[F1 2021] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 69.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:33:
Volgens de sky mevrouw was de mercedes fantastisch en de redbull very very good.

Maar elke keer (tot nu toe) dat Lewis gaat pushen, zelfs op geel, is hij echt all over the place. Net met dat in het gravel glijden was zijn 1e rondje op nieuw geel en had hij al 4 momenten gehad voor hij in het grind eindigde.
En zo zitten we elk jaar na de 1e race weer -O- :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:36:
[...]

En zo zitten we elk jaar na de 1e race weer -O- :P
Mercedes is ook nog steeds maar net begonnen. Gisteren gemist.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWIrIDXMAETtih?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwVsCMoXAAAkHeT?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Flapjes, gleufjes, ribbeltjes, randjes, vleugeltjes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWMIGDXAAIXp_t?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Laatst online: 12-09 20:24
Tests zeggen inderdaad niets, ik weet het. Alleen het feit dat Merc gisteren de hele dag kwijt is geraakt door de versnellingsbak problemen en dat ze vandaag ook een hoop tijd verliezen door een zeldzaam foutje van HAM dat moet toch niet lekker zotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

AlxRoelofs schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:38:
Tests zeggen inderdaad niets, ik weet het. Alleen het feit dat Merc gisteren de hele dag kwijt is geraakt door de versnellingsbak problemen en dat ze vandaag ook een hoop tijd verliezen door een zeldzaam foutje van HAM dat moet toch niet lekker zotten.
Vergeet de problemen van AM niet vandaag, zijn ook MER producten die niet goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Proefstarts, door een Ferrari en een AT (?). Een Haas staat te wachten :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gGKXDfxHCDW1_iPXd10pA6ObjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1FAZmNf3WX8qrDPD4PqeZML.jpg?f=fotoalbum_large

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Mercedes is ook nog steeds maar net begonnen. Gisteren gemist.
Daarom. Maar dat zij zo driften ipv RBR geeft weer beetje houvast.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat ik niet snap is waarom ze die Merc niet gewoon op de baan konden takelen zodat HAM deze terug naar de pits kan rijden. Zoveel kan er toch niet mis zijn met die wagen, je verliest minder tijd onder rode vlag en het team verliest minder tijd om te testen.

Maar dat HAM zich niet goed voelt in deze wagen is wel duidelijk ondertussen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:44:
Wat ik niet snap is waarom ze die Merc niet gewoon op de baan konden takelen zodat HAM deze terug naar de pits kan rijden. Zoveel kan er toch niet mis zijn met die wagen, je verliest minder tijd onder rode vlag en het team verliest minder tijd om te testen.

Heeft HAM dat niet een keer laten doen tijdens een race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
SKY heeft even uitgezocht wanneer HAM voor het laatst een foutje heeft gemaakt tijdens de tests. En dat was in 2013

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 13-03-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Perez staat ook al weer een tijd in de garage. Set up verandering neem ik aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Jasphur schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:45:
SKY heeft even uitgezocht wanneer HAM voor het laatst een foutje heeft gemaakt tijdens de tests. En dat was in 2013

[Video: F1 2013 Lewis Hamilton's Crash Jerez Tests Day 2]
Dat was niet eens een foutje maar een remprobleem :)

https://twitter.com/Chris...tatus/1370672585973850117
(Although I did add that 2013 crash was a brake issue and nothing to do with Lewis' driving!)
:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik wilde zeggen ‘wat ziet die Ferrari er verbrand uit aan de achterkant’ en toen bedacht ik het mij ineens. Wat. Een. Livery

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

pro_6or schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:52:
Perez staat ook al weer een tijd in de garage. Set up verandering neem ik aan.
Of weer met het lijmpistool bezig en wat extra vinnetjes op de vloer plakken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWLqp0WgAMLvHx?format=jpg&name=small

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

Of zijn gearbox heeft de geest gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Lijkt mij problematisch. Niet alle motoren kunnen zichzelf starten (Mercedes kon het lange tijd niet, twijfel even of een Mercedes motor het afgelopen seizoen niet alsnog heeft gedaan). En een F1 auto met draaiende motor aan de takelwagen hangen lijkt mij ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Amphiebietje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Of zijn gearbox heeft de geest gegeven...
Dan hebben ze die snel gewisseld, want hij is alweer aan het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Stuk onboard van Vettel in de AMR. Skip naar 1:10: zwarte pickup op de baan. WTF?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsCSY9u550kLv4-DZb1JNOO0dxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc3ocUpX1nuTnFsaa1mrPUOT.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: YouTube: First Onboard Lap with the AMR21 | Aston Martin Cognizant F1 Team

[ Voor 13% gewijzigd door Remy op 13-03-2021 11:03 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 12:53
Opgenomen tijdens de filmdag? Dan is het wellicht de filmcrew.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:41:
Over vloeren gesproken. Hier kwamen wat foto's langs van de W12 met een aantal vluegeltjes achteraan de vloer voor het achterwiel. Volgens mij heb ik nog zoiets gezien bij een "budget" team (Alfa? Haas? Williams?), met iets van een vleugeltje/flapje voor het achterwiel, maar dan niet zo complex als de W12. Maar van de RB16B heb ik niks gezien, volgens mij is die vloer helemaal kaal?
Dat is die ook en dat is ook niet bijzonder. RBR heeft wel vaker het minimale aan onderdelen op hun auto zitten als het even lijkt te kunnen. :)

Maar als ik het me goed herinner van maanden geleden, zijn twee theorieën over wat die hap uit de achtervleugel zou doen. De eerste was dat het afsluiten van de vloer en het wegduwen van lucht voor de achterwielen, zoveel moeilijker zou maken alsmede dat lucht zou weglekken en ook achter de achterwielen zou komen. Hierdoor zou "high rake" niet meer zou werken.

De tweede was dat het "high rake" juist zou helpen omdat er minder druk komt te staan onder het uiteinde van de vloer die de luchtstroom onder de vloer kan verstoren. Aansluitend hierbij zou de afsluiting van de vloer en het wegsturen van lucht voor de achterwielen, grotendeels het doel van de bargeboards zou zijn. Met "high rake" heb je dan alsnog het voordeel dat je een groter venturi effect bereikt en dus meer lucht onder je vloer kan trekken en dit minder verstoord raakt.

De vraag is denk ik dus wat het probleem met de RB16 precies was. Het lijkt namelijk een verstoring van de luchtstroom te zijn in langzame bochten te zijn geweest, de lucht kan dus niet meer zo snel weg, waardoor de achterkant haar neerwaartse druk verliest en uitbreekt. Dat lijkt minder te zijn. Daarnaast hebben ze nu ook die achterwielophanging die de luchtstroom over de vloer versimpeld. Ook had ik ergens opgepikt dat met deze reglementen, het luchtstroom regulerende vermogen van de achterremmen wel eens beter zou kunnen zijn met "high rake".

En dat lijken we nu een beetje te zien. Met flink wat wind, lag die auto gewoon op de baan. Iets anders dat me opviel is dat het met de banden ook wel goed lijkt te zitten. De RB16B krijgt ze zo op temperatuur en Mercedes vond ik daar minder. Verder zagen we gisteren en vandaag eigenlijk weer dat die auto niet zo stabiel meer lijkt te zijn. Want vorig jaar kon dat ding nog door een orkaan rijden zonder uit te breken en hadden ze zo overduidelijk een voordeel met banden over iedereen. Overigens is die Mercedes ook allang niet meer "low rake". Het is minder dan RBR, maar dat zijn wel meer teams. Maar bijvoorbeeld Renault zou nog steeds wel eens nog meer kunnen zijn.

Maar testdagen zeggen niks. :+
Serieus, het kan ook zijn dat RBR meteen een goede setup heeft en Mercedes nog aan het zoeken is. Het kan specifiek de temperaturen hier zijn waar RBR beter mee omgaat. Zou niet de eerste keer zijn dat ze beter presteren in warmere omgevingen. We weten niks over vermogen en ik heb nog weinig van Perez gezien en hoe hij omgaat met die auto. Verstappen was best tevreden, maar hij is ook een beetje een freak. :P
https://www.ziggosport.nl...n-eerste-gevoel-positief/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

StefanVerkerk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:07:
Opgenomen tijdens de filmdag? Dan is het wellicht de filmcrew.
Ah, dat zou nog best eens kunnen ja: ik zie een stukje verder een arm achter de truck hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgernOICVu3oA9owAtmiqA8pdx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGM8pF27rfanJER8VOxEMQEj.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag me in dit geval wel af waarom er een pickup truck gebruikt wordt, ipv een dikke Aston Martin :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Remy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Ah, dat zou nog best eens kunnen ja: ik zie een stukje verder een arm achter de truck hangen.

[Afbeelding]

Vraag me in dit geval wel af waarom er een pickup truck gebruikt wordt, ipv een dikke Aston Martin :P
Welka Aston zou geschikt zijn om een heel camerasysteem op te monteren en stabiel te blijven? Bijkomend is de camera crew hoogstwaarschijnlijk lokaal ingehuurd. Zitten wel wat bedrijven in Abu Dhabi die dit werk doen. Heb ze regelmatig gezien in de buurt van de Dubai Mall voor een lokaal programma dat je doet denken aan Top Gear, en zij rijden ook rond met zulke grote, zwar(t)e trucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Welka Aston zou geschikt zijn om een heel camerasysteem op te monteren en stabiel te blijven? Bijkomend is de camera crew hoogstwaarschijnlijk lokaal ingehuurd. Zitten wel wat bedrijven in Abu Dhabi die dit werk doen. Heb ze regelmatig gezien in de buurt van de Dubai Mall voor een lokaal programma dat je doet denken aan Top Gear, en zij rijden ook rond met zulke grote, zwar(t)e trucks.
DBX :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hixOko9eOrS_MXGKdDzhSPAJz20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HBikQW7Vpfk3jHWLgb16kcfS.jpg?f=user_large

Er worden ook regelmatig Porsche Cayenne's gebruikt hiervoor. Maar goed, het zal dan ook weer geen slome truck zijn geweest denk ik, die zou niet veel beeld pakken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Remy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Ze doen flink hun best ja. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zouden ze te verbergen hebben (8>
Turbodruk waistgate onder de vloer laten uitkomen voor een actieve blown defuser (verzin het uiteraard ter plekke, maar wellicht geen slecht idee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Remy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:20:
[...]

DBX :)

Er worden ook regelmatig Porsche Cayenne's gebruikt hiervoor. Maar goed, het zal dan ook weer geen slome truck zijn geweest denk ik, die zou niet veel beeld pakken :)
(Voor degenen die dit leuk en interessant vinden)

Dit systeem heet "Russian Arm" en kan in principe op elke beetje stevige auto met een dak gemonteerd worden <3

Afbeeldingslocatie: https://www.eurogrip.com/images/stories/flexicontent/l_fld77_russianarm6-01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://filmotechnicusa.com/uploads/3/5/3/8/35386858/1427391192.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Jack krijgt ook even een veer van Sky, over het gebit van Alonso.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pierre schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:48:
Jack krijgt ook even een veer van Sky, over het gebid van Alonso.
Uh wat? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWmmPnXMAMqdBm?format=jpg&name=large Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWmnMlW8AEYkLY?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hij is toch tandarts, en volgens hem heeft hij er waarschijnlijk niet zo veel last van (maar dat weet ik zeker) ik hoorde het niet heel goed.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

Pierre schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Hij is toch tandarts, en volgens hem heeft hij er waarschijnlijk niet zo veel last van (maar dat weet ik zeker) ik hoorde het niet heel goed.
gebit.

gebid is iets heel anders, dat doe je bv. in de kerk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De breuk zit in de bovenkaak, en daar zou je volgens Jack minder last van hebben dan in de onderkaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Amphiebietje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:58:
[...]

gebit.

I know en ook aangepast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Hmm, valt me net op dat Mazepin zonder land geregistreerd staat. Heeft dat te maken met de schorsing bij vele sporten van Rusland vanwege doping, of is daar een andere reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat komt door de schorsing Idd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik zie dat de mondneusmaskers dit seizoen nog steeds waardeloos zitten tijdens Jolyon en Rosanna's praatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Amphiebietje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:58:
[...]

gebit.

offtopic:
De wasdag voor het gebit, eh, biddag voor het gewas, is anders net geweest. :+

Ik vraag me af wie bepaalt welke namen links in beeld komen? Gisteren stonden er 17, tot nu toe heb ik er 16 gezien, waarvan VER er geen was.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 13-03-2021 12:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

noo schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:04:
Ik zie dat de mondneusmaskers dit seizoen nog steeds waardeloos zitten tijdens Jolyon en Rosanna's praatje
Die voorgevormde maskers zou men gewoon moeten verbieden. Die zijn open bovenaan door de voorvorming. Zit comfortabel, maar maakt ze gewoon nutteloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Die voorgevormde maskers zou men gewoon moeten verbieden. Die zijn open bovenaan door de voorvorming. Zit comfortabel, maar maakt ze gewoon nutteloos.
Ik denk dat alle maskers nutteloos zijn zoals ze nu door iedereen gebruikt worden. ;)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
CodeCaster schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:04:
[...]

offtopic:

Ik vraag me af wie bepaalt welke namen links in beeld komen? Gisteren stonden er 17, tot nu toe heb ik er 16 gezien, waarvan VER er geen was.
Dat heeft ermee te maken dat VER vandaag niet rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

offtopic:

Daar staan alleen de rijders die vandaag rijden, VER rijdt morgenmiddag pas weer, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De teams bepalen dat. Die bepalen wie op een dag rijdt en FOM zorgt ervoor dat alle namen in de lijst verschijnen. Gisteren reed alleen Verstappen en stond Perez er niet in. Vandaag rijdt alleen Perez dus staat Verstappen er niet in. Namelijk een beetje onzinnig om een coureur die niet rijdt continu in die lijst te hebben staan. Dan is er aan het einde van de middag nog paniek omdat Verstappen geen tijd heeft staan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alright, dank. Ik heb daar wel naar gezocht, maar kon het niet vinden. Zie nu ook pas het schema doodleuk in de TS staan. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

“aat” het om 13:00 weer van start?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

AlxRoelofs schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:38:
Mee eens. Juist ook doordat ze zo weinig tijd hebben om te testen. Prio 1 is gewoon testprogramma af kunnen werken. Alles wat daarin tegenwerkt is gewoon $^#% 1.000 bommen en granaten, om met kapitein Haddock te spreken.

Over HAM's graveluitje zegt Grosjean het volgende: https://twitter.com/RGrosjean/status/1370702569480228870
Hum...interesting to see the lack of stability from the rear end. That corner in Bahrain always gives you a good idea of how the car behaves. Mercedes will I'm pretty sure work and find solutions

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Ja, vast wel.

Maar iets oplossen kost tijd, die je niet in het verbeteren van de auto kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
Oi, is dat Netflix film crew bij Alonso?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Veel grind op de baan is niet handig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het kan bijna niet dat dit nog niet gepost is maar ik kon het zo snel niet vinden :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

Lineup voor vanmiddag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4OGca-CfHhzwMwc4pI3PNgHXYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jb0883NsACNcz3srDFWWIFAC.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd naar: ALO, PER en MSC :)

edit: over ALO: Karun Chandhok gaf zojuist aan dat ALO erg eager lijkt - een heel andere comeback dan eerder van bv Schumacher of Räikkönen. Alonso heeft namelijk nog op het hoogste niveau geraced in vergelijking (Le Mans), en is er natuurlijk niet lang uit geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 13-03-2021 13:11 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat denken jullie? Gaan we wat voorzichtige Q stints zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwW6nstWEAQ2PpH?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwW6nW0WgAIWXyc?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWnSljWEAErPjF?format=jpg&name=large

Anti-roll bar van Aston Martin(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bijna een half uur onderweg en nog geen Mercedes op de baan. Ook geen Rode Stier trouwens

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 13-03-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Sir_Lion schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:02:
Oi, is dat Netflix film crew bij Alonso?!
Meen wel begrepen te hebben dat Netflix aanwezig zou zijn. Hoe en wat weet ik niet.

Alpine zou natuurlijk kunnen. Immers is er AFAIK maar 1 filmcrew en door corona moeten ze het hele weekend in bubbel van één team blijven. En Alpine kan dan wel interessant zijn. "Nieuw" team met terugkerende WDC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
Jasphur schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:22:
Bijna een half uur onderweg en nog geen Mercedes op de baan. Ook geen Rode Stier trouwens
Maar volgens mij ook geen Red Bull.

En daar gaat de Red Bull 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Extigo op 13-03-2021 13:32 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PER ervaart het fijne wegrijden van de Honda

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Geeft niks hoor, Perez. Ik had hem al lang af laten slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Extigo schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Maar volgens mij ook geen Red Bull.

En daar gaat de Red Bull 8)7
McLaren ook nog niet naar buiten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:07
Perez gaat even een race simulatie doen. Start vanuit de pitstraat en meteen op racetrim rondjes loggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
Jasphur schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:37:
[...]

McLaren ook nog niet naar buiten volgens mij.
Ik zie 2 rondjes achter de naam van Norris, dus hij is al wel buiten geweest. Maar nog niet zoveel gereden.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Door omstandigheden volg ik het totaal niet, maar lees zo nu en dan een stukje hier. Jullie houden me prima op de hoogte d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWJW_bYCttR9AjWyI3IWSqiq4uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DFqFpyuqe91jxyIqWUd14UAj.png?f=fotoalbum_large

Aardig wat spul in die pacecar achterin.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hm ik dacht dat Norris de 1e rijder was.. Maar heeft toch de gele T-cam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Heeft Mercedes echt een probleem of zijn ze gewoon weer aan het sandbaggen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
hoevenpe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:58:
Weten we tijdens de eerste race, maar het ziet er allemaal niet soepel uit de afgelopen 2 dagen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
hoevenpe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:58:
Is water nat? :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

poor Leno schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:55:
Hm ik dacht dat Norris de 1e rijder was.. Maar heeft toch de gele T-cam :?
Keuze was RIC of NOR. Schat jij NOR hoger in dan RIC?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als merc echt problemen heeft dan teken ik daarvoor. 2021 mag wel eens een andere wereld kampioen krijgen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
albino71 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Nouja eigenlijk niet zo over nagedacht.. Ging er gewoon vanuit dat een nieuwe rijder gewoon de 2e rijder werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

albino71 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Heeft STR dan goed voor elkaar :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
Bensimpel schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:02:
Als merc echt problemen heeft dan teken ik daarvoor. 2021 mag wel eens een andere wereld kampioen krijgen.
Heb een "weddenschap" dat als RedBull wereldkampioen gaat worden, ik een honda koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Sniffels schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Heb een "weddenschap" dat als RedBull wereldkampioen gaat worden, ik een honda koop
Dat kan ook een kettingzaag zijn hè. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

1:18 :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
[...]

Geen schande toch? :)
Wikipedia: Honda NSX (second generation)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JB schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Heeft STR dan goed voor elkaar :+
Het zegt ook niks eigenlijk.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Spotmatic schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Dat kan ook een kettingzaag zijn hè. ;-)
Genoeg om te kiezen: https://powerequipment.honda.com/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Wat voor neus was dat bij de AT net? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

AT: Testneus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79p75ANzoIcv8G_9TcdOsICW47A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x8KFiTBXuD3vn8tuKDLMXaYz.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYJJtrfXA57xKZxaZ2Gj453s3jE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OluHjiVtoAekW4Yo1mLEpxIo.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXSCWxAmRXy0gwlLtbAFk4G01-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j53GZNpbFSsldJ7bPkxDbFr5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-03-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Ik geloof pas dat Mercedes het dit jaar niet voor elkaar heeft als ze over twee week niet 1 - 2 staan in de kwalificatie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Batiatus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:07:
Wat voor neus was dat bij de AT net? :/
Leek mij een sensor of andersoortig meetapparaat?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
albino71 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Leek mij een sensor of andersoortig meetapparaat?
Geen idee, zag er wel apart uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Echt.. als ik die rijdende Russische vlag zo zie rondcrossen, snap ik echt niet dat ze ermee 'weg komen' :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Batiatus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Geen idee, zag er wel apart uit in ieder geval.
Bull horns :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
poor Leno schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:10:
Echt.. als ik die rijdende Russische vlag zo zie rondcrossen, snap ik echt niet dat ze ermee 'weg komen' :N
Volgens mij zijn ze nog steeds aan het onderzoeken of deze livery mag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
poor Leno schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:10:
Wat bedoel je hiermee dan?

Ik vind de sponsoring van 'mission winnow' en 'a better tomorrow' misschien nog wel droeviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
“It’s Will Buxton, clearly” :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Jasphur schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Volgens mij zijn ze nog steeds aan het onderzoeken of deze livery mag
Correct, WADA in dit geval: https://www.motorsport.co...russian-flag-ban/5589726/
The World Anti-Doping Agency (WADA) is looking into the Formula 1 livery revealed by Haas for 2021 amid questions over its compliance with a ban against Russia.
en
Haas claimed its livery was not designed to circumvent the CAS ruling, but WADA has revealed it is looking into the matter.

"WADA is aware of this matter and is looking into it with the relevant authorities," a spokesperson from WADA told Motorsport.com.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En even wat random plaatjes drop vanm de livestream die ik gewoon aan het doorkijken ben :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QDfnYBFAobbSf2pQefajdx-W9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKhtLHUnIOGOmOdUwc48TMzh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFOz5bGXM6xfbzgebGfKLJ19Z0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Blk9jqv5Z8bNbpZUJGyAeKD1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ohja, plaatjes. Met Honda nu groot op de achtervleugel, lijkt de airbox onder bepaalde hoeken een O:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weP_otJQrAlzVWNfpAHPPlK1IFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/firOEqgGurQIVGuxmRl3BgRn.jpg?f=fotoalbum_large

HoOda :+

MSC O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV226ASs2vmEnojdkP2gZZtDSHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bX7NnfxtoXUT5RAsknp8IsU.jpg?f=fotoalbum_large

Historie van Alpine samengevat. Toleman, Benetton, Lotus, Renault...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlkT6uRva8IIQ0mTCBXItnZ62g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8m6w1WDOpLkidmg3ATEvD5w.jpg?f=fotoalbum_large

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Mathijs14 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Wat bedoel je hiermee dan?

Ik vind de sponsoring van 'mission winnow' en 'a better tomorrow' misschien nog wel droeviger.
Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Het gaat er niet om wie de sponsor is, maar de 'fuckyou' dat deze livery doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nog van vanmorgen. Echt een flinke schaaf

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwWWUyDWQAE4uwb?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:13
Vandaag iets spannends gemist? Bijna geen tijd om te kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

djmelvee schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:26:
Vandaag iets spannends gemist? Bijna geen tijd om te kijken...
Valt mee. Iedereen rijdt z'n rondjes. Spin van SAI, spin van HAM, lekke band voor LAT. Paar dingetjes met mercedes gearboxen. Verder niet zoveel bijzonders.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Horner is wel wat aangekomen zeg. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDHnhlz0DgN4lYG_Q5ddYyo_zVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V8EInMrdYa2zXfNZ2Iyn5ptH.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Valt mee. Iedereen rijdt z'n rondjes. Spin van SAI, spin van HAM, lekke band voor LAT. Paar dingetjes met mercedes gearboxen. Verder niet zoveel bijzonders.
Hamilton die spint vind ik anders toch bijzonder. Zie je echt niet vaak, ook niet tijdens de testdagen of FPs. En dat juist hij dan ook meteen degene is die hem in de grindbak zet terwijl die er vrijwel niet zijn.

Daarnaast rijdt Mercedes weer zeer weinig. En Vettel die vanmorgen niet kon rijden omdat er issues waren met de versnellingsbak. De Mercedes 2021 versnellingsbak dus, waar Mercedes gisteren ook problemen mee had.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het er perse slecht uit ziet voor Mercedes, maar het lijkt toch allemaal net niet te lopen.

En kijk bv ook naar vorig jaar. Red Bull, paar spinnetjes. "Niks aan de hand, we zoeken de grenzen op", maar achteraf bleek het toch allemaal niet lekker te gaan. Ze waren niet slecht, maar de auto was het net niet qua stabiliteit. En Ferrari: "wat kleine issues hier en daar", en dat bleken ook gewoon grote issues te zijn. Zwakke motor, draggy auto, niet stabiel, ....
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Testdagen zeggen niks. :+

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Live blogs
https://www.formula1.com/...ite.html#live-leaderboard
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...-de-wintertest-in-bahrein
https://nl.motorsport.com...ertest-in-bahrein/558681/
https://www.autosport.com...-pre-season-testing-day-1

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.