TrailBlazer schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:17:
[...]
Desondanks scheren we met dit beleid wel iedere keer net langs de afgrond lijkt het. Dus ik betwijfel of het echt zinloos is. Ik geloof namelijk niet dat de mensen het zelf als groep wel prima reguleren zonder maatregelen vanuit de overheid.
De vraag is hoe we ervoor zouden staan zónder dit beleid. Er zijn genoeg voorbeelden van landen die een ander beleid voeren en er beduidend rooskleuriger voorstaan. Waarmee ik mij op glad ijs bevindt, je kan landen niet zomaar vergelijken is iets wat ik regelmatig zeg.
Wat we echter doen is star volhouden dat enkel dit beleid werkt, zonder ook maar 1 stap te maken richting een ander beleid. Terwijl de FieldLab testen én andere landen laten zien dat er veel en veel meer mogelijk is op een veilige manier.
Ik ben er absoluut niet voor om alles maar los te laten en alles overboord te kieperen. Maar na 13 maanden en de 2e zware lockdown kunnen we wel stellen dat dit absoluut niet de beste maatregelen lijken te zijn. Dit kost ons als maatschappij klauwen met geld, sloopt ondernemers en ondergraaft elke dag verder het draagvlak van de bewezen simpele maatregelen.
Maar ja, we zullen nooit weten of iets anders werkt. Want dit wordt in den Haag door de hoge heren vakkundig genegeerd. Er wordt nog wat geluisterd naar ome Jaap en zijn bangmakers team en dat is het dan wel.
Het zou de overheid sieren om te doen wat ik al maanden geleden riep te doen. Open de terrassen, bioscoop, theater, stadion en musea en schrap dat debiele alcoholverkoop verbod en zinloze avondklok. Uiteraard openen met maatregelen die zorgen dat de veiligheid zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. En kijk eens wat er dan gebeurd na 4 en 8 weken. Dán toon je leiderschap, iets wat ons al 12 maanden niet meer getoond is (laatste keer was de intelligente lockdown in maart 2020).
[
Voor 22% gewijzigd door
Drardollan op 05-04-2021 12:28
]