migchiell schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:52:
[...]
Maar goed, hij ís niet de sloot in gefietst; hij direct na zijn vaccinatie, letterlijk bij het verlaten van de priklocatie in elkaar gezakt en overleden.
Dat betekent zeker nog niet dat er een verband is met zijn vaccinatie maar ik snap wel dat het op deze manier gemeld wordt. Als iemand net een medische handeling heeft ondergaan en enkele minuten later plotseling overlijdt dan is het niet gek om in ieder geval even goed te kijken of er een verband is, toch? Ook mensen van 77 vallen over het algemeen niet zomaar dood neer op straat.
bij Biontech/Pfizer is er een zeker risico op een anafylactische shock. maar eigenlijk hebben personen die vatbaar daaroor zijn wel een indicatie en normaal moet je dan langer dan 15 minuten wachten na vaccinatie.
als hij idd maar 15 minuten hoefde te wachten na vaccinatie, was er dus vermoedelijk geen indicatie dat hij een geschiedenis van allergieen en alergische of anafylactische reacties had en is dit bv ergelijkbaar met mensen die na een bijensteek ook kunnen sterven.
Mits het dus idd een anafylactische shock was waardoor hij overleed.
Naar ik meen is juist personeel op een Vaccinatiecentrum specifiek getraind op het toedienen van een adrenaline injectie om een anafylactische shock direkt te behandelen, wat het vreemd maakt als dat hier nagelaten is, en zeer goed mogelijk dat het een andere reden van onwel-worden/overlijden was (bv hartfalen).
in dat geval is het vermoedelijk geen reactie op het vacin, maar mogelijk wel een reactie op extra stress rondom het gevaccineerd worden.
olgens mij is het niet kwalijk te nemen als media dat meld, in tijden van sociale media komen dat soort berichten sowieso snel in een verspeiding terecht, en dan kun je maar beter gelijk duidelijk maken dat er geen 'controle' daarover is.
Iig staat dit geval sowieso compleet los van de recente publiciteit rondom tromboses... die treden pas minimaal 5 tot 11 dagen na vaccinatie op (en zijn tot nu toe enkel bekend rond AstraZeneca en mogelijk Janssen, maar niet rond biontech/pfizer)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen