Mfpower schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:08:
[...]
De overheid is een professional; die kunnen veel beter vanuit het grote plaatje sturen. Tante Bep is dat niet en die gaat gewoon naar tante Truus want het is gesellig. Een andere strategie is nodig, die ik deel met @
Number10. Niet sturen op zorgbezetting maar op aantal besmettingen. Ik blijf erbij (maar ik word steeds beticht van herhaling) dat het beter is om kort te pijn te nemen (a la portugal) totdat het aantal besmettingen echt laag is, en dan kun je geruime tijd weer wat. Nu kun je eigenlijk nooit wat, er is nauwelijks handhaving, en mensen zijn het zat. En geen licht aan het einde van de tunnel.
Maar goed als tante Bep hard-wired is en vooral nog "cared" om tante Truus, want gezellig.
Dat de overheid het niet verstandig is dat weet tante Bep onderhand wel, ze kijkt braaf de persconferenties en elke avond op1, al wordt ze daar niet echt wat wijzer van behalve dat iedereen vooral z'n eigen mening heeft.
Welke andere strategie en communicatie daarbij gaat daar nu dan nog bij helpen ?
En dat is nog buiten diegene die graag bij de beau's en op1's shoppen om de krenten eruit te pikken zodat ze kunnen verantwoorden dat ze nog steeds zoveel mogelijk bij het oude kunnen laten.
Welke andere strategie en communicatie daarbij gaat daar nu dan nog bij helpen ?
Ik bedoel ik ben het best eens met je dat ik ook (zeker de afgelopen maanden) een andere strategie had gezien. Maar ik zie niet in hoe je dat gecommuniceerd gaat krijgen naar het kennelijk niet bijster weldenkende deel van de samenleving. Dat licht aan het einde van de tunnel en dat het zat zijn zie ik niet dat je dat weg kunt nemen.
En al zeker niet hoe je dat vooral met (overheids-)communicatie kunt doen, omdat een aanzienlijk deel van die groep niets van Rutte, de Jonge, Grapperhaus, RIVM, OMT meer wil aannemen, ook al is het feitelijk correct en vrij logisch (en nee ik verwacht dat poppetjes veranderen daar niets in zou gaan wijzigen).
En als laatste, strenger en daardoor korter klinkt aanlokkelijk, maar we hebben al gezien dat het zelfs met scholen dicht maar tergend traag naar beneden ging de afgelopen maanden, dus dan zou je echt weer terug moeten naar vorig voorjaar. Ik zie daar vrij weinig bereidheid meer toe, dus dan hou je over uitermate streng handhaven, beetje van het niveau waar Spanje ooit mee begonnen is, daar zouden wij dan mee moeten eindigen. Verplicht de nodige weken thuis en alleen af en toe eruit voor een boodschap en hopelijk een vaccinatie. Ik zie je daar de handen niet voor op elkaar krijgen.
Kortom het hangt vooral van de bereidheid van mensen af en ja die kon (/ kun) je ietsjes beïnvloeden door betere communicatie, maar niet niet in de orde van grote die nodig is om flink te dalen.
[
Voor 15% gewijzigd door
gekkie op 12-04-2021 14:30
]