Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het Rode Kruis opent zelfs tijdens de persconferentie speciale hulplijnen voor mensen die het (psychisch) niet meer trekken nog een verlenging van de lockdown:
Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.

Er zijn ook hulplijnen voor mensen die een andere taal dan Nederlands spreken: Turks (06-48158053), Arabisch (06-48158055), Tamazight (06-48158055), Chinees (06-48158057), Portugees (06-48158083) en Pools (06-48158064).
Persconferentie zal wel een dieptepunt zijn, dat uurtje schuiven met die avondklok is ook klein grut om iets positiefs te kunnen zeggen.
Robertdj schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:47:
Goed idee! Als dertiger ben ik toch veilig, mijn ouders zijn fit en mijn oma is al gevaccineerd. Dat anderen uiteindelijk mogelijk het loodje leggen heb ik toch geen last van. /s
De vraag die wel gaat spelen is wanneer gaan we de boel weer open doen. Uiteraard kunnen we de lockdown elke keer met een maandje verlengen tot we nagenoeg de hele bevolking geprikt hebben, maar ik betwijfel of er dan nog veel over is van de meeste mensen na zoveel maanden lockdown.

Op een gegeven moment zullen we meer risico moeten accepteren, je kan je moeilijk de rest van je leven onder je bed verstoppen. Op deze manier doorgaan is ook een doodlopende weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:20:
[...]

De ophef rondom AstraZeneca neemt weer een nieuwe wending. Nu zou hun studie over de effectiviteit gedaan zijn op basis van oudere data en mogelijk niet correct zijn. Nog even en je kan dat vaccin niet aan de straatstenen kwijtraken.
*knip* nogmaals, niet van die niet onderbouwde verdachtmakingen plaatsen

[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Voor de mensen die roepen ; niemand houdt zich meer aan de avondklok, iedereen is tegen, de laatste cijfers;;

Naleving en draagvlak avondklok nemen verder af
De naleving en het draagvlak voor de avondklok is verder afgenomen, blijkt uit de nieuwste cijfers van een trendonderzoek dat het RIVM regelmatig uitvoert. Waar half februari nog 90,7 procent van de Nederlanders zich zei te houden aan de avondklok, is dat een maand later 88,9 procent. Vlak na het ingaan van de avondklok hield bijna 95 procent zich nog aan de maatregel. Ook het draagvlak ervoor daalde, van 67,4 procent naar 64,9 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16

ThunderNet

Flits!

Als ik dit zo hoor lijkt de nieuwe wet mbt internationaal reizen van de baan?

Toch niet... gelukkig wel pas vanaf half mei.

[ Voor 24% gewijzigd door ThunderNet op 23-03-2021 19:30 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Toch jammer dat antwoord van Rutte over de avondklok. Ik had echt een kei- en keihard antwoord verwacht waarom er nu toch echt nieuwe inzichten zijn dat dat ene uur nu opeens wel kan. Want ik was er van overtuigd, op basis van wat hij zei, dat de avondklok geen zin zou hebben als deze om 22:00 in zou gaan. Nu blijkt dus dat we al 2 maanden voor spek en bonen alleen thuis zitten.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 22:59
ephymerous schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:33:. Sla de kerkdienst, suikerfeest, whatever maar even over op het moment dat het niet past.

[...]

Als ik al de behoefte heb om te gaan en negen uur lukt niet helemaal dan is het maar zo.
Sla die behoefte maar even over op het moment dat het niet past is zeker geen optie?
Het leest in ieder geval een beetje vreemd zo direct onder elkaar.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Manmanman de Jonge is zooo saai. Had net zo goed een telefoonboek kunnen voorlezen, net zoveel impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:07
"Half april moeten we vier miljoen prikken hebben gezet. De meeste mensen met een hoog medisch risico en tachtigplussers moeten dan hun eerste prik hebben gehad", zegt De Jonge. "Begin mei hebben we vijf miljoen prikken gezet, dan heeft iedereen boven de zeventig jaar een vaccin gekregen. Halverwege mei hebben zestigplussers een prik gehad en halverwege juni ook vijftigplussers". Veertigers en dertigers komen volgens De Jonge ook in juni aan de beurt, twintigers volgen dan eind juni of begin juli.

Ligt het nou aan mij? Of is Hugo de vaccinatie tijdlijnen aan het opschuiven?

Vorige week werd er nog een vaccinatie roadmap gepresenteerd waarbij iedereen van 40 en ouder eind mei zijn 1ste prik zou hebben gekregen.
Nu is het opeens halverwege juni alle 50+...

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16

ThunderNet

Flits!

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:26:
"Half april moeten we vier miljoen prikken hebben gezet. De meeste mensen met een hoog medisch risico en tachtigplussers moeten dan hun eerste prik hebben gehad", zegt De Jonge. "Begin mei hebben we vijf miljoen prikken gezet, dan heeft iedereen boven de zeventig jaar een vaccin gekregen. Halverwege mei hebben zestigplussers een prik gehad en halverwege juni ook vijftigplussers". Veertigers en dertigers komen volgens De Jonge ook in juni aan de beurt, twintigers volgen dan eind juni of begin juli.

Vorige week werd er nog een vaccinatie roadmap gepresenteerd waarbij iedereen van 40 en ouder eind mei zijn 1ste prik zou hebben gekregen.
Ik verstond net 30+ ers vanaf half juni?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
ThunderNet schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Ik verstond net 30+ ers vanaf half juni?
Dat lijkt me meer in lijn met de eerdere communicatie vanuit het RIVM. Mijn quote komt van Nu.nl, en dan zou ik er wel van schrikken.
Daarnaast lijkt het me niet heel realistisch als je pas in mei bij de 50+ bent en de rest van het land in 6 weken wil vaccineren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:20:
Toch jammer dat antwoord van Rutte over de avondklok.
Het is wel kolderiek met die antwoorden van Rutte. De avondklok blijft effectief, maar hoe effectief die is kunnen ze bij het OMT niet bepalen maar ze weten wel dat we die moeten behouden want de avondklok werkt. Die avondklok is een Griekse tragedie geworden, ben benieuwd hoeveel spijt ze stiekem hebben dat ze er ooit aan zijn begonnen.
Ja, dat lag hiervoor een paar maandjes meer naar voren.

Zo te horen zijn we nu in het segment beland waar De Jonge weer mag freestylen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De vaccinatie tijdlijn is gebaseerd op de leveringen. Als de leveringen schuiven, schuift de vaccinatie tijdlijn mee.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 22:18

immetjes

HIER is BERN-E

*knip* Sorry, maar dit is gewoon echt geen goede bron

[ Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wordt er met 4 miljoen prikken nou 4 miljoen mensen bedoeld of twee miljoen mensen die twee prikken gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:39:
Wordt er met 4 miljoen prikken nou 4 miljoen mensen bedoeld of twee miljoen mensen die twee prikken gekregen hebben?
Ik denk ongeveer 3 miljoen 1e en 1 miljoen 2e prikken; anders zouden we al veel verder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:39:
Er werd over prikken gesproken, dus dat zal ruwweg naar 2 miljoen mensen vertalen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 01:00
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Er werd over prikken gesproken, dus dat zal ruwweg naar 2 miljoen mensen vertalen in dit geval.
Wel met een kanttekening dat als Janssen beschikbaar is dat dat iets zal afwijken. Dat zal de komende maand echter maar een klein aandeel hebben in het aantal vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 10:36

NMH

Moderator General Chat
Indien accuraat vind ik dat een bijzonder schema. Het vaccinatietempo lijkt exponentieel toe te nemen, nog zonder rekening te houden met het feit dat de leeftijdscohorten ook groter worden naarmate de jongere mensen aan de beurt komen. Ik moet het nog maar zien; ik ken nog een schatting de kwetsbaren nu ongeveer een prik gehad moesten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Wat hebben die toegangstesten eigenlijk nog voor zin als we in de zomer, naar alle waarschijnlijk, allemaal gevaccineerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:12
Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:44:
Wat hebben die toegangstesten eigenlijk nog voor zin als we in de zomer, naar alle waarschijnlijk, allemaal gevaccineerd zijn?
Die vraag beantwoordt zichzelf: Waarschijnlijk zijn we dan nog niet allemaal gevaccineerd.
De vaccinatie planning is tot heden alleen nog maar steeds verder naar achteren geschoven.

[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 23-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:35
We doen met zijn alle al een dik jaar de maatregelen, maar het blijkt niet echt te helpen. Nu blijkt vaccineren wel te helpen, maar daar zeggen we van als een van de weinige landen, laten we het prikken lekker opschorten. Nu praten we weer over 3 maanden verder. Er lijkt echt geen eind te komen aan heel deze situatie. Ook die uitspraken van, als het kan zullen we niet schromen om de maatregelen aan te passen. Je maakt mensen echt blij met een dode mus. Dat vaccineren moet toch prioriteit 1 worden, dat je alles weg kan prikken (-5% voorraad).

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De jonge viel ook wel weer door de mand met zijn berekening dat er half april 4 miljoen prikken gezet zijn. De journalist rekende voor zijn neus uit dat dat niet gaat lukken met de aantallen die hij zelf noemt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ergens wat gemist of overtreed hugo de jonge nu zelf zijn corona regels?

Recent kwam naar buiten dat die een melding heeft ontvangen van de corona app. Wat inhoudt dat die getest moet worden en in quarantaine. Na 5 dagen nog een test en als die ook negatief is mag die weer naar buiten.

Die 5 dagen waren nog niet om maar het lijkt wel alsof dit compleet uit het nieuws wordt gehouden het lijkt me toch op zijn minst terechte vragen die de journalisten zouden mogen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
blissard schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Die vraag beantwoordt zichzelf: Waarschijnlijk zijn we dan nog niet allemaal gevaccineerd.
Dat, plus dat de jongeren achteraan staan voor wat betreft het krijgen van een vaccinatie en ook plus het feit dat er al genoeg dingen normaal in mei en juni georganiseerd worden. Dus met die tijdelijke oplossing kunnen bepaalde evenementen, die hoofdzakelijk door tieners, twintigers en dertigers bezocht worden, dan ook al (wellicht in iets afgeslankte vorm) plaatsvinden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

De vaccinatie planning is tot heden alleen nog maar steeds verder naar achteren geschoven.
Ja, ik vergat de 12 weken tussen twee AZ-vaccins. Klinkt leuk voor de jongere mensen die te horen krijgen begin juli hun eerste prik te krijgen, maar dat wordt dus nog op toegangstestenleven tot ergens in september of oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 20:46
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:49:
Heb ik ergens wat gemist of overtreed hugo de jonge nu zelf zijn corona regels?

Recent kwam naar buiten dat die een melding heeft ontvangen van de corona app. Wat inhoudt dat die getest moet worden en in quarantaine. Na 5 dagen nog een test en als die ook negatief is mag die weer naar buiten.

Die 5 dagen waren nog niet om maar het lijkt wel alsof dit compleet uit het nieuws wordt gehouden het lijkt me toch op zijn minst terechte vragen die de journalisten zouden mogen stellen?
Hij kreeg woensdag de melding (nadat hij heeft gestemd), wss dus een melding van iemand die maandag bij hem in de buurt is geweest.

Hij is van het weekend getest (zaterdag volgens mij) -> negatief.
Oftewel hij mag gewoon naar buiten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 23-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
NMH schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Indien accuraat vind ik dat een bijzonder schema. Het vaccinatietempo lijkt exponentieel toe te nemen, nog zonder rekening te houden met het feit dat de leeftijdscohorten ook groter worden naarmate de jongere mensen aan de beurt komen. Ik moet het nog maar zien; ik ken nog een schatting de kwetsbaren nu ongeveer een prik gehad moesten hebben.
ik heb wel de indruk dat de leveringen sterk oplopen; Schema's die ik heb gezien zijn meer dan een verdubbeling in Q2 t.o.v. Q1 waarbij de helft dan ook nog eens pas in juni; Dat levert uiteraard risico's op dat er 'plots' vertragingen zijn, maar als er wel zo geleverd wordt, dan is 't logisch dat 't zo hard oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:57
Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Ja, ik vergat de 12 weken tussen twee AZ-vaccins niet. Klinkt leuk voor de jongere mensen die te horen krijgen begin juli hun eerste prik te krijgen, maar dat wordt dus nog op toegangstestenleven tot ergens in september of oktober.
Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen. Ik kan weer heel dit jaar afschrijven in ieder geval ;w

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen. Ik kan weer heel dit jaar afschrijven in ieder geval ;w
Helaas voor mij ook ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Hij kreeg woensdag de melding (nadat hij heeft gestemd), wss dus een melding van iemand die maandag bij hem in de buurt is geweest.

Hij is van het weekend getest (zaterdag volgens mij) -> negatief.
Oftewel hij mag gewoon naar buiten :)
Ehh nee dan moet er nog een tweede test volgen staat letterlijk op de corona melder website na 5 dagen en dan pas naar buiten. Zaterdag +5 = donderdag naar buiten. Of als je +5 telt vanaf woensdag maar dan is het maandag echter zijn eerste test was pas op zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
[...]

En de infrastructuur om dat soort grootschalige testen te kunnen doen wordt wel van vandaag op morgen uit de grond gestampt?

Ik verwacht dat ze dan de eerste mega-testlokatie pas in oktober op gaan leveren, en er eerst nog een dozijn datalekken gevonden worden in de CoronaCheck app.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Dat, plus dat de jongeren achteraan staan voor wat betreft het krijgen van een vaccinatie en ook plus het feit dat er al genoeg dingen normaal in mei en juni georganiseerd worden. Dus met die tijdelijke oplossing kunnen bepaalde evenementen, die hoofdzakelijk door tieners, twintigers en dertigers bezocht worden, dan ook al (wellicht in iets afgeslankte vorm) plaatsvinden.
Ik ben ook eerder benieuwd wat dan de roadmap gaat zijn voor theaters, bioscopen, cafés en discotheken.

Lowlands bezoekers kun je allemaal testen. Om iedereen die op zaterdag wil gaan stappen te testen zijn de aantallen domweg te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Moeten ze er wel voor zorgen dat dit zo toegankelijk mogelijk is. Het mag niet gebeuren dat er mensen buiten de pot pissen omdat de zelftests op zijn of omdat de GGD niet op tijd met een testuitslag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ben vooral benieuwd of we deze zomer nog een beetje normaal op vakantie kunnen, want eerlijk is eerlijk: dat is nog maar een maand of 4.

Ze blijven de regels maar verlengen.... gelet op de cijfers misschien wel logisch, maar het voelt vrij dubbel allemaal.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Moeten ze er wel voor zorgen dat dit zo toegankelijk mogelijk is. Het mag niet gebeuren dat er mensen buiten de pot pissen omdat de zelftests op zijn of omdat de GGD niet op tijd met een testuitslag komt.
De GGD heeft al aangegeven niet te gaan testen voor CoronaCheck. En zelftests zijn ze voorlopig nog terughoudend mee, want mogelijkheid tot fraude.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 23-03-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Ik ben ook eerder benieuwd wat dan de roadmap gaat zijn voor theaters, bioscopen, cafés en discotheken.

Lowlands bezoekers kun je allemaal testen. Om iedereen die op zaterdag wil gaan stappen te testen zijn de aantallen domweg te groot.
Ik zou denken dat bioscopen, theaters e.d. wellicht gebaad zijn bij sneltesten aan de deur. Je moet meestal toch in de rij staan voor een kaartje, als dat wordt vervangen door alleen vooraf online boeken en dan aan de deur een sneltest of zelf zorgen voor een recente test (als deze via de apotheek of Kruidvat etc verkrijgbaar zouden zijn). Waarschijnlijk zal dit dan wel nog in afgeslankte vorm zijn, b.v. hooguit een zaal die halfvol is, maar dat is toch al weer heel wat.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:00:
Ben vooral benieuwd of we deze zomer nog een beetje normaal op vakantie kunnen, want eerlijk is eerlijk: dat is nog maar een maand of 4.

Ze blijven de regels maar verlengen.... gelet op de cijfers misschien wel logisch, maar het voelt vrij dubbel allemaal.
Dat komt omdat steeds minder mensen zich aan de basisregels houden..

Dan duurt het alsmaar langer...

Als iedereen nu thuis bleef bij klachten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Ik zou denken dat bioscopen, theaters e.d. wellicht gebaad zijn bij sneltesten aan de deur.
Hoe zie je dat voor je? Een kleerkast met een V-tje die iedereen even zachtaardig met een wattenstaafje te lijf gaat?

Bovendien worden dan niet de bioscopen, maar de rijen voor de deur een besmettingsgevaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:02:
De GGD heeft al aangegeven niet te gaan testen voor CoronaCheck.
De CoronaCheck wordt ondergebracht bij de Stichting Open Nederland. Die zal een parallelle infrastructuur gaan beheren voor het testen om je coronapas te krijgen.
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:02:
Ik zou denken dat bioscopen, theaters e.d. wellicht gebaad zijn bij sneltesten aan de deur. Je moet meestal toch in de rij staan voor een kaartje, als dat wordt vervangen door alleen vooraf online boeken en dan aan de deur een sneltest of zelf zorgen voor een recente test (als deze via de apotheek of Kruidvat etc verkrijgbaar zouden zijn). Waarschijnlijk zal dit dan wel nog in afgeslankte vorm zijn, b.v. hooguit een zaal die halfvol is, maar dat is toch al weer heel wat.
Ik betwijfel of ze ooit die sneltesten van de supermarkt of apotheek een officiële status gaan geven. Er zit nul controle op of iemand wel eerlijk is geweest. Wie weet gebruik ik die ene negatieve test al 7 maanden lang, wie weet heb ik lekker een swap van mijn kat gedaan om negatief te testen. Daarom heb je dus die CoronaCheck waar al je gegevens in gaan samen met een back-end die de boel volgt. De burger is een fraudeur. ;)
Rockvee2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:04:

Until Morale Improves, the Beatings Will Continue.

Ze hebben dat ook zelf in de hand. De basisregels verslonzen omdat het kabinet maar maatregel op maatregel stapelt. Met elke maatregel erbij op de stapel daalt de animo weer verder en omstreden maatregelen als de avondklok tasten heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 20:52
Dennahz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:00:

Dit hangt natuurlijk niet eens zozeer alleen van Nederland af. Maar ook van de maatregelen elders indien je op een buitenland vakantie doelt. En daarbij zou ik er dan ook niet zo snel vanuit gaan om eerlijk te zijn. Betekend natuurlijk niet dat vakantie er helemaal niet in zal zitten, maar ik vermoed dat vele locaties nog gepaard zullen gaan met maatregelen, zowel binnen als buiten Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Ehh nee dan moet er nog een tweede test volgen staat letterlijk op de corona melder website na 5 dagen en dan pas naar buiten. Zaterdag +5 = donderdag naar buiten. Of als je +5 telt vanaf woensdag maar dan is het maandag echter zijn eerste test was pas op zaterdag.
Ik neem aan dat dit wel goed gaat, anders kun je de GGD en het RIVM wel opdoeken denk ik:
De brief aan nauwe contacten van een positief getest persoon: https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten
Direct testen:
Als de testuitslag positief is (een besmetting wordt aangetoond), gaat u in thuisisolatie. De GGD zal contact met u opnemen.
Als de testuitslag negatief is (géén coronavirus aangetoond) dan moet u nog wel in thuisquarantaine blijven. Dat komt omdat u nog ziek kunt worden.

Testen op dag 5:
Als de testuitslag (opnieuw) negatief is (er wordt géén coronavirus aangetoond), dan kan de thuisquarantaine worden gestopt.
Voor overige contacten geldt overigens testen mag en wordt geadviseerd, maar er is geen verplichting, daarbij mag je ook gewoon naar buiten. Totdat je klachten krijgt.

De informatie waar jij naar verwijst, geeft ook specifiek het volgende aan:
Is de datum in de melding 5 of meer dagen geleden? Dan is er maar één test nodig.
Precies zoals ook in de brieven staat, dus het contact is dan meer dan 5 dagen geleden geweest denk ik. Want een tweede test is alleen noodzakelijk op het moment dat het contact minder dan 5 dagen geleden is en je direct de test hebt gedaan.

Ik zie persoonlijk overigens het nut niet helemaal in van tweemaal testen, als de brief die je nu krijgt 1 maal testen 5 dagen na het laatste contact. (in het geval van een nauw contact)

[ Voor 26% gewijzigd door TIGER1125 op 23-03-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Een kleerkast met een V-tje die iedereen even zachtaardig met een wattenstaafje te lijf gaat?

Bovendien worden dan niet de bioscopen, maar de rijen voor de deur een besmettingsgevaar.
Ik laat mij niet door een willekeurig figuur testen in ieder geval :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nederland is te klein om ons oude leven van 2019 voort te zetten op 1.5 meter, dus gaat de capaciteit omlaag en kan niet iedereen meer doen wat hij/zij gewend was. Reken maar niet op volle theaters en bioscopen met vers geteste klanten als het restaurant er naast ook 4x zoveel ruimte wil hebben voor stoelen en tafels. Lowlands in een weiland zal daar naar verhouding minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:07:
[...]

De CoronaCheck wordt ondergebracht bij de Stichting Open Nederland. Die zal een parallelle infrastructuur gaan beheren voor het testen om je coronapas te krijgen.

[...]
Daarom heb je dus die CoronaCheck waar al je gegevens in gaan samen met een back-end die de boel volgt. De burger is een fraudeur. ;)
"What could possibly go wrong?" :+

Het is dan gewoon wachten op de eerste hack of het eerste datalek. Daarna laten ondernemers gewoon iedereen door en gaan de groene vinkjes voor de bühne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Half april 4 miljoen prikken.
Begin mei ruim 5 miljoen.
Half mei alle 60+'ers
Begin juni 11 miljoen
Half juni alle 50+'ers
20'ers eind juni, begin juli

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Je komt altijd al 15+ minuten voordat de film begint, dus haal je eerst Bij de kassa krijg je je kaartje en zo'n testding en vlak voordat de voorstellingen beginnen kan je verder naar binnen, wordt je kaartje gecontroleerd en moet je ook je test laten zien. In hoeverre dat foolproof is, is de vraag, maar zo lastig is dat nou ook weer niet voor te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
jadjong schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:10:
Nederland is te klein om ons oude leven van 2019 voort te zetten op 1.5 meter, dus gaat de capaciteit omlaag en kan niet iedereen meer doen wat hij/zij gewend was. Reken maar niet op volle theaters en bioscopen met vers geteste klanten als het restaurant er naast ook 4x zoveel ruimte wil hebben voor stoelen en tafels. Lowlands in een weiland zal daar naar verhouding minder last van hebben.
Mensen zijn ook niet gemaakt voor een 1,5 meter maatschappij, dus dat komt mooi uit. ;)

Die hele CoronaCheck is juist bedoeld om weer dingen te kunnen zonder anderhalve meter.

Als ik getest en wel de kroeg in 'mag' EN anderhalve meter moet houden ondanks een negatieve test dan vergeet het maar. Dat vind ik een legitieme reden om voor op het Malieveld te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 08-10 18:52
maartend schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:06:
Voor de mensen die roepen ; niemand houdt zich meer aan de avondklok, iedereen is tegen, de laatste cijfers;;

Naleving en draagvlak avondklok nemen verder af
De naleving en het draagvlak voor de avondklok is verder afgenomen, blijkt uit de nieuwste cijfers van een trendonderzoek dat het RIVM regelmatig uitvoert. Waar half februari nog 90,7 procent van de Nederlanders zich zei te houden aan de avondklok, is dat een maand later 88,9 procent. Vlak na het ingaan van de avondklok hield bijna 95 procent zich nog aan de maatregel. Ook het draagvlak ervoor daalde, van 67,4 procent naar 64,9 procent.
Van half februari tot half maart van 90,7 naar 88,9 naleving, klinkt als zo goed als binnen statistische ruis ?
Als dat de waarheid is dan valt het me best mee en is er de afgelopen weken dus niet heel veel veranderd in de naleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Je komt altijd al 15+ minuten voordat de film begint, dus haal je eerst Bij de kassa krijg je je kaartje en zo'n testding en vlak voordat de voorstellingen beginnen kan je verder naar binnen, wordt je kaartje gecontroleerd en moet je ook je test laten zien. In hoeverre dat foolproof is, is de vraag, maar zo lastig is dat nou ook weer niet voor te stellen.
Het gaat er ook vooral om dat jij zelf die test niet mag afnemen, want stel je voor dat je de boel gaar foppen voor een leuke avond. Defiance will be punished. :Y)

Op dit moment gaat het nog over een verpleegkundige onder toezicht van een BIG geregistreerde arts die een code mag uitgeven. Maar verpleegkundigen en artsen zitten niet met zijn allen duimen te draaien, dus dat schaalt niet echt lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:11:
Het is dan gewoon wachten op de eerste hack of het eerste datalek. Daarna laten ondernemers gewoon iedereen door en gaan de groene vinkjes voor de bühne.
Het vragen van een coronapas als toegang tot je bedrijf kan economisch niet interessant zijn voor ondernemers.

Als mensen een test moeten kopen voor een bedrag wordt een bezoek aan het terras ineens veel duurder. De Jonge sprak over 75 euro per test, in sommige restaurants kan je een heel diner met drankjes hebben per persoon voor dat bedrag. Hoeveel mensen hebben ineens het dubbele over qua geld voor een restaurant bezoekje? De Jonge sprak ook over dat sectoren zelf een bijdrage moesten doen om de toegangstesten voor de klant qua prijs te drukken. Mag je als ondernemers van je weinig financiële middelen ook dat nog betalen. Bovenop dit alles sluit je dus ook een mogelijk flinke potentiële groep klanten uit en als ondernemers weer de deuren mogen openen na maanden van lockdown hebben ze elke euro hard nodig.
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:12:
Je komt altijd al 15+ minuten voordat de film begint, dus haal je eerst Bij de kassa krijg je je kaartje en zo'n testding en vlak voordat de voorstellingen beginnen kan je verder naar binnen, wordt je kaartje gecontroleerd en moet je ook je test laten zien.
De kosten van het kaartje gaan daarmee sowieso omhoog. Dat zal een deel van de klanten doen besluiten dat ze niet meer komen en zo derft de bioscoop weer inkomsten.

Mijn verwachting is dat ondernemers die coronapas massaal gaan negeren. Er kleven meer nadelen als voordelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Het vragen van een coronapas als toegang tot je bedrijf kan economisch niet interessant zijn voor ondernemers.

Mijn verwachting is dat ondernemers die coronapas massaal gaan negeren. Er kleven meer nadelen als voordelen aan.
En als een coronapas een voorwaarde wordt voor je vergunning heb je straks weinig meer te willen. 1 keer betrapt op doorlaten zonder groen vinkje = tent sluiten, op dezelfde manier als alcohol serveren onder de 18 wordt gehandhaafd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Rockvee2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:04:
[...]

De verdeel en heers tactiek....
Jij bent niet het probleem, dat is de buurman, je opa, je collega etcetera en dat is precies hetzelfde als de "ik ga niet stemmen want wat maakt 1 stem nou uit".

Er moet nu hard ingezet op vaccinatie komen.
Met Sars etc konden we dat ook al waren vaccins toen wel (veel) makkelijker voorhanden.

Rutte en Co blijft de finish steeds verleggen lijkt het en het is de schuld van rijkswaterstaat want de verf is steeds "bijna op" of "pietje heeft ontdekt dat we ipv witte verf, okerzwart een betere hechting heeft"....
Precies wat xvi zei om 1902.
Het is niet duidelijk.
Maar dat bericht is al ge edit want de mods zijn het er niet mee eens dus dit zal ws ook verwijderd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Koos2009 op 23-03-2021 20:27 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:18:
[...]
De kosten van het kaartje gaan daarmee sowieso omhoog. Dat zal een deel van de klanten doen besluiten dat ze niet meer komen en zo derft de bioscoop weer inkomsten.

Hmm...dat valt te bezien. Als bijvoorbeeld een bioscoop de boel totaal negeert en er vinden tal van besmettingen plaats, dan zijn deze redelijk terug te herlijden naar die locatie. Oke, bezoeker Jantje van 16 zal misschien zwijgen (niet vermelden dat ze bij de bios geweest zijn) en Truus van 14 ook, maar het gezin dat met de kinderen daar was en ook ziek is geworden geven dit misschien wel aan. En als blijkt dat een lokale flinke uitbraak terug te herleiden is naar 1 locatie en er blijkt dat men daar alles negeerde, dan kan je 1 en 1 wel bij elkaar optellen: die tent gaat een tijd dicht en owja, financiële steun die ze aangevraagd hadden mogen ze dan vrolijk terugbetalen. Dit nog los van de slechte naam die deze bioscoop/theater/discotheek dan krijgt als het in het nieuws komt, dan durven mensen er voorlopig niet meer heen en keldert hun omzet alsnog weer.

Een klein zaakje of buurthuis waar het aantal bezoekers op een paar handen te tellen is en het vooral een "ons kent ons" gezelschap is, ach die nemen t risico misschien wel (de klanten dan ook). Dat nieuws gaat niet zo ver, maar als een bioscoop van een grote keten dit overkomt is het heel andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 06:36

Shadow_Agent

CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:07:
[...]

[...]

Ik betwijfel of ze ooit die sneltesten van de supermarkt of apotheek een officiële status gaan geven. Er zit nul controle op of iemand wel eerlijk is geweest. Wie weet gebruik ik die ene negatieve test al 7 maanden lang, wie weet heb ik lekker een swap van mijn kat gedaan om negatief te testen. Daarom heb je dus die CoronaCheck waar al je gegevens in gaan samen met een back-end die de boel volgt. De burger is een fraudeur. ;)

[...]

Until Morale Improves, the Beatings Will Continue.

Ze hebben dat ook zelf in de hand. De basisregels verslonzen omdat het kabinet maar maatregel op maatregel stapelt. Met elke maatregel erbij op de stapel daalt de animo weer verder en omstreden maatregelen als de avondklok tasten heel veel aan.
Daarbij zijn die sneltesten onbetrouwbaar. Zelfs sneltest in het ziekenhuis afgenomen door medisch personeel (met een diepe neusswab) kan negatief testen terwijl de PCR wel positief is, zelfde tester, andere neusgat, zelfde moment geswabt. Dus wat wil je dan met een commerciële test bij de bakker? Dat kan geen kwaliteit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Shadow_Agent schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Daarbij zijn die sneltesten zo onbetrouwbaar als de pest.
Zo onbetriuwbaar als de pest valt ook wel mee;

Voorlopige resultaten
In 3 teststraten (Utrecht, Breda en Aruba) werd aan bezoekers om toestemming gevraagd om materiaal met 2 wattenstaafjes te verkrijgen: de eerste voor de PCR-test, de tweede voor de sneltest. In Utrecht en op Aruba werd de Panbio covid-19-antigeentest (Abbott) gevalideerd. In Breda ging het om de BD Veritor Plus covid-19-antigeentest (Becton Dickinson). De belangrijkste voorlopige resultaten staan in de tabel. De prevalentie van SARS-CoV-2 (op basis van de PCR-test) onder de onderzochte deelnemers was 9,8% (123/1257) in Utrecht, 32,8% (44/134) op Aruba en 4,8% (17/351) in Breda. In deze populaties was de specificiteit 100%. De sensitiviteit van de sneltesten varieerde van 73,2-94,1%. Bij een aantal patiënten was de uitslag van de PCR-test zwak positief, waarbij het risico op besmettelijkheid klein is. Aanscherping van het afkappunt van de PCR-test, waardoor uitslagen met een hoge Ct-waarde (bijvoorbeeld > 35) niet meer als positief gelden, verhoogt de sensitiviteit van de sneltesten tot minimaal 85%. Verdere optimalisatie is waarschijnlijk mogelijk door ook de duur van de klachten mee te nemen, om fout-negatieve uitslagen te voorkómen bij mensen die nog besmettelijk gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Een kundig afgenomen test bij klachten is nog altijd wel even wat anders dan random testen die door een leek aan de deur van de schouwburg worden gedaan.

Dat je je alleen moest laten testen bij klachten is niet voor niets gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 22:34

pro_6or

amateur_60r

Voor mij was vanavond toch wel interessant dat Hugo de Jonge nog weer een keer herhaalde dat iedereen die dat wil (van volwassen leeftijd) voor 1 Juli de eerste prik heeft gehad. Het werd zelfs nog iets scherper gezet dan bij de vorige presco.

Ja ja, allemaal leugens, en we moeten het ook nog gaan zien, maar we zijn nu een aantal weken verder en mocht het dreigen niet te gaan lukken dan zou je eerder meer slag om de arm verwachten dan minder.

Ik vind dat iig een positief punt. Ben benieuwd of we begin april Idd op 3 miljoen zitten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:49:
Voor mij was vanavond toch wel interessant dat Hugo de Jonge nog weer een keer herhaalde dat iedereen die dat wil (van volwassen leeftijd) voor 1 Juli de eerste prik heeft gehad. Het werd zelfs nog iets scherper gezet dan bij de vorige presco.

Ja ja, allemaal leugens, en we moeten het ook nog gaan zien, maar we zijn nu een aantal weken verder en mocht het dreigen niet te gaan lukken dan zou je eerder meer slag om de arm verwachten dan minder.

Ik vind dat iig een positief punt. Ben benieuwd of we begin april Idd op 3 miljoen zitten.
als er eenmaal voorraad binnen is en elke bedrijfsarts, consultatiebureau arts en ander gekwalificeerd personeel van wie het dagelijks werk geen bloedspoed heeft maximaal ingezet wordt kan het best hard gaan. zeker als een vorm van georganiseerde chaos wordt gebruikt bij het prikken.
Dus geen individuele afspraak maar bijvoorbeeld een ruim tijdsbestek waarbinnen je op basis van geboortejaar + letter achternaam terecht kan op alle locaties in het land, plus reserve slots voor al gepasseerde combi's voor wie het eerst niet lukte. Locaties netjes weergeven op kaart met indicatie van wachtrij en t smeert zich vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:56:
[...]

als er eenmaal voorraad binnen is en elke bedrijfsarts, consultatiebureau arts en ander gekwalificeerd personeel van wie het dagelijks werk geen bloedspoed heeft maximaal ingezet wordt kan het best hard gaan. zeker als een vorm van georganiseerde chaos wordt gebruikt bij het prikken.
Dus geen individuele afspraak maar bijvoorbeeld een ruim tijdsbestek waarbinnen je op basis van geboortejaar + letter achternaam terecht kan op alle locaties in het land, plus reserve slots voor al gepasseerde combi's voor wie het eerst niet lukte. Locaties netjes weergeven op kaart met indicatie van wachtrij en t smeert zich vanzelf uit.
Klinkt als een goed recept voor een superspread event.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:04:
[...]

juist niet... als het veel locaties zijn , de cohorten niet te groot en de info over drukte accuraat heb je juist spreiding en onderlinge ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
matthijst schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:11:
Half april 4 miljoen prikken.
Begin mei ruim 5 miljoen.
Half mei alle 60+'ers
Begin juni 11 miljoen
Half juni alle 50+'ers
20'ers eind juni, begin juli
Volgend deze site van de Volkskrant, gebaseerd op overheidsdata van 6 Maart jl, zou de leeftijdscohort van 39 jaar al eind mei hun eerste prik moeten hebben gekregen.

Hoe rijmt dat dan met half jullie alle 50+?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YUKuFt6HXD-j-FVhvRO9HgGerE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57WAe7mVNufR8u4NjhKojLYE.jpg?f=fotoalbum_medium

https://public.flourish.s...ign=visualisation/5506032

[ Voor 34% gewijzigd door Stinger_Ventura op 23-03-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 20:52
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Dat valt wel mee. Enkel en alleen al voor wat bijvoorbeeld huisartsenpraktijken telt Nederland er bijvoorbeeld zo'n 5000. Stel dat je zegt dat je 60 patiënten per dag vaccineert in een praktijk, in een goed behapbaar tempo van 2 minuten per patiënt? Dan kun je in 2 uur tijd binnen alle praktijken in Nederland 300.000 patiënten binnen 1 dagen vaccineren. Binnen een week 1.5 miljoen. En met een maand circa 6 miljoen. Voeg daar GGD locaties aan toe. Voeg daar ziekenhuizen en zorgcentra aan toe voor het personeel. Et cetera en je kunt vermoedelijk op vrij veilige wijze binnen een enkele maand in Nederland al snel wel zo'n 10 miljoen prikken zetten zonder een superspread event te veroorzaken.

Wat je gewoon nodig hebt zijn de vaccins. En daar ligt op dit moment de beperking. Het aantal neemt wel toe. En de vooruitzichten zijn op dit moment gunstig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Koos2009 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:26:
Met Sars etc konden we dat ook al waren vaccins toen wel (veel) makkelijker voorhanden.
Ah, ja. De bekende Sars vaccins die voorhanden waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
eamelink schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Ah, ja. De bekende Sars vaccins die voorhanden waren :+
Zelfs nog gehad toen in de ArenA.

De Mexicaanse griep was echter een beetje misgegaan, daar bleven ze zitten met de vaccins. het kán dus wel....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Koos2009 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:15:
Zelfs nog gehad toen in de ArenA.
Misschien als enige gevaccineerd met een niet-bestaand vaccin tegen Sars, een paar maanden voordat Sars uitbrak, tussen al die andere mensen die een Meningokokken C vaccinatie haalden? :P

[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 23-03-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
psychodude schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Dat valt wel mee. Enkel en alleen al voor wat bijvoorbeeld huisartsenpraktijken telt Nederland er bijvoorbeeld zo'n 5000. Stel dat je zegt dat je 60 patiënten per dag vaccineert in een praktijk, in een goed behapbaar tempo van 2 minuten per patiënt? Dan kun je in 2 uur tijd binnen alle praktijken in Nederland 300.000 patiënten binnen 1 dagen vaccineren. Binnen een week 1.5 miljoen. En met een maand circa 6 miljoen. Voeg daar GGD locaties aan toe. Voeg daar ziekenhuizen en zorgcentra aan toe voor het personeel. Et cetera en je kunt vermoedelijk op vrij veilige wijze binnen een enkele maand in Nederland al snel wel zo'n 10 miljoen prikken zetten zonder een superspread event te veroorzaken.

Wat je gewoon nodig hebt zijn de vaccins. En daar ligt op dit moment de beperking. Het aantal neemt wel toe. En de vooruitzichten zijn op dit moment gunstig.
Als je het als georganiseerde chaos zonder uitnodiging oid zo als voorgesteld gaat doen wel. Dan staan veel meer mensen voor de deur dan je kan afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Volgend deze site van de Volkskrant, gebaseerd op overheidsdata van 6 Maart jl, zou de leeftijdscohort van 39 jaar al eind mei hun eerste prik moeten hebben gekregen.

Hoe rijmt dat dan met half jullie alle 50+?

[Afbeelding]

https://public.flourish.s...ign=visualisation/5506032
Ze hebben een week niet kunnen prikken, dus schuift alles 5 weken op.
Logisch toch :P

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
eamelink schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Misschien als enige gevaccineerd met een niet-bestaand vaccin tegen Sars, een paar maanden voordat Sars uitbrak, tussen al die andere mensen die een Meningokokken C vaccinatie haalden? :P
Mag ook hoor. Meningokokken C dan.

Het idee blijft hetzelfde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pro_6or schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:49:
Op zich zeker. Al heeft hij geen 1 juli gezegd, maar begin juli de 20 jarigen. En bij de jonge betekend dat tot nog toe ergens eind juli. Net zoals de 2 miljoen prikken begin maart. Ook de 4 miljoen wilde hij nu al weer positiever voorstellen dan daadwerkelijk realistisch is. Maar op zich is het inderdaad positief dat het nog redelijk op schema lijkt te gaan zover ze kunnen inschatten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Zit even te kijken naar de nieuwe kiemsurveillance (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten):

* De SA variant houdt zich staande maar neemt niet toe ten opzichte van de Engelse variant.
Eerst gespot in week 52, rond week 4 gestabiliseerd op een verhouding SA/UK = 7%. Deze bleef constant in week 4 t/m 6. Daarna is de SA variant ten opzichte van de UK variant iets teruggelopen naar ongeveer 3% (3.2, 2.5 en nu 3.6 -- de verschillen tussen die percentages zijn niet significant). Het feit dat de SA mutant zich ten opzichte van de UK mutant staande houdt, maar niet groeit, geeft aan dat de besmettelijkheid in dezelfde orde is als die van de UK mutant.

* De Engelse + SA variant (die tel ik samen in mijn model, zie boven) zijn gegroeid tot boven de 90%. Op de laatste datum waarvoor ik de R-waarde kan berekenen (12-3) kom ik op 90.1%. De verdringing lijkt een fractie sneller dan vorige week, maar het verschil is niet significant.

* De andere mutanten krijgen nog niet echt voet aan de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 23-03-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 21:42
Wat ik overigens ook totaal niet begrijp: wat is dat constant gebruikte argument dat handhaving van de avondklok i.c.m. de zomertijd lastig is? Handhaven is handhaven, of zie je mensen in de schemering opeens niet meer? Mooi dat Rutte schermt met de avondklok in Frankrijk, maar daar gaat ‘ie al om 18.00 in en speelt dit toch ook niet?

Het hele verhaal rond die avondklok wordt zwakker en zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:47:
De jonge viel ook wel weer door de mand met zijn berekening dat er half april 4 miljoen prikken gezet zijn. De journalist rekende voor zijn neus uit dat dat niet gaat lukken met de aantallen die hij zelf noemt
Nu 2,1 miljoen, volgende week 2.5 miljoen, week daarna 3 miljoen, rond 11 april 3,5 miljoen en 18 april 4 miljoen.
Zoals De Jonge toelichtte en dit staat ook gewoon op het corona dashboard.
Ik vind 18 april toch redelijk half april :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Als je het als georganiseerde chaos zonder uitnodiging oid zo als voorgesteld gaat doen wel. Dan staan veel meer mensen voor de deur dan je kan afhandelen.
Tegen de tijd dat het echt druk wordt met prikken loopt het echt wel. Een van mijn ex collega’s werkt nu bij de GGD en ze hebben hele hordes jonge mensen (hij is zelf 65) aangenomen, allemaal mensen die nu “in between” jobs zitten, juist door die kuhdcorona.

Het voelt ook voor mij nog steeds als ver weg, maar dat is het in feite niet meer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PrinsPils schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:58:
Wat ik overigens ook totaal niet begrijp: wat is dat constant gebruikte argument dat handhaving van de avondklok i.c.m. de zomertijd lastig is? Handhaven is handhaven, of zie je mensen in de schemering opeens niet meer? Mooi dat Rutte schermt met de avondklok in Frankrijk, maar daar gaat ‘ie al om 18.00 in en speelt dit toch ook niet?

Het hele verhaal rond die avondklok wordt zwakker en zwakker.
Nee. Ik zei al direct na de invoering dat hij er in het voorjaar af gaat. Daar kiezen ze nu met die toch ingezette derde golf niet voor maar wel tot 10:00 buiten zijn. Nu al, maart.ondanks de stijgende besmettingen. Ik fiets elke dag en vorige week was het elke dag nog onder de 3 graden. Kwam geregeld niemand tegen (30km in de middagpauze). Ze proberen gewoon die golf in te dammen totdat de eerste prikronde iig 65+ bereikt heeft. Dat is toch logisch en pragmatisch. Dat zijn de mensen die een reeele kans hebben ellendig aan hun einde te komen door zware Corona. Die avondklok sneuvelt echt wel en de terrasjes komen ook. Maar nu nog niet. Bij 3 graden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geenstijl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:59:
[...]
Nu 2,1 miljoen, volgende week 2.5 miljoen, week daarna 3 miljoen, rond 11 april 3,5 miljoen en 18 april 4 miljoen.
Zoals De Jonge toelichtte en dit staat ook gewoon op het corona dashboard.
Ik vind 18 april toch redelijk half april :)
Dan moeten ze toch echt gaan versnellen want zoveel prikken worden er per week niet gezet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 21:42
pro_6or schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Nee. Ik zei al direct na de invoering dat hij er in het voorjaar af gaat. Daar kiezen ze nu met die toch ingezette derde golf niet voor maar wel tot 10:00 buiten zijn. Nu al, maart.ondanks de stijgende besmettingen. Ik fiets elke dag en vorige week was het elke dag nog onder de 3 graden. Kwam geregeld niemand tegen (30km in de middagpauze). Ze proberen gewoon die golf in te dammen totdat de eerste prikronde iig 65+ bereikt heeft. Dat is toch logisch en pragmatisch. Dat zijn de mensen die een reeele kans hebben ellendig aan hun einde te komen door zware Corona. Die avondklok sneuvelt echt wel en de terrasjes komen ook. Maar nu nog niet. Bij 3 graden.
Dat kan allemaal best zijn, maar je gaat voorbij aan het argument dat het kabinet gebruikt, namelijk de avondklok gaat later in i.v.m. problemen met de handhaving. Hoe dan? Wat heeft dit met schemering te maken?

Voorheen waren de adviezen van het OMT leidend, nu mogen opeens de burgemeesters meebeslissen. Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
pro_6or schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Tegen de tijd dat het echt druk wordt met prikken loopt het echt wel. Een van mijn ex collega’s werkt nu bij de GGD en ze hebben hele hordes jonge mensen (hij is zelf 65) aangenomen, allemaal mensen die nu “in between” jobs zitten, juist door die kuhdcorona.

Het voelt ook voor mij nog steeds als ver weg, maar dat is het in feite niet meer.
Ja, ik heb het eerder ook al eens geillustreerd: nu is het de GGD en de huisartsen die zelf enkele mensen op afspraak inenten. De voorbereidingen hier in de buurt zijn ook al in volle gang, bewegwijzeringen door de hele stad naar de aankomende grote priklocatie. Dat wordt net als bij de Meningokokken inentingen gewoon lopende band werk door huisartsen, assistentes, studenten van medische opleidingen die een korte cursus gehad hebben enzovoorts. Dan kan je op zo'n grote locatie ineens 100 mensen per 10 minuten (ik zeg even per 10 minuten voor het geval dat ze willen dat je even wacht ter controle op zeldzame alergische reacties), 12 uur per dag, oftewel een 7200 inentingen per locatie per dag (en bij hele grote locaties kan dit nog veel meer zijn).
Stel er zijn 50 van dat locaties door heel Nederland (is denk ik nog laag ingeschat) kan je daarmee dus al 360.000 mensen per dag inenten. En dit is heel behoudend ingeschat, de voorraad vaccins zal dan ook nog een beperkende factor zijn. Als het eenmaal loopt kan het in ieder geval heel hard gaan, het voorwerk (uitnodigingen versturen en vaccins op voorraad hebben en verdelen) kost heel wat meer tijd en werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PrinsPils schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Dat kan allemaal best zijn, maar je gaat voorbij aan het argument dat het kabinet gebruikt, namelijk de avondklok gaat later in i.v.m. problemen met de handhaving. Hoe dan? Wat heeft dit met schemering te maken?

Voorheen waren de adviezen van het OMT leidend, nu mogen opeens de burgemeesters meebeslissen. Waarom?
Dat is ook allemaal gelul. Inkleden. Schemering, Muhaha. Daar moet je niet eens serieus op in gaan. Ik probeer altijd door de regels heen te lezen en dit beleid had ik al verwacht. Meteen al aangegeven ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Met die nieuwe wet (rond reizen) ben ik wel heel benieuwd naar de definitie. Het is nogal een verschil of hij voor ieder "rood" land geldt of voor alle. Tevens heel erg benieuwd naar de uitvoerbaarheid bij automobilisten: krijgen we dan weer grens controles?

Tevens, de hele molen nu optuigen geeft ook wel aan dat we niet verwachten dat het daarna snel voorbij is qua reis beperkingen. Deze zomer naar de camping in Frankrijk zal er dus mogelijk niet in zitten zoals we gewend zijn.

Tevens: wanneer stoppen we er weer mee?

Veel vragen en vooral een gevoel van "volgens mij moeten we deze kant niet op gaan", voelt heel erg tegen de Europese eenwording.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
link_mario schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:33:
Met die nieuwe wet (rond reizen) ben ik wel heel benieuwd naar de definitie. Het is nogal een verschil of hij voor ieder "rood" land geldt of voor alle. Tevens heel erg benieuwd naar de uitvoerbaarheid bij automobilisten: krijgen we dan weer grens controles?

Tevens, de hele molen nu optuigen geeft ook wel aan dat we niet verwachten dat het daarna snel voorbij is qua reis beperkingen. Deze zomer naar de camping in Frankrijk zal er dus mogelijk niet in zitten zoals we gewend zijn.

Veel vragen en vooral een gevoel van "volgens mij moeten we deze kant niet op gaan", voelt heel erg tegen de Europese eenwording.
Ik schrik ook erg van die reiswetgeving die dan half mei actief zou worden. Wat willen ze daar mee bereiken?
Tegen die tijd loopt het vaccinatie programma op volle toeren, en Hugo zegt dat voor de zomervakantie (van half July) iedereen die wil zijn prik zou moeten hebben gehad. Waarom dan zulke draconische wetgeving? Die haaks staat op vrij verkeer van mens en goederen?

Overheid; concentreer je op het oplossen het van Corona probleem, niet op het beteugelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Ik schrik ook erg van die reiswetgeving die dan half mei actief zou worden. Wat willen ze daar mee bereiken?
Tegen die tijd loopt het vaccinatie programma op volle toeren, en Hugo zegt dat voor de zomervakantie (van half July) iedereen die wil zijn prik zou moeten hebben gehad. Waarom dan zulke draconische wetgeving? Die haaks staat op vrij verkeer van mens en goederen?

Overheid; concentreer je op het oplossen het van Corona probleem, niet op het beteugelen.
Gewoon vliegen dan! het is een advies. Kijk eens wat er al maanden binnenstroomt aan vluchten vanuit hotspots. https://www.schiphol.nl/en/transfers/arrivals/

Dag in dag uit honderden vluchten.

Canarische Eilanden laten je gewoon toe met een negatieve test van maximaal 72uur voor de vlucht, horeca is daar nu al weer open tot aan 23:00 en terrassen ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 23:24
Deze zomer naar de camping in Frankrijk zal er dus mogelijk niet in zitten zoals we gewend zijn.
Wat is er, met de mooie, warme zomers van tegenwoordig, op tegen om in een van de prachtige natuurgebieden die Nederland rijk is op een camping te gaan zitten? Het stokbrood van de AH smaakt ook prima en een flesje goede wijn hebben ze daar ook wel. De reis er naar toe is kort, scheelt weer CO2. En daarmee steun je ook nog eens de lokale campingeigenaar en het uitgegeven geld blijft lekker in Nederland. Iedereen blij. Toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16

Is er nieuws over de geplande aanscherping van de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prima regel in half mei. De vaccinaties zullen dan veel verder zijn.

Het is vooral het tegengaan van nieuwe mutaties. Ik vind het erg slim. Je wilt namelijk niet dat er een mutatie binnenkomt waardoor we weer van voor af aan moeten beginnen.

Na half mei kan het ook gefinetuned worden dat corona-vrije landen als NZ vrijgesteld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:21:
En als een coronapas een voorwaarde wordt voor je vergunning heb je straks weinig meer te willen. 1 keer betrapt op doorlaten zonder groen vinkje = tent sluiten, op dezelfde manier als alcohol serveren onder de 18 wordt gehandhaafd.
Ik zie die verplichting nog wel werken voor zeg een Lowlands of Pinkpop, maar voor duizenden bruine café's in Nederland? Niet bepaald.

Afhankelijk van hoe ze de kosten van de test willen afwikkelen kan dat ook nog een dingetje worden. Sommige ondernemingen zijn niet meer rendabel dan. Als jij koffie en een appeltaartje op een terrasje wil eten ga je echt niet eerst 75 euro neertellen om het terras op te mogen.
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:29:
Hmm...dat valt te bezien. Als bijvoorbeeld een bioscoop de boel totaal negeert en er vinden tal van besmettingen plaats, dan zijn deze redelijk terug te herlijden naar die locatie. Oke, bezoeker Jantje van 16 zal misschien zwijgen (niet vermelden dat ze bij de bios geweest zijn) en Truus van 14 ook, maar het gezin dat met de kinderen daar was en ook ziek is geworden geven dit misschien wel aan. En als blijkt dat een lokale flinke uitbraak terug te herleiden is naar 1 locatie en er blijkt dat men daar alles negeerde, dan kan je 1 en 1 wel bij elkaar optellen: die tent gaat een tijd dicht en owja, financiële steun die ze aangevraagd hadden mogen ze dan vrolijk terugbetalen. Dit nog los van de slechte naam die deze bioscoop/theater/discotheek dan krijgt als het in het nieuws komt, dan durven mensen er voorlopig niet meer heen en keldert hun omzet alsnog weer.

Een klein zaakje of buurthuis waar het aantal bezoekers op een paar handen te tellen is en het vooral een "ons kent ons" gezelschap is, ach die nemen t risico misschien wel (de klanten dan ook). Dat nieuws gaat niet zo ver, maar als een bioscoop van een grote keten dit overkomt is het heel andere koek.
Momenteel lukt het ze voor zover ik weet nauwelijks om een besmetting naar een specifieke locatie te herleiden, ik zie dat ook niet verbeteren in de toekomst.

De coronapas is zeker niet waterdicht. Die PCR test is een momentopname, dus iemand met een coronapas op zak kan best al besmet zijn geraakt. Al vraagt een onderneming om je coronapas, het is geen garantie op veiligheid.
t_captain schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:53:
Is er nieuws over de geplande aanscherping van de regels?
Je moet bij aankomst in Nederland verplicht in quarantaine. Je vervoersmiddel maakt daarbij niet uit. Voor reizigers per boot of vliegtuig is dit nog te doen, die komen aan op een beperkt aantal plekken waar je ze in een fuik kan vangen om te registeren. Hoe ze dit met reizigers die per auto komen willen doen heb ik geen idee. Praktisch is dat bijna niet uit te voeren, ga bij een auto met Nederlands kenteken maar bewijzen dat die net uit het buitenland terug is komen rijden? Zelfs bij auto's met buitenlandse platen is het lastig. Is die net in Nederland aangekomen of zijn ze al drie weken in het land?

Persoonlijk denk ik dat deze wetgeving volstrekt zinloos is, tegen de tijd dat ze het eindelijk rond hebben zal het bijna al overbodig zijn. Tijdsverspilling is vrees ik het grote talent van De Jonge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:19:
[...]

Hoe ze dit met reizigers die per auto komen willen doen heb ik geen idee. Praktisch is dat bijna niet uit te voeren, ga bij een auto met Nederlands kenteken maar bewijzen dat die net uit het buitenland terug is komen rijden? Zelfs bij auto's met buitenlandse platen is het lastig. Is die net in Nederland aangekomen of zijn ze al drie weken in het land?
Ik vrees de ANPR-camera's die Nederland boven de grotere grensovergangen heeft hangen, die registreren elk passerend voertuig land in en uit :/ Vermoedelijk kan je het op goed geluk omzeilen door voor een kleine grensovergang te kiezen waar die camera's niet hangen. En dan hopen dat je op het stuk tussen de grens en de hoofdweg niet gecontroleerd wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Josefien schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:47:
Ik vrees de ANPR-camera's die Nederland boven de grotere grensovergangen heeft hangen, die registreren elk passerend voertuig land in en uit :/ Vermoedelijk kan je het op goed geluk omzeilen door voor een kleine grensovergang te kiezen waar die camera's niet hangen. En dan hopen dat je op het stuk tussen de grens en de hoofdweg niet gecontroleerd wordt :P
Toch moeten ze dan ook bijhouden wanneer dat kenteken Nederland uit reed. Ben je even wezen tanken in Duitsland of ging je op vakantie? Je zou dan weken zo niet maanden aan data moeten vasthouden om die analyse te maken. Dan heb je ook nog het punt dat je moet acteren op die gegevens. Iedereen preventief een brief sturen? Boa even langs sturen?

De logistiek is en blijft enorm. Daar gaat zoveel middelen in zitten, hoe je het ook wend of keert het is een verspilling. Ik dacht dat de data van ANPR camera's ook niet zo heel lang bewaard mag worden, dus mogelijk zijn ze niet zo heel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:56
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:19:
[...]

De coronapas is zeker niet waterdicht. Die PCR test is een momentopname, dus iemand met een coronapas op zak kan best al besmet zijn geraakt. Al vraagt een onderneming om je coronapas, het is geen garantie op veiligheid.
Zelfs met dubbele vaccinatie van BioNTech/Pfizer kan je nog besmet raken, het virus verspreiden en ziek worden afhankelijk van je onderliggende situatie (BMI/leeftijd/totale gezondheid)

Als iemand straks op welk festival of horecagelegenheid zijn EU-made registratie app kan aantonen dat hij 2x gevaccineerd is, maar toch nog het coronavirus met zich kan meedragen ben je gewoonweg afhankelijk van de sneltest.

Ookal heb je straks vaccinatiebewijs, je komt het vliegtuig nog niet in zonder de sneltest te hebben uitgevoerd ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

Minaaj schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Zelfs met dubbele vaccinatie van BioNTech/Pfizer kan je nog besmet raken, het virus verspreiden en ziek worden afhankelijk van je onderliggende situatie (BMI/leeftijd/totale gezondheid)

Als iemand straks op welk festival of horecagelegenheid zijn EU-made registratie app kan aantonen dat hij 2x gevaccineerd is, maar toch nog het coronavirus met zich kan meedragen ben je gewoonweg afhankelijk van de sneltest.

Ookal heb je straks vaccinatiebewijs, je komt het vliegtuig nog niet in zonder de sneltest te hebben uitgevoerd ben ik bang.
En die sneltesten zijn niet betrouwbaar. De cirkel is rond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 08-10 18:52
Yaksa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Wat is er, met de mooie, warme zomers van tegenwoordig, op tegen om in een van de prachtige natuurgebieden die Nederland rijk is op een camping te gaan zitten? Het stokbrood van de AH smaakt ook prima en een flesje goede wijn hebben ze daar ook wel. De reis er naar toe is kort, scheelt weer CO2. En daarmee steun je ook nog eens de lokale campingeigenaar en het uitgegeven geld blijft lekker in Nederland. Iedereen blij. Toch?
Geen hurk-plee, dan mis je toch de helft van de Franse belevenis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

FreakNL

Well do ya punk?

Iemand een linkje van die corona reizen wetgeving? Ik lees eigenlijk niks nieuws? Die adviezen waren er toch al? Of gaan ze het afdwingen nu? En hoe ga je dan handhaven? Deur dichtlassen?

Ik heb trouwens nu een collega op Aruba zitten. Die zit daar twee maanden. Als je dan toch moet thuiswerken :+

[ Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 24-03-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
FreakNL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:23:
Iemand een linkje van die corona reizen wetgeving? Ik lees eigenlijk niks nieuws? Die adviezen waren er toch al? Of gaan ze het afdwingen nu? En hoe ga je dan handhaven? Deur dichtlassen?

Ik heb trouwens nu een collega op Aruba zitten. Die zit daar twee maanden. Als je dan toch moet thuiswerken :+
Voor zover ik weet gaat het om deze:
https://www.internetconsultatie.nl/quarantaine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

[...]

Nederland lijkt overal, op enkele delen na, heel erg op elkaar. Als ik naar het buitenland ga dan doe ik dat voor de natuur en de cultuur. Sure, ik ga ook graag in Nederland er even tussen uit, maar dat is dan vaak een (lang) weekend. Ook lekker, maar het blijft Nederland. Als je bijvoorbeeld in de Eiffel de natuur in duikt dan is dat al niet meer te vergelijken met wat we in Nederland hebben. Een keer wat anders en dat is ook gewoon lekker en verfrissend.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:54:
Het is een prima regel in half mei. De vaccinaties zullen dan veel verder zijn.

Het is vooral het tegengaan van nieuwe mutaties. Ik vind het erg slim. Je wilt namelijk niet dat er een mutatie binnenkomt waardoor we weer van voor af aan moeten beginnen.

Na half mei kan het ook gefinetuned worden dat corona-vrije landen als NZ vrijgesteld worden.
Heb jij enig idee hoe vaak een virus muteert? Van griep hebben we ook iedere keer weer iets andere varianten. Dat is gewoon hoe een virus werkt aangezien het uitsterft als het zich niet aanpast (lees: muteren). Dat hele verhaal over mutaties is vooralsnog meer bangmakerij dan wat anders.

Ik zie de diverse te komen maatregelen ook niet snel verdwijnen. Zoals eerder gezegd ga je niet allerlei systemen uit de grond stampen en regels instellen om die vervolgens na een paar maanden weer van tafel te vegen. Dan heeft het teveel gekost en is het zonde om ze niet meer te gebruiken. Niet dat ik perse naar 't buitenland wil deze zomer, maar wanneer het buitenland geen optie is zal het binnenland ook ramvol zitten overal. Je ziet nu al dat veel vakantieparken volgeboekt zitten in de zomermaanden. Effectief betekent dat dat wanneer je nu nog even de kat uit de boom kijkt je redelijk genaaid bent wat vakantie betreft als je pech hebt.

Ik moet er ook niet aan denken een zomer in te gaan waarbij je om ieder hondsgezeik jezelf moet laten testen (op eigen kosten) om maar iets te kunnen doen. Een maatschappij waarbij je gevaccineerd moet zijn óf moet betalen om überhaupt ergens naar binnen te mogen is niet een maatschappij waarin ik wil leven. Overigens ben ik niet anti-vaccineren, maar bij de manier waarop het nu gepusht wordt krijg ik redelijk de kriebels. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat blijkt dat de vaccins onvoldoende bescherming en zekerheid bieden voor nu waardoor testen alsnog verplicht wordt, evenals afstand bewaren en een mondkapje dragen.

Als we deze zomer meer beperkingen en maatregelen hebben dan de vorige zomer ondanks de vaccinaties en ondanks dat 'we' veel meer weten van het virus dan durf ik wel te stellen dat dit alles niet meer enkel om Covid19 gaat. Geen idee om wat dan wel overigens. Soms zie je online wel eens reacties voorbij komen van allerlei wilde complottheorieën maar op de websites die dat soort dingen verspreiden kom ik nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 24-03-2021 02:39 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Toch moeten ze dan ook bijhouden wanneer dat kenteken Nederland uit reed. Ben je even wezen tanken in Duitsland of ging je op vakantie? Je zou dan weken zo niet maanden aan data moeten vasthouden om die analyse te maken. Dan heb je ook nog het punt dat je moet acteren op die gegevens. Iedereen preventief een brief sturen? Boa even langs sturen?

De logistiek is en blijft enorm. Daar gaat zoveel middelen in zitten, hoe je het ook wend of keert het is een verspilling. Ik dacht dat de data van ANPR camera's ook niet zo heel lang bewaard mag worden, dus mogelijk zijn ze niet zo heel bruikbaar.
28 dagen voor overheidssystemen, 'oneindig' voor private systemen die deels door de overheid ingezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 02:33:
Heb jij enig idee hoe vaak een virus muteert? Van griep hebben we ook iedere keer weer iets andere varianten. Dat is gewoon hoe een virus werkt aangezien het uitsterft als het zich niet aanpast (lees: muteren). Dat hele verhaal over mutaties is vooralsnog meer bangmakerij dan wat anders.
Aan de griep is ons lichaam in zeker zin gewend en ook die kleine mutaties redden het niet bij 99.99% van de bevolking. Voor covid zijn we nog niet zo ver en is de pool met biologische kneusjes :P nog te groot. Over een paar jaar zijn we er letterlijk aan gewend geraakt(misschien wat eerder door vaccinatie) en slaat covid nog geen deuk in een pak boter, het is enkel de nieuwigheid (en onze drang om de natuur tegen te werken) wat ons nu dwarsboomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 17:21
[...]

Dat je tussen de Nederlanders zit en de natuur bedroevend is. Ja, ik ben de veluwes en dergelijke al afgefietst het afgelopen jaar. Stelt niet zoveel voor.

Volgens die logica hoef je nooit meer weg te gaan, want de AH zit om de hoek en bomen heb je ook in het park. Avontuur!

Ik snap ook nooit dat steun je lokale campingeigenaar. Toen het jaren lang goed ging zag ik hem alleen maar in z'n Tesla naar z'n villa rijden en nu moet ik hem ineens geld gaan geven :+

[ Voor 10% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2021 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
CBR: drastische maatregelen nodig om achterstand rijexamens aan te pakken

Vind het toch wel bijzonder hoe die club zo'n enorme achterstand heeft weten op te lopen.

Kunt duidelijk zien dat dit een overheidsinstelling en geen bedrijf is. Een bedrijf of winkel wringt zich in allerlei bochten om toch nog wat omzet te halen en de klant te bedienen, het CBR gooit de hele tent gewoon een half jaar dicht.

En dat terwijl de theorie-opleiding en het examen bij uitstek iets is dat met een beetje creativiteit en aanpassingsvermogen best doorgang had kunnen vinden. De studie ervoor is sowieso al een thuisstudie, en dat examen had in aangepaste vorm toch ook nog wel afgenomen kunnen worden.

En wederom is de jeugd weer het slachtoffer. Nu nog een vaccinatiepaspoort waarmee ze tevens worden gediscrimineerd en het cirkeltje is weer rond.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

FreakNL

Well do ya punk?

Niks nieuws onder de zon, alleen wordt het nu in een wet gegoten.

Nogmaals, waar en hoe is de handhaving? Volgens mij onmogelijk zonder de deuren dicht te lassen.

Misschien dat het wat mensen afschrikt (wet overtreden ipv advies overtreden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:48

Vrijdag

De Zwarte

alexbl69 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:16:
CBR: drastische maatregelen nodig om achterstand rijexamens aan te pakken

Vind het toch wel bijzonder hoe die club zo'n enorme achterstand heeft weten op te lopen.

Kunt duidelijk zien dat dit een overheidsinstelling en geen bedrijf is. Een bedrijf of winkel wringt zich in allerlei bochten om toch nog wat omzet te halen en de klant te bedienen, het CBR gooit de hele tent gewoon een half jaar dicht.

En dat terwijl de theorie-opleiding en het examen bij uitstek iets is dat met een beetje creativiteit en aanpassingsvermogen best doorgang had kunnen vinden. De studie ervoor is sowieso al een thuisstudie, en dat examen had in aangepaste vorm toch ook nog wel afgenomen kunnen worden.

En wederom is de jeugd weer het slachtoffer. Nu nog een vaccinatiepaspoort waarmee ze tevens worden gediscrimineerd en het cirkeltje is weer rond.
Het CBR is pas sinds ik dacht april vorig jaar een overheidsinstantie ;)

Daarvoor was het gewoon een monopolist :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Vorige zomer 2x geprobeerd in juli en augustus. Bewust gewacht met boeken want in Nederland is het nu eenmaal niet de Ardeche waar het vrijwel altijd mooi weer is tussen mei en september. En jawel hoor, beide weken gewoon klote weer in Nederland. En dan bedoel ik niet dat het geen 30 graden was. Nee, het was de hele week bewolkt en rond de 22 graden. Dat is niet bepaald leuk met 2 kleine kinderen, zeker als er veel faciliteiten niet open zijn.

Dus uiteindelijk 2x naar de Ardeche gereden en van het heerlijke weer genoten. Dat leverde ook echt een vakantie gevoel op. Totaal geen spijt van en nog lekker 2 echte vakanties meegepikt. Net als een grote hoeveelheid andere Nederlanders die op deze campings waren. Wij wisten al lang dat dit de laatste kans op een fatsoenlijke vakantie zou zijn voorlopig :+

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 24-03-2021 07:22 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.