Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Sorcerer8472

Mens sana?

St@m schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:07:
Ik geloof er helemaal niets van dat de ramadan een reden is. Aboutaleb moet gewoon zijn woorden op een weegschaal leggen. Sukkel.
Nu is er weer een stok om een wig te drijven.

Maar goed, we zwalken wel weer verder. Nog even volhouden hoor B)
Ja idd, nu is dit weer koren op de molen van de xenofoben.

In meerdere artikelen zoals door de NOS wordt de oude Rutte-uitspraak er ook weer bij gehaald: "Na negen uur neemt het enorm af in effectiviteit."

Echter dat is nooit onderbouwd met cijfers :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Pfoe dat zijn er wel veel bijgekomen in het ziekenhuis. :'(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:09:
[...]

In meerdere artikelen zoals door de NOS wordt de oude Rutte-uitspraak er ook weer bij gehaald: "Na negen uur neemt het enorm af in effectiviteit."

Het antwoord is door Grapperhaus al gegeven, het scheelt 'iets'.
Dat betekent dat we iets van de effectiviteit kwijtraken, maar dat zou je ook doen als je vasthoudt aan 21.00 uur en je veel meer issues krijgt over de naleving, omdat het nog een stuk lichter is."
Bron
Dus als Rutte "enorm" zegt dan is dat bij Grapperhaus "iets". Die lui kan je toch niet serieus meer nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En kijkt men bij die cijfers alleen naar verplaatsing of ook naar tijdbesteding in nabijheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Wilke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Huh? Dat is al het geval: op witte donderdag, goede vrijdag, en stille zaterdag zijn er traditioneel ook kerkdiensten, in de avond. Die zeker niet voor 21:00 afgelopen zouden zijn normaalgesproken.
Huh welke kerk is open dan? Ben wel benieuwd dan, want hier is zeker geen kerk na 21:00.
Mr.Joker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Dat Aboutaleb er over sprak spreekt over realiteitsbesef. Hij vraagt niet om uitzonderingen te maken voor moslims. Hij voorziet gewoon dat veel mensen toch bij mekaar over de vloer komen tijdens de ramadan.

Ga je het mij vragen? Ik eet bijna elke avond bij m'n moeder in de ramadan, ik denk dat het nu niet anders zou zijn. Die 95 euro neem ik voor lief. Of ik daar nou voor 7 uur op visite ga buiten de ramadan om, zoals nu of tot 10 uur blijf tijdens ramadan, dat maakt voor het virus niet uit.
Maar doe je dat alleen of met de hele familie? ;) Ben trouwens ook vaak zat na 21:00 over straat geweest trouwens, als ik daar alleen al een paar uur ben maakt het uurtje extra ook niets meer uit.
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
[...]

[...]

Bron
Dus als Rutte "enorm" zegt dan is dat bij Grapperhaus "iets". Die lui kan je toch niet serieus meer nemen |:(
En vanochtend de Jonge erbij dat stevige maatregelen nodig zijn _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 23-03-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:15:
Huh welke kerk is open dan? Ben wel benieuwd dan, want hier is zeker geen kerk na 21:00.
Nee, ik neem aan dat die vrijwel allemaal virtueel zijn. Ik bedoelde dus, dat de maatregelen nu ook al impact hebben op die normale "christelijke" vieringen. En daar niet echt over geklaagd wordt, voor zover mij bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
[...]

[...]
Het scheelt waarschijnlijk de helft. Van ongeveer nul.

Dan hebben zowel Rutte ("het scheelt enorm" <-- de helft) als Grapperhaus ("het scheelt iets" <-- van ongeveer nul) gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 23-03-2021 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:58

Yucon

*broem*

[...]

Ga je degenen die een uitspraak van onze premier quoten nu verwijten dat die uitspraak niet door cijfers onderbouwd is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik denk trouwens dat de indruk na vandaag zal zijn dat de ramadan in zijn volste glorie mag worden gevierd.
Voor het overleg noemde minister De Jonge de vooruitzichten op korte termijn zorgelijk en onzeker. Hij noemde de ruimte om regels los te laten buitengewoon beperkt.
Een maand lang grote families die bij elkaar komen in kleine woningen om van het eten te genieten valt eigenlijk niet te rijmen met de uitspraak hierboven van de hoogst verantwoordelijke.

Ik ben heel benieuwd wat voor effect dit gaat hebben op de derde golf, wellicht spreken we straks over een tsunami :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:21:
Ik denk trouwens dat de indruk na vandaag zal zijn dat de ramadan in zijn volste glorie mag worden gevierd.

[...]

Een maand lang grote families die bij elkaar komen in kleine woningen om van het eten te genieten valt eigenlijk niet te rijmen met de uitspraak hierboven van de hoogst verantwoordelijke.

Ik ben heel benieuwd wat voor effect dit gaat hebben op de derde golf, wellicht spreken we straks over een tsunami :X
Zolang het lekker in die gemeenschap rondgaat, succes ermee! Maar ja, we belasten vervolgens mensen als @LZ86 weer lekker. Zo klaar met religie.... |:(

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yucon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Ga je degenen die een uitspraak van onze premier quoten nu verwijten dat die uitspraak niet door cijfers onderbouwd is? :')
Rutte zelf, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

'Fingers crossed', zegt onderwijsminister Arie Slob in de hoop dat basis- en middelbare scholen open kunnen blijven. Vooralsnog kan dat nog, maar het aantal besmettingen loopt ook onder kinderen op. Ondanks dat de cijfers onder kinderen relatief laag zijn, houdt Slob een slag om de arm. ,,Je weet natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren.''

Dat de besmettingscijfers onder kinderen van 0 tot 12 jaar toenemen, komt volgens Slob ook omdat er nu meer getest wordt. Tenzij er wordt gewerkt in groepjes die op anderhalve meter van elkaar zitten, moet bij een positieve uitslag heel de klas minstens vijf dagen in quarantaine. Wie zich niet laat testen, zit 10 dagen thuis.
Arie Slob neemt alvast een voorschot op een 3e sluiting van de basisscholen. ;w

bron: Ad liveblog

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik kom regelmatig buiten na 21 uur als de honden moeten worden uitgelaten. Het zal vast niet overal zo zijn maar in de wijk waar ik woon is het dan buitengewoon rustig. Een stukje verderop is een doorgaande weg en zelfs die is vrijwel leeg. Het is echt een uitzondering als daar nog wat rijd en vaak is het dan nog een service voertuig van het OV ook of een hulpdienst. Ook de bussen die hier rijden zijn leeg, op chauffeur na.

Het zal ongetwijfeld veel schelen van wijk tot wijk en stad tot stad maar het maakt echt wel wat uit voor de reisbewegingen op straat. Of die reisbewegingen dan weer veel besmettingen veroorzaken is natuurlijk wat minder duidelijk, dat is misschien niet het geval.

Als ik naar een vriend op bezoek ga dan is het vaak direct aansluitend op de werkdag zodat je net wat meer hebt dan een uurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Indoubt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
Ik kom regelmatig buiten na 21 uur als de honden moeten worden uitgelaten. Het zal vast niet overal zo zijn maar in de wijk waar ik woon is het dan buitengewoon rustig. Een stukje verderop is een doorgaande weg en zelfs die is vrijwel leeg. Het is echt een uitzondering als daar nog wat rijd en vaak is het dan nog een service voertuig van het OV ook of een hulpdienst. Ook de bussen die hier rijden zijn leeg, op chauffeur na.

Het zal ongetwijfeld veel schelen van wijk tot wijk en stad tot stad maar het maakt echt wel wat uit voor de reisbewegingen op straat. Of die reisbewegingen dan weer veel besmettingen veroorzaken is natuurlijk wat minder duidelijk, dat is misschien niet het geval.

Als ik naar een vriend op bezoek ga dan is het vaak direct aansluitend op de werkdag zodat je net wat meer hebt dan een uurtje.
Dit is ook mijn beleving. Ik hoor ook best vaak dat mensen 'dan maar niet' afspreken of dat uitstellen tot nader order. Ik verwacht niet dat iedereen dat doet, maar elk uit-/afgesteld contact is er één minder en heeft dus per definitie een positief effect of het verlagen van het besmettingsrisico. Wat mij betreft kan het effect van de avondklok dus ook nooit nul zijn. Wellicht niet groot, maar wel iets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ebayzo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Zolang het lekker in die gemeenschap rondgaat, succes ermee! Maar ja, we belasten vervolgens mensen als @LZ86 weer lekker. Zo klaar met geloof.... |:(
Nouja zeg, een grote groep mensen een ziekte toewensen (met mogelijke gevolgen daarvan) omdat ze toevallig in gemeen hebben dat ze gelovig zijn?! Dat vind ik wel heel laag, een niveau wat ik hier niet verwacht had!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:27
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:21:

[...]

De Ramadan en het suikerfeest zijn vorig jaar ook gewoon prima gegaan. Verwacht dit jaar niets anders.

Deze hele heisa komt door een vage opmerking van Aboutaleb die lijkt te impliceren dat wij moslims onhandelbaar tuig zijn. Verschrikkelijk. Verplaaats de avondklok, schaf hem af. Doe wat je wilt, maar kom niet aan met "... ja maar de moslims en Ramadan". Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:26
Farid_A schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:29:
[...]

De Ramadan en het suikerfeest zijn vorig jaar ook gewoon prima gegaan. Verwacht dit jaar niets anders.

Deze hele heisa komt door een vage opmerking van Aboutaleb die lijkt te impliceren dat wij moslims onhandelbaar tuig zijn. Verschrikkelijk. Verplaaats de avondklok, schaf hem af. Doe wat je wilt, maar kom niet aan met "... ja maar de moslims en Ramadan". Nee.
Dit dus. Vorig jaar heeft dit nauwelijks een effect gehad volgens mij, dus het beeld van massaal bij elkaar komende families lijkt mij niet overeen komen met de realiteit. Waarom zou dat dit jaar anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ebayzo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Zolang het lekker in die gemeenschap rondgaat, succes ermee! Maar ja, we belasten vervolgens mensen als @LZ86 weer lekker. Zo klaar met religie.... |:(
We belasten iedereen ermee, de mensen die het krijgen en de maatschappij die de zorg weer mag betalen en mag opdraaien voor de extra maatregelen.

Ik kan het de ramadanners niet eens kwalijk nemen, de communicatie vanuit de overheid is zo bizar slecht dat dit prima uit te leggen is als 'we mogen ramadan vieren dus dan doen we dat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:30:
[...]

We belasten iedereen ermee, de mensen die het krijgen en de maatschappij die de zorg weer mag betalen en mag opdraaien voor de extra maatregelen.

Ik kan het de ramadanners niet eens kwalijk nemen, de communicatie vanuit de overheid is zo bizar slecht dat dit prima uit te leggen is als 'we mogen ramadan vieren dus dan doen we dat'.
Ja, maar zelf nadenken is er niet meer bij natuurlijk. Gebed (ha-ha) zonder einde deze discussie ben ik bang :) Maar goed, dit gaat over elke religie aanhanger welke het nu nodig vind om in grote groepen samen te komen. Los van de Islam. Doe het lekker thuis, daar luistert de heer vast ook wel.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 09:48
In mijn ogen is het volslagen idioot om welke aanpassing van de maatregelen dan ook te beargumenteren met religieuze argumenten. Sla de kerkdienst, suikerfeest, whatever maar even over op het moment dat het niet past. Volgens mij heeft religie al te lang een uitzonderingspositie gehad.
Indoubt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:

Met kleine kinderen is die optie lastiger, die wil je eerst op bed hebben. Als ik al de behoefte heb om te gaan en negen uur lukt niet helemaal dan is het maar zo. Betaal zonder te zeuren de boete, met het geld dat ik het afgelopen jaar niet heb uit kunnen geven :+

[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 23-03-2021 14:38 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Farid_A schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Ik verwachtte ook niets anders, maar door de uitspraken van Aboutaleb denk ik dat men hier toch uit zal afleiden dat de ramadan door kan gaan.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Avondklok tot 22:00. Meh. :| Ik wil straks lekker 'avonds kunnen fietsen om de 10 kilo die ik ben aangekomen afgelopen winter een beetje kwijt te raken. En vanaf begin mei is het inclusief (civiele) schemering al wel tot na 22:00 licht dus 00:00 zou dan veel fijner zijn zeker aangezien de avondklok 'bovenaan de stapel van maatregelen die er als eerste afgaan' ligt.

Verspreidingsrisico bij buitensporten is al zeer gering en bij fietsen in je ééntje zowat 0 zeker vergeleken bij tuincentra e.d. waar je over de hoofden kunt lopen.

Maar goed de politici hebben de macht dus we moeten het als makke schapen ondergaan: het is niet dat we d.m.v. directe democratie even een minister kunnen wegstemmen of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:30:
[...]
Bestempel je ramadanners nou als dom of als kwaadwillend?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
prOnorama2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:35:
Maar goed de politici hebben de macht dus we moeten het als makke schapen ondergaan: het is niet dat we d.m.v. directe democratie even een minister kunnen wegstemmen of zo.
8)7

edit: gezien dit geen slowchat is: een directe democratie zorgt er altijd voor dat mensen op korte termijn hun afwegingen gaan maken. Gelukkig wonen we niet in een directe democratie. En je zin bevat zowel politici als ministers; dat zijn twee dingen. Een politici kan een minister zijn. En politici in de tweede kamer stem je wel gelijk op. Met andere woorden; je hebt wel degelijk heel snel invloed op de ministers.

[ Voor 42% gewijzigd door xzaz op 23-03-2021 14:41 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 15:34
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Dingen zoals de hond uitlaten en voor je werk onderweg zijn, zijn al uitgesloten van de avondklok (dit mag gewoon). Dus al zou de avondklok in de ochtenduren verlengd worden, voor mensen die de hond aan het uitlaten zijn maakt dit geen verschil.

Wat ik mij dan wel afvraag is, wat hierboven al aangaf, waarom gaan mensen met kantoorbanen zoals jullie niet thuiswerken? Ik ken jullie situatie niet, enkele kantoorbanen zijn vrijwel alleen terplekke mogelijk, maar ik zie/hoor zoveel mensen die zeggen "ach, ik kom daar nauwelijks iemand tegen etc.". Oke, prima, maar zet dit eens af tegen thuis 1 of 2 personen mogen ontvangen, terwijl je er op het werk misschien 5 tegenkomt voor een iets kortere tijd. Dit nog los van eventuele extra drukte in het openbaar vervoer wat al die bewegingen van en naar kantoor met zich meebrengen.
En nee, dit is niet bedoeld als een "foei jij gaat naar kantoor", ik wil het alleen even in perspectief zetten.
Oh zo, las ik je reactie niet hoor :)

Mijn vrouw moet gelukkig verplicht thuiswerken, omdat het in haar functie kan, die is dus sinds maart gewoon thuis. (eigenlijk daar voor al i.v.m. zwangerschapsverlof :9 )

Ik werk bij een overheidsinstantie die zich bezig houdt met het uitvoeren van fysieke controles, en ondersteuning aan de hulpdiensten en hoewel ik gelukkig het merendeel van mijn werk thuis kan doen zijn er toch zaken waarvoor ik "naar buiten" moet. Je kunt daarbij denken aan het veiligstellen van een situatie na een calamiteit maar ook om tijdens controles waarnemingen te doen, zaken aan te zeggen, en ondersteuning aan andere partijen bieden om op grond van onze bevoegdheid zaken op te pakken.

Als voorbeeld kun je denken aan het:
  • opleggen van sancties bij overtredingen
  • beoordelen van de bouwkundige situatie na een calamiteit
  • laten uitvoeren van werkzaamheden
  • stilleggen van de bedrijfsvoering
Helaas is het in Nederland zo geregeld dat bepaalde zaken moeten zijn vastgesteld door een toezichthouder met een bepaalde bevoegdheid om geldig te kunnen zijn. Tijdens de eerste lockdown heeft alles behalve spoedeisendheid met het oog op gevaar stilgelegen maar in de loop van de zomer kwamen er signalen dat we daardoor echt zaken gemist hebben. Dus helaas voor een hoop overtreders hebben ook wij van de eerste lockdown geleerd. :+

Alles wat buiten gebeurd, gebeurd overigens (zoveel mogelijk) binnen de coronaregels. Soms is dat echter niet helemaal mogelijk, bijvoorbeeld (totale) groepsgrote vanwege het noodzakelijke aantal partijen en afstand houden, in bijvoorbeeld het bakje van de ladderwagen/hoogwerker van de Brandweer.

Je probeert daar binnen dan ook gewoon te werken, een corona coördinator die er op let dat je niet met je groep van 20 man tegelijk een tabakszaakje binnen stapt. En bijvoorbeeld zo goed en zo kwaad als het kan in het bakje afstand te houden met je mondkapje op.

Ik mag overigens als sinds maart niet meer op kantoor komen, alleen wanneer ik bepaalde zaken uit een voorraadkast nodig heb. Ik ben daar welgeteld denk ik 3x geweest sinds maart vorig jaar. Dus alles wat ik buiten doe begint meestal ook daadwerkelijk buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan hadden we wel iets van 20 ministers versleten de afgelopen 12 maanden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
klaaas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Bestempel je ramadanners nou als dom of als kwaadwillend?
Iedereen interpreteert anders en vaak in zijn eigen voordeel. Dat heeft niets met dom of kwaadwillend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:33:
In mijn ogen is het volslagen idioot om welke aanpassing van de maatregelen dan ook te beargumenteren met religieuze argumenten.
Rutte c.s. zijn slim genoeg om dat niet te noemen. Die noemen zomertijd als reden en dat lijkt me ook verstandig.

Ik snap ook niet waar dat nu vandaan komt? Omdat aboutaleb dat gister geroepen heeft?
Maar het lijkt voor sommigen in het topic wel een reden te zijn om weer eens lekker tegen tegen welke vorm van religie aan te trappen. Zo voorspelbaar hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 09:48
RodeStabilo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Rutte c.s. zijn slim genoeg om dat niet te noemen. Die noemen zomertijd als reden en dat lijkt me ook verstandig.

Ik snap ook niet waar dat nu vandaan komt? Omdat aboutaleb dat gister geroepen heeft?
Maar het lijkt voor sommigen in het topic wel een reden te zijn om weer eens lekker tegen tegen welke vorm van religie aan te trappen. Zo voorspelbaar hier.
Het komt inderdaad door Aboutaleb. En het getrap is meer dan valide. Hele volksstammen houden zich aan de regels en op basis van religie denken allerlei groepen wederom een uitzonderingspositie te hebben. Dat moet maar een afgelopen zijn.

Het argument zomertijd slaat ook nergens op natuurlijk. Alsof je niet binnen kan blijven na negen uur op het moment dat het licht is?

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 23-03-2021 14:44 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
Dit zal ook wel weer koren op de molen zijn van de protestanten die elk weekend waar dan ook staan.
Gaan weer een leuk weekend tegemoet in Amsterdam 8)7

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Iedereen interpreteert anders en vaak in zijn eigen voordeel. Dat heeft niets met dom of kwaadwillend te maken.
Jij doet een nogal generieke uitspraak over 'de ramadanners'. Ik zie niet in waarom het merendeel van die mensen niet gewoon de maatregelen zou opvolgen, net zoals ze dat vorig jaar deden. Er zullen altijd mensen zijn met smoezen, maar ik vind het niet heel netjes om dat een hele groep aan te wrijven.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:42:
En het getrap is meer dan valide. Hele volksstammen houden zich aan de regels en op basis van religie denken allerlei groepen wederom een uitzonderingspositie te hebben. Dat moet maar een afgelopen zijn.
Al heel vaak geroepen de afgelopen maanden, en zelfs vandaag nog een paar keer zelfs. De grondwet geeft die mogelijkheid. Maar dat er in de biblebelt wat orthodoxen er een andere handelswijze op nahouden wil niet zeggen dat in het hele land zo is. Dat generaliserende mag trouwens ook wel eens afgelopen zijn.
Het argument zomertijd slaat ook nergens op natuurlijk. Alsof je niet binnen kan blijven na negen uur op het moment dat het licht is?
Ik verzin het ook niet he. #ditisnietmijnavondklok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
St@m schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:07:
Ik geloof er helemaal niets van dat de ramadan een reden is. Aboutaleb moet gewoon zijn woorden op een weegschaal leggen. Sukkel.
Nu is er weer een stok om een wig te drijven.

Maar goed, we zwalken wel weer verder. Nog even volhouden hoor B)
Eten vanaf 20:45u (tegen het einde van de Ramadan zelfs 21:24u), en daarna racen naar huis. :9 Hoe realistisch is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
klaaas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Jij doet een nogal generieke uitspraak over 'ramadanners'. Ik zie niet in waarom het merendeel van die mensen niet gewoon de maatregelen zou opvolgen, net zoals ze dat vorig jaar deden. Er zullen altijd mensen zijn met smoezen, maar ik vind het niet heel netjes om dat een hele groep aan te wrijven.
Als je denkt dat ik een hele groep iets aanwrijf dan heb je mij verkeerd begrepen, dat zou inderdaad niet netjes zijn. Ik denk wel dat er een beeld zal ontstaan dat ramadan nu gevierd kan en mag worden door de uitspraken en acties van Aboutaleb en de overheid in het algemeen. Dat mensen dat beeld hebben gekregen en hiernaar zullen handelen zal mij totaal niet verbazen, net zomin als dat er ramadanners zijn die zich wel aan de adviezen zullen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jorizzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Dit is ook mijn beleving. Ik hoor ook best vaak dat mensen 'dan maar niet' afspreken of dat uitstellen tot nader order. Ik verwacht niet dat iedereen dat doet, maar elk uit-/afgesteld contact is er één minder en heeft dus per definitie een positief effect of het verlagen van het besmettingsrisico. Wat mij betreft kan het effect van de avondklok dus ook nooit nul zijn. Wellicht niet groot, maar wel iets
Het verschilt denk ik qua leeftijdsgroep. 30+ blijft thuis, onder de 30 (studenten) blijven ook vaker bij elkaar slapen.
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Dan hadden we wel iets van 20 ministers versleten de afgelopen 12 maanden.
Ongeloofwaardig geworden ministers zoals Grapperhaus laten aftreden was wel een goed idee geweest. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich dan ook beter aan de regels hadden gehouden. Is toch niet te verkopen dat een "hoge pief uit Den Haag" wel wegkomt met schenden van de regels?

En @prOnorama2: kijken of je een medische verklaring van je huisarts meekrijgt voor meer beweging ofzo. Of van een therapeut. (zal wel niet).. Of hometrainer. 10 kg is best wel wat, sucks. Wat ook zuigt is dat je zonder beweging (met alleen minder eten) vaak lang niet genoeg af kunt vallen. Als je dan qua werk ook nog eens wordt beperkt qua tijden dan is dat echt kut kan ik me voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 15:34
Aboutaleb reageert op ophef: 'Ramadan is nooit belangrijkste reden geweest voor later ingaan avondklok'
https://www.rijnmond.nl/n...or-later-ingaan-avondklok
In zijn brief verduidelijkt Aboutaleb dat het hem vooral gaat om de zomertijd. "Het handhaven van de avondklok zal problematisch zijn als het nog licht is. In de lente, bij mooi weer en hogere temperaturen, lopen we het risico dat veel mensen buiten zijn. Hierdoor zal de avondklok op grote schaal worden geschonden." Een verklaring die volgens hem ook wordt gedeeld door de Rotterdamse politiechef Fred Westerbeke.

In lijn van die uitspraken ging het Aboutaleb vooral over de ramadan die over enkele weken is. "Dat laatste is gemeld als een feit en nooit als reden om de avondklok aan te passen aan de ramadan. Of dat moslims ten aanzien van de avondklok een uitzondering zouden moeten krijgen. Nimmer gezegd, ook niet bedoeld."
Dat is dan duidelijk, het feit dat het bijna Ramadan was, was dus precies dat: een feit.

Ik snap alleen niet waarom er om 22.00 uur wel gehandhaafd kan worden maar om 21.00 uur niet, omdat mensen nog buiten zijn? Ja dus, de avondklok was toch bedoeld om het grote aantal verkeerbewegingen in te perken.

Misschien dat Rutte dat vanavond eens duidelijk gaat uitleggen wat nu precies de overweging is, hiervoor.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 23-03-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Ongeloofwaardig geworden ministers zoals Grapperhaus laten aftreden was wel een goed idee geweest. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich dan ook beter aan de regels hadden gehouden. Is toch niet te verkopen dat een "hoge pief uit Den Haag" wel wegkomt met schenden van de regels?
Dan stuur je Grapperhaus weg en ga je z'n opvolger 24/7 volgen op zoek naar het volgende ZIE JE WEL ! geval om je boos over te maken en te rechtvaardigen dat je je niet aan de maatregelen hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TIGER1125 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:51:
[...]

https://www.rijnmond.nl/n...or-later-ingaan-avondklok

[...]

Dat is dan duidelijk, het feit dat het bijna Ramadan was, was dus precies dat: een feit.

Ik snap alleen niet waarom er om 22.00 uur wel gehandhaafd kan worden maar om 21.00 uur niet, omdat mensen buiten zijn? Ja dus de avondklok was toch bedoeld om het grote aantal verkeerbewegingen in te perken.
Tja, die geest is nu toch al uit de fles. Hoe hij het ook bedoeld had, het zal nu toch door sommigen gepresenteerd blijven worden dat het door de ramadan kwam. En getuige de vele reacties hier is dat best iets dat blijft plakken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

St@m

@ Your Service

sylvesterrr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Eten vanaf 20:45u (tegen het einde van de Ramadan zelfs 21:24u), en daarna racen naar huis. :9 Hoe realistisch is dit?
Ik begrijp je niet.
Wat is je vraag precies?

Jij bent van mening dat de Ramadan wel de reden is dat de avondklok opgeschoven is?

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 23-03-2021 15:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Hij zal het wellicht niet zo bedoeld hebben, of wel dat zullen we nooit weten. Wel klinkt het mij iets te veel als damage control in de oren om nu vandaag met een brief te komen nadat er bakken met ophef is gekomen gisteren. Het was niet handig om deze context op deze manier te brengen. Hij had beter moeten weten wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Dan stuur je Grapperhaus weg en ga je z'n opvolger 24/7 volgen op zoek naar het volgende ZIE JE WEL ! geval om je boos over te maken en te rechtvaardigen dat je je niet aan de maatregelen hoeft te houden.
Een niet onbelangrijk detail is dat Grapperhaus een van de personen is geweest die koos voor een extreem zwart/witte benadering. Wat je zaait zul je oogsten, hoe begrijpelijk en zuur ik het voor hem als persoon ook wel niet vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Dat kunnen we voor die hele avondklok zeggen. :P

Wanneer zou de effectiviteit van een avondklok toe- of afnemen? Frankrijk liet het aan de departementen over, sommige begonnen om 18.00 en andere later. Resultaat was nogal wisselend en sprak eigenlijk tegen de vroege avondklok. Andere landen die met avondklokken werken laten of lieten soms om 23.00 of 24.00 ingaan. Het kabinet zette in op 20.30 zodat ze destijds wat ruimte hadden, verplaatsen ze het naar 21.00 en dan is de kamer ook blij dat ze wat gewonnen hebben.

Rutte zou hoe dan ook met een eerdere uitspraak geconfronteerd worden, er zal ook vast iemand hem herinneren aan zijn uitspraak dat die avondklok bovenop de stapel lag om af te schaffen. Nu komen ze dan terug op zijn uitspraak over de meest effectieve starttijd.

Dit uurtje later heeft een twee doelen, politie wordt niet zo zwaar belast als het langer licht blijft en voor de burger is het een doekje voor het bloeden omdat de lockdown en avondklok toch gehandhaafd blijven voor nog een maandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:34
Apart, bij het ingaan van de avondklok eind januari was 21 uur heilig. later had geen nut, dan hoefde men het niet eens te proberen. Nu kan het ineens wel omdat het wat later donker word.... Wellicht dat er een kaart getrokken is in de formatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Avondklok tot 22:00. Meh. :| Ik wil straks lekker 'avonds kunnen fietsen om de 10 kilo die ik ben aangekomen afgelopen winter een beetje kwijt te raken. En vanaf begin mei is het inclusief (civiele) schemering al wel tot na 22:00 licht dus 00:00 zou dan veel fijner zijn zeker aangezien de avondklok 'bovenaan de stapel van maatregelen die er als eerste afgaan' ligt.

Verspreidingsrisico bij buitensporten is al zeer gering en bij fietsen in je ééntje zowat 0 zeker vergeleken bij tuincentra e.d. waar je over de hoofden kunt lopen.

Dan ga je toch gewoon lekker fietsen? Extra spannend en een extra stimulans om weer af te vallen!
Ik meen dit bloedserieus. De maatregelen zijn onzin en de avondklok is nog wel het meest idioot, dus negeer alles zoveel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_hjqhQovwgGKT_ZvUV8vUNBn9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KROMVu1S5fzKUfG1eI3k8a8U.png?f=fotoalbum_large

Nog meer getest dan vorige week. Wel apart dat de twee testcases uit de resultaten gehouden worden, terwijl de basisschoolleerlingen alleen al voor meer testen dan die twee locaties bij elkaar zorgen.

PDF week 23 maart

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Yucon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Een niet onbelangrijk detail is dat Grapperhaus een van de personen is geweest die koos voor een extreem zwart/witte benadering. Wat je zaait zul je oogsten, hoe begrijpelijk en zuur ik het voor hem als persoon ook wel niet vond.
Extreem zwart of wit ? Een minuscule fractie van de overtreders die veel verder ging dan Grapperhaus is gestraft en die straf is ook nog eens achteraf met 75% verminderd.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 23-03-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Louwke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:03:
Hij zal het wellicht niet zo bedoeld hebben, of wel dat zullen we nooit weten. Wel klinkt het mij iets te veel als damage control in de oren om nu vandaag met een brief te komen nadat er bakken met ophef is gekomen gisteren. Het was niet handig om deze context op deze manier te brengen. Hij had beter moeten weten wat dat betreft.
Ze moeten sowieso eens kappen met via de media praten. Iedereen loopt maar te blaten, zorgt alleen maar voor verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

stylezzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:06:
Apart, bij het ingaan van de avondklok eind januari was 21 uur heilig. later had geen nut, dan hoefde men het niet eens te proberen. Nu kan het ineens wel omdat het wat later donker word.... Wellicht dat er een kaart getrokken is in de formatie?
Nee, het wordt warmer en lichter. De mensen zullen niet meer binnen zijn te houden. Zet het op 10 uur en de meesten zullen zich er dan alsnog aan houden, want daarna is het weer donker en koud. Het handjevol overtreders kan dan nog steeds worden aangepakt en iedereen vindt het vervolgens wel prima, want ze hoeven toch niet naar buiten.
*knip* dit soort ononderbouwde verdachtmakingen doen we dus niet

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 15:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met een maand geleden bijna het dubbele aantal testen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1e3ygZNJG-iCz8ni0s2iiEFAktY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tk53Ew3ZwUy1Be43V2cuYa6h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTjOi9BfN7Q1YiUMoHycdMZWk3g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LqtiAxBN1xpj4ztOpxYjEuOC.png?f=user_large

100+k leerlingen getest. Wat ik al zei, hoe kan je Bunschoten/Dronten uit de cijfers houden terwijl het daarom iets van 70k testen over meerdere weken gaat. Alleen al het basisonderwijs doet per week veel meer dan dat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
XVI schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Nee, het wordt warmer en lichter. De mensen zullen niet meer binnen zijn te houden. Zet het op 10 uur en de meesten zullen zich er dan alsnog aan houden, want daarna is het weer donker en koud. Het handjevol overtreders kan dan nog steeds worden aangepakt en iedereen vindt het vervolgens wel prima, want ze hoeven toch niet naar buiten.
[mbr]*knip* dit soort ononderbouwde verdachtmakingen doen we dus niet[/]
Volgens mij is het nu al rond half 8 donker, na aankomend weekend dus half 9. Dat kan het niet zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

100+k leerlingen getest. Wat ik al zei, hoe kan je Bunschoten/Dronten uit de cijfers houden terwijl het daarom iets van 70k testen over meerdere weken gaat. Alleen al het basisonderwijs doet per week veel meer dan dat.
Omdat je bij veel testen binnen een heel dorp verhoudingsgewijs veel meer negatieve zal vinden. Het scheelt deze keer dus op landelijk niveau 0,5%. Dat vind ik wel aanzienlijk. Andere weken was het eerder iets van een of twee tienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:12:
Extreem zwart of wit ? Een minuscule fractie van de overtreders die veel verder ging dan Grapperhaus is gestraft en die straf is ook nog eens achteraf met 75% verminderd.
Hij ging er nogal met het gestrekte been in:

(Eerste paar seconden)

Zo deed Grapperhaus wel meer stevige uitspraken over mensen die de coronaregels overtreden en dan gaat hij zelf de mist in. Ook als hij van onbesproken gedrag was gebleven dan was het nog maar de vraag of ze wel zo handig waren, maar toen hij uitgleed werd het een kwestie van boontje komt om zijn loontje. Die stevige uitspraken samen met zijn bijzondere positie maakte het wel heel ongemakkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is het nu al rond half 8 donker, na aankomend weekend dus half 9. Dat kan het niet zijn......
Koningsdag tikken we 21 uur aan als zonsondergang.
De 'verlating' naar 22 uur is vooral gebeurd na aandringen van de burgemeesters, die denken dat het moeilijker te handhaven gaat zijn door allerlei oorzaken. Het is een lastig ding, die avondklok. Het zal neem ik aan iedereen (inclusief de overheid) een worst zijn als iemand alleen gaat fietsen of (hard)lopen in de avond, maar daar is de avondklok natuurlijk niet voor bedoeld, die is bedoeld om contacten te verminderen. Maar dat onderscheid is nogal lastig te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
zacht schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Koningsdag tikken we 21 uur aan als zonsondergang.
De 'verlating' naar 22 uur is vooral gebeurd na aandringen van de burgemeesters, die denken dat het moeilijker te handhaven gaat zijn door allerlei oorzaken. Het is een lastig ding, die avondklok. Het zal neem ik aan iedereen (inclusief de overheid) een worst zijn als iemand alleen gaat fietsen of (hard)lopen in de avond, maar daar is de avondklok natuurlijk niet voor bedoeld, die is bedoeld om contacten te verminderen. Maar dat onderscheid is nogal lastig te handhaven.
Ik verbaas me erover dat er toch nog wekelijk zoveel avondklok boetes worden uitgedeeld. Slechts in het begin van de avondklok heb ik 1 x een controlepost zien staan aan het begin van de straat. (ik woon precies aan een uitvalsweg van tilburg, kortom prijsschieten als je hier gaat staan) Dat uurtje hardlopen/fietsen/wandelen doe ik zelf ook veelvuldig, kan perfect voor 21 uur.... Dan zit ik al in mijn trainingsbroek gedouched en wel op de bank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Omdat je bij veel testen binnen een heel dorp verhoudingsgewijs veel meer negatieve zal vinden. Het scheelt deze keer dus op landelijk niveau 0,5%. Dat vind ik wel aanzienlijk. Andere weken was het eerder iets van een of twee tienden.
Dat heb je toch ook als schot hagel bij schoolklassen? Bij 1 positieve test in een klas heb je zo 4x25=100 vervolgtesten (klasgenootjes, broertjes/zusjes en de ouders).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
[...]

Logisch toch?
Rutte verkocht het destijds zo 8)7
Dat het nu opeens wel om 22:00 kan vanwege de zomertijd is gewoon gezwam. Schaf het dan gewoon helemaal af.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

stylezzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Wacht nou maar even tot het zonnetje weer gaat schijnen.
Als je iemand zo lang mogelijk aan het lijntje wilt houden moet je het touw steeds een heel klein beetje laten vieren.
Maar het maakt niet uit. De jongeren zullen straks hoe dan ook niet meer te houden zijn (en terecht). *knip* dit soort verdachtmakingen zonder enige onderbouwing zijn ongewenst

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Dat heb je toch ook als schot hagel bij schoolklassen? Bij 1 positieve test in een klas heb je zo 4x25=100 vervolgtesten (klasgenootjes, broertjes/zusjes en de ouders).
Ja is ook zo, maar dat is wel veel meer verspreid over het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
stylezzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Ik verbaas me erover dat er toch nog wekelijk zoveel avondklok boetes worden uitgedeeld. Slechts in het begin van de avondklok heb ik 1 x een controlepost zien staan aan het begin van de straat. (ik woon precies aan een uitvalsweg van tilburg, kortom prijsschieten als je hier gaat staan) Dat uurtje hardlopen/fietsen/wandelen doe ik zelf ook veelvuldig, kan perfect voor 21 uur.... Dan zit ik al in mijn trainingsbroek gedouched en wel op de bank. :)
In Amsterdam staan ze met 30 man sterk te controleren bij de Buikslotermeerpont om 9 uur, en ook wat taxichauffeurs gesproken die door een fuik zijn gegaan. Maar na 11 uur geen controles meer gezien, dus dat is makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
Nog meer stats! Nieuwe naleving en draagvlak cijfertjes!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag
Draagvlak avondklok lager maar toch nog op 65%, maximaal aantal personen thuis staat op 38%. Het valt mij nog alles mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Percentage positief gaat de laatste dagen wel flink omhoog. Tot nu toe kon je de paniek om de dag scores nog wegwuiven door op het percentage te wijzen, gaat nu m.i. echt de verkeerde kant op.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Percentage positief gaat de laatste dagen wel flink omhoog. Tot nu toe kon je de paniek om de dag scores nog wegwuiven door op het percentage te wijzen, gaat nu m.i. echt de verkeerde kant op.
Totaal onverwacht ook...

Het %positief is als een slechte reden aangegrepen om het stijgende aantal goed te praten ja. Iets met struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Laguna

Connaisseur

Het onderzoek naar naleving en draagvlak is toch ook weer bijgewerkt, ondanks dat @Señor Sjon deze keer geen uitnodiging heeft gehad.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

De Britse variant is inmiddels goed op weg om alle andere varianten te verdringen, met in week 7 ~61%, week 8 ~75% en week 9 ~82%.

Oftewel deze week (12) kunnen we wel stellen dat vrijwel iedere besmetting de Britse variant betreft. Nu is het een kwestie van damage control en zo snel mogelijk de risicogroepen vaccineren.

[ Voor 21% gewijzigd door Laguna op 23-03-2021 17:17 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
XVI schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Wacht nou maar even tot het zonnetje weer gaat schijnen.
Als je iemand zo lang mogelijk aan het lijntje wilt houden moet je het touw steeds een heel klein beetje laten vieren.
Maar het maakt niet uit. De jongeren zullen straks hoe dan ook niet meer te houden zijn (en terecht). *knip*
Tuurlijk, totale anarchie staat immers om de hoek. Zijn de vaccinaties alweer gestart onderhand? Laten we ons daar vooral op focussen.

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:50:
En @prOnorama2: kijken of je een medische verklaring van je huisarts meekrijgt voor meer beweging ofzo. Of van een therapeut. (zal wel niet).. Of hometrainer. 10 kg is best wel wat, sucks. Wat ook zuigt is dat je zonder beweging (met alleen minder eten) vaak lang niet genoeg af kunt vallen. Als je dan qua werk ook nog eens wordt beperkt qua tijden dan is dat echt kut kan ik me voorstellen.
Dat is misschien een optie maar ik denk dat mijn BMI nog iets aan de lage kant is, iig bedankt voor de tip. :)
XVI schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:07:
[...]

Dan ga je toch gewoon lekker fietsen? Extra spannend en een extra stimulans om weer af te vallen!
Ik meen dit bloedserieus. De maatregelen zijn onzin en de avondklok is nog wel het meest idioot, dus negeer alles zoveel mogelijk.
Haha ja ik ben al niet de snelste in de sprint: dat worden dan dure fietstochtjes maar misschien dat ik wel een keer denk ik 'F*ck it' en € 95 afkoopgeld meeneem.

Wat wel is steekt is dat er vorig jaar maart en later geen avondklok was en je gewoon buiten kon sporten (in kleine groepen). We zijn een jaar verder, er is veel meer bekend over het virus -onder andere over de zeer geringe risico's op overdracht in de buitenlucht- en nu zijn onze grondrechten meer beperkt dan voorheen.

Als mensen om b.v. religieuze redenen bijeen willen komen en dat de facto gedoogd wordt vind ik dat een buitensport bedrijven -wat tegenwoordig wordt aangeraden door een eminent viroloog- zeker ook gedoogd zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laguna schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:40:

Het onderzoek naar naleving en draagvlak is toch ook weer bijgewerkt, ondanks dat @Señor Sjon deze keer geen uitnodiging heeft gehad.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

De Britse variant is inmiddels goed op weg om alle andere varianten te verdringen, met in week 7 ~61%, week 8 ~75% en week 9 ~82%.
Ik ben te negatief, helpt niet mee in de draagvlak. :+

Desondanks:
Top 3 maatregelen hangen ook de makkelijkste boetes aan. Daaronder zakt het vrij vlot. De 71% voor het max aantal personen thuis vind ik moeilijk te geloven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4tORuf105SVvRU8alxe1XioGXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZdDbJt5R9inXc4ZHgH27BoPe.png?f=fotoalbum_large

Draagvlak voor bezoekersregeling en avondklok is erg laag. Rest verbazingwekkend hoog. Maar ja, mondkapje op de kin is al goed toch? Toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnWKcNwClXUciTQWGtPWwMi0rl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jw75JU2Jyl6owa5W0LGuOZP7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Alle maatregelen draagvlak 83% of hoger en ongeveer gelijkblijvend.

Twee uitzonderingen:
* avondklok: 67% -> 65%
* bezoekbeperking: 44% -> 38%

Vooral die laatste steekt mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Desondanks:
Top 3 maatregelen hangen ook de makkelijkste boetes aan. Daaronder zakt het vrij vlot. De 71% voor het max aantal personen thuis vind ik moeilijk te geloven.
[Afbeelding]

Draagvlak voor bezoekersregeling en avondklok is erg laag. Rest verbazingwekkend hoog. Maar ja, mondkapje op de kin is al goed toch? Toch?
[Afbeelding]
Nuance: Naleving van de avondklok kan wel 89% zijn, maar als er dan gewoon bij de ander wordt overnacht voegt die naleving niet zo veel toe.

Zeker in combinatie met de naleving van de bezoekersregeling begint het (theoretische) effect dan toch best gauw af te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door IThom op 23-03-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is ook wel jammer dat de cijfers niet verder uitgesplitst zijn. Ik kan mij voorstellen dat het nogal varieert afhankelijk van leeftijd een woonsituatie. Ik vermoed dat het draagvlak en de naleving een stuk hoger is bij 50+ dan bij 20-30.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Interessant om te zien dat het aandeel 50+ zo groot is terwijl het ik het aandeel onder de 50 juist groter had verwacht (in verhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Desondanks:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vlak bij dit soort onderzoeken ook niet uit dat het draagvlak voor maatregelen voor de buurman ook wat groter is dan als je ze zelf moet ondergaan.

En het omgekeerde geldt voor de naleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
t_captain schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:48:
Alle maatregelen draagvlak 83% of hoger en ongeveer gelijkblijvend.

Twee uitzonderingen:
* avondklok: 67% -> 65%
* bezoekbeperking: 44% -> 38%

Vooral die laatste steekt mensen.
Tja, dat is ook de enige waar je echt last van hebt. De rest is hooguit een beetje lastig op zijn tijd. En als die bezoekbeperking afgeschaft zou worden zou dat draagvlak voor de avondklok ook kelderen. Want dan is het plotseling wel weer zinvol/leuk om 's avonds ergens op bezoek te gaan.

En ik heb het hier niet over individuen, want voor sommige zal het veel lastiger zijn, maar voor het gros van de mensen geldt dit wel zo.
prOnorama2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:42:
[...]
Wat wel is steekt is dat er vorig jaar maart en later geen avondklok was en je gewoon buiten kon sporten (in kleine groepen). We zijn een jaar verder, er is veel meer bekend over het virus -onder andere over de zeer geringe risico's op overdracht in de buitenlucht- en nu zijn onze grondrechten meer beperkt dan voorheen.
Tja, ook daar hebben verschillende groepen het verprutst voor het geheel. De kans op overdracht kan nl. wel klein zijn, maar als je als groep naast elkaar gaat staan/liggen neemt die kans weer erg toe.
Als mensen om b.v. religieuze redenen bijeen willen komen en dat de facto gedoogd wordt vind ik dat een buitensport bedrijven -wat tegenwoordig wordt aangeraden door een eminent viroloog- zeker ook gedoogd zou moeten worden.
Dat wordt niet gedoogd, dat staat in de grondwet dat je dat niet kunt verbieden. Zou dat niet het geval zijn,waren de regels ook daar toegepast.

Maar voor de praktijk snap ik dit ook niet zo hoor. Laat mensen lekker buitensporten zodat ze beweging/contact krijgen. Maar controleer daar dan wel streng op zodat het wel veilig gaat. Daarmee zou je al veel draagvlak winnen en hebben mensen ook veel minder de neiging om bij elkaar op bezoek te gaan (waar de kans op besmetting veel groter is)

En wat mij (als voorstander van de maatregelen) dan wel weer heel erg stoort is dat die avondklok nu plotseling wel naar 22:00 zou kunnen. Bij het invoeren ervan zou de effectiviteit na 21:00 heel hard omlaag gaan. Dus waarom is 22:00 nu wel een optie? Als de effectiviteit dan toch zo hard omlaag gaat, hef hem dan helemaal op, of verander de tijden nog veel ruimer.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:58
Ik vind het wel bijzonder om te zien dat de wildvariant toch bijna helemaal weg is.

In de eerste week van januari was 90% de wildvariant, dat waren bijna 47000 besmettingen. 56 dagen later waren die 47000 besmettingen teruggebracht naar bijna 3200. Dat is dus een gemiddelde R van 0,8 over die periode.

Zo zie je dat de mutaties toch echt wel flink roet in het eten hebben gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ArcticWolf schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Interessant om te zien dat het aandeel 50+ zo groot is terwijl het ik het aandeel onder de 50 juist groter had verwacht (in verhouding).
Het "ok boomer"-effect óf wellicht zijn oudere mensen vaker symptomatisch?

De rioolwatermeting is trouwens nu lager dan deze in september 2020 was. Laagste waarde in tijden. Dus óf het tij keert toch snel, óf die meetmethode is niet bruikbaar.

Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat men AstraZeneca-prikken niet gelijk heeft ingepland vanaf vrijdag vorige week toen men wist dat de EMA een uitspraak zou doen op donderdag. Je kunt altijd weer afbellen... Toch weer een paar waardevolle dagen kwijt (en mogelijk levens).

[ Voor 40% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Trouwens voor de mensen die het over lockdown hebben, kijk naar hoe het op Curaçao gaat:
https://www.nu.nl/coronav...mettingen-op-curacao.html

Men had maandenlang een avondklok en redelijk lichte maatregelen; restaurants open tot 21:00, maximaalaantal mensen aan tafel, avondklok om 22:00.

Nu heeft men een échte lockdown: dus niet de deur uit komen. Maar 2 dagen per week je auto mogen gebruiken voor het doen van boodschappen en zondag een autovrije dag. Restaurants mogen bezorgen maar maar tot 20:00. Het is me niet helemaal duidelijk of je nou wel te voet de straat op mag trouwens. Het strand bezoeken mag in ieder geval niet.

Toeristen zijn welkom maar je kunt in de praktijk dus niet van je hotelkamer af. Moet je maar willen. Zijn er toevallig mensen hier die daar zitten? Ben wel benieuwd hoe dat nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat men AstraZeneca-prikken niet gelijk heeft ingepland vanaf vrijdag vorige week toen men wist dat de EMA een uitspraak zou doen op donderdag. Je kunt altijd weer afbellen... Toch weer een paar waardevolle dagen kwijt (en mogelijk levens).
Dit was vooral voor de tribune leuk geweest. De bottle-neck is voorlopig het aantal vaccins dat binnenkomt. Dus die dagen die gemist zijn hebben ze zo ingehaald. Alleen wederom kost dit draagvlak omdat steeds minder mensen vertrouwen krijgen. Als je laat zien dat je controle hebt, is ook je draagvlak veel makkelijker te behouden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

prOnorama2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Haha ja ik ben al niet de snelste in de sprint: dat worden dan dure fietstochtjes maar misschien dat ik wel een keer denk ik 'F*ck it' en € 95 afkoopgeld meeneem.

Ik ben laatst gewoon na 9en vanaf een vriend naar eigen huis gelopen, enkele 100en meters. Geen gezeur gehad ondanks twee politieauto's die me passeerden.

Als ik zie hoe veel mensen zich niet houden aan regels mbt mondkapjes en hoe weinig handhaving daar op is dan kan ik de avondklok niet anders zien dan symboolpolitiek. De argumentatie ervoor vind ik ook uiterst gebrekkig. Mensen die binnen bijeenkomen in groepen is het probleem, niet het je kunnen verplaatsen na een bepaald tijdstip.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

TNW schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Ik ben laatst gewoon na 9en vanaf een vriend naar eigen huis gelopen, enkele 100en meters. Geen gezeur gehad ondanks twee politieauto's die me passeerden.

Als ik zie hoe veel mensen zich niet houden aan regels mbt mondkapjes en hoe weinig handhaving daar op is dan kan ik de avondklok niet anders zien dan symboolpolitiek. De argumentatie ervoor vind ik ook uiterst gebrekkig. Mensen die binnen bijeenkomen in groepen is het probleem, niet het je kunnen verplaatsen na een bepaald tijdstip.
Afgelopen weekend ben ik om 2:30 's nachts naar huis gefietst vanaf een maat van mij (zo'n 4 km fietsen). Lekker rustig, er was geen kip op de weg, ook geen politie :+
Ik kon ook blijven slapen, dan was netto net zo 'gevaarlijk' geweest. Verder blijft het een wassen neus IMO.
Wij wonen langs een fietsroute het dorp uit, op vrijdag- en zaterdagavond tussen 20:30/21:00 zie je groepjes met jongeren het dorp uit fietsen, richting hun (zuip)keet/schuur, die gaan 's nachts ook weer allemaal naar huis (wss trekken ze door tot 's ochtends). Heb nog niet gehoord dat er iemand gepakt is (de eerste week een paar, maar dat was het).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Opmerkelijk dat het draagvlak over die max bezoekersregeling zoveel lager is dan de avondklok. Voor mijzelf is die avondklok veel zwaarder dan die max bezoekers, ik ontvang nu helemaal niemand doordeweeks. En als je bijvoorbeeld 2 mensen ontvangt in plaats van 1 is het ook niet dat iemand dat merkt, terwijl een half uur door de stad fietsen na 21:00 toch een redelijk risico met zich mee brengt om gepakt te worden

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:42:
Opmerkelijk dat het draagvlak over die max bezoekersregeling zoveel lager is dan de avondklok. Voor mijzelf is die avondklok veel zwaarder dan die max bezoekers, ik ontvang nu helemaal niemand doordeweeks. En als je bijvoorbeeld 2 mensen ontvangt in plaats van 1 is het ook niet dat iemand dat merkt, terwijl een half uur door de stad fietsen na 21:00 toch een redelijk risico met zich mee brengt om gepakt te worden
Bezoekregeling is ook overdag. Dat heeft voor elk stel gevolgen als je op bezoek wil bij bijvoorbeeld een bevriend stel, kinderen, noem maar op. Daarnaast natuurlijk de bekende je zoon mag wel bij jou komen, maar je mag niet met 2 bij je zoon op de koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
In de avond thuis blijven is niet eens zo'n groot probleem hier. Door de week spreken we niet tot nauwelijks af.
In het weekend kun je makkelijk overdag ook afspreken en rekening houden dat je op tijd naar huis gaat.
Die 1 bezoeker is lastiger. Even een voorbeeld. Mijn vriendin haar vader mogen wij niet samen bezoeken. Wel mag hij bij ons komen. Maar ons huis is vele malen kleiner en lastiger afstand te houden. Ander voorbeeld vorig weekend zijn we gescheiden op pad gegaan. 1 verjaardag en een bezoek van haar bij een vriendin. Dit zijn 2 potentiële besmetting punten. Waren we samen gegaan naar de verjaardag was de kans kleiner geweest in mijn optiek.

Zo kom je dan al snel dat het draagvlak voor de avondklok hoger is dan de bezoek regeling van 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Bezoekregeling is ook overdag. Dat heeft voor elk stel gevolgen als je op bezoek wil bij bijvoorbeeld een bevriend stel, kinderen, noem maar op. Daarnaast natuurlijk de bekende je zoon mag wel bij jou komen, maar je mag niet met 2 bij je zoon op de koffie ;)
Ik heb hierbij het gevoel dat men antwoord op de vraag "wat vind ik in theorie van de maatregel". En dat bij de bezoekregeling de eerste emotie "belachelijk!" is en bij de avondklok "ach, ik heb er niet zo'n last van".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

Sagat

Is pappa x2!

Als ik het goed heb, is bezoekersregeling ook een advies, en ja ook ik zie de logica niet in van mijn ouders niet samen laten komen....dus wij hebben gekozen voor samen of niet, en met de verhoogde infecties op scholen is het nu even die laatste.

De avondklok is in principe bedoeld om juist de zuipketen aan te pakken, maar schijnbaar is dat of moeilijk, of toch niet de moeite waard om het te handhaven (wellicht omdat die kinderen/jong volwassenen bij besmetting maar toch maar beperkt in het ziekenhuis eindigen?) ....
maar het secundaire effect dat alle 'brave borsten' dan toch minder doen, is dan het enige houdbare van die maatregel.....moeilijk om in te schatten hoe groot dat effect is. Maar als je van die aanname uitgaat, dan is dat kleine beetje versoepelen van dat ene uurtje ook wel weer logisch vind ik.
Met dat ene uurtje zal die groep niet heel veel extra gaan doen?

En de aanname dat je daarmee het begin van het einde van de avondklok inluidt tjsa, die leidt me ook wel aannemelijk. En dan is het idd met beperkt gezichtsverlies.......het zou niet zo mogen zijn maar denkt dat het absoluut meespeelt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 19:42
Wat je zegt gaat over naleving (wat doen we), terwijl je verbaast bent over draagvlak (wat denken we dat redelijk is). Ik snap best dat veel mensen vinden dat met twee mensen uit één huishouden langskomen best moet kunnen (dus geen draagvlak voor bezoekersregeling), maar het heel goed begrijpen dat door de avondklok huisfeestjes worden tegengegaan, er zelf niet zo veel last van hebben en de maatregel daarom steunen.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Louwke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:47:
Zo kom je dan al snel dat het draagvlak voor de avondklok hoger is dan de bezoek regeling van 1 persoon.
Het scheelt denk ik ook heel erg hoe je gezinssamenstelling is. Als je een vrouw en kinderen thuis hebt en overdag gewoon op je werk bent zal de avondklok waarschijnlijk gemiddeld minder vervelend zijn dan als je een alleenstaande bent die de hele dag thuiswerkt. Terwijl dat voor de 1 persoonsregel juist andersom is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 23-03-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
-tom-562 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Wat verwacht je dan, moeten ze de bloemen/groenten o.i.d. vanuit thuis gaan plukken 8)7
Had er even bij moeten zeggen dat het bloemen waren. Groenten, levensmiddelen hoor je me niet over maar waar het mij om gaat is dat men de niet-essentiele middenstander / kleine ondernemer gigantisch de duimschroeven heeft aangedraaid. De grotere niet-essentiele bedrijven draaien gewoon door alsof er geen corona bestaat. Dat gezet tegenover alle vrijheidsbeperkende maatregelen vind ik het behoorlijk scheef en betwijfel ik of het virus ook maar iets wordt tegengehouden. Als ik zie dat de bedrijventerreinen gewoon weer als vanouds bevolkt zijn en mijn semi-vinex straat ook uitgestorven is dan zet ik vraagtekens bij een avondklok. Vanmiddag even een boswandeling gemaakt maar onderweg daar naartoe was het in en om de stad gewoon druk. Dit is alleen nog een lockdown in naam met wat symboolpolitiek.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
*knip* het is hier geen hk

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

stylezzz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Tuurlijk, totale anarchie staat immers om de hoek. Zijn de vaccinaties alweer gestart onderhand? Laten we ons daar vooral op focussen.
We focussen ons al vanaf januari op die vaccins. Schiet nog niet echt op hè.
Voorspelling: in juni is nog maar de helft gevaccineerd in plaats van iedereen omdat er weer:
- leveringsproblemen,
- logistieke problemen,
- ophef over bijwerkingen,
- nieuwe varianten zijn,
- er slechte effectiviteit in het algemeen is
- of natuurlijk omdat de jongeren er niet voor te paaien zijn

*knip* extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Dit was vooral voor de tribune leuk geweest. De bottle-neck is voorlopig het aantal vaccins dat binnenkomt. Dus die dagen die gemist zijn hebben ze zo ingehaald. Alleen wederom kost dit draagvlak omdat steeds minder mensen vertrouwen krijgen. Als je laat zien dat je controle hebt, is ook je draagvlak veel makkelijker te behouden.
Die circa 7 gemiste dagen zijn wel dagen dat extra mensen voor een verhoging in het aantal cases hebben kunnen zorgen, wat weer meer tijd kost om te bestrijden. Hoewel het volgens mij als je het naast Pfizer zet geen ontzettend grote ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Die circa 7 gemiste dagen zijn wel dagen dat extra mensen voor een verhoging in het aantal cases hebben kunnen zorgen, wat weer meer tijd kost om te bestrijden. Hoewel het volgens mij als je het naast Pfizer zet geen ontzettend grote ramp is.
Vandaar dat ik er ook bij zette dat ik puur naar statistiek kijk, en dan is de impact heel klein. Maar naar mijn idee blijft het zonde, zowel voor de vaccinaties zelf als het beeld dat je laat zien en het bijbehorende draagvlak.

Dit zijn zulke simpele dingen om te laten zien dat je dingen onder controle hebt, maar iedere keer wordt er helemaal niets mee gedaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het verschuiven van de aanvangstijd van de avondklok leidt in elk geval weer tot een hoop beroering. Bekende internet rekenaar Marino van Zelst twijfelt of de avondklok ooit een grote bijdrage heeft gedaan.

Hij linkt ook door naar een oudere series tweet van Henk-Jan Westeneng. Westeneng beargumenteerde al half februari dat de avondklok weinig zou uithalen en dat de claim van het RIVM over de fenomenale reductie in de R niet correct was.
XVI schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:16:
We focussen ons al vanaf januari op die vaccins. Schiet nog niet echt op hè.
Voorspelling: in juni is nog maar de helft gevaccineerd in plaats van iedereen omdat er weer:
- leveringsproblemen,
- logistieke problemen,
- ophef over bijwerkingen,
- nieuwe varianten zijn,
- er slechte effectiviteit in het algemeen is
- of natuurlijk omdat de jongeren er niet voor te paaien zijn
De ophef rondom AstraZeneca neemt weer een nieuwe wending. Nu zou hun studie over de effectiviteit gedaan zijn op basis van oudere data en mogelijk niet correct zijn. Nog even en je kan dat vaccin niet aan de straatstenen kwijtraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij heb ik hier ol het forum ook wel eens zo’n bewerinv gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:41:

De ophef rondom AstraZeneca neemt weer een nieuwe wending. Nu zou hun studie over de effectiviteit gedaan zijn op basis van oudere data en mogelijk niet correct zijn. Nog even en je kan dat vaccin niet aan de straatstenen kwijtraken.
Klopt, en terwijl wij maar discussiëren over net niet maatregeltjes, vaccinatie strategieën en bijwerkingen doet de UK straks gewoon de kroegen weer open. (En Israël en zo nog wat voorlopers op vaccinatie gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32

Vuvuzela

My spire is forming

blissard schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:45:
[...]
Klopt, en terwijl wij maar discussiëren over net niet maatregeltjes, vaccinatie strategieën en bijwerkingen doet de UK straks gewoon de kroegen weer open. (En Israël en zo nog wat voorlopers op vaccinatie gebied)
*knip* constructiever graag

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 23-03-2021 18:20 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Slasher schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Arie Slob neemt alvast een voorschot op een 3e sluiting van de basisscholen. ;w

bron: Ad liveblog
Dit zouden ik en vele ouders met mij echt heel slecht trekken. Het lukt allemaal wel hoor, dat thuisonderwijs, maar kinderen zijn geen speelbal. Oftewel ga je open, of je blijft gewoon dicht. Niet de hele tijd switchen.

Die avondklok naar 22:00 is ook zoiets. Ik vind het een draak van een maatregel, maar nu opeens, terwijl de cijfers er slecht uitzien, de avondklok versoepelen? :+

Al met al zijn ze weer lekker bezig daar...

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Ook los van het gepruts aan onze kant... VK en VS pakken het achter houden van vaccins wat beter aan dan de EU. :X

@Vuvuzela 2,1 miljoen prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Ook los van het gepruts aan onze kant... VK en VS pakken het achter houden van vaccins wat beter aan dan de EU. :X

@Vuvuzela 2,1 miljoen prijken.
"Covid nationalism"

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:41:
En het enige wat je kan doen is erbij staan en ernaar kijken. Invloed heb je er niet op.

Ik zou bijna zeggen: Geef dat AZ vaccin weg aan iedereen die het wil hebben, en gooi de tent maar open.

Of men is verstandig, blijft binnen em houdt zichzelf aan de maatregelen tot ze gevaccineerd zijn, of de onverstandige mensen doen dat niet en dat probleem lost uiteindelijk zichzelf op...

We schreeuwen toch met zijn allen zo hard dat het land open moet? Misschien is het tijd om op die bluf in te gaan. Maar dan ook niet de overheid aankijken als het levens kost, want die overheid geeft je alleen wat je dan zelf wil.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:20:
[...]

En het enige wat je kan doen is erbij staan en ernaar kijken. Invloed heb je er niet op.

Ik zou bijna zeggen: Geef dat AZ vaccin weg aan iedereen die het wil hebben, en gooi de tent maar open.

Of men is verstandig, blijft binnen em houdt zichzelf aan de maatregelen tot ze gevaccineerd zijn, of de onverstandige mensen doen dat niet en dat probleem lost uiteindelijk zichzelf op...

We schreeuwen toch met zijn allen zo hard dat het land open moet? Misschien is het tijd om op die bluf in te gaan. Maar dan ook niet de overheid aankijken als het levens kost, want die overheid geeft je alleen wat je dan zelf wil.
Goed idee! Als dertiger ben ik toch veilig, mijn ouders zijn fit en mijn oma is al gevaccineerd. Dat anderen uiteindelijk mogelijk het loodje leggen heb ik toch geen last van. /s
Pagina: 1 ... 27 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.