Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Heb je er ook bij stilgestaan dat er nog geen enkel moment is geweest dat de cijfers daalden zonder lockdown? Er is geen land geweest dat corona de baas werd met een beetje afstand houden.Yaksa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:52:
[...]
Als na 52 weken van wanhopig vragen van de regering om je aan de maatregelen te houden nog steeds het beeld naar voren komt dat de cijfers telkenmale blijven stijgen dan kan ik weinig anders concluderen dan dat er een groep mensen is die gewoon schijt heeft aan de samenleving en geen moeite doet om dat te verbeteren.
Afschuiven op het volk is gewoon verdeel en heers.
Op 28 maart gaat de zomertijd in dus....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is absoluut niet wat ik in mijn omgeving hoor. Mensen lijken de statistieken toch enigszins te begrijpen. Ik neem zonder twijfel het eerste beste vaccin dat ik straks in juni ofzo kan krijgen.codex schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:33:
[...]
Ik betwijfel het, de bereidheid om te vaccineren is ingestort. Tenzij wij onverwacht veel Pfizer geleverd krijgen denk ik dat er weinig geprikt gaat worden.
Als zelfs mensen die pro vaccinatie zijn beginnen te twijfelen door AZ dan hebben we nog wel langer een probleem.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ah, net ook even gekeken, de tijden op de site staan ook bijgesteld aan de hand van zomertijd. Volgende week zaterdag om 19:06 onder, zondag een uur later.
Op dat gebied heeft het kabinet iedereen genept. Eventjes voor drie weekjes avondklok erop, ligt bovenop de stapel. Die beweringen hadden ze alleen al nodig om de Tweede Kamer mee te krijgen denk ik. Als ze zouden zeggen op dat moment drie maanden of meer dan denk ik dat de steun een stuk lager zou uitpakken.hoevenpe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:13:
Verder is de avondklok voor mij inderdaad een principiële kwestie, ingesteld als extreme noodrem voor een paar weken is het nu een standaard element van de toolbox geworden. Daar heb ik grote moeite mee, zelfs als dat op andere vlakken aanscherpingen tot gevolg heeft.
Nu die avondklok er eenmaal is hoeven ze niet bang te zijn, geen partij de in kamer zal kennelijk uit zichzelf een motie indienen om de avondklok af te schaffen. Zo is het ook met andere maatregelen, ze wachten tot het kabinet het zelf loslaat. Heel cynisch gedacht zullen ze wel blij zijn met die stijging, als dat niet was gebeurt dan hadden ze een stuk minder weerstand kunnen bieden tegen de uitspraak van Kaag om de avondklok zo snel mogelijk te schrappen.
Ik mag hopen dat het in de technische briefing en het daaropvolgende debat wel wat steviger aan toe gaat.
Op basis van de beschikbare gegevens die ze hebben werken de maatregelen. Literatuur, vergelijken met andere landen die dezelfde en andere maatregelen hebben getroffen, eerdere vergelijkbare situaties. Ze doen dus wel degelijk onderzoek naar het effect van maatregelen.Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:57:
[...]
Dat is toch geen excuus als kabinet om niet je uiterste best te doen? Waarom zou ik mijn best moeten blijven doen als ik bij de ander weinig intentie en pro activiteit zie om het uiterste er uit te halen?
Dat de cijfers blijven stijgen impliceert misschien wel dat een aantal maatregelen gewoon 0 effect heeft. Onderzoek dat en zo ja, schaf het dan af........Ik snap werkelijk niet waarom dat niet gebeurt.
Maar goed, als dat allemaal niet voldoende is voor jou, hoe zouden ze in jouw ogen dan dat onderzoek moeten doen? Er is geen kopie van Nederland zonder maatregelen, even maatregelen afschaffen om te onderzoeken wat het effect is kan ook niet, dus hoe zou jij dat onderzoek dan willen zien?
Dat kan prima, maar dat willen ze niet omdat ze bang zijn om gezichtsverlies te lijden als een maatregel toch iets minder effectief blijkt dan verwacht.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:26:
[...]
even maatregelen afschaffen om te onderzoeken wat het effect is kan ook niet...
Zeg bijvoorbeeld, een alcoholverbod na 20:00 uur of zo.
Ik zou het niet weten, maar ik ben dan ook geen ingehuurde ZZP-er die voor 150€ per uur aan de slag mag. Ik mag aannemen dat die wel weten hoe je zoiets onderzoekt. Het gaat mij om communicatie. Als het echt niet te onderzoeken is dan zeg dat gewoon. Is toch niet erg? Leiderschap is kwetsbaarheid en transparantie. Daarmee creëer je vertrouwen, begrip en draagvlak. Doen alsof je het als slimme leider beter weet dan de domme burger werkt voor mij echt tegendraads.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:26:
[...]
Op basis van de beschikbare gegevens die ze hebben werken de maatregelen. Literatuur, vergelijken met andere landen die dezelfde en andere maatregelen hebben getroffen, eerdere vergelijkbare situaties. Ze doen dus wel degelijk onderzoek naar het effect van maatregelen.
Maar goed, als dat allemaal niet voldoende is voor jou, hoe zouden ze in jouw ogen dan dat onderzoek moeten doen? Er is geen kopie van Nederland zonder maatregelen, even maatregelen afschaffen om te onderzoeken wat het effect is kan ook niet, dus hoe zou jij dat onderzoek dan willen zien?
Probeer wat uit, experimenteren tot je positieve resultaten vindt. Haal de avondklok 3 weken weg en meet het verschil. Geef aan hoeveel de opening van de basisscholen concreet aan negatieve impact heeft gehad etc. Het kan echt concreter en meer onderbouwd.
[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 21-03-2021 18:31 ]
Dat is in mijn ogen wel een hele grote aanname die je daar doet.Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:29:
[...]
Dat kan prima, maar dat willen ze niet omdat ze bang zijn om gezichtsverlies te lijden als een maatregel toch iets minder effectief blijkt dan verwacht.
Heb je enig bronmateriaal wat dat kan bevestigen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
En dan blijkt die toch wel effect te hebben, gefeliciteerd, voor uw onderzoek hebben we X extra zieken, Y extra doden en Z extra mensen met langdurige klachten.Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:29:
[...]
Dat kan prima, maar dat willen ze niet omdat ze bang zijn om gezichtsverlies te lijden als een maatregel toch iets minder effectief blijkt dan verwacht.
Er is ook gewoon transparantie, RIVM is heel open over hoe ze tot hun aanbevelingen komen.Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:30:
[...]
Ik zou het niet weten, maar ik ben dan ook geen ingehuurde ZZP-er die voor 150€ per uur aan de slag mag. Ik mag aannemen dat die wel weten hoe je zoiets onderzoekt. Het gaat mij om communicatie. Als het echt niet te onderzoeken is dan zeg dat gewoon. Is toch niet erg? Leiderschap is kwetsbaarheid en transparantie. Daarmee creëer je vertrouwen, begrip en draagvlak. Doen alsof je het als slimme leider beter weet dan de domme burger werkt voor mij echt tegendraads.
Probeer wat uit, experimenteren tot je positieve resultaten vindt. Haal de avondklok 3 weken weg en meet het verschil. Geef aan hoeveel de opening van de basisscholen concreet aan negatieve impact heeft gehad etc. Het kan echt concreter en meer onderbouwd.
En 3 weken de avondklok eraf, is toch wel even risico lopen met mensenlevens. Daarom kan dat experimenteren zo lastig, doe je het fout ben je weken bezig om het weer te corrigeren, als je het bij de bevolking dan nog erin krijgt dat het versoepel-experiment toch teruggedraaid moet worden.
Dat noemen ze "aanvaardbaar risico". Welkom in de echte wereld.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
[...]
En dan blijkt die toch wel effect te hebben, gefeliciteerd, voor uw onderzoek hebben we X extra zieken, Y extra doden en Z extra mensen met langdurige klachten.
We gaan niet eeuwig met onze voet op de rem over de snelweg omdat er misschien ooit een spookrijder tegemoet komt.
Maar goed, ik ben ook van het kamp "Versoepel alles maar, als het dan weer toeneemt dan zorgt dat vanzelf voor draagvlak van maatregelen en het probleem lost zichzelf op".
De overheid moet IMO bezig zijn met damage control en niet met betuttelen.
[ Voor 21% gewijzigd door Stoney3K op 21-03-2021 18:40 ]
Dan hebben wij een andere definitie van wat een aanvaardbaar risico is, experimenteren met mensenlevens vind ik namelijk niet aanvaardbaar te noemen.Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:38:
[...]
Dat noemen ze "aanvaardbaar risico". Welkom in de echte wereld.
We gaan niet eeuwig met onze voet op de rem over de snelweg omdat er misschien ooit een spookrijder tegemoet komt.
Grappig hoe je terechte vragen over bronnen op je kansloze beweringen negeert.Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:38:
[...]
Dat noemen ze "aanvaardbaar risico". Welkom in de echte wereld.
Maar goed, ik ben ook van het kamp "Versoepel alles maar, als het dan weer toeneemt dan zorgt dat vanzelf voor draagvlak van maatregelen en het probleem lost zichzelf op".
De overheid moet IMO bezig zijn met damage control en niet met betuttelen.
Selectief reageren is heel makkelijk.
Dit is een account.
Zeg dat ook even tegen Jaap van Dissel toen die kritische vragen kreeg over de avondklok tijdens een bepaalde rechtszaak.Grvy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:40:
[...]
Grappig hoe je terechte vragen over bronnen op je kansloze beweringen negeert.
De avondklok werkt niet. Dat valt in een dorp misschien niet zo op. Maar loop maar eens een rondje tussen 20.00 uur en 21.00 uur in de binnenstad. Groepjes gaan naar binnen voor een feestje en komen om 5.00 gewoon weer naar buiten. Door de avondklok zitten ze langer met dezelfde mensen in een kleine ruimte.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
[...]
En dan blijkt die toch wel effect te hebben, gefeliciteerd, voor uw onderzoek hebben we X extra zieken, Y extra doden en Z extra mensen met langdurige klachten.
[...]
Er is ook gewoon transparantie, RIVM is heel open over hoe ze tot hun aanbevelingen komen.
En 3 weken de avondklok eraf, is toch wel even risico lopen met mensenlevens. Daarom kan dat experimenteren zo lastig, doe je het fout ben je weken bezig om het weer te corrigeren, als je het bij de bevolking dan nog erin krijgt dat het versoepel-experiment toch teruggedraaid moet worden.
Daarnaast zorg je ervoor dat mensen die wel het land draaiende houden nog minder kunnen bewegen.
No way dat je achter mijn voordeur komt. Of in mijn tuin. Echt no way, dan gaat ik persoonlijk ook staan rellen op het museumpleinStoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:05:
[...]
en achter de voordeur, als het nodig blijkt.
Bron?Cobalt schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:43:
[...]
De avondklok werkt niet. Dat valt in een dorp misschien niet zo op. Maar loop maar eens een rondje tussen 20.00 uur en 21.00 uur in de binnenstad. Groepjes gaan naar binnen voor een feestje en komen om 5.00 gewoon weer naar buiten. Door de avondklok zitten ze langer met dezelfde mensen in een kleine ruimte.
Daarnaast zorg je ervoor dat mensen die wel het land draaiende houden nog minder kunnen bewegen.
Wat begrijpen mensen hier niet aan "roep niet zomaar dingen" zonder bron.
Allemaal doen alsof we het zoveel beter weten maar zonder bron is je statement gewoon niks waard.
Dit is een account.
En het feit dat ik me er al aan hou, betekend dus dat het werkt.Grvy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:54:
[...]
Bron?
Allemaal doen alsof we het zoveel beter weten maar zonder bron is je statement gewoon niks waard.
Aantal overtredingen tot op heden van de klok ; 1.
En dan ben ik nog de meest opstandige in de groep vrienden.
[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 21-03-2021 19:01 ]
Dat is wel een hele angstige instelling lijkt me.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik vind het anders angstiger dat zelfs nu de cijfers echt niet goed zijn, mensen willen "experimenteren" met versoepelingen, terwijl dat wel gevolgen kan hebben die niet terug te draaien zijn.matthijst schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:31:
[...]
Dat is wel een hele angstige instelling lijkt me.
Dat snap ik zeker. Maar voor mij is Covid-19 bestrijden gewoon niet prioriteit nummer 1. Is het niet, wordt het niet.Yaksa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Het is en blijft gewoon hardstikke simpel:
Geen contact = Geen besmetting = Uitdoven virus.
Maar het lijkt er op dat er mensen zijn die dat gewoon niet snappen.
Ik voel de noodzaak gewoon niet. Onze samenleving draait niet enkel om de bestrijding van covid-19 evenals mijn leven. Beide gaan gewoon door.
Om die reden zijn er contacten en dus zijn er besmettingen. Covid-19 is echter geen gevaar voor heel veel mensen en daarmee ook geen noodzaak voor veel mensen.
Ik vind het behoorlijk asociaal hoe er met mijn rechten wordt om gegaan vanuit de overheid. Waar de overheid het lef vandaan durft te halen om mij te vertellen dat ik na 21:00 niet meer de straat op mag. Een bizarre vertoning van macht die je niet zou mogen verwachten in een land.Yaksa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:01:
[...]
Och, nog even napraten na een wedstrijdje, kan geen kwaad.
Och, nog even lekker buurten met die leuke juf op school, ze is zo aardig.
Och, nog even een lekker bakkie koffie met collega's in de kantine, dat is zo sociaal.
Och, nog even met de auto volgeladen met vrienden naar een feestje in die leegstaande loods, gezellig.
Och, nog even hondenvoer halen in een drukke dierenwinkel, want het regent en deze is dichtbij.
Al die 'nog evens' zorgen ervoor dat we langer in de shit blijven zitten.
En er is jammer genoeg niemand die mensen die de regels negeren een flinke draai om de oren geeft en zegt: "Hé joh, weet je wel dat je asociaal bezig bent?".
Ik ben een vrij mens, een vrije burger en ik bepaal zelf hoe laat ik de straat op ga.
(Nee, ik stem geen FvD ;-) )
Voor een hoop mensen wellicht. Maar het is slechts een boete en ik zie toch genoeg mensen die het risico voor lief nemen. De pakkans is klein en het bedrag is ook niet al te hoog.souljah1h schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:03:
Volgende week in de avond weer is wat langer licht. Helaas gooit de avondklok wat roet in het eten.
Ik ben eerlijk, ik negeer de avondklok ook wanneer het mij uit komt. Nog nooit gepakt. Is het wel zo, jammer dan.
Dat doen we toch de hele dag door? Is het niet gewoon een onderdeel van het leven? Een groot experiment of je de 80 jaar gaat halen of niet.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:40:
[...]
Dan hebben wij een andere definitie van wat een aanvaardbaar risico is, experimenteren met mensenlevens vind ik namelijk niet aanvaardbaar te noemen.
Die maatregel is toch 1 grote grap op dit moment? Waarom is die regel er nog? Niets is open.BarôZZa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:15:
[...]
Wacht maar tot de terrasjes weer open gaan met een alcoholverbod na 20:00
Dus een nutteloze maatregel wordt gewoon in stand gehouden.
Verwijderd
tja , wat begrijpt de overheid niet aan 'neem of verleng geen beperkende maatregelen zonder transparant duidelijk te maken waarom die zouden werken, en zeg niet dat dit een rotmaatregel is waar je zo snel mogelijk vanaf wil om vervolgens verlenging na verlenging te doen'Grvy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:54:
[...]
Bron?
wat betreft de avondklok ligt de bewijslast wat mij betreft toch echt bij degene die hem invoert, niet bij degene die er aan twijfelt en er vanaf wil.
Omdat jij alleen maar focust op de heilige cijfertjes van de overledenen en zieknhuisbedden en je verder niet druk maakt om de overige impact.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:44:
[...]
Ik vind het anders angstiger dat zelfs nu de cijfers echt niet goed zijn, mensen willen "experimenteren" met versoepelingen, terwijl dat wel gevolgen kan hebben die niet terug te draaien zijn.
In mijn omgeving wordt de avondklok keurig nageleefd, de één-bezoeker-per-dag-regel wordt echter aan alle kanten geschonden. Stelletje op bezoek, of meerdere keren één persoon per dag, etc.matthijst schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:21:
[...]
Inderdaad, die begint me inmiddels ook te irriteren. Je hebt al die 1 bezoeker regel, laat dan die verrekte avondklok los zodat je 's een keer ergens door kunt zakken.
Tja, aan jouw gevoel kan niemand uiteraard twijfelen behalve jijzelfhoevenpe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:13:
Die 'safe zone' lijkt me afhankelijk van de realisatie van de cijfers, nogmaals kan het niet hard maken maar mijn gevoel zegt me dat de IC cijfers minder hard oplopen dan hier voorspeld.
Maar het is toch geen kwestie van gevoel? Het gaat volgens mij om vrij goed voorspelbare cijfers, die uiteraard altijd een onzekerheid hebben. Waarom zou je onder de huidige omstandigheden als maatschappij überhaupt uit willen gaan van het gunstige scenario?
Zoals ik het nomogram begreep is het bedoeld om de toekomstige bezetting op de IC te voorspellen bij een bepaalde huidige R en huidige bedbezetting. Die bezetting is minder intuïef dan je wellicht zou denken, o.a. omdat er een vertraging zit in beslissen om te verzwaren en het 2-3 weken ‘doorglijden’ van IC opnames. Maar daar komt dus bij de exponentiële groei die initieel laag lijkt en dan ‘verrassend’ toch heel snel gaat; behalve dan dat het totaal niet verrassend is uiteraard. Mensen zijn namelijk nu al geïnfecteerd, en een (groeiend) aantal komt pas over 2-3 weken op een IC bij een R>1.
Als we het nomogram even laten voor wat het is, leidt de huidige situatie tot een bezetting van zo’n 1000 bedden volgens een conservatieve berekening in het model van @t_captain:
t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Nu 3 weken wachten leidt dus mogelijk tot 1000 opnames over 3 weken. En daar zou ik risicotechnisch op z’n minst vanuit gaan. Maar als je in dat geval pas over 3 weken meer maatregelen gaat nemen, dan duurt het volgens mij opnieuw 3 weken voor daarvan een effect is te verwachten. ‘Hopen’ dat het meevalt en niets doen (en dat is wat er gaat worden aangekondigd als ik het nieuws goed begrijp en dat ook klopt) lijkt mij een volstrekt onveilige strategie.
Wat gaat de overheid zeggen over 6 weken als het wel uit de hand loopt of al uit de hand is gelopen? Oeps? Sorry? Foutje? ‘Met de kennis van nu...’?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Die één persoon regel slaat dan ook werkelijk nergens op. Ik ga met mijn vrouw en kind gewoon op bezoek bij andere gezinnen/stellen. Andere stellen komen hier ook op bezoek. Zie het probleem niet. Okee het.mag officieel niet maar we komen al nergens en sociaal contact is gewoon goed voor onze geest en mentale gesteldheidzacht schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:06:
[...]
In mijn omgeving wordt de avondklok keurig nageleefd, de één-bezoeker-per-dag-regel wordt echter aan alle kanten geschonden. Stelletje op bezoek, of meerdere keren één persoon per dag, etc.
Even voor de duidelijkheid: dit doen we dus niet wekelijks, maar eens per drie weken gemiddeld spreken we wel af met ouders/vrienden.
[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Agent op 21-03-2021 20:14 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Dat laatste ben ik met je eens. Transparantie bij het RIVM niet, ik kan me het FTM artikel van vorige week nog herinneren over het feit dat het werkelijke model waarmee gerekend wordt niet vrijgegeven wordt, ook niet wanneer daar specifiek om verzocht wordt.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:37:
Er is ook gewoon transparantie, RIVM is heel open over hoe ze tot hun aanbevelingen komen.
Het is mij niet bekend hoe er geloot wordt, volgens mij staat dat niet exact omschreven in de richtlijnen.gekkie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:53:
[...]
En wat wordt de procedure daar voor ?![]()
Strootjes trekken ?
Bingo molen ?
Tweakers oplossing van een paar miljoen qua random number generators ?
En hebben we dan ook een notaris nodig voor de "trekking", als je het bij een fscking spelshow al nodig hebt.
Er zal geen notaris bij zijn, de artsen in het ziekenhuis vormen triageteams en die beslissen uiteindelijk wie er naar de ic gaat en wie niet.
Loten is pas de allerlaatste stap he, er is eerst een lijst met medische criteria, als er twee kandidaten allebei door die criteria heen komen kijken ze naar wie van de twee de beste overlevingskansen heeft, als daar ook geen verschil in zit dan kijken ze naar leeftijd, pas als met alle andere criteria geen onderscheid gemaakt kan worden gaan ze loten.
Loten is loten en maakt geen zak uit hoe je dat doet.migchiell schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Het is mij niet bekend hoe er geloot wordt, volgens mij staat dat niet exact omschreven in de richtlijnen.
Er zal geen notaris bij zijn, de artsen in het ziekenhuis vormen triageteams en die beslissen uiteindelijk wie er naar de ic gaat en wie niet.
Loten is pas de allerlaatste stap he, er is eerst een lijst met medische criteria, als er twee kandidaten allebei door die criteria heen komen kijken ze naar wie van de twee de beste overlevingskansen heeft, als daar ook geen verschil in zit dan kijken ze naar leeftijd, pas als met alle andere criteria geen onderscheid gemaakt kan worden gaan ze loten.
Kan best of 3 zijn, kop/munt/strootje niet, want daar zit mogelijk manipulatie tussen.
Tot de eerste keer het nodig is en er gegarandeerd een rechtszaak over komt over hoe die dokter oma heeft vermoord.maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:24:
[...]
Loten is loten en maakt geen zak uit hoe je dat doet.
Kan best of 3 zijn, kop/munt/strootje niet, want daar zit mogelijk manipulatie tussen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
[ Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:11 ]
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Eigenlijk verwacht ik zelf dat het nooit op echt (uitgesproken) loten zal aankomen, er is denk ik altijd wel iets hoe kleins en irrelevants ook, wat dan maar als doorslag kan dienen.migchiell schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Het is mij niet bekend hoe er geloot wordt, volgens mij staat dat niet exact omschreven in de richtlijnen.
Maar goed de kans dat je daar uiteinde toch zorgverleners met de nodige ellende in the aftermath gaat opzadelen, zou ik er het liefste een aardig eind vandaan blijven. Onmacht is vervelend, dat merken we allemaal wel, maar mensen actief moeten laten sterven door (te voorkomen) onmacht, lijkt me niet dat je dat in de koude kleren gaat zitten.
Helaas lijken er ook hier in het topic voldoende mensen te zijn die daar kennelijk minder moeite mee hebben, wellicht onder het mom van iets als "het is hun werk, hadden ze maar ander werk moeten kiezen" of iets dergelijks, of ze denken er überhaupt niet over na.
Je snapt toch wel dat als er maar 1 persoon op bezoek gaat en besmet raakt daarna continue in contact is met de mensen die thuis moesten blijven? Dus het maakt in feite weinig uit of nou 1 persoon van het huishouden ergens op bezoek gaat of het hele huishouden.
[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:12 ]
Of je nodigt de gewoon uit? Of gaat gewoon langs? Ik heb vandaag ook gewoon m'n verjaardag gevierd. In de ochtend mijn ouders en broertje. In de middag + avond een goede vriend en diens vriendin. En dan kwam nog het fijne nieuws dat alles met waarschijnlijk 2 maanden verlengd gaat worden.
Ik ben er klaar mee. Ze zoeken het maar uit. Egoïstisch? Misschien, maar het is dat of compleet gek worden. Ergens ook niet gek dat je na een jaar wat meer aan jezelf gaat denken.
[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:12 ]
Daarom zegt de regering ook: "Blijf zoveel mogelijk thuis".Terranova schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:35:
[...]
Je snapt toch wel dat als er maar 1 persoon op bezoek gaat en besmet raakt daarna continue in contact is met de mensen die thuis moesten blijven? Dus het maakt in feite weinig uit of nou 1 persoon van het huishouden ergens op bezoek gaat of het hele huishouden.
Hoe vervelend dit ook is, waarom zorgt zo’n instelling hiervoor? Het virus is nu al een jaar onder ons, het gaat nooit meer lukken om het virus helemaal uit te bannen. Wat houd je tegen om naar je kleinkinderen toe te gaan? Als je alleen gaat voldoe je netjes aan de regels.
Ik ben niet tegen de regels maar om steeds zo (hiermee bedoel ik niet expliciet jou) met de vinger te wijzen vind ik te ver gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:13 ]
Verwijderd
dat is in de meeste gevallen een keuze. mijn ouders (met zwakheden die ik hier niet in detail ga beschrijven) zien hun kleinkinderen -mijn kinderen- wel. meestal buiten, soms binnen op afstand met ventilatie op max . Ja er is restrisico, maar met onbepaalde duur nemen we dat met zijn allen, het risico dat ze overlijden voordat alles voorbij is is er ook. In dat geval hadden ze nu al >1 jaar hun kleinkinderen niet gezien.
Ik ken je omstandigheden niet, en mogelijk is daar minder mogelijk, maar om daar nu iemand direct op aan te spreken, tja.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:13 ]
Sorry hoor maar ik kies op een gegeven moment voor mijzelf/onszelf. Daarbij als ik en mijn vrouw en dochter geen klachten hebben EN de bezoekende partij heeft geen klachten, hoe groot is de kans dan dat er besmettingen plaatsvinden? Heeeeeel erg klein inderdaad. Als je echt op iemand boos wilt zijn, wordt dan boos op mensen die met een positieve test bezoek ontvangen of ergens heen gaan, die massaal zonder enige besef van regels gaan feesten of met 20 man thuis een verjaardagsfeestje tot 4 uur 's nachts gaan vieren.
Daarbij, wat weerhoudt je ervan om gewoon af te speken en je kleinkinderen te zien met inachtneming van enkele regels en zoals wij het doen iedereen klachtenvrij?
[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:13 ]
Do { Ping } while ( LOL )
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Verwijderd
Dan ga je gezellig samen.
En als je je kleinkinderen echt zo lang niet hebt gezien, heb je die anderhalf uur er vast wel voor over.
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 11:13 ]
Verwijderd
dan ga je samen, er is een advies van 1 persoon, geen regel. Zeker als je een stel vormt is de noodzaak vrij beperkt om op te splitsen.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:51:
Tja ik ga even 1,5 uur rijden om naar mijn kleinkinderen te zwaaien. En dan weer 1.5 uur terug. En morgen mag mijn man hetzelfde doen.
Iets met letter en geest. Elke dag 1 persoon uit ander huishouden ontmoeten wat binnen advies 'past' (jaja 'blijf zoveel mogelijk thuis ) is minder handig dan met je gezin van 2 personen af en toe een ander gezin bezoeken. Maak het jezelf niet te moeilijk zou ik zeggen.
En anders rij je samen 45 min naar een bos/park en vraag je je kinderen hetzelfde te doen en wandel je daar met kleinkinderen of op een bankje als wandelen niet gaat. Zeker met beter weer een prima alternatief.
waar een wil is is een weg
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2021 21:01 ]
Moet het? Nee, zeker niet, kan prima thuis werken.
Maar dat doe ik dan ook al een fucking jaar.....
Afgelopen woendag van frustratie bijna m'n laptop het raam uit gebonjourd en besloten even een paar dagen vrij te nemen.... Maarja, wat kan je dan uberhaupt gaan doen?
Dus meer dan TV kijken, en maar wat in de garage beunen en dat is het dan ook wel.....
Dus het zal me nu een beetje ademruimte geven, maar mijn geduld is compleet op aan alle kanten.
Voor het werkelijk zover komt maak je ongeveer ook net zo veel kans op de lotto. Want alles, maar dan ook alles dat daarvoor komt moet gelijk zijn.IJzerlijm schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Tot de eerste keer het nodig is en er gegarandeerd een rechtszaak over komt over hoe die dokter oma heeft vermoord.
Verwijderd
Bokszak kopen, heb ik ook gedaan. Gelijk een beetje beweging, heerlijk.tha_crazy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:56:
Tja ik ga maar van de week aan de baas vragen of ik in ieder geval 1 dag in de week eens naar kantoor kan komen om daar te werken.
Moet het? Nee, zeker niet, kan prima thuis werken.
Maar dat doe ik dan ook al een fucking jaar.....
Afgelopen woendag van frustratie bijna m'n laptop het raam uit gebonjourd en besloten even een paar dagen vrij te nemen.... Maarja, wat kan je dan uberhaupt gaan doen?
Dus meer dan TV kijken, en maar wat in de garage beunen en dat is het dan ook wel.....
Dus het zal me nu een beetje ademruimte geven, maar mijn geduld is compleet op aan alle kanten.
Beetje flauw om zo cynisch te doen, Niets houdt je tegen om gewoon even naar binnen te gaan. Ja als je echt heel sec naar de regels adviezen kijkt moet je inderdaad alleen gaan maar ik snap ook wel dat niet iedereen dat doet. Laten ze wat gaan doen aan al die bedrijven of mensen die niet meer mogen thuiswerken, maar nee we pakken laaghangend fruit. Misschien merk jij er niets van maar heb je wel eens meegekregen hoe druk het op straat is en bij kantoorpanden? Daar is echt veel meer winst te halen.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:51:
Tja ik ga even 1,5 uur rijden om naar mijn kleinkinderen te zwaaien. En dan weer 1.5 uur terug. En morgen mag mijn man hetzelfde doen.
Kennen jullie de radioreclame van de vaccinatiecampagne met Foppe de Haan? daarin zegt ie dat ie het voetballen met z'n kleinzoon zo mist. Al snap ik niet wat hem tegenhoudt omd dat in de buitenlucht dat te gaan doen. Beetje slecht om zo op die emotie te spelen imho
[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 21-03-2021 21:14 ]
Live long and prosper.
Technisch gezien geen regel maar een advies. Maar dat kan je prima maar je wil er een emotionele discussie van maken omdat jij helaas op 1,5 uur afstand woont en daar heb ik geen zin in.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
Oftewel de regels gelden alleen als het je uit komt. Bedankt maar daarom kunnen wij nog steeds niet naar onze kleinkinderen
Ik denk ook wel dat je beter weet dan dat. Helaas.CMD-Snake schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:26:
Ik mag hopen dat het in de technische briefing en het daaropvolgende debat wel wat steviger aan toe gaat.
Mijn moeder is 84.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:
@ Shadow_Agent Bedankt. Mede door mensen met jou instelling heb ik mijn kleinkinderen al lang niet meer live gezien.
Kun je dus wel stellen in de kwetsbare groep. Zit al een jaar eenzaam en alleen thuis zo ongeveer, komt enkel eens per week buiten om boodschappen te doen.
Laatst gesprek
Ma, wat is het dat je hier voor kiest?
Tja, het stelt me gerust dat ik weet dat ik niet besmet raak of de kans heel erg klein is.
Ma, ben je gelukkig?
En toen viel het stil.
Mijn moeder leeft niet, ze overleeft. En ze is totaal niet gelukkig en heeft zo ongeveer een jaar (wat op haar leeftijd heel veel is) weg gegooid door alle risico's uit te bannen.
[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 21-03-2021 21:18 ]
Beetje jammer dat je zo meent te moeten reageren, omdat ik ook wel oog heb voor die overige impact. Naar mijn mening is die overige impact alleen beter te compenseren dan langdurig zieken en overlijden. Ik hoop dat er ook snel meer mogelijk is, maar voorlopig zijn die "heilige cijfertjes" wel de meest beperkende factor.matthijst schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:58:
[...]
Omdat jij alleen maar focust op de heilige cijfertjes van de overledenen en zieknhuisbedden en je verder niet druk maakt om de overige impact.
Het hele idee van de adviezen is om contacten te beperken. Als de overheid vervolgens in de vaccinatiecampagne Foppe de Haan uit laat dragen dat die regelmatig buiten voetbalt met zijn kleinzoon is dat precies de tegenovergestelde boodschap en gaan mensen daar weer over klagen. Nu ken ik de radioreclame verder niet, dus ik kan er verder niet over oordelen.RodeStabilo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Beetje flauw om zo cynisch te doen als je net iemand de les hebt gelezen over de regels adviezen. Niets houdt je tegen om gewoon even naar binnen te gaan
Kennen jullie de radioreclame van de vaccinatiecampgne met Foppe de Haan? daarin zegt ie dat ie het voetballen met z'n kleinzoon zo mist. Al snap ik niet wat hem tegenhoudt omd dat in de buitenlucht dat te gaan doen. Beetje slecht om zo op die emotie te spelen imho
Wanneer is voor jullie het moment om wel te gaan? Is dat wanneer het advies van maximaal 1 gast per dag vervalt? Want dan zal het advies blijf zoveel mogelijk thuis nog wel blijven gelden. Als je dan toch gaat breng je ook mensen in gevaar...ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
Oftewel de regels gelden alleen als het je uit komt. Bedankt maar daarom kunnen wij nog steeds niet naar onze kleinkinderen
Sorry, maar niks houdt je tegen om te gaan. En daar dan de nodige afstand in oog te houden.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
Er is geen enkel advies of regel die Foppe tegenhoudt om even een balletje te trappen met z'n kleinzoon in de buitenlucht dus eigenlijk zou je zoiets kunnen bestempelen als emotionele chantage om je te laten vaccineren.Transportman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:15:
Het hele idee van de adviezen is om contacten te beperken. Als de overheid vervolgens in de vaccinatiecampagne Foppe de Haan uit laat dragen dat die regelmatig buiten voetbalt met zijn kleinzoon is dat precies de tegenovergestelde boodschap en gaan mensen daar weer over klagen. Nu ken ik de radioreclame verder niet, dus ik kan er verder niet over oordelen.
(ben helemaal voor vaccineren hoor en als ik me morgen kan inschrijven voor een AZ-vaccin die uit de gratie is geraakt dan stroop ik direct m'n mouwen op maar hier kan ik echt heel slecht tegen)
(het exacte spotje is niet terug te vinden op het internet maar ik ben er 100% zeker van dat dit door hem zo gezegd wordt, ik heb hem inmiddels al meerdere keren voorbij horen komen)
[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 21-03-2021 21:28 ]
Één van de ouders kan wel naar jullie toekomen met de kleinkinderen onder de 12 ofzo, passend binnen de adviezen.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dat soort dingen stoot mij dus ook tegen het zere been: Ik ben 100% voorstander van vaccineren, maar als ik gevaccineerd moet worden uitsluitend om te zorgen dat ik in september weer naar mijn favoriete festival kan gaan, dan gaat dat tegen mijn principes in.RodeStabilo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Er is geen enkel advies of regel die Foppe tegenhoudt om even een balletje te trappen met z'n kleinzoon in de buitenlucht dus eigenlijk zou je zoiets kunnen bestempelen als emotionele chantage om je te laten vaccineren.
Vaccineren ja, de samenleving gijzelen om maar genoeg gevaccineerd te krijgen: Principieel nee.
Dat is het net aan alle corona maatregelen en de slechte juridische opvolging.Shadow_Agent schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:11:
[...]
Die één persoon regel slaat dan ook werkelijk nergens op. Ik ga met mijn vrouw en kind gewoon op bezoek bij andere gezinnen/stellen. Andere stellen komen hier ook op bezoek. Zie het probleem niet. Okee het.mag officieel niet maar we komen al nergens en sociaal contact is gewoon goed voor onze geest en mentale gesteldheid
Even voor de duidelijkheid: dit doen we dus niet wekelijks, maar eens per drie weken gemiddeld spreken we wel af met ouders/vrienden.
Je kan alle regels opleggen wat je wil, maar als er geen strikte controle is dan houden de meeste mensen er zich niet aan.
ik zie dit ook in m'n directe omgeving.
1) De ene groep mensen zijn bang/bezorgd en houden zich strikt aan de regels (mondmaskers overal, afstand houden en amper sociaal contact buiten eigen bubbel). Maar die er onherroepelijk wel wat mentaal onder lijden.
2) De andere groep die wel de mondmaskers aanhouden, maar alle andere regels aan hun laars lappen: overal op bezoek gaan, feestjes bijwonen, vrienden laten langskomen, feestjes in de tuin. (mijn buurvrouw bijvoorbeeld). En die eigenlijk er niet zo zwaar mentaal van afzien als diegene die braaf doet wat van hem gevraagd word.
Persoonlijk vind ik het gewoon behoorlijk arrogant en egoïstisch als ik weer het zoveelste bericht in de krant lees over 'feestje stil gelegd met 100+ aanwezigen' 'feestje met 20+ mensen in de tuin'.
Dan vind ik die €250 boete (als ze die mensen al pakken, want de meeste lopen weg) te weinig. Men zou tot 30% van hun wettelijk nettoloon moeten aanslagen. Voor velen is die €250 echt peanuts. Want iemand die rijk is, zal meer geneigd zijn om niet aan de regels te houden: het zal hen mentaal deugd doen om 'normaal sociaal contact' te hebben, de kans op gepakt te worden is eigenlijk wel heel klein en voor hen die €250 peanuts.
Men moet véél meer overschakelen naar %(procentuele) boetes gebaseerd op hun nettoloon. Zodat de financiële pijn voor alen evenveel is. (Zo zouden boetes allemaal bepaald worden)
Men moet ook veel meer doordacht naar de plaats gaan waar het feestje zich bevind. Straat afzetten, nummerplaten van de auto's in de buurt opschrijven, drone in de lucht, ... voor ze de woning betreden.
En men moet niet janken dat we zo naar een 'politiestaat' gaan. Dit heeft er niets mee te maken. De regels zijn duidelijk, de efficiëntie van die regels is dat ook. En bij iedere versoepeling (algemeen meer normaal sociaal contact) zie je de pieken in de corona besmettingen in de lucht schieten.
[ Voor 5% gewijzigd door Qinshi op 21-03-2021 21:30 ]
Ik vind dat we gewoon een GPS zender in ons achterste gepropt moeten krijgen.Qinshi schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Dat is het net aan alle corona maatregelen en de slechte juridische opvolging.
Je kan alle regels opleggen wat je wil, maar als er geen strikte controle is dan houden de meeste mensen er zich niet aan.
1) De ene groep mensen zijn bang/bezorgd en houden zich strikt aan de regels (mondmaskers overal, afstand houden en amper sociaal contact buiten eigen bubbel). Maar die er onherroepelijk wel wat mentaal onder lijden.
2) De andere groep die wel de mondmaskers aanhouden, maar alle andere regels aan hun laars lappen: overal op bezoek gaan, feestjes bijwonen, vrienden laten langskomen, feestjes in de tuin. (mijn buurvrouw bijvoorbeeld). En die eigenlijk er niet zo zwaar mentaal van afzien als diegene die braaf doet wat van hem gevraagd word.
Persoonlijk vind ik het gewoon behoorlijk arrogant en egoïstisch als ik weer het zoveelste bericht in de krant lees over 'feestje stil gelegd met 100+ aanwezigen' 'feestje met 20+ mensen in de tuin'.
Dan vind ik die €250 boete (als ze die mensen al pakken, want de meeste lopen weg) te weinig. Men zou tot 30% van hun wettelijk nettoloon moeten aanslagen. Voor velen is die €250 echt peanuts. Want iemand die rijk is, zal meer geneigd zijn om niet aan de regels te houden: het zal hen mentaal deugd doen om 'normaal sociaal contact' te hebben, de kans op gepakt te worden is eigenlijk wel heel klein en voor hen die €250 peanuts.
Men moet véél meer overschakelen naar %(procentuele) boetes gebaseerd op hun nettoloon. Zodat de financiële pijn voor alen evenveel is. (Zo zouden boetes allemaal bepaald worden)
Men moet ook veel meer doordacht naar de plaats gaan waar het feestje zich bevind. Straat afzetten, nummerplaten van de auto's in de buurt opschrijven, drone in de lucht, ... voor ze de woning betreden.
Alles ten behoeve van de volksgezondheid!!
Voor zover ik weet mag je gewoon thuis een feestje houden. En de bezoekers krijgen ook geen boete want er is geen wet die dat verbiedt. Er is wel een wettelijke basis die dat in openbaar verbiedt. Dus als jij een silent disco in je tuin wilt geven geen boa of agent die er iets aan kan doen.Qinshi schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:29:
[...]
En men moet niet janken dat we zo naar een 'politiestaat' gaan. Dit heeft er niets mee te maken. De regels zijn duidelijk, de efficiëntie van die regels is dat ook. En bij iedere versoepeling (algemeen meer normaal sociaal contact) zie je de pieken in de corona besmettingen in de lucht schieten.
Dan wonen er ineens heel veel mensen bij de rioolwaterzuivering. Plons!Mr.Joker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:30:
[...]
Ik vind dat we gewoon een GPS zender in ons achterste gepropt moeten krijgen.
Alles ten behoeve van de volksgezondheid!!
Verwijderd
komt op mij een beetje over als in de slachtoffer rol gaan zitten. Zelfs als je strict alle regels en adviezen (dat zjin 2 verschillende dingen ) wil volgen is een buiten ontmoeting mogelijk, of inderdaad alleen gaan en nachtje blijven.ikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
waar een wil is is een weg, waar geen wil is altijd een obstakel
Het is in mijn land verboden om met x aantal mensen aanwezig te zijn in een bepaalde ruimte/eigen huis/tuin. Misschien dat dit in Nederland anders is.maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:32:
[...]
Voor zover ik weet mag je gewoon thuis een feestje houden. En de bezoekers krijgen ook geen boete want er is geen wet die dat verbiedt. Er is wel een wettelijke basis die dat in openbaar verbiedt. Dus als jij een silent disco in je tuin wilt geven geen boa of agent die er iets aan kan doen.
Je mag zeer veel feestjes bouwen, zolang het in je eigen bubbel is. Zonder andere mensen uit te nodigen.
Ze stormen letterlijk huizen binnen, om daar plaatselijke feestjes stil te leggen en alle aanwezigen die teveel zijn boetes op te leggen, direct te innen.
Het is duidelijk dat vele mensen hier, in hun directe omgeving niet zijn geconfronteerd met de vreselijke toestanden dat het Covid/corona virus kan veroorzaken.
Ik zie letterlijk alle dagen kapotte longen door het corona virus (onder de ct scan) en dan lach je daar niet mee/ga je er niet lichtelijk over. Ik hoop voor velen die hier publiekelijk verklaren de regels aan hun laars te lappen, zelf nooit ernstig besmet geraken door een coronavariant.
Ik wil nu niet beweren dat het strikt opvolgen van de coronamaatregelen u voor 100% behoed voor besmetting, maar de kans is zoveel malen kleiner. Wat ervoor zorgt dat de IC bedden beschikbaar blijven voor de zeer ernstige gevallen. Dit is ook de bedoeling van de vaccins: de dodelijke afloop/erge symptomen van het virus sterk te gaan verminderen EN vooral het ziekenhuis systeem niet te laten instorten.
Moest men geen maatregelen treffen en alles z'n gang laten gaan, dan zou in ieder Europees land het gezondheidssysteem/ziekenhuis structuur instorten. Met nog veel meer doden tot gevolg.
Vergeet ook niet de vele vele andere onderzoeken die niet kunnen doorgaan, door de sterke belasting die de corona gevallen leggen op diensten in het ziekenhuis. Kanker onderzoeken die uitgesteld worden, ... omdat de capaciteit word opgebruikt door het corona virus. Met als gevolg je veel 'collateral damage' hebt.
Verwijderd
in mijn omgeving is de uitsplitsing niet zo binair en is de groep 'tussen' jouw 2 groepen het grootst. Dus geen feestjes, maar bijvoorbeeld wel een keer in de week een stel -zonder klachten- op bezoek.Qinshi schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Dat is het net aan alle corona maatregelen en de slechte juridische opvolging.
Beide uiteinden van de schaal strict <--> losgeslagen zijn het drukst met (online)discussiëren/beleren of opvallen door het negeren van alle regels. De groep ertussen volgt grotendeels de regels en soms een beetje niet helemaal volgens de letter en gaat rustig zijn/haar gang.
Ik en 75% van mijn dichtsbijzijnde vrienden werken in de zorg, ouderen, ziekenhuis, psychiatrie. Ws ligt het toch aan de NL mentaliteit om ook enige mate van onafhankelijkheid in ons leven te nemen.Qinshi schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:43:
[...]
Het is in mijn land verboden om met x aantal mensen aanwezig te zijn in een bepaalde ruimte/eigen huis/tuin. Misschien dat dit in Nederland anders is.
Je mag zeer veel feestjes bouwen, zolang het in je eigen bubbel is. Zonder andere mensen uit te nodigen.
Ze stormen letterlijk huizen binnen, om daar plaatselijke feestjes stil te leggen en alle aanwezigen die teveel zijn boetes op te leggen, direct te innen.
Het is duidelijk dat vele mensen hier, in hun directe omgeving niet zijn geconfronteerd met de vreselijke toestanden dat het Covid/corona virus kan veroorzaken.
Ik zie letterlijk alle dagen kapotte longen door het corona virus (onder de ct scan) en dan lach je daar niet mee/ga je er niet lichtelijk over. Ik hoop voor velen die hier publiekelijk verklaren de regels aan hun laars te lappen, zelf nooit ernstig besmet geraken door een coronavariant.
Ik wil nu niet beweren dat het strikt opvolgen van de coronamaatregelen u voor 100% behoed voor besmetting, maar de kans is zoveel malen kleiner. Wat ervoor zorgt dat de IC bedden beschikbaar blijven voor de zeer ernstige gevallen. Dit is ook de bedoeling van de vaccins: de dodelijke afloop/erge symptomen van het virus sterk te gaan verminderen EN vooral het ziekenhuis systeem niet te laten instorten.
Moest men geen maatregelen treffen en alles z'n gang laten gaan, dan zou in ieder Europees land het gezondheidssysteem/ziekenhuis structuur instorten. Met nog veel meer doden tot gevolg.
Vergeet ook niet de vele vele andere onderzoeken die niet kunnen doorgaan, door de sterke belasting die de corona gevallen leggen op diensten in het ziekenhuis. Kanker onderzoeken die uitgesteld worden, ... omdat de capaciteit word opgebruikt door het corona virus. Met als gevolg je veel 'collateral damage' hebt.
Wat fijn dat het virus dat ook weet, dan hoeft ie namelijk niet de grens over om zich ongebreideld te kunnen verspreidenmaartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:47:
[...]
Ik en 75% van mijn dichtsbijzijnde vrienden werken in de zorg, ouderen, ziekenhuis, psychiatrie. Ws ligt het toch aan de NL mentaliteit om ook enige mate van onafhankelijkheid in ons leven te nemen.
Verwijderd
In Brussel was sprake van een spontane carnavalsoptocht met een nat einde en ook daar mafkezen die de politie aanvielen.
https://www.hln.be/brusse...politie-aanvalt~abb7aace/
rijkelijk kort door de bocht vind je ook niet...? Eens in de 3 weken ziet hij 2 mensen, ok, die ziet hij tegelijk. In die 3 weken kan @Shadow_Agent ook 21 mensen zien, wat met 1 per dag volledig binnen de regels zou zijn. Dus je verwijt is nogal overdrevenikkes schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:
@ Shadow_Agent Bedankt. Mede door mensen met jou instelling heb ik mijn kleinkinderen al lang niet meer live gezien.
Sowieso zou het veel logischer zijn om het per huishouden te doen. Alleenstaande oma mag wel bij een gezin op bezoek maar dat gezin niet bij oma.42erik schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:30:
[...]
rijkelijk kort door de bocht vind je ook niet...? Eens in de 3 weken ziet hij 2 mensen, ok, die ziet hij tegelijk. In die 3 weken kan @Shadow_Agent ook 21 mensen zien, wat met 1 per dag volledig binnen de regels zou zijn. Dus je verwijt is nogal overdreven
Wij zijn laatst ook met zijn 2en bij de overburen geweest. Als mij vriendin het daar oploopt heb ik het een paar dagen later ook.
Wat dit betreft ben ik blij dat Kaag al een aantal dingen heeft gezegd hierover. Die gaf aan dat er echt wel serieus moet worden gekeken naar snelle beëindiging. Ik heb er bij haar moet ik zeggen 100x meer vertrouwen in dat die afweging deugt dan bij de twee heren die nu de boel bepalen:CMD-Snake schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:26:
[...]
Op dat gebied heeft het kabinet iedereen genept. Eventjes voor drie weekjes avondklok erop, ligt bovenop de stapel. Die beweringen hadden ze alleen al nodig om de Tweede Kamer mee te krijgen denk ik. Als ze zouden zeggen op dat moment drie maanden of meer dan denk ik dat de steun een stuk lager zou uitpakken.
Nu die avondklok er eenmaal is hoeven ze niet bang te zijn, geen partij de in kamer zal kennelijk uit zichzelf een motie indienen om de avondklok af te schaffen. Zo is het ook met andere maatregelen, ze wachten tot het kabinet het zelf loslaat. Heel cynisch gedacht zullen ze wel blij zijn met die stijging, als dat niet was gebeurt dan hadden ze een stuk minder weerstand kunnen bieden tegen de uitspraak van Kaag om de avondklok zo snel mogelijk te schrappen.
https://nos.nl/artikel/23...ede-wegens-zomertijd.html
Als zij een mogelijkheid ziet om iets anders aan te scherpen en dit eraf te halen dan doet ze dat volgens mij wel. Ook wel benieuwd naar wat zij vindt van het handhavingsbeleid. En of ze nog gaat (laat) tweeten, het is nogal stil. Wel professioneler dan De Jonge, dat wel
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
als enige argument voor die 1 zou je kunnen zeggen dat als jouw gezin het heeft, er 2 'zendmasten' zitten ipv 1. Dat vergroot de kans een tikje.TrailBlazer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:46:
[...]
Sowieso zou het veel logischer zijn om het per huishouden te doen. Alleenstaande oma mag wel bij een gezin op bezoek maar dat gezin niet bij oma.
Wij zijn laatst ook met zijn 2en bij de overburen geweest. Als mij vriendin het daar oploopt heb ik het een paar dagen later ook.
Het woord accepetable risk komt boven drijven
Maar die kans wordt even veel vergroot als 1 persoon 2 keer zo lang blijft. Dat is waarom logeerpartijtjes als gevolg van een avondklok het verspreidingsrisico alleen maar vergroten.42erik schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:55:
[...]
als enige argument voor die 1 zou je kunnen zeggen dat als jouw gezin het heeft, er 2 'zendmasten' zitten ipv 1. Dat vergroot de kans een tikje.
Ik verwacht ook wel een herhaling van de vorige keer. Doorzagen op Van Dissel tot hij gepikeerd raakt, dan een mooie vertoning in het daaropvolgende debat en het kabinet loopt lachend weg met nog een maandje avondklok erbij.RodeStabilo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:13:
Ik denk ook wel dat je beter weet dan dat. Helaas.
De steun in de kamer is wel wat ingezakt. De partijen die tegen de avondklok zijn hebben aardig wat meer zetels nu. Wat dat betreft worden de marges wel wat kleiner.
Ik was wel verrast dat ze dit zo stelde over de avondklok. D66 had zijn ziel moeten verkopen voor de avondklok, dus hielden ze eraan vast. Ze sloegen zelfs door en gingen vol inzetten op een coronapas. Dit is dan weer een wending.Sorcerer8472 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:48:
Wat dit betreft ben ik blij dat Kaag al een aantal dingen heeft gezegd hierover. Die gaf aan dat er echt wel serieus moet worden gekeken naar snelle beëindiging. Ik heb er bij haar moet ik zeggen 100x meer vertrouwen in dat die afweging deugt dan bij de twee heren die nu de boel bepalen:
Als zij een mogelijkheid ziet om iets anders aan te scherpen en dit eraf te halen dan doet ze dat volgens mij wel. Ook wel benieuwd naar wat zij vindt van het handhavingsbeleid. En of ze nog gaat (laat) tweeten, het is nogal stil. Wel professioneler dan De Jonge, dat wel
1) niet iedereen houdt dan maar gelijk een logeerpartijStoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:56:
[...]
Maar die kans wordt even veel vergroot als 1 persoon 2 keer zo lang blijft. Dat is waarom logeerpartijtjes als gevolg van een avondklok het verspreidingsrisico alleen maar vergroten.
2) minder mensen reizen met het OV
3) minder mensen stoppen onderweg bij tankstations
Serieus, hoe moeilijk is het om te bedenken welke eigenschappen van die avondklok voor minder contactmomenten zorgt?
Ik zie die verkeersbewegingen alleen maar verschuiven. Sinds de avondklok is ingegaan sta ik maandag en vrijdag in de file. Daarvoor was dat niet het geval, dus het enige wat er dan bereikt wordt is dat verkeersbewegingen minder worden verspreid.nst6ldr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:08:
[...]
1) niet iedereen houdt dan maar gelijk een logeerpartij
Serieus, hoe moeilijk is het om te bedenken welke eigenschappen van die avondklok voor minder contactmomenten zorgt?
Dat het een beetje bijdraagt ontken ik zeker niet, maar dat het die heilige maatregel is die ons gered heeft van De Britse Doemvariant geloof ik echt geen snars van.
Ik zie dit soort uitlatingen van Kaag toch meer in het kader van de formatie. Onderdeel van het 'hard to get' spelletje. Waarom anders pas nu met dit soort uitspraken komen?Sorcerer8472 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:48:
[...]
Wat dit betreft ben ik blij dat Kaag al een aantal dingen heeft gezegd hierover. Die gaf aan dat er echt wel serieus moet worden gekeken naar snelle beëindiging. Ik heb er bij haar moet ik zeggen 100x meer vertrouwen in dat die afweging deugt dan bij de twee heren die nu de boel bepalen:
Hij wil.
In ons vaccinatie tempo zijn we dan nog wel 6 maanden aan het prikken.
Dag zomer, hallo herfst

Als 1 van de 2 ziek is (zonder het te weten) en de niet-besmette persoon gaat dan is er zelfs helemaal geen kans op besmetting voor de mensen waar je op bezoek gaat. Maar ik ben het met je eens dat je dan wel in de marges aan het rommelen bent.42erik schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:55:
[...]
als enige argument voor die 1 zou je kunnen zeggen dat als jouw gezin het heeft, er 2 'zendmasten' zitten ipv 1. Dat vergroot de kans een tikje.
Het woord accepetable risk komt boven drijven
Ik heb het hier al eerder gezegd maar de werkelijke reden zit er naar mijn idee in dat er al vanuit wordt gegaan dat 1 persoon 1 huishouden wordt. Sta je 2 personen toe dan wordt het in de praktijk 2x man-vrouw plus 2x een setje minderjarige kinderen.
Hij wil.
En het verplaatsen van afspraken is de enige reden die jij kunt bedenken dat je nu op die dagen in de file staat? Gezien je fantasie als het gaat om bezwaren tegen allerhande maatregelen valt me dat wel van je tegenStoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:12:
[...]
Ik zie die verkeersbewegingen alleen maar verschuiven. Sinds de avondklok is ingegaan sta ik maandag en vrijdag in de file. Daarvoor was dat niet het geval, dus het enige wat er dan bereikt wordt is dat verkeersbewegingen minder worden verspreid.
Hij wil.
nst6ldr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:08:
1) niet iedereen houdt dan maar gelijk een logeerpartij
- Nee, mensen vertrekken ook gewoon op tijd of verplaatsen hun bezoek naar een tijdstip overdag.
- Het aantal OV reizigers is nog steeds een fractie van wat het was begin 2020. Veel mensen zullen overgestapt zijn naar eigen vervoer. Omdat de NS met veel minder treinen rijdt is elke trein nu zo'n volgepakte ton sardientjes geworden.
- Waar is het grotere besmettingsrisico, dat bezoek bij mensen thuis of bij het afrekenen van je tank brandstof? Het risico om corona op te lopen bij de benzinepomp is nihil. Eigenlijk is de diesel pomp het veiligste, het coronavirus zijn beschermende laagje gaat stuk van vettigheid. De vettigheid van diesel komt goed van pas hier. Bij veel pompstations kan je ook afrekenen aan de pomp, hoef je helemaal het winkeltje niet in als je nog bij een bemande pomp tankt.
1 Juli heeft iedereen die dat wil (boven de 18) zijn eerste prik gehad. Hallo zomer.matthijst schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:26:
In Israël de nachtclubs weer open nu 50% gevaccineerd is.
In ons vaccinatie tempo zijn we dan nog wel 6 maanden aan het prikken.
Dag zomer, hallo herfst
een treffende spreuk
Tot de hoge heren zeggen dat er een haast onhaalbare vaccinatiegraad moet zijn voordat alle maatregelen van tafel gaan. Er worden naar mijn mening teveel maatregelen getroffen die best wat voorbereiding nodig hebben om daar vervolgens maar 3 á 4 maanden iets mee te doen. Extra teststraten optuigen, een CoronaCheck app in het leven roepen, dat uitrollen bij restaurants, bioscopen, festivals en noem maar op. Dan heb je nog het Radboud dat vanaf september alleen toegang wil bieden tot de campus wanneer je een vaccinatie of sneltest hebt gehad. Met een beetje pech willen andere locaties/organisaties ook dat soort 'veiligheid' bieden of vragen bezoekers er om waardoor je ook daar dat soort maatregelen gaat krijgen.pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:32:
[...]
1 Juli heeft iedereen die dat wil (boven de 18) zijn eerste prik gehad. Hallo zomer.
De avondklok is ook zo'n maatregel waar eigenlijk al veel te veel energie in is gestoken waardoor ze die niet zomaar meer op kunnen heffen zonder gezichtsverlies te lijden. Ergens zou het me overigens niet verbazen wanneer hetzelfde ook geldt voor andere maatregelen. Als je maar lang genoeg volhoudt dat maatregel X of Y écht nodig zijn, dan moet je dat vol blijven houden anders val je nogal rap door de mand. Stel je stopt met een maatregel en er is vervolgens geen negatief effect meetbaar, waarom hebben we ons dan de voorgaande maanden aan die maatregel moeten houden?
Maar goed, kijk naar de zomer van vorig jaar. Vanaf juni t/m september nauwelijks ziekenhuisopnames, nauwelijks overledenen en nauwelijks positieve testen. Reizen was mogelijk, men ging op vakantie, restaurants en winkels waren open, mondkapjes deden we niet aan, er mocht met groepen bij elkaar gekomen worden en dat alles terwijl artsen/wetenschappers nog vrijwel niks wisten van Covid19. In de zomermaanden controleren of iemand getest is of een vaccin heeft gehad zou dus echt nergens op slaan omdat het virus nog geen deuk in een pakje boter kan slaan in die maanden.
In 60 dagen zijn er krap 2 miljoen prikken gezet, zelfs als we even vergeten dat sommige mensen twee prikken nodig hebben zijn het er maar 30k per dag. Welk exponentieel wonder verwacht jij waardoor we de komende 100 dagen een gemiddelde van 130k per dag gaan halen? Priktentje waait weg, vaccin niet geleverd, koelkast met rotte stekker....pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:32:
[...]
1 Juli heeft iedereen die dat wil (boven de 18) zijn eerste prik gehad. Hallo zomer.
Eerst zien, dan geloven.

Een test- of vaccinatiebewijs kost moeite maar levert een werkbare zomer voor reis en ontspannings-branche op. Als je op 1 september de laatste prik zet en het land vrij geeft kom je voor die mensen als mosterd na de maaltijd en zijn ze weer een jaar aan inkomsten kwijt. @t_captain noemde hotelkamers al versproducten met een houdbaarheidsdatum omdat je de nacht van gisteren niet in voorraad kan houden en later twee keer verkoopt.SomerenV schreef op maandag 22 maart 2021 @ 02:17:
[...]
Tot de hoge heren zeggen dat er een haast onhaalbare vaccinatiegraad moet zijn voordat alle maatregelen van tafel gaan. Er worden naar mijn mening teveel maatregelen getroffen die best wat voorbereiding nodig hebben om daar vervolgens maar 3 á 4 maanden iets mee te doen. Extra teststraten optuigen, een CoronaCheck app in het leven roepen, dat uitrollen bij restaurants, bioscopen, festivals en noem maar op. Dan heb je nog het Radboud dat vanaf september alleen toegang wil bieden tot de campus wanneer je een vaccinatie of sneltest hebt gehad. Met een beetje pech willen andere locaties/organisaties ook dat soort 'veiligheid' bieden of vragen bezoekers er om waardoor je ook daar dat soort maatregelen gaat krijgen.
Verwijderd
Hier in Canada gaat het hartstikke goed met de gevallen, we hebben namelijk nog wat over de medemens en limiteren onnodige contacten met zijn allen.
We snappen hier dat het nog even doorzetten is en over enkele maanden zitten we op het niveau wat Israël nu zit.
Niemand heeft het over long-covid. Dit is een hartstikke enge ziekte, ook voor niet ouderen.
Het probleem met een test- en vaccinatiebewijs is de enorme hoeveelheid infrastructuur die je ervoor nodig hebt: Ga jij even een blik verpleegkundigen open trekken die de hele week alleen maar in een teststraat zitten onder toezicht van een arts, omdat de buurman graag een biertje wil doen en zaterdag naar de Efteling?jadjong schreef op maandag 22 maart 2021 @ 06:30:
[...]
Een test- of vaccinatiebewijs kost moeite maar levert een werkbare zomer voor reis en ontspannings-branche op. Als je op 1 september de laatste prik zet en het land vrij geeft kom je voor die mensen als mosterd na de maaltijd en zijn ze weer een jaar aan inkomsten kwijt.
Dat is de ene kant van het verhaal, de andere kant is de mogelijke permanentheid van zo'n systeem. Ik zit liever tot september binnen als we dan wel de garantie kunnen krijgen dat ik niet de rest van mijn leven groene vinkjes hoef te laten zien.
Je krijgt in Canada het ook maar beperkt mee wat hier in de praktijk gebeurd. Als ik naar de regels in Canada kijk zijn ze daar overwegend veel losser dan hier, al zetten ze wat meer in op lokaal maatwerk waardoor het lokaal misschien strenger is. Dingen als 'beperk je contacten' is in Nederland ook heel gebruikelijk, Een jaar geleden meer dan nu, maar ook nu nog steeds behoorlijk. Alleen worden de strengere maatregelen die wij wel hebben en jullie niet door een flinke groep mensen als symboolpolitiek ervaren en dat zie je terug in zowel de comments als in het gedrag.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 06:53:
Eng hoor, hoe te zien hoe hier met mensenlevens wordt gespeeld en massaal wordt ge +d.
Hier in Canada gaat het hartstikke goed met de gevallen, we hebben namelijk nog wat over de medemens en limiteren onnodige contacten met zijn allen.
We snappen hier dat het nog even doorzetten is en over enkele maanden zitten we op het niveau wat Israël nu zit.
Niemand heeft het over long-covid. Dit is een hartstikke enge ziekte, ook voor niet ouderen.
Moet het nog maar zien, geloof daar niets van. Planning is dat de vaccinatie pas in Q3 echt los gaat, simpelweg omdat er dan pas genoeg doses zijn. Tot nu toe is alleen nog maar in het nieuws geweest dat er af en toe minder geleverd werd dus kan me niet voorstellen dat we zo giga voorlopen op de planning.pro_6or schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:32:
[...]
alles kan off-topic
Verwijderd
Nee hoor, ik krijg het heel goed mee en volg het nauwgezet.Yucon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:15:
[...]
Je krijgt in Canada het ook maar beperkt mee wat hier in de praktijk gebeurd. Als ik naar de regels in Canada kijk zijn ze daar overwegend veel losser dan hier, al zetten ze wat meer in op lokaal maatwerk waardoor het lokaal misschien strenger is. Dingen als 'beperk je contacten' is in Nederland ook heel gebruikelijk, Een jaar geleden meer dan nu, maar ook nu nog steeds behoorlijk. Alleen worden de strengere maatregelen die wij wel hebben en jullie niet door een flinke groep mensen als symboolpolitiek ervaren en dat zie je terug in zowel de comments als in het gedrag.
Maar het verschil is dat de mensen al in april zonder morren in elke winkel een mondkapje opzette, goed afstand houden en geen onnodige contacten hebben.
We hebben zulke soepele regels hier, omdat we als bevolking ons aan de regels houden.
Het feit dat de grote steden geografisch veel verder uit elkaar liggen in Canada heeft er natuurlijk niks mee te maken.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:27:
[...]
We hebben zulke soepele regels hier, omdat we als bevolking ons aan de regels houden.
Nederland kun je wat dat betreft eerder vergelijken met het gebied rond Vancouver.
Das wel heel selectief. Pfizer heeft al een paar keer de leveringen opgeschaald, en bij J&J komen vziw ook positieve geluiden vandaan.Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:18:
[...]
Moet het nog maar zien, geloof daar niets van. Planning is dat de vaccinatie pas in Q3 echt los gaat, simpelweg omdat er dan pas genoeg doses zijn. Tot nu toe is alleen nog maar in het nieuws geweest dat er af en toe minder geleverd werd dus kan me niet voorstellen dat we zo giga voorlopen op de planning.
[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 22-03-2021 07:58 ]
alles kan off-topic
Of een gebied zoals Vlaanderen. Waar de winkels zonder afspraak open zijn, men niet om 21:00 in thuis hoeft te zijn, en dus de regels ook losser zijn. En toch is Vlaanderen de winter beter doorgekomen dan in Nederland. Waarom? Omdat als iedereen de regels die er zijn volgen zou, er minder strenge regels nodig zouden zijn om de "ongehoorzamen" die de regels niet volgen te compenseren.Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:38:
[...]
Het feit dat de grote steden geografisch veel verder uit elkaar liggen in Canada heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Nederland kun je wat dat betreft eerder vergelijken met het gebied rond Vancouver.
En dan gaat het niet enkel om de viruswaanzinmensen op het Malieveld, maar ook om hen die denken dat familiebezoeken met het gezin of verjaardagsfeestjes toch geen effect zou hebben als er geventileerd wordt.
Verwijderd
die 'zelfhaat' van sommigen op de Nederlandse bevolking vind ik wat apart, generaliseren mag blijkbaar als je t over je eigen landgenoten hebt. Brussel ligt trouwens toch ook in Vlaanderen? gezellig carnavallen daarKrazyJay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:57:
[...]
Of een gebied zoals Vlaanderen. Waar de winkels zonder afspraak open zijn, men niet om 21:00 in thuis hoeft te zijn, en dus de regels ook losser zijn. En toch is Vlaanderen de winter beter doorgekomen dan in Nederland. Waarom? Omdat als iedereen de regels die er zijn volgen zou, er minder strenge regels nodig zouden zijn om de "ongehoorzamen" die de regels niet volgen te compenseren.
En dan gaat het niet enkel om de viruswaanzinmensen op het Malieveld, maar ook om hen die denken dat familiebezoeken met het gezin of verjaardagsfeestjes toch geen effect zou hebben als er geventileerd wordt.
De richtlijn zegt dat er minstens 20% verschil in overlevingskans moet zijn tussen twee patienten (die dan allebei al een rits medische criteria door zijn), wil je een van de patienten voorrang mogen geven. Als er minder dan 20% procent verschil is dan wordt het loten.gekkie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:34:
[...]
Eigenlijk verwacht ik zelf dat het nooit op echt (uitgesproken) loten zal aankomen, er is denk ik altijd wel iets hoe kleins en irrelevants ook, wat dan maar als doorslag kan dienen.
Maar goed de kans dat je daar uiteinde toch zorgverleners met de nodige ellende in the aftermath gaat opzadelen, zou ik er het liefste een aardig eind vandaan blijven. Onmacht is vervelend, dat merken we allemaal wel, maar mensen actief moeten laten sterven door (te voorkomen) onmacht, lijkt me niet dat je dat in de koude kleren gaat zitten.
Helaas lijken er ook hier in het topic voldoende mensen te zijn die daar kennelijk minder moeite mee hebben, wellicht onder het mom van iets als "het is hun werk, hadden ze maar ander werk moeten kiezen" of iets dergelijks, of ze denken er überhaupt niet over na.
En inderdaad, dat moet ongelooflijk machteloos voelen voor artsen... je weet dat je beide patienten had kunnen redden als je genoeg bedden had gehad, maar die heb je niet, dus moet je een patient laten sterven...
Die grafiek ontloopt die van NL niet zo heel veel.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 06:53:
Eng hoor, hoe te zien hoe hier met mensenlevens wordt gespeeld en massaal wordt ge +d.
En Canada lijkt me wat minder dichtbevolkt.
Let wel goed op: die cijfers waren zo laag, omdat we vanaf half maart tot juni in lockdown gingen. Pas na de meivakantie gingen de basisscholen weer half open en vanaf 1 juni het middelbaar onderwijs gedeeltelijk. Waarbij iedereen toch echt de maatregelen goed opvolgde. Ja, het was vorig jaar mooi weer in de lente, maar ik denk niet dat dat de enige oorzaak is geweest van de daling van de besmettingsgraad vorig jaar.SomerenV schreef op maandag 22 maart 2021 @ 02:17:
Maar goed, kijk naar de zomer van vorig jaar. Vanaf juni t/m september nauwelijks ziekenhuisopnames, nauwelijks overledenen en nauwelijks positieve testen. Reizen was mogelijk, men ging op vakantie, restaurants en winkels waren open, mondkapjes deden we niet aan, er mocht met groepen bij elkaar gekomen worden en dat alles terwijl artsen/wetenschappers nog vrijwel niks wisten van Covid19. In de zomermaanden controleren of iemand getest is of een vaccin heeft gehad zou dus echt nergens op slaan omdat het virus nog geen deuk in een pakje boter kan slaan in die maanden.
Op dit moment zijn de scholen gewoon open, lijkt de naleving van het thuiswerkdevies minder te worden.
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Verwijderd
Quebec (koppige Fransen) en Ontario (onder conservatief leiderschap) doen het inderdaad niet zo goed. (Maar nog steeds beter dan NL)matthijst schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:16:
[...]
Die grafiek ontloopt die van NL niet zo heel veel.
En Canada lijkt me wat minder dichtbevolkt.
BC en Alberta doen het wel heel goed, er heerst hier gewoon echt een andere mentaliteit. De "ik" is hier nu even wat minder belangrijk.
Lockdown pas van tafel als meeste 60-plussers zijn ingeënt https://t.co/QLSU3Xh1bS
— De Gelderlander (@DeGelderlander) 22 maart 2021
Dat gaat nog wel even duren dus.
Ja hoor, 27 april vorig jaar:Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:27:
[...]
Nee hoor, ik krijg het heel goed mee en volg het nauwgezet.
Maar het verschil is dat de mensen al in april zonder morren in elke winkel een mondkapje opzette, goed afstand houden en geen onnodige contacten hebben.
The number of Canadians who’ve received tickets or been charged as part of COVID-19 enforcement has topped 4,500, per a new report from Policing the Pandemic.
The bill? $5.8 million in fines and counting.
Roze bril much?
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.