Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kerk op Urk laat regels los uit onvrede met overheidsbeleid https://www.nu.nl/coronav...-met-overheidsbeleid.html (via @NUnl)

Ah, de kerken zetten de pr machine weer aan... Nu in Urk weer honderden mensen tegelijk bij een diens. En niet vaccineren maar wel zorg verwachten.

Ik wens het lokale ziekenhuis veel sterkte.

Ongelooflijk dit :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat is eigenlijk het verschil tussen naar de kerk of op vakantie gaan terwijl je weet dat het verspreiding helpt ? In beide gevallen maak je een bewuste keuze voor wat je zelf belangrijker acht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 17:21
IJzerlijm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:37:
Wat is eigenlijk het verschil tussen naar de kerk of op vakantie gaan terwijl je weet dat het verspreiding helpt ? In beide gevallen maak je een bewuste keuze voor wat je zelf belangrijker acht.
Ik heb twee weken quarantaine gehad met vier PCR tests en zit nu in een land met 300 besmettingen per dag op 22 miljoen mensen waar ik me aan de plaatselijke regels houd. Dat is het verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag toch hopen dat D66 als Europa-partij tegen elke vorm van grensovergang-beperkingen stemt. Maar ik acht de kans klein. Het toont dan wel weer aan dat de EU er niet voor de gewone burger is. Je kon er namelijk ook voor kiezen om de EU grenzen gesloten te houden voor niet-gevaccineerden.

Waar ik echter niets over hoor is dat gevaccineerden het virus alsnog kunnen krijgen en/of kunnen meedragen. Dus die Spaanse mutatie kunnen we alsnog krijgen in Nederland, via iemand met een groen paspoort.

Daarom is het ook te raar voor woorden dat mensen met een vaccinatie extra rechten krijgen. Een vaccin hoort veiligheid te bieden, geen vrijheid. Vrijheid is een grondrecht.

In de toekomst zal het dus voorkomen dat gevaccineerden de personen zijn die het virus en mutaties verspreiden, aangezien de niet-gevaccineerden wél getest zijn + quarantaineplicht hebben.

Dus het is wachten tot dat groene paspoort ons een mutatie geeft die sterker is dan het vaccin.

*knip*
Onderbouw zulke stellige aannames, anders is het simpelweg complotdenken.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:37:
Op vakantie kun je je gewoon aan de basisregeos houden. Er vanuit gaande dat je met de auto gaat.

Tenminste; ik maak er geen hobby van om op vakantie met 400 man in een ruimte te gaan zitten zingen.

Belangrijkere vraag; wat is het verschil tussen met 400 man in een kerk zitten en met 50 man in een restaurant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:00:
[...]

Op vakantie kun je je gewoon aan de basisregeos houden. Er vanuit gaande dat je met de auto gaat.

Tenminste; ik maak er geen hobby van om op vakantie met 400 man in een ruimte te gaan zitten zingen.

Belangrijkere vraag; wat is het verschil tussen met 400 man in een kerk zitten en met 50 man in een restaurant?
Dat die 400 allemaal uit hetzelfde dorp komen en in een kerk elke week dezelfde mensen zijn. Die 50 anderen in een restaurant stappen daarna in de auto en gaan terug naar tientallen verschillende steden en dorpen. Zeker als het in een populaire toeristenstek is.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 24-03-2021 08:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
IJzerlijm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Dat die 400 allemaal uit hetzelfde dorp komen en in een kerk elke week dezelfde mensen zijn. Die 50 anderen in een restaurant stappen daarna in de auto en gaan terug naar tientallen verschillende steden en dorpen.
Ja, want geen van die 400 mensen heeft contact met de buitenwereld. Eigenlijk zit het dorp geheel in quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Wat is er, met de mooie, warme zomers van tegenwoordig, op tegen om in een van de prachtige natuurgebieden die Nederland rijk is op een camping te gaan zitten? Het stokbrood van de AH smaakt ook prima en een flesje goede wijn hebben ze daar ook wel. De reis er naar toe is kort, scheelt weer CO2. En daarmee steun je ook nog eens de lokale campingeigenaar en het uitgegeven geld blijft lekker in Nederland. Iedereen blij. Toch?
de drukte.... is wat er wat mij betreft mis is . Als het toegestaan is zullen we dan ook net als afgelopen jaar een rustige plek in een Europees land opzoeken. Behalve een paar supermarktbezoeken op een rustig tijdstip alleen buiten in de buurt van anderen geweest.
Het stokbrood in Frankrijk smaakt net iets anders dan dat van de AH, maar is prima te missen. Voor dun bevolkte uitgestrekte natuur met rotsen , bergen, beekjes is een alternatief in het ook mooie Nederland niet voorhanden.

De drukte zie je in NL ook op het water, heb vrienden met een sloep. In eerdere jaren kon je bij ons in de buurt leuk varen. Afgelopen jaar pakten veel meer mensen hun boot (hun goed recht) maar was voor ons de lol er wel een beetje af door wachttijden bij sluisjes en volle aanlegplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

BarôZZa schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Ja, want geen van die 400 mensen heeft contact met de buitenwereld. Eigenlijk zit het dorp geheel in quarantaine.
Het is een kwestie van aantallen. Maar in een zwart/wit alles of niets weergave is er inderdaad geen enkel verschil en is het nog steeds volkomen onverklaarbaar waar al die besmettingen toch vandaan komen.

O ja, de communicatie van de overheid, dat is de cruciale factor. Gelukkig niets dat we zelf in de hand hebben !

[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 24-03-2021 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
BarôZZa schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Een hek om Urk lassen , Top Idee.

Ik begin het wel een beetje eng te vinden zo. Het is heel erg oppassen dat we straks geen WO2 toestanden krijgen.

Hopelijk krijgen we binnenkort een omslagpunt en kunnen we vol vaccineren (leveringsplicht ipv afnameplicht @AZ anyone) en kan dat hele ausweisgedoe de prullenbak in.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
IJzerlijm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:12:
[...]

Het is een kwestie van aantallen. Maar in een zwart/wit alles of niets weergave is er inderdaad geen enkel verschil en is het nog steeds volkomen onverklaarbaar waar al die besmettingen toch vandaan komen.

O ja, de communicatie van de overheid, dat is de cruciale factor. Gelukkig niets dat we zelf in de hand hebben !
Tja, Blijkbaar moest half nederland, gevangen in zijn "geld geld macht macht, alles voor ikke"-bubbel wel op de VVD stemmen dus ja.

Het is redelijk aannemelijk dat, nu de basisschool weer open mag én er meer getest wordt, er meer besmettingen zijn. Die ouders nemen het virus evt ook weer mee als ze niet thuis werken en zo heb je het antwoord.

Het punt was dat "de kerk" weer de regels aan zijn laars lapt want ja, urk en "urk-dingen"....

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:07
Volg al weken (mede door schaatsen) de Expert Pluim van het KNMI.
Tot gisteren stonden er 3 mooie “extreme” op de verwachting voor rond het paasweekend met maximum temperaturen van 21c 😎, zou de Corona besmettingen ook goed doen als we weer allemaal de ramen en deuren open kunnen gooien en wat vitamine D absorberen.

Maar na de PersCo van gisteravond is de weersverwachting flink naar beneden bijgesteld met koeler en natter weer 😩

https://www.knmi.nl/neder...ngen/weer-en-klimaatpluim

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Ik heb twee weken quarantaine gehad met vier PCR tests en zit nu in een land met 300 besmettingen per dag op 22 miljoen mensen waar ik me aan de plaatselijke regels houd. Dat is het verschil.
offtopic:
wat ik dan weer minder snap is dat je hier regelmatig rondhangt. als ik in een warm land aan het zwembad zou zitten was dat ongeveer het laatste dat ik zou doen . Dat de thuiswerkende zolderkantoorslaven dat doen als alternatief voor een mopper rondje bij de koffie automaat is veel logischer :+

ontopic: de actie op Urk is te veroordelen en kansloos. allereerst omdat ze zichzelf en omgeving in gevaar brengen, maar ook omdat ze het in de publieke opinie verpesten voor al die gebedshuizen (van welke signatuur dan ook) die het allemaal braaf online doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:23
Stinger_Ventura schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:29:
Volg al weken (mede door schaatsen) de Expert Pluim van het KNMI.
Tot gisteren stonden er 3 mooie “extreme” op de verwachting voor rond het paasweekend met maximum temperaturen van 21c 😎, zou de Corona besmettingen ook goed doen als we weer allemaal de ramen en deuren open kunnen gooien en wat vitamine D absorberen.

Maar na de PersCo van gisteravond is de weersverwachting flink naar beneden bijgesteld met koeler en natter weer 😩

https://www.knmi.nl/neder...ngen/weer-en-klimaatpluim
Het is een complot, zelfs het weer doet mee! :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Jonge was weer lekker aan het freestylen gisteren. Het mooie daarvan is dat je dan ook hoort wat er nog aan zit te komen maar wat niet als punt is genoemd.

Zo had hij het erover dat de horeca straks x mensen mogen toelaten als ze de groene pas gebruiken en een flink stuk minder bezoekers als ze dit niet zouden doen. De cafe eigenaar mag dus de kooltjes uit het vuur gaan halen voor die enorme vaccinatie drive op straffe van een boete of sluiting.

Ook had hij het erover dat basisschool leerlingen straks moeten sneltesten, het zal mij niet verbazen als dit tweewekelijks zal zijn zoals ook in Denemarken het geval is. Twee keer per week een wattenstaaf in kinderen die niets mankeren, kan dat nou niet anders?

Ik heb wederom niets gehoord in de persconferentie over de toegezegde maatregelen (uit januari) vwb thuiswerken en ik twijfel nog of de woorden “Britse variant” uberhaupt zijn gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:30:
Kerk op Urk laat regels los uit onvrede met overheidsbeleid https://www.nu.nl/coronav...-met-overheidsbeleid.html (via @NUnl)

Ah, de kerken zetten de pr machine weer aan... Nu in Urk weer honderden mensen tegelijk bij een diens. En niet vaccineren maar wel zorg verwachten.

Tja, en zo gaat de heropeningsdatum stukje maar beetje weer kleine stukjes verder naar achteren. De redenen hebben *knip*met kerken, engelen, e.d. te maken.
Er zijn meer dingen wat de heropening vertraagd, dat is iets te stellig gesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 11:02 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wolly schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:56:
Zo had hij het erover dat de horeca straks x mensen mogen toelaten als ze de groene pas gebruiken en een flink stuk minder bezoekers als ze dit niet zouden doen. De cafe eigenaar mag dus de kooltjes uit het vuur gaan halen voor die enorme vaccinatie drive op straffe van een boete of sluiting.
Of het gaat gewoon om risicomijding? Waarbij de horeca verder wel kan acteren naar hun eigen overtuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ruim helft meldingen corona-app kwam niet naar voren in contactonderzoek GGD

58 procent van de mensen die een melding kregen via de CoronaMelder dat ze in contact zijn gekomen met een besmet persoon worden niet door de GGD benaderd. Minder dan de helft van de mensen die een melding ontvangen houden zich daarna ook aan de adviezen van de app. Ook slechts de helft van de mensen die een melding krijgt maken die dag nog een testafspraak.

Wellicht kunnen we deze app uitzetten als we er toch niets mee gaan doen?
Wolly schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:56:
De coronapas is voorlopig alleen voor mensen met een negatieve test, ze moeten nog officieel uitzoeken of mensen die geprikt zijn besmettelijk zijn.

Die limiet op het aantal mensen kan een onderneming al snel onrendabel maken, maar dat gebeurt net zo goed als mensen 75 euro extra moeten neertellen voor hun coronapas. Op die manier jaagt De Jonge ondernemers over de kling.

Nu komt er ook als fieldlab een vakantie naar Rhodos. Barst van de maatregelen en beperkingen, nu ben ik toch niet zo van het type Corendon reis, maar met dat hele circus er omheen moet je goed wanhopig zijn als je intekent.
Ik heb wederom niets gehoord in de persconferentie over de toegezegde maatregelen (uit januari) vwb thuiswerken en ik twijfel nog of de woorden “Britse variant” uberhaupt zijn gebruikt.
Je merkt aan de reacties dat sommige maatregelen onhaalbaar zijn om te maken. Er zou ooit een echte quarantaineplicht zijn als je bij de GGD in beeld was gekomen. Daar hoor je weinig meer over, laatste was dat het wettelijk niet haalbaar was om dit zo in elkaar te zetten. Nu dan de focus op inkomende reizigers.

Over drie weken mag De Jonge weer op live televisie zijn fantasie de vrije loop laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:00:
[...]

Idd. Wij gaan nog gewoon op vakantie (binnenlands voorlopig), maar willen deze zomer ook naar Denemarken.
Privé huisje op privé domein en we gaan met eigen vervoer. En dan willen ze ons vertellen dat dit een gevaar voor de samenleving is?

Het gevaar zit hem in het vliegen en opgepropt zitten in hetzelfde hotel met honderden anderen. Niet de aanwezigheid in het buitenland zelf.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:55:
Ik mag toch hopen dat D66 als Europa-partij tegen elke vorm van grensovergang-beperkingen stemt. Maar ik acht de kans klein. Het toont dan wel weer aan dat de EU er niet voor de gewone burger is. Je kon er namelijk ook voor kiezen om de EU grenzen gesloten te houden voor niet-gevaccineerden.

Waar ik echter niets over hoor is dat gevaccineerden het virus alsnog kunnen krijgen en/of kunnen meedragen. Dus die Spaanse mutatie kunnen we alsnog krijgen in Nederland, via iemand met een groen paspoort.

Daarom is het ook te raar voor woorden dat mensen met een vaccinatie extra rechten krijgen. Een vaccin hoort veiligheid te bieden, geen vrijheid. Vrijheid is een grondrecht.

In de toekomst zal het dus voorkomen dat gevaccineerden de personen zijn die het virus en mutaties verspreiden, aangezien de niet-gevaccineerden wél getest zijn + quarantaineplicht hebben.

Dus het is wachten tot dat groene paspoort ons een mutatie geeft die sterker is dan het vaccin.

Ik snap dat ze die vaccinaties willen pushen en dat daarom nu de cijfers moeten stijgen (scholen open, meer testen, avondklok later, winkels op afspraak open), meer angst betekend automatisch een hogere vaccinatiebereidheid. Het is nu vooral richten op het zorgen dat de angst van het virus weer groter wordt dan de angst voor het AZ-vaccin.
Angst hebben voor? Vreemd statement.

In het begin; maart/april 2020 was het best logisch om angst te hebben voor zo'n onbekend virus, in de zomer was het virus nagenoeg verdwenen en nu is het weer deels terug maar het heeft voornamelijk impact op oudere mensen of mensen met onderliggende klachten (dat wordt ook onderstreept door de cijfers van het RIVM zelf).

En dat wordt hier ook wel geïmpliceerd:
https://www.rtlnieuws.nl/...0-plussers-versoepelingen

Ik waan mij niet onsterfelijk, maar angst hebben voor vind ik echt geen goede mindset.

Laatst was er ook podcast op radio 1 (ja NPO1) die ging erover dat dit hele "lockdown" circus 1 grote proeftuin was om te kijken hoe ver overheden kunnen gaan voordat de bevolking in opstand komt en/of dat ze genoeg "angst" kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb natuurlijk 0 verstand van de logistiek rondom de vaccinaties...maar serieus, Nederland heeft op 't moment zo'n 1 miljoen vaccins in de vriezer liggen (bron:coronabeeld.nl).

man man, ga verdomme eens prikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Tja, en zo gaat de heropeningsdatum stukje maar beetje weer kleine stukjes verder naar achteren. De redenen hebben altijd met kerken, engelen, e.d. te maken.
Bekijk het van de positieve kant: Dit gaat een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal religieus extremisten in Nederland. :+

Eigenlijk zou je die mensen moeten vragen waarom ze niet eventjes iemand met een pistool vragen of ze dat pistool kunnen lenen om Russische roulette mee te spelen, heeft hetzelfde resultaat (een aantal doden, een aantal mensen die voor de rest van hun leven zwaar gehandicapt zijn, en wat gelukkigen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52

Dump maar in Duitsland of nog verder weg en zeg maar dat het godswil is, diens wegen zijn immers ondoorgrondelijk, het is onderdeel van de test als goedgelovige en reutel zo maar door.

Zouden ze zich qua aandacht achtergesteld hebben gevoeld rond de ophef rond Aboutaleb en moslims, dat kunnen wij beter ?

(en ga toch maar eens nadenken als we toch de grondwet gaan wijzigen om dan mee te nemen dat (gezamelijke) geloofsbeleiding niet altijd meer volledig boven volksgezondheid staat.)

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 24-03-2021 09:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:
Ik lees dit topic nu al een tijdje en ik heb het gevoel je reacties in de regel neerkomen op kritiek. Kritiek op A, kritiek op B. Maar misschien heb je veel eerder of in diverse reacties andere reacties die ik over het hoofd heb gezien ook aangegeven wat er volgens jou wel moet gebeuren.

Ik ben oprecht wel benieuwd wat jij zou doen op dit moment. Met wel doen, bedoel ik dus niet alleen welke maatregelen je al dan niet wilt afschaffen, maar hoe we de R dan omlaag zouden kunnen krijgen als jij het mocht beslissen of als het niet anders kan de R gelijk houden aan de huidige R>1 (maar dan groeien de aantallen dus).

Het gaat mij niet om details, maar in het algemeen. Of wil je naar een R=1 waar de overheid voor mijn gevoel nu ook op probeert te sturen?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:27:
ik heb natuurlijk 0 verstand van de logistiek rondom de vaccinaties...maar serieus, Nederland heeft op 't moment zo'n 1 miljoen vaccins in de vriezer liggen (bron:coronabeeld.nl).

man man, ga verdomme eens prikken...
Komt dit niet vooral ook door de stop met AZ vaccins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:33:
[...]

ik kan even nergens terugvinden hoeveel van die ruim 1 miljoen in de vriezer van AZ zijn, maar daar zullen ongetwijfeld AZ vaccins bij zitten.
Lees net dat de GGD na anderhalve week weer verder gaat nu met AZ.
Dus: prikken, prikken, prikken maar! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Zal best maar het zijn gewoon te veel dingetjes die niet goed lopen. Ze hadden die vaccinaties met AZ gewoon elke keer twee dagen vooruit moeten cancellen. Dan had had je veel minder achterstand gehad en minder werk om opnieuw te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ter info:

Om 10:00 is er een nieuwe technische briefing in de TK. Die is o.a. hier te volgen:

https://debatdirect.tweedekamer.nl/

Van 15:30-19:00 staat het plenaire debat gepland.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Amphiebietje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Bekijk het van de positieve kant: Dit gaat een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal religieus extremisten in Nederland. :+

Eigenlijk zou je die mensen moeten vragen waarom ze niet eventjes iemand met een pistool vragen of ze dat pistool kunnen lenen om Russische roulette mee te spelen, heeft hetzelfde resultaat (een aantal doden, een aantal mensen die voor de rest van hun leven zwaar gehandicapt zijn, en wat gelukkigen).
Statistisch gezien ingewikkeld, maar gebaseerd op overlevingskansen en een R van >1 is de kans dat iemand buiten hun gemeenschap doodgaat groter dan de kans dat er iemand binnen de gemeenschap doodgaat hierdoor. Afhankelijk van de hoeveelheid interacties met de buitenwereld.

Gaan we het hebben over ziekenhuisopnames dan is de kans wel aanwezig dat het meetbaar wordt, net zoals er de vorige keer ook pieken te zien waren in Urk, en dat was nog zonder Britse variant die zich waarschijnlijk veel gemakkelijker verspreidt in zo'n kerk.

De vraag is alleen hoe lang (andere) kerken niet al open waren in Urk, en of dit effect niet al in de cijfers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:24:
[...]

Het gevaar zit hem in het vliegen en opgepropt zitten in hetzelfde hotel met honderden anderen. Niet de aanwezigheid in het buitenland zelf.
Volgende mij zijn er bijzonder weinig gevallen van uitbraken tijdens of na een vlucht. Niet onder passagiers en niet onder bemanningsleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:21
https://www.sunweb.nl/vakantie/veilig-en-verantwoord-reizen

wie wil er in godsnaam op deze manier op vakantie? Ik in ieder geval niet, nu niet, en straks ook niet, zolang vakanties niet op een normale, onbezorgde manier kunnen zonder voortdurend risico dat je bij een snotneus in quarantaine moet blijf ik wel gewoon thuis, helaas voor de reisbranche, want ik ben normaal gesproken iemand die 3-4x per jaar op (verre) reis gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Idd. Wij gaan nog gewoon op vakantie (binnenlands voorlopig), maar willen deze zomer ook naar Denemarken.
Privé huisje op privé domein en we gaan met eigen vervoer. En dan willen ze ons vertellen dat dit een gevaar voor de samenleving is?

Het gevaar zit hem er in dat jij toch naar een supermarkt gaat en de kans groot is dat je nog wel met meer mensen in contact komt. Daarmee krijg je verspreiding van het virus van Nederland naar een land een heel eind weg. En zelfs als jij je aan alle regels houdt ben je toch echt de uitzondering, dus dit toestaan is inderdaad een groot risico. Dit is ook precies de manier waardoor verschillende golven gestart zijn.

En het voorbeeld van het vliegtuig/hotel is vooral leuk om je eigen reis goed te praten. Over het vliegtuig doe ik geen uitspraken (want ik heb van weinig besmettingen in vliegtuigen gehoor), maar in een hotel zie je elkaar amper en zit je ook vooral op je kamer of ben je buiten. Dus dat is niet echt anders dan wat jij doet.

Dus je kunt de extreme pakken waarbij je met je auto naar een afgelegen huisje gaat en alles wat je nodig hebt meeneemt. Je kunt echter ook eens om je heen kijken naar wat er in de praktijk gebeurt en bedenken dat de meeste mensen op vakantie toch echt wel andere mensen opzoeken/tegen komen. Dus hoe denk je dat je wat jij doet toe kunt staan, maar wel voorkomen dat anderen de regels iets minder strikt nemen?

Feit blijft dat uiteindelijk iedereen zijn eigen situatie goed probeert te praten en we daardoor in de huidige situatie zitten. Want iedereen vindt dat hij het goed doet en de rest eens normaal moet gaan doen :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

-edit: post waarop ik reageerde is verwijderd-

[ Voor 92% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-03-2021 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:33:
Ik zit even naar de getallen van de derde golf te kijken, maar zo slecht doen we het eigenlijk niet in vergelijking met de buurlanden. Week-op-week hebben we hier 19.5% stijging in nieuw gerapporteerde infecties te pakken. Hier de context:

DK: +22%
LU: +25%
FR: +26%
DE: +30%
BE: +41%

[...]
De groeisnelheid lijkt wel wat af te nemen. Op basis van de meest recente dag t.o.v. dezelfde dag 1 week eerder kom ik op:

NL: +13%
DK: -2%
LU: -11%
FR:-51% (*)
DE: +18%

(*) Frankrijk 16-3 was een outlier, getal niet betrouwbaar

In de meeste landen is de groeisnelheid dus aardig teruggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Het gevaar zit hem er in dat jij toch naar een supermarkt gaat en de kans groot is dat je nog wel met meer mensen in contact komt. Daarmee krijg je verspreiding van het virus van Nederland naar een land een heel eind weg. En zelfs als jij je aan alle regels houdt ben je toch echt de uitzondering, dus dit toestaan is inderdaad een groot risico. Dit is ook precies de manier waardoor verschillende golven gestart zijn.

En het voorbeeld van het vliegtuig/hotel is vooral leuk om je eigen reis goed te praten. Over het vliegtuig doe ik geen uitspraken (want ik heb van weinig besmettingen in vliegtuigen gehoor), maar in een hotel zie je elkaar amper en zit je ook vooral op je kamer of ben je buiten. Dus dat is niet echt anders dan wat jij doet.

Dus je kunt de extreme pakken waarbij je met je auto naar een afgelegen huisje gaat en alles wat je nodig hebt meeneemt. Je kunt echter ook eens om je heen kijken naar wat er in de praktijk gebeurt en bedenken dat de meeste mensen op vakantie toch echt wel andere mensen opzoeken/tegen komen. Dus hoe denk je dat je wat jij doet toe kunt staan, maar wel voorkomen dat anderen de regels iets minder strikt nemen?

Feit blijft dat uiteindelijk iedereen zijn eigen situatie goed probeert te praten en we daardoor in de huidige situatie zitten. Want iedereen vindt dat hij het goed doet en de rest eens normaal moet gaan doen :P
eens met de strekking van je verhaal, maar het gaat hier ook om het verschil tussen een vakantie in NL of in een ander land (met in veel gevallen veel meer ruimte).
Zeker als dit naar een land is met een vergelijkbaar risico niveau dan is een autovakantie naar Denemarken ( uit het voorbeeld) niet risicovoller dan een vergelijkbare vakantie op de Veluwe, in Zeeland of Friesland, puur omdat er op de kaart een lijntje staat.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Wat is dit nou weer voor opmerking? Moslims in hun geloofsbelijdenis hebben juist heel veel aangepast en houden zich zviw vanaf het begin al beter aan regels dan Christenen. Inclusief Ramadan en Suikerfeest vorig jaar.

Dus ik weet niet of je nog andere bronnen hiervoor hebt om een uitspraak over "die Christenen" en "de Moslims" te doen?
of de ene religie het in deze zin beter doet dan de andere zou ik zonder onderzoek sowieso geen al te sterke uitspraken over doen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

We hebben het zo moeilijk gemaakt voor onszelf. Hoe langer ik erover nadenkt, hoe complexer de puzzel wordt.
- In eerste instantie denk ik dat er strenger gehandhaafd moet worden en strenge boetes opgelegd moeten worden voor overtreders van de maatregelen
- Dan denk ik, maar Grapperhaus is ermee weg gekomen. Hij moest ontslagen worden dan had dit kans van slagen
- Vervolgens is het zo dat als alles strenger wordt, de oppositie nog groter wordt waarbij er nog minder aan de regels gehouden wordt. En dan komen weer die complot theorieën en doemdenkers die zullen roepen dat het allemaal om overheidsmacht over de mens gaat.

En toch, en dat meen ik oprecht, en toch zou ik hele zware straffen willen zien voor mensen die de maatregelen overschrijden. Iedereen die zich daar niet aan houdt is direct en indirect reden van de verlenging van de periode waarin de maatregelen gelden en daarmee, vind ik, ook indirect verantwoordelijke voor de geestelijke toestand van de mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
Koos2009 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:24:
[...]

Tja, Blijkbaar moest half nederland, gevangen in zijn "geld geld macht macht, alles voor ikke"-bubbel wel op de VVD stemmen dus ja.

Het is redelijk aannemelijk dat, nu de basisschool weer open mag én er meer getest wordt, er meer besmettingen zijn. Die ouders nemen het virus evt ook weer mee als ze niet thuis werken en zo heb je het antwoord.

Het punt was dat "de kerk" weer de regels aan zijn laars lapt want ja, urk en "urk-dingen"....
Ik ken meerdere mensen die puur en alleen op de VVD hebben gestemd omdat ze bang(!!!) waren dat PVV/FVD anders de grootste zouden kunnen worden.

:F

Fijn hè... dat ‘tactisch’ stemmen..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-10 11:18
[...]

Uiteindelijk zit het gevaar wel in al die mensen die de grenzen opzoeken (en overtreden) en het voor zichzelf goedpraten. (niet specifiek als reactie op jouw post).

Voor de een is dat een hutje op de hei, de ander toch met zijn tweeen naar de ouders, maar voor weer een categorie is dat elke dag bezoek 'want het risico is minimaal'. enzovoorts.

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 24-03-2021 10:02 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

stijnec1 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:54:

wie wil er in godsnaam op deze manier op vakantie? Ik in ieder geval niet, nu niet, en straks ook niet, zolang vakanties niet op een normale, onbezorgde manier kunnen zonder voortdurend risico dat je bij een snotneus in quarantaine moet blijf ik wel gewoon thuis, helaas voor de reisbranche, want ik ben normaal gesproken iemand die 3-4x per jaar op (verre) reis gaat
Als je zonder reisorganisatie gaat dan moet je al deze dingen in de praktijk nu ook al doen. Alleen mag je vaak wel je hotel af (behalve als het land een shelter-in-place lockdown heeft).

Alle andere maatregelen (3x PCR-test: heenreis, terugreis, ex-quarantaine + 1x NAAF-test op vliegveld) zijn nu ook al verplicht bij het reizen. De ex-quarantaine test is dringend advies, maar mogelijk vanaf mei in een wet verankerd (hoewel men al sinds september 2020 zegt dat die wet er komt).

Een reisje naar het buitenland is daardoor al snel 200 tot 350 euro duurder afhankelijk van waar je bent en of je die ex-quarantaine-test nog doet.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de maatregelen voor als je aangetoond gevaccineerd bent.
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:58:
[...]

of de ene religie het in deze zin beter doet dan de andere zou ik zonder onderzoek sowieso geen al te sterke uitspraken over doen
Mijn punt is dan ook inderdaad om er geen uitspraken over te doen waarbij ik gericht een tegengeluid laat horen. Overigens ook bij de meeste Christenen geen probleem. De meeste kerken buiten de streng gelovige biblebelt houden zich ook gewoon aan de dringende adviezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-03-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:58:
[...]
eens met de strekking van je verhaal, maar het gaat hier ook om het verschil tussen een vakantie in NL of in een ander land (met in veel gevallen veel meer ruimte).
Zeker als dit naar een land is met een vergelijkbaar risico niveau dan is een autovakantie naar Denemarken ( uit het voorbeeld) niet risicovoller dan een vergelijkbare vakantie op de Veluwe, in Zeeland of Friesland, puur omdat er op de kaart een lijntje staat.
[...]
Het risico op besmetting zal inderdaad niet anders zijn omdat je in een ander gebied zit, het risico op een besmetting verder weg wel. En voor een virus kan dat een groot verschil zijn omdat je varianten veel meer verspreidt en mixt.
En wat ook wel mee zal spelen is dat je in Nederland eerder bij je huisje in de buurt zult blijven dan als je verder weg bent. Want dan ga je dingen bezoeken om b.v. de omgeving/bezienswaardigheden te bekijken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:15

Dit zinnetje is dan ook wel een mooie:
Burgemeester Cees van den Bos laat via een woordvoerder aan Trouw weten dat hij de brief van de Sionkerk niet heeft ingezien, maar ook geen bevoegdheid heeft om in te grijpen
Met andere woorden: Het geloof heeft dus nog steeds vrijspel. Ik snap dat het lastig is om hier wetgeving voor te maken ivm vrijheid van godsdienst. Maar met dit soort halfbakken oplossingen krijgen we natuurlijk het virus er nooit onder.
t_captain schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:57:
[...]

De groeisnelheid lijkt wel wat af te nemen. Op basis van de meest recente dag t.o.v. dezelfde dag 1 week eerder kom ik op:

NL: +13%
DK: -2%
LU: -11%
FR:-51% (*)
DE: +18%

(*) Frankrijk 16-3 was een outlier, getal niet betrouwbaar

In de meeste landen is de groeisnelheid dus aardig teruggelopen.
Ik hecht niet teveel waarde aan dit soort cijfers want het is maar één dag die je vergelijkt. Misschien beter om het 7-daags gemiddelde van deze week met vorige week vergelijken? Dan krijg je denk ik een beter beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Nou, om eerlijk te zijn bestellen we idd vaak onze boodschappen voor een vakantie en nemen we die mee. (of halen we ze daar af bij een pick-up point). Juist om zo min mogelijk contact te hebben ter plekke ;) En we dragen N99 mondkapjes, dus wat dat betreft...

Maar begrijp je punt. De meeste mensen zijn niet strikt genoeg en zeker op vakantie gaan de remmen al wat sneller los.

In een hotel heb je vaak een centraal systeem voor ventilatie / airco, dus daar adem je indirect wel dezelfde lucht als de andere gasten in. Ben benieuwd hoe ze de zomervakantie gaan aanpakken en of reizen uberhaupt mogelijk gaat zijn.

Vorig jaar hebben we onze (auto)vakantie naar het buitenland geannuleerd, maar zou het liever niet nog een keer doen als het ff kan :X

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Darwin award in 3....2.....1..... |:(
Aan de andere kant:
Zwakkeren die overlijden en sterkeren die overleven is 100% Darwin :P

Maar we zullen zien, als we het RIVM mogen geloven dan is de Urker binnen 2 weken uitgestorven.Mocht het meevallen dan kan het RIVM haar modellen bijstellen en zijn er wellicht versoepelingen mogelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Aan de andere kant:
Zwakkeren die overlijden en sterkeren die overleven is 100% Darwin :P

Maar we zullen zien, als we het RIVM mogen geloven dan is de Urker binnen 2 weken uitgestorven.Mocht het meevallen dan kan het RIVM haar modellen bijstellen en zijn er wellicht versoepelingen mogelijk.
Dus win-win :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:01:
We hebben het zo moeilijk gemaakt voor onszelf. Hoe langer ik erover nadenkt, hoe complexer de puzzel wordt.
- In eerste instantie denk ik dat er strenger gehandhaafd moet worden en strenge boetes opgelegd moeten worden voor overtreders van de maatregelen
- Dan denk ik, maar Grapperhaus is ermee weg gekomen. Hij moest ontslagen worden dan had dit kans van slagen
- Vervolgens is het zo dat als alles strenger wordt, de oppositie nog groter wordt waarbij er nog minder aan de regels gehouden wordt. En dan komen weer die complot theorieën en doemdenkers die zullen roepen dat het allemaal om overheidsmacht over de mens gaat.

En toch, en dat meen ik oprecht, en toch zou ik hele zware straffen willen zien voor mensen die de maatregelen overschrijden. Iedereen die zich daar niet aan houdt is direct en indirect reden van de verlenging van de periode waarin de maatregelen gelden en daarmee, vind ik, ook indirect verantwoordelijke voor de geestelijke toestand van de mensen.
8)7 8)7 8)7 8)7
Lekker in het sprookje van ome Mark blijven geloven, joh. Corona is een seizoensgebonden virus dat (hopelijk snel) uiteindelijk zal worden gekenmerkt als een endemisch virus.

Corona krijgen we er niet onder. Tenzij we elk jaar vaccineren, net zoals bij de griepprik. Dus mensen kwalijk nemen dat ze de regels niet nauw nemen, is not done.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennahz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Vorig jaar hebben we onze (auto)vakantie naar het buitenland geannuleerd, maar zou het liever niet nog een keer doen als het ff kan :X
Hier hetzelfde, maar ik ben er bang voor dat het ook dit jaar niet gaat lukken. Hopelijk schieten ze op met de vaccinaties en wordt het weer snel beter.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ComputerHoed schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7
Lekker in het sprookje van ome Mark blijven geloven, joh. Corona is een seizoensgebonden virus dat (hopelijk snel) uiteindelijk zal worden gekenmerkt als een endemisch virus.

Corona krijgen we er niet onder. Tenzij we elk jaar vaccineren, net zoals bij de griepprik. Dus mensen kwalijk nemen dat ze de regels niet nauw nemen, is not done.
Welk belang dient Rutte door het propageren van een sprookje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ComputerHoed schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:13:
[...]
8)7 8)7 8)7 8)7

Zo kan ik het ook omdraaien. Zo kun jij lekker in je sprookje blijven geloven dat de maatregelen geen zin hebben. Als we vanaf het begin ons goed aan de regels hadden gehouden, hadden we dit virus met wat lokale lockdowns veel beter in de hand kunnen houden.

En ja, mijn verhaal is de andere extreme en de waarheid zit natuurlijk in het midden. Maar tot nu toe hebben we het nog niet zo slecht gedaan. En we hadden het beter kunnen doen door ons beter aan de maatregelen te houden, maar ook de maatregelen hadden beter bedacht/onderbouwd kunnen worden. Beide kanten is het niet optimaal gegaan, maar daarom de huidige aanpak onzin vinden is net zo goed not done.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Daarmee krijg je verspreiding van het virus van Nederland naar een land een heel eind weg.
Je bent volgens mij een van de eersten die opmerkt dat varianten niet alleen maar uit het buitenland naar Nederland komen, maar er natuurlijk ook nieuwe varianten uit Nederland naar het buitenland zouden kunnen gaan in de toekomst.

Veel reacties over varianten gaan vrij consequent over varianten uit buitenlanden. Op zich niet onlogisch omdat de varianten die steeds in het nieuws komen ook in diverse buitenlanden zijn ontstaan. Maar dat kan toch ook prima in Nederland gebeuren?

Stel je eens voor dat kranten het wereldwijd hebben over de ‘Nederlandse’ variant. Zou dat goeie reclame zijn voor de ‘open economie’ die steeds wordt aangevoerd als belangrijk argument voor het wel/niet sluiten van grenzen bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Darwin award in 3....2.....1..... |:(
Nou, ze willen niet dood:

https://www.gelderlander....de-kast-op-de-ic~aad6f292

Zoveel vertrouwen hebben ze dus ook niet in de heer.

En hypocrisie ten top... Alsof je geen chemische troep ingespoten krijgt op de IC.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:20
alexbl69 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:16:
CBR: drastische maatregelen nodig om achterstand rijexamens aan te pakken

Vind het toch wel bijzonder hoe die club zo'n enorme achterstand heeft weten op te lopen.

Kunt duidelijk zien dat dit een overheidsinstelling en geen bedrijf is. Een bedrijf of winkel wringt zich in allerlei bochten om toch nog wat omzet te halen en de klant te bedienen, het CBR gooit de hele tent gewoon een half jaar dicht.

En dat terwijl de theorie-opleiding en het examen bij uitstek iets is dat met een beetje creativiteit en aanpassingsvermogen best doorgang had kunnen vinden. De studie ervoor is sowieso al een thuisstudie, en dat examen had in aangepaste vorm toch ook nog wel afgenomen kunnen worden.

En wederom is de jeugd weer het slachtoffer. Nu nog een vaccinatiepaspoort waarmee ze tevens worden gediscrimineerd en het cirkeltje is weer rond.
Wat een manier om 'achterstanden weg te werken' ook, ze gaan gewoon een deel van hun activiteiten niet meer uitvoeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58

Punkrocker

Mostly harmless

gekkie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Dump maar in Duitsland of nog verder weg en zeg maar dat het godswil is, diens wegen zijn immers ondoorgrondelijk, het is onderdeel van de test als goedgelovige en reutel zo maar door.

Zouden ze zich qua aandacht achtergesteld hebben gevoeld rond de ophef rond Aboutaleb en moslims, dat kunnen wij beter ?

(en ga toch maar eens nadenken als we toch de grondwet gaan wijzigen om dan mee te nemen dat (gezamelijke) geloofsbeleiding niet altijd meer volledig boven volksgezondheid staat.)
Gods wil ja. Maar als ze ziek zijn willen ze wel dat een ander voor ze gaat zorgen in het ziekenhuis.
Laat ze dan ook thuis lekker uitzieken, als het gods wil is om hun te laten leven hebben ze geluk gehad.

Uiteraard moet de grondwet hierop aangepast worden. Kunnen ze meteen artikel 23 ook flink aanpassen/schrappen. Alleen nog maar openbaar onderwijs.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Welk belang dient Rutte door het propageren van een sprookje?
Het sprookje dat we "er samen uit komen" en "samen het virus onder controle krijgen".
Het virus bestaat, dat zeker, echter is het een 'unieke kans' om belangrijke onderdelen van onze samenleving aan te passen om zo "beter terug te bouwen". Dus dat belang wordt gediend.
redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Zo kan ik het ook omdraaien. Zo kun jij lekker in je sprookje blijven geloven dat de maatregelen geen zin hebben. Als we vanaf het begin ons goed aan de regels hadden gehouden, hadden we dit virus met wat lokale lockdowns veel beter in de hand kunnen houden.

En ja, mijn verhaal is de andere extreme en de waarheid zit natuurlijk in het midden. Maar tot nu toe hebben we het nog niet zo slecht gedaan. En we hadden het beter kunnen doen door ons beter aan de maatregelen te houden, maar ook de maatregelen hadden beter bedacht/onderbouwd kunnen worden. Beide kanten is het niet optimaal gegaan, maar daarom de huidige aanpak onzin vinden is net zo goed not done.
*knip* het mag wel wat constructiever. Ik heb de reacties hierop dan ook verwijderd, dit voegt niets toe

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 24-03-2021 14:52 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Number10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:30:
Ik lees dit topic nu al een tijdje en ik heb het gevoel je reacties in de regel neerkomen op kritiek. Kritiek op A, kritiek op B. Maar misschien heb je veel eerder of in diverse reacties andere reacties die ik over het hoofd heb gezien ook aangegeven wat er volgens jou wel moet gebeuren.

Ik ben oprecht wel benieuwd wat jij zou doen op dit moment. Met wel doen, bedoel ik dus niet alleen welke maatregelen je al dan niet wilt afschaffen, maar hoe we de R dan omlaag zouden kunnen krijgen als jij het mocht beslissen of als het niet anders kan de R gelijk houden aan de huidige R>1 (maar dan groeien de aantallen dus).
Ik zou gaan schrappen. Het probleem is - wat men nu ook aantoont - dat regeltjes stapelen niet betekent dat er betere naleving is. We stapelen en stapelen de regels maar door en de naleving zakt zienderogen meer. Van Dissel zei al als we de basisregels zouden naleven we al die extra regels niet nodig hadden. Het maar blijven verzinnen van nieuwe regels wekt steeds meer antipathie op en mensen geven er stilletjes de brui aan. Meer regels kunnen de R juist doen stijgen omdat ze slechtere naleving in de hand werken.

Ga terug naar de basis en zorg dat die goed leeft bij de mensen. Door impopulaire en twijfelachtige maatregelen te schrappen win je weer steun en zal naleving weer stijgen. Het maakt het ook eenvoudiger voor mensen om dingen te onthouden, nu zijn er tig regels met ieder hun uitzonderingen, met de beste wil van de wereld kan je die niet meer goed toepassen.

Er moet ook eens gekozen worden wat we nu willen. We sturen op zorg, maar de groep die vooral onze ziekenhuizen vult worden niet geprikt voorlopig. De bejaarden wel, maar die kwamen toch al niet in het ziekenhuis terecht. Daar moet eens een keuze komen die ook duidelijk wordt gemaakt. Als je die ziekenhuizen leeg wil hebben zal het betekenen dat we verliezen moeten accepteren onder bejaarden. Alternatief maak je het redden van bejaarden tot doel, maar accepteer je dus grote druk op de zorg. Welke gaan we nastreven? Door te zwalken tussen deze twee redden we beide doelen niet, dat weet ik wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
Robkazoe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:06:

[...]

Ik hecht niet teveel waarde aan dit soort cijfers want het is maar één dag die je vergelijkt. Misschien beter om het 7-daags gemiddelde van deze week met vorige week vergelijken? Dan krijg je denk ik een beter beeld.
De vorige was een MA7 t.o.v. een MA7 een week eerder. Dus opeenvolgende weektotalen naast elkaar.

Dag op dag heb je een ruis die 2 a 3x zo groot is. Aan de andere kant is het beeld in de meeste landen dezelfde kant op. Van de 6 landen vaklt er eentje uit vanwege een outlier, 1 heeft een resultaat gelijk aan wat ik eerde heb gemeten en in 4 gevallen daalde de groeisnelheid significant. Door meerdere landen te beschouwen voeg je weer iets toe aan de sigificantie van het getal.

Ook als ik meerdere dagen voor NL in het plaatje meeneem, wordt het beeld van inzakkende groeisnelheid bevestigd:

Afgelopen 5 dagen NL groeisnelheid t.o.v. dag-7: +22% +19% +17% +15% +13%

Nu begint het 1e effect van de heropnening van de scholen weg te zakken en bovendien het voorjaarsweer in beeld te komen. Ik denk dat we onderweg zijn naar een fase met lagere groeisnelheden. De R-waarde zal volgens mij nog wel een tijdje boven 1 zijn, maar niet meer zoals vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 19:42
CMD-Snake schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:11:
Ruim helft meldingen corona-app kwam niet naar voren in contactonderzoek GGD

58 procent van de mensen die een melding kregen via de CoronaMelder dat ze in contact zijn gekomen met een besmet persoon worden niet door de GGD benaderd. Minder dan de helft van de mensen die een melding ontvangen houden zich daarna ook aan de adviezen van de app. Ook slechts de helft van de mensen die een melding krijgt maken die dag nog een testafspraak.

Je leest dit verkeerd, dit is juist positief nieuws voor die app. Ze hadden ook kunnen zeggen: 42% van de mensen die een melding via CoronaMelder krijgen, worden daarna ook, omdat ze uit bron- en contactonderzoek naar voren komen, benaderd door de GGD. Voor de resterende 58% zijn er verschillende oorzaken dat contact opnemen via BCO faalt. Bijvoorbeeld op drukke plek geweest, maar geen idee wie er naast je stond. Contact opnemen is dan moeilijk. De GGD kan alleen mensen benaderen als zij hun identiteit/contactgegevens kunnen achterhalen via de besmette persoon.

Dus een deel van de mensen die niet uit bron- en contactonderzoek naar voren komen, maar toch zoveel in contact geweest te zijn met een besmet persoon dat een test & preventieve quarantaine noodzakelijk is, worden opgespoord middels die CoronaMelder app. Dit is juist waar de CoronaMelder app z'n waarde bewijst.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Ik zou gaan schrappen. Het probleem is - wat men nu ook aantoont - dat regeltjes stapelen niet betekent dat er betere naleving is. We stapelen en stapelen de regels maar door en de naleving zakt zienderogen meer. Van Dissel zei al als we de basisregels zouden naleven we al die extra regels niet nodig hadden. Het maar blijven verzinnen van nieuwe regels wekt steeds meer antipathie op en mensen geven er stilletjes de brui aan. Meer regels kunnen de R juist doen stijgen omdat ze slechtere naleving in de hand werken.

Ga terug naar de basis en zorg dat die goed leeft bij de mensen. Door impopulaire en twijfelachtige maatregelen te schrappen win je weer steun en zal naleving weer stijgen. Het maakt het ook eenvoudiger voor mensen om dingen te onthouden, nu zijn er tig regels met ieder hun uitzonderingen, met de beste wil van de wereld kan je die niet meer goed toepassen.
Mensen gaan dus expres basisregels niet naleven omdat ze niet happy zijn met de overige regels ?
Maar als die aanvullende regels (wat eigenlijk min of meer een meer gedetailleerde uitwerking is van de basisregels) dan zouden verdwijnen, zou men zich als nog weer zodanig veel beter aan de basisregels gaan houden dat de uitwerking daar van beter zou zijn dan als een aardig deel zich nu toch nog aan die aanvullende regels houdt ?

Ik betwijfel dat toch wel ten zeerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Het risico op besmetting zal inderdaad niet anders zijn omdat je in een ander gebied zit, het risico op een besmetting verder weg wel. En voor een virus kan dat een groot verschil zijn omdat je varianten veel meer verspreidt en mixt.
En wat ook wel mee zal spelen is dat je in Nederland eerder bij je huisje in de buurt zult blijven dan als je verder weg bent. Want dan ga je dingen bezoeken om b.v. de omgeving/bezienswaardigheden te bekijken.
dat is hoe je je vakantie inricht , wij blijven inderdaad niet bij huisje maar rijden naar een berg of meer en wandelen/zwemmen daar. Deze keer geen musea en leuke stadjes.
Snap overigens ook dat de regels niet aan mijn manier van vakantievieren worden aangepast, maar algemener zijn.
heb de luxe van familie in een mooi wijds buitenland die makkelijk huisje in de natuur voor ons kan regelen, hoop dat dat gaat lukken en anders is het simpelweg pech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

*knip* reacties op iets dat verwijderd is
HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Dat is heel vaag wat je nu stelt. Wat bedoel je concreet. Jij ziet de doelstelling van er samen uit komen als een sprookje en daarmee de maatregelen dus ook onnodig. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt alsof jij suggereert dat de 'Mark' willens en weten het gevaar van Corona onnodig opblaast om een bepaald belang te dienen. Dus concreet, wat is dat belang?
Laat ik eerst vooropstellen dat ik niet heb gezegd dat maatregelen onnodig zijn. Wel dat ze geen zin hebben, aangezien er weinig tot geen verschil is in cijfers a.d.h.v. ingevoerde maatregelen, zoals bijv. de avondklok.

Ook heb ik al vermeld dat ik corona, en het gevaar ervan voor bepaalde doelgroepen, absoluut niet ontken. Wel vind ik dat nuance ontbreekt en er blind wordt gestaard op het vaccineren als oplossing.

Om te concluderen: ja, er is zeker een belang dat wordt gediend, namelijk het WEF.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 24-03-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ComputerHoed schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Het sprookje dat we "er samen uit komen" en "samen het virus onder controle krijgen".
Het virus bestaat, dat zeker, echter is het een 'unieke kans' om belangrijke onderdelen van onze samenleving aan te passen om zo "beter terug te bouwen". Dus dat belang wordt gediend.
Onder controle krijgen is niet het virus uitbannen. Het is zorgen dat de verspreiding laag blijft zodat je weinig maatregelen nodig hebt. En dat is bewijsbaar zeker geen sprookje. Sommige landen (niet vergelijkbaar met Nederland) hebben dat nl. gedaan. Daarnaast is een jaarlijkse vaccinatie natuurlijk ook een virus onder controle houden. Alleen jammer dat dat nu pas kan en niet vorig jaar. In die tussentijd was er dus iets anders nodig om het niet uit de hand te laten lopen.
[...]
De maatregelen hebben geen zin, dat laten de cijfers wel zien. En aangezien we maatregelen baseren op cijfers, baseer ik mijn conclusie dat de maatregelen geen zin hebben op, je raad het al, de cijfers.
Dan zie jij toch andere cijfers dan ik. Kijk simpelweg naar de stijgende lijn van de 1e en 2e golf. Trek die door, leg dat naast de capaciteit van het ziekenhuis en zie dat je binnen een maand nog maar 10% van de mensen had kunnen helpen. Dat is niet gebeurt omdat er tijdig werd ingegrepen, dus hoezo hebben de maatregelen geen zin?

Om het vergelijk met de auto te maken die ik al eerder hier heb benoemd: wat je hier doet is hetzelfde als zeggen dat alle veiligheidsmaatregelen in auto's totaal onzinnig zijn. Het aantal verkeersdoden gaat ten slotte al jaren omlaag. Als ik dus naar die cijfers kijk hebben een kreukelzone, airbag, gordel en andere maatregelen dus totaal geen zin. Weg met die dingen dus, het verkeer is al veilig zat zo.
En, niet optimaal gegaan? Je bedoelt keihard gefaald, hoop ik?
Waar is het uit de hand gelopen dan? En wat had jij beter gedaan dan? Kritiek geven is makkelijk, echt eens goed naar cijfers kijken schijnbaar een stuk moeilijker.

En nogmaals, als je over specifieke maatregelen je twijfels hebt (avondklok ;) ) kan dat prima en daar kun je ook een goede discussie over houden. Maar dat je voldoende maatregelen nodig hebt is wereldwijd al heel vaak aangetoond. Het verschil aan maatregelen wereldwijd geeft echter wel aan dat over de specifieke impact van bep. maatregelen nog wel veel vragen zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Nou, ze willen niet dood:

https://www.gelderlander....de-kast-op-de-ic~aad6f292

Zoveel vertrouwen hebben ze dus ook niet in de heer.

En hypocrisie ten top... Alsof je geen chemische troep ingespoten krijgt op de IC.
Ik snap dat volk echt niet met uit geloof vaccin weigeren.
*knip*
Rustig flamen is niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 10:57 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ik denk dat zodra de ziekenhuizen geen probleem meer geven alle maatregelen heel rap weg zijn. De regering heeft tot nu toe iedere keer pas ingegrepen als de trend was dat de ziekenhuizen het niet aan zouden kunnen. Ik zie niet in waarom dat nu plotseling zou veranderen. Ik schat dan ook dat zodra de cijfers fatsoenlijk omlaag gaan, er heel rap maatregelen verdwijnen.

Tot nu toe kun je met logisch kijken naar de cijfers iedere keer precies voorspellen of er maatregelen bij/af gaan. Alles is gebaseerd op dat ziekenhuis.
Dus zeker als straks iedereen gevaccineerd is zal dit verder soortgelijk een griep worden behandeld. Want dan komen er weinig mensen in het ziekenhuis en overlijden er nog heel veel minder. Als ik naar de huidige cijfers en verwachtingen kijk zelfs minder dan aan een goede griep. Dan zie ik ook nog wel dat ze dit gaan combineren met het griepvaccin en heb je zelfs nog minder zieken dan voorheen.

Ik vraag me wel heel sterk af wat het WEF voor voordeel heeft aan de huidige situatie, want mij lijkt het dat ze er veel meer nadeel aan hebben dan voordeel.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 24-03-2021 14:53 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ComputerHoed schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:39:
Laat ik eerst vooropstellen dat ik niet heb gezegd dat maatregelen onnodig zijn. Wel dat ze geen zin hebben, aangezien er weinig tot geen verschil is in cijfers a.d.h.v. ingevoerde maatregelen, zoals bijv. de avondklok.

Ook heb ik al vermeld dat ik corona, en het gevaar ervan voor bepaalde doelgroepen, absoluut niet ontken. Wel vind ik dat nuance ontbreekt en er blind wordt gestaard op het vaccineren als oplossing.

Om te concluderen: ja, er is zeker een belang dat wordt gediend, namelijk het WEF.
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat Mark willens en wetens onzinnige maatregelen doordrukt/ in stand houdt in het belang van het WEF. Wat is WEF (ik weet oprecht niet wat het is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:14
Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Knip
Ik had het hier met mijn moeder over, die in de zorg werkt en geregeld met deze mensen in aanraking komt. Volgens haar zit er ook een deel bij dat vindt dat ze moeten 'lijden' voor God, en door het vaccin te nemen 'lijd' je niet, dus ben je een slechte gelovige.

Allemaal leuk en aardig, maar om dan vervolgens wel alles te eisen zodra ze op de IC komen (want dat maakt mijn moeder ook mee) is naar mijn mening wel krom...

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 12:10 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
stijnec1 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:54:

De Sunweb doelgroep. Het grootste deel van de mensen is geen verre reiziger, maar een vakantieganger die voor gezelligheid naar een camping, all-inclusive resort oid toe gaat. Er zijn hele volksstammen die het hotel niet uitkomen omdat je daar gratis eten een een zwembad hebt.
De zijn daarop afgestemd.

Als jij verstandig naar het buitenland wil gaan, dan is dat prima mogelijk. Genoeg landen die nog open zijn en juist toerisme willen.

Je kan prima onbezorgd op vakantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Knip
Ik snap het verschil tussen vaccineren en ziekenhuishulp vooral niet. Vaccineren is om ervoor te zorgen dat je minder ziek wordt en niet dood gaat. Ziekenhuishulp doet precies hetzelfde. Dus waarom God gebruiken om niet te vaccineren (want God bepaalt of je ziek wordt of niet), maar dan wel naar het ziekenhuis (God bepaalt dan toch ook of je erger ziek/dood gaat?).

Dus ik zou zeggen, of je kiest voor helemaal geen hulp en laat God de beslissing maken. Of je kiest ervoor om te geloven dat God voor dat vaccin en ziekenhuishulp heeft gezorgd en gaat voor beiden.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 11:26 . Reden: Quote aangepast ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:07
HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Dus als ik het goed begrijp vind jij dat Mark willens en wetens onzinnige maatregelen doordrukt/ in stand houdt in het belang van het WEF. Wat is WEF (ik weet oprecht niet wat het is)?
Ik denk dat deze WEF bedoelt word LINK, dus dat coöperaties de wereld order uit maken of willen uitmaken is waar mark dan aan mee zou moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchone op 24-03-2021 10:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben diezelfde artsen ook verbazing dat rokers nog geholpen willen worden aan hun longziektes? Of alcoholisten aan hun lever? Of mensen met overgewicht?

Laten we nou niet hypocriet verbaasd doen, terwijl dit al jaren zo gaat. Dat is dezelfde dooddoener dat je als niet-donor ook geen organen zou mogen ontvangen.

De zorg in Nederland is er voor iedereen. Niet alleen voor mensen die volgens het boekje leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Gaan ranten / flamen op een geloofsovertuiging laten we achterwege. Als je de geloofsovertuiging niet deelt dan kan je het niet eens zijn met de overtuiging, maar laten we het wel respectvol houden aub.

Enkele reacties gaan nog eventueel naar de TC.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

*knip* Quote en reactie verwijderd, zie modbreak

[ Voor 99% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ik vermoed in een deel van de maatregelen?
Het probleem is - wat men nu ook aantoont - dat regeltjes stapelen niet betekent dat er betere naleving is. We stapelen en stapelen de regels maar door en de naleving zakt zienderogen meer. Van Dissel zei al als we de basisregels zouden naleven we al die extra regels niet nodig hadden. Het maar blijven verzinnen van nieuwe regels wekt steeds meer antipathie op en mensen geven er stilletjes de brui aan.
Goed punt volgens mij. Je doelt denk ik op uitdoving door het langdurig aanhouden daarvan? De ironie wil natuurlijk dat halve maatregelen een soort ‘net niet’ effect geven en daarmee onnodig lang last geven.
Meer regels kunnen de R juist doen stijgen omdat ze slechtere naleving in de hand werken.
Dat zou kunnen. Maar het hoeven toch niet per se meer verschillende regels te zijn, het kunnen ook een beperkt aantal regels zijn met een strengere norm die je korter hoeft te hanteren.
Zie vorige zin. Maar in het algemeen lijkt je vooral te richten op het gegeven dat maatregelen individuele belangen raken, klopt dat? Je kunt toch ook beperkingen opleggen die het individu niet direct raken, maar in het algemeen minder verspreiding geven?
Er moet ook eens gekozen worden wat we nu willen. We sturen op zorg, maar de groep die vooral onze ziekenhuizen vult worden niet geprikt voorlopig. De bejaarden wel, maar die kwamen toch al niet in het ziekenhuis terecht. Daar moet eens een keuze komen die ook duidelijk wordt gemaakt. Als je die ziekenhuizen leeg wil hebben zal het betekenen dat we verliezen moeten accepteren onder bejaarden. Alternatief maak je het redden van bejaarden tot doel, maar accepteer je dus grote druk op de zorg. Welke gaan we nastreven? Door te zwalken tussen deze twee redden we beide doelen niet, dat weet ik wel.
Misschien een ander doel? Dat m.i. verkeerde doel van sturen op de zorg is iets dat ik erg onlogisch vond en vindt. Natuurlijk moet er wel iets gebeuren als de IC’s dreigen te overstromen (hoewel het kabinet nu wederom lijkt te gaan wachten). Maar een volle IC bij R=1 vereist volgens mij precies dezelfde maatregelen als een vrijwel lege IC bij R=1. Mee eens?

Je antwoord lijkt overigens intern inconsistent, maar misschien begrijp ik je verkeerd;

‘(...) De bejaarden wel, maar die kwamen toch al niet in het ziekenhuis terecht.’ en ‘(...) Als je die ziekenhuizen leeg wil hebben zal het betekenen dat we verliezen moeten accepteren onder bejaarden. (...)’

Die twee kunnen toch niet beiden waar zijn? Ik vermoed overigens ook (zie mijn eerdere reacties) dat de IC leeftijd verder zal dalen met de voortgang in vaccinaties van oudere naar jongere leeftijd. Nu al is zo’n 33% op de IC <60 jaar en het merendeel (66-80% afhankelijk van leeftijd) daarvan heeft geen onderliggende ziekte (p.7):

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp

De leeftijd op de IC is variabel, maar is gemiddeld ruim onder de AOW leeftijd.

Overigens ben ik zelf van mening dat we moeten doen wat mogelijk is om levens en ziekte te voorkomen. Of het nu de ene of de andere ziekte is, dus ook de uitgestelde zorg. En dat kan volgens mij dus het beste door te sturen op lage aantallen en de IC zo leeg mogelijk houden, desnoods met precies dezelfde maatregelen als er nu zijn genomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Onder controle krijgen is niet het virus uitbannen. Het is zorgen dat de verspreiding laag blijft zodat je weinig maatregelen nodig hebt. En dat is bewijsbaar zeker geen sprookje. Sommige landen (niet vergelijkbaar met Nederland) hebben dat nl. gedaan. Daarnaast is een jaarlijkse vaccinatie natuurlijk ook een virus onder controle houden. Alleen jammer dat dat nu pas kan en niet vorig jaar. In die tussentijd was er dus iets anders nodig om het niet uit de hand te laten lopen.

Dan zie jij toch andere cijfers dan ik. Kijk simpelweg naar de stijgende lijn van de 1e en 2e golf. Trek die door, leg dat naast de capaciteit van het ziekenhuis en zie dat je binnen een maand nog maar 10% van de mensen had kunnen helpen. Dat is niet gebeurt omdat er tijdig werd ingegrepen, dus hoezo hebben de maatregelen geen zin?

Om het vergelijk met de auto te maken die ik al eerder hier heb benoemd: wat je hier doet is hetzelfde als zeggen dat alle veiligheidsmaatregelen in auto's totaal onzinnig zijn. Het aantal verkeersdoden gaat ten slotte al jaren omlaag. Als ik dus naar die cijfers kijk hebben een kreukelzone, airbag, gordel en andere maatregelen dus totaal geen zin. Weg met die dingen dus, het verkeer is al veilig zat zo.

Waar is het uit de hand gelopen dan? En wat had jij beter gedaan dan? Kritiek geven is makkelijk, echt eens goed naar cijfers kijken schijnbaar een stuk moeilijker.

En nogmaals, als je over specifieke maatregelen je twijfels hebt (avondklok ;) ) kan dat prima en daar kun je ook een goede discussie over houden. Maar dat je voldoende maatregelen nodig hebt is wereldwijd al heel vaak aangetoond. Het verschil aan maatregelen wereldwijd geeft echter wel aan dat over de specifieke impact van bep. maatregelen nog wel veel vragen zijn.
Het had beter gekund door aan het begin de risico-groepen te identificeren en maatwerk hierop toe te passen.

*knip*
redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat zodra de ziekenhuizen geen probleem meer geven alle maatregelen heel rap weg zijn. De regering heeft tot nu toe iedere keer pas ingegrepen als de trend was dat de ziekenhuizen het niet aan zouden kunnen. Ik zie niet in waarom dat nu plotseling zou veranderen. Ik schat dan ook dat zodra de cijfers fatsoenlijk omlaag gaan, er heel rap maatregelen verdwijnen.

Tot nu toe kun je met logisch kijken naar de cijfers iedere keer precies voorspellen of er maatregelen bij/af gaan. Alles is gebaseerd op dat ziekenhuis.
Dus zeker als straks iedereen gevaccineerd is zal dit verder soortgelijk een griep worden behandeld. Want dan komen er weinig mensen in het ziekenhuis en overlijden er nog heel veel minder. Als ik naar de huidige cijfers en verwachtingen kijk zelfs minder dan aan een goede griep. Dan zie ik ook nog wel dat ze dit gaan combineren met het griepvaccin en heb je zelfs nog minder zieken dan voorheen.

Ik vraag me wel heel sterk af wat het WEF voor voordeel heeft aan de huidige situatie, want mij lijkt het dat ze er veel meer nadeel aan hebben dan voordeel.
Eens met wat je zegt. Wat betreft je vraag over het WEF: bestel het boek op Bol.com. Geschreven door de voorzitter van het WEF. Kost je 2 tientjes en is de moeite waard om te lezen. Geeft je een beter beeld.
HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Jammer dat je het niet kent. WEF is het World Economic Forum, een jaarlijkse bijeenkomst in Davos waar regeringsleiders en andere machtige figuren in het bedrijfsleven samenkomen om problematiek te bespreken. Zij hebben zeer grote invloed.
De voorzitter van het WEF is, in mijn ogen, een volslagen idioot. Dus net zoals ik hierboven benoemde: lees zijn boek (COVID-19: The Great Reset) zodat je een beter beeld krijgt van de ambities van dit clubje en wat het kan betekenen voor de toekomst.
Dutchone schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat deze WEF bedoelt word LINK, dus dat coöperaties de wereld order uit maken of willen uitmaken is waar mark dan aan mee zou moeten werken.
Ik corrigeer hem even voor je: waar we al aan mee werken.
Is veel groter dan je zou denken. Sigrid Kaag is mede-voorzitter van de raad van bestuurd, zoon van Grapperhaus zit er ook in en onze Koning en Koningin hebben al meerdere gesprekken gevoerd met Klaus Schwab (2017, 2018 en als ik het me goed herinner ook in 2019) over de plannen uit zijn nieuwe boek.
Rutte ook trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 24-03-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Ik snap het verschil tussen vaccineren en ziekenhuishulp vooral niet. Vaccineren is om ervoor te zorgen dat je minder ziek wordt en niet dood gaat. Ziekenhuishulp doet precies hetzelfde. Dus waarom God gebruiken om niet te vaccineren (want God bepaalt of je ziek wordt of niet), maar dan wel naar het ziekenhuis (God bepaalt dan toch ook of je erger ziek/dood gaat?).

Dus ik zou zeggen, of je kiest voor helemaal geen hulp en laat God de beslissing maken. Of je kiest ervoor om te geloven dat God voor dat vaccin en ziekenhuishulp heeft gezorgd en gaat voor beiden.
,,Dat vaccineren wordt door dat deel van de christenen gezien als vooruitgrijpen op iets waarvan je nog niet weet of het gaat gebeuren’’, vertelt Astrid Bokhorst van de NPV, de grootste christelijke patiëntenvereniging van Nederland. ,,Het is in hun ogen een gebrek aan vertrouwen op God. Wij vinden dat we daar respect voor moeten hebben.’’
https://www.gelderlander....e-kast-op-de-ic~aad6f292/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Tja, en zo gaat de heropeningsdatum stukje maar beetje weer kleine stukjes verder naar achteren. De redenen hebben [mbr]*knip*[/]met kerken, engelen, e.d. te maken.
[mbr]Er zijn meer dingen wat de heropening vertraagd, dat is iets te stellig gesteld.[/]
Aangezien ik 2 uur na plaatsing een modbreak hiervoor heb gekregen (:?) een algemene mededeling: mijn post was bedoeld als beeldspraak en algemene frustratie over steeds meer groepen die de handdoek in de ring gooien ten koste van anderen. Ik had gehoopt dat dat duidelijk was. Maar ten overvloede bij dezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ComputerHoed schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Het had beter gekund door aan het begin de risico-groepen te identificeren en maatwerk hierop toe te passen.
Nogmaals, leuke uitspraak maar hoe? Want dat kan alleen als je de samenleving opsplitst in 2 groepen (beide erg groot), die strikt gescheiden houdt (hoe??), maar ook binnen de groep gescheiden moet houden (en dan wordt de vraag helemaal hoe je dat wilt doen?)
Eens met wat je zegt. Wat betreft je vraag over het WEF: bestel het boek op Bol.com. Geschreven door de voorzitter van het WEF. Kost je 2 tientjes en is de moeite waard om te lezen. Geeft je een beter beeld.
Dat boek ken ik, maar dan nog zie ik niet in wat ze hiermee bereiken. Naar mijn idee wordt de invloed juist kleiner en werken de mensen het juist meer tegen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het met veel in dat boek niet eens ben omdat het vergezocht is, maar vooral omdat verschillende dingen echt aan te tonen zijn en gewoon niet kloppen (wat niet wil zeggen dat er ook veel dingen in staan die zeker wel gebeuren)

Maar er zijn dus ook veel dingen die daar gebeuren die juist duidelijk wel zijn waarvoor ze zeggen dat ze zijn en ook aantoonbaar een positief effect heeft.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ja, maar 'Dat vaccineren wordt door dat deel van de christenen gezien als vooruitgrijpen op iets waarvan je nog niet weet of het gaat gebeuren’’ kan ik net zo goed toepassen op dat ziekenhuis. Je weet helemaal niet of je dood gaat, dus waarom dan wel die hulp? Je bent dan net zo goed vooruit aan het lopen op iets wat al dan niet kan gebeuren. Heb vertrouwen in god en hij bepaalt ten slotte wel of je dood gaat of niet?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]
Jammer dat je het niet kent. WEF is het World Economic Forum, een jaarlijkse bijeenkomst in Davos waar regeringsleiders en andere machtige figuren in het bedrijfsleven samenkomen om problematiek te bespreken. Zij hebben zeer grote invloed.
De voorzitter van het WEF is, in mijn ogen, een volslagen idioot. Dus net zoals ik hierboven benoemde: lees zijn boek (COVID-19: The Great Reset) zodat je een beter beeld krijgt van de ambities van dit clubje en wat het kan betekenen voor de toekomst.
Ik het World Ecomic Forum wel, maar begreep niet dat je daarop doelde. Ik ken ook The Great Reset initiatief van de WEF. Van wat ik tot mij genomen heb over The Great Reset vind ik het helemaal niet zo gek dat landsbestuurders in gesprek gaan over het sociaal en economisch landschap van de toekomst.
Ik wil je standpunt/zorgen niet reduceren tot een 'complot', maar even for sake of the argument, als het allemaal een complot zou zijn, dan zouden wij daar geen corona voor nodig hebben. Vooralsnog is de oppositie in de Tweede Kamer voor de bune kritisch maar overwegend ja-knikkend. Als de coalitie en oppositie op een lijn is, dan drukken ze veranderingen door. Dus ook ten aanzien van het uiteindelijk dienen van het belang van van WEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:07
Ik corrigeer hem even voor je: waar we al aan mee werken.
Is veel groter dan je zou denken. Sigrid Kaag is mede-voorzitter van de raad van bestuurd, zoon van Grapperhaus zit er ook in en onze Koning en Koningin hebben al meerdere gesprekken gevoerd met Klaus Schwab (2017, 2018 en als ik het me goed herinner ook in 2019) over de plannen uit zijn nieuwe boek.
Rutte ook trouwens.
Dat hoeft niet hoor, ik ben perfect in staat om mijn eigen mening te maken en te onderzoeken.

Er is een bak geld met ideeën en geld en ideeën trekken aan, natuurlijk gaan wereld leiders daar mee in gesprek.

Zie Elon Musk, geld plus een idee en hoppa rakketten de ruimte in sneller dan nasa op voeten zet. Hier maken meerdere landen gebruik van.
Jij en ik zouden zelfs een plek op een raket kunnen kopen om wat de ruimte in te slingren.

Dus een stel namen roepen bevestig geen punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Nogmaals, leuke uitspraak maar hoe? Want dat kan alleen als je de samenleving opsplitst in 2 groepen (beide erg groot), die strikt gescheiden houdt (hoe??), maar ook binnen de groep gescheiden moet houden (en dan wordt de vraag helemaal hoe je dat wilt doen?)
Dit is elke weer de essentie van het 'bescherm de zwakkeren' argument. De samenleving wordt in 2 stukken geknipt en 'de zwakkeren', waar de bepleiter nooit bij hoort gaan 100% van de beperkingen ondergaan. Zodat de andere groep lekker kan leven alsof er niks aan de hand is.

En dat deze oplossing niet wordt uitgevoerd komt door sinistere motieven, niet dat het een idioot idee is.

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 24-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Dit is elke weer de essentie van het 'bescherm de zwakkeren' argument. De samenleving wordt in 2 stukken geknipt en 'de zwakkeren', waar de bepleiter nooit bij hoort gaan 100% van de beperkingen ondergaan. Zodat de andere groep lekker kan leven alsof er niks aan de hand is.
Klopt, en dat idee vind ik al raar. Maar zelfs als je dat zou willen snap ik niet hoe je die 2 groepen daadwerkelijk gescheiden kunt houden, En dus ook hoe je ervoor zorgt dat het virus zich niet binnen de groep zwakkeren kan verspreiden. Wil je die dan allemaal los opsluiten of zo? Maar dan wel zonder enige zorg want dat wordt vaak gedaan door de groep 'niet zwakkeren'?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Ja, maar 'Dat vaccineren wordt door dat deel van de christenen gezien als vooruitgrijpen op iets waarvan je nog niet weet of het gaat gebeuren’’ kan ik net zo goed toepassen op dat ziekenhuis. Je weet helemaal niet of je dood gaat, dus waarom dan wel die hulp? Je bent dan net zo goed vooruit aan het lopen op iets wat al dan niet kan gebeuren. Heb vertrouwen in god en hij bepaalt ten slotte wel of je dood gaat of niet?
Ik had voornamelijk het idee dat het ging over de combinatie met de lichamelijke integriteit. Je wijzigt "iets" aan je lichaam wat god niet bedoeld had terwijl een ziekenhuis je pas helpt als er iets is gebeurd (ongeacht de uitkomst), maar dat is wat ik eruit begrijp... ben zelf niet gelovig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
waar de bepleiter nooit bij hoort
Belangrijk punt. Risico’s worden volgens mij vaak verkeerd geïnterpreteerd. Namelijk als geruststelling voor de eigen situatie.

Een zeer klein risico =/= geen risico.

Het is uiteraard een glijdende schaal en het feitelijke risico op ziekte is uiteraard afhankelijk van allerlei factoren. Bij zeer risicovol gedrag bijvoorbeeld zal die kans ongetwijfeld toenemen en omgekeerd.

De denkfout die hier vaak bij om de hoek komt kijken werd net ook weer gemaakt tijdens de technische briefing. Het vaccineren van ouderen zal ertoe leiden dat de gemiddelde leeftijd op de IC daalt als we blijven sturen op zorgcapaciteit. Of zo je wilt als risicogroepen met ziekte X worden gevaccineerd, dan zullen die groepen niet of minder worden opgenomen. Kun je daaruit concluderen dat de rest geen risico loopt? Nee, natuurlijk niet. Als er maar genoeg mensen ziek worden, dan zullen er mensen met een lagere leeftijd en meestal zonder ziekte X worden opgenomen. Dat blijft gebeuren zolang er maar genoeg mensen ziek genoeg kunnen worden en we sturen op de zorgcapaciteit.

Dit fenomeen wordt ondertussen ook waargenomen en staat exact zo beschreven op dia 9 in de technische briefing die nu wordt gegeven in de TK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Maar behandelen is dan toch ook vooruit ingrijpen, dan ontneem je god ook de kans om het voor je op te lossen na het nodige gebed. Maar goed ik denk ik dat ik de hersenkronkel mis voor het "redeneren en logic vanuit geloof". (ik gok dat de redenatie dan iets wordt van "de dokter is nu opeens de door god gezonden engel", waarbij ze heden ten dage ook nog op moeten passen welke engel of Engel ze precies krijgen ;))

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 24-03-2021 11:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem wel aan, nu we bijna een jaar verder zijn, de risicogroepen zich enigzins hebben aangepast.
Zoals alle 40+'ers met overgewicht stevig op dieet zijn gegaan om het risico te verkleinen.
Of vinden zij het makkelijker om 'jongeren' de schuld te geven vanwege de hoge besmettingcijfers?
Terwijl die zelfde besmettingcijfers een stuk minder zorgelijk waren als zij niet elke dag een zak chips open trokken.

Of roepen zij dat het respectloos is om je niet aan de regels te houden tegenover het zorgpersoneel? Maar vinden ze zichzelf respectvol om zorgmedewerkers te overbelasten met hun zwaarlijvigheid?

Ik denk dat we nu toch wel in een stadium komen dat er ook meer actie wordt verwacht vanuit de risicogroepen, zoals inderdaad een gezond gewicht krijgen?

Wordt ondertussen wel een beetje een hypocriet om enerzijds angstig te zijn en anderzijds niet naar jezelf te kunnen reflecteren. Ik ken ondertussen personen (120+ kg) die erg bang zijn, omdat ze risicogroep zijn, maar nog geen enkele stap hebben ondernomen om uit die risicozone te raken.

Maar dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp, aangezien 90% van de zwaarlijvigen toevallig 'zware botten' of 'medicatie' heeft. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Number10 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:00:
Ik vermoed in een deel van de maatregelen?

Goed punt volgens mij. Je doelt denk ik op uitdoving door het langdurig aanhouden daarvan? De ironie wil natuurlijk dat halve maatregelen een soort ‘net niet’ effect geven en daarmee onnodig lang last geven.

Dat zou kunnen. Maar het hoeven toch niet per se meer verschillende regels te zijn, het kunnen ook een beperkt aantal regels zijn met een strengere norm die je korter hoeft te hanteren.

Zie vorige zin. Maar in het algemeen lijkt je vooral te richten op het gegeven dat maatregelen individuele belangen raken, klopt dat? Je kunt toch ook beperkingen opleggen die het individu niet direct raken, maar in het algemeen minder verspreiding geven?
Elke maatregel raakt zowel het individu, als de maatschappij. In dat opzicht kan ik niets bedenken wat de een treft en de ander in mindere mate.

Het is wel tekenend dat bij persconferenties organisaties als het Rode Kruis een hulplijn moeten openen voor mensen in psychische nood. De boodschap daaruit is wel duidelijk, zoals we nu bezig zijn is een doodlopende weg. Wat gebeurt er met je R als mensen uit pure wanhoop er maar mee stoppen met de regels volgen? Het is die psychische overbelasting die je de das om gaat doen hier en we zitten denk ik heel erg dicht op dat moment. Met de invoering van de avondklok hebben ze heel veel mentaal wisselgeld verkwanseld en het sluiten van uitlaatkleppen verergerd de boel.

Daarom moeten we maatregelen tegen het licht gaan houden. Doet het bij nader inzicht weinig, maar belast het onnodig dan moet het verdwijnen.
Misschien een ander doel? Dat m.i. verkeerde doel van sturen op de zorg is iets dat ik erg onlogisch vond en vindt. Natuurlijk moet er wel iets gebeuren als de IC’s dreigen te overstromen (hoewel het kabinet nu wederom lijkt te gaan wachten). Maar een volle IC bij R=1 vereist volgens mij precies dezelfde maatregelen als een vrijwel lege IC bij R=1. Mee eens?

Je antwoord lijkt overigens intern inconsistent, maar misschien begrijp ik je verkeerd;

‘(...) De bejaarden wel, maar die kwamen toch al niet in het ziekenhuis terecht.’ en ‘(...) Als je die ziekenhuizen leeg wil hebben zal het betekenen dat we verliezen moeten accepteren onder bejaarden. (...)’

Die twee kunnen toch niet beiden waar zijn? Ik vermoed overigens ook (zie mijn eerdere reacties) dat de IC leeftijd verder zal dalen met de voortgang in vaccinaties van oudere naar jongere leeftijd. Nu al is zo’n 33% op de IC <60 jaar en het merendeel (66-80% afhankelijk van leeftijd) daarvan heeft geen onderliggende ziekte (p.7):

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp

De leeftijd op de IC is variabel, maar is gemiddeld ruim onder de AOW leeftijd.

Overigens ben ik zelf van mening dat we moeten doen wat mogelijk is om levens en ziekte te voorkomen. Of het nu de ene of de andere ziekte is, dus ook de uitgestelde zorg. En dat kan volgens mij dus het beste door te sturen op lage aantallen en de IC zo leeg mogelijk houden, desnoods met precies dezelfde maatregelen als er nu zijn genomen.
Welke keuze ze maken is aan hun wie als eerste geholpen wordt, maar maak een keuze en begrijp dat keuzes ook elkaar kunnen uitsluiten. Nu willen we alles tegelijk doen, maar met onze beperkte middelen lukt dat niet. Dan krijg je halfbakken werk en komen we nergens.

Als we voldoende middelen hadden (vaccins) dan konden we zowel de bejaarden redden, als de groep mensen die vooral in het ziekenhuis terecht zal komen. Helaas hebben we dat niet, dus moet je een keuze maken en daarvoor gaan. We begonnen met prikken bij de alleroudsten, maar dat merken we nauwelijks in de ziekenhuis bezetting. We komen nu geloof ik bij de groep 75-80 aan qua vaccinaties, dus dat gaat nog echt wel even duren voor we die ziekenhuizen leger zien worden. Waren we begonnen met zeg 50-65 dan had het rap kunnen gaan.

In eerdere persconferenties gebruikte De Jonge nog wel eens oorlogsmetaforen. Als "generaal" moet hij ook weten dat niet elke soldaat thuis komt in een oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
[...]

En dat deze oplossing niet wordt uitgevoerd komt door sinistere motieven, niet dat het een idioot idee is.
Dit komt niet door sinistere motieven, dit komt omdat het gewoon niet uitvoerbaar is. Men denkt vaak dat de "zwakkeren" en klein groepje is wat alleen in verzorgingstehuizen zit, maar dit is absoluut niet zo. Er zijn mensen met b.v. longklachten door de hele bevolking heen, van kleine kinderen tot bejaarden. En ditzelfde kan je stellen voor mensen met hart- en vaatziekten, kankerpatiënten die chemo ondergaan. Al met al heb je het over meerdere miljoenen mensen in Nederland.

Deze mensen kan je simpelweg ook niet afzonderen van de rest van de bevolking, dat kan gewoon niet. Al die mensen moeten ook gewoon boodschappen doen, moeten ook eens naar de tandarts, huisarts, apotheek of specialist (mensen met extra aandoeningen moeten dat juist vaker). En als ze daar naartoe gaan, komen ze ook in contact met medewerkers uit de "rest van de samenleving". Dan zou je ook deze mensen allemaal tot die bubbel moeten rekenen, maar deze mensen hebben ook echtgenoten en kinderen. Ga je zo door, zit je ineens met driekwart van Nederland in die bubbel.

En daarbij ook 1 grote denkfout die men maakt: men denkt dat alleen mensen uit een risicocategorie ernstig ziek kunnen worden, in het ziekenhuis kunnen belanden of zelfs op de IC. Laat ik je uit die droom helpen: dit kan iedereen overkomen, alleen als je jonger bent en relatief gezond is de kans kleiner. Zie ter illustratie sheet 7 en 8 van de RIVM presentatie aan de Tweede Kamer. Mensen van 65+ vormen nog altijd veruit de grootste groep qua ziekenhuisopnames, maar het aandeel (en absolute aantallen) van de kinderen, jongeren en volwassen (zeg iedereen tot 65 jaar) neemt toe.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:53:
Ik neem wel aan, nu we bijna een jaar verder zijn, de risicogroepen zich enigzins hebben aangepast.
Zoals alle 40+'ers met overgewicht stevig op dieet zijn gegaan om het risico te verkleinen.
Of vinden zij het makkelijker om 'jongeren' de schuld te geven vanwege de hoge besmettingcijfers?
Terwijl die zelfde besmettingcijfers een stuk minder zorgelijk waren als zij niet elke dag een zak chips open trokken.

Of roepen zij dat het respectloos is om je niet aan de regels te houden tegenover het zorgpersoneel? Maar vinden ze zichzelf respectvol om zorgmedewerkers te overbelasten met hun zwaarlijvigheid?

Ik denk dat we nu toch wel in een stadium komen dat er ook meer actie wordt verwacht vanuit de risicogroepen, zoals inderdaad een gezond gewicht krijgen?

Wordt ondertussen wel een beetje een hypocriet om enerzijds angstig te zijn en anderzijds niet naar jezelf te kunnen reflecteren. Ik ken ondertussen personen (120+ kg) die erg bang zijn, omdat ze risicogroep zijn, maar nog geen enkele stap hebben ondernomen om uit die risicozone te raken.

Maar dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp, aangezien 90% van de zwaarlijvigen toevallig 'zware botten' of 'medicatie' heeft. }:O
Zeggen dat ze zelf er ook wat aan kunnen doen is fatshaming, en dat mag tegenwoordig niet. Want body positivity undsoweiter. Plus uiteraard medicijnen.

Ik snap ook niet waarom er niet meer aan gedaan wordt om een gezonde levensstijl te promoten. Deze crisis lijkt me een uitgesproken moment voor het kabinet (of welke instantie dan ook) om bewegen en bewuster te eten onder de aandacht te brengen. Dan kan covid tenminste eens voor wat goeds worden ingezet.

Hoor nu alleen maar "mag niet, kan niet, uitgesloten" in het nieuws :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vrijdag schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:58:
[...]
Zeggen dat ze zelf er ook wat aan kunnen doen is fatshaming, en dat mag tegenwoordig niet. Want body positivity undsoweiter. Plus uiteraard medicijnen.

Ik snap ook niet waarom er niet meer aan gedaan wordt om een gezonde levensstijl te promoten. Deze crisis lijkt me een uitgesproken moment voor het kabinet (of welke instantie dan ook) om bewegen en bewuster te eten onder de aandacht te brengen. Dan kan covid tenminste eens voor wat goeds worden ingezet.

Prima idee!

Gaat alleen op korte termijn weinig bijdragen aan deze pandemie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Nee die groep krijgt een vaccinatiegroep als presentje. :+
Hier is een spuit om de zorg te ontlasten, nu mag je weer uit eten en weer verder gaan met de zorg langdurig te overbelasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Prima idee!

Als deze personen vorig jaar maart waren begonnen dan had het ondertussen wel flink kunnen bijdragen.
In een jaar tijd kan je flink wat gewicht verliezen.
Wat als we over een jaar nog steeds bezig zijn omdat de vaccins minder werkten dan we hopen?
Dan hadden ze al 2 jaar kunnen afvallen.
Dus het niet aan te pakken, omdat het nu niet helpt, komt doordat we het niet aanpakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03

Vrijdag

De Zwarte

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Prima idee!

Korte termijn niet, maar langere termijn vermoed ik wel. Want lichamelijk gezonde(re) mensen zijn gelukkiger, productiever en kunnen ook meer bijdragen. Bovendien ontlast je de zorg daar ook weer mee. En als ze gezonder zijn, dan hebben ze minder kans om de zorg te gaan belasten. Ook wel fijn voor de toekomst :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Als deze personen vorig jaar maart waren begonnen dan had het ondertussen wel flink kunnen bijdragen.
Wat als we over een jaar nog steeds bezig zijn omdat de vaccins minder werkten dan we hopen?
Dus het niet aan te pakken, omdat het nu niet helpt, komt doordat we het niet aanpakken. :P
Als personen met een BMI van 40+ zo makkelijk af zouden vallen hadden ze het eerder wel gedaan lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:53:
Elke maatregel raakt zowel het individu, als de maatschappij. In dat opzicht kan ik niets bedenken wat de een treft en de ander in mindere mate.
Ik bedoel met name maatregelen waar je burgers geen bijzonder actieve bijdrage aan hoeft te leveren. Bijvoorbeeld het sluiten van grenzen. Ja, dat raakt uiteraard iedereen en vooral grenswerkers of reizigers, maar het vereist geen wezenlijke actieve inspanning voor veruit de grootste groep. Maar de discussie over wat er zou moeten gebeuren brengt het risico op dit forum met zich mee dat er eindeloze discussies ontstaan over effect en realisme en daar was ik niet per se naar op zoek :)
We begonnen met prikken bij de alleroudsten, maar dat merken we nauwelijks in de ziekenhuis bezetting. We komen nu geloof ik bij de groep 75-80 aan qua vaccinaties, dus dat gaat nog echt wel even duren voor we die ziekenhuizen leger zien worden. Waren we begonnen met zeg 50-65 dan had het rap kunnen gaan.
Onze antwoorden kruisen elkaar, maar op dia 9 die zojuist is besproken zie je een toename van de jongere leeftijden die wordt toegeschreven aan vaccineren. Dat is precies het punt dat ik in de vorige reactie schreef: het vaccineren van oud naar jong terwijl we sturen op zorg betekent gewoon een verschuiving in leeftijd, zolang er maar genoeg mensen zijn die nog ziek kunnen worden.
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:56:
het aandeel (en absolute aantallen) van de kinderen, jongeren en volwassen (zeg iedereen tot 65 jaar) neemt toe.
Yep. Omdat we consequent sturen op zorgcapaciteit. Dia 9 is volgens mij nog duidelijker overigens (onderste lijnen met verschillende kleuren).

Wat is het verschil in maatregelen tussen een vrijwel lege IC (behalve de reguliere zorg) bij R=1 en de maatregelen bij een IC bedbezetting van >600 en R=1? Niets toch? Dat zijn volgens mij precies dezelfde maatregelen. En dan is de bedbezetting nu dus >600 en de R >1. Wat zal er toch kunnen gaan gebeuren de komende weken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Als personen met een BMI van 40+ zo makkelijk af zouden vallen hadden ze het eerder wel gedaan lijkt me ;)
Ja, ik moet er nog zo'n 25kg bij eten voor ik op een BMI van 40 kom maar ik ben zeker te zwaar nu voor mijn lengte. Dat de sportscholen dicht zijn heeft ook niet echt geholpen, net als dat alleen maar thuiszitten.

Ik heb wel extra halters gekocht, mijn fiets gerepareerd en overweeg een nieuwe fiets die geschikt is voor grotere afstanden. Het heeft zeker mijn aandacht maar het is in deze situatie minder makkelijk als voorheen om op gewicht te blijven en ik heb gewoon aanleg. Ja, elk pondje komt door het mondje, alleen bij mij blijven ze makkelijker plakken.

Als dat niet werkt moet er ook nog een home trainer bij.

En dan val ik nog niet eens in de risico groep qua gewicht. Geen vroegere vaccinatie dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Indoubt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Ja, ik moet er nog zo'n 25kg bij eten voor ik op een BMI van 40 kom maar ik ben zeker te zwaar nu voor mijn lengte. Dat de sportscholen dicht zijn heeft ook niet echt geholpen, net als dat alleen maar thuiszitten.

Ik heb wel extra halters gekocht, mijn fiets gerepareerd en overweeg een nieuwe fiets die geschikt is voor grotere afstanden. Het heeft zeker mijn aandacht maar het is in deze situatie minder makkelijk als voorheen om op gewicht te blijven en ik heb gewoon aanleg. Ja, elk pondje komt door het mondje, alleen bij mij blijven ze makkelijker plakken.

Als dat niet werkt moet er ook nog een home trainer bij.

En dan val ik nog niet eens in de risico groep qua gewicht. Geen vroegere vaccinatie dus.
Ter motivatie: veel gezondheidsrisico's die correlleren met overgewicht, correlleren negatief met lichaamsbeweging.

Als je te zwaar bent, maar wel genoeg fysieke inspanning hebt, dan zijn je risico's reeds veel minder hoog dan van anderen met vergelijkbaar overgewicht. Twee veelvoorkomende complicaties van overgewicht: chronisch hoge bloeddruk en diabetes, laten zich allebei effectief bestrijden door lichaamsbeweging. Deze twee lijken belangrijke comorbiditeiten van corona.

Wandelen en fietsen zijn top.

Je hoeft dus niet alle extra kilo’s kwijt voordat je gezondheidsvoordelen ervaart. Dat schrijf ik er extra bij, omdat afvallen voor mensen met ernstig overgewicht vaak een te lange tunnel lijkt met een onzichtbaar ver verwijderd licht aan het einde.

Wie 5 kilo wil afvallen, kan dat op gezonde wijze in 5 a 6 weken doen. Wie 50 kilo kwijt moet, die kan 3 maanden lang enorm hard zijn of haar best doen en nog steeds geen prettge getallen op de weegschaal zien. Besef dat je ondanks de resterende obesitas wel een slag hebt gewonnen qua gezondheid.

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 24-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Alle maatregelen om mobiliteit te beperken, sporten te verbieden, niet meer na een werkdag kunnen wandelen e.d. helpen juist niet mee om af te vallen. Ook ervaren veel mensen stress en gaan ze daarom juist meer eten. Thuis is er een volle koelkast, dus bij thuiswerken snaai je ook makkelijker wat meer naar binnen.

Maar goed, ik ben ook te kort voor mijn gewicht, maar angst voor Corona? Nee, dat niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Maar behandelen is dan toch ook vooruit ingrijpen, dan ontneem je god ook de kans om het voor je op te lossen na het nodige gebed. Maar goed ik denk ik dat ik de hersenkronkel mis voor het "redeneren en logic vanuit geloof". (ik gok dat de redenatie dan iets wordt van "de dokter is nu opeens de door god gezonden engel", waarbij ze heden ten dage ook nog op moeten passen welke engel of Engel ze precies krijgen ;))
Er zit toch een verschil tussen preventief behandelen en behandelen... maar ik ben niet gelovig dus ik gaf enkel mijn visie.

Maar op dit moment ben ik zelf ook nog geen voorstander om mijzelf te laten vaccineren. Het gaat mij te gehaast, te geforceerd en een overheid die er "dubieuze" maatregelen (ik noem het maar even zo) doorheen drukt voor een virus waar het grootste deel van de bevolking weinig tot geen last van heeft.

En ja het vaccin heeft tot nu toe ook weinig tot geen bijwerkingen (al ken ik er een paar die er een paar dagen ziek van zijn geweest) maar het is kiezen uit twee kwaden op dit moment en ik denk dat een heel groot deel van de jongeren/ jong volwassenen er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:34
Robkazoe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Dus als het kabinet vindt dat we te weinig bewegen, dan stel ik voor dat we sporten wat meer toegankelijk gaan maken. En kom dan niet aanzetten met "een blokje om" zoals De Jonge. Want dat is geen sporten.
ja de sportscholen moeten open sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Indoubt schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:16:
Ja, ik moet er nog zo'n 25kg bij eten voor ik op een BMI van 40 kom maar ik ben zeker te zwaar nu voor mijn lengte.
Je bent te kort voor je gewicht... klinkt veel beter ;)

Maar inderdaad, in een half jaar kan je makkelijk 10kg afvallen, als je na een jaar corona nog steeds een BMI van 40 hebt dan mag je jezelf wel eens in de spiegel kijken.

Ondertussen gaat het bij onze Oosterburen ook lekker, Rutte heeft op dit dossier meer ruggengraat:
Merkel zet streep door 'paaslockdown' na storm van kritiek

Het zou de strengste lockdown worden die Duitsland in de coronacrisis heeft gehad, met twee extra rustdagen, geen kerkdiensten en de meeste winkels gesloten. Ook mocht er geen extra bezoek komen. Hierop volgde hevige kritiek van zowel kerkelijke als politieke partijen in het land.

Hoewel Merkel maandagnacht na elf uur overleg tot haar besluit was gekomen, liet zij woensdag al weten dat het gaat om een "vergissing", melden het Duitse persbureau DPA en RedaktionsNetzwerk Deutschland.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
ArcticWolf schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:34:
[...]
Er zit toch een verschil tussen preventief behandelen en behandelen... maar ik ben niet gelovig dus ik gaf enkel mijn visie.
Mjah als ik gelovig zou zijn dan zou ik dan ook wel all the way gaan, behandelen is dan ook zelf in grijpen en god de kans ontnemen op genezing en een wonder. Tenzij je dus wil gaan geloven dat dokters "heaven sent" zijn, maar goed dan zie ik weer niet zo waarom een vaccin dat niet zou kunnen zijn. Misschien dat ze alleen in de kerk geprikt zouden kunnen worden door een pastor of dominee.
Maar goed de inconsequenties van geloven kun je uren en pagina's mee vullen.
Maar op dit moment ben ik zelf ook nog geen voorstander om mijzelf te laten vaccineren. Het gaat mij te gehaast, te geforceerd en een overheid die er "dubieuze" maatregelen (ik noem het maar even zo) doorheen drukt voor een virus waar het grootste deel van de bevolking weinig tot geen last van heeft.
Buiten dat ik het niet deel, zie ik zelf ook niet echt een goede reden om die twee dingen (wat je van maatregelen vind en ontwikkeling van vaccin) te gaan koppelen.
Maar goed waarschijnlijk gaat er als nog wel een mogelijkheid om achteraan te sluiten, als je het dan nog steeds te gehaast en onduidelijk vindt als de halve wereld al ingeënt is, dan zal je er wel nooit aan gaan.

Het zal wat afhankelijk zijn van hoe zich alles ontwikkelt, maar dan is de kans vrij aanwezig dat je als nog zelf de ziekte zult gaan doormaken, aangezien de ingeënte samenleving op een gegeven moment wel verder gaat.
En afhankelijk van hoe groot die groep is en hoe bereid men is om daar nog veel zorgcapaciteit tegen aan te gooien, zou het ook prima kunnen dat ze zouden proberen die groep restricties op te gaan leggen.
(al is dat lastig, omdat men dan vermoedelijk besmettingsfeestjes gaat organiseren waardoor de zorgbelasting in een korte tijd alleen maar weer toeneemt). En dat is het vervelende wat sommige mensen die wat recalcitrant zijn zich niet vaak lijken te beseffen, je stelt die beleidsmakers die je zo bekritiseert voor een vrij onmogelijke opgave, die eigenlijk niet op te lossen is dan door nog draconischer te zijn dan noodzakelijk is en ze eigenlijk zouden willen. En dat is met een understatement, jammer.
En ja het vaccin heeft tot nu toe ook weinig tot geen bijwerkingen (al ken ik er een paar die er een paar dagen ziek van zijn geweest) maar het is kiezen uit twee kwaden op dit moment en ik denk dat een heel groot deel van de jongeren/ jong volwassenen er zo over denkt.
Mjah ik verwacht dat diegene die nu klachten krijgen van het vaccin, ook wel eens in de groep hadden kunnen zitten voor het beroerder doormaken van de ziekte. Waarbij er bij het vaccin dan een lagere kans is op complicaties en restklachten.
Pagina: 1 ... 29 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.