Maar ook dat soort maatregelen zullen van tijdelijke aard zijn, misschien dat er over een jaartje weer zonder bewijs gewinkeld kan worden.jgj82 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:30:
[...]
Het is in Duitsland realiteit. In NRW (Kreis Kleve) mag je alleen winkelen als je een bewijs voor een negatieve test bij je hebt. Ook werken in Nederland alleen met negatieve test etc.
De neusvleugel is voor mij veilig, maar daar zit juist geen slijmvlies maar huid. Aan de bovenkant dicht tegen het tussenschot zit wel altijd wat slijm, als ze daarmee genoegen zouden nemen zonder over het tussenschot heen te gaan zou het al veel schelen voor mejgj82 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:59:
[...]
Ze roeren letterlijk een keer je neusvleugel rond, het gaat alleen om een monster van wat slijmvlies (snot). Ik denk dat ze zelfs een sample van hetgeen wat je ter plekke in een zakdoek snuit al accepteren. Zal het eens vragen donderdag. Ik moet twee maal per week testen vanwege mijn werk. Het was in elk geval een verademing in vergelijk met de twee maal dat ik een PCR test ondergaan heb van de GGD in Nederland.
Ik denk dat het zelfs niet eens zo lang gaat duren. Het gaat vooral om het aantal actieve besmettingen. Zodra dat weer onder de 100 op 100.000 komt is alle poppenkast weer voorbij in Duitsland. En dat hebben ze in december ook gewoon doorgevoerd. En nu weer even niet in onze omgeving (Inzidenz Zahl Nederland is 297 momenteel https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/)XWB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 01:04:
[...]
Maar ook dat soort maatregelen zullen van tijdelijke aard zijn, misschien dat er over een jaartje weer zonder bewijs gewinkeld kan worden.
Dennahz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:12:
Kabinet start pilots toegangstesten (fieldlab).
Aan de ene kant blij dat er weer wat meer kan, maar aan de andere kant is dit niet wat we op lange termijn moeten willen. De derde golf is nu aan het afzwakken en waarschijnlijk bijna klaar. De zomer staat voor de deur.
Moeten we ons de hele zomer bij elk wissewasje laten testen?
Vraag me vooral heel erg af of en wanneer dit nog eens stopt. Het lijkt een gebed zonder eind te worden. Het kabbelt wat voort. Testje hier, testje daar. Maar wanneer ronden we het nou eens af? Of moeten we over 5 jaar nog steeds voor een tripje Efteling een test laten doen en/of vaccinatiebewijs laten zien?
Het gaat dus bij deze fieldlabs niet eens meer of mensen besmet raken tijdens een bezoek aan de zoo of Efteling, maar om te kijken of het proces rond de testmaatschappij goed werkt.Doel van deze nieuwe pilots met toegangstesten is om verder te onderzoeken hoe de inzet van testen werkt voor onder andere de testlogistiek, infrastructuur, ICT en de testbereidheid onder mensen.
Als het zo zou zijn dat dit allemaal wordt afgebroken zodra iedereen zijn prik heeft gehaald ontbreekt de complete logica. Iedereen geprikt is eind juli oid, waarom zou je dan nu voor een periode van 3 maanden dit opzetten?
Het voelt voor mij meer aan als een zoethoudertje om de aandacht af te leiden. Maar ondertussen loopt het prikken al maanden niet erg soepel en dat was toch de enige weg uit dit verhaal volgens Hugo de Jonge?
@XVI hier dus een verse bron voor de 20K+ doden, alleen gaat dit dus over 2020, waarvan 3900 in december alleen. We zitten inmiddels alweer in april, dus je kan wel raden hoe we er nu ongeveer voor staan.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...covid-19-in-december-2020
Na deze periode van afschaling van reguliere zorg en lockdowns ben ik toch wel benieuwd welk percentage er echt overleden is aan covid-19 en welk deel aan de indirecte gevolgen van.BarôZZa schreef op woensdag 7 april 2021 @ 04:42:
@XVI hier dus een verse bron voor de 20K+ doden, alleen gaat dit dus over 2020, waarvan 3900 in december alleen. We zitten inmiddels alweer in april, dus je kan wel raden hoe we er nu ongeveer voor staan.
Doen we dat ook bij griep, hiv en kanker?codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 05:01:
[...]
Na deze periode van afschaling van reguliere zorg en lockdowns ben ik toch wel benieuwd welk percentage er echt overleden is aan covid-19 en welk deel aan de indirecte gevolgen van.
We hebben het over vrij heftige oversterfte tijdens een pandemie. Het is geen rocket science.
Verwijderd
*knip* de claim dat in Nederland mensenrechten geschonden worden is er, natuurlijk, één uit de categorie: extraordinary claims require extraordinary evidence. Zie ook het beleid.https://www.ad.nl/buitenl...r-onderdrukking~a76d7179/
Landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten gebruiken de coronacrisis om onderdrukking verder op te voeren.
[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 08:18 ]
Ik heb nog nooit in een lockdown gezeten vanwege bovengenoemde ziektes, kan mij geen afgeschaalde zorg herinneren en geen situatie die zo veel Nederlanders psychisch geraakt heeft.MikeyMan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:21:
[...]
Doen we dat ook bij griep, hiv en kanker?
We hebben het over vrij heftige oversterfte tijdens een pandemie. Het is geen rocket science.
Het lijkt mij relevant om te kijken welk deel van de oversterfte een indirect gevolg is van corona.
Verwijderd
*knip* zoals duidelijk in de topicwarning staat: feedback over de moderatie in het algemeen mag in het feedback topic en over individuele acties eerst per DM. Daarnaast wordt er gevraagd en verwacht dat je je claims met goede bronnen onderbouwd, direct, en niet pas na een verzoek.
*knip* en kijk toch nog eens zelf naar deze bronnen, dit zijn zeker schrijnende verhalen, maar dit zijn mensen die roepen dat hun rechten geschonden worden, nog steeds geen bewijs dat het zo is. Met dat bewijs en goede onderbouwing mag je die claim maken, maar het is nogal een claim en dan verwachten we gewoon echte betere bronnen.
Bij vragen: DM of feedbacktopic
*knip* en kijk toch nog eens zelf naar deze bronnen, dit zijn zeker schrijnende verhalen, maar dit zijn mensen die roepen dat hun rechten geschonden worden, nog steeds geen bewijs dat het zo is. Met dat bewijs en goede onderbouwing mag je die claim maken, maar het is nogal een claim en dan verwachten we gewoon echte betere bronnen.
Bij vragen: DM of feedbacktopic
[ Voor 74% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 08:33 ]
Maar griep is in principe niet zo dodelijk (tenzij je de FvD-lijn volgt dat Corona een griepje is, dan is griep wel zo dodelijk), kanker is meestal niet besmettelijk, hiv is het besmettingsgevaar zeer laag.codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:12:
[...]
Ik heb nog nooit in een lockdown gezeten vanwege bovengenoemde ziektes, kan mij geen afgeschaalde zorg herinneren en geen situatie die zo veel Nederlanders psychisch geraakt heeft.
Het lijkt mij relevant om te kijken welk deel van de oversterfte een indirect gevolg is van corona.
Corona is dus wel zo dodelijk, is wel besmettelijk, een ondanks alle maatregelen zien we nog steeds op een forse sterfte en gaan we dankzij afgeschaalde zorg ook de komende jaren nog best wat sterfte krijgen omdat er mensen die nu niet-noodzakelijke zorg nodig hebben dat niet kunnen geven. En er zullen best mensen kapot zijn gegaan psychisch, maar dat is allemaal niet met zekerheid te zeggen hoeveel dat er zijn geweest.
Je raakt de spijker op zijn kop, dit zijn slechts zoethoudertjes. Dit voorkomt ook dat de overheid moet toegeven dat ze met buitenlokaties gigantisch de mist in zijn gegaan en star volhouden dat dat zo eng is. Nu is er een tussenweg gevonden zodat we dat en het falen van Mark en Hugo kunnen wegmoffelen.Wolly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 01:55:
[...]
[...]
Het gaat dus bij deze fieldlabs niet eens meer of mensen besmet raken tijdens een bezoek aan de zoo of Efteling, maar om te kijken of het proces rond de testmaatschappij goed werkt.
Als het zo zou zijn dat dit allemaal wordt afgebroken zodra iedereen zijn prik heeft gehaald ontbreekt de complete logica. Iedereen geprikt is eind juli oid, waarom zou je dan nu voor een periode van 3 maanden dit opzetten?
Het voelt voor mij meer aan als een zoethoudertje om de aandacht af te leiden. Maar ondertussen loopt het prikken al maanden niet erg soepel en dat was toch de enige weg uit dit verhaal volgens Hugo de Jonge?
De vaccinatie is de enige uitweg, zoveel is ondertussen wel duidelijk geworden in alle landen waar ze wel hard hebben gewerkt om vaccins te krijgen én deze in de armen te prikken. Maar 1 juli gaan we hier niet halen, niet eens zozeer door de levering maar vooral door het ontzettend slechte beleid van Hugo.
Ze hebben wel door in den haag dat er perspectief moet komen, al hebben ze dat ook maanden vakkundig genegeerd. Door nu een paar flut dingetjes voor april te bedenken hopen ze dat de bevolking nog even koest blijft. De avondklok bijvoorbeeld, dat verschrikkelijke ding waar Mark gelijk weer vanaf wilde maar dat ongetwijfeld vergeten is, is er bijvoorbeeld gewoon nog. Net als het super logische en nuttige verbod op verkoop van alcohol tussen 20:00 en 22:00.
Er wordt nu alles op alles gezet om het falen van Mark en Hugo (en natuurlijk alle andere betrokkenen) weg te moffelen. Alle energie van de tweede kamer gaat nu in formaties zitten, ze vinden het veel belangrijker om nog 4 jaar te regeren. Wij mogen het zelf maar uitzoeken, honderd duizenden vaccins in de vriezer en we doen er amper iets mee.
Als Mark en Rutte echte leiders waren geweest, dan hadden ze afgelopen weekend 14 uur per dag in het Catshuis gezeten met alle betrokken personen om die vaccinaties eindelijk eens goed te regelen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Griepgolf 2018codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:12:
[...]
Ik heb nog nooit in een lockdown gezeten vanwege bovengenoemde ziektes, kan mij geen afgeschaalde zorg herinneren en geen situatie die zo veel Nederlanders psychisch geraakt heeft.
https://www.dvhn.nl/groni...zijn-retour-23075433.htmlDe overbelaste zorg
De spoedeisende hulpen en intensive cares van ziekenhuizen raakten overbelast door de vele grieppatiënten. Terwijl er ook veel ziekmeldingen onder ziekenhuispersoneel waren. Een paar weken geleden moesten enkele ziekenhuizen in het Noorden geplande operaties uitstellen.
Ambulances konden soms niet terecht in het dichtstbijzijnde ziekenhuis en moesten doorrijden naar een andere kliniek. De gezamenlijke ziekenhuizen en ambulancediensten stelden daarom een speciaal beddenmeldpunt in om continu bij te houden waar nog bedden vrij waren.
Waarom wordt er eigenlijk niet getest met het openen van restaurants en terrassen?
Wel dierentuinen en musea, maar naar een restaurant (wat toch kleinschaliger is) mag nog steeds niet?
Een terrasje wat net als de dierentuin in de open lucht is, mag ook nog steeds niet.
En als ze dan aan het testen zijn, ga dan eindelijk ook eens testen of die ellendige mondkapjes nut hebben?
Wel dierentuinen en musea, maar naar een restaurant (wat toch kleinschaliger is) mag nog steeds niet?
Een terrasje wat net als de dierentuin in de open lucht is, mag ook nog steeds niet.
En als ze dan aan het testen zijn, ga dan eindelijk ook eens testen of die ellendige mondkapjes nut hebben?
Mooi. Binnenkort meivakantie en als ons toch gevraagd is in eigen land te blijven hoeven we met z'n allen niet in dat huisje te blijven zitten. Bij wijze van spreken.R0w!N schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:21:
Voorzitter Bruls zegt in mijn ogen qua lichaamstaal en zijn woorden iets te veel dat de terrassen zo te zien binnenkort open gaan!Hij zit nu bij op1
Verder is het hier al ruim besproken als het gaat om die testevenementen

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 07-04-2021 09:03 ]
Geweldigjgj82 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:30:
[...]
Het is in Duitsland realiteit. In NRW (Kreis Kleve) mag je alleen winkelen als je een bewijs voor een negatieve test bij je hebt. Ook werken in Nederland alleen met negatieve test etc.
De test stelt ook niets voor, online te regelen, gratis en de procedure is alsof je een keer oppervlakkig in je neus peutert. Stukken prettiger als een PCR. 20 minuten later heb je een QR code en schriftelijk bewijs in je email waarmee je kan aantonen wanneer je getest bent. No problem for me!

Ik begin meer en meer mijzelf af te vragen of we überhaupt nog wel weer afgaan van al deze maatregelen. Misschien had Rutte toch gelijk toen hij 1 jaar geleden sprak over het Nieuwe Normaal. Zorgelijk....
Do { Ping } while ( LOL )
Zonder geld kan je toch niet winkelen of een ander uitje doen.Shadow_Agent schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:04:
[...]
GeweldigAlleen winkelen met een testbewijs, het moet niet gekker worden. Ook het feit dat dit als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien baart mij meer en meer zorgen. "de test stelt niets voor'. Daar gaat het niet om, het feit is dat je straks niets meer kunt doen straks zonder eerst je te laten testen. Een uitje voor een gezin die het niet breed heeft wordt een no-go. Vertier alleen voor de mensen die nog wat geld over hebben.
Het is je overigens al wel ter ore gekomen dat testen gratis zijn?
Ik ben ook geen voorstander van dit beleid overigens en heb niet de behoefte om mij te laten testen zonder klachten. Ik vind het hele systeem van een negatieve test of een vaccinatiebewijs om te kotsen, het sluit onterecht mensen uit. Wat er nu open gaat moet voor iedereen open gaan, zonder extra voorwaarden. En als dat niet veilig kan met de basismaatregelen, dan moet het niet open gaan.
Tja, dan val je voor mij in de categorie klagers die het zelf ook niet beter weten. We zijn nu precies aan het doen wat jij wilt en dat is zo snel mogelijk alles open en daarbij ook zo snel mogelijk van de maatregelen af.CMD-Snake schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:18:
[...]
Ik vind een tegenvoorstel niet nodig, het enige wat zo meteen telt is het afbouwen en anders moeten ze maar eens eerlijk worden dat het nooit helemaal afgebouwd gaat worden. De meeste steun voor de maatregelen nu gaat er nog vanuit dat het ooit ophoudt, ben benieuwd naar de reactie als we die pleister er in een keer eraf rukken.
Wil je af van de maatregelen zonder dit soort apps/regelingen, zul je simpelweg nog een aantal maanden moeten wachten. Eind zomer verwacht ik dat iedereen pas volledig gevaccineerd is.
[removed]
In een regio ja, hebben we eerder dezelfde problemen gehad waarbij we tot over de landsgrenzen patiënten moesten uitplaatsen? Nee. Houd toch eens op met die vergelijkingen met de griepgolf en accepteer dat dit echt een andere situatie is.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:57:
[...]
Griepgolf 2018
[...]
https://www.dvhn.nl/groni...zijn-retour-23075433.html
Over de angst voor een testmaatschappij: als straks de ziekenhuizen leeg zijn gestroomd en blijven, waarom zou er dan een testmaatschappij moeten blijven. Dat we dat nu doen snap ik wel, maar er is toch geen aanleiding om aan te nemen dat we dat gaan blijven doen? Mijn verwachting is dat dat helemaal niet nodig is.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik vermoed dat er meer volk tevreden wordt gehouden met dierentuinen en stadions dan met een restaurant.FabianGTI schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:00:
Waarom wordt er eigenlijk niet getest met het openen van restaurants en terrassen?
Wel dierentuinen en musea, maar naar een restaurant (wat toch kleinschaliger is) mag nog steeds niet?![]()
Overdrijven is ook een vak.En als ze dan aan het testen zijn, ga dan eindelijk ook eens testen of die ellendige mondkapjes nut hebben?
Mondkapjes zullen samen met het 1,5 meter advies pas als allerlaatste afgeschaft worden verwacht ik. Dus zo rond augustus. Tip, maak je er niet zo druk over want je kan er toch niets aan doen. Er zijn wel ergere dingen op dit moment.
Nou... alles open... met deze tests is alles nog steeds heel beperkt en is m'n lokale zwembad nog gewoon dicht zonder indicatie wanneer deze wel open kan. Om maar een voorbeeld te noemen. De horeca noemen begint wel een beetje saai te worden als voorbeeld.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:11:
[...]
Tja, dan val je voor mij in de categorie klagers die het zelf ook niet beter weten. We zijn nu precies aan het doen wat jij wilt en dat is zo snel mogelijk alles open en daarbij ook zo snel mogelijk van de maatregelen af.
Het vreemde is dat Rutte begin februari nog zei dat testen zonder klachten zinloos is, maar is blijkbaar van mening veranderd. Of hij heeft er geen herinnering meer van. Kan ook.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:08:
Ik ben ook geen voorstander van dit beleid overigens en heb niet de behoefte om mij te laten testen zonder klachten.
Verder heb ik nog liever alles nog dicht dan dit soort halve oplossingen als zoethoudertjes, waarvan de tijdelijkheid onduidelijk is.
[ Voor 36% gewijzigd door RodeStabilo op 07-04-2021 09:15 ]
Ik accepteer van alles, dus dat moet je niet tegen mij zeggen. Ik toon alleen aan dat er in 2018, tijdens een griepgolf, ook zorg afgeschaald werd.The Legend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:11:
[...]
In een regio ja, hebben we eerder dezelfde problemen gehad waarbij we tot over de landsgrenzen patiënten moesten uitplaatsen? Nee. Houd toch eens op met die vergelijkingen met de griepgolf en accepteer dat dit echt een andere situatie is.
Mijn verwachting is hetzelfde, als dadelijk de vaccinatiegraad rond de 60 procent komt kan zo’n beetje alles overboord. Dat zien we in alle landen die dat al gehaald hebben en er ver voorbij zijn. De angst dat we nog jaren zo lopen is wat mij betreft ongegrond en neigt richting complotdenken.Over de angst voor een testmaatschappij: als straks de ziekenhuizen leeg zijn gestroomd en blijven, waarom zou er dan een testmaatschappij moeten blijven. Dat we dat nu doen snap ik wel, maar er is toch geen aanleiding om aan te nemen dat we dat gaan blijven doen? Mijn verwachting is dat dat helemaal niet nodig is.
Ik ben wel tegen een testmaatschappij optuigen voor nog enkele weken tot maximaal 3 maanden, steek liever tijd energie in die vaccins de arm krijgen. Los het probleem op en kap met dat pappen en nat houden.
Ik weet het, beleid is ongeloofwaardig. Helaas.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:13:
[...]
Het vreemde is dat Rutte begin februari nog zei dat testen zonder klachten zinloos is, maar is blijkbaar van mening veranderd. Of hij heeft er geen herinnering meer van. Kan ook.
Hier idem dito. Open het als het kan, en anders niet. Stop met het maken van een tweedeling in de maatschappij die als bonus de wappies als Willem E. en Maurice de H. munitie geeft om hun bagger over Nederland uit te storten.Verder heb ik nog liever alles nog dicht dan dit soort halve oplossingen als zoethoudertjes, waarvan de tijdelijkheid onduidelijk is.
Die paar weekjes zonder dierentuin of stadion kunnen we wel, hoe ruk ik dat persoonlijk ook vind hoor. Ik wil gewoon naar het stadion, maar dan wel met iedereen en niet op basis van onbetrouwbare sneltests en andere voorwaarden.
Het grote probleem is dat je ook een plan B moet hebben voor als blijkt dat er een nieuwe variant komt waardoor de vaccins minder goed werken. Je kunt er op blijven gokken dat het wel meevalt en dat het over een paar maanden echt over is, slimmer is om te bedenken wat je doet als aan het eind van de zomer blijkt dat er een variant weer dekop op steekt. De andere optie is natuurlijk om dan weer terug te gaan naar de lockdown zoals we die nu hebben.Wolly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 01:55:
[...]
[...]
Het gaat dus bij deze fieldlabs niet eens meer of mensen besmet raken tijdens een bezoek aan de zoo of Efteling, maar om te kijken of het proces rond de testmaatschappij goed werkt.
Dat is inderdaad de enige weg om snel terug te gaan naar helemaal normaal. Je kunt hiervoor ook de schuld niet helemaal bij de Jonge leggen. Veel van de problemen zijn ontstaan doordat AZ niet doet wat het beloofd heeft en ook door 'foute' voorlichting van de experts. In eerste instantie wilden die veel te veel zekerheid inbouwen waardoor er heel veel vaccins op voorraad bleven liggen. Dat wordt nu aardig opgelost, maar je ziet wel dat door de AZ-perikelen er een achterstand is ontstaan en ook veel mensen niet gelijk op komen dagen bij de vaccinaties. Daarnaast weet ik niet wie precies verantwoordelijk is dat de GGD goed loopt, maar dat loopt echt voor geen meter. Die weten echt niet waar ze mee bezig zijn en elke medewerker geeft een ander verhaal.Het voelt voor mij meer aan als een zoethoudertje om de aandacht af te leiden. Maar ondertussen loopt het prikken al maanden niet erg soepel en dat was toch de enige weg uit dit verhaal volgens Hugo de Jonge?
Wat er tot nu toe is overleden zal vooral aan covid-19 zijn of iig een direct gevolg ervan. Die doden door uitgestelde zorg zie je pas de komende jaren (b.v. kanker dat te laat is gevonden).codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 05:01:
[...]
Na deze periode van afschaling van reguliere zorg en lockdowns ben ik toch wel benieuwd welk percentage er echt overleden is aan covid-19 en welk deel aan de indirecte gevolgen van.
[removed]
Ja dat snap ik, maar je begrijpt toch ook dat hij dat niet bedoelde. Er zullen vast veel meer voorbeelden te vinden zijn van SEH’s die sloten als gevolg van allerlei omstandigheden, maar niet eerder is er een landelijk coördinatiecentrum patiëntenspreiding opgericht en is er ondanks uitplaatsingen naar Duitsland toch sprake geweest van landelijk afschalen van reguliere zorg. Welke relevantie heeft zo’n opmerking als ‘ja maar in 2018 gebeurde het ook’ als wat er gebeurde feitelijk helemaal niet te vergelijken is met de gevolgen van deze pandemie. Dat stoort me een beetje.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:16:
[...]
Ik accepteer van alles, dus dat moet je niet tegen mij zeggen. Ik toon alleen aan dat er in 2018, tijdens een griepgolf, ook zorg afgeschaald werd.
Eens.[...]
Mijn verwachting is hetzelfde, als dadelijk de vaccinatiegraad rond de 60 procent komt kan zo’n beetje alles overboord. Dat zien we in alle landen die dat al gehaald hebben en er ver voorbij zijn. De angst dat we nog jaren zo lopen is wat mij betreft ongegrond en neigt richting complotdenken.
Ik ben wel tegen een testmaatschappij optuigen voor nog enkele weken tot maximaal 3 maanden, steek liever tijd energie in die vaccins de arm krijgen. Los het probleem op en kap met dat pappen en nat houden.
Ik ben toch malle pietje niet!
Klopt, maar je moet toch ergens beginnen. En pretparken e.d. zijn goed afgesloten en hebben altijd al een ingangscontrole. Het is dus het makkelijkste om te beginnen met daar te kijken hoe het gaat.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:13:
[...]
Nou... alles open... met deze tests is alles nog steeds heel beperkt en is m'n lokale zwembad nog gewoon dicht zonder indicatie wanneer deze wel open kan. Om maar een voorbeeld te noemen. De horeca noemen begint wel een beetje saai te worden als voorbeeld.
Die terrassen zie ik binnenkort trouwens wel open gaan. De burgemeesters beginnen al te klagen, waarna de regering meestal snel volgt. Ik schat dat dat gebeurt zodra er een paar weken mooi weer wordt voorspeld.
De inzichten zijn verandert en daarnaast zijn er nu voldoende testen beschikbaar. Aan het begin dachten ze dat je alleen fatsoenlijk getest kon worden als je klachten had. In de tussentijd is gebleken dat als er een goede reden is om te testen je het virus wel kunt vinden. En doordat er veel meer testen beschikbaar zijn, kun je ook de mensen testen die een heel klein risico hebben dat ze het virus hebben.[...]
Het vreemde is dat Rutte begin februari nog zei dat testen zonder klachten zinloos is, maar is blijkbaar van mening veranderd. Of hij heeft er geen herinnering meer van. Kan ook.
Tja, dat kan en is een keuze. Ik zie liever wat ze nu doen maar daar kun je best een discussie over houden. Ik zou wel liever zien dat ze wat beter zouden communiceren over wat de plannen nu precies zijn.Verder heb ik nog liever alles nog dicht dan dit soort halve oplossingen als zoethoudertjes, waarvan de tijdelijkheid onduidelijk is.
[removed]
Zo doe ik mee aan een test om te kijken of het mogelijk is om te zien aan lichamelijke meetwaarden zoals temp/ademhalingfrequentie ed of het mogelijk is Covid te traceren voor je klachten hebt.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:30:
[...]
De inzichten zijn verandert en daarnaast zijn er nu voldoende testen beschikbaar. Aan het begin dachten ze dat je alleen fatsoenlijk getest kon worden als je klachten had. In de tussentijd is gebleken dat als er een goede reden is om te testen je het virus wel kunt vinden.
Heb een verbouwd zwangerschapsbepalingshorloge om en elke ochtend een vragenlijst
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 07-04-2021 09:45 ]
Met die nieuwe FieldLab Corona testen ben ik heel benieuwd welke impact dat gaat hebben op de stijging van het aantal bevestigde Corona besmettingen.
Je vind altijd wat A-symptomatische patiënten (wat goed is!) in de leeftijdsgroepen waar Corona meer heerst (18-40 jaar kan ik me zo voorstellen) .
Daarnaast is er nog een 0,6-0,9% False Positive marge. Dus als je 100.000 mensen gaat testen in 1 week, komen daar 600 false positives uit...
Dus misschien worden de cijfers eerst weer kunstmatig erger voordat ze beter worden, door aangepast testbeleid?
Je vind altijd wat A-symptomatische patiënten (wat goed is!) in de leeftijdsgroepen waar Corona meer heerst (18-40 jaar kan ik me zo voorstellen) .
Daarnaast is er nog een 0,6-0,9% False Positive marge. Dus als je 100.000 mensen gaat testen in 1 week, komen daar 600 false positives uit...
Dus misschien worden de cijfers eerst weer kunstmatig erger voordat ze beter worden, door aangepast testbeleid?
American Express vraagbaak
Hoe bepalen ze daarmee of je covid hebt? En geen blaasontsteking of blindedarmontsteking? Of wat voor andere infectie dan ook?maartend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:32:
[...]
Zo doe ik mee aan een test om te kijken of het mogelijk is om te zien aan lichamelijke meetwaarden zoals temp/ademhalingfrequentie ed of het mogelijk is Covid te traceren voor je klachten hebt.
Tachypneu en koorts past bij vrijwel elke infectie.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Onderzoek doen naar of er een specifiek patroon herkenbaar is is nieteens heel dom... Geen onderzoek naar dit soort verbanden doen is echter niet slim.Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:34:
[...]
Hoe bepalen ze daarmee of je covid hebt? En geen blaasontsteking of blindedarmontsteking? Of wat voor andere infectie dan ook?
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 07-04-2021 09:37 ]
Daarom doen ze ook dit soort onderzoekenDennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:34:
[...]
Hoe bepalen ze daarmee of je covid hebt? En geen blaasontsteking of blindedarmontsteking? Of wat voor andere infectie dan ook?
[removed]
Waar noem ik het dom dan? Ik vraag hoe ze dan willen bepalen of het covid is?pagani schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:36:
[...]
Onderzoek doen naar of er een specifiek patroon herkenbaar is is nieteens heel dom... Geen onderzoek naar dit soort verbanden doen is echter niet slim.
Een reactie had kunnen zijn: door de testen bij temp >38.0 of tachypneu van ten minste 20 AH per minuut bijvoorbeeld. En indien je negatief test --> huisarts voor verder focusonderzoek
Er zit geen patroon in AH frequentie of koorts. Dat krijg je bij een infectie. En bij vrijwel elke infectie ook. (Net als een tachycardie overigens die weer volgt op je koorts)
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 07-04-2021 09:40 ]
Ik betrap mijzelf er op inderdaad dat ik ook steeds meer "complotdenker" wordtDrardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:16:
Mijn verwachting is hetzelfde, als dadelijk de vaccinatiegraad rond de 60 procent komt kan zo’n beetje alles overboord. Dat zien we in alle landen die dat al gehaald hebben en er ver voorbij zijn. De angst dat we nog jaren zo lopen is wat mij betreft ongegrond en neigt richting complotdenken.
Helemaal mee eens! Maar worden deze fieldlabs dan ook niet misbruikt om het falen omtrent de vaccinatiecampagne te maskeren? Ik kan mij HdJ nog herinneren die helemaal niet blij was met het eerste FL experiment namelijk. Nu ineens schieten ze overal omhoog.Ik ben wel tegen een testmaatschappij optuigen voor nog enkele weken tot maximaal 3 maanden, steek liever tijd energie in die vaccins de arm krijgen. Los het probleem op en kap met dat pappen en nat houden.
Maar goed, wat je zegt. Maak eens werk van het effectief en snel zetten van spuiten, kap met paniekvoetbal over enkele trombose gevallen en maak nu EINDELIJK eens meters. Kijk naar Israel, het VK, de VS. Daar hebben ze de boel wel op orde qua gezette prikken en dalen alle cijfers enorm snel.
Do { Ping } while ( LOL )
Je moet ook elke ochtend een vragenlijst invullen. En verder? Geen idee.Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:34:
[...]
Wat ik hierbij nog vergat, is dat die uitspraak nogal uit zijn verband is gehaald. Gewoon testen voor het testen heeft nog steeds geen nut (of je zou iedere dag of iig om de paar dagen moeten testen). Dus tenzij je werk doet met veel risico (voor jezelf of anderen) gebeurt dat niet. Testen heeft dus zin als je om wat voor reden dan ook verdacht bent (in contact geweest bent met iemand die positief is getest, of zelf klachten hebben), of als je op een bep. dag wilt weten of je besmet bent (dus voor de field-labs). Beide zijn niet van toepassing op Rutte.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:13:
[...]
Dus voor Rutte heeft het inderdaad geen zin om te testen zolang hij geen klachten heeft en niet meer dan 15 minuten in direct contact is geweest met iemand die positief is getest.
[removed]
Heb je iets van een metertje om? Om je AH frequentie te meten en je temperatuur?maartend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:43:
[...]
Je moet ook elke ochtend een vragenlijst invullen. En verder? Geen idee.
Of moet je dit zelf doen? (= onbetrouwbaar omdat je dan focust op je AH). En zelf je temp meten is onbetrouwbaar omdat iedereen in je onderzoekspopulatie dan een andere niet geijkte thermometer gebruikt en onbekend is of die goed gebruikt wordt.
(Genoeg mensen die oraal meten na een kop thee).
Heb een verbouwd zwangerschapsbepalingshorloge om en elke ochtend een vragenlijstDennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:45:
[...]
Heb je iets van een metertje om? Om je AH frequentie te meten en je temperatuur?
Dank voor je uitleg.maartend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:46:
[...]
Heb een verbouwd zwangerschapsbepalingshorloge om en elke ochtend een vragenlijst
@codex kon zich geen enkele keer herinneren dat er zorg afgeschaald werd ivm griep. Het eerste artikel op Google verteld al iets anders.The Legend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:23:
[...]
Ja dat snap ik, maar je begrijpt toch ook dat hij dat niet bedoelde. Er zullen vast veel meer voorbeelden te vinden zijn van SEH’s die sloten als gevolg van allerlei omstandigheden, maar niet eerder is er een landelijk coördinatiecentrum patiëntenspreiding opgericht en is er ondanks uitplaatsingen naar Duitsland toch sprake geweest van landelijk afschalen van reguliere zorg. Welke relevantie heeft zo’n opmerking als ‘ja maar in 2018 gebeurde het ook’ als wat er gebeurde feitelijk helemaal niet te vergelijken is met de gevolgen van deze pandemie. Dat stoort me een beetje.
En als je het artikel had gelezen, dan had je geweten dat er ook toen een centraal meldpunt is ingesteld:
Dat jij het vergelijken vind en dat dat je stoort, dat is heel vervelend voor je. Maar dat doe je helaas toch echt zelf, ik heb namelijk niets vergeleken. Ik heb alleen aangetoond dat er in 2018, tijdens een griepgolf, ook zorg afgeschaald is en er een centraal meldpunt kwam. Voor de rest heb ik geen enkele vergelijking met de huidige situatie gemaakt.Ambulances konden soms niet terecht in het dichtstbijzijnde ziekenhuis en moesten doorrijden naar een andere kliniek. De gezamenlijke ziekenhuizen en ambulancediensten stelden daarom een speciaal beddenmeldpunt in om continu bij te houden waar nog bedden vrij waren.
Heb je een bron voor die percentages, en welke test heb je het over?Stinger_Ventura schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:32:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Er gaat veel fout, eens. Maar dat maakt nog niet dat we verzanden in een land waar de complotdenkers graag aan refereren. En ondanks dat ik vind dat er heel veel fout gaat, en mensen als Mark en Hugo daar ook verantwoordelijk voor houdt, weet ik zeker dat de overheid dit niet doet om ons te pesten. Waarom zouden ze, ze kunnen beter zorgen voor een goed draaiend land, dat levert ze veel meer ‘macht en status’ op.Shadow_Agent schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:39:
[...]
Ik betrap mijzelf er op inderdaad dat ik ook steeds meer "complotdenker" wordtMede ook omdat er zoveel fout gaat en het licht aan de tunnel steeds verder weg komt te liggen ofwel de tunnel steeds weer langer wordt. Het vreet aan mij en aan m'n vrouw. Aan m;n vriendenkring. Ik hoor het steeds meer. Mensen zijn er klaar mee en willen perspectief. In mijn omgeving is ook niemand die snapt waarom er gestopt wordt met AZ bijvoorbeeld. Ze staan, ik ook, te springen om geprikt te worden bij wijze van.
Het is weer erg dom van Hugo dat hij datums en aantallen heeft genoemd, en dat doet hij telkens, en dat het weer niet gehaald wordt. Dat sneeuwt het perspectief onder, het perspectief is dat als we een immuniteit van 60 procent en hoger bereiken (via ziekte of vaccinatie) dat er dan geen probleem meer is. Alles kan open, de zorg kan het aan en de maatregelen kunnen overboord. Dat is niet discutabel, dat is een feit (kijk naar Gibraltar, Israël en de UK).
Ik denk dat ongeveer iedereen er wel klaar mee is, daarin zijn jullie niet uniek. Maar dat is het gemene van laatste loodjes, die wegen altijd het zwaarst. Dat spreekwoord is er niet voor niets.
Daar ben ik van overtuigd. Nu het beleid rondom vaccinatie steeds meer faalt wordt de aandacht bewut afgeleid. Ik zou het veel beter vinden dat Hugo gewoon zijn fouten toegaf en stopte met vals perspectief geven. Richt de aandacht op het verbeteren van het vaccinatiebeleid. En dat we 1 juni niet halen, prima dat kan. Het hele gedoe rondom AZ heeft de overheid ook niet voor gekozen of voorzien. Maar wees dan gewoon eerlijk en zet alles op alles om te zoeken naar een manier om toch zoveel mogelijk prikken te zetten.Helemaal mee eens! Maar worden deze fieldlabs dan ook niet misbruikt om het falen omtrent de vaccinatiecampagne te maskeren? Ik kan mij HdJ nog herinneren die helemaal niet blij was met het eerste FL experiment namelijk. Nu ineens schieten ze overal omhoog.
Oh grappig, dit had ik nog niet gelezen maar haalde het hierboven aanMaar goed, wat je zegt. Maak eens werk van het effectief en snel zetten van spuiten, kap met paniekvoetbal over enkele trombose gevallen en maak nu EINDELIJK eens meters. Kijk naar Israel, het VK, de VS. Daar hebben ze de boel wel op orde qua gezette prikken en dalen alle cijfers enorm snel.
Welke testen zijn gratis?Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:08:
[...]
Zonder geld kan je toch niet winkelen of een ander uitje doen.
Het is je overigens al wel ter ore gekomen dat testen gratis zijn?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Een deel van de mensen hebben geld. Het kon niet worden uitgegeven aan vakanties, uit eten gaan, naar de bioscoop en funshoppen.Shadow_Agent schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:04:
[...]
GeweldigAlleen winkelen met een testbewijs, het moet niet gekker worden. Ook het feit dat dit als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien baart mij meer en meer zorgen. "de test stelt niets voor'. Daar gaat het niet om, het feit is dat je straks niets meer kunt doen straks zonder eerst je te laten testen. Een uitje voor een gezin die het niet breed heeft wordt een no-go. Vertier alleen voor de mensen die nog wat geld over hebben.
Ik begin meer en meer mijzelf af te vragen of we überhaupt nog wel weer afgaan van al deze maatregelen. Misschien had Rutte toch gelijk toen hij 1 jaar geleden sprak over het Nieuwe Normaal. Zorgelijk....
Daar moeten ze volgens goed neolibaristisch groot corporatistisch gebruik wel van af worden geholpen.
Hmmm, misschien eens kijken welk vriendje die commerciële teststraten kan opzetten
Edit: @sylvesterrr , die zijn alleen in April gratis als ik me niet vergis.
[ Voor 3% gewijzigd door Indoubt op 07-04-2021 10:05 ]
Nee. Bij negatief mag je naar binnen en bij positief wordt je geacht naar een normale PCR test te gaan welke een veel lagere false positive marge heeft. En enkel die uitslagen worden gebruikt in de cijfers.Stinger_Ventura schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:32:
Met die nieuwe FieldLab Corona testen ben ik heel benieuwd welke impact dat gaat hebben op de stijging van het aantal bevestigde Corona besmettingen.
Maar al zouden er 600 false positives per week uitkomen, dan doet dat niets in de getallen van dit moment. Per week hebben we nu zo’n 50.000 positieve tests. 600 is dan slechts 1,2 procent. Verwaarloosbaar dus.
De inzichten zijn helemaal niet veranderd tussen februari 2021 en vandaag. Als je geen klachten hebt is testen zinloos, het minieme beetje virus wat je dan mogelijk zou kunnen hebben kan je dan helemaal niet op een zinvolle manier overdragen.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:30:
[...]
De inzichten zijn verandert en daarnaast zijn er nu voldoende testen beschikbaar. Aan het begin dachten ze dat je alleen fatsoenlijk getest kon worden als je klachten had. In de tussentijd is gebleken dat als er een goede reden is om te testen je het virus wel kunt vinden. En doordat er veel meer testen beschikbaar zijn, kun je ook de mensen testen die een heel klein risico hebben dat ze het virus hebben.
Doe anders even een stapje terug, waarom zou je gezonde mensen gaan testen

Maar het lijkt er niet op dat die voldoet aan de eisen die DE aan testbewijzen stelt?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zou je met een bron willen komen ipv je onderbuikgevoelens?Indoubt schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:04:
[...]
Al dat geld gaat naar de aannemers. Mijn badkamer is de afgelopen welen verbouwd. De aannemer gaf aan dat ze nu al tot volgend jaar vol zitten.Indoubt schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:04:
[...]
Een deel van de mensen hebben geld. Het kon niet worden uitgegeven aan vakanties, uit eten gaan, naar de bioscoop en funshoppen.
Daar moeten ze volgens goed neolibaristisch groot corporatistisch gebruik wel van af worden geholpen.
Hmmm, misschien eens kijken welk vriendje die commerciële teststraten kan opzetten
Daarnaast komen er zonnepanelen en nieuwe dakramen in. Het was wel deels begroot maar we hadden wel opeens veel geld over.
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Niemand gaat even vijftig euro pp betalen om een dagje te kunnen winkelen of naar een dierentuin te gaan.Indoubt schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:04:
[...]
Ik vraag me trouwens af of die gratis sneltest ook gebruikt kan worden voor het reizen naar Duitsland.
[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 07-04-2021 10:09 ]
Klopt. En waarom zou dat moeten? Het is enkel bedoeld voor toegang tot Nederlandse evenementen.ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]
Maar het lijkt er niet op dat die voldoet aan de eisen die DE aan testbewijzen stelt?
Tenzij je in de luchtvaart werkt, dan word je al een paar maand gewoon 2 of 3 keer per week getest puur om het testen.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:44:
[...]
Dus tenzij je werk doet met veel risico (voor jezelf of anderen) gebeurt dat niet. Testen heeft dus zin als je om wat voor reden dan ook verdacht bent (in contact geweest bent met iemand die positief is getest, of zelf klachten hebben), of als je op een bep. dag wilt weten of je besmet bent (dus voor de field-labs). Beide zijn niet van toepassing op Rutte.
Het antwoord is eigenlijk al gegeven.
De testen bij de GGD en voor de toegang tot evenementen zijn beide gratis.
Omdat je post waar het over ging over winkelen in DE ging?Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:08:
[...]
Klopt. En waarom zou dat moeten? Het is enkel bedoeld voor toegang tot Nederlandse evenementen.
Naar mijn weten ging het over winkelen in Nederland en heb ik Duitsland nooit genoemd.ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:09:
[...]
Omdat je post waar het over ging over winkelen in DE ging?
Sowieso is er geen enkele noodzaak om te winkelen in Duitsland. Als je dat zo nodig wil doen, dan betaal je maar ergens zelf voor een test.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 07-04-2021 10:11 ]
Ik hoopte van wel. Moet op doorreis door Duitsland. Ben niet eens van plan te stoppen (ok, een plasje als het echt moet, maar dan langs de kant tegen een boom)Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:08:
[...]
Klopt. En waarom zou dat moeten? Het is enkel bedoeld voor toegang tot Nederlandse evenementen.
Winkelen in DE is voor mij geen noodzaak, een uitje in DE komt toch verdomd dicht bij noodzaak in de buurt. Tenminste, als ik m'n schoonfamilie en/of partner uberhaupt wil kunnen zien.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:11:
[...]
Naar mijn weten ging het over winkelen in Nederland en heb ik Duitsland nooit genoemd.
Sowieso is er geen enkele noodzaak om te winkelen in Duitsland. Als je dat zo nodig wil doen, dan betaal je maar ergens zelf voor een test.
De (goede) aannemers zitten de afgelopen vijf jaar al een jaar vooruit vol, dat heeft weinig met Corona en het hebben van geld te maken (anders dan dat er na een periode van financiële crisis altíjd een run is op aannemers)TrailBlazer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]
Al dat geld gaat naar de aannemers. Mijn badkamer is de afgelopen welen verbouwd. De aannemer gaf aan dat ze nu al tot volgend jaar vol zitten.
Daarnaast komen er zonnepanelen en nieuwe dakramen in. Het was wel deels begroot maar we hadden wel opeens veel geld over.
Doorreis hoef je vziw geen testresultaat te kunnen tonen.maartend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:12:
[...]
Ik hoopte van wel. Moet op doorreis door Duitsland. Ben niet eens van plan te stoppen (ok, een plasje als het echt moet, maar dan langs de kant tegen een boom)
Dan hoef je sowieso geen test te hebben.maartend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:12:
[...]
Ik hoopte van wel. Moet op doorreis door Duitsland. Ben niet eens van plan te stoppen (ok, een plasje als het echt moet, maar dan langs de kant tegen een boom)
Sinds afgelopen maandag wel. Maar dan weer niet alle deelstaten.ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:14:
[...]
Doorreis hoef je vziw geen testresultaat te kunnen tonen.

Ik had hiervoor al een andere post gemaakt. Je moet testen als je een reden hebt om te testen. Die redenen zijn meestal contact met iemand die positief is getest en zelf klachten. Maar er zijn ook beroepen waarbij het standaard wordt gedaan om zeker te zijn dat je niet besmettelijk bent. Daar komt nu dus bij dat ze die test ook willen doen op plekken waar veel mensen bij elkaar komen om te voorkomen dat er besmettelijke mensen tussen staan.Wolly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]
De inzichten zijn helemaal niet veranderd tussen februari 2021 en vandaag. Als je geen klachten hebt is testen zinloos, het minieme beetje virus wat je dan mogelijk zou kunnen hebben kan je dan helemaal niet op een zinvolle manier overdragen.
Doe anders even een stapje terug, waarom zou je gezonde mensen gaan testen
Dat zonder klachten testen zinloos is, is trouwens wel een verandert inzicht (maar dat was al eerder). Dit is precies de reden waarom de quarantaine van 10 naar 5+negatieve test is gegaan. Dus als je het virus bij je draagt, maar zelf geen klachten hebt, kan het wel gedetecteerd worden.
[removed]
Dat geldt voor mij ook. Al ga ik op dit moment niet naar mijn schoonfamilie toe ivm de hele situatie.ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:13:
[...]
Winkelen in DE is voor mij geen noodzaak, een uitje in DE komt toch verdomd dicht bij noodzaak in de buurt. Tenminste, als ik m'n schoonfamilie en/of partner uberhaupt wil kunnen zien.
In dat geval zal je dus of het risico moeten nemen dat een GGD uitslag voldoende is (zwager kwam daarmee weg afgelopen week) of ergens commercieel testen. Je hebt ook andere kosten, die worden ook niet vergoed.
Maar het lijkt mij zeer logisch dat de Nederlandse maatschappij niet opdraait voor jouw persoonlijke kosten. We betalen ook niet je benzine of versleten banden.
Dat is toch juist gedaan omdat je daar veel in contact komt met mensen en daarnaast grote afstanden reist (dus potentieel een verre/snelle verspreiding van het virus)?Fly-guy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:08:
[...]
Tenzij je in de luchtvaart werkt, dan word je al een paar maand gewoon 2 of 3 keer per week getest puur om het testen.
[removed]
jadjong schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:16:
[...]
Sinds afgelopen maandag wel. Maar dan weer niet alle deelstaten.
https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitslandUitzonderingen:
Mensen die op doorreis zijn naar een ander land, naar een Duitse luchthaven en vrachtwagenchauffeurs die minder dan 72 uur in Duitsland verblijven zijn vrijgesteld van de testplicht.
Duurt het verblijf of de doorreis in Duitsland minder dan 24 uur? Dan is er ook geen registratieplicht.
Ik heb ook een beetje de indruk dat die testsamenleving er nu heel snel doorheen wordt gedrukt als manier om de coronasteun weg te kunnen bezuinigen. Zo van, je mag toch open? Geen recht meer op steun, dat je onder onze voorwaarden niet rendabel kan draaien is ons probleem niet, pas je businessmodel maar aan.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:30:
[...]
Klopt, maar je moet toch ergens beginnen. En pretparken e.d. zijn goed afgesloten en hebben altijd al een ingangscontrole. Het is dus het makkelijkste om te beginnen met daar te kijken hoe het gaat.
Die terrassen zie ik binnenkort trouwens wel open gaan. De burgemeesters beginnen al te klagen, waarna de regering meestal snel volgt. Ik schat dat dat gebeurt zodra er een paar weken mooi weer wordt voorspeld.
Sowieso zullen er niet veel mensen warm lopen voor evenementen met testen EN anderhalve meter of mondkapjes. Het zal dan een vervanging moeten zijn, groen licht is ook volle bak los kunnen, niet de situatie van afgelopen zomer met nog strengere voorwaarden.
[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 07-04-2021 10:22 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Kosten die niet gemaakt hadden hoeven te worden als mensen zich een beetje aan de regels hielden? En waarom dan geen betaalde commerciële test voor die evenementen, of wordt die volledig betaald door de betreffende organisaties?Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:18:
[...]
Dat geldt voor mij ook. Al ga ik op dit moment niet naar mijn schoonfamilie toe ivm de hele situatie.
In dat geval zal je dus of het risico moeten nemen dat een GGD uitslag voldoende is (zwager kwam daarmee weg afgelopen week) of ergens commercieel testen. Je hebt ook andere kosten, die worden ook niet vergoed.
Maar het lijkt mij zeer logisch dat de Nederlandse maatschappij niet opdraait voor jouw persoonlijke kosten. We betalen ook niet je benzine of versleten banden.
*knip* constructief graagThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:20:
[...]
Kosten die niet gemaakt hadden hoeven te worden als mensen zich een beetje aan de regels hielden? En waarom dan geen betaalde commerciële test voor die evenementen, of wordt die volledig betaald door de betreffende organisaties?
Overigens kan je proberen het bonnetje bij de Duitse overheid in te dienen, die maken de regels voor Duitsland en niet wij.
Wat betreft de evenementen in Nederland, de overheid heeft ervoor gekozen om het op deze manier op te lossen met gratis testen.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 10:49 ]
Zijn er al geluiden dat de BSO weer open mag? Mijn opvangorganisatie heeft onlangs laten weten dat ze pas twee maanden na opening van de BSO terugbetaling gaan doen van teveel betaalde kosten.
Ondanks dat betalen we maar netjes door maar ik mag er nog steeds geen gebruik van maken. Maar dit heeft wel z'n grens inmiddels bereikt

Ondanks dat betalen we maar netjes door maar ik mag er nog steeds geen gebruik van maken. Maar dit heeft wel z'n grens inmiddels bereikt

Welke grens heeft het bereikt?RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:26:
Zijn er al geluiden dat de BSO weer open mag? Mijn opvangorganisatie heeft onlangs laten weten dat ze pas twee maanden na opening van de BSO terugbetaling gaan doen van teveel betaalde kosten.![]()
Hiervoor ben ik ook bang, al gebeurt dat zonder de testen ook al lang. Wat dat betreft zou de hele top van de belastingdienst op moeten zouten en plaats maken voor mensen die wel nadenken en niet alleen bezig zijn met alles zo moeilijk mogelijk te maken. Er is daar heel veel winst te behalen door juist wat minder streng te controleren en reageren. Maar dat is een andere discussie, dat staat los van corona en is een algeheel probleem.Stoney3K schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:20:
[...]
Ik heb ook een beetje de indruk dat die testsamenleving er nu heel snel doorheen wordt gedrukt als manier om de coronasteun weg te kunnen bezuinigen. Zo van, je mag toch open? Geen recht meer op steun, dat je onder onze voorwaarden niet rendabel kan draaien is ons probleem niet, pas je businessmodel maar aan.
Als je naar de fieldlabs tot nu toe kijkt is dat ook gericht op testen om juist meer vrijheid te geven. Of dat ook daadwerkelijk kan zal juist uit de testen moeten komen.Sowieso zullen er niet veel mensen warm lopen voor evenementen met testen EN anderhalve meter of mondkapjes. Het zal dan een vervanging moeten zijn, groen licht is ook volle bak los kunnen, niet de situatie van afgelopen zomer met nog strengere voorwaarden.
[removed]
Nee, dat wordt pas volgende week op zijn vroegst bekend.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:26:
Zijn er al geluiden dat de BSO weer open mag? Mijn opvangorganisatie heeft onlangs laten weten dat ze pas twee maanden na opening van de BSO terugbetaling gaan doen van teveel betaalde kosten.![]()
Doel je op de extra kosten boven de maximale uurprijs van de overheid? Dat zijn toch geen significante kosten? Hier gaat dat om nog geen tientje per maand. De echte tegemoetkoming regelt de overheid via de SVB (net als in de eerste lockdown) en die gaan pas rekenen en betalen na einde sluiting. Dat gaat om vele maken meer geld, afhankelijk van je inkomen.
Flexibiliteit omdat de baas ook in de middag productiviteit verwacht?
Financieel omdat je honderden euro's blijft betalen voor een niet af te nemen dienst maarja. Je moet toch werken dus maar een losse oppas zoeken en betalen?
Frustratie? Kdv wel open, scholen open, bso die in de school zit moet dicht.
Kan er nog wel een paar bedenken.
Dat ik het niet meer acceptabel vind dat ik voor een dienst moet betalen die ik niet af mag nemen. Heb al die tijd me netjes aan de regels gehouden en 0,0 gebruik gemaakt van (nood)opvang.
Normaal gesproken zou ik die opzeggen maar dan ga je het verhaal krijgen 'dat je je plekje kwijtraakt' en uiteraard gezeur krijgt met de belastingdienst zo'n tijdelijke opzegging van mijn kant.
Als dit gewone ondernemers zijn zou ik meer solidair zijn (als je vraag dat wilde uitlokken) maar dit is gewoon een vrij grote kinderopvangorganisatie.
Ik eet er geen boterham minder om, maar dat is besides the point. Het voelt niet lekker dat ik moet doorbetalen voor een dienst die ik niet af mag nemen en dan nemen ze ook nog eens lekker de tijd om iets terug te betalen. Verder meende ik me te herinneren dat bij de vorige lockdown het om iets meer dan een paar tientjes ging btw.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:31:
Doel je op de extra kosten boven de maximale uurprijs van de overheid? Dat zijn toch geen significante kosten?
Het SVB neemt overigens ook ruim de tijd.
[ Voor 30% gewijzigd door RodeStabilo op 08-04-2021 08:28 ]
Ik denk dat je je daarin stevig vergist. Het overgrote deel van Nederland heeft geen moeite met de mondkapjes of 1,5 meter. Zeker niet als je dan iets leuks kan gaan doen.Stoney3K schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:20:
[...]
Sowieso zullen er niet veel mensen warm lopen voor evenementen met testen EN anderhalve meter of mondkapjes. Het zal dan een vervanging moeten zijn, groen licht is ook volle bak los kunnen, niet de situatie van afgelopen zomer met nog strengere voorwaarden.
Afgelopen september ben ik 2 keer in het stadion geweest, er was toen geen mondkapjesplicht maar wel 1,5 meter. Zeker 30 procent van de bezoekers had toen al vrijwillig een mondkapje op (mijzelf inclusief) bij binnenkomst/weggaan en toiletbezoek.
De reden die door de overheid gegeven werd, was dat men de invoer van buitenslandse varianten wel tegengaan.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:19:
[...]
Dat is toch juist gedaan omdat je daar veel in contact komt met mensen en daarnaast grote afstanden reist (dus potentieel een verre/snelle verspreiding van het virus)?
Op zich een mooi doel, maar hoe ze het willen oplossen is niet effectief, en mijns inziens, testen puur om het testen.
Veel vluchten beslaan een tijdsperiode van minder dan 48 uur. Dat wil zeggen, op maandag ochtend begint de dienst (in Nederland), je komt maandag avond/nacht aan op bestemming. Steenslag middag/avond begint de dienst op bestemming en woensdag ochtend eindig je weer in Nederland.
Voor en na elke vlucht moet je getest worden.
Al met al ben je vaak nog geen 48 uur weg geweest, met als limiet die de overheid heeft ingesteld van 72 uur.
In het erg onwaarschijnlijke geval (overheid stelt zelf dat besmettingen aan boord zelden voorkomen) dat je aan boord bij vertrek besmet raakt met een buitenlandse variant, is er dus nog geen 48-72 uur verstreken tussen besmetting en test.
In het geval van besmetting op bestemming, waar isolatie in je hotel/op de kamer gemeengoed is, wordt die periode wel heel kort.
Volgens mij is men het er wel over eens dat zo'n periode te kort is om een test positief uit te laten slaan.
Het originele plan was overigens om de bemanning voor vertrek op bestemming te testen, wat de periode uiteraard nog veel korter maakt.
Dat maakt dat de test bij aankomst in Nederland dus vrij nutteloos is, iets wat ook naar voren komt in de getallen. Na 63.000 tests die afgenomen zijn, zijn er ongeveer 50 positieve uitslagen, een percentage van 0.08 procent.
Een percentage wat geheel binnen de marge van vals positieve uitslagen kan vallen.
Als de reden het tegengaan van invoer van buitenslandse varianten de reden is, dan is een test voor het begin van de dienst in Nederland uiteraard helemaal nutteloos, als je al positief bent, is het al ingevoerd.
Al met al worden elke dag 1.100 mensen getest zonder klachten, zonder toegevoegde waarde en zonder significante resultaten.
Dat noem ik testen puur voor het testen.
Ondanks dat ik het helemaal eens ben met je punten en ze ook helemaal snap, is deze laatste natuurlijk wel logisch. Bij Kdv en scholen gaat het om klassen en dus een beperkte groep. Bij de bso krijg je allerlei klassen door elkaar waardoor het risico dat het zich verspreid over meerdere klassen/de hele school veel groter is. En de kinderen uit de verschillende klassen gescheiden houden werkt natuurlijk niet omdat je dan voor elk kind een aparte leraar/oppas nodig hebt.Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:32:
[...]
Flexibiliteit omdat de baas ook in de middag productiviteit verwacht?
Financieel omdat je honderden euro's blijft betalen voor een niet af te nemen dienst maarja. Je moet toch werken dus maar een losse oppas zoeken en betalen?
Frustratie? Kdv wel open, scholen open, bso die in de school zit moet dicht.
Maar zeker het door moeten betalen voor niet geleverde diensten is echt waardeloos. Zeker omdat ze aangeven dat je het achteraf wel terugkrijgt
[removed]
Mooi, want dat hoef je ook niet. Goed geregeld in Nederland! Zogauw bekend is wanneer de BSO weer open gaat dan zal de SVB aan het rekenen gaan en snel zorgen dat je de vergoeding ontvangt waar je recht op hebt.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:35:
[...]
Dat ik het acceptabel vind dat ik voor een dienst moet betalen die ik niet af mag nemen. Heb al die tijd me netjes aan de regels gehouden en 0,0 gebruik gemaakt van (nood)opvang.
Iets met lusten en lasten.Normaal gesproken zou ik die opzeggen maar dan ga je het verhaal krijgen 'dat je je plekje kwijtraakt' en uiteraard gezeur krijgt met de belastingdienst zo'n tijdelijke opzegging van mijn kant.
En dat is ook gewoon een normale commerciële onderneming toch?Als dit gewone ondernemens zijn zou ik meer solidair zijn (als je vraag dat wilde uitlokken) maar dit is gewoon een vrij grote kinderopvangorganisatie.
Hoe logisch dat laatste ook klinkt. Dan krijgen we toeslagenaffaire 2.0. Ook niet wenselijk.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:37:
[...]
Ondanks dat ik het helemaal eens ben met je punten en ze ook helemaal snap, is deze laatste natuurlijk wel logisch. Bij Kdv en scholen gaat het om klassen en dus een beperkte groep. Bij de bso krijg je allerlei klassen door elkaar waardoor het risico dat het zich verspreid over meerdere klassen/de hele school veel groter is. En de kinderen uit de verschillende klassen gescheiden houden werkt natuurlijk niet omdat je dan voor elk kind een aparte leraar/oppas nodig hebt.
Maar zeker het door moeten betalen voor niet geleverde diensten is echt waardeloos. Zeker omdat ze aangeven dat je het achteraf wel terugkrijgtStop dan gewoon die betalingen, scheelt ook weer heel veel terugbetalingen.
Het zou wel sieren als de SVB bijvoorbeeld elke 3 maanden een tussentijdse betaling doet. Nu krijg je vanaf half december gewoon niks en mag je wel betalen. Denk dat er meer good will komt op die manier.
Ook kdv krijgt nog geen compensatie omdat de BSO nog dicht is.
Dat ligt maar net aan de situatie. Als je gaat winkelen of in een theater/stadion met vaste zitplastsen, dan is die anderhalve meter niet zo'n probleem. Op een festival met volke dansvloeren voor de mainstage wil je gewoon niet daarover na hoeven denken.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:35:
[...]
Ik denk dat je je daarin stevig vergist. Het overgrote deel van Nederland heeft geen moeite met de mondkapjes of 1,5 meter. Zeker niet als je dan iets leuks kan gaan doen.
Bij een verplichting tot mondkapjes en anderhalve meters is een test vooraf niet nodig.
Die festivals komen er niet voorlopig, dus niet relevant toch?Stoney3K schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:39:
[...]
Dat ligt maar net aan de situatie. Als je gaat winkelen of in een theater/stadion met vaste zitplastsen, dan is die anderhalve meter niet zo'n probleem. Op een festival met volke dansvloeren voor de mainstage wil je gewoon niet daarover na hoeven denken.
Helaas nog wel blijkbaar.Bij een verplichting tot mondkapjes en anderhalve meters is een test vooraf niet nodig.
Je hebt gelijk. Eerder was daar sprake van maar de kamer heeft de Jonge teruggefloten. Nu zijn de testen voorlopig gratis.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]
Zou je met een bron willen komen ipv je onderbuikgevoelens?
Ja. en nu lopen we het risico dat ouders die menen in een spagaat te zitten hierdoor hun kroost naar hun (kwetsbare) ouders gaan sturen als opvangalternatief. Gebeurde al massal pre-corona en zal hierdoor niet beter zijn geworden.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:37:
En de kinderen uit de verschillende klassen gescheiden houden werkt natuurlijk niet omdat je dan voor elk kind een aparte leraar/oppas nodig hebt.
Ik vraag me daardoor serieus af wat nu de echte winst van zoiets is.
Die affaire is juist vooral veroorzaakt door de belastingdienst en juist door dit soort bureaucratisch gedoe. Wat mij dit vooral laat zien is dat ze niets geleerd hebben en dat dat voorlopig ook niet gaat veranderen.Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:39:
[...]
Hoe logisch dat laatste ook klinkt. Dan krijgen we toeslagenaffaire 2.0. Ook niet wenselijk.
Ik zeg ook niet zozeer dat het aan de bso ligt, maar wel aan het hele gedoe eromheen. Het laat gewoon weer zien dat het hele toeslagenstelsel heel slecht in elkaar zit. Ik ben dan ook benieuwd of de komende regering dat ook echt aan gaat pakken. Maar ik heb er een hard hoofd in.Het zou wel sieren als de SVB bijvoorbeeld elke 3 maanden een tussentijdse betaling doet. Nu krijg je vanaf half december gewoon niks en mag je wel betalen. Denk dat er meer good will komt op die manier.
Ook kdv krijgt nog geen compensatie omdat de BSO nog dicht is.
[removed]
Dat kan niet, dan kan de kinderopvangorganisatie direct de deuren sluiten.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:37:
[...]
Maar zeker het door moeten betalen voor niet geleverde diensten is echt waardeloos. Zeker omdat ze aangeven dat je het achteraf wel terugkrijgtStop dan gewoon die betalingen, scheelt ook weer heel veel terugbetalingen.
De terugbetaling bestaat uit 2 delen. Enerzijds een vergoeding voor de hogere uurprijs dan de overheid vergoedt, deze wordt door de kinderopvang betaald en anderzijds het stuk waar je normaal geen vergoeding voor krijgt, dat loopt via de SVB.
Dus je hebt de keuze uit 2 kwaden. Welke beter is weet ik ook niet, maar ik snap wel dat de regels zo zijn zoals ze nu zijn. Krijg je besmettingen op de bso zit de hele school thuis met nog veel meer kinderen die her en der bij ouderen zitten.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:42:
[...]
Ja. en nu lopen we het risico dat ouders die menen in een spagaat te zitten hierdoor hun kroost naar hun (kwetsbare) ouders gaan sturen als opvangalternatief. Gebeurde al massal pre-corona en zal hierdoor niet beter zijn geworden.
Ik vraag me daardoor serieus af wat nu de echte winst van zoiets is.
En uiteindelijk is het grootste probleem natuurlijk dat de werkgevers niet aangepakt worden en nog steeds verplichten dan mensen op het werk komen. Ondanks dat er heel veel banen zijn waarbij dat helemaal niet nodig is.
[removed]
Was die testsamenleving er niet juist om festivals weer mogelijk te maken? Dat we meer kunnen dan afgelopen zomer? Niet om de vrijheid die iedereen vorig jaar had, onder voorwaarden terug te geven aan de mensen die het geld ervoor hebben en het ongemak geen punt vinden?Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:40:
[...]
Die festivals komen er niet voorlopig, dus niet relevant toch?
Het begint er steeds meer uit te zien dat we straks een maatschappij krijgen waar het en-en-en is, dus en een vaccinatiepaspoort, en testen aan de deur, en binnen de deur anderhalve meter en mondkapjes. Zonder uitzicht op wanneer het eindelijk een keer echt klaar is.
Leuk vooruitzicht van het 'nieuwe normaal'. En schijnbaar wordt het in dit topic door sommigen te vuur en te zwaard verdedigd.
Afhankelijk van het aantal uren en aantal kinderen kan dat bedrag natuurlijk verschillen. Hoeveel het in jouw geval is weet ik niet, hier is het nog geen 10 euro per maand.RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:35:
[...]
[...]
Ik eet er geen boterham minder om, maar dat is besides the point. Het voelt niet lekker dat ik moet doorbetalen voor een dienst die ik niet af mag nemen en dan nemen ze ook nog eens lekker de tijd om iets terug te betalen. Verder meende ik me te herinneren dat bij de vorige lockdown het om iets meer dan een paar tientjes ging btw.
Het SVB neemt overigens ook ruim de tijd.
Maar het grootste deel zal via de SVB gaan. En die waren de vorige keer ook vrij snel na heropening van de opvang.
@Fly-guy Ik dacht dat de regels wat versoepeld waren voor de terugvlucht? Voor de heenvlucht vind ik de test nl. wel logisch omdat je zeker wilt weten dat de crew niet besmettelijk is.
[removed]
Same here. En wat zien we in de praktijk?RodeStabilo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:26:
1) De noodBSO is open, waar in elke klas wel 2-3 kindjes zitten. Die mixen wel en komen ook gewoon in de klas terecht. Waarom mag de andere helft dan niet?
2) Opa's en oma's gaan nu oppassen, terwijl zij een veel kwetsbaarder gestel hebben dan een BSO-leidster van 35.
Het bedrag wat bij een derde uitstaat? Straks hebben we grofweg van half december tot half mei vooruit betaald. En het terugbetalen is ca. 2 maanden na einde lockdown, dus ergens in de zomervakantie mag je hopelijk je geld terugkrijgen. En hier telt ook nog eens dat ze starten met vooruit betalen van de opvang ipv de 20e van de maand, dus binnenkort hebben we een 'dubbele' maand qua kosten.
Daar zit ~2 maanden tussen.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
[...]
Mooi, want dat hoef je ook niet. Goed geregeld in Nederland! Zogauw bekend is wanneer de BSO weer open gaat dan zal de SVB aan het rekenen gaan en snel zorgen dat je de vergoeding ontvangt waar je recht op hebt.
Iets met ervaring. Ik zou eigenlijk een dag minder BSO willen, maar als ik zoiets ga aanpassen, dan weet je vrijwel zeker dat er ergens een overheidscomputer gaat roken. De SVB voert uit, terwijl de Belastingdienst de normale organisatie is. What could go wrong?[...]
Iets met lusten en lasten.
[...]
En dat is ook gewoon een normale commerciële onderneming toch?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Over 3 maanden zijn al die dingen overboord, hooguit een vaccinatiepaspoort voor grote (indoor) evenementen. Al heb ik de hoop dat die nonsens ook niet doorgaat.Stoney3K schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:46:
[...]
Was die testsamenleving er niet juist om festivals weer mogelijk te maken? Dat we meer kunnen dan afgelopen zomer? Niet om de vrijheid die iedereen vorig jaar had, onder voorwaarden terug te geven aan de mensen die het geld ervoor hebben en het ongemak geen punt vinden?
Het begint er steeds meer uit te zien dat we straks een maatschappij krijgen waar het en-en-en is, dus en een vaccinatiepaspoort, en testen aan de deur, en binnen de deur anderhalve meter en mondkapjes. Zonder uitzicht op wanneer het eindelijk een keer echt klaar is.
Leuk vooruitzicht van het 'nieuwe normaal'. En schijnbaar wordt het in dit topic door sommigen te vuur en te zwaard verdedigd.
Ik zal nooit een nieuw normaal verdedigen. We zitten nu in een tijdelijk of aangepast normaal, maar we keren gewoon weer terug naar normaal. Iedereen die iets anders beweerd moet nodig eens naar de geschiedenis gaan kijken en andere landen.
Erg snel dus voor de overheid. Vorige keer verliep ook snel en soepel.
In een normale situatie is zo’n aanpassing appeltje eitje. Ik zou nu vooral even wachten tot alles weer open is en de SVB de betaling geregeld heeft. Dan zijn we weer in de normale situatie en is de kans dat een wijziging mis loopt een stuk kleiner.Iets met ervaring. Ik zou eigenlijk een dag minder BSO willen, maar als ik zoiets ga aanpassen, dan weet je vrijwel zeker dat er ergens een overheidscomputer gaat roken. De SVB voert uit, terwijl de Belastingdienst de normale organisatie is. What could go wrong?
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 07-04-2021 10:51 ]
3 maanden, met al die tegenslagen bij het vaccineren, ik zet mijn hoop niet meer eerder dan eind dit jaar.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:49:
[...]
Over 3 maanden zijn al die dingen overboord, hooguit een vaccinatiepaspoort voor grote (indoor) evenementen. Al heb ik de hoop dat die nonsens ook niet doorgaat.
Ik zal nooit een nieuw normaal verdedigen. We zitten nu in een tijdelijk of aangepast normaal, maar we keren gewoon weer terug naar normaal. Iedereen die iets anders beweerd moet nodig eens naar de geschiedenis gaan kijken en andere landen.

Maar die mix is er al, de noodopvang voor vitale beroepen (en daar is men liberaal mee...) is wel actief, ook als BSO. Dus die komen ook weer in de klas terecht.redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:46:
[...]
Dus je hebt de keuze uit 2 kwaden. Welke beter is weet ik ook niet, maar ik snap wel dat de regels zo zijn zoals ze nu zijn. Krijg je besmettingen op de bso zit de hele school thuis met nog veel meer kinderen die her en der bij ouderen zitten.
En uiteindelijk is het grootste probleem natuurlijk dat de werkgevers niet aangepakt worden en nog steeds verplichten dan mensen op het werk komen. Ondanks dat er heel veel banen zijn waarbij dat helemaal niet nodig is.
10 euro per maand?! Dan snap ik de laconieke houding wel. Doe je een middag per maand ofzo? Of heb je minimuminkomen waardoor je 96% vergoed krijgt? Wij betalen ca 300-350 per maand netto vooruit. De teller staat dus al op 1.500+ euro straks en die komt dan ooit in tranches weer binnen. Ik heb de BSO al gevraagd het overschot terug te betalen boven het max. uurtarief, maar daar willen ze nog niet aan. Ik snap ook niet zo goed waarom dit niet gewoon maandelijks doorlopend kan, nu lopen bedragen enorm op.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:47:
[...]
Afhankelijk van het aantal uren en aantal kinderen kan dat bedrag natuurlijk verschillen. Hoeveel het in jouw geval is weet ik niet, hier is het nog geen 10 euro per maand.
Maar het grootste deel zal via de SVB gaan. En die waren de vorige keer ook vrij snel na heropening van de opvang.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is inderdaad het idee, vooraf testen en dan wel festivals te houden. Of dat haalbaar is moeten de testen die ze nu doen uitwijzen.Stoney3K schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:46:
[...]
Was die testsamenleving er niet juist om festivals weer mogelijk te maken? Dat we meer kunnen dan afgelopen zomer? Niet om de vrijheid die iedereen vorig jaar had, onder voorwaarden terug te geven aan de mensen die het geld ervoor hebben en het ongemak geen punt vinden?
Waarom vind je dat er steeds meer naar uitzien? Als ik naar de fieldlabs kijk zijn ze juist vooral gericht op testen en dan vrijheid na de deur. Dat uitzicht is er wel, daarvoor moeten de besmettingen ver omlaag en de vaccinatiegraad omhoog. Maar een precieze datum zul je inderdaad niet krijgen omdat niemand weet wanneer we dat punt hebben berijkt.Het begint er steeds meer uit te zien dat we straks een maatschappij krijgen waar het en-en-en is, dus en een vaccinatiepaspoort, en testen aan de deur, en binnen de deur anderhalve meter en mondkapjes. Zonder uitzicht op wanneer het eindelijk een keer echt klaar is.
Jij pakt alles negatief, ook al is er niets dat erop wijst dat het die kant op gaat. Dat wil niet zeggen dat we het met alles wat er gebeurt eens zijn, maar zo zwart als jij het ziet is ook niet nodig. Als je ziet wat ik post zul je ook zien dat ik her en der best commentaar op het beleid heb. Het is echter niet zo dat de regering vooral bezig is om alles zo lang mogelijk te laten duren.Leuk vooruitzicht van het 'nieuwe normaal'. En schijnbaar wordt het in dit topic door sommigen te vuur en te zwaard verdedigd.
[removed]
Weet ik, maar het slaat natuurlijk nergens op dat dat niet fatsoenlijk geregeld is. Het gaat hier grotendeels om overheidsdiensten en ik weet dat dat in de praktijk just het probleem is, maar slecht is het wel.Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:44:
[...]
Dat kan niet, dan kan de kinderopvangorganisatie direct de deuren sluiten.
De terugbetaling bestaat uit 2 delen. Enerzijds een vergoeding voor de hogere uurprijs dan de overheid vergoedt, deze wordt door de kinderopvang betaald en anderzijds het stuk waar je normaal geen vergoeding voor krijgt, dat loopt via de SVB.
[removed]
Klopt, alleen is dat natuurlijk wel kleinschaliger (maar het maakt het niet minder logisch). Maar wederom is hier de vraag hoe je het anders wilt doen. Je wilt ten slotte wel opvang voor de vitale beroepen hebben zodat dat door kan blijven gaan. Maar voor ieder kind aparte opvang is niet haalbaar. Je moet dus een compromis kiezen.Señor Sjon schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
[...]
Maar die mix is er al, de noodopvang voor vitale beroepen (en daar is men liberaal mee...) is wel actief, ook als BSO. Dus die komen ook weer in de klas terecht.
Het voornaamste dat ik hier fout vind gaan is dat de regering niet duidelijker maakt welke beroepen nu echt vitaal zijn. Waarom gaat dat niet via de gemeente? Nu kan iedereen zeggen dat hij een vitaal beroep heeft, de werkgever schrijft graag een brief hiervoor en de scholen zijn verplicht de kinderen dan op te vangen
[removed]
Verstandig, dan valt het vast meeFabianGTI schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:52:
[...]
3 maanden, met al die tegenslagen bij het vaccineren, ik zet mijn hoop niet meer eerder dan eind dit jaar.
Wellicht nogmaals lezen voor je met dit soort rare beweringen komt?Señor Sjon schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
[...]
10 euro per maand?! Dan snap ik de laconieke houding wel. Doe je een middag per maand ofzo? Of heb je minimuminkomen waardoor je 96% vergoed krijgt? Wij betalen ca 300-350 per maand netto vooruit. De teller staat dus al op 1.500+ euro straks en die komt dan ooit in tranches weer binnen. Ik heb de BSO al gevraagd het overschot terug te betalen boven het max. uurtarief, maar daar willen ze nog niet aan. Ik snap ook niet zo goed waarom dit niet gewoon maandelijks doorlopend kan, nu lopen bedragen enorm op.
Ik zeg dat de vergoeding boven de max uurprijs hier nog geen 10 euro per maand is. Niet het complete bedrag wat we moeten betalen. Overigens krijg ik die niet eens, want wij gebruiken de noodopvang.
Hier heeft de BSO dat deel al wel betaald over de periode tot en met februari. Maar ik snap wel dat ze dat liever in 1x regelen. Dat scheelt een hoop administratief werk en gereken waarschijnlijkl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.