jammer om teams zo af te zien glijden. :/

(Williams doet ook nog steeds zeer hier trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 16:16
PWM schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Volgens mij mag de vloer, net als bijvoorbeeld wielophanging en vleugels, gewoon vervangen worden.
Had begrepen dat het niet mag, alleen als ze aan kunnen tonen dat de beschadigde vloer een gevaar kan opleveren voor de andere coureurs tijdens de wedstrijd.
Maar heb ook ergens weer gelezen dat het wel mag mist ze een exact dezelfde vloer plaatsen.
Lekker duidelijk. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De regels van de F1 zijn ondoorgrondelijk. Zou het niet meer mogen, zou het echt bespottelijk zijn imho. We zullen het wel horen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
u) Repair of genuine accident damage.
Dat is een van de uitzonderingen op parc ferme en daar zou je de vloerschade onder kunnen laten vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Had begrepen dat het niet mag, alleen als ze aan kunnen tonen dat de beschadigde vloer een gevaar kan opleveren voor de andere coureurs tijdens de wedstrijd.
Maar heb ook ergens weer gelezen dat het wel mag mist ze een exact dezelfde vloer plaatsen.
Lekker duidelijk. 🤔
Like for like zal sowieso zijn. Anders zet je met quali snellere onderdelen erop, rijdt je "per ongeluk" de muur in en zet je de onderdelen erop die beter zijn voor de race.
Volgens mij zijn er in zoverre ook al straffen uitgedeeld voor het vervangen van een kapotte voorvleugel waarbij de nieuwe niet identiek was. Meen sowieso dat Renault daarvoor eens een straf heeft gehad waarbij Renault vond dat het wel dezelfde spec was. En meen dat Williams eens een dingetje heeft gehad waarbij ze niet verder konden deelnemen aan quali na een kusje met de muur (van Stroll ?) omdat ze dus geen voorvleugel hadden van dezelfde spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
asing schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:19:
[...]

https://www.motorsportmag...s-2021-development-tokens

[...]

Er is dus een deel wat vast ligt en niet gewijzigd mag worden, een deel wat tokens kost om te wijzigen en een deel wat vrij is om te wijzigen. Aangezien de tokens op zijn, is alleen het vrije deel nog over en daar moeten ze het mee doen. Lukt dat niet, dan blijft er een gat.
Het stukje waarbij je zegt dat de tokens voor Mercedes op zijn is nieuw voor mij. Kun je aangeven waar deze voor gebruikt zijn? Lijkt me interessant om te weten.
Zover ik weet kun je de tokens het hele jaar gebruiken en weet niemand precies waar Mercedes deze aan gebruikt heeft en óf ze ze al gebruikt hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd

Edd

@Barturion Ik zou de reactie van @asing nog eens lezen. Want wat je vraagt, staat er precies in.

Lap Comparison tussen VER en HAM

Klikken, want FOM..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
Edd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:33:
@Barturion Ik zou de reactie van @asing nog eens lezen. Want wat je vraagt, staat er precies in.

Mercedes – The team opted not to divulge where it spent tokens at the launch of the W12, with technical director James Allison admitting that it was purely to prevent teams from having more time to copy any new designs the team will run in 2021. “We have spent our tokens, but we won’t reveal how we used them just yet. That’ll become clear in good time.”

Dat is wat bekend is. Eigenlijk niets bekend dus. Daarbij mogen tokens het hele jaar ingezet worden.
Of de aangepaste onderdelen op de auto zitten weten we dus niet. Daarom blijf ik daar benieuwd naar.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
RACEDAY! *O*

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Barturion schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:52:
[quote]Edd schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:33:
Dat is wat bekend is. Eigenlijk niets bekend dus. Daarbij mogen tokens het hele jaar ingezet worden.
Of de aangepaste onderdelen op de auto zitten weten we dus niet. Daarom blijf ik daar benieuwd naar.
Ik weet het niet zeker maar als je ze besteed hebt, zit het dan niet per definitie al op de auto? Wat is zeg maar het moment dat tokens gebruikt worden, is dat wanneer je je nieuwe onderdeel begint te ontwerpen, deze klaar is en indient bij de FIA maar nog niet op de auto hoeft te zetten (waarom zou je dat niet doen?) of op het moment dat je het daadwerkelijk gebruikt.

Het tweede of laatste lijkt mijn het meest logisch, maar het tweede kan ik mij niet voorstellen dat je het dan niet zou gebruiken dus dan zit het er al op, maar is voor ons niet bekend waar aan. Dat is volgens mij ook hoe de meesten hier de uitspraken interpreteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

:O

Raceday *O*

Ik heb zitten genieten tijdens Q3. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Nog 9 uur voordat we onderweg zijn...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Henri. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Hoe komt Perez dan in de Red Bull?
Dat is wel waar :+ maar daar zit wel een hele hele lange tijd tussen.
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.