Ben heel benieuwd hoe McLaren gaat presteren nu ze met een nieuwe motor rijden. Hadden ze voldoende ruimte in de reglementen gehad om de auto helemaal geschikt te maken voor de Mercedes motor (ipv Renault).
Woohoo
present! en heb er weer reuze veel zin in.

Er is voor zover ik weet maar 1 zender waar je al anderhalf uur van tevoren iets over de F1 kunt kijken? En daar ben ik niet op geabonneerd. "Mijn" zender begint zo'n 10 minuten voor de start met 'uitzenden'.Mickey77 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:17:
[...]
Echte fans beginnen toch al een tot anderhalf uur eerder te kijken (laten we het niet hebben over welke zender). Ik maak mijn eigen pitstop tijdens het volkslied en ga er dan voor zitten, dus de feitelijke starttijd maakt niet echt uit, toch?
Dat gezegd hebbende, ik zit zondagmiddag om 16.50 uur he-le-maal klaarrrrr!
Tsja die deur kunnen we beter niet openen gezien de huisregels (die ik ook logisch vind). Maar ik kan wel zeggen dat ik met de interviews in de voor- en nabeschouwing op een zondag toch bij elkaar zo'n 4 uur naar F1 kijk (en soms F2 en F3). En dat de tijd ervoor en erna net zo leuk zijn (of leuker als de race saai blijkt). Dus ik kan mij niet voorstellen dat er echte liefhebbers zijn die alleen de race kijken... dan heb je maar de halve ervaring. Just my 2 cents!Icephase schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:02:
[...]
Er is voor zover ik weet maar 1 zender waar je al anderhalf uur van tevoren iets over de F1 kunt kijken? En daar ben ik niet op geabonneerd. "Mijn" zender begint zo'n 10 minuten voor de start met 'uitzenden'.
Dat gezegd hebbende, ik zit zondagmiddag om 16.50 uur he-le-maal klaarrrrr!
Ik zit meestal vanaf zaterdag ochtend al alles te kijken wat er te kijken is om F1 heen zelf (porsche supercup, f2, f3 ect) had vorig jaar toch niks beters te doenMickey77 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:12:
[...]
Tsja die deur kunnen we beter niet openen gezien de huisregels (die ik ook logisch vind). Maar ik kan wel zeggen dat ik met de interviews in de voor- en nabeschouwing op een zondag toch bij elkaar zo'n 4 uur naar F1 kijk (en soms F2 en F3). En dat de tijd ervoor en erna net zo leuk zijn (of leuker als de race saai blijkt). Dus ik kan mij niet voorstellen dat er echte liefhebbers zijn die alleen de race kijken... dan heb je maar de halve ervaring. Just my 2 cents!
ben benieuwd hoe de 3 races per weekend in de andere klasses gaan bevallen.
zit zondag gewoon om 1 uur bij een vriend met een potje bier er bij, zin in

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Matig dan wel een beetje je bierconsumptie, anders ben je al gezien voordat de race om 5 uur begintbasvn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:21:
[...]
PSN: xMaurice93
Ik sla later in het seizoen de de vrijdag ook vaak over, maar nu ga ik er vrijdag ook wel voor zitten. Voor de F2 en F3 is het juist andersom, die kijk ik later in het seizoen meer omdat ik dan de rijders beter ken. Maar het moet gezegd: als je van echt racen houd dan zijn de andere classes eigenlijk leuker om te zien dan de F1.basvn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:21:
[...]
Ik zit meestal vanaf zaterdag ochtend al alles te kijken wat er te kijken is om F1 heen zelf (porsche supercup, f2, f3 ect) had vorig jaar toch niks beters te doen
ben benieuwd hoe de 3 races per weekend in de andere klasses gaan bevallen.

(Om te voorkomen dat F1 saai word, hou ik er altijd een timing bij waar ik pitstop windows en intervallen in de gaten hou, maar F2 en F3 zijn gewoon jonge honden dus is ook leuk zonder timing screen)
Best handig de race later op de zondagmiddag
Ja, heeft ze wel twee tokens gekostWoudloper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:56:
Ben heel benieuwd hoe McLaren gaat presteren nu ze met een nieuwe motor rijden. Hadden ze voldoende ruimte in de reglementen gehad om de auto helemaal geschikt te maken voor de Mercedes motor (ipv Renault).
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hi!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ben naar nog veel meer benieuwd. Eerste race, geen sandbaggen meer.Woudloper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:56:
Wat heeft Mercedes in petto en hoeveel sneller dan de rest zijn ze dit jaar?
Wat kan Ferrari nu ze weer op vol vermogen mogen rijden? (tenminste die kant lijkt de klucht van vorig jaar op te gaan)
Wat kan Renault dit jaar (of moeten we Alpine zeggen)
Wat doet AM, hebben ze weer een overgeschilderde Mercedes?
En hoeveel komt RBR tekort... of gaan ze nu dit keer echt voor de prijzen?
alles kan off-topic
Yes eindelijk begint het weer
Ben heel benieuwd hoe de teams er nu echt voor staan.
Mooi voordeel van thuis werken, kan ik vrijdag gewoon de vrije trainingen op de achtergrond aan zetten
Mooi voordeel van thuis werken, kan ik vrijdag gewoon de vrije trainingen op de achtergrond aan zetten
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Bitter vanwege het Vettel-Ferrari fiasco denk ik zo als ik naar z'n avatar kijk...
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Yes! F1 seizoen 3 op netflix bijna gezien dus ben weer helemaal warm
Idem dito voor af en toe.franssie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 01:20:
[...]
Ik ben ook geen gokker maar dat gezegd hebbende -- is het gewoon leuk om te zien wat 'de markt' ziet als kansen.
Tegelijkertijd vind ik dat het in dit topic daar dan wel bij moet blijven. Dus verder geen opmerkingen als: Ik heb (zoveel) ingezet op die en die of ik heb gewonnen / verloren etc. Dat is mij teveel offtopic.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Om de geheugens nog even op te frissen wat men dit jaar allemaal verwacht in de Tweakers F1 Toto 2021
:strip_exif()/f/image/zN3X8M2sMje8m92QQ2I9lTgf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel zelf nog of ik weer wat geld op Max ga zetten voor het WDC, vorig jaar ook gedaan, toen werden zijn kansen 1:4,5 geschat, nu is dat 1:3,25. Ham ging van 1:1,6 naar 1:1,55. Bron: Unibet.
Voor Bahrein wordt Max zelfs als favoriet gezien met 1:2,4 tegen 1:2,6 voor HAM
:strip_exif()/f/image/zN3X8M2sMje8m92QQ2I9lTgf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel zelf nog of ik weer wat geld op Max ga zetten voor het WDC, vorig jaar ook gedaan, toen werden zijn kansen 1:4,5 geschat, nu is dat 1:3,25. Ham ging van 1:1,6 naar 1:1,55. Bron: Unibet.
[ Voor 7% gewijzigd door metallicattim op 23-03-2021 10:53 ]
Je kunt beter geld op HAM zetten denk ik, dan is het altijd een winmomentje (als Lewis wint heb je geld, als Max wint heb je dat Max wint).metallicattim schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:51:
Om de geheugens nog even op te frissen wat men dit jaar allemaal verwacht in de Tweakers F1 Toto 2021![]()
[Afbeelding]
Fijn dat het circus weer begint. Fleurt de zondagen weer wat op.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Enthousiasme zit er al goed in!
Pagina vijf alweer als ik aanhaak.

En als Riccardo wint?mark-k schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:54:
[...]
Je kunt beter geld op HAM zetten denk ik, dan is het altijd een winmomentje (als Lewis wint heb je geld, als Max wint heb je dat Max wint).
..Dan drinken we thuis gewoon fijn mee uit onze eigen schoen, zoals het hoort!
at your service
Bookmark staat, we willen wel beeldenThe_Butler schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:26:
[...]
..Dan drinking we thuis gewoon fijn mee uit onze eigen schoen, zoals het hoort!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Cool, kan je nog meedoen hieraan?metallicattim schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:51:
Om de geheugens nog even op te frissen wat men dit jaar allemaal verwacht in de Tweakers F1 Toto 2021![]()
[Afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
Daar is nu in ieder geval meer kans op. proost alvastThe_Butler schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:26:
[...]
..Dan drinking we thuis gewoon fijn mee uit onze eigen schoen, zoals het hoort!
😆 - Denk ook eens om ;)
Dan ben je aan het dromen
Gaat om WDC he, niet om n enkele race.
[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 23-03-2021 11:42 ]
Uhh nee hoor, zit zelf op unibet en het gaat om de uitkomst van GP bahrein.mark-k schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Dan ben je aan het dromen
Gaat om WDC he, niet om n enkele race.
ah ok er stonden 2 dingen in die post, multi interpertabel
[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 23-03-2021 11:45 ]
Hoe kan je hier aan mee doen?metallicattim schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:51:
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik dacht dat het al 2021 wasDaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:35:Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 1
Fijn dat we weer begonnen, al voelt het ook wel snel omdat het vorig jaar zo lang duurde.
Het is dan ook 2020 v2.Transportman schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Ik dacht dat het al 2021 was
Fijn dat we weer begonnen, al voelt het ook wel snel omdat het vorig jaar zo lang duurde.
Tnx @basvn
Raceweek woohoo!
Toch mis ik het nachtelijke kijken naar Australië een beetje.
Wel fijn dat Portugal weer terugkomt dit jaar, naja we zullen zien iig lekker tijdens het avondeten de race kijken is ook wel prettig.
Raceweek woohoo!
Wel fijn dat Portugal weer terugkomt dit jaar, naja we zullen zien iig lekker tijdens het avondeten de race kijken is ook wel prettig.
Ik ook! Lekker vroeg op. Goede pot koffie.PalingDrone schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:24:
Tnx @basvn
Raceweek woohoo!
Mijn boefje is liev!
Met een tijdmachine
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Heel eerlijk gezegd: McLaren op het podium zou ik juist niet een verrassing vindenMektheb schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:12:
Ben het hele Redbull die het wel kan of niet en Mercedes die het wel voor elkaar heeft of niet een beetje beu.
Doe mij maar een verassing als McLaren op podium, dan gaan er pas wat verbaasde gezichten komen
Ricciardo + McLaren + Mercedes-power =
Ik ben vooral benieuwd hoe de rookies zich houden. Een race weekend is natuurlijk de 1e echte test, dus all eyes op Schumacher, Mazepin en Tsunoda
Verder heel benieuwd hoe Vettel het gaat doen bij AMR. Ik wens hem echt heel veel succes en dikke races: ben blij dat hij in F1 is gebleven.
Mooi dat ze dit er in houden met alle rijders

Ik dacht dat ze deze persmomenten niet meer op donderdag zouden gaan doen, maar op vrijdag.
Dank voor de kick-off van weer een nieuw F1 Seizoen met Bahrain @DaniëlWW2
Present! (uiteraard sinds pre-season tests).
Ik ben echt benieuwd hoe de top 5 qua teams zich ontwikkeld heeft.
Ik blijf wat huiverig voor mijn teampje (de Mercs), maar laat het maar een keer gebeuren zou ik zeggen. Alles voor de spanning!
Present! (uiteraard sinds pre-season tests).
Ik ben echt benieuwd hoe de top 5 qua teams zich ontwikkeld heeft.
Ik blijf wat huiverig voor mijn teampje (de Mercs), maar laat het maar een keer gebeuren zou ik zeggen. Alles voor de spanning!
I have no special talent. I am only passionately curious.
Wordt je nick veranderen naar shumi2021 denk ik?
Ja eens.Remy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:34:
[...]
Heel eerlijk gezegd: McLaren op het podium zou ik juist niet een verrassing vinden![]()
Ricciardo + McLaren + Mercedes-power =
Ik ben vooral benieuwd hoe de rookies zich houden. Een race weekend is natuurlijk de 1e echte test, dus all eyes op Schumacher, Mazepin en Tsunoda![]()
Verder heel benieuwd hoe Vettel het gaat doen bij AMR. Ik wens hem echt heel veel succes en dikke races: ben blij dat hij in F1 is gebleven.
Mijn favo naast Max is al Tsunoda
Verwijderd
Dan win ik alsnog een paar euro
Ik heb een paar euro staan op winst voor een Mercedes coureur (zo niet dan ook goed
Favo Rookie is duidelijk Tsunoda (bijna Tsunado geschreven... Oeps).
Weet iemand inmiddels hoeveel tijd het scheelde tussen zijn (Tsunoda) extra Drs gebruik en Max zijn tijd?
Weet iemand inmiddels hoeveel tijd het scheelde tussen zijn (Tsunoda) extra Drs gebruik en Max zijn tijd?
Ik dacht iets te hebben opgevangen van 0,3 sec.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Het maakt me niet uit wie Mercedes verslaat... als die hegemonie maar een keer doorbroken wordt.Mektheb schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:12:
Ben het hele Redbull die het wel kan of niet en Mercedes die het wel voor elkaar heeft of niet een beetje beu.
Doe mij maar een verassing als McLaren op podium, dan gaan er pas wat verbaasde gezichten komen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je verwacht dat Mick dit jaar al WDC wordt?albino71 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:04:
[...]
Wordt je nick veranderen naar shumi2021 denk ik?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat zal Haas(t) niet gebeurenMaarten_E schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Je verwacht dat Mick dit jaar al WDC wordt?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Max is going to f you up

While Sergio is motivating Max while he is f-ing you up

Althans, zo komen die foto’s op mij over.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 23-03-2021 18:39 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Benieuwd of er nog teams zijn die hun afstelling niet top krijgen vanwege de veel kortere test met aanpastijd (alleen fp1+2)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Heuj, eindelijk weer brood en spelen!
Er is zaterdag ook gewoon een FP3Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:25:
Benieuwd of er nog teams zijn die hun afstelling niet top krijgen vanwege de veel kortere test met aanpastijd (alleen fp1+2)
Als een team aan 3 complete test dagen +fp1,2,3 niet genoeg hebt om een afstelling te vinden voor Bahrein zijn ze wel een prutserSnowhite0901 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:25:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat houdt in geen onderdelen wisselen (tenzij stuk en vervangen door gelijke spec) en niet meer aan de motorstand komen. Je mag nog wel andere afstellingen doen (vleugels verstellen, rembalans aanpassen enz).RKD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:43:
[...]
Parc-ferme start zodra je met fp3 de pitlane verlaat. Dat is nieuw dit jaar.
Rijdt alphatauri eigenlijk dit jaar met de RB16 van 2020, net zoals racing point deed met de Mercedes van 2019?
Ik las dat Marko dat opzich wel zag zitten als die actie van RP goedgekeurd werd
Ik las dat Marko dat opzich wel zag zitten als die actie van RP goedgekeurd werd
Ik dacht dat je ook daarin beperkt bent. Mag je nog wel vering/demping ed aanpassen? Wat dat zijn zaken die ook een groot effect hebben. Vleugels is maar beperkt van invloed.RocketKoen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:45:
[...]
Dat houdt in geen onderdelen wisselen (tenzij stuk en vervangen door gelijke spec) en niet meer aan de motorstand komen. Je mag nog wel andere afstellingen doen (vleugels verstellen, rembalans aanpassen enz).
YouTube: Five Epic Lewis Hamilton vs. Max Verstappen Duels
De FOM neemt alvast een voorschotje op de battle van dit jaar
PSN
Geen idee hoe up to date de wiki is maar:RKD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:50:
[...]
Ik dacht dat je ook daarin beperkt bent. Mag je nog wel vering/demping ed aanpassen? Wat dat zijn zaken die ook een groot effect hebben. Vleugels is maar beperkt van invloed.
Under these conditions, only minor adjustments such as tyre changes, refuelling, bleeding of brakes and minor front wing adjustments are allowed
Nee, afgelopen seizoenen namen ze de achter ophanging over. Echt de 2021 auto heeft nog steeds de achterwielophanging van de RB15, wat wel te snappen is want de RB16 achterkant was drama. Dit heeft Redbull nu pas opgelost door de ophanging van de 2020 Mercedes beetje te copieren.De_Bastaard schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:46:
Rijdt alphatauri eigenlijk dit jaar met de RB16 van 2020, net zoals racing point deed met de Mercedes van 2019?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dan had zijn nick schumi1994 moeten zijnMaarten_E schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Je verwacht dat Mick dit jaar al WDC wordt?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ze zijn het wel lekker op aan het hypen zeg. 
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Oh?RKD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:43:
[...]
Parc-ferme start zodra je met fp3 de pitlane verlaat. Dat is nieuw dit jaar.
34) PRE-RACE PARC FERMÉ
34.1 Each Competitor must provide the Technical Delegate with a suspension set-up sheet for both of their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying practice session.
34.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the first time during qualifying practice session until the start of the race. Any car which fails to leave the pit lane during qualifying practice session will be deemed to be in parc fermé at the end of Q1.
Is gewoon vanaf Q.
Plenkske in "[F1] Seizoen 2021"YakuzA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:44:
[...]
Als een team aan 3 complete test dagen +fp1,2,3 niet genoeg hebt om een afstelling te vinden voor Bahrein zijn ze wel een prutser
Minder tijd en parc ferme fp3
Dus die andere posts kloppen niet of zijn er twee soorten parc ferme?meenkdrie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Oh?
34) PRE-RACE PARC FERMÉ
34.1 Each Competitor must provide the Technical Delegate with a suspension set-up sheet for both of their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying practice session.
34.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the first time during qualifying practice session until the start of the race. Any car which fails to leave the pit lane during qualifying practice session will be deemed to be in parc fermé at the end of Q1.
Is gewoon vanaf Q.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Kloppen niet, dit is direct uit de regels van 2021.Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Plenkske in "[F1] Seizoen 2021"
Minder tijd en parc ferme fp3
[...]
Dus die andere posts kloppen niet of zijn er twee soorten parc ferme?
Dit gaat in 2022 gebeuren:
Pre-Race Parc Fermé
5.4.1 Every team must provide the FIA technical delegate with a suspension set-up sheet for both of
their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying
5.4.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the first time during P3 until the start of the race. From this point, all cars must be presented in their Reference Specification. Any car which fails to leave the pit lane during P3 will be deemed to be in parc fermé at the end of P3.
Jasphur schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:38:
Max is going to f you up
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JN4Wl6RyICZP02nvCfAJhRf3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wens ze veel succes dit seizoen. Hoop dat ze eindelijk een goeie seizoensstart hebben en gewoon echt voor de wins en veel podiums kunnen gaan. Letterlijk tegengas @ Mercedes. McLaren mag ook, btw
Ziet er wel lekker stabiel uit zo! Kom maar op met Q3!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:03:
Ze zijn het wel lekker op aan het hypen zeg.
[YouTube: Max Verstappen Tests RB16B At Bahrain International Circuit]
Mijn hemel, al dat geschreeuw van David Croft is niet aan mij besteed.YakuzA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:24:
[YouTube: Five Epic Lewis Hamilton vs. Max Verstappen Duels]
YouTube: Five Epic Lewis Hamilton vs. Max Verstappen Duels
De FOM neemt alvast een voorschotje op de battle van dit jaar
Maar ik hoop dat we dit nog een paar van dit soort mooie gevechten gaan zien.
Weten we al hoe de auto van Vettel heeft, naast de officiele fabrieksnaams?
Trage Truus?Jasphur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:23:
Hmm ok dat is duidelijk. Er stond een post in 1 van de 2 F1 topics met de belangrijkste charges voor dit jaar en deze regel stond daar bijmeenkdrie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Kloppen niet, dit is direct uit de regels van 2021.
Pre-Race Parc Fermé
5.4.1 Every team must provide the FIA technical delegate with a suspension set-up sheet for both of
their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying
5.4.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the first time during P3 until the start of the race. From this point, all cars must be presented in their Reference Specification. Any car which fails to leave the pit lane during P3 will be deemed to be in parc fermé at the end of P3.
Komt hij daar niet mee na de eerste dag in een raceweekend? zullen genoeg journalisten naar vragenJasphur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:23:
Bond, Jackie BondJasphur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:23:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
https://www.motorsport.co...t-part-of-a-plan/5863056/
Motorsport.com geeft ook nog even hun 2 cents over de Mercedes situatie.Is Mercedes in trouble or is it part of a plan?
PSN
Als ik mijn 2 eurocent kan geven over Merc...
Ze waren al mid seizoen in 2020 aan het testen voor de 2021 wagen
De Test een paar weken terug was gewoon belabberd,met de kapotte gearbox en de achterkant die onstabiel lijkt - dat doe je als team niet expres.
Ik persoonlijk denk dat Mercedes nooit het achterste van hun tong heeft laten zien in de laatse seizoenen en dat ze waarsch. nog, als het echt moet, wat extra vermogen hebben. Ik verwacht tijdens FP1 twee wagens met beide een andere setup zodat het team kan kijken hoe ze de instabiliteit op kunnen lossen met wat meer airo / vleugel etc... wat dan ten koste gaan van topsnelheid
Maar ja, ik zit gewoon thuis met een biertje in de hand de bende te aanschouwen, wie weet sla ik de plank totall mis - wie weet hoop ik gewoon veels teveel op het einde van de dominantie van Merc.
Ze waren al mid seizoen in 2020 aan het testen voor de 2021 wagen
De Test een paar weken terug was gewoon belabberd,met de kapotte gearbox en de achterkant die onstabiel lijkt - dat doe je als team niet expres.
Ik persoonlijk denk dat Mercedes nooit het achterste van hun tong heeft laten zien in de laatse seizoenen en dat ze waarsch. nog, als het echt moet, wat extra vermogen hebben. Ik verwacht tijdens FP1 twee wagens met beide een andere setup zodat het team kan kijken hoe ze de instabiliteit op kunnen lossen met wat meer airo / vleugel etc... wat dan ten koste gaan van topsnelheid
Maar ja, ik zit gewoon thuis met een biertje in de hand de bende te aanschouwen, wie weet sla ik de plank totall mis - wie weet hoop ik gewoon veels teveel op het einde van de dominantie van Merc.
at your service
@The_Butler laten we hopen dat ook Mercedes op de max moet rijden. Dan komt er tenminste vuurwerk en ga je echt zien hoe iedereen presteert. Ik heb zeker een oranje bril maar voor mijn gevoel rijdt Max al jaren op/over de limiet omdat ze anders helemaal niet aangehaakt raken. Dat maakt ook dat een 2e rijder het lastig had verwacht ik. Nu lijkt het erop dat de RB16B goed ligt vanaf het begin, dus hopelijk kunnen ze meteen mee doen ipv weer een aantal "1-2tjes" van Mercedes, zodat de druk er alweer meteen af is.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij is het vooral de vraag hoe de Mercedes om zal gaan met de nieuwe banden. Dat is iets wat ze niet goed hebben kunnen testen/inschatten voor de testdagen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ook iets wat mee gaat spelen ja. Laat het maar eens een keer niet in hun voordeel werken.hansvk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:26:
Volgens mij is het vooral de vraag hoe de Mercedes om zal gaan met de nieuwe banden. Dat is iets wat ze niet goed hebben kunnen testen/inschatten voor de testdagen.
Mijn boefje is liev!
Nieuwe spec banden incomming mid seasonhansvk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:26:
Dus die post van mij klopt wel toch ? Of lees ik het verkeerd, dan hoor ik het graag want dan pas ik het aan. Omdat die post ook pinned is...meenkdrie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:52:
[...]
Kloppen niet, dit is direct uit de regels van 2021.
Pre-Race Parc Fermé
5.4.1: setup omschrijving voor beide auto's voor ze eerste keer de pit uit gaan tijdens qualifciatie
5.4.2: parc fermé vanaf de eerste keer pit uit in training 3, of als dat niet lukt aan het einde van training 3.
Dus het enige wat na of tijdens FP3 nog aangepast mag worden is de setup. Geen andere spec onderdelen meer.
Terwijl volgens mij vorig seizoen parc fermé pas vanaf qualificatie was ?
Je bent denk ik een jaar te vroeg. Die nieuwe regels gaan pas 2022 in en niet al in 2021.
Ik hoop vooral ook dat Perez snel mee kan komen. Hij heeft in de roze mercedes laten zien dat hij hard kan trappen, hopelijk lukt hem dat met de RB16B ook.
Verder ben ik ook wel echt heul benieuwd naar wat McLaren gaat doen. Ze deden het vorig jaar al echt netjes, en nu met die Mercedes motor kan dat alleen maar spannender worden.
Verder ben ik ook wel echt heul benieuwd naar wat McLaren gaat doen. Ze deden het vorig jaar al echt netjes, en nu met die Mercedes motor kan dat alleen maar spannender worden.
Op een woensdag om 9.15 al aan het bier?The_Butler schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:15:
...
Heb in tijden niet zo'n zin in het eerste weekend gehad.
Heeft Mercedes weer zitten sandbaggen en hoe erg ? Hoe doet Perez het, wat kan Alonso, en Mick.
Tsunodoa, hoe goed is ie echt. RIC en McLaren.
Etc.
Heeft Mercedes weer zitten sandbaggen en hoe erg ? Hoe doet Perez het, wat kan Alonso, en Mick.
Tsunodoa, hoe goed is ie echt. RIC en McLaren.
Etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 24-03-2021 10:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
hey, als je thuis werkt dan moet je dat in mijn optiek ook met volle overgave doen. Doe wel het pilsje netjes in mijn koffie mok zodat het niet zo opvalt tijdens de teams meetings.
at your service
Zoals gezegd, dat gaat in 2022 gebeurenPlenkske schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:04:
[...]
Dus die post van mij klopt wel toch ? Of lees ik het verkeerd, dan hoor ik het graag want dan pas ik het aan. Omdat dies post ook pinned is...
5.4.1: setup omschrijving voor beide auto's voor ze eerste keer de pit uit gaan tijdens qualifciatie
5.4.2: parc fermé vanaf de eerste keer pit uit in training 3, of als dat niet lukt aan het einde van training 3.
Dus het enige wat na of tijdens FP3 nog aangepast mag worden is de setup. Geen andere spec onderdelen meer.
Terwijl volgens mij vorig seizoen parc fermé pas vanaf qualificatie was ?
Goeiemorgen zeg, ik lees er gewoon 3x overheen.
Ik pas het wel even aan in die andere post.
From a Merc press email:
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 24 maart 2021
"(Mercedes) has mixed feelings about this particular race venue: while Lewis Hamilton managed to win the 2020 Bahrain Grand Prix, Valtteri Bottas and George Russell were out of sorts in the second race on the shorter variant of the track."
Bit harsh!
Tsja, als je zo met die banden zit te goochelen wel ja. Het is niet dat Russel die race niet met 2 vingers in de neus aan het winnen was.
Volgens mij was het mercedes die out of sorts was, niet russel of bottas. Maar goed, ik denk niet dat die twee die persberichtjes lezen dus ze zullen vast niet beledigd zijn
:strip_exif()/f/image/rYLf6bJzaixZzEwDhRzWSusu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TzIlRl1Gn9NmPmDYaCGi5DXl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WDAVjB37k5Kmde03F8Q1rRJY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5HOSnRSCTGIeEB3PmuQqqmY1.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze staan alvast klaar.
New season, new toys. This weekend will see the introduction of the Aston Martin DBX as our Medical Car.
— Alan van der Merwe (@alanvdm) 24 maart 2021
This is the biggest and most exciting change we’ve made to our medical & rescue operations in F1.
Keep an eye out for us at the back of the grid 👋🏼#astonmartin #dbx pic.twitter.com/qElZLY43GK
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2021 16:19 ]
Lijkt erop dat we een droge race krijgen.
I served in a company of heroes.
Wat zijn de kansenVuvuzela schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:17:
Lijkt erop dat we een droge race krijgen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.