Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21
MainframeX schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:24:
[...]

Daar voeren ze wel degelijk ander beleid hoor. Israël is alleen al controversieel t.o.v. Nederland omdat ze daar toegang tot voorzieningen ontzeggen als je niet kan aantonen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is hier in Nederland niet aan de orde (en kan ook niet daar onze grondwet dit niet toestaat).
Maar dat is eerder een strengere maatregel daar die we hier niet hebben. @Drardollan gebruikte die landen echter juist om het tegenovergestelde aan te tonen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
MainframeX schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:24:
[...]

Daar voeren ze wel degelijk ander beleid hoor. Israël is alleen al controversieel t.o.v. Nederland omdat ze daar toegang tot voorzieningen ontzeggen als je niet kan aantonen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is hier in Nederland niet aan de orde (en kan ook niet daar onze grondwet dit niet toestaat).
daar zijn ze pas mee begonnen toen meer dan de helft van de bevolking gevaccineerd was. En er geen bevolkingsgroepen meer waren die nog geen vaccin mochten halen.

Wat Israel gewoon heeft gedaan is phizer extra betalen om vooraan de rij te staan. De eu heeft samen gekocht om te voorkomen dat alle landen op die manier tegen elkaar gingen concurreren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:48
RocketKoen schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:22:
[...]

Alle 3 omdat ze hun vaccins niet inkopen met 26 anderen. Niet door andere maatregelen.
Het ging over beleid, niet over specifieke maatregelen. Gekozen beleid kan wel andere maatregelen betekenen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:20:
[...]

Misschien toch maar weer een ander merk after-shave kopen? Axe, anyone?
Alhoewel ik ook mannen ken die het heel prettig vinden dat vrouwen spontaan op hun af komen.

Men kan natuurlijk alle maatregelen heel negatief benaderen, maar als men daarentegen zou kijken wat er wel mogelijk is in vergelijking met andere landen (zoals Frankrijk), dan valt het hier nog wel mee.
Het is maar wat je mee vind vallen, maandenlang ondernemers uitwringen. Als er tenminste nog een goede regeling tegenover stond, maar nee, ook daar schort het aan.

https://nos.nl/artikel/23...egels-zijn-te-streng.html

Goed dat je nog een faal aanhaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:06:
[...]

Alleen hebben ze in al die drie landen helemaal geen ander beleid. Ze hebben alleen de vaccinaties sneller op orde, maar alle drie zaten tot voor kort nog in een harde lockdown (Israel is trouwens nog steeds bijna net zo streng als hier ondanks de vele vaccinaties)
Precies, het beleid is sneller vaccineren. Terwijl hier het beleid is om langzamer te vaccineren. Beleid dus. Met goed beleid is er veel meer mogelijk. Desnoods kijk je maar even naar Zweden of de staat Florida in de US.

Nu gaan we lekker ten onder, ik ga mijn spaargeld vast opzoeken. Dat zullen ze in den haag op korte termijn wel opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
Erg benieuwd naar de cijfers vandaag. Ik verwacht tot dat de daling in een versnelling weet te komen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:39:
Erg benieuwd naar de cijfers vandaag. Ik verwacht tot dat de daling in een versnelling weet te komen.
Cijfers van vandaag zullen zwaar vertekend zijn, met de Pasen zullen minder mensen zijn gaan testen.

De enige cijfers die er vandaag toe doen zijn de ziekenhuis/IC cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:39:
Hou er wel rekening mee dat het Pasen is, traditioneel worden er minder mensen opgenomen in het ziekenhuis en er gaan minder mensen met klachten naar de huisarts. Ik denk dat er dezer dagen ook minder getest wordt. Dus of er echt representatieve cijfers komen is maar afwachten.
Sowieso is het veel beter om naar langdurige gemiddelden dan naar dagcijfers te kijken om een echte trend te kunnen ontdekken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:26:
[...]

Al eerder gezegd, vaccineren, beter weer en de versoepingen zijn nu niet echt versoepelingen te noemen. Bovenal is dit volgens verwachting als je naar de curve kijkt. Zo werkt een virus en de verspreiding ervan nu eenmaal.
Dus het is simpel, tot het niet meer simpel is.
Dan wil ik graag gedrag (als in compliance, maar ook meer algemeen), het weer en onderlinge (positieve en negatieve) interactie van maatregelen toevoegen,

Zo eenvoudig als jij stelde (minder maatregelen > hogere R) is het dus niet zomaar waar. Dat was nou precies het punt. Sommige maatregelen zijn niet zo belangrijk. Die laten vervallen is, zoals je het zelf al zegt, niet echt een versoepeling. En dat leidt dan dus niet automagisch tot een hogere R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

pro_6or

amateur_60r

Drardollan, jij weet net zo goed dat de US, UK na de brexit en Israël, deels als proeftuin en natuurlijr haar relatie met de US zichzelf voorrang hebben gegeven qua vaccins.

Heel misschien hadden we dit kunnen doorbreken als rest van de wereld zijnde. Maar hoe reeel is dat.

Net zo reeel als dat Zimbabwe eerder massaal gevaccineerd zal zijn dan Nederland. Of voeren ze daar ook verkeerd beleid?

We hadden die Macht niet. Van belang zal zijn om in de toekomst als Europa bij elkaar te blijven en ook zaken terug te halen naar hier. Niet alles, natuurlijk niet. Maar onze eigen macht moet strategisch ook op orde blijven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:31:
[...]

Precies, het beleid is sneller vaccineren. Terwijl hier het beleid is om langzamer te vaccineren. Beleid dus. Met goed beleid is er veel meer mogelijk. Desnoods kijk je maar even naar Zweden of de staat Florida in de US.
Nee, het beleid is hier ook om zo snel mogelijk te vaccineren. Dat ze niet zo slim bezig zijn ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk vaccins en lekker door blijven prikken.

En Florida en Zweden hebben we het al vaak zat over gehad. Florida heeft 2 keer zoveel doden als hier, En als je dar geweest bent weet je dat ook daar veel mensen zich alsnog aan allerlei maatregelen houden., dus denken dat het zo vrij was klopt ook niet helemaal (al wordt dat wel eens zo in de media gebracht) Zweden is veel uitgestrekter en heeft alsnog ook veel strenge maatregelen gehad.
Nu gaan we lekker ten onder, ik ga mijn spaargeld vast opzoeken. Dat zullen ze in den haag op korte termijn wel opeisen.
Kijk eens naar de kosten van Zweden en Florida, die zijn niet veel anders dan hier. Net als bijna alle landen wereldwijd eigenlijk. Dat het veel gaat kosten klopt en dat moet ergens vandaan komen. Voordeel is wel dat dit wereldwijd zo is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:53:
[...]

Nee, het beleid is hier ook om zo snel mogelijk te vaccineren. Dat ze niet zo slim bezig zijn ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk vaccins en lekker door blijven prikken.

En Florida en Zweden hebben we het al vaak zat over gehad. Florida heeft 2 keer zoveel doden als hier, En als je dar geweest bent weet je dat ook daar veel mensen zich alsnog aan allerlei maatregelen houden., dus denken dat het zo vrij was klopt ook niet helemaal (al wordt dat wel eens zo in de media gebracht) Zweden is veel uitgestrekter en heeft alsnog ook veel strenge maatregelen gehad.
Ik heb geen idee van Zweden, maar ik was in mei/juni enkele weken in Florida ik kan je vertellen dat het daar aardig losjes aan toe ging. Mensen vielen over elkaar heen om de kroegen/restaurants in te kunnen, ik had daar niet echt het idee dat er een pandemie aan de gang was. Natuurlijk waren er genoeg mensen die wel gewoon voorzichtig waren, maar dat was absoluut niet de tendens. Toen ik vanuit daar naar NC vertrok was dat een wereld van verschil. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:53:
[...]

Als dat zo zou zijn, dan hadden Rutte en de Jonge de afgelopen dagen wel in het Catshuis gezeten samen met de verantwoordelijke mensen uit het veld. Alles om het maar te regelen. Uiteraard is het oorverdovend stil, maar waarschijnlijk krijgen we van de week als burgers wel weer de zwarte piet toegeschoven dat het allemaal onze schuld is.

Top beleid *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:52:
[...]

Mijn oom van 60 heeft het zo mee naar huis genomen van zijn werk, inwonende zoon heel licht en vrouw nu ook (zeer zwaar) ziek met COVID-19.

Nog maar eventjes, ik ben enorm blij dat mijn werkgever ons thuis laat werken in deze periode.
Thuiswerken is voor mij maar minimaal een optie. Ik moet regelmatig werkvergunningen aftekenen, en daarvoor fysiek aanwezig zg zijn. Voor de rest is het 2x zo druk in de technische ruimte door uitgesteld onderhoud. Ik zoek het niet op, Ga niet bij de groep koffie drinken, maar echt aan de "coronaregels" houden is gewoon niet mogelijk. Heb wel wat zelftesten op kosten van de baas aangeschaft. Mocht ik mijn ouders bezoeken wil ik er alles aan gedaan hebben om hun niet :$ te besmetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:03:
[...]

Thuiswerken is voor mij maar minimaal een optie. Ik moet regelmatig werkvergunningen aftekenen, en daarvoor fysiek aanwezig zg zijn. Voor de rest is het 2x zo druk in de technische ruimte door uitgesteld onderhoud. Ik zoek het niet op, Ga niet bij de groep koffie drinken, maar echt aan de "coronaregels" houden is gewoon niet mogelijk. Heb wel wat zelftesten op kosten van de baas aangeschaft. Mocht ik mijn ouders bezoeken wil ik er alles aan gedaan hebben om hun te besmetten.
Kunnen ze je die vergunningen niet mailen --> digitale handtekening--> retour?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
Oef! Stevige cijfers vandaag in de ziekenhuis bedden en IC patiënten..

<

[ Voor 150% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-04-2021 14:16 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Vorige week maandag 113. Deze maandag 57. Instroom net boven de 200, dat is in vergelijking met de afgelopen week laag.

Niet stevigs aan, zijn zelfs best aardige cijfers voor een maandag.

[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 05-04-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:06:
Oef! Stevige cijfers vandaag in de ziekenhuis bedden en IC patiënten..

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Day 404, The snow edition<br><br>Patients currently in the hospital:<br>(difference with yesterday)<br><br>🔴2.374 (57)<br><br>🔴Clinic: 1.628 (41)<br>🔴ICU: 746 (16)<br><br>New: <br>🔴Clinic: 205 (17x <a href="https://twitter.com/hashtag/TooHigh?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#TooHigh</a>)<br>🔴ICU: 58 (19x <a href="https://twitter.com/hashtag/TooHigh?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#TooHigh</a>)<a href="https://twitter.com/hashtag/COVID19?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#COVID19</a> <a href="https://t.co/n6mVb7OPXF">pic.twitter.com/n6mVb7OPXF</a></p>— Yorick Bleijenberg 📈📊📉 (@YorickB) <a href="https://twitter.com/YorickB/status/1379042026751201280?ref_src=twsrc%5Etfw">April 5, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
code:
1
[embed]https://twitter.com/yorickb/status/1379042026751201280[/embed]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:05:
[...]

Kunnen ze je die vergunningen niet mailen --> digitale handtekening--> retour?
Ehm.. Zo werkt het niet. Uitleg van de werkzaamheden, wegwijs maken over de locatie.. Vrijgave van apparatuur, controle, uitvoering etc. Dat kan sowieso alleen op de locatie. Dat zie ik met een digitale handtekening niet gebeuren. Naast dat die gasten dan al een laptop bij moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:07:
[...]

Vorige week maandag 113. Deze maandag 57. Instroom net boven de 200, dat is in vergelijking met de afgelopen week laag.

Snap dat ze in verhouding tot vorige week maandag best redelijk zijn.
Vraag me echter wel af of er een weekend effect in zit ivm Pasen. Meer zorg medewerkers/huisartsen vrij, waardoor er de toeloop morgen nog hoger kan zijn. Nou blijf je niet zomaar uit het ziekenhuis, maar kan me voorstellen dat het best een paar % kan schelen bij de opnames, en misschien toch nog even tot morgen aankijken voor opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je bent niet de enige die dergelijke woorden gebruikt, maar mij ontgaat de inhoudelijke onderbouwing eigenlijk steeds.

Even los van de rest van je betoog: op grond waarvan is er volgens jou sprake van ‘bangmakerij’? En hoe het had volgens jou dan anders gemoeten (ervan uitgaande dat je de prognoses bedoelt)?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Mocht ik mijn ouders bezoeken wil ik er alles aan gedaan hebben om hun te besmetten.
Ook niet echt liefdevol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:15
[...]
Mocht ik mijn ouders bezoeken wil ik er alles aan gedaan hebben om hun te besmetten.
Als het nu je schoonouders waren had ik het begrepen, maar goede reden om niet thuis te werken dan inderdaad :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:03
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:07:
[...]

De instroom van 205 op een maandag is de hoogste van de afgelopen 13 maandagen. Het is 9% hoger dan vorige week maandag. De 10 dagen ervoor was de gemiddelde stijging 4% ten opzichte van de week ervoor.

De cijfers zijn niet heel slecht (zeker de afgelopen dagen), maar deze maandag 'best aardig noemen' is niet echt logisch.

IC cijfers zijn overigens wel erg slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Sovieto op 05-04-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sovieto schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:57:
[...]

De instroom van 205 op een maandag is de hoogste van de afgelopen 13 maandagen. Het is 9% hoger dan vorige week maandag. De 10 dagen ervoor was de gemiddelde stijging 4% ten opzichte van de week ervoor.

De cijfers zijn niet heel slecht (zeker de afgelopen dagen), maar deze maandag 'best aardig noemen' is niet echt logisch.

IC cijfers zijn overigens wel erg slecht.
Zeker gezien deze maandag waarschijnlijk beter te vergelijken is met de vorige zondagen...

Zucht... De stupiditeit blijkt welhaast eindeloos:
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20210405_94101894

Er wordt een verplichte coronatest ingevoerd om import te weren, en wat doen we? Nog ff gauw tanken... 7(8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 05-04-2021 15:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Ik heb hier altijd de regering staan verdedigen in hun beleidkeuzes, maar momenteel vind ik ze echt ontzettend slecht bezig, mijn god.

-totale radiostilte vanuit het cabinet. Geen persconferenties, helemaal niks. Had minstens een smeekbede rond Pasen verwacht.

-belabberde vaccinatie uitvoering..
Zo ongeveer elke stakeholder die erbij betrokken is staat verstelt van hoe het eraan toe gaat

-zwabberbeleid omtrent AstraZeneca... Ook hier klagen de experts weer dat het een groot drama is.

Echt heel jammer... We zijn zo dichtbij een land dat stuk meer open kan, en ze lijken opeens compleet stuurloos

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stinger_Ventura

Maar even wachten op @t_captain zijn reflectie van de cijfers.

[ Voor 31% gewijzigd door Stinger_Ventura op 05-04-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:14:
Ik heb hier altijd de regering staan verdedigen in hun beleidkeuzes, maar momenteel vind ik ze echt ontzettend slecht bezig, mijn god.

-totale radiostilte vanuit het cabinet. Geen persconferenties, helemaal niks. Had minstens een smeekbede rond Pasen verwacht.
De volgende persconferentie zou sowieso toch pas op 13 april gegeven worden, was bij de vorige conferentie toch ook al aangekondigd?

Daarnaast denk ik dat Rutte nu meer bezig is met zijn hachje redden na de Omtzigt-affaire, dan met de bestrijding van de corona-pandemie, dat laatste lijkt me voor hem van nogal ondergeschikt belang op dit moment ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:21:
[...]

Snap dat ze in verhouding tot vorige week maandag best redelijk zijn.
Vraag me echter wel af of er een weekend effect in zit ivm Pasen. Meer zorg medewerkers/huisartsen vrij, waardoor er de toeloop morgen nog hoger kan zijn. Nou blijf je niet zomaar uit het ziekenhuis, maar kan me voorstellen dat het best een paar % kan schelen bij de opnames, en misschien toch nog even tot morgen aankijken voor opname.
En dan nog even woensdag afwachten, want dan komen de cijfers van 2 dagen na Pasen. En daarna wachten we tot volgende week, want dan is het de volgende week na Pasen cijfers.

Doet mij denken aan Pasen, Pinksteren, Koningsdag en alle andere "drukke" dagen van vorig jaar. Allemaal gingen ze voor een golf zorgen en hoefden we enkel nog wat te wachten. Nu 12 maanden later wachten we nog steeds.

Ziekenhuisopnames stel je niet uit met Corona, als je rochelend op de grond ligt dan ga je gewoon naar het ziekenhuis of via de HAP naar het ziekenhuis. In de afgelopen 13 maanden is het nog geen enkele keer voorgekomen dat de instroom lager was omdat het een feestdag was. De mensen die naar het ziekenhuis gaan staan veelal al meerdere dagen onder controle voor ze opgenomen worden.

Overigens is +57 en een instroom van +205 veel te hoog. Laat dat helder zijn, beide getallen moeten omlaag en de eerste moet ver onder 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Prima cijfers weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:35:
[...]

[...]

Je bent niet de enige die dergelijke woorden gebruikt, maar mij ontgaat de inhoudelijke onderbouwing eigenlijk steeds.

Even los van de rest van je betoog: op grond waarvan is er volgens jou sprake van ‘bangmakerij’? En hoe het had volgens jou dan anders gemoeten (ervan uitgaande dat je de prognoses bedoelt)?
Het hele beleid en de maatregelen zijn gebaseerd op bangmakerij. Elke keer worden we door een of ander partij (RIVM, OMT, overheid, losse deskundigen als Kuipers en Gommers) bang gemaakt en wordt daarmee geschermd om zinloze maatregelen door te duwen. Puntje bij paaltje blijkt het elke keer meer dan mee te vallen en zitten we maanden opgescheept met maatregelen die overbodig zijn.

Er is vanuit de overheid in de afgelopen 13 maanden geen enkele keer geweest dat het beleid niet op angst gebaseerd was. Want als dat wel zo was, dan hadden we wel dingen uitgeprobeerd in de afgelopen 13 maanden. Een paar slappe proefjes met FieldLab waarvan de uitkomsten vakkundig genegeerd zijn, dat is het enige.

Maar om mooi weer te spelen naar de buitenwereld toe gaan we wel 3500 man bij elkaar in Ahoy duwen in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stinger_Ventura schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:16:
[Twitter]

Maar even wachten op @t_captain zijn reflectie van de cijfers.
Zonder het aantal testen zegt het niets.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LZ86
Tuurlijk jongen, prima cijfers. De ziekenhuizen stromen vol en het percentage positief is alleen maar aan het stijgen. Moet je die troll nou echt elke dag met matig tot slechte cijfers blijven posten? Redelijk irritant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
Niet happen....
LZ86 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:30:
Tuurlijk jongen, prima cijfers. De ziekenhuizen stromen vol en het percentage positief is alleen maar aan het stijgen. Moet je die troll nou echt elke dag met matig tot slechte cijfers blijven posten? Redelijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Basekid schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:14:

-belabberde vaccinatie uitvoering..
Zo ongeveer elke stakeholder die erbij betrokken is staat verstelt van hoe het eraan toe gaat

-zwabberbeleid omtrent AstraZeneca... Ook hier klagen de experts weer dat het een groot drama is.

Echt heel jammer... We zijn zo dichtbij een land dat stuk meer open kan, en ze lijken opeens compleet stuurloos
Als er iets bang te maken valt dan weten ze niet hoe hard ze naar het Catshuis moeten rennen fietsen om zinloze maatregelen als alcoholverboden en avondklokken af te kondigen. Nu de vaccinaties al maanden in de stront lopen en er geen enkel uitzicht is op verbetering is het oorverdovend stil, kotsmisselijk word ik ervan.

Meer dan 700.000 vaccins op voorraad, GGD is aan alle kanten niet in staat om te prikken en weigert zelfs heel hooghartig de toegestoken hand van de ziekenhuizen en onze leiders zitten lekker met een drankje te genieten van het vreetfestijn genaamd pasen.

Andere leiders, Merkel en Johnson bijvoorbeeld, zie je wel gewoon aan het werk zijn. Niet verbazend dat de UK vele malen verder is dan ons en ze zich helemaal krom lachen om het trieste beleid in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Serieus, jij vind de almaar verder oplopende bezetting op zowel de verpleegafdelingen als de IC prima?

Bedoel je dat serieus of was je reactie bedoeld als een troll? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Sarcasme?

Opnames en percentage positief lopen op. Lijkt er dus vooral op dat mensen zich minder snel laten testen maar dat de situatie (langzaam) wat verslechtert terwijl de vaccinaties zo langzamerhand effect zouden moeten gaan krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, opnames volgen besmettingen vrij goed, dus dat die zouden stijgen was al praktisch een zekerheid. Het ‘nieuws’ is dat de besmettingen veel minder hard stijgen dan gedacht, en zelfs wat lijken te dalen, al is het stijgende percentage positief daar natuurlijk een kritische kanttekening bij.

Ik snap dat het vanuit het perspectief van een zorgmedewerker nog niet fantastisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:35:
[...]

Sarcasme?

Opnames en percentage positief lopen op. Lijkt er dus vooral op dat mensen zich minder snel laten testen maar dat de situatie (langzaam) wat verslechtert terwijl de vaccinaties zo langzamerhand effect zouden moeten gaan krijgen.
Als de overheid niet om de haverklap zou stoppen met prikken met een middel en ze de strategie handiger hadden aangepakt en daadwerkelijk de mensen die op de IC's belanden met voorrang hadden ge-ent had je wellicht nu wel meer resultaat gezien.

Enige wat je nu ziet is dat de verpleeghuizen keihard dalen. Fijn voor die mensen, maar daar heeft de samenleving weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:33:
[...]

Als er iets bang te maken valt dan weten ze niet hoe hard ze naar het Catshuis moeten rennen fietsen om zinloze maatregelen als alcoholverboden en avondklokken af te kondigen. Nu de vaccinaties al maanden in de stront lopen en er geen enkel uitzicht is op verbetering is het oorverdovend stil, kotsmisselijk word ik ervan.

Meer dan 700.000 vaccins op voorraad, GGD is aan alle kanten niet in staat om te prikken en weigert zelfs heel hooghartig de toegestoken hand van de ziekenhuizen en onze leiders zitten lekker met een drankje te genieten van het vreetfestijn genaamd pasen.

Andere leiders, Merkel en Johnson bijvoorbeeld, zie je wel gewoon aan het werk zijn. Niet verbazend dat de UK vele malen verder is dan ons en ze zich helemaal krom lachen om het trieste beleid in Nederland.
Mogelijk valt het mee door de maatregelen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz
Die IC's redden het wel; alle cijfers dalen behalve de ziekenhuisopnamens en IC opnames. De ziekenhuisopnamens en de IC opnamens volgen altijd, die ijlen na; dus daar maak ik me geen zorgen om.

Voor de ziekenhuizen is het nu even aanpoten. Maar de cijfers zijn prima te noemen onder de huidige omstandigheden.

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 05-04-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Fijn dat het aantal positieve iets naar beneden is, beetje jammer dat de ziekenhuizen vol lopen.
Vraag me af of de ligduur nog steeds zo lang is of dat er een snellere doorstroom is?

Wat betreft het vaccineren: dit kabinet faalt gigantisch hierin..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:40:
Die IC's redden het wel; alle cijfers dalen behalve de ziekenhuisopnamens en IC opnames. De ziekenhuisopnamens en de IC opnamens volgen altijd, die ijlen na; dus daar maak ik me geen zorgen om.

[Twitter]

Voor de ziekenhuizen is het nu even aanpoten. Maar de cijfers zijn prima te noemen onder de huidige omstandigheden.
Uit welke berichten maak je op dat de ICs het wel redden? Personeel valt met bosjes uit, opschalen lukt vrijwel niet meer en het personeel wat we wel hebben moet naar curaçao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:41:
Fijn dat het aantal positieve iets naar beneden is, beetje jammer dat de ziekenhuizen vol lopen.
Vraag me af of de ligduur nog steeds zo lang is of dat er een snellere doorstroom is?

Wat betreft het vaccineren: dit kabinet faalt gigantisch hierin..
Doorstroom is ten opzichte van vorig jaar bijna gehalveerd. Dat scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
wildhagen schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:34:
[...]

Serieus, jij vind de almaar verder oplopende bezetting op zowel de verpleegafdelingen als de IC prima?

Bedoel je dat serieus of was je reactie bedoeld als een troll? :?
Oplopende cijfers kunnen goede cijfers zijn als ze van bijvoorbeeld 1.2 naar 1.15 gaan. Is het goed dat er meer mensen op de IC belanden; nee. Zijn de cijfers goed dat het daalt ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ik heb hieronder ‘bold’ aangezet:
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:28:
Het hele beleid en de maatregelen zijn gebaseerd op bangmakerij (...) Elke keer worden we (...) bang gemaakt (...) Puntje bij paaltje blijkt het elke keer meer dan mee te vallen
Zijn? Worden? Blijkt? Het komt toch echt vooral over als jouw mening. Prima, maar het ‘blijkt’ toch helemaal nergens uit?

Als je maatregelen neemt om iets te voorkomen, dan kun je uiteraard niet achteraf concluderen dat de maatregelen niet nodig waren omdat hetgeen je voorspelde niet voldeed aan je voorspelling zonder maatregelen.

Dat is de preventieparadox.
Er is vanuit de overheid in de afgelopen 13 maanden geen enkele keer geweest dat het beleid niet op angst gebaseerd was. Want als dat wel zo was, dan hadden we wel dingen uitgeprobeerd in de afgelopen 13 maanden.
Ook daaruit kun je natuurlijk niet concluderen dat het beleid is bedoeld als ‘bangmakerij’. Maar nu gebruik je ook ineens het woord ‘angst’. Dat zijn toch verschillende dingen? Hoewel ook voor angst de argumentatie ontbreekt.

Er zijn overigens toch echt ‘experimenten’ geweest, waaronder versoepelingen bij oplopende cijfers in februari. Die cijfers zijn nu nog hoger dan in februari.

Dus blijft de vraag: wat had de overheid anders moeten doen zodat er geen sprake was van ‘bangmakerij’ volgens jou?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:39:
[...]

Mogelijk valt het mee door de maatregelen?
Aangezien ik wist dat deze ging komen de wedervraag, voor welke maatregelen valt het mee?

Hebben we het dan over het alcoholverbod na 20:00? Of over de avondklok na 22:00? Over de gesloten terrassen? Over de winkels? Of het zwembad en de bieb?

Of hebben we het over de echt werkende maatregelen? Afstand houden, thuisblijven en testen bij klachten en handen wassen?

Zeker, maatregelen werken. Ik heb en zal daar nooit aan twijfelen. Ik twijfel wel heel erg aan het beleid en feit dat we maatregelen hebben waarvan we niet eens weten of ze werken, en als ze al werken discutabel zijn of ze niet het draagvlak van beter werkende maatregelen verlagen waardoor deze niet werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
LZ86 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:37:
[...]

Als de overheid niet om de haverklap zou stoppen met prikken met een middel en ze de strategie handiger hadden aangepakt en daadwerkelijk de mensen die op de IC's belanden met voorrang hadden ge-ent had je wellicht nu wel meer resultaat gezien.

Enige wat je nu ziet is dat de verpleeghuizen keihard dalen. Fijn voor die mensen, maar daar heeft de samenleving weinig aan.
De Facebook Univeristy heeft veel invloed op de mening van het volk en daar luistert de overheid dan weer graag naar. En op Facebook wordt genoeg angst gezaaid. Wel 5 incidenten op 400 000 prikken..... Ik denk dat als je 400 000 mensen een glas water geeft en die allemaal de volgende dag gaat onderzoeken dat je dan ook een paar vervelende incidenten aan dat glas water toe kunt schrijven. Zullen dan maar stoppen met water drinken? (bier is wel lekkerder)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:42:
[...]

Doorstroom is ten opzichte van vorig jaar bijna gehalveerd. Dat scheelt aanzienlijk.
Maar waar gaat het gros van de patiënten heen? Revalidatie?
Wij hebben in de wijk 0 corona patiënten en 0 patiënten uit het ziekenhuis die corona hadden.
We hebben het zelf druk met andere dingen, vakantie collega, collega in quarantaine (ondanks volledige vaccinatie (?)) maar geen corona patiënt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:43:
Ik heb hieronder ‘bold’ aangezet:

[...]

Zijn? Worden? Blijkt? Het komt toch echt vooral over als jouw mening. Prima, maar het ‘blijkt’ toch helemaal nergens uit?

Als je maatregelen neemt om iets te voorkomen, dan kun je uiteraard niet achteraf concluderen dat de maatregelen niet nodig waren omdat hetgeen je voorspelde niet voldeed aan je voorspelling zonder maatregelen.

Dat is de preventieparadox.
Welke maatregel is er niet uit angst genomen?
[...]

Ook daaruit kun je natuurlijk niet concluderen dat het beleid is bedoeld als ‘bangmakerij’. Maar nu gebruik je ineens het woord ‘angst’. Dat zijn toch verschillende dingen? Hoewel ook voor angst de argumentatie ontbreekt.
Angst vanuit de diverse kanten zorgt voor bangmakerij. Voor mij is het hetzelfde.
Er zijn overigens toch echt ‘experimenten’ geweest, waaronder versoepelingen bij oplopende cijfers in februari. Die cijfers zijn nu nog hoger dan in februari.
En lager dan in december en januari.
Dus blijft de vraag: wat had de overheid anders moeten doen zodat er geen sprake was van ‘bangmakerij’ volgens jou?
De overheid had proactief moeten handelen, vaccinaties moeten regelen en moeten kijken naar dingen die er wel mogelijk zijn. Dat heb ik al 200 keer gezegd.

Maar de overheid doet niets, het interesseert ze geen reet. De burger gaat wel betalen en de ondernemers kunnen bloeden. Anders hadden ze nu wel in het Catshuis gezeten om die verdomde vaccinaties de armen in te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 05-04-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Uit welke berichten maak je op dat de ICs het wel redden? Personeel valt met bosjes uit, opschalen lukt vrijwel niet meer en het personeel wat we wel hebben moet naar curaçao.
Waar lees je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:45:
[...]

Wij hebben in de wijk 0 corona patiënten en 0 patiënten uit het ziekenhuis die corona hadden.
We hebben het zelf druk met andere dingen, vakantie collega, collega in quarantaine (ondanks volledige vaccinatie (?)) maar geen corona patiënt in de buurt.
Eeuh? Het zijn wel zinnen maar ik snap er niks van.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Echt hè, weer die @$*** opmerking.
De cijfers zijn gewoon slecht. Alle veiligheidsregio's staan op donkerpaars. Heel Nederland kleurt diep donkerblauw door het aantal besmettingen.
Ondertussen werken de mensen op de IC zich helemaal de blubber en storten bijna in.
Dan zijn dit toch geen prima cijfers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Er worden oproepen gedaan, Facebook, mail, LinkedIn naar (oud)IC verpleegkundigen en andere verpleegkundigen met een acute zorg specialisatie of ze kunnen helpen op het eiland.
Ik heb de berichten langs zien komen en ook steeds dezelfde reactie: nee want we krijgen hier de boel al niet rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Als wij een groter probleem hadden dan Curaçao, dan waren er geen mensen naar Curaçao gegaan.

Ik ga niet ontkennen dat de druk op de ziekenhuizen opgelopen is en nog steeds oploopt. Maar je kan ook goed overdrijven met personeel wat met bosjes uitvalt of dat opschalen niet lukt. Opschalen is, vooralsnog, niet nodig.

Nogmaals, ik onderschat de situatie niet en ontken zeker niet dat het zorgelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volg je het nieuws wel, of hoe zit het nou?

Reguliere zorg wordt in steeds meer ziekenhuizen alweer verder afgeschaald, extra zorgpersoneel wordt ingezet op Covid-cohortafdeling of de IC, er gaan artsen en verpleegkundigen naar Curacao....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:45:
[...]

Die komen bij mij in de wijk dan denk ik.
Een deel zit ook bij mijn vrouw op revalidatie. En we hebben hier tussen afdelingen voor mensen die te goed zijn voor ziekenhuis maar te slecht voor thuis. Dat scheelt ook wel. Vele vanuit ziekenhuis daar nog even heen.

@xzaz
https://nos.nl/l/2375371
Uitval van personeel is ook vrijwel dagelijks in het nieuws?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:47:
[...]

Eeuh? Het zijn wel zinnen maar ik snap er niks van.
Op mijn telefoon kan ik niet tikken :+
Dus dan zo: waar gaan de corona patiënten heen na behandeling ziekenhuis. Revalidatie?
(was een vraag vanwege de ligduur in het ziekenhuis).
Ik werk als wijkverpleegkundige en ik heb tijdens deze hele pandemie welgeteld drie corona cliënten verzorgt/verpleegd in de thuissituatie. Sindsdien hebben wij er 0.
We hebben het echter wel druk. Een collega is met vakantie terwijl een andere in thuis quarantaine moet vanwege bezoek aan zoon (die corona positief bleek te zijn). Collega vroeg zich af waarom want ze is gevaccineerd (beide prikken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:48:
[...]

Er worden oproepen gedaan, Facebook, mail, LinkedIn naar (oud)IC verpleegkundigen en andere verpleegkundigen met een acute zorg specialisatie of ze kunnen helpen op het eiland.
Ik heb de berichten langs zien komen en ook steeds dezelfde reactie: nee want we krijgen hier de boel al niet rond.
Het is toch logisch dat ze het proberen, de situatie daar is nóg veel dramatischer dan hier. Het kan hier zeker nog erger worden maar vorig jaar maart lagen er 1200+ patiënten alleen al op de IC. Personeel uit Nederland kent de procedures en spreekt eenmanszaken van de talen. Ze hebben ook niet verschrikkelijk veel mensen nodig dus wagen ze hun geluk. Vragen staat vrij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]

Als wij een groter probleem hadden dan Curaçao, dan waren er geen mensen naar Curaçao gegaan.

Ik ga niet ontkennen dat de druk op de ziekenhuizen opgelopen is en nog steeds oploopt. Maar je kan ook goed overdrijven met personeel wat met bosjes uitvalt of dat opschalen niet lukt. Opschalen is, vooralsnog, niet nodig.

Nogmaals, ik onderschat de situatie niet en ontken zeker niet dat het zorgelijk is.
746 covid op IC. Dus opschalen is noodzakelijk met reguliere zorg erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]

Reguliere zorg wordt in steeds meer ziekenhuizen alweer verder afgeschaald, extra zorgpersoneel wordt ingezet op Covid-cohortafdeling of de IC, er gaan artsen en verpleegkundigen naar Curacao....
Er wordt hierboven gesuggereerd dat er artsen en verpleegkundigen naar Curaçao gaan die bij de zorg in Nederland worden weggehaald. Dit blijkt vooralsnog niet uit de berichten van de Rijksoverheid. Deze mensen hebben zichzelf aangemeld en worden niet van de IC in Nederland weggeplukt. Ook wordt er in de VS geworven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]

Die komen bij mij in de wijk dan denk ik.
Een deel zit ook bij mijn vrouw op revalidatie. En we hebben hier tussen afdelingen voor mensen die te goed zijn voor ziekenhuis maar te slecht voor thuis. Dat scheelt ook wel. Vele vanuit ziekenhuis daar nog even heen.

@xzaz
Is dus per regio verschillend (Ik werk in oosten des lands).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:51:
[...]

746 covid op IC. Dus opschalen is noodzakelijk met reguliere zorg erbij.
Keuzes maken. En dit was de keuze van het hier zo bewierookte kabinet de afgelopen 10 jaar. Jaren bespaard, dit is het resultaat. Pech voor sommige mensen, het is niet anders.

Het is natuurlijk ook niet zo dat we de afgelopen 13 maanden iets hadden kunnen doen aan opschaling, ook een bewuste keuze.

Beste advies, blijf uit het ziekenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
wildhagen schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]

Wordt daar wel een beetje moe van. De reguliere zorg wordt in Nederland al jaren afgeschaald. Het gebruikelijke 'neem maar een paracetamol en kom volgende week maar terug-methode' is al zeker 10 jaar bezig. We zitten al jaren in een reactive zorg met de zorg die maar blijft wijzen naar de overheid in plaats van naar zichzelf te kijken. Ben wel een beetje klaar met dat zielig gedoe van de zorg.
Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:48:
[...]

Vervelend dan. Niks aan te doen op dit moment voor de ziekenhuizen; ik hoop dat ze zien dat de cijfers steeds beter worden.
Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:48:
[...]

De cijfers zijn gewoon slecht. Alle veiligheidsregio's staan op donkerpaars. Heel Nederland kleurt diep donkerblauw door het aantal besmettingen.
Ondertussen werken de mensen op de IC zich helemaal de blubber en storten bijna in.
Aantal besmettingen is niet zo boeiend daar is nooit op gestuurd. Heel Nederland werkt zich altijd de blubber daarin is de IC echt niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:51:
[...]

Op mijn telefoon kan ik niet tikken :+
Dus dan zo: waar gaan de corona patiënten heen na behandeling ziekenhuis. Revalidatie?
(was een vraag vanwege de ligduur in het ziekenhuis).
Ik werk als wijkverpleegkundige en ik heb tijdens deze hele pandemie welgeteld drie corona cliënten verzorgt/verpleegd in de thuissituatie. Sindsdien hebben wij er 0.
We hebben het echter wel druk. Een collega is met vakantie terwijl een andere in thuis quarantaine moet vanwege bezoek aan zoon (die corona positief bleek te zijn). Collega vroeg zich af waarom want ze is gevaccineerd (beide prikken)..
Dat laatste is evt niet per sé nodig. Er zitten daarbij wel een paar mitsen en maren, belangrijkste is hoe lang geleden is de laatste van die twee prikken gezet. Je hebt na de 2e prik nog een tijdje nodig om echt (bijna) immuun te worden. We weten ook nog niet 100% zeker of je het virus toch door kan geven (het lijkt er op dat dat niet zo is) en praktisch punt, daar bestaat bij mijn weten nog geen regelgeving omtrent. Dus dan maar de oude situatie vermoed ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
[...]
@xzaz
Wel mooi dat wij de capaciteit hebben om Curaçao te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:54:
[...]

Keuzes maken. En dit was de keuze van het hier zo bewierookte kabinet de afgelopen 10 jaar. Jaren bespaard, dit is het resultaat. Pech voor sommige mensen, het is niet anders.

Het is natuurlijk ook niet zo dat we de afgelopen 13 maanden iets hadden kunnen doen aan opschaling, ook een bewuste keuze.

Zeg dat even tegen alle patiënten. Is de crisis meteen opgelost.
En in 13 maanden maak je geen IC verpleegkundige. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:46:
Angst vanuit de diverse kanten zorgt voor bangmakerij.
Angst is een emotie.

Bangmakerij is het bang maken van anderen.
Voor mij is het hetzelfde
Voor mij niet en ik denk voor de meeste mensen niet. Maar wel belangrijk voor mijn begrip van je antwoord om te weten dat je ze als synoniem gebruikt.
De overheid had proactief moeten handelen, vaccinaties moeten regelen en moeten kijken naar dingen die er wel mogelijk zijn. Dat heb ik al 200 keer gezegd.
En omdat ze dat volgens jou onvoldoende hebben gedaan is er sprake van bangmakerij?

OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:54:
[...]

Je kan geen extra IC bedden neer zetten zonder geschoold personeel. Daar ligt de crux.
De tegenhanger is inderdaad wat een andere reactie al aangeeft: er is behoorlijk bezuinigd door Rutte en diens voorgangers de afgelopen jaren en daar plukken we nu (jammer genoeg) de vruchten van.
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:55:

Vervelend dan. Niks aan te doen op dit moment voor de ziekenhuizen; ik hoop dat ze zien dat de cijfers steeds beter worden.
Vervelend voor wie? De mensen hier in Nederland of daar?
Beetje lullige kronkel.. je zou maar zelf een IC bed nodig hebben en dat niet kunnen krijgen want corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:57:
[...]
Vervelend voor wie? De mensen hier in Nederland of daar?
Beetje lullige kronkel.. je zou maar zelf een IC bed nodig hebben en dat niet kunnen krijgen want corona.
Wat wil je dat hieraan gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:48:
[...]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Ik zie eigenlijk niet zo veel verschil, behalve dan dat de sterfte gestaag afneemt, en daar gaat het uiteindelijk om. Besmettingen en opnames zijn te managen als je wilt, doden zijn een tragedie maar zo te zien werkt het beleid en hoeven we ons eigenlijk helemaal niet zo veel zorgen te maken als je doet voortkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC2FfL5v_qhiJv_DUL3PUohzFl8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gwEWy5Gv3y1OS0fsuN2yxIyr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaS86MXfA8jzh92k_QodZWES83s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xaU4TexXDt8T6AzqijybQp86.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7lsvLd5atls5cov35J38CWwJQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7B0aHvOWh7AGWNLC0eZo0IFm.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
*knip*

[ Voor 183% gewijzigd door ZieMaar! op 05-04-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:59:
[...]

Wat wil je dat hieraan gedaan wordt?
Idealiter is een balans tussen opschaling (naar een gewenst nummer en niet zoals maart vorig jaar, zo hoog mogelijk zodat 90% vol kan liggen met corona patienten) en een verlaagde instroom.
Opschaling is redelijk "simpel" is vorig jaar gedaan door tijdelijke IC bedden te maken door CCU/SEH/OK etc verpleegkundigen en behandelaars daar weg te halen en tijdelijk als IC personeel in te zetten. Met als gevolg dat de reguliere zorg afgebouwd moet worden.
De instroom moet omlaag dat doe je door het aantal positieve naar beneden te krijgen en dat krijgen we nu niet voor elkaar met de maatregelen: men moet door met vaccineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:$ ter voorkoming uiteraard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Daarom mijn woorden: cijfers zijn goed, er is een trend naar beneden en die gaat zich, waarschijnlijk na 2 weken vertalen in minder IC opnames. Zeg ik daarmee dat de IC opnames goed zijn? Nee.

[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 05-04-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:03:
[...]

Daarom mijn woorden: cijfers zijn goed, er is een trend naar beneden en die gaat zich, waarschijnlijk na 2 weken vertalen in minder IC opnames.
Uiteindelijk verwacht ik dat wel maar we gaan de komende twee weken Gommers, Kuipers, De Jonge, Rutte, van Dissel etc. allemaal horen roepen dat het slecht gaat, de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen, de maatregelen verzwaard worden etc etc. en de komende twee weken zal weer drama zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het is een kwestie van perspectief. Als je anderhalf jaar geleden had verteld dat er gisteren zesduizend mensen positief getest zijn op een virus en er 700 op de IC liggen; allicht dat ze dan zeggen: ‘wow, slechte cijfers!’

Maar wij praten hier over de dagcijfers. Dit zijn de dagcijfers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAhSSvXEUSDgsFYpObUM-MBt_h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2j3AL4HHFmumD54z4KeqLM7.jpg?f=fotoalbum_large
Week op week groeicijfers van besmettingen per dag.

Niet gek toch dat er mensen zijn die dit prima cijfers vinden? De week op week verbetering is al vele dagen consistent elke dag beter dan de dag ervoor.

Inmiddels zoveel zwaluwen; zou de zomer eraan komen?

[ Voor 16% gewijzigd door eamelink op 05-04-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:04:
[...]

Uiteindelijk verwacht ik dat wel maar we gaan de komende twee weken Gommers, Kuipers, De Jonge, Rutte, van Dissel etc. allemaal horen roepen dat het slecht gaat, de ziekenhuizen het niet meer aan kunnen, de maatregelen verzwaard worden etc etc. en de komende twee weken zal weer drama zijn.
Als ze nog 1 keer gaan vertellen dat er 'meer besmettingen' zijn eet ik mijn schoen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:05:
Het is een kwestie van perspectief. Als je anderhalf jaar geleden had verteld dat er gisteren zesduizend mensen positief getest zijn op een virus en er 700 op de IC liggen; allicht dat ze dan zeggen: ‘wow, slechte cijfers!’

Maar wij praten hier over de dagcijfers. Dit zijn de dagcijfers:

[Afbeelding]
Dat hoor je niet op het 20:00 uur journaal van de NOS en dat lees je niet als PREMIUM artikel op De Telegraaf.nl en dat vind ik (net zo) kwalijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:06:
[...]

Als ze nog 1 keer gaan vertellen dat er 'meer besmettingen' zijn eet ik mijn schoen op.
Hou ik je aan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:07:
[...]

Dat hoor je niet op het 20:00 uur journaal van de NOS en dat lees je niet als PREMIUM artikel op De Telegraaf.nl en dat vind ik (net zo) kwalijk
En de hoeveelheid shit die ik hier over mij heen krijg omdat ik de cijfers prima vind zegt ook genoeg. Man man man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:07:
[...]

En de hoeveelheid shit die ik hier over mij heen krijg omdat ik de cijfers prima vind zegt ook genoeg. Man man man.
Ik blijf weg van de discussie rondom de cijfers maar doe graag mee aan alle andere.
Ik ben niet van de cijfers, statestiek etc. ik ben van het logisch nadenken, tot tien tellen voordat ik een artikel tot mij neem of het nieuws aan hoor en ik ben een ster in wegzappen zodra Kuipers, van Dissel, De Jonge, Gommers, Rutte of iemand anders het weer heeft over de cijfers :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:06:
[...]

2374 coronapatiënten in het ziekenhuis

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 2374 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2317), van wie 746 op de IC (gisteren: 730), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). De laatste keer dat er méér coronapatiënten op de IC lagen dan vandaag was op 30 april 2020.

Begin maar vast te eten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:56:
[...]

Zeg dat even tegen alle patiënten. Is de crisis meteen opgelost.
En in 13 maanden maak je geen IC verpleegkundige. Sorry.
In 10 jaar tijd wel. Of althans, in 10 jaar tijd hebben we ze zoveel mogelijk naar buiten gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:10:
[...]

In 10 jaar tijd wel. Of althans, in 10 jaar tijd hebben we ze zoveel mogelijk naar buiten gewerkt.
Het is echt niet alleen de IC (of ziekenhuizen hoor).
Er is nu sprake van een instroom (en gebrek aan personeel en uiteindelijk uitstroom) probleem maar diezelfde problemen zijn er in een revalidatie/verpleeghuis en in de thuiszorg.
Er is een chronisch personeelsprobleem omdat er veel bezuinigd is op de werkvloer (maar intussen wel zes management lagen in stand houden).

Dus als ziekenhuizen mopperen: we kunnen onze patiënten niet kwijt dan ligt dat niet omdat we ze niet willen opvangen maar omdat we ze niet KUNNEN opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:09:
[...]

2374 coronapatiënten in het ziekenhuis

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 2374 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2317), van wie 746 op de IC (gisteren: 730), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). De laatste keer dat er méér coronapatiënten op de IC lagen dan vandaag was op 30 april 2020.

Begin maar vast te eten.
Ja, en nog een aantal weken en dan is het mei en *knip* graag je stellingen goed onderbouwen

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 05-04-2021 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Mrjraider schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:12:
[...]

Het is echt niet alleen de IC (of ziekenhuizen hoor).
Er is nu sprake van een instroom (en gebrek aan personeel en uiteindelijk uitstroom) probleem maar diezelfde problemen zijn er in een revalidatie/verpleeghuis en in de thuiszorg.
Er is een chronisch personeelsprobleem omdat er veel bezuinigd is op de werkvloer (maar intussen wel zes management lagen in stand houden).

Dus als ziekenhuizen mopperen: we kunnen onze patiënten niet kwijt dan ligt dat niet omdat we ze niet willen opvangen maar omdat we ze niet KUNNEN opvangen.
Goed beleid geweest de afgelopen jaren. De bejaardenzorg is ook vakkundig afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:05:
Maar wij praten hier over de dagcijfers.
Maar die zijn sinds eergisteren toch niet meer te vertrouwen?

Er zullen nu misschien talloze mensen liever naar de Etos gaan, dan naar de GGD.
Ik had het er van de week nog over, maar kwam het toevallig vandaag in levende lijve tegen.

Een familielid van me testte* gisteren positief, dus die zit nu thuis -in quarantaine- te wachten tot de 'verkoudheid voorbij is' (sic).
Dus ik vroeg of ze naar de GGD ging voor een PCR-test. Het antwoord was "nee, dat is allemaal gehannes en alleen maar voor de statistiek, ziek ben ik toch wel".
Nu maakt het voor haar ook verder niet uit, ze werkt niet, dus hoeft ook niet echt de deur uit.

Maar zou me niet verbazen als meer mensen zo denken.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat ik ongelijk heb en dat er inderdaad een ommekeer is. We moeten de ziekenhuisopnames (as always) in de gaten houden :)

* Haar buurvrouw had blijkbaar testen ingeslagen, dus ze mocht van haar eentje kopen, I kid you not! Lekkere buren, dacht ik, ben benieuwd wat ze vragen voor een kopje suiker :P
Maar ik vond het een interessante observatie: Liever geld betalen om gelijk thuis te testen, dan een afspraak maken bij de GGD voor een gratis test.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
XVI schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:17:
[...]

Ja, en nog een aantal weken en dan is het mei en dan lost het aantal weer op als sneeuw voor de zon. Met of zonder (nieuwe) maatregelen. Net als vorig jaar: https://www.stichting-nice.nl/#flot_2
Leuk, zo'n glazen bol. Doe mij er ook maar een. Kost zo te zien geen drol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
XVI schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:59:
Ik zie eigenlijk niet zo veel verschil, behalve dan dat de sterfte gestaag afneemt, en daar gaat het uiteindelijk om.
De drie pijlers van het beleid zijn volgens o.a. het 105e OMT advies:
• een acceptabele belastbaarheid van de zorg – ziekenhuizen moeten
kwalitatief goede zorg aan zowel COVID-19-patiënten als aan patiënten
binnen de reguliere zorg kunnen leveren;
• het beschermen van kwetsbare mensen in de samenleving;
• het zicht houden op en het inzicht hebben in de verspreiding van het virus.
Het gaat dus niet ‘uiteindelijk om’ afname van sterfte. Dat is een uitkomstmaat, maar gelukkig niet de enige.
Besmettingen en opnames zijn te managen als je wilt, doden zijn een tragedie maar zo te zien werkt het beleid en hoeven we ons eigenlijk helemaal niet zo veel zorgen te maken als je doet voortkomen.
Dit klopt volgens mij niet als opnames stijgen terwijl de zorg al overbelast is (zie routekaart voor signaalwaardes) en het zicht bij een percentage positief van zo’n 8% hoger is dan vereist voor goed zicht.
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:03:
Daarom mijn woorden: cijfers zijn goed
Maar de duiding van je referentiekader ontbrak in je eerste reactie:
Anderen reageren daar (begrijpelijk) op door te benoemen dat ze die cijfers niet ‘prima’ vinden, want ze hanteren een ander referentiekader dan jij lijkt te doen. Het zou de discussie denk ik helpen als je actief noemt waarom jij het prima cijfers vindt.

Persoonlijk zeggen de dagcijfers mij niet per se heel veel en zijn grafieken met tijd op de x-as niet altijd even inzichtgevend. Een alternatieve manier van het vaststellen van een trend is het plotten van het aantal nieuwe bevestigde gevallen (y-as) t.o.v. het totaal aantal bevestigde gevallen in een log-log grafiek.

https://aatishb.com/covidtrends/?location=Netherlands

De animatie is dus de tijd, niet meer de x-as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:18:
[...]

Goed beleid geweest de afgelopen jaren. De bejaardenzorg is ook vakkundig afgebroken.
*knip* laten we het fatsoenlijk houden

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 05-04-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
anandus schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:21:
[...]
Maar die zijn sinds eergisteren toch niet meer te vertrouwen?

Er zullen nu misschien talloze mensen liever naar de Etos gaan, dan naar de GGD.
Ik had het er van de week nog over, maar kwam het toevallig vandaag in levende lijve tegen.

Een familielid van me testte* gisteren positief, dus die zit nu thuis -in quarantaine- te wachten tot de 'verkoudheid voorbij is' (sic).
Dus ik vroeg of ze naar de GGD ging voor een PCR-test. Het antwoord was "nee, dat is allemaal gehannes en alleen maar voor de statistiek, ziek ben ik toch wel".
Nu maakt het voor haar ook verder niet uit, ze werkt niet, dus hoeft ook niet echt de deur uit.

Maar zou me niet verbazen als meer mensen zo denken.
Maar is dat erg?

Dat gaat mogelijk alleen inhouden dat de dagcijfers minder belangrijk zullen zijn en de drukte in de ziekenhuizen des te meer.

Als mensen zich maar aan de afspraken houden, lijkt mij dat dus niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
blissard schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:48:
[...]
Dus het is simpel, tot het niet meer simpel is.
Dan wil ik graag gedrag (als in compliance, maar ook meer algemeen), het weer en onderlinge (positieve en negatieve) interactie van maatregelen toevoegen,

Zo eenvoudig als jij stelde (minder maatregelen > hogere R) is het dus niet zomaar waar. Dat was nou precies het punt. Sommige maatregelen zijn niet zo belangrijk. Die laten vervallen is, zoals je het zelf al zegt, niet echt een versoepeling. En dat leidt dan dus niet automagisch tot een hogere R.
Tja, toch is het uiteindelijk wel zo simpel. De ene maatregel heef twat meer invloed op de R dan de ander, maar ze voegen wel allemaal wat toe. Iets losalten zorgt dus voor een hogere R. En of dat problematisch is ligt aan hoe het op dat moment gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
The Realone schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:59:
[...]
Ik heb geen idee van Zweden, maar ik was in mei/juni enkele weken in Florida ik kan je vertellen dat het daar aardig losjes aan toe ging. Mensen vielen over elkaar heen om de kroegen/restaurants in te kunnen, ik had daar niet echt het idee dat er een pandemie aan de gang was. Natuurlijk waren er genoeg mensen die wel gewoon voorzichtig waren, maar dat was absoluut niet de tendens. Toen ik vanuit daar naar NC vertrok was dat een wereld van verschil. ;)
Ik zeg ook niet dat het er daar hetzelfde aan toe gaat als in een lockdown (vandaar ook het dodenaantal dat 2* zo hoog is als hier), maar wel dat er heel veel mensen zijn die zich wel aan de regels houden. Zoals het nu in de media komt lijkt het er op dat iedereen daar maar wat doet, terwijl de meerderheid nog steeds wel bang is voor het virus en zich aan de maatregelen houdt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:00:
[...]
Als dat zo zou zijn, dan hadden Rutte en de Jonge de afgelopen dagen wel in het Catshuis gezeten samen met de verantwoordelijke mensen uit het veld. Alles om het maar te regelen. Uiteraard is het oorverdovend stil, maar waarschijnlijk krijgen we van de week als burgers wel weer de zwarte piet toegeschoven dat het allemaal onze schuld is.

Top beleid *O*
Nogmaals, het beleid zelf is hetzelfde, de uitvoering is echter bagger. Maar dat laatste waren we het al over eens :P

Die AZ gaat er alleen weer doorkomen als de EMA zegt dat het ok is. Tot die tijd gaat de Jonge/Rutte of wie dan ook niets doen. Dus ondanks dat we hier ook zo snel mogelijk willen vaccineren willen we schijnbaar boven alles elk risico uitsluiten. Dat dat tegen elke statistiek ingaat kijken we schijnbaar niet naar (Duitsland precies hetzelfde trouwens)

En bovenal, op zich is het natuurlijk ook allemaal onze schuld. Zouden wij ons massaal aan de regels houden zouden we nu geen problemen meer hebben en zeker niet van die zware maatregelen. Dat we dat o.a. niet doen doordat de regering niet echt goed om gaat met het zorgen van draagvlak klopt natuurlijk ook.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:07:
[...]

Tsja, er zijn hier ook genoeg mensen die wekenlang alleen maar naar het percentage positief keken als graadmeter. En dat is alweer een tijdje stijgende.

Edit: en de laatste keer dat er zoveel Covid-19 patiënten op de IC lagen is 30 april 2020. Just saying.

[ Voor 12% gewijzigd door zacht op 05-04-2021 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
WasBak schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:54:
de drukte in de ziekenhuizen des te meer
Maatregelen nemen omdat de zorg het niet meer aan kan is alsof je de oventemperatuur afleest via de woonkamerthermostaat. Als er iets te zien is ben je waarschijnlijk veel te laat, zeker als de groei exponentiëel verloopt.
Als mensen zich maar aan de afspraken houden, lijkt mij dat dus niet zo erg.
Afhankelijk van de verdubbelingstijd liggen er aan het einde van die tijd 2x zoveel mensen in een ziekenhuis dan in de periode daarvoor. Dus als een ziekenhuis halfleeg is, dan is het bij de eerstvolgende verdubbeling helemaal vol.

Maatregelen werken op de ziekenhuisbezetting met een vertraging van zo’n 2-3 weken. Van de vaccins is het naar ik begrijp grotendeels onbekend omdat de onderzoeken vooral keken naar de bescherming na een tweede vaccinatie, maar zal wel in diezelfde orde van grote liggen.

Als er dus weinig ‘zicht’ is op de verspreiding (o.a. af te lezen aan een hoog percentage positief), dan kan de groei zich als het ware als een veenbrand verspreiden en in werkelijkheid veel sneller gaan dan je denkt. Als de opnames ineens heel snel gaan is dat meestal het moment waarop we weer ‘overvallen’ worden en ‘met de kennis van nu’ mensen gaan roepen dat we ‘achteraf gezien’ beter eerder hadden kunnen ingrijpen.

Er moeten blijkbaar eerst genoeg mensen ziek worden of de zorg moet bijna uit haar voegen barsten voordat we als maatschappij iets gaan doen. Bij R=1 zijn de maatregelen om een bedbezetting van circa 0 aan te houden precies hetzelfde als bij een bedbezetting van 700. Met het verschil dat er in het laatste geval dus naast de maatregelen ook nog sprake is van ziekte, sterfte en overbelaste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:28:
[...]

Maatregelen nemen omdat de zorg het niet meer aan kan is alsof je de oventemperatuur afleest via de woonkamerthermostaat. Als er iets te zien is ben je waarschijnlijk veel te laat, zeker als de groei exponentiëel verloopt.

[...]
De beslissing om een maatregel te nemen zou dan natuurlijk op een ander moment komen. Je zal wel moeten als mensen dus niet meer naar de GGD gaan om te testen als ze positief zijn door een test thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:59:
[...]

Tja, toch is het uiteindelijk wel zo simpel. De ene maatregel heef twat meer invloed op de R dan de ander, maar ze voegen wel allemaal wat toe. Iets losalten zorgt dus voor een hogere R. En of dat problematisch is ligt aan hoe het op dat moment gaat.
Behalve als dat niet zo is toch? We hebben nu minder (strenge) maatregelen dan 3 weken terug. De R is nu lager. Dat kan 2 dingen betekenen:
Het waren nutteloze of zelfs contra productieve maatregelen of de overige omstandigheden zijn zo veel gewijzigd dat het negatieve effect van de aanpassingen volledig gecompenseerd is.
In het eerste geval klopt jouw stelling niet en het tweede lijkt mij nu juist onwaarschijnlijk. Die 500.000 extra gevaccineerden zullen het grote verschil (tussen een R van 1,13 en nu < 1) niet maken.
Pagina: 1 ... 49 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.