Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Maar ze dragen er toch zelf ook al één? Ik vind dat zo'n kromme redenatie (heb er menig discussie met mijn moeder over die ook die lijn volgt). Leuk dat je het zo fijn vindt, maar waarom dwing je dat dan bij mij af? Ik vind het helemaal niks. Laat mij dan ook fijn mijn leven leiden.
Omdat een mondkapje vooral werkt voor de ander. Je eigen mondkapje weinig voor wat jij opvangt, het vangt vooral af wat jij verspreidt. Dus om te voorkomen dat ik besmet raak, werkt het het beste als jij een mondkapje op hebt.
[...]
Ging mij meer om de zinsnede 'een hoop mensen nog leefden'. Dat vond ik wat overdreven dramatisch, net alsof we 5% van de bevolking kwijt zijn geraakt.
Heb je helemaal gelijk in, maar topics hier zijn nu eenmaal snel dramatisch (beide kanten op) :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Naar mijn idee is de ramadan eigenlijk ondergeschikt aan het echte probleem:De angst van Aboutaleb dat de openbare orde niet te handhaven is.

En daarmee beledigt hij toch wel heel veel mensen.
Stel hij zou dat vinden, wie zou hij daar mee moeten beledigen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Naar mijn idee is de ramadan eigenlijk ondergeschikt aan het echte probleem:De angst van Aboutaleb dat de openbare orde niet te handhaven is.

Of is hij gewoon realistisch? Ik heb liever een burgemeester die vooraf zegt dat hij niet voldoende kan handhaven dan eentje die achteraf zegt dat ie het niet aan had kunnen zien komen

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Stel hij zou dat vinden,
Stel? Je twijfelt nog?
Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam vreest dat moslims zich niet aan de avondklok kunnen houden tijdens de ramadan.
AD Liveblog
wie zou hij daar mee moeten beledigen dan ?
De moslims die worden afgeschilderd als een groep die de wet aan hun laars lappen in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
[...]

https://www.telegraaf.nl/nieuws/192572/ramadan-rellen
Dat het onrustig is tijdens ramadan is niet nieuws en gewoon waar. Niks beledigends aan.
Alleen of dat uurtje minder avondklok daar iets aan gaat veranderen betwijfel ik.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Of is hij gewoon realistisch? Ik heb liever een burgemeester die vooraf zegt dat hij niet voldoende kan handhaven dan eentje die achteraf zegt dat ie het niet aan had kunnen zien komen
Vorig jaar ging het toch ook prima?
Premier Mark Rutte roept moslims op om zich ook tijdens de vastenmaand ramadan, die volgende week begint, te houden aan de coronamaatregelen. Hij vraagt de gelovigen om de gezamenlijke maaltijd na zonsondergang, de iftar, zo veel mogelijk thuis te gebruiken. Dat zei Rutte tijdens zijn wekelijkse persconferentie.

De ramadan begint voor de meeste moslims komende donderdag, op 23 april. Het is voor moslims gebruikelijk om elkaar na zonsondergang op te zoeken en samen de maaltijd, de iftar, te gebruiken.

"Ik vraag alle moslims in Nederland ook dit moment van de dag thuis met het gezin, door te brengen. Dat is van groot belang. Hoe moeilijk het ook is, houd je ook tijdens ramadan aan de voorschriften. We moeten dit echt samen doen."
https://www.rtlnieuws.nl/...virus-mark-rutte-covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:48:
[...]

heeft deze burgemeester er geen vertrouwen in dat de landelijke overheid haar taken naar behoren zal uitvoeren? Beetje vervelende manier van discussiëren al die vragen, vind je ook niet?
Waarom zou hij er geen vertrouwen in hebben? Omdat hij als voorzitter van een veiligheidsregio een potentieel probleem signaleert? Net zoals zijn collega's dat ook doen?

En vragen? Tja, jij hebt een mening die naar mijn idee eerder tot meer ongelijkheid dan tot minder. En tot minder transparantie in plaats van meer. Dus ja, daar heb ik wel wat vragen bij.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Maar ze dragen er toch zelf ook al één? Ik vind dat zo'n kromme redenatie (heb er menig discussie met mijn moeder over die ook die lijn volgt). Leuk dat je het zo fijn vindt, maar waarom dwing je dat dan bij mij af? Ik vind het helemaal niks. Laat mij dan ook fijn mijn leven leiden.

[...]

Ging mij meer om de zinsnede 'een hoop mensen nog leefden'. Dat vond ik wat overdreven dramatisch, net alsof we 5% van de bevolking kwijt zijn geraakt.
Ja, precies.

Volgens het CBS was het geboortesaldo ongeveer -0.5k (een cijfer dat overigens al jaren heel laag is, de natuurlijke ontwikeling van de bevolking is min of meer vlak).

De corona-sterfte heeft geen noemenswaardige deuk geslagen in ons inwonertal.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Het is meer een onderliggend probleem wat nu confronterend helder wordt. Wij als brave blanke mannen die in elke discussie als bevoorrechte groep het zwijgen opgelegd wordt en zich al een jaar laten piepelen met alle mogelijke maatregelen zien nu weer dat de overheid wel zwicht voor een (al dan niet ongewenste) groep die blijkbaar meer naar de eigen tradities dan naar de regels leeft en waarvoor de politiek dan ineens wel buigt.

Dat maakt jaloers, racistisch etc. Iedereen is tegen de avondklok, maar nu moet hij nog wel even een maandje blijven! We zullen ze leren, wij niet, dan zij ook niet!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik kan zo nergens een video vinden van die uitspraken.
En verschillenden nieuwsbronnen lijken het anders te verwoorden.

De ene suggereert dat hij zou hebben gezegd dat moslims het niet zouden kunnen.
De andere suggereert dat hij zou hebben gezegd dat het voor moslims ingewikkeld zou zijn.

Daar alleen al zit in mijn optiek een wereld van verschil in.

Ik zie ook niet dat hij zou stellen dat hij het niet zou laten handhaven of daar totaal geen prioriteit aan zou geven door bijvb tijdelijk geen avondklok te gaan handhaven in rotjeknor.

Dus ja ik twijfel.
De moslims die worden afgeschilderd als een groep die de wet aan hun laars lappen in deze.
Als men dat graag wil kan men zich ongetwijfeld beledigd voelen, dat is niet zo moeilijk.
Maar als ik uitga van de uitspraak dat het ingewikkeld is, dan kan ik me voorstellen dat het inderdaad lastig is in die zin, het is een heel verleidelijk excuus om toch dingen te gaan doen die niet verstandig zijn, zeker omdat er ook enige groepsdruk zou kunnen zijn vanuit familie etc. Dan doen een hoop mensen nog wel eens de allergekste dingen.
Als hij werkelijk zou hebben gezegd dat ze het niet zouden kunnen dan vind ik het een ander verhaal. Maar het zit hem dus in de details, waarbij wat ik zo kort bij elkaar heb gesprokkeld aan bronnen elkaar tegen spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tja, vorig jaar hield iedereen zich ook veel beter aan de gestelde regels. Je kunt dat dus niet echt met elkaar vergelijken. Zou dat nl. wel het geval zijn, waren de cijfers al veel lager en hadden we heel deze discussie niet omdat er geen avondklok was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Ik zou het ook niet willen betrekken op z'n eigen taken, maar meer in het algemeen als herinnering aan deze groep dat er toch verwacht kan worden dat het ook dit jaar anders is als anders. Eigenlijk zoals volgens mij ook voor de kerst gecommuniceerd is, we hopen dat het tegen die tijd beter is, maar hou er toch rekening mee dat het niet de bedoeling is dat het is zoals je gewend bent.

En eigenlijk zoals ook in elke persconferentie zit dat iedereen van alles hoopt, maar dat als de hoop niet uitkomt, men toch verwacht wordt zich aan de regels te houden.

Dan ben je ook van die suggestie af die sommigen er in zien, dat er dan maar versoepelt zou moeten worden omdat .., of dat men zich zelf geen restricties zou hoeven opleggen want ze zouden niet anders kunnen dan overtreden vanwege geloofsredenen.

Aan de andere kant lijkt dat nu als nog door de publieke opinie wel gedaan te worden, maar goed hoeveel invloed beide zouden hebben gehad, heb niet het idee dat Aboutaleb over geloofszaken zo'n ontzettend overwicht heeft in het land.
We hebben het over een soundbite van een halve minuut. Ik zou niet graag afgerekend worden op iets wat ik een halve minuut gezegd heb, zonder dat daarbij gekeken wordt naar de rest van mijn uitspraken en handelen. Ik zeg niet dat jij dat in dit geval doet, maar onze omgang met moslims, ramadan en corona is toch breder dan deze halve minuut? Dus ja: hij had het er bij kunnen zeggen om onduidelijkheid te voorkomen, maar om hem nou te verwijten dat hij het er niet bij zei, gaat me wat ver.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Stel hij zou dat vinden, wie zou hij daar mee moeten beledigen dan ?
mensen die zich braaf aan de regels houden onder andere, en moslims die zich netjes gedragen en hun gebruiken wel aan willen passen aan de geldende maatregelen.

als de boodschap is : dit is niet te handhaven zit daar ook een boodschap in ' deze groep gaat niet luisteren' , op grond daarvan versoepelen komt -wellicht onbedoeld- over als een 'beloning' voor verwachte overtredingen.

Opvallend dat sommigen die eerst voor alles en iedereen de harde lijn voorstonden (pandemie!) dat nu niet meer doen en mensen die daar kritiek op hebben richting PVV hoek duwen. Bah.

Van mij mag die klok vandaag eraf en iedereen -op veilige wijze- zijn feestje vieren, wat dat dan ook voor aard of achtergrond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Ik kan zo nergens een video vinden van die uitspraken.
Die is hier te vinden.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:14:
[...]
We hebben het over een soundbite van een halve minuut. Ik zou niet graag afgerekend worden op iets wat ik een halve minuut gezegd heb, zonder dat daarbij gekeken wordt naar de rest van mijn uitspraken en handelen.
Dat ben ik met je eens, ik kan die soundbite zelf trouwens niet vinden, alleen maar artikelen met andere bewoordingen en geen letterlijke quote. Mijn suggesties was meer dat het wellicht handig was geweest om het wel te doen, ondanks dat er dan ook de kans bestaat dat media en anderen dat deel volstrekt zouden negeren.
Ik zeg niet dat jij dat in dit geval doet, maar onze omgang met moslims, ramadan en corona is toch breder dan deze halve minuut? Dus ja: hij had het er bij kunnen zeggen om onduidelijkheid te voorkomen, maar om hem nou te verwijten dat hij het er niet bij zei, gaat me wat ver.
Ik verwijt het hem zelf ook niet, maar ik zou het me wel kunnen voorstellen dat anderen dat doen.
Al is verwijten misschien ook dan nog een te sterk woord, maar ik kom zo eventjes niet op een alternatief.
Misschien iets van "hadden het verstandig gevonden dat" of "zijn teleurgesteld dat".

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 23-03-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ankona schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Het is meer een onderliggend probleem wat nu confronterend helder wordt. Wij als brave blanke mannen die in elke discussie als bevoorrechte groep het zwijgen opgelegd wordt en zich al een jaar laten piepelen met alle mogelijke maatregelen zien nu weer dat de overheid wel zwicht voor een (al dan niet ongewenste) groep die blijkbaar meer naar de eigen tradities dan naar de regels leeft en waarvoor de politiek dan ineens wel buigt.
Wacht even, hier ga je wel heel hard uit de bocht. Ten eerste zijn wij helemaal niet de brave blanke mannen want voorlopig houden wij ons net zo min aan de regels als ieder ander (of als je het liever positief hoort, we houden ons net zo goed aan de regels als ieder ander).

Daarnaast is dit puur een burgemeester die zijn zorgen uit en niet een regering die een keuze maakt puur daarop gebaseerd. Ik schat dat de avondklok vooral naar 22:00 gaat doordat de klok verzet wordt en het weer beter wordt. En dan kun je de regels strikt houden en weten dat niemand (ook die blanke mannen van jou) zich niet aan de regels houdt, of je past de regel aan zodat het weer praktisch wordt (22:00 is een mooie tijd om 's avonds nog even te wandelen/buiten te zitten)
Dat maakt jaloers, racistisch etc. Iedereen is tegen de avondklok, maar nu moet hij nog wel even een maandje blijven! We zullen ze leren, wij niet, dan zij ook niet!
Dit doen we toch al de hele tijd. Dit heeft helemaal niets met dit specifieke punt te maken. Heel veel mensen zitten al in de mode dat alle anderen het fout doen en zij het veel beter weten. Alleen omdat er nu toevallig wat moslims in de discussie zitten maken we het racisistisch en halen we er de 'blanke mannen' bij.....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Tja, vorig jaar hield iedereen zich ook veel beter aan de gestelde regels. Je kunt dat dus niet echt met elkaar vergelijken. Zou dat nl. wel het geval zijn, waren de cijfers al veel lager en hadden we heel deze discussie niet omdat er geen avondklok was.
Toch roept Marcouch (burgemeester Arnhem) dit jaar bijna hetzelfde.
Moslims mogen tijdens hun vastenperiode pas eten ná zonsondergang. Vaak komen ze ‘s avonds in groepen samen voor een maaltijd en het avondgebed. ,,Het is gebruikelijk en gezellig om die momenten met vrienden of familie door te brengen”, weet Arnhems burgemeester Marcouch, zelf belijdend moslim. ,,Mensen gaan dan na het eten vaak ook nog ‘s avonds buiten hangen. Dat is in coronatijd natuurlijk niet de bedoeling.”
De zorgen over de ramadan zijn een van de redenen waarom de Nederlandse burgemeesters, verenigd in het Veiligheidsberaad, pleiten voor het verzetten van de avondklok van 21.00 naar 22.00 uur. Volgens Marcouch zou dat moslims de ruimte bieden het avondgebed vóór de avondklok bij te wonen in de moskee. Al roept de voorzitter van Veiligheidsregio Gelderland-Midden zijn geloofsgenoten op de vastenperiode vooral thuis door te brengen.
,De ramadan maakt je niet immuun voor het virus. Blijf dus thuis. Eet en bid in kleine kring. De islamitische vastenperiode staat in het teken van ‘het goede doen’. Dat is veel meer dan niet eten tussen zonsopkomst en zonsondergang. Het betekent ook rekening houden met anderen. Of in het geval van corona: je aan de regels houden en zorgen dat je je naasten niet besmet. Wie één mens redt, redt de hele mensheid.”
https://www.ad.nl/arnhem/...muun-voor-virus~aaec2003/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:14:
als de boodschap is : dit is niet te handhaven zit daar ook een boodschap in ' deze groep gaat niet luisteren' , op grond daarvan versoepelen komt -wellicht onbedoeld- over als een 'beloning' voor verwachte overtredingen.
Bij gebrek aan het vinden van een directe quote in beeld en/of geluid twijfel ik er aan of dat inderdaad de boodschap was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:14:
[...]
Opvallend dat sommigen die eerst voor alles en iedereen de harde lijn voorstonden (pandemie!) dat nu niet meer doen en mensen die daar kritiek op hebben richting PVV hoek duwen. Bah.
Ik heb hier niemand horen zeggen dat het versoepelen van de avondklok vanwege de ramadan een goed idee was. En dit heeft wat mij betreft niets met PVV te maken. Ik signaleer dat het voor veel mensen lastig is om een rationele discussie te voeren als religie om de hoek komt kijken.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Toch roept Marcouch (burgemeester Arnhem) dit jaar bijna hetzelfde.
[...]

[...]

[...]

https://www.ad.nl/arnhem/...muun-voor-virus~aaec2003/
Maar als je weet dat dat niet gaat werken, wat doe je dan? Je kop in het zand steken en hopen dat het meevalt, of bedenken hoe je het het beste in goede banen kunt leiden?

Ik ben heel simpel voor de harde lijn, maar als je even om je heen kijkt zie je dat dat momenteel niet meer gaat werken. Hoe dat komt laat ik in het midden, maar het is wel een gegeven. En dan kun je de avondklok op 21:00 houden en weten dat het niet te handhaven is, of op 22:00 zetten en het wel kunnen handhaven.

En natuurlijk is dat niet gewenst, maar wil je het best mogelijke resultaat, of houd je stug vast aan iets dat niet haalbaar is? Het is niet alsof elke andere regel nu zo goed wordt nageleefd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Laguna schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:48:
https://www.trouw.nl/cs-bd7fc9f5

Je hoort er al enkele maanden niets meer over, maar zijn migranten nog steeds oververtegenwoordigd op de IC's? En hoe is de vaccinatiebereidheid onder migranten? Anders kan Ramadan nog wel eens resulteren in een extra belasting op de zorg in april/mei.
Interessant deze. Met Ramadan vorig jaar lagen er inderdaad ook heel veel op de IC. Wordt denk ik wel in de gaten gehouden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Bij gebrek aan het vinden van een directe quote in beeld en/of geluid twijfel ik er aan of dat inderdaad de boodschap was.
vandaar ook de 'als' die gewoon bedoeld is als 'als' :)
klaaas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Ik heb hier niemand horen zeggen dat het versoepelen van de avondklok vanwege de ramadan een goed idee was. En dit heeft wat mij betreft niets met PVV te maken. Ik signaleer dat het voor veel mensen lastig is om een rationele discussie te voeren als religie om de hoek komt kijken.
dan voel ik me onterecht aangesproken, ik probeer het zo neutraal mogelijk te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oproepen om vermoedelijk extra en wellicht grootschaliger moskee bezoek mogelijk te maken door het aanpassen van de avondklok is dan weer niet verstandig tussen al het andere verstandige.
(overigens ook hier weer geen directe quote en meer een reactie op een uitspraak van Bruls zo lijkt het)

Hetzelfde geldt voor een oproep van christelijke kerken dat ze dan nog leuk op goede vrijdag massaal bij elkaar de matteus-passion kunnen bij wonen, maar het paas ontbijt dan wel alleen met de familie doen.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 23-03-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Maar als je weet dat dat niet gaat werken, wat doe je dan?
Niemand weet of dat gaat werken. Je kan hoogstens naar het verleden kijken en toen ging het goed ondanks dezelfde discussie.
Je kop in het zand steken en hopen dat het meevalt, of bedenken hoe je het het beste in goede banen kunt leiden?

Ik ben heel simpel voor de harde lijn, maar als je even om je heen kijkt zie je dat dat momenteel niet meer gaat werken. Hoe dat komt laat ik in het midden, maar het is wel een gegeven. En dan kun je de avondklok op 21:00 houden en weten dat het niet te handhaven is, of op 22:00 zetten en het wel kunnen handhaven.

En natuurlijk is dat niet gewenst, maar wil je het best mogelijke resultaat, of houd je stug vast aan iets dat niet haalbaar is? Het is niet alsof elke andere regel nu zo goed wordt nageleefd.
Het best mogelijke resultaat in deze heeft nogal wat nadelen, het bevordert de polarisering, het geeft mensen de indruk dat moslims de regels aan hun laars lappen en het geeft de indruk dat als je maar hard genoeg (fysiek) tegen het overheidsbeleid ingaat dat het beleid dan wordt aangepast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Gelinkt via de NOS, maar voor wie in dit topic aankomt met "in Duitsland hebben ze alles veel beter geregeld", daar denken ze zelf in elk geval anders over:

https://www.spiegel.de/po...3e-4823-8cc4-9a0b3de38af9

Ik lees precies dezelfde kritieken als hier: inenten schiet niet op, (zelf) snel kunnen testen nog steeds niet geregeld, geen vooruitziende blik bij overheden, halfslachtige of te late maatregelen, waardoor je jezelf nu eigenlijk in een hoekje hebt gemanoevreerd als land.

Het is een column, maar deze bron staat in het algemeen niet bekend om zijn riool-journalistiek, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Niemand weet of dat gaat werken. Je kan hoogstens naar het verleden kijken en toen ging het goed ondanks dezelfde discussie.
Of je kijkt realistisch naar hoe het nu gaat en je ziet dat de wereld een beetje verandert is. Toen werkten alle maatregelen omdat er goed naar geluisterd werd. Nu zie je dat er amper naar de maatregelen wordt geluisterd.
[...]
Het best mogelijke resultaat in deze heeft nogal wat nadelen, het bevordert de polarisering, het geeft mensen de indruk dat moslims de regels aan hun laars lappen en het geeft de indruk dat als je maar hard genoeg (fysiek) tegen het overheidsbeleid ingaat dat het beleid dan wordt aangepast.
Dit is hoe mensen het schijnbaar willen zien. Als je even simpel om je heen kijkt zie je dat er al verschillende maatregelen onder druk van de bevolking door zijn gedrukt (scholen sluiten aan het begin van de crisis en nu juist weer open, winkels weer meer open etc.) ondanks dat de cijfers aangeven dat er strengere maatregelen nodig zijn. Maar alleen omdat het nu toevallig over moslims gaat moet het racistisch worden gemaakt en is er een hoop stampij over. Als Aboutaleb niets had gezegd en we de versoepelingen alleen op de langere avonden hadden gegooid was iedereen blij geweest en hadden we helemaal geen discussie gehad. Ondanks dat dat waarschijnlijk meer meespeelt dan die hele Ramadan.
Kijk hiervoor simpelweg 's avonds naar buiten, dan zie je dat er al weer veel meer mensen buiten zijn dan een maand geleden. Ik heb een hond, dus ik ben geoorloofd op straat, maar een maand geleden kwam ik hooguit 1 iemand tegen. Nu rijdt er iedere paar minuten wel iemand voorbij.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wilke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:45:
Gelinkt via de NOS, maar voor wie in dit topic aankomt met "in Duitsland hebben ze alles veel beter geregeld", daar denken ze zelf in elk geval anders over:

Ik lees precies dezelfde kritieken als hier: inenten schiet niet op, (zelf) snel kunnen testen nog steeds niet geregeld, geen vooruitziende blik bij overheden, halfslachtige of te late maatregelen, waardoor je jezelf nu eigenlijk in een hoekje hebt gemanoevreerd als land.

Het is een column, maar deze bron staat in het algemeen niet bekend om zijn riool-journalistiek, zal ik maar zeggen.
Het gras is altijd groener aan de overkant. In Israel gaat het vanuit ons oogpunt ook geweldig, maar ik heb er familie wonen en recent nog even mee gebeld, en die zeggen dat ze er daar ook echt nog lang niet zijn. Dat geweldige beeld wordt natuurlijk naar buiten gebracht met de verkiezingen die daar vandaag plaats vinden. Het gaat er desalniettemin beter dan hier, maar het gros van de mensen zit nog steeds thuis en heeft véél zwaardere lockdowns achter de rug dan we hier in Nederland hebben gezien.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21
@Wolly Ik denk dat de uitspraken van Aboutaleb gewoon een klap in het gezicht is van elke Nederlander, moslim of niet. De moslims zijn de dupe omdat Aboutaleb alle moslims over één kam scheren. Maar als niet moslim vind ik het een grotere klap in het gezicht:

https://www.nu.nl/coronav...d-is-tijdens-ramadan.html
De ramadan speelt in dit voorstel mee, maar ook het weer wordt beter en het blijft langer licht.
- Studenten verpieteren omdat ze niet naar school kunnen of 's avonds vrienden kunnen opzoeken, dikke pech.
- Je wilt met Kerst met meer mensen over de vloer hebben, dikke pech.
- Mensen die 's avonds nog een borrel willen doen bij iemand anders, dikke pech.
- Je moeder komt even avondeten? Om 20:00 uur mag ze weer oprotten, dikke pech.
- We gaan de maatregel zo snel mogelijk weer intrekken, dikke pech.
- Ramadan komt eraan en het wordt weer langer licht? Kom laten we gaan versoepelen.

Sorry, maar het komt nu wel heel erg over dat als je christen of atheïst bent, dat je in de verkeerde doelgroep zit. En dat is raar, want we hebben nog zoiets als grondwet artikel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
https://www.telegraaf.nl/...jfers-niet-erg-hoopgevend

En D66 is ineens weer negatief. Moet blijkbaar even een ander toontje worden aangeslagen voor de formatie.
Die partij word met de minuut ongeloofwaardiger. Van motie voor avondklok, naar zo snel mogelijk eraf en nu weer niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Robkazoe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:12:
@Wolly Ik denk dat de uitspraken van Aboutaleb gewoon een klap in het gezicht is van elke Nederlander, moslim of niet. De moslims zijn de dupe omdat Aboutaleb alle moslims over één kam scheren. Maar als niet moslim vind ik het een grotere klap in het gezicht:

[...]

- Studenten verpieteren omdat ze niet naar school kunnen of 's avonds vrienden kunnen opzoeken, dikke pech.
- Mensen die 's avonds nog een borrel willen doen bij iemand anders, dikke pech.
- Ramadan komt eraan en het wordt weer langer licht? Kom laten we gaan versoepelen.

Sorry, maar het komt nu wel heel erg over dat als je christen of atheïst bent, dat je in de verkeerde doelgroep zit. En dat is raar, want we hebben nog zoiets als grondwet artikel 1.
Exact, Aboutaleb zijn redenering zou juist reden moeten zijn hem minstens een maand te verlengen. Hij heeft het over families (meervoud dus) die elkaar bezoeken. Dat kan helemaal niet eens gezien er maar 1 persoon op bezoek mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
Slasher schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:08:
[...]

En ga je ook nog uitleggen waarom?
Dat had je zelf wel kunnen bedenken toch? Christenen zijn notoire ontwijkers van de maatregelen.
9 vd 10 coronahaarden is een christelijke gemeente

Kerken die gezellig met honderden samenkwamen om te zingen tijdens lockdowns.

Biblebelt zijn de grootste antivaxers van het land.

Geef mij de ramadan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 23-03-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Hoewel ik het niet erg zou vinden om tijdens de Ramadan na het eten nog een stukje te kunnen lopen (eten laten zakken) vind ik de manier waarop Aboutaleb het een en ander heeft aangekaart niet goed. "We vrezen dat de moslims zich niet zullen houden aan de avondklok waardoor handhaving lastig wordt. Laten we de avondklok verruimen of afschaffen.", daar komt zijn uitspraak op neer.

Beter was geweest als hij zou oproepen om de moslimgemeenschap zich wél te houden aan de maatregelen, óók (of vooral) tijdens de ramadan.

Waarschijnlijk betekent dit dat mensen 's avonds komen eten en tot zonsopgang blijven (ontbijt). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Robkazoe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:12:

[...]

En tel daarbij dat het uitgerekend de Marokkaan Aboutaleb is die van zich laat horen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de beste man het over het algemeen best goed doet. Maar in dit spanningsveld als Marokkaan de ramadan als argument gebruiken is nogal risicovol. Natuurlijk duikt Wilders daar bovenop, dit valt bij heel veel mensen verkeerd. Had dan gewoon Bruls gebeld en hem het de ramadan mee laten wegen icm langer licht etc.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
BarôZZa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Dat had je zelf wel kunnen bedenken toch? Christenen zijn notoire ontwijkers van de maatregelen.
9 vd 10 coronahaarden is een christelijke gemeente

Kerken die gezellig met honderden samenkwamen om te zingen tijdens lockdowns.

Biblebelt zijn de grootste antivaxers van het land.

Geef mij de ramadan maar.
Niet te veel op de kop af gaan:
Kerkbezoek hoeft in principe geen directe oorzaak te zijn, aldus Van den Hof. "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt, afstand bewaart en na de dienst niet blijft napraten, zie ik er geen belangrijke risicofactor in."
Het zijn veelal kleine dorpen bij ons zit je bij 1 besmetting al op 6 op 100.000. Als je dan ook nog met grote gezinnen zit dan heb je met 6 kinderen en 2 ouders al bijna 50 op 100k te pakken. Amsterdam heb je daar iets meer mensen voor nodig zeg maar ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Parkpop is overigens verplaatst naar vorig jaar :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-39OVFLr9ZTgtnHWNt3Xl1sH45E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rfV6IWQmxKNlb8wjNZ92FhdB.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 23-03-2021 12:12 . Reden: Parkpop, niet Pinkpop ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
arbraxas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
https://www.telegraaf.nl/...jfers-niet-erg-hoopgevend

En D66 is ineens weer negatief. Moet blijkbaar even een ander toontje worden aangeslagen voor de formatie.
Die partij word met de minuut ongeloofwaardiger. Van motie voor avondklok, naar zo snel mogelijk eraf en nu weer niet.
D66 en met alle winden meedraaien, wie had dat gedacht? :/ O-)

Maar goed, al die verkiezingsretoriek, ongeacht welke partij, moet je (had je moeten) doorheen kijken. Dat er nu gesproken wordt over de avondklok een uurtje verzetten en wat eventueel de beweegredenen ervoor zijn (zomertijd, ramadan, whatever) doet er niet zo toe.
Ik ben in ieder geval van mening dat het vanaf het begin al beter 22u had kunnen zijn en liever de avondklok sochtends langer door zetten, niet tot 4.30 maar tot 6.30u of iets dergelijks. Mensen die voor hun werk er voor die tijd op uit moeten, mensen in de bouw b.v., kunnen altijd nog een ontzegging krijgen van de werkgever, de gemiddelde Nederlander is voor 6.30u echt niet buiten (zelfs de enorme vroege vogels bij mij op t werk gaan niet voor 6.30u de hond uitlaten, laat staan ergens anders voor naar buiten).

We zullen het vanavond wel zien. Avondklok een uurtje later zou voor heel veel mensen al flink wat schelen, dat maakt bij ouders/schoonouders blijven eten of bij iemand op bezoek gaan toch wat makkelijker. Want ja, 21u thuis kan best betekenen rond 20.30 of 20.15u al vertrekken bij diegene, dan is rustig eten en even natafelen al een haastboel. En de avondklok is er, mijn inziens, met name om grote feesten tegen te gaan, die toch altijd tot ver in de nacht gaan, die pak je er dan nog altijd tussenuit zo.
En bijkomend voordeel is, hoop ik, dat de supermarkten weer wat langer open blijven. Voor mensen die pas laat thuis zijn van werk kan dat heel wat schelen, zodat ze na het eten nog even een boodschap kunnen doen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 14:56
Parkpop!
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:58:
Pinkpop is overigens verplaatst naar vorig jaar :+ :
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Fixed. Funny how the mind works.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:34
Moi_in_actie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:02:
[...]
de gemiddelde Nederlander is voor 6.30u echt niet buiten (zelfs de enorme vroege vogels bij mij op t werk gaan niet voor 6.30u de hond uitlaten, laat staan ergens anders voor naar buiten).
N=2 hier :9 zowel ik als mijn vrouw zijn dan normaal gesproken zelfs al op weg naar kantoor dus de hond is ruim voor 6.30 uur uitgelaten. (niet gemiddelde Nederlanders dus :P )

Nu heb ik gemiddeld genomen een twee-tal dagen per week dat ik alsnog zo vroeg op pad moet (vitaal beroep) en de hond alsnog ruim voor 6.30 uur uit gaat.

Als er überhaupt sprake was van winst in het kader van het aantal besmettingen als gevolg van de avondklok verwacht ik eerlijk gezegd dat die aan het begin van de klok ligt en niet aan het einde, daar valt waarschijnlijk niets te halen. De mensen die gaan werken, gaan toch wel werken en beginnen dan eventueel gewoon iets later. Het aantal bewegingen met sociale contacten dat je voorkomt door het avonddeel van de avondklok is waarschijnlijk aanzienlijk groter dan in het ochtend deel. Maar goed, zelfs al zou die klok verschoven worden de hond mag je nu ook uitlaten en werken mag je ook met een werkgeversverklaring. Het doel van de avondklok is natuurlijk het beperken van bewegingen en contacten. Dus wanneer je hem verschuift bied je dus ruimte voor een uur langer contacten en bewegingen en voor ontzettend veel mensen het invullen van lijstjes.

Het gaat dus niet specifiek om de persoon die bij een ander komt eten, maar om de uitwassen in de avond tegen te gaan. Je moet het even iets breder zien dan je eigen situatie, wanneer iemand ergens komt eten. Het zijn natuurlijk ook alle feestjes die in het verlengde van diezelfde avond liggen.

Maar goed, de vraag is en blijft nog steeds in hoeverre er nu daadwerkelijk een effect van de avondklok is, zeker wanneer ik gisteren nog lees dat er toch weer 49 illegale feesten beëindigd waren en de koppeling van de avondklok altijd gehangen wordt aan de 1 bezoekersregeling waarvan ook heel veel mensen hem gewoonweg niet volgens wanneer ik het zo hoor.

[ Voor 63% gewijzigd door TIGER1125 op 23-03-2021 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
[...]
En de avondklok is er, mijn inziens, met name om grote feesten tegen te gaan, die toch altijd tot ver in de nacht gaan, die pak je er dan nog altijd tussenuit zo.
En bijkomend voordeel is, hoop ik, dat de supermarkten weer wat langer open blijven. Voor mensen die pas laat thuis zijn van werk kan dat heel wat schelen, zodat ze na het eten nog even een boodschap kunnen doen.
Die avondklok is er (mede) gekomen om het aantal reisbewegingen (en daarmee ook het aantal contactmomenten) zo laag mogelijk te houden. Wat jij nu suggereert is dat wanneer de avondklok wordt opgeschoven iedereen weer de mogelijkheid krijgt om bijvoorbeeld bij een ander (dus reizen) wat te eten, drinken, buurten, enz.). Dan verruim je dus de mogelijkheden op een manier die je eigenlijk niet moet willen in een tijd waarin het aantal besmettingen nog steeds zodanig hoog is dat je er op kunt wachten dat hierdoor het aantal besmettingen toeneemt.
En boodschappen kan je ook op zaterdag of zondag doen, kwestie van vooruit plannen. Niet 'Wat eten we vandaag" , maar "Wat eten we volgende week".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 14:56
In deze tijden zeker!
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Fixed. Funny how the mind works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10
De Jonge zinspeelt op harde maatregelen op korte termijn: https://www.nu.nl/coronav...-stevige-maatregelen.html

En qua vaccinatiegraad zijn we weer onderin: https://www.statista.com/...ate-in-europe-by-country/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kan het nog erger dan? :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat lees ik niet. Dit lijkt de uitspraak te zijn:
"We zullen echt op de korte termijn te maken hebben met behoorlijk stevige maatregelen om te zorgen dat we dat virus onder de duim houden"
Dat lijkt te refereren aan de huidige maatregelen. De rest van de quotes lijken ook meer in het teken te staan van het niet kunnen versoepelen van de huidige maatregelen. Maar extra maatregelen, dat lees ik er niet in. Maar we zullen het vanavond wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
KDV's en scholen weer dicht *shudder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Wilke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Gelukkig zit Arie Slob in hetzelfde liveblog :+
Onderwijsminister Slob vindt dat scholen open kunnen blijven
Demissionair onderwijsminister Arie Slob hoopt dat de basisscholen en middelbare scholen open kunnen blijven. Vooralsnog kan dat, vindt hij. Het aantal nieuwe besmettingen loopt echter ook onder kinderen op. "Fingers crossed", zegt Slob dinsdag.

Dat het aantal geregistreerde besmettingen onder kinderen van nul tot twaalf jaar toeneemt, komt volgens Slob ook doordat nu meer getest wordt dan eerder. Ook bij lichte klachten moeten kinderen zich nu laten testen.

Bij een positieve uitslag moet de hele klas minstens vijf dagen in quarantaine, tenzij wordt gewerkt in vaste groepjes die onderling 1,5 meter afstand houden. Momenteel lopen er ook proeven met preventief testen. Bij een positieve uitslag worden dan ook de leerkracht en de omgeving van de leerling getest. De minister wil die proef in het hele onderwijs uitrollen.
https://www.nu.nl/coronav...-stevige-maatregelen.html

Misschien even een open deur intrappen hoor, maar zou die toename van het aantal besmettingen niet komen door het aantal contacten dat ze nu onderling hebben, en daardoor ook daadwerkelijk besmet kunnen raken? :+

[ Voor 36% gewijzigd door TIGER1125 op 23-03-2021 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:00
Wilke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Dat is momenteel voor mij echt een grote vrees. Een 3de sluiting van opvang en scholen is een nagel in de kist van draagvlak voor een hele grote groep mensen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Niet te veel op de kop af gaan:

[...]

Het zijn veelal kleine dorpen bij ons zit je bij 1 besmetting al op 6 op 100.000. Als je dan ook nog met grote gezinnen zit dan heb je met 6 kinderen en 2 ouders al bijna 50 op 100k te pakken. Amsterdam heb je daar iets meer mensen voor nodig zeg maar ;)
Ik weet niet of je het afgelopen jaar in wat van die Christelijke dorpen bent geweest, maar daar was het ouderwets gezellig. Ben aardig wat van die dorpen afgefietst uit verveling en corona leek daar niet te bestaan, iedereen gezellig met elkaar aan het kwebbelen.
Ankona schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:56:
[...]

En tel daarbij dat het uitgerekend de Marokkaan Aboutaleb is die van zich laat horen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de beste man het over het algemeen best goed doet. Maar in dit spanningsveld als Marokkaan de ramadan als argument gebruiken is nogal risicovol. Natuurlijk duikt Wilders daar bovenop, dit valt bij heel veel mensen verkeerd. Had dan gewoon Bruls gebeld en hem het de ramadan mee laten wegen icm langer licht etc.
Wat is dit voor stompzinnige gedachtengang dan? Hij spreekt gewoon vanuit zijn rol als Rotterdamse burgemeester, nergens gaat het over zijn afkomst. De man werd verkozen tot Nederlander van het jaar, is al meer dan een decennium burgemeester van de tweede stad van Nederland, maar als het woord ramadan valt dan is hij gewoon weer de Marokkaan die eigenlijk z'n mond moet houden.

En Wilders die ergens bovenop duikt, wat een ramp, dat gebeurt anders nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gaan ze ermee wegkomen? Dat vraag ik mij eerder af. We hebben nu net een aantal weken weer basisonderwijs open en wat klein grut als dat we naar de kapper mogen, dan zou dat weer afgepakt worden en mogelijk meer nog erbij. Dat gaat funest worden voor je draagvlak wat al steeds meer naar het kantelpunt aan het zakken is. Ik had het idee dat ze die avondklok met een uurtje willen opschuiven puur om vanavond nog iets leuks te kunnen zeggen.
redwing schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:56:
Omdat een mondkapje vooral werkt voor de ander. Je eigen mondkapje weinig voor wat jij opvangt, het vangt vooral af wat jij verspreidt. Dus om te voorkomen dat ik besmet raak, werkt het het beste als jij een mondkapje op hebt.
De mondkapjes zijn nog zo'n voorbeeld van een maatregel die onder druk van de publieke opinie er is gekomen. Voor de cijfers maakte het destijds geen sier uit, de besmettingen bleven steeds harder stijgen ondanks het advies en de daaropvolgende plicht. De boel ging pas weer naar beneden toen de lockdown kwam.

De bescherming die uitgaat van die niet-medische mondkapjes wordt zwaar overschat, dat had prima bij een advies kunnen blijven.

Merkel heeft ook steeds meer moeite om de handen op elkaar te krijgen. Ze moet alle deelstaatregeringen meekrijgen, die voeren het coronabeleid uit. Echter groeit daar ook de weerstand bij de deelstaten. Dit jaar is ook een groot verkiezingsjaar in Duitsland, het CDU-CSU heeft al een gevoelige tik gekregen bij de eerste verkiezingen. Partijen zullen dus ook proberen om de kiezer te vriend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18

Duitsland was er wat eerder bij met inenten, maar daar is ook alles mee gezegd. En ook in Duitsland zijn er genoeg weigeraars. Het grootste verschil tussen Duitsland en Nederland is dat er daadwerkelijk een registratieplicht is bij de aankomst vanuit een risicogebied en dat quarantaines daadwerkelijk verplicht en er de mogelijkheid is tot controle. De boetes zijn daarnaast ook gewoon significant hoger tot aan 25.000€ en eventuele gevangenisstraf mocht je door het verbreken van je quarantaine de gezondheid van een ander moedwillig in gevaar brengen.

Verder is het ook gewoon een heleboel aanmodderen, inclusief het verplicht stellen van FFP2 maskers (Beieren) omdat een aantal politici wel wat goede deals hadden onderhandeld, dan wel met een afnameverplichting in hun maag zaten. 7(8)7
Als klap op de vuurpijl mag men sinds vorige week weer gezellig naar de Balearen, terwijl in eigen land zelfs het huren van een huisje of het boeken van een hotelovernachting nog altijd verboden is.

Het zal me benieuwen wat ze nu voor de Pasen uit hun hoed willen gaan toveren. Ironisch genoeg is het credo "Blijf thuis!", hoe dat te rijmen valt met de zojuist geboekte vakantie op "Malle" moet men nog een even over nadenken. }:|

Kortgezegd: Enkel qua handhaving en strafmaat heeft Duitsland het gewoonweg beter voor elkaar na het Grapperhaus-incident. Wellicht is dat de reden dat een avondklok er ook grotendeels niet nodig is, of is geweest. Verder is het lood om oud ijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
BarôZZa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:42:

[...]

Wat is dit voor stompzinnige gedachtengang dan? Hij spreekt gewoon vanuit zijn rol als Rotterdamse burgemeester, nergens gaat het over zijn afkomst. De man werd verkozen tot Nederlander van het jaar, is al meer dan een decennium burgemeester van de tweede stad van Nederland, maar als het woord ramadan valt dan is hij gewoon weer de Marokkaan die eigenlijk z'n mond moet houden.

En Wilders die ergens bovenop duikt, wat een ramp, dat gebeurt anders nooit.
Als je iets kortere tenen zou hebben zou je zien wat ik echt bedoel. En dan zou je ook inzien dat Wilders niet de enige is die hierover valt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Ryur op 23-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:00
CMD-Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:44:
[...]
Ik had het idee dat ze die avondklok met een uurtje willen opschuiven puur om vanavond nog iets leuks te kunnen zeggen.
Dat idee heb ik dus ook heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:36:
Dat is momenteel voor mij echt een grote vrees. Een 3de sluiting van opvang en scholen is een nagel in de kist van draagvlak voor een hele grote groep mensen.
Het is niet zozeer het draagvlak; dicht is dicht dus daar kun je verder niet zoveel tegen doen - expres andere regels overtreden of gaan rellen omdat de school dicht is zie ik zo 1-2-3 niet voor me.

Maar ik zou bijvoorbeeld het aantal ziekmeldingen wel zien exploderen.

De koek is echt helemaal op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22:34

pro_6or

amateur_60r

Pragmatisme. Nu het (zeker met de zomertijd) ‘s avonds weer langer licht is willen natuurlijk steeds meer mensen ook daadwerkelijk naar buiten kunnen. Sporten, wandelen, in de tuin zitten etc.

Dat kan dan weet makkelijker. Het is een versoepeling om het nog even die laatste 2 maanden uit te houden tot er genoeg geprikt is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
BarôZZa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet of je het afgelopen jaar in wat van die Christelijke dorpen bent geweest, maar daar was het ouderwets gezellig. Ben aardig wat van die dorpen afgefietst uit verveling en corona leek daar niet te bestaan, iedereen gezellig met elkaar aan het kwebbelen.
Ik woon in zo'n dorp ;) Met buiten een praatje maken is in feite niets mis en zeker ook niet uniek voor een Christelijk dorp of het Vondelpark moet ineens onderdeel van een Christelijk dorp geworden zijn :+
Tevens ook heel gezond volgens Gommers zijn laatste inzichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Scholen gaan echt niet voor een derde keer dicht. Dat zou namelijk echt aantonen dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zij danwel moeten doen.

Ik lees hier wel dat het 'dodelijk voor het draagvlak is'. Hoe zien jullie dat in de praktijk dan? Anders stemmen? (oh wacht. te laat :+ ) naar het museumplein? Veel meer kan je niet.

[ Voor 45% gewijzigd door RodeStabilo op 23-03-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wilke schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Het is niet zozeer het draagvlak; dicht is dicht dus daar kun je verder niet zoveel tegen doen - expres andere regels overtreden of gaan rellen omdat de school dicht is zie ik zo 1-2-3 niet voor me.

Maar ik zou bijvoorbeeld het aantal ziekmeldingen wel zien exploderen.

De koek is echt helemaal op.
Dit dus wij werken allebei thuis en nul recht op noodopvang. Het is echt slopend voor ons die thuisscholing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ankona schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Als je iets kortere tenen zou hebben zou je zien wat ik echt bedoel. En dan zou je ook inzien dat Wilders niet de enige is die hierover valt.
Klopt ja, naast de PVV heb je ook nog Leefbaar Rotterdam, de mensen die nog steeds op Pim Fortuyn's erfenis teren _O-

Heeft verder weinig met korte tenen te maken, z'n afkomst heeft hier nul mee te maken. Bovendien heeft hij alleen aangegeven dat het moeilijk wordt om de avondklok te handhaven in zo'n situatie. Dat is de realiteit.
Dat is net als dat het vuurwerkverbod niet te handhaven bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:58

Yucon

*broem*

Met dat vooruitschuiven en met pasen alles gesloten houden had ik eigenlijk wel verwacht dat dit geestelijk gezien de nekslag voor veel horecaondernemers zou zijn. Het duwtje richting zelfmoord, of richting compleet doordraaien. Het vooruitzicht met pasen open te kunnen leek me iets te zijn dat ze als laatste strohalm zouden zien en die wordt ze nu ontnomen.

Toch hoor je daar bijna niets over. Of zouden ze zo murw geslagen zijn dat dat het ze allemaal niets meer uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
Wolly schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:34:het geeft mensen de indruk dat moslims de regels aan hun laars lappen en het geeft de indruk dat als je maar hard genoeg (fysiek) tegen het overheidsbeleid ingaat dat het beleid dan wordt aangepast.
Ook mooi voor al die horecaondernemers die al maanden klagen, maar 0,0 voor elkaar krijgen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
RoD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Dat lees ik niet. Dit lijkt de uitspraak te zijn:

[...]

Dat lijkt te refereren aan de huidige maatregelen. De rest van de quotes lijken ook meer in het teken te staan van het niet kunnen versoepelen van de huidige maatregelen. Maar extra maatregelen, dat lees ik er niet in. Maar we zullen het vanavond wel horen.
Als ik dit zo lees, zijn het nieuwe maatregelen (b.v. weer zaken sluiten) maar je kan het op 2 manieren lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
matthijst schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Ook mooi voor al die horecaondernemers die al maanden klagen, maar 0,0 voor elkaar krijgen.
Ze hebben toch al mooi ruimere terrassen voor elkaar gekregen: :+
Meer dan 200 gemeenten hebben aan hun horecaondernemers ruimere terrassen toegezegd, als die eenmaal open mogen. Koninklijke Horeca Nederland heeft op verzoek van NU.nl een lijst van 225 gemeenten opgesteld. Nederland telt in totaal 352 gemeenten.

"Met een dubbel zo groot terras, kun je met afstand houden tot eenzelfde aantal bezoekers komen", zegt KHN-voorzitter Robèr Willemsen tegen NU.nl. Bijna twee derde van de gemeenten heeft nu gezegd ruimere terrassen toe te staan. "In veel gemeenten wordt er nog over gesproken", aldus Willemsen.

Na de eerste lockdown van vorig jaar mochten de terrassen op 1 juni open. Veel ondernemers besloten de terrassen te verruimen om de afstand tussen tafels in acht te kunnen nemen. De horeca hoopte dit jaar met Pasen - het eerste weekend van april - open te kunnen, maar afgelopen weekend lekte uit dat het kabinet de maatregelen voorlopig niet gaat versoepelen.
https://www.rijnmond.nl/n...j-data-AstraZeneca-studie

Helaas voor de horeca is er voorlopig, nog geen zicht op het gebruik van die terrassen. Ik hoop voor de horeca dat die ruimte er wel aan zit te komen. Al denk ik dat een openingsdatum van juni zelfs nog moeilijk lijkt. De prognoses zaten richting mei? voor de piek van het aantal besmettingen en in het verlengde daarvan heb je ook nog eens te maken met de ziekenhuis opnames.

Voor de horeca is het te hopen dat de opnames dalen tegenover een stijgend aantal besmettingen waarbij het effect van de vaccinaties dus steeds duidelijker zichtbaar wordt. Waardoor er dus ruimte komt om echt weer dingen te mogen.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 23-03-2021 13:11 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 23:17
Yucon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:00:
Met dat vooruitschuiven en met pasen alles gesloten houden had ik eigenlijk wel verwacht dat dit geestelijk gezien de nekslag voor veel horecaondernemers zou zijn. Het duwtje richting zelfmoord, of richting compleet doordraaien. Het vooruitzicht met pasen open te kunnen leek me iets te zijn dat ze als laatste strohalm zouden zien en die wordt ze nu ontnomen.

Toch hoor je daar bijna niets over. Of zouden ze zo murw geslagen zijn dat dat het ze allemaal niets meer uitmaakt?
Dit is idd de nekslag voor ons , hadden we met pasen open gekund (wat prima kan ) dan was het jaar iig nog niet verloren. Wij draaien 60 procent op toerisme , we zien dus volgende week wanneer de bruggen weer open gaan de sloepen met complete families voorbij komen die niet op een terras mogen zitten (per 4 aan 1 tafel ) maar wel met z'n alles in een vakantiehuisje .

Je hoort er idd niet veel over , we zijn er klaar mee . Ik heb reeds de boel in werking gezet om de bestemming van ons pand te wijzigen naar wonen en het op de woningmarkt te verkopen.
1,5 jaar geen inkomen , geen vooruitzichten , financieel leeg lopen .. en nee de fooi die men 'steun' noemt is ronduit lachwekkend. Na 4 kwartalen gaan we nog even 100% 'steun' geven 8)7 , te laat !

Edit : en om een klein beetje inzicht te geven wat dit hele gebeuren nou daadwerkelijk kost , qua omzet een kleine 215k , prive 35k

[ Voor 4% gewijzigd door Elahkneh op 23-03-2021 13:14 ]

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Yucon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:00:

Pak het plaatje van de ezel en de wortel er maar weer bij... De enige winnaars in de horeca zijn de mensen die in oktober meteen gestopt zijn. Alle andere horeca ondernemers zitten hun buffers/pensioenen op te vreten en zijn nu commited. Nu stoppen zou dom zijn want dan heb je helemaal niets meer achter de hand (geen reserves, geen pensioen meer) en je hebt geen recht meer op WW of wat dan ook. Beland je rechtstreeks in de bijstand. Kun je beter aan het infuus hangen van de overheid: NOW + verlaat je belastingen doen. Dan lijkt het goed te gaan, maar kun je later alsnog omvallen als het economisch echt tegen gaat zitten, de banken hun geld komen opeisen van hun lening of als je de belastingen alsnog moet betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
martwoutnl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:20:
De Jonge zinspeelt op harde maatregelen op korte termijn: https://www.nu.nl/coronav...-stevige-maatregelen.html

En qua vaccinatiegraad zijn we weer onderin: https://www.statista.com/...ate-in-europe-by-country/
Benieuwd naar het toontje vanavond. Dat zal wel weer belerend zijn dat wij, het voetvolk het weer niet goed hebben gedaan.
Terwijl dé oplossing, het vaccineren, toch echt door Hugo & Co geregeld moet worden. Maar gvd een keer de hand in eigen boezem steken doet ie nooit.

Hoe lang roep Ernst Kuipers al niet dat ze moeten spuiten, spuiten, spuiten |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Elahkneh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Dit is idd de nekslag voor ons , hadden we met pasen open gekund (wat prima kan ) dan was het jaar iig nog niet verloren. Wij draaien 60 procent op toerisme , we zien dus volgende week wanneer de bruggen weer open gaan de sloepen met complete families voorbij komen die niet op een terras mogen zitten (per 4 aan 1 tafel ) maar wel met z'n alles in een vakantiehuisje .

Je hoort er idd niet veel over , we zijn er klaar mee . Ik heb reeds de boel in werking gezet om de bestemming van ons pand te wijzigen naar wonen en het op de woningmarkt te verkopen.
1,5 jaar geen inkomen , geen vooruitzichten , financieel leeg lopen .. en nee de fooi die men 'steun' noemt is ronduit lachwekkend. Na 4 kwartalen gaan we nog even 100% 'steun' geven 8)7 , te laat !
Sterkte gewenst. Als je weer 'hou vol' hoort moet je maag inmiddels omdraaien lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Yaksa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Die avondklok is er (mede) gekomen om het aantal reisbewegingen (en daarmee ook het aantal contactmomenten) zo laag mogelijk te houden. Wat jij nu suggereert is dat wanneer de avondklok wordt opgeschoven iedereen weer de mogelijkheid krijgt om bijvoorbeeld bij een ander (dus reizen) wat te eten, drinken, buurten, enz.). Dan verruim je dus de mogelijkheden op een manier die je eigenlijk niet moet willen in een tijd waarin het aantal besmettingen nog steeds zodanig hoog is dat je er op kunt wachten dat hierdoor het aantal besmettingen toeneemt.
Reisbewegingen verminderen is een van de redenen die men opgaf, maar daarvoor is de avondklok mijn inziens niet heel effectief. Dit afgezien van de excessen die ik eerder aangaf, zijnde mensen die tot laat in de avond bij elkaar zitten feesten/drinken etc. Genoeg mensen die even bij hun ouders of een vriend/vriendin op bezoek gaan, gaan door de avondklok niet of nauwelijks minder.

Daarnaast: als men echt serieus het aantal contacten wil verminderen, kan men veel beter werknemer en zeer zeker ook werkgevers op de vingers gaan tikken voor al het onnodige naar het werk gaan. Want vergeleken met de eerste golf, toen nog gemiddeld meer winkels open waren als nu, was het woon-/werkverkeer een fractie van wat het nu is. En vaak genoeg zijn het gewoon mensen met een kantoorbaan die prima thuis kunnen werken.
En boodschappen kan je ook op zaterdag of zondag doen, kwestie van vooruit plannen. Niet 'Wat eten we vandaag" , maar "Wat eten we volgende week".
Je hebt gelijk dat je boodschappen prima wat meer kunt plannen, dat zeker (doe ik ook). Maar ik weet niet hoe het bij jou in de omgeving is, maar zaterdagen en in iets mindere mate zondagen zijn veruit de drukste dagen in de supermarkten. Dus wanneer ik de keuze heb om of op zaterdagmiddag, met 6+ kassa's open en achter elke kassa 10+ wachtende klanten (die ook vaak niet eens afstand houden) moet gaan inkopen, of doordeweeks na 20u, wanneer er meer vakkenvullers dan klanten in de zaak zijn, kies ik toch altijd voor dat laatste.
En ik ken ook meerdere mensen die in de zorg werken, soms ook alleenstaand zijn, die door hun onregelmatige werktijden soms niet de luxe hebben om b.v. in het weekend te gaan winkelen. Die draaien diensten van 12u van bijvoorbeeld 8u sochtends tot 20u savonds. Als je dan ook nog naar huis moet rijden en boodschappen moet doen, is 21u thuis zijn heel krap; 22u daarentegen biedt je in ieder geval de mogelijkheid om niet in alle stress boodschappen te doen.

En nog een voorbeeld hiervan: ergens vorig jaar, nog aan het begin van de pandemie, besloot de dichtsbijzijnde Hornbach om de openingstijden te verkorten, niet meer van 7.00 tot 21.30u open, maar van 8.30 tot 18.00u. Zie het als een specifieke avondklok voor die zaak. Wat was het gevolg? Gedurende de uren dat ze open waren, was het veel drukker dan voorheen, zo druk dat ik menig keer langs gereden ben, maar bij het aanzien van alle auto's op de parkeerplaats rechtsomkeerd gemaakt heb. Normaal wanneer je om 7.00u daar op de stoep stond, was er afgezien van enkele mensen van klussenbedrijven bijna niemand. Na die aanpassing kon je dus op zn vroegst pas om 8.30u terecht, nou dan stonden er al 200+ mensen buiten te wachten. Wat zou Corona technisch gezien veiliger zijn om in te kopen, om 7u sochtends met enkele tientalle mensen in een bouwmarkt van tienduizenden vierkante meters, of om 9u, waar er al 300 of meer binnen lopen?

Kortom: contactmomenten beperken absoluut, maar dit moet effectief zijn en niet ervoor zorgen dat de momenten meer geclusterd op andere tijdstippen plaatsvinden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Afspraak bij de Hornbach gemaakt afgelopen week. ik "mocht" om 15:00 uur naar binnen. Wat blijkt: staat er een enorme rij te wachten voor de ingang. Daarbij een mannetje met een V -tje die constant op z'n horloge stond te kijken en om klokslag 15:00 uur mochten we met z'n allen naar binnen. Vond ik ook niet echt coronaproof :X

Bij de praxis kon ik zo doorlopen, was iets vroeger maar was geen probleem

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Is er iets significants gewijzigd in de corona vrijheden sinds deze week? Het valt mij op dat de gehele straat alweer fysiek naar het werk gaat op 1 a 2 personen na. Hoorde van iemand uit de buurt die bij een kwekerij werkt dat er alweer 250 man in de kas rondlopen.

Gelukkig hebben we de avondklok nog :o

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 23-03-2021 13:35 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
cbr600f4i schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:34:
Is er iets significants gewijzigd in de corona vrijheden sinds deze week? Het valt mij op dat de gehele straat alweer fysiek naar het werk gaat op 1 a 2 personen na. Hoorde van iemand uit de buurt die bij een kwekerij werkt dat er alweer 250 man in de kas rondlopen.
Iedere keer als iemand dit zegt is het antwoord in dit topic n=1 (is dit hip om te zeggen tegenwoordig?). Ik zie 't zelfde hoor, ik denk dat de werkelijkheid zoals de overheid die ziet en de werkelijkheid op straat heel anders is.

[ Voor 3% gewijzigd door xzaz op 23-03-2021 13:36 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
[...]

D66 en met alle winden meedraaien, wie had dat gedacht? :/ O-)

Maar goed, al die verkiezingsretoriek, ongeacht welke partij, moet je (had je moeten) doorheen kijken. Dat er nu gesproken wordt over de avondklok een uurtje verzetten en wat eventueel de beweegredenen ervoor zijn (zomertijd, ramadan, whatever) doet er niet zo toe.
Ik ben in ieder geval van mening dat het vanaf het begin al beter 22u had kunnen zijn en liever de avondklok sochtends langer door zetten, niet tot 4.30 maar tot 6.30u of iets dergelijks. Mensen die voor hun werk er voor die tijd op uit moeten, mensen in de bouw b.v., kunnen altijd nog een ontzegging krijgen van de werkgever, de gemiddelde Nederlander is voor 6.30u echt niet buiten (zelfs de enorme vroege vogels bij mij op t werk gaan niet voor 6.30u de hond uitlaten, laat staan ergens anders voor naar buiten).

We zullen het vanavond wel zien. Avondklok een uurtje later zou voor heel veel mensen al flink wat schelen, dat maakt bij ouders/schoonouders blijven eten of bij iemand op bezoek gaan toch wat makkelijker. Want ja, 21u thuis kan best betekenen rond 20.30 of 20.15u al vertrekken bij diegene, dan is rustig eten en even natafelen al een haastboel. En de avondklok is er, mijn inziens, met name om grote feesten tegen te gaan, die toch altijd tot ver in de nacht gaan, die pak je er dan nog altijd tussenuit zo.
Voor het stemmen heb ik alleen gekeken naar wat de partijen de afgelopen 4 jaar gedaan hebben, die stemwijzers heb ik niet ingekeken.

Verder is een "avondklok" tot 6:30 echt niet te doen veel hele volkstammen. Niet iedereen heeft een baan die pas om 9 uur begint. 6:30 stap ik uiterlijk in de auto. En dan is er best al veel verkeer onderweg van loonslaven.
Zelfs als ik op de fiets ga, om half 5 uit mn nest en half zes op de pedalen is er al redelijk veel verkeer onderweg.
En de avondklok is vooral symboolpolitiek volgens onze regering en OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02

Vrijdag

De Zwarte

https://nos.nl/artikel/23...dklok-naar-22-00-uur.html
Daarnaast begint half april de ramadan, de vastenmaand voor moslims. Die gaan dan vaak na zonsondergang naar familie voor het breken van de vasten. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam zei gisteren dat het daardoor wel "erg ingewikkeld" wordt voor mensen.
Als ze dit er nou gewoon niet hadden bij vermeld, maar "dat het weer er beter op wordt". Nu krijg je weer een splijtzwam dat "de moslims mogen wel hun ding doen maar onze (sic) feestdagen en vakanties worden weer beperkt!".

Ik zie de boze twatterbrigade zich al ingraven :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Vrijdag schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:

[...]

Als ze dit er nou gewoon niet hadden bij vermeld, maar "dat het weer er beter op wordt". Nu krijg je weer een splijtzwam dat "de moslims mogen wel hun ding doen maar onze (sic) feestdagen en vakanties worden weer beperkt!".

Het zal niet de bedoeling geweest zijn, maar het riekt naar "verdeel en heers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 01:00
Vrijdag schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:

[...]

Wat mochten Christenen niet wat moslims nu wel mogen? Tijdens kerst was er geen avondklok, ook was er tijdens kerst zelfs het advies om 3 man maximaal op bezoek te hebben, nu is dat er 1. Het is een advies, geen verplichting.

Iemand die denkt dat mensen zich aan de 1 persoon maatregel houden hebben een plaat voor hun kop. Hoe zie je dat voor je? Ik ga als eerst bij mijn ouders langs en een uur later mijn vrouw en daarna gaat mijn vrouw naar haar ouders en ik een uur later naar haar schoonouders en we zien mekaar thuis weer?

Het verbaast mij altijd weer hoeveel mensen totaal buiten de realiteit leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
TIGER1125 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:14:
[...]
N=2 hier :9 zowel ik als mijn vrouw zijn dan normaal gesproken zelfs al op weg naar kantoor dus de hond is ruim voor 6.30 uur uitgelaten. (niet gemiddelde Nederlanders dus :P )

Nu heb ik gemiddeld genomen een twee-tal dagen per week dat ik alsnog zo vroeg op pad moet (vitaal beroep) en de hond alsnog ruim voor 6.30 uur uit gaat.
Dingen zoals de hond uitlaten en voor je werk onderweg zijn, zijn al uitgesloten van de avondklok (dit mag gewoon). Dus al zou de avondklok in de ochtenduren verlengd worden, voor mensen die de hond aan het uitlaten zijn maakt dit geen verschil.

Wat ik mij dan wel afvraag is, wat hierboven al aangaf, waarom gaan mensen met kantoorbanen zoals jullie niet thuiswerken? Ik ken jullie situatie niet, enkele kantoorbanen zijn vrijwel alleen terplekke mogelijk, maar ik zie/hoor zoveel mensen die zeggen "ach, ik kom daar nauwelijks iemand tegen etc.". Oke, prima, maar zet dit eens af tegen thuis 1 of 2 personen mogen ontvangen, terwijl je er op het werk misschien 5 tegenkomt voor een iets kortere tijd. Dit nog los van eventuele extra drukte in het openbaar vervoer wat al die bewegingen van en naar kantoor met zich meebrengen.
En nee, dit is niet bedoeld als een "foei jij gaat naar kantoor", ik wil het alleen even in perspectief zetten.
arbraxas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Voor het stemmen heb ik alleen gekeken naar wat de partijen de afgelopen 4 jaar gedaan hebben, die stemwijzers heb ik niet ingekeken.

Verder is een "avondklok" tot 6:30 echt niet te doen veel hele volkstammen. Niet iedereen heeft een baan die pas om 9 uur begint. 6:30 stap ik uiterlijk in de auto. En dan is er best al veel verkeer onderweg van loonslaven.
Zelfs als ik op de fiets ga, om half 5 uit mn nest en half zes op de pedalen is er al redelijk veel verkeer onderweg.
En de avondklok is vooral symboolpolitiek volgens onze regering en OMT.
Volgens mij heb jij mijn tekst, of de regels van de avondklok, niet goed gelezen. Als jij voor het werk gedurende de avondklok onderweg moet zijn en je hebt hiervoor een bewijs van jouw werkgever, dan mag dat. Of dat nu een pizzacourier is die om middernacht nog een pizza komt brengen, de bouwvakker die om 5u al op weg gaat naar een klus aan de andere kant van het land, dat kan en mag prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wie had hier trouwens een weddenschap lopen over de avondklok ? Die wint.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat is nou precies de reden waarom die avondklok nu niet afgeschaft word? Na 22u zullen er relatief zo weinig feestjes zijn die je niet met het samenscholingsverbod kan handhaven.. zo hou je een heel lang gegijzeld voor een “paar honderd” overtredingen..

Zaakje begint te stinken. Lijkt wel alsof er grote angst is om toe te geven dat sommige zaken toch niet zo handig waren achteraf, jammer want dat zou het draagvlak flink vergroten als je weet dat er ook bij voortschrijdend inzicht gehandeld wordt

[ Voor 32% gewijzigd door Imperium op 23-03-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Trek deze Lockdown door tot mei zou ik zeggen. Die 5 weken kunnen er ook nog wel bij. Vanaf mei kan het niet anders dan beter gaan in verband met het weer + het vaccin van Janssen is er dan. Dan zijn er ook 1 a 2 miljoen mensen meer inge ent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Imperium schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:43:
Wat is nou precies de reden waarom die avondklok nu niet afgeschaft word? Na 22u zullen er relatief zo weinig feestjes zijn die je niet met het samenscholingsverbod kan handhaven.. zo houdt je een heel lang gegijzeld voor een “paar honderd” overtredingen..

Zaakje begint te stinken.
Zaakje stonk al toen de avondklok steeds verlengd werd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Grrr ik snap er niks meer van...

Omdat de avondklok moeilijk te handhaven valt schuiven we hem een uur op.

Dit betekent toch JUIST dat je aan de klok moet vasthouden, want blijkbaar is het een noodzakelijke maatregel om mensen niet op pad te laten gaan?

Populisme boven rationalisme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Basekid schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:45:
Grrr ik snap er niks meer van...

Omdat de avondklok moeilijk te handhaven valt schuiven we hem een uur op.

Dit betekent toch JUIST dat je aan de klok moet vasthouden, want blijkbaar is het een noodzakelijke maatregel om mensen niet op pad te laten gaan?

Populisme boven rationalisme....
Zoethoudertjes voor het volk, terwijl ze zelf niet door hebben dat ze de boom aan draagvlak langzaam ZELF aan het afzagen zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

cbr600f4i schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:34:

Gelukkig hebben we de avondklok nog :o
Wat verwacht je dan, moeten ze de bloemen/groenten o.i.d. vanuit thuis gaan plukken 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02

Vrijdag

De Zwarte

Mr.Joker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Wat mochten Christenen niet wat moslims nu wel mogen? Tijdens kerst was er geen avondklok, ook was er tijdens kerst zelfs het advies om 3 man maximaal op bezoek te hebben, nu is dat er 1. Het is een advies, geen verplichting.

Iemand die denkt dat mensen zich aan de 1 persoon maatregel houden hebben een plaat voor hun kop. Hoe zie je dat voor je? Ik ga als eerst bij mijn ouders langs en een uur later mijn vrouw en daarna gaat mijn vrouw naar haar ouders en ik een uur later naar haar schoonouders en we zien mekaar thuis weer?

Vandaar ook de (sic) ;)

Ik ben gewoon een beetje bang dat er nu, door zulke bewoordingen te gebruiken, mensen tegen elkaar worden opgezet. Wat @blissard ook zegt met verdeel en heers. Nu hoop ik niet dat dit met opzet is natuurlijk en dat er vanavond wel een mooie draai aan kan worden gegeven.

Of de avondklok nu effectief is, dat weet ik echt niet. Het idee er achter was onder andere minder reisbewegingen en daar door weer minder besmettingen. We kunnen pas over een maand/paar weken bekijken of het versoepelen van de avondklok effect heeft gehad, of juist niet. Tot die tijd is het koffiedik kijken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
[...]

Het is begin april pasen, dus we staan wat dat betreft gelijk :w
Nu maar versoepelen om gezeik te voorkomen geeft wel het failliet van het overheidsapparaat aan. Er is geen capaciteit om het te handhaven. Zal ook de reden zijn dat we hier geen 24 uurs thuisblijfplicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik hoorde net in het journaal van 1300 van Een dat het overleg-comité in België morgen al bijeenkomt. De journalist gaf aan dat wat hij hoort is week langer paasvakantie, contactberoepen dicht en niet-essentiële reizen binnen België verbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
Vrijdag schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Vandaar ook de (sic) ;)

Ik ben gewoon een beetje bang dat er nu, door zulke bewoordingen te gebruiken, mensen tegen elkaar worden opgezet. Wat @blissard ook zegt met verdeel en heers. Nu hoop ik niet dat dit met opzet is natuurlijk en dat er vanavond wel een mooie draai aan kan worden gegeven.

Of de avondklok nu effectief is, dat weet ik echt niet. Het idee er achter was onder andere minder reisbewegingen en daar door weer minder besmettingen. We kunnen pas over een maand/paar weken bekijken of het versoepelen van de avondklok effect heeft gehad, of juist niet. Tot die tijd is het koffiedik kijken.
De mensen die zich voor de ramadan al niet aan de regels hielden zullen dat tijdens de ramadan ook niet doen, beetje onzin natuurlijk.

Wat betreft het 'pvv-volk', die staan klaar om erop te reageren zodra het woordje moslims in het nieuws valt :+
Soms denk ik dat ze een script hebben lopen waarbij hun telefoon direct een melding geeft bij dat trefwoord

Pvv be like: avondklok eraf, vrijheid!!
Pvv be also like: avondklok eraf door de moslims? Schande!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Het is begin april pasen, dus we staan wat dat betreft gelijk :w
Nu maar versoepelen om gezeik te voorkomen geeft wel het failliet van het overheidsapparaat aan. Er is geen capaciteit om het te handhaven. Zal ook de reden zijn dat we hier geen 24 uurs thuisblijfplicht hebben.
Het is ook geen wedstrijdje, imo is het gewoon een slap excuus van de overheid om niet toe te geven dat die avondklok al grote onzin was. Nu verruimen ze het een uur vanwege de ramadan en de zomertijd? please....

Ik dacht dat na 21:00 die avondklok niet meer effectief genoeg was?

Na al die rechtszaken en gesteggel met nieuwe wetgeving kan je niet na een paar weken zeggen dat de maatregel niet meer nodig is. Nu gaat hij verruimd worden, misschien de volgende keer nog een uurtje later en dan eraf, omdat de vaccinaties effect gaan hebben. Het is zo obvious allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Uitkomst kabinetsberaad over #coronamaatregelen:
- tijdstip avondklok wordt uur later, naar 22u per 31-03
- voorlopig geen bezoek-versoepelingen met Pasen
- buitenschoolse opvang: wordt plan gemaakt hoe BSO's weer open kunnen, maar voorlopig nog geen heropening

https://twitter.com/fonslambie/status/1374340021856169988

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wackmack schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:52:
Uitkomst kabinetsberaad over #coronamaatregelen:
- tijdstip avondklok wordt uur later, naar 22u per 31-03
- voorlopig geen bezoek-versoepelingen met Pasen
- buitenschoolse opvang: wordt plan gemaakt hoe BSO's weer open kunnen, maar voorlopig nog geen heropening

https://twitter.com/fonslambie/status/1374340021856169988
Ik zie al de PVV-aanhangers al losgaan:

'VOOR DE RAMADAN WEL VERSOEPELEN, MAAR NIET VOOR PASEN, AFGANG VAN HET LAND, DE MOSLIMS HEBBEN HET VOOR HET ZEGGEN'

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
Mr.Joker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:49:
[...]

De mensen die zich voor de ramadan al niet aan de regels hielden zullen dat tijdens de ramadan ook niet doen, beetje onzin natuurlijk.

Wat betreft het 'pvv-volk', die staan klaar om erop te reageren zodra het woordje moslims in het nieuws valt :+
Soms denk ik dat ze een script hebben lopen waarbij hun telefoon direct een melding geeft bij dat trefwoord

Pvv be like: avondklok eraf, vrijheid!!
Pvv be also like: avondklok eraf door de moslims? Schande!! :+
Ophef had je ook wel als het voor de Christenen was om pasen te vieren. Had het gewoon bij zomertijd gelaten dan had er geen haan naar gekraait.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robkazoe
Mr.Joker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Ik zie al de PVV-aanhangers al losgaan:

'VOOR DE RAMADAN WEL VERSOEPELEN, MAAR NIET VOOR PASEN, AFGANG VAN HET LAND, DE MOSLIMS HEBBEN HET VOOR HET ZEGGEN'

_O-
Even heel plat gevraagd, maar jij vindt wat het kabinet nu doet verdedigbaar en begrijpelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Ophef had je ook wel als het voor de Christenen was om pasen te vieren. Had het gewoon bij zomertijd gelaten dan had er geen haan naar gekraait.
Dat Aboutaleb er over sprak spreekt over realiteitsbesef. Hij vraagt niet om uitzonderingen te maken voor moslims. Hij voorziet gewoon dat veel mensen toch bij mekaar over de vloer komen tijdens de ramadan.

Ga je het mij vragen? Ik eet bijna elke avond bij m'n moeder in de ramadan, ik denk dat het nu niet anders zou zijn. Die 95 euro neem ik voor lief. Of ik daar nou voor 7 uur op visite ga buiten de ramadan om, zoals nu of tot 10 uur blijf tijdens ramadan, dat maakt voor het virus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
jip_86 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:54:
Huh? Dat is al het geval: op witte donderdag, goede vrijdag, en stille zaterdag zijn er traditioneel ook kerkdiensten, in de avond. Die zeker niet voor 21:00 afgelopen zouden zijn normaalgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Robkazoe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Even heel plat gevraagd, maar jij vindt wat het kabinet nu doet verdedigbaar en begrijpelijk?
Ik heb veel op- en aanmerkingen op het kabinetsbeleid, maar dit is gewoon lekker makkelijk voor het kabinet. Ze zien dat het draagvlak voor die avondklok al gewoon afbrokkelt, dan is de ramadan makkelijk om als excuus te gebruiken. Je hoeft het niet als reden te geven, maar het is makkelijk om dan een zondebok indirect aan te wijzen.

Heel die avondklok is niet proportioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
[...]

Wat mochten Christenen niet wat moslims nu wel mogen? Tijdens kerst was er geen avondklok, ook was er tijdens kerst zelfs het advies om 3 man maximaal op bezoek te hebben, nu is dat er 1.
Wat denk je van het feit dat de Rooms-Katholieke kerk zowat alle diensten rond Kerst (en in het bijzonder de Nachtmissen) i.v.m. de coronamaatregelen niet heeft laten doorgaan omdat ze dat onverantwoord vonden. Dit terwijl juist die Nachtmissen voor veel mensen echt bij kerst horen, daar ga je met je hele gezin/familie naar toe. Dan klopt het toch niet dat nu overwogen wordt om de coronamaatregelen te verruimen, deels omdat moslims gezellig na zonsondergang met familie gaan zitten eten en drinken (In een tijd van bezinning, vasten en boetedoening nota bene).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Mr.Joker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb veel op- en aanmerkingen op het kabinetsbeleid, maar dit is gewoon lekker makkelijk voor het kabinet. Ze zien dat het draagvlak voor die avondklok al gewoon afbrokkelt, dan is de ramadan makkelijk om als excuus te gebruiken. Je hoeft het niet als reden te geven, maar het is makkelijk om dan een zondebok indirect aan te wijzen.

Heel die avondklok is niet proportioneel.
De enige reden dat men het over de ramadan heeft zijn de uitspraken van Aboutaleb. Ik heb het iig nergens anders gelezen geloof ik (behalve evt. anderen die ook Aboutaleb quotten).

Hoe dan ook, ik vind het een flinke vooruitgang dat het nu 22:00 wordt, da's toch fijn voor de avondwandeling!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:48:
Ik hoorde net in het journaal van 1300 van Een dat het overleg-comité in België morgen al bijeenkomt. De journalist gaf aan dat wat hij hoort is week langer paasvakantie, contactberoepen dicht en niet-essentiële reizen binnen België verbieden.
Het wordt ook tijd om terug wat daadkrachtiger op te treden wat mij betreft. Ik denk dat de regeringen in België momenteel vooral verlamd zijn door verdeeldheid tussen de partijen/regeringen en daardoor enkel tot een slap compromis kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

St@m

@ Your Service

Ik geloof er helemaal niets van dat de ramadan een reden is. Aboutaleb moet gewoon zijn woorden op een weegschaal leggen. Sukkel.
Nu is er weer een stok om een wig te drijven.

Maar goed, we zwalken wel weer verder. Nog even volhouden hoor B)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 26 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.