*knip* Graag op de inhoud blijven discussiëren, allebei
Er staat letterlijk 1 (één) vraagteken in de oorspronkelijke reactie die ik gaf. En die vraag was volkomen logisch, want je stelde dat grensverkeer een belangrijke hindernis zou vormen van het punt dat @
Mfpower maakte.
Dat is helemaal niet zo zeker, want ik gaf zelf meteen antwoord op mijn eigen vraag door te benoemen dat ik grensverkeer niet terugzie in de BCO bronnen. Daar is dus niks sea-lioning aan. Daarna ga ik nota bene voorbij aan die vraag door aan te nemen dat grensverkeer een belangrijke bijdrage vormt en meldt dat de genoemde EU verordening inclusief verwijzing naar de relevante artikelen zo nodig grenscontroles toestaat.
Vervolgens benoem
jij dat de EC heeft gezegd (ik heb ‘bold’ aangezet):
‘geen gesloten grenzen meer toe te staan’
Daarop antwoord ik dat de mening of wens van de EC niet betekent dat een verordening buiten werking is gesteld. Dus is het niet raar om te vragen waar je die stelling dan op baseert, want dat veronderstelt een of andere juridische constructie. Misschien is die er ook, maar je stelling blijkt te berusten op twee krantenartikelen (waarvan een achter een paywall) die mij niet duidelijk maken dat de verordening inderdaad buiten werking is gesteld, niet van toepassing is of de EC inderdaad iets niet ‘toestaat’. Voor zover ik uit het artikel haal was het inderdaad niet meer dan een verzoek om terughoudend te zijn. Dat is echt iets anders.
Het lijkt mij gewoon dus een fact-check van een stelling die je (vooralsnog) niet hebt onderbouwd. Dat heeft werkelijk geen barst te maken met sea-lioning, maar met het gegeven dat er in dit topic regelmatig heel stellige beweringen worden gedaan die volgens mij niet altijd kloppen.
[
Voor 7% gewijzigd door
ZieMaar! op 26-03-2021 14:39
]
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.