• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43
GAIAjohan schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:11:
[...]

Heel leuk, maar dat is niet de modus waar veel van die mensen in verkeren. Die mensen zijn bezig met overleven ipv 'eerlijk vlees' of 'bewust leven'.
Die hebben niet de mogelijkheid om daarover na te denken omdat ze puur aan het overleven zijn.

Het belangrijkste hiertegen is goed onderwijs en zorgen voor gelijke kansen.
offtopic:
Ik denk dat het meer gewoonte en gemak is dan overleven. De eetgewoonten worden er letterlijk met de paplepel ingegoten. Het is een groot verschil of je opgroeit met de frituurpan of met quinoa salades.

Daarom denk ik dat vettaks/suikertaks etc niet veel uitmaken. Geloof dat het in andere landen vooral hielp als het de fabrikanten stimuleerde om daardoor minder suiker in de producten te stoppen.

Ik denk dat je met onderwijs een goed punt aankaart. Het is eigenlijk gek dat ik op de middelbare school toneelvoorstellingen moest bijwonen, dingen moest kleien etc maar nooit heb geleerd hoe je voedzame maaltijden bereidt. Het zou denk ik ook geen kwaad kunnen als kinderen gezonde lunches op school krijgen en er meer aandacht voor eten komt. In het buitenland heb je vaak warme maaltijden. In Nederland is het meer van 'douw maar snel een paar boterhammen in je mik' en als gezonde optie in de kantine kom je niet verder dan een stuk fruit.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
BarôZZa schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:52:
[...]

offtopic:
Ik denk dat het meer gewoonte en gemak is dan overleven. De eetgewoonten worden er letterlijk met de paplepel ingegoten. Het is een groot verschil of je opgroeit met de frituurpan of met quinoa salades.

Daarom denk ik dat vettaks/suikertaks etc niet veel uitmaken. Geloof dat het in andere landen vooral hielp als het de fabrikanten stimuleerde om daardoor minder suiker in de producten te stoppen.

Ik denk dat je met onderwijs een goed punt aankaart. Het is eigenlijk gek dat ik op de middelbare school toneelvoorstellingen moest bijwonen, dingen moest kleien etc maar nooit heb geleerd hoe je voedzame maaltijden bereidt. Het zou denk ik ook geen kwaad kunnen als kinderen gezonde lunches op school krijgen en er meer aandacht voor eten komt. In het buitenland heb je vaak warme maaltijden. In Nederland is het meer van 'douw maar snel een paar boterhammen in je mik' en als gezonde optie in de kantine kom je niet verder dan een stuk fruit.
Maar zou het eetpatroon van kinderen in deze tijd waarin veel ouders thuiswerken en kinderen niet naar school kunnen inmiddels beter zijn?
Zo niet dan ligt de schuld toch ook een beetje bij de ouders zelf. Die moeten het goede voorbeeld geven (en niet de verantwoording bij de school leggen).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
HereIsTom schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:23:
Zo net eindelijk de petitie kunnen ondertekenen, de site was steeds overbelast;

https://geenfeestnu.petities.nl/
17 miljoen niet en 300k wel :+

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:40:
[...]

Da's een verhaaltje van een (1) agent. Lijkt mij niet representatief voor het hele politiekorps van Nederland.
Helaas niet nee, die zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Goed om te lezen dat hij niet de enige is die er zo over denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 18-04-2021 23:13 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:19
BarôZZa schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:52:
[...]

offtopic:

offtopic:
Overleven gaat gemakkelijker in een stand die je kent. Dus als de frietpan en diepvriespizza jouw standaard voedsel is, is dat ook eenvoudiger dan te veranderen naar aardappel met broccoli. Zelfs al is het laatste goedkoper, en helemaal niet zoveel trager. Want gezonde dingen zijn echt wel goedkoper.

Maar zelfs hulp erbij krijgen is lastig omdat slechts een beperkt aantal uren vergoed wordt, en deze mensen het alleen al benauwd krijgen van het eigen risico.

Overigens heb ik op de middelbare school wel 1 jaar een paar keer (6x ofzo) les gehad in koken, maar de beste leerschool was hier toch echt thuis en het feit dat ik (slechts!!!) tot en met mijn 6e op een school voor speciaal onderwijs heb gezeten, waar lessen echt heel anders waren dan op een reguliere basisschool.. We mochten daar gewoon al zagen, timmeren, potten bakken, verven en ja koken en afwassen vanaf ons 5e jaar oid. Ik heb daar best wel wat herinnering van, ondanks dat ik maar zeer kort daar gezeten heb.

Natuurlijk ben ik blij dat ik daarna een normale leerweg heb kunnen doen, maar toch.. Ik denk dat dergelijke kook en techniek lessen op jonge leeftijd best positief zijn.. Al zullen veel mensen dat tegenwoordig onverantwoord vinden. Stel dat Joep z'n vingertjes verbrandt, of zich in z'n vinger snijdt

Wat verder ná corona misschien wel van belang is, is dat meer werkgevers gezonde lunches aanbieden als arbeidsvoorwaarde.
Wil je ongezonde troep? Dan neem je dat maar zelf mee, maar van ons krijg je gezond eten.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-04-2021 23:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yaksa schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:30:
Leuk dat dat dan komt van een ziekenhuis waarvan de laatste update omtrent het coronavirus op hun internet nieuwspagina een maand oud is. O-)
Bron:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Dat doet niets af aan het punt wat ze willen maken, dat als Nederland gezonder leeft de schade door corona minder zal zijn. Genoeg op de ic met corona die ook kampen met overgewicht, er is een duidelijk verband daarmee. Mensen met ernstige obesitas zijn zelfs tot risicogroep benoemd en mogen nu ook eerder komen vaccineren.

Het kabinet kan die miljard beter investeren in een oplossing waar wij nog jaren de vruchten van plukken, dat is niet een testmaatschappij maar eentje waar mensen gezonder leven. Een gezonde levensstijl maakt je veel weerbaarder tegen ziektes, anders begin je al op achterstand.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mr.Joker schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:10:
[...]

Ik denk dat minstens 60% er wel tegen is, maar veel mensen zijn niet zo Internet wijs als wij en veel mensen laten zich nooit horen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
HereIsTom schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:27:
[...]

Ik denk dat minstens 60% er wel tegen is, maar veel mensen zijn niet zo Internet wijs als wij en veel mensen laten zich nooit horen.
denken, denken, denken. :+

• BarôZZa
Yaksa schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:05:
[...]

Maar zou het eetpatroon van kinderen in deze tijd waarin veel ouders thuiswerken en kinderen niet naar school kunnen inmiddels beter zijn?
Zo niet dan ligt de schuld toch ook een beetje bij de ouders zelf. Die moeten het goede voorbeeld geven (en niet de verantwoording bij de school leggen).
Dat is toch niet relevant als je wil dat de bevolking gezonder wordt? De kinderen kunnen er toch niks aan doen dat ze opgroeien bij ouders die niks van gezonde voeding weten?
En verder is een goede (warme) lunch echt veel beter dan die smerige boterhammen die mensen naar binnen werken tijdens de lunch. Dat is zo armoedig anno 2021 in een ontwikkeld land.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24
Mr.Joker schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:10:
[...]

Het is hard op weg naar de meest frequent ondertekende petitie te worden op petities.nl. Met vuurwerkverbod op nummer 1, 465k ondertekeningen. Terwijl we daarvan ook weten dat circa de helft van de bevolking tegen is op basis van diverse polls ;).

De vraag of dit 538 feest dan ook door moet gaan leeft echt wel breed binnen de maatschappij. Met momenteel 315k ondertekeningen, mits het tempo vandaag doorpakt (en de tot nu toe gezette ondertekeningen vandaag suggereren in ieder geval nog niet anderszins), stoot deze petitie mogelijk vandaag nog de vuurwerkverbod petitie van de troon.

Ontzettend treurig is toch wel dat de betrokken partijen verantwoordelijkheid af blijven schuiven op dit moment. Niet eens een keihard statement willen maken of ze er nu wel of niet mee door gaan, maar het afdoen als een kwestie dat elders ligt. Het totale gebrek aan controle achteraf bij een evenement van deze schaal, in deze tijd van de crisis, is natuurlijk ook simpelweg te debiel voor woorden. Er is geen sprake van een risico afweging, er is geen ethische toetsing geweest, het is gewoonweg geen experiment conform wat anno 2021 van een experiment met menselijke proefpersonen verwacht mag worden. Het is niets anders dan een megafeest van 10k man. En dat is en blijft stuitend.

Je kunt als overheid na deze datum gewoon echt niet langer met een strak gezicht zeggen dat feestjes niet mogen, dat samenkomsten niet mogen, niets. Bij doorgang van dit feest heb je tenslotte zelf akkoord gegeven tot het grootst denkbare feest, de grootst denkbare clustering van mensen op dit moment. En dit alles zonder quarantine maatregelen achteraf, zonder verplichte testing achteraf. Waarbij je akkoord hebt gegeven voor potentiële verspreiding achteraf, inclusief de mogelijke IC opnames en overlijdens van feestgangers dan wel hun contactpersonen achteraf. Dus tja, als je als overheid daar akkoord voor geeft, waarom zou iemand zich nog maar iets aan moeten trekken om geen 10 man voor een verjaardagsfeestje thuis uit te nodigen, een clubje vrienden bij de BBQ in de tuin?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

BarôZZa schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:54:
[...]
En verder is een goede (warme) lunch echt veel beter dan die smerige boterhammen die mensen naar binnen werken tijdens de lunch. Dat is zo armoedig anno 2021 in een ontwikkeld land.
Ik heb elke dag een hele goede (koude) lunch, met lekkere boterhammen. Soms zijn ze zelfs warm (heerlijk, vers geroosterd brood!)
psychodude schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:14:
[...]
Dus tja, als je als overheid daar akkoord voor geeft, waarom zou iemand zich nog maar iets aan moeten trekken om geen 10 man voor een verjaardagsfeestje thuis uit te nodigen, een clubje vrienden bij de BBQ in de tuin?
Waarbij waarschijnlijk beter aan de regels wordt gehouden dan 10.000 man in de stad (ik heb het vermoeden dat er weinig mensen in die 10.000 zijn die zich echt nog veel aantrekken van alle corona maatregelen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er is geen sprake van een risico afweging, er is geen ethische toetsing geweest, het is gewoonweg geen experiment conform wat anno 2021 van een experiment met menselijke proefpersonen verwacht mag worden. Het is niets anders dan een megafeest van 10k man. En dat is en blijft stuitend.
Exact. Ik zat gisteren een stukje van Humberto te kijken, en daar was een wetenschapper (statistiek volgens mij), die het "onderzoek" echt de grond in boorde met "Zelfs een van mijn Bachelor studenten zou dit niet zo als onderzoek mogen doen". Dat werd heel vakkundig afgedaan door een of andere zanger "Zoveel weet ik er niet vanaf, maar ik ben heel benieuwd wat er na zo'n evenement gaat gebeuren" :'(

Het "Onderzoek" puntje van de fieldlabs voelt mij gewoon iets om zich achter te verschuilen als er kritiek komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 19-04-2021 08:40 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:58
Ontzettend treurig is toch wel dat de betrokken partijen verantwoordelijkheid af blijven schuiven op dit moment. Niet eens een keihard statement willen maken of ze er nu wel of niet mee door gaan, maar het afdoen als een kwestie dat elders ligt.
Niemand wil de boeman zijn die het feest niet door laat gaan, niemand wil zeggen dat ze de verkeerde afweging hebben gemaakt, niemand wil de verantwoordelijkheid hebben, maar wel kunnen pronken met het mogelijk maken van "leuke dingen".

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:49
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:28:
[...]
Waarbij waarschijnlijk beter aan de regels wordt gehouden dan 10.000 man in de stad (ik heb het vermoeden dat er weinig mensen in die 10.000 zijn die zich echt nog veel aantrekken van alle corona maatregelen...)
Ik heb veel op grote festivals gewerkt, iets binnen beveiliging. Zie daar ook altijd mensen worden afgevoerd worden naar een ziuekenhuis in de buurt ; pillen, alcohol, zon.

Het ziekenhuis gaat hier niet blij mee zijn.

Verder hoor ik de brugemeester van Breda zeggen ; als het stadion mag (blijkbaar een voetbalwedstrijd) met 7500 man, dan mogen wij ook. De opzet van de fieldlab in het stadion is veel anders, geen feestende, hossende, drinkende massa.
Echt, wat een mafkees om die vergelijking te trekken

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
Transportman schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
Niemand wil de boeman zijn die het feest niet door laat gaan, niemand wil zeggen dat ze de verkeerde afweging hebben gemaakt, niemand wil de verantwoordelijkheid hebben, maar wel kunnen pronken met het mogelijk maken van "leuke dingen".
Zo leuk vind ik het als één van de overige 16.990.000 Nederlanders niet als dit ervoor zorgt dat de terrassen en winkels later open gaan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maartend schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
[...]
De opzet van de fieldlab in het stadion is veel anders, geen feestende, hossende, drinkende massa.
Echt, wat een mafkees om die vergelijking te trekken
Whut? Voetbalfans staan juist bekend om de liters bier, het geschreeuw en gefeest als ze scoren ... 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• hoevenpe
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:51:
Whut? Voetbalfans staan juist bekend om de liters bier, het geschreeuw en gefeest als ze scoren ... 8)7
Dat is slechts 90 minuten en je zou de verkoop van alcohol aan banden kunnen leggen, verplicht 2 vrije zitplaatsen tussen supporters, etc.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:51:
[...]

Maar meestal lopen die niet vrij rond in dat stadion... En wordt er nog steeds veel bier geschonken in stadions?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Je kunt als overheid na deze datum gewoon echt niet langer met een strak gezicht zeggen dat feestjes niet mogen, dat samenkomsten niet mogen, niets. Bij doorgang van dit feest heb je tenslotte zelf akkoord gegeven tot het grootst denkbare feest, de grootst denkbare clustering van mensen op dit moment. En dit alles zonder quarantine maatregelen achteraf, zonder verplichte testing achteraf. Waarbij je akkoord hebt gegeven voor potentiële verspreiding achteraf, inclusief de mogelijke IC opnames en overlijdens van feestgangers dan wel hun contactpersonen achteraf.
Nuja, je kan daarna natuurlijk wel weer mooi "de jongeren" de schuld geven van verspreiding 8)

Verder niets aan toe te voegen, volkomen idioterie dat dit door zal gaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:52:
[...]

Dat is slechts 90 minuten en je zou de verkoop van alcohol aan banden kunnen leggen, verplicht 2 vrije zitplaatsen tussen supporters, etc.
Dat lost het probleem toch niet op... je weet zelf hoe het gaat bij voetbal. Feesten zolang het leuk is en elkaar daarna de tyfus inslaan op een willekeurig treinstation of bij een IKEA, das ook geen 1,5 meter.

En daarbij : Vergeet even niet de zwarte cross, Eurovisie Songfestival, 3FM Awards etc, al die events staan ook gewoon op rol. Zwarte cross is notabene ook 10.000 mensen en daar hoor je niemand over

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 19-04-2021 08:58 ]

• hoevenpe
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:55:
Dat lost het probleem toch niet op... je weet zelf hoe het gaat bij voetbal. Feesten zolang het leuk is en elkaar daarna de tyfus inslaan op een willekeurig treinstation of bij een IKEA, das ook geen 1,5 meter.
Begrijp me goed: bij het stadion heb ik ook mijn bedenkingen, maar het lijkt me een stuk 'veiliger' dan 10.000 man met veel drank op een Koningsdagfeest...

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:57:
[...]

Begrijp me goed: bij het stadion heb ik ook mijn bedenkingen, maar het lijkt me een stuk 'veiliger' dan 10.000 man met veel drank op een Koningsdagfeest...
En de zwarte cross kan dus wel? Het lijkt alsof mensen ff een makkelijk target (538) te pakken hebben, maar in hun woede alle andere events en tests vergeten ...

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:58:
[...]

En de zwarte cross kan dus wel? Het lijkt alsof mensen ff een makkelijk target (538) te pakken hebben, maar in hun woede alle andere events en tests vergeten ...
ik heb even snel gekeken, dat is pas in september toch? hele andere situatie dan over twee weken.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12
[...]

Goed punt. Daarnaast zijn er ook zat mensen die het prima vinden dat er zulke tests worden georganiseerd. Ook hier op tweakers zijn de meest actieve lieden die ageren tegen dit feest, mensen die alles slecht vinden van de overheid.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

RodeStabilo schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
[...]

ik heb even snel gekeken, dat is pas in september toch? hele andere situatie dan over twee weken.
Nee dat is gewoon een week later ook met 10.000 mensen. Ik heb er zelf allemaal geen problemen mee, maar ben in de minderheid zo te zien ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:03:
[...]

Nee dat is gewoon een week later ook met 10.000 mensen. Ik heb er zelf allemaal geen problemen mee, maar ben in de minderheid zo te zien ;)
RodeStabilo schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
[...]

Het gaat om het startschotgala - op het terrein van de zwarte cross:
https://www.backtolive.nl/startschotgala/

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:04

HollovVpo1nt

I like gadgets

Yaksa schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:41:
[...]

Het is niet dat het met rechtvaardigen te maken heeft of dat mensen niet kunnen wachten.
Dit is een TEST. De deelnemende personen zijn als het ware proefkonijnen.
Er wordt ook geen schijnvrijheid tentoongesteld, er wordt gekeken naar wat er mogelijk is. En dat kun je alleen bekijken als je gecontroleerd dingen gaat doen.
Verdeeldheid zaait het waarschijnlijk ook niet, want er zijn hordes mensen die er gewoon niet naar toe willen omdat ze het risico besmet te raken te hoog inschatten. Maar ja, die posten hun tirades niet op feesboek of andere social media.
Er is voldoende gereageerd op jouw post door anderen waarin goed verwoord is waarom dit wél verdeeldheid zaait. En ik vind het persoonlijk achterlijk dat je na zo'n grootschalig event ook geen test verplicht. De bereidheid om te bekijken hoeveel mensen na zo'n event een test zouden afnemen kun je ook prima via een enquête doen. Er is geen enkel argument om het niet na het event te testen.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
BarôZZa schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:54:
[...]

Dat is toch niet relevant als je wil dat de bevolking gezonder wordt? De kinderen kunnen er toch niks aan doen dat ze opgroeien bij ouders die niks van gezonde voeding weten?
Niks mis met een goede boterham hoor.

Dan moet je wel iets vers hebben van een bakker en dan volkoren. Dat is mijn persoonlijke visie (en smaak) dan uiteraard.

Wil je de lagere bevolkingsgroepen echt gezonder krijgen zul je gezonde dingen goedkoper dan ongezonde dingen moeten maken en (dit zou "eng worden") monitoren hoe mensen leven.
Je zou dit kunnen doen met een paar maanden begeleiding na een inkomensval en als dat goed gaat de mensen zelf verder met rust laten op dat gebied.
Ik ken genoeg mensen met een laag inkomen die gewoon niet ontwikkeld zijn op het gebied van voedsel of simpelweg "niks lussen".

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• RodeStabilo
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:04:
[...]

[...]

Het gaat om het startschotgala - op het terrein van de zwarte cross:
https://www.backtolive.nl/startschotgala/
Aha dus technisch gezien geen Zwarte Cross dus, vandaar mijn verwarring.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:09:
[...]

Er is voldoende gereageerd op jouw post door anderen waarin goed verwoord is waarom dit wél verdeeldheid zaait. En ik vind het persoonlijk achterlijk dat je na zo'n grootschalig event ook geen test verplicht. De bereidheid om te bekijken hoeveel mensen na zo'n event een test zouden afnemen kun je ook prima via een enquête doen. Er is geen enkel argument om het niet na het event te testen.
Bereidheid is vooraf getoetst middels equetes, nu kan je testen of die enquetes ook naar waarheid ingevuld waren.

Dit evenement met 10k aan bezoekers lijkt dan ook meer op een test naar hoe de samenleving reageert en hoe ver je kan gaan tot de bereidheid om het spelletje mee te spelen afbrokkelt. Bij het laatste test-event had men met angst en beven krap 1000 man in een Ziggodome en nu gaan we in de zesde versnelling door naar 10k bezoekers. :?

• DennusB
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:35:
[...]

Bereidheid is vooraf getoetst middels equetes, nu kan je testen of die enquetes ook naar waarheid ingevuld waren.

Dit evenement met 10k aan bezoekers lijkt dan ook meer op een test naar hoe de samenleving reageert en hoe ver je kan gaan tot de bereidheid om het spelletje mee te spelen afbrokkelt. Bij het laatste test-event had men met angst en beven krap 1000 man in een Ziggodome en nu gaan we in de zesde versnelling door naar 10k bezoekers. :?
Er zijn al meer events geweest hoor, afgelopen week stonden er ook 1750 mensen bij de 3FM Awards.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 16:11
[...]

..Bij het laatste test-event had men met angst en beven krap 1000 man in een Ziggodome en nu gaan we in de zesde versnelling door naar 10k bezoekers. :?
Buiten ja, en daar is kans op 'besmetting' vele malen kleiner. Maar goed, mijn mening is dat de test-samenleving een stille dood mag sterven.

Etuuuuuh!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:25

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Woy schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:39:
[...]

Exact. Ik zat gisteren een stukje van Humberto te kijken, en daar was een wetenschapper (statistiek volgens mij), die het "onderzoek" echt de grond in boorde met "Zelfs een van mijn Bachelor studenten zou dit niet zo als onderzoek mogen doen". Dat werd heel vakkundig afgedaan door een of andere zanger "Zoveel weet ik er niet vanaf, maar ik ben heel benieuwd wat er na zo'n evenement gaat gebeuren" :'(

Het "Onderzoek" puntje van de fieldlabs voelt mij gewoon iets om zich achter te verschuilen als er kritiek komt.
Hmm... Ik ga niet geloven dat ik dit wil voorstellen...

Maar misschien stemmen met onze voeten: De artiesten en de deelnemende partijen boycotten.
Of te wel de "cancel cultuur" inzetten?

Zal men niet leuk vinden, maar de cancel cultuur is uiteindelijk een democratisch middel.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• BarôZZa
Koos2009 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:13:
[...]

Niks mis met een goede boterham hoor.

Dan moet je wel iets vers hebben van een bakker en dan volkoren. Dat is mijn persoonlijke visie (en smaak) dan uiteraard.

Wil je de lagere bevolkingsgroepen echt gezonder krijgen zul je gezonde dingen goedkoper dan ongezonde dingen moeten maken en (dit zou "eng worden") monitoren hoe mensen leven.
Je zou dit kunnen doen met een paar maanden begeleiding na een inkomensval en als dat goed gaat de mensen zelf verder met rust laten op dat gebied.
Ik ken genoeg mensen met een laag inkomen die gewoon niet ontwikkeld zijn op het gebied van voedsel of simpelweg "niks lussen".
Het gaat niet om een boterham, maar imo om de broodcultuur. In Nederland ontbijt bijna de helft met zoet broodbeleg. Ontbijten met chocolade is normaler dan met groente. De lunch is vaak ook niet erg voedzaam.

• DennusB
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:48:
[...]

Maar misschien stemmen met onze voeten: De artiesten en de deelnemende partijen boycotten.

Zal men niet leuk vinden, maar de cancel cultuur is uiteindelijk een democratisch middel.
En nog verder de economie naar de klote helpen, goed idee ! :/
En daarbij : Het gegeven dat er > 1 miljoen inschrijvingen waren voor een kaartje en "maar" 350.000 petitie-handtekeningen zegt ook wel dat je idee niet gaat werken

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 19-04-2021 09:53 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

@DevWouter Ik snap dat je het zegt en in dit specifieke geval kan ik het zelfs deels met je eens zijn maar ik ben niet erg gecharmeerd van cancel cultuur. Het gaat te vaak om alleen feitloze narrative en doet vaker kwaad dan goed. Het is een vrij populistische manier om iets te bereiken en heeft ook vaak een hoog gehalte aan volksmennerij.

Laten we niet die kant opgaan.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:51:
[...]

En nog verder de economie naar de klote helpen, goed idee ! :/
Nee, want vrijbesteedbaar inkomen wordt dan ingezet voor anderen doeleinden.
Sterker, het is beter voor de economie om geld te verdelen over verschillende partijen dan het te concenteren bij een paar bevoordeelde partijen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• hoevenpe
Nee, dat kan dus ook niet.

Eerst maar eens de detailhandel, terrassen, avondklok.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Indoubt schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:53:
@DevWouter Ik snap dat je het zegt en in dit specifieke geval kan ik het zelfs deels met je eens zijn maar ik ben niet erg gecharmeerd van cancel cultuur. Het gaat te vaak om alleen feitloze narrative en doet vaker kwaad dan goed. Het is een vrij populistische manier om iets te bereiken en heeft ook vaak een hoog gehalte aan volksmennerij.

Laten we niet die kant opgaan.
Dan stel ik voor dat we "stemmen" om ons geld uit te geven aan artiesten en partijen waarvan we we wel overtuigd zijn dat ze onze maatschappelijk gezondheid hoog in het vaandel hebben.

Puur cancelen om het cancelen is inderdaad niet de bedoeling.

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:56:
[...]

Nee, dat kan dus ook niet.

Eerst maar eens de detailhandel, terrassen, avondklok.
Maar waarom denkt iedereen zo? Dus jij hebt liever dat we de winkels en terrassen opengooien zonder dat iemand getest hoeft te worden? En dat gaat dan opeens wel goed? Alle 10.000 aanwezigen zijn verplicht getest inclusief al het personeel....

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:51:
En daarbij : Het gegeven dat er > 1 miljoen inschrijvingen waren voor een kaartje en "maar" 350.000 petitie-handtekeningen zegt ook wel dat je idee niet gaat werken
Over die 1 miljoen, hoe waarheidsgetrouw vinden we dat nummer?
In 2019 hadden ze namelijk 40.000 bezoekers dus 1.000.000 bezoekers vind ik nogal een sprong.

• DennusB
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:00:
[...]

In 2019 hadden ze namelijk 40.000 bezoekers dus 1.000.000 bezoekers vind ik nogal een sprong.
Inschrijvingen, geen bezoekers.

• hoevenpe
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:57:
Maar waarom denkt iedereen zo? Dus jij hebt liever dat we de winkels en terrassen opengooien zonder dat iemand getest hoeft te worden?
Mag hopen dat we nooit in de situatie komen dat er getest wordt voordat je naar de mediamarkt kan of een biertje op een terras drinkt...

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:03:
[...]

Maar hopen dat we nooit in de situatie komen dat er getest wordt voordat je naar de mediamarkt kan of een biertje op een terras drinkt...
Daar gaan we de komende maanden sowieso even naar toe, tot ze eens opschieten met dat vaccineren. Dus wen er maar aan

• hoevenpe
Voor een evenement wel, maar niet voor de dagelijkse boodschappen. Kom op zeg.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:01:
[...]

~150k inschrijvingen voor 8 kaartjes

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:48:
[...]

Ik weet alleen niet of ik het 538 erg kwalijk neem. Als commerciële organisatie zou ik de mogelijkheid ook pakken als hij zich aanbied.

Een grote demonstratie bij de ingang is misschien een optie ;)

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:01:
[...]

40K van 1M is 4%, dus 1 op 25.

Nu is het een uitzonderlijke situatie, dus mijn vergelijking is appels met peren vergelijken, maar ik vind het uitzonderlijk hoog. Mijn eerste reactie was dan ook dat het ging om pogingen tot inschrijven (denk ook aan de scalpers), maar los van vermoedens heb ik 0 bewijs dus mijn argument is hoogst speculatief.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CRpt3r55 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:45:
[...]

Buiten ja, en daar is kans op 'besmetting' vele malen kleiner. Maar goed, mijn mening is dat de test-samenleving een stille dood mag sterven.
1.000 mensen binnen vs 10.000 buiten.
vziw is buiten vooralsnog het risico tot elkaar besmetten buiten wel een stukje kleiner.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:00:
[...]

Voor het test-event voor de kroegen in Utrecht was er ook een enorme aanmeldingsgolf, dus die 1 miljoen mensen die nu wilden komen verbaasd me niet.

PSN

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Woy schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:10:
[...]

Ik weet alleen niet of ik het 538 erg kwalijk neem. Als commerciële organisatie zou ik de mogelijkheid ook pakken als hij zich aanbied.
Een organisatie zal ik nooit kwalelijk nemen, die hebben duidelijk een missie, maar de mensen daar achter wel.

In dit soort situaties begint de omslag ook vaak wanneer één persoon binnen de organisatie aangeeft zich niet meer kan verenigen met het doel. Dan volgen er een paar en dan wijkt opeens een team af, dan een afdeling, dan een divisie en zo voorts.

Management krijgt ook vaak instructies om dit soort gedrag te voorkomen. Daar is een hele toolbox aanwezig.
Of alle petitie ondertekenaars gaan hand-in-hand een barriere vormen om de locatie? :+

• DennusB
  • Niet online
Woy schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:10:
[...]

Lekker allemaal gaan demonstreren, naast elkaar, zonder mondkapje. Niet zeuren om een IC plek als t nodig is dan he :)

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32
Ik heb persoonlijk geen moeite met dat 538 fieldlab feestje van 10.000 man. Wel verbaas ik me over het feit dat het zo makkelijk is om toegangskaarten door te verkopen. Daar hadden ze echt wel wat beters op moeten verzinnen, bijvoorbeeld door kaarten enkel en alleen persoonsgebonden te maken.

Ik vraag me verder af hoeveel mensen van die petitie daadwerkelijk inhoudelijke argumenten hebben tegen dit fieldlab evenement van 538, en hoeveel mensen puur gefrustreerd zijn en een ander niks gunnen.

• DennusB
  • Niet online
Cheezborger schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:19:
Ik heb persoonlijk geen moeite met dat 538 fieldlab feestje van 10.000 man. Wel verbaas ik me over het feit dat het zo makkelijk is om toegangskaarten door te verkopen. Daar hadden ze echt wel wat beters op moeten verzinnen, bijvoorbeeld door kaarten enkel en alleen persoonsgebonden te maken.

Ik vraag me verder af hoeveel mensen van die petitie daadwerkelijk inhoudelijke argumenten hebben tegen dit fieldlab evenement van 538, en hoeveel mensen puur gefrustreerd zijn en een ander niks gunnen.
Die op Vakantieveilingen werden verkocht door 538 zelf, opbrengst naar Voedselbank. Losse kaartjes kan je echt niet doorverkopen, is allemaal fake.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je uitgaat van plan B: groepsimmuniteit dan is zo'n 538 feest best te begrijpen. Veelal jonge mensen uit allerlei windstreken op elkaar proppen met alcohol en muziek.

@Number10 signaleerde het al eerder (over de IC bedden) en nu las ik het ook in een column in de Volkskrant. Een nieuwe verhaallijn vanuit het kabinet is dus geboren, we moeten meer aandacht geven aan onze manier ( "doseren met lockdowns" - Grapperhaus) om de mensen besmet te krijgen.

Over hoe trots het kabinet is op de besmettingscijfers:
U zit misschien nog volop in de coronacrisis, het kabinet is vast begonnen met de evaluatie. Conclusie: puik gedaan, kabinet.

Rutte, De Jonge, Grapperhaus, ineens hoor je ze vertellen hoe goed het is dat veel mensen besmet zijn geraakt.

Grapperhaus stond met veel bombast voor een camera te pochen dat hier veel meer mensen immuun zijn dan in Denemarken.
Toch deed De Jonge hetzelfde in de uitstekende podcast Signaalwaarde. De sterfte zou weleens kunnen meevallen in Nederland, omdat het virus ‘niet is platgedrukt’. Een vreemde uitspraak, omdat de sterfte in Nederland dus niet zo laag is, maar hij verhoudt zich ook slecht met de formele oproepen van het kabinet om ons aan maatregelen te houden en zo de kwetsbaren te beschermen. En dan probeert De Jonge ook nog doden weg te poetsen door er fijntjes op te wijzen dat er veel zijn gevallen in verpleeghuizen, waar mensen wonen die ‘in menig land al eerder waren overleden’.
En over het volle ziekenhuizen beleid:
Van de week werd bekend dat de ic-capaciteit niet verder kan worden opgeschaald en wrang genoeg mogen we daarmee in onze handen knijpen. Want het door deze ministers zelf zo geprezen beleid is om golf na golf de ziekenhuisbedden vol te laten lopen met covidpatiënten, ten koste van andere zorg. Meer bedden had slechts betekend: nog later ingrijpen, nog meer slachtoffers.
En de persoonlijke reflectie van de schrijver:
Ik voel me een sukkel, omdat ik bij de coronacrisis toch dacht: dit is zo ernstig, nú zullen onze leiders boven zichzelf uitstijgen. Moet je dan net zo cynisch leren denken als zij? Misschien wel, omdat je anders steeds een paar stappen achterloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 19-04-2021 10:24 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 22:50

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:21:
Als je uitgaat van plan B: groepsimmuniteit dan is zo'n 538 feest best te begrijpen. Veelal jonge mensen uit allerlei windstreken op elkaar proppen met alcohol en muziek.

@Number10 signaleerde het al eerder (over de IC bedden) en nu las ik het ook in een column in de Volkskrant. Een nieuwe verhaallijn vanuit het kabinet is dus geboren, we moeten meer aandacht geven aan onze manier ( "doseren met lockdowns" - Grapperhaus) om de mensen besmet te krijgen.

Over hoe trots het kabinet is op de besmettingscijfers:

[...]

[...]

En over het volle ziekenhuizen beleid:

[...]

En de persoonlijke reflectie van de schrijver:

[...]
Bij de allereerste speech, uit het torentje, is eenmaal de echte waarheid vertelt: groepsimmuniteit door gecontroleerde besmetting. Ze zijn daar wel vanaf gestapt in woorden, maar als je kijkt naar de werkelijke acties in vergelijking met andere landen passen de maatregelen veel meer bij die strategie. Anders kun je niet zo lang met droge ogen de scholen (onveilig) opendoen, zo laat ingrijpen, en halve lockdowns uitvoeren.

Mensenlevens of chronische schade boeit ze niet zo lijkt het. Terwijl het niet nodig is, zoals @Number10 idd vaak aangeeft: door eerst het aantal besmettingen te drukken kun je met de huidige maatregelen ook een IC met 20 coronapatienten in stand houden. Dan is al dat leed niet nodig. Je ziet nu ook dat we meer besmettingen toelaten omdat de zorg dat aankan. Maar let wel: iedere besmetting is onnodig leed en een potentie voor long covid. Inmiddels heb ik al meerdere mensen in mijn omgeving die praktisch niets meer kunnen nadat ze door hun kinderen zijn aangestoken, maar zo'n waarheid lijkt zowel de media als de politiek maar niet te halen of raken.

De WHO zegt daar het volgende over:
In other words, herd immunity is achieved by protecting people from a virus, not by exposing them to it.

Never in the history of public health has herd immunity been used as a strategy for responding to an outbreak, let alone a pandemic. It is scientifically and ethically problematic.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De inzet op groepsimmuniteit is naar mijn mening nooit gestopt maar niet als zodanig meer naar buiten gecommuniceerd. Vaccinaties zijn fijn en werken, maar een populatie die op natuurlijke basis zichzelf beschermt is een toekomstvaste strategie die zichzelf al miljoenen jaren heeft bewezen.
Maar het zou ook een strategie zijn waar bewust is gekozen voor het accepteren van ziekte en sterfte. Dus zelfs al is het 'toekomstvast', dan moet je dat als overheid wel afwegen.

Ik heb die afweging voor Nederland nooit publiekelijk voorbij zien komen, maar misschien heb ik het gemist. Als het klopt wat jij schrijft dat deze strategie niet is verlaten maar is voortgezet zonder daarover te communiceren, dan hebben we het wel ergens over toch?
Een soort plan B dus.
Het is geen plan als het ook echt wordt uitgevoerd lijkt mij.

Misschien hebben ze ondertussen weer een ander standpunt, maar dit is wat de WHO eind december schreef over dit concept en noemt het onethisch en wetenschappelijk problematisch:

https://www.who.int/news-...ty-lockdowns-and-covid-19

Er waren al vaccins in ontwikkeling begin 2020. In Q3 zullen de eerste resultaten naar ik aanneem al effectiviteit hebben laten zien en eind 2020 is men grootschalig gaan vaccineren. Zelfs al zou 'plan B' in de afweging met de bijkomende sterfte en ziekte als overheid een acceptabele strategie vinden in afwachting van een vaccin, is die afweging dan nog steeds juist als er wel een vaccin is?

Ik snap dat jij er niet per se achterstaat (ik haal dat althans niet uit je reactie) en je dus enkel benoemt wat (een van de) theoretische of een werkelijke redenen is waarom het huidige beleid wordt gevoerd. Maar ik zou wel graag de discussie willen voeren in dit topic.

1) Vinden mensen het acceptabel dat vele mensen besmet raken, een deel daaraan sterft en een (nog onbekend deel) daar mogelijk langdurig of wellicht permanent schade door ondervindt terwijl een vaccin beschikbaar is of komt, zodat we 'alvast' een 'plan B' hebben?

2) Als het klopt wat je schrijft: is het normaal dat een overheid dat beleid zo voert en daarover niet openlijk communiceert?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mfpower schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:36:
[...]

Bij de allereerste speech, uit het torentje, is eenmaal de echte waarheid vertelt: groepsimmuniteit door gecontroleerde besmetting.
Is dat echt zo gezegd? of is dat de eigen invulling van mensen?

Als iemand groepsimmuniteit zegt, is dat ook prima via vaccinatie te doen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
https://www.rijksoverheid...ster-president-mark-rutte
Iets genuanceerder idd,
Gezien er later vaak genoeg op terug is gekomen toen duidelijk werd dat er toch meer belasting voor de zorg uit kwam vind ik het wel raar dat je dit als "eenmaal de echte waarheid" neerzet.

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 10:50 ]

PSN

• RodeStabilo
  • Niet online
Een (snel)test om in de buitenruimte te kunnen zitten? Gaat niet gebeuren. Dat zou wel het toppunt van micro-managen zijn immers.

Vanmorgen Karol Illy bij WNL die had het wel heel duidelijk over de tijdelijkheid van testen, dat vond ik positief.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 19-04-2021 10:48 ]

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:47:
[...]

Een (snel)test om in de buitenruimte te kunnen zitten? Gaat niet gebeuren. Dat zou wel het toppunt van micro-managen zijn immers.
Niet om in de buitenruimte te zitten, heb ik niet gezegd. Wel om een evenement bij te wonen of bijvoorbeeld een avondje te gaan zuipen in de kroeg.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:47:
[...]

Dat laatste zegt het WHO. In die tijd zei Rutte iets anders (dit is een letterlijke quote uit maart 2020):
Dat moet ik uitleggen. Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun. Net als vroeger met de mazelen. Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen. Dat is het principe. Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
En toen was er echt geen vaccin.

De UK wilden eerst hetzelfde doen, maar nadat Johnson ziek werd is ie er toch anders over gaan denken. Je ziet daar dan ook -ondanks diverse fouten- dat er volledig van dit idee is afgestapt, dat kan je hier niet zeggen.

https://www.rijksoverheid...ster-president-mark-rutte
Iets genuanceerder idd,
Gezien er later vaak genoeg op terug is gekomen toen duidelijk werd dat er toch meer belasting voor de zorg uit kwam vind ik het wel raar dat je dit als "eenmaal de echte waarheid" neerzet.
Dat mag je vinden, maar het gevoerde beleid sluit eigenlijk nog steeds aan bij dat principe. We zijn namelijk niet echt aan het voorkomen dat mensen ziek worden, we voorkomen vooral dat de zorg het net aankan (en zelfs dat lukt niet zo goed).

[ Voor 22% gewijzigd door Mfpower op 19-04-2021 10:52 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:00:
[...]

Waarom dan dit soort 'experimenten' waar een handjevol aannemers bakken met geld aan verdient terwijl de horeca 10 meter verderop al een half jaar lang in de kou moet zitten?

Gooi dan als 'experiment' de terrassen in een stad open, met reservering en registratie.
Ja, geen slecht idee. Een super atypisch evenement zoals het Songfestival als Fieldlabs doen is sowieso ongeloofwaardig. Geef dan gewoon aan dat het een uitzondering is joh.

Met gebrek aan testverplichting achteraf vind ik dat hele Fieldlabs inderdaad ook een gevaarlijk verhaal. Potentieel kan er een superspreader zijn die vooraf nog niet positief test, en door gebrek aan test achteraf kom je daar nooit achter. Welke data haal je dan nog uit zo'n experiment? Dat je ziet dat mensen toch wel dicht bij elkaar gaan staan???

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• RodeStabilo
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:50:
[...]

Niet om in de buitenruimte te zitten, heb ik niet gezegd. Wel om een evenement bij te wonen of bijvoorbeeld een avondje te gaan zuipen in de kroeg.
Ik hou er ook niet van, maar het lijkt voorlopig toch zo te gaan worden. Zolang het maar tijdelijk is.

• Number10
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:36:
Bij de allereerste speech, uit het torentje, is eenmaal de echte waarheid vertelt: groepsimmuniteit door gecontroleerde besmetting. Ze zijn daar wel vanaf gestapt in woorden, maar als je kijkt naar de werkelijke acties in vergelijking met andere landen passen de maatregelen veel meer bij die strategie. Anders kun je niet zo lang met droge ogen de scholen (onveilig) opendoen, zo laat ingrijpen, en halve lockdowns uitvoeren.

(...)

Mensenlevens of chronische schade boeit ze niet zo lijkt het.
Dat 'boeit' ze wel denk ik, want er zijn immers maatregelen genomen. Maar de vraag is wat mij betreft vooral waarom ze zijn genomen op deze manier.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• DennusB
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:50:
[...]

Met gebrek aan testverplichting achteraf vind ik dat hele Fieldlabs inderdaad ook een gevaarlijk verhaal. Potentieel kan er een superspreader zijn die vooraf nog niet positief test, en door gebrek aan test achteraf kom je daar nooit achter. Welke data haal je dan nog uit zo'n experiment? Dat je ziet dat mensen toch wel dicht bij elkaar gaan staan???
*knip* dat is het niet, tenzij je een bron hebt. Tot die tijd is de bestemming buiten niet nul.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 19-04-2021 15:40 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

In maart/april 2020 was er nog geen idee dat er zo snel een goed vaccin zou komen, alle experts hadden het over 5 jaar op z'n snelst. Dan zou je onvermijdelijk uitkomen op een beleid om zo snel mogelijk iedereen die er het minst last van heeft besmet te krijgen en ze bij de kwetsbaren weg te houden. Het enige alternatief is een lockdown die ook 5 jaar duurt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:52:
[...]

Dat 'boeit' ze wel denk ik, want er zijn immers maatregelen genomen. Maar de vraag is wat mij betreft vooral waarom ze zijn genomen op deze manier.
Op zich een goede vraag, maar:

Als het ze boeit dan zou je toch sturen op het aantal besmettingen ipv de IC-capaciteit? Het is toch niet OK dat er dagelijks mensen bij komen die langdurige klachten aan dit virus overhouden of overlijden, wanneer dit simpelweg te voorkomen valt? Zélfs met de huidige maatregelen zoals je zelf aangeeft (je moet dan wel eerst het aantal besmettingen flink drukken) is dit niet nodig. Zelfs ivgm onze omliggende landen doen we het heel slecht en worden we gezien als risicogebied.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 19-04-2021 10:56 ]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:31
Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:52:
[...]

Er zijn maatregelen genomen om de ziekenhuizen niet te overspoelen met patiënten. RIVM heeft stelselmatig long covid niet erkend, terwijl dat in andere landen regelmatig ter sprake komt. Zelfs in de slides van van Dissel komt het iedere keer niet naar voren in zijn piramide. Ik las dat ze nu vanaf eind april deze mensen gaan volgen. Een jaar na dato.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Mfpower

Mfpower

In dubio

TheRicolaa10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
[...]

Er zijn maatregelen genomen om de ziekenhuizen niet te overspoelen met patiënten. RIVM heeft stelselmatig long covid niet erkend, terwijl dat in andere landen regelmatig ter sprake komt. Zelfs in de slides van van Dissel komt het iedere keer niet naar voren in zijn piramide. Ik las dat ze nu vanaf eind april deze mensen gaan volgen. Een jaar na dato.
Het heeft bij het RIVM ook maar een decennium geduurd voor ze er iets mee deden met de vorige epidemie: q-koorts.

• Number10
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:54:
Als het ze boeit dan zou je toch sturen op het aantal besmettingen ipv de IC-capaciteit?
Tja, het is misschien een kwestie wat je onder 'boeien' verstaat? Maar het gevaar is dat je dat dan gaat invullen voor de overheid. Als het ze echt niet zou 'boeien', dan zaten we nu wellicht in een scenario 'Brazilië'.
Het is toch niet OK dat er dagelijks mensen bij komen die langdurige klachten aan dit virus overhouden of overlijden, wanneer dit simpelweg te voorkomen valt? Zélfs met de huidige maatregelen zoals je zelf aangeeft (je moet dan wel eerst het aantal besmettingen flink drukken. Zelfs ivgm onze omliggende landen doen we het heel slecht en worden we gezien als risicogebied.
Mee eens, dat snap ik dus ook niet. Er zijn immers vaccins en die waren al vanaf begin 2020 in ontwikkeling.

• Number10
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
komt het iedere keer niet naar voren in zijn piramide
Sterfte ook niet volgens mij, klopt dat?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:19

Dhrax

Prog Lord

[...]
Het begint er wel sterk op te lijken. Het draagvlak was al niet best meer maar ik denk dat ze hiermee de geloofwaardigheid volledig zijn verloren. Je moet wel heel wanhopig zijn om voor je plezier een paar uur naar die 538 meuk te moeten luisteren, maar das een kwestie van smaak natuurlijk.

Dat een groot deel ten goede komt van de voedselbank is natuurlijk een dikke plus :)

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:31
Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:01:
[...]

Sterfte ook niet volgens mij, klopt dat?
Zie slide 2 van de presentatie. <1,3% staat er.

[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 19-04-2021 11:08 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:47:
[...]

Maar het zou ook een strategie zijn waar bewust is gekozen voor het accepteren van ziekte en sterfte. Dus zelfs al is het 'toekomstvast', dan moet je dat als overheid wel afwegen.

Ik heb die afweging voor Nederland nooit publiekelijk voorbij zien komen, maar misschien heb ik het gemist. Als het klopt wat jij schrijft dat deze strategie niet is verlaten maar is voortgezet zonder daarover te communiceren, dan hebben we het wel ergens over toch?
Natuurlijk hebben we het dan ergens over, maar het is natuurlijk geen onderwerp wat je graag bespreekt. In dat opzicht is deze hele crisis natuurlijk een geschenk voor de verslaglegging, er zijn zoveel kanten waar je de media heen kan sturen dat je het onderwerp goed kan vermijden.
Het is geen plan als het ook echt wordt uitgevoerd lijkt mij.
Ik bedacht mij tijdens het schrijven ook dat plan B wellicht impliceerde dat het na Plan A kwam, maar ik bedoelde dus dat het gelijktijdig op de achtergrond zou meespelen in het beleid maar dan wat minder belicht naar de buitenwereld.
Misschien hebben ze ondertussen weer een ander standpunt, maar dit is wat de WHO eind december schreef over dit concept en noemt het onethisch en wetenschappelijk problematisch:

https://www.who.int/news-...ty-lockdowns-and-covid-19

Er waren al vaccins in ontwikkeling begin 2020. In Q3 zullen de eerste resultaten naar ik aanneem al effectiviteit hebben laten zien en eind 2020 is men grootschalig gaan vaccineren. Zelfs al zou 'plan B' in de afweging met de bijkomende sterfte en ziekte als overheid een acceptabele strategie vinden in afwachting van een vaccin, is die afweging dan nog steeds juist als er wel een vaccin is?
Ik denk dat je twee dingen hebt die spelen als Kabinet zijnde. Korte termijn en lange termijn. Voor de lange termijn zet je lijnen uit, zoals bijvoorbeeld een 'groepsimmuniteit strategie' en die lijnen volg je dwars door alle 'ophef van de dagjes' heen. Zo'n overheidsapparaat is veel te log om maar op elk 'wissewasje' te reageren en als ze het toch doen dan zie je gelijk hoe destructief dat werkt (bijvoorbeeld het vaccinatie verhaal waarbij het plan steeds werd omgegooid)
Ik snap dat jij er niet per se achterstaat (ik haal dat althans niet uit je reactie) en je dus enkel benoemt wat (een van de) theoretische of een werkelijke redenen is waarom het huidige beleid wordt gevoerd. Maar ik zou wel graag de discussie willen voeren in dit topic.

1) Vinden mensen het acceptabel dat vele mensen besmet raken, een deel daaraan sterft en een (nog onbekend deel) daar mogelijk langdurig of wellicht permanent schade door ondervindt terwijl een vaccin beschikbaar is of komt, zodat we 'alvast' een 'plan B' hebben?
Kan ik geen antwoord op geven, ik ben geen opiniepeiler :+
2) Als het klopt wat je schrijft: is het normaal dat een overheid dat beleid zo voert en daarover niet openlijk communiceert?
Tja. Is het onwil of is het zorgvuldig laveren met de boodschappen richting de massa? De eerste speech van Rutte werd niet bepaald goed ontvangen, als je nu het woord groepsimmuniteit weer prominent gaat gebruiken dan zullen veel mensen weer in de angst modus schieten.

Los daarvan, ik denk dat de overheid ook steeds meer verstrikt raakt in hun eigen web van verhaallijnen. Het ene overheidsdeel zegt A, dan zegt B (burgemeesters, GGD, ziekenhuizen) weer iets anders en daartussenin heb je nog OMT leden die op persoonlijke titel C zegggen.

Je ziet ook dat verhaallijnen soms spontaan weer verdwijnen, zo is de aanpak om thuiswerken te bevorderen stilletjes verdwenen uit de communicatie.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:15:
[...]

Voor het test-event voor de kroegen in Utrecht was er ook een enorme aanmeldingsgolf, dus die 1 miljoen mensen die nu wilden komen verbaasd me niet.
(had jouw reactie gemist)

Utrecht verbaasde mij ook niet, maar Nederland kent 17 miljoen mensen en 1 ÷ 17 ≈ 6%.
Echter je hebt dan een groot gedeelte dat niet kan (leeftijd, financieel, et cetera) of niet wil (geen fan, zorgen over veiligheid et cetera). Dus waarschijnlijk ligt het percentage een stuk hoger.

Als er in 2019 er maar 40.000 plaatsen waren (inschrijvingen zullen hoger liggen) en er een groot gedeelte van de bevolking het een slecht idee vind dan verbaast het aantal inschrijvingen mij.

Helaas hebben we te weinig data punten om conclusies te trekken, maar zonder die data is het ook lastig om te bepalen hoe waarheidsgetrouw de andere partij met hun getallen zijn. En de andere partij heeft een hele duidelijke reden om de getallen rooskleuriger te maken dan nodig is.

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:21:
Een nieuwe verhaallijn vanuit het kabinet is dus geboren

(...)

Over hoe trots het kabinet is op de besmettingscijfers
Sorry, ik zie nu pas je reactie van vanochtend (dit topic gaat soms erg snel). Maar wat je hier noemt is toch wel opvallend. De opmerking in het ene en het andere interview met deze bewindspersonen passen inderdaad bij elkaar en vergeet ook niet deze terloopse opmerking tijdens de persconferentie (ik heb bold aangezet):
(...) Misschien ook goed om nog even te melden dat Nederland twee keer zoveel besmettingen heeft als Duitsland. In Duitsland is ook niet de discussie op dit moment over verruimingen. Sterker nog, eerder niet. Duitsland heeft de helft van onze besmettingen. Heeft overigens ook wel weer minder mensen in immuniteit omdat daar natuurlijk überhaupt minder mensen ook de ziekte hebben gehad. Dus dat ligt in Nederland misschien paradoxaal iets gunstiger. (...)
Maar als het met vaccins ook kan en met minder ziekte dan lijkt mij veel beter.

Verder staat er in dat blokje:
En nogmaals, als we fouten maken, allemaal onderdeel van de evaluatie, en dan ga ik dat uitleggen.
Daarvoor moet je wel een goed geheugen hebben uiteraard, dus gelukkig staat het op papier. Maar los daarvan snap ik deze opmerking ook niet goed. Waarom zou je niet continu extern evalueren?

https://www.rijksoverheid...er-de-jonge-13-april-2021

• Empathy
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:53:
[...]

Het is al aangetoond dat verspreiding van het virus buiten echt nihil is. Tenzij je met iedereen gaat staan tongen.
Waar is dat aangetoond dan? Ik heb meer het idee dat besmettingen buiten gewoon moeilijker te herleiden zijn. En is het alleen bij tongen (nee, snap ik ook wel), of is dichtbij elkaar staan, zoals bij een festival, ook al voldoende om buiten besmet te worden?

• DennusB
  • Niet online
Empathy schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:26:
[...]

Waar is dat aangetoond dan? Ik heb meer het idee dat besmettingen buiten gewoon moeilijker te herleiden zijn. En is het alleen bij tongen (nee, snap ik ook wel), of is dichtbij elkaar staan, zoals bij een festival, ook al voldoende om buiten besmet te worden?
https://www.bbc.com/news/explainers-55680305

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:19:
[...]
(had jouw reactie gemist)

Utrecht verbaasde mij ook niet, maar Nederland kent 17 miljoen mensen en 1 ÷ 17 ≈ 6%.
Echter je hebt dan een groot gedeelte dat niet kan (leeftijd, financieel, et cetera) of niet wil (geen fan, zorgen over veiligheid et cetera). Dus waarschijnlijk ligt het percentage een stuk hoger.

Als er in 2019 er maar 40.000 plaatsen waren (inschrijvingen zullen hoger liggen) en er een groot gedeelte van de bevolking het een slecht idee vind dan verbaast het aantal inschrijvingen mij.

Helaas hebben we te weinig data punten om conclusies te trekken, maar zonder die data is het ook lastig om te bepalen hoe waarheidsgetrouw de andere partij met hun getallen zijn. En de andere partij heeft een hele duidelijke reden om de getallen rooskleuriger te maken dan nodig is.
Ik heb niet de indruk dat een groot gedeelte van de bevolking het een slecht idee vind.
De petitie ertegen lijkt weer een golf van selectieve verontwaardiging die door een vocale minderheid gevoed wordt.

PSN

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb niet de indruk dat een groot gedeelte van de bevolking het een slecht idee vind.
De petitie ertegen lijkt weer een golf van selectieve verontwaardiging die door een vocale minderheid gevoed wordt.
"vocale minderheid"?
Artsen, epidimiespecialisten, RIVM, OMT-leden, het merendeel van Breda volgens de verschillende polls en een groot gedeelte van de gemeenteraad zijn geen voorstander.
De mensen die voor zijn lijken vooral 538 en de mensen achter fieldlabs te zijn. De rest geeft allemaal aan dat ze eigenlijk geen partij zijn.

En er is wel wat meer mis. Het hele proces rond 538 is namelijk vooral via de burgemeester gegaan en dat is hoogst ongebruikelijk.

Vanavond met popcorn op de bank:
https://breda.raadsinform...8digitaal%29%2019-04-2021

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:18:
Natuurlijk hebben we het dan ergens over, maar het is natuurlijk geen onderwerp wat je graag bespreekt.
Onze reacties zijn enigszins 'uit sync' geloof ik :)

Maar goed, ik denk dat dit onderwerp wel degelijk iets is dat prominenter besproken moet worden in het maatschappelijke debat en dus ook in dit topic (wat we nu dus ook doen). Waarom niet zsm iedereen vaccineren en ondertussen het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden, zoals @Mfpower ook noemt?

Minder ziekte, minder sterfte, minder uitgestelde zorg zijn slechts enkele grote voordelen t.o.v. het omgekeerde.

Ik blijf het herhalen en het werd ook in die column met andere woorden genoemd: bij R=1 en 10 of 20 bezette IC bedden zijn de maatregelen precies hetzelfde als nu. Geen verschil.

En je kunt verder gaan met het aantal ziekenhuisopnames of nog beter, met het aantal besmettingen. Nou ja, het patroon is duidelijk.
Groente schijnt gezonder te zijn :P

Geen idee hoeveel je daarvan kunt kopen voor 1 miljard euro.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:41:
[...]

offtopic:
_O-
Waar is die petitie? :+

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Staan wat leuke opmerkingen in dat PDF. Als dit nou ook eens gelezen en serieus naar gekeken zou worden in de 2e kamer...

Ik kan de Feestboek comments van de anti COVID mensen al raden als het geannuleerd wordt.

Body mods don't determine skill

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[...]

Behoorlijk wat voor een miljard in ieder geval. Toevallig gister (o.a.) een winterpeen gekocht voor een groentegerecht en die was 17 cent bij de supermarkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Indoubt op 19-04-2021 11:45 ]

• Wolly
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:45:
[...]

Behoorlijk wat voor een miljard in ieder geval. Toevallig gister (o.a.) een winterpeen gekocht voor een groentegerecht en die was 17 cent bij de supermarkt.
Genoeg penen om de ezels nog een lange tijd zoet te houden :+

• Wolly
  • Niet online
[...]

Onze reacties zijn enigszins 'uit sync' geloof ik :)

Maar goed, ik denk dat dit onderwerp wel degelijk iets is dat prominenter besproken moet worden in het maatschappelijke debat en dus ook in dit topic (wat we nu dus ook doen). Waarom niet zsm iedereen vaccineren en ondertussen het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden, zoals @Mfpower ook noemt?

Minder ziekte, minder sterfte, minder uitgestelde zorg zijn slechts enkele grote voordelen t.o.v. het omgekeerde.
Ik kan er wel een paar bedenken,
- onvoldoende vertrouwen vanuit de overheid in de vaccinatie of de vaccinatiebereidheid
- de economie moet door anders wordt de economische schade (te?) groot
- hardere maatregelen zijn nu niet meer te verkopen omdat mensen dan zeggen 'In de 1e, 2e, 3e golf ging het ook goed dus waarom nu niet'.

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:28:
[...]

Meegaan met een testmaatschappij en niet de lokale horeca boven deze test evenementen stellen. Hoop echt niet dat de meerderheid hierin mee gaat...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
[...]

"vocale minderheid"?
Artsen, epidimiespecialisten, RIVM, OMT-leden, het merendeel van Breda volgens de verschillende polls en een groot gedeelte van de gemeenteraad zijn geen voorstander.
De mensen die voor zijn lijken vooral 538 en de mensen achter fieldlabs te zijn. De rest geeft allemaal aan dat ze eigenlijk geen partij zijn.

En er is wel wat meer mis. Het hele proces rond 538 is namelijk vooral via de burgemeester gegaan en dat is hoogst ongebruikelijk.

Vanavond met popcorn op de bank:
https://breda.raadsinform...8digitaal%29%2019-04-2021
De vragen van Groenlinks en CDA vind ik wel sterk trouwens. In de brief van de burgemeester lijkt het wel alsof "hij er ook niks aan kon doen dat er zomaar ineens een grootschalig evenement in zijn gemeente plaatsvind":
Ik hecht er veel waarde aan om u hier zelf over te informeren. Enerzijds omdat dit nieuws is dat onverwachts komt. En anderzijds omdat de periode in aanloop naar het Fieldlab Evenement heel kort is. Op beide factoren hebben wij als gemeente weinig tot geen invloed gehad, gezien het feit dat het ministerie van VWS de agenda voor deze experimenten voorlegt en het Kabinet deze vaststelt

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 19-04-2021 11:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Empathy
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

Uit die link:
Some of that will be carried in droplets, most of which will quickly fall to the ground but could reach your eyes, nose or mouth if you're within 2m (6ft) of them.
Bij zo'n festival heb je al snel een mannetje of 4/5/6 binnen 2 meter van je staan.

• Dracyn
Empathy schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:57:
Bij zo'n festival heb je al snel een mannetje of 4/5/6 binnen 2 meter van je staan.
Denk nog wel iets meer als je verder naar voren staat...

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En nu denkt ook de politie om tijdens het 538 evenement te gaan demonstreren. En dus heb je als organisator een veiligheidsprobleem.

Bron: https://nos.nl/l/2377313#UPDATE-container-52538457

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vrijdag schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:53:
[...]
De vragen van Groenlinks en CDA vind ik wel sterk trouwens. In de brief van de burgemeester lijkt het wel alsof "hij er ook niks aan kon doen dat er zomaar ineens een grootschalig evenement in zijn gemeente plaatsvind":

[...]
Het erge is dat het mogelijk in zijn beleving waar kan zijn. Snel en kort heel veel druk zetten waarbij je een persoon de mogelijkheid tot ruggespraak ontneemt is een favoriet trucje van scammers.

Maar als dat het geval is ben je als burgemeester niet langer meer geschikt.

• Dracyn
DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:16:
[...]
Zijn wel meer politici in ons land niet, door hun aanpak van het virus of vanwege het weigeren te erkennen dat het bestaat.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:24
DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:13:
En nu denkt ook de politie om tijdens het 538 evenement te gaan demonstreren. En dus heb je als organisator een veiligheidsprobleem.

Bron: https://nos.nl/l/2377313#UPDATE-container-52538457
Denk dat men op elkaar aan het wachten is de stekker eruit te trekken. Ze hebben zich gigantisch verkeken op de hoeveelheid verontwaardiging die ze hierover krijgen en zoeken een geloofwaardige manier om zonder al teveel gezichtverlies eruit te kunnen stappen

Wellicht dat die politieactie het excuus gaat worden wat ze zochten.

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 19-04-2021 12:22 ]

• DennusB
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:20:
[...]

Denk dat men op elkaar aan het wachten is de stekker eruit te trekken. Ze hebben zich gigantisch verkeken op de hoeveelheid verontwaardiging die ze hierover krijgen en zoeken een geloofwaardige manier om zonder al teveel gezichtverlies eruit te kunnen stappen

Wellicht dat die politieactie het excuus gaat worden wat ze zochten.
Fijn ook dat de politie het nu gelijk weer duwt onder "We gaan staken want we willen een betere CEO". Ze hadden het ook kunnen doen omdat ze het er echt mee oneens waren, is dus blijkbaar niet zo 8)7

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:50:
onvoldoende vertrouwen vanuit de overheid in de vaccinatie of de vaccinatiebereidheid
Maar de effectiviteit zou na goedkeuring door de EMA voor overheden voldoende moeten zijn lijkt mij en volgens mij overtreft op dit moment het aantal mensen dat gevaccineerd wil worden het aanbond ruim.
de economie moet door anders wordt de economische schade (te?) groot
Maar de maatregelen die als 'schadelijk' worden gezien zijn er nu dus ook. Het maakt dus niks uit of je die neemt bij weinig besmettingen of bij veel. Zie mijn R=1 voorbeeld hierboven.
hardere maatregelen zijn nu niet meer te verkopen omdat mensen dan zeggen 'In de 1e, 2e, 3e golf ging het ook goed dus waarom nu niet'.
In Nederland doen we uiteindelijk alles toch, maar keer op keer veel te laat. Dit is toch een kwestie van doen en laten zien dat het net zo effectief is?

Maar preventie vereist veel leiderschap want hetgeen er wordt voorkomen is immers niet 'zichtbaar'. Zit daar niet het echte probleem?

• DennusB
  • Niet online
En ondertussen maakt 538 nog elk half uur dikke reclame voor Zaterdag... ik ben benieuwd!
Leuk wel als ze het echt annuleren : Dan is een deel van die 925 miljoen sowieso foetsie en komt nooit meer terug :)

[ Voor 39% gewijzigd door DennusB op 19-04-2021 12:29 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En net een artikel gevonden dat de burgemeester wel degelijk ingelicht was over het evenement. Sterker hij is degene die het voorgesteld heeft. 8)7

Bron: https://www.bnr.nl/nieuws...aag-fieldlab-in-zijn-stad

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:16:
[...]

Het erge is dat het mogelijk in zijn beleving waar kan zijn. Snel en kort heel veel druk zetten waarbij je een persoon de mogelijkheid tot ruggespraak ontneemt is een favoriet trucje van scammers.

Ik ben ook wel serieus benieuwd naar de resultaten van het gesprek en hoe de burgemeester zich houdt/met welke argumenten hij komt.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DevWouter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:31:
En net een artikel gevonden dat de burgemeester wel degelijk ingelicht was over het evenement. Sterker hij is degene die het voorgesteld heeft. 8)7

Bron: https://www.bnr.nl/nieuws...aag-fieldlab-in-zijn-stad
Dafuq, en eerst nog de vermoorde onschuld spelen in die brief :F

Pagina: 1 ... 87 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.