• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:26:
[...]

Dat heeft geen snars te maken met de discussie omtrent terrastesten waar je straks 7,50 voor moet betalen. De overheid betaald namelijk de rest van die (officiële) test, zijnde 22,50.
Dat artikel waar je naar linkt gaat over zelftesten, nogal logisch dat die verkeerd uitvallen wanneer je zelf de test niet goed uitvoert.
Het gaat om de grote getallen waarbij je dus de mist in gaat met deze testen.

Maar goed voor jou dan maar een iets ouder artikel.
The evaluation team found the accuracy of the Innova test was on average 79% when the test was given by lab scientists, 73% when given by health workers and 57.5% when people swabbed and tested themselves. Innova does not dispute this.
https://www.theguardian.c...r-dominic-cummings-scheme

Of deze.
AMSTERDAM - Sneltesten die in Nederland al duizenden keren per dag worden gebruikt, en door sommigen werden aangedragen als ’uitweg’ uit de coronacrisis, zijn nog onbetrouwbaarder dan eerder gedacht. Ze missen 40% van de coronagevallen.
Tegelijkertijd zou het testen van grote bevolkingsgroepen niet alleen vals-negatieven (besmette mensen die niet worden opgemerkt) geven, maar ook veel vals-positieven. De FDA deelde een imaginair rekenvoorbeeld waarbij 70% vals-positief zou zijn. Het Nederlandse OMT waarschuwde in een recent advies voor ’het relatief hoge percentage foutpositieven dat bij brede screening gevonden zal worden, zelfs bij de testen met de hoogste specificiteit’. Dat ligt aan de ’lage prevalentie’: hoe meer het virus voorkomt in een groep, hoe nauwkeuriger de test. Test je echter grote, willekeurige groepen waarin het virus niet veel voorkomt, dan daalt de nauwkeurigheid snel.

[ Voor 36% gewijzigd door Wolly op 17-04-2021 18:53 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:19:
[...]

Er komt volgens mij een app met registratie over vaccineren
Zoiets als in Hong Kong al eerder is ingevoerd.
Dat maakt het gedoe niet minder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Laguna schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:54:
[...]
Dat maakt het gedoe niet minder.
Welk gedoe? Je hebt je mobiel toch al bij om af te rekenen (en in sommige zaken om te bestellen).
En om naar je vrienden te appen natuurlijk; dat jij wel lekker op een terrasje zit en hullie niet >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
In het Noord-Hollandse dorp De Goorn zijn ongeveer 300 mensen bij elkaar gekomen voor een straatfeest. De politie is aanwezig, maar heeft nog niet ingegrepen.

Een woordvoerder van de politie spreekt van een "gemoedelijke sfeer". "Ons streven is om de situatie beheersbaar te houden." Het is niet duidelijk of de politie boetes heeft uitgedeeld.

In het dorp zou dit weekend een kermis plaatsvinden, maar die werd geannuleerd vanwege de coronamaatregelen.
Zulke acties zijn weer lekker voor het draagvlak, zeker nu de temperaturen weer iets gaan stijgen. Samenkomen mag volgens mij nog steeds niet met meer dan 3 personen?

• Wolly
  • Niet online
Deezers schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:44:
[...]

Zulke acties zijn weer lekker voor het draagvlak, zeker nu de temperaturen weer iets gaan stijgen. Samenkomen mag volgens mij nog steeds niet met meer dan 3 personen?
Het draagvlak zal niet stijgen als er wordt ingegrepen met waterkanon, knuppels of paardjes. Verstandige zet van de politie dus om deëscalerend te werken.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
Wolly schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:46:
[...]

Het draagvlak zal niet stijgen als er wordt ingegrepen met waterkanon, knuppels of paardjes. Verstandige zet van de politie dus om deëscalerend te werken.
Maar een straatfeest is sowieso verboden nu, zeker met 300 man. Doe het dan in de achtertuin met 20 man, dan heb je misschien nog geluk als je buren niet klagen. Deze actie is sowieso al een verkeerd signaal naar iedereen die zich wel netjes aan de regels houdt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 12:09
Deezers schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:49:
[...]

Maar een straatfeest is sowieso verboden nu, zeker met 300 man. Doe het dan in de achtertuin met 20 man, dan heb je misschien nog geluk als je buren niet klagen. Deze actie is sowieso al een verkeerd signaal naar iedereen die zich wel netjes aan de regels houdt.
En naar de horeca, die niet open mag, maar bij een straatfeestje knijpt de politie graag een oogje dicht.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:13
[...]

En wat geeft niet ingrijpen voor signaal? Het signaal dat het dus allemaal wel mag want er wordt toch niet ingegrepen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:49:
[...]

[...]

Of deze.

[...]

[...]
De vraag is m.i. niet hoeveel slechter ze het doen dan een PCR, maar hoeveel mensen ze thuis houden die anders toch naar buiten zouden gaan.

Met symptomen --> GGD
Zonder symptomen --> sneltest

Dat zou idealiter zoden aan de dijk kunnen zetten

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:52:
[...]

En naar de horeca, die niet open mag, maar bij een straatfeestje knijpt de politie graag een oogje dicht.
Zoals al eerder gememoreerd zag ik vandaag twee horeca gelegenheden waarbij gewoon gelegenheid werd gegeven tot het nuttigen aan banken en sta tafels. Dat oogje dichtknijpen is dus zeker wel ook aan de orde bij andere zaken.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:53:
[...]

De vraag is m.i. niet hoeveel slechter ze het doen dan een PCR, maar hoeveel mensen ze thuis houden die anders toch naar buiten zouden gaan.

Met symptomen --> GGD
Zonder symptomen --> sneltest

Dat zou idealiter zoden aan de dijk kunnen zetten
Bij mensen zonder klachten vinden de sneltesten maar 58 procent van de gevallen die met de PCR-testen in teststraten worden gevonden.
https://www.nrc.nl/nieuws...-zonder-klachten-a4037993

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een bizar beeld van een paar lege afdelingen in een ziekenhuis omdat het personeel elders nodig is ivm corona:

https://www.ed.nl/regio/h...mc-in-eindhoven~abfdbda6/

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:56
Deezers schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:44:
[...]

Ja met dit slappe optreden is het niet gek dat de cijfers zo hoog zijn. Gisteren ook al niet ingrijpen bij de Cambuur supporters.
Bedoel op kleinere schaal gebeurt dit ook door heel Nederland. Vorige maand was er ook straatfeest met een “artiest” geen idee of de politie heeft ingrepen maar een week later was er in de gemeente wel heel toevallig een flinke piek in het aantal positieve gevallen.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

Metro2002

Memento mori

Het geeft ook wel aan dat ook de politie weinig zin meer heeft om de coronamaatregelen te handhaven. Ook daar brokkelt het draagvlak af.

• Stoney3K
Metro2002 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:09:
Het geeft ook wel aan dat ook de politie weinig zin meer heeft om de coronamaatregelen te handhaven. Ook daar brokkelt het draagvlak af.
Tja, toch maar de politie op de politie af sturen om ze een coronaboete te geven wegens gebrek aan handhaven dan. Regels zijn tenslotte regels.

Oh wacht. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 17-04-2021 21:11 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
Mr.Joker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:04:
[...]

Heb je wel eens een overlap van de data in landen gemaakt waar veel is gevaccineerd? Als in vaccinaties afgezet tegen ziekenhuisopnames? (UK/Israel/VS)

Ben benieuwd wanneer die lijnen mekaar kruisen.
Dat zou een goede en relevante vergelijking zijn. We kennen de typische tijden van incubatie, ziekenhuisopname etc. Dus we zouden de punten kunnen uitlijnen en een regressielijn fitten.

Probleem is: ziekenhuisopnames moet ik per land een site voor vinden. Ik heb de tijd nig niet gevonden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das 58% meer dan als mensen denken dat er niks aan de hand is en gewoon gaan.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:25:
[...]

Welk gedoe? Je hebt je mobiel toch al bij om af te rekenen (en in sommige zaken om te bestellen).
En om naar je vrienden te appen natuurlijk; dat jij wel lekker op een terrasje zit en hullie niet >:)
Het keer op keer van tevoren testen natuurlijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:19:
[...]

Das 58% meer dan als mensen denken dat er niks aan de hand is en gewoon gaan.
En als je dan de 70% vals positieven meeneemt bij massale sneltesten betekent het dat een hoop mensen die dachten een terrasje te pikken de week erop onterecht in quarantaine worden gezet.

Top idee /s

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24
t_captain schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:14:
[...]

Dat zou een goede en relevante vergelijking zijn. We kennen de typische tijden van incubatie, ziekenhuisopname etc. Dus we zouden de punten kunnen uitlijnen en een regressielijn fitten.

Probleem is: ziekenhuisopnames moet ik per land een site voor vinden. Ik heb de tijd nig niet gevonden.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, is dit het dashboard van Israël:
https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general

Laat overigens ook gelijk het probleem van tijd zien zoals wij dit ook gewoon kunnen verwachten. Op 21 februari stonden ze op 811 'seriously ill patients' (gemakshalve verder even geduid als IC, korter, maar dus niet 100% zeker juist), nu op 202. Ongeveer 300 per maand in daling. De daling is wel relatief lineair, dit vanaf het moment dat ongeveer 50% van de bevolking op zijn minst 1 prik gehad had. Op 50% eerste prik zitten wij nog zeker niet.

Op 14 januari zat Israël op circa 25%. Vanaf toen heeft er nog ruim een maand stabiele aantallen op de IC gelegen.

Zelfs met dit rappe vaccinatieprogramma in Israël zie je dat het echt nog maanden heeft geduurd om te normaliseren voor wat betreft IC bezetting.

Ook in Nederland blijft dit voor de zorg dan ook nog altijd een groot probleem. De IC bezetting lijkt in ieder geval niet hard door te stijgen op dit moment. Dat is zeker een plus punt. Maar inmiddels staan we vast op een punt waar de reguliere zorg in belangrijke mate onmogelijk gemaakt is. En dit zal vermoedelijk op zijn minst nog voortduren tot eind juni op basis van de IC bezetting. Daar komt nog eens bovenop dat velen er echt helemaal klaar mee zijn en van de zomer ook gewoon hun vakantie waar ze recht op hebben gaan inzetten, een periode waarin gebruikelijk dan al snel gereduceerde programma's zijn.

Echte normalisatie van zorgcapaciteit in Nederland verwacht ik dan ook pas tegen september op dit moment. En dan blijft daarbij zelfs nog de kanttekening dat dit geen volledige normalisatie is, want er zijn de nodige opgebouwde wachtrijen aan zorg die inmiddels vele maanden niet uitvoerbaar geweest is. Zo zie je in veel ziekenhuizen dat de wachtlijsten voor met name prothesechirurgie opgelopen is tot ruim 3 maanden en soms zelfs tot meer dan 6 maanden. Het inhalen van dit soort wachtlijsten zal vermoedelijk niet één, twee, drie gebeurd zijn.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
psychodude schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:54:
[...]

Op 14 januari zat Israël op circa 25%. Vanaf toen heeft er nog ruim een maand stabiele aantallen op de IC gelegen.
14 dagen voor de gezette vaccins om in te werken en de "echte" vaccinatiegraad naar 25% te brengen. 5 dagen incubatietijd. 10 dagen van incubatie naar IC. En 2 weken liggen op de IC.

IC is een zeer log schip. Ik ben blij dat we al 10 dagen op een plateau zitten, maar de daling zie ik nog niet inzetten. Instroom en uitstroom zitten allebei rond de 50 per dag dus netto vlak.

Verwijderd

Bizar inmiddels alweer 50.000 keer ondertekend!
https://petities.nl/petit...gnatures?locale=nl&page=2
Terecht overigens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2021 22:34 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Inderdaad bizar... dat het er nog geen 500.000 - 5.000.000 zijn.

Volgens de “afspraak” met Rutte mag ik op die betreffende dag niet samen met mijn vrouw naar een vriend van mij die op die dag jarig is; want 1 bezoeker per dag. Maar ondertussen we elders in het land met 10.000 mensen feesten?!!? En dan ook nog nabij het ziekenhuis én schijt aan alle Horeca in de regio/het gehele land.

Waanzin als je het mij vraagt en ook geen beste reclame voor 538.

Indien dit door kan gaan, dan kunnen de terrassen in de buitenlucht ook open(!)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• psychodude
Thalaron schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:37:
[...]

Inderdaad bizar... dat het er nog geen 500.000 - 5.000.000 zijn.

Volgens de “afspraak” met Rutte mag ik op die betreffende dag niet samen met mijn vrouw naar een vriend van mij die op die dag jarig is; want 1 bezoeker per dag. Maar ondertussen we elders in het land met 10.000 mensen feesten?!!? En dan ook nog nabij het ziekenhuis én schijt aan alle Horeca in de regio/het gehele land.

Waanzin als je het mij vraagt en ook geen beste reclame voor 538.

Indien dit door kan gaan, dan kunnen de terrassen in de buitenlucht ook open(!)
Die 500k zou het mogelijk best nog wel kunnen halen. De petitie krijgt een redelijke hoeveelheid aandacht op dit moment ook binnen de media. En ondanks dat het al bijna 11 uur 's avonds is, kun je op dit moment zo'n 200 - 300 ondertekeningen per minuut zien. Dat kan morgen best nog wel eens flink oplopen.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het inhalen van dit soort wachtlijsten zal vermoedelijk niet één, twee, drie gebeurd zijn.
Wellicht heb je het veel eerder in dit topic al eens benoemd, maar vindt men het gevoerde overheidsbeleid om de ziekenhuizen steeds weer vol te laten lopen voor zover jij dat kan overzien niet vreemd?

Ik verbaas me over de min of meer meegaande houding van diverse woordvoerders in de media, alsof de huidige situatie waar we in terecht zijn gekomen onoverkomelijke was.

Eerder legde ik in dit topic namelijk al eens uit dat de maatregelen (even los van de vaccins) die we nodig hebben om R=1 te bereiken zowel bij een IC bedbezetting van - ik noem maar wat - 10-20 precies hetzelfde zouden zijn als bij een bedbezetting van 800.

Het instromen tot een bezetting van 500-800 is volgens mij een beleidskeuze geweest die enerzijds ten koste gaat van die wachtlijsten en dus uitgestelde zorg, maar anderzijds voor vele duizenden mensen een IC opname hebben betekend. Alles wat we nu doen kon natuurlijk ook eerder, maar is steeds weer verschoven. Om dus te eindigen met de huidige bezetting en het stap voor stap vaccineren.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wolly schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:49:
[...]

[...]

Of deze.

[...]

[...]
Ik lees dit nu, maar ten eerste verwijs je naar oude artikelen in de media, en ten tweede verwijs je bij je recentere NRC-artikel naar een meta-analyse die vooral aangeeft dat er nogal wat variatie zit in de gebruikte testen. De vraag is dan ook, wat zijn de meest recente cijfers van de tests die in Nederland worden gebruikt? Die 58% is een gemiddelde over alle tests, en dat is wmb niet erg interessant.

• psychodude
Number10 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:05:
[...]

Wellicht heb je het veel eerder in dit topic al eens benoemd, maar vindt men het gevoerde overheidsbeleid om de ziekenhuizen steeds weer vol te laten lopen voor zover jij dat kan overzien niet vreemd?

Ik verbaas me over de min of meer meegaande houding van diverse woordvoerders in de media, alsof de huidige situatie waar we in terecht zijn gekomen onoverkomelijke was.

Eerder legde ik in dit topic namelijk al eens uit dat de maatregelen (even los van de vaccins) die we nodig hebben om R=1 te bereiken zowel bij een IC bedbezetting van - ik noem maar wat - 10-20 precies hetzelfde zouden zijn als bij een bedbezetting van 800.

Het instromen tot een bezetting van 500-800 is volgens mij een beleidskeuze geweest die enerzijds ten koste gaat van die wachtlijsten en dus uitgestelde zorg, maar anderzijds voor vele duizenden mensen een IC opname hebben betekend. Alles wat we nu doen kon natuurlijk ook eerder, maar is steeds weer verschoven. Om dus te eindigen met de huidige bezetting en het stap voor stap vaccineren.
Velen hebben in zekere zin de hoop in de samenleving gewoonweg opgegeven, ik denk dat dat de kortste samenvatting is om het te benoemen. Rond september - oktober was er veelal onbegrip te horen op de werkvloer tegen het uitblijven van maatregelen. Rondom de jaarwisseling onbegrip tegenover het handelen van het volk.

En inmiddels kan voor velen de coronazorg gestolen worden. Hetgeen het dan ook lastig maakt om IC capaciteit uit te doen breiden, want velen voelen helemaal geen behoefte om zich in te zetten voor de COVID zorg. De solidariteit is er de andere kant uit namelijk ook niet. En het alles gaat ten koste van de eigen patiënten. Sterker nog, COVID zorg meer ruimte bieden betekend in de praktijk enkel nog maar verder afschalen van de zorg voor de eigen patiënten. Want meer IC ruimte lijkt enkel maar te betekenen openstellen van meer maatschappij om de IC met meer COVID vol te laten lopen.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:31
[...]

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, is dit het dashboard van Israël:
https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general

Laat overigens ook gelijk het probleem van tijd zien zoals wij dit ook gewoon kunnen verwachten. Op 21 februari stonden ze op 811 'seriously ill patients' (gemakshalve verder even geduid als IC, korter, maar dus niet 100% zeker juist), nu op 202. Ongeveer 300 per maand in daling. De daling is wel relatief lineair, dit vanaf het moment dat ongeveer 50% van de bevolking op zijn minst 1 prik gehad had. Op 50% eerste prik zitten wij nog zeker niet.

Zelfs met dit rappe vaccinatieprogramma in Israël zie je dat het echt nog maanden heeft geduurd om te normaliseren voor wat betreft IC bezetting.

Ook in Nederland blijft dit voor de zorg dan ook nog altijd een groot probleem. De IC bezetting lijkt in ieder geval niet hard door te stijgen op dit moment. Dat is zeker een plus punt. Maar inmiddels staan we vast op een punt waar de reguliere zorg in belangrijke mate onmogelijk gemaakt is. En dit zal vermoedelijk op zijn minst nog voortduren tot eind juni op basis van de IC bezetting. Daar komt nog eens bovenop dat velen er echt helemaal klaar mee zijn en van de zomer ook gewoon hun vakantie waar ze recht op hebben gaan inzetten, een periode waarin gebruikelijk dan al snel gereduceerde programma's zijn.

Echte normalisatie van zorgcapaciteit in Nederland verwacht ik dan ook pas tegen september op dit moment. En dan blijft daarbij zelfs nog de kanttekening dat dit geen volledige normalisatie is, want er zijn de nodige opgebouwde wachtrijen aan zorg die inmiddels vele maanden niet uitvoerbaar geweest is. Zo zie je in veel ziekenhuizen dat de wachtlijsten voor met name prothesechirurgie opgelopen is tot ruim 3 maanden en soms zelfs tot meer dan 6 maanden. Het inhalen van dit soort wachtlijsten zal vermoedelijk niet één, twee, drie gebeurd zijn.
We moeten ook niet vergeten dat wij in Nederland natuurlijk al tegen de 4.5m - 5m mensen zitten die de infectie hebben doorgemaakt. Afijn, van de 1.3m die positief zijn getest heeft een klein deel waarschijnlijk ook een vaccin gekregen :P

In Israël hebben ze 2.5x zoveel getest per hoofd inwoner, dus hun werkelijk positief geteste aantal zal een stuk dichter tegen de werkelijkheid zitten dan onze aantallen van 1.4m positief getest.

Aanname: Natuurlijke infectie doormaken bied ook immuniteit

Rond de 24% heeft nu in ieder geval een 1ste prik gehad. Ik denk dat we ergens volgende week of de week erop significant verschil gaan zien.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zoals velen al melden, mensen hebben er geen zin meer in.
En rara hoe komt dat? Falende overheid.
Echt, ik lees nu steeds meer hoe de GGD is uitgekleed en hoe de overheid steeds verder van de "normale" burger afstaat.
En dan komt er het corona beleid bij.

Beginnend met een van Dissel die pertinent roeptoetert dat mondkapjes niet helpen ( debunked ) in het begin van de crisis en nu na 1 jaar staan er ineens bordjes bij de persco dat je een mondkapje moet dragen. ( en de rest alla UK wat nu al vrij is)
Laat staan die belachelijke perspectief modus van de afgelopen persco die binnen een week alweer 1 maand was opgeschoven.
Echt gek hoor dat mensen er geen vertrouwen meer in hebben.

Wear Sunscreen!

• psychodude
Mr.Joker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:56:
[...]

We moeten ook niet vergeten dat wij in Nederland natuurlijk al tegen de 4.5m - 5m mensen zitten die de infectie hebben doorgemaakt. Afijn, van de 1.3m die positief zijn getest heeft een klein deel waarschijnlijk ook een vaccin gekregen :P

In Israël hebben ze 2.5x zoveel getest per hoofd inwoner, dus hun werkelijk positief geteste aantal zal een stuk dichter tegen de werkelijkheid zitten dan onze aantallen van 1.4m positief getest.

Aanname: Natuurlijke infectie doormaken bied ook immuniteit
Zeker, maar een gewone IC bezetting is exclusief COVID zo'n 750 patiënten. Zelfs als we morgen gaan dalen, met de snelheid zoals ook in Israël gezien, hebben we nog even te gaan. Huidige patiënten verdwijnen niet zomaar, en ook komende weken komen er nog nieuwe die snel weer weken blijven liggen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vanavond is de politie toch gaan knuppelen:
Politie maakt einde aan straatfeest in De Goorn
De politie heeft een einde gemaakt aan een straatfeest in het Noord-Hollandse dorp De Goorn, waar 300 tot 400 mensen bij aanwezig waren, meldt persbureau ANP. Agenten grepen rond 21.30 uur in, waarbij gebruik werd gemaakt van wapenstokken.

Een woordvoerder van de politie zei vanmiddag nog dat de sfeer "gemoedelijk" was. De politie wilde aanvankelijk niet ingrijpen: "Ons streven is om de situatie beheersbaar te houden."

In het dorp zou dit weekend een kermis plaatsvinden, maar die werd geannuleerd in verband met de coronamaatregelen.
(NOS Liveblog)

• Mr.Joker
psychodude schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:01:
[...]

Zeker, maar een gewone IC bezetting is exclusief COVID zo'n 750 patiënten. Zelfs als we morgen gaan dalen, met de snelheid zoals ook in Israël gezien, hebben we nog even te gaan. Huidige patiënten verdwijnen niet zomaar, en ook komende weken komen er nog nieuwe die snel weer weken blijven liggen.
De druk zal inderdaad wel blijven, echter door toenemende versnelling in vaccinatie zal de IC niet meer echt toenemen op het moment dat je een duikvlucht neemt (of de R moet heel erg hard stijgen, maar daar heb ik een hard hoofd in met de huidige maatregelen, het betere weer en de snellere vaccinaties)

• psychodude
Mr.Joker schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:04:
[...]

De druk zal inderdaad wel blijven, echter door toenemende versnelling in vaccinatie zal de IC niet meer echt toenemen op het moment dat je een duikvlucht neemt (of de R moet heel erg hard stijgen, maar daar heb ik een hard hoofd in met de huidige maatregelen, het betere weer en de snellere vaccinaties)
Ik bedoel niet stijgen boven huidige aantallen, maar bij 30 uit bijvoorbeeld toch nog 20 in. Je zakt wel, maar het is niet de snelheid van enkel ligduur van de huidige patiënten om rekening mee te houden. Voor de mensen die vandaag vrieg positief testen, kun je alvast rekening houden met het feit dat over een week of 4 een deel daarvan nog op de IC kan liggen.

En er is gewoon nog echt flink wat te zakken om op een meer normaal niveau te komen voor IC bezetting.

• Mr.Joker
psychodude schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:12:
[...]

Ik bedoel niet stijgen boven huidige aantallen, maar bij 30 uit bijvoorbeeld toch nog 20 in. Je zakt wel, maar het is niet de snelheid van enkel ligduur van de huidige patiënten om rekening mee te houden. Voor de mensen die vandaag vrieg positief testen, kun je alvast rekening houden met het feit dat over een week of 4 een deel daarvan nog op de IC kan liggen.

En er is gewoon nog echt flink wat te zakken om op een meer normaal niveau te komen voor IC bezetting.
Ik weet niet of je het kan vergelijken met vorige golven. Het enige instrument wat je toen had was maatregelen. Nu heb je ook de vaccinaties. Ik denk dat die daling een stuk harder kan gaan als de juiste groepen (60+ en hoog risico) worden gevaccineerd.

Kan je de R een klap uitdelen zal je de instroom uiteindelijk ook een klap uitdelen.

Israel kwam ook uit een epidemie met een R van 1.5 op de piek, ik weet niet of we de grafieken 1:1 kunnen vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0gMEe96CIjmXhqvRhbMRG3lWdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0cyywgaLbVBXeTYb2nK47arE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.Joker op 18-04-2021 00:19 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:32

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mr.Joker schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:17:
[...]

Ik weet niet of je het kan vergelijken met vorige golven. Het enige instrument wat je toen had was maatregelen. Nu heb je ook de vaccinaties. Ik denk dat die daling een stuk harder kan gaan als de juiste groepen (60+ en hoog risico) worden gevaccineerd.

Kan je de R een klap uitdelen zal je de instroom uiteindelijk ook een klap uitdelen.

Israel kwam ook uit een epidemie met een R van 1.5 op de piek, ik weet niet of we de grafieken 1:1 kunnen vergelijken.

[Afbeelding]
Het is altijd appels met peren vergelijken, maar zouden we het toch doen dan krijg je een hele vreemde vergelijking.

Toen Israel begon met prikken ziet men na een maand een duidelijke daling.
In Nederland werd de eerste prik gezet op 6 januari echter zijn wij weer terug omhoog gegaan naar de R van 1.

Verder is het zo dat de 60+ en risicogroepen niet de virusverspreiders zijn, dat is een andere groep van wat ik gezien heb. Dus wanneer zij zij gevaccineerd zijn dan mag men sterk afvragen of we een daling zullen zien.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Mr.Joker
DevWouter schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:04:
[...]

Het is altijd appels met peren vergelijken, maar zouden we het toch doen dan krijg je een hele vreemde vergelijking.

Toen Israel begon met prikken ziet men na een maand een duidelijke daling.
In Nederland werd de eerste prik gezet op 6 januari echter zijn wij weer terug omhoog gegaan naar de R van 1.

Verder is het zo dat de 60+ en risicogroepen niet de virusverspreiders zijn, dat is een andere groep van wat ik gezien heb. Dus wanneer zij zij gevaccineerd zijn dan mag men sterk afvragen of we een daling zullen zien.
Het overgrote deel in het ziekenhuis is de groep die je aanhaalt. Als de gezonde 60-minners niet gevaccineerd zijn zal het alsnog behoorlijk schelen in het ziekenhuis.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43
[...]

Ik snap wel dat mensen zuur worden als ze een boete kregen omdat ze in hun eentje om 5 over 9 op straat liepen, maar nu zien dat anderen ongestoord een feest kunnen geven voor 300 man.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 23:55
BarôZZa schreef op zondag 18 april 2021 @ 06:46:
[...]
maar nu zien dat anderen ongestoord een feest kunnen geven voor 300 man.
Je zou de instagram posts eens moeten zien van veel DJs. Die staan gewoon elk weekend op een feest te draaien. Weliswaar vaak kleinschalig, tot een man of 50, maar toch. Eerst verbaasde het me, met name dat artiesten gewoon faciliteren, maar ik begrijp het wel.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:01
Gaan we echt naar een 'test samenleving' deze zomer...dan wordt het een saaie zomer voor mijn gezin. In ieder geval tot eind juni dan.
WIj zitten nu thuis met een aantal besmette gezinsleden en op het GGD a-4tje staat dat de testen 8 weken na herstel nog een positieve uitslag laten zien. Ik veracht de komende dagen meer positieve uitslagen in ons gezin. Maar dat betekent dus (als we alleen met een negatief resultaat ergens binnen komen) voorlopig nog niet een dagje dierentuin, zwembad etc. kunnen verwachten.
En dat met gemiddeld 4500 andere Nederlanders?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Cobb schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:06:

WIj zitten nu thuis met een aantal besmette gezinsleden en op het GGD a-4tje staat dat de testen 8 weken na herstel nog een positieve uitslag laten zien.
Het is maar even afwachten of dat echt "na herstel" is, gezien het aantal mensen dat langdurige klachten overhoudt. Maar ja, Lange Covid wordt in NL nog steeds zo veel mogelijk ontkend (dat wordt nog een dingetje in de toekomst...).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:00:
Zoals velen al melden, mensen hebben er geen zin meer in.
En rara hoe komt dat? Falende overheid.
Echt, ik lees nu steeds meer hoe de GGD is uitgekleed en hoe de overheid steeds verder van de "normale" burger afstaat.
En dan komt er het corona beleid bij.

Beginnend met een van Dissel die pertinent roeptoetert dat mondkapjes niet helpen ( debunked ) in het begin van de crisis en nu na 1 jaar staan er ineens bordjes bij de persco dat je een mondkapje moet dragen. ( en de rest alla UK wat nu al vrij is)
Laat staan die belachelijke perspectief modus van de afgelopen persco die binnen een week alweer 1 maand was opgeschoven.
Echt gek hoor dat mensen er geen vertrouwen meer in hebben.
Een nog veel waarschijnlijkere verklaring is dat je moe bent van de situatie en heel graag terug wil naar je normale leven. En dat gemopper op de overheid is een uitingsvorm omdat een virus redelijk abstract is en je een virus niet echt de schuld kan geven. Daarnaast lijkt het einde dichterbij te komen en dan wegen de lootjes nog veel zwaarder.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In hoeverre is het eigenlijk zeker dat je het niet meer verspreid op het moment dat je geen klachten meer hebt? De regel is nu dat je gewoon weer alles mag als je klachten weg zijn. Natuurlijk heeft je lichaam minstens een hoop van het virus effectief besteden, maar het zou mij niet vreemd lijken dat je nog een tijdje toch nog in mindere mate over kunt dragen. Aan het begin dachten ze immers ook dat je zonder symptomen niet besmettelijk was, een dat bleek ook niet te kloppen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

50.000 mensen tegen het feestje, en meer dan 1.000.000 die voor waren en een kaartje wilden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cobb schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:06:
Gaan we echt naar een 'test samenleving' deze zomer...dan wordt het een saaie zomer voor mijn gezin. In ieder geval tot eind juni dan.
WIj zitten nu thuis met een aantal besmette gezinsleden en op het GGD a-4tje staat dat de testen 8 weken na herstel nog een positieve uitslag laten zien. Ik veracht de komende dagen meer positieve uitslagen in ons gezin. Maar dat betekent dus (als we alleen met een negatief resultaat ergens binnen komen) voorlopig nog niet een dagje dierentuin, zwembad etc. kunnen verwachten.
En dat met gemiddeld 4500 andere Nederlanders?
Er staat vast meer iets in de trand van dat de ‘het eventueel mogelijk is dat je na 8 weken nog positief test’ ?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb hem ook ondertekend en niet omdat het zo sneu is voor de ziekenhuizen in de buurt qua drukte maar voor het signaal wat met dit feest afgegeven word naar de horeca, detailhandel en de rest van het land.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:49:
[...]

Ik heb hem ook ondertekend en niet omdat het zo sneu is voor de ziekenhuizen in de buurt qua drukte maar voor het signaal wat met dit feest afgegeven word naar de horeca, detailhandel en de rest van het land.
Idem dat.
Inmiddels over de 100k.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:52:
[...]

Idem dat.
Inmiddels over de 100k.
Inmiddels ligt de site plat.. wie van de Tweakertjes heeft zijn netwerk aan het werk gezet :+

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:53:
[...]

Inmiddels ligt de site plat.. wie van de Tweakertjes heeft zijn netwerk aan het werk gezet :+
Iemand die een kaartje heeft gok ik.

Laat wel zien dat het flink leeft binnen de samenleving met 1 miljoen geïnteresseerden voor kaarten en opvolgend alle media aandacht hoe ze de horeca in de steek laten etc.
Ik vind het een compleet verkeerd signaal geven al deze evenementen. Laat het lijken of alles weer goed gaat en we aan het opstarten zijn. Andere kant kan er niks opgestart worden omdat het te slecht gaat. Klopt gewoon niet.

Het leken nog onderzoeken bij de eerste paar evenementen. Maar nu lijkt alles een fieldlab naam te krijgen om maar door te mogen. (Zie ook Songfestival).
Even tot hier had gisteren uitgerekend dat door alle test evenementen er in een maand tijd 232000 mensen op pad gaan. (Let op, 2 keer dus , 1x ivm testen en 1x het event.)
Hoe wil je 2000 extra besmettingen? Nou zo dus.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-12 15:46
Amphiebietje schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:14:
[...]

Het is maar even afwachten of dat echt "na herstel" is, gezien het aantal mensen dat langdurige klachten overhoudt. Maar ja, Lange Covid wordt in NL nog steeds zo veel mogelijk ontkend (dat wordt nog een dingetje in de toekomst...).
Het wordt niet ontkend het is op korte termijn gewoonweg niet relevant voor de IC bezetting.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mrjraider schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:53:
[...]

Gisteren avond lag de site er ook geregeld uit. Af en toe ververssen en dan doet hij het wel gewoon. Ze zijn denk ik niet helemaal ingesteld op de drukte.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:02
[...]

Hier net zo. Vraag is of het wel doorgaat: vergunning moet überhaupt nog af worden gegeven en morgen staat er een spoeddebat met de burgermeester, welke de raad hier niet in mee heeft genomen.

Test evenement is prima, maar 10.000 man is een commercieel feest georganiseerd door een bedrijf (538) welke totaal geen last van de crisis heeft gehad.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
renegrunn schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:28:
[...]

Hier net zo. Vraag is of het wel doorgaat: vergunning moet überhaupt nog af worden gegeven en morgen staat er een spoeddebat met de burgermeester, welke de raad hier niet in mee heeft genomen.

Test evenement is prima, maar 10.000 man is een commercieel feest georganiseerd door een bedrijf (538) welke totaal geen last van de crisis heeft gehad.
Alle mensen die het er niet mee eens zijn een protest laten houden tijdens het evenement. Dan wel netjes mondkapje op én afstand houden. En dan beelden gaan vergelijken.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:13
Thalaron schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:35:
[...]

Alle mensen die het er niet mee eens zijn een protest laten houden tijdens het evenement. Dan wel netjes mondkapje op én afstand houden. En dan beelden gaan vergelijken.
Alle mensen die tegen het evenement zijn demonstreren al netjes thuis.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hier ook. Willekeur omdat er niet genoeg vaccins zijn vind ik iets anders dan willekeur omdat ik er te laat bij was om kaartjes voor een feestje te kopen.
En vervolgens nog maandenlang thuis zitten.

Met een beetje pech nog langer ook door ditzelfde feestje. :X

@Transportman zou haast naar het malieveld togen uit protest :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 18-04-2021 09:49 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Nederlandse aard komt weer boven, zodra de overheid zich ergens achter schaart keert de publieke opinie zich daar tegen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• giantgiantus
IJzerlijm schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:47:
De Nederlandse aard komt weer boven, zodra de overheid zich ergens achter schaart keert de publieke opinie zich daar tegen.
Plus hele grote mate van afgunst. Als ik niet dan jij ook niet. En deze afgunst wordt dan verpakt met gelegenheidsargumentatie.

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 18-04-2021 09:49 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:48:
[...]

Plus hele grote mate van afgunst. Als ik niet dan jij ook niet. En deze afgunst wordt dan verpakt met gelegenheidsargumentatie.
Wat in dit geval een uitstekend argument is.

Nu zou ik hier eerlijk gezegd sowieso nog niet dood gevonden willen worden. Voor corona niet, tijdens corona niet en na corona ook niet.

In dit geval zie ik het al gebeuren; lekker feesten in Breda, maar op een terrasje van een restaurant netjes eten is er niet bij. :X

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 18-04-2021 09:52 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:47:
Hoe wil je dan uitleggen dat je 10k hutje mutje propt en 232.000 mensen een dagje uit geeft.

Maar tegelijkertijd de zeeman niet in mag als je niet 4uur van te voren belt of op afstand mag zitten om een hapje te eten ergens?

En buiten die vergelijking. Hoe kan je het verantwoorden dusdanige evenementen te houden als de IC/kliniek in t hele land compleet overloopt?

Doe dit over een maand of wat als de piek duidelijk achter ons is.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een nieuwe zondag, een nieuwe Catshuis sessie. Vandaag zullen kabinetsleden weer met experts in het Cathuis spreken, ditmaal over de versoepelingen die eerder genoemd waren.

In anders nieuws, woedende reacties van de bevolking van Ontario (Canada) dwong de lokale overheid om coronabeperkingen in te trekken:
Ontario trekt strenge beperkingen in na woedende reacties
De premier van de Canadese provincie Ontario heeft een aantal zware beperkingen ingetrokken na hevig protest. Speeltuinen waren gesloten en de politie mocht iedereen op straat vragen naar een verklaring waarom hij of zij niet thuis was gebleven en eventueel een bekeuring geven. Het protest kwam niet alleen van de bevolking, maar ook van de politie en uit de gezondheidszorg.

De politie verzette zich al meteen tegen de maatregelen. Agenten zeiden dat ze niet van plan waren om mensen lukraak aan te houden. De gezondheidszorg klaagde dat de beperkingen zich toespitsten op het buitenleven in plaats van op het binnen ontmoeten van mensen, wat meer kans op besmetting geeft. Daarop werden de extra maatregelen ingetrokken.
Merkel overkwam dit ook al, het lijkt nu vaker voor te komen dat er te veel weerstand nog is om met strenge maatregelen door te gaan.

Verwijderd

Beginnend met een van Dissel die pertinent roeptoetert dat mondkapjes niet helpen ( debunked ) in het begin van de crisis en nu na 1 jaar staan er ineens bordjes bij de persco dat je een mondkapje moet dragen.
Van Dissel = spreekbuis van de overheid.
Mondkapjes hielpen destijds niet, omdat er een tekort aan mondkapjes was. Dus ipv de waarheid te vertellen, werden we voorgelogen om het falende inkoopbeleid van de overheid te verbergen.

https://nos.nl/l/2348891

Rara hoe kan het dat men de overheid / rivm niet gelooft.

• Cobb
YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:35:
[...]

Er staat vast meer iets in de trand van dat de ‘het eventueel mogelijk is dat je na 8 weken nog positief test’ ?
Nee eigenlijk niet. Dit is de exacte tekst.

"Opnieuw testen

De PCR- en antigeentesten tonen stukjes virus aan in het lichaam. Zowel werkzaam virus (waardoor iemand ziek is geworden), als ‘dode’ restdeeltjes van het virus zorgen ervoor dat deze test positief is. Het kan tot wel 8 weken duren voordat het lichaam deze restdeeltjes heeft opgeruimd. Het heeft daarom geen zin om een tweede test aan te vragen, omdat dit niks zegt over of iemand nog besmettelijk is. Als u na een klachtenvrije periode weer opnieuw klachten krijgt, kan in overleg met de GGD een nieuwe test soms wel nodig zijn."

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Cobb
Cobb schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:00:
[...]

"Opnieuw testen

De PCR- en antigeentesten tonen stukjes virus aan in het lichaam. Zowel werkzaam virus (waardoor iemand ziek is geworden), als ‘dode’ restdeeltjes van het virus zorgen ervoor dat deze test positief is. Het kan tot wel 8 weken duren voordat het lichaam deze restdeeltjes heeft opgeruimd. Het heeft daarom geen zin om een tweede test aan te vragen, omdat dit niks zegt over of iemand nog besmettelijk is. Als u na een klachtenvrije periode weer opnieuw klachten krijgt, kan in overleg met de GGD een nieuwe test soms wel nodig zijn."
Dat is lekker in een tijdelijke 'test samenleving'.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:59:
[...]

Van Dissel = spreekbuis van de overheid.
Mondkapjes hielpen destijds niet, omdat er een tekort aan mondkapjes was. Dus ipv de waarheid te vertellen, werden we voorgelogen om het falende inkoopbeleid van de overheid te verbergen.

https://nos.nl/l/2348891

Rara hoe kan het dat men de overheid / rivm niet gelooft.
Tsjah... Inmiddels hebben we mondkapjes... Hoeveel helpt het?

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:48
Helemaal eens met de petitie hoor, maar ik zie ook veel buitenlandse plaatsen daar voorbij komen. Brugge, Kleve en meer.

Ben eigenlijk van mening dat mensen uit andere landen zich hierbuiten moeten houden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:48
Cobb schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:00:
[...]

"Opnieuw testen

‘Tot wel 8 weken’

Ze zeggen het dus wel.

Het kan, maar hoeft niet, maar heeft ivm zekerheid van de uitslag geen nut het binnen 8wk opnieuw te proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 18-04-2021 10:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:59:
Een nieuwe zondag, een nieuwe Catshuis sessie. Vandaag zullen kabinetsleden weer met experts in het Cathuis spreken, ditmaal over de versoepelingen die eerder genoemd waren.

In anders nieuws, woedende reacties van de bevolking van Ontario (Canada) dwong de lokale overheid om coronabeperkingen in te trekken:

[...]

Merkel overkwam dit ook al, het lijkt nu vaker voor te komen dat er te veel weerstand nog is om met strenge maatregelen door te gaan.
Ik ben ergens wel blij dat er steeds meer protesten komen. Zeker omdat we lang genoeg in lockdown hebben gezeten *knip* sorry, maar het is inmiddels toch wel bekend dat het niet (alleen) om de sterftecijfers gaat? Gebruik dat dan ook niet als frame...
Juist nu met vaccinaties mogen we gaan inzetten op zelfredzaamheid: vindt jij het te eng, blijf met je gezin thuis (zoals nu), maar stop met de rest opsluiten voor jouw angst.

Oja, en overvolle ic's: de dood hoort bij het leven, dus vol = dood, hoort gewoon bij de natuur. En ja: ook als het m'n eigen familie betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 18-04-2021 10:24 ]

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:07:
[...]

Ik ben ergens wel blij dat er steeds meer protesten komen. Zeker omdat we lang genoeg in lockdown hebben gezeten voor een virus *knip*
Ik snap oprecht niet dat je na een jaar pandemie nog steeds niet snapt dat het niet gaat om hoe dodelijk het virus is. Het probleem is capaciteit zorg. We willen geen mensen op straat laten stikken omdat ziekenhuizen te vol liggen om ze zuurstof te geven. Tip: lees je eens in in bijvoorbeeld de situatie in Brazilië.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 18-04-2021 10:24 ]

• Stoney3K
giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:09:
[...]

Ik snap oprecht niet dat je na een jaar pandemie nog steeds niet snapt dat het niet gaat om hoe dodelijk het virus is. Het probleem is capaciteit zorg. We willen geen mensen op straat laten stikken omdat ziekenhuizen te vol liggen om ze zuurstof te geven. Tip: lees je eens in in bijvoorbeeld de situatie in Brazilië.
Terwijl als die mensen om het leven waren gekomen door een vulkaanuitbarsting of aardbeving, dan worden ze een nummertje in de statistiek. En gaan we geen maatregelen nemen om te proberen om vulkaanuitbarstingen of aardbevingen te voorkomen, dan is het gewoon 'de natuur'.

IMO is een virus niet anders, dat klinkt misschien heel lullig, maar het is niet zo dat we persoonlijk verantwoordelijk zijn voor een pandemie. Al is het erg diep in de Westerse cultuur gebakken dat we vinden dat dat wel zo is, en elk verloren leven altijd terug te leiden moet zijn naar een causaliteit van iemands gedrag.

Verwijderd

[...]

Ik snap oprecht niet dat je na een jaar pandemie nog steeds niet snapt dat het niet gaat om hoe dodelijk het virus is. Het probleem is capaciteit zorg. We willen geen mensen in de straat laten stikken omdat ziekenhuizen te vol liggen om ze zuurstof te geven. Tip: lees je eens in in bijvoorbeeld de situatie in Brazilië.
Citeer dan ook de rest van m'n bericht ipv selectief het antwoord op je vraag weghalen.

Dood gaan hoort bij het leven. Wat heb je aan een leven als je niets mag? Bijna 1.5 jaar staat ons leven al stil. Dat worden er sowieso 2...

Kwaliteit gaat over kwantiteit bij mij.
Ook met mensenlevens.

Overvolle ic's is jammer dan, dan gaan er mensen dood. Net zoals al 2000+ jaar mensen dood gaan.

• Cobb
GAIAjohan schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:04:
[...]

‘Tot wel 8 weken’

Ze zeggen het dus wel.

Het kan, maar hoeft niet, maar heeft ivm zekerheid van de uitslag geen nut het binnen 8wk opnieuw te proberen.
Wij zijn met zijn 5en het is daardoor redelijk waarschijnlijk dat één van ons nog positief test over 7 weken en niet kunnen deelnemen aan uitje X.

• Stoney3K
Cobb schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:01:
[...]

Dat is lekker in een tijdelijke 'test samenleving'.
Het wordt straks nog zuurder als blijkt dat één vaccin (bijvoorbeeld Pfizer) wel voldoende effectief is om de besmettelijkheid in de perken te houden en je een groen vinkje krijgt in de CoronaCheck app, maar een ander soort vaccin (bijvoorbeeld AstraZeneca) niet voldoende effectief blijkt.

Dan sta je toch mooi in je hemd met het "eten wat de pot schaft" beleid, en kom je onbedoeld nog altijd op een tweedeling in de maatschappij uit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]

@Verwijderd impliceert met “de dood hoort bij het leven, dus vol = dood, hoort gewoon bij de natuur” dat het dan maar zo moet zijn dat iemand overlijdt (of dat nu is door gebrek aan plek bij een infectie is, of omdat er geen plek is na een verkeersongeval). Nu is “hoort gewoon bij de natuur” natuurlijk een zeer zwak en niet echt “argument” want alles hoort bij de natuur. Ook dat mensen andere mensen doden. Of dat mannen vrouwen verkrachten. Toch reguleren en sanctioneren we dat, en dat reguleren en sanctioneren hoort gewoon bij de natuur. De lockdown hoort gewoon bij de natuur, net als de hoeveelheid beschikbare ziekenhuisruimte ook een natuurlijk fenomeen is.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 18-04-2021 10:30 ]

• Cobb
@Stoney3K daarom moeten ze ook stoppen met die onzin. Gewoon weer open gaan zo als afgelopen jaar zomer met een beperkt aantal of verantwoord aantal bezoekers. Dat verantwoord aantal zou iets hoger kunnen liggen nu meer mens de ziekte hebben doorlopen en of gevaccineerd zijn. Maar deze onzin die miljoenen kost doorzetten is waanzin.

• Stoney3K
begintmeta schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:15:
[...]

@Verwijderd impliceert met “de dood hoort bij het leven, dus vol = dood, hoort gewoon bij de natuur” dat het dan maar zo moet zijn dat iemand overlijdt. Nu is “hoort gewoon bij de natuur” natuurlijk een zeer zwak en niet echt “argument” want alles hoort bij de natuur. Of dat mensen andere mensen doden. Of dat mannen vrouwen verkrachten. Toch reguleren en sanctioneren we dat, en dat reguleren en sanctioneren hoort gewoon bij de natuur. De lockdown hoort gewoon bij de natuur.
Volgens mij snap je zijn redenering niet (of wil je hem niet snappen).

Als een tijger een antilope tegen de grond werkt, dan is dat ook 'de natuur', en gaan we geen groot hek om alle tijgers heen zetten om die antilopes te redden die misschien niet eens gered willen worden.

Dat is wat er nu gebeurt: We zijn mensen aan het redden van een unstoppable force, waar aan niet eens gevraagd is of ze gered willen worden.

• giantgiantus
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:12:
[...]

Terwijl als die mensen om het leven waren gekomen door een vulkaanuitbarsting of aardbeving, dan worden ze een nummertje in de statistiek. En gaan we geen maatregelen nemen om te proberen om vulkaanuitbarstingen of aardbevingen te voorkomen, dan is het gewoon 'de natuur'.

IMO is een virus niet anders, dat klinkt misschien heel lullig, maar het is niet zo dat we persoonlijk verantwoordelijk zijn voor een pandemie. Al is het erg diep in de Westerse cultuur gebakken dat we vinden dat dat wel zo is, en elk verloren leven altijd terug te leiden moet zijn naar een causaliteit van iemands gedrag.
Helaas werkt het gewoon niet zo. Als er mensen op straat stikken kan een overheid (onder druk van de bevolking) niet niets doen. Echt uitgesloten.

@Stoney3K Het argument dat het de natuur is, is ook heel vreemd. Moorden, aanrandingen, verkrachtingen hoort ook allemaal bij de natuur.... het verschil tussen mensen en dieren is nu precies dat we de extreme dierlijke uitingen proberen te minimaliseren. Zo ook met deze pandemie. We proberen te voorkomen dat mensen stikken op straat.

[ Voor 16% gewijzigd door giantgiantus op 18-04-2021 10:21 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:17:
... Helaas werkt het gewoon niet zo. Als er mensen op straat stikken kan een overheid (onder druk van de bevolking) niet niets doen. ...
Tenzij de bevolking gewoon “hoort bij de natuur” denkend over die mensen heenstapt natuurlijk.
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:17:
[...]

Volgens mij snap je zijn redenering niet (of wil je hem niet snappen).

Als een tijger een antilope tegen de grond werkt, dan is dat ook 'de natuur', en gaan we geen groot hek om alle tijgers heen zetten om die antilopes te redden die misschien niet eens gered willen worden.

Dat is wat er nu gebeurt: We zijn mensen aan het redden van een unstoppable force, waar aan niet eens gevraagd is of ze gered willen worden.
Ik snap het wel hoor, maar uiteindelijk maakt het niet uit wat bij de natuur hoort of niet, je moet de keuze maken die in jouw ogen de juiste is. Hoort bij de natuur is dan eigenlijk gewoon een is/ought probleempje.

Verwijderd

begintmeta schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:15:
[...]

@Verwijderd impliceert met “de dood hoort bij het leven, dus vol = dood, hoort gewoon bij de natuur” dat het dan maar zo moet zijn dat iemand overlijdt. Nu is “hoort gewoon bij de natuur” natuurlijk een zeer zwak en niet echt “argument” want alles hoort bij de natuur. Of dat mensen andere mensen doden. Of dat mannen vrouwen verkrachten. Toch reguleren en sanctioneren we dat, en dat reguleren en sanctioneren hoort gewoon bij de natuur. De lockdown hoort gewoon bij de natuur.
Wie bepaalt of een argument goed of niet goed is? Ben jij dat? Of is er ergens een flowchart voor? Gewoon ff een vraagje.

Ik snap dat je het oneens kan zijn met een argument, maar zeggen dat iets geen argument is, is nogal arrogant.

Waarom hoort lockdown bij de natuur en laten gaan niet? Sterker nog: in de natuur zie je vaak dat zwakkeren/zieken opgeofferd worden voor het grotere goed.

Nergens, in geen enkele natuur, gaat de hele natuurlijk in lockdown om een paar exemplaren te redden. Lockdown is volledig tegen de natuur in.

• Stoney3K
giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:17:
[...]

Helaas werkt het gewoon niet zo. Als er mensen op straat stikken kan een overheid (onder druk van de bevolking) niet niets doen. Echt uitgesloten.

Het argument dat het de natuur is, is ook heel vreemd. Moorden, aanrandingen, verkrachtingen hoort ook allemaal bij de natuur....
Moorden, aanrandingen, verkrachtingen zijn iets waar een persoon bewust voor kiest. Oorlogen ook.

Een pandemie is iets waar niemand bewust voor heeft gekozen. En gezien de planeet inmiddels al meer dan vol is, moeten we misschien eens gaan denken of we niet ergens een ethische denkfout maken.

"Elk leven is individueel heilig" is echt een Westerse misvatting.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:21:
[...]

Wie bepaalt of een argument goed of niet goed is? Ben jij dat? Of is er ergens een flowchart voor? Gewoon ff een vraagje.

Ik snap dat je het oneens kan zijn met een argument, maar zeggen dat iets geen argument is, is nogal arrogant.

Waarom hoort lockdown bij de natuur en laten gaan niet? Sterker nog: in de natuur zie je vaak dat zwakkeren/zieken opgeofferd worden voor het grotere goed.

Nergens, in geen enkele natuur, gaat de hele natuurlijk in lockdown om een paar exemplaren te redden. Lockdown is volledig tegen de natuur in.
Als een argument makkelijk onderuit gehaald wordt door een goede vergelijking te maken, in dit geval met moorden en verkrachtingen kan je denk ik stellen dat het geen goed argument was.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:21:
[...]

En dan laten we alle lijken lekker liggen, want hoort er toch bij.
Krijg je weer allerlei nieuwe infectieziekten doordat hygiëne weg is.
Eigenlijk vraag je grofweg om het uitroeien van het menselijk bestaan?
Gevolgen gevolgen gevolgen.
Er is immers nooit voldoende capaciteit om alle lijken netjes weg te werken.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:16:
[...]

Een nog veel waarschijnlijkere verklaring is dat je moe bent van de situatie en heel graag terug wil naar je normale leven. En dat gemopper op de overheid is een uitingsvorm omdat een virus redelijk abstract is en je een virus niet echt de schuld kan geven. Daarnaast lijkt het einde dichterbij te komen en dan wegen de lootjes nog veel zwaarder.
Je kan het zo psychologisch uitleggen als je wilt maar...
Nee, deze overheid faalt ondanks dat zij hun zogenaamde best doen.
En dan kan iedereen wel met dooddoeners komen als: "Wat hadden ze beter moeten doen dan?" of "Ze doen toch wat ze kunnen?"
Er is gewoon een uitgekleed GGD aan het werk gezet en de politiek laat duidelijk zien geen enkele band meer te hebben met de "gewone" burger met dit zwabber beleid.
Maar goed, einde discussie want de huispsychologen weten het hier toch beter.

Wear Sunscreen!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:32

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@IJzerlijm, @giantgiantus en @MikeyMan

Ik had hem gisteren ook al ondertekent, maar niet om "tegen de overheid" te zijn, maar om twee redenen:
  1. Als zo'n evenment fout (lees besmettingen) gaat dan is het meteen een groot impact op de samenleving, er moet dan namelijk meteen 10.000 man direct in quarantine.
  2. Tijdens zo'n groot evenement heb je altijd medische hulpverleners op standby staan. Er gaan bij zo'n evenment ook ambulances weg omdat iemand zichzelf vergiftigd (alcohol, drugs, et cetera) of bezeert heeft. De lokale ziekenhuizen hebben aangegeven daar eigenlijk geen capiciteit voor te hebben.
Onderstaande is geen reden voor mij, maar wel waarom anderen zoveel kritiek hebben.

Verder zijn er ook veel vragen tot de standstelling van het akkoord (dat schijnt nogal erg snel gegaan zijn met weinig controlle) en is er veel kritiek vanuit de lokale horeca omdat zij buitenspel gezet worden.
Meestal haal je zo'n feestje naar de stad voor promotie van de stad waar ondernemers goed aan kunnen verdienen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• gekkie
  • Laatst online: 23:41
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:12:
[...]
Je wou zeggen dat er op plekken waar het er toe doet volstrekt geen maatregelen zijn ter voorkoming van de grootste gevolgen ?
Waarschuwingssystemen, bouwverordeningen, voorlichting wat te doen in geval van, etc. bestaan niet ?
Ik zie niet wat daar zo ingebakken aan is, ja soms kun je de causaliteit wel min of meer als bewezen zien, maar vaak richt de kritiek zich meer op het niet bijdragen van, weliswaar individuen, aan de gezamenlijke inspanning, waarbij de directe causaliteit er juist niet zo zeer toe doet.

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:22:

Vergeet niet: elk westers leven is heilig.

Zo hypocriet zijn we meestal wel.

Andere landen zoals: Noord Korea interesseert ons niet. Het kopen via aliexpress wordt ook niet minder, ondanks er enorm veel in concentratiekampen wordt gemaakt, willen we nauwelijks iets doen aan het klimaat om mensen op eilanden van een stijgende zeespiegel te redden én stemmen we al jaren massaal rechts, bang voor meer gelijkheid.

Die heilige mensenlevens van ons zijn nogal selectief. Zo selectief dat sommige niet de moeite waard zijn en andere een hele samenleving gestopt moet worden. Liever jongeren geen jeugd geven, dan accepteren dat ouderen geen ouderdom hebben.

• Stoney3K
gekkie schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:26:
[...]

Waarschuwingssystemen, bouwverordeningen, voorlichting wat te doen in geval van, etc. bestaan niet?
Ik heb daar dan ook een schurfthekel aan omdat het alleen maar dient om domme, incompetente mensen kunstmatig op deze planeet te houden en de aansprakelijkheid af te schuiven op hun eigen gedrag.

Als je niet weet dat je niet met een schaar moet rennen, misschien hoor je dan niet in deze samenleving thuis.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:23:
[...]

Als een argument makkelijk onderuit gehaald wordt door een goede vergelijking te maken, in dit geval met moorden en verkrachtingen kan je denk ik stellen dat het geen goed argument was.
Een moord, verkrachting of iemand dronken dood rijden zijn zeer bewuste keuzes, iemand besmetten is dat niet. En ook bij de voorbeelden die je noemt worden bewuste risicos genomen door de overheid, autorijden is namelijk nog gewoon toegestaan , vrouwen mogen savonds nog gewoon over straat en alcohol kun je gewoon kopen. Niet al het risico in het leven is uit te bannen, daar moet je mee leren leven.

En deze vraag heb ik al eerder gesteld maar zou jij willen dat de hele maatschappij opgesloten zit om jouw leven te redden? Ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 18-04-2021 10:30 ]

• giantgiantus
https://www.groene.nl/art...r-homo-s-steek-in-je-reet

Denk wel een goed artikel om te lezen om een beeld te krijgen bij wat er gebeurd als de zorg daadwerkelijk overbelast zou raken.

Natuurlijk is de situatie in Brazilië anders dan hier, maar het mechanisme is min of meer hetzelfde. Met name de laatste 3/4 van het artikel zijn relevant.

• gekkie
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:25:
[...]

Je kan het zo psychologisch uitleggen als je wilt maar...
Nee, deze overheid faalt ondanks dat zij hun zogenaamde best doen.
En dan kan iedereen wel met dooddoeners komen als: "Wat hadden ze beter moeten doen dan?" of "Ze doen toch wat ze kunnen?"
Er is gewoon een uitgekleed GGD aan het werk gezet en de politiek laat duidelijk zien geen enkele band meer te hebben met de "gewone" burger met dit zwabber beleid.
Maar goed, einde discussie want de huispsychologen weten het hier toch beter.
Het klinkt alsof je vooral zaken wilt afschuiven ipv je eigen gedrag aanpassen ?
Ik vind dat de overheid ...., dus .....
Er staat geen straf op je zelf verstandiger gedragen dan de overheid aan je oplegt, dus wat let je eigenlijk ?

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:22:

Moorden, aanrandingen, verkrachtingen zijn iets waar een persoon bewust voor kiest. Oorlogen ook.

Een pandemie is iets waar niemand bewust voor heeft gekozen. En gezien de planeet inmiddels al meer dan vol is, moeten we misschien eens gaan denken of we niet ergens een ethische denkfout maken.

Goed om te horen dat jij dus nooit gebruik zal maken van een dokter en/of een ziekenhuis aangezien als je ziek wordt het toch natuur is en operaties en ingrepen zijn zo onnatuurlijk d:)b Ook geen medicatie nemen uiteraard. En lekker in je nakie want wie in de natuur maakt er nu kleding (ok slecht voorbeeld maar je begrijpt het punt). Oh en geen melk van de koe drinken ook want moedermelk drinken van een ander zoogdier is volgens mij ook een beetje raar.

Mensen die vliegen is ook onnatuurlijk. Mensen in de ruimte (of 1000 meter onder water) is ook onnatuurlijk. Veel stoffen die niet in de natuur voorkomen maar synthetisch gemaakt worden en bruikbaar zijn is ook niet natuurlijk. Kanker is ook natuurlijk (en daar willen we best wel wat aan doen zeg maar....)

Ik begrijp het soort van punt want je probeert te maken maar je redenatie is compleet krom.

Waar je over kan argumenteren is wel hoeveel is een leven waard (al kom je daar natuurlijk nooit uit). Want dat is waar het om gaat. Hoeveel moeten we doen om X aantal mensen te redden ten koste van Y.
Er is geen hoger moraal inderdaad die bepaald wat goed of fout is (al mag jij dat aan religieuze mensen gaan uitleggen ;)). Wat hier belangrijk is is meer dat dit overlevingsmechanisme veel beter werkt (elkaar helpen) dan iedereen maar aan zijn lot over laten. Daardoor vormen mensen (en dieren) groepen en samenlevingen. Die zijn beter bestand tegen weerstand. Dan kunnen we nu wel zeggen nou laat iedereen maar het gewoon krijgen en dan zien we wel maar de geschiedenis leert ons toch wel dat dit niet zo werkt. Het gewoon maar laten overkomen van zaken ipv actief proberen de risico's te beperken. We dachten ook niet laat dat water maar zijn gang gaan, dan komt dat wel goed. Nee we gingen dijken bouwen. Zelfde met dit virus. We kunnen het "zijn gang" laten gaan en fingers crossed dat het allemaal wel meevalt en goed komt. Al snapt iedere jan doedel dat dit gewoon niet mogelijk is en zeggen van wel zet je intellectueel buiten spel wat mij betreft.
Maar goed het is altijd interessant om te zien hoe mensen (net als bij voetbal waar iedereen eens in de zoveel tijd bondscoach is) het beter weten dat een compleet overheidsorgaan. Laat staan dat dit een wereldwijd probleem is waar gigantisch veel slimme koppen zich al over hebben gebogen. Er is niet een hap snap kant en klare beste oplossing

[ Voor 45% gewijzigd door thewizard2006 op 18-04-2021 10:44 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• gekkie
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:27:
[...]
Ik heb daar dan ook een schurfthekel aan omdat het alleen maar dient om domme, incompetente mensen kunstmatig op deze planeet te houden en de aansprakelijkheid af te schuiven op hun eigen gedrag.
Ga dat de Japanner lekker persoonlijk vertellen dan, zou ik zo zeggen.
Ik denk dat ze binnen no-time een schurfthekel aan jou hebben, maar waarschijnlijk te netjes zijn om het je te zeggen.

Maar goed ongeacht dat je er een schurfthekel aan hebt en er omheen lult, bestaan die maatregelen tegen de gevolgen van de door jou genoemde zaken dus wel degelijk, dus een slecht argument.
Ja ze zijn niet uitputtend en ja er is altijd een afweging tussen de gevolgen van de maatregelen die je neemt en de gevolgen als je de maatregelen niet zo nemen, maar nee we nemen op bijna alle vlakken wel maatregelen, doorgaans hoe "ontwikkelder" een samenleving hoe mee die er zijn.
Ja het leven is deels maakbaar, maar nee niet volledig.

[ Voor 34% gewijzigd door gekkie op 18-04-2021 10:39 ]

• giantgiantus
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:27:
[...]

Als je niet weet dat je niet met een schaar moet rennen, misschien hoor je dan niet in deze samenleving thuis.
Ik zou verhuizen naar Urk 🤣

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:32:
[...]

Ik zou verhuizen naar Urk 🤣
Hoe gaat het daar eigenlijk? Als je sommige users en de overheid mag geloven moet daar intussen niet veel meer leven.

• xzaz
  • Laatst online: 23-12 15:46
Beginnend met een van Dissel die pertinent roeptoetert dat mondkapjes niet helpen ( debunked )
Dat heeft hij nooit gezegd

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

• Stoney3K
gekkie schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:32:
[...]

Ga dat de Japanner lekker persoonlijk vertellen dan, zou ik zo zeggen.
Ik denk dat ze binnen no-time een schurfthekel aan jou hebben, maar waarschijnlijk te netjes zijn om het je te zeggen.
Want Japan is natuurlijk echt het toonbeeld van beschaafde cultuur waar we ons vooral een voorbeeld aan moeten nemen.

Ooit wel eens opgevallen hoe compleet verknipt en ontspoord Japanners kunnen zijn als de voordeur dicht gaat?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Buitengewoon gering effect versus geen effect.
Ik snap de verwarring wel. Al heeft hij het dus inderdaad nooit met die bewoording gezegd.

Israël stapt af van de kapjesplicht voor buiten. Over een maand voor binnen is de verwachting.

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12 15:16
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:39:
[...]

Want Japan is natuurlijk echt het toonbeeld van beschaafde cultuur waar we ons vooral een voorbeeld aan moeten nemen.

Ooit wel eens opgevallen hoe compleet verknipt en ontspoord Japanners kunnen zijn als de voordeur dicht gaat?
Gelukkig zijn we in Nederland allemaal zo netjes en goede voorbeeld burgers voor de rest van de wereld :D :D :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• maartend
  • Laatst online: 23:03
renegrunn schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:28:
[...]

Ook getekend

Logisch dat er wordt getest. Heel logisch. Maar dit lijkt zo buiten proportioneel.
Centrum Breda, maar de horeca in het centrum wordt niet meegenomen. En dat terwijl het echt wel mogelijk is om sluizen te maken naar de horeca daar voor het publiek.
En dan de aantallen. 10000 bezoekers terwijl het advies is dat je thuis maar 1 iemand mag ontvangen.

Het lijkt heel erg alsof de testevents worden gekozen vanuit een commercieel belang voor de buitenwereld ;
EK voetbal, Songfestival, 538 festival.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
maartend schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:42:
Het lijkt heel erg alsof de testevents worden gekozen vanuit een commercieel belang voor de buitenwereld ;
EK voetbal, Songfestival, 538 festival.
Zou het niet komen doordat alle fieldlab varianten uit de tekentafel van dezelfde organisatie komen?

• gekkie
Stoney3K schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:39:
[...]

Je kunt er weer omheen lullen, want dat was het punt niet. ;w
Pagina: 1 ... 84 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.