Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30
monsieurpinot schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:22:
[...]

"Niet werkt" is dan wat overdreven misschien? Wanneer 'werkt' BCO dan wel?
Wanneer dat BCO ook de aanleiding is om actie te ondernemen. BCO op zich biedt je alleen zicht op de oorsprong en de ontwikkeling van een besmettingshaard -- het doet op zichzelf niets om die besmettingshaard in te dammen.

Wat voor actie je daarop onderneemt is een tweede, dat kan variëren van iemand opbellen met het bericht "Je bent misschien door die en die besmet geweest" tot alle eerstelijns contacten van hun bed lichten en in een geblindeerd busje gooien. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hoe betrouwbaar zijn de tests?
Een pilot met zelftesten in een teststraat toonde aan dat een positieve uitslag van de zelftest zeer betrouwbaar is. Maar een negatieve uitslag is iets minder betrouwbaar: van honderd besmettelijke mensen testten 20 tot 25 onterecht negatief.

Volgens immunoloog Huub Savelkoul is dit te wijten aan het feit dat de tests minder gevoelig zijn dan de PCR-tests. "Als je net besmet bent, dan draag je nog niet meteen zoveel virus bij je dat de zelftest positief is."

Maar ook de PCR-test 'vangt' hele recente besmettingen niet, zegt arts-microbioloog Jan Kluytmans. "De periode dat een besmet persoon wel positief test met een PCR-test, en niet met een zelftest is betrekkelijk kort, eerder enkele uren dan dagen."
https://nos.nl/artikel/23...m-feestjes-te-vieren.html

Ik snap deze niet... 20 tot 25 mensen van de 100 testen onterecht negatief. Dat komt omdat ze minder gevoelig zijn dan pcr. Ok, check.

Volgende uitspraak: ja, het gaat om een aantal uur.

Zaten die 20-25 dan allemaal net toevallig in die paar uur? Verklaart dat een "faalratio" van 20 a 25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
42erik schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:39:
[...]

Ik snap deze niet... 20 tot 25 mensen van de 100 testen onterecht negatief. Dat komt omdat ze minder gevoelig zijn dan pcr. Ok, check.

Volgende uitspraak: ja, het gaat om een aantal uur.

Zaten die 20-25 dan allemaal net toevallig in die paar uur? Verklaart dat een "faalratio" van 20 a 25%?
Je kan je ook afvragen of dat niet betekent of de PCR test die we gebruiken nu gewoon te gevoelig is. En volgens mij was daar al eerder ophef over geweest.

Als je net besmet bent dan ben je immers ook nog niet besmettelijk (incubatietijd), en dat is precies wat je met die zelftest wil weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 04-04-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 22:24
Stoney3K schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:20:
[...]
En dat is dus ook precies de reden dat BCO niet werkt: Er zitten geen bindende consequenties aan, alleen een advies om thuis te blijven en te laten testen.
Is dat niet een beetje te kort door de bocht?
Volgens het RIVM is Bron- en contactonderzoek (BCO) een essentieel onderdeel van de bestrijding van de huidige COVID-19-epidemie.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:22:
[...]

Is dat niet een beetje te kort door de bocht?
Volgens het RIVM is Bron- en contactonderzoek (BCO) een essentieel onderdeel van de bestrijding van de huidige COVID-19-epidemie.
Bron:
Nee, dat is niet te kort door de bocht. De invloed van BCO op zichzelf op de effectieve R-waarde is nul. Je weet daardoor alleen waar je moet zoeken.

De vervolghandelingen zijn wat uiteindelijk de impact op de R-waarde bepaalt. Doe je met die informatie niets, dan helpt het je ook niets. Nu wordt er wel geadviseerd en (tot op zekere hoogte) opgevolgd, dat is waar de invloed op het aantal besmettingen uit voort komt.

Zou je op basis van het BCO rigoreuzere beslissingen nemen (het spreekwoordelijke arrestatieteam met zwarte busjes) dan zou de impact op de R-waarde ook veel groter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:27:
[...]

Nee, dat is niet te kort door de bocht. De invloed van BCO op zichzelf op de effectieve R-waarde is nul. Je weet daardoor alleen waar je moet zoeken.

De vervolghandelingen zijn wat uiteindelijk de impact op de R-waarde bepaalt. Doe je met die informatie niets, dan helpt het je ook niets. Nu wordt er wel geadviseerd en (tot op zekere hoogte) opgevolgd, dat is waar de invloed op het aantal besmettingen uit voort komt.

Zou je op basis van het BCO rigoreuzere beslissingen nemen (het spreekwoordelijke arrestatieteam met zwarte busjes) dan zou de impact op de R-waarde ook veel groter kunnen zijn.
Tja, eerst zeg je dat het niet werkt, dan zeg je dat je daardoor weet waar je moet zoeken en dat de adviezen (deels) worden opgevolgd en dat het wel invloed heeft op het aantal besmettingen.
Dan werkt het toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Het BCO is dan niet wat er 'werkt', wat mensen er mee doen is wat er dan 'werkt'. En IMO wordt er daarmee niet genoeg gedaan, een bindende quarantaineplicht als gevolg van een BCO uitkomst zou bijvoorbeeld een veel effectiever middel zijn dan als een groot sleepnet maar alles dicht blijven gooien.

We moeten ons niet blind staren op dat BCO maar meer op de vervolgacties ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:13
Maar zonder BCO waarschuwing zouden die mensen dan weer niks doen toch?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:49
Drardollan schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:34:
[...]

Die 5 testen die er verkocht zijn? Meerendeel van de apotheken heeft ze nog niet eens. Die dingen kosten ongeveer 9 euro, wie koopt en gebruikt zoiets?
De coronazelftesten die sinds vandaag in Etos-winkels liggen, zijn in een aantal filialen al uitverkocht. Een woordvoerder zegt tegen persbureau ANP dat er voor openingstijd bij sommige winkels al een wachtrij stond.
https://www.bndestem.nl/b...als-eerst-maalt~a9e328b1/
In de Etos winkel aan de Nieuwstraat in Son zijn de zelftests al uitverkocht. „Wij ontvingen vanmorgen zo‘n 50 stuks en ze zijn allemaal al verkocht“, vertelt een medewerker van de winkel. „Nog steeds staat de telefoon roodgloeiend. Om de paar minuten worden wij gebeld met de vraag naar de zelftest. Volgende week komt er weer een nieuwe lading, als het goed is.“
Best wel animo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:48

Sorcerer8472

Mens sana?

De test is niet geschikt voor mensen zonder klachten las ik (te veel valse negatieven in dat geval). Ik hoop toch echt dat dat heel duidelijk bij die test vermeld staat. Maar zelfs als dat zo is vrees ik het ergste :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
t_captain schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:39:
Ik heb het model bijgewerkt met de getallen van gsisteren. De nieuwe besmettingen was voor een zaterdag een vrij redelijk getal. Maar omdat vorige weer zaterdag een hoge piek was, trekt deze nieuwe sample de R-curve aanzienlijk omlaag.

Daartegenover heb ik de prognose voor vaccinatietempo wat verlaagd vanwege de AZ-perikelen.

Nieuwe forecast max. dagelijks gerapporteerde besmettingen: 10.800 (24-4). Was: 11.300 op dezelfde datum.
Met de cijfers van vandaag wordt de verwachting voor de hoogste dagelijkse melding 10.500 (nog steeds op 24-4 rapportagedatum, overeenkomend met besmettingsdatum medio april).

RIVM lijkt qua tijdlijn op dezelfde koers te zitten: https://www.ed.nl/binnenl...bij-dan-gedacht~a473b18e/

Opmerkelijk weetje: recent is de piek prognose 1 week eerder geworden. Dat gebeurde bij het invoeren van dat Amerikaanse onderzoek over het effect van vaccins op de besmettelijkheid. Hetzelfde onderzoek dat RIVM op dit moment niet wil aannemen.

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 04-04-2021 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:51
Derde coronagolf mogelijk sneller voorbij dan gedacht
De derde coronagolf wordt mogelijk korter en minder hevig dan eerder gevreesd. Dat melden bronnen rond het OMT aan deze site. De drukte op de intensive care-afdelingen kan volgens een nieuwe voorspelling half april al zijn piek bereiken.

Daarmee zou de derde golf een halve maand eerder op zijn hoogtepunt zijn dan Jaap van Dissel op 24 maart voorspelde. In een briefing aan de Tweede Kamer ging de RIVM-baas er toen nog vanuit dat de derde coronagolf tot begin mei zou blijven aanzwellen. Het aantal bezette ic-bedden werd destijds geraamd op 1300, waarmee de Nederlandse ziekenhuizen onder grote druk zouden komen te staan.

Een nieuwe prognose, die enkele dagen geleden is opgesteld, gaat uit van een gunstiger scenario. In het nieuwe model beleeft de derde golf onder de huidige covidmaatregelen al half april zijn hoogtepunt, met een geschat aantal van 800 door coronapatiënten bezette ic-bedden. Hoewel in de modellen met een grote marge rekening wordt gehouden, zijn de verwachtingen over de derde golf dus flink gunstiger dan anderhalve week geleden.
https://www.ad.nl/binnenl...bij-dan-gedacht~a473b18e/

Weer bij de neus genomen allemaal <3

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Fijn dat er wat goed nieuws is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:53
Is nu duidelijk wat zorgt voor het omslagmoment nu?
We hebben alleen versoepelingen gezien afgelopen weken. De vaccinaties hebben wel effect, maar alleen op de oudste leeftijdsgroep.

Van algehele groepsimmuniteit lijkt geen sprake. We hebben vorig weekend een paar goede dagen gehad qua weer, maar dat is toch ook niet alles?

Tot nog toe was altijd het patroon: oplopende aantallen > strenge maatregelen > daling. Waarom lukt het nu zonder de strengere maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Jovatov schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:32:

Tot nog toe was altijd het patroon: oplopende aantallen > strenge maatregelen > daling. Waarom lukt het nu zonder de strengere maatregelen?
Misschien is de invloed van vaccinaties op de besmettelijkheid groter dan gedacht? Opa kan dus op bezoek niet meer de kinderen besmetten die het daarna aan de halve school doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Van algehele groepsimmuniteit lijkt geen sprake. We hebben vorig weekend een paar goede dagen gehad qua weer, maar dat is toch ook niet alles?
Wellicht de combinatie van alles bij elkaar: steeds meer vaccinaties, steeds meer mensen die besmet zijn geweest, lekkerder weer, etc.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 23:51
We hebben alleen versoepelingen gezien afgelopen weken. De vaccinaties hebben wel effect, maar alleen op de oudste leeftijdsgroep.

zo'n 25-30% heeft het al gehad, dit percentage zal onder jongeren nog een stuk groter zijn. Laat dit de doelgroep zijn die het het meest verspreidt. Zo'n 15% van de 18> jarigen heeft in ieder geval al 1 vaccinatie gehad. Denk dat de aantallen wel een behoorlijke reductie hebben op de R0.

Ik kan anders niks bedenken, de regels zijn juist iets versoepeld laatst wat juist eerder voor een toename i.p.v. een afname zou moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch de weersinvloeden. In september was alleen de kroegen dicht ook voldoende voor een sterke daling.. Met dezelfde maatregelen in november/december liep het weer volledig uit de hand.

We gaan het de komende maand zien.. Groepsimmuniteit is er uiteraard nog lang niet.. Maar 25% immuniteit gefetdatje ook 25% minder maatregelen nodig hebt voor hetzelfde effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Basekid schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:28:
Fijn dat er wat goed nieuws is 😁
Misschien wel goed om iets pas goed nieuws te noemen nadat gebleken is dat een voorzichtige prognose daadwerkelijk die uitkomst had als voorspeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Avondklok O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
Mr.Joker schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:41:
[...]

zo'n 25-30% heeft het al gehad, dit percentage zal onder jongeren nog een stuk groter zijn. Laat dit de doelgroep zijn die het het meest verspreidt. Zo'n 15% van de 18> jarigen heeft in ieder geval al 1 vaccinatie gehad. Denk dat de aantallen wel een behoorlijke reductie hebben op de R0.

Ik kan anders niks bedenken, de regels zijn juist iets versoepeld laatst wat juist eerder voor een toename i.p.v. een afname zou moeten zorgen.
Dat is ook weer zo. Met een R die iets boven de 1 ligt is er niet veel nodig om hem weer net onder de 1 te krijgen.

Het is hoe dan ook goed nieuws, hoop dat de ziekenhuisopnames komende week ook een afvlakking gaan laten zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wanneer gaan ze het verbod op alcohol verkoop na 20:00 eens schrappen. Nu moest ik eerst me kistje bier afrekenen om vervolgens me andere boodschappen te doen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 04-04-2021 19:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
souljah1h schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:48:
Wanneer gaan ze het verbod op alcohol verkoop na 20:00 eens schrappen. Nu moest ik eerst me kistje bier afrekenen om vervolgens me andere boodschappen te doen 8)7
Hoewel ik het ook een vrij zinloze maatregel vind, lijkt het mij nou ook weer niet de ergste maatregel waar we mee te maken hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Na 2,5 maand toch een zichtbaar effect :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:50:
[...]

Hoewel ik het ook een vrij zinloze maatregel vind, lijkt het mij nou ook weer niet de ergste maatregel waar we mee te maken hebben.
Vooral onhandig. Ik moest afgelopen week ook een keer terug naar de supermarkt voor alleen bier. Even niet in de gaten gehad dat het al 20:00 uur geweest was. Achja, dan gaan we gewoon een keertje extra. Daar hebben ze bij het doorrekenen van de maatregel vast rekening mee gehouden.

Wel lekker rustig in de supermarkt na 20:00 uur. Dat was de volgende dag tegen 5 uur, toen ik terugging voor het bier, wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:05:
[...]

Vooral onhandig. Ik moest afgelopen week ook een keer terug naar de supermarkt voor alleen bier. Even niet in de gaten gehad dat het al 20:00 uur geweest was. Achja, dan gaan we gewoon een keertje extra. Daar hebben ze bij het doorrekenen van de maatregel vast rekening mee gehouden.

Wel lekker rustig in de supermarkt na 20:00 uur. Dat was de volgende dag tegen 5 uur, toen ik terugging voor het bier, wel anders.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat geheelonthouders aanmerkelijk minder kans maken om besmet te worden door het COVID-19 virus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
souljah1h schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:48:
De avondklok om 22:00 heeft aan het einde van april ook weinig zin meer. Je komt dan op het punt waar het om half 10 pas begint te schemeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:13:
Recent onderzoek heeft aangetoond dat geheelonthouders aanmerkelijk minder kans maken om besmet te worden door het COVID-19 virus O-)
Je zou toch zeggen dat alcohol ontsmet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:13:
[...]

Kan best kloppen. Die hoeven immers niet een keer extra naar de supermarkt als ze eens wat aan de late kant zijn. En dan hebben we het nog maar alleen over alcohol. Nog niet eens over de rest wat God verboden heeft (al dan niet na 20:00 uur). :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Vermoed dat de glasbak ook een corona-infectiehaard is, gevaarlijk met je lege wijnflessen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain

Het is een optelsom. De immuniteit schat ik op dik 25% in, dat is al best een flinke verlaging van R.

De maatregelen zijn nog steeds best streng.

De verdringing van de Europese door de Engelse (en Zuid-Afrikaanse) mutenten loopt op zijn einde, waarmee een boost voor de R-waarde is uitgespeeld.

En het weer is sinds een kleine twee weken in het voordeel, voor zover we in het weer-effect geloven. Dat past wel qua timing op het plaatje wat we afgelopen week zagen kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:28
t_captain schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:20:
De verdringing van de Europese door de Engelse (en Zuid-Afrikaanse) mutenten loopt op zijn einde, waarmee een boost voor de R-waarde is uitgespeeld.
Als die varianten daadwerkelijk een hogere R hebben, zitten we na verdringing toch nog steeds met die hogere R en is er geen sprake van een boost die raakt uitgespeeld, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Transportman schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:24:
[...]

Als die varianten daadwerkelijk een hogere R hebben, zitten we na verdringing toch nog steeds met die hogere R en is er geen sprake van een boost die raakt uitgespeeld, of bedoel je wat anders?
De relatieve R van de Britse variant tegenover de 'oude' variant, en dus de toename op de R, die berekend werd aan de hand van de 'oude' variant, was afhankelijk van de mate van verdringing.

Nu de Britse variant op (nagenoeg) 100% zit is die de enige variant die de R-waarde nog bepaalt. Alle immuniteit die nu wordt opgebouwd is dus ook tegen (voornamelijk) de Britse variant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Woy schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:50:
[...]

Omdat het niet de ergste is hoeven we hem niet af te schaffen?
Het is gewoon idioot. Ik koop gemiddeld 1 krat pils per maand/6 weken. Ik doe graag in de avond de boodschappen omdat het dan rustiger is. Fijner ivm corona en fijner ivm NAH. Maar helaas. Je moet op een druk moment gaan om je alcohol te kopen.
Die maatregel was welgeteld 1 dag zinvol. De dag dat hij in ging. Alle dagen daarna zorgde iedereen wel dat ze op tijd de drank hadden voor de thuis feestjes.

De maatregelen die voor een deel van de bevolking voor irritatie zorgt maar echt 0,0 bijdraagt aan de bestrijding van corona zou je gewoon direct moeten opheffen.
Ik kan me niet indenken dat hierdoor de R dusdanig afneemt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Dennis1812 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:56:
[...]

Omdat het niet de ergste is hoeven we hem niet af te schaffen?
Het is gewoon idioot. Ik koop gemiddeld 1 krat pils per maand/6 weken. Ik doe graag in de avond de boodschappen omdat het dan rustiger is. Fijner ivm corona en fijner ivm NAH. Maar helaas. Je moet op een druk moment gaan om je alcohol te kopen.
Die maatregel was welgeteld 1 dag zinvol. De dag dat hij in ging. Alle dagen daarna zorgde iedereen wel dat ze op tijd de drank hadden voor de thuis feestjes.

De maatregelen die voor een deel van de bevolking voor irritatie zorgt maar echt 0,0 bijdraagt aan de bestrijding van corona zou je gewoon direct moeten opheffen.
Ik kan me niet indenken dat hierdoor de R dusdanig afneemt.
Ik kan me niet indenken dat het aantal rustige momenten in de supermarkt exponentieel is afgenomen omdat er na 20.00 uur geen alcohol meer verkocht mag worden.
Bovendien kun van elke grote supermarkt in Nederland op internet nakijken wat de rustige momenten gedurende de dag zijn, het zou toch wel heel raar zijn dat wanneer iemand alcohol gaat kopen het ineens heel druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Transportman schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:24:
[...]

Je hebt gelijk. Maar er is een balans tussen toenemende R door stijgend aandeel nieuwe varianten en afnemende R door toenemende immuniteit. Die eerste factor is zo goed als uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:38:
[...]

Ik kan me niet indenken dat het aantal rustige momenten in de supermarkt exponentieel is afgenomen omdat er na 20.00 uur geen alcohol meer verkocht mag worden.
Bovendien kun van elke grote supermarkt in Nederland op internet nakijken wat de rustige momenten gedurende de dag zijn, het zou toch wel heel raar zijn dat wanneer iemand alcohol gaat kopen het ineens heel druk is.
De rustige momenten zijn: avonden na 20.00. Overdag tijdens werktijd. (Mijn werkdag begint om 7:00).
Als je om 16.00 gaat is het druk. Zaterdag is helemaal altijd gekkenhuis.

En waarom zou je hele planningen moeten omgooien en diensten ruilen om maar op een doordeweekse dag te kunnen gaan?
Er is geen enkel aangetoond effect op covid 19 hiervan. Wees dan eerlijk en zeg dat het is om alcohol te ontmoedigen of weet ik veel waarom. Maar dit heeft toch niks meer met corona te maken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drardollan
Eindelijk begint de gesloten bieb zijn vruchten af te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennis1812 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:44:
De rustige momenten zijn: avonden na 20.00. Overdag tijdens werktijd. (Mijn werkdag begint om 7:00).
Als je om 16.00 gaat is het druk. Zaterdag is helemaal altijd gekkenhuis.
Die krappere openingstijden helpen ook niet echt, nu prop je steeds meer winkelende mensen in een steeds kleiner tijdvak. Worden we opgeroepen om drukte vermijden, maar op die manier wordt dat nu niet echt gefaciliteerd.
Maar dit heeft toch niks meer met corona te maken?
Ik denk dat ze die 'geen verkoop van alcohol na 20.00' zelf ook vergeten zijn. :+ Of zou dat de geheime centrale pilaar van het beleid zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
t_captain schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:38:
...
Je hebt gelijk. Maar er is een balans tussen toenemende R door stijgend aandeel nieuwe varianten en afnemende R door toenemende immuniteit. Die eerste factor is zo goed als uitgespeeld.
Tenzij er nieuwe varianten komen waarvoor bestaande immuniteit niet effectief is natuurlijk. Tenslotte is het niet zo dat er noodzakelijk een beperkt aantal nieuwe varianten is... maar goed, wat betreft de specifieke genoemde varianten gelukkig natuurlijk wel op het moment.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 05-04-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CMD-Snake schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:55:
[...]
Die krappere openingstijden helpen ook niet echt, nu prop je steeds meer winkelende mensen in een steeds kleiner tijdvak. Worden we opgeroepen om drukte vermijden, maar op die manier wordt dat nu niet echt gefaciliteerd.
In de meeste supermarkten is de echte drukte na 18.00 uur wel verdwenen. En de grotere supermarkten hebben de openingstijden juist verruimd door 's morgens vroeg eerder open te gaan om ouderen gelegenheid te geven om rustig hun boodschappen te doen. Dat helpt ook voor de spreiding.

[ Voor 11% gewijzigd door Yaksa op 04-04-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:01:
[...]

In de meeste supermarkten is de echte drukte na 18.00 uur wel verdwenen. En de grotere supermarkten hebben de openingstijden juist verruimd door 's morgens vroeg eerder open te gaan om ouderen gelegenheid te geven om rustig hun boodschappen te doen. Dat helpt ook voor de spreiding.
7.00. Oftewel start werkdag. Heel nuttig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:13

Vaccinaties, beter weer, maatregelen, de stijging door de vervanging van oude door nieuwe varianten is weg etc. We zaten al een hele tijd met een R die net boven de 1 zat. Er hoeft dus ook maar weinig extra's te komen om die onder de 1 te brengen. De versoepelingen zijn nu niet echt groot te noemen dus dat zal weinig verschil hebben gemaakt.

En de verwachting was ook dat we een afvlakking zouden gaan krijgen. De voorspellingen komen dus weer eens aardig goed uit (zeker als je kijkt naar de realistische voorspelling van t_captain)
Dennis1812 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:03:
[...]

7.00. Oftewel start werkdag. Heel nuttig.
Als je om 7:00 begint kun je makkelijk om 18:00 winkelen. Rond die tijd zijn de meeste supermarkten al veel rustiger aan het worden. Dat die alcoholmaatregel verder zinloos is ben ik het helemaal mee eens :P

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
begintmeta schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:59:
[...]

Tenzij er nieuwe varianten komen waarvoor bestaande immuniteit niet effectief is natuurlijk. Tenslotte is het nieuw zo dat er noodzakelijk een beperkt aantal nieuwe varianten is... maar goed, wat betreft de specifieke genoemde varianten gelukkig natuurlijk wel op het moment.
Daarom volg ik de kiemsurveillance met veel belangstelling. Vooral de Braziliaanse mutant.

Tot op heden bestaat hij in de marge. Ondanks het veronderstelde voordeel van minder immuniteit, dat toch al best een significante voorsprong kan geven, breidt hij zijn gebied niet echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 23:29
Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:01:
[...]

Jij woont niet in de grote stad zeker?

De ochtend is van bejaarden en in het weekend van horrorfamilies die weekboodschappen doen met hun kinderen. Elke dag is het druk tot een uurtje of 20:00 en is het rustiger tussen 20:00 en 22:00.

Het probleem met het alcoholverbod is gewoon dat het nutteloos is en vooral irritant. Dat vind ik overigens ook van het karretjesritueel in de supermarkten. Totaal nutteloos.

[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 05-04-2021 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 16:30
BarôZZa schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:50:
horrorfamilies die weekboodschappen doen met hun kinderen.
Ja; die klote famillies die zoveel meer kunnen doen dan naar de winkel gaan met hun kinderen.

Laat ze lekker naar de dierentuin of speelhal of speelpark gaan.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:08
Betreft dat omslagpunt, wat ik dan ook wel bijzonder vind is dat de piek zowel inNederland, Duitsland en België gelijktijdig naar beneden gaat, het enigste wat ik me kan bedenken is dat dan toch het mooie weer parten speelt.
Ik zag gisteren zo'n grafiekje waarin je dat precies kon zien, kan deze jammer genoeg niet meer vinden.
Andere oorzaken? vaccinatie lockdown maar dat is voor ieder land toch wel wat anders, alleen het weer was een beetje hetzelfde.
Zou me dan niets verbazen als het straks weer iets oploopt door pasen en een week kouder weer.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

merlin1201 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:52:
Betreft dat omslagpunt, wat ik dan ook wel bijzonder vind is dat de piek zowel inNederland, Duitsland en België gelijktijdig naar beneden gaat, het enigste wat ik me kan bedenken is dat dan toch het mooie weer parten speelt.
Ik zag gisteren zo'n grafiekje waarin je dat precies kon zien, kan deze jammer genoeg niet meer vinden.
Andere oorzaken? vaccinatie lockdown maar dat is voor ieder land toch wel wat anders, alleen het weer was een beetje hetzelfde.
Zou me dan niets verbazen als het straks weer iets oploopt door pasen en een week kouder weer.
Die twee dagen dat het boven de 12 graden was bedoeld je?

Zal wel meevallen.

Zie meer in stijgende immuniteit door steeds meer doorgemaakte ziektegevallen, klein vaccinatie effect en misschien toch wat angst voor vollere ziekenhuizen nu die IC cijfers weer wat oplopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
merlin1201 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:52:
Dat valt mij al langere tijd op. Als Duitsland een flinke piek heeft dan kun je er donder op zeggen dat bij ons de cijfers om 15:15 ook een opwaartse trend laten zien. Dit geld andersom ook.
Yaksa schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:38:
[...]

Het lijkt wel alsof er sommige mensen gewoon niet in willen zien dat sommige maatregelen totaal geen zin lijken te hebben of wel?

Elke keer lijkt er een weerwoord te zijn om maar niet toe te geven dat het beleid niet zaligmakend is en dat bepaalde maatregelen toch minder tot niet zo effectief zijn als initieel bedacht.

[ Voor 32% gewijzigd door Imperium op 05-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:33

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:58:
[...]

Zal wel meevallen.

Zie meer in stijgende immuniteit door steeds meer doorgemaakte ziektegevallen, klein vaccinatie effect en misschien toch wat angst voor vollere ziekenhuizen nu die IC cijfers weer wat oplopen.
Vorig jaar, toen hadden we natuurlijk wel een lockdown en was iedereen nog angstig, ging het ook begin April hard naar beneden. Ik hoop wel dat het seizoenseffect hier deels verantwoordelijk voor is en ons gaat helpen. Dan nog flink doorprikken en hopelijk zijn we dan snel weer uit de ellende.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:58:
[...]

Zal wel meevallen.
De temperatuur is niet het enige wat van belang is als we het over het invloed van het seizoen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pro_6or schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:09:
[...]

Vorig jaar, toen hadden we natuurlijk wel een lockdown en was iedereen nog angstig, ging het ook begin April hard naar beneden. Ik hoop wel dat het seizoenseffect hier deels verantwoordelijk voor is en ons gaat helpen. Dan nog flink doorprikken en hopelijk zijn we dan snel weer uit de ellende.
Vorig jaar was het een absurd mooi voorjaar. Daar heb ik de laatste weken nog weinig van gemerkt. Komende week zo te zien ook niet.

Hoop er uiteraard ook op dat dit wel mee gaat spelen, maar m.i. nog te vroeg om hierop te gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:18:
[...]

Vorig jaar was het een absurd mooi voorjaar. Daar heb ik de laatste weken nog weinig van gemerkt. Komende week zo te zien ook niet.

Hoop er uiteraard ook op dat dit wel mee gaat spelen, maar m.i. nog te vroeg om hierop te gokken.
Dat moeten we nu ook zeker niet doen. Wat mij betreft hadden we nog niet versoepeld. Je kan het beter zelf maximaal wegdrukken ipv te vroeg hopen dat het wel goed komt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:06:
[...]

Ja; die klote famillies die zoveel meer kunnen doen dan naar de winkel gaan met hun kinderen.

Laat ze lekker naar de dierentuin of speelhal of speelpark gaan.
Dat was al voor corona. Ben allang blij dat ze die minikarretjes hebben weggehaald waarmee al die kinderen tegen je enkels mochten knallen.

Maar dat is dus de reden waarom mensen niet rond die tijd in de supermarkt zijn. Uiteraard snappen families helemaal het probleem niet.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 05-04-2021 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 16:30
BarôZZa schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:31:
[...]

Dat was al voor corona. Ben allang blij dat ze die minikarretjes hebben weggehaald waarmee al die kinderen tegen je enkels mochten knallen.

Maar dat is dus de reden waarom mensen niet rond die tijd in de supermarkt zijn. Uiteraard snappen families helemaal het probleem niet.
Doen mijn kinderen ook, bij die mensen die midden in 't pad staan 3 minuten te kijken welke pitten de minste calorieën bevatten zonder enig zicht van hun omgeving.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30
Imperium schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:07:
[...]

Het lijkt wel alsof er sommige mensen gewoon niet in willen zien dat sommige maatregelen totaal geen zin lijken te hebben of wel?

Elke keer lijkt er een weerwoord te zijn om maar niet toe te geven dat het beleid niet zaligmakend is en dat bepaalde maatregelen toch minder tot niet zo effectief zijn als initieel bedacht.
Sommige maatregelen hebben ook geen direct effect. Ik denk dat je maatregelen in grofweg 3 categorieën kunt verdelen.
1. De maatregelen met een direct effect op verspreiding
2. Flankerende maatregelen die er voor zorgen dat “1” beter werkt.
3. Besluiten om politiek in te dekken / problemen te voorkomen.

De regel om na 20.00 geen drank te verkopen valt waarschijnlijk onder 3. en is genomen om te voorkomen dat de horeca Nederland te hard ging mekkeren over het sluiten van de horeca na 20.00. Er werd verder geen enkel effect van verwacht.
Onder “1” vallen dan afstandhouden en handen geven.
Mondkapjes vallen, afhankelijk van wie je het vraagt, onder 2 of 1, maar wellicht ook wel onder 3

[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 05-04-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
blissard schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:35:

[/quote]
Sommige maatregelen hebben ook geen direct effect. Ik denk dat je maatregelen in grofweg 3 categorieën kunt verdelen.
1. De maatregelen met een direct effect op verspreiding
2. Flankerende maatregelen die er voor zorgen dat “1” beter werkt.
3. Besluiten om politiek in te dekken / problemen te voorkomen.

De regel om na 20.00 geen drank te verkopen valt waarschijnlijk onder 3. en is genomen om te voorkomen dat de horeca Nederland te hard ging mekkeren over het sluiten van de horeca na 20.00. Er werd verder geen enkel effect van verwacht.
Onder “1” vallen dan afstandhouden en handen geven.
Mondkapjes vallen, afhankelijk van wie je het vraagt, onder 2 of 1, maar wellicht ook wel onder 3
De na 20:00 geen alcohol-regel is direct gevolg van de lange rijen die bij de supermarkt ontstonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:18:
[...]

Vorig jaar reed ik op een mooie zonnige dag door de straten van Amsterdam en daar was helemaal niemand. Geen parkjes en speeltuinen met hangjeugd en jonge kinderen, helemaal niets. Het is dat de oranje slingers er niet hingen, anders had ik gedacht dat de WK finale Nederland-Duitsland op TV was. Die rust op straat ben ik, buiten die avondklok :+, al acht maanden niet meer tegen gekomen. Angst had de eerste twee maanden een grotere invloed dan weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ab Osterhaus eat your heart out.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:40:
[...]

Ab Osterhaus eat your heart out.
Het past perfect in het Nederlandse beleid van alles zonder enige kennis dichtgooien, maar als er zonder enige kennis iets open moet dan is dat onmogelijk. Enige taak van RIVM is het zo eng mogelijk maken, daar heb ik niet eens echt veel moeite mee, maar onze heren in den Haag volgen klakkeloos het RIVM en OMT. Resultaat, vele maanden extra zinloze sluitingen van een hoop zaken.

Maar troost je, jij en ik mogen dat de komende 20 jaar gaan betalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:38:
[...]

De na 20:00 geen alcohol-regel is direct gevolg van de lange rijen die bij de supermarkt ontstonden.
Dat, en inmiddels voorkomt het de last minute afspraken waarvoor de ene nog even wat bier haalt vlak voor de avondklok in gaat. Of die slaapfeestjes van jongeren (onder de 25 :?) daar allemaal mee getroffen worden valt te bezien, maar er vast iemand die af haakt omdat ze te laat zijn voor het kopen van voldoende bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12

Metro2002

Memento mori

Gisteren weer kunnen zien welk effect de avondklok heeft. Wij gingen rond half 10 naar huis toe en het was echt gigantisch druk overal. Niet alleen op de weg maar ook op de fietspaden, afgeladen met groepen jongeren die lopend of fietsend naar huis toe gingen. Niet de eerste keer dat ik vlak voor het ingaan van de avondklok ineens een enorme piekdrukte op de weg ziet. Zonder avondklok zag je zoiets amper dus je merkt duidelijk dat mensen de boel verschuiven ipv afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Op de snelweg is het soms ouderwets druk. Laatst had ik op vrijdagmiddag een afspraak in Utrecht, en de A2 terug naar het zuiden... die heb ik wel eens rustiger gezien. Drie van de vier rijstroken waren echt wel nodig.

Ook als ik op de fiets de kleine naar school breng, zie ik weer aanzienlijke verkeersdrukte.

Het enige wat nog echt opvalt is dat je veel minder NL nummerplaten in het buitenland tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:42:
[...]

Het past perfect in het Nederlandse beleid van alles zonder enige kennis dichtgooien, maar als er zonder enige kennis iets open moet dan is dat onmogelijk. Enige taak van RIVM is het zo eng mogelijk maken, daar heb ik niet eens echt veel moeite mee, maar onze heren in den Haag volgen klakkeloos het RIVM en OMT. Resultaat, vele maanden extra zinloze sluitingen van een hoop zaken.

en dat terwijl Ab Osterhaus niet eens in het OMT zit, maar wel graag zijn mening gevraagd en vooral ongevraagd spuit.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:46:
[...]

en dat terwijl Ab Osterhaus niet eens in het OMT zit, maar wel graag zijn mening gevraagd en vooral ongevraagd spuit.
Oh, hij is maar een beginnen in vergelijking met andere OMT leden of andere mensen die ineens een belangrijke positie (denken te) hebben (Kuipers, Gommers, Koopmans, etc. etc.).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
Jovatov schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:38:
[...]

Dus we hebben het aan de zeurhoreca te danken? Houd die nog maar even dicht dan.

Dat hele verhaal was overdreven, dat is één keer gebeurd bij één (de enige) avondwinkel. En het heeft dus nul effect.

Waar je vanaf moet zijn al die onzinnige irritante maatregelen, dat zorgt alleen maar voor minder draagvlak. Je mag niet op zaterdagavond 9 uur nog even snel naar de supermarkt toe om een flesje wijn te halen om met je vriendin thuis te drinken omdat een paar jongeren eens wat kratjes bier hebben gekocht bij de avondwinkel en de horeca dat niet leuk vond. Wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:54:
[...]

Dus we hebben het aan de zeurhoreca te danken? Houd die nog maar even dicht dan.

Dat hele verhaal was overdreven, dat is één keer gebeurd bij één (de enige) avondwinkel. En het heeft dus nul effect.

Waar je vanaf moet zijn al die onzinnige irritante maatregelen, dat zorgt alleen maar voor minder draagvlak. Je mag niet op zaterdagavond 9 uur nog even snel naar de supermarkt toe om een flesje wijn te halen om met je vriendin thuis te drinken omdat een paar jongeren eens wat kratjes bier hebben gekocht bij de avondwinkel en de horeca dat niet leuk vond. Wtf
Vergeet niet dat dit nog van voor de avondklok is, de eerste poging om jongeren 's nachts uit elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Desondanks scheren we met dit beleid wel iedere keer net langs de afgrond lijkt het. Dus ik betwijfel of het echt zinloos is. Ik geloof namelijk niet dat de mensen het zelf als groep wel prima reguleren zonder maatregelen vanuit de overheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
TrailBlazer schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:17:
[...]

Desondanks scheren we met dit beleid wel iedere keer net langs de afgrond lijkt het. Dus ik betwijfel of het echt zinloos is. Ik geloof namelijk niet dat de mensen het zelf als groep wel prima reguleren zonder maatregelen vanuit de overheid.
Volgens mij is de vraag die hier wordt gesteld ook niet om alle regels af te schaffen. (Of alle beleid als zinloos af te doen) Er wordt juist gezocht naar effectievere maatregelen. Dat kun je mogelijk bereiken door de minder effectieve te laten vervallen en meer aandacht te besteden aan de meer effectieve maatregelen.
We weten ondertussen wel ongeveer wat werkt en wat niet werkt. Zet dan vol in op wat werkt en laat vooral los wat kan.

Maar ik vermoed dat onze beleidsmakers het ondertussen ook zat zijn en geen zin meer hebben. De energie in de vaccinatie campagne is volledig zoek en er is geen politicus meer met Corona bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door blissard op 05-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:17:
[...]

De vraag is hoe we ervoor zouden staan zónder dit beleid. Er zijn genoeg voorbeelden van landen die een ander beleid voeren en er beduidend rooskleuriger voorstaan. Waarmee ik mij op glad ijs bevindt, je kan landen niet zomaar vergelijken is iets wat ik regelmatig zeg.

Wat we echter doen is star volhouden dat enkel dit beleid werkt, zonder ook maar 1 stap te maken richting een ander beleid. Terwijl de FieldLab testen én andere landen laten zien dat er veel en veel meer mogelijk is op een veilige manier.

Ik ben er absoluut niet voor om alles maar los te laten en alles overboord te kieperen. Maar na 13 maanden en de 2e zware lockdown kunnen we wel stellen dat dit absoluut niet de beste maatregelen lijken te zijn. Dit kost ons als maatschappij klauwen met geld, sloopt ondernemers en ondergraaft elke dag verder het draagvlak van de bewezen simpele maatregelen.

Maar ja, we zullen nooit weten of iets anders werkt. Want dit wordt in den Haag door de hoge heren vakkundig genegeerd. Er wordt nog wat geluisterd naar ome Jaap en zijn bangmakers team en dat is het dan wel.

Het zou de overheid sieren om te doen wat ik al maanden geleden riep te doen. Open de terrassen, bioscoop, theater, stadion en musea en schrap dat debiele alcoholverkoop verbod en zinloze avondklok. Uiteraard openen met maatregelen die zorgen dat de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. En kijk eens wat er dan gebeurd na 4 en 8 weken. Dán toon je leiderschap, iets wat ons al 12 maanden niet meer getoond is (laatste keer was de intelligente lockdown in maart 2020).

[ Voor 22% gewijzigd door Drardollan op 05-04-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:25:
[...]

De vraag is hoe we ervoor zouden staan zónder dit beleid. Er zijn genoeg voorbeelden van landen die een ander beleid voeren en er beduidend rooskleuriger voorstaan. Waarmee ik mij op glad ijs bevindt, je kan landen niet zomaar vergelijken is iets wat ik regelmatig zeg.

Wat we echter doen is star volhouden dat enkel dit beleid werkt, zonder ook maar 1 stap te maken richting een ander beleid. Terwijl de FieldLab testen én andere landen laten zien dat er veel en veel meer mogelijk is op een veilige manier.

Ik ben er absoluut niet voor om alles maar los te laten en alles overboord te kieperen. Maar na 13 maanden en de 2e zware lockdown kunnen we wel stellen dat dit absoluut niet de beste optie lijkt te zijn. Dit kost ons als maatschappij klauwen met geld, sloopt ondernemers en ondergraaft elke dag verder het draagvlak van de bewezen simpele maatregelen.
Het blijven ook momentopnames.
Ik hoor ook constant "ja maar in land X zijn de cafés gewoon open".
En dan 2 maanden later het nieuwsbericht dat in land X iedereen 4 weken binnen moet blijven omdat de besmettingen weer totaal uit de hand zijn gelopen en het ziekhuis vol ligt met stervende patiënten.

Maar het is niet voor niets dat horeca dicht blijft. Het is gewoon voor de Nederlandse economie een non-factor. En de ruimte die het geeft gebruiken ze veel liever om scholen enigszins open te houden.

Pas als het kan met een veel lager risico, bijvoorbeeld met een vaccinatiepaspoort of (snel)testen wordt het de moeite waard.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:44:
Op de snelweg is het soms ouderwets druk. Laatst had ik op vrijdagmiddag een afspraak in Utrecht, en de A2 terug naar het zuiden... die heb ik wel eens rustiger gezien. Drie van de vier rijstroken waren echt wel nodig.

Ook als ik op de fiets de kleine naar school breng, zie ik weer aanzienlijke verkeersdrukte.

Het enige wat nog echt opvalt is dat je veel minder NL nummerplaten in het buitenland tegenkomt.
Op mijn werk is het ook gewoon zoals het was in 2019. Mondkapjes zijn er niet meer en alle stoelen in de koffiehoek zijn weer alsvanouds in gebruik. Ik merk heel weinig meervan corona, behalve het gemis van een terrasje pakken. Zelf je bier meenemen naar het park is nu het alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:25:
[...]
Er zijn genoeg voorbeelden van landen die een ander beleid voeren en er beduidend rooskleuriger voorstaan.
Benoem er eens drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gibraltar.
United Kingdom.
Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RocketKoen schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:32:
[...]

En dan 2 maanden later het nieuwsbericht dat in land X iedereen 4 weken binnen moet blijven omdat de besmettingen weer totaal uit de hand zijn gelopen en het ziekhuis vol ligt met stervende patiënten.

Maar het is niet voor niets dat horeca dicht blijft. Het is gewoon voor de Nederlandse economie een non-factor. En de ruimte die het geeft gebruiken ze veel liever om scholen enigszins open te houden.

Pas als het kan met een veel lager risico, bijvoorbeeld met een vaccinatiepaspoort of (snel)testen wordt het de moeite waard.
Er is dan ook niemand die ervoor pleit om de cafés gewoon open te doen. Als we het over iets openen in de horeca hebben dan hebben we het over terrassen in de buitenlucht of 'droge horeca' (eten).

Maar kan nog wel een paar voorbeelden noemen hoor. Afgelopen weekend werd ik door kuddes huisvrouwen omver gelopen in de lokale Albert Heijn en Jumbo. Maar andere winkels moeten dichtblijven omdat we anders allemaal ten onder gaan.

Totaal onbegrijpelijk en zinloos 'beleid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

xzaz schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:33:
[...]

Doen mijn kinderen ook, bij die mensen die midden in 't pad staan 3 minuten te kijken welke pitten de minste calorieën bevatten zonder enig zicht van hun omgeving.
Meteen de andere ergernis. Mensen die denken dat simpelweg omdat ze er zijn dat de supermarkt even van hen is.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RocketKoen schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:32:
[...]

Pas geleden nog over Frankrijk waar de winkels allemaal open waren en alles veel vrijer was..... Nu dus even niet meer.
Maar zo zijn de vergelijkingen hier inderdaad heel vaak, terwijl als je op de wat langere termijn kijkt, elk land dezelfde patronen volgt. De enige landen waar het beter gaat zijn degene waar de maatregelen strenger zijn (geweest) en waar het echt slechter gaat degene waar juist minder strenge maatregelen zijn geweest.

Inderdaad, veel mensen lijken nog steeds niet door te hebben dat we nog steeds heel hoog in het aantal besmettingen en IC-bezettingen zitten en er maar weinig voor nodig is om het weer te laten stijgen. De maatregelen te snel versoepelen zorgt er dan ook alleen maar voor dat je hetzelfde krijgt zoals nu in Frankrijk. Even wat meer vrijheid, om daarna weer in lockdown te moeten om het binnen de perken te houden.
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:39:
[...]
Gibraltar.
United Kingdom.
Israël.
Waarvan ze alledrie het van de vaccinaties moeten hebben en welke daarvoor nog in harde lockdown zitten. Dat heeft dus niets met de maatregelen te maken, maar wel dat ze de vaccinatie beter op orde hebben gehad. Het heeft dus niets te maken met beleid, want dat was voorheen in die landen precies hetzelfde met precies dezelfde gevolgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:43:
[...]

Waarvan ze alledrie het van de vaccinaties moeten hebben en welke daarvoor nog in harde lockdown zitten. Dat heeft dus niets met de maatregelen te maken, maar wel dat ze de vaccinatie beter op orde hebben gehad. Het heeft dus niets te maken met beleid, want dat was voorheen in die landen precies hetzelfde met precies dezelfde gevolgen.
Er werd gevraagd om 3 landen met een ander beleid. Ik heb 3 landen met een ander beleid genoemd.

Dat het beleid daar is om wel te zorgen dat vaccins de armen in gaan dat klopt. Nog een faal van onze hoge heertjes. Honderd duizenden vaccins op de plank, nutteloze stops van AZ en 1 grote chaos bij de GGD die tot overmaat van ramp lekker hooghartig de hulp van de ziekenhuizen zonder moeite de grond in stampen.

Maar ik wil niet verzanden in vergelijken van landen. Laten we het vooral in eigen land houden en hier de teringzooi eindelijk eens oplossen. Open veilige dingen, ram die vaccins in armen en zorg dat de boel gewoon weer normaal wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 05-04-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jadjong schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:39:
[...]

Vorig jaar reed ik op een mooie zonnige dag door de straten van Amsterdam en daar was helemaal niemand. Geen parkjes en speeltuinen met hangjeugd en jonge kinderen, helemaal niets. Het is dat de oranje slingers er niet hingen, anders had ik gedacht dat de WK finale Nederland-Duitsland op TV was. Die rust op straat ben ik, buiten die avondklok :+, al acht maanden niet meer tegen gekomen. Angst had de eerste twee maanden een grotere invloed dan weersomstandigheden.
Ja ja, iedereen is bang behalve jij. Maar er zijn ook nog mensen die uit verantwoordelijkheidsbesef acteren. Ik geef grif toe dat ik toen angstiger was dan nu, maar ik blijf nog steeds zo veel mogelijk weg van iedereen. Gedraag me nu niet anders dan toen. Ik vind het super asociaal om te struisvogelen nu we nog maar een paar maanden weg zijn van (hopelijk) groepsimmuniteit. Mislukt dat kunnen we dan altijd nog de status quo heroverwegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:42:
[...]
Er is dan ook niemand die ervoor pleit om de cafés gewoon open te doen. Als we het over iets openen in de horeca hebben dan hebben we het over terrassen in de buitenlucht of 'droge horeca' (eten).
Oftewel meer mensen bij elkaar. Iets wat we juist niet willen
Maar kan nog wel een paar voorbeelden noemen hoor. Afgelopen weekend werd ik door kuddes huisvrouwen omver gelopen in de lokale Albert Heijn en Jumbo. Maar andere winkels moeten dichtblijven omdat we anders allemaal ten onder gaan.

Juist heel begrijpelijk. Die supermarkten zou je het liefste ook dicht gooien, maar dat is nogal lastig omdat je dan zonder eten zit. Die blijven dus puur open omdat we niet zonder kunnen. Om echter te voorkomen dat we ditzelfde ook bij andere winkels krijgen en daarmee nog meer besmettingen oplopen, blijven die dus nog dicht.

Zo heel moeilijk zit het allemaal niet in elkaar, je moet alleen eens naar het geheel kijken en niet de losse maatregelen naast elkaar te zetten. Elke maatregel voegt iets toe aan de R en we moeten de beste maatregelen kiezen zonder dat de R te hoog wordt. De supermarkten voegen iets toe, maar ook de terrassen, de scholen, de winkels etc. Als je dan kijkt wat het belangrijkste is om open te doen, zijn dat de scholen en de supermarkten. Als je de winkels open wilt doen, moet je dus iets anders dichtdoen, dus de supermarkten of de scholen. Het is dus een of-of kwestie en niet en-en.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:49:
[...]

[...]
Wie zegt dat? Dat neem je enkel maar aan. Die mensen zitten nu hutje mutje in het park of bij elkaar binnen.
Juist heel begrijpelijk. Die supermarkten zou je het liefste ook dicht gooien, maar dat is nogal lastig omdat je dan zonder eten zit. Die blijven dus puur open omdat we niet zonder kunnen. Om echter te voorkomen dat we ditzelfde ook bij andere winkels krijgen en daarmee nog meer besmettingen oplopen, blijven die dus nog dicht.
Wederom aannames. In andere winkels is het nooit een probleem geweest, behalve misschien rondom Black Friday en Kerst. Die tijd ligt ver achter ons.
Zo heel moeilijk zit het allemaal niet in elkaar, je moet alleen eens naar het geheel kijken en niet de losse maatregelen naast elkaar te zetten. Elke maatregel voegt iets toe aan de R en we moeten de beste maatregelen kiezen zonder dat de R te hoog wordt. De supermarkten voegen iets toe, maar ook de terrassen, de scholen, de winkels etc. Als je dan kijkt wat het belangrijkste is om open te doen, zijn dat de scholen en de supermarkten. Als je de winkels open wilt doen, moet je dus iets anders dichtdoen, dus de supermarkten of de scholen. Het is dus een of-of kwestie en niet en-en.
Oneens. Bangmakerij. Nergens voor nodig. Kijk wat er wél kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]
Gibraltar.
United Kingdom.
Israël.
Gibraltar is niet eens een land maar een overzees gebiedsdeel van het VK met maar 30.000 inwoners.
In het VK lopen nog steeds 330.000 mensen rond die op dit moment geïnfecteerd zijn.
En in Israël is nog lang niet alles normaal, daar gaan ze een pas invoeren voor gevaccineerden, soort van tweedeling wat hier op nogal wat tegenstand stuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:33:
[...]

Op mijn werk is het ook gewoon zoals het was in 2019. Mondkapjes zijn er niet meer en alle stoelen in de koffiehoek zijn weer alsvanouds in gebruik. Ik merk heel weinig meervan corona, behalve het gemis van een terrasje pakken. Zelf je bier meenemen naar het park is nu het alternatief
Mijn oom van 60 heeft het zo mee naar huis genomen van zijn werk, inwonende zoon heel licht en vrouw nu ook (zeer zwaar) ziek met COVID-19.

Nog maar eventjes, ik ben enorm blij dat mijn werkgever ons thuis laat werken in deze periode.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:49:
[...]

[...]

Maar als terrassen zo gevaarlijk zijn, moeten we dan niet ook alle parken, bossen en natuurgebieden afsluiten?
Waarom is een terras op 1.5m precies gevaarlijker dan een park waar je tegen elkaar gepropt zit?

En waarom is het gevaarlijker om voor je avond zuipen met vrienden het bier om 19.00 te kopen ipv om 21.00? Horeca boeit t niet meer want die zijn toch dicht.
En die zuipfeesten zijn er nog altijd genoeg.

Waarom is het gevaarlijk om als mijn schoonouders hier eten een borrel te pakken tot 22.30? Maar ongevaarlijk om dat te doen tot 21:30?

Dat zijn gewoon hele kromme zaken. Net als dat mijn moeder officieel wel bij mij op bezoek mag, maar ik en mijn vrouw niet bij haar.

Ik zou heel graag terug willen naar een zogenaamde intelligente lockdown waarin een bepaalde menselijke maat meespeelt ipv dit gedoe waarin maar de helft echt zin heeft.
Ik ben volledig voor maatregelen, maar met een menselijke maat erin.
Zie ook weer nieuwsberichten over die TONK dat alles veel te streng is waardoor maar een hele kleine minderheid er iets aan heeft. Waar is de menselijkheid gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:47:
[...]
Er werd gevraagd om 3 landen met een ander beleid. Ik heb 3 landen met een ander beleid genoemd.
Dat het beleid daar is om wel te zorgen dat vaccins de armen in gaan dat klopt.
Alleen is dat geen ander beleid, het beleid is precies hetzelfde als hier.
Nog een faal van onze hoge heertjes. Honderd duizenden vaccins op de plank, nutteloze stops van AZ en 1 grote chaos bij de GGD die tot overmaat van ramp lekker hooghartig de hulp van de ziekenhuizen zonder moeite de grond in stampen.
Dat dit een faal is ben ik het helemaal mee eens, maar je haalt hier beleid en uitvoering door elkaar. Het beleid is hier precies hetzelfde als in Israel, Gibraltar en de UK.
Maar ik wil niet verzanden in vergelijken van landen. Laten we het vooral in eigen land houden en hier de teringzooi eindelijk eens oplossen. Open veilige dingen, ram die vaccins in armen en zorg dat de boel gewoon weer normaal wordt.
Je haalt ook hier weer dingen door elkaar. Pas als de vaccinaties voldoende gaan kun je dingen open gooien. Je kunt niet zeggen dat in Gibraltar alles open gaat en dat dus hier ook kan.

Dus als je zegt dat het vaccineren niet goed gaat ben ik het met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat je dus dingen open kunt gooien. Die 2 hangen nogal aan elkaar vast.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Wat is er zinloos aan beleid als mensen het met opzet om zeep helpen. Zonder wil kun je niks bereiken. Dat is wat je leert van dit soort periodes. De lege schappen, de weerwil. Ontluisterend. Ik dacht echt dat de samenleving anders (een tikje) in elkaar zat. En ik had echt niet zulke hoge verwachtingen. Gelukkig gaat er ook nog best wel wat wel goed. Ik ben heel erg voor persoonlijke vrijheid. Maar toch ook voor persoonlijke moraal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:51:
[...]

Wie zegt dat? Dat neem je enkel maar aan. Die mensen zitten nu hutje mutje in het park of bij elkaar binnen.
Ik zeg dat. Hoe meer je open gooit, hoe meer mensen er bij elkaar zullen komen. Als je de terrassen open gooit zul je zien dat die vol zitten en dat het park ook nog steeds vol zit.
[...]
Wederom aannames. In andere winkels is het nooit een probleem geweest, behalve misschien rondom Black Friday en Kerst. Die tijd ligt ver achter ons.
Dit zijn geen aannames, dit zijn feiten. In andere winkels is dat wel altijd een probleem geweest, zeker in de winkelstraten. Precies waarom die dicht zijn gegaan.
[...]

Oneens. Bangmakerij. Nergens voor nodig. Kijk wat er wél kan.
Daar kun je het oneens mee zijn, maar dat is simpelweg hoe het werkt. Elke maatregel die je weghaalt zal iets toevoegen aan de R. Met een R die rond de 1 zit betekent dat meer besmettingen (of iig een klienere daling). Dat is simpele kennis van hoe een virus als dit werkt. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dan betekent dat vooral dat je niet snapt hoe het virus werkt. Er wordt allang gekeken naar wat wel kan omdat we sturen op ziekenhuisbezetting en zodra die terugloopt we versoepelingen invoeren. Momenteel is dat niet het geval (sterker nog, die loopt nog op), dus kun je niet versoepelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Gibraltar.
United Kingdom.
Israël.
De UK heeft wel enorm veel meer slachtoffers te betreuren en dus ook veel meer besmettingen gehad buiten alleen beter vaccineren.

Als er vanaf vandaag niemand meer aan covid sterft in de UK en Nederland blijft voor altijd op het huidige aantal slachtoffers per dag zal het meer dan 1,5 jaar duren voordat we op hun aantal doden per miljoen komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:52:
[...]

Gibraltar is niet eens een land maar een overzees gebiedsdeel van het VK met maar 30.000 inwoners.
In het VK lopen nog steeds 330.000 mensen rond die op dit moment geïnfecteerd zijn.
En in Israël is nog lang niet alles normaal, daar gaan ze een pas invoeren voor gevaccineerden, soort van tweedeling wat hier op nogal wat tegenstand stuit.
Je vroeg landen met een ander beleid, niet waar het helemaal normaal was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:55:
[...]

Maar als terrassen zo gevaarlijk zijn, moeten we dan niet ook alle parken, bossen en natuurgebieden afsluiten?
Waarom is een terras op 1.5m precies gevaarlijker dan een park waar je tegen elkaar gepropt zit?

En waarom is het gevaarlijker om voor je avond zuipen met vrienden het bier om 19.00 te kopen ipv om 21.00? Horeca boeit t niet meer want die zijn toch dicht.

Waarom is het gevaarlijk om als mijn schoonouders hier eten een borrel te pakken tot 22.30? Maar ongevaarlijk om dat te doen tot 21:30?

Dat zijn gewoon hele kromme zaken. Net als dat mijn moeder officieel wel bij mij op bezoek mag, maar ik en mijn vrouw niet bij haar.

Ik zou heel graag terug willen naar een zogenaamde intelligente lockdown waarin een bepaalde menselijke maat meespeelt ipv dit gedoe waarin maar de helft echt zin heeft.
Zie ook weer nieuwsberichten over die TONK dat alles veel te streng is waardoor maar een hele kleine minderheid er iets aan heeft. Waar is de menselijkheid gebleven?
Het is niet krom, het is het enige dat je in beleid kan vangen. Inde parken mag je overigens ook niet op elkaar kruipen. Gisteren op de fiets een rondje gereden, alleen. Zag in veur-lent bij een café waar ze chocola of zoiets uit mogen venten zeker 50 man dicht op elkaar zitten. Dat is een risico. Mensen moeten officieel weg gaan na het kopen van het drankje. Daar moet zo’n café ook op acteren. Beleid. Maar als mensen steeds overal schijt aan hebben. Ja dan kan er weer minder voor iedereen en krijg je van die “kromme” regels. Ze zijn niet krom, zo noemen mensen ze die niet bereid zijn er deel aan te nemen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennis1812 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:55:
[...]

Dat zouden burgemeesters ook veel meer moeten doen. Maar dat heb ik al eerder hier aangegeven. Dit is een van de redenen waarom we met de huidige strenge maatregelen niet de daling zien die we wel bij de 1e golf zagen.

Oh, maar hier ben ik het helemaal mee eens, maar probeer maar eens een maatregel te verzinnen die werkt, maar wel 'menselijk' is. B.v. die avondklok, wat wil je dan doen, de hele dag door? Want anders krijg je altijd jouw vragen. Zet ik die op 18:00 ga je ten slotte vragen waarom je wel om 17:00 naar buiten mag.

Dus dat het niet altijd even logisch is ben ik het mee eens, maar dat grensgebied zul je altijd.hebben. Vooral omdat mensen continue de grens opzoeken en overschrijden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Drardollan schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:01:
[...]

Je vroeg landen met een ander beleid, niet waar het helemaal normaal was.
Alleen hebben ze in al die drie landen helemaal geen ander beleid. Ze hebben alleen de vaccinaties sneller op orde, maar alle drie zaten tot voor kort nog in een harde lockdown (Israel is trouwens nog steeds bijna net zo streng als hier ondanks de vele vaccinaties)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:56
Yaksa schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:52:
[...]

Waar wil je verder met deze reactie heen? Je vroeg om 3 landen met ander beleid en die heb je gekregen. Stel de volgende keer betere vragen.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:01
[...]

Inderdaad.

En ondernemers. Kwam hier toevallig gisteren over de hoofdstraat. Staan 10 winkels leeg.
Wat dat betreft ondergaat iedereen het maar gelaten allemaal.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MainframeX schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:10:
[...]
Waar wil je verder met deze reactie heen? Je vroeg om 3 landen met ander beleid en die heb je gekregen. Stel de volgende keer betere vragen.
Het zijn geen landen met een ander beleid, ze zijn alleen verder met vaccineren. En wil je klagen dat we te langzaam vaccineren ga je je gang maar, want dat hebben ze in die 3 landen inderdaad beter voor elkaar.

Wil je echter klagen over het beleid moet je met andere landen komen, want het beleid in die 3 landen was en is precies hetzelfde.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]
Afgelopen weekend werd ik door kuddes vrouwen omver gelopen in de lokale Albert Heijn en Jumbo.
Misschien toch maar weer een ander merk after-shave kopen? Axe, anyone?
Alhoewel ik ook mannen ken die het heel prettig vinden dat vrouwen spontaan op hun af komen.

Men kan natuurlijk alle maatregelen heel negatief benaderen, maar als men daarentegen zou kijken wat er wel mogelijk is in vergelijking met andere landen (zoals Frankrijk), dan valt het hier nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
[...]

Gibraltar.
United Kingdom.
Israël.
Alle 3 omdat ze hun vaccins niet inkopen met 26 anderen. Niet door andere maatregelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:00:
[...]

Daar kun je het oneens mee zijn, maar dat is simpelweg hoe het werkt. Elke maatregel die je weghaalt zal iets toevoegen aan de R. Met een R die rond de 1 zit betekent dat meer besmettingen (of iig een klienere daling). Dat is simpele kennis van hoe een virus als dit werkt. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dan betekent dat vooral dat je niet snapt hoe het virus werkt.
Hoe kan het dan dat de maatregelen de afgelopen weken zijn versoepeld, maar de R is gedaald?
RocketKoen schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:22:
[...]

Alle 3 omdat ze hun vaccins niet inkopen met 26 anderen. Niet door andere maatregelen.
Dat, en dat ze de vaccins die ze hebben, ook daadwerkelijk in een arm duwen.

[ Voor 19% gewijzigd door blissard op 05-04-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:56
redwing schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:15:
[...]

Het zijn geen landen met een ander beleid, ze zijn alleen verder met vaccineren. En wil je klagen dat we te langzaam vaccineren ga je je gang maar, want dat hebben ze in die 3 landen inderdaad beter voor elkaar.

Wil je echter klagen over het beleid moet je met andere landen komen, want het beleid in die 3 landen was en is precies hetzelfde.
Daar voeren ze wel degelijk ander beleid hoor. Israël is alleen al controversieel t.o.v. Nederland omdat ze daar toegang tot voorzieningen ontzeggen als je niet kan aantonen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is hier in Nederland niet aan de orde (en kan ook niet daar onze grondwet dit niet toestaat).

[ Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 05-04-2021 13:25 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
blissard schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:22:
[...]
Hoe kan het dan dat de maatregelen de afgelopen weken zijn versoepeld, maar de R is gedaald?
Al eerder gezegd, vaccineren, beter weer en de versoepingen zijn nu niet echt versoepelingen te noemen. Bovenal is dit volgens verwachting als je naar de curve kijkt. Zo werkt een virus en de verspreiding ervan nu eenmaal.

[removed]

Pagina: 1 ... 48 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.