Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was mijn punt: vergelijk Nederland met Ontario en die cijfers verschillen niet zo veel meer.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:38:
[...]
Het feit dat de grote steden geografisch veel verder uit elkaar liggen in Canada heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Nederland kun je wat dat betreft eerder vergelijken met het gebied rond Vancouver.
Ontario meeste inwoners, maar nog 35x zo groot als Nederland overigens.
Haters everywhere but I don’t really care
Als jouw analyse zou kloppen: waarom slaat dat virus dan ook gewoon toe in landen waar het droger/zonniger is dan hier in de zomer.SomerenV schreef op maandag 22 maart 2021 @ 02:17:
[...]
Tot de hoge heren zeggen dat er een haast onhaalbare vaccinatiegraad moet zijn voordat alle maatregelen van tafel gaan. Er worden naar mijn mening teveel maatregelen getroffen die best wat voorbereiding nodig hebben om daar vervolgens maar 3 á 4 maanden iets mee te doen. Extra teststraten optuigen, een CoronaCheck app in het leven roepen, dat uitrollen bij restaurants, bioscopen, festivals en noem maar op. Dan heb je nog het Radboud dat vanaf september alleen toegang wil bieden tot de campus wanneer je een vaccinatie of sneltest hebt gehad. Met een beetje pech willen andere locaties/organisaties ook dat soort 'veiligheid' bieden of vragen bezoekers er om waardoor je ook daar dat soort maatregelen gaat krijgen.
De avondklok is ook zo'n maatregel waar eigenlijk al veel te veel energie in is gestoken waardoor ze die niet zomaar meer op kunnen heffen zonder gezichtsverlies te lijden. Ergens zou het me overigens niet verbazen wanneer hetzelfde ook geldt voor andere maatregelen. Als je maar lang genoeg volhoudt dat maatregel X of Y écht nodig zijn, dan moet je dat vol blijven houden anders val je nogal rap door de mand. Stel je stopt met een maatregel en er is vervolgens geen negatief effect meetbaar, waarom hebben we ons dan de voorgaande maanden aan die maatregel moeten houden?
Maar goed, kijk naar de zomer van vorig jaar. Vanaf juni t/m september nauwelijks ziekenhuisopnames, nauwelijks overledenen en nauwelijks positieve testen. Reizen was mogelijk, men ging op vakantie, restaurants en winkels waren open, mondkapjes deden we niet aan, er mocht met groepen bij elkaar gekomen worden en dat alles terwijl artsen/wetenschappers nog vrijwel niks wisten van Covid19. In de zomermaanden controleren of iemand getest is of een vaccin heeft gehad zou dus echt nergens op slaan omdat het virus nog geen deuk in een pakje boter kan slaan in die maanden.
Want als je ook even goed kijkt naar de besmettingen; in augustus zaten we al weer flink in een groei (als ik me goed herinner). In augustus is het ook nog zomer he. We gingen van 50 per dag begin juli, naar 500/600 midden augustus.
We hadden het virus gewoon beter onder controle, doordat we beter aan de maatregelen hielden. Daardoor was het laag en kon het virus dus idd vrij verspreiden, zonder dat het de zrog op dat moment ging overbelasten.
Al dat op vakantie gaan heeft de tweede golf veroorzaakt.
Dit jaar goed de boel op slot houden, totdat we een vaccinatiegraad van 70/80/90% hebben bereikt (wat nodig is moeten we halen).
Geen prik, geen trip.
Hoe lang?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ah het mooie België wat het zo goed doet inderdaad.KrazyJay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:57:
[...]
Of een gebied zoals Vlaanderen. Waar de winkels zonder afspraak open zijn, men niet om 21:00 in thuis hoeft te zijn, en dus de regels ook losser zijn. En toch is Vlaanderen de winter beter doorgekomen dan in Nederland. Waarom? Omdat als iedereen de regels die er zijn volgen zou, er minder strenge regels nodig zouden zijn om de "ongehoorzamen" die de regels niet volgen te compenseren.
https://www.ad.nl/binnenl...a-om-spoetnik-v~ab8bc20d/07:47
Het aantal nieuwe coronabesmettingen in België is - in de week van 12 tot en met 18 maart - met maar liefst 42 procent toegenomen, meldt Het Laatste Nieuws. Er kwamen dagelijks gemiddeld 3.867 besmettingen met het coronavirus bij. Bij het aantal ziekenhuisopnames gaat het om een stijging van 22 procent, blijkt uit de voorlopige gegevens van het gezondheidsinstituut Sciensano. Het reproductiegetal bij onze zuiderburen staat nu op 1,13. Dat betekent dat het virus aan kracht wint. Sinds het begin van de pandemie zijn in België al 837.006 mensen besmet geraakt met het coronavirus.
Ik verwacht dat je voor 1 juni nergens op hoeft te rekenen.
[ Voor 56% gewijzigd door RodeStabilo op 22-03-2021 08:31 ]
OK.RodeStabilo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Ik verwacht dat je voor 1 juni nergens op hoeft te rekenen.
En zou je je onderbuik nu eens kunnen uitschakelen en met feiten komen?
"Hier" is dan niet in heel Canada lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:20:
[...]
Quebec (koppige Fransen) en Ontario (onder conservatief leiderschap) doen het inderdaad niet zo goed. (Maar nog steeds beter dan NL)
BC en Alberta doen het wel heel goed, er heerst hier gewoon echt een andere mentaliteit. De "ik" is hier nu even wat minder belangrijk.
1 Google search en jullie hebben ook gewoon corona parties.
Dat gaat toch niet over zelfhaat? Ik generaliseer niet harder dan Covid doet.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:10:
[...]
die 'zelfhaat' van sommigen op de Nederlandse bevolking vind ik wat apart, generaliseren mag blijkbaar als je t over je eigen landgenoten hebt. Brussel ligt trouwens toch ook in Vlaanderen? gezellig carnavallen daar
Brussel, Vlaanderen en Wallonië zijn niet echt hetzelfde, nee. Coronamaatregelen in deze drie gebieden ook niet. De saamhorigheid die de Limburger voelt met de Groningers is nog meer aanwezig dan wat de Vlaming voelt met de Waal. Ik zeg het, er zijn zelfs verschillende regels en wetten van toepassing op deze gemeenschappen.
Los daarvan, dat wat in Brussel gebeurt valt niet goed te praten, maar valt in het niet bij wat er allemaal gaande is in Nederland. Maar dat zal niet in je narratief passen.
Hey wat? Wat heeft dat met m'n onderbuik te maken? Ik spreek een verwachting uit omdat jij dat vraagt? Ik hoop dat er rondom de meivakantie al meer mogelijk is maar ik ben gewoon bang van niet. En ik kan geen feiten over de toekomst produceren, dat begrijp je toch wel?Drardollan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:31:
[...]
OK.
Maar jij ziet dat positiever?
Ik begon je bijdrages wel weer te waarderen dus waar dit nu ineens vandaan komt?
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 22-03-2021 08:34 ]
,,Als de meeste 60-plussers zijn gevaccineerd, kunnen we écht weer wat’’, stelt een kabinetsbron. ,,Dan is het niet meer zo erg dat je zevenduizend besmettingen per dag hebt: het zijn vooral ouderen die in het ziekenhuis belanden.’’
Ah, de nieuwe wortel is bekend

Ik zet alvast geld op de Braziliaanse variant eind april, om de hele bende nog weer een maandje dicht te houden, zodat ook koningsdag, Hemelvaart en het pinksterweekend dit jaar gezellig thuis kunnen worden doorgebracht

Kies je zelf voor om zo te leven.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:51:
Tja ik ga even 1,5 uur rijden om naar mijn kleinkinderen te zwaaien. En dan weer 1.5 uur terug. En morgen mag mijn man hetzelfde doen.
De 1 man op bezoek regel is niet in steen gebeiteld en eigenlijk onhoudbaar in geval van opa/oma.
Een kind moet ook leren dat zij bij elkaar horen. Zodra regels bijna onopvolgbaar worden houdt het wel op.
Bij ons komen opa en oma dan ook samen of wij gaan met z'n 3en daarheen. Is overigens nog wel verder dan 1,5u als het om mijn ouders gaat. Die laat je niet om de beurt komen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zo voelt het wel inderdaad, de nieuwe wortel. Ik vraag me af waarom ze dat niet in januari al konden weten.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:35:
[...]
,,Als de meeste 60-plussers zijn gevaccineerd, kunnen we écht weer wat’’, stelt een kabinetsbron. ,,Dan is het niet meer zo erg dat je zevenduizend besmettingen per dag hebt: het zijn vooral ouderen die in het ziekenhuis belanden.’’
Ah, de nieuwe wortel is bekend![]()
Ik zet alvast geld op de Braziliaanse variant eind april, om de hele bende nog weer een maandje dicht te houden, zodat ook koningsdag, Hemelvaart en het pinksterweekend dit jaar gezellig thuis kunnen worden doorgebracht
En dit is dus gewoon dat gedrag wat de pandemie in stand houdt. Ik dank je! Dat het neit afgedwongen kan worden betekent dus niet dat je zo moet doen.GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Kies je zelf voor om zo te leven.
De 1 man op bezoek regel is niet in steen gebeiteld en eigenlijk onhoudbaar in geval van opa/oma.
Een kind moet ook leren dat zij bij elkaar horen. Zodra regels bijna onopvolgbaar worden houdt het wel op.
Bij ons komen opa en oma dan ook samen of wij gaan met z'n 3en daarheen. Is overigens nog wel verder dan 1,5u als het om mijn ouders gaat. Die laat je niet om de beurt komen.
Die adviezen zijn er niks voor niks. Met dit soort gedrag is het zeker wachten totdat we een hogere vaccinatiegraad hebben. Dat we nog in de lockdown zitten komt oa dus door jou. Dank je!
Ik kan me niet voorstellen dat op 1 januari een aankondiging van 6 maanden lockdown was ontvangen met positieve reacties over hoe eerlijk de overheid is. Eerder blinde woede. En dat zo lang ondraagelijk is en dus iedereen de volkomen overtrokken regels mag of zelfs moet negeren.Soccer98 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:39:
[...]
Zo voelt het wel inderdaad, de nieuwe wortel. Ik vraag me af waarom ze dat niet in januari al konden weten.
[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 22-03-2021 08:44 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
er waren meerdere posts over andere landen/gebieden waar de bevolking minder egoïstisch zou zijn dan de Nederlander. Daar reageer ik op , want ik vind dat storend. Op de plek waar ik woon staan mensen voor elkaar klaar, dag en nacht als het moet.KrazyJay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:32:
[...]
Dat gaat toch niet over zelfhaat? Ik generaliseer niet harder dan Covid doet.
Brussel, Vlaanderen en Wallonië zijn niet echt hetzelfde, nee. Coronamaatregelen in deze drie gebieden ook niet. De saamhorigheid die de Limburger voelt met de Groningers is nog meer aanwezig dan wat de Vlaming voelt met de Waal. Ik zeg het, er zijn zelfs verschillende regels en wetten van toepassing op deze gemeenschappen.
Los daarvan, dat wat in Brussel gebeurt valt niet goed te praten, maar valt in het niet bij wat er allemaal gaande is in Nederland. Maar dat zal niet in je narratief passen.
mijn narratief? Ik probeer zo feitelijk mogelijk te kijken met een brede blik verder dan absolute aantal besmettingen als hoofd indicator. Dat levert mij hoon op van de 'wappies' (angsthaas!) en beschudligingen van zo ongeveer moord door de 'puristen' , zwaar leven in t midden van t hoefijzer
Ja, klopt inderdaad. Netto zitten we in dezelfde situatie helaas.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:42:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat op 1 januari een aankondiging van 6 maanden lockdown was ontvangen met positieve reactie over hoe eerlijk de overheid is. Eerder blinde woede. En dat zo lang ondraagelijk is en dus iedereen de volkomen overtrokken regels mag of zelfs moet negeren.
Verwijderd
sowieso is canada niet zo relevant in een topic over Nederland en Belgie. Ben benieuwd hoe op een canadees forum gereageerd wordt als ik ze daar de les kom lezen over iets wat wij Nederlanders veel beter doen dan die domme Canadezen.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:32:
[...]
"Hier" is dan niet in heel Canada lijkt me.
1 Google search en jullie hebben ook gewoon corona parties.
Nee, dat maakt geen hol uit. Aangezien we allemaal thuis werken hebben we allemaal nauwelijks contacten.Adlermann schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:42:
[...]
En dit is dus gewoon dat gedrag wat de pandemie in stand houdt. Ik dank je! Dat het neit afgedwongen kan worden betekent dus niet dat je zo moet doen.
Die adviezen zijn er niks voor niks. Met dit soort gedrag is het zeker wachten totdat we een hogere vaccinatiegraad hebben. Dat we nog in de lockdown zitten komt oa dus door jou. Dank je!
Aangezien het geen drol uitmaakt of een huishouden als 1 persoon komt om de beurt of met z'n tweeën om de beurt qua besmetting, maakt dat dus geen drol uit.
Als opa op zaterdag zou komen en oma op zondag.
En 1 van hen of 1 van ons is besmet, is de kans in beide gevallen net zo groot dat we het krijgen.
1 huishouden max bij een ander huishouden is tenminste geloofwaardig en haalbaar.
Een verwachting op basis van onderbuik is niet betrouwbaar. Een verwachting op basis van feiten wel. Ik ben benieuwd naar de feiten waarom jij verwacht dat we voor 1 juni nergens op moeten rekenen.RodeStabilo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:34:
[...]
Hey wat? Wat heeft dat met m'n onderbuik te maken? Ik spreek een verwachting uit omdat jij dat vraagt? Ik hoop dat er rondom de meivakantie al meer mogelijk is maar ik ben gewoon bang van niet. En ik kan geen feiten over de toekomst produceren, dat begrijp je toch wel?
Ik heb geen mening in deze.Maar jij ziet dat positiever?
Ik heb ook nergens gesuggereerd dat mijn onderbuik mening betrouwbaar is. Het is een gevoel op basis van ervaringen met een jaar aan beleid. Maar ik zit er graag naast hoor.Drardollan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Een verwachting op basis van onderbuik is niet betrouwbaar. Een verwachting op basis van feiten wel. Ik ben benieuwd naar de feiten waarom jij verwacht dat we voor 1 juni nergens op moeten rekenen.
Maar om je te plezieren, dit staat in het artikel. Dus als dat waar is hoef je voor 1 juni niets ve terwachten.
Naar verwachting hebben de meeste 60-plussers - op zijn vroegst - begin mei hun eerste prik gehad. Daarna liggen versoepelingen in het verschiet. De vaccinatiecampagne liep vorige week vertraging op toen het prikken met het AstraZeneca-vaccin enkele dagen werd stilgelegd. Zo’n 110.000 prikken gingen niet door. Die vaccinaties worden de komende weken ingehaald.
Maar je valt wel die van mij aan. Good to know. Deze manier van discussieren van je ervaar ik als zeer onplezierig, ik ga er daarom ook mee stoppen.Ik heb geen mening in deze.
[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 22-03-2021 08:59 ]
Verwijderd
dit komt sowieso over als heel boos worden op iemand die een bananenschil in de natuur gooit ( @GAIAjohan die met 2 personen uit 1 gezin een bezoek aflegt) terwijl verderop de vaten drugsafval worden leeggegooid (corona feestjes, volle bouwketen,treinen, enz. enz. ).GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Nee, dat maakt geen hol uit. Aangezien we allemaal thuis werken hebben we allemaal nauwelijks contacten.
Aangezien het geen drol uitmaakt of een huishouden als 1 persoon komt om de beurt of met z'n tweeën om de beurt qua besmetting, maakt dat dus geen drol uit.
En 1 van hen of 1 van ons is besmet, is de kans in beide gevallen net zo groot dat we het krijgen.
1 huishouden max bij een ander huishouden is tenminste geloofwaardig en haalbaar.
Binnen een topic bubbel van relatief brave mensen ( 95% van de bezoekers hier, heb geen bron, puur gevoel op basis posts) elkaar de maat nemen.
Dat gevoel krijg ik ook heel erg. Telkens is het weer wachten op een nieuw 'excuus' om de lockdown te verlengen. Ondertussen gaan mensen gewoon kapot. Mentaal en financieel.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Heb zelf niks te klagen, maar voor sommige mensen is dit gewoon niet meer vol te houden. Het is zo dubbel allemaal.
Als mensen zich nou gewoon aan die simpele regels zouden houden (social distancing, niet massaal groepen opzoeken, thuiswerken), zaten we nu veel beter qua cijfers en kon er meer open. Zelfs restaurants e.d. Het is allemaal mogelijk, maar door het gedrag van dat stel lompe *censuur* blijft het aanmodderen.
Kom regelmatig in Belgie, waar de winkels open zijn. In sommige winkels gaat het echt prima, hebben ze alles goed onder controle, maar als je naar de wat populairdere winkels kijkt (*kuch* Action en consorten *kuch*) dan zie je pas écht hoe dom mensen zijn. Het is dat ze mondkapjes op hebben, anders zou je niet doorhebben dat er een pandemie gaande is

Ah, dus als mensen minder contact zouden hebben, dan zou het beter gaan en konden ze meer contact hebben! Zeg ik het zo goed?Dennahz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:59:
Als mensen zich nou gewoon aan die simpele regels zouden houden (social distancing, niet massaal groepen opzoeken, thuiswerken), zaten we nu veel beter qua cijfers en kon er meer open. Zelfs restaurants e.d.
Klinkt gek, maar zo werkt het weleamelink schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Ah, dus als mensen minder contact zouden hebben, dan zou het beter gaan en konden ze meer contact hebben! Zeg ik het zo goed?
In restaurants, pretparken, ... is er genoeg ruimte en controle op social distancing. Op kantoor of thuis natuurlijk niet.
Thuiswerken zou inmiddels wel de standaard moeten zijn, maar helaas denken veel werkgevers daar nog steeds anders over. En mensen die nu nog met grote groepen feestjes gaan vieren zijn helemaal af.
Mijn laatste keer buitenland was november 2019Dennahz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:59:
[...]
Dat gevoel krijg ik ook heel erg. Telkens is het weer wachten op een nieuw 'excuus' om de lockdown te verlengen. Ondertussen gaan mensen gewoon kapot. Mentaal en financieel.
Heb zelf niks te klagen, maar voor sommige mensen is dit gewoon niet meer vol te houden. Het is zo dubbel allemaal.
Als mensen zich nou gewoon aan die simpele regels zouden houden (social distancing, niet massaal groepen opzoeken, thuiswerken), zaten we nu veel beter qua cijfers en kon er meer open. Zelfs restaurants e.d. Het is allemaal mogelijk, maar door het gedrag van dat stel lompe *censuur* blijft het aanmodderen.
Kom regelmatig in Belgie, waar de winkels open zijn. In sommige winkels gaat het echt prima, hebben ze alles goed onder controle, maar als je naar de wat populairdere winkels kijkt (*kuch* Action en consorten *kuch*) dan zie je pas écht hoe dom mensen zijn. Het is dat ze mondkapjes op hebben, anders zou je niet doorhebben dat er een pandemie gaande is
Vind dat altijd wel opvallend hoeveel Duitsers en Belgen hier nog altijd naar de supermarkt gaan.
Maar waarom volg(d)en de Belgen de regels beter? Omdat ze zich in November helemaal de de tyfus (de Corona?) zijn geschrokken van de enorme piek in het ziekenhuis. Kunnen ze dat volhouden? Waarschijnlijk niet. Het lijkt erop dat ze inmiddels van de schrik bekomen zijn.KrazyJay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:57:
Of een gebied zoals Vlaanderen. Waar de winkels zonder afspraak open zijn, men niet om 21:00 in thuis hoeft te zijn, en dus de regels ook losser zijn. En toch is Vlaanderen de winter beter doorgekomen dan in Nederland. Waarom? Omdat als iedereen de regels die er zijn volgen zou, er minder strenge regels nodig zouden zijn om de "ongehoorzamen" die de regels niet volgen te compenseren.
Het draagvlak is bij iedereen (om mij heen) redelijk afgebrokkeld, inclusief bij mezelf. Dit na een jaar streng erop gelet te hebben.
Ik houd nog steeds afstand bij vreemden, draag een mondkapje en ik zie nog steeds veel minder (grote groepen) vrienden. Maar bij sommige vrienden en familie (zoals m'n ouders) houd ik niet altijd afstand. Die raak ik ook aan. Of soms zie ik - sporadisch - 2 of 3 vrienden tegelijk. Ik doe nog steeds m'n best. Maar mij nog steeds 100% eraan te houden, dat wordt hem gewoon niet meer. Het is zeker niet dat ik overal lak aan heb, maar ik heb wel m'n limiet bereikt op bepaalde vlakken. Wij gaan vanaf april zelfs deels weer op kantoor werken (niet mijn keuze, maar ik ben er stiekem wel blij mee).
Misschien een beetje politiek incorrect dit. Maar dit is wel de waarheid voor velen. Dit is ook waarom ik denk dat - hoe schrijnend de situatie ook wordt - het erg moeilijk wordt om het tij te keren. Vooral met de zomer in aantocht.
Hopelijk gaat het vaccineren de race winnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fuujii op 22-03-2021 09:12 ]
Onderschat de Franse versie niet, zeker een goede kanshebber om als excuus gebruikt te worden.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:35:
[...]
En met die 60 plussers, bedoelen ze dat zij dan weer wat kunnen met elkaar, of iedereen?

Maar goed, niks te klagen, we gaan hem gewoon halen wanneer dat mag.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Die verhalen komen regelmatig hier voorbij om een verwijt te proberen te maken. In land X luisteren de mensen wel en zijn het geen egoïsten. Het probleem is dat het vaak berust op een geromantiseerd beeld van een land en de bevolking. Zo trouw zijn Duitsers, Fransen en Belgen ook niet echt aan hun coronamaatregelen. Daar leggen ze ook de regels in hun voordeel uit en mag je best een keertje smokkelen. Onder de streep zijn die landen niet echt gezag trouwer dan Nederlanders.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:43:
er waren meerdere posts over andere landen/gebieden waar de bevolking minder egoïstisch zou zijn dan de Nederlander.
En dus heeft het kabinet een vrijbrief om het parlement en de Nederlandse bevolking te neppen? De avondklok was immers ook verkocht als maar voor drie weekjes, omdat ze anders nooit de handen op elkaar kregen daarvoor. Het geluk wat ze hebben dan is dat als een regel er eenmaal door is niemand in de Tweede Kamer die meer ter sprake wil gaan stellen.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:42:
Ik kan me niet voorstellen dat op 1 januari een aankondiging van 6 maanden lockdown was ontvangen met positieve reacties over hoe eerlijk de overheid is.
Ergens begin dit jaar riep Gommers dat de lockdown tot de zomer zou duren, het lijkt erop dat hij gelijk krijgt.
Ah, daar gaan we weer met claims over neppen en liegen. Alsof er ergens een map is met de echte cijfers die niet naar buiten mag komen omdat Rutte c.s. hun sinistere agenda willen doordrukken om jou het leven te verzieken.CMD-Snake schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:17:
En dus heeft het kabinet een vrijbrief om het parlement en de Nederlandse bevolking te neppen? De avondklok was immers ook verkocht als maar voor drie weekjes, omdat ze anders nooit de handen op elkaar kregen daarvoor. Het geluk wat ze hebben dan is dat als een regel er eenmaal door is niemand in de Tweede Kamer die meer ter sprake wil gaan stellen.
Ergens begin dit jaar riep Gommers dat de lockdown tot de zomer zou duren, het lijkt erop dat hij gelijk krijgt.
Sorry hoor, maar ‘controle op social distancing in restaurants’ is echt marketing prietpraat van KHN.Dennahz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:07:
Klinkt gek, maar zo werkt het wel![]()
In restaurants, pretparken, ... is er genoeg ruimte en controle op social distancing. Op kantoor of thuis natuurlijk niet.
In de zomer bij een aantal horecagelegenheden geweest en geen ervan deed strikt met de maatregelen. En ‘ik ben geen politieagent’ of ‘ik voel met niet geroepen om streng te controleren’ was toch wel de overheersende teneur bij de geïnterviewde uitbaters die langskwamen op TV.
Dat hebben ze wel maar je mag hem nu pas zienSoccer98 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:39:
[...]
Zo voelt het wel inderdaad, de nieuwe wortel. Ik vraag me af waarom ze dat niet in januari al konden weten.
De komende twee maanden verwacht ik zelf heel weinig maar ik hoop wel dat het daarna beter gaat
Eens. Ik ben kritisch, heel kritisch over de maatregelen, maar ik geloof echt niet in een dubbele agenda of administratie. Ik geloof vooral in tunnelvisie van een kabinet en OMT. Ook een kabinet wat zich enkel laat leiden door het OMT welke vanuit hun beperkte perspectief kijken naar de situtie.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Ah, daar gaan we weer met claims over neppen en liegen. Alsof er ergens een map is met de echte cijfers die niet naar buiten mag komen omdat Rutte c.s. hun sinistere agenda willen doordrukken om jou het leven te verzieken.
Vanaf volgende week hebben we mogelijk al 20 graden te pakken in NL.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Doe er nog maar heel wat weekenden met mooi weer bij en mensen gaan dan zelf er wel op uit. Parken zullen vol blijven stromen met mensen met sixpacks, speakertje en dekentje. De ouderwetse picknick.
Grote steden, dorpen, kleinere steden, overal. Dan kan je handhaven wat je wil, maar men negeert je gewoon.
Die avondklok is maar voor drie weken, heus waar.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:18:
Ah, daar gaan we weer met claims over neppen en liegen.
Die lockdowns zijn alleen nuttig om in die tijd een plan te formuleren, maar het enige plan lijkt te zijn om er telkens weer een maand aan te plakken.
Je etaleert hier een aanname als een feit. België doet het qua beleid gewoon beter en ja de beleidsmakers zijn geschrokken van de piek eind oktober, maar hebben vervolgens ook gaandeweg versoepelingen doorgevoerd sinds december.eamelink schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:12:
[...]
Maar waarom volg(d)en de Belgen de regels beter? Omdat ze zich in November helemaal de de tyfus (de Corona?) zijn geschrokken van de enorme piek in het ziekenhuis. Kunnen ze dat volhouden? Waarschijnlijk niet. Het lijkt erop dat ze inmiddels van de schrik bekomen zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Maar dat hebben ze over zichzelf afgeroepen met dit kwakkelbeleid, ik merk ook dat ik me er steeds minder van aantrek, alleen bij vreemden blijf ik nog uit de buurt.Snow_King schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Vanaf volgende week hebben we mogelijk al 20 graden te pakken in NL.
Doe er nog maar heel wat weekenden met mooi weer bij en mensen gaan dan zelf er wel op uit. Parken zullen vol blijven stromen met mensen met sixpacks, speakertje en dekentje. De ouderwetse picknick.
Grote steden, dorpen, kleinere steden, overal. Dan kan je handhaven wat je wil, maar men negeert je gewoon.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de avondklok in combinatie met langer licht/lekker weer, dat worden weer hele groepen die zich ertegen gaan verzetten.
Ergens wisten we dat allemaal wel: als arts is Gommers gewend om mensen de harde waarheid te vertellen waar dat helaas nodig is, in Den Haag maakt hem dat niet zo geliefd...CMD-Snake schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:17:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
DK: +22%
LU: +25%
FR: +26%
DE: +30%
BE: +41%
Het lijkt dus dat we te maken hebben met een internationaal fenomeen en de oorzaken niet teveel in landelijke zaken moeten zoeken. Misschien is het wisselvallige en relatief koude weer van de afgelopen weken een factor.
Als NL een cijfer aan de bovenkant van de range had gehad, dan had ik de heropening van het VO in het vizier gehad.
Ik heb het niet over geschrokken beleidsmakers, maar een geschrokken bevolking. Dat leidt tot veel meer voorzichtigheid en dan kan je dus ook met minder maatregelen af.Laguna schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:32:
Je etaleert hier een aanname als een feit. België doet het qua beleid gewoon beter en ja de beleidsmakers zijn geschrokken van de piek eind oktober, maar hebben vervolgens ook gaandeweg versoepelingen doorgevoerd sinds december.
Aangezien testbeleid/bereidheid in elk land anders is, heb je deze cijfers ook voor de ziekenhuisopnames ?t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:33:
Ik zit even naar de getallen van de derde golf te kijken, maar zo slecht doen we het eigenlijk niet in vergelijking met de buurlanden. Week-op-week hebben we hier 19.5% stijging in nieuw gerapporteerde infecties te pakken. Hier de context:
DK: +22%
LU: +25%
FR: +26%
DE: +30%
BE: +41%
Het lijkt dus dat we te maken hebben met een internationaal fenomeen en de oorzaken niet teveel in landelijke zaken moeten zoeken. Misschien is het wisselvallige en relatief koude weer van de afgelopen weken een factor.
Als NL een cijfer aan de bovenkant van de range had gehad, dan had ik de heropening van het VO in het vizier gehad.
Al zit zelfs daar ook verschil in, omdat je in sommige landen eerder wordt opgenomen dan hier.
Het blijft dus erg lastig om landen te vergelijken (dat is altijd al zo geweest mbt corona).
Dus ook na dit soort correcties blijft het beeld intact dat heel NW Europa in een derde golf zit en de groeisnelheid in NL relatief niet eens zo hoog is.
Oke, ik snap je punt.Adlermann schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:42:
[...]
En dit is dus gewoon dat gedrag wat de pandemie in stand houdt. Ik dank je! Dat het neit afgedwongen kan worden betekent dus niet dat je zo moet doen.
Maar die regels zijn niet zo zwart / wit.
Bijv. ik ga met met vriendin naar mijn ouders, 1x per week. Dit is 1 persoon te veel, maar we komen wel uit hetzelfde gezin.
of
Ik ga elke dag naar iemand anders toe maar dan alleen (wat dus volgens de regels mag).
Dan kies ik toch voor optie 1, met 2 personen maar met zo weinig mogelijk verschillende contacten.
Prima, maar bel dan geen 112 als je het gevoel hebt dat je stikt. Ga dan gewoon thuis in je bed langzaam dood in plaats van op de IC.CMD-Snake schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:00:
[...]
De meeste bejaarden zijn doordrongen van het risico dat corona vormt, maar ze wegen dit af tegen andere zaken die spelen in hun leven.
Want bij code zwart gaat kleindochter met een blindedarmontsteking die direct geopereerd moet worden, gewoon dood, omdat de zorg is overbelast door opa en oma die het risico 'acceptabel' vonden.
Ja en dat is dus de ongefundeerde aanname die je doet. Net of mensen vanwege een piek die relatief niet veel hoger was dan bij ons (aangezien ze in België meer zorgcapaciteit hebben) zich maandenlang veel beter aan de maatregelen houden dan hier. Er wordt daar minder gestuurd op dwangmatige maatregelen dan hier in Nederland, oftewel een gezonder beleid.eamelink schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:35:
[...]
Ik heb het niet over geschrokken beleidsmakers, maar een geschrokken bevolking. Dat leidt tot veel meer voorzichtigheid en dan kan je dus ook met minder maatregelen af.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xM8klvXQV4tCwbifdHFYCrxz.jpg?f=user_large)
Die versoepeling is dus ook een worst die ons voorgehouden wordt. Als je de besmettingen onder 30-59 op laat lopen komen er vanzelf mensen van die groep in de ziekenhuizen te liggen en word de "lockdown" weer verlengd.stijnec1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:48:
Dus het kabinet zegt dat we kunnen versoepelen als 60+ gevaccineerd is. Echter, de RIVM data laat zien dat in de afgelopen 1,5 week 85% van de besmettingen in de leeftijdsgroepen onder de 60 jaar was, op basis hiervan zou je toch zeggen dat er nu al zeker meer versoepelingen mogelijk zijn
[Afbeelding]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Als de 60-plussers niet meer naar het ziekenhuis hoeven heb je nog steeds duizenden 60-minners die kwtesbaar zijn of door onduidelijke redenen toch zwaar ziek worden maar bij een verspreiding van covid dat niet compleet exponentieel is kunnen die de zorg niet overbelasten, de aantallen zijn vele malen minder.
Testbeleid en bereidheid tussen landen verschilt toch altijd ? Hoeveel % dat verschil maakt is lastig te zeggen. Je kan niet exact weten hoeveel besmettingen je mist omdat mensen niet testen...t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:41:
Het gaat op de MA7 t.o.v. een week eerder. In zo'n korte periode heb je meestal geen grote veranderingen in testbeleid. Bovendien is de impact daarvan beperkt. Hier zijn we vrij hard omhoog gegaan met aantal uitgevoerde tests, maar dat verklaart ook slechts 3 a 4 van de 20% stijging.
Dus ook na dit soort correcties blijft het beeld intact dat heel NW Europa in een derde golf zit en de groeisnelheid in NL relatief niet eens zo hoog is.
Ja exact, dat zie je telkens als argument terug komen. Wij kunnen X veilig doen! En in principe is dat mogelijk ook wel waar, maar bij de uitvoering zie je gewoon meteen dat de praktijk heel anders is. Ik ben vorige zomer 2 keer uit eten geweest. 1 restaurant deed het heel netjes, maar had daar ook wat meer ruimte voor omdat het in een wat hoger segment zit. Bij het andere restaurant was het gewoon business as usual. Hetzelfde geld voor de terassen. Het is prima goed te regelen, maar in de praktijk zal je zien dat het op veel plekken niet nageleefd word.eamelink schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Sorry hoor, maar ‘controle op social distancing in restaurants’ is echt marketing prietpraat van KHN.
In de zomer bij een aantal horecagelegenheden geweest en geen ervan deed strikt met de maatregelen. En ‘ik ben geen politieagent’ of ‘ik voel met niet geroepen om streng te controleren’ was toch wel de overheersende teneur bij de geïnterviewde uitbaters die langskwamen op TV.
Hetzelfde zie je nu al met het personal shopping. Bij veel winkels hier in de buurt zie ik gewoon weer een open deur beleid. Enige verschil is dat je je bij binnenkomst even moet melden, maar een afspraak maken is niet nodig.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het zou ze in ieder geval sieren als het kabinet een keer commitment toont en daar misschien de schade van pakt, in plaats van elke keer beloven en dan de keutel intrekken van "nee, toch niet!".IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Ah, daar gaan we weer met claims over neppen en liegen. Alsof er ergens een map is met de echte cijfers die niet naar buiten mag komen omdat Rutte c.s. hun sinistere agenda willen doordrukken om jou het leven te verzieken.
Ja, een commitment van een lockdown tot juni is een boodschap die pijn gaat doen. Maar dat is het risico van het vak.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ah ok, interessant, een soort van onzekerheidsmarge, maar goed ook dit blijft toch deels een gok, als we echt precies wisten hoe het verloop van beide zou zijn dan zouden we het vermoedelijke ook wel beter kunnen behandelen. Maar goed je moet iets verzinnen, wellicht is het deels ook uit oogpunt om de arts te beschermen om al te lang en veel te gaan wikken en wegen (en daar later misschien nog een extra schuld gevoel aan over te houden).migchiell schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:14:
[...]
De richtlijn zegt dat er minstens 20% verschil in overlevingskans moet zijn tussen twee patienten (die dan allebei al een rits medische criteria door zijn), wil je een van de patienten voorrang mogen geven. Als er minder dan 20% procent verschil is dan wordt het loten.
Of als mensen iets beter geluisterd hadden en gezorgd hadden dat de aanwas voor het aantal beschikbare bedden niet zo groot was geweest, maar goed machteloos blijft het.En inderdaad, dat moet ongelooflijk machteloos voelen voor artsen... je weet dat je beide patienten had kunnen redden als je genoeg bedden had gehad, maar die heb je niet, dus moet je een patient laten sterven...
De cijfers worden opgeblazen doordat 4-12 en 30-39 bijna meer test dan de hele samenleving deed een aantal weken geleden. Dan vindt je er meer, hup aantal besmettingen omhoog en angst maakt zich weer meester van de situatie. We hebben exact dit gezien bij de invoering van de lockdown. Verruiming testbeleid > cijfers stijgen > extra maatregelen. Nu dus worden hele schoolklassen getest > cijfers stijgen > verlenging maatregelen. Als ik de geruchten goed begrijp kan april 2021 de prullenbak in en zit mei ook met een laserdot op het voorhoofd.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:44:
[...]
Ik vind het anders angstiger dat zelfs nu de cijfers echt niet goed zijn, mensen willen "experimenteren" met versoepelingen, terwijl dat wel gevolgen kan hebben die niet terug te draaien zijn.
Ze hadden nooit voor dat onding moeten stemmen voor dat ene halfuurtje. Maar leuk voor de verkiezingen er weinig over zeggen aangezien veel mensen nog voor maatregelen zijn, maar nadat de zetels binnen zijn opeens gelijk de avondklok eraf willen hebben? Ik vind het niet heel zuiver.Sorcerer8472 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:48:
[...]
Wat dit betreft ben ik blij dat Kaag al een aantal dingen heeft gezegd hierover. Die gaf aan dat er echt wel serieus moet worden gekeken naar snelle beëindiging. Ik heb er bij haar moet ik zeggen 100x meer vertrouwen in dat die afweging deugt dan bij de twee heren die nu de boel bepalen:
https://nos.nl/artikel/23...ede-wegens-zomertijd.html
Als zij een mogelijkheid ziet om iets anders aan te scherpen en dit eraf te halen dan doet ze dat volgens mij wel. Ook wel benieuwd naar wat zij vindt van het handhavingsbeleid. En of ze nog gaat (laat) tweeten, het is nogal stil. Wel professioneler dan De Jonge, dat wel
Dat was later al gecorrigeerd naar "1n juli"pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:32:
[...]
1 Juli heeft iedereen die dat wil (boven de 18) zijn eerste prik gehad. Hallo zomer.
Belgen zijn juist meesters in schone schijn en het eenmaal uit zicht niet zo nauw te nemen. Er zijn ook tig overheidslagen die de boel aardig kunnen vertroebelen.KrazyJay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:57:
[...]
En dan gaat het niet enkel om de viruswaanzinmensen op het Malieveld, maar ook om hen die denken dat familiebezoeken met het gezin of verjaardagsfeestjes toch geen effect zou hebben als er geventileerd wordt.
En daarna 50+, 40+ en toen was het herfst en komt variant xyz.
Mijn onderbuik zegt zoals hierboven veel langer dan juni. Nu al wordt april onder de bus gegooid, Koopmans heeft het over 2 maanden geen versoepelingen (vaarwel mei) en dan moeten ze dus voor juni nog gaan verzinnen hoe ze versoepelen. Aangezien de wetten voor 1 juni verlengd moeten worden, zal dat een hamerstuk zijn tot 1 september. En hoe dat riedeltje loopt, heb ik eerder al aangegeven.Drardollan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:31:
[...]
OK.
Deze kwam ik gisteren tegen online:
Het was allemaal voor even...
/f/image/qCNuk1cbtG8uhrvbqAoX2NdW.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Let even niet op de oordelen over vaccins, daar gaat het imo niet om.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Duidelijk.t_captain schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:04:
@Plenkske Ik vergelijk niet de besmettingen tussen landen, maar de groeisnelheid van de besmettingen. Er vanuit gaande dat testbereidheid niet enorm verandert in een periode van een week, is dat niet echt een factor.
Ik wilde alleen maar toevoegen dat landen vergelijken mbt corona ten alle tijden lastig is (gebleken). Dat komt door verschil in aanpak in algemene zin. En ook hoe snel je in het ziekenhuis of IC komt en blijft.
En sinds een paar maanden komen daar ook nog de vaccinaties bij. Snelheid, welke groepen eerst, tijd tussen 1e en 2e prik. Elk land doet dit weer anders.
ik ben dit jaar wel 1x bij mijn ouders geweest, vanwege de afstand 300km enkel, kan het gewoon niet te vaak, met een baby achterin en ja mijn vrouw gaat dan gewoon mee. Als ik dan meteen de oorzaak ben voor bepaalde mensen dat ik corona verspreid, ach ja. Veel plezier met die gedachtegang.The.Terminator schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:44:
[...]
Oke, ik snap je punt.
Maar die regels zijn niet zo zwart / wit.
Bijv. ik ga met met vriendin naar mijn ouders, 1x per week. Dit is 1 persoon te veel, maar we komen wel uit hetzelfde gezin.
of
Ik ga elke dag naar iemand anders toe maar dan alleen (wat dus volgens de regels mag).
Dan kies ik toch voor optie 1, met 2 personen maar met zo weinig mogelijk verschillende contacten.
Ik denk dat enigszins logisch nadenken heel veel kan voorkomen. Ik heb behalve mijn gezin, en de andere opa/oma, eigenlijk geen contacten door o.a. thuiswerken. Mijn vrouw hetzelfde.
Ik zou bv niet eens weten waar ik het nog moet oplopen, behalve tijdens een wandeling. Zelfs boodschappen heb ik door de avondklok maar in een AHbezorgbundel gedaan. Voor 21u is het mij te druk in de winkel.
Verder hebben grootouders ook gewoon bepaalde behoeften qua kleinkinderen. Die zitten ook de hele dag thuis en ontmoeten eigenlijk niemand.
Dus ja, wauw ik accepteer maar dat ik de oorzaak ben dat alles nog niet open is.
Altijd leuk een blame game te spelen zonder dat je de situatie kent.
Zat zij niet bij een besloten 'verkiezingsfeestje' van het CDA? Ben benieuwd wat daaruit rolt.
Kern van waarheid maar dat er gelijk aangegeven wordt dat vaccineren niet helpt is echt lulkoek en komt gelijk op mij over alsof dit door een viruswappie gemaakt is. Vaccineren helpt wel degelijk, kijk naar VS, VK en Israël bijv. Sterker nog, kijk naar ons eigen land en zie de besmettingscijfers in de vph's en bij de 80/90 jarigen.Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Deze kwam ik gisteren tegen online:
[Afbeelding]
Do { Ping } while ( LOL )
Er zitten er hier in dit topic een aantal (6/7) die met hun reacties continu aanleiding geven tot teleurstelling. Sommigen van hen schieten zelfs in de verdediging.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:10:
[...]
die 'zelfhaat' van sommigen op de Nederlandse bevolking vind ik wat apart, generaliseren mag blijkbaar als je t over je eigen landgenoten hebt. Brussel ligt trouwens toch ook in Vlaanderen? gezellig carnavallen daar
een treffende spreuk
Het gaat ook niet om het vaccineren maar om het feit dat er steeds een andere smoes wordt verzonnen om maar weer niet te versoepelen.Shadow_Agent schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Kern van waarheid maar dat er gelijk aangegeven wordt dat vaccineren niet helpt is echt lulkoek en komt gelijk op mij over alsof dit door een viruswappie gemaakt is. Vaccineren helpt wel degelijk, kijk naar VS, VK en Israël bijv. Sterker nog, kijk naar ons eigen land en zie de besmettingscijfers in de vph's en bij de 80/90 jarigen.
Dat is precies waardoor bij mij ook de kous af is: Het hele blufpoker van de overheid hangt me nu onderhand echt de keel uit.
Gewoon, 1 juli eerste versoepelingen, 1 september alle maatregelen er af. Wat er dan nog aan schade ontstaat, gewoon pakken en afhandelen. Klaar.
Eens, ging mij meer om hoe we met telkens kleine stapjes inmiddels al veel langer in strengere maatregelen dan vorig jaar zitten.Shadow_Agent schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Kern van waarheid maar dat er gelijk aangegeven wordt dat vaccineren niet helpt is echt lulkoek en komt gelijk op mij over alsof dit door een viruswappie gemaakt is. Vaccineren helpt wel degelijk, kijk naar VS, VK en Israël bijv. Sterker nog, kijk naar ons eigen land en zie de besmettingscijfers in de vph's en bij de 80/90 jarigen.
Conclusie: "Go hard and go early". En kom maar op met de argumenten dat Nieuw-Zeeland een eiland is; men wilde het daar ook niet doen wegens advies van WHO. Maar ze hebben gewoon de politieke durf gehad. Het werkte in Wuhan, het werkte in Nieuw-Zeeland en ik durf m'n hand in het vuur te steken dat het hier of zelfs in Europa ook had gekund.
Kleine outtake:
Iets wat we hier en in de rest van Europa niet doen, met als effect dat we eeuwig bezig blijven met zowel veel coronadoden als gevolg, én enorme economische/sociale schade. Het ontbreekt aan politieke wil en politieke visie om dat hier niet te doen en wij betalen de prijs. Misschien hadden we het niet helemaal kunnen doen als Nieuw-Zeeland, maar een variant op zerocovid was toch echt beter geweest.Het kabinet ging mee met het advies van de Technical Advisory Group, zo hoorde hij die avond van een van de kabinetsleden die hij kende. (‘Nieuw-Zeeland is een beetje een dorp.’) Het kabinet had weliswaar een routekaart opgesteld, die van level 1 (niets aan de hand) naar level 4 (lockdown) ging. Maar het besluit was om naar level 2 te gaan. Scholen open, openbaar vervoer open, iedereen kon naar zijn werk. Veel te soft.
En dus praatte Baker nogmaals op de minister in. ‘Ik zei hem: we moeten naar level 4, meteen. Je moet extreem ingrijpen en daarna eventueel versoepelen. Niet andersom. Je moet meteen alles wat je hebt ertegenaan gooien.’
Ja, ik ken alle tegenargumenten, geen eiland, grenzen dicht taboe, moeilijk te controleren blabla. Maar ik ben niet overtuigd. Inmiddels zitten we al maanden in een halfzachte lockdown die eigenlijk niet werkt maar waar iedereen heel veel last van heeft.
Punt is natuurlijk dat men zich vorig jaar veel beter aan de regels hield, waardoor het minder streng en minder lang hoefde te zijn.Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:29:
[...]
Eens, ging mij meer om hoe we met telkens kleine stapjes inmiddels al veel langer in strengere maatregelen dan vorig jaar zitten.
Die ezel heeft het ook een beetje aan zichzelf te danken
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het zijn niet alleen het aantal positieve testen dat er niet goed uit ziet, de andere cijfers zijn ook nog niet om over naar huis te schrijven.Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:11:
[...]
De cijfers worden opgeblazen doordat 4-12 en 30-39 bijna meer test dan de hele samenleving deed een aantal weken geleden. Dan vindt je er meer, hup aantal besmettingen omhoog en angst maakt zich weer meester van de situatie. We hebben exact dit gezien bij de invoering van de lockdown. Verruiming testbeleid > cijfers stijgen > extra maatregelen. Nu dus worden hele schoolklassen getest > cijfers stijgen > verlening maatregelen. Als ik de geruchten goed begrijp kan april 2021 de prullenbak in en zit mei ook met een laserdot op het voorhoofd.
Over de Zuid-Afrikaanse variant https://www.hln.be/buiten...trenge-lockdown~a29b7f3d/
Samenvattend: men heeft nog geen idee hoe dat zo hard kon stijgen en met dezelfde rotvaart weer kon dalen.
Op de site van NVIC staan wat documenten over triage bij code zwart en de manier van loten. Lijkt inderdaad via een random nummergenerator te gaan. Niet alles is vrij inzichtelijk, maar de draaiboeken pandemie en triage (waarin de precieze criteria staan benoemd) wel.gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Ah ok, interessant, een soort van onzekerheidsmarge, maar goed ook dit blijft toch deels een gok, als we echt precies wisten hoe het verloop van beide zou zijn dan zouden we het vermoedelijke ook wel beter kunnen behandelen. Maar goed je moet iets verzinnen, wellicht is het deels ook uit oogpunt om de arts te beschermen om al te lang en veel te gaan wikken en wegen (en daar later misschien nog een extra schuld gevoel aan over te houden).
https://www.nvic.nl/covid-19
Fase 3 is verdeeld in 3 stappen die niet strikt zijn afgegrensd; er is sprake van een fluïde grens,
afhankelijk van de capaciteit van en vraag naar IC-zorg:
• Fase 3 stap A, waarin een crisis is afgekondigd en nagenoeg alle IC-bedden bezet zijn. Triage
vindt plaats conform de medische criteria zoals beschreven in het vigerende Draaiboek
Pandemie van de NVIC;
• Fase 3 stap B, waarin triage zoals in fase 3 stap A onvoldoende is om IC-capaciteit in balans te
houden met de vraag naar IC-plekken. Er zal worden overgegaan op striktere triage, volgens
medische criteria (zie uitgangspunten fase 3 stap B Draaiboek Pandemie);
• Fase 3 stap C, waarin ook na de aangescherpte triage zoals in fase 3 stap B genoemd, een
tekort aan IC-plekken bestaat. Op basis van medische overwegingen is er geen onderscheid
meer te maken tussen verschillende mensen die een IC-plek nodig hebben. Er zal worden
overgegaan op triage volgens overwegingen die buiten het medisch domein liggen.
In fase 3 stap A en fase 3 stap B kan met triage op basis van medische criteria zoals geformuleerd in
het Draaiboek Pandemie, nog enige balans worden gevonden in de vraag naar IC-opname en
beschikbare IC-plekken. Fase 3 stap C is het moment waarop sprake is van (absolute) schaarste van
IC-plekken, (bijna) alle mogelijke IC-capaciteit is benut en andere capaciteit kan niet toegevoegd
en/of niet gebruikt worden vanwege mobiliteitsbeperkingen.
Triage van IC-behoeftige patiënten kan in fase 3 stap C niet langer op medische overwegingen
plaatsvinden; op basis van medische overwegingen is er geen onderscheid meer te maken tussen
verschillende mensen die een IC-plek nodig hebben. Triage van patiënten die IC-opname behoeven
vindt in fase 3 stap C plaats op basis van niet-medische overwegingen die geformuleerd zijn in dit
document.
De volgende algemene ethische uitgangspunten zijn de basis van de aanbevelingen voor triage:
• Het principe dat ieder mens gelijkwaardig is
• Het uitgangspunt dat we zoveel mogelijk levens willen redden
• Rechtvaardigheid: gelijken gelijk, en ongelijken ongelijk behandelen. Als het gaat om
zorgbehoefte is iedereen die IC nodig heeft gelijk, namelijk in levensgevaar. In het kader van
rechtvaardigheid is nog wel op andere gronden relevant onderscheid te maken tussen
mensen die IC-zorg nodig hebben.
Er zijn meerdere overwegingen die uitdrukkelijk geen rol spelen in de aanbevelingen en geen rol
mogen spelen in triagebeslissingen. De maatschappelijke positie van een persoon, iemands
verstandelijke of lichamelijke beperking, iemands persoonlijke relaties, iemands vermogen te betalen
of sociale status – dit mogen allemaal geen redenen zijn om iemand meer of minder voorrang te
geven. Hetzelfde geldt vanzelfsprekend voor etniciteit, nationaliteit, juridische status of sekse.
Voorafgaande kwaliteit van leven7 speelt geen rol vanwege het genoemde principe dat ieder mens
gelijkwaardig is – het ene leven is niet meer waard dan het andere. Daarnaast is het zorgvuldig
vaststellen van kwaliteit van leven onmogelijk in de hectiek van de beslissing om al of niet over te
gaan tot IC-opname. Ook ‘eigen schuld’ speelt, hoewel het intuïtief misschien aantrekkelijk is, geen
rol, omdat de grenzen van eigen verantwoordelijkheid intrinsiek moeilijk te bepalen zijn en zeker niet
in de bovengenoemde hectiek.
Mja, ik zie maar weinig mensen die nog massaal met groepen bij elkaar komen. Als 10% van de basisschoolkinderen besmet was dan blijft het ook vrolijk dooretteren. En ik weet 100% zeker dat nu minder mensen thuiswerken dan april vorig jaar.Dennahz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:59:
[...]
Dus het is wel makkelijk om de *censuur* de schuld te geven, maar als je even in dit topic kijkt heeft iedereen ooit wel een keer een excuus gebruikt.
Het blijft een virus. Wist jij voorheen ooit waar je je verkoudheid/griep had opgelopen?
Je kan beter in Duitsland naar de super dan in NL: daar hebben ze ffp2 maskers verplichtGAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Mijn laatste keer buitenland was november 2019terwijl ik 5km van BE woon en 15km van DE. Heb hierin totaal niet een reden om de grens over te gaan.
Vind dat altijd wel opvallend hoeveel Duitsers en Belgen hier nog altijd naar de supermarkt gaan.
Idem hier.GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:16:
[...]
ik ben dit jaar wel 1x bij mijn ouders geweest, vanwege de afstand 300km enkel, kan het gewoon niet te vaak, met een baby achterin en ja mijn vrouw gaat dan gewoon mee. Als ik dan meteen de oorzaak ben voor bepaalde mensen dat ik corona verspreid, ach ja. Veel plezier met die gedachtegang.
Ik denk dat enigszins logisch nadenken heel veel kan voorkomen. Ik heb behalve mijn gezin, en de andere opa/oma, eigenlijk geen contacten door o.a. thuiswerken. Mijn vrouw hetzelfde.
Ik zou bv niet eens weten waar ik het nog moet oplopen, behalve tijdens een wandeling. Zelfs boodschappen heb ik door de avondklok maar in een AHbezorgbundel gedaan. Voor 21u is het mij te druk in de winkel.
Verder hebben grootouders ook gewoon bepaalde behoeften qua kleinkinderen. Die zitten ook de hele dag thuis en ontmoeten eigenlijk niemand.
Dus ja, wauw ik accepteer maar dat ik de oorzaak ben dat alles nog niet open is.
Altijd leuk een blame game te spelen zonder dat je de situatie kent.
Ik doe mijn best en probeer met logisch nadenken zoveel mogelijk mee te helpen om voor een veilige omgeving te zorgen. Maarja 1x in de zoveel tijd met hetzelfde gezin naar opa / oma moet volgens mij kunnen.
Maar dat is mijn probleem al sinds vorig jaar: Natuurlijk sommige maatregelen hebben wel effect gehad. Maar heel vaak was het bij discussies waarom maatregel X moest worden ingevoerd dat er gewezen werd naar bijvoorbeeld Duitsland, omdat die het ook deden en daar veel minder besmettingen waren. Tegelijk werd maatregel X ook gedaan door andere landen, en daar gingen de besmettingen net zo hard omhoog als in Nederland.Señor Sjon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:35:
Aangezien de tendens in grote delen van Europa gelijk is, ondanks de verschillende maatregelen, weet ik niet of veel maatregelen überhaupt nog wel werken danwel nageleefd worden.
Over de Zuid-Afrikaanse variant https://www.hln.be/buiten...trenge-lockdown~a29b7f3d/
Samenvattend: men heeft nog geen idee hoe dat zo hard kon stijgen en met dezelfde rotvaart weer kon dalen.
We zullen nooit weten hoe het precies was gegaan zonder bepaalde maatregelen, maar het lijkt mij duidelijk dat we iig niet een enorme afname hebben gezien toen we bijvoorbeeld mondkapjes massaal zijn gaan dragen.
Gezien hoeveel populariteit ze winnen als alles open kan, om het nog niet te hebben hoeveel makkelijker alles financieel weer wordt, zie ik ze weinig voordelen hebben bij een lockdown42erik schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:41:
[...]
Zo begin ik het ook te zien ja, dat ze maar blijven zoeken naar redenen om versoepelingen uit te stellen.
Je begint bijna (ik zeg bijna) te vermoeden dat ze het wel lekker vinden zo...
Sorry hoor, maar zeggen dat een avondklok voor 2 of 3 weken is, en de eerste die eraf gaat en dan nu 2 maanden verder zijn en al een berg andere versoepelingen langs te hebben zien komen is toch ook gewoon neppen en liegen?IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Neu, dat niet, maar er zal ongetwijfeld iemand zijn die adviseert hoe je het slechte nieuws het best kunt brengen. Bijvoorbeeld door de verschuivende wortel.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Of denk je dat Rutte en de Jonge zelf alles verzinnen.
Je bent er nogal zeker van, dus vertel eens: In hoeverre heeft het familiebezoek van @GAIAjohan concreet bijgedragen aan de instandhouding van de pandemie?Adlermann schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:42:
[...]
Jammer dat dit soort vragen nooit gesteld worden na de persconferenties.stijnec1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:48:
Dus het kabinet zegt dat we kunnen versoepelen als 60+ gevaccineerd is. Echter, de RIVM data laat zien dat in de afgelopen 1,5 week 85% van de besmettingen in de leeftijdsgroepen onder de 60 jaar was, op basis hiervan zou je toch zeggen dat er nu al zeker meer versoepelingen mogelijk zijn
[Afbeelding]
Ik vind het zelf ook heel moeilijk te begrijpen, je ziet het aankomen en ik krijg het gevoel al een tijdje dat we mogelijk voorgelogen worden over hoe lang ze denken dat het duurt.Sissors schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:44:
[...]
Maar dat is mijn probleem al sinds vorig jaar: Natuurlijk sommige maatregelen hebben wel effect gehad. Maar heel vaak was het bij discussies waarom maatregel X moest worden ingevoerd dat er gewezen werd naar bijvoorbeeld Duitsland, omdat die het ook deden en daar veel minder besmettingen waren. Tegelijk werd maatregel X ook gedaan door andere landen, en daar gingen de besmettingen net zo hard omhoog als in Nederland.
We zullen nooit weten hoe het precies was gegaan zonder bepaalde maatregelen, maar het lijkt mij duidelijk dat we iig niet een enorme afname hebben gezien toen we bijvoorbeeld mondkapjes massaal zijn gaan dragen.
zeker aangezien het nu al het hele kwartaal een patroon is van zeer (te) positief vooruitzicht en een continue terugkrabbelverhaal van waarom het toch niet kan. Ik ga er niet vanuit dat het moedwillig is want:
"Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity"
Maar ik begin wel te begrijpen waar het vandaan komt. Het is ook allemaal een beetje terug te voeren op de manier van communcieren. Rutte is glad, die draait 180 graden en weet dat passend te krijgen ook en De Jonge lijkt soms dingen er uit te gooien (verzonnen? te rooskleurig?) als hij zich in het nauw gedreven voelt.
Zonde want draagvlak is wel super belangrijk als je wilt dat mensen mee doen. Zeker de avondklok en de 1 persoons bezoekregeling hebben bij mij echt een deuk in het draagvlak gegeven. Super veel last heb ik er niet van ( de avondklok) maar hoe hij van noodgreep tot handelswaar is gegaan steekt enorm.
1 persoon bezoek had gewoon 1 huishouden moeten zijn. Adviezen moeten werkbaar zijn voor mensen, anders negeren ze hem gewoon.
De kans is wel iets groter: als 1 iemand het oploopt dan kan diegene besmettelijk zijn terwijl de rest van het gezin het nog niet is bijvoorbeeld. Ook is het zo dat de kans dat 1 persoon iemand besmet (bij afstand houden) wat kleiner is dan dat 2 personen iemand besmetten.GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Nee, dat maakt geen hol uit. Aangezien we allemaal thuis werken hebben we allemaal nauwelijks contacten.
Maar verder heb je wel gelijk: meerdere huishoudens bij elkaar is wel een groter risico. Aan de andere kant bezoek ik nu bewust mijn ouders niet omdat ik (1-op-1) 2x ergens op bezoek ben gegaan deze week.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Drie weken na de ingang van de avondklok was het 13 Februari, de daling was toen al stilgevallen en sinds die datum is het aantal positieve tests per dag bijna verdubbeld.42erik schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Sorry hoor, maar zeggen dat een avondklok voor 2 of 3 weken is, en de eerste die eraf gaat en dan nu 2 maanden verder zijn en al een berg andere versoepelingen langs te hebben zien komen is toch ook gewoon neppen en liegen?
Het kabinet had natuurlijk kunnen zeggen dat ze niets opheffen voor de avondklok want dat was toegezegd en dus de basisscholen en kappers ook dicht blijven tot, naar nu lijkt, mei/juni. Was dat beter ? Ik denk het niet.
Je kan dat nu wel boos roepen om een punt te willen maken, maar opa en oma kwamen toch niet op de ic terecht. Hun kans op overleving daar is nihil en als ze het al overleven zijn ze totaal gesloopt. De bejaarden bleven al thuis om te sterven, dus daar veranderd niets aan in dit geval.Skyaero schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
Prima, maar bel dan geen 112 als je het gevoel hebt dat je stikt. Ga dan gewoon thuis in je bed langzaam dood in plaats van op de IC.
Want bij code zwart gaat kleindochter met een blindedarmontsteking die direct geopereerd moet worden, gewoon dood, omdat de zorg is overbelast door opa en oma die het risico 'acceptabel' vonden.
Ik zag bij de lokale jachthaven nog opvallend veel Franse en Duitse kentekens op de parkeerplaats. Zelfs een verdwaalde Italiaan en een Zweed. Kennelijk rijden ze nog wat af ondanks de adviezen.GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:08:
Klein geheimpje, Nieuw-Zeeland ging eerst ook voor leven met het virus. Pas later kwam de overstap naar hun huidige aanpak en Ardern is kennelijk vergeten hoe ze er eerst in zat. Snap het wel, dit bekt namelijk een stuk lekkerder.Mfpower schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:30:
Mooi stukje op de Correspondent over de nieuw-zeelandse aanpak: https://decorrespondent.n...437456c?pk_campaign=daily
Conclusie: "Go hard and go early". En kom maar op met de argumenten dat Nieuw-Zeeland een eiland is; men wilde het daar ook niet doen wegens advies van WHO. Maar ze hebben gewoon de politieke durf gehad. Het werkte in Wuhan, het werkte in Nieuw-Zeeland en ik durf m'n hand in het vuur te steken dat het hier of zelfs in Europa ook had gekund.
Alleen is Nieuw-Zeeland (en ook Australië) niet van het probleem af. Er zijn kleine uitbraken van tijd tot tijd en dan moet ineens een deel van het land maximaal op slot. Je kan er dus nooit helemaal zeker van zijn of de boel over een week of langere periode open zal zijn. Op deze manier zullen ze ook voor altijd hun deuren grotendeels gesloten moeten houden voor de buitenwereld, want het zal nooit de definitieve oplossing worden.
Nu lijkt Duitsland ook het coronabeleid van de buurlanden deels te bepalen/beïnvloeden. Duitsland verzwaard of verlengd maatregelen en de buren niet veel later ook.Sissors schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:44:
Maar dat is mijn probleem al sinds vorig jaar: Natuurlijk sommige maatregelen hebben wel effect gehad. Maar heel vaak was het bij discussies waarom maatregel X moest worden ingevoerd dat er gewezen werd naar bijvoorbeeld Duitsland, omdat die het ook deden en daar veel minder besmettingen waren. Tegelijk werd maatregel X ook gedaan door andere landen, en daar gingen de besmettingen net zo hard omhoog als in Nederland.
De meeste besmettingen waren altijd al <60. Het probleem is dat deze mensen in ziekenhuizen en op IC's terechtkomen.stijnec1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:48:
[Afbeelding]
Maar je zou wel verwachten dat men nu met modellen kan voorspellen wanneer versoepelingen wel mogelijk zijn ja. Ben benieuwd naar hoe dit zich deze week ontwikkelt.
Ik denk dat dit wel klopt, maar er is nog wel een belangrijke extra factor: vooropgezet plan of gebruik maken van een kans die zich voor doet? Ondertussen ben ik er persoonlijk wel van overtuigd dat het kabinet bewust misverstanden laat ontstaan en daar vervolgens gebruik/misbruik van maakt. Maar dan uit een stevig opportunisme in plaats van dat er sprake is van een groter plan zoals sommige kringen beweren.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:43:
[...]
"Once is happenstance, twice is coincidence, thrice is enemy action."
Er mag dan geen sinister plan achter zitten, ze wekken op deze manier wel de indruk dat het moedwillig gebeurt want het is een patroon.
Dan kom je ook gelijk bij het volgende punt uit: verdienen politici nog wel het voordeel van de twijfel? Nadat ik ze dat lange tijd heb gegeven ben ik in dit opzicht toch behoorlijk gedraaid richting het nadeel van de twijfel.
Maar het aantal gedane tests is ook verdubbeld, we zijn ook kinderen gaan testen. Volgens mij hebben we vorige week een recordaantal testen gedaan.IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Drie weken na de ingang van de avondklok was het 13 Februari, de daling was toen al stilgevallen en sinds die datum is het aantal positieve tests per dag bijna verdubbeld.
Niet zo vreemd toch dat je dan ook meer postief geteste mensen aantreft?
Haalbaar zou het kunnen zijn mits we dat echt met z'n allen willen (en daar schort het nogal aan), geloofwaardig is het absoluut niet.GAIAjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Mijn moeder heeft twee kinderen, mijn schoonmoeder heeft er vijf.
Ben heel benieuwd hoe jij dat max één huishouden bij één huishouden voor je ziet? Ik beschrijf hier negen huishoudens vanuit mijn huishouden gezien, wie mag/kan bij wie op bezoek om op max één bij één te eindigen?
Doe er nog een paar scheidingen en samengestelde gezinnen bij en je kunt er nog een paar huishoudens bij optellen.
Ga vervolgens ook eens kijken naar de huishoudens van de partners uit de andere gezinnen, kleinkinderen die uit huis zijn en een eigen huishouden gevormd hebben enz enz. Geloofwaardig en haalbaar, wat mij betreft absoluut niet.
Het lijkt me een goed idee dat die iemand er dan ook even bij vertelt dat je dit maar een maximaal aantal keren kunt doen. Het lijkt erop dat we daar ondertussen overheen zijn. En dat is buitengewoon onverantwoordelijk beleid.matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Neu, dat niet, maar er zal ongetwijfeld iemand zijn die adviseert hoe je het slechte nieuws het best kunt brengen. Bijvoorbeeld door de verschuivende wortel.
Of denk je dat Rutte en de Jonge zelf alles verzinnen.
Bij code zwart wordt juist die kleindochter voorgelaten in triage omdat zij jonger is. Dat is tenminste zeker wel de bedoeling.Skyaero schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
[...]
Prima, maar bel dan geen 112 als je het gevoel hebt dat je stikt. Ga dan gewoon thuis in je bed langzaam dood in plaats van op de IC.
Is niet het probleem nu dat de meeste besmettingen op het moment juist in de jongere groepen zitten, waardoor het "meevalt" in de ziekenhuizen, maar het sluimerende gevaar erin zit dat de besmettignsgolf over gaat slaan van de jongeren naar de wat ouderen (40/50/60) en dan die zorg weer onder druk komt te staan?Sorcerer8472 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:57:
[...]
De meeste besmettingen waren altijd al <60. Het probleem is dat deze mensen in ziekenhuizen en op IC's terechtkomen.
Maar je zou wel verwachten dat men nu met modellen kan voorspellen wanneer versoepelingen wel mogelijk zijn ja. Ben benieuwd naar hoe dit zich deze week ontwikkelt.
Een beetje hetzelfde als september/oktober.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is een klein beetje te kort door de bocht. Er kan iets veranderen waardoor je je belofte niet gestand kunt doen.42erik schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Sorry hoor, maar zeggen dat een avondklok voor 2 of 3 weken is, en de eerste die eraf gaat en dan nu 2 maanden verder zijn en al een berg andere versoepelingen langs te hebben zien komen is toch ook gewoon neppen en liegen?
Maar: als je bij het maken van de belofte al weet dat je die waarschijnlijk niet gaat kunnen nakomen, dan is het natuurlijk wel liegen.
Ik geloof dat daar inderdaad sprake van was toen Rutte de avondklok aankondigde. Die "drie weken" was gewoon om de fragiele kamermeerderheid veilig te stellen.
Tja , eens, maar het is immers maar een advies. De mensen die er niets om geven doen al niet mee. Maar probeer dan in ieder geval werkbare adviezen te geven voor de mensen die je nog wel hebt. Ik ken niemand die zich aan de 1 persoonsregel houdt. Dat is toch gewoon zonde van het advies, en zorgt juist voor extra polarisatie.ninjazx9r98 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:59:
[...]
Haalbaar zou het kunnen zijn mits we dat echt met z'n allen willen (en daar schort het nogal aan), geloofwaardig is het absoluut niet.
Mijn moeder heeft twee kinderen, mijn schoonmoeder heeft er vijf.
Ben heel benieuwd hoe jij dat max één huishouden bij één huishouden voor je ziet? Ik beschrijf hier negen huishoudens vanuit mijn huishouden gezien, wie mag/kan bij wie op bezoek om op max één bij één te eindigen?
Doe er nog een paar scheidingen en samengestelde gezinnen bij en je kunt er nog een paar huishoudens bij optellen.
Ga vervolgens ook eens kijken naar de huishoudens van de partners uit de andere gezinnen, kleinkinderen die uit huis zijn en een eigen huishouden gevormd hebben enz enz. Geloofwaardig en haalbaar, wat mij betreft absoluut niet.
ja precies dit. zo verlies je alleen maar meer mensen.Yucon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Het lijkt me een goed idee dat die iemand er dan ook even bij vertelt dat je dit maar een maximaal aantal keren kunt doen. Het lijkt erop dat we daar ondertussen overheen zijn. En dat is buitengewoon onverantwoordelijk beleid.
Het probleem nu (zviw) is juist dat het aantal opnames weer langzaam aan het stijgen is.anandus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Is niet het probleem nu dat de meeste besmettingen op het moment juist in de jongere groepen zitten, waardoor het "meevalt" in de ziekenhuizen, maar het sluimerende gevaar erin zit dat de besmettignsgolf over gaat slaan van de jongeren, naar de wat ouderen (40/50/60) en dan die zorg weer onder druk komt te staan?
Een beetje hetzelfde als september/oktober.
En als de IC al vol is? Gaan ze dan een coronapatiënt op straat gooien om plaats te maken voor kleindochter?Sorcerer8472 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Bij code zwart wordt juist die kleindochter voorgelaten in triage omdat zij jonger is. Dat is tenminste zeker wel de bedoeling.
Is ook gewoon zo, van Dissel vind de avondklok nodig om de "ernst" te benadrukken.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:43:
[...]
Er mag dan geen sinister plan achter zitten, ze wekken op deze manier wel de indruk dat het moedwillig gebeurt want het is een patroon.
Bron: https://www.trouw.nl/binn...chappelijk-feit~b5f2cb43/Daarbij weet zowel kabinet als RIVM dat de maatregel vooral een symbolische functie heeft
Mondkapjes idem:
https://nos.nl/artikel/23...hebben-weinig-effect.html
Na elke persco met slechte berichten is er weer "perspectief" tot een week voor de volgende persco.
Dan begint het OMT de slechte berichten alvast weer in te masseren.
Met 1 uitzondering, net voor de verkiezingen moest ook nog even de sier met versoepelingen gemaakt worden. Nu de stemmen binnen zijn is het buisiness as usual en kunnen we weer verder met MP van Dissel.
Helaas heeft nederland de kans laten liggen om af te rekenen met Rutte. We zijn als volk weer lekker in kieswijzers met beloften gaan kijken, ipv kijken naar wat partijen (niet alleen de VVD) nou echt beslist hebben.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Volgens mij zijn wij beiden geen experts hierin, maar met zoiets ga je toch meteen naar een operatiekamer als die vrij is?Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:03:
[...]
En als de IC al vol is? Gaan ze dan een coronapatiënt op straat gooien om plaats te maken voor kleindochter?
Uiteindelijk is het vrijhouden van een minimaal stukje capaciteit ook belangrijk. En ja, ik zou er een oud kansarm persoon voor op straat gooien. Dat zijn die moeilijke beslissingen waar ik eerder al probeerde een discussie over aan te wakkeren hier.
Natuurlijk gebeurd het moedwillig, daar zijn ze voor, met verstand overwegen, afwegen en besluiten nemen.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:43:
[...]
Dat is inderdaad een repetitief patroon, evenals dat er weer een nieuwe golf dat lijkt te zijn, die hoe je het wend of keert uiteindelijk vanuit het gedrag van de bevolking zelf voort komt.
Kennelijk is het voor de gemoedsrust van sommigen hier nodig om er steevast een "bijna" kwaadaardig plan in te willen zien en dat te ventileren, waarbij dat "bijna" er voornamelijk lijkt te staan om geen mot met modjes te krijgen.
Dat kwaadaardig plan is er sowieso niet, want er is niemand die er belang bij heeft. Maar dat er een groot stuk opportunisme in zit en dat er een hoop gedaan wordt door politici vooral om hun eigen straatje schoon te vegen en hun baanzekerheid te houden voor de komende paar jaar, dat kan ik zeker niet ontkennen.gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Natuurlijk gebeurd het moedwillig, daar zijn ze voor, met verstand overwegen, afwegen en besluiten nemen.
Dat is inderdaad een repetitief patroon, evenals dat er weer een nieuwe golf dat lijkt te zijn, die hoe je het wend of keert uiteindelijk vanuit het gedrag van de bevolking zelf voort komt.
Kennelijk is het voor de gemoedsrust van sommigen hier nodig om er steevast een "bijna" kwaadaardig plan in te willen zien en dat te ventileren, waarbij dat "bijna" er voornamelijk lijkt te staan om geen mot met modjes te krijgen.
Politieke slagkracht en alle kaarten op tafel betekent namelijk dat er koppen moeten gaan rollen.
gedrag verandering krijg je nou eenmaal niet zo snel voor elkaar door met een stok te slaan. Wil je mensen mee hebben? dan is dat net als in een grote re-organistatie. De mensen informeren en mee krijgen met je beleid, ze mee laten werken aan de voordelen. Als je iedereen die tegenstribbelt ontslaat, dan ben je zo door je persooneel heen.gekkie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:07:
[...]
Natuurlijk gebeurd het moedwillig, daar zijn ze voor, met verstand overwegen, afwegen en besluiten nemen.
Eerlijke informatie en transparante processen, mensen meenemen. Dat is hoe je gedrag veranderd. Ja het is klote nieuws, maar ik wil het wel gewoon weten.
Zoals eerder in dit topic al gezegd: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En dat is een tweerichtingstraat.DaTimMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:10:
[...]
Eerlijke informatie en transparante processen, mensen meenemen. Dat is hoe je gedrag veranderd. Ja het is klote nieuws, maar ik wil het wel gewoon weten.
Wat dacht je van de kapper/nagelstudio/private shopping niet doen en de avondklok er wel afhalen... Zoals beloofd was...?IJzerlijm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Drie weken na de ingang van de avondklok was het 13 Februari, de daling was toen al stilgevallen en sinds die datum is het aantal positieve tests per dag bijna verdubbeld.
Het kabinet had natuurlijk kunnen zeggen dat ze niets opheffen voor de avondklok want dat was toegezegd en dus de basisscholen en kappers ook dicht blijven tot, naar nu lijkt, mei/juni. Was dat beter ? Ik denk het niet.
Of een deel van de bevolking veegt het liefste haar eigen straatje schoon, zodat ze vooral niet hoeven te overdenken waar ze zelf mee bezig zijn.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:10:
[...]
Dat kwaadaardig plan is er sowieso niet, want er is niemand die er belang bij heeft. Maar dat er een groot stuk opportunisme in zit en dat er een hoop gedaan wordt door politici vooral om hun eigen straatje schoon te vegen en hun baanzekerheid te houden voor de komende paar jaar, dat kan ik zeker niet ontkennen.
Politieke slagkracht en alle kaarten op tafel betekent namelijk dat er koppen moeten gaan rollen.
Daarmee gaat hij buiten het boekje van zijn wetenschappelijke functie.arbraxas schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Is ook gewoon zo, van Dissel vind de avondklok nodig om de "ernst" te benadrukken.
[...]
De keuze voor "de ernst benadrukken", en de manier waarop dat eventueel zou moeten, dat mag het OMT aan het kabinet laten.
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.