Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:19

pro_6or

amateur_60r

Abom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Echt BIZAR dat ze nu opeens met dit verhaal komen! Dit is mijn grootste punt van frustratie, men verwacht straks van mij dat ik mij laat vaccineren, zodat mensen met een slechte gezondheid (regelmatig door hun levensstijl) minder gevaar lopen.
Je kan zelf ook gewoon ernstig ziek worden. Of langdurig last houden. Je doet het ook eerst voor de anderen in je directe omgeving, dan pas voor the greater good.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
Dat zijn volgens mij toch alleen de positieve tests en niet het totaal aantal afgenomen tests ?
En COVID-19_uitgevoerde_testen.csv heeft geen onderverdeling in leeftijdscategorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

DaTimMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:16:
[...]

je weet dat het aantal geboekte reizen bij 60+ers fors is gestegen? die mogen in de zomer wel gewoon naar het buitenland ivm de vaccinatie. dus tja, ook daar kan je vanalles van vinden vind ik.

Was laatste in een stukje op TV, een interview met een organisator, kan helaas de bron niet meer vinden.

overigens vind ik de vraag heel erg polariserend, verantwoord in de ogen van wie? sommige vinden het namelijk nu al verantwoord en anderen nog niet. KHN vind dat het kan, immers anders kruipen we bij elkaar in een park, waarom dan niet op een terras?

dus ik vind dat het niet kan als het onverantwoord is, ik weet alleen niet wie er gelijk heeft of wel verantwoord is.
Weet je het zeker?

Ik hoopte er ook op. Nee niet op vakantie, daar plan ik maar even nog niet op. Ik heb wat aandeeltjes TUI gekocht maar die dalen alleen nog maar. Helemaal niets geen grote boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:08
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Er staat toch, wil je op terrasjes zitten zelfs wanneer dat NIET VERANTWOORD is. Het niet begrijpend kunnen lezen, of steeds maar de realiteit niet onder ogen willen zien hangt mij juist de keel uit.

Het komt op mensen aan die wel reëel zijn om de anderen hun vrijheid te geven. De misbruikers, de niet meedoeners. Dat hangt mij na een jaar nou de keel uit.
op een terras zitten (=buiten) is altijd verantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Staat elke dinsdag in het weekrapport.

[Afbeelding]

Vergelijk de verhouding afgelopen week met vanaf 30 november maar eens. de meeste groepen zitten tussen de 8-10% van dat totaal afgelopen week, 4-12 komt op ruim 25% uit.
Hmmzzz dan moet ik die allemaal handmatig uitpulken voor een historisch beeld :/.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Je was aan het oprekken. Die anderen ook. Om 21:20 is het toch echt wel stil op de drukke N weg waar ik aan woon. Om 20:30 is het druk.

Het is metname bedoeld om grote groepen feestvierders aan te kunnen pakken las ik laatst ergens. 1,5 meter moet je individueel bewijzen en dat is heel lastig bij grote groepen.
Echt bi-zar.. Dat er maatregelen nodig zijn tot daar aan toe. Maar die avondklok.. ik heb er principieel zo ontzettend veel moeite mee dat ik er oprecht kwaad om kan worden.

En dan lees je dat het louter is om te handhaven terwijl samenscholing ook al verboden is dan ben je mij gewoon kwijt om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:49
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Je kan zelf ook gewoon ernstig ziek worden. Of langdurig last houden. Je doet het ook eerst voor de anderen in je directe omgeving, dan pas voor the greater good.
Die anderen in mijn omgeving zijn ver voor mij gevaccineerd. En wanneer je dan hoort dat ze maar niet het volledige verhaal over AZ durven te vertellen, waarschijnlijk uit angst dat mensen zich bedenken over een vaccinatie.

Iedereen die ik ken die het heeft gehad, heeft of geen klachten gehad of volledig herstelt. Ik ken zelf niemand die eraan is overleden of langdurig ziek door is geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Abom op 22-03-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:03

Player1S

Probably out in the dark

Sorcerer8472 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Hij zegt zelf ook dat hij er aan schuldig was en het lijkt alsof zijn visie erop ook wat veranderd is.
Dat is ook het hele verneukeratieve hieraan. Wat vandaag een goed besluit lijkt, kan volgende week zomaar een slecht besluit blijken te zijn.

Ik ga er van uit dat de maatregelen met juiste bedoelingen doorgevoerd zijn. Dat achteraf blijkt dat het verkeerd is, is ruk maar daar verander je weinig aan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:14
Wolly schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:28:
Wat mij betreft is het meer dan prima als de avondklok wordt versoepeld of weggaat, maar hoe denkt Aboutaleb dan om te gaan het '1 bezoeker per dag' advies?
Wat je er ook van vindt het blijft een advies, als mensen gezamenlijk de ramadan willen vieren en daarbij geen overmatige overlast veroorzaken dan kan dat gewoon.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:53
De meeste mensen die ik ken, trekken zich ondertussen geen donder meer van de regels aan, omdat er zoveel willekeur en onzin tussen zit. Het is een kwestie van de doelpost verschuiven iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Wat je er ook van vindt het blijft een advies, als mensen gezamenlijk de ramadan willen vieren en daarbij geen overmatige overlast veroorzaken dan kan dat gewoon.
Ik denk dat het dagje Suikerfeest voor meer problemen gaat zorgen dan de maand Ramadan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En iets over mutaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Die hou je toch niet meer tegen. Experts zijn het over eens dat dit virus niet meer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Abom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Die hou je toch niet meer tegen. Experts zijn het over eens dat dit virus niet meer verdwijnt.
Dus; dan maar zoveel mogelijk ruimte geven aan die mutaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
Imperium schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Echt bi-zar.. Dat er maatregelen nodig zijn tot daar aan toe. Maar die avondklok.. ik heb er principieel zo ontzettend veel moeite mee dat ik er oprecht kwaad om kan worden.

En dan lees je dat het louter is om te handhaven terwijl samenscholing ook al verboden is dan ben je mij gewoon kwijt om eerlijk te zijn.
Dat was dus ook met de 2e scholensluiting. Tussen neus en lippen door kwam de aap uit de mouw: “om de ouders min of meer te dwingen thuis te werken”. Nou dat werkte prima, men pastte gewoon om en om op elkaars kroost en de kids gingen gewoon massaal naar opa/oma/oom/tante.

Ben ook zeer benieuwd wanneer men de 2e steun gaat uitbetalen als gemis van de gesloten opvang. Bij de 1e sluiting was dat vrij vlot geregeld maar nu hoor je totaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Dus; dan maar zoveel mogelijk ruimte geven aan die mutaties?
Evolutionair bekeken: Ja! Want een mildere mutatie heeft veel meer kans om uiteindelijk de dominante variant te worden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13

Dennis1812

Amateur prutser

Abom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Stof in huis houd ik ook niet tegen. Maar nooit meer stoffen dan?
We kunnen op zn minst ons best doen om hier fatsoenlijk mee om te gaan en een enorm hoge vaccinatie graad te behalen. Zijn we allemaal bij gebaat. Krijgen ook mutaties minder kans.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
[...]

Dit hoor ik wel vaker, maar ik vraag me af in hoeverre dit hout snijdt in het geval de kwetsbaren en ouderen reeds gevaccineerd zijn :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Evolutionair bekeken: Ja! Want een mildere mutatie heeft veel meer kans om uiteindelijk de dominante variant te worden.
Ware het niet dat er geen enkele reden is voor corona om milder te worden. De verspreiding verloopt al aardig succesvol. Dus die vlieger gaat hier niet op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijnec1
Abom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Echt BIZAR dat ze nu opeens met dit verhaal komen! Dit is mijn grootste punt van frustratie, men verwacht straks van mij dat ik mij laat vaccineren, zodat mensen met een slechte gezondheid (regelmatig door hun levensstijl) minder gevaar lopen.

Overigens heeft Gommers dit al in maart 2020 gezegd.
al een jaar lang word ik verantwoordelijk gehouden voor de gezondheid van een ander. Dat deze ander zijn/haar gezondheid misschien jaren verwaarloosd heeft is opeens niet meer belangrijk, nee, ik moet solidair zijn, en als ik daar moeite mee heb ben ik een aso, covidiot, wappie, etc etc. Wat Gommers vandaag heeft gezegd over beweging is precies wat ik het afgelopen jaar heb gedaan, 10 kg lichter, gezond bmi, dus significant minder risico op zwaar verloop van eventuele besmetting, dus kom bij mij niet aan met het verhaal dat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid van iemand die al een jaar op de bank chips zit te vreten en helemaal niks heeft gedaan om de gezondheid te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dakillerbean schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Dat was dus ook met de 2e scholensluiting. Tussen neus en lippen door kwam de aap uit de mouw: “om de ouders min of meer te dwingen thuis te werken”. Nou dat werkte prima, men pastte gewoon om en om op elkaars kroost en de kids gingen gewoon massaal naar opa/oma/oom/tante.

Ben ook zeer benieuwd wanneer men de 2e steun gaat uitbetalen als gemis van de gesloten opvang. Bij de 1e sluiting was dat vrij vlot geregeld maar nu hoor je totaal niets.
Er stond heel lang 8 april als uitbetaaldatum. Is vooruit geschoven omdat bso nog dicht is. Je krijgt geen cent tot de bso weer open is. Dan gaan ze rekenen of ze nog wat over hebben om burgers te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:56
Wat je niet hebt, kan je ook niet wegspuiten.
Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Die heeft echter niet zodanig bijgedragen dat op landelijke schaal de besmettingen de pan uitrezen...

Misschien heeft het merendeel van die groep al covid gehad, kunnen ze mekaar ook niet besmetten :+

Ik zeg niet dat je maar lukraak voor die groep de regels moet veranderen. Ik ben echter wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen :)

Misschien gaan de moskeeën vrijstellingen verstrekken dat je tijdens de avondklok op straat mag zijn 8)

Meanwhile, bijna 900k vaccinaties op een dag in het VK, wij nog niet eens 30k 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:31:
[...]

los van wat je van de aantallen vindt is voor een advies geen gedoogconstructie nodig . het blijft een advies.
Juridisch heb je gelijk, echter zal men het toch moeten inkleden op de één of andere manier. Ramadan leidt tot familiebezoek, wanneer je de avondklok ervoor aanpast ga je dus impliciet akkoord met veel familiebezoek. Zoiets valt natuurlijk niet te verkopen aan mensen die geen ramadan vieren en wel aan het 'advies' gebonden zijn op straffe van mensen die je dan een bepaalde vorm van asocialiteit aanpraten (zo ook in dit topic).
Als iemand nu 20 man in huis uitnodigt en geen overlast veroorzaakt dan is er geen wet die dat verbiedt. Het wordt wel telkens zo gebracht dat een grote groep mensen het interpreteert als wettelijke regel.
Het is inderdaad spelen met woorden. De ene keer noemt de overheid het een regel en de andere keer een advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

stijnec1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:46:
[...]

al een jaar lang word ik verantwoordelijk gehouden voor de gezondheid van een ander. Dat deze ander zijn/haar gezondheid misschien jaren verwaarloosd heeft is opeens niet meer belangrijk, nee, ik moet solidair zijn, en als ik daar moeite mee heb ben ik een aso, covidiot, wappie, etc etc. Wat Gommers vandaag heeft gezegd over beweging is precies wat ik het afgelopen jaar heb gedaan, 10 kg lichter, gezond bmi, dus significant minder risico op zwaar verloop van eventuele besmetting, dus kom bij mij niet aan met het verhaal dat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid van iemand die al een jaar op de bank chips zit te vreten en helemaal niks heeft gedaan om de gezondheid te verbeteren
Bizar eigenlijk. Je zou verwachten dat er flinke campagnes waren om ons aan het lijnen en dieeten te krijgen. Alles om de zorg te steunen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
joppe113 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:48:
Wat je niet hebt, kan je ook niet wegspuiten.

[...]
We hebben er veel meer dan we kunnen wegprikken. We hebben 3 miljoen vaccins ontvangen, 2 miljoen is geprikt. Die vaccins liggen gemiddeld 3 weken op de plank voordat ze in een arm eindigen.

Come again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
Michael_OsGroot schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Bizar eigenlijk. Je zou verwachten dat er flinke campagnes waren om ons aan het lijnen en dieeten te krijgen. Alles om de zorg te steunen.
dat zou je absoluut verwachten in de grootste gezondheidscrisis van de afgelopen 100 jaar, een crisis die draait om een ziekte waarvan we weten dat deze gemiddeld een milder verloop heeft bij mensen met een gezonde levensstijl. Ook zou je verwachten dat sporten gestimuleerd wordt in plaats van verboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:51:
[...]

We hebben er veel meer dan we kunnen wegprikken. We hebben 3 miljoen vaccins ontvangen, 2 miljoen is geprikt. Die vaccins liggen gemiddeld 3 weken op de plank voordat ze in een arm eindigen.

Come again?
Het was toch de bedoeling een voorraad aan te houden voor als leveringen tegen vallen? Zodat je de 2e alsnog kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 14:56
Nou voorruit, lijkt me een verstandig beleid om te zorgen dat er een vaccin op voorraad ligt zodat je op tijd je 2de prik kan krijgen, vooral gezien de grillige levering van sommige leveranciers.

En ook hebben we nu een poosje op de rem gestaan met az terwijl er wel geleverd is.
Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:51:
[...]

Come again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Meen me een debat te herinneren waar een avondklok na 21u als niet effectief bestempeld werd:
Kabinet denkt over avondklok vanaf 22.00 uur, streep door meivakantie

De optie wordt momenteel onderzocht. Hoewel het nog even duurt voordat de zon ondergaat na 21.00 uur, vreest het kabinet dat mensen het moeilijker vinden om zich aan de maatregel te houden als het langer licht is. Dit weekend gaat de zomertijd al in, maar of dan ook al een latere avondkloktijd gaat gelden, is onduidelijk. Het zou ook nog een paar weken kunnen duren, als er al toe wordt besloten.
Zo, dat weten we dus ook weer: die avondklok blijft tot de zomer, anders ga je niet voor een paar dagen/weken de boel aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennis1812 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Het was toch de bedoeling een voorraad aan te houden voor als leveringen tegen vallen? Zodat je de 2e alsnog kan geven?
Des te langer de fabrikanten leveren, des te zekerder die leveringen zijn. Pfizer is zelfs meer gaan leveren. Dan hoef je van Pfizer geen veiligheidsvoorraad van 2-3 weken aan te houden. (Met AZ begrijp ik dat meer, maar die leveren een stuk minder)

Je moet gewoon alles wegprikken wat je hebt en er maar vanuit gaan dat die leveringen komen. (Of hou een kleinere veiligheidsmarge aan...)
joppe113 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:54:
Nou voorruit, lijkt me een verstandig beleid om te zorgen dat er een vaccin op voorraad ligt zodat je op tijd je 2de prik kan krijgen, vooral gezien de grillige levering van sommige leveranciers.

En ook hebben we nu een poosje op de rem gestaan met az terwijl er wel geleverd is.

[...]
De leveringen van Pfizer zijn heel betrouwbaar gebleken, zelfs boven verwachting momenteel. Dan hoef je niet een prik 3 weken te reserveren voor dezelfde persoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb_-tmyU7_7WsEBjv75pPEoHw90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X3n3G5ZtV27GDrJ9n98Eri3p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMtuCQ6W8nQeFJId4QUS49uAc7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMIPIidTs13NWKwER4zUpuwM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Mr.Joker op 22-03-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:55:
Meen me een debat te herinneren waar een avondklok na 21u als niet effectief bestempeld werd:

[...]

Zo, dat weten we dus ook weer: die avondklok blijft tot de zomer, anders ga je niet voor een paar dagen/weken de boel aanpassen.
21 juni begint de zomer. Juni kan een best warme maand zijn. Zit je de hele dag al in je huis te broeien want je werkt thuis. Kan je er 3 uurtjes tussen uit en dan moet je weer thuis zijn. ;w

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
IC-opnames (NICE) per dag, MA7, index 7-Feb=100.
Daarnaast de positieve tests (ook MA7) op dezelfde indexdatum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID2xo0O2SGa5OkEGgWzIhZtPYig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ciKtJsLacgdUBQAG9C4OHTtU.png?f=user_large

Paar gedachten:

* aan het beginvan de grafiek was de Engelse mutant ongeveer 30 a 40% van de populatie. Aan het eind is dat opgelopen naar ongeveer 80 a 85%. Deze grafiek lijkt de stelling dat mensen ernstiger ziek worden van de Engelse mutant, te bevestigen.

* tot enkele dagen geleden had deze grafiek best een mooi verloop. IC opnames nemen een voorsprong (effect van toename Engelse mutant?). Begin maart vlakken de IC opnames mooi af (toenemend vaccinatie-effect?).

* de laatste drie tot vier samples maken mij niet erg blij. Van dat "afvlakken" is niet veel overgebleven. Als ik het plaatje nu moet duiden, zou ik stellen dat vaccinaties maar nipt het effect van de Engelse mutant bijbenen. Wel is er hoop op nieuwe afvlakking omdat vaccinatie doorloopt en verdringing zachtjes ten einde loopt. Maar dat plateau ligt dus weken later dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12
stijnec1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:46:
[...]

De mensen die op de bank zitten en chips eten zul je niet besmetten, tenzij je ze uit solidariteit gaat bezoeken ;).

Zelf ben ik er ook behoorlijk klaar mee. Ben net een week vrij van het virus en bezig met laatste herstel. Deze lijn doorzettend verwacht/hoop ik volgende week weer zo goed als de oude te zijn. Heb vanaf het allereerste moment me strak of zelf nog strenger aan de regels gehouden en dat een jaar volgehouden. De hele week vrijwel niemand gezien en toch ergens besmet geraakt (met wandelen in de wijk?). Nu gelukkig aan de beterende hand. Maar wat niet helpt bij het herstel, is de eindeloze uitzochtloosheid. Het voelt alsof juli nu de nieuwe deadline is voor wat versoepelingen. Ondertussen vage, inconsistente versoepelingen. Waarom zijn dierentuinen nog niet open, met (zeer) beperkte capaciteit? Of musea? Geef me iets om weer te doen en ik zal beter herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Inderdaad raad. Met een gemiddelde oppervlakte van 740m2 zijn sportscholen prima in staat om één bezoeker per 25m2 te faciliteren net als winkels.

Zolang iedereen binnen 1,5m afstand houdt is er helemaal niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom

[...]

Ik verwacht al heel lang geen consistent beleid meer van dit kabinet/het OMT. Ze zijn echt ontzettend aan het prutsen. Dat de VVD niet gehalveerd is, ik begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Abom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:59:
Dat de VVD niet gehalveerd is, ik begrijp het niet.
Ze weten het allemaal niet, zie ook de zwalkende uitspraken van Kaag de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:33
Number10 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:22:
[...]
Zie de persconferentie. Als er bedden zijn, dan gaan we (blijkbaar) versoepelen. De ‘aantallen’ (ik neem aan dat werd gedoeld op infecties) liepen 23 februari namelijk op.
Ja, dat is inmiddels de praktijk. De extra opnames van jongere mensen die daaruit volgen zijn deels aan de extra besmettingen te wijten en waarschijnlijk ook deels aan het feit dat de Britse variant zieker lijkt te maken. Ik zou niet zomaar 1 van die factoren als de meest logische durven bestempelen. Dat inzicht heb ik niet.
Bij sturen op een R=1 heb je toch exact dezelfde maatregelen nodig om situatie 1 te behouden als we nodig zouden hebben om 600 te behouden? Het maakt werkelijk geen snars uit als je daadwerkelijk R=1 bereikt.

We hadden situatie 1 omdat de R lang genoeg onder de 1 was. Nu hebben situatie 2,
Maar situatie 1 bestaat alleen na een R die een tijdlang onder de 1 was en dus met een veel lager aantal besmettelijken. Een lege IC in combinatie met het huidige aantal besmettelijken bestaat niet (of enkel door vaccinatie).
dus (ik kan het niet anders begrijpen) is er (tenminste deels) gestuurd op zorgcapaciteit.
Dat wordt toch ook niet ontkend?
De R is schijnbaar >1 (klinkt ook logisch). Er is een bedbezetting >600, maar (gelukkig) nu nog geen code zwart. Maatregelen hebben naar ik begrijp 2-3 weken nodig om te kunnen gaan werken wat betreft bedbezettimg op de IC. Uit het conservatieve model van @t_captain en het nomogram van het RIVM volgt een bedbezetting van 1000 over circa 3 weken volgens mij.

Wat wordt er morgen volgens het nieuws aangekondigd?
- versoepelen?
- niets doen?
- verzwaren?

Is dat sturen op de zorg bij R>1 als dat nieuws en de modellen kloppen?
Volgens mij het vooral een combinatie van niet verder kunnen / willen verzwaren en vooruitlopen op vaccinaties en mooi weer. Puur op basis van de epidemiologische situatie is verzwaring het enige logische advies.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:51

[...]

Je ziet het helemaal verkeerd. De avondklok blijft. Dan wordt het zomertijd, wordt de avondklok 22:00 uur. Vervolgens raken we de avondklok niet meer kwijt want het OMT/Rutte voelt tot diep in zijn vezels dat dit een goede maatregel is. Dan wordt het weer wintertijd en dan wordt de avondklok terug gezet op 21:00 uur en gaan we het najaar/winterperiode weer in. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Robkazoe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Je ziet het helemaal verkeerd. De avondklok blijft. Dan wordt het zomertijd, wordt de avondklok 22:00 uur. Vervolgens raken we de avondklok niet meer kwijt want het OMT/Rutte voelt tot diep in zijn vezels dat dit een goede maatregel is. Dan wordt het weer wintertijd en dan wordt de avondklok terug gezet op 21:00 uur en gaan we het najaar/winterperiode weer in. >:)
Niet vergeten dat we dan al 4 varianten verder zijn, we al 3 keer mogelijk code zwart hebben gehad en we nog steeds aan het kijken zijn welke groep nu de volgende vaccinatie ronde in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Je ziet het helemaal verkeerd. De avondklok blijft.
Maar goed dat we met z'n allen zo lekker in dit collectieve huisarrest groeien... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:48
Check die Verpleeghuiszorg cijfers. Prima cijfers hoor! Vaccineren, vaccineren vaccineren!

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

De avondklok verkorten zou al een mooi begin zijn, naar bijv. 22u. Zeker als het mooi weer is. Sowieso wil je toch dat mensen zo veel mogelijk buiten zijn?

Zeker als het toch alleen maar gaat om feesten te voorkomen dan is dit logisch (het hangt allemaal af van wie bij OMT/RIVM/regering je het vraagt :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-03-2021 17:08 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
[...]

Het Songfestival wordt dan wel om 20:30 stop gezet want anders kunnen alle artiesten niet meer terug naar hun hotel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Het Songfestival wordt dan wel om 20:30 stop gezet want anders kunnen alle artiesten niet meer terug naar hun hotel. :+
Voor dit soort essentiële diensten wordt uiteraard een uitzondering gemaakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Sorcerer8472 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:07:
[...]

De avondklok verkorten zou al een mooi begin zijn, naar bijv. 22u. Zeker als het mooi weer is. Sowieso wil je toch dat mensen zo veel mogelijk buiten zijn?

Zeker als het toch alleen maar gaat om feesten te voorkomen dan is dit logisch (het hangt allemaal af van wie bij OMT/RIVM/regering je het vraagt :+)
22u? Wat denk je van 00:00. Sommige mensen hebben verschillende shifts op werk. Die kunnen dan als ze 22:30 klaar zijn , nog even hardlopen of iets. Ja, dat kan ook voor het beginnen met werk :*)

Ik wil gewoon lekker aan het water kunnen liggen met een pilsje :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 14:49
Uthog schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Niet vergeten dat we dan al 4 varianten verder zijn, we al 3 keer mogelijk code zwart hebben gehad en we nog steeds aan het kijken zijn welke groep nu de volgende vaccinatie ronde in gaat.
Of dat de oudste groep eerst gehervaccineerd moet worden,want de antistoffen bij hen zijn verdwenen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Agent47 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:12:
[...]

22u? Wat denk je van 00:00. Sommige mensen hebben verschillende shifts op werk. Die kunnen dan als ze 22:30 klaar zijn , nog even hardlopen of iets. Ja, dat kan ook voor het beginnen met werk :*)

Voor mensen met afwijkende shifts kan het idd ook behoorlijk kut zijn. Ironisch genoeg ook voor mensen die in de zorg werken. Kom je thuis om 20u, kun je eten mag je binnen zitten en that's it.

Ook ruk voor mensen die laat in de middag en in de vroege avond calls hebben met de VS. Moet je je outside-time heel gericht gaan plannen overdag wil je nog buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:12:
[...]

En de eindtijd natuurlijk ook vervroegen van 04:30 naar 01:30.

Tussen middernacht en half 2 wil je toch de kroeg niet uit, tenzij de kebaptent aan de overkant open is. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:19

pro_6or

amateur_60r

Imperium schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Bij mij in de flat werkt het prima. Was bij verschillende buren iedere vrijdag en zaterdag feest. Jou zijn we dan misschien kwijt maar die cafés aan huis gelukkig ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hoop gewoon dat, ook al vind ik het handhaafbaarheid ivm geloofzaken niet de juiste reden, we zo snel mogelijk van die vermaledijde avondklok af zijn. Een eerste stap naar 22u prima. Daarna is er 'bewezen' dat hij er verder af kan. Prima..

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 22-03-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:14:
[...]

Bij mij in de flat werkt het prima. Was bij verschillende buren iedere vrijdag en zaterdag feest. Jou zijn we dan misschien kwijt maar die cafés aan huis gelukkig ook.
Een beetje naïef.. de keten zitten bijvoorbeeld elk weekend ramvol. Dat je het nu niet meer ziet wilt niet zeggen dat het er niet is.

Onder druk word alles vloeibaar.

In plaats dat je hele samenleving opsluit lijkt het eens tijd worden om de kwetsbaren in lockdown te houden en de rest weer los te laten. Het onderwerp leeftijdsdiscriminatie zijn we toch al lang gepasseerd en het draagvlak smelt onder je ogen vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 22-03-2021 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExFxZnEWEAYZRUe?format=png&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExFxaaGXAAA18v7?format=png&name=4096x4096
Wat een verschil zeg.

[ Voor 28% gewijzigd door xzaz op 22-03-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
[...]

Welke artiesten? :+
Die geluidsgolven producerende vreemd uitgedoste entiteiten met TikTok-dansjes bedoel je O-) O-) O-) O-) O-)

Ik hoop zo dat we er binnenkort gewoon klaar mee zijn als duidelijk is dat het merendeel van de zwakkere bevolking nu gevaccineerd is.
Nu werk ik alleen maar, zie 1 vriend 2 uur op woensdagavond, mijn ouders op vrijdagavond (na het werk dus max 1.5u) om verder in het weekend 1 vriend te zien.
Dus 2 vrienden en mijn ouders en verder niks al een jaar nu zo'n beetje.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:56:
* aan het beginvan de grafiek was de Engelse mutant ongeveer 30 a 40% van de populatie. Aan het eind is dat opgelopen naar ongeveer 80 a 85%. Deze grafiek lijkt de stelling dat mensen ernstiger ziek worden van de Engelse mutant, te bevestigen.
Je gooit hier correlatie en causaliteit door elkaar.
* tot enkele dagen geleden had deze grafiek best een mooi verloop. IC opnames nemen een voorsprong (effect van toename Engelse mutant?). Begin maart vlakken de IC opnames mooi af (toenemend vaccinatie-effect?).
Er zit een vertraging van 2 tot 4 weken tussen besmetting en IC opname. Heb je daarvoor gecorrigeerd. Februari kende een minimum in aantal besmettingen, waarbij er van een dalende naar stijgende lijn overging. Gezien niet iedereen exact 3 weken na besmetting in het ziekenhuis. Als je een lopend gemiddelde pakt van half de breedte van het dal, zul je een redelijke afvlakking zien. Gooi daar de twee weken vertraging overheen en je hebt een vlakke IC curve begin maart. Zomaar een gedachte.
* de laatste drie tot vier samples maken mij niet erg blij. Van dat "afvlakken" is niet veel overgebleven. Als ik het plaatje nu moet duiden, zou ik stellen dat vaccinaties maar nipt het effect van de Engelse mutant bijbenen. Wel is er hoop op nieuwe afvlakking omdat vaccinatie doorloopt en verdringing zachtjes ten einde loopt. Maar dat plateau ligt dus weken later dan gehoopt.
Gezien de bulk van de mensen op de IC tussen de 55 en 75 is (zie mijn eerder bericht) en we op dit moment de groep 75-79 vaccineren is dat niet zo heel gek. Even los ervan of de Engelse mutant de directe oorzaak is voor meer IC opnamen of dat dit het gevolg is van meer besmettingen (wat indirect weer toegekend zou kunnen worden aan de Engelse variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:14:
[...]

In België zijn ze niet mild met straffen. Een voetballer is daar wegens het organiseren van een feestje in december veroordeeld tot een maand cel.

Belgische profvoetballer moet maand de cel in na organiseren lockdownfeestje - https://nos.nl/l/2373666

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Imperium schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:21:
[...]
Een beetje naïef.. de keten zitten bijvoorbeeld elk weekend ramvol. Dat je het nu niet meer ziet wilt niet zeggen dat het er niet is.

In plaats dat je hele samenleving opsluit lijkt het eens tijd worden om de kwetsbaren in lockdown te houden en de rest weer los te laten. Het onderwerp leeftijdsdiscriminatie zijn we toch al lang gepasseerd en het draagvlak smelt onder je ogen vandaan.
Enerzijds zou bijna niemand zich aan de regels houden en zich massaal lam zuipen in een keet ... maar anderzijds zou tegelijkertijd ook de hele samenleving opgesloten zitten ?
Err, does not compute ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:16:
Hoop gewoon dat, ook al vind ik het handhaafbaarheid ivm geloofzaken niet de juiste reden, we zo snel mogelijk van die vermaledijde avondklok af zijn. Een eerste stap naar 22u prima. Daarna is er 'bewezen' dat hij er verder af kan. Prima..
Als straks inderdaad blijkt dat er tijdens de Ramadan niet (goed) gehandhaafd wordt, "want geloofsovertuiging" denk ik (hoop ik) dat het overgrote deel van handhaving/politie/burger er klaar mee is en het kabinet en zijn plannen.
Ik word gewoon echt kwaad iedere keer als ik merk dat ik er moedeloos in mee ga terwijl de diverse vaccins steeds weer vertraging oplopen....
Doe daar eens wat aan. Binnenvallen en overnemen als EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Imperium schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Over naïef gesproken, alsof alle kwetsbaren 65+ zijn en niet werken. Ik zou je adviseren om de golf die dit in de samenleving teweeg brengt even mee te nemen in je berekening. Ik denk dat er namelijk véél meer mensen thuis gaan zitten dan jij nu inschat.

Ik zal als voorbeeld nemen: Stel jou partner is kwetsbaar, ga jij en/of je kinderen dan in een hotel zitten om deel te nemen aan de samenleving of blijf je als gezin in lockdown? Trek dat nu eens door over de gehele bevolking. (Vul evt. een ander belangrijk familielid of iets dergelijks in.)

Nu heb ik het gelukkig niet in het gezin maar, ik weet mijn eigen antwoord wel: "De baas kijkt maar even wat hij doet maar, ik heb andere prioriteiten dus ik pas even." Ik heb overigens niet de illusie dat die paar collega's die overblijven de tent dan nog draaiende kunnen houden.

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:02:
Ja, dat is inmiddels de praktijk. De extra opnames van jongere mensen die daaruit volgen zijn deels aan de extra besmettingen te wijten en waarschijnlijk ook deels aan het feit dat de Britse variant zieker lijkt te maken. Ik zou niet zomaar 1 van die factoren als de meest logische durven bestempelen. Dat inzicht heb ik niet.
Voila, OK, ik kan het natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen maar ga uit van Occam’s scheermes. En op grond daarvan vind ik het beleid ‘sturen op de zorg’ een veel eenvoudiger en daarmee logischer verklaring. Ik sloot die andere verklaring nadrukkelijk ook niet uit, want ik schreef:
Dat is een verklaring wellicht, maar veel logischer is volgens mij de verklaring dat we ‘sturen op de zorg’ in Nederland. Er wordt (simpel gezegd) vrij consequent versoepeld als er weer bedden zijn.
Ik snap dat het niet een enkele determinant hoeft te zijn.
Maar situatie 1 bestaat alleen na een R die een tijdlang onder de 1 was en dus met een veel lager aantal besmettelijken. Een lege IC in combinatie met het huidige aantal besmettelijken bestaat niet (of enkel door vaccinatie).
Het was bedoeld om aan te tonen dat er wordt gestuurd op zorg, maar daar zijn we het gewoon over eens.

Maar de logica om met >600 bedden te willen zitten ontgaat mij toch echt. Je schrijft het zelf deels al want ‘met een veel lager aantal besmettelijken’ heb je sowieso geen volle IC, geen of veel minder uitgestelde zorg, een betere economie etc.
Puur op basis van de epidemiologische situatie is verzwaring het enige logische advies.
Dat lijkt mij dus ook. En daarmee is volgens mij klip en klaar duidelijk dat het beleid om te sturen op zorg een verkeerde keuze was en is. Natuurlijk moet je ingrijpen als dat dreigt over te lopen, maar bij lage aantallen is dat veel minder snel aan de orde. De vaccins zullen daar hopelijk goed bij helpen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dakillerbean schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Tsja, dat vroeg ik me eerder ook al af. De BSO's zijn hier 50-60% gevuld met 'vitale' beroepen. Tussen aanhalingstekens aangezien dat begrip ook steeds ruimer wordt. Effectief worden die kinderen nu ook gemengd door de klassen van andere groepen waarin kinderen zitten die niet naar de BSO mogen. Effectief is het dus bij lange na niet. Alleen willen ze niet dat de ouders naar kantoor zouden kunnen, terwijl ik (en veel anderen) braaf thuiswerken met kinderen op de BSO. Zij blij spelen, wij blij werken. Maar per maand uitbetalen oid zolang dit voortduurt zou wel fijn zijn.
[...]

Ze gaan erna allemaal naar Jinek/Op1. Dan mag dat. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Enerzijds zou bijna niemand zich aan de regels houden en zich massaal lam zuipen in een keet ... maar anderzijds zou tegelijkertijd ook de hele samenleving opgesloten zitten ?
Err, does not compute ?
10% is super strict en braaf en veroordeelt iedereen die dat niet is, offline en op twitter/fora
10% is behoorlijk strict handelt in de geest van de wet, maar zondigt af en toe een beetje naar de letter door bijvoorbeeld als stel op bezoek te gaan
60% gaat redelijk zijn gang , bezoekt geen massa bijeenkomsten, werkt thuis en gaat af en toe naar een ander gezin
10% is nog een tandje losser
10% gaat los onder een viaduct in een studentenhuis of in geïmproviseerde kroeg

Netjes 100% (wel uit mijn duim gezogen), maar door al deze groepen aan te duiden met termen als 'iedereen' , 'niemand', 'het volk' lijkt het inconsistenter dan de praktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13:39
zacht schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:30:
[...]

In België zijn ze niet mild met straffen. Een voetballer is daar wegens het organiseren van een feestje in december veroordeeld tot een maand cel.

Belgische profvoetballer moet maand de cel in na organiseren lockdownfeestje - https://nos.nl/l/2373666
En helpt dat straffen? Zijn de cijfers in Belgie dan zoveel beter dan in NL?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:55
xzaz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:07:
Check die Verpleeghuiszorg cijfers. Prima cijfers hoor! Vaccineren, vaccineren vaccineren!
Ik wil eigenlijk iets anders schrijven ... als dat de sterfte zo groot was dat het nu ff klaar is zeg maar.

Volgens mij zijn ze na 3 maanden nog steeds bezig om inentingen daar te doen, door de volkomen doorgeslagen "gecategoriseerde" inentings campagne (uitwonend, uitwonend mobiel, inwonend, aanleunwonend etc..)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:47:
[...]

10% is super strict en braaf en veroordeelt iedereen die dat niet is, offline en op twitter/fora
10% is behoorlijk strict handelt in de geest van de wet, maar zondigt af en toe een beetje naar de letter door bijvoorbeeld als stel op bezoek te gaan
60% gaat redelijk zijn gang , bezoekt geen massa bijeenkomsten, werkt thuis en gaat af en toe naar een ander gezin

Netjes 100% (wel uit mijn duim gezogen), maar door al deze groepen aan te duiden met termen als 'iedereen' , 'niemand', 'het volk' lijkt het inconsistenter dan de praktijk is.
Dat lijkt mij een wat realistischere benadering inderdaad. Al denk ik dat "gaat redelijk z'n gang" misschien niet het juiste label is. Maar wel het gene wat aardig ligt bij wat epidemiologisch van je gevraagd wordt en ook best een aardige tijd vol te houden zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
loekf2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Ik wil eigenlijk iets anders schrijven ... als dat de sterfte zo groot was dat het nu ff klaar is zeg maar.

Volgens mij zijn ze na 3 maanden nog steeds bezig om inentingen daar te doen, door de volkomen doorgeslagen "gecategoriseerde" inentings campagne (uitwonend, uitwonend mobiel, inwonend, aanleunwonend etc..)
De manier waarop het inenten wordt opgepakt, toont aan dat ook onze politiek het allemaal niet zo heel erg belangrijk vindt. Het is een noodtoestand, maar niet “nood” genoeg om je ook daadwerkelijk te gaan lopen haasten. Stel je voor dat je de regie zou pakken. Pff. Je zou zomaar eens iets verkeerd kunnen doen. En dat met de verkiezingen op komst. Nee, dan rommelen we liever door. En slaan we ons op de borst als we tot de EU middenmoot behoren. Dat is ondertussen zaterdag competitie geworden. Zeg maar, de Harkemase boys van het vaccineren :)

[ Voor 13% gewijzigd door blissard op 22-03-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Correct.
Maar premier Rutte benadrukte dat de avondklok echt tussen 20.00 en 21.00 moet aanvangen. "Anders heeft de maatregel onvoldoende effect. Daar moeten we gewoon eerlijk over zijn."
https://www.rtlnieuws.nl/...-moet-tussen-20-en-21-uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Dat “daar moeten we gewoon eerlijk over zijn” is ook een prachtige manier om eventuele tegenstand direct als leugenachtig te typeren. (Niet realistisch, wappie, etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 22-03-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Heb het niet gezocht hoor, dus geen idee of het zo is.
Kan de grotere voorraad op de plank nog te maken hebben met de tijdelijke pauze van AZ die toevallig net geleverd hebben voor we weer gestart zijn waardoor er erg veel op de plank ligt en de media er een sensatie van probeert te maken?
Niks verbaast me meer bij de media namelijk.

Nogmaals, ik heb zelf geen onderzoek gedaan naar bovenstaande uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Ik heb vanochtend begrepen dat die tweede 10% de veroorzaker van al het leed. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:07
Ben het er helemaal mee eens. Heb wel eens eerder gezien, geef iedereen gewoon 1 spuit zsm. Het beschermt al voor een gedeelte en ook tegen een ernstig ziekte-verloop. Dan als we haast iedereen gehad hebben, ga je de risicogroepen na op anti-stoffen en check je of ze nog een booster nodig hebben,.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:11
Koos2009 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Als straks inderdaad blijkt dat er tijdens de Ramadan niet (goed) gehandhaafd wordt, "want geloofsovertuiging" denk ik (hoop ik) dat het overgrote deel van handhaving/politie/burger er klaar mee is en het kabinet en zijn plannen.
Ik word gewoon echt kwaad iedere keer als ik merk dat ik er moedeloos in mee ga terwijl de diverse vaccins steeds weer vertraging oplopen....
Doe daar eens wat aan. Binnenvallen en overnemen als EU.
Volgens mij staat er nergens in de Koran dat je verplicht bent om tijdens de Ramadan 's avonds iemand anders op te zoeken. Dus hoeft er ook niet gehandhaafd te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Yaksa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Volgens mij staat er nergens in de Koran dat je verplicht bent om tijdens de Ramadan 's avonds iemand anders op te zoeken. Dus hoeft er ook niet gehandhaafd te worden.
Het is niet verplicht volgens de Koran, dus iedereen gaat zich braaf aan de door de overheid opgelegde avondklok houden?

Ik zou maar alvast wat agenten mobiliseren om iedereen bij de uitgang van de moskee op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09
Grmmbll weer geen versoepelingen. Inmiddels zijn de besmettingen bij de kwetsbare groepen flink gedaald en is het gros van de besmettingen te verklaren door het meer testen van jonge kinderen.

Ik weet het niet maar ik kan niet geloven dat we inmiddels niet wat meer zouden kunnen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Het is niet verplicht volgens de Koran, dus iedereen gaat zich braaf aan de door de overheid opgelegde avondklok houden?

Ik zou maar alvast wat agenten mobiliseren om iedereen bij de uitgang van de moskee op te wachten.
De Koran schrijft ook niet voor dat je verplicht bent om naar de moskee te gaan. Je mag je gebedskleedje voor het late middag- en avondgebed ook gewoon thuis neerleggen en dan bidden. Er zijn zelfs tv-zenders die daarvoor zendtijd inruimen zodat je het gebed kunt volgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online
Yaksa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:28:
[...]

De Koran schrijft ook niet voor dat je verplicht bent om naar de moskee te gaan. Je mag je gebedskleedje voor het late middag- en avondgebed ook gewoon thuis neerleggen en dan bidden. Er zijn zelfs tv-zenders die daarvoor zendtijd inruimen zodat je het gebed kunt volgen.
Nog steeds:

Waarom geeft jou dat de indruk dat iedereen zich daar braaf aan gaat houden en er niemand ondanks de avondklok naar buiten gaat? Waarom zou handhaving dan niet nodig zijn?

Ik kan me namelijk zo maar voorstellen dat er een groep reltuig de straat op gaat en als ze dan aangehouden worden er heel hard aan de "islamofobie" bel getrokken wordt tijdens de ramadan.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 22-03-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Nog steeds:

Waarom geeft jou dat de indruk dat iedereen zich daar braaf aan gaat houden en er niemand ondanks de avondklok naar buiten gaat? Waarom zou handhaving dan niet nodig zijn?

Ik kan me namelijk zo maar voorstellen dat er een groep reltuig de straat op gaat en als ze dan aangehouden worden er heel hard aan de "islamofobie" bel getrokken wordt tijdens de ramadan.
Hebben ze daar de ramadan voor nodig? Of een moskee?
Die bel trekken ze toch sowieso aan zodra ze ergens op gewezen worden wat niet mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Cobb schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:26:
Grmmbll weer geen versoepelingen. Inmiddels zijn de besmettingen bij de kwetsbare groepen flink gedaald en is het gros van de besmettingen te verklaren door het meer testen van jonge kinderen.
Het gros van de positieve testen is niet alleen te verklaren door het meer testen van jonge kinderen.
Verhoudingsgewijs zie immers dat ook andere leeftijdscategorieën nog steeds veel besmettingen hebben
al is dat meer constant.

De invloed van jonge kinderen op de statistieken is veranderd sinds de scholen weer open zijn met maatregelen die het aantal testen laat toenemen maar ze ook minder gericht laat plaatsvinden.

Vandaar dat het in toenemende mate (ook als gevolg van vaccineren aan de andere kant) het steeds belangrijker zal worden de cijfers per leeftijdsgroep te spliten (wat op basis van publieke data niet volledig mogelijk is omdat bij sommige data de leeftijdscategorie mist (of alleen in de weekstaatjes / presentaties naar voren komt).

Zie https://twitter.com/mzelst/status/1373954919783407618 voor duiding van de invloed van deze wijzigingen op de cijfers en hoe die erg vertekenend kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wel jammer dat het weer feitelijk gezien niet klopt omdat er niet 1 miljoen op voorraad liggen.
Volgens de cijfers zijn dat er ca 750k, en ik vermoed dat die allemaal al ingepland staan voor de komende 2 a 3 weken?
De AZ pauze zal iig niet hebben geholpen bij het wegprikken.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2021 18:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Het gros van de positieve testen is niet alleen te verklaren door het meer testen van jonge kinderen.
Verhoudingsgewijs zie immers dat ook andere leeftijdscategorieën nog steeds veel besmettingen hebben
al is dat meer constant.

De invloed van jonge kinderen op de statistieken is veranderd sinds de scholen weer open zijn met maatregelen die het aantal testen laat toenemen maar ze ook minder gericht laat plaatsvinden.

Vandaar dat het in toenemende mate (ook als gevolg van vaccineren aan de andere kant) het steeds belangrijker zal worden de cijfers per leeftijdsgroep te spliten (wat op basis van publieke data niet volledig mogelijk is omdat bij sommige data de leeftijdscategorie mist (of alleen in de weekstaatjes / presentaties naar voren komt).

Zie https://twitter.com/mzelst/status/1373954919783407618 voor duiding van de invloed van deze wijzigingen op de cijfers en hoe die erg vertekenend kunnen werken.
Jonge kinderen leven wel in gezinnen met andere leeftijdsgroepen. Via school kunnen ze de besmettingen verspreiden en overbrengen op de andere generaties.

Verder is het ook zo dat de contactberoepen weer open zijn. Lekker naar de alternatieve geneeskundige (of volgens Lubach beoefenaar van onbewezen ideetjes), je wordt er niet beter van maar geeft het virus wel extra verspreidingskansen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Cobb schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:26:

Ik weet het niet maar ik kan niet geloven dat we inmiddels niet wat meer zouden kunnen.
Nou, wellicht gaat het naar 22:00:
https://nos.nl/artikel/23...ter-in-te-laten-gaan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kabinet overweegt avondklok een uur later in te laten gaan

Morgen zal het kabinet praten over de mogelijk om de avondklok om 22.00 in te laten gaan. Het Veiligheidsberaad zou het ook steunen om de avondklok later te laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Yaksa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Ik heb begrepen dat het van het gebed afhangt. Zo hoorde ik dat vrijdagmiddag de drukste dienst in de moskee is, omdat het vrijdagavondgebed samen moet worden gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:56
Ja vanwege Ramadan werd het niet echt meer te handhaven, iedereen ziet het aankomen dat de avondklok voor 13 april aangepast is hierop.

Je kan niet miljoenen Nederlanders verbieden om elkaar niet op te zoeken.. of wacht.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Moi_in_actie schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:18:
[Twitter]
Marginaal hoger dan gisteren, wel 1200 meer dan vorige week zaterdag en 2300 meer dan de zaterdag van twee weken terug.
Excuus als ik iets gemist heb, maar in de twitter quote staat dat "vreselijk hoge" besmettingsgetal van zaterdag 20 maart: 7668 positief. Alarm, lockdown verlengen enz enz.
Waarom staat er dan nu zowel in de csv download als in de grafiek onderaan via de link: 5525 pos.
Link: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen en dan naar de grafiek onderaan.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
blissard schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Dat “daar moeten we gewoon eerlijk over zijn” is ook een prachtige manier om eventuele tegenstand direct als leugenachtig te typeren. (Niet realistisch, wappie, etc.)
Dit soort uitspraken is gewoon ontzettend verwerpelijk. Het symboliseert treffend de ingezette koers vanaf eind november. Oppositie monddood maken door tegenstanders het stempel "wappie" op te plakken en je vast te klampen aan bedenkelijke RIVM inschattingen.
Net zoals het moment dat Wilders zei geen voorstander te zijn van de avondklok. "Dat is gewoon wappiegedrag!", aldus de demissionair minister president.

Politiek hoort een ideeënstrijd te zijn. Het verschuilen achter "experts" en doen alsof je een stuurloze entiteit bent, niet in staat om enige keuzes te maken, het gaat helemaal nergens meer over. De laatste keer dat ik zo hard van mijn geloof ben gestapt als de laatste verkiezingen (na 10 jaar een trouwe fan te zijn geweest van de MP), was toen ik hoorde dat Sinterklaas niet bestaat ;w

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Weet iemand wanneer de volgende update komt over het gedragsonderzoek van het RIVM?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 11:34
henkzelf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Excuus als ik iets gemist heb, maar in de twitter quote staat dat "vreselijk hoge" besmettingsgetal van zaterdag 20 maart: 7668 positief. Alarm, lockdown verlengen enz enz.
Waarom staat er dan nu zowel in de csv download als in de grafiek onderaan via de link: 5525 pos.
Link: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen en dan naar de grafiek onderaan.
Dat komt omdat het getal wat elke dag gepost wordt het totale aantal nieuw gemelde besmettingen zijn, maar dat betekent niet dat men op exact die dag positief is bevonden. Dat kan ook een paar dagen ervoor zijn geweest, maar dat het nog niet verwerkt is (of uitslag van de test duurde wat langer). Voor meer info kan je @breew vragen, die post regelmatig de cijfers of basis van besmetttingsdag (en @breew : correct me if I'm wrong :) ).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Liggen er op dit moment meer dan een miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Robkazoe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:31:
Weet iemand wanneer de volgende update komt over het gedragsonderzoek van het RIVM?
Elke maand komt er een update, alleen het interval wil nog wel eens wisselen. Er is geen vaste dag voor, maar zo rond het einde van elke maand worden de vragenlijsten rondgestuurd. Binnenkort zal wel de update komen van eind februari, begin maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Ik heb begrepen dat het van het gebed afhangt. Zo hoorde ik dat vrijdagmiddag de drukste dienst in de moskee is, omdat het vrijdagavondgebed samen moet worden gezegd.
Dat klop deels, voor mannen is het verplicht (1 x per week, bij voorkeur op de vrijdag) om dan de moskee voor het gebed te bezoeken, voor vrouwen is het optioneel. Overigens heeft het geen moer met de avondklok te maken, nergens in de Koran staat een tijdstip wanneer je dat moet doen.
Allah heeft wel gezegd dat er ergens op de vrijdag een uur is waarin hij elk gebed accepteert, maar helaas heeft hij er niet bij verteld welk uur dat is, met als gevolg dat er de hele dag gebeden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb wat slowchat en oneliners verwijderd. Check ook even de startpost voor je wat plaatst en bedenk of het echt een constructieve bijdrage is. If not, post het dan niet :).

Ook zie ik nog wat posts voorbij komen waarin ononderbouwde verdachtmakingen gedaan worden. Die zijn ook weg, dat is uiteraard ook niet de bedoeling.

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 21:27
Minaaj schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:17:
Ja vanwege Ramadan werd het niet echt meer te handhaven, iedereen ziet het aankomen dat de avondklok voor 13 april aangepast is hierop.

Je kan niet miljoenen Nederlanders verbieden om elkaar niet op te zoeken.. of wacht.. O-)
Ik snap dat het met Ramadan heel moeilijk is als er een avondklok is, maar waarom die dan afschaffen als je maar 1 gast per dag in je huishouden mag hebben? Als je daar dan ook niet afscheid van neemt, dan heeft de afschaffing van de avondklok ook geen zin 🤯

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Moi_in_actie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Dat komt omdat het getal wat elke dag gepost wordt het totale aantal nieuw gemelde besmettingen zijn, maar dat betekent niet dat men op exact die dag positief is bevonden. Dat kan ook een paar dagen ervoor zijn geweest, maar dat het nog niet verwerkt is (of uitslag van de test duurde wat langer). Voor meer info kan je @breew vragen, die post regelmatig de cijfers of basis van besmetttingsdag (en @breew : correct me if I'm wrong :) ).
Mwah, intussen wordt er wel massaal gewerkt met en gereageerd op die 7500+ (sterke stijging, lockdown moet blijven enz enz).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:58

Laguna

Connaisseur

Robkazoe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:31:
Zoals daar aangegeven wordt de enquête iedere 3 weken gehouden, oftewel in de week van 8-14 maart is er als het goed is weer een enquête gehouden. Het RIVM is dus vrij laat met het verwerken en publiceren van de resultaten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
Minaaj schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:17:

Het zou erg jammer/doorzichtig zijn als blijkt dat voor geloof alles mag wijken.

Ik ben niet tegen religie, maar we wonen in een samenleving en we konden toch alleen toch samen corona strijden of iets dergelijk (fiets er dagelijks lang, maar is niet blijven plakken blijkbaar}.

Dan hoop ik toch dat we niet bepaalde mensen voor gaan trekken zoals we nu bij de vaccinatie lijken te doen.

Ik begrijp heel goed dat we het samen moeten doen, maar ik heb soms zo mijn twijfels met dit kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
henkzelf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Als ik op "laatste week"klik en ik bekijk de cijfers komt de grafiek uit op;
Donderdag 18 Maart: 6148
Vrijdag 19 Maart: 7370
Zaterdag 20 Maart 7627
Zondag 21 Maart 7002
Maandag 22 Maart 6340

Mis ik ook iets? 7668 vs 7627

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:47
henkzelf schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Mwah, intussen wordt er wel massaal gewerkt met en gereageerd op die 7500+ (sterke stijging, lockdown moet blijven enz enz).
Niet alles wordt op de dag zelf gemeld, er zit wat vertraging in, maar over een aantal dagen middelt dat wel uit. Er zijn vanochtend 6340 besmettingen gemeld, maar dat zijn cijfers van meerdere dagen, net als de cijfers van morgen voor een deel ook over gisteren en eerder zullen gaan.

Kijk je alleen naar de dagcijfers, gaat het alle kanten op, kijk je naar iets langere periodes van een week, gaat het voornamelijk één kant op en dat is niet de goede kant. Vandaar geen versoepelingen, want het gaat niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Koos2009 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Als ik op "laatste week"klik en ik bekijk de cijfers komt de grafiek uit op;
Donderdag 18 Maart: 6148
Vrijdag 19 Maart: 7370
Zaterdag 20 Maart 7627
Zondag 21 Maart 7002
Maandag 22 Maart 6340

Mis ik ook iets? 7668 vs 7627
Er vinden volgens mij nog wel eens wat administratieve correcties plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Yaksa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Dat klop deels, voor mannen is het verplicht (1 x per week, bij voorkeur op de vrijdag) om dan de moskee voor het gebed te bezoeken, voor vrouwen is het optioneel. Overigens heeft het geen moer met de avondklok te maken, nergens in de Koran staat een tijdstip wanneer je dat moet doen.
Allah heeft wel gezegd dat er ergens op de vrijdag een uur is waarin hij elk gebed accepteert, maar helaas heeft hij er niet bij verteld welk uur dat is, met als gevolg dat er de hele dag gebeden wordt.
offtopic:
Nu ben ik niet gelovig, of heb er meer dan absolute basiskennis van, maar is ieder gebed naar welke god dan ook niet automatisch gehoord?

Pagina: 1 ... 24 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.