Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:12:
Benieuwd of we dit gaan halen:

Voor de zomervakantie is het perspectief aanmerkelijk zonniger. Begin juni zijn volgens het huidige schema al zo’n 11 miljoen mensen gevaccineerd.

Nu 2 miljoen, knap als je er dan 1 miljoen per week weg kunt prikken de komende 9 weken?
Mensen die mobiel zijn en zelf naar de test straat kunnen rijden is flink veel efficenter dan thuiswonende/niet mobiele ouderen, waar 1 arts 30 minuten bezig kan zijn met 1 of 2 prikken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

Voor de zomervakantie is het perspectief aanmerkelijk zonniger. Begin juni zijn volgens het huidige schema al zo’n 11 miljoen mensen gevaccineerd.

Nu 2 miljoen, knap als je er dan 1 miljoen per week weg kunt prikken de komende 9 weken?
Ik ben ook benieuwd of het aantal leveringen dat bij kan houden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Van Z gaat vandaag om 1815uur bij één vandaag uitleggen dat het slechter gaat voor het beter wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door zacht op 22-03-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Vanaf het moment dat het vaccin van Jansen er is dan gaat het hard.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
De planning is dat vanaf volgende week ruim 600 duizend vaccinaties per week worden gezet. Vrijdag wordt naar verwachting de twee miljoenste prik gezet, begin april moet dan prik nummer drie miljoen een feit zijn.

OK, iets opschalen nog naar 1 miljoen per week in april en mei, dan zou 1 miljoen moeten kunnen. 13,5 miljoen volwassenen in Nederland, dus eind april de helft gehad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34

Of het helemaal haalbaar is blijft natuurlijk de vraag, maar als ik hier in de buurt de voorbereidingen al zie denk ik dat ze het vanaf begin april veel grootschaliger gaan aanpakken. Tot nu toe was het de GGD die alles deed (in mijn geval hier 1 GGD voor heel Zuid-Limburg) en de huisarts, die enkele gevallen helpt. Dit gaat naar alle huisartsen en weet ik niet wie allemaal nog helpen (alle huisartsen van Zuid-Limburg, geen idee hoeveel, maar 50 tot 100 zullen het er wel zijn) en dit alles op locaties die veel grote zijn (niet bij iemand thuis, of een huisartsenpraktijk, nee grote zalen en sportcomplexen).

edit (drukte per ongelijk op verstuur): als ik dan even in mn geheugen graaf naar mn tienerjaren, meen dat ergens begin 2000 de meningokokken vaccinatie grootschalig op touw kwam (was daarvoor meen ik), dan was dat echt lopende band werk. Destijds met mooi weer, op een enorme parkeerplaats bij een sportcomplex, 100+ tafeltjes/balie's tegelijk, dat ging heel rap toen.

[ Voor 15% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-03-2021 15:18 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:04:
Maar jij stelt volgens mij dat we nu jongere mensen in het ziekenhuis zien door versoepelingen.
Bij versoepelingen als daardoor de Rt > 1 is.
Simpel gesteld zou je kunnen zeggen dat we met het huidige beleid sturen op een gelijk blijvend aantal besmettingen.
Nu (als in: op dit moment) niet, want de R>1. Maar inderdaad het lijkt erop dat er niet eens meer gepoogd wordt om de R<1 te laten zijn, maar R=1.
Dat verklaart dan niet waarom we nu in verhouding meer jongere mensen zien. Die verhouding kan veranderen doordat er b.v. meer ouderen gevaccineerd zijn of dat de Britse variant gevaarlijker is. Je kunt het niet sec aan versoepelingen toeschrijven.
Het is de combinatie van die punten, en dat noem ik ook:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"

Door versoepelingen gaat de Rt niet omlaag uiteraard. Dus als de Rt=1 of Rt>1 zullen er meer ongevaccineerden van jongere leeftijden ziek worden en een deel daarvan komt het in het ziekenhuis. En dan komen er weer verzwaringen etc. etc.

Maar @klaaas leg mij dit eens uit:

Wat is het verschil tussen de huidige maatregelen:
1) met 0 of misschien enkele mensen op de IC
2) met >600 mensen op de IC

Die maatregelen zouden bij 1 en 2 toch precies hetzelfde zijn als R=1?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Gewoon die AZ die hier gemaakt wordt niet meer exporteren :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Linkdropje:

https://www.rivm.nl/nieuw...gd-rekenmodellen-en-virus
Tijdens een live sessie op dinsdag 30 maart 2021, om 16.00 uur, leggen Jacco Wallinga, Susan van den Hof en Jaap van Dissel het uit. Diederik Jekel, wetenschapsjournalist, presenteert. Kijk ook!
Sympathiek dat RIVM hier tijd voor vrijmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Indoubt schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Gewoon die AZ die hier gemaakt wordt niet meer exporteren :+
Die van Halix ? Die mogen toch niet in de EU gebruikt worden bij gebrek aan de juiste certificering van de fabriek ?

Geen echt goed beeld, de EU die vaccins weigert te exporteren en dan zelf niet gebruikt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:24:
Sympathiek dat RIVM hier tijd voor vrijmaakt!
Zeker mooi. Volgens mij hebben ze een vergelijkbare sessie eerder ook al eens gedaan met dezelfde wetenschapsjournalist. Maar dan over een ander onderwerp.

Dit is inderdaad heel goed, en had wat mij betreft veel eerder gemoeten. Kost tijd uiteraard, maar gevoelsmatig kon dat in okt-nov makkelijker dan nu. Maar goed, dat kunnen ze uiteraard beter zelf beoordelen dan ik.

Volgens mij hoeft het ook niet altijd een supersimpele uitleg te zijn. Een sessie met full-blown modellering zou natuurlijk ook prima kunnen. De vraag is waar je welke grens legt uiteraard.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Die van Halix ? Die mogen toch niet in de EU gebruikt worden bij gebrek aan de juiste certificering van de fabriek ?
Die fabriek was toch een week of 2/3 goedgekeurd door de EMA?

Edit:
Ik zie dat er dus officieel nog niet heel veel gebeurd voor de EU daar. Volgens dit artikel ligt het probleem trouwens bij AZ en niet de EMA https://www.tijd.be/dossi...k-in-leiden/10292540.html

Wel goed dat we als die AZ doses in de opslag hebben. ;)

Wel bijzonder dat er zo schimmig over gedaan wordt, want op 13 maart is er nog niets bekend over eventuele goedkeuring en nu loopt weer iedereen naar elkaar te wijzen. https://www.nu.nl/coronav...n-astrazeneca-redden.html

[ Voor 55% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Zo niet, dan krijgen we natuurlijk schreeuwende krantenkoppen met foto's van lege vaccinatie straten, net zoals in Duitsland.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
‘Kabinet kijkt naar later ingaan avondklok’
In het kabinet wordt gesproken over de mogelijkheid om de avondklok vanwege de zomertijd binnenkort later kan ingaan, bijvoorbeeld om 22.00 uur. Deze optie is zondag gepasseerd op het Catshuisoverleg en wordt nu onderzocht, bevestigen ingewijden. Dinsdag spreekt het kabinet er opnieuw over, in een nieuw overleg voorafgaand aan een persconferentie ’s avonds. Het is nog niet zeker of de latere avondklok al volgende week zal ingaan of dat het kabinet ervoor kiest de verruiming pas over een aantal weken door te voeren. De zomertijd gaat komend weekend in, maar het duurt nog een flink aantal weken voordat het ’s avonds tot na 21.00 uur licht is.

De avondklok ligt binnen het demissionaire kabinet gevoelig, zeker bij D66. Partijleider Sigrid Kaag zei afgelopen vrijdag dat de maatregel wat haar betreft „heel snel weg moet”, maar het Outbreak Management Team (OMT) heeft hier vanwege de oplopende besmettingscijfers met klem tegen geadviseerd.

https://www.nrc.nl/nieuws...onablog-22-maart-a4036661

Uurtje langer naar buiten, wel relaxed voor het hardlopen. Maar die klok mag wel weg van mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wackmack schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:33:
In het kabinet wordt gesproken over de mogelijkheid om de avondklok vanwege de zomertijd binnenkort later kan ingaan, bijvoorbeeld om 22.00 uur. Deze optie is zondag gepasseerd op het Catshuisoverleg en wordt nu onderzocht, bevestigen ingewijden. Dinsdag spreekt het kabinet er opnieuw over, in een nieuw overleg voorafgaand aan een persconferentie ’s avonds. Het is nog niet zeker of de latere avondklok al volgende week zal ingaan of dat het kabinet ervoor kiest de verruiming pas over een aantal weken door te voeren. De zomertijd gaat komend weekend in, maar het duurt nog een flink aantal weken voordat het ’s avonds tot na 21.00 uur licht is.

De avondklok ligt binnen het demissionaire kabinet gevoelig, zeker bij D66. Partijleider Sigrid Kaag zei afgelopen vrijdag dat de maatregel wat haar betreft „heel snel weg moet”, maar het Outbreak Management Team (OMT) heeft hier vanwege de oplopende besmettingscijfers met klem tegen geadviseerd.

Uurtje langer naar buiten, wel relaxed voor het hardlopen. Maar die klok mag wel weg van mij.
Dan kan hij ook afgeschaft worden. Immers, bij het invoeren was men zo stellig dat het echt niet later dan 21:00 kon anders had het geen zin.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125

Voorsorteren op de Ramadan?
Burgemeester Aboutaleb ziet probleem met avondklok bij ramadan
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam heeft voorafgaand aan het overleg van het Veiligheidsberaad gezegd dat de avondklok een probleem gaat opleveren voor de bijna 1 miljoen moslims in Nederland.

"Half april is het ramadan. Het vasten duurt ongeveer tot 21.30 uur", zei hij. "Dan zie je toch dat de drang bestaat om familiebezoek te plegen etcetera. Dan hebben we toch een miljoen mensen in Nederland die daaraan doen. Dat wordt voor een heleboel mensen ingewikkeld om je daaraan te houden. Laten we hopen dat de cijfers tegen die tijd verbeterd zijn opdat misschien een aantal versoepelingen mogelijk zijn.'

Aboutaleb wilde niet zeggen wat er volgens hem met de avondklok moet gebeuren. "Dat laat ik echt aan het RIVM en de deskundigen over."
https://nos.nl/liveblog/2...probleem-met-ramadan.html

Als er tot 21.30 uur gevast moet worden ligt het stiekem wel voor de hand te verlengen tot 22.00 uur. Dan kan men even zijn ding doen, in het kader van de Ramadan en daarna weer terug naar huis.

Ik heb overigens niet echt een beeld van wat men precies allemaal doet na het vasten, maar er zal een stukje gebed bij zitten in het gebedshuis en normaal gesproken ook bijeenkomen en eten met de familie. Al zal dat laatste niet helemaal passen binnen maatregelen.

Dan zou men nu best eens kunnen voorsorteren op 22.00 uur om half april naar 23.00 uur te gaan of volledig afgeschaft te worden, zodat iedereen voldoende tijd krijgt voor zijn plichtplegingen.

Wat het nut dan nog van die laatste paar weken is vraag ik me af wanneer je het dan toch overboord gaat gooien om juist het bijeenkomen van mensen mogelijk te maken. Tenzij je met een beperkte verruiming natuurlijk ruimte biedt om binnen de regels je ding te doen en te voorkomen dat men helemaal doorslaat met bijeenkomsten.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

TIGER1125 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Die fabriek was toch een week of 2/3 goedgekeurd door de EMA?

Edit:
Ik zie dat er dus officieel nog niet heel veel gebeurd voor de EU daar. Volgens dit artikel ligt het probleem trouwens bij AZ en niet de EMA https://www.tijd.be/dossi...k-in-leiden/10292540.html

Wel goed dat we als die AZ doses in de opslag hebben. ;)

Wel bijzonder dat er zo schimmig over gedaan wordt, want op 13 maart is er nog niets bekend over eventuele goedkeuring en nu loopt weer iedereen naar elkaar te wijzen. https://www.nu.nl/coronav...n-astrazeneca-redden.html
En behalve dat zijn er volgens mij meer fabrieken, DE, BE, NL en IT volgens mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:31
update 2021-03-22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1psGbn9GUOVM0aB_t6uPncgP7TQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6cmSzeToEikmZEzqpLozbW1Y.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrErYfxq2s_tYC6h5jAAkyYC22Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aoi0dvRuFHjKT1ziPlqZoifA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32hh9k77ihYn8i0FiUdrWcTym6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ArzmGOhqnzMcIlD397rbP7sV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xja3EeV-_lmQtlcqVfEdGU4AYm8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PR05gvrlwSJ1vNlMCWJ5ysIB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/przB16fIij0qy57w0dg5moMSDJI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MxYlPIBAHtS9sFBVEFB1962C.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xomMtnq-e0al2u6hzqRHmlJkdFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vXJloWAC0S5L2rOTRhEcaZ0L.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-2m58SPaCR2HattfZJIa-fNoi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dyib43CKz2QeAJYvapIpeFbM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHJdRF40i_I8A2hNdo0IU0m9nCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GExlIdcOEFu1WGjhW7AijSvy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9v7qR9UDwD9QHH4oz-2Ux3Rf8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KOHkWHdAJ8fhy3ARDSlRzMXL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feQw7r4-92SvQtZ1sm5giDx71Xo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/57vf7MLaDYxyTBaBNraI51vW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Schaf hem dan gewoon af.

Hoe later je hem maakt, hoe "makkelijker" het wordt om nog gewoon je afspraken door te laten lopen (=meer contacten). En dus wordt het effect minder m.i..

Ik zat me juist af te vragen wat we nog konden doen de komende tijd om de R wat meer onder controle te krijgen, tot het moment dat vaccinaties ons echt gaan helpen. Een aanscherping van de avondklok is een van de laatste opties die we nog hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:10
link_mario schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Schaf hem dan gewoon af.

Hoe later je hem maakt, hoe "makkelijker" het wordt om nog gewoon je afspraken door te laten lopen (=meer contacten). En dus wordt het effect minder m.i..

Ik zat me juist af te vragen wat we nog konden doen de komende tijd om de R wat meer onder controle te krijgen, tot het moment dat vaccinaties ons echt gaan helpen. Een aanscherping van de avondklok is een van de laatste opties die we nog hebben...
Thuiswerkplicht is er een die nog op tafel ligt, maar weet niet of de VVD daar aan wil.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
TIGER1125 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:35:
[...]

[...]
Dan is het natuurlijk ook wachten tot de PVV er als hongerige wolven bovenop duikt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

[...]

Even je ding doen, in het kader van de Ramadan en daarna weer terug naar huis.
Dan moet je niet naar alleen de avondklok kijken (hoewel dat vanuit sancties de enige maatregel lijkt te zijn) maar ook naar het advies omtrent het ontvangen van bezoek, e.g. het advies zoals met kerst is gegegeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

[...]

Als er tot 21.30 uur gevast moet worden ligt het stiekem wel voor de hand te verlangen tot 22.00 uur. Dan kan men even zijn ding doen, in het kader van de Ramadan en daarna weer terug naar huis.

Ik heb overigens niet echt een beeld van wat men precies allemaal doet na het vasten, maar er zal een stukje gebed bij zitten in het gebedshuis en normaal gesproken ook bijeenkomen en eten met de familie. Al zal dat laatste niet helemaal passen binnen maatregelen.
En eerlijk is eerlijk, dat is eigenlijk wel een goede reden om die klok nog even op 21:00 uur te houden. Dit soort familiebezoekjes zijn nu juist wat je niet wil. Hun offerfeest was ook duidelijk een startschot voor de tweede golf.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

[...]

Als er tot 21.30 uur gevast moet worden ligt het stiekem wel voor de hand te verlangen tot 22.00 uur. Dan kan men even zijn ding doen, in het kader van de Ramadan en daarna weer terug naar huis.
Als de Ramadan, wederom een uitzondering voor een religieus ding één of de reden is voor verruiming van de avondklok, schaf 'm dan maar gewoon af.

Als we nu ook al sociale contacten, gewenst door/na het volgen van religieuze praktijken ook al een valide reden vinden om de regels aan te passen, is het helemaal niet meer serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...
Als we nu ook al sociale contacten, gewenst door/na het volgen van religieuze praktijken ook al een valide reden vinden om de regels aan te passen, is het helemaal niet meer serieus te nemen.
Dat vonden we natuurlijk al voor de christelijke feestdagen zijnde kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]

En eerlijk is eerlijk, dat is eigenlijk wel een goede reden om die klok nog even op 21:00 uur te houden. Dit soort familiebezoekjes zijn nu juist wat je niet wil. Hun offerfeest was ook duidelijk een startschot voor de tweede golf.
Naar mijn idee zegt Aboutaleb hier dat de ramadammers toch wel bij elkaar op bezoek gaan, of er nou regels zijn of niet.
Half april is het ramadan. Het vasten duurt ongeveer tot 21.30 uur", zei hij. "Dan zie je toch dat de drang bestaat om familiebezoek te plegen etcetera. Dan hebben we toch een miljoen mensen in Nederland die daaraan doen. Dat wordt voor een heleboel mensen ingewikkeld om je daaraan te houden. Laten we hopen dat de cijfers tegen die tijd verbeterd zijn opdat misschien een aantal versoepelingen mogelijk zijn.'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
In het kabinet wordt gesproken over de mogelijkheid om de avondklok vanwege de zomertijd binnenkort later kan ingaan, bijvoorbeeld om 22.00 uur.

[...]
Dit is stap 1 in een strategie om stilletjes van de avondklok af te komen, Stap 2 is de mededeling dat hij niet meer zo effectief is om 22:00 en dat de "zeer beperkte epidemologische ruimte" aanwezig is. Die stap zet men zodra de ziekenhuizen eindelijk met wat betere cijfers komen.

Het gaat allemaal wat sneaky, maar ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:09
Napo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Eerlijk gezegd wel, ik vond het kansloos met kerst meer mensen te mogen zien dan met oud en nieuw.
Kerst doet mij namelijk niet super veel, gezellig samen zijn kan ook op de andere dagen er om heen.
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:44:
vasten en na zonsondergang je alsnog volproppen is bij uitstek iets wat je in je eigen huishouden kan doen. next.
en ook als we het voor de christenen kunnen regelen, mag dat ook voor deze groep mensen. Kerst is immers ook jezelf volproppen in NL

[ Voor 31% gewijzigd door DaTimMan op 22-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

vasten en na zonsondergang je alsnog volproppen is bij uitstek iets wat je in je eigen huishouden kan doen. next.

avondklok mag er van mij vandaag af en ik gun ieder zijn feestje maar om de regels ten behoeve van een feestje dat een bepaalde groep viert aan te passen, of dat nu kerst , ramadan of wat dan ook is vind ik raar

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wolly schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Naar mijn idee zegt Aboutaleb hier dat de ramadammers toch wel bij elkaar op bezoek gaan, of er nou regels zijn of niet.

[...]
En dat is nou precies waar die avondklok nuttig kan zijn, dan maak je het de politie mogelijk om dit ongewenste gedrag tegen te gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:22:
[...]

dit zijn al tijden lang de regels, dat je langer dan een kwartier binnen 24 uur binnen de 1.5m moet zijn geweest
Correct, maar op de één of andere manier dacht ik altijd dat als je collega waar je mee in dezelfde kamer werkt positief getest zou zijn dat je dan per definitie een nauw contact was. Het is een eye opener voor mij dat dit niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Dit is stap 1 in een strategie om stilletjes van de avondklok af te komen, Stap 2 is de mededeling dat hij niet meer zo effectief is om 22:00 en dat de "zeer beperkte epidemologische ruimte" aanwezig is. Die stap zet men zodra de ziekenhuizen eindelijk met wat betere cijfers komen.

Het gaat allemaal wat sneaky, maar ik ben er tevreden mee.
Lijkt mij inderdaad prima, heb er niet perse behoefte aan dat ze gezichtsverlies hebben, als ze het op deze manier kunnen verkopen ben ik er ook tevreden mee.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:36

pro_6or

amateur_60r

Deze poll begint op 50/50 dus het is minder erg dan het lijkt:

https://www.gelderlander....n-dicht-blijven~a350b058/

43% van de mensen wil zo graag lekker zelf op een terrasje kunnen zitten dat zelfs wanneer dat ONVERANTWOORD is ze het toch willen. Stik maar! Oma.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:46:
[...]

En dat is nou precies waar die avondklok nuttig kan zijn, dan maak je het de politie mogelijk om dit ongewenste gedrag tegen te gaan.
Of dat dan om 21.00 of om 22.00 uur is maakt dan toch niet uit?

Ik denk dat eventuele ruimte vooral bedoeld is om de gebedsgangers de ruimte te bieden van en naar het gebed te kunnen. Alles daar buiten is gewoon voor de Handhavende partijen.

Is ook mooi een uurtje dat de rest van Nederland kan gebruiken, om te hardlopen en andere zaken te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22

Bühnepraat. Als het zo gevoelig lag, had je ook niet voor moeten stemmen. Hoe lang kennen we Rutte al als premier? Zodra iets erdoor geloodst is, komt dat niet gauw meer terug. Er zit teveel politieke investering in om hem zomaar af te schaffen.
[...]

Ik heb even de tijdelijke opening van de winkels gemist voor de kerstinkopen. :? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[...]

Als er tot 21.30 uur gevast moet worden ligt het stiekem wel voor de hand te verlengen tot 22.00 uur. Dan kan men even zijn ding doen, in het kader van de Ramadan en daarna weer terug naar huis.

Dan zou men nu best eens kunnen voorsorteren op 22.00 uur om half april naar 23.00 uur te gaan of volledig afgeschaft te worden, zodat iedereen voldoende tijd krijgt voor zijn plichtplegingen.

Wat het nut dan nog van die laatste paar weken is vraag ik me af wanneer je het dan toch overboord gaat gooien om juist het bijeenkomen van mensen mogelijk te maken. Tenzij je met een beperkte verruiming natuurlijk ruimte biedt om binnen de regels je ding te doen en te voorkomen dat men helemaal doorslaat met bijeenkomsten.
Dan is het juist beter om de avondklok vanaf 21:00 te houden, dan voorkom je heel veel familiebezoek met covid verspreidings feestjes?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb even de tijdelijke opening van de winkels gemist voor de kerstinkopen. :? ;)
Ik heb even de relevantie van het openen van winkels gemist mbt de opmerking van de burgermeester van Rotterdam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
YakuzA schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Dan is het juist beter om de avondklok vanaf 21:00 te houden, dan voorkom je heel veel familiebezoek met covid verspreidings feestjes?
Lijkt mij ook, maar zoals ik al zei weet ik niet precies wat men allemaal doet tijdens de ramadan. Dus kan ook geen oordeel vellen in hoeverre dat gaat leiden tot een toename in besmettingen e.d.

Ik kan me voorstellen dat er wel ruimte gemaakt wordt voor zaken die te maken hebben met het gebed, en daarmee ook heel veel andere mensen misschien net wat extra lucht geven ten aanzien van de avondklok om even te sporten te wandelen of iets dergelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 22-03-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]

En straks de pasen dus ook. Maar ironisch genoeg de carnaval, een katholieke feestdag, dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 12:07

Yucon

*broem*

[...]

Het percentage heb ik niet gegoogled, maar er zijn best wat agenten zelf ook moslim. Ik kan me levendig voorstellen dat dit totaal niet staan te trappelen om een bon uit te schrijven, en dat mogelijk in de praktijk ook helemaal niet gaan doen.

En ongeacht de wenselijkheid is dat heel begrijpelijk. Autochtone agenten zouden op kerstavond hier ook behoorlijke gewetensbezwaren tegen gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:

43% van de mensen wil zo graag lekker zelf op een terrasje kunnen zitten dat zelfs wanneer dat ONVERANTWOORD is ze het toch willen. Stik maar! Oma.
Ik weet niet of zo'n poll erg representatief is. Vooral mensen met een uitgesproken mensen stemmen, en een flink deel zal de vraag niet goed lezen, of het anders interpreteren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Woy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Ik weet niet of zo'n poll erg representatief is. Vooral mensen met een uitgesproken mensen stemmen, en een flink deel zal de vraag niet goed lezen, of het anders interpreteren.
Hij is lastig, met de dubbele ontkenning. Zeker voor het volk dat er op stemt. De gelderlander trekt ook erg rechts publiek in de comments section.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Woy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Lijkt mij inderdaad prima, heb er niet perse behoefte aan dat ze gezichtsverlies hebben, als ze het op deze manier kunnen verkopen ben ik er ook tevreden mee.
Dus je hebt liever dat we slecht onderbouwde maatregelen zoals een avondklok nóg langer moeten accepteren, al dan niet in afgezwakte vorm, dan dat het RIVM gezichtsverlies heeft? Wat zou er volgens jou gebeuren als RIVM gezichtsverlies lijdt?

Is het niet de wereld op zijn kop om te pleiten voor een vrijheidsbeperkende (en beperkt wetenschappelijk onderbouwde) maatregel uit name van reputatie- c.q. gezichtsverlies?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Nog even tip aan Gommers. Beste Diederik, ga overdag eens rondlopen door de stad en over de kantoorparken en industrieterreinen. Dan zie je waar je besmettingen plaatsvinden en dan zie je ook dat de avondklok grotendeels obsolete is.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
Even recente berichten gegoogeld over leveringen:

Pfizer levert in april 500.000 per week, in Q2 leveren ze totaal 7,8 miljoen doses.
Nederland krijgt in Q2 3 miljoen dosis van het Janssen-vaccin. Levering begint in België op 17 april.
Moderna: 1,4 miljoen vaccins in het tweede kwartaal
Astrazenica: 2.6 miljoen doses in Q2

Dus totale levering in Q2 14,8 miljoen doses.

Beetje mazzel:
eind april op 6,5 miljoen
eind mei op 11,5 miljoen
eind juni op 16,5 miljoen

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf4K2-AOaWSV3GjhyG_7PdsDvpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/af99kyoUkYOPE9qaPAWA5X1b.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:20
Number10 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Bij versoepelingen als daardoor de Rt > 1 is.

[...]

Nu (als in: op dit moment) niet, want de R>1. Maar inderdaad het lijkt erop dat er niet eens meer gepoogd wordt om de R<1 te laten zijn, maar R=1.

[...]

Het is de combinatie van die punten, en dat noem ik ook:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"

Door versoepelingen gaat de Rt niet omlaag uiteraard. Dus als de Rt=1 of Rt>1 zullen er meer ongevaccineerden van jongere leeftijden ziek worden en een deel daarvan komt het in het ziekenhuis. En dan komen er weer verzwaringen etc. etc.
Volgens mij zeggen we wel ongeveer hetzelfde. Als je het aantal besmettingen hetzelfde houdt (of laat groeien) en tegelijkertijd de oudste leeftijdsgroepen gevaccineerd hebt dan worden er logischerwijs naar verhouding meer jongere mensen besmet. Daaruit volgt ook dat er meer jongere mensen in het ziekenhuis zouden kunnen komen. Echter de kans op ziekenhuisopname is niet voor alle leeftijdsgroepen hetzelfde. Die loopt zelfs heel erg uiteen. Om het aantal ziekenhuisopnamen onder jongere mensen op te laten lopen heb je niet een procentuele stijging van het aantal besmettingen nodig, maar moet je een veelvoud van het aantal besmettingen onder de jongere leeftijdsgroepen hebben. Daarom begrijp ik niet waarom je behoorlijk stellig zegt dat het 'veel logischer' is dat die extra opnames voortkomen uit het beleid.
Maar @klaaas leg mij dit eens uit:

Wat is het verschil tussen de huidige maatregelen:
1) met 0 of misschien enkele mensen op de IC
2) met >600 mensen op de IC

Die maatregelen zouden bij 1 en 2 toch precies hetzelfde zijn als R=1?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de maatregelen zouden in de praktijk waarschijnlijk behoorlijk anders zijn. Situatie 1 hadden we afgelopen zomer en situatie 2 nu. Wezenlijk verschil in maatregelen.

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ja, dat het ramadan wordt is wel een tamelijk krankjorum argument om de avondklok tot 22 uur te verlaten of af te schaffen. Het doel van de maatregelen is toch juist bezoekmomenten te beperken? Dan zou de avondklok eindelijk écht zijn effectiviteit bewijzen...
We zien hier voor de zoveelste keer dat allerlei achterliggende politieke motieven het beleid bepalen en er een wezenloos compromis dreigt te worden ingevoerd om iedereen een beetje tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Je zou ook het punt "Start actief testen leeftijdsgroep 0-9" erbij moeten zetten.
Voorheen werd dat amper gedaan. (of valt die al onder het 1e cirkeltje?)

De groei onder ouders van de PO kinderen is niet als duidelijk datapunt te zien?

Denk dat het tekenen van die relatie misschien voorbarig is? aangezien de afgelopen 5 dagen nog hard bijgevuld worden de komende dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2021 16:11 ]

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:03

Want je knuffelt altijd je oma voor minimaal een kwartier elke keer als je op een terrasje bent gebleven en je klachten gekregen hebt? 8)7
Dit soort overspannen reacties hangen me echt zo de keel uit na een jaar |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jedi_Pimp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Dus je hebt liever dat we slecht onderbouwde maatregelen zoals een avondklok nóg langer moeten accepteren, al dan niet in afgezwakte vorm, dan dat het RIVM gezichtsverlies heeft? Wat zou er volgens jou gebeuren als RIVM gezichtsverlies lijdt?

Is het niet de wereld op zijn kop om te pleiten voor een vrijheidsbeperkende (en beperkt wetenschappelijk onderbouwde) maatregel uit name van reputatie- c.q. gezichtsverlies?
Je leest mijn post denk anders dan ik hem bedoel. Ik vind het prima als ze op deze manier de regel af kunnen schaffen, dan dat ze er gewoon aan vast houden omdat ze geen gezichtsverlies willen lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
prijk schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Ja, dat het ramadan wordt is wel een tamelijk krankjorum argument om de avondklok tot 22 uur te verlaten of af te schaffen. Het doel van de maatregelen is toch juist bezoekmomenten te beperken? Dan zou de avondklok eindelijk écht zijn effectiviteit bewijzen.
De vrijheid van godsdiendsbelijding is nog altijd wel een grondrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ja, dat het ramadan wordt is wel een tamelijk krankjorum argument om de avondklok tot 22 uur te verlaten of af te schaffen. Het doel van de maatregelen is toch juist bezoekmomenten te beperken? Dan zou de avondklok eindelijk écht zijn effectiviteit bewijzen...
We zien hier voor de zoveelste keer dat allerlei achterliggende politieke motieven het beleid bepalen en er een wezenloos compromis dreigt te worden ingevoerd om iedereen een beetje tevreden te houden.
Yep, wij hebben onze kerst ook compleet moeten omgooien en moeten verspreiden over meerdere dagen.
Je mag nu toch niet in grote groepen zitten, dus met de hele familie gezellig gaan eten zit er sowieso niet in.

Vind het wel een beetje een raar bericht van Aboutaleb. Beetje dreigend van: "Als jullie het niet aanpassen, gaat niemand zich er toch aan houden, want de Ramadan gaat voor alles.".

Begrijp wel dat het belangrijk voor ze is natuurlijk, maar regels zijn regels. En geloof is geen reden om de regels te overtreden.

Juist om die reden alleen zou ik hem gewoon op 21:00 houden, maar goed, daarom zit ik ook niet in de politiek :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23
[...]

Tja, het grote probleem is natuurlijk dat je moet balanceren tussen draagvlak en de maatregelen. Als je door stug aan de maatregelen vast te houden juist minder mensen krijgt die zich er aan houden gaat er ook iets mis. Je zit dus helaas vast aan dat compromis om de maatregelen nog enig nut te laten hebben.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:02

SomerenV

It's something!

jip_86 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Want je knuffelt altijd je oma voor minimaal een kwartier elke keer als je op een terrasje bent gebleven en je klachten gekregen hebt? 8)7
Begrijp dan ook dat wanneer men nu naar een terrasje gaat, of gaat picknicken in het park, dat ergens in het land daardoor een oma sterft :+ Zoals eerder gezegd: omdat men niet snapt dat ondanks alle maatregelen waar zij zich wel aan houden het toch nog steeds fout gaat wordt er maar wild met de vinger gewezen. Er moet en zal een zondebok zijn. Dus zodra ergens te lezen valt dat men de regels niet (goed) naleeft dan is het de schuld van die mensen dat alles nu zo kut is.
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Dan gaat Nederland opeens een hoop extra moslims tellen :+

[ Voor 21% gewijzigd door SomerenV op 22-03-2021 16:04 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben vandaag zowaar best tevreden over de keten RIVM/OMT/kabinet. Vaste lezers weten dat ik vaak zeer kritisch ben.

Nog 1 tip voor "Den Haag": lees eens wat vaker mee in dit topic :) De inzichten hier lijken een significante voorsprong te hebben bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik denk dat er van het succesvol handhaven van de avondklok tijdens ramadan weinig terecht komt tenzij je in elke allochtone stadswijk een peloton ME'ers neerzet. Politiek zal het lastig te verkopen zijn als er weer rellen uitbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

op dit moment kan die vrijheid voor geen enkele godsdienst gebruikt worden om na de avondklok buiten te zijn of op bezoek te gaan. alleen om in een gebedshuis (opnieuw ongeacht godsdienst) samen te komen wat daarbij ook nog ontraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Maar dat hoef je niet in familieverband te doen, maar wat wel als de reden genoemd wordt voor verruiming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:51
[...]

Dat vonden we natuurlijk al voor de christelijke kerkdiensten.
*fixed* Het was niet alleen kerstmis. Daarvoor had het christelijke geloof ook al een uitzonderingspositie die veel te lang in stand bleef. Kerken die maandenlang een uitzonderingspositie hadden door gewoon hun dienst door te laten gaan, was ook een doorn in het oog van heel veel Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Fly-guy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Als de Ramadan, wederom een uitzondering voor een religieus ding één of de reden is voor verruiming van de avondklok, schaf 'm dan maar gewoon af.

Je haalt me de woorden uit de mond. Ga maar lekker videobellen met je familie thuis ofso :*) Alle respect voor ieder zijn of haar geloof verder O+

Maar wat Aboutaleb al aangaf tussen neus en lippen door. Mensen die Ramadan vierden in het verleden, deinzen hier echt niet voor aan de kant hoor. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Agent47 op 22-03-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 06-10 19:38
Blijft jammer dat ze het aantal uitgevoerde tests niet ook per leeftijdsgroep publiceren.
Ben namelijk wel benieuwd hoe het aantal tests en als afgeleide het percentage positieve tests per leeftijdsgroep verloopt.
Tevens zou zeker voor de jongere leeftijdsgroepen wel interessant zijn om te weten waarom ze zich laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
[...]

Zeker, maar daarbij gaat het om de kerkdiensten, toch? Ik ken de details niet, maar het betreft hier bij mijn weten familiebezoek na zonsondergang om gezamenlijk de maaltijd te nuttigen. Om dat godsdienstbelijdenis te noemen lijkt me een brug te ver (vgl. kerstdiner 2020, zou ik bijna zeggen...)

[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 22-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Napo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb even de relevantie van het openen van winkels gemist mbt de opmerking van de burgermeester van Rotterdam :?
Je vergelijkt maatregelen versoepelen omwille van Ramadan met maatregelen versoepelen omwille van kerst. Wat ik al zei, vlak voor kerst ging juist de boel op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Blijft jammer dat ze het aantal uitgevoerde tests niet ook per leeftijdsgroep publiceren.
Ben namelijk wel benieuwd hoe het aantal tests en als afgeleide het percentage positieve tests per leeftijdsgroep verloopt.
Tevens zou zeker voor de jongere leeftijdsgroepen wel interessant zijn om te weten waarom ze zich laten testen.
volgens mij kan je dat hier vinden:
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_landelijk.json

voor alle datasets
https://data.rivm.nl/covid-19/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

The Legend

*Plop*

t_captain schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:48:
Sure:

Near term forecast of daily reported infections:
* Sat 2021-03-20: 7087
* Sun 2021-03-21: 6618
* Mon 2021-03-22: 6051
* Tue 2021-03-23: 5422
* Wed 2021-03-24: 6456
* Thu 2021-03-25: 6517
* Fri 2021-03-26: 7376
* Sat 2021-03-27: 7821
* knip *
De afgelopen dagen zaten volgens mij allemaal ruim boven de voorspelling van je model @t_captain. Is dat de golf die wat sneller komt, of betekent dit ook een hogere piek?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Staat elke dinsdag in het weekrapport.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWtQ0ZnCBpHE70PbjlJ2wQC8Qg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zl7G3a7DTCiQqe8nvcXoABIE.png?f=user_large

Vergelijk de verhouding afgelopen week met vanaf 30 november maar eens. de meeste groepen zitten tussen de 8-10% van dat totaal afgelopen week, 4-12 komt op ruim 25% uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Je zou ook het punt "Start actief testen leeftijdsgroep 0-9" erbij moeten zetten.
Voorheen werd dat amper gedaan. (of valt die al onder het 1e cirkeltje?)
Deze grafiek (dank aan @breew) visualiseert heel mooi wat de effecten van de verschillende wijzigingen zijn. Het is een beetje zoeken naar trendbreuken in de gestapelde lijnen, maar ze zijn zichtbaar. En soms dus ook verklaarbaar.

Bij mij valt de toename van de lichtblauwe balk van kinderfen het onder "Incrementeel meer testen". Dat begon al een tijdje voor de brede heropening van het PO en is daarna sterk toegenomen.

Opmerkelijk (en wat mij betreft in lijn met de bevindingen uit december): heropening PO had slechts een beperkt effect. Er is wel enige extra toename van besmettingen te zien bij kinderen in de maand februari, maar die valt niet erg uit de toom bij de reeds eerder ingezette stijging door meer te testen op kinderen.
De groei onder ouders van de PO kinderen is niet als duidelijk datapunt te zien?
Secundaire effecten zijn altijd wat diffuser in tijd en populatie, daardoor minder scherp zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:49

Vraag eens aan een paar baby-boomers, hoeveel zij willen doen tegen klimaatverandering. Het verbaast mij dat er zoveel mensen hierover verbaasd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 22-03-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Legend schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:08:
[...]

De afgelopen dagen zaten volgens mij allemaal ruim boven de voorspelling van je model @t_captain. Is dat de golf die wat sneller komt, of betekent dit ook een hogere piek?
Allebei. Ik denk dat we naar 11.000 kijken.

Vanwege het weekpatroon valt de voorspelde piek meestal op een vrijdag of zaterdag (rapportagedatum). Een tijdje sprong de prognose geen en weer tussen 8-5 en 15-5, toen werd het stabiel 8-5 en nu is het 7-5. Lijkt langzaam maar zeker van midden mei naar begin mei te schuiven dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
In de ramadan zijn er altijd gebeden na de avondmaaltijd. Deze duren tot zo'n 23:00-23:30.

De vraag is kan je dat die mensen wettelijk gezien verbieden, het zijn religieuze bijeenkomsten... (Artikel 1 iemand?)

Nou hebben die moskeeën wel behoorlijke maatregelen (Mondkapje, eigen gebedskleed meenemen, iedereen 1.5m uit mekaar, eigen plastic tas om je schoenen in te doen, aparte ingang en uitgang etc.) Ook wordt het ouderen afgeraden om te komen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ik ben ook benieuwd wat Wilders hiervan vindt....

Afgelopen weken: AVONDKLOK ERAF
Komende week: AVONDKLOK EROP HOUDEN VOOR DE 'ENGE' MOSLIMS :+ :+

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Joker op 22-03-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan

je weet dat het aantal geboekte reizen bij 60+ers fors is gestegen? die mogen in de zomer wel gewoon naar het buitenland ivm de vaccinatie. dus tja, ook daar kan je vanalles van vinden vind ik.

Was laatste in een stukje op TV, een interview met een organisator, kan helaas de bron niet meer vinden.

overigens vind ik de vraag heel erg polariserend, verantwoord in de ogen van wie? sommige vinden het namelijk nu al verantwoord en anderen nog niet. KHN vind dat het kan, immers anders kruipen we bij elkaar in een park, waarom dan niet op een terras?

dus ik vind dat het niet kan als het onverantwoord is, ik weet alleen niet wie er gelijk heeft of wel verantwoord is.

[ Voor 20% gewijzigd door DaTimMan op 22-03-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jip_86 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Er staat toch, wil je op terrasjes zitten zelfs wanneer dat NIET VERANTWOORD is. Het niet begrijpend kunnen lezen, of steeds maar de realiteit niet onder ogen willen zien hangt mij juist de keel uit.

Het komt op mensen aan die wel reëel zijn om de anderen hun vrijheid te geven. De misbruikers, de niet meedoeners. Dat hangt mij na een jaar nou de keel uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:14:
In de ramadan zijn er altijd gebeden na de avondmaaltijd. Deze duren tot zo'n 23:00-23:30.

De vraag is kan je dat die mensen wettelijk gezien verbieden, het zijn religieuze bijeenkomsten... (Artikel 1 iemand?)

Nou hebben die moskeeën wel behoorlijke maatregelen (Mondkapje, eigen gebedskleed, iedereen 1.5m uit mekaar, eigen plastic tas om je schoenen in te doen, aparte ingang en uitgang etc.) Ook wordt het ouderen afgeraden om te komen.

Ik krijg ook wel de indruk dat de meeste moskeeën de zaakjes beter op orde hebben en serieuzer nemen dan veel kerken.
Ik vrees echter vooral het sociale verkeer van de doelgroep. Die zijn lastig te bereiken voor de overheid en kruipen graag bij elkaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaTimMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:16:
[...]

je weet dat het aantal geboekte reizen bij 60+ers fors is gestegen? die mogen in de zomer wel gewoon naar het buitenland ivm de vaccinatie. dus tja, ook daar kan je vanalles van vinden vind ik.

Was laatste in een stukje op TV, een interview met een organisator, kan helaas de bron niet meer vinden.
Wat heeft dat hier mee te maken?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:14:

Nou hebben die moskeeën wel behoorlijke maatregelen (Mondkapje, eigen gebedskleed meenemen, iedereen 1.5m uit mekaar, eigen plastic tas om je schoenen in te doen, aparte ingang en uitgang etc.) Ook wordt het ouderen afgeraden om te komen.

Zolang ze in de moskee blijven tot 4:30 voorzie ik geen problemen.
Zodra ze buiten stappen zijn ze in overtreding en horen ze net als ieder ander gewoon een boete te krijgen.
Moskee kan ook live streamen en je kan thuis ook bidden.

Je kan naar je familie toe, geen probleem. 4:30 stap je weer buiten, net na je ontbijt. Verder max 1 bezoeker net als de rest van NL. Het kan toch niet zo zijn dat daar allerlei uitzonderingen voor komen? Kregen wij met kerst en carnaval ook niet. En komt met Pasen ook niet.
Denk dat als ze dat als reden gaan opvoeren de PVV baalt dat de verkiezingen niet een maand later waren want dan hebben ze ineens 76 zetels.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ik krijg ook wel de indruk dat de meeste moskeeën de zaakjes beter op orde hebben en serieuzer nemen dan veel kerken.
Ik vrees echter vooral het sociale verkeer van de doelgroep. Die zijn lastig te bereiken voor de overheid en kruipen graag bij elkaar.
Laten we wel wezen, afgelopen jaar tijdens de ramadan en het offerfeest was er ook al covid, dat heeft niet substantieel bijgedragen aan de pandemie op landelijke schaal voor zover ik weet. (clusters hier en daar gelaten)

Om nou te zeggen dat dat nu heel anders is? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:24
[...]

Jij kan ook gewoon op vakantie naar het buitenland hoor, dat is precies wat ik nu al een maand doe.

Al blijf ik meestal in de zomer juist in Nederland, dat is het enige moment met fatsoenlijk weer en de prijzen zijn veel gunstiger in het laagseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Wat heeft dat hier mee te maken?
Dat in alle leeftijdsgroepen de solidariteit erg aan het afnemen is. Helaas want we moeten he samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Laten we wel wezen, afgelopen jaar tijdens de ramadan en het offerfeest was er ook al covid, dat heeft niet substantieel bijgedragen aan de pandemie op landelijke schaal voor zover ik weet. (clusters hier en daar gelaten)

Het offerfeest was toch duidelijk in de besmettingen te herkennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Volgens mij is de tweede golf hierdoor snel omhoog geschoten. Vooral gebieden als Den Haag en Rotterdam kwamen hier dacht ik te menen erg naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennis1812 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Zolang ze in de moskee blijven tot 4:30 voorzie ik geen problemen.
Zodra ze buiten stappen zijn ze in overtreding en horen ze net als ieder ander gewoon een boete te krijgen.
Moskee kan ook live streamen en je kan thuis ook bidden.

Je kan naar je familie toe, geen probleem. 4:30 stap je weer buiten, net na je ontbijt. Verder max 1 bezoeker net als de rest van NL. Het kan toch niet zo zijn dat daar allerlei uitzonderingen voor komen? Kregen wij met kerst en carnaval ook niet. En komt met Pasen ook niet.
Denk dat als ze dat als reden gaan opvoeren de PVV baalt dat de verkiezingen niet een maand later waren want dan hebben ze ineens 76 zetels.
Ik zeg ook niet dat daar uitzonderingen voor moeten komen, je moet voorsorteren op hoe je dit het beste kan managen, dat is namelijk regeren.

In de moskee blijven tot 4:30 heeft geen zin als je ze verbiedt om daar überhaupt te komen. (Die gebeden beginnen rond 22:00)

Sowieso is heel die avondklok kul, maar dat is iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:57:
Volgens mij zeggen we wel ongeveer hetzelfde.
Dat denk ik ook :)
maar moet je een veelvoud van het aantal besmettingen onder de jongere leeftijdsgroepen hebben.
Klopt, ik schrijf ook nergens het omgekeerde. Het gaat steeds om groepseffecten, maar diverse mensen (jij niet denk ik) lijken individuele risico’s te verwarren met groepsrisico’s. Een klein(ere) individuele kans die je vermenigvuldigt met miljoenen mensen kan wel degelijk een probleem veroorzaken dat groot genoeg is.
Daarom begrijp ik niet waarom je behoorlijk stellig zegt dat het 'veel logischer' is dat die extra opnames voortkomen uit het beleid.
Zie de persconferentie. Als er bedden zijn, dan gaan we (blijkbaar) versoepelen. De ‘aantallen’ (ik neem aan dat werd gedoeld op infecties) liepen 23 februari namelijk op.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de maatregelen zouden in de praktijk waarschijnlijk behoorlijk anders zijn. Situatie 1 hadden we afgelopen zomer en situatie 2 nu. Wezenlijk verschil in maatregelen.
Bij sturen op een R=1 heb je toch exact dezelfde maatregelen nodig om situatie 1 te behouden als we nodig zouden hebben om 600 te behouden? Het maakt werkelijk geen snars uit als je daadwerkelijk R=1 bereikt.

We hadden situatie 1 omdat de R lang genoeg onder de 1 was. Nu hebben situatie 2, dus (ik kan het niet anders begrijpen) is er (tenminste deels) gestuurd op zorgcapaciteit. Dat hoeft uiteraard niet per se intentioneel te zijn, maar het lijkt vooral een buffer voor beleidsmakers die niet willen of durven beslissen en die beslissing ten koste van IC opnames voor zich uit schuiven. Het lijkt wel klimaat- of stikstofbeleid zal ik maar zeggen :)

De R is schijnbaar >1 (klinkt ook logisch). Er is een bedbezetting >600, maar (gelukkig) nu nog geen code zwart. Maatregelen hebben naar ik begrijp 2-3 weken nodig om te kunnen gaan werken wat betreft bedbezettimg op de IC. Uit het conservatieve model van @t_captain en het nomogram van het RIVM volgt een bedbezetting van 1000 over circa 3 weken volgens mij.

Wat wordt er morgen volgens het nieuws aangekondigd?
- versoepelen?
- niets doen?
- verzwaren?

Is dat sturen op de zorg bij R>1 als dat nieuws en de modellen kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Misverstand. Je mag best naar het buitenland, de vraag is alleen of het buitenland jou wil hebben zonder test of vaccinatie. Dat negatieve reisadvies van de overheid is precies wat het is: een advies, en heeft hoogstens consequenties voor je reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Het offerfeest was toch duidelijk in de besmettingen te herkennen.
Die heeft echter niet zodanig bijgedragen dat op landelijke schaal de besmettingen de pan uitrezen...

Misschien heeft het merendeel van die groep al covid gehad, kunnen ze mekaar ook niet besmetten :+

Ik zeg niet dat je maar lukraak voor die groep de regels moet veranderen. Ik ben echter wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen :)

Misschien gaan de moskeeën vrijstellingen verstrekken dat je tijdens de avondklok op straat mag zijn 8)

Meanwhile, bijna 900k vaccinaties op een dag in het VK, wij nog niet eens 30k 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 22-03-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaTimMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Dat in alle leeftijdsgroepen de solidariteit erg aan het afnemen is. Helaas want we moeten he samen doen.
Dat is toch totaal iets anders. Wanneer het niet verantwoord is betekend het dat er nog veel te veel zieken zijn. Dat zullen dan juist niet alleen meer de ouderen zijn want tegen de tijd dat het terrasjes weer is zijn die goeddeels gevaccineerd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
prijk schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Misverstand. Je mag best naar het buitenland, de vraag is alleen of het buitenland jou wil hebben zonder test of vaccinatie. Dat negatieve reisadvies van de overheid is precies wat het is: een advies, en heeft hoogstens consequenties voor je reisverzekering.
OK dan heb ik dat verkeerd begrepen, Effect is wel dat het buitenland je gevaccineerd liever wil hebben dan als je dat niet bent. Ik verwacht dat dit deze zomer wel zeker een dingetje wordt.

Ik blijf lekker in NL, doen we al jaren en bevalt prima
pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Dat is toch totaal iets anders. Wanneer het niet verantwoord is betekend het dat er nog veel te veel zieken zijn. Dat zullen dan juist niet alleen meer de ouderen zijn want tegen de tijd dat het terrasjes weer is zijn die goeddeels gevaccineerd.
Niet verantwoord volgens wie? dat is vooral mijn vraag.

[ Voor 25% gewijzigd door DaTimMan op 22-03-2021 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Ik zeg ook niet dat daar uitzonderingen voor moeten komen, je moet voorsorteren op hoe je dit het beste kan managen, dat is namelijk regeren.

In de moskee blijven tot 4:30 heeft geen zin als je ze verbiedt om daar überhaupt te komen. (Die gebeden beginnen rond 22:00)

Sowieso is heel die avondklok kul, maar dat is iets anders :)
Ze kunnen toch best wat vroeger beginnen met bidden? Zeg 20:55 aanwezig. Eerst even rustig bijkomen en genieten van wat liederen voorafgaand aan de dienst ofzo?
Beetje creatief zijn.
En anders inderdaad live streamen.

Hoezo is het nu regeren en managen en sturen op eventuele ongehoorzaamheid?
Carnaval is gecanceld, kerst is gecanceld, Pasen wordt gecanceld.
Ramadan of offerfeest kan dan toch ook een streep doorheen? Of aangepast naar de maatregelen? Niet de maatregelen aanpassen aan een feest maar je feest aanpassen aan maatregelen. Anders schiet je je doel echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:02
BarôZZa schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Jij kan ook gewoon op vakantie naar het buitenland hoor, dat is precies wat ik nu al een maand doe.
Klopt. Hangt gewoon van het gastland af. En je wordt geacht in afzondering te gaan als je terug komt. Of een neg test laten zien.

Je kunt echter niet naar elk land toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennis1812 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Ze kunnen toch best wat vroeger beginnen met bidden? Zeg 20:55 aanwezig. Eerst even rustig bijkomen en genieten van wat liederen voorafgaand aan de dienst ofzo?
Beetje creatief zijn.
En anders inderdaad live streamen.

Hoezo is het nu regeren en managen en sturen op eventuele ongehoorzaamheid?
Carnaval is gecanceld, kerst is gecanceld, Pasen wordt gecanceld.
Ramadan of offerfeest kan dan toch ook een streep doorheen? Of aangepast naar de maatregelen? Niet de maatregelen aanpassen aan een feest maar je feest aanpassen aan maatregelen. Anders schiet je je doel echt voorbij.
Zo werkt het helaas niet....

Het gebed begint altijd na het eten, dat kan je niet opeens omdraaien.

Afgelopen jaar zijn de vrijdagpreken in veel moskeeën ook gelivestreamed (is dit een woord?)

Misschien dat de gebeden na het avondeten ook uitgezonden worden, de vraag is echter of de overheid het kan verbieden om mensen die diensten bij te horen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
cbr600f4i schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:56:
Nog even tip aan Gommers. Beste Diederik, ga overdag eens rondlopen door de stad en over de kantoorparken en industrieterreinen. Dan zie je waar je besmettingen plaatsvinden en dan zie je ook dat de avondklok grotendeels obsolete is.
quote: liveblog NOS
Diederik Gommers: corona-aanpak kabinet was niet goed, 'je moet juist naar buiten'
Het kabinet had in zijn corona-aanpak meer nadruk moeten leggen op gezond leven, heeft OMT-lid Diederik Gommers gezegd bij BNR. Volgens hem is er een verkeerde keuze gemaakt door het accent te leggen op thuisblijven en op anderhalve meter afstand houden.

Hij erkent dat hij er zelf ook schuldig aan is. "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen". Volgens hem is het altijd goed te bewegen, goed te eten, goed te slapen en wat af te vallen, en werkt dat ook preventief.

"Je moest vooral binnen blijven, maar je moet juist lopen, naar buiten en zorgen dat je voldoende stappen hebt gezet; iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik had liever gezien dat jongere én oudere mensen langer hadden doorgesport in de buitensituatie. Gelukkig wordt het nu weer wat mooier weer en wordt dat ook weer wat aantrekkelijker."
Was het niet mede door zijn OMT-adviezen dat allerhande sportverenigingen dicht moesten eind september? Dat sportscholen dicht moesten? Dat je niet meer dan 1 persoon mocht ontmoeten om te gaan hardlopen buiten? En nu opeens dit verhaal? Zijn we preventief straatjes aan het schoonvegen? Dit is toch niet te rijmen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mr.Joker schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Zo werkt het helaas niet....

Het gebed begint altijd na het eten, dat kan je niet opeens omdraaien.

Afgelopen jaar zijn de vrijdagpreken in veel moskeeën ook gelivestreamed (is dit een woord?)

Misschien dat de gebeden na het avondeten ook uitgezonden worden, de vraag is echter of de overheid het kan verbieden om mensen die diensten bij te horen
Diensten bijwonen kunnen ze niet verbieden nee.
De straat op zonder essentiële reden zoals benoemd op de eigen verklaring kan wel verboden worden.
Ook als je aan de ramadan doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wat mij betreft is het meer dan prima als de avondklok wordt versoepeld of weggaat, maar hoe denkt Aboutaleb dan om te gaan het '1 bezoeker per dag' advies?

Wordt dat advies dan ook versoepeld of gaan we in die periode hier een gedoogconstructie voor optuigen? Zo van "1 per dag maar we begrijpen dat dit niet altijd lukt"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaTimMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:23:
[...]

OK dan heb ik dat verkeerd begrepen, Effect is wel dat het buitenland je gevaccineerd liever wil hebben dan als je dat niet bent. Ik verwacht dat dit deze zomer wel zeker een dingetje wordt.

Ik blijf lekker in NL, doen we al jaren en bevalt prima

[...]

Niet verantwoord volgens wie? dat is vooral mijn vraag.
Het is een hypothetische stelling. In algemene vorm. Onverantwoord bijv door de omstandigheden. Er staat verder geen uitleg of voorbeelden bij.

De stelling was niet, wil je op een terrasje zitten terwijl we niet weten of het risico mogelijk te groot is.

Volgens wie is steeds de vraag die mensen stellen. Dat hangt er inderdaad van af. Wil je varen op beleid en wetenschap, of vertrouw je meer op het gevoel van populisten en negeer je de wetenschap? Wetenschappers hebben de wijsheid niet in pacht maar maar gewoon een beetje doen wat goed scoort is een nog veel slechtere keus gebleken. Zie Trump, Bolsanero etc.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die hele avondklok is sowieso een wassen neus. Ik was van de week per ongeluk net wat te laat thuis van mijn visite. Want dat begint uiteraard nu gewoon wat eerder ..

Maar om 21:20 was er nog behoorlijk wat verkeer te zien. Toevallig ook allemaal te laat thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:28:
Wat mij betreft is het meer dan prima als de avondklok wordt versoepeld of weggaat, maar hoe denkt Aboutaleb dan om te gaan het '1 bezoeker per dag' advies?

Wordt dat advies dan ook versoepeld of gaan we in die periode hier een gedoogconstructie voor optuigen? Zo van "1 per dag maar we begrijpen dat dit niet altijd lukt"?
los van wat je van de aantallen vindt is voor een advies geen gedoogconstructie nodig . het blijft een advies. Als iemand nu 20 man in huis uitnodigt en geen overlast veroorzaakt dan is er geen wet die dat verbiedt. Het wordt wel telkens zo gebracht dat een grote groep mensen het interpreteert als wettelijke regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Imperium schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:30:
Die hele avondklok is sowieso een wassen neus. Ik was van de week per ongeluk net wat te laat thuis van mijn visite. Want dat begint uiteraard nu gewoon wat eerder ..

Maar om 21:20 was er nog behoorlijk wat verkeer te zien. Toevallig ook allemaal te laat thuis?
Je was aan het oprekken. Die anderen ook. Om 21:20 is het toch echt wel stil op de drukke N weg waar ik aan woon. Om 20:30 is het druk.

Het is metname bedoeld om grote groepen feestvierders aan te kunnen pakken las ik laatst ergens. 1,5 meter moet je individueel bewijzen en dat is heel lastig bij grote groepen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Was het niet mede door zijn OMT-adviezen dat allerhande sportverenigingen dicht moesten eind september? Dat sportscholen dicht moesten? Dat je niet meer dan 1 persoon mocht ontmoeten om te gaan hardlopen buiten? En nu opeens dit verhaal? Zijn we preventief straatjes aan het schoonvegen? Dit is toch niet te rijmen zo.
Hij zegt zelf ook dat hij er aan schuldig was en het lijkt alsof zijn visie erop ook wat veranderd is. Laten we hopen dat dit een begin is van dat de maatregels die genomen worden echt effectief zijn of iig niet zo zwaar zijn (bijna alles behalve de avondklok) en dat er minder symbolische maatregelen zijn die vrij fors/zwaar zijn maar tegelijkertijd nauwelijks effect hebben (avondklok).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:49
Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:27:
[...]

[...]

Echt BIZAR dat ze nu opeens met dit verhaal komen! Dit is mijn grootste punt van frustratie, men verwacht straks van mij dat ik mij laat vaccineren, zodat mensen met een slechte gezondheid (regelmatig door hun levensstijl) minder gevaar lopen.

Overigens heeft Gommers dit al in maart 2020 gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Abom op 22-03-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dennis1812 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Diensten bijwonen kunnen ze niet verbieden nee.
De straat op zonder essentiële reden zoals benoemd op de eigen verklaring kan wel verboden worden.
Ook als je aan de ramadan doet.
Dus iedereen moet met zijn helikopter naar de moskee? :+

Ik weet dat er in die maand ook heel veel geld wordt opgehaald voor goeie doelen alsmede ook een klein deel voor de moskeeën zelf. Zal een behoorlijke aderlating zijn.

We shall see.
Pagina: 1 ... 23 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.