Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het lijkt me wel leuk om binnenkort weer buiten een frisbee over te gooien, maar ik heb niet zo veel zin in een boete vanwege groepsvorming...
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
De NOS deed hier gisteren verslag over. De stichting Open Nederland had documenten die via hun website bereikbaar waren waarin bedragen stonden. Een bedrijf welke meedeed als testevenement kreeg per dag dat ze open waren een slordige 43.000 euro overgeboekt. Daarop kwamen nog diverse bedragen per bezoeker om te compenseren.hoevenpe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:22:
Klinkt eerder als een pot gemeenschapsgeld waar men graag van wil profiteren, elk 'experiment' een mooie inkomstenbron is voor belanghebbenden.
Als je als dierentuin drie daagjes open gaat schrijf je dus al snel anderhalve ton bij, niet gek om zo de gaten in je begroting te dichtten.
Die testsamenleving is wat dat betreft echt 'big business', het testen zelf zal ook meer als een miljoen euro per maand verslinden. Het is niet meer als terecht dat De Jonge hiervoor op het matje geroepen wordt en het is al helemaal te gek dat de documenten dan pas getekend zouden zijn nadat de opheft begon.
Huur je zo'n busje met zeven zitplaatsen, want daar mag iedereen zich wel in proppen en zonder mondkapje. De logica is al maanden ver te zoeken.dragonhaertt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:54:
Het lijkt me wel leuk om binnenkort weer buiten een frisbee over te gooien, maar ik heb niet zo veel zin in een boete vanwege groepsvorming...
[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 15-04-2021 12:56 ]
buiten sporten is al max 4?dragonhaertt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:54:
Kan iemand mij uitleggen waarom we bij de eerste versoepeling-stap wel 2 mensen thuis mogen uitnodigen (groep van 3+) maar nog steeds maar met 2 mensen buiten een groep mogen vormen?
PSN
Sporten wel, maar dat is alleen officieel sporten als het op een sportaccommodatie plaatsvind. Voetballen in het park valt daar officieel niet onder.
Het is vooral zo treurig dat we als bevolking behandeld willen worden als een peuter met duidelijke regeltjes en dat als er regels zijn we actief gaan zoeken naar loopholes. Volgens mij is het voor elk weldenkend mens duidelijk dat het doel van de regels is om sociale contacten te beperken en dus afstand te houden etc. Dat mensen dan actief zoeken naar loopholes vind ik zielig.Huur je zo'n busje met zeven zitplaatsen, want daar mag iedereen zich wel in proppen en zonder mondkapje. De logica is al maanden ver te zoeken.
Voor met 4 mensen die op 30 meter afstand van elkaar staan te frisbeeën zou ik met iig niet zo'n zorgen maken.dragonhaertt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:03:
[...]
Sporten wel, maar dat is alleen officieel sporten als het op een sportaccommodatie plaatsvind. Voetballen in het park valt daar officieel niet onder.
PSN
Zou het zelf lekker doen, hier in de parken in amsterdam zitten in ieder geval al gewoon zonder problemen groepjes van 4/5 mensen. Volgens mij is de handhaving niet zo streng meer.. weet niet hoe het in andere gemeentes zit hoor.dragonhaertt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:54:
Kan iemand mij uitleggen waarom we bij de eerste versoepeling-stap wel 2 mensen thuis mogen uitnodigen (groep van 3+) maar nog steeds maar met 2 mensen buiten een groep mogen vormen?
Playstation 5
Nee, ik maak me er ook niet zo'n zorgen over. Maar qua maatregelen is het wel een hele bijzondere keuze...Stylze schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:13:
[...]
Zou het zelf lekker doen, hier in de parken in amsterdam zitten in ieder geval al gewoon zonder problemen groepjes van 4/5 mensen. Volgens mij is de handhaving niet zo streng meer.. weet niet hoe het in andere gemeentes zit hoor.
Dat geldt net zo goed voor alle niet-fieldlab evenementen die overal op posters en reclames voorbij komen en waarvan ieder weldenken mens kan inschatten dat ze niet door gaan. Gewoon plannen zodat je formeel aanspraak maakt op het garantie/compensatiefonds.hoevenpe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:22:
[...]
Het is opvallend hoeveel field-labs experimenten opeens in korte tijd uitgevoerd moeten worden, vaak zonder dat de dierentuin of het theater ervan op de hoogte is. Klinkt eerder als een pot gemeenschapsgeld waar men graag van wil profiteren, elk 'experiment' een mooie inkomstenbron is voor belanghebbenden.
Voor de mensen met familie en vrienden uit geboortejaar 1952, goed nieuws! Er kunnen nu afspraken gemaakt worden. Kom op mensen, schouders eronder!
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Zal m'n ouders beide uit 1952 even inlichten. Hoop niet dat ze teveel afgeschrikt zijn. M'n moeder heeft wel beentrombose gehad en ook wel boezemfibrilatie. Ik las vandaag dat @LZ86 dat noemde maar of dat verder negatief was voor vaccinatie was me niet duidelijk. En anders doe ik m'n bestDrardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:44:
Crosspost, ik vind het dermate belangrijk om het te melden dat ik dat zo doe.
Voor de mensen met familie en vrienden uit geboortejaar 1952, goed nieuws! Er kunnen nu afspraken gemaakt worden. Kom op mensen, schouders eronder!
Geen idee wat ze krijgen. Pfizer of AZ?
[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 15-04-2021 13:48 ]
En door die domme logica nodig ik eind mei gewoon 10 man uit voor de verjaardag van onze dochter. In de tuin. Buiten dus. We hebben er de ruimte voor. Officieel mag t niet. Officieel mag je wel een zaaltje huren want binnen zijn 30 personen toegestaanCMD-Snake schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:55:
[...]
[...]
Huur je zo'n busje met zeven zitplaatsen, want daar mag iedereen zich wel in proppen en zonder mondkapje. De logica is al maanden ver te zoeken.
Pfizer of Moderna.RodeStabilo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:48:
[...]
Zal m'n ouders beide uit 1952 even inlichten. Hoop niet dat ze teveel afgeschrikt zijn. M'n moeder heeft wel beentrombose gehad en ook wel boezemfibrilatie. Ik las vandaag dat @LZ86 dat noemde maar of dat verder negatief was voor vaccinatie was me niet duidelijk. En anders doe ik m'n best
Geen idee wat ze krijgen. Pfizer of AZ?
Advies is om online een afspraak te maken via www.coronatest.nl. Gaat sneller dan aan de telefoon is de ervaring.
[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 15-04-2021 13:49 ]
Via welk communicatiekanaal worden deze mensen ingelicht ? Ik neem niet aan dat dat tweakers isDrardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:44:
https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatiemesa57 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:49:
[...]
Via welk communicatiekanaal worden deze mensen ingelicht ? Ik neem niet aan dat dat tweakers is
Hier staat trouwens bij dat het alleen om Pfizer gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 15-04-2021 13:51 ]
Ze krijgen eerdaags een uitnodiging.mesa57 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:49:
[...]
Via welk communicatiekanaal worden deze mensen ingelicht ? Ik neem niet aan dat dat tweakers is
Voor nu staat het op www.coronatest.nl, maar ook in de NOS liveblog. En natuurlijk bij het RIVM https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie
Aangezien het aan communicatie helaas nog wel eens schort bij de overheid voel ik het als mijn taak om het zoveel mogelijk van de daken te schreeuwen. Als iedereen daaraan meehelpt, dan zijn we het snelste door deze ellende heen
[ Voor 35% gewijzigd door Drardollan op 15-04-2021 13:51 ]
Die link is uiteraard incorrect. De enige echte en juiste link is: https://www.coronatest.nlOuderen geboren in 1952 aan de beurt voor vaccin
Begin volgende week krijgen ook mensen die in 1952 zijn geboren een uitnodiging om zich te laten vaccineren, meldt het RIVM. Maar ze kunnen ook online al een afspraak maken, via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. In totaal gaat het om een groep van 200.000 mensen.
[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 15-04-2021 13:55 ]
Alleen maar door het puntje erachter. Haal die weg en je wordt doorgezet naar coronatest.nlDrardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:54:
Overigens is de NOS ook weer van het padje
[...]
Die link is uiteraard incorrect. De enige echte en juiste link is: https://www.coronatest.nl
edit:
Tweakers heeft de quote die je plaatst zelfs gecorrigeerd. Klik er vanuit hier op en het werkt normaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Plenkske op 15-04-2021 13:56 ]
De uitnodigingsbrief kan zomaar een week later pas komen. Scheelt toch weer een tijd om een afspraak te maken.mesa57 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:49:
[...]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Bijzonder, maar fijn dat Tweakers het wel oplostPlenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:56:
[...]
Alleen maar door het puntje erachter. Haal die weg en je wordt doorgezet naar coronatest.nl
edit:
Tweakers heeft de quote die je plaatst zelfs gecorrigeerd. Klik er vanuit hier op en het werkt normaal.
Heb de NOS een berichtje gestuurd voor de zekerheid. Dit is niet handig.
Incorrect. Testbedrijven krijgen geld, niet de evenementen.CMD-Snake schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:55:
[...]
De NOS deed hier gisteren verslag over. De stichting Open Nederland had documenten die via hun website bereikbaar waren waarin bedragen stonden. Een bedrijf welke meedeed als testevenement kreeg per dag dat ze open waren een slordige 43.000 euro overgeboekt. Daarop kwamen nog diverse bedragen per bezoeker om te compenseren.
Als je als dierentuin drie daagjes open gaat schrijf je dus al snel anderhalve ton bij, niet gek om zo de gaten in je begroting te dichtten.
Testbedrijven die nu en in de komende maanden deelnemers aan verschillende proefevenementen in de cultuur, sport en horeca testen op corona, krijgen daar 42.810 euro per dag voor, per 30 afnameplekken. Dat blijkt uit informatie die tot vanmorgen openbaar was op de website van de Stichting Open Nederland, die de teststructuur achter de evenementen organiseert.
Testbedrijven die aan de proef meedoen moeten minimaal 70 plekken om tests af te nemen organiseren, verdeeld over verschillende locaties. Per maand komt dat neer op een potentiële vergoeding van ruim drie miljoen euro per bedrijf.
Ik krijg vooral heel veel jeuk van die Fieldlabs, ook qua vakantie. Mensen als test op reis in een hotel opsluiten. Wtf man, inenten en gooi de grenzen gewoon weer open. Daar hoef je helemaal niet voor te testen in het buitenland en net of het daar anders is.hoevenpe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:22:
[...]
Het is opvallend hoeveel field-labs experimenten opeens in korte tijd uitgevoerd moeten worden, vaak zonder dat de dierentuin of het theater ervan op de hoogte is. Klinkt eerder als een pot gemeenschapsgeld waar men graag van wil profiteren, elk 'experiment' een mooie inkomstenbron is voor belanghebbenden.
Vorig jaar zomer liet zien dat het prima kan allemaal.
Drardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:44:
Day 414, The fear-of-P.1 edition
— Yorick (@YorickB) 15 april 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.477 (-22)
🟢Clinic: 1.688 (-27)
🔴ICU: 789 (5)
New:
🔴Clinic: 232 (19x #TooHigh)
🔴ICU: 39 (13x #TooHigh)#COVID19 pic.twitter.com/oGEX6oSTuR
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Vorig jaar zomer kon alles inderdaad prima. Nu krijg ik bij sommige artikelen toch wel de indruk dat men collectief het verstand verloren is.AMARONE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:11:
[...]
Ik krijg vooral heel veel jeuk van die Fieldlabs, ook qua vakantie. Mensen als test op reis in een hotel opsluiten. Wtf man, inenten en gooi de grenzen gewoon weer open. Daar hoef je helemaal niet voor te testen in het buitenland en net of het daar anders is.
Sowieso AZ langzaam voor telkens iets jongere mensen, van oud naar jong. Voor hetzelfde geld levert Pfizer straks zo veel meer dat we dan al uitkomen op een splitsing van <>50 en daarmee op maximale snelheid iedereen kunnen inenten.t_captain schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:52:
[...]
Ik geloof dat we met grotere buckets wel AZ mortaliteit kunnen splitsen naar <40 en >40 ofzo.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Op de vaccinatielocaties staan ze gewoon zonder scherm ertussen nog redelijk dichtbij je, de mensen bij de ingang hebben ook geen FFP2+ op, de mensen die de test afnemen welWolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:20:
[...]
Vorig jaar zomer kon alles inderdaad prima. Nu krijg ik bij sommige artikelen toch wel de indruk dat men collectief het verstand verloren is.
[Afbeelding]
Maar op een buitenlocatie bij de dierentuin hebben we een verrijdbaar hokje nodig blijkbaar
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Deze afbeelding vat wel de, naar mijn mening dan, krankzinnigheid van dit hele idee samen.Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:20:
[...]
Vorig jaar zomer kon alles inderdaad prima. Nu krijg ik bij sommige artikelen toch wel de indruk dat men collectief het verstand verloren is.
[Afbeelding]
Het allerbelangrijkste vind ik gewoon dat er duidelijke voorwaarden gescheept moeten worden wanneer de testsamenleving voorbij is. Hoeveel procent van Nederland moet gevaccineerd zijn? Ik vind dat De Jonge dat echt moet communiceren. Gebeurt dat niet, blijf ik achterdochtig (mede omdat dit alles business is) en ik hoop vele anderen ook.
IC-opnames is de laagste waarde in 18 dagen. Ook is de bezetting voor het lange tijd weer eens lager dan een week geleden.
Kliniek-opnames blijft al een heel tijdje schommelen rondom de zelfde waarde (gemiddeld 250 per dag)
Wanneer is 1980 aan de beurt?Drardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:44:
Elect a clown, expect a circus.
Als je willekeurige Nederlanders een covid-test geeft bij opname in het ziekenhuis, mag je ergens tussen 1 en 3% positief verwachten.
We hebben zo'n 12.500 algemene ziekenhuisbedden, Bij een bezettingsgraad van 80% en gemiddeld 5 ligdagen levert dat zo'n 20 a 60 lukraak gevonden positieven op.
voor zover ik zie vanuit de overheid via o.a.:mesa57 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:49:
[...]
- https://www.coronavaccinatie.nl/
- rivm.nl
- overheids dashboard.
En verder zal dit wel redelijk door de media worden verder verspreid.
PSN
Medio juni, sta ook te trappelen.
Wij gaan normaal gesproken 2 keer per jaar naar de Efteling en we zijn een gezin met 3 kinderen van 3, 7 en 12 jaar.Soccer98 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:23:
[...]
Deze afbeelding vat wel de, naar mijn mening dan, krankzinnigheid van dit hele idee samen.
Stel dat we later in de zomer een keer willen gaan en ik en mijn vrouw zijn gevaccineerd dan moet onze oudste zich als enigste laten testen
Gewoon doorprikken en weg met die toegangstests.
[ Voor 58% gewijzigd door Vlassie1980 op 15-04-2021 14:41 ]
Ligt eraan. Medische (hoog/laag) risicogroep ? Zorgmedewerker ? Andere (beroeps)groep die in de toekomst misschien voorrang krijgt ?
Je moet je altijd laten testen, gevaccineerd zijn telt niet bij deze pilots.Vlassie1980 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:38:
[...]
Medio juni, sta ook te trappelen.
[...]
Wij gaan normaal gesproken 2 keer per jaar naar de Efteling en we zijn een gezin met 3 kinderen van 3, 7 en 12 jaar.
Stel dat we later in de zomer een keer willen gaan en ik en mijn vrouw zijn gevaccineerd dan moet onze oudste zich als enigste laten testen![]()
Gewoon doorprikken en weg met die toegangstests.
Geen enkele voorrangspositiePlenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:46:
[...]
Ligt eraan. Medische (hoog/laag) risicogroep ? Zorgmedewerker ? Andere (beroeps)groep die in de toekomst misschien voorrang krijgt ?
Elect a clown, expect a circus.
Er is daar een handige site voor met wat vragen:
https://www.rijksoverheid...tie-tegen-het-coronavirus
Mijn nichtje is huisarts en is fel tegen overheidsbeleid in het kader van stoppen met AstraZenica. Ze komt vervolgens met (voor mij) ongeloofwaardige getallen dat mensen tussen de 30 en 40 jaar die Corona krijgen, dat 1 op de 10.000 zou overlijden.
Dat lijkt mij zwaar overdreven voor deze leeftijdscategorie.
Zijn er up to date getallen? Waarin ook het gemiddelde aantal mensen dat zonder klachten toch besmet is, wordt meegenomen?
Pssst: Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"Mfpower schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:26:
Testsamenleving? Waarom niet gewoon een veilige(re) samenleving. Het had gekund hoor: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
[...]
Hij kwam eerst op 1.200+ uit en nu zou het dan 400 zijn geweest?
Het illustreert de discrepantie tussen Haagse bureauwerkelijkheid en de echte wereld. Want natte horeca zou ook met stoelen en bediening ipv bar moeten gaan werken. Ergens vorige week werd op BNR al een sommetje Efteling gemaakt incl. testen. Dat ging meen ik ergens over de 500 euro heen voor een gezin.Vrijdag schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:23:
Van de link van @Wolly :
[...]
Nee natuurlijk niet. Als je een gelegenheid hebt (café, museum, restaurant, pretpark oid) dan draai je al verlies omdat je met minder bezoekers het moet doen maar wel alle vast kosten hebt. Als je dan ook nog je toegangstarief omhoog moet gooien komen er nog minder mensen. Terwijl de test-straat-majoor dikke stapels geld krijgt toegeschoven. Misschien gechargeerd, maar zo zie ik het nu wel
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat laatste weet ik niet, maar hier is wel iets van info:PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
Zijn ergens cijfers bekend van de fatality rate van Corona onder 0-18 jaar, 18-30 jaar, 30-40 jaar en 40-50 jaar?
Mijn nichtje is huisarts en is fel tegen overheidsbeleid in het kader van stoppen met AstraZenica. Ze komt vervolgens met (voor mij) ongeloofwaardige getallen dat mensen tussen de 30 en 40 jaar die Corona krijgen, dat 1 op de 10.000 zou overlijden.
Zijn er up to date getallen? Waarin ook het gemiddelde aantal mensen dat zonder klachten toch besmet is, wordt meegenomen?
https://ourworldindata.or...y-rate-of-covid-19-by-age
Inderdaad. Ben er zo klaar mee met deze geldverslindende onzin. Tegen de tijd dat we informatie uit die "Fieldlabs" hebben dan:AMARONE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:11:
[...]
Ik krijg vooral heel veel jeuk van die Fieldlabs, ook qua vakantie. Mensen als test op reis in een hotel opsluiten. Wtf man, inenten en gooi de grenzen gewoon weer open. Daar hoef je helemaal niet voor te testen in het buitenland en net of het daar anders is.
- Hebben de risicogroepen hun vaccin gehad
- Is covid-19 al weer uitgedoofd (Hallo zomer!)
- Is de pleuris al uitgebroken en doet iedereen zal weer zijn ding (Oh, dat is al zo....)
Ik ben al een tijdje niet meer actief in dit topic en wil wordt alleen maar boos als Rutte en de Jonge weer hun praatje doen. Ik leef mijn leven gewoon weer en het zal mij verder allemaal weinig meer interesseren.
Inmiddels hebben vrouw en ik covid-19 gehad, niets aan de hand bij ons, even snotterig en dat was het.
N=15 inmiddels voor mij op deze manier.
Om mij heen zie ik dat iedereen zijn leven weer opgepakt heeft. Zakelijke afspraken gaan gewoon door op locatie (Geld moet toch verdiend worden), mensen gaan bij elkaar op bezoek (>1) en de kroeg is gewoon vervangen door gezellig samen thuis wat te drinken.
Staat weer tegen over dat een deel tegen een ziekenhuis opname aan zit (en dat vorig jaar ook gehad had) maar nu thuis behandeld en gecontroleerd wordt. Mijn aanname is dat die niet in het cijfer worden meegenomen. Dus ja het getal is niet eenduidig en ook niet geheel met bijvb. vorig jaar te vergelijken (afhankelijk van je doel).t_captain schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:29:
Kliniek opnames is een nogal vervuild getal.
Als je willekeurige Nederlanders een covid-test geeft bij opname in het ziekenhuis, mag je ergens tussen 1 en 3% positief verwachten.
We hebben zo'n 12.500 algemene ziekenhuisbedden, Bij een bezettingsgraad van 80% en gemiddeld 5 ligdagen levert dat zo'n 20 a 60 lukraak gevonden positieven op.
Dat kan toch nooit kloppen als je naar het huidig aantal besmettingen kijkt en het huidig aantal doden.Plenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:54:
[...]
Dat laatste weet ik niet, maar hier is wel iets van info:
Dan is de overall fatality rate eerder 0,3%
Als ik dan zie dat het onder 80+ hoger dan 20% is, dan zou dat met werkelijke getallen niet kloppen, laat staan om mensen die besmet zijn maar niet getest ook nog meegenomen.
Zie bovenstaande, ik heb ook dit gevoel.Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:56:
[...]
Inderdaad. Ben er zo klaar mee met deze geldverslindende onzin. Tegen de tijd dat we informatie uit die "Fieldlabs" hebben dan:
- Is de pleuris al uitgebroken en doet iedereen zal weer zijn ding (Oh, dat is al zo....)
Ik ben al een tijdje niet meer actief in dit topic en wil wordt alleen maar boos als Rutte en de Jonge weer hun praatje doen. Ik leef mijn leven gewoon weer en het zal mij verder allemaal weinig meer interesseren.
Inmiddels hebben vrouw en ik covid-19 gehad, niets aan de hand bij ons, even snotterig en dat was het.
Om mij heen zie ik dat iedereen zijn leven weer opgepakt heeft. Zakelijke afspraken gaan gewoon door op locatie (Geld moet toch verdiend worden), mensen gaan bij elkaar op bezoek (>1) en de kroeg is gewoon vervangen door gezellig samen thuis wat te drinken.
Hier nog geen Covid gehad, maar het gegoogel met cijfers maakt mij alleen maar sceptischer!
Ik gok dat dit cijfers zijn van het begin van de pandemie. Die zijn niet echt betrouwbaar. Ik ga eens kijken of ik globaal iets kan opmaken uit de pdfs van het RIVM. Helaas hebben ze geen dataset met leeftijden.Plenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:54:
[...]
Dat laatste weet ik niet, maar hier is wel iets van info:
Heb je de tekst gelezen die erbij staat ?PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:58:
[...]
Dat kan toch nooit kloppen als je naar het huidig aantal besmettingen kijkt en het huidig aantal doden.
Als ik dan zie dat het onder 80+ hoger dan 20% is, dan zou dat met werkelijke getallen niet kloppen, laat staan om mensen die besmet zijn maar niet getest ook nog meegenomen.
Belangrijkste dingen:
Gaat over data van vorig jaar in een paar landen
en:
Again it’s important to stress that the CFR simply represents the number of deaths divided by the number of confirmed cases. It does not tell us the true risk of death, which (as we say above) is much harder to estimate. The CFR changes over time, and differences between countries do not necessarily reflect real differences in the risk of dying from COVID-19. Instead, they may reflect differences in the extent of testing, or the stage a country is in its trajectory through the outbreak.
Ik denk dat je met dit bestand uit de voeten kan,PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
Zijn ergens cijfers bekend van de fatality rate van Corona onder 0-18 jaar, 18-30 jaar, 30-40 jaar en 40-50 jaar?
https://data.rivm.nl/geon...e4-4662-9574-1deb8a73f724
@codex
Inderdaad, recentere data verdeeld per leeftijd kon ik zo snel niet vinden. Maar ik denk als je even wat meer moeite doet dat het wel te vinden is ergens. Bij WHO of Lancet misschien.codex schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:02:
[...]
Ik gok dat dit cijfers zijn van het begin van de pandemie. Die zijn niet echt betrouwbaar. Ik ga eens kijken of ik globaal iets kan opmaken uit de pdfs van het RIVM. Helaas hebben ze geen dataset met leeftijden.
Ik heb het hier al eens ongeveer uitgerekend: Woy in "Opschorting AstraZeneca-vaccinatie en tromboserisico"PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:58:
[...]
Dat kan toch nooit kloppen als je naar het huidig aantal besmettingen kijkt en het huidig aantal doden.
Dat ging dan over de groep van 60-, maar de data is ook prima op de site van het RIVM en rijksoverheid te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 15-04-2021 15:08 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit leest nu echt als het kookboek voor onderdeel van het probleem, niet de oplossing.Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:56:
[...]
Inderdaad. Ben er zo klaar mee met deze geldverslindende onzin. Tegen de tijd dat we informatie uit die "Fieldlabs" hebben dan:
een treffende spreuk
Goed bezig!
Maar die sporters kunnen iig weer lekker naar een feestje
In principe zou iedereen uit de 30-40 via de IC gaan denk ik, met de Stichting Nice cijfers zou je dan evt iets kunnen berekenen:PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
https://stichting-nice.nl/COVID_rapport_20210408.pdf
tussen de 18-39 zijn er dus 19 overleden tot nu toe, met 19/181 die op de IC waren terecht gekomen.
1 op 10.000 is ongeveer 0,01% denk dat dat misschien iets te pessimitisch is voor die leeftijdsgroep.
Het zal ergens tussen de 1 op 10.000 en 1 op 100.000 liggen zou ik gokken.
/edit:
Voor betere berekening zie:
Woy in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Het ligt veel dichter/onder de 1 op 10.000 als ik dacht
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2021 15:52 ]
PSN
https://nos.nl/artikel/23...mst-uit-risicogebied.html
Het is maar een jaar en 4-5 maanden te laat.
edit:
Nog erger.
Drempel is dus net zo laag als de avondklok overtreden.Daarom wordt de zelfisolatie een verplichting, en bij overtreding wordt een boete opgelegd. De hoogte daarvan wordt bepaald door het Openbaar Ministerie, maar zal waarschijnlijk 95 euro worden. Dat is in lijn met de straf voor andere coronavergrijpen.
[ Voor 49% gewijzigd door Plenkske op 15-04-2021 15:12 ]
Ze zijn er nu over uit hoe die eruit gaat zien voor binnenkomende reizigers.
Over de boete hebben ze denk ik niet lang nagedacht
https://nos.nl/artikel/23...mst-uit-risicogebied.htmlEr komt per 15 mei een quarantaineplicht voor mensen die vanuit een risicogebied naar Nederland reizen. Ingewijden melden dat het demissionaire kabinet daar morgen een besluit over neemt. Het is nu al de bedoeling dat reizigers uit risicolanden tien dagen in quarantaine gaan, maar veel mensen houden zich daar niet aan.
Daarom wordt de zelfisolatie een verplichting, en bij overtreding wordt een boete opgelegd. De hoogte daarvan wordt bepaald door het Openbaar Ministerie, maar zal waarschijnlijk 95 euro worden. Dat is in lijn met de straf voor andere coronavergrijpen.
De quarantaine duurt in principe tien dagen, maar kan verkort worden tot vijf dagen als iemand op de vijfde dag een coronatest laat doen die negatief blijkt. Waarschijnlijk gaat de plicht gelden voor reizigers uit gebieden die code oranje of rood hebben. Op dit moment is dat de hele wereld.
En maar liefst 95 euro boete indien niet opgevolgd.Plenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:11:
Is dit een verlate 1 april grap ?
Daar zou ik geen 10 dagen vrij voor nemen.
Inderdaad, 10 dagen verlof is veel duurder. Kansloos weer dit.Fly-guy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:12:
[...]
En maar liefst 95 euro boete indien niet opgevolgd.
Daar zou ik geen 10 dagen vrij voor nemen.
Om al het gezeur over strafblad te voorkomen zetten ze hem op 95eu idd.Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:12:
Sinds november vorig jaar is Hugo de Jonge al bezig met een quarantaineplicht.
Over de boete hebben ze denk ik niet lang nagedacht![]()
[...]
PSN
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 15 april 2021
Positief getest: 8.797
Totaal: 1.378.145 (+8.734 ivm -63 corr.)
Perc. positief 11 apr - 13 apr: 9,7%
Opgenomen: 232
Huidig: 1.688 (-27)
Opgenomen op IC: 39
Huidig: 789 (+5)
Overleden: 14
Totaal: 16.861 pic.twitter.com/OQgGTgoTfb
Instroom IC iets gedaald, naar 39. Bron:https://lcps.nu/datafeed/
[ Voor 29% gewijzigd door zacht op 15-04-2021 15:18 ]
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat Grapperhaus straks natuurlijk nog op huwelijksreis moetWolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:12:
Sinds november vorig jaar is Hugo de Jonge al bezig met een quarantaineplicht.
Over de boete hebben ze denk ik niet lang nagedacht
[...]
Maar 95 euro... Hoe dan?
Als je moet kiezen tussen 10 dagen niet werken en misschien geen inkomen of 95 euro betalen wanneer je gepakt wordt, is er niet echt sprake van een afweging lijkt me...
Is dat dan inclusief of exclusief de missende besmettingen van gisteren a.g.v. de storing waarover gesproken werd/wordt?
[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 15-04-2021 15:18 ]
Volgens https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken zijn er tussen de 30-39 30 mensen aan Covid overleden. Met een geschat besmettingspercentage van 25% ( totaal 2.1 miljoen mensen in de groep van 30-39, dus 540.000 geschatte besmettingen ) kom je dan op 1 op de ~18000 die er aan komt te overlijden. Zo heel vreemd is het getal van 1 op de 10.000 dus niet, zeker niet als je rekent met het daadwerkelijk geraporteerde aantal besmettingen en niet het geschatte aandeel besmettingen.PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
Ze komt vervolgens met (voor mij) ongeloofwaardige getallen dat mensen tussen de 30 en 40 jaar die Corona krijgen, dat 1 op de 10.000 zou overlijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 15-04-2021 15:18 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit valt nog mee als je ervan uitgaat dat het grootste deel van de gemiste gevallen van gisteren zijn meegerekend.
Ik ben toch malle pietje niet!
Even middelen met gisteren ivm storing gister:zacht schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:16:
[Embed]
Instroom IC iets gedaald, naar 39. Bron:https://lcps.nu/datafeed/
8734 + 5386 / 2 = 7.060 per dag
Dan ga je er vanuit dat de groep die overleden is een homogene afspiegeling is van de de groep 30-39. Dus als er in de groep die overleden is 5 % onderliggend lijden heeft de hele groep dat ook heeft.Woy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:17:
[...]
Volgens https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken zijn er tussen de 30-39 30 mensen aan Covid overleden. Met een geschat besmettingspercentage van 25% ( totaal 2.1 miljoen mensen in de groep van 30-39, dus 540.000 geschatte besmettingen ) kom je dan op 1 op de ~18000 die er aan komt te overlijden. Zo heel vreemd is het getal van 1 op de 10.000 dus niet, zeker niet als je rekent met het daadwerkelijk geraporteerde aantal besmettingen en niet het geschatte aandeel besmettingen.
Check, ik had niet door dat er gisteren een storing was, maar dat verklaart een hoop. vorige week wo/do was ook gemiddeld 7000, dus dat valt dan mee inderdaad.Plenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:19:
[...]
Even middelen met gisteren ivm storing gister:
Ter aanvulling: kijkend naar de vorige week was het gemiddelde van de woensdag + donderdag ook ongeveer 7000 per dag (6377 en 7780, gemiddeld 7078).Plenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:19:
[...]
Even middelen met gisteren ivm storing gister:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik zou kijken naar de verhouding overleden personen in het ziekenhuis naar leeftiijdscategorie. Dat vermenigvuldigen met een geschat aantal doden (zeg 20.000). Die kan je dan weer tegenover de besmettingen zetten per leeftijdscategorie.PiB schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
Dan zie je dat in de leeftijd 30-40 naar schatting 46 mensen zijn overleden tov van 192.000 geregistreerde besmettingen. Dat is een sterftecijfer van 0,024% (ofwel 2,4 per 10.000).
Wat wel belangrijk is voor het sterftecijfer is dat niet iedereen Corona heeft gehad. Als je dan alle mensen in die groep telt (2,17 mijoen), dan zie je dat afgelopen jaar 0,002% overleden is aan Corona (ofwel 0,2 mensen per 10.000).
Het aantal besmettingen kan je aanpassen naar gewenst. Het zal allicht hoger zijn omdat de testcapaciteit niet toereikend was en omdat niet elke besmettingen ontdekt wordt.
Ik snap je reactie en ook je redenering. Punt wat ik al eerder maak (maar dit topic gaat hard!) is dat voor mij de angst voor covid-19 al een hele tijd weg is. Ook vind ik de noodzaak voor de maatregelen te overdreven. De impact op mijn leven, zeker na een jaar, is te groot.pro_6or schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:08:
[...]
Dit leest nu echt als het kookboek voor onderdeel van het probleem, niet de oplossing.
Ik en vele met mij hebben a) het geduld niet meer, b) zien de noodzaak niet meer, c) hebben een andere mening.
Ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik uberhaupt het vaccin wel nodig heb. Ben 34 en had geen schrijntje last van covid-19, evenals mijn vrouw van 29.
We doen het "samen" en ik zou ook enkel overwegen het vaccin te nemen omdat het voor de maatschappij wenselijk is. Maar het "samen" is wel dat ik al een jaar thuis moet zitten voor een virus wat voor mij geen gevaar oplevert. Tja, mijn geduld is op.
Tuurlijk valt er van alles meer op te splitsen. Maar de algemene stelling van 1 op de 10.000 besmette mensen overleden in de groep van 30-39 is niet zo heel vreemd, al lijkt hij mij net een tikje overdreven. Om een zinnigere uitspraak over de risk benefit van AZ/Janssen te kunnen maken heb je inderdaad meer informatie nodig. Want de kans is ook best aanwezig dat de mensen die aan bijwerkingen overleden zijn ook gemiddeld genomen vaker onderliggend lijden hadden. Maar dat zijn geen cijfers die zo beschikbaar zijn.TrailBlazer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:20:
[...]
Dan ga je er vanuit dat de groep die overleden is een homogene afspiegeling is van de de groep 30-39. Dus als er in de groep die overleden is 5 % onderliggend lijden heeft de hele groep dat ook heeft.
Het gaat pas ingevoerd worden als de helft van de wereld al ingeënt isPlenkske schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:11:
Is dit een verlate 1 april grap ?
edit:
Nog erger.
[...]
Drempel is dus net zo laag als de avondklok overtreden.
Sowieso kloppen die reisadviezen voor geen meter. Zelfs als je uit Israel komt moet je in quarantaine terwijl het daar nagenoeg non-existent is op dit moment.
Heb je ook bijgehouden hoeveel mensen jij en je vrouw (onvermoed) besmet hebben?Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:56:
[...]
Want jullie mogen er dan wel geen last van gehad hebben, bij anderen kan de impact toch iets groter zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Die bevat geen 2021 data helaas. Laatst ook al een keer gecheckt.Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]
Ik denk dat je met dit bestand uit de voeten kan,
https://data.rivm.nl/geon...e4-4662-9574-1deb8a73f724
@codex
Op basis van de PDF's zie ik het volgende, zover je terug kunt kijken in het archief (5 jan 2021):
20-29 88690 besmettingen, 1 dode
30-39 73952 besmettingen, 6 doden
[ Voor 12% gewijzigd door codex op 15-04-2021 15:31 ]
Volgens mij wel hoor. Dit zijn de laatste records.codex schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:29:
[...]
Die bevat geen 2021 data helaas. Laatst ook al een keer gecheckt.
Op basis van de PDF's zie ik het volgende, zover je terug kunt kijken in het archief (5 jan 2021):
20-29 88690 besmettingen, 1 dode
30-39 73952 besmettingen, 6 doden
Crap, ff opnieuw controleren.Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:31:
[...]
Volgens mij wel hoor. Dit zijn de laatste records.
[Afbeelding]
Daar heb je om exact te zijn niks aan als je in die leeftijdsgroepen wilt onderverdelen. Het gaat niet verder dan <50. Dat zijn er in totaal 76 sinds 1 juli 2021 (omdat het daarvoor sowieso een zooitje was daar afgekapt)
[ Voor 28% gewijzigd door codex op 15-04-2021 15:44 ]
Ik ben ook niet meer bang, dat is mij zeer bekend. Ben zelf 42 en vrij gezond (niet te dik). Ik ga me iig wel laten vaccineren en houd me nog steeds wel aan de spelregels. Metname omdat mijn ouders nog niet zijn gevaccineerd, Pap is zaterdag aan de beurt want die heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. Ik wil ze nog niet kwijt en wil al helemaal niet dat 1 van de 2 alleen verder moet.Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:24:
[...]
Ik snap je reactie en ook je redenering. Punt wat ik al eerder maak (maar dit topic gaat hard!) is dat voor mij de angst voor covid-19 al een hele tijd weg is. Ook vind ik de noodzaak voor de maatregelen te overdreven. De impact op mijn leven, zeker na een jaar, is te groot.
Ik en vele met mij hebben a) het geduld niet meer, b) zien de noodzaak niet meer, c) hebben een andere mening.
Ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik uberhaupt het vaccin wel nodig heb. Ben 34 en had geen schrijntje last van covid-19, evenals mijn vrouw van 29.
We doen het "samen" en ik zou ook enkel overwegen het vaccin te nemen omdat het voor de maatschappij wenselijk is. Maar het "samen" is wel dat ik al een jaar thuis moet zitten voor een virus wat voor mij geen gevaar oplevert. Tja, mijn geduld is op.
Wat mij betreft hadden we zeg per eind maart 1 maand super harde lockdown gedaan. recept Portugal. en dan weer open. Nu modderen we naar een finsih die misschien wel niet meer de echte finish is die het had kunnen zijn.
een treffende spreuk
Beetje een slecht voorbeeld aangezien portugal (net als andere landen die een zeer stricte lockdown hadden zoals Frankrijk en Spanje) net zo goed een 2e en 3e golf gehad hebben. Portugal is nu voorzichtig uit de lockdown aan het komen net als wij.pro_6or schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:37:
[...]
Ik ben ook niet meer bang, dat is mij zeer bekend. Ben zelf 42 en vrij gezond (niet te dik). Ik ga me iig wel laten vaccineren en houd me nog steeds wel aan de spelregels. Metname omdat mijn ouders nog niet zijn gevaccineerd, Pap is zaterdag aan de beurt want die heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. Ik wil ze nog niet kwijt en wil al helemaal niet dat 1 van de 2 alleen verder moet.
Wat mij betreft hadden we zeg per eind maart 1 maand super harde lockdown gedaan. recept Portugal. en dan weer open. Nu modderen we naar een finsih die misschien wel niet meer de echte finish is die het had kunnen zijn.
Dat soort nog strengere lockdowns werken niet tenzij je de grenzen potdicht houdt.
Portugal kent overigens 16k doden op een bevolking van 10 miljoen (0,16%) en Nederland zit op net geen 17k op de 17,5 miljoen inwoners (0,009%)
[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 15-04-2021 15:44 ]
Als mensen bij mij op werk verschijnen terwijl ze in quarantaine hadden moeten zitten dan hebben ze gelukkig een enorm groot probleem. Werkgever is gelukkig verantwoordelijk.TIGER1125 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:16:
[...]
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat Grapperhaus straks natuurlijk nog op huwelijksreis moet(en geen minister meer is)
Maar 95 euro... Hoe dan?Dan kun je net zo goed geen plicht instellen, als je de afweging maakt om een biertje bij een vriend te drinken maakt kan 95 euro nog enigzins meewegen.
Als je moet kiezen tussen 10 dagen niet werken en misschien geen inkomen of 95 euro betalen wanneer je gepakt wordt, is er niet echt sprake van een afweging lijkt me...
[...]
Is dat dan inclusief of exclusief de missende besmettingen van gisteren a.g.v. de storing waarover gesproken werd/wordt?
Correctie nieuwe besmettingen
Vandaag wereden 87xx nieuwe besmettingen gemeld. Dat lijkt op het eerste gezicht een stuk hoger dan de piek die mijn model voorspelde (7800 - 8200 piekniveau), maar het blijkt dat de cijfers niet helemaal kloppen.
Het zeer lage cijfer van gisteren was vertekend omdat het ICT systeem er enkele uren uit lag. de ontbrekende meldingen hebben ze vandaag erbij gezet. Ik moest dus een correctie op de data doen. In de weken voor Pasen was de verdeling tussen woensdag en donderdag ongeveer 49.5% / 50.5%. Ik heb het totaal van de afgelopen 2 dagen naar deze rato verdeeld.
De gecorrigeerde dagcijfers worden dan:
* gisteren 6989 (+600, -700, -600 t.o.v. 7, 14 en 21 dagen eerder. Vorige week had weekend effect van 2e Paasdag)
* vandaag 7131 (-600, -700, -600 t.o.v. 7/14/21 dagen geleden)
Prognose van het model:
* Trendmatige R-waarde voorspeld voor 15-4: 0.99
* Maximale besmettingen: 7.800 - 8.300 in de komende drie dagen
Voor de data van de versoepelingen op 28-4 en 11-5 voorspelt het model een R-waarde van 0.93 en 0.88.Dat lijkt dus nog op koers.
Vanaf ongeveer 12-5 zou je de effecten van de versoepelingen op 28-4 in de IC instroom verwachten. Rond die datum verwacht mijn model dat we nog ongeveer 4.900 positieve tests per dag rapporteren. We zitten dan dus ruim over de piek heen.
Situatie IC korte termijn
Dan naar de IC. Instroom lijkt deze week righting ~45 per dag te koersen bij een uitstroom van ~50 per dag. Langzame daling. Hopelijk dat die instroom verder omlaag gaat on de loop van de komende week.
De piek dat volgens NICE rond de 820 en volgens LCPS net onder de 800. We hebben een prille daling vanaf dat niveau ingezet. Begin volgende week is een niveau van ~750 te verwachten.
[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 15-04-2021 16:01 ]
Wat bedoel je in die zin met ‘werken’?Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:40:
strengere lockdowns werken niet
Volgens mij zit daar een belangrijk punt. Lockdowns zijn wat mij betreft een symptoom van falend beleid daarvoor. Het is uiteraard niet zo dat je na een strenge lockdown een ‘yolo’ maatschappij kunt aanhouden, want natuurlijk is er continu een risico op heropleving.
‘De grenzen dicht’ is eveneens een abstract begrip. Staan er in jouw hoofd betonblokken op de weg met grenswachten die iedereen terugsturen, of - ik noem maar wat - zijn grenscontroles met quarantaine ook mogelijk?
Het gaat mij niet zozeer om het voorbeeld, maar om de strategie.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Volgens mij had Portugal juist niet zo veel last van Covid in 2020, en hebben ze in januari 2021 (met besmettingen vanuit kerst 2020 en oud en nieuw 2020/2021) een enorme piek gehad.Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:40:
[...]
Beetje een slecht voorbeeld aangezien portugal (net als andere landen die een zeer stricte lockdown hadden zoals Frankrijk en Spanje) net zo goed een 2e en 3e golf gehad hebben. Portugal is nu voorzichtig uit de lockdown aan het komen net als wij.
Dat soort nog strengere lockdowns werken niet tenzij je de grenzen potdicht houdt.
Ze zijn vanaf eind januari in een heel zware lockdown gegaan. Vanaf begin maart zijn de besmettingscijfers al relatief laag, maar ze hebben pas in april de eerste versoepelingen doorgevoerd.
De Portugezen hebben zich ook behoorlijk goed aan de strenge maatregelen gehouden (door de letterlijk schrikbarend hoge cijfers van eind januari) en zijn imho het bewijs dat een lockdown zeker kan werken.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik denk ook wel dat ik het vaccin ga nemen. Ik zou zelfs AZ en Janssen nemen, maar dan wil ik ook wel heel snel zonder gedoe weer mijn leven leiden.pro_6or schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:37:
[...]
Ik ben ook niet meer bang, dat is mij zeer bekend. Ben zelf 42 en vrij gezond (niet te dik). Ik ga me iig wel laten vaccineren en houd me nog steeds wel aan de spelregels. Metname omdat mijn ouders nog niet zijn gevaccineerd, Pap is zaterdag aan de beurt want die heeft wel een zeer kwetsbare gezondheid. Ik wil ze nog niet kwijt en wil al helemaal niet dat 1 van de 2 alleen verder moet.
De finishlijn schuift iedere keer maar verder op en op.
Hieruit trek je de conclusie (denk ik?) dat wij ons niet aan de quarantaine hebben gehouden. Dat is incorrect. We hebben ons bij klachten laten testen en zijn toen ook 10 dagen thuis gebleven. Precies zoals voorgeschreven.Yaksa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:27:
[...]
Heb je ook bijgehouden hoeveel mensen jij en je vrouw (onvermoed) besmet hebben?
Want jullie mogen er dan wel geen last van gehad hebben, bij anderen kan de impact toch iets groter zijn.
Maximaal 1 bezoeker trekken we gewoon niet meer. We zijn sociale wezens en hebben vrienden om ons heen nodig. In het weekend komen zij naar ons of komen bij ons wat eten en drinken. Geen massale groepen, maar 3 of 4 man over de vloer is niet raar.
Over paar weken is het beter weer. Zwembad in de tuin open, koud biertje, BBQ er bij en genieten van het leven.
Als je na die strategie (zeer streng in lockdown) in no time weer op hoge besmettingscijfers zit dan werkt je strategie dus niet. Dan is het wellicht handiger om langer een minder strenge lockdown of andere maatregelen te hanteren.Number10 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:47:
[...]
Wat bedoel je in die zin met ‘werken’?
Volgens mij zit daar een belangrijk punt. Lockdowns zijn wat mij betreft een symptoom van falend beleid daarvoor. Het is uiteraard niet zo dat je na een strenge lockdown een ‘yolo’ maatschappij kunt aanhouden, want natuurlijk is er continu een risico op heropleving.
Beide zijn opties maar zodra je de grens volledig opendoet en de toeristen massaal je land binnenkomen en iedereen weer besmetten ben je weer terug bij af.‘De grenzen dicht’ is eveneens een abstract begrip. Staan er in jouw hoofd betonblokken op de weg met grenswachten die iedereen terugsturen, of - ik noem maar wat - zijn grenscontroles met quarantaine ook mogelijk?
Het gaat mij niet zozeer om het voorbeeld, maar om de strategie.
Het is eerder een bewijs dat een korte strenge lockdown eventjes werkt. Dat kan handig zijn om extreme pieken op te vangen maar is zeker geen goede maatregel voor langere termijn. Vorig jaar zaten ze in een superstrenge lockdown en eind van vorig jaar ging het toch enorm mis en moesten ze weer in een strenge lockdown.nocalimero schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:49:
[...]
Volgens mij had Portugal juist niet zo veel last van Covid in 2020, en hebben ze in januari 2021 (met besmettingen vanuit kerst 2020 en oud en nieuw 2020/2021) een enorme piek gehad.
Ze zijn vanaf eind januari in een heel zware lockdown gegaan. Vanaf begin maart zijn de besmettingscijfers al relatief laag, maar ze hebben pas in april de eerste versoepelingen doorgevoerd.
De Portugezen hebben zich ook behoorlijk goed aan de strenge maatregelen gehouden (door de letterlijk schrikbarend hoge cijfers van eind januari) en zijn imho het bewijs dat een lockdown zeker kan werken.
Dan is een 'intelligente' lockdown die langer duurt uiteindelijk slimmer (dus bv winkels open maar maximum aantal bezoekers, geen coronafeestjes, geen grote evenementen etc)
[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 15-04-2021 15:56 ]
Fijn dat je er weinig last van hebt gehad. Je stelt zelf dat we af moeten van de regels omdat het te lang duurt. Hoe kijk jij naar Brazilië bijvoorbeeld? Vind je dat wel een goede strategie?Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:24:
[...]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Maar een lockdown is geen strategie. Het is een lomp middel.Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:52:
Als je na die strategie (zeer streng in lockdown) in no time weer op hoge besmettingscijfers zit dan werkt je strategie dus niet.
Waarom handiger? Dat was de kern van mijn vraag.Dan is het wellicht handiger om langer een minder strenge lockdown of andere maatregelen te hanteren.
Nu maak je er volgens mij (ik neem aan onbedoeld) weer een hyperbool van. ‘Massaal’ je land binnenkomen is uiteraard niet aan de orde als er bijvoorbeeld een verplicht quarantainebeleid zou zijn.Beide zijn opties maar zodra je de grens volledig opendoet en de toeristen massaal je land binnenkomen en iedereen weer besmetten ben je weer terug bij af.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Maar zoals ik bovenstaande lees ben je dus 10 dagen thuisgebleven (wat overigens iets anders is dan in quarantaine gaan) en heb je in die periode gewoon bezoek ontvangen.Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:49:
Hieruit trek je de conclusie (denk ik?) dat wij ons niet aan de quarantaine hebben gehouden. Dat is incorrect. We hebben ons bij klachten laten testen en zijn toen ook 10 dagen thuis gebleven. Precies zoals voorgeschreven.
Maximaal 1 bezoeker trekken we gewoon niet meer. We zijn sociale wezens en hebben vrienden om ons heen nodig. In het weekend komen zij naar ons of komen bij ons wat eten en drinken. Geen massale groepen, maar 3 of 4 man over de vloer is niet raar.
Het zal wel niet zo gegaan zijn, maar zo staat het er wel.
En mocht je wel bezoek ontvangen hebben in de periode dan is dat op zijn minst onwenselijk te noemen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Omdat dat langer vol te houden is voor de bevolking en je dus langer zo'n maatregel kan aanhouden.Number10 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:55:
[...]
Waarom handiger? Dat was de kern van mijn vraag.
Het maakt nogal uit of je met maximaal x personen per vierkante meter mag winkelen of je deur niet eens uit mag. Het eerste kun je behoorlijk lang volhouden, het 2e kan echt maar kort.
Dan sluit je ook eigenlijk je grenzen grotendeels.Nu maak je er volgens mij (ik neem aan onbedoeld) weer een hyperbool van. ‘Massaal’ je land binnenkomen is uiteraard niet aan de orde als er bijvoorbeeld een verplicht quarantainebeleid zou zijn.
💉Vaccinatiedag 100, De lekker-prikken editie.
— Yorick (@YorickB) 15 april 2021
Aantal gisteren gezet:
+116.191
Totaal (geschat):
4.137.027
7-daags gemiddelde: +103.712 per dag.https://t.co/hkiBKCZWGW pic.twitter.com/C8w0zOphU6
We prikken goed door
Gemiddeld meer dan 100k per dag, lekker!
[ Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 15-04-2021 16:00 ]
Op dit moment hebben we nog genoeg klanten voor AZ. We moeten wel gaan kijken hoe we die situatie in stand gaan houden op iets langere termijn.Drardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:00:
[Twitter]
We prikken goed door
Met zoveel vaccins (4 miljoen) en zoveel mensen die het virus al gehad hebben (3 miljoen geschat) zou je toch verwachten dat de besmettingscijfers intussen flink moeten dalen.Drardollan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:00:
[Twitter]
We prikken goed door
Benieuwd de komende weken.
Je bent even vergeten dat je zelf op 16 maart geschreven hebt dat je de quarantaine 'gebroken' hebt en je 3e beste tijd ooit gelopen hebt op de 5km?Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:49:
[...]
Hieruit trek je de conclusie (denk ik?) dat wij ons niet aan de quarantaine hebben gehouden. Dat is incorrect. We hebben ons bij klachten laten testen en zijn toen ook 10 dagen thuis gebleven. Precies zoals voorgeschreven.
En ja, je schreef ook dat je niemand tegengekomen bent en dat er 0,0 gevaar is omdat je in een afgelegen gebied woont maar toch een beetje vreemd om nu te doen alsof je je netjes aan de regels hebt gehouden.
In Israël kwam het geloof ik toen de 50 procent 1 prik was bereikt. Vanaf dat moment nam het snel af, maar daarbij moet gezegd worden dat het tempo van afname natuurlijk correleerde met de snelheid waarin zijn prikten.Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:06:
[...]
Met zoveel vaccins (4 miljoen) en zoveel mensen die het virus al gehad hebben (3 miljoen geschat) zou je toch verwachten dat de besmettingscijfers intussen flink moeten dalen.
Met dit tempo zou je zeggen dat wij in week 2 van mei de daling gaan zien inzetten op de totale besmettingscijfers. Ik denk dat de instroom op de IC vanaf dat moment harder gaat dalen, gezien dan de groep die voornamelijk op de IC terechtkomt dan al minstens 1 keer is geprikt(>60).
Zou je denken, afhankelijk van het her-infectie percentage danwel hoe lang de weerstand na infectie in stand blijft. Dat zijn wel twee belangrijke factoren in de immuniteit. Spannend wordt het wel. En als het daalt is het dan het weer of de immuniteit? Misschien weten we dat pas in oktober ...Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:06:
[...]
Met zoveel vaccins (4 miljoen) en zoveel mensen die het virus al gehad hebben (3 miljoen geschat) zou je toch verwachten dat de besmettingscijfers intussen flink moeten dalen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit hele topic bestaat gevoelsmatig ondertussen voor 99,9% uit reacties van mensen die stellen dat de huidige maatregelen moeilijk zijn vol te houden. Wat heel begrijpelijk is, omdat ze zolang aanhouden. En dat is heel begrijpelijk als er een strategie is waarbij we met name sturen op ziekenhuisbezetting (pas maatregelen als de boel helemaal dreigt vast te lopen).Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:58:
Omdat dat langer vol te houden is voor de bevolking
Je denkt misschien dat er maar twee dingen mogelijk zijn: een lockdown en grenssluitingen. Wat dacht je van effectief en uitgebreid BCO bij hele lage aantallen infecties? Dan hoeven maar enkele mensen verplicht in quarantaine en die kunnen we daarbij uitgebreid ondersteunen.Het maakt nogal uit of je met maximaal x personen per vierkante meter mag winkelen of je deur niet eens uit mag. Het eerste kun je behoorlijk lang volhouden, het 2e kan echt maar kort.
Nee, uiteraard niet. Dit is waarom je voorbeelden denk ik moet expliciteren.Dan sluit je ook eigenlijk je grenzen grotendeels.
Maar ik wil eigenlijk wegblijven van al die voorbeelden van maatregelen, omdat het afleidt van waar het over moet gaan volgens mij: de strategie. Weinig circulatie, heel veel BCO. En zo nodig kort, snel en hevig ingrijpen als het moet. Niet maandenlang half-half pappen en nathouden.
Nee, dat is niet het geval. In die 10 dagen is er geen bezoek geweest.Yaksa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:56:
[...]
Maar zoals ik bovenstaande lees ben je dus 10 dagen thuisgebleven (wat overigens iets anders is dan in quarantaine gaan) en heb je in die periode gewoon bezoek ontvangen.
Het zal wel niet zo gegaan zijn, maar zo staat het er wel.
En mocht je wel bezoek ontvangen hebben in de periode dan is dat op zijn minst onwenselijk te noemen.
Buiten die periode leven we gewoon ons leven en hebben we onze sociale contacten. Zoals ik aan gaf, het geduld is echt op. Nut en noodzaak zie ik niet meer, echt al een hele tijd niet meer.
Was vanmiddag ook nog in de binnenstad van de stad waar ik woon. Winkels zijn gewoon open, afspraken wordt ook niet naar gevraagd. Je bent gewoon welkom om te komen kopen. Mensen lijken (zijn?) het echt beu.
Binnen nu en twee weken wordt het mooi weer. Dan trekt iedereen er weer op uit. Precies waar de burgemeesters voor waarschuwen.
Prima. Probeer je even in te leven in mensen die zich zoals het hoort wel proberen te houden aan de regels. Ik heb ook zin in weer onbezorgd te leven, maar ik denk aan mij medemens. Je moet zelf weten wat je met je leven doet maar om op deze manier te koop te lopen met je gedrag is behoorlijk stuitend. Bah.Snow_King schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:14:
[...]
Nee, dat is niet het geval. In die 10 dagen is er geen bezoek geweest.
Buiten die periode leven we gewoon ons leven en hebben we onze sociale contacten. Zoals ik aan gaf, het geduld is echt op. Nut en noodzaak zie ik niet meer, echt al een hele tijd niet meer.
Was vanmiddag ook nog in de binnenstad van de stad waar ik woon. Winkels zijn gewoon open, afspraken wordt ook niet naar gevraagd. Je bent gewoon welkom om te komen kopen. Mensen lijken (zijn?) het echt beu.
Binnen nu en twee weken wordt het mooi weer. Dan trekt iedereen er weer op uit. Precies waar de burgemeesters voor waarschuwen.
[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 15-04-2021 16:17 ]
Vaccinatie heeft twee weken nodig om bescherming te bieden. Bovendien raakt het relatief veel mensen in groepen met minder contacten.Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:06:
[...]
Als we jongeren zouden prikken in plaats van ouderen, waren de besmettingen veel lager geweest.
Dat verwacht ik ook, ik had eigenlijk gehoopt dat de cijfers van vorige week zouden blijven dalen qua aantal besmettingen maar die heeft zich helaas niet doorgetrokken. De IC blijkt nu wel op zijn top te zijn.Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:06:
[...]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Daarom kijken ze ook niet naar besmettingen maar naar ziekenhuisopnames toch? Ik bedoel, besmettingen is een indicator.t_captain schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:17:
[...]
Als we jongeren zouden prikken in plaats van ouderen, waren de besmettingen veel lager geweest.
[ Voor 6% gewijzigd door xzaz op 15-04-2021 16:20 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Continue horen we dat het allemaal snel over is. En als het niet lukt dan komt het omdat wij ons niet aan de regels houden. Keer op keer opnieuw, al de hele tijd.TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:54:
[...]
Fijn dat je er weinig last van hebt gehad. Je stelt zelf dat we af moeten van de regels omdat het te lang duurt. Hoe kijk jij naar Brazilië bijvoorbeeld? Vind je dat wel een goede strategie?
Gaat het in Brazillie goed? Nee, zeker niet. Maar er zit een groot verschil tussen geen regels en de absurde regels in Nederland.
Besmettingen buiten is 1:1000, maar toch houden we de terassen gesloten en mag buiten sporten niet.
Resultaat? Mensen gaan buiten in het park zitten of zie ik hardlopen in groepjes van 6, 8 of 10 personen.
Er is een wereld buiten het ziekenhuis zoals Rutte deze week ook zei. Die lijkt alleen compleet genegeerd te worden.
Klopt, dat is ook zo. Ik noem dat geen quarantaine breken aangezien het juist is dat ik met niemand in contact kom.ninjazx9r98 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:12:
[...]
Je bent even vergeten dat je zelf op 16 maart geschreven hebt dat je de quarantaine 'gebroken' hebt en je 3e beste tijd ooit gelopen hebt op de 5km?
En ja, je schreef ook dat je niemand tegengekomen bent en dat er 0,0 gevaar is omdat je in een afgelegen gebied woont maar toch een beetje vreemd om nu te doen alsof je je netjes aan de regels hebt gehouden.
Een virus draag je over bij contact met andere mensen. Geen contact != geen overdracht van een virus. Dan kan je dus gewoon hardlopen zolang je maar geen contact met iemand hebt.
Daar ben ik oud en wijs genoeg in om zelf die beslissing te maken. Verder hebben we bewust niemand gezien en geen contacten gehad in die periode.
Daar heb ik juist moeite mee. Je moet en zal je aan de regels houden. Exact zoals door de overheid voorgeschreven, anders ben je een outsider, iemand die er voor zorgt dat we langer in deze situatie zitten.giantgiantus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:17:
[...]
Prima. Probeer je even in te leven in mensen die zich zoals het hoort wel proberen te houden aan de regels. Ik heb ook zin in weer onbezorgd te leven, maar ik denk aan mij medemens. Je moet zelf weten wat je met je leven doet maar om op deze manier te koop te lopen met je gedrag is behoorlijk stuitend. Bah.
In het algemeen mag je je kop niet boven het maaiveld uitsteken want op dat moment loop je buiten het gareel.
Ik ervaar de wereld wellicht heel anders, maar als ik om mij heen kijk is het normale leven echt overal weer op gang gekomen. De mondkapjes herinneren je af en toe nog aan covid-19, maar verder rijden de fietsen en auto's gewoon rond. Mensen leven hun leven.
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.