DevWouter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 03:17:
[...]
Uhh... Zal ik alvast het vuur aan steken?
[...]
Dat bericht is precies toen de derde golf kwam.
Overigens heeft de gewone griep en verkoudheid dit jaar weinig kans gehad juist omdat er zoveel mensen aan de maatregelen hielden.

Correct me if I'm wrong maar een derde golf zoals die altijd voorspeld werd hebben we niet echt gehad. Ja, het aantal ziekenhuisopnames bleef stijgen, maar niet heel hard en zonder desastreuze gevolgen. De lijn van het aantal overledenen daalt al sinds december.
Nou zou je kunnen stellen dat het nooit fout is gegaan door alle maatregelen, maar ik heb daar serieus een hard hoofd in kijkende naar hoeveel mensen er meer en meer lak begonnen te krijgen aan die maatregelen. Maar goed, da's onmogelijk te staven met cijfers.
Dat de griep en verkoudheid weinig kans hebben gehad dit jaar staat overigens los van het griep/verkoudheidseizoen. Je hebt gewoon bepaalde maanden in het jaar waarbij dergelijke virussen (dus ook Covid19) beter gedijen door diverse factoren. Onze weerstand is lager, we zien minder zon, zitten meer binnen en ventileren minder om maar wat te noemen. Dan word je hoe dan ook sneller ziek. Ik denk trouwens dat er nog altijd meer dan genoeg mensen verkouden zijn geweest, maar zoiets wordt maar zelden officieel vastgesteld omdat de kans op een ernstig ziekteverloop of complicaties nihil is. Je bent verkouden en dat gaat vanzelf weer voorbij. Nu laat je je misschien testen, maar het enige wat je daarvan hoort is dat je wel of niet positief getest bent op Covid19.
Ik ben er wel benieuwd naar in hoeverre de R verandert wanneer een gezond iemand van tussen de 20 en 40 zich laat vaccineren. Voor nu zijn het vooral risicogroepen en ouderen die gevaccineerd zijn, dus dan is het logisch dat de R hard keldert.
Dus als je je destijds wel netjes aan de regels hield dan word je nu extra genaaid of wat? Je kunt niet een heel jaar hameren op 'samen' om dan vervolgens dat te laten varen voor mensen die nog niet gevaccineerd kunnen of mogen worden. Dan had ik inderdaad vorig jaar ook kunnen roepen dat ik geen risico loop en dat de rest 't maar uitzoekt.
Openbare gelegenheden als restaurants, musea, dierentuinen, pretparken en noem maar op zouden iedereen als gelijke moeten behandelen. Open is open. Geen discriminatie.
[
Voor 3% gewijzigd door
SomerenV op 10-05-2021 16:06
]