• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:45:
Gommers is er oprecht klaar mee, kan hem volledig volgen. Ieder weldenkend mens weet dat het half/eind mei wordt en toch is er weer die wortel van 28 april. Krijgen de ziekenhuizen de schuld als de terrassen niet open kunnen:

[...]

Polderen werkt niet in een pandemie...
Is dat die Gommers die om de week om versoepelingen vraagt?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:51:
[...]

Jouw reactie is precies het punt wat hij maakt in dit interview... ;)
Irritatie tussen groepen in de samenleving, polarisatie tussen ondernemers en de zorg.

Alsof zij er wat aan kunnen doen dat het personeel 'op' is...
Maar niet er van bewust zijn dat ZIJN reactie precies het gene is waar hij op ageert. En ja, hij kan er wat aan doen; het is zijn afdeling; hij is er verantwoordelijk voor. Wie anders? Of gaan we hier weer ouderwets naar de overheid wijzen omdat dat zo makkelijk is?

[ Voor 17% gewijzigd door xzaz op 14-04-2021 16:53 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:28
Zoals @Robkazoe stelt: verdeel en heers.

Zolang het over de zeurende zorg en klagende ondernemers gaat heeft niemand het over het falen van onze overheid, de data die steeds weer genoemd worden waar ieder welkdenkend mens vooraf van weet dat het helemaal niet kan. Waarom stelt niemand die vraag aan Hugo of Mark?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:14
Het borrelt aan alle kanten. Elke dag lees en hoor je verschillende meningen en uitlatingen van diverse experts, virologen en organisaties in de media of op televisie. Het zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid.

Van individuele OMT-leden, tot verschillende virologen, politici, de gezondheidsraad, Lareb, RIVM, EMA, GGD en het demissionair kabinet.

Iedereen is toe aan eerlijkheid, duidelijkheid en transparantie, maar we lijken maar niet uniform een juiste richting te kunnen kiezen. Het lijkt te complex voor eenduidige besluitvorming?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

ijdod schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:51:
[...]

Dat staat niet in de stukken die je citeert.
Ik heb het woord maatregelen vervangen door adviezen omdat letterlijk in het citaat staat maar als je het hele artikel gelezen hebt snap je dat dit ook op de maatregelen slaat. Daarvan wordt letterlijk in de eeste paar alineas een voorbeeld over neergezet. Het woord adviezen kun je dus ook vervangen door maatregelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 14-04-2021 16:57 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
Cheezborger schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:55:
Iedereen is toe aan eerlijkheid, duidelijkheid en transparantie, maar we lijken maar niet uniform een juiste richting te kunnen kiezen. Het lijkt te complex voor eenduidige besluitvorming?
Dat proberen ze met de stappen, maar dan valt iedereen daar weer over omdat dat 'onduidelijk' en 'niet realistisch' is. Als ze nou even luisteren hebben ze meerdere malen gezegd dat het geen harde data zijn.

Wat moeten ze dan doen? 'Sorry mensen we weten het niet, vragen?'? Iedereen is opeens viroloog, data-analyse en pandemie expert geworden in de laatste 12 maanden.

Mijn insteek: de data, en de stappen gaan we gewoon halen en we gaan een prachtige zomer te gemoed! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door xzaz op 14-04-2021 16:58 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Basekid schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:50:
[...]

Laten we beginnen met meer geld aan de zorg, ipv jarenlang alles uitkleden.
De zorg is veel te druk nog om de winst te maximaliseren joh.
De verbazing was weer groot toen ik dit las van de week.
Het ziekenhuis is net nieuw, en het word al weer uitgekleed omdat er op 35minuten rijden er ook een zit. Compleet bizar, maar het zal wel weer niet genoeg opleveren.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12 12:10
Het borrelt aan alle kanten. Elke dag lees en hoor je verschillende meningen en uitlatingen van diverse experts, virologen en organisaties in de media of op televisie. Het zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheid.

Van individuele OMT-leden, tot verschillende virologen, politici, de gezondheidsraad, Lareb, RIVM, EMA, GGD en het demissionair kabinet.

Steeds die dagelijkse interviews met virologie en belangrijke IC mensen en OMT leden het is om moe van de te worden het zijn persoonlijke meningen maar iedereen volgt de mening die ze zelf het liefst zien:)

Playstation 5

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Leuk die opmerkingen van Gommers, die laat weer zien dat er óók geen concensus is over de peik/golf.
De een zegt eind April, begin Mei. De ander eind Mei.
Ma goed, die piek gaat langer duren als er meer scholen opengaan of de BSO...Doen ze het erom vraag ik me dan af ?
Je weet gewoon dat scholen significant bijdragen aan de kans en aan de bewegingen... Veel meer als waarschijnlijk de 1 persoonsregel of de avondklok, waar een deel zich allang niet meer aan houdt. Of de terassen..

Het grappige is ook dat Rutte er geen probleem mee had dat ieder omt lid zijn eigen mening ventileerde of mensen als Gommers/Kuipers en al helemaal geen problemen met de burgemeesters, terwijl er toch het gerucht rondging dat men helemaal niet blij was met het appél vd burgemeesters... Dan denk ik, kap met toneelspelen en gewenste antwoorden geven..

[ Voor 26% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-04-2021 17:05 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12 12:10
Dat koningsdag feest lijkt me ook wat overdreven en geen goede datum voor een feestje terwijl de rest van Nederland op de bank moet zitten.

Playstation 5

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:54
Metro2002 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb het woord maatregelen vervangen door adviezen omdat letterlijk in het citaat staat maar als je het hele artikel gelezen hebt snap je dat dit ook op de maatregelen slaat. Daarvan wordt letterlijk in de eeste paar alineas een voorbeeld over neergezet. Het woord adviezen kun je dus ook vervangen door maatregelen.
Ik heb het artikel gelezen, en je leest er duidelijk in wat je wilt lezen. Sowieso heb je de eerste regel van die alinea al weggelaten in je citaat, die het enigszins afzwakt (je stelt het als een statement, de auteur brengt het als een hypothese). Daarbij hoeven tegenstrijdige zaken niet te betekenen dat ze niet werken; dat hangt er maar precies vanaf hoe het gebracht en geinterpreteerd wordt. Denk aan het issue dat een gezin van 2 wel op bezoek mocht bij een gezien van 7, maar niet andersom. Dat is tegenstrijdig, maar onder de streep was het punt dat je wellicht niet met 9 man bij elkaar moest komen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan veranderen ze het verhaal; is 10% er blij mee, en 90% alsnog ongelukkig.

Ik zie niet hoe je dit dusdanig vorm kunt geven zodat het onder de streep 'beter' is.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ijdod schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:05:
[...]

Ik heb het artikel gelezen, en je leest er duidelijk in wat je wilt lezen. Sowieso heb je de eerste regel van die alinea al weggelaten in je citaat, die het enigszins afzwakt (je stelt het als een statement, de auteur brengt het als een hypothese). Daarbij hoeven tegenstrijdige zaken niet te betekenen dat ze niet werken; dat hangt er maar precies vanaf hoe het gebracht en geinterpreteerd wordt. Denk aan het issue dat een gezin van 2 wel op bezoek mocht bij een gezien van 7, maar niet andersom. Dat is tegenstrijdig, maar onder de streep was het punt dat je wellicht niet met 9 man bij elkaar moest komen...
Het is ook een column, geen artikel voor zover ik zie?
https://www.bloomberg.com...rush-vaccine-optimism-now

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• maartend
  • Laatst online: 00:11
En ja hoor. We hadden Jansen, de ziekenhuismedewerkers zouden worden ingeent, maar men slaat weer in paniek in Huize de Jonge.

Ik werk in de zorg, mijn vaccinatie wordt keer op keer uitgesteld. Er begint mij dus echt iets te broeden van ; als jullie er als kabinetr zo'n puinhoop van maken, dan mag ik dat ook wel. En is het dus tijd voor een BBQ met vrienden.

https://nos.nl/artikel/23...n-met-janssen-vaccin.html

[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 14-04-2021 17:27 ]

• gekkie
  • Laatst online: 21:09
Gommers is er oprecht klaar mee, kan hem volledig volgen. Ieder weldenkend mens weet dat het half/eind mei wordt en toch is er weer die wortel van 28 april. Krijgen de ziekenhuizen de schuld als de terrassen niet open kunnen:
[...]
“Ik vind het ook te gemakkelijk dat het kabinet nu zegt: ‘Als de ziekenhuizen het toelaten, kan alles weer open’. Je moet mensen niet tegen elkaar uitspelen. Ik merk echt dat de bevolking een beetje bozig begint te worden op ziekenhuizen, zo van: waarom hebben jullie het niet beter voor elkaar. Die polarisatie, dat moet je niet willen.”
Wordt dan boos op de mensen die dit aan elkaar weten te knopen, want ik kan toch echt geen manier waarop de suggesties is uitgesproken door het kabinet nog in woord noch in intentie dat de ziekenhuizen iets zouden kunnen toelaten op de wijze die heer gesuggereerd wordt (actief en eventueel verwijtbaar handelen) ipv dat de situatie die we nou eenmaal hebben in de ziekenhuizen het niet toe laat.

Maar goed hij kan ook z'n dag wel eens niet hebben en vermoeid zijn uiteraard, so just let him be.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 14-04-2021 17:31 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:26:
En ja hoor. We hadden Jansen, de ziekenhuismedewerkers zouden worden ingeent, maar men slaat weer in paniek in Huize de Jonge.

Ik werk in de zorg, mijn vaccinatie wordt keer op keer uitgesteld. Er begint mij dus echt iets te broeden van ; als jullie er als kabinetr zo'n puinhoop van maken, dan mag ik dat ook wel. En is het dus tijd voor een BBQ met vrienden.

https://nos.nl/artikel/23...n-met-janssen-vaccin.html
Op zich heeft J&J zelf om een prikstop gevraagd. Zou jij als minister dan lekker door prikken?

Dat eindeloze gebash is nergens goed voor.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 14-04-2021 17:30 ]

• maartend
MikeyMan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:29:
[...]

Op zich heeft J&J zelf om een prikstop gevraagd. Zou jij als minister dan lekker door prikken?
Wel als ik weet waar die vraag vandaan komt, nl USA. Natuurlijk durft JnJ het niet met de claimcultuur daar. Mij mogen ze inspuiten met (wel maar 1 soort) Jansen, AZ, Pfizer, Moderna. Zal me een rotzorg wezen nog

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:31:
[...]

Wel als ik weet waar die vraag vandaan komt, nl USA. Natuurlijk durft JnJ het niet met de claimcultuur daar. Mij mogen ze inspuiten met (wel maar 1 soort) Jansen, AZ, Pfizer, Moderna. Zal me een rotzorg wezen nog
Top, daar gaat het laatste stukje beeldvorming.

Fabrikant zegt doe maar niet. Hoe durft de jonge dan door te prikken?

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik moet zeggen dat ik die kans op complicaties ook op de koop toe neem als we kunnen versoepelen. Mijn angst is echter dat als die optreden, je de zorg alsnog belast. Maar voor mijn persoonlijke gezondheid doe ik het niet.

Geldt overigens alleen voor AZ, niet jansen

[ Voor 9% gewijzigd door Michael_OsGroot op 14-04-2021 17:35 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:31:
[...]

En wie draagt dan de aansprakelijkheid? Ga jij bij de dokter een paar kilo documenten tekenen?

alles kan off-topic

• maartend
Ankona schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:35:
[...]

En wie draagt dan de aansprakelijkheid? Ga jij bij de dokter een paar kilo documenten tekenen?
Ja. Zonder problemen. Als ik de kans maar kreeg

Afijn, ik ga maar weer naar de visdeurbel kijken

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 14-04-2021 17:42 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23

[...]

Sorry maar die Gommers zegt ook continue wat anders. Paar dagen terug nog roept ie "gooi de terrassen open", komt men met het voorstel "indien de cijfers het toelaten (lees: stabiliseren of liefst dalen), kunnen dan en dan de terrassen open", gaat ie nu weer lopen zeuren dat het loze beloften zijn.
Maanden geleden toen ene Famke Louise riep dat het allemaal nep was in de ziekenhuizen stond Gommers vooraan om te zeggen: "kom maar kijken, dan zie je hoe erg de situatie is". Nu is de situatie in de ziekenhuizen niet veel anders, roept hij "ach je moet niet alleen daar naar kijken, volle ziekenhuizen zegt ook niet alles".
En dat van dat de ziekenhuizen de schuld krijgen van dat t langer duurt, dat maakt hij er zelf van (is een incorrecte conclusie trouwens). Ziekenhuizen kunnen er niets aan doen dat mensen laks zijn of meer risico nemen, daardoor besmet raken en eventueel in het ziekenhuis belanden. Ziekenhuizen doen wat ze kunnen, met de middelen en mankracht die ze hebben. Kan je hooguit de regering erop aankijken dat men jaren geleden al begon met steeds meer bezuiningen op de zorg, maar ook zonder die bezuinigen had men in zo'n uitzonderlijke situatie als deze echt niet alles vrij kunnen laten en alle daardoor extra patiënten kunnen opvangen.

Sorry, maar ik ben eerder klaar met zijn steeds wisselende mening/argumenten. Hetzelfde geldt voor die Bruls, die is het ook naar het hoofd gestegen. Hij is maar een burgemeester van 1 stad, Nijmegen, maar hij denkt dat hij t overzicht heeft om voor heel Nederland te bepalen wat het beste is. Dit terwijl ik het idee krijg dat hij alleen maar hard roept om de lokale MKB tevreden te houden, zo van "kijk ik ben voor het openen van winkels en terrassen, maar ze doen er niets mee, dus mij kun je niets verwijten".
Van die Ernst Kuipers kan je zeggen "ja hij hamert altijd alleen maar op hoe erg het voor de ziekenhuizen is", maar hij is wel een heel stuk consistenter in zijn uitspraken. Dat je zijn standpunt niet als enige moet gebruiken om een weloverwogen beslissing te nemen mag duidelijk zijn, maar dat wordt mijn inziens ook niet gedaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:32

franssie

Save the albatross

Ankona schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:35:
[...]

Als het kon stapte ik nu op de fiets. En dan "koop er één en betaal er vier" zodat ook armere landen geprikt kunnen worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:26:
Er begint mij dus echt iets te broeden van ; als jullie er als kabinetr zo'n puinhoop van maken, dan mag ik dat ook wel. En is het dus tijd voor een BBQ met vrienden.
In de hoop dat jullie daarna een afterparty op de IC kunnen hebben? O-)

Je opmerking doet mij denken aan de buur hier in het gebouw die de avond van de dag waarop hij was gevaccineerd direct een party gaf - ofwel, op een moment dat dat vaccin nog helemaal niet tot enige weerstand had geleid... :F

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Michael_OsGroot schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:35:
Ik moet zeggen dat ik die kans op complicaties ook op de koop toe neem als we kunnen versoepelen. Mijn angst is echter dat als die optreden, je de zorg alsnog belast. Maar voor mijn persoonlijke gezondheid doe ik het niet.

Geldt overigens alleen voor AZ, niet jansen
Bedoel je hier het overgebleven cohort volledig met AZ vaccineren?
Als je de hele overgebleven populatie inent met AZ, dan is de verwachtingswaarde 100/150 die ziek worden, waarvan er 25 mogelijk overlijden. (10 mijoen vaccinaties, met extrapolatie van 1 overlijden op 400.000 vaccinaties)

Hoe zouden die 100 de zorg moeten overbelasten? aangezien er onder die 10 miljoen gevaccineerden geen corona opnames meer zullen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2021 17:56 ]

PSN

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:48:
[...]

Ik ben een beetje klaar met Gommers. Laat hem lekker personeel werven en zorgen dat zijn afdeling goed draait.

Ik bedoel; er is meer in het leven dat het risico op Corona; nu de oudste generatie van Nederland wordt ingeënt het aantal doden en die piek afneemt is een reden voor versoepelingen. Hoe je het ook went of keert.
Als we daar zijn zal je Gommers ook niet meer horen ;)

Edit:
Het afnemen van de sterftepiek is niet een reden voor versoepelingen, maar de afname van de zorgpiek. Maar ik gok dat je dat bedoelde.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 14-04-2021 17:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• maartend
Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:51:
[...]

In de hoop dat jullie daarna een afterparty op de IC kunnen hebben? O-)

Je opmerking doet mij denken aan de buur hier in het gebouw die de avond van de dag waarop hij was gevaccineerd direct een party gaf - ofwel, op een moment dat dat vaccin nog helemaal niet tot enige weerstand had geleid... :F
Weet je, ik doe het ook iet. Maar soms, heel soms heb je daar gewoon even zo'n zin in.

Nu voor 2 wknd een veldje op een camping geboekt met een paar vrienden. Veldje van 6, we zijn met 7 man (mijn meissie en ik samen). Dus dat komt ook wel voor elkaar.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:06:
[...]

Weet je, ik doe het ook iet. Maar soms, heel soms heb je daar gewoon even zo'n zin in.

Nu voor 2 wknd een veldje op een camping geboekt met een paar vrienden. Veldje van 6, we zijn met 7 man (mijn meissie en ik samen). Dus dat komt ook wel voor elkaar.
Misschien snap ik het verkeerd maar wat je nu schrijft leest als "oh dus ik heb al een jaar maatregelen voor mijn kiezen, om de zorg niet over te belasten, maar diezelfde zorgmedewerker gaat op vakantie en dan ook nog eens met mensen buiten zijn huishouden".

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

42erik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:27:
[...]

Misschien snap ik het verkeerd maar wat je nu schrijft leest als "oh dus ik heb al een jaar maatregelen voor mijn kiezen, om de zorg niet over te belasten, maar diezelfde zorgmedewerker gaat op vakantie en dan ook nog eens met mensen buiten zijn huishouden".
Snap je punt, echter als @maartend al een jaar op z'n tandvlees loopt, meermalen gezegd wordt dat hij gevaccineerd zal worden en dit nu al meermalen niet doorgaat doordat men stopt met vaccineren vanwege een miniscule kans op bijwerkingen (bijwerkingen vele malen kleiner dan bijwerkingen corona infectie) snap ik echt wel dat ook hij als zorgmedewerker op een gegeven moment zoiets heeft van "fuck it, het zal wel, ik ga even ontladen". Als er overal fieldlabs worden georganiseerd met als "hoogtepunt" koningsdagfeest van 10000 man, dan kun je ook prima zelf op een camping of een huisje gaan zitten. Mits iedere bezoeker geen klachten heeft en/of gevaccineerd is en.of getest is.

Mijn 2 centen

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:29

NMH

Moderator General Chat
Keiichi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:14:
maken groten getallen onderzoek niet representatiever? Een vaccin test je ook liefst op veel man en niet op een paar om en zo betrouwbaar mogelijk resultaat te hebben.
Wel in de latere fases van het onderzoek. De eerste fase, waar wordt gekeken of het vaccin niet schadelijk is wordt gedaan met een kleine groep mensen om de eventuele schade beperkt te houden. Dat is feitelijk het soort onderzoek dat de fieldlabs (zouden moeten) doen; kijken of het schadelijk is. Ik krijg zolangzamerhand echter de indruk dat we in plaats van evenementen houden om onderzoek te doen (zoals in het begin) nu onderzoek doen om evenmenten te houden. Dat lijkt me wat minder wenselijk.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
NMH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:47:
[...]

Wel in de latere fases van het onderzoek. De eerste fase, waar wordt gekeken of het vaccin niet schadelijk is wordt gedaan met een kleine groep mensen om de eventuele schade beperkt te houden. Dat is feitelijk het soort onderzoek dat de fieldlabs (zouden moeten) doen; kijken of het schadelijk is. Ik krijg zolangzamerhand echter de indruk dat we in plaats van evenementen houden om onderzoek te doen (zoals in het begin) nu onderzoek doen om evenmenten te houden. Dat lijkt me wat minder wenselijk.
Het voelt voor mij ook een beetje aan alsof niet de evenementen, maar de bevolking het proefkonijn zijn en de vraag vooral is of er genoeg blijvende animo is voor de 'testsamenleving' op steeds langere termijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• maartend
Shadow_Agent schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:37:
[...]

Snap je punt, echter als @maartend al een jaar op z'n tandvlees loopt, meermalen gezegd wordt dat hij gevaccineerd zal worden en dit nu al meermalen niet doorgaat doordat men stopt met vaccineren vanwege een miniscule kans op bijwerkingen (bijwerkingen vele malen kleiner dan bijwerkingen corona infectie) snap ik echt wel dat ook hij als zorgmedewerker op een gegeven moment zoiets heeft van "fuck it, het zal wel, ik ga even ontladen". Als er overal fieldlabs worden georganiseerd met als "hoogtepunt" koningsdagfeest van 10000 man, dan kun je ook prima zelf op een camping of een huisje gaan zitten. Mits iedere bezoeker geen klachten heeft en/of gevaccineerd is en.of getest is.

Mijn 2 centen
Thnx. Dat is het hem dus. En even ; het is pas voor ver in juni. En expres een veld afgehuurd op een camping voor onszelf zodat we appart samen kunnen zijn.

Maar ik kan het je leuker vertellen. Over 3 weken kan ik dus blijkbaar gewoon met 3 vrienden (of 9, dat weet ik nog niet zeker) naar belgie een terrasje pakken.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:12
NMH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:47:
[...]

Zag bij het journaal wat mensen die geinterviewed werden, die wekken bij mij de indruk dat het onderzoek ze niet veel kan schelen, maar dat ze gewoon een leuk dagje/avondje hebben.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat ik wel slecht trek is De Jonge die zegt dat voor de veiligheid gepauzeerd wordt met Janssen.

Dan heb je wel een vreemd idee van veiligheid.

Lijkt een beetje op alle gordels uit auto’s halen omdat je erdoor kan stikken.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:49:
[...]
Het voelt voor mij ook een beetje aan alsof niet de evenementen, maar de bevolking het proefkonijn zijn en de vraag vooral is of er genoeg blijvende animo is voor de 'testsamenleving' op steeds langere termijn.
imho is het juist alleen een oplossing voor de lange termijn en vooral worst case...stel dat de huidige situatie nog jaren aanhoudt dan snap ik dat er een testsamenleving ontstaat, waarbij je bij een ingang ff getest wordt (met een nog betere en snellere test). Anders liefst zo snel mogelijk naar het echte normaal.

Dat die fieldlabtests er zijn vind ik niet erg, maar ik vind het vrij akelig dat er gedaan wordt alsof het de oplossing is.
En met dat koningsdagfestival hebben ze denk ik ook een fout gemaakt. Net op een dag dat iedereen vrij is maar niets kan doen, is er 1 testevenement voor 10k. Iets anders dan een test met wat kroegen op woensdagmiddag. Over de eerdere dance events en voetbalwedstrijd met 5k etc. hoorde je niks negatiefs, een week na koningsdag is er ook een concert met 10k daar klaagt ook niemand over.

I served in a company of heroes.

• Stoney3K
maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:55:
[...]

Maar ik kan het je leuker vertellen. Over 3 weken kan ik dus blijkbaar gewoon met 3 vrienden (of 9, dat weet ik nog niet zeker) naar belgie een terrasje pakken.
En daarom gaan de terrassen in NL ook niet later dan 3 weken weer open. Anders veroorzaak je door het langer dicht houden gewoon een enorme golf aan grensverkeer.

• maartend
Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:01:
[...]

En daarom gaan de terrassen in NL ook niet later dan 3 weken weer open. Anders veroorzaak je door het langer dicht houden gewoon een enorme golf aan grensverkeer.
Als dat natuurlijk gaat gebeuren hier. Maar ik heb mijn vragen. Ik vermoed echt wel een soort Madrid dingen

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:26
Moi_in_actie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:44:
[...]

Hetzelfde geldt voor die Bruls, die is het ook naar het hoofd gestegen. Hij is maar een burgemeester van 1 stad, Nijmegen, maar hij denkt dat hij t overzicht heeft om voor heel Nederland te bepalen wat het beste is. Dit terwijl ik het idee krijg dat hij alleen maar hard roept om de lokale MKB tevreden te houden, zo van "kijk ik ben voor het openen van winkels en terrassen, maar ze doen er niets mee, dus mij kun je niets verwijten".
....
https://www.veiligheidsberaad.nl/samenstelling-en-leden/

Het Veiligheidsberaad bestaat uit de voorzitters van de 25 veiligheidsregio’s. Deze voorzitters vertegenwoordigen in het Veiligheidsberaad hun eigen veiligheidsregio. Iedere veiligheidsregio kiest zijn voorzitter uit het algemeen bestuur, dat bestaat uit alle burgemeesters van de betreffende veiligheidsregio. Vaak is dit de burgemeester van één van de grotere steden in de veiligheidsregio.

Voorzitter en portefeuillehouders Veiligheidsberaad
Het Veiligheidsraad heeft een voorzitter en verschillende portefeuillehouders, zowel voor de thema's uit de Strategische Agenda Veiligheidsberaad als vaste portefeuillehouders. Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van Veiligheidsregio Gelderland-Zuid, is voorzitter van het Veiligheidsberaad. In de vergadering van oktober 2016 heeft het Veiligheidsberaad Bruls benoemd als voorzitter. In de vergadering is van oktober 2019 is unaniem ingestemd met de verlenging van zijn voorzitterschap.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:49:
Die testsamenleving is niet werkbaar op de lange termijn. Als je voor een restaurant, concert of museum bezoek nog even een commerciële coronatest mag afrekenen per persoon boven de 12, dan is een dagje uit flink duurder en ook niet zo spontaan meer. Als het aanbod aan vertier zou groeien dankzij de fieldlabs, dan zal de animo uiteindelijk wel achterblijven omdat er voor veel potentiële klanten een behoorlijke financiële barrière is.

Je kan je ook afvragen wat voor data men wil verzamelen. Tot op heden is het beleid nu niet bepaald door data gedreven, maar eerder doe wie het hardste kan klagen bij Op1 of Jinek. In dat licht zie ik die fieldlabs als een vorm van brood en spelen, verder gaan met pappen en nathouden. In de tabel van De Jonge zouden we in augustus weer op (bijna) normaal zitten, waarom al die moeite doen voor een paar maanden?

Aan het begin van de zomer zal er wel versoepeld worden, hoe dan ook. Vermoedelijk omdat het beleid dan uit elkaar gevallen is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:09:
[...]
Die testsamenleving is niet werkbaar op de lange termijn. Als je voor een restaurant, concert of museum bezoek nog even een commerciële coronatest mag afrekenen per persoon boven de 12, dan is een dagje uit flink duurder en ook niet zo spontaan meer. Als het aanbod aan vertier zou groeien dankzij de fieldlabs, dan zal de animo uiteindelijk wel achterblijven omdat er voor veel potentiële klanten een behoorlijke financiële barrière is.
Aangezien je vaccinatie bewijs over een paar maanden ook gaat gelden kost het 0 euro extra.

PSN

• franssie

franssie

Save the albatross

@CMD-Snake dat er nog weinig op data gestuurd wordt is gewoon omdat we nog steeds in de mist varen na 15 maanden.
Ik ben juist blij met die experimenten, eindelijk kans op data over hoe verspreiding plaats vindt. Wat er met die data gaat gebeuren, daar maak ik mij wel wat zorgen over, ik schat de politiek (maar deels ook het RIVM) niet voldoende capabel in om er wat zinvols met te doen (als in dat de uitkomst niet politiek welgevallig is). Maar eerst maar eens de data verzamelen en inzien/publiceren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
Voor diegene die niet helemaal weten omtrent het hoe en wat van de FieldLab evenementen, ze hebben een website waar een en ander aardig goed worden uitgelegd.
Website FieldLab

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:38

SomerenV

It's something!

franssie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:14:
@CMD-Snake dat er nog weinig op data gestuurd wordt is gewoon omdat we nog steeds in de mist varen na 15 maanden.
Ik ben juist blij met die experimenten, eindelijk kans op data over hoe verspreiding plaats vindt. Wat er met die data gaat gebeuren, daar maak ik mij wel wat zorgen over, ik schat de politiek (maar deels ook het RIVM) niet voldoende capabel in om er wat zinvols met te doen (als in dat de uitkomst niet politiek welgevallig is). Maar eerst maar eens de data verzamelen en inzien/publiceren.
Ik weet niet of je de memo gemist hebt, maar je moet negatief getest zijn om mee te mogen doen :X De uitslag is dus dat er geen besmettingshaard ontstaat wanneer iedere aanwezige negatief getest is. Die fieldlabs zijn er om gedrag te onderzoeken (lees: na een tijdje vergeet men de meeste regels), om sneltesten klaar te stomen voor grootschalig gebruik en om wat variabelen zoals luchtkwaliteit te meten.

Het is gewoon een aanloop naar een testmaatschappij. Niets meer en niets minder. En de mensen die eraan deelnemen zijn gewoon blij dat ze weer ergens naar toe kunnen zonder zich aan regels te hoeven houden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voor degenen die nog een handeltje zoeken, naast commercieel testen is testevenementbedrijf zijn ook leuk. Vanochtend waren documenten tijdelijk inzichtelijk via de website van stichting Open Nederland waarbij bedragen zichtbaar waren, waarna deze off-line zijn gehaald.

De stichting is in elk geval gretig bezig om haar bijna 1 miljard euro uit te geven.
YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:13:
Aangezien je vaccinatie bewijs over een paar maanden ook gaat gelden kost het 0 euro extra.
Volgens De Jonge zou dat pas gebeuren als uit onderzoek bleek dat gevaccineerden niet besmettelijk waren, maar daarvan hebben we nooit meer iets gehoord. Het zit dan wel in de aard van het beestje om zomaar het roer om te gooien. Verder is het alleen weer zuur voor de jongeren (zeg maar < 50 jaar), een flink deel daarvan zal nog wel even moeten wachten voor ze een vaccinatiebewijs krijgen gezien de huidige tegenslagen rondom de vaccins.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:13:
[...]

en dan? Tot weet ik hoe lang een testsamenleving? Hou toch op, het is zoals @CMD-Snake ook zegt gewoon geen houdbare en wenselijke situatie. Ik ga mijzelf echt niet voor een restaurant bezoek in het lokale dorp laten testen bij één of andere commerciële testinstantie die grof geld gaat verdienen over de rug van de bevolking.

En voor wat betreft het vaccineren: Over een paar maanden een vaccinatie hopelijk maar dat is dan pas nummer 1, dan moet ik nog 2 maanden wachten op nummer 2. Zijn we dus een half jaar verder. Maar met 1 vaccinatie mag je nog niets. Moet ik nog zien of je met 2 prikken wel weer zonder mondkap met meerdere mensen bij elkaar mag zitten.

het hele idee dat een testsamenleving een oplossing is is echt niet goed.

Ik raak ernstig gefrustreerd (tot een maand geleden was ik heel rustig onder de covid crisis) maar merk bij mijzelf dat ik erg giftig wordt van het beleid omtrent het vaccineren. We hebben al lang genoeg in de shit gezeten, geef dat vaccineren vrij. Echt waar, honderduizenden mensen zetten zonder problemen een AZ of J&J, ben ik van overtuigd. De kans op bijwerkingen is zo fucking klein. Er belanden meer mensen in de kist vanwege COVID dan AZ/J&J. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder de besmettingen oplopen, hoe sneller reguliere zorg door kan en hoe sneller we terug naar het oude normaal gaan. Al krijg ik steeds meer het doembeeld voor ogen te zien dat we dat nooit meer terug gaan zien :/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:20:
[...]

Ik weet niet of je de memo gemist hebt, maar je moet negatief getest zijn om mee te mogen doen :X De uitslag is dus dat er geen besmettingshaard ontstaat wanneer iedere aanwezige negatief getest is. Die fieldlabs zijn er om gedrag te onderzoeken (lees: na een tijdje vergeet men de meeste regels), om sneltesten klaar te stomen voor grootschalig gebruik en om wat variabelen zoals luchtkwaliteit te meten.

Het is gewoon een aanloop naar een testmaatschappij. Niets meer en niets minder. En de mensen die eraan deelnemen zijn gewoon blij dat ze weer ergens naar toe kunnen zonder zich aan regels te hoeven houden.
Goh, laatst toch pas een paar beamettingen bij een field lab experiment.

• alexbl69
  • Laatst online: 14:14
Keiichi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:14:
[...]
maken groten getallen onderzoek niet representatiever? Een vaccin test je ook liefst op veel man en niet op een paar om en zo betrouwbaar mogelijk resultaat te hebben.
Begrijp niet zo goed wat ze willen onderzoeken.

De verhouding gevaccineerden / niet-gevaccineerden wijzigt per week. Wat je vandaag meet is volgende week dus waardeloos.

Het lijkt wel een toneelstuk om te proberen iedereen nog een tijdje koest te houden.

Want als experiment is het waardeloos.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Mfpower
  • Laatst online: 25-12 01:18

Mfpower

In dubio

Testsamenleving? Waarom niet gewoon een veilige(re) samenleving. Het had gekund hoor: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
Nog even een slide uit de presentatie van Van Dissel.
Áls we de basisscholen niet hadden geopend, hadden we nu niet op 800 bezette IC bedden gezeten, maar slechts 400. én waren we aan het dalen. Maar daarvoor is niet gekozen, en stijgen we nog even

[ Voor 49% gewijzigd door Mfpower op 14-04-2021 20:26 ]

• gekkie
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:31:
https://www.ed.nl/eindhov...n-veel-te-klein~a8971e02/

Dit is niet het eerste signaal dat ik ontvang over locaties die zelf niet op de hoogte waren dat ze op de lijst stonden als test evenement.

Het lijkt wel of er random dingen worden gekozen, en het nabellen van de uitbater niet altijd lukt.
Voor zover ik het begreep wel ooit geïnventariseerd en aangemeld een tijd geleden, maar vervolgens inderdaad zonder verificatie en overleg er nu opeens op geplempt omdat ze om de een of andere manier haast hebben met dat fieldlab gedoe. Wat mij betreft begint dat geëxperimenteer danig uit de de hand te lopen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:22:
[...]

Goh, laatst toch pas een paar beamettingen bij een field lab experiment.
'Mogelijk' 16 besmettingen bij Fieldlab Festivals. 1500 bezoekers en 'mogelijk' 16 besmettingen, maar het is niet te achterhalen of die besmettingen ook plaats hebben gevonden op die festivals. Daar heb je dus niet veel aan. Het enige wat je ermee leert is dat er drie mogelijke dingen gebeuren:
- Men is al besmet maar een test pikt het er niet uit (viral load te laag)
- Men is besmet geraakt op het festival
- Men is besmet geraakt tussen einde festival en tweede testmoment

Maar goed, wanneer je naar interviews van diverse mensen met kennis van zaken luistert of ze leest dan merk je vooral dat eigenlijk niemand nou precies weet hoe of wat. Zorgen X en Y nou wel of niet voor meer besmettingen? Verhoogt het wel of niet de druk op de ziekenhuizen? Is het nou wel of niet veilig? Iedereen zegt weer net wat anders omdat niemand precies weet welke maatregelen welke effecten hebben. Het is nog steeds grotendeels gokken op basis van prognoses met enorme ruime marges.

Voor hetzelfde geld zakken de ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen binnen nu en een week aanzienlijk omdat het verkoudheidsseizoen op z'n retour is. Dan kun je stellen dat de maatregelen hun werk hebben gedaan, maar je kunt dan ook stellen dat de maatregelen niks hebben gedaan. Immers daalt het aantal besmettingen en opnames terwijl er qua maatregelen niks veranderd is. Het is niet zo dat mensen opeens super gehoorzaam worden zonder reden, of dat vaccinaties opeens een veel groter effect hebben dan voorheen. Hetzelfde zie je momenteel ook bij kinderen blijkbaar. Gisteren op Radio 1 vertelde een vrouw (was vlak na de persconferentie) dat het aantal besmettingen onder kinderen opeens is gaan dalen, zonder duidelijke oorzaak. Volgens haar kon het komen doordat de periode dat verkoudheid heerst voorbij is. Niet dat Covid19 hetzelfde is als een verkoudheid, maar in bepaalde periodes hebben mensen nou eenmaal een lagere weerstand door diverse variabelen. Als je dan vatbaarder bent voor een verkoudheid, dan ben je waarschijnlijk ook vatbaarder voor Covid. Gaat de weerstand omhoog dan heeft Covid minder kans door te zetten.
franssie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:29:
[...]

Precies dit. Vaccineren, wereld wijd en zsm. Oversterfte is er toch.

en heel cru gezegd, er lopen teveel mensen op deze planeet dus wat kan er fout gaan :+ })
In Nederland (en diverse andere landen) is er momenteel ondersterfte.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 14-04-2021 20:39 ]

• Stoney3K
SomerenV schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:37:
[...]
Niet dat Covid19 hetzelfde is als een verkoudheid, maar in bepaalde periodes hebben mensen nou eenmaal een lagere weerstand door diverse variabelen. Als je dan vatbaarder bent voor een verkoudheid, dan ben je waarschijnlijk ook vatbaarder voor Covid. Gaat de weerstand omhoog dan heeft Covid minder kans door te zetten.
Niet helemaal waar: Veel verkoudheid wordt ook veroorzaakt door andere coronavirussen, neefjes van Covid dus. Het kan dus best zijn dat er een mate van kruisimmuniteit is die ook de covid-besmettingen ná een verkoudheidsseizoen omlaag brengen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:40:
[...]

Niet helemaal waar: Veel verkoudheid wordt ook veroorzaakt door andere coronavirussen, neefjes van Covid dus. Het kan dus best zijn dat er een mate van kruisimmuniteit is die ook de covid-besmettingen ná een verkoudheidsseizoen omlaag brengen.
Klopt, het is familie (anders dan griep). Covid heeft wel de verkoudheid én de griep bijna helemaal verdrongen - waarschijnlijk door de beperkingen maar wellicht ook omdat het verkoudheid verdringt, zoals verschillende stammen van Covid elkaar ook verdringen.
We weten het helaas niet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb net weer een hele zwik slowchat verplaatst. Die slowchat hoort hier niet, maakt de serieuzere discussie lastiger te volgen en heeft gewoon zijn eigen topic.

Dus als je een post hebt van 1 of 2 regels die eindigt op een smiley, bedenk dan ff goed of ie hier echt hoort ;).

En hoe lastig de situatie ook is, GoT is niet de plek om puur je frustraties te uiten of even lekker te ranten op Rutte, De Jong, of wie dan ook. Commentaar mag natuurlijk, maar wel constructief én onderbouwd.

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 20:48 ]

• gekkie
@MikeyMan Je mailen klopte .. we zijn inmiddels dus inderdaad van "nog geen verband" naar "geen verband".
https://www.nu.nl/coronav...eerde-man.html?redirect=1

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:20:
[...]
Volgens De Jonge zou dat pas gebeuren als uit onderzoek bleek dat gevaccineerden niet besmettelijk waren, maar daarvan hebben we nooit meer iets gehoord. Het zit dan wel in de aard van het beestje om zomaar het roer om te gooien. Verder is het alleen weer zuur voor de jongeren (zeg maar < 50 jaar), een flink deel daarvan zal nog wel even moeten wachten voor ze een vaccinatiebewijs krijgen gezien de huidige tegenslagen rondom de vaccins.
Indoubt in "De Coronapas in Nederland"

Zo te zien zijn al je argumenten al preventief gecounterd.

*edit* de rest van de discussie kan ook mooi verder in dat topic wmb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 20:54 ]

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat je hier geen enkele medische onderbouwing voor kan produceren?

Het lijkt me niet gewenst om dit soort stellingen zonder enige onderbouwing te uiten.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2021 20:56 ]

PSN

• SomerenV

SomerenV

It's something!

franssie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:45:
[...]

Klopt, het is familie (anders dan griep). Covid heeft wel de verkoudheid én de griep bijna helemaal verdrongen - waarschijnlijk door de beperkingen maar wellicht ook omdat het verkoudheid verdringt, zoals verschillende stammen van Covid elkaar ook verdringen.
We weten het helaas niet.
Dat is wel een redelijk correcte samenvatting :+
Welke maatregelen werken het beste? Weten we niet.
Kun je Covid19 verspreiden na vaccinatie? Weten we niet, al lijken sommige onderzoeken als resultaat te hebben dat het antwoord 'nee' is.
Wanneer kunnen we versoepelen? Weten we niet.
Hoe gaat 'de testmaatschappij' eruit zien? Weten we niet.
Heeft de derde golf al gepiekt? Weten we niet.
Kunnen de terrassen veilig open? De een zegt ja, de ander zegt nee. Met andere woorden: we weten het niet O-)

En zo kun je nog wel even door gaan gok ik zo :+

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 14-04-2021 20:59 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:50
Mfpower schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:26:
Testsamenleving? Waarom niet gewoon een veilige(re) samenleving. Het had gekund hoor: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
[...]
Maar dan had je wel heel veel kinderen gehad die een jaartje over moesten doen. Ik weet niet of dat nu echt een betere optie is. Zeker niet omdat de kinderen in de tussentijd toch al overal gedropt werden, met voorkeur bij 1 ouder in de wijk met 10 kinderen bij elkaar.

Trouwens wel apart dat we nu de cijfers van van Dissel plotseling wel betrouwbaar vinden :X ;)

Het is trouwens niet zo dat ik geen voorstander ben van strengere maatregelen, maar dan hadden we dat vanaf het begin moeten doen.

[removed]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
België heft de avondklok op en opent de terassen:
Het Overlegcomité is geland. De avondklok valt weg, de terrassen mogen weer open en ook het verbod op niet-essentiële reizen vervalt. ‘We hebben gekozen voor een nieuwe aanpak die meer inzet op risicobeheersing, in plaats van het steeds weer sluiten en heropenen van sectoren’, zegt premier De Croo.

March of the Eagles

• Stoney3K
XWB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:08:

[...]
*knip* dit soort opmerkingen bedoelde ik dus in de modbreak ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 21:24 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
*knip* dit soort opmerkingen bedoelde ik dus in de modbreak ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 21:24 ]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]
Let wel; op 8 mei.

Tevens:
Tot slot wordt er nog benadrukt dat de komende versoepelingen niet in steen zijn gebeiteld. Het is nog druk in onze ziekenhuizen. ‘Het blijft dus rijden en omzien’, zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit). ‘Want hoe zal het ondertussen gaan met de epidemie. Daarom spreken we concrete perspectieven af, maar benadrukken we dat die niet zonder voorwaarden zijn: mensen moeten zich laten vaccineren.’

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 14-04-2021 21:21 ]

• Stoney3K
Even zonder alle gekkigheid en smileys, maar zelfs als de cijfers blijken 'tegen te vallen' zal het toch een kwestie van tijd zijn voordat Nederland alle terrassen weer open moet gaan gooien, als de omliggende landen dat ook doen.

Want aan de ene kant wil je het aantal verkeersbewegingen misschien beperken, aan de andere kant veroorzaak je daardoor wel een hoop internationaal verkeer als de terrassen in België en Duitsland wel open zijn. Tenzij je strenge grenscontroles gaat uitvoeren, en er is al gebleken dat Nederland daar niet aan wil beginnen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennen jullie dat verhaal over de openstelling van het hoger onderwijs waarbij de studenten dan zouden moeten testen?

Dat is niet verplicht en er wordt ook niet op gecontroleerd.
Studenten die gratis zelftests krijgen als het hoger onderwijs eind april weer deels opengaat, hoeven niet te verantwoorden waarvoor zij de test gebruiken. Vanaf "begin mei" kunnen ze de tests gratis laten thuisbezorgen, schrijft minister Ingrid van Engelshoven woensdag, maar een controle is er verder niet. Volgens een woordvoerder is het systeem "gebaseerd op vertrouwen".

Volgens het ministerie geven studenten te kennen vooral weer naar hun hogeschool of universiteit te willen. "Instellingen controleren testuitslagen ook niet, studenten moeten hier hun eigen verantwoordelijkheid in nemen."
https://dagblad010.nl/Lan...-zelftests-voor-studenten

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wolly schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:39:
Kennen jullie dat verhaal over de openstelling van het hoger onderwijs waarbij de studenten dan zouden moeten testen?

[...]

Prima. Je recht op onderwijs hoort niet afhankelijk te zijn van een zelftest waarbij je er maar van uit moet gaan dat het goed gebruikt wordt en daarnaast betrouwbaar is.

Recht van onderwijs? Ja. Als je les fysiek is en je komt er niet in, dan kan je je les dus niet volgen. Ook niet online, want de les is immers fysiek op locatie.

Daarnaast wordt de anderhalve meter sowieso gehandhaafd op school, ook als de hele school bij wijze van spreken negatief getest is.

• NMH
  • Laatst online: 00:29

NMH

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:38:
Even zonder alle gekkigheid en smileys, maar zelfs als de cijfers blijken 'tegen te vallen' zal het toch een kwestie van tijd zijn voordat Nederland alle terrassen weer open moet gaan gooien, als de omliggende landen dat ook doen.

Want aan de ene kant wil je het aantal verkeersbewegingen misschien beperken, aan de andere kant veroorzaak je daardoor wel een hoop internationaal verkeer als de terrassen in België en Duitsland wel open zijn. Tenzij je strenge grenscontroles gaat uitvoeren, en er is al gebleken dat Nederland daar niet aan wil beginnen.
Oprechte vraag, hoe bedoel je dat precies? Stel dat in NL de terrassen dicht zijn, en in BE zijn ze open. Dan heeft een Nederlandse terrasminnaar twee opties: naar BE rijden en daar op een terras gaan zitten of niet naar een terras gaan. In het eerste geval is het "nothing gained, nothing lost" voor NL aangezien die persoon anders hier op een terras was gaan zitten en in het tweede geval is het "winst". (Dit onder aanname dat de epidemiologische situatie in BE niet slechter is dan hier.)

Ik kan me wel voorstellen dat de Belgen daar niet op zitten te wachten, dus dan zou het eerder een argument voor de Belgen zijn om de terrassen dicht te houden of de Hollanders bij de grens vriendelijk doch dringend te verzoeken de beestjes in eigen land te houden. :)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:39:

[...]

Begin mei? Dat vind ik best vroeg, aangezien bijvoorbeeld medewerkers in de kinderopvang ze pas half mei krijgen. En die zitten de hele dag tussen de hoestende kinderen, want verkouden.

• Stoney3K
NMH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:58:
[...]

Oprechte vraag, hoe bedoel je dat precies? Stel dat in NL de terrassen dicht zijn, en in BE zijn ze open. Dan heeft een Nederlandse terrasminnaar twee opties: naar BE rijden en daar op een terras gaan zitten of niet naar een terras gaan. In het eerste geval is het "nothing gained, nothing lost" voor NL aangezien die persoon anders hier op een terras was gaan zitten en in het tweede geval is het "winst". (Dit onder aanname dat de epidemiologische situatie in BE niet slechter is dan hier.)

Ik kan me wel voorstellen dat de Belgen daar niet op zitten te wachten, dus dan zou het eerder een argument voor de Belgen zijn om de terrassen dicht te houden of de Hollanders bij de grens vriendelijk doch dringend te verzoeken de beestjes in eigen land te houden. :)
Het gaat vooral om de extra verkeersbewegingen die je daarmee veroorzaakt. Want anders waren winkelstraten ook geen probleem geweest: Binnen winkels is het besmettingsrisico namelijk niet zo groot, het probleem zit hem in de concentratie van mensen er naartoe.

Dus als die terrasminnende Nederlander in zijn ééntje op het terras gaat zitten in BE en de auto pakt zal er geen probleem zijn, maar gezien de aard van een terras is dat niet wat er gaat gebeuren.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:37:
[...]

Mijn 2 centen
hele begrijpelijke 2 cents, ik snap het ook, maar de gekke beeldvorming viel me op. Leek me goed om hem daar even op te wijzen. Niet als kritiek bedoeld (of iig als opbouwende)

• maartend
MikeyMan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:19:
[...]

Let wel; op 8 mei.

Tevens:

[...]
Het inreisverbod stopt al op 19 of 20 april

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:38:

Het lijkt nu idd alsof België zich gedwongen voelt om voor 8 mei open terrassen aan te kondigen omdat ze voorlopig voor 28 april gepland staan om te openen in Nederland idd.

PSN

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
Maar, ook in België, de aangekondigde versoepelingen zijn niet onvoorwaardelijk:
Ze doen het alleen als zeven op de tien 65-plussers tegen dan gevaccineerd is en de situatie op intensieve zorg duurzaam is verbeterd.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• maartend
hoevenpe schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:56:
[...]

In mijn oud-studenten appgroep is al een concreet plan langsgekomen, de randstad naar Antwerpen is uurtje met een paar leasebakken.

De enige probleem in onze discussie is de avondklok, je wilt niet voor 22u thuis moeten zijn. Denk dat Nederland er niet aan ontkomt voor 8 mei de horeca te heropenen.
Ik dacht dat de avondklok er ook afging, maar moet ik nazoeken. En Belgie is zo gezellig. Gent? Gewoon de hele nacht doorgaan. Antwerpen, geweldige tenten voor de late nacht, heerlijk en gratis kans op een politieinval. Zo fijn

Hebbez
Het land wil vanaf 8 mei de terrassen openen en de avondklok vervangen door een samenscholingsverbod; mensen mogen 's nachts dan met maximaal twee anderen samenkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 14-04-2021 23:05 ]

• hoevenpe
maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:03:
Ik dacht dat de avondklok er ook afging, maar moet ik nazoeken.
Het ging over de Nederlandse avondklok, zolang die er is kom je na 22u niet thuis. Of je moet gelijk door tot 4u30.

Maar zonder gekheid, als Nederland geen vergelijkbare versoepeling doorvoert is imo het sluiten van de grenzen noodzakelijk. Zoals vorig jaar de Belgen andersom deden toen Nederland in hun ogen niet hard genoeg ingreep.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 00:34
eamelink schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:58:
Wat ik wel slecht trek is De Jonge die zegt dat voor de veiligheid gepauzeerd wordt met Janssen.

Vergeet niet dat Janssen van Johnson & Johnson is en in feite puur Amerikaans. Ze willen zich zoveel mogelijk indekken voor eventuele aanklachten want die cultuur heb je daar natuurlijk wel en ze hebben ook gezien wat er met AZ is gebeurd.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zo om 09:30 is er een technische briefing in de tweede kamer met de volgende sprekers:

Blok I van 09.30 - 11.00 uur: Uitvoering
Dhr. Bloemberg - Programmadirecteur Testen en Vaccineren bij GGD GHOR Nederland
Dhr. van Delden - Programmadirecteur Covid 19 vaccinatie (RIVM)

Blok II van 11.00 (of direct aansluitend aan einde van blok I) - 12.30 uur: Beleid
Dhr. Kullberg - Voorzitter Gezondheidsraad
Dhr. van Dissel - Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding (RIVM)

Presentaties zullen straks hier wel weer staan: https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2021A01676

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eamelink schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:58:

Wat mij vooral frustreert is dat de overheid niet de keuze geeft om zelf te kiezen.

We kunnen van alles halen bij de apotheek en de drogist met bijwerkingen.
Zelfs in de supermarkt kan je alcohol, tabak, suikers en vetten halen, allemaal dingen waar je potentieel ook behoorlijk dood aan kan gaan.

Maar wee-oh-wee, als je de kans van 1 op 1,7 miljoen loopt om een zeldzame trombose te krijgen 8)7
Dat is ongeveer de kans dat je door bliksem geraakt wordt.

Laat mensen zich inschrijven op een lijst waar je vrijwillig, na het ondertekenen van een documentje ("ik zie af om Hugo aan te klagen"), je in kan schrijven voor het J&J-vaccin.
AZ ditto.

Als mensen verantwoordelijk genoeg geacht worden om bijv pijnstillers zoals ibuprofen te mogen nemen (á 540 sterfgevallen per jaar volgens dit nu.nl-artikeltje), dan zijn we ook wel verantwoordelijk genoeg om een vaccin te kunnen nemen, niet?

Ik weet dat J&J ook niet geleverd wordt op het moment, maar het gaat om het principe.
Laat mensen zélf een weloverwogen beslissing maken.

Dingen met een grotere kans op een dodelijke afloop dan het J&J-vaccin:
Een lang weekend in Londen, veertig boterhammen met pindakaas, een zomervakantie in het hooggebergte, een uurtje fietsen, een ritje op een paard, een fles rode wijn of een enkele ecstasytablet

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 15-04-2021 09:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:52:
De kiemsurveillance is in enige mate geriststellend. De P1 variant is nog steeds het zorgenkindje, maar die zorgen zijn een tikje kleiner geworden.
Of je er ‘zorgen’ over moet maken weet ik ook niet, maar dit is wat er in het 108e OMT-advies over staat beschreven (ik heb aangezet in bold):
(...) De Brazilië-P.1.-variant wordt in toenemende mate aangetroffen in de kiemsurveillance in verschillende regio’s in Nederland met een oplopend aandeel in de aselecte steekproef van 0,1% in week 7 via 0,6% in week 10 naar 1,4% in week 11. In week 12 is het aandeel van de P.1-variant momenteel 1,5% maar dit percentage zal nog veranderen wanneer week 12 afgerond is en alle regio’s vertegenwoordigd zijn in de analyses. In totaal is de variant tot nu toe 53 keer aangetroffen in 11 GGD-regio’s. De kiemsurveillancedata in combinatie met data uit een nadere uitvraag in de zes GGD-regio’s met de meeste P.1.-gevallen geeft een totaal beeld van enkele niet-gerelateerde clusters verspreid over Nederland maar met een meerderheid van individuele, niet-gerelateerde gevallen zonder reisgeschiedenis en zonder link met een bekend cluster. Dit duidt op een al wijd verspreide transmissie van de P.1.-variant. (...)
https://www.rijksoverheid...04/12/advies-nav-108e-omt

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 13:35
maartend schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:27:
[...]

Het inreisverbod stopt al op 19 of 20 april
Ik kan niet achterhalen of dat voor ons geldt. Volgens mij vervalt het verbod voor Belgen en moeten ze bij terugkeer uit rood gebied testen etc. Maar of wij b.v. even de grens over mogen, kan ik via https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ-1404/ niet achterhalen. Het staat er niet echt duidelijk.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Dat "toenemend", dat is bekend terrein. We zien hem stijgen in de kiemsurveillance. Die stijging lijkt langzamer te gaan dan de Engelse variant in zijn begindagen. Al is dat vergelijk moeilijk omdat er toen nog heel weinig samples werden genomen.

De meerderheid van de nieuwe infecties zijn mensen zonder reisgeschiedenis. Maar dan nog kan er sprake zijn van nieuw geimporteerde clusters. Als er 10 mensen een nieuw cluster komen vestigen in NL en ze steken allemaal 3 anderen aan, dan is in die besmettingsgeneratie 75% zonder reisgeschiedenis.

In het algemeen wordt een variant meer dan eens in het land geintroduceerd, en in de eerste weken stijgt daardoor het aandeel iets sneller dan het puur organisch zou doen. Dat zagen we ook bij de Engelse variant: de groeisnelheid werd een aantal keer naar beneden bijgesteld.

Ik becijfer dat de opkomst van de P1 variant onze versoepelingen tot 1 maand kan terugzetten in de tijd. Een vierde golf voorzie ik niet, mits we voldoende rekening met P1 houden in het versoepelen. Dan is het een kwestie van een R-waarde die wat langzamer daalt dan voorzien, maar boven 1 hoeft hij niet te komen.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Alfisti schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:15:
Zo om 09:30 is er een technische briefing in de tweede kamer met de volgende sprekers:

Blok I van 09.30 - 11.00 uur: Uitvoering
Dhr. Bloemberg - Programmadirecteur Testen en Vaccineren bij GGD GHOR Nederland
Dhr. van Delden - Programmadirecteur Covid 19 vaccinatie (RIVM)

Blok II van 11.00 (of direct aansluitend aan einde van blok I) - 12.30 uur: Beleid
Dhr. Kullberg - Voorzitter Gezondheidsraad
Dhr. van Dissel - Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding (RIVM)

Presentaties zullen straks hier wel weer staan: https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2021A01676
Ze staan er inmiddels. De presentaties van Bloemberg en van Delden zijn droge weergaves van hoe ze werken en behalve iets over dat er stops zijn opgelegd hebben ze het nergens over dat iets misschien niet goed gaat. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat de Gezondheidsraad ook aanschuift en daar ben ik wel benieuwd naar. Verder is het niks wat niet al 10 keer eerder is langs gekomen.

In de presentatie van het RIVM is nog wel een aardig stukje data in de laatste slide over hoe een tweede prik bij mensen die al ziek zijn geweest net zo effectief is als twee prikken. Dan moet je nog wel zelf aangeven dat je ziek bent geweest want de systemen die vaccineren mogen niet checken met de systemen die testen want privacy.

O ja, na Noord-Holland-Noord is het nu Zuid-Holland-Zuid die de meeste infecties heeft. Is er een Oost-Holland-Oost ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:41:
De presentaties van Bloemberg en van Delden zijn droge weergaves van hoe ze werken en behalve iets over dat er stops zijn opgelegd hebben ze het nergens over dat iets misschien niet goed gaat.
Ter aanvulling: het zijn dus ambtenaren/uitvoerders/adviseurs die spreken. Die leggen aan de Kamer geen verantwoordelijkheid af anders dan dat voor bewindspersonen wel geldt.

De vragen in technische briefings zijn dus vaak vrij inhoudelijk (yay!) en gaan niet over ‘fouten’ of iets dergelijks, voor zover daar sprake van is.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Wolly
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:10:
Ik kan niet terug vinden of het verzoek van de SGP gehonoreerd is om voorafgaande aan het plenaire coronadebat morgen alle documenten die betrekking hebben op de totstandkoming van de overeenkomst tussen het ministerie van VWS en Stichting Open Nederland naar de Kamer te sturen. Weet iemand of die stukken gedeeld zijn?
Die stukken staan nu online. Saillant detail, ze zijn gisteren pas getekend.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzABtZCWQAcWqll?format=png&name=small

• Metro2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

anandus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:18:
[...]

Wat mij vooral frustreert is dat de overheid niet de keuze geeft om zelf te kiezen.

We kunnen van alles halen bij de apotheek en de drogist met bijwerkingen.
Zelfs in de supermarkt kan je alcohol, tabak, suikers en vetten halen, allemaal dingen waar je potentieel ook behoorlijk dood aan kan gaan.

Maar wee-oh-wee, als je de kans van 1 op 1,7 miljoen loopt om een zeldzame trombose te krijgen 8)7
Dat is ongeveer de kans dat je door bliksem geraakt wordt.
Dat ligt dan wel een beetje aan je leeftijd. Als je onder de 40 bent is de kans op overlijden aan covid ongeveer even groot en dan wordt de afweging heel anders dan wanneer je 60+ bent en overgewicht hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKiaDpWHsaMe_Qucp7mu39RjzOo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rnW0toWQNbis8pQ6u6J56wVf.jpg?f=user_large

Ik vind overigens wel dat ze gewoon door moeten gaan met vaccineren zodat mensen die wel willen gewoon hun prik kunnen krijgen. Genoeg mensen met een verhoogd risico die jonger zijn. (overgewicht, onderliggende ziektes etc)

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-12 07:32
Metro2002 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:51:
[...]

Dat ligt dan wel een beetje aan je leeftijd. Als je onder de 40 bent is de kans op overlijden aan covid ongeveer even groot en dan wordt de afweging heel anders dan wanneer je 60+ bent en overgewicht hebt.

[Afbeelding]

Ik vind overigens wel dat ze gewoon door moeten gaan met vaccineren zodat mensen die wel willen gewoon hun prik kunnen krijgen. Genoeg mensen met een verhoogd risico die jonger zijn. (overgewicht, onderliggende ziektes etc)
Was deze tabel niet een beetje aangedikt? Ik kan me van gisteren een paar engelse tabellen herinneren die voor de onderste leeftijdsgroepen minder risico toonden?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[Afbeelding]

Zoals eerder aangegeven zijn dit hele andere grafiekjes dan uit de UK komen:
MikeyMan in "Opschorting AstraZeneca-vaccinatie en tromboserisico"

PSN

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:14

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

[Afbeelding]

[Twitter]
Het schijnt dat dit contract verwijst naar een ander contract dat al in februari gesloten is (staat in een reactie op die tweet die jij deelde).

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-12 07:32
YakuzA schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:12:
[...]

Zoals eerder aangegeven zijn dit hele andere grafiekjes dan uit de UK komen:
MikeyMan in "Opschorting AstraZeneca-vaccinatie en tromboserisico"
Thanks, deze bedoel ik!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:14
Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:17:
[...]

[Afbeelding]

[Twitter]
Hmmm... dit doet bij mij direct een 'ik ben vanochtend om half 8 gebeld, maar ga niet zeggen door wie' belletje rinkelen.

Een mini-schandaaltje veroorzaken om de aandacht van wat anders af te leiden?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:17:
Een mini-schandaaltje veroorzaken om de aandacht van wat anders af te leiden?
Het is opvallend hoeveel field-labs experimenten opeens in korte tijd uitgevoerd moeten worden, vaak zonder dat de dierentuin of het theater ervan op de hoogte is. Klinkt eerder als een pot gemeenschapsgeld waar men graag van wil profiteren, elk 'experiment' een mooie inkomstenbron is voor belanghebbenden.

• Wolly
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:12:
[...]

Het schijnt dat dit contract verwijst naar een ander contract dat al in februari gesloten is (staat in een reactie op die tweet die jij deelde).
Het document wat gisteren is getekend sloeg op een offerte die eergisteren is uitgebracht.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMb7DDBM/screenshot-151.png

De tijdlijn die in ieder geval bewijsbaar is:
Maandag FTM artikel
Dinsdag ophef, optreden van CEO Middendorp in nieuwsuur. Ook opheldering gevraagd van kabinet en openbaarmaking overeenkomst
Gisteren dezelfde overeenkomst getekend
Vandaag debat over ophef.

Overeenkomst is in zijn geheel hier te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolly op 15-04-2021 11:58 . Reden: Link overeenkomst gerepareerd ]

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:22:
[...]

Het is opvallend hoeveel field-labs experimenten opeens in korte tijd uitgevoerd moeten worden, vaak zelfs zonder dat de dierentuin of het theater ervan op de hoogte is. Klinkt eerder als een pot gemeenschapsgeld waar men graag van wil profiteren, elk 'experiment' een mooie inkomsten bron is voor belanghebbenden.
De dierentuinen en theaters zijn geen field labs maar pilots.

Zie deze draad.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
[...]

[Afbeelding]

Ik geloof dat we met grotere buckets wel AZ mortaliteit kunnen splitsen naar <40 en >40 ofzo.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12 10:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:23:
[...]

Het document wat gisteren is getekend sloeg op een offerte die eergisteren is uitgebracht.
[Afbeelding]

Maandag FTM artikel
Dinsdag ophef, optreden van CEO Middendorp in nieuwsuur. Ook opheldering gevraagd van kabinet en openbaarmaking overeenkomst

De Jonge had gesteld in de persco dat de eerste 5 miljoen al was overgemaakt naar de Stichting. Dat betekent dat er dus zonder een getekende overeenkomst al geld was overgemaakt. Ben benieuwd wat de kamer hiervan vindt en of ze zich vast zullen bijten hierin. 925 miljoen is aardig wat belasting geld. En het is niet voor de bestrijding van het virus, maar om te kijken of er evenementen gehouden kunnen worden (testen voor evenementen). En wat doen we als dat geld op is en het virus nog in zorgwekkende mate aanwezig is? Miljard verder, niks bereikt.

• Wolly
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:04:
[...]

De Jonge had gesteld in de persco dat de eerste 5 miljoen al was overgemaakt naar de Stichting. Dat betekent dat er dus zonder een getekende overeenkomst al geld was overgemaakt. Ben benieuwd wat de kamer hiervan vindt en of ze zich vast zullen bijten hierin. 925 miljoen is aardig wat belasting geld. En het is niet voor de bestrijding van het virus, maar om te kijken of er evenementen gehouden kunnen worden (testen voor evenementen). En wat doen we als dat geld op is en het virus nog in zorgwekkende mate aanwezig is? Miljard verder, niks bereikt.
Die 5 miljoen is denk ik om de stichting in het leven te roepen en deze met een plan van aanpak te laten komen.

Zie https://www.rijksoverheid...-stichting-open-nederland

De overeenkomst die gisteren is getekend gaat over alle fases, van opbouw, testen en uiteindelijk afbouw van dit sneltest verhaal twv 1,1 miljard.

Alleen al de manier waarop de informatie over de kosten langzaam naar buiten druppelt is al vreemd genoeg om er een artikel aan te wijden.
Eerder bleek uit een toelichting op de wet die nodig is voor het toegangstesten dat de overheid er voor de komende maanden 700 miljoen euro voor opzij legt, maar daar komen de kosten voor testen nog bovenop. Dat zou optellen tot 925 miljoen euro, berichtte het ministerie van Volksgezondheid.

Maar nu schrijft De Jonge dat het om nóg iets meer gaat: 1,1 miljard. Circa 900 miljoen is naar schatting nodig voor de realisatie en exploitatie van de toegangstestlocaties. Dit organiseert de Stichting Open Nederland. Maar daarbovenop komt nog een bedrag van zo'n 200 miljoen voor de kosten van antigeentesten en de opbouw van XL-straten waar de ademtest gebruikt wordt. Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om GGD-locaties waar mensen met klachten worden getest.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:10

Vrijdag

De Zwarte

HollovVpo1nt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:04:
[...]

Het is echt heel veel geld. Als je deze kostenposten er naast legt staat het, wat mij betreft, totaal niet in verhouding:
https://www.rekenkamer.nl/onderwerpen/corona/coronarekening

Ook omdat het (voor zover mijn informatie gaat) gaat om een private stichting die zich niet (nog) hoeft te verantwoorden. Ik hoop echt dat hier een stok voor wordt gestoken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
En dat dan nog in de laatste maanden van de pandemie. Enorm weggegooid geld naar mijn idee wat nog op een twijfelachtige manier uitgegeven wordt ook.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:54
Soccer98 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:19:
En dat dan nog in de laatste maanden van de pandemie. Enorm weggegooid geld naar mijn idee wat nog op een twijfelachtige manier uitgegeven wordt ook.
Al is het weggegooid geld geeft het weer veel werk voor velen mensen.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:14

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wolly schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:23:
[...]

[Afbeelding]

Maandag FTM artikel

Super dat je hem gevonden hebt (y)

Die opmerking over februari gaat blijkbaar over een “fase 0” wat vermoedelijk een soort voorbereidende fase is (contracten, haalbaarheidsonderzoek, verwachting/planning). Dus iets wat elke partij doet voordat ze een definitieve samenwerking aan gaan.

Het is inderdaad verdacht. Mogelijk was er al een mondeling overeenkomst en de tekendatum later, maar het voelt eerder aan als een poging om ingrijpen door derde te voorkomen.

Het stinkt behoorlijk.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:10

Vrijdag

De Zwarte

Van de link van @Wolly :
De overheid neemt de kosten voor het toegangstesten in de proeffase op zich. Daarna - vanaf mei - zouden instellingen, bedrijven en sectoren mogelijk mee moeten gaan betalen. Maar die voelen daar helemaal niets voor.
Nee natuurlijk niet. Als je een gelegenheid hebt (café, museum, restaurant, pretpark oid) dan draai je al verlies omdat je met minder bezoekers het moet doen maar wel alle vast kosten hebt. Als je dan ook nog je toegangstarief omhoog moet gooien komen er nog minder mensen. Terwijl de test-straat-majoor dikke stapels geld krijgt toegeschoven. Misschien gechargeerd, maar zo zie ik het nu wel :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 76 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.