Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:17
Ik weet niet als ik het juiste pak maar dit is het opgeschoven verschil tussen 1 week en het gemiddelde gegroepeerd op week (7 dagen)

11-2-2021 - 17-2-2021 50
18-2-2021 - 24-2-2021 5
25-2-2021 - 3-3-2021 22
4-3-2021 - 10-3-2021 16
11-3-2021 - 17-3-2021 6
18-3-2021 - 24-3-2021 20
25-3-2021 - 31-3-2021 35
1-4-2021 - 5-4-2021 12

(NICE via RIVM) Dus de voorspelling van 't RIVM is niet zo gek met 800 IC.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:02:
[...]

Dan lopen we flinke vertraging op...
[Afbeelding]
AZ is goed voor zeker in kwart van de (beoogde) vaccinaties eind april.

Houd er trouwens rekening mee dat dit Hugo's 'wensgrafiekje' is. Niet gebaseerd op werkelijke data, maar op verwachtingen.
Als we geen AZ prikken scheelt het ongeveer een maandje schat ik, op basis van deze leverings verwachtingen:
Afbeeldingslocatie: https://github.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/raw/master/plots/90_vaccine_deliverd.png

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

For what it's worth in verband met het paasweekend.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 06-04-2021 15:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:15

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 15:02
MikeyMan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:16:
[Twitter]

Ja, je kunt stellen dat deze week de cijfers van de dinsdag beter te vergelijken zijn met de maandagen van de weken ervoor. Daarnaar kijkende is het nog altijd niet slecht, maar we zullen moeten bezien hoe het de rest van de week loopt (of er door extra bezoek met Pasen weer tijdelijk meer besmettingen plaatsvinden of niet).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43

Dennis1812

Amateur prutser

Moi_in_actie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:19:
[...]

Ja, je kunt stellen dat deze week de cijfers van de dinsdag beter te vergelijken zijn met de maandagen van de weken ervoor. Daarnaar kijkende is het nog altijd niet slecht, maar we zullen moeten bezien hoe het de rest van de week loopt (of er door extra bezoek met Pasen weer tijdelijk meer besmettingen plaatsvinden of niet).
Dat weten we pas over een week of 2 dan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 15:02
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:22:
[...]

Dat weten we pas over een week of 2 dan.
Mhoah, incubatietijd zit meen ik nog altijd grofweg tussen de 4 en 7 dagen, dus eind deze week zullen we de eerste resultaten dan moeten kunnen zien (en ja ook volgende week). Kan natuurlijk ook prima dat er vrijwel geen stijging plaatsvindt, het effect na kerst was (meen ik) ook relatief klein.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 21:27
MikeyMan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:16:
[Twitter]

IC bezetting met (750) inmiddels al weer twee dagen boven de top van 5 januari (731).
Kliniek moet nog wat beter haar best doen, al vraag ik me af hoeveel er daar nu van thuiszitten met een zuurstof tank en medicatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 15:32
Nou, het valt dus wel mee met de buitenbesmettingen volgens een Ierse peiling : 1 op 1000
Dus slechts 0,1% van de besmettingen vindt buiten plaats.
Bron: https://www.irishtimes.co...__twitter_impression=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
mesa57 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:50:
Nou, het valt dus wel mee met de buitenbesmettingen volgens een Ierse peiling : 1 op 1000
Dus slechts 0,1% van de besmettingen vindt buiten plaats.
Bron: https://www.irishtimes.co...__twitter_impression=true
Zeg er dan ook even bij dat ze in (tenminste) 20% van de gevallen gewoon niet weten waar de besmetting vandaan komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:17
Van de week was het hier nog een hele discussie. Maar ondertussen is er een onderzoek geweest:
Onderzoek: één op de duizend besmettingen vindt buiten plaats
Slechts één op de duizend (0,1 procent) van de coronabesmettingen valt te herleiden naar contacten in de buitenlucht. Dat concludeert de Ierse gezondheidsdienst HPSC, die ruim 232.000 coronagevallen onder de loep nam.
https://www.ad.nl/wetensc...t-buiten-plaats~a6eabf7e/

Oftewel, mijn stelling dat buiten er amper tot niet toe doet wordt nu ook onderbouwt door onderzoek. Open met die buitenlokaties zou ik zeggen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Zorgbaas Kuipers hoopvol: ’Openen terrassen kan helpen’

ROTTERDAM - Hoewel het nog altijd drukker wordt in de Nederlandse ziekenhuizen, biedt de dalende instroom op vooral de gewone verpleegafdeling hoop. Dat stelt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, die het zou kunnen begrijpen als de terrassen weer worden geopend als dat bijdraagt aan de naleving. „Voorlopig heb ik er een rustig gevoel over.
https://www.telegraaf.nl/...enen-terrassen-kan-helpen

Het is wel wat veel van het goede op 1 dag, zo’n tweede bevestiging van mijn stellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 23:29
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:27:
Van de week was het hier nog een hele discussie. Maar ondertussen is er een onderzoek geweest:

[...]

Oftewel, mijn stelling dat buiten er amper tot niet toe doet wordt nu ook onderbouwt door onderzoek. Open met die buitenlokaties zou ik zeggen.
Als er geen buitenfestivals zijn, dan is het ook logisch dat er geen besmettingen zijn, om maar even iets te noemen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Nieuwe cijfer binnen. Model weer gedraaid.

Er zijn twee varianten: met en zonder extrapolatie van de trend. Dat is de trendlijn van alle niet-gemodellerde effecten zoals weer en versoepelingen in de lockdown.

Ze komen allebei op een piek van iets boven de 8000 dagelijkse besmettingen, midden april.

Formeel is de piek van de derde golf volgens hetmodel al gepasseerd: we hadden op 27-3 een melding van 8700 besmettingen in 1 dag. Het model denkt dus dat dat de hoogste zal blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://nos.nl/l/2375645
Is dat niet precies wat we al deden met die cabaretier en dat halve festival voor 1500 man op een plek waar er rustig 20x zoveel passen?

Alleen nu krijgt alles de naam Fieldlab tot aan dierentuinen en het song festival aan toe?
Maar een restaurant in een willekeurig dorp is te klein om Fieldlab te mogen zijn dus die moet dicht blijven?

Overigens mis ik nog een stukje over gevaccineerde. Waarom zou ik mijzelf nog moeten laten testen als ik asymptomatisch ben en volledig gevaccineerd? Er zijn toch al studies die laten zien dat je het vrijwel niet meer verspreid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:15
t_captain schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:48:
Nieuwe cijfer binnen. Model weer gedraaid.

Er zijn twee varianten: met en zonder extrapolatie van de trend. Dat is de trendlijn van alle niet-gemodellerde effecten zoals weer en versoepelingen in de lockdown.

Ze komen allebei op een piek van iets boven de 8000 dagelijkse besmettingen, midden april.

Formeel is de piek van de derde golf volgens hetmodel al gepasseerd: we hadden op 27-3 een melding van 8700 besmettingen in 1 dag. Het model denkt dus dat dat de hoogste zal blijven.
Hoe belangrijk worden de besmettingscijfers straks nog?
Als ik naar de week op week cijfers kijk in relatie tot de leeftijdsgroepen, en dan de vergelijking maakt tussen begin januari en nu, dan zie je dat de Corona besmettingen rap afnemen bij de oudere doelgroepen (60-80+) redelijk gelijk blijft in de 40-50 range en met toename vooral komt door de 20-30 en 0-20 leeftijdsgroepen.
Wat zegt je model nu over het aantal kliniek en IC opnames?
Want de scholen en universiteiten zullen we niet kunnen tegen houden qua besmettingen tot na de zomer....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:51:
Is dat niet precies wat we al deden met die cabaretier en dat halve festival voor 1500 man op een plek waar er rustig 20x zoveel passen?

Alleen nu krijgt alles de naam Fieldlab tot aan dierentuinen en het song festival aan toe?
Maar een restaurant in een willekeurig dorp is te klein om Fieldlab te mogen zijn dus die moet dicht blijven?

Overigens mis ik nog een stukje over gevaccineerde. Waarom zou ik mijzelf nog moeten laten testen als ik asymptomatisch ben en volledig gevaccineerd? Er zijn toch al studies die laten zien dat je het vrijwel niet meer verspreid dan?
Laten ze er dan op zijn minst voor zorgen dat mensen ook gewoon kunnen testen en op tijd een uitslag krijgen, zodat ze niet naast de pot pissen. Ik begreep dat de GGD hier aparte teststraten voor heeft ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-10 10:48
M.b.t. de Fieldlabs is aan de ene kant natuurlijk wel een verademing om te zien dat er weer meer dingen mogelijk worden! Echter zet ik idd me kanttekeningen erbij over hoe en wat. Schijnbaar zijn de eerdere Fieldlabs als "geslaagd" ervaren. Maar zoals een comment hierboven, mis ik toch ook de wel oproep van terrassen. Deze lijken mij prima om toe te voegen in dit concept. Verder lijkt me natuurlijk ook goed om te kijken naar de corona-app m.b.t. vaccinaties en hierbij testen te kunnen uitsluiten en/of achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:51:

Vrijwel niet meer is zeker niet aan de orde;
Het verzorgingshuis telt in totaal zo'n 150 bewoners. Op 26 februari, ruim twee weken geleden, kregen alle bewoners hun tweede prik met het vaccin van BioNTech/Pfizer. Directeur Jackie van Beek: ,,Het enige wat wij weten is dat je ondanks de vaccinatie toch corona kan krijgen. Dat blijkt dus wel bij ons in 't Dijkhuis. Ook al ben je gevaccineerd, dat wil niet zeggen dat je gevrijwaard bent van het virus.”

Eén bewoner testte na klachten positief op het virus, waarna alle bewoners werden getest. Daaruit bleek dat zes bewoners van de dementieafdeling het virus hebben. Het RIVM stelt dat gevaccineerde mensen alsnog corona kunnen krijgen.
bron
Dus ook gevaccineerden die door de teststraat moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:27:

[...]

Zeg dit er dan ook even bij, is wel zo eerlijk:

Hoewel de uitkomst van het HPSC-onderzoek hoop geeft voor de komende warmere maanden, waarin mensen waarschijnlijk meer naar buiten gaan, blijven de cijfers een schatting. In een groot aantal van de gevallen is het bijvoorbeeld niet mogelijk om vast te stellen waar iemand het virus precies heeft opgelopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
BarôZZa schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:34:
[...]

Als er geen buitenfestivals zijn, dan is het ook logisch dat er geen besmettingen zijn, om maar even iets te noemen ;)
Waarom constant uitvluchten zoeken als onderzoeken positief zijn voor de situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:14:
[...]

Waarom constant uitvluchten zoeken als onderzoeken positief zijn voor de situatie?
Omdat dat geenszins het geval is. Het is een schatting en absoluut geen zekerheid.
Meer dan 20% van de besmettingen uit dit onderzoek is niet te herleiden.
Dat kan dus ook gewoon buiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Minaaj schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:07:
[...]

[...]

Toch jammer dat ze dan dit soort artikelen plaatsen. Moeten ze even rectificeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:19:
[...]

Toch jammer dat ze dan dit soort artikelen plaatsen. Moeten ze even rectificeren dan.
Dat ligt er maar net aan wat voor risicoreductie je zoekt. Wil je aantonen dat een fieldlab nul extra besmettingen oplevert: Trek iedereen maar door de teststraat, gevaccineerd of niet. nul in is nul uit. Nogal wiedes.

Maar je kan je ook afvragen of een risicoreductie van 80-90% niet al genoeg is. Want dan ligt je 'plaatselijke' R-waarde, zonder maatregelen, nog altijd onder de 1.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Minaaj schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:07:
[...]

[...]

2 weken na je 1e prik ben je nog niet optimaal beschermd.
Het gekozen voorbeeld is dus niet helemaal top :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Besmet != Besmettelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 06-04-2021 18:34 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Letterlijke quote:
Vaccinatie gaat ook echt besmettelijkheid tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vanmiddag had ik online team vergadering, een van mijn collega's moet in quarantaine vanwege haar zoon die positief bevonden is (zij heeft op kleinkind gepast en beide ouders bleken positief te zijn). Kan gebeuren, ze moet testen en vanaf daar kijken we verder.
Ze raakte in gesprek met de dame van de GGD en die zei, iets wat ik nog nooit gehoord had, dat het geen zin heeft om binnen x aantal weken opnieuw te testen want je blijft sowieso acht (!) weken na besmetting positief ookal ben je na verloop van tijd niet meer besmettelijk.

Ik kreeg een relatief hoge wtf gehalte omdat dit betekend dat er dan geheid positieve cijfers zijn van mensen die zich snel achter elkaar en vaker laten testen...
Iemand die toevallig weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:40:
Vanmiddag had ik online team vergadering, een van mijn collega's moet in quarantaine vanwege haar zoon die positief bevonden is (zij heeft op kleinkind gepast en beide ouders bleken positief te zijn). Kan gebeuren, ze moet testen en vanaf daar kijken we verder.
Ze raakte in gesprek met de dame van de GGD en die zei, iets wat ik nog nooit gehoord had, dat het geen zin heeft om binnen x aantal weken opnieuw te testen want je blijft sowieso acht (!) weken na besmetting positief ookal ben je na verloop van tijd niet meer besmettelijk.

Ik kreeg een relatief hoge wtf gehalte omdat dit betekend dat er dan geheid positieve cijfers zijn van mensen die zich snel achter elkaar en vaker laten testen...
Dat heeft de GGD mijn vrouw ook verteld inderdaad. Maar de GGD kan zien wanneer je getest hebt dus zal je dit ook altijd vertellen dan.
Mijn vrouw had eigenlijk een negatieve test nodig voor onze dochter weer naar de opvang mocht. Dit is uiteindelijk een brief van de longarts geworden vanwege bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:36:
[...]

Letterlijke quote:
Vaccinatie gaat ook echt besmettelijkheid tegen.
Ok, ik ga het nog een keer proberen. Dat iemand besmet is met het virus betekend niet dat deze het nog evenveel verspreid (besmettelijk) als voor de vaccinatie. Het onderzoek had aangetoond dat mensen, hoewel besmet, nog maar minimaal besmettelijk waren.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Zoiets? (twee dagen later)
RIVM: 'Amerikaanse studie bewijst niet dat vaccins overdracht van virus tegengaan'

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 06-04-2021 18:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ebayzo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:43:
[...]
Ok, ik ga het nog een keer proberen. Dat iemand besmet is met het virus betekend niet dat deze het nog evenveel verspreid (besmettelijk) als voor de vaccinatie. Het onderzoek had aangetoond dat mensen, hoewel besmet, nog maar minimaal besmettelijk waren.
Oke, minimaal besmettelijk. Dan nog zie ik het probleem niet? Dat is toch super fijn.

Waarom zou je dan een hele test samenleving opbouwen? Als je minimaal besmettelijk bent en er bewezen is dat je flink minder ziek wordt na vaccinatie. Wat is dan het probleem nog? Dan wordt de zorg niet overbelast.
0.0 besmettingen is toch niet het doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:40:
Dat is al een tijdje bekend en heeft met de drempelwaarde van de test te maken.
In theorie wel. In de praktijk zijn velen na 72 uur zonder hoesten en kwijlen toch negatief op de test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Kabinet start pilots toegangstesten (fieldlab).

Aan de ene kant blij dat er weer wat meer kan, maar aan de andere kant is dit niet wat we op lange termijn moeten willen. De derde golf is nu aan het afzwakken en waarschijnlijk bijna klaar. De zomer staat voor de deur.

Moeten we ons de hele zomer bij elk wissewasje laten testen?

Vraag me vooral heel erg af of en wanneer dit nog eens stopt. Het lijkt een gebed zonder eind te worden. Het kabbelt wat voort. Testje hier, testje daar. Maar wanneer ronden we het nou eens af? Of moeten we over 5 jaar nog steeds voor een tripje Efteling een test laten doen en/of vaccinatiebewijs laten zien? :{

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennahz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:12:
Moeten we ons de hele zomer bij elk wissewasje laten testen?
Dat is de testsamenleving waar men al lang over fantaseert in Den Haag. Gezien dat we (uiteindelijk) zelf betalen voor die tests kan een dagje uit nog best een fors prijskaartje krijgen. Ieder mag voor zichzelf bedenken of ze bij de prijs van het evenement ook nog het tarief van een commerciële teststraat erbij op willen tellen. Ik betwijfel dan ook in hoeverre dit de samenleving ook daadwerkelijk zal helpen te openen, als de financiële barrière te hoog ligt kan het nog steeds onrendabel zijn voor bedrijven om open te gaan.

Het kabinet kan wel goede sier maken, "de boel is toch weer open?". Werkbaarheid van de oplossingen lijken zelden een criterium te zijn. Als bedrijven weer open mogen dan kan de steun aan die sector ook meteen teruggedraaid worden. Bedrijven die met verlies opstarten hebben vrijwel meteen de Belastingdienst voor de deur staan met het verzoek om de teveel ontvangen steun terug te betalen. Winst of verlies draaien maakt weinig uit, open is open redeneert de Belastingdienst.
Vraag me vooral heel erg af of en wanneer dit nog eens stopt. Het lijkt een gebed zonder eind te worden. Het kabbelt wat voort. Testje hier, testje daar. Maar wanneer ronden we het nou eens af? Of moeten we over 5 jaar nog steeds voor een tripje Efteling een test laten doen en/of vaccinatiebewijs laten zien? :{
Dat vraag ik mij ook af. Wat mij betreft mag die ongein na de zomer wel klaar zijn, maar ik vrees van niet. Er wordt nu zoveel infrastructuur zowel nationaal als internationaal op poten gezet dat het een enorme desinvestering is als je die na een paar maanden weer afbreekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

CMD-Snake schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:30:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Wat mij betreft mag die ongein na de zomer wel klaar zijn, maar ik vrees van niet. Er wordt nu zoveel infrastructuur zowel nationaal als internationaal op poten gezet dat het een enorme desinvestering is als je die na een paar maanden weer afbreekt.
Ja, dat is dus iets waar ik me enorm veel zorgen over maak. Al die dingen die ze nu op poten zetten zijn geen dingen waar je na 3 maanden weer mee stopt. Dus m.a.w.: we gaan ons jaren moeten laten testen op allerlei random locaties.

Grens over? Geen probleem. Ff stok in de neus en gaan. Moeten we dan echt permanent bang blijven voor dit virus? Ondanks al die vaccinaties en zo? Dit is gewoon fucked up.

En we krijgen er gewoon 0 duidelijkheid over. Echt niks gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 06-04-2021 19:42 ]

Twitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
Wat willen jullie nu? Aan de ene kant moeten zo snel mogelijk alle maatregelen weg, maar als daar dan iets voor nodig is dan is dat een enorm probleem? We kunnen natuurlijk ook gewoon lekker wachten totdat iedereen gevaccineerd is en dan pas gaan nadenken aan het verminderen van de maatregelen. Of is dat toch ook niet de bedoeling?

Wil je nu snel de boel open gooien moet je zorgen dat er niet teveel besmette mensen ergens binnen komen. En de beste manier daarvoor is testen. Die testen verdwijnen straks weer als de ziekenhuizen leeg zijn, maar dan ben je alweer snel een aantal maanden verder.

Maar wat er ook gebeurt, de regering doet het fout en is stom bezig. Ik ben benieuwd wat jullie zelf als idee hebben? De ene optie is de evenementen nog niet door te laten gedaan omdat ze een groot risico vormen (zeker aangezien het ziekenhuis nog overvol ligt), of de evenementen door te laten gaan met behulp van testen. Aangezien beide opties duidelijk onderdeel zijn van een vooropgezet plan van de regering ben ik benieuwd welke betere optie jullie dan nog zien?

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Motivatie met daarbij ook slecht nieuws als dat de realiteit is. Ik wil weten waarom je deze test-infrastructuur op zet (geen vertrouwen in vaccinatie) en wanneer je er mee gaat stoppen. Hoeft geen datum te zijn, een criteria mag ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:51:
Wat willen jullie nu? Aan de ene kant moeten zo snel mogelijk alle maatregelen weg, maar als daar dan iets voor nodig is dan is dat een enorm probleem? We kunnen natuurlijk ook gewoon lekker wachten totdat iedereen gevaccineerd is en dan pas gaan nadenken aan het verminderen van de maatregelen. Of is dat toch ook niet de bedoeling?

Wil je nu snel de boel open gooien moet je zorgen dat er niet teveel besmette mensen ergens binnen komen. En de beste manier daarvoor is testen. Die testen verdwijnen straks weer als de ziekenhuizen leeg zijn, maar dan ben je alweer snel een aantal maanden verder.

Maar wat er ook gebeurt, de regering doet het fout en is stom bezig. Ik ben benieuwd wat jullie zelf als idee hebben? De ene optie is de evenementen nog niet door te laten gedaan omdat ze een groot risico vormen (zeker aangezien het ziekenhuis nog overvol ligt), of de evenementen door te laten gaan met behulp van testen. Aangezien beide opties duidelijk onderdeel zijn van een vooropgezet plan van de regering ben ik benieuwd welke betere optie jullie dan nog zien?
Nee, daar ben ik het zeker mee eens. Ik wil gewoon de garantie dat dit allemaal tijdelijk is. Hoe het nu allemaal binnen Europa wordt opgezet (coronapaspoort, sneltesten overal) komt gewoon niet over als iets van tijdelijke aard. Dus voorlopig ben ik zeker voorstander van het testen bij uitstapjes (al kies ik er dan zelf waarschijnlijk voor om het niet te gaan doen), maar op lange termijn zeker niet.

Daar zit mijn zorg vooral. Zijn we over 5 jaar nog bezig met die testen? Gaan ze dan nog steeds lopen miepen over die coronapaspoorten, of is het allemaal van voorbijgaande aard.

Uiteindelijk moeten we het hoofdstuk corona, zodra het grootste deel gevaccineerd is en er verder geen rare situaties meer ontstaan, ook kunnen afsluiten.
jadjong schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:58:
[...]

Motivatie met daarbij ook slecht nieuws als dat de realiteit is. Ik wil weten waarom je deze test-infrastructuur op zet (geen vertrouwen in vaccinatie) en wanneer je er mee gaat stoppen. Hoeft geen datum te zijn, een criteria mag ook.
Dit dus. Volgens mij is er inmiddels wel duidelijk geworden dat mensen transparantie willen. Dit is wederom iets dat ingevoerd gaat worden zonder overleg, zonder duidelijke einddatum / einddoel. Net als de rest van de regels.

In Duitsland doen ze dat per regel bijvoorbeeld wel (heb ik van horen zeggen) en mensen hebben daar dus veel meer respect voor de regels.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 06-04-2021 20:01 ]

Twitter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb de kiemsurveillance verwerkt.

Paar headlines:

1. Zeer kleine bijstelling van vorige week. Nieuwe fit-curve: verdringing van klassieke door nieuwe varianten verloopt een fractie sneller (~ 2 dagen dus niet zo spannend).
2. Verdringing is vrijwel volledig. Laatste historische datum die ik kan analyseren is 26 maart (infectiedatum). Op die datum schat mijn model 96.7% nieuwe varianten.
3. Dit bevestigt het beeld dat de derde golf voorbij zijn piek zit qua R-waarde, en daarmee tegen zijn piek aan qua aantal dagelijkse besmettingen.

Uitleg bij punt 3:
Boven de ~90% gaat de toename van nieuwe mutanten niet meer zo hard. De bijdrage aan toenemende R-waarde door toename nieuwe mutanten wordt dan langzamer dan de negatieve bijdrage van toenemende immuniteit. De R-waarde is dan over zijn piek heen en gaat structureel dalen. Enige tijd later zakt hij onder de 1. Dat tweede moment is de piek in de besmettingen.

Dan zoom ik even in op de verschillende mutanten uit het WHO "zorgelijke en interessante varianten" lijstje.

4. De Britse mutant vormt het leeuwendeel van de besmettingen. Op afstand gevolgd door de Zuid-Afrikaanse mutant, en weer op afstand daarachter de rest.
5. De SA mutant houdt zich tegenover de Britse mutant staande, maar wint of verliest niet structureel aan terrein. Dit wijst op een R-waarde in dezelfde orde als de Brit.
6. De meeste andere mutanten blijven onder de 1% en leiden een marginaal bestaan. Dit wijst op een R-waarde die vermoedelijk lager is dan die van de Brit.
7. Een punt van zorg is de Braziliaanse P1 variant. Deze lijkt bezig aan een structurele opmars en zit nu significant (P85) boven de 1%. Actuele schatting 1.5%. De verdenking is dat deze mutant minder gevoelig is voor antistoffen en vaccins. De getallen zijn nog klein maar dit kan wel het volgende probleem worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/831D6FaGgpQ-d3aKg0DWjG-MYVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H7MzpVP4Eh49ylUf0GwynUNk.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 06-04-2021 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Vraagje aan de nieuwsgravers in dit forum: wat weten we op dit moment over de BR P1 variant?

* Zijn er onderzoeken naar de relatieve R-waarde t.o.v. andere mutanten?
* Zijn er onderzoeken naar de mate waarin antistioffen wel of niet beschermen?
* Wanneer komen de aangepaste vaccins beschikbaar?

Edit: ik trap zelf af voor deze discussie:
(https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten)
De Braziliaanse variant

Er zijn in Nederland twee nieuwe varianten van het coronavirus gevonden die beide hun oorsprong in Brazilië hebben. Het gaat om de P1- en de P2-variant.

De P1-coronavariant werd vooral gevonden bij uitbraken in- en om Manaus, de hoofdstad van de Braziliaanse staat Amazonas. Er is bij deze variant nog geen duidelijkheid of de ziekte anders verloopt. De variant heeft onder andere drie veranderingen in het Spike-eiwit, de stekeltjes van het coronavirus, die als zorgelijk worden beschouwd. Deze drie veranderingen zijn vrijwel identiek aan de veranderingen in de Zuid-Afrika variant. Bij deze variant lijkt de afweer door vaccinatie of doordat je het virus al eens hebt gehad mogelijk minder goed te zijn. Dit wordt momenteel (inter)nationaal onderzocht.

De P2-coronavariant is een variant die breed verspreid in Brazilië voorkomt. Bij deze variant lijkt de afweer door vaccinatie of doordat je het virus al eens hebt gehad mogelijk minder goed te zijn. Ook bij deze variant is nog veel onduidelijk over de manier waarop de ziekte verloopt.
Als deze statements van RIVM kloppen, dan is het wel een geruststelling. RIVM noemt de BR P1 variant genetisch in de spike-eiwitten zeer verwant aan de SA variant. Daarvan zien we al een flink aantal weken dat hij ongeveer standhoudt tussen de 3 en 7% t.o.v. de dominante Britse variant. Als De BR P1 ook in dat spectrum gaat bewegen, is mijn angst ongegrond.

Voor wat betreft de verminderde effectiviteit van antistioffen, die veronderstelt RIVM juist voor de BR P2 mutant. En die lijkt eerder uit te sterven dan toe te nemen.

[ Voor 74% gewijzigd door t_captain op 06-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
jadjong schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:58:
[...]

Dat is toch simpel? Voordat vaccineren dit heeft opgelost zijn we maanden verder. Als we een variant krijgen waartegen het vaccin minder werkt wil je een backup hebben. Mocht om wat voor reden dan ook het vaccineren langer duren wil je een optie hebben. Deze testen zijn juist iets dat zekerheid geeft dat er dadwerkelijk weer iets open kan.

@Dennahz Dit wordt zo opgezet omdat we niet weten wat het virus gaat doen, b.v. of er jaarlijks een vaccinatie nodig is en hoe het met mutaties zal gaan. Dan kun je nu iets opzetten dat alleen heel kort gebruikt kan worden. Maar dan heb je wel het risico dat we dat over een paar maanden/jaar mogen gaan herhalen. Je kunt echter ook nu iets opzetten dat structureel werkt en waarmee je bij een volgend virus/mutatie kunt voorkomen dat alles dicht moet.
Oftewel het is logisch dat het structureel wordt opgezet omdat je wilt voorkomen dat je weer in dezelfde situatie terecht komt.

[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 06-04-2021 20:14 ]

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:51:Die testen verdwijnen straks weer als de ziekenhuizen leeg zijn, maar dan ben je alweer snel een aantal maanden verder.
Als ze die belofte dan ook maken en zich er aan houden is er heel weinig aan de hand. Maar ik ben vooral bezorgd dat dat testen een doel op zich gaat worden, want 'dan kunnen we naar zerocovid', of 'voor het geval van mutatie X die ongevoelig is voor vaccins'. Elke keer wordt de finish een stukje verlegd om het bestaansrecht van de maatregelen niet onderuit te halen. Een definitief eindpunt van "Ja, we hebben dit bereikt, is voldoende, klaar met maatregelen" lijkt er niet te zijn.

Plus een enorme sunk cost fallacy: We hebben straks een enorme testinfrastructuur, waarom zouden we die dan weer aftuigen?

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 06-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:12:
[...]
Als ze die belofte dan ook maken en zich er aan houden is er heel weinig aan de hand. Maar ik ben vooral bezorgd dat dat testen een doel op zich gaat worden, want 'dan kunnen we naar zerocovid', of 'voor het geval van mutatie X die ongevoelig is voor vaccins'. Elke keer wordt de finish een stukje verlegd om het bestaansrecht van de maatregelen niet onderuit te halen. Een definitief eindpunt van "Ja, we hebben dit bereikt, is voldoende, klaar met maatregelen" lijkt er niet te zijn.

Plus een enorme sunk cost fallacy: We hebben straks een enorme testinfrastructuur, waarom zouden we die dan weer aftuigen?
Ik vraag me vooral af waarom je denkt dat ze dit zouden willen blijven houden. Er is geen enkel voordeel voor de regering om dit structureel te gebruiken.

Dat die finish iedere keer 'verlegd' wordt ligt er vooral aan dat de regering aan de ene kant negatief naar de cijfers kijkt voor het bepalen van de maatregelen, maar die maatregelen wel iedere keer positief brengt. Zouden ze beide wat meer neutraler brengen zou je zien dat de regering net zo goed niet weet tot wanneer de maatregelen nodig zijn. Ze verleggen de grens dus niet, ze kijken gewoon per keer naar wat er op dat moment mogelijk is. En als je daar naar kijkt zijn alle maatregelen en de timing ervan ook logisch. Dat eindpunt weten ze zelf dus nog niet omdat er variabelen zijn die gewoon niet bekend (kunnen) zijn.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:51:
Wat willen jullie nu? Aan de ene kant moeten zo snel mogelijk alle maatregelen weg, maar als daar dan iets voor nodig is dan is dat een enorm probleem?
Duidelijkheid, dat willen we.

Ons wordt nu al een jaar de belofte gedaan dat we weer terug naar het oude normaal zouden gaan. Alleen een coronapas(poort) is daar wat mij betreft geen onderdeel van. Ze lijken toch aan te sturen op dat bepaalde delen van de samenleving (en de wereld) achter een slot zitten en je coronapas(poort) is je toegangskaartje voor een bepaald aantal uren even volwaardig lid te mogen zijn. Wellicht een interessant business model, Life as a Service of Society as a Service. De grap is ergens ook nog dat de EU lidstaten zelf richtlijnen laat bepalen, dus ondanks je coronapas heb je geen zekerheid dat je overal onder dezelfde voorwaarden weer welkom bent.

Een ander probleem is dat deze coronapassen zoals gebruikelijk de meest privacy onvriendelijke opzet krijgen. Die CoronaCheck zal uiteindelijk aan je DigiD gekoppeld worden en zal dus op grote schaal persoonsgegevens gaan verwerken en medische data zoals testuitslagen, verleden met betrekking tot ziekte door corona en vaccinatiestatus. Tevens logt het systeem waar en door wie jouw CoronaCheck app gescand is. Dus wordt er ook vastgelegd wat jouw gaan en staan is. De GGD kon hun systeem niet beveiligen, waarom zou dat nu wel het geval zijn? Dit systeem is een goudmijn aan data.

De overheid weet al heel veel van ons, maar hiermee krijgen ze ook toegang tot het laatste stukje wat ze niet hadden: medische data over burgers.
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:09:
Dat is toch simpel? Voordat vaccineren dit heeft opgelost zijn we maanden verder.
Voor we al die systemen opgetuigd hebben zijn we ook maanden verder, maar gelukkig is men in stilte al veel eerder begonnen met bouwen.
Als we een variant krijgen waartegen het vaccin minder werkt wil je een backup hebben. Mocht om wat voor reden dan ook het vaccineren langer duren wil je een optie hebben. Deze testen zijn juist iets dat zekerheid geeft dat er dadwerkelijk weer iets open kan.
Om een andere quote van onze premier aan te halen, "Daar komt de aap uit de mouw". We willen een back-up hebben liggen, dit systeem zal altijd in de achtergrond blijven. Laat ze dan het maar eens hardop zeggen, er is geen teruggaan meer naar de situatie zoals de was voor de lente van 2020, want er zal altijd wat coronaspul stand-by staan, van testinfrastructuur tot wetgeving voor het geval dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennahz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:00:
[...]
In Duitsland doen ze dat per regel bijvoorbeeld wel (heb ik van horen zeggen) en mensen hebben daar dus veel meer respect voor de regels.
Dat valt nogal tegen omdat je ook daar precies dezelfde dingen hoort. Duitsers hebben alleen standaard veel meer respect voor de macht en houden zich dan ook standaard veel beter aan regels dan Nederlanders. Aan de andere kant zie je ook daar net zo goed als hier dat mensen zich steeds minder aan de maatregelen willen houden.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Diezelfde Duitsers zijn de historische reden waarom we hier een beetje een probleem met authoriteit hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:18:
[...]

Ik vraag me vooral af waarom je denkt dat ze dit zouden willen blijven houden. Er is geen enkel voordeel voor de regering om dit structureel te gebruiken.
Dat kun je ook omdenken: Er is ook geen enkel voordeel om het te schrappen. Zonde van de investering en een groot risico want je bent de safeguard tegen een horrormutatie kwijt. Ook handig om gelijk te testen op andere infectieziektes (kun je gelijk checken of je een koortslip hebt voordat je naar de parenclub gaat), en de data die je ermee verzamelt is ook mooi meegenomen.

Dat stokje in je neus elke dag is toch maar een klein ongemak, dus wat zijn de nadelen dan precies?

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 06-04-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:09:
[...]

Dat is toch simpel? Voordat vaccineren dit heeft opgelost zijn we maanden verder. Als we een variant krijgen waartegen het vaccin minder werkt wil je een backup hebben. Mocht om wat voor reden dan ook het vaccineren langer duren wil je een optie hebben. Deze testen zijn juist iets dat zekerheid geeft dat er dadwerkelijk weer iets open kan.
Die conclusie heb ik zelf ook al getrokken, echter is er niemand van de verantwoordelijken die er publiekelijk zo over spreekt, lke keer verteld men dat iedereen die het wil voor 1 juli gevaccineerd is. Geloof ik weinig van, de buurvrouw niet en jij waarschijnlijk ook niet. Alhoewel, als er genoeg mensen afhaken door die spelletjes met AZ-vaccins dan is de groep die wil misschien wel klein genoeg om 1 juli te halen. :P

Zeg je op 1 januari dat je parallel aan de vaccinatie ook iets met een testsysteem doet voor als de vaccinatie zich niet aan het belachelijk optimistische schema houdt dan hoor je mij niet zeuren. Alhoewel, misschien kunnen we dan zeuren over de gekozen systemen. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:24:
Diezelfde Duitsers zijn de historische reden waarom we hier een beetje een probleem met authoriteit hebben :)
Dat zijn toch echt andere Duitsers hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:34
t_captain schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:24:
en de Romeinen Spanjaarden Fransen ga maar door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:19:
[...]
Duidelijkheid, dat willen we.
Die krijg je nu toch. Je kunt naar evenementen mits je je laat testen. En je kunt ook kiezen om niet te gaan en dan hoef je je ook niet te laten testen.
Ons wordt nu al een jaar de belofte gedaan dat we weer terug naar het oude normaal zouden gaan. Alleen een coronapas(poort) is daar wat mij betreft geen onderdeel van. Ze lijken toch aan te sturen op dat bepaalde delen van de samenleving (en de wereld) achter een slot zitten en je coronapas(poort) is je toegangskaartje voor een bepaald aantal uren even volwaardig lid te mogen zijn. Wellicht een interessant business model, Life as a Service of Society as a Service. De grap is ergens ook nog dat de EU lidstaten zelf richtlijnen laat bepalen, dus ondanks je coronapas heb je geen zekerheid dat je overal onder dezelfde voorwaarden weer welkom bent.
Oftewel jij wilt dat alles voorlopig nog dicht blijft omdat alles waarmee het open kan niet goed is. Want een check wil je niet hebben en gewoon dingen open gooien is te gevaarlijk (en zorgt voor een volgende lockdown)
Een ander probleem is dat deze coronapassen zoals gebruikelijk de meest privacy onvriendelijke opzet krijgen. Die CoronaCheck zal uiteindelijk aan je DigiD gekoppeld worden en zal dus op grote schaal persoonsgegevens gaan verwerken en medische data zoals testuitslagen, verleden met betrekking tot ziekte door corona en vaccinatiestatus. Tevens logt het systeem waar en door wie jouw CoronaCheck app gescand is. Dus wordt er ook vastgelegd wat jouw gaan en staan is. De GGD kon hun systeem niet beveiligen, waarom zou dat nu wel het geval zijn? Dit systeem is een goudmijn aan data.

De overheid weet al heel veel van ons, maar hiermee krijgen ze ook toegang tot het laatste stukje wat ze niet hadden: medische data over burgers.
[...]
Maar nogmaals, hoe had je het dan in gedachten? Want je geeft hier alleen aan hoe je het niet wilt hebben en wat er allemaal fout is, maar een goed en haalbaar alternatief hoor ik nog niet.
Voor we al die systemen opgetuigd hebben zijn we ook maanden verder, maar gelukkig is men in stilte al veel eerder begonnen met bouwen.
Dat is niet in stilte, dat was allang bekend omdat dit grotendeels gelinkt zou worden met de app. En die maanden valt ook wel mee, er lopen nu al proeven en die worden al continue uitgebreid. Dit is dus iets dat al lang gebeurt vooral omdat we juist willen dat alles zo snel mogelijk open gaat.
[...]
Om een andere quote van onze premier aan te halen, "Daar komt de aap uit de mouw". We willen een back-up hebben liggen, dit systeem zal altijd in de achtergrond blijven. Laat ze dan het maar eens hardop zeggen, er is geen teruggaan meer naar de situatie zoals de was voor de lente van 2020, want er zal altijd wat coronaspul stand-by staan, van testinfrastructuur tot wetgeving voor het geval dat.
Dus je wilt alles de deur uit gooien en bij een volgende uitbraak van een virus (die zeker gaat komen) weer vanaf nul beginnen? Ik zie toch liever dat we bij een volgende uitbraak een korte lockdown hebben waarna we met de kennis die we hebben opgedaan van corona weer zo goed als normaal door kunnen gaan.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:30:
[...]
Dus je wilt alles de deur uit gooien en bij een volgende uitbraak van een virus (die zeker gaat komen) weer vanaf nul beginnen? Ik zie toch liever dat we bij een volgende uitbraak een korte lockdown hebben waarna we met de kennis die we hebben opgedaan van corona weer zo goed als normaal door kunnen gaan.
Kort door de bocht: Ja, want dat is bij alle andere infectieziekten in het verleden ook gebeurd.

Ik vind het prima dat er nu getest wordt om dingen open te doen, maar het moet niet zo zijn dat er blijvende juridische haakjes achterblijven die door mensen met verkeerde bedoelingen kunnen worden misbruikt in de toekomst om vrijheden in te perken en de rechtsstaat te ondermijnen.

De regering van nu is niet het probleem, je wil geen gevaarlijke tools geven aan de regering van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:24:
[...]
Dat kun je ook omdenken: Er is ook geen enkel voordeel om het te schrappen. Zonde van de investering en een groot risico want je bent de safeguard tegen een horrormutatie kwijt. Ook handig om gelijk te testen op andere infectieziektes (kun je gelijk checken of je een koortslip hebt voordat je naar de parenclub gaat), en de data die je ermee verzamelt is ook mooi meegenomen.

Dat stokje in je neus elke dag is toch maar een klein ongemak, dus wat zijn de nadelen dan precies?
Er zijn heel juist veel voordelen van het schrappen. Mensen (stemmers) willen het niet, het kost veel geld om dit in de lucht te houden. De investering is toch al gedaan, dus daar wordt echt niet naar gekeken (heeft de regering nog nooit gedaan.....)

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Wat ik graag zou zien is toezegging van de overheid dat het laten zien van een negatieve testuitslag of vaccinatiebewijs van tijdelijke aard is, zolang de zorg niet terug naar normale werkwijze kan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jadjong schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:24:
[...]

Die conclusie heb ik zelf ook al getrokken, echter is er niemand van de verantwoordelijken die er publiekelijk zo over spreekt, lke keer verteld men dat iedereen die het wil voor 1 juli gevaccineerd is. Geloof ik weinig van, de buurvrouw niet en jij waarschijnlijk ook niet. Alhoewel, als er genoeg mensen afhaken door die spelletjes met AZ-vaccins dan is de groep die wil misschien wel klein genoeg om 1 juli te halen. :P

Zeg je op 1 januari dat je parallel aan de vaccinatie ook iets met een testsysteem doet voor als de vaccinatie zich niet aan het belachelijk optimistische schema houdt dan hoor je mij niet zeuren. Alhoewel, misschien kunnen we dan zeuren over de gekozen systemen. >:)
Dat ze niet duidelijk genoeg zijn ben ik het helemaal mee eens. Ze beloven dingen die ze niet waar kunnen maken en ze benoemen de onzekerheden veel te weinig. Dus die timing geloof ik ook niets van. Wat ik wel zie is dat maatregelen versoepeld en verzwaard worden op logische momenten. Daarmee laat de regering zien dat ze ook van de maatregelen af wil.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
XWB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:39:
[...]

Wat ik graag zou zien is toezegging van de overheid dat het laten zien van een negatieve testuitslag of vaccinatiebewijs van tijdelijke aard is, zolang de zorg niet terug naar normale werkwijze kan.
Precies, en dat tijdelijk ook echt tijdelijk is, dus corona-apps worden na de datum 'normaal' onklaar gemaakt en databases worden vernietigd.

Geen losse eindjes 'voor het geval dat', gewoon dezelfde situatie als januari 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:35:
[...]
Kort door de bocht: Ja, want dat is bij alle andere infectieziekten in het verleden ook gebeurd.
Vooral omdat dit de eerste grootschalig wereldwijde epidemie is waarbij we de kennis en kunde hebben om er echt van te leren. Dit is voor het eerst dat we het niet uit laten razen, maar daadwerkelijk een vaccin ontwerpen waarmee we veel sneller van het virus af zijn dan anders zou zijn en vooral met veel minder doden.
Ik vind het prima dat er nu getest wordt om dingen open te doen, maar het moet niet zo zijn dat er blijvende juridische haakjes achterblijven die door mensen met verkeerde bedoelingen kunnen worden misbruikt in de toekomst om vrijheden in te perken en de rechtsstaat te ondermijnen.

De regering van nu is niet het probleem, je wil geen gevaarlijke tools geven aan de regering van morgen.
Klopt, en dat is ook zeker iets om in de gaten te houden. Aan de andere kant wil je wel dat je van de huidige pandemie leert waardoor je er bij een volgende veel minder last van zult hebben. Het blijft lastig, maar ik vind het ook te ver gaan om gelijk uit te gaan van de uitersten waarbij de regering bewust zo lang mogelijk de maatregelen behoudt. En dat is wel hoe er hier nu regelmatig wordt gepost.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
XWB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:39:
[...]
Hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Het grote probleem is alleen dat de regering of beloftes doet die ze niet waar kunnen maken (b.v. een vaste eind-datum), of juist te bang zijn om zoiets te zeggen. En dat laatste is op zich ook weer niet zo raar. Want als ze zeggen dat het tijdelijk is totdat de zorg weer normaal is, krijg je ook gelijk weer de discussie van wanneer de zorg dan weer normaal is. Want een bezetting van 700 is ruim lager dan het max en dus zeker weer normaal.... (en een ander zal willen wachten totdat er geen besmetting is en alles er tussenin.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 11:44

Yucon

*broem*

redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:37:
[...]

Er zijn heel juist veel voordelen van het schrappen. Mensen (stemmers) willen het niet, het kost veel geld om dit in de lucht te houden. De investering is toch al gedaan, dus daar wordt echt niet naar gekeken (heeft de regering nog nooit gedaan.....)
Zoiets als flesjes water meenemen in het vliegtuig bedoel je?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CMD-Snake
Die krijg je nu toch. Je kunt naar evenementen mits je je laat testen. En je kunt ook kiezen om niet te gaan en dan hoef je je ook niet te laten testen.
Nee, die krijg ik niet. Ik krijg weer een fopspeen cadeau, want niemand durft te zeggen hoe lang deze regelingen blijven gelden. Dat Eftelingbezoekje met je coronapas in de hand is een zoethoudertje zodat het kabinet wat minder gezeur hoeft aan te horen.
Maar nogmaals, hoe had je het dan in gedachten? Want je geeft hier alleen aan hoe je het niet wilt hebben en wat er allemaal fout is, maar een goed en haalbaar alternatief hoor ik nog niet.
Duidelijk criteria wanneer deze dingen vervallen, maar dan ook echt vervallen.
Dus je wilt alles de deur uit gooien en bij een volgende uitbraak van een virus (die zeker gaat komen) weer vanaf nul beginnen?
Ja.

Alle wetgeving die het mogelijk maakte gaat de prullenbak, systemen worden ontmanteld en data wordt vernietigd. We houden niets achter de hand omdat het zo handig is om een troefkaart te hebben. De huidige wetgeving is een gedrocht en aantasting van onze democratie en rechtstaat. Zoiets moet je nooit laten sluimeren, maar opruimen. Dat soort achterdeurtjes laten bestaan voor ongebreidelde macht kunnen op een dag ook misbruikt worden door politici met minder goede bedoelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:49:
[...]

I rest my case.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Die hele testopzet is gewoon een farce om de bedrijven, horeca, evenementenbeurzen etc.. een appeltje voor de dorst te geven en de indruk te wekken dat er op korte termijn weer perspectief is.

Bezoek deze site maar eens en val van je stoel van verbazing: https://testenvoortoegang.nl/
Diezelfde kinderlijke stijl waarmee ze je ook al doodgooien met spotjes op tv :')

Eerst had ik nog hoop dat die CoronaCheck app iets tijdelijks was en die testlocaties ook maar als je goed nadenkt weet je wel beter: Dit kost zoveel geld dat ze het echt niet zomaar weer af gaan tuigen.
Terug naar normaal kan je shaken, in ieder geval de komende jaren.
Voor alles een staaf in je neus en je strot.

Terwijl ons altijd was voorgehouden dat de druk op de zorg verminderen de te volgen weg was en dat op den duur vaccineren de uitweg is. Maar nu moet je dus ook als gevaccineerde nog getest worden ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

franssie

Save the albatross

Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:49:
[...]

Daar werd juist voor Corona weer op terug gekomen, vaak genoeg in de EU gehoord als ik mijn waterflesje leeggoot dat de securitypersoon vertelde dat dat niet meer hoefde. Het heeft wel te lang geduurd inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vlassie1980 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:00:
Maar nu moet je dus ook als gevaccineerde nog getest worden ook?
Voorlopig wel, maar er wordt nog onderzocht of een vaccinatiebewijs ook toegang tot de samenleving kan geven. In dat geval zou een gevaccineerde zich niet meer moeten laten testen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

franssie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:07:
[...]

Daar werd juist voor Corona weer op terug gekomen, vaak genoeg in de EU gehoord als ik mijn waterflesje leeggoot dat de securitypersoon vertelde dat dat niet meer hoefde. Het heeft wel te lang geduurd inderdaad.
Na 20 jaar.. ok, niet de volle 20 jaar maar het was al een hele tijd duidelijk dat het niets toevoegde. Maar de drijfveren waren gelijk: geen echte reden om het af te schaffen, en afschaffen was wel een persoonlijk afbreukrisico. Hoe klein ook. En dat is voor politici een prima reden om het niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:49:
[...]
Alle wetgeving die het mogelijk maakte gaat de prullenbak, systemen worden ontmanteld en data wordt vernietigd. We houden niets achter de hand omdat het zo handig is om een troefkaart te hebben. De huidige wetgeving is een gedrocht en aantasting van onze democratie en rechtstaat. Zoiets moet je nooit laten sluimeren, maar opruimen. Dat soort achterdeurtjes laten bestaan voor ongebreidelde macht kunnen op een dag ook misbruikt worden door politici met minder goede bedoelingen.
Mag ik dat naïef vinden? Ik ga er vanuit dat tijdelijke wetgeving op een gegeven moment gewoon komt te vervallen. Maar als er ondertussen een systeem ontwikkeld is dat de overheid handig vindt om te continueren, dan wordt dat gewoon (wellicht met een ander naampje) verankerd in nieuwe wetgeving. Daar gaat een belofte niks aan veranderen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:10:
[...]

Na 20 jaar.. ok, niet de volle 20 jaar maar het was al een hele tijd duidelijk dat het niets toevoegde. Maar de drijfveren waren gelijk: geen echte reden om het af te schaffen, en afschaffen was wel een persoonlijk afbreukrisico. Hoe klein ook. En dat is voor politici een prima reden om het niet te doen.
De luchtvaart industrie volgende denk ik dat ze het prima vonden om zo extra omzet te genereren, totdat mensen erachter kwamen dat een leeg flesje wel mocht die je dan achter security weer kon vullen :+
ik denk niet dat dat een puur politieke afweging was.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

klaaas schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:11:
[...]

Mag ik dat naïef vinden? Ik ga er vanuit dat tijdelijke wetgeving op een gegeven moment gewoon komt te vervallen. Maar als er ondertussen een systeem ontwikkeld is dat de overheid handig vindt om te continueren, dan wordt dat gewoon (wellicht met een ander naampje) verankerd in nieuwe wetgeving. Daar gaat een belofte niks aan veranderen.
We zullen zien. De actiebereidheid is best groot (nog niet bij mij) maar als de beperkingen onlogisch lang duren is een gang naar de het Europeesche Hof natuurlijk wel te maken. En ook een NL rechter zal moeten testen aan de verdragen die toezien op de rechten van de mens. En dat weten politici ook wel - dat kleeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:14:
[...]

De luchtvaart industrie volgende denk ik dat ze het prima vonden om zo extra omzet te genereren, totdat mensen erachter kwamen dat een leeg flesje wel mocht die je dan achter security weer kon vullen :+
ik denk niet dat dat een puur politieke afweging was.
Dat werkt maar op een paar plekken ter wereld, de rest heeft geen drinkwater uit de kraan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jadjong schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:19:
[...]

Dat werkt maar op een paar plekken ter wereld, de rest heeft geen drinkwater uit de kraan. ;)
Scherp. De landen waarop ik vlieg hebben meestal gewoon van die water kranen die je kent uit Amerikaanse films (incl Schiphol en veel EU landen met gefilterd water) maar klopt.

Maar we drijven af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
XWB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:08:
[...]

Voorlopig wel, maar er wordt nog onderzocht of een vaccinatiebewijs ook toegang tot de samenleving kan geven. In dat geval zou een gevaccineerde zich niet meer moeten laten testen.
Vroeg of laat gaan ze die beslissing wel nemen, want dat testen voor toegang schaalt niet onbeperkt. Als je daarmee de festivals een jumpstart kan geven is het een prima middel, maar voor het open gooien van alle bioscopen en uitgaansstraten in de binnenstad ga je niet genoeg testcapaciteit kunnen opschalen. Daar zul je dus moeten gaan behelpen met bijvoorbeeld zelftests of gevaccineerden vrijwaren van een testverplichting.

En dat is allemaal alleen van toepassing in de nazomer als de pandemie nog aan het uitdoven is. Daarna heeft die hele toegangscontrole geen nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:10:
[...]

De drijfveer is nog steeds exact hetzelfde, alleen hebben ze dus tegenwoordig een scanner die het goed kan detecteren als er een gevaarlijke vloeistof in je flesje zit.
Dus nu hoef je hem niet te dumpen op Schiphol als je naar buiten de EU gaat waar ze die nieuwe scanners hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 06-04-2021 21:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Nee, die krijg ik niet. Ik krijg weer een fopspeen cadeau, want niemand durft te zeggen hoe lang deze regelingen blijven gelden. Dat Eftelingbezoekje met je coronapas in de hand is een zoethoudertje zodat het kabinet wat minder gezeur hoeft aan te horen.
Je kunt dan toch gewoon naar de Efteling? Nogmaals, de andere optie is dat je niet naar de Efteling kunt omdat het nog te gevaarlijk is. Dus wil je nu naar de Efteling of niet?
[...]
Geef eens een voorbeeld dan, en dan wel eentje die rekening houdt met veranderende omstandigheden (andere mutaties, problemen met vaccineren etc.) en duidelijk genoeg is om geen discussie over te krijgen.
[...]
Ja.

Even heel simpel, politici die dit willen misbruiken hebben de wet ook zo weer op poten gezet. Daarvoor hebben ze dit helemaal niet nodig. Het is vooral een voordeel voor welwillende politici omdat ze dan snel kunnen reageren. Je ziet nu ook dat we al meer dan een jaar bezig zijn en nog steeds niet alles op orde is. Ik zie dan toch echt liever dat er een les wordt geleerd en dat er ook iets mee wordt gedaan. Continue het wiel opnieuw uitvinden zijn de beleidsmakers toch al goed in, ik zie liever dat ze leren van gemaakte fouten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
t_captain schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:06:
Vraagje aan de nieuwsgravers in dit forum: wat weten we op dit moment over de BR P1 variant?

* Zijn er onderzoeken naar de relatieve R-waarde t.o.v. andere mutanten?
* Zijn er onderzoeken naar de mate waarin antistioffen wel of niet beschermen?
* Wanneer komen de aangepaste vaccins beschikbaar?

Edit: ik trap zelf af voor deze discussie:
[...]

Als deze statements van RIVM kloppen, dan is het wel een geruststelling. RIVM noemt de BR P1 variant genetisch in de spike-eiwitten zeer verwant aan de SA variant. Daarvan zien we al een flink aantal weken dat hij ongeveer standhoudt tussen de 3 en 7% t.o.v. de dominante Britse variant. Als De BR P1 ook in dat spectrum gaat bewegen, is mijn angst ongegrond.

Voor wat betreft de verminderde effectiviteit van antistioffen, die veronderstelt RIVM juist voor de BR P2 mutant. En die lijkt eerder uit te sterven dan toe te nemen.
Ik heb eens op wat sites zitten zoeken, maar veel meer dan wat je hier zet kan ik ook niet vinden. Van de Britse variant is veel te vinden maar van de andere varianten zie ik alleen maar schattingen die zo ruim zijn dat je er geen bal aan hebt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 17:44
[...]

[...]

[...]

Ja.

Brood en spelen krijg je. Kijk eens. Alles gaat weer open. Echter die 8000 man is totaal niet rendabel voor de efteling. Die moeten naar Jan 2020 aantallen om echt goed te draaien. Dat gaat alleen nooit gebeuren met een testsamenleving. Dus of dit is om het volk tevreden te houden of de efteling kost over een half jaar 120 euro per ticket

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 21:45

pro_6or

amateur_60r

cvs79 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:45:
[...]

Brood en spelen krijg je. Kijk eens. Alles gaat weer open. Echter die 8000 man is totaal niet rendabel voor de efteling. Die moeten naar Jan 2020 aantallen om echt goed te draaien. Dat gaat alleen nooit gebeuren met een testsamenleving. Dus of dit is om het volk tevreden te houden of de efteling kost over een half jaar 120 euro per ticket
Over een half jaar is iedereen gevaccineerd en kan je weer lekker naar de Efteling, ruzie maken met andere bij JD sports shoppende bezoekers, jengelende blagen aan je benen, hoge prijzen voor nauwelijks leuk vermaak en dito nutratie.

Hoera!

Stoute regering die dit je aandoet is dan wel weer ergens anders stout mee.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

pro_6or schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:54:
[...]

Over een half jaar is iedereen gevaccineerd en kan je weer lekker naar de Efteling, ruzie maken met andere bij JD sports shoppende bezoekers, jengelende blagen aan je benen, hoge prijzen voor nauwelijks leuk vermaak en dito nutratie.

Hoera!

Stoute regering die dit je aandoet is dan wel weer ergens anders stout mee.
Maar vaccineren had geen zin werd daarstraks gezegd. Je blijft besmettelijk en dus niet 0 besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:27:
Je kunt dan toch gewoon naar de Efteling? Nogmaals, de andere optie is dat je niet naar de Efteling kunt omdat het nog te gevaarlijk is. Dus wil je nu naar de Efteling of niet?
Leuk dat je over de Efteling begint. Daar was ik vandaag ook over aan het nadenken omdat het een mooi voorbeeld zal zijn van de squeeze waarin een abonnementhouder vermoedelijk terecht gaat komen.

Wij hebben al jaren een abonnement op de Efteling en betalen daarvoor 65 euro per maand. De Efteling is al maanden dicht waardoor het te betalen abonnementsgeld als tegoed op je pasje wordt gestort. Zo voorkomt de Efteling dat iedereen opzegt en voor de korte termijn is het een prima oplossing. Maar gezien het gebrek aan perspectief is onduidelijk hoe lang dit grapje door gaat.

Huidige lockdown + vorige lockdown staat er nu ongeveer 400 - 500 euro op het pasje. Als ik nu opzeg ben ik het tegoed kwijt. Maar voor 500 euro als een idioot staan schranzen duurt het alsnog een bezoek of 10 voordat het tegoed verbrast is (ja verbrast, want wij eten die ongezonde spullen niet en nemen zelf eten mee) dus voor mij voelt het als weggegooid geld.

Maar goed. Het is wat het is en prima overheen te komen. Nu komt de volgende stap:
Als je zo meteen weer naar de Efteling mag met een vaccinatie of negatieve test uitslag dan gaat de Efteling je betaalde abonnementsgeld niet meer storten op je pasje natuurlijk. Je wordt dan ‘ gedwongen ‘ om te gaan want anders is het zonde van je geld. Opzeggen kan, maar dan ben je het enorme tegoed kwijt. Dus vaccineren (maar dat kan in mijn leeftijdsgroep voorlopig nog niet) of een heel gezin laten testen om binnen te mogen. We gaan overigens 3x per maand, anders is het ook zonde van het abonnement.

Uitgaande van de kosten die de Etos nu vraagt voor de zelftest is het dan 36 euro extra per keer dat we naar de Efteling willen, oftewel 100 euro per maand extra kosten op een abonnement van 65 euro ;(

Achteraf gewoon direct op moeten zeggen, maar ja....we wilden solidair zijn.
Hopelijk is de Efteling dat ook als ik mijn tegoed ga terugvragen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Aghanim schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:56:
[...]
Hopelijk is de Efteling dat ook als ik mijn tegoed ga terugvragen :+
Ach, ze weten ook dat de doelgroep in sprookjes gelooft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:57
Aghanim schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:56:
[...]
.

Uitgaande van de kosten die de Etos nu vraagt voor de zelftest is het dan 36 euro extra per keer dat we naar de Efteling willen, oftewel 100 euro per maand extra kosten op een abonnement van 65 euro ;(
De zelftest is geen valide middel om binnen te komen bij de Efteling, daarvoor moet je naar een commerciële teststraat, zodat het mooi in een app terecht komt. De test is gratis dan, de benzinekosten er naar toe helaas niet.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:55:
[...]

Maar vaccineren had geen zin werd daarstraks gezegd. Je blijft besmettelijk en dus niet 0 besmettingen.
Maar dankzij vaccineren worden mensen niet meer ernstig ziek. Dus dan zijn er misschien nog wel besmettingen maar komen mensen niet meer op de IC terecht (uitzondering daar gelaten).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:01:
[...]

De zelftest is geen valide middel om binnen te komen bij de Efteling, daarvoor moet je naar een commerciële teststraat, zodat het mooi in een app terecht komt. De test is gratis dan, de benzinekosten er naar toe helaas niet.
Klopt, voor mij echter wel een richtlijn wat een test die als valide middel wordt gezien kan kosten als deze hopelijk via een supermarkt beschikbaar komen (wishful thinking).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennis1812 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:55:
[...]

0 besmettingen zullen er nooit meer komen, maar wel 90%minder van 90% minder etc.

Het blijft allemaal ver weg lijken totdat het ineens snel dichterbij komt. De voetbalclubs zijn nu ook verrast dat er toch snel weer publiek kan komen. Of dat niet wat langzamer had gekund. Hoe moet dat nu, ze zijn niet gehoord. En ja, dat is wel belangrijk. Iedereen moet constant gehoord worden. Anders deugt het niet. En niemand hoeft te deugen, maar de overheid natuurlijk wel. Die overheid die ons dit allemaal heeft aangedaan. Onnodig. Welke Corona. Dat bestaat toch niet!

Gewoon nog even geduld, het gaat straks eerst net als vorig voorjaar en daarna snel nog verder de goede kant op. Heb ik iig altijd gedacht en tot nu toe gaat dat ook zo.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

pro_6or schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:22:
[...]

En niemand hoeft te deugen, maar de overheid natuurlijk wel. Die overheid die ons dit allemaal heeft aangedaan. Onnodig. Welke Corona. Dat bestaat toch niet!
Een niet geheel onbelangrijk detail is dat de overheid betaald krijgt om te 'deugen', of met andere woorden om haar werk goed te doen. Net als mijn werkgever dat ook van mij verwacht. Dat het lastige materie is wil nog niet zeggen dat de verwachting dat er niet al teveel geklungeld wordt niet terecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 20:33
*knip* stop eens met die ongefundeerde stemmingmakerij

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 08:15 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:27:
Gewoon zou ik het niet willen noemen. Bedenk je ook dat bij dat bezoekje er dus ook betaald moet worden voor je coronatest, die is niet gratis. De Jonge sprak ooit over 75 euro voor een testbewijs, dat worden dure dagjes uit op die manier. In sommige gevallen zal je testbewijs meer kosten dan het hele uitje per persoon. Hoeveel mensen kunnen dat dragen? Spontaan ergens heen gaan is ook geen optie, alles moet je plannen en hopen dat een positieve test (of false positive) geen roet in het eten gooit.

Daarom is een fopspeen, het lijkt alsof je weer wat kan doen. Op papier is er wat mogelijk, maar er zijn genoeg barrières waarom er niet volop gebruik van gemaakt kan worden.
Geef eens een voorbeeld dan, en dan wel eentje die rekening houdt met veranderende omstandigheden (andere mutaties, problemen met vaccineren etc.) en duidelijk genoeg is om geen discussie over te krijgen.
Dat is het hele probleem, al die reserveringen en voorbehouden. Weg is dan dus niet weg, maar het sluimert alleen. Corona zal niet meer verdwijnen, dat kun je op je vingers natellen, hoe lang zullen we ons nog onder onze bedden verstoppen? We sturen op de zorg, dus zodra je genoeg 60-plussers gevaccineerd hebt kan je maatregelen gaan opruimen. Die ziekenhuizen zullen dan wel rustig blijven qua corona patiënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:29:
[...]

Een niet geheel onbelangrijk detail is dat de overheid betaald krijgt om te 'deugen', of met andere woorden om haar werk goed te doen. Net als mijn werkgever dat ook van mij verwacht. Dat het lastige materie is wil nog niet zeggen dat de verwachting dat er niet al teveel geklungeld wordt niet terecht is.
Je moet alleen niet vergeten dat de overheid voor ons allemaal bezig is en dus de beste middenweg moet zoeken. Ze zullen dus niet doen wat ik of jij het beste vindt. Verder blijven het ook mensen die het in dit geval ook nog eens met halve informatie moeten doen. Daarmee zeg ik niet dat ze het niet beter kunnen doen, maar wel dat ze echt wel hun best doen om zo snel en goed mogelijk door deze crisis te komen.
De hoop was toen nog dat we met niet al teveel aanpassingen normaal zoeken kunnen doorgaan. Daar kwam dat nieuwe normaal vandaan. Helaas kwam die hoop niet uit en was het virus hardnekkiger dan dat er toen gedacht werd. Nu komt dat ook door het draagvlak dat steeds minder wordt waardor de 'intelligente lockdown' niet meer voldoende is.
*knip*
Tja, zolang ik vantevoren nog iedere keer kan bedenken wat de stappen zullen zijn en deze ook nog eens iedere keer uitkomen, kan ik niet anders zeggen dan dat het met die toevalligheden nog wel meevalt. En dus ook dat de logica juist heel makkelijk te vinden is. Als je je niet in de materie wilt verdiepen en de logica niet wil vinden is dat een ander verhaal.
En dat over de grens is jammer voor jou, omdat je dicht aan de grens woont, maar dat is puur ervoor zorgen dat mensen niet continue het virus over langere afstand blijven verspreiden. En tja, daar gebruik je de grens voor omdat het nogal lastig is om de eis te stellen dat als je 20km van je huis bent je een negatieve test bij je moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 08:16 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:57:
[...]
Gewoon zou ik het niet willen noemen. Bedenk je ook dat bij dat bezoekje er dus ook betaald moet worden voor je coronatest, die is niet gratis. De Jonge sprak ooit over 75 euro voor een testbewijs, dat worden dure dagjes uit op die manier.
Voorlopig zijn de testen via de GGD nog gratis. Ik weet natuurlijk niet hoe ze dat precies in gaan richten verder.
In sommige gevallen zal je testbewijs meer kosten dan het hele uitje per persoon. Hoeveel mensen kunnen dat dragen? Spontaan ergens heen gaan is ook geen optie, alles moet je plannen en hopen dat een positieve test (of false positive) geen roet in het eten gooit.

Daarom is een fopspeen, het lijkt alsof je weer wat kan doen. Op papier is er wat mogelijk, maar er zijn genoeg barrières waarom er niet volop gebruik van gemaakt kan worden.
Tja, dan ga je toch niet? Jij wilde alle maatregelen weg zodat je weer normale dingen kon doen. Dit is de manier waarmee dat op kortere termijn kan. Is die oplossing voor jou niet voldoende kun je altijd nog een paar maanden wachten totdat dat bewijs niet meer nodig is.
[...]
Dat is het hele probleem, al die reserveringen en voorbehouden. Weg is dan dus niet weg, maar het sluimert alleen. Corona zal niet meer verdwijnen, dat kun je op je vingers natellen, hoe lang zullen we ons nog onder onze bedden verstoppen? We sturen op de zorg, dus zodra je genoeg 60-plussers gevaccineerd hebt kan je maatregelen gaan opruimen. Die ziekenhuizen zullen dan wel rustig blijven qua corona patiënten.
Dus wat is nu je voorstel welke heel duidelijk is en geen discussie meer op gaat leveren, en daarnaast geen volgende golf op gaat leveren? Want wat je hier zegt doen we al het hele jaar. Wat je alleen vergeet is dat de ziekenhuizen nu met steeds meer jongeren vol beginnen te liggen. Je moet dus weer niet teveel versoepelen, anders gooien die het ziekenhuis alsnog weer vol.

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 06-04-2021 23:09 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

XWB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:03:
[...]

Maar dankzij vaccineren worden mensen niet meer ernstig ziek. Dus dan zijn er misschien nog wel besmettingen maar komen mensen niet meer op de IC terecht (uitzondering daar gelaten).
Dit - we sturen nog steeds op zorgcapaciteit omdat dat nu nog steeds een knelpunt is. Zodra de vaccinatie inkomt en de zorg (en met name IC) weer even is bijgekomen is er echt ruimte. Maar al die mensen met een burnout staan ook niet gelijk weer aan een bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:07:
Voorlopig zijn de testen via de GGD nog gratis. Ik weet natuurlijk niet hoe ze dat precies in gaan richten verder.
De testen voor je coronapas gaan niet via de GGD. Er komt een parallelle infrastructuur voor onder beheer van de stichting Open Nederland. Bij deze teststraten kan je tegen betaling terecht net als een commerciële teststraat en het resultaat is dan beschikbaar via de CoronaCheck app. De Jonge zei dat in de aanloopfase (van onbekende duur) de overheid deze test betaald, daarna moet de burger ze zelf betalen. Hij sprak destijds over 75 euro per test.
Jij wilde alle maatregelen weg zodat je weer normale dingen kon doen. Dit is de manier waarmee dat op kortere termijn kan. Is die oplossing voor jou niet voldoende kun je altijd nog een paar maanden wachten totdat dat bewijs niet meer nodig is.
Normaal is het niet als je die extra dingen moet doen en vermoedelijk binnen nog altijd aan coronaregels moet houden. Inderdaad, ze doen het nog maar wat langer zonder mij.
Dus wat is nu je voorstel welke heel duidelijk is en geen discussie meer op gaat leveren, en daarnaast geen volgende golf op gaat leveren?
Ik vind een tegenvoorstel niet nodig, het enige wat zo meteen telt is het afbouwen en anders moeten ze maar eens eerlijk worden dat het nooit helemaal afgebouwd gaat worden. De meeste steun voor de maatregelen nu gaat er nog vanuit dat het ooit ophoudt, ben benieuwd naar de reactie als we die pleister er in een keer eraf rukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Yucon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:29:
[...]

Ik krijg ook betaald om niet al te erg te schutteren, af en toe een verwachting te overtreffen, goed samen te werken. Vooral dat laatste vind ik heel leuk, al zullen sommigen hier daar misschien anders over denken.

Wat van mij echter nooit verlangd wordt is om iets op te lossen wat niet op te lossen is. Iets in te perken wat niet in te perken valt, zonder consequenties iig. Niemand zijn vrijheid te beperken, maar toch datgene in te perken. De tijd terug te draaien.

Ik snap best dat je vindt dat het beter kon, dat vind ik ook. Ik ben sowieso helemaal geen fan van de partij die nu aan het bewind is. Vind het ook jammer dat dit weer aangegrepen wordt voor eigen volk eerst, nu zien we ook eens van de genaaide kant hoe klote dat is.

Hopelijk worden hier de juiste lessen uit geleerd. Iedereennverantwoordelijk, winst maximalisatie is niet alles, aanvoer lijnen over de hele wereld voor alles? samen optrekken en elkaar niet steeds laten vallen. Maar daarover ben ik helemaal niet positief. Wel over het feit dat Corona over een paar maanden eindelijk wel echt dat griepje is, daar ben ik echt wel positief over. Deze uitspraak mag dan worden getest.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-10 10:48
Voorzitter Bruls zegt in mijn ogen qua lichaamstaal en zijn woorden iets te veel dat de terrassen zo te zien binnenkort open gaan! :) Hij zit nu bij op1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

R0w!N schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:21:
Voorzitter Bruls zegt in mijn ogen qua lichaamstaal en zijn woorden iets te veel dat de terrassen zo te zien binnenkort open gaan! :) Hij zit nu bij op1
Natuurlijk. Zodra het mooi weer wordt, de cijfers gaan nu al de goede kant op. Net als vorig voorjaar.

Al zou het beter zijn het eerst nog even totaal weg te drukken zoals in Portugal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 07-10 21:31
Waar ik mij het meeste zorgen om maak is dat zelfs vaccineren niet betekent dat ik nooit getest hoeft te worden voor ooit normale activiteiten.

Zolang de tests nog via een staaf in de neus gaan is het een echte no-go voor mij. Simpelweg omdat ik al m'n leven lang zwakke bloedvaten in het neusslijmvlies heb. Een beschadiging betekent spontane lange hevige bloedneuzen voor langere tijd. En voor minstens een week de neus niet eens mogen snuiten om het te laten helen.

De afgelopen jaren gaat het beter omdat ik nooit meer peuter en erg voorzichtig ben. 1x verkeerd een vinger erin en ik heb weer bloed. Ik heb periodes in m'n leven gehad dat ik spontaan bloedneuzen had, zo tijdens het lopen, slapen, in de bus of zelfs autorijden... dan druppelt het er gewoon uit, alles onder het bloed. Bloedingen die meestal in een kwartier te stoppen zijn, maar ook uitschieters naar een uur zijn er geweest. Daar stond ik dan op straat of op de vluchtstrook met uiteraard te weinig papier. Nachtmerries waren dat.

Er gaat bij mij daarom nooit iets de neus in. En zeker niet met regelmaat. Het risico op hevige bloedneuzen is te groot voor me.

Toen er blaas-tests kwamen was ik heel even opgelucht, dat bleek helaas van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik zie die testsamenleving voor van alles en nog wat ook niet zo zitten en ik zie het ook niet gebeuren. Testen zijn veel te duur, te onhandig en voor heel veel dingen waarvoor ze het verplicht willen stellen niet de moeite waard. Als, dan slechts voor hele korte tijd. Internationaal reizen kan ik me eventueel nog wat bij voorstellen.

Dat staat dan nog los van alle privacy issues die het met zich mee gaat brengen.

@Josefien In China hebben ze daar een oplossing voor, maar of dat nu zoveel beter is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:26

jgj82

Ja, maar = nee

Indoubt schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:17:
Ik zie die testsamenleving voor van alles en nog wat ook niet zo zitten en ik zie het ook niet gebeuren. Testen zijn veel te duur, te onhandig en voor heel veel dingen waarvoor ze het verplicht willen stellen niet de moeite waard. Als, dan slechts voor hele korte tijd. Internationaal reizen kan ik me eventueel nog wat bij voorstellen.

Dat staat dan nog los van alle privacy issues die het met zich mee gaat brengen.

@Josefien In China hebben ze daar een oplossing voor, maar of dat nu zoveel beter is.....
Het is in Duitsland realiteit. In NRW (Kreis Kleve) mag je alleen winkelen als je een bewijs voor een negatieve test bij je hebt. Ook werken in Nederland alleen met negatieve test etc.

De test stelt ook niets voor, online te regelen, gratis en de procedure is alsof je een keer oppervlakkig in je neus peutert. Stukken prettiger als een PCR. 20 minuten later heb je een QR code en schriftelijk bewijs in je email waarmee je kan aantonen wanneer je getest bent. No problem for me!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:06

SomerenV

It's something!

jgj82 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:30:
[...]

Het is in Duitsland realiteit. In NRW (Kreis Kleve) mag je alleen winkelen als je een bewijs voor een negatieve test bij je hebt. Ook werken in Nederland alleen met negatieve test etc.

De test stelt ook niets voor, online te regelen, gratis en de procedure is alsof je een keer oppervlakkig in je neus peutert. Stukken prettiger als een PCR. 20 minuten later heb je een QR code en schriftelijk bewijs in je email waarmee je kan aantonen wanneer je getest bent. No problem for me!
En toch vind ik het een akelig precedent. Het 'privilege' te mogen winkelen als je middels een voor jou gegenereerde code aan kunt tonen dat je gezond bent. Nu zien mensen het als dé manier om wat meer vrijheid te krijgen in een periode dat maatregelen nog altijd nodig lijken te zijn, maar het wordt allemaal iets te makkelijk geïntroduceerd naar mijn mening. Ik zie het daarom niet zo snel verdwijnen en daar krijg ik jeuk van. Er zijn ook gewoon teveel mensen die het slikken als zoete koek. Als je maar lang genoeg mensen iets verbiedt dan maakt het niet uit wat ze moeten doen om weer iets te mogen, dan doen ze dat gewoon zonder nadenken. Oké, misschien is dat wat overdreven, maar teveel mensen doen er te makkelijk over want nu mag er eindelijk weer eens iets.

Zodra de kwetsbare groep gevaccineerd is kan heel die coronapas of hoe het ook heet weer bij het grof vuil, en dat is over een maandje of 2/3. Dus eerst investeer je bakken met geld in dit systeem, moeten winkels en evenementen nieuwe protocollen instellen en vergoed je de testen, en kort na de introductie stop je er weer mee? Noem me sceptisch maar ik geloof dat dus gewoon echt niet.
R0w!N schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:21:
Het zou ook echt ronduit debiel zijn om de terrassen niet te openen. Als mensen hutje mutje op elkaar kunnen zitten in parken zonder dat het aantal besmettingen uit de klauwen loopt dan moet dat op een terras ook goed gaan. Je kunt niet verwachten dat mensen thuis blijven wanneer het 'terras weer' is. Zeker in steden enorm veel mensen zonder tuin of zelfs een balkon. Waar moeten die heen? Ik heb een tijdje in een appartement gewoond zonder tuin/balkon. Da's absoluut geen pretje wanneer het lekker weer is en je overal hoort dat je niet naar de parken/bossen mag omdat het te druk is. Zelfs mét tuin is het lekker om op een zonnige dag lekker te wandelen in het park of in de bossen.

[ Voor 30% gewijzigd door SomerenV op 07-04-2021 00:55 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 07-10 21:31
Indoubt schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:17:
Je bedoeld die anale test? Die is behoorlijk gênant, maar als het echt zou moeten zou ik in mijn geval zelfs liever die liezen dan de neus-variant. Liever gênant dan na een test dagenlang spontane bloedneuzen...
jgj82 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:30:
[...]
en de procedure is alsof je een keer oppervlakkig in je neus peutert. Stukken prettiger als een PCR.
Wordt met die test het slijmvlies op het neus-tussenschot daarbij geraakt? Dáár zit bij mij de voornamelijke kwetsbare bloedvaten die voor de hevige bloedneuzen zorgen. Als dat wordt ontzien heb ik een stuk minder problemen met neus-testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:26

jgj82

Ja, maar = nee

Josefien schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:51:
[...]

Je bedoeld die anale test? Die is behoorlijk gênant, maar als het echt zou moeten zou ik in mijn geval zelfs liever die liezen dan de neus-variant. Liever gênant dan na een test dagenlang spontane bloedneuzen...

H

[...]

Wordt met die test het slijmvlies op het neus-tussenschot daarbij geraakt? Dáár zit bij mij de voornamelijke kwetsbare bloedvaten die voor de hevige bloedneuzen zorgen. Als dat wordt ontzien heb ik een stuk minder problemen met neus-testen.
Ze roeren letterlijk een keer je neusvleugel rond, het gaat alleen om een monster van wat slijmvlies (snot). Ik denk dat ze zelfs een sample van hetgeen wat je ter plekke in een zakdoek snuit al accepteren. Zal het eens vragen donderdag. Ik moet twee maal per week testen vanwege mijn werk. Het was in elk geval een verademing in vergelijk met de twee maal dat ik een PCR test ondergaan heb van de GGD in Nederland.
Pagina: 1 ... 51 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.